Eh dit hele topic gaat over het aan de praat krijgen van multicast IPTVRoylee schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:42:
Bedankt voor je antwoord!
Ah oke! Zijn er toevallig hier die een dergelijke setup voor elkaar hebben gekregen met multicast? Of staan hier manuals voor online?
Ik neem aan dat dit niet hetzelfde werkt als de oude tv kastjes op het eigen VLAN.
Vwb IPv6 bedoelde ik eigenlijk de algemene instellingen hiervan, het wordt nu namelijk nog in de config.gateway meegegeven. Maar als ik dit straks niet meer nodig heb (denk ik?) dan moest ik even weten of het goed in te stellen was via de GUI
En wat ook goed is om te beseffen: bij KPN komt internet en IPTV verkeer op twee verschillende VLANS aan de WAN kant (ID 6 voor internet en ID 4 voor IPTV). Hoe je VLANs in je eigen interne netwerk zijn ingedeeld maakt niet uit, dat kan elk willekeurig VLAN ID zijn. Sterker nog, het TV kastje hoeft niet eens in een apart VLAN te zitten. Maar in de praktijk is dat wel slim om te doen omdat je dan het verkeer beter kan scheiden.