Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Frankie20 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:10:
In het kader van de zap melding van KPN heb ik mijn USG3P gedowngrade naar versie 4.4.50. Tot op hede is bij mij die melding niet meer teruggekomen.
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je die downgrade uitgevoerd hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:58
NightMare schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je die downgrade uitgevoerd hebt?
Inloggen op je cloudkey -> naar je USG3P gaan -> Configuratie -> apparaat beheren -> Custom upgrade deze url erin zetten: https://dl.ui.com/unifi/f.../UGW3.v4.4.50.5272448.tar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:38
Ik draai 4.4.51 zonder problemen IPTV..
Zowel de config die @xbeam heeft gemaakt als @Coolhva functioneren hier prima.

Wat ik wel heb gedaan is de de IGM-proxy aangepast zodat alleen VLAN waar ik de STB's heb staan gebruikt worden...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
    "protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                "eth0.4": {
                    "alt-subnet": [
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                    "threshold": "1"
                },
                "eth1.32": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "downstream",
                },
                "eth1": {
                "role": "disabled",
        },
        "eth1.20": {
        },
        "eth1.30": {
        },
        "eth1.31": {
        },
        "eth1.41": {
        }
            }
        },

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:41
Hmm bijzonder dat de laatste versie van USG wel werkt bij jou. Ik ga dit weekend even kijken of ik mijn config ook weer werkend krijg met de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 09:31

jappo

eens een prutser altijd ....

bij mij werkt 4.4.51 ook zonder problemen (met het hard uitdelen van de XS4ALL DNS binnen mijn netwerk ipv. de USG werkt ook het update proces prima)

ps. ik gebruik het CoolHVA script.

[ Voor 11% gewijzigd door jappo op 25-06-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
jappo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:23:
bij mij werkt 4.4.51 ook zonder problemen (met het hard uitdelen van de XS4ALL DNS binnen mijn netwerk ipv. de USG werkt ook het update proces prima)

Hoe bedoel je dit precies? Hard uitdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo

jappo

Xieoxer schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Hard uitdelen?
In de instellingen van het LAN (instellingen —> networks) staan DHCP Nameserver niet op ‘Auto’ maar op ‘Manual’ met de DNS servers van XS4ALL ingevuld. Hierdoor krijgen de clients in het LAN de DNS servers van XS4ALL en wordt deze vanuit het LAN direct gebruikt.

Vanuit security perspectief niet de mooiste oplossing maar in mijn thuisnetwerk voor nu acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo

jappo

Dit als oplossing voor het probleem met de cloudflare DNS in combinatie met de VIP5202 set-top box.
(Zie een stukje terug in dit topic voor uitleg over dit probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jappo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:23:

Heb je een usg 3 of pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo

jappo

FTU\NTU —> USG3 —> UniFi 8-POE 60W —> VIP5202 (met het nieuwe menu)

[ Voor 8% gewijzigd door jappo op 25-06-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de update gehad naar de nieuwe kpn interface ( nieuws: KPN maakt nieuw tv-menu en hdr als optie breed beschikbaar ) en sinds de update ook de issues met het moeten zappen naar een andere zender om de 5 minuten. Daarvoor geen issues
Update: met Fox sports en Ziggo geen last, met het minder bekende rtlZ is het feest qua hahahapering

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2020 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:38
jappo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:18:
[...]

In de instellingen van het LAN (instellingen —> networks) staan DHCP Nameserver niet op ‘Auto’ maar op ‘Manual’ met de DNS servers van XS4ALL ingevuld. Hierdoor krijgen de clients in het LAN de DNS servers van XS4ALL en wordt deze vanuit het LAN direct gebruikt.

Vanuit security perspectief niet de mooiste oplossing maar in mijn thuisnetwerk voor nu acceptabel.
Op deze mannier kan je clients in je eigen netwerk niet op DNS benaderen gezien je de DNS van XS4ALL gebruikt als client lookup.. Als je alleen naar het internet wil resolven geen probleem natuurlijk. Wil je intern je NAS, Printer Raspberry PI e.d. op DNS naam benaderen zal je deze in je hosts file moeten opnemen handmatig of alles op IP address doen.

Normaal laat je de USG forwarden naar de DNS server van XS4ALL of andere DNS provider.. Interne clients laat je je naar de USG kijken.
Als je zelf een DNS server hebt draaien.. e.g. PiHole dan kan je zoals wat je hierboven aangeeft daar een andere interne DNS server opnemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
To_Tall schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Op deze mannier kan je clients in je eigen netwerk niet op DNS benaderen gezien je de DNS van XS4ALL gebruikt als client lookup.. Als je alleen naar het internet wil resolven geen probleem natuurlijk. Wil je intern je NAS, Printer Raspberry PI e.d. op DNS naam benaderen zal je deze in je hosts file moeten opnemen handmatig of alles op IP address doen.

Normaal laat je de USG forwarden naar de DNS server van XS4ALL of andere DNS provider.. Interne clients laat je je naar de USG kijken.
Als je zelf een DNS server hebt draaien.. e.g. PiHole dan kan je zoals wat je hierboven aangeeft daar een andere interne DNS server opnemen.
Je tv kastjes in een ander VLAN stoppen (met eigen DHCP server instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Laatst online: 04-07 20:35
Sinds deze week zijn bijna alle zenders op zwart gegaan behalve NPO1-2-3.
Het begon bij een settopbox die langere tijd niet aan is geweest, maar sinds vandaag ook op de box die dagelijks aanstaat. Gebruik de setup van Coolhva en werkt al lange tijd zonder problemen.
Controller versie 5.12.72
USG 4 pro versie: 4.4.51.5287926

Al geprobeerd DNS te veranderen naar een XS4All-DNS, maar dat verhelpt het probleem niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Welke ontvangers heb je? Bij de Arris 2952V2 is dat bekend gedrag als de primaire DNS server die je via DHCP uitdeelt niet werkt. Deze box lijkt dan zijn Verimatrix keys niet op te kunnen halen.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 27-06-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Laatst online: 04-07 20:35
Het is inderdaad ded Arris 2952 V2. Probleem lijkt nu toch opgelost. Heb een week of 2 geleden Pi-Hole geïnstalleerd, blijkbaar blijven die keys een tijdje geldig? Dan maar eens kijken hoe ik de ontvangers op een andere DNS zet. Bedankt @ik222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wat is de laatste stand van zaken mbt de configuratie van "protocols igmp-proxy disable-quickleave"?
Ik heb het in mijn config staan. Als ik google raden sommige mensen het aan weg te halen en ander voorbeeldconfigs hebben het juist weer wel.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Op basis van wat resultaten van anderen in dit forum, heb ik toch weer poging gedaan om de USG bij te werken naar de laatste versie. Voordat ik dat had gedaan, heb ik eerst mijn ARRIS VIP5202 ontvanger geüpgraded naar de laatste versie (UI: 4.99.212, Software: 8.0.98_1). Dit kan wel een tijde duren trouwens.
Na de upgrade ben ik begonnen met mijn USG bij te werken naar de laatste versie (4.4.51.5287926).
Na de USG upgrade heb ik vervolgens de post-script handmatig uitgevoerd en de ARRIS VIP5202 opnieuw opgestart door de stroom eraf te halen en toen werkte alles weer zoals het moet.

Mijn configuratie: https://github.com/KvanSteijn/unifi-usg-kpn

Ik gebruik Pi-Hole in mijn setup. Ik heb via de Unifi controller aangegeven dat ik in mijn WAN netwerk een custom DNS settings wil. Ik heb hier mijn Pi-Hole IP adres geplaatst. In PI-Hole gebruik ik Google DNS. Dit werkt goed in combinatie met ARRIS VIP5202.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
JackBol schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:45:
Wat is de laatste stand van zaken mbt de configuratie van "protocols igmp-proxy disable-quickleave"?
Ik heb het in mijn config staan. Als ik google raden sommige mensen het aan weg te halen en ander voorbeeldconfigs hebben het juist weer wel.
Als je 1 ontvanger hebt is het prima:

quick-leave (yes|no) : specifies action on IGMP Leave message. If quick-leave is on, then an IGMP Leave message is sent upstream as soon as a leave is received from the first client on the downstream interface. Use set to yes only in case there is only one subscriber behind the proxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-lot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-07 18:29
t-lot schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:56:
[...]
Nog een vraag nav je config, ik zag dat je expliciet de offloading zet. Veelal gewoon de default waardes, maar voor IPv6 zet je het voor vlan uit (default is aan), en voor pppoe aan (default uit). Kan je uitleggen waarom?

Alvast bedankt.
@Coolhva Zou je deze voor mij nog kunnen toelichten? Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Coolhva schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Als je 1 ontvanger hebt is het prima:

quick-leave (yes|no) : specifies action on IGMP Leave message. If quick-leave is on, then an IGMP Leave message is sent upstream as soon as a leave is received from the first client on the downstream interface. Use set to yes only in case there is only one subscriber behind the proxy
Met de meest recente github versie van IGMPProxy is quickleave aan ook de beste configuratie als je meerdere ontvangers hebt. Die doet namelijk downstream host tracking in quickleave mode wat betekent dat de leave alleen direct upstream gestuurd wordt als de laatste host de group verlaat. Hiervoor heb ik destijds een pull request gedaan die de eigenaar van het project in een eigen variant uiteindelijk overgenomen heeft. Maar die versie zal nog niet in de Ubiquiti zitten.

Probleem met quickleave uitzetten is dat de zaak dan volloopt en vastloopt als je snel zapt. Quickleave aan met de oude versie zorgt voor een issue als 2 settopboxen op hetzelfde kanaal staan en er dan 1 wegzapt. Dan hapert het beeld even op de andere box die ook op dat kanaal staat.

De nieuwe versie met quickleave aan combineert dus het beste van beide en is eigenlijk de enige gewenste oplossing voor IPTV.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 28-06-2020 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
t-lot schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:06:
[...]

@Coolhva Zou je deze voor mij nog kunnen toelichten? Alvast bedankt.
pppoe vanwege het gebruik van de pppoe interface, omdat ipv6 pppoe+vlan niet samen gaan staat vlan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ik222 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:51:
Probleem met quickleave uitzetten is dat de zaak dan volloopt en vastloopt als je snel zapt. Quickleave aan met de oude versie zorgt voor een issue als 2 settopboxen op hetzelfde kanaal staan en er dan 1 wegzapt. Dan hapert het beeld even op de andere box die ook op dat kanaal staat.
Als dit de enige impact is met de huidige versie, dan ga ik het aan zetten.
Zelden kijk ik op beide ontvangers tegelijkertijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Als dit de enige impact is met de huidige versie, dan ga ik het aan zetten.
Zelden kijk ik op beide ontvangers tegelijkertijd.
Ja dat is de enige impact inderdaad. Dus dan zou ik het zeker aanzetten in jou geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ik222 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Ja dat is de enige impact inderdaad. Dus dan zou ik het zeker aanzetten in jou geval.
Top! En hartelijk dank voor het bijdragen aan de igmpproxy code!
Vraagje, zou je wellicht de logging van igmpproxy wat meer verbose kunnen maken? Misschien met een debug flag die alle membership reports en leaves van alle sources en alle interfaces logt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
Voor de mensen met het zap probleem,

Hebben jullie geprobeerd om de IGMP proxy te herstarten op de USG?
restart igmp-proxy
Ik heb dit probleem begin maart ook gehad en veel getroubleshoot in dit topic, maar ben er niet uitgekomen. Ik kon het zover terug herleiden naar het herstarten van de IGMP proxy, waarna het beeld weer doorliep.

Een oplossing was er niet en heb de ellendige Fritxbox terug geplaatst nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Top! En hartelijk dank voor het bijdragen aan de igmpproxy code!
Vraagje, zou je wellicht de logging van igmpproxy wat meer verbose kunnen maken? Misschien met een debug flag die alle membership reports en leaves van alle sources en alle interfaces logt?
In IGMPProxy is dat er, middels -vv zie je dat allemaal voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Old-Tweaker
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-12-2023
Hoi Allen,

Ik heb een vraagje over het gebruik van de VLAN's.
Ik heb KNP dus volgens de gegevens heb ik:

VLAN ID 4 voor IP TV met DHCP
VLAN ID 6 voor internet met PPPOE

Ik gebruik de JSON van Xbeam (USG3P) variant en die draait prima. Ik heb alleen last als 2 IPTV's op het zelfde kanaal zitten dan loopt het kanaal vast.

Kan ik dit oplossen door intern ook de VLAN in te richten?
Als ik het goed begrijp moet ik de VLAN ID gebruiken die ook in de JSON staat. Dus 4 voor IP TV en 6 voor internet. En 4 moet ik dan toewijzen aan de poort waar de ITV kastjes mee verbond zit. En 6 aan de andere? Klopt dat? Of loop ik dan nog tegen andere problemen aan.

En ik wil dit dus in de controller doen en niet in een JSON file.

Daarnaast ben ik druk bezig met een migratie van een USG3P naar een USG4PRO maar dat wil nog niet echt lukken. Ik gebruik hiervoor de JSON van Xbeam in de TS maar op 1 of andere manier krijg ik het niet aan de praat. Als ik dan de oude situatie weer terug zet werkt alles weer als vanouds.

Zit nu te wachten tot de familie een paar uur de deur uit is totdat ik weer kan proberen. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Old-Tweaker op 29-06-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ik222 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:37:
[...]

In IGMPProxy is dat er, middels -vv zie je dat allemaal voorbij komen.
Top! Dan moet ik eens in die USG gaan graven in welk script IGMPproxy aangeroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 20:50
Sinds kort heb ik KPN glasvezel en inmiddels ook in het bezit van een Edgerouter Lite. Ik heb de config van de site van KPN gehaald en deze geinstalleerd (https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609) . Echter krijg ik na tijdje zender niet beschikbaar ik herstart dan IGMP proxy op de router en dan doet TV het weer.
Ik heb op de Edgerouter een Unifi 8poort switch aangesloten waar ook IGMP snooping op aan staat.

Wie weet wat dit kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Maukie op 29-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

bas-nld schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:42:
Voor de mensen met het zap probleem,

Hebben jullie geprobeerd om de IGMP proxy te herstarten op de USG?

[...]

Ik heb dit probleem begin maart ook gehad en veel getroubleshoot in dit topic, maar ben er niet uitgekomen. Ik kon het zover terug herleiden naar het herstarten van de IGMP proxy, waarna het beeld weer doorliep.

Een oplossing was er niet en heb de ellendige Fritxbox terug geplaatst nu.
net getest,
als ik hem herstart dan gaat het beeld weer verder.

Erg vervelend dit zat er al een te denken of het mogelijk was om gewoon lan2 op de USG te gebruiken en een aparte kabel te trekken naar de IPTV box.

Helaas te weinig kennis met dit om dat zelf uit te vogelen hoe dat moet.
ben nu al de topics hier en op het KPN forum aan het door te lezen om een het proberen te begrijpen.
maar de vrouw word erg sacherijnig elke keer als hij vastloopt,
en dat pauze trucje werkt wel maar ook erg irritant.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:29:
Gisteren de update gehad naar de nieuwe kpn interface ( nieuws: KPN maakt nieuw tv-menu en hdr als optie breed beschikbaar ) en sinds de update ook de issues met het moeten zappen naar een andere zender om de 5 minuten. Daarvoor geen issues
Update: met Fox sports en Ziggo geen last, met het minder bekende rtlZ is het feest qua hahahapering
Niks aangepast issue heeft zich vanzelf opgelost. Erg bijzonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
TRaSH schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:12:
[...]

net getest,
als ik hem herstart dan gaat het beeld weer verder.

Erg vervelend dit zat er al een te denken of het mogelijk was om gewoon lan2 op de USG te gebruiken en een aparte kabel te trekken naar de IPTV box.

Helaas te weinig kennis met dit om dat zelf uit te vogelen hoe dat moet.
ben nu al de topics hier en op het KPN forum aan het door te lezen om een het proberen te begrijpen.
maar de vrouw word erg sacherijnig elke keer als hij vastloopt,
en dat pauze trucje werkt wel maar ook erg irritant.
Grote kans dat DHCP dan is verlopen. Via een script heb ik dit opgelost. Ik heb nog aan het kijken of ik periodiek IGMP moet herstarten.

Zie: https://github.com/KvanSt...ster/update_iptv_route.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Na een herstart gaat het 5 minuten goed ofzo.
Dacht een crontab aan te maken maar het beeld bevriest dan elke keer.
Dus ook geen oplossing

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Old-Tweaker
Hoi Allen,

Ik heb een raar probleem. Ik heb vandaag geprobeerd om te migreren van de USG3P naar de USG4P.
Ik gebruik bij beide de JSON files van @xbeam .

De USG3P heeft maanden gedraaid zonder problemen.

Zo ver ik weet staat er bij de WAN instellingen in de controller de instelling op PPPOE met daarin de username en wachtwoord. Dus xx-xx-xx-xx-xx-@internet en kpn
Alleen leek dit vanochtend steeds weer terug te springen naar DHCP.
Internet was toen weer weg en instellingen weer aangepast en internet was terug. Maar de instellingen werden weer overschreven met DHCP. Waarschijnlijk uit de JSON file

Toen ik vorige week er mee bezig was heb ik uiteindelijk de USG3P terug gezet en naar een paar keer herstarten werkte die weer. Echter kreeg ik nu daar hetzelfde probleem.

Doe ik iets fout? 8)7

Heb nu maar de Experiabox er weer tussen gezet en alles werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Old-Tweaker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:03:
Hoi Allen,

Ik heb een vraagje over het gebruik van de VLAN's.
Ik heb KNP dus volgens de gegevens heb ik:

VLAN ID 4 voor IP TV met DHCP
VLAN ID 6 voor internet met PPPOE

Ik gebruik de JSON van Xbeam (USG3P) variant en die draait prima. Ik heb alleen last als 2 IPTV's op het zelfde kanaal zitten dan loopt het kanaal vast.

Kan ik dit oplossen door intern ook de VLAN in te richten?
Als ik het goed begrijp moet ik de VLAN ID gebruiken die ook in de JSON staat. Dus 4 voor IP TV en 6 voor internet. En 4 moet ik dan toewijzen aan de poort waar de ITV kastjes mee verbond zit. En 6 aan de andere? Klopt dat? Of loop ik dan nog tegen andere problemen aan.

En ik wil dit dus in de controller doen en niet in een JSON file.

Daarnaast ben ik druk bezig met een migratie van een USG3P naar een USG4PRO maar dat wil nog niet echt lukken. Ik gebruik hiervoor de JSON van Xbeam in de TS maar op 1 of andere manier krijg ik het niet aan de praat. Als ik dan de oude situatie weer terug zet werkt alles weer als vanouds.

Zit nu te wachten tot de familie een paar uur de deur uit is totdat ik weer kan proberen. ;-)
Als je nu geen VLANs gebruikt op je eigen LAN hoef je niks te wijzigen. Ook staan VLAN 4/6 van KPN los van wat je op je LAN doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik heb sinds kort T-Mobile thuis glasvezel en heb IPTV werkend door trunks aan te maken en het op de volgende manier te patchen:
T-Mobile -> USW -> USG -> USW
Volgens mij redelijk veilig omdat alle poorten van de USW het LAN profile hebben behalve de poort waar de internetaansluiting op binnenkomt (VLAN 300 & 640), die naar de USG (VLAN 300) en die voor IPTV (VLAN 640).
Gevoelsmatig zou ik T-Mobile echter liever op m'n USG aansluiten.

Nu zie ik in het '[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie'-topic het volgende:
pinda powerrr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:56:
...
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Een uitgebreide tutorial van TMobile zelf voor de instellingen voor IPTV op je eigen router d:)b
...
In de community pagina van T-Mobile staan screenshots van de Unifi Controller instellingen.
Het lijkt erop dat op deze manier het IPTV verkeer over de LAN2/WAN2 poort van de USG loopt?
Zie/snap ik dat goed? Dat zou volgens mij betekenen dat T-Mobile dan rechtstreeks in de USG gestopt kan worden zonder te klooien met een config.gateway.json? Wel zou dan de STB op de LAN2/WAN2 poort van de USG aangesloten moeten worden. Maar via trunks zou dit dan ook weer naar de USW geleid kunnen worden.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
tweakpeter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:33:
Ik heb sinds kort T-Mobile thuis glasvezel en heb IPTV werkend door trunks aan te maken en het op de volgende manier te patchen:
T-Mobile -> USW -> USG -> USW
Volgens mij redelijk veilig omdat alle poorten van de USW het LAN profile hebben behalve de poort waar de internetaansluiting op binnenkomt (VLAN 300 & 640), die naar de USG (VLAN 300) en die voor IPTV (VLAN 640).
Gevoelsmatig zou ik T-Mobile echter liever op m'n USG aansluiten.

Nu zie ik in het '[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie'-topic het volgende:

[...]

In de community pagina van T-Mobile staan screenshots van de Unifi Controller instellingen.
Het lijkt erop dat op deze manier het IPTV verkeer over de LAN2/WAN2 poort van de USG loopt?
Zie/snap ik dat goed? Dat zou volgens mij betekenen dat T-Mobile dan rechtstreeks in de USG gestopt kan worden zonder te klooien met een config.gateway.json? Wel zou dan de STB op de LAN2/WAN2 poort van de USG aangesloten moeten worden. Maar via trunks zou dit dan ook weer naar de USW geleid kunnen worden.
Klopt dit?
In dit geval is de 2e poort als WAN2 geconfigureerd. Dus 2x WAN. Dan kan de STB toch niet meer op de 2e (LAN) poort?
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Nu online
rinkel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:49:
[...]

In dit geval is de 2e poort als WAN2 geconfigureerd. Dus 2x WAN. Dan kan de STB toch niet meer op de 2e (LAN) poort?
Of mis ik iets?
Ik snap het ook niet helemaal, vandaar mijn post. Ze configureren een IPTV WAN en additionele routes. Volgens de screenshots heeft IPTV WAN WAN2 als network group en de routes hebben WAN2 als interface.

Maar ik zie nog niet in hoe in de opstelling T-Mobile -> USG -> USW dit dan zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
tweakpeter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Ik snap het ook niet helemaal, vandaar mijn post. Ze configureren een IPTV WAN en additionele routes. Volgens de screenshots heeft IPTV WAN WAN2 als network group en de routes hebben WAN2 als interface.

Maar ik zie nog niet in hoe in de opstelling T-Mobile -> USG -> USW dit dan zou moeten werken?
Ik zou me er iets bij voor kunnen stellen als ze twee WAN utp-kabels hebben....
Misschien een switch ervoor?
Dus: T-Mobile -> USW -> USG -> USW
Dus eigenlijk vergelijkbaar als jij hebt gedaan.

Maar dit is een oplossing die wellicht niet blijft werken (Bridged/Routed zoals bij KPN)

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 01-07-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Nu online
rinkel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Ik zou me er iets bij voor kunnen stellen als ze twee WAN utp-kabels hebben....
Misschien een switch ervoor?
Dus: T-Mobile -> USW -> USG -> USW
Dus eigenlijk vergelijkbaar als jij hebt gedaan.

Maar dit is een oplossing die wellicht niet blijft werken (Bridged/Routed zoals bij KPN)
Dat lijkt me nu inderdaad ook het meest logisch. Daarmee omzeilen ze dan dat je via de GUI in de USG op de WAN poort maar 1 VLAN kunt opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
tweakpeter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Dat lijkt me nu inderdaad ook het meest logisch. Daarmee omzeilen ze dan dat je via de GUI in de USG op de WAN poort maar 1 VLAN kunt opgeven.
Dit zou je natuurlijk even kunnen testen?
Of moet je dan je hele config overhoop gooien?

Ik vind dit dan nog een redelijke oplossing eigenlijk. Alleen zal dit bij KPN niet werken ben ik bang (Routed)

Hier nog een stukje over t-mobile setup (komt van t-mobile forum) klik

Maar eigenlijk vind ik de oplossing met de 2 WAN poorten mooier.

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 01-07-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Nu online
rinkel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:56:
[...]
Hier nog een stukje over t-mobile setup (komt van t-mobile forum) klik
Deze beschrijving heb ik gevolgd en is mijn huidige setup. Alleen hij combineert LAN en VLAN 300 met elkaar. Dat heb ik achterwege gelaten.
rinkel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:56:
[...]
Dit zou je natuurlijk even kunnen testen?
Of moet je dan je hele config overhoop gooien?
Helaas heb ik maar 1 managed switch. Door de kabel die naar de STB gaat (VLAN 640 poort) in de WAN2 poort van de USG te stoppen en de STB op een LAN poort aan te sluiten zou ik volgens mij hetzelfde moeten bewerkstelligen. WAN2 network aangemaakt en de routes gedefinieerd.
Resultaat: zwart beeld. De STB krijgt wel een 10.84.x.x ip-adres maar de WAN2 poort blijft 0.0.0.0.
Misschien omdat ik T-Mobile glasvezel over een KPN netwerk binnenkrijg en dus niet op het eigen T-Mobile netwerk zit?

Ik zet de eerste variant maar weer terug (voor nu). Maar het liefst zou ik vanaf de mediaconverter eerst naar de USG gaan en dan met 1 kabel vanaf de USG naar de USW.
Nu ben ik niet bang voor JSON files maar de juiste settings voor config.gateway.json i.c.m. T-Mobile zie ik zo 1-2-3 nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
tweakpeter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:39:
[...]

Deze beschrijving heb ik gevolgd en is mijn huidige setup. Alleen hij combineert LAN en VLAN 300 met elkaar. Dat heb ik achterwege gelaten.

[...]

Helaas heb ik maar 1 managed switch. Door de kabel die naar de STB gaat (VLAN 640 poort) in de WAN2 poort van de USG te stoppen en de STB op een LAN poort aan te sluiten zou ik volgens mij hetzelfde moeten bewerkstelligen. WAN2 network aangemaakt en de routes gedefinieerd.
Resultaat: zwart beeld. De STB krijgt wel een 10.84.x.x ip-adres maar de WAN2 poort blijft 0.0.0.0.
Misschien omdat ik T-Mobile glasvezel over een KPN netwerk binnenkrijg en dus niet op het eigen T-Mobile netwerk zit?

Ik zet de eerste variant maar weer terug (voor nu). Maar het liefst zou ik vanaf de mediaconverter eerst naar de USG gaan en dan met 1 kabel vanaf de USG naar de USW.
Nu ben ik niet bang voor JSON files maar de juiste settings voor config.gateway.json i.c.m. T-Mobile zie ik zo 1-2-3 nog nergens.
Zou je niet de WANkabel direct naar de switch laten lopen, dan 2 kabels terug van de switch naar WAN1 en WAN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Old-Tweaker
Cartman! schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:36:
[...]

Als je nu geen VLANs gebruikt op je eigen LAN hoef je niks te wijzigen. Ook staan VLAN 4/6 van KPN los van wat je op je LAN doet.
Ok maar dan hou ik het probleem bij het kijken op hetzelfde kanaal op 2 tuners.
Nu heb ik de Experia Box er weer tussen zitten en die geeft het zelfde probleem.
Dus ik ga mij UniFi Switch Flex Mini's er tussen uit halen en vervangen voor de oude Netgears.
Kijk of die er last van hebben

Maar hoe koppel ik dan de LAN VLAN aan het verkeer van VLAN4 of VLAN6 want ik wil eigenlijk wel de VLAN in gaan richten zodat alles gescheiden is van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
...
Nevermind. niet goed gekeken.

[ Voor 138% gewijzigd door rinkel op 01-07-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo

jappo

Old-Tweaker schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Ok maar dan hou ik het probleem bij het kijken op hetzelfde kanaal op 2 tuners.
Nu heb ik de Experia Box er weer tussen zitten en die geeft het zelfde probleem.
Dus ik ga mij UniFi Switch Flex Mini's er tussen uit halen en vervangen voor de oude Netgears.
Kijk of die er last van hebben

Maar hoe koppel ik dan de LAN VLAN aan het verkeer van VLAN4 of VLAN6 want ik wil eigenlijk wel de VLAN in gaan richten zodat alles gescheiden is van elkaar
De flex mini ondersteund geen igmp snooping. Een IPTV kastje achter deze switch zal vaak problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 15:24
Da twil dus zeggen eigenlijk dat er geen vlan 6 meer hoeft te staan voor KPN IPTV?

Geen idee, hoe verander ik dat ook alweer?

TV hapert hier continu... Wordt er knettergek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
tijgetje57 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:49:
Da twil dus zeggen eigenlijk dat er geen vlan 6 meer hoeft te staan voor KPN IPTV?

Geen idee, hoe verander ik dat ook alweer?

TV hapert hier continu... Wordt er knettergek van.
gebruik je de laatste FirmWare van de USG? Zo ja kan je downgraden naar de een-na-laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb de ene laatste ook getest en ben zelf terug gegaan naar 4.4.44.5213844
Maar moet hem nog steeds eerst pauzeren en daarna na 5-15 seconde verder kijken.
zolang ik niet naar een andere zender ga gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Zie niet zo snel een downgrade optie of firmware die je kunt pakken. De site van unifi laat de usg niet zien? Of ik ben gewoon ordinair moe na deze dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Old-Tweaker
tijgetje57 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:49:
Zie niet zo snel een downgrade optie of firmware die je kunt pakken. De site van unifi laat de usg niet zien? Of ik ben gewoon ordinair moe na deze dag.
Onder aan de pagina
https://community.ui.com/...2c-497a-a468-b9966fa3e80d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Heb nu die oudere versie, blijft raar doen met die update handel vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 18:00
Hey guys.

Ik heb een beetje hulp nodig met mijn unifi 8 poorts switch. Deze lijkt geen (directe) VLAN 640 (T-Mobile) door te geven.

Ik heb inmiddels wel al alle denkbare optie geprobeerd van reset tot profielen opnieuw maken.
Zelfs de switch direct vanaf mijn media converter op port 1 en bv poort direct switch port profile op VLAN 640 naar mijn IPTV box.
Het gekke is dat dit wel werkt met mijn flex mini.

Ook gebruik ik deze configuratie https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b, maar dan met een UDM ipv een USG.

Alvast bedankt voor wat komen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Mark de Vaal schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:41:
Hey guys.

Ik heb een beetje hulp nodig met mijn unifi 8 poorts switch. Deze lijkt geen (directe) VLAN 640 (T-Mobile) door te geven.

Ik heb inmiddels wel al alle denkbare optie geprobeerd van reset tot profielen opnieuw maken.
Zelfs de switch direct vanaf mijn media converter op port 1 en bv poort direct switch port profile op VLAN 640 naar mijn IPTV box.

Ook gebruik ik deze configuratie https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b, maar dan met een UDM ipv een USG.

Je kunt in de switch aangeven hoe de VLAN’s verlopen. Zover ik weet is de Flex Mini niet een slimme switch, maar eerder simpele switch dat alles door geeft wat er binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
Xieoxer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:46:
[...]
Zover ik weet is de Flex Mini niet een slimme switch, maar eerder simpele switch dat alles door geeft wat er binnen komt.
De flex mini kan alleen per poort maar 1 vlan geconfigureerd worden (of all). De zelfde setup kan ik ook doen op de 8 poorts switch, maar blijkbaar zit hier toch ergens een verschil in.

[ Voor 6% gewijzigd door Mark de Vaal op 02-07-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
Xieoxer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:46:
[...]
Je kunt in de switch aangeven hoe de VLAN’s verlopen.
Dat klopt, maar ook hier heb ik inmiddels ook per poort 1 vlan geconfigureerd ipv mijn custom profiles. Ik heb het gevoel dat ergens een vinkje aan of uit moet en die ben ik aan het zoeken (al twee weken 8)7 ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
Ook wil het wel eens zijn dat als ik wissel van switches mijn config even opleeft en dan bevries mijn beeld weer. Dit gebeurd alleen als mijn TV box via de flex mini direct op mijn ISP aansluit en dan weer aansluit op mijn 8 poorts switch. Daarna werken mijn switches even en dan poef.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark de Vaal op 02-07-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Mark de Vaal schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:02:
[...]

De flex mini kan alleen per poort maar 1 vlan geconfigureerd worden (of all). De zelfde setup kan ik ook doen op de 8 poorts switch, maar blijkbaar zit hier toch ergens een verschil in.
Staat IGMP proxy aan voor je switch? Ik weet dat Flex Mini dit niet ondersteund en alle pakket aan alle aangesloten devices stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xieoxer schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 06:25:
[...]

Staat IGMP proxy aan voor je switch? Ik weet dat Flex Mini dit niet ondersteund en alle pakket aan alle aangesloten devices stuurt.
IGMP proxy snooping, de schrijver van het blog vergeet IGMP snooping in te schakelen voor VLAN640, gebaseerd op de screenshots.

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 03-07-2020 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mark de Vaal schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:41:
Hey guys.

VLAN 640 (TV) moet getagged opgehaald worden, als jij de flexmini als eerste koppelt werkt deze met vlan ALL. Dan heb je slechts beperkte opties, 1 untagged vlan of All. In de All set is 640 vanzelfsprekend getagged, en vlan 1 untagged. Ik vermoed dat je daar misschien een uitdaging hebt, de verwarring wanneer een port taggend of untagged in VLAN640 moet komen.

Om het compacter te maken hieronder een advies:

-Alle porten (trunks) met meerdere vlans op ALL zetten (dan kan je ook geen foutjes maken met custom profielen)
-De port waar je STB op komt die voorzien van een untagged poort in 640. (desnoods op dezelfde binnenkomende US8 switch, als dat werkt kan je het verder doortrekken je netwerk in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
stormfly schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:20:
[...]
-Alle porten (trunks) met meerdere vlans op ALL zetten (dan kan je ook geen foutjes maken met custom profielen)
-De port waar je STB op komt die voorzien van een untagged poort in 640. (desnoods op dezelfde binnenkomende US8 switch, als dat werkt kan je het verder doortrekken je netwerk in)
Thanks, maar ik heb dit al geprobeerd. Poort 1 switch profile op all en poort 2 switch profile op VLAN 640. Zelfs dit werkt niet. Ook bij mijn VLAN 640 staat IGMP aan.

Dit was ook mijn trouble shooting gisteravond. Alles er tussen uit met alleen de switch en mijn UDM. Dit laatste natuurlijk om via mijn controller de switch te configureren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03863oaeHIJqZ6iqoLtLEXLXnTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjWGH0vA5KaCjG9oktBGC0ol.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z6SESPskvW71q7_3WxdSXfxqpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J7JHFOkRy4Ehaorhxzne1G1K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLsBf9YiKjAyT7dGp36DhsKSNQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/22dnCk19nP2naqJXt1HW2tEt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfGpW_mn5__XJwytd_cq2QDHr5k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yUhbgAWBS9kEZp6GaHyo51ww.png?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Mark de Vaal op 03-07-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Nu online
Mark de Vaal schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:24:
[...]
Thanks, maar ik heb dit al geprobeerd. Poort 1 switch profile op all en poort 2 switch profile op VLAN 640. Zelfs dit werkt niet. Ook bij mijn VLAN 640 staat IGMP aan. .
Aan je screenshots te zien configureer je poort 7 voor IPTV maar heb je op poort 7 niks aangesloten, wel op poort 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
tweakpeter schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:02:
[...]

Aan je screenshots te zien configureer je poort 7 voor IPTV maar heb je op poort 7 niks aangesloten, wel op poort 8.
Dat klopt omdat ik alleen mijn configuratie wil laten zien. Ik heb de kabel ertussen uit gehaald omdat dan mijn woonkamer deur dicht kan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark de Vaal schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Thanks, maar ik heb dit al geprobeerd. Poort 1 switch profile op all en poort 2 switch profile op VLAN 640. Zelfs dit werkt niet. Ook bij mijn VLAN 640 staat IGMP aan.

Dit was ook mijn trouble shooting gisteravond. Alles er tussen uit met alleen de switch en mijn UDM. Dit laatste natuurlijk om via mijn controller de switch te configureren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
heb je deze ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2lodFjo-egjmOW8noomDoy706s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJCAZzicDUu5SPORwhnhuFpm.jpg?f=user_large

Denk dat die valt omdat het verkeer niet wordt getagged op de uplink naar je Fiber / DSL converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:12:
[...]

heb je deze ook?

[Afbeelding]

Denk dat die valt omdat het verkeer niet wordt getagged op de uplink naar je Fiber / DSL converter.
Dit is de poort waar mijn ISP op binnen komt. Fiber trunk had ik al gemaakt met tagged vlan's 100/300/640. Volgens mij hoeft dit niet omdat VLAN's 300 en 640 al tagged binnen komt. Ik heb dus beide geprobeerd Fiber Trunk en heeft config ALL.

Poort 2 gaat naar mijn UDM. Dit kan met VLAN 300 (deze moet ik dan uitzetten in mijn WAN setting van mijn UDM) of met ALL (dan moet ik VLAN 300 aanvinken in mijn WAN setting van mijn UDM).

Poort 3 gaat naar mijn switch poort 1 van mijn UDM. Poort 3 heeft de config LAN en poort 1 van mijn UDM heeft config ALL.
Dit is dus alleen nog internet.

Poort 5 gaat als trunk (config all 300 + 640 tagged) naar een andere unifi switch naar mijn woonkamer. Hier zit dus mijn STB op poort 2 nu met VLAN untagged 640.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark de Vaal op 03-07-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mark de Vaal en waar zit de STB dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
Ik was iets te snel met versturen, maar ik mijn tekst aanpepast.

Sorry guys. Ik ben wel vergeten te melden dat mijn STB wel opstart maar een error geeft dat er iets fout gaat.

Ik heb een overzicht gemaakt hoe het bij mij zit. (eventuele opties voor een beter programma is welkom :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkXfCbzRBZNwI9yZ4muDxG-e0lw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r4k1eiMmAfK6v8aq9FWR3D9M.png?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door Mark de Vaal op 03-07-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark de Vaal
BAM gevonden.

Probleem lag toch bij mijn IGMP. Ik heb alles uitgezet met nadruk op alles.
VLAN's 100/300/640 waren deze al uit. Alleen had ik de checkbox gemist in mijn LAN config.

Eindelijk heb ik weer TV.

Thanks in ieder geval voor de richting waar ik naar moest kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Kan iemand met xs4all en een usg4 bevestigen dat het nog steeds werkend te krijgen is zonder freezes? :P zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de .json file en overige instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:22
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:12:
[...]

heb je deze ook?

[Afbeelding]

Of nog erger, de default vlan1 en laat dat nu ook zijn lan zijn.. ook met profile all gat vlan1 untagged richting het internet.
Meeste switches vallen default naar vlan1 als je niets invult.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
rjhilbrink schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Of nog erger, de default vlan1 en laat dat nu ook zijn lan zijn.. ook met profile all gat vlan1 untagged richting het internet.
Meeste switches vallen default naar vlan1 als je niets invult.
Dus van wat ik begrijp is, dat bv mijn VLAN 300 via mijn LAN van de switch gaat en niet via mijn UDM naar mijn LAN?

Mijn tweede switch waar mijn STB op zit heb ik LAN apparaten aangesloten op de overige poorten zoals een HTPC, receiver, smart tv etc. Deze heeft een custom profiel met VLAN 300 via network LAN. Ik wil natuurlijk dat dit wel gerouteerd wordt via mijn UDM.
Als dit niet zo is, ga ik een mijn andere flex mini ertussen zetten die per poort al de VLANs splitst.

[ Voor 6% gewijzigd door Mark de Vaal op 04-07-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Nu online
Mark de Vaal schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Mijn tweede switch waar mijn STB op zit heb ik LAN apparaten aangesloten op de overige poorten zoals een HTPC, receiver, smart tv etc. Deze heeft een custom profiel met VLAN 300 via network LAN. Ik wil natuurlijk dat dit wel gerouteerd wordt via mijn UDM.
Ik ben geen netwerkspecialist maar ik zou VLAN 300 beperkt gebruiken. Ik heb dezelfde tutorial als jij gevolgd. Ik heb alleen een USG ipv een UDM.
Mijn fiber trunk heeft VLAN 300 & 640 (als je geen telefonie gebruikt heeft VLAN 100 geen nut volgens mij).
Van de USW naar de USG, de wan trunk, dus alleen 300. Van de USG terug naar de switch LAN.
Vanaf daar gebruik ik alleen nog LAN en/of IPTV. Als je na dit punt nog ALL of VLAN 300 gebruikt betekent dat wat daar uiteindelijk aanhangt rechtstreeks vanaf het internet te benaderen is. Iets wat je denk ik niet wil.
Televisie, gids, begin gemist, alles werkt hier. Een extra switch is in jouw geval volgens mij niet nodig, maar ik zou wel goed opletten welke poort je met wat tagged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
t-lot schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:38:
Voor diegenen die problemen hebben met het downloaden van de software updates van de Arris VIP5202 (Fout DBL-307), de workaround is om op het netwerk waar de ontvanger op draait dhcp externe name servers uit te laten delen.

Die van XS4All bijv werken prima. Zodra de USG zelf als nameserver wordt gebruikt werken de updates niet.

Het lijkt mis te gaan met het opvragen van het TXT record van sap.stb.itvonline.nl.

Wat er precies mis gaat is mij nog niet duidelijk, met het blote oog lijkt de response gelijk, maar de length is 91 (USG) tegen 71 (externe nameserver) bytes, er is dus duidelijk iets mis.

De TV is nu deze eenmaal werkt geconfisqueerd door andere gezinsleden, ik zal hier dus op een ander moment verder in moeten duiken.
Ik had ook last van de 307 error, uiteindelijk had ik het vlan de dns meegegeven van kpn, het xs4all dns adres werkt niet. Bijkomstigheid is dat mijn freeze probleem ook opgelost is, de stb gaf bij mij een freeze eens in de twee uur ongeveer. Geen idee wat de dns er mee te maken heeft maar het heeft invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
tweakpeter schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:21:
[...]
Mijn fiber trunk heeft VLAN 300 & 640 (als je geen telefonie gebruikt heeft VLAN 100 geen nut volgens mij).
Van de USW naar de USG, de wan trunk, dus alleen 300. Van de USG terug naar de switch LAN.
Vanaf daar gebruik ik alleen nog LAN en/of IPTV. Als je na dit punt nog ALL of VLAN 300 gebruikt betekent dat wat daar uiteindelijk aanhangt rechtstreeks vanaf het internet te benaderen is.
Alleen je maakt custom profiles. Hierin bepaal je hoe en waar je VLANS naar toegaan. Fiber trunk is gewoon een ALL profile (niet gekoppeld aan Native Network: LAN). Nu wordt poort 3 erg interessant. Deze configureer je weer als LAN in je Native network. Hier hang je custom profiles aan Internet + IPTV gekoppeld aan je Native Network LAN. Dan vraag ik mij dan af waar dan VLAN 300/640 vandaan komen als deze native aan mijn LAN worden gehangen via mijn custom profile Internet + IPTV?
Komt VLAN300 dan vanuit poort 3 van mijn switch of dan toch vanuit poort 1 van de switch?

[ Voor 4% gewijzigd door Mark de Vaal op 04-07-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
Avvd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Ik had ook last van de 307 error, uiteindelijk had ik het vlan de dns meegegeven van kpn, het xs4all dns adres werkt niet. Bijkomstigheid is dat mijn freeze probleem ook opgelost is, de stb gaf bij mij een freeze eens in de twee uur ongeveer. Geen idee wat de dns er mee te maken heeft maar het heeft invloed gehad.
Wat je hier suggereert is dat de tv ontvangers een eigen vlan zouden moeten hebben met DNS forward naar de DNS servers van KPN en dat je sindsdien (ook) geen freezes meer hebt op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Nu online
Mark de Vaal schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Komt VLAN300 dan vanuit poort 3 van mijn switch of dan toch vanuit poort 1 van de switch?
Ik denk dat, als je ergens na poort 1 & 2 van je USW nog VLAN300 gebruikt dat dat rechtstreeks uit poort 1 komt. Want uit je UDM komt VLAN1 of iets dergelijks. Nogmaals, ik ben geen specialist, maar als jij wil dat al je internetverkeer via je UDM loopt dan zou ik na poort 2 van je USW nergens meer VLAN300 of ALL gebruiken. Alleen LAN en/of VLAN640. Om te kunnen internetten heb je verder ook geen VLAN300 meer nodig. Dat zou allemaal via je UDM (via LAN) moeten gaan. Als jij dan bijvoorbeeld via wifi (default waarschijnlijk VLAN1) aan het internetten bent dan loopt het verkeer netjes via je UDM. Nog belangrijker: het boze internet kan niet bij je devices komen zonder eerst door je UDM te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
tweakpeter schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat, als je ergens na poort 1 & 2 van je USW nog VLAN300 gebruikt dat dat rechtstreeks uit poort 1 komt. Want uit je UDM komt VLAN1 of iets dergelijks. Nogmaals, ik ben geen specialist, maar als jij wil dat al je internetverkeer via je UDM loopt dan zou ik na poort 2 van je USW nergens meer VLAN300 of ALL gebruiken. Alleen LAN en/of VLAN640. Om te kunnen internetten heb je verder ook geen VLAN300 meer nodig. Dat zou allemaal via je UDM (via LAN) moeten gaan. Als jij dan bijvoorbeeld via wifi (default waarschijnlijk VLAN1) aan het internetten bent dan loopt het verkeer netjes via je UDM. Nog belangrijker: het boze internet kan niet bij je devices komen zonder eerst door je UDM te gaan.
Betreffende trunk poorten. Deze heb ik naar LAN geswitched. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
tweakpeter schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Dat klopt, alles wat met poort 1 in verbinding staat wordt niet gerouteerd door je router (alleen alles na de router). Ik vraag me eigenlijk af of dat wel kan, omdat elk apparaat na de switch dan een ip-adres van je provider moet krijgen (publiek adres)
Eigenlijk zou je het moeten zien als een extra switch tussen je provider en je router, die je voor geen andere doeleinden moet gebruiken. Uiteraard kan dit wel doordat het een smart-switch is.

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 04-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

[...]

Kan je misschien vertellen hoe je dat gedaan hebt ?
Dan kan ik dat misschien ook uitproberen.
Zou fijn zijn als dat de oplossing was.
Die freezes elke keer als je van kanaal switch word wel een irritatie punt van mijn vrouw.
En vroeg laatst nog of we niet terug naar Ziggo konden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Old-Tweaker
xbeam schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:43:
De Basic Json om KPN iptv zonder scripts op een USG4/USG pro werkend te krijgen
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
{
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth2": {
                "firewall": {
                    "in": {
                        "ipv6-name": "WANv6_IN",
                        "name": "WAN_IN"
                    },
                    "local": {
                        "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                        "name": "WAN_LOCAL"
                    },
                    "out": {
                        "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                        "name": "WAN_OUT"
                    }
                },
                "dhcp-options": {
                    "default-route": "no-update",
                    "name-server": "no-update"
                },
                "vif": {
                    "4": {
                        "address": [
                            "dhcp"
                        ],
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, broadcast-address, static-routes, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route-distance": "210",
                        },
                        "ip": {
                            "source-validation": "loose"
                        }
                    },
                    "6": {
                        "description": "WAN",
                            },
                            },
                            }
                        },
                        "pppoe": {
                            "2": {
                                "default-route": "none",
                                    },
                                    },
                                    }
                                },
                                "name-server": "none",
                                "password": "kpn",
                                "user-id": "kpn"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
                "eth2.4": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                "eth0": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                }
            }
        },
        "static": {
            "interface-route": {
                "0.0.0.0/0": {
                    "next-hop-interface": {
                        "pppoe2": {
                            "distance": "1"
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "wan-interface": "pppoe2"
    },
    "service": {
        "dns": {
            "forwarding": {
                "except-interface": [
                    "pppoe2"
                ]
            }
        },
        "nat": {
            "rule": {
                "5000": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "destination": {
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth2.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "6001": {
                    "outbound-interface": "pppoe2"
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                }
            }
        }
    }
}

Na het plaatsen en laden van de json, moet je deze static rule in de controller invoeren bij STATIC ROUTES. Mocht ooit je next hob wijzigen dan kan je dit gewoon in de controller aanpassen.

[Afbeelding: static]

Dit is de meest basic config om iptv werkende te krijgen.
Les 1: Er mag niets in de json staan wat je in de controller kan instellen.
Les 2: Er mogen alleen settings in de Json staan die afwijken van de default config.boot
Les 3: Les1 geld niet voor de WAN (eigenlijk wel want je kan geen multi vlan wan instellen in de controller) deze json overschrijft/ruled de wan settings in de controller. Wat daar wordt weergeven moet compleet negeren.

De WAN DNS settings worden niet aangeraakt dit is samen met smart QOS het enige wat je bij de WAN settings in de controller kan en moet instellen.
Heeft iemand bovenstaande JSON werkend gehad? (behalve Xbeam ;-) ) Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb de USG3P variant de afgelopen maanden zonder problemen draaiende gehad maar deze USG4/USG pro doet het helemaal niets bij mij.

Moet ik hier bepaalde poorten gebruiken? Bij https://github.com/KvanSteijn/unifi-usg-kpn moet ik namelijk de WAN2 poort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Old-Tweaker schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Heeft iemand bovenstaande JSON werkend gehad? (behalve Xbeam ;-) ) Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb de USG3P variant de afgelopen maanden zonder problemen draaiende gehad maar deze USG4/USG pro doet het helemaal niets bij mij.

Moet ik hier bepaalde poorten gebruiken? Bij https://github.com/KvanSteijn/unifi-usg-kpn moet ik namelijk de WAN2 poort gebruiken.
Dan moet je de lan en de wan porten nummers in de json aanpassen naar de port nummers van de juiste USG en Juiste net-hop adress gebruiken. Als je me een invite stuurt dan help ik je.

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 04-07-2020 19:23 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Old-Tweaker
xbeam schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Dan moet je de lan en de wan porten nummers in de json aanpassen naar de port nummers van de juiste USG en Juiste net-hop adress gebruiken. Als je me een invite stuurt dan help ik je.
Die van de USG3P heb ik al maanden draaien met de aanpassen van de poortnummers. Dankzij jouw hulp

Maar ik heb nu een USG4P en die krijg ik niet aan de gang 8)7

Invite is gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Old-Tweaker schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:33:
[...]

Die van de USG3P heb ik al maanden draaien met de aanpassen van de poortnummers. Dankzij jouw hulp

Maar ik heb nu een USG4P en die krijg ik niet aan de gang 8)7

Invite is gestuurd
Mocht het straks "freeze" vrij bij je draaien, kun je de
.json (en eventuele overige stappen) delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-lot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-07 18:29
[...]

Bij mij werkt de DNS van XS4All prima. Heb ook geen last van freezes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Kan je misschien vertellen hoe je dat gedaan hebt ?
Dan kan ik dat misschien ook uitproberen.
Zou fijn zijn als dat de oplossing was.
Die freezes elke keer als je van kanaal switch word wel een irritatie punt van mijn vrouw.
En vroeg laatst nog of we niet terug naar Ziggo konden :|
Ik heb een apart VLAN aangemaakt in de gui en daar de settings van "Cartman!" in de json gezet:
Cartman! in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"

Het enige wat ik daar verder aan toe heb gevoegd is de name server van KPN, dit kan ingesteld worden in de GUI onder het vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 08:46
Weet iemand of de USG al geupgrade kan worden na de laatste versie zonder problemen met KPN ITV?
Momenteel draai ik nog op 4.4.50.5272448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
karlkani1985 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
Weet iemand of de USG al geupgrade kan worden na de laatste versie zonder problemen met KPN ITV?
Momenteel draai ik nog op 4.4.50.5272448
Ik draai op 4.4.51.5287926 met een usg 3p met KPN glasvezel IPTV met de coolhva settings. Geen problemen zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 08:46
thijsjek schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Ik draai op 4.4.51.5287926 met een usg 3p met KPN glasvezel IPTV met de coolhva settings. Geen problemen zover
Dank je wel! ik ga vanaf ook de settings van coolhva erop zetten. Dan hoef ik bij een uitval van de USG niet de route ip tv aan te passen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

okay eens kijken of ik dit als vlan noob voor mekaar kan krijgen.

op mijn USG3 maak ik een aparte vlan aan
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20200707-f4me-19kb.png

Aangezien ik al Coolhva zijn script gebruik
het volgende aangepast.
van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                }
            }
        },

naar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                "eth1.400": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                }
            }
        },

Moet ik dan op mijn switches nog instellen dat op de poort waar dan de tv kastje hangt dat hij vlan400 moet gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
TRaSH schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:58:
Moet ik dan op mijn switches nog instellen dat op de poort waar dan de tv kastje hangt dat hij vlan400 moet gebruiken ?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

thnx ga ik eens kijken hoe dat met die netgear GS105Ev2 die achter bij mijn TV zit moet doen.
die heeft een aparte vlan optie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
TRaSH schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:55:
[...]

thnx ga ik eens kijken hoe dat met die netgear GS105Ev2 die achter bij mijn TV zit moet doen.
die heeft een aparte vlan optie
Goed bezig! Zorg dat de VLAN's op de switch staan en let op wat je "native" vlan is (dus untagged):

https://kb.netgear.com/30...ed-access-to-the-internet

Zet de IPTV kastjes "untagged/PVID" in het VLAN wat je voor IPTV wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Heb niks aan IGMP aangezet, vrijwel alles werkt.

Alleen dat updaten moet nog even bekeken worden.

Gewoon simpel houden de config.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Old-Tweaker
kariem112 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:28:
[...]

Mocht het straks "freeze" vrij bij je draaien, kun je de
.json (en eventuele overige stappen) delen? :)
Het draait bij mij zonder freezes alleen als er 2 TV hetzelfde kanaal kijken. Ben vandaag wel bezig geweest met wisselen van switches in de woonkamer. Heb uiteindelijk besloten dat ik de Unify Switch Flex Mini ga vervangen voor een Unify US-8. Eerst in de Woonkamer en daarna de andere 2 ook.

Ik heb de JSON gebruikt van @xbeam uit de TS maar wel even door de https://jsonformatter.org/ gehaald. Anders wordt de JSON niet goed opgepakt door de USG. Daarna dus wel.
WAN2 moet je ook uitschakelen anders blijft het beeld constant vast lopen.

VPN heb ik dankzij @xbeam _/-\o_ ook weer aan de praat gekregen. Was alleen nog sprake van een PEBKAC. Verkeerd wachtwoord gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Old-Tweaker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Het draait bij mij zonder freezes alleen als er 2 TV hetzelfde kanaal kijken. Ben vandaag wel bezig geweest met wisselen van switches in de woonkamer. Heb uiteindelijk besloten dat ik de Unify Switch Flex Mini ga vervangen voor een Unify US-8. Eerst in de Woonkamer en daarna de andere 2 ook.

Ik heb de JSON gebruikt van @xbeam uit de TS maar wel even door de https://jsonformatter.org/ gehaald. Anders wordt de JSON niet goed opgepakt door de USG. Daarna dus wel.
WAN2 moet je ook uitschakelen anders blijft het beeld constant vast lopen.

VPN heb ik dankzij @xbeam _/-\o_ ook weer aan de praat gekregen. Was alleen nog sprake van een PEBKAC. Verkeerd wachtwoord gebruikt 8)7
Kun je de .json delen? :) Ben al blij als 1 tv ontvanger het doet zonder freeze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Old-Tweaker
kariem112 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Kun je de .json delen? :) Ben al blij als 1 tv ontvanger het doet zonder freeze
Is gewoon die in de TS staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
{
                    },
                    },
                    }
                },
                },
                            "dhcp"
                        ],
                                "request subnet-mask, routers, broadcast-address, static-routes, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                        },
                        }
                    },
                            },
                            },
                            }
                        },
                                    },
                                    },
                                    }
                                },
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                }
            }
        },
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    },
                    "pppoe2"
                ]
            }
        },
                    },
                },
                },
                },
                }
            }
        }
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Old-Tweaker schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Is gewoon die in de TS staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
{
                    },
                    },
                    }
                },
                },
                            "dhcp"
                        ],
                            ],
                        },
                        }
                    },
                            },
                            },
                            }
                        },
                                    },
                                    },
                                    }
                                },
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                }
            }
        },
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    },
                    "pppoe2"
                ]
            }
        },
                    },
                },
                },
                },
                }
            }
        }
    }
Verder geen aanpassingen of next hop scripts?
Pagina: 1 ... 18 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.