Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Destinations voor de NAT rule mag gewoon 0.0.0.0/0 zijn (alles wat over die interface naar buiten gaat). Maar als je het toch specificeert moet het dezelfde /21 zijn als waarvoor je de static route zet, wat je nu hebt werkt niet.

Voor wat betreft de exacte firewall rules, lees dit topic eens door want daar is genoeg over geschreven en er zijn ook voldoende werkende configuraties te vinden. Nu heb je geen firewall regels voor VLAN4, ik weet niet of je dan alles toestaat op een USG of dat dan alles geblokkeerd wordt. Ik heb zelf geen Ubiquiti spullen namelijk maar gebruik pfSense.

ik222 wijzigde deze reactie 22-12-2019 15:40 (5%)

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:17

3DDude

I void warranty's

Nou je vind bar weinig als je firewall + iptv zoekt, maargoed ik ga vanavond wel weer verder kijken en proberen.. komt vast goed.

3DDude wijzigde deze reactie 22-12-2019 17:40 (6%)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:58

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

3DDude schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:39:
Nou je vind bar weinig als je firewall + iptv zoekt, maargoed ik ga vanavond wel weer verder kijken en proberen.. komt vast goed.
Zie de CODE blokken met daarin de Config van anderen en dan de Firewall en WAN IN/WAN LOCAL/WAN OUT gedeeltes voornamelijk en dingen als Log Martians en zo :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bartzegmaar
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-02 17:42
Ik loop tegen het volgend aan: ik heb 2 vlans aangemaakt iptv (168) en internet (161) dit werkt allemaal probleemloos. Echter zie ik nu dat er 589 clients zijn verbonden, 550 hiervan zijn iptv clients. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Bartzegmaar wijzigde deze reactie 24-12-2019 11:59 (5%)

• nero355

nero355

Bartzegmaar schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:42:
Ik loop tegen het volgend aan: ik heb 2 vlans aangemaakt iptv (168) en internet (161) dit werkt allemaal probleemloos. Echter zie ik nu dat er 589 clients zijn verbonden, 550 hiervan zijn iptv clients. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

[Afbeelding]
Gebruik je nog steeds Bridged IPTV Mode :?

Dan is het eigenlijk best wel goed mogelijk denk ik...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:56
Ik zit met het volgende, en ik zal het even uitleggen in mijn vast verkeerde verwoording :)

Alles werkt lekker qua iptv enzo. Echt super dankzij een paar toppers hier. Enkel doet zich het volgende voor.
In het netwerk waar het omgaat hangt ook een NVR. Lokaal werkt dat goed, maar er is ook een optie om via het boze internet de boel te bekijken. Dat werkt niet.

Nu zie ik in de controller dat de NVR geen keuze kan maken welk netwerk hij op wil. het 10.* of het 192.*.
Hij is dus de hele tijd aan het switchen van IP. Dus ik vermoed dat de NVR de dhcp van het verkeerde netwerk op pakt. Iemand die mij een schopje in de juiste richting kan geven.

Excuses als het wat vaag is, ik kan nog eventueel meer duiding geven.

Nou is het wel zo, dat de volgende stap in de config daar mij bekend is, ofwel wellicht is de oplossing om een aantal gescheiden netwerken aan te maken. Een voor IOT een voor de CAMS en een prive etc etc. Ik heb dat nog even vooruitgeschoven omdat het veel werk is. Maar mocht dat de juiste oplossing zijn en niet een simpel vinkje op de switch bijvoorbeeld. Dan hoor ik dat ook graag.

[edit] Nou heb ik iets gedaan, waardoor de switch op "disconnected" staat.....terwijl alles normaal werkt...

ppeterr wijzigde deze reactie 25-12-2019 08:03 (25%)

MENTAL SHUTDOWN

• tijgetje57
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-02 08:53
Waarom pak je de github niet van coolhva?

Die draait bij mij probleemloos, na een reboot van de usg pakt hij alles netjes weer op.

Als je deze kerst nog tv wilt kijken, is het wel het makkelijkste om te doen ;-)

Ik heb mijn telefonie naar cheapconnect gedaan voor 8,95 in het jaar. Wel bereikbaar, maar geen vaste maandelijkse kosten. Bij KPN was het 2 euro per maand en daar bovenop nog eens de belkosten. Die heb ik nu ook, alleen nog lager.

Bij interesse:
https://account.cheapconnect.net/referral.php?ref=408297

tijgetje57 wijzigde deze reactie 25-12-2019 10:58 (42%)

• ppeterr
tijgetje57 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:55:
Waarom pak je de github niet van coolhva?

Die draait bij mij probleemloos, na een reboot van de usg pakt hij alles netjes weer op.

Als je deze kerst nog tv wilt kijken, is het wel het makkelijkste om te doen ;-)

Ik heb mijn telefonie naar cheapconnect gedaan voor 8,95 in het jaar. Wel bereikbaar, maar geen vaste maandelijkse kosten. Bij KPN was het 2 euro per maand en daar bovenop nog eens de belkosten. Die heb ik nu ook, alleen nog lager.

Bij interesse:
https://account.cheapconnect.net/referral.php?ref=408297
Ow, nou eigenlijk werkte alles top. Tot ik gister dus dat IP probleem probeerde op te lossen.
Ik vermoed dat de inform url van de switch niet naar de cloudkey verwijst. En dus wel functioneert maar daardoor "disconnected" staat. Ik denk dat ik dat wel kan oplossen....denk ik :)

Ik gebruik een script van Xbeam. Werkt ook gewoon goed.

MENTAL SHUTDOWN

• tijgetje57
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-02 08:53
ppeterr schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:01:
[...]

Ow, nou eigenlijk werkte alles top. Tot ik gister dus dat IP probleem probeerde op te lossen.
Ik vermoed dat de inform url van de switch niet naar de cloudkey verwijst. En dus wel functioneert maar daardoor "disconnected" staat. Ik denk dat ik dat wel kan oplossen....denk ik :)

Ik gebruik een script van Xbeam. Werkt ook gewoon goed.
Als je maar niet je firewall uit hebt gezet ;-)

• DrPretender
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-01 19:36
Sinds vandaag melden de iptv decoders (menu structuur kpn) wissel u modem, pas als modem vervangen is en gedetecteerd zal het volledig menu weer beschikbaar worden. Dit is nu bij alle iptv decoders. Lijkt erop dat kpn een software update heeft geïnstalleerd die controleert of hun modem zich in het netwerk bevind. Iemand al tegen dezelfde problemen aangelopen en een oplossing voor? Andere configuratie?

• RoyC
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 10:57
Heb sinds een paar weken ditzelfde bericht op mijn STB van xs4all. Moet dus echt over naar routed IPTV en dus af van brigded IPTV.

Ben al een paar dagen bezig maar krijg het nog niet voor elkaar.
Heb zelf een USG Pro maar ben zelf toch niet zo pro als ik dacht 8)7

Aan de hand van de de configuratie van BasMeerman heb ik geprobeerd de boel werkende te krijgen maar de STB krijgt geen verbinding met internet. Internet zelf doet het wel.

show interfaces

Interface IP Address S/L Description
--------- ---------- --- -----------
eth0 192.168.1.10/24 u/u eth0 - LAN
eth1 - A/D
eth2 - u/u eth2 - FTTH
eth2.4 10.59.82.208/21 u/u eth2.4 - IPTV
eth2.6 - u/u eth2.6 - Internet
eth3 - A/D
lo 127.0.0.1/8 u/u
::1/128
pppoe2 8xxxxxxx u/u

Als ik naar de actieve dhcp client leases kijk op de USG Pro dan die ik de volgende verbindingen:

show dhcp client leases

interface : eth2.4
ip address : 10.59.82.208 [Active]
subnet mask: 255.255.248.0
router : 10.59.80.1
dhcp server: 10.59.80.1
lease time : 3600
last update: Sat Dec 28 15:58:20 CET 2019
expiry : Sat Dec 28 16:58:19 CET 2019
reason : BOUND

interface : eth2.6
last update: Sat Dec 28 16:12:53 CET 2019
reason : FAIL

Ethernet 2 met vlan6 lijkt dus niet te verbinden.

Iemand met meer kennis van zaken een idee waar ik het verkeerd doe?

Oorzaken waar ik zelf aan kan denken:
Moeten er nog vlans geconfigureerd worden?
Hoe kan ik controleren of de routering die in de config.gateway.json staan goed zijn aangemaakt?

• ppeterr
@DrPretender @RoyC

Ik ben absoluut geen pro, maar wat ik wel kan zeggen is dat een goed start punt de github van @Coolhva is. Dit met inachtneming van je soort USG en provider natuurlijk.

https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth

Het staat hier goed omschreven voor KPN iptv. Ik zal helpen waar ik kan, dus reken maar van mijn kant nergens op :) Nee gein....het is complexe shit, maar dit gaat jullie vast op weg helpen.

MENTAL SHUTDOWN

• RoyC
ppeterr schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:19:
@DrPretender @RoyC

Ik ben absoluut geen pro, maar wat ik wel kan zeggen is dat een goed start punt de github van @Coolhva is. Dit met inachtneming van je soort USG en provider natuurlijk.

https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth

Het staat hier goed omschreven voor KPN iptv. Ik zal helpen waar ik kan, dus reken maar van mijn kant nergens op :) Nee gein....het is complexe shit, maar dit gaat jullie vast op weg helpen.
Dank voor je snelle reactie.
Had inderdaad ook al naar deze configuratie gekeken met hetzelfde resultaat.

Het is uiteindelijk wel gelukt! Het bleek dat er nog poort instellingen op de switch waren blijven staan van de bridged IPTV configuratie. 8)7

Blijf het wel raar vinden dat de wan interface eth2.6 geen DHCP lease krijgt maar alles gewoon werkt.
Moet deze dan niet uit de config.gateway.json gehaald worden?
Wat geeft deze interface bij jou aan?

• ppeterr
@RoyC Momenteel kan ik niet veel zien op het netwerk daar, aangezien ik niet lokaal zit. En de gebruiker "forgot" heeft geklikt van de switch op CK. En er is momenteel ook geen andere ingang.

Ow lekker wel...maar goed, fijn dat je het werkend hebt!

[edit] Wacht, even busybox van een van de AP's gepakt en zo op de USG.

2.6 staat ook op FAIL

ppeterr wijzigde deze reactie 29-12-2019 14:03 (25%)

MENTAL SHUTDOWN

• Jeroen_ae92
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-02 19:06
RoyC schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:37:
[...]

Dank voor je snelle reactie.
Had inderdaad ook al naar deze configuratie gekeken met hetzelfde resultaat.

Het is uiteindelijk wel gelukt! Het bleek dat er nog poort instellingen op de switch waren blijven staan van de bridged IPTV configuratie. 8)7

Blijf het wel raar vinden dat de wan interface eth2.6 geen DHCP lease krijgt maar alles gewoon werkt.
Moet deze dan niet uit de config.gateway.json gehaald worden?
Wat geeft deze interface bij jou aan?
Is niet heel raar toch? De internet verbinding verloopt via PPPoE over vlan 6. Dus eth2.6 krijgt geen ip maar pppoe0 (of pppoe1) wel. Je NAT regel zal ook pppoe0/1 weergeven evenals je port forward tab.

U+

• ppeterr
Juist, dat had ik ook zo er zelf rondom verzonnen :) Zo leer ik iedere dag.

MENTAL SHUTDOWN

• RoyC
Jeroen_ae92 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:47:
[...]

Is niet heel raar toch? De internet verbinding verloopt via PPPoE over vlan 6. Dus eth2.6 krijgt geen ip maar pppoe0 (of pppoe1) wel. Je NAT regel zal ook pppoe0/1 weergeven evenals je port forward tab.
Dank je. Is idd wel logisch.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:48

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Morgen komen er kijkers na ons huis kijken. Dus ik dacht nog even snel de meterkast weer tip top maken. Doen ik deur open.... Oja die kabels zaten nog in “test modus” 😂 dus ik prik alles weer zoals het hoort en poef, geen tv meer. Tv kabel in andere switch en het werkt weer. Grrr. Dus mijn 8 poorts poe switch is echt stuk. Die igmp snooping werkt er gewoon niet lekker op zodra hij ook poe levert over dezelfde poort. Morgen maar even een rma ervoor aanvragen.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:51

DizzyWeb

Ondertiteld

DizzyWeb schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:41:
Heeft iemand misschien ergens een recente, werkende config voor een edgerouter lite op KPN?

Na een verhuizing kreeg ik m'n STB niet meer fatsoenlijk opnieuw opgestart zonder kuren en nu na een debacle waarbij KPN me eerst gedowngrade heeft en daarna weer geupgrade heeft op Black Friday werkt TV gewoon helemaal niet meer. Config helemaal niet gewijzigd.

Kon nog wel een poosje programma's terugkijken, maar live werkte gewoon niet. En nu na een herstart wordt de gids ook niet meer geladen, dus kan ook niets meer terugkijken.
Niemand meer die een ERL gebruikt..?

• alexwel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-02 22:12
DizzyWeb schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb wel een ERL in gebruik, maar niet met KPN.

• Coolhva
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 27-02 15:51
[...]

Het staat in dit topic een beetje verspreid qua info; op het KPN forum staat wel een config met alles wat je nodig hebt:

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

• Coolhva
Dit is misschien een goed overzicht hoe een (unifi) router werkt met source en destination NAT policies, routering en firewalling en wat wanneer plaats vind:

https://help.ubnt.com/hc/...Router-Packets-Processing

Dit geldt ook voor de USG.

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:51

DizzyWeb

Ondertiteld

Coolhva schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:47:
[...]

Het staat in dit topic een beetje verspreid qua info; op het KPN forum staat wel een config met alles wat je nodig hebt:

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609
Die ken ik, kriegman ken ik, etc... Nadeel is dat juist het IPTV gedeelte van al die dingen verouderd is en dat dus gewoon niet werkt. Heb dat hele topic al door lopen struinen. Hier zijn het 41 pagina's met versnipperde en tegenstrijdige informatie.

Daarom zoek ik een config die *nu* goed werkt ipv iets dat een jaar geleden werkte en nu outdated is.

• Coolhva
DizzyWeb schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:47:
[...]

Die ken ik, kriegman ken ik, etc... Nadeel is dat juist het IPTV gedeelte van al die dingen verouderd is en dat dus gewoon niet werkt. Heb dat hele topic al door lopen struinen. Hier zijn het 41 pagina's met versnipperde en tegenstrijdige informatie.

Daarom zoek ik een config die *nu* goed werkt ipv iets dat een jaar geleden werkte en nu outdated is.
Als ik in de ZIP kijk die je kan downloaden in de KPN config dan staat daar alles in om het werkend te krijgen; het enige is dat je in de config.boot misschien je interne netwerk moet aanpassen als je een andere reeks gebruikt dan de standaard van KPN.

Kan je aangeven wat er niet goed gaat als je de config pakt in de eerste post van KPN?

• significant
  • Nu online
[...]

Zie deze post hoe ik het op een ERL werkend heb gekregen:
significant in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Bij mij had Xbeam iets gedaan aan de update dinges van de DNS.
Overbodige config had die verwijderd.

En ik heb getest.

Ik heb namelijk mijn TV op een poortje in een ander VLAN draaien.
Dit vlan had geen NAT rule om mijn gewone wan op te mogen (internet via pppoe0 zeg maar).

Blijkbaar kan het KPN kastje de software downloaden / configuratie niet ophalen zonder het internet op te mogen en gaat het er dus vanuit dat je A: internet hebt en B: die multicast stream via IGMP proxy goed onsloten hebt.

Dat is even hoe ver ik kwam dus ik heb een nat groep met 4 subnets erin gezet -> de rule aangepast van alleen mijn LAN vlan zodat mijn TV - vlan ook internet heeft --> en nu werkt die prima :D

@xbeam misschien wilde jij nog wat toevoegen ;) bedankt voor de hulp in ieder geval

3DDude wijzigde deze reactie 01-01-2020 23:32 (5%)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-02 18:23
3DDude schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:30:
Bij mij had Xbeam iets gedaan aan de update dinges van de DNS.
Overbodige config had die verwijderd.

En ik heb getest.

Ik heb namelijk mijn TV op een poortje in een ander VLAN draaien.
Dit vlan had geen NAT rule om mijn gewone wan op te mogen (internet via pppoe0 zeg maar).

Blijkbaar kan het KPN kastje de software downloaden / configuratie niet ophalen zonder het internet op te mogen en gaat het er dus vanuit dat je A: internet hebt en B: die multicast stream via IGMP proxy goed onsloten hebt.

Dat is even hoe ver ik kwam dus ik heb een nat groep met 4 subnets erin gezet -> de rule aangepast van alleen mijn LAN vlan zodat mijn TV - vlan ook internet heeft --> en nu werkt die prima :D

@xbeam misschien wilde jij nog wat toevoegen ;) bedankt voor de hulp in ieder geval
Nope.
Wat je aangeeft klopt. Nu is die verplichte vlan6 internet toegang voor de stb voor mij wel nieuw!

Daar durf ik dus geen duidelijk uitspraak over te doen maar het lijkt mij dat kpn op glasvezel bridge iptv heeft uitgefaseerd. Omdat je bij bridge iptv alles direct uit vlan4 haalt en geen internet (pppoe) gebruikt.

Iemand die dat kan bevestigen?

xbeam wijzigde deze reactie 01-01-2020 23:54 (4%)

• Weirdo300
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10-01 22:06
Hallo,

ik heb IPTV via KPN.
Mijn USG probeer ik te configureren zoals beschreven op https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth.
Ik heb al VLAN configuratie draaien, maar krijg net als velen "wissel uw modem".

Ik probeer via Mac OSX Terminal in mijn UCK de volgende stap door te voeren, maar ik kan de volgende locatie niet vinden /config/scripts/post-config.d/

Kan iemand een lichtje schijnen?
Thanks, Eric

• ppeterr
Weirdo300 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:08:
Hallo,

ik heb IPTV via KPN.
Mijn USG probeer ik te configureren zoals beschreven op https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth.
Ik heb al VLAN configuratie draaien, maar krijg net als velen "wissel uw modem".

Ik probeer via Mac OSX Terminal in mijn UCK de volgende stap door te voeren, maar ik kan de volgende locatie niet vinden /config/scripts/post-config.d/

Kan iemand een lichtje schijnen?
Thanks, Eric
Hey Eric.

Log eens in op de USG, en niet op de cloudkey.

MENTAL SHUTDOWN

• Weirdo300
Dag Peter,

daar vind ik hem direct, dank je wel.
Ik meende dat dit in de UCK moest gebeuren, niet in de USG..

Heb jij dezelfde setup goed draaien?

• Weirdo300
of moet ik het JSON wel in de UCK laten staan?
Ik kan namelijk niet dezelfde directory vinden in de USG...

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:46:
Daar durf ik dus geen duidelijk uitspraak over te doen maar het lijkt mij dat kpn op glasvezel bridge iptv heeft uitgefaseerd. Omdat je bij bridge iptv alles direct uit vlan4 haalt en geen internet (pppoe) gebruikt.

Iemand die dat kan bevestigen?
KPN heeft jaren geleden al aangegeven om bridged uit te faseren; blijkbaar zijn ze t nu daadwerkelijk aan het doen.

• xbeam
Cartman! schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:24:
[...]

KPN heeft jaren geleden al aangegeven om bridged uit te faseren; blijkbaar zijn ze t nu daadwerkelijk aan het doen.
“Blijkbaar” is nog steeds een aannamen.
Zijn mensen die kunnen bevestigen dat ze met bridge iptv/ of zonder internet de stb niet meer kunnen starten (een op gestart blijft dat vaak maanden/heeel lang vanuit stand-by gewoon werken.

Zelf heb ik sinds kort internet only en voor tv NL-ziet. Kan het dus ook niet testen en bevestigen om de start post aan te vullen.

xbeam wijzigde deze reactie 02-01-2020 14:49 (13%)

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:59
De melding die we krijgen in bridged modus zegt genoeg toch? Ik kon geen opnames meer kijken bijvoorbeeld.

• Cartman!
  • Niet online
xbeam schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:47:
[...]

“Blijkbaar” is nog steeds een aannamen.
Zijn mensen die kunnen bevestigen dat ze met bridge iptv/ of zonder internet de stb niet meer kunnen starten (een op gestart blijft dat vaak maanden/heeel lang vanuit stand-by gewoon werken.

Zelf heb ik sinds kort internet only en voor tv NL-ziet. Kan het dus ook niet testen en bevestigen om de start post aan te vullen.
Er kwamen laatst ook wat boze reacties in t algemene KPN glas topic dat STBs t niet meer deden en dat KPN dat niet had gemeld terwijl ze dat enkele jaren geleden al hadden aangegeven. Nu nog bridged willen gebruiken is niet toekomstbestendig dus.

• Weirdo300
plofkip schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:52:
De melding die we krijgen in bridged modus zegt genoeg toch? Ik kon geen opnames meer kijken bijvoorbeeld.
Dat is exact het probleem dat ik ook had.
Na deze configuratie heb ik alleen een extra probleem; internet doet het niet meer..

• xbeam
Cartman! schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:57:
[...]

Er kwamen laatst ook wat boze reacties in t algemene KPN glas topic dat STBs t niet meer deden en dat KPN dat niet had gemeld terwijl ze dat enkele jaren geleden al hadden aangegeven. Nu nog bridged willen gebruiken is niet toekomstbestendig dus.
Check 👍🏻 Duidelijk.

Ben het wel klein beetje met die boze mensen eens dat er wel een officiële pers brief of mail naar klanten met datum gecommuniceerd had mogen worden. Met hoe wat.

Dat had ook een hoop problemen kunnen voorkomen.

Dat terzijde

• xbeam
Weirdo300 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:57:
[...]

Dat is exact het probleem dat ik ook had.
Na deze configuratie heb ik alleen een extra probleem; internet doet het niet meer..
Stuur even je config.
Geen internet is meestal niet grootste probleem om te fixen.

• Cartman!
  • Niet online
xbeam schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Check 👍🏻 Duidelijk.

Ben het wel klein beetje met die boze mensen eens dat er wel een officiële pers brief of mail naar klanten met datum gecommuniceerd had mogen worden. Met hoe wat.

Dat had ook een hoop problemen kunnen voorkomen.

Dat terzijde
Mwa, het niet gebruiken van de door KPN meegeleverde en ondersteunde producten is een hele bewuste keuze. Op bijv https://netwerkje.com/routed-iptv staat ook expliciet genoemd dat het niet meer ondersteund zal worden en in de topics hier op Tweakers is het ook meer dan eens voorbij gekomen, jaren geleden zelfs al. Ik zou het juist erg vreemd vinden als KPN actief al hun klanten zou berichten dat dit niet meer kan terwijl 99%+ geen idee heeft waar t over gaat en gaan bellen omdat ze t niet snappen wat ze ermee moeten.

• ppeterr
Weirdo300 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:02:
Dag Peter,

daar vind ik hem direct, dank je wel.
Ik meende dat dit in de UCK moest gebeuren, niet in de USG..

Heb jij dezelfde setup goed draaien?
Ik heb het zelf niet draaien, maar elders wel met een andere configuratie dan die van CoolHVA.
In de topic start staat ook een config van Xbeam. Deze lijkt mij iets minder uitgebreid. Maar werkt tot nu toe goed. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad om het werkend te krijgen. Maar met de hulp uit dit topic moet het dus lukken.

edit: zie al dat @xbeam er op duikt, super!

ppeterr wijzigde deze reactie 02-01-2020 15:18 (3%)

MENTAL SHUTDOWN

• Weirdo300
xbeam schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Stuur even je config.
Geen internet is meestal niet grootste probleem om te fixen.
Ik heb alle bestanden van Coolhav weer verwijderd van de USG en de UCK, harde reset gegeven, maar mijn UCK komt niet online, ik zal deze wellicht moeten herstellen?

Wat bedoel je exact met “stuur even je Config”? Bedoel je een bestand, of wil je weten hoe ik welke apparatuur heb aangesloten?

• xbeam
Cartman! schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:17:
[...]

Mwa, het niet gebruiken van de door KPN meegeleverde en ondersteunde producten is een hele bewuste keuze. Op bijv https://netwerkje.com/routed-iptv staat ook expliciet genoemd dat het niet meer ondersteund zal worden en in de topics hier op Tweakers is het ook meer dan eens voorbij gekomen, jaren geleden zelfs al. Ik zou het juist erg vreemd vinden als KPN actief al hun klanten zou berichten dat dit niet meer kan terwijl 99%+ geen idee heeft waar t over gaat en gaan bellen omdat ze t niet snappen wat ze ermee moeten.
snap ik maar KPN zeggen wel in de media op datum GPRS of GSM of PTSN en ISDN uitschakelen.
wat 99 procent van de klanten ook niet niet meer gebruikt en die het wel doen de kans hebben de boel aan te passen.

Maar IPTV doen ze zo even zonder melding waardoor eigen modem beziters met de gebakken peren zitten ;-) . het is niet heel onoverkomelijk maar heel netjes is het niet.

dat is het meer.

• xbeam
Weirdo300 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Ik heb alle bestanden van Coolhav weer verwijderd van de USG en de UCK, harde reset gegeven, maar mijn UCK komt niet online, ik zal deze wellicht moeten herstellen?

Wat bedoel je exact met “stuur even je Config”? Bedoel je een bestand, of wil je weten hoe ik welke apparatuur heb aangesloten?
wanneer je config stuurt kan ik werken json voor je maken.

code:
1
mca-ctrl -t dump-cfg > config.txt

• Weirdo300
xbeam schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:32:
[...]

wanneer je config stuurt kan ik werken json voor je maken.

code:
1
mca-ctrl -t dump-cfg > config.txt

de export van het Config bestand is gelukt, maar ik weet niet hoe ik dat naar mijn bureaublad moet exporteren😌

• xbeam
De Basic Json om KPN iptv zonder scripts op een USG4/USG pro werkend te krijgen

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
{
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth2": {
                "firewall": {
                    "in": {
                        "ipv6-name": "WANv6_IN",
                        "name": "WAN_IN"
                    },
                    "local": {
                        "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                        "name": "WAN_LOCAL"
                    },
                    "out": {
                        "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                        "name": "WAN_OUT"
                    }
                },
                "dhcp-options": {
                    "default-route": "no-update",
                    "name-server": "no-update"
                },
                "vif": {
                    "4": {
                        "address": [
                            "dhcp"
                        ],
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, broadcast-address, static-routes, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route-distance": "210",
                        },
                        "ip": {
                            "source-validation": "loose"
                        }
                    },
                    "6": {
                        "description": "WAN",
                            },
                            },
                            }
                        },
                        "pppoe": {
                            "2": {
                                "default-route": "none",
                                    },
                                    },
                                    }
                                },
                                "name-server": "none",
                                "password": "kpn",
                                "user-id": "kpn"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                "eth2.4": {
                    "alt-subnet": [
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                    "threshold": "1"
                },
                "eth0": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "downstream",
                }
            }
        },
        "static": {
            "interface-route": {
                "0.0.0.0/0": {
                    "next-hop-interface": {
                        "pppoe2": {
                            "distance": "1"
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "wan-interface": "pppoe2"
    },
    "service": {
        "dns": {
            "forwarding": {
                "except-interface": [
                    "pppoe2"
                ]
            }
        },
        "nat": {
            "rule": {
                "5000": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "destination": {
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth2.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "6001": {
                    "outbound-interface": "pppoe2"
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                }
            }
        }
    }
}

Na het plaatsen en laden van de json, moet je deze static rule in de controller invoeren bij STATIC ROUTES. Mocht ooit je next hob wijzigen dan kan je dit gewoon in de controller aanpassen.

Dit is de meest basic config om iptv werkende te krijgen.
Les 1: Er mag niets in de json staan wat je in de controller kan instellen.
Les 2: Er mogen alleen settings in de Json staan die afwijken van de default config.boot
Les 3: Les1 geld niet voor de WAN (eigenlijk wel want je kan geen multi vlan wan instellen in de controller) deze json overschrijft/ruled de wan settings in de controller. Wat daar wordt weergeven moet compleet negeren.

De WAN DNS settings worden niet aangeraakt dit is samen met smart QOS het enige wat je bij de WAN settings in de controller kan en moet instellen.

xbeam wijzigde deze reactie 02-01-2020 17:05 (13%)

• xbeam
Weirdo300 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:41:
[...]

de export van het Config bestand is gelukt, maar ik weet niet hoe ik dat naar mijn bureaublad moet exporteren😌

code:
1
mca-ctrl -t dump-cfg

zo komt hij op je scherm en dan kan je met crtl+c en Crtl+v plaken naar tweakers of een txt op je desktop

• DrPretender
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-01 19:36
Even kijken of dat werkt, krijg een fout 561 op de decoder.

• ppeterr
Nog even een dingetje misschien @xbeam.

Voor de USG4 en een 24ports switch config. Leek het essentieel om een bepaalde firmware te gebruiken. Iets met een beta ? De config die jij toen doorgezet hebt werkte pas goed met die firmware die jij toen aangaf.

voor de zekerheid dan maar:

UniFi Switch 24 AT-250W 4.0.66.10832
UniFi Security Gateway 4P 4.4.44.5213871

MENTAL SHUTDOWN

• xbeam
ppeterr schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:09:
Nog even een dingetje misschien @xbeam.

Voor de USG4 en een 24ports switch config. Leek het essentieel om een bepaalde firmware te gebruiken. Iets met een beta ? De config die jij toen doorgezet hebt werkte pas goed met die firmware die jij toen aangaf.

voor de zekerheid dan maar:

UniFi Switch 24 AT-250W 4.0.66.10832
UniFi Security Gateway 4P 4.4.44.5213871
klopt er zijn wat hickups geweest in de firmware wat betreft igmp snooping. Maar ik ga er vanuit dat iedereen wel op de upgrade knop drukt die naast je switch verschijnt in de controller. deze update momenteel naar 4.0.66. De beta zitten volgens mij al 76 Maar bevat icmp en dns problemen dus gebruik momenteel beslist geen BETA Firmware

• djrednas
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 27-02 11:31
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Om met de deur in huis te vallen, heeft iemand de configuratie met VLAN7 al werkende? Ofwel, met telefonie van KPN?
Ik krijg het nog altijd niet voor elkaar om een bridge te maken van WAN naar LAN2 :(
Ik heb ook deze config geprobeerd (https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/) maar dat zorgt ervoor dat niets meer werkt....

Iemand zin en tijd om hier in te duiken? :)
Config:
NTU -> USG ->(LAN1) USW-24-POE -> Alle meuk
NTU -> USG ->(LAN2) Experiabox -> Telefoons

Hoor het graag

• elan
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 27-02 00:15
Hallo allemaal,

Zou iemand me op weg willen helpen? Kom er niet meer uit zelf momenteel.

Ik had een cisco modem welke in bridge mode stond, daar heb ik mijn hele netwerk op aangesloten gehad. Dit werkte goed tot dat mijn modem vervangen is.
Deze nieuwe modem kan niet in bridge mode, en zou graag mijn USG blijven gebruiken.

Huidige situatie is nu:

Modem (Fritzbox 6490) --> 16 poorts Poe Unifi switch --> 8 poort poe unifi switch.
Modem levert hier de dhcp voor alle randapparatuur (camera's, cloudkey, nas en dergelijke)

Zou graag de volgende situatie willen hebben:
Modem --> USG --> 16 poort switch --> 8 poort switch.
Modem alleen 1 ipadres laten geven voor de USG, de USG levert de ipadressen voor interne netwerk.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Van alles al geprobeerd, maar als ik de USG werkend heb, heb ik geen internet of DHCP.

Alle hulp is meegenomen, alvast bedankt.

• djrednas
elan schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:08:
Hallo allemaal,

Zou iemand me op weg willen helpen? Kom er niet meer uit zelf momenteel.

Ik had een cisco modem welke in bridge mode stond, daar heb ik mijn hele netwerk op aangesloten gehad. Dit werkte goed tot dat mijn modem vervangen is.
Deze nieuwe modem kan niet in bridge mode, en zou graag mijn USG blijven gebruiken.

Huidige situatie is nu:

Modem (Fritzbox 6490) --> 16 poorts Poe Unifi switch --> 8 poort poe unifi switch.
Modem levert hier de dhcp voor alle randapparatuur (camera's, cloudkey, nas en dergelijke)

Zou graag de volgende situatie willen hebben:
Modem --> USG --> 16 poort switch --> 8 poort switch.
Modem alleen 1 ipadres laten geven voor de USG, de USG levert de ipadressen voor interne netwerk.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Van alles al geprobeerd, maar als ik de USG werkend heb, heb ik geen internet of DHCP.

Alle hulp is meegenomen, alvast bedankt.
Heeft je fritzbox toevallig dezelfde IP range als die je op je USG uitdeelt? verander je DHCP van je USG anders naar een andere reeks, bijv 10.0.1.0/24

• elan
djrednas schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:32:
[...]

Heeft je fritzbox toevallig dezelfde IP range als die je op je USG uitdeelt? verander je DHCP van je USG anders naar een andere reeks, bijv 10.0.1.0/24
nee dat is een andere reeks.

Tips over hoe ik het aan moet pakken?
Krijg de USG met geen mogelijkheid geadopteerd in mijn netwerk momenteel.

In de wan poort de kabel van de modem doen? En dan de lan kabel van de usg verbinden met mijn switch waar ook de cloudkey opzit?

Nu krijg ik geen dhcp (logisch want USG is niet deel van netwerk nog) en heb ik ook geen internet als ik de laptop een vast ip in juiste subnet geef.
Ben een beetje ten einde raad......

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

je moet gewoon MODEM -> kabel -> USG doen

Je kunt kiezen om 2 keer NAT te doen: kabel in de WAN doen.
Of uitzoeken wat de IP range van je modem is - je ubiquiti daarin zetten en je lan aanpassen aan die range.
zet je DHCP op de USG uit en laat je je modem uitdelen door je USG heen ;)

• elan
3DDude schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:45:

Of uitzoeken wat de IP range van je modem is - je ubiquiti daarin zetten en je lan aanpassen aan die range.
oke dat ga ik proberen morgen.
dus

modem--> kabel --> usg wan poort --> usg lan --> kabel --> unifi switch?

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Coolhva
Even een kleine update.

Ik heb een branch (gh-pages) gemaakt in de repo waar ik de blogpost heb gemaakt met een Nederlandse handleiding.

Het resultaat staat hier: https://coolhva.github.io...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Coolhva wijzigde deze reactie 04-01-2020 14:06 (22%)

• elan
3DDude schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:45:

Helaas dit werkt niet. Ben een hele nacht bezig geweest.

Modem --> kabel --> USG geen verbinding, ook niet als je in de fritzbox een exposed host op geeft.
Modem --> kabel --> USG --> Lan kabel naar laptop. Wel connectie naar de USG maar geen internet verbinding.

In de fritzbox heb ik nu de macadres van de WAN poort vrijgegeven.
Poort van de lan van de USG vrijgeven lukt niet.

Ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn aan het raken.

Iemand een duidelijke omschrijving hoe dit te doen?

***** LAAT MAAR 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 *****

Of je herstart gewoon de usg een keer... nu werkt het wel. Bedankt voor alle hulp _/-\o_

elan wijzigde deze reactie 04-01-2020 11:51 (7%)

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Modem --> kabel --> USG --> Lan kabel naar laptop. Wel connectie naar de USG maar geen internet verbinding.

Dan log je op de USG in en wat zie je dan?
je moet de kabel van je modem wel in de WAN van de USG doen..
als het goed is krijgt die een IP adres van je modem (10.x.x.x, 172.16.x.x of 192.168.x.x)

• nero355

nero355

djrednas schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:52:
Om met de deur in huis te vallen, heeft iemand de configuratie met VLAN7 al werkende? Ofwel, met telefonie van KPN?
Als je de Search bovenaan gebruikt kom je twee dingen te weten :
- VoIP gebruikt regulier Internet tegenwoordig.
- De Experiabox kan je als een ATA kastje gebruiken, doordat je hem gewoon als Client van je normale netwerk aansluit! :)

Succes alvast! :w

• ppeterr
Coolhva schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:21:
Even een kleine update.

Ik heb een branch (gh-pages) gemaakt in de repo waar ik de blogpost heb gemaakt met een Nederlandse handleiding.

Ik zie dat je het gereed hebt, mijn complimenten. _/-\o_

Zeer duidelijk en goed overzichtelijk. Ik zal binnenkort het eens aandachtig doornemen, en kijken of ik ergens punten zie waar ik tegen aanliep.

Ik heb wel gelijk 3 vragen, die mij opvallen die ik zelf wellicht fout deed. Misschien vind je het de moeite om toe te voegen. Of een soort faq te maken nog.

Waarom is jouw config goed voor de verschillende usg versies, en zijn er hier geen aanpassingen nodig voor in de Json ?

En, als je inlogt als admin op de usg en je bestanden gaat plaatsen in een "root" direcotory. Gaat dat dan wel met dat admin account via winscp ?

En klopt het dat de "default" site directory er niet staat als het nog nooit eerder is uitgevoerd. Ik moest de directory eerst aanmaken. (waarschijnlijk gewoon verkeerde dir)

ppeterr wijzigde deze reactie 04-01-2020 17:15 (35%)

MENTAL SHUTDOWN

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-02 19:31
ppeterr schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:32:
[...]

Zeer duidelijk en goed overzichtelijk. Ik zal binnenkort het eens aandachtig doornemen, en kijken of ik ergens punten zie waar ik tegen aanliep.

Ik heb wel gelijk 3 vragen, die mij opvallen die ik zelf wellicht fout deed. Misschien vind je het de moeite om toe te voegen. Of een soort faq te maken nog.

Waarom is jouw config goed voor de verschillende usg versies, en zijn er hier geen aanpassingen nodig voor in de Json ?

En, als je inlogt als admin op de usg en je bestanden gaat plaatsen in een "root" direcotory. Gaat dat dan wel met dat admin account via winscp ?

En klopt het dat de "default" site directory er niet staat als het nog nooit eerder is uitgevoerd. Ik moest de directory eerst aanmaken.
Ik denk dat je in de verkeerde map zit. De bestanden van je sites staan op de volgende locatie: /srv/unifi/data

Hier kom je ook terecht als je op de link data klikt, die staat op de locatie zoals omschreven in de tutorial.

chickpoint wijzigde deze reactie 04-01-2020 16:16 (5%)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• ppeterr
chickpoint schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Ik denk dat je in de verkeerde map zit. De bestanden van je sites staan op de volgende locatie: /srv/unifi/data

Hier kom je ook terecht als je op de link data klikt, die staat op de locatie zoals omschreven in de tutorial.
Dat zou best kunnen, het is nu al een aantal weken terug dat ik het uitvoerde. Dus ik kan het niet helemaal meer juist voor de geest halen. Ik raakte ook wat in de war van de symlinks die er wat verwarring op gooide.

Anyway die vraag kunnen we dan wellicht wel wegstrepen :)

MENTAL SHUTDOWN

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
ppeterr schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Dat zou best kunnen, het is nu al een aantal weken terug dat ik het uitvoerde. Dus ik kan het niet helemaal meer juist voor de geest halen. Ik raakte ook wat in de war van de symlinks die er wat verwarring op gooide.

Anyway die vraag kunnen we dan wellicht wel wegstrepen :)
ik heb datzelde; ook na reboot van de cloudkey etc. De directories; sites/default (of als ik een nieuwe site maak met een andere naam) bestaan niet.
zelf aangemaakt, de json erin gezet en zie dat deze configuraties gewoon opgepakt worden.

• ppeterr
BubbaNL schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:17:
[...]

ik heb datzelfde; ook na reboot van de cloudkey etc. De directory's; sites/default (of als ik een nieuwe site maak met een andere naam) bestaan niet.
zelf aangemaakt, de json erin gezet en zie dat deze configuraties gewoon opgepakt worden.
Aha, dus toch een zelfde gedachte hier over. Ik zelf bemerkte ook dat de directory er niet was of leek te zijn, Na het aanmaken en even checken of het doorgevoerd was in de boot.conf bleek de JSON toch doorgevoerd.

Of we doen beiden iets fout, of de /default site directory moet toch zelf aangemaakt worden op de cloudkey.

MENTAL SHUTDOWN

• xbeam
Even een kleine update.

Ik heb je link toegevoegd aan de start post.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coolhva
xbeam schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:20:
[...]

Ik heb je link toegevoegd aan de start post.
Dank je wel! Ik het begin heb ik vooral de technische details gedeeld maar ik heb gemerkt dat "jong en oud" hier mee aan de slag gaat en soms ook behoefte heeft aan een wat meer uitgewerkt verhaal.
ppeterr schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:32:
[...]

En klopt het dat de "default" site directory er niet staat als het nog nooit eerder is uitgevoerd. Ik moest de directory eerst aanmaken. (waarschijnlijk gewoon verkeerde dir)
Bedankt voor je compliment en nuttige vragen!
  • Mijn config is alleen geschikt voor de USG3 en niet USG4 Pro, ik heb dit aangepast in de handleiding :)
  • Met WinSCP en het admin account plaats je de bestanden in /config/scripts/postconfig.d/ welke beschrijfbaar is voor het admin account
  • Wanneer de map niet aanwezig is moet je deze aanmaken (zoals wij dat hebben gedaan); ik heb dat in de handleiding erbij vermeld
Volgende stap is om de troubleshooting en additionele info van dit forum ook naar de github page te kopiëren om alle informatie centraal te houden.

• xbeam
Coolhva schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Dank je wel! Ik het begin heb ik vooral de technische details gedeeld maar ik heb gemerkt dat "jong en oud" hier mee aan de slag gaat en soms ook behoefte heeft aan een wat meer uitgewerkt verhaal.

[...]

• Mijn config is alleen geschikt voor de USG3 en niet USG4 Pro, ik heb dit aangepast in de handleiding :)
  • Met WinSCP en het admin account plaats je de bestanden in /config/scripts/postconfig.d/ welke beschrijfbaar is voor het admin account
  • Wanneer de map niet aanwezig is moet je deze aanmaken (zoals wij dat hebben gedaan); ik heb dat in de handleiding erbij vermeld
Volgende stap is om de troubleshooting en additionele info van dit forum ook naar de github page te kopiëren om alle informatie centraal te houden.
Als je het centraal wil houden mag je het ook in de start post uitwerken. Nu krijgen we 2 plekken met info. We zijn juist dit iptv topic begonnen Te Specialiseren en info te bundelen van alle providers. Zo dat het er in het grote ubnt topic niet steeds de zelfde vragen voor iptv komen.
Herman en ik kunnendoor tijd gebrek wel een 3e redacteur gebruiken :-)

xbeam wijzigde deze reactie 05-01-2020 21:34 (11%)

• djrednas
nero355 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:35:
[...]

- De Experiabox kan je als een ATA kastje gebruiken, doordat je hem gewoon als Client van je normale netwerk aansluit! :)

Ik netjes de start post doorzoeken en google gebruiken, staat het ergens in het forum verstopt 8)7

Wellicht een goede om dit ook vast te zetten of in de start post op te nemen? :)
Ga het vanmiddag testen, ik laat het weten! :P

• Hs82H
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 23:15
Ik heb het als volgt opgelost, zie onderstaand plaatje:

Ik heb DMZ opgezet van mijn KPN router naar mijn USG. Mijn TV-ontvangers hangen allebei nog aan mijn KPN router.

Mijn LAN en VLAN IoT hangen vervolgens via een switch en access points achter mijn USG.

Gast Wifi heb ik aanstaan op mijn KPN router. Aangezien ik het KPN kastje er toch tussen heb staan was dit een mooie mogelijkheid om de gasten makkelijk buiten mijn Unifi netwerk te houden.

Praktisch werkt het prima. De TV ontvangers doen het goed en ik kan mijn LAN makkelijk via de USG beheren. Het enige nadeel wat ik hier van ondervindt is dat er een extra kastje in de meterkast hangt en dat ik niet kan streamen naar de TV ontvangers (al heb ik Chromecasts in huis, dus dat is geen probleem).

Ik heb ooit geprobeerd om de KPN router ertussenuit te halen met een EdgeRouter, maar om de zoveel tijd stokte de boel en kon ik het weer oplossen met een verveelde vrouw in huis. Daarom dus de KPN router teruggezet.

Wat ik niet weet is of multicasten of broadcasten van IPTV nu niet mijn LAN netwerk bereikt. Zo ja, kan ik dit tegenhouden in de USG? Ik heb IGMP snooping al aanstaan.

Hs82H wijzigde deze reactie 06-01-2020 11:25 (1%)
Reden: toevoeging IGMP

• xbeam
djrednas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Ik netjes de start post doorzoeken en google gebruiken, staat het ergens in het forum verstopt 8)7

Wellicht een goede om dit ook vast te zetten of in de start post op te nemen? :)
Dit is voor mij ook nieuw, ik kwam Hier dus vorrige week ook pas achter.

zal het van de week eens toevoegen

• nero355

nero355

Hs82H schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:15:
Wat ik niet weet is of multicasten of broadcasten van IPTV nu niet mijn LAN netwerk bereikt. Zo ja, kan ik dit tegenhouden in de USG? Ik heb IGMP snooping al aanstaan.
Nee, want dergelijk verkeer stopt bij je lokale gateway en bovendien heeft de Experiabox niet eens een route naar je UniFi netwerk toe dus dat gaat hem ook niet worden! :)

Verder zou ik zeggen : Lekker zo houden als jij ermee tevreden bent! d:)b

• xbeam
Coolhva schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:13:
[...]

[...]

Als het goed is kan je nu de start post aanpassen.

• djrednas
djrednas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Zojuist geprobeerd en ruim een uur gewacht. Zelfs de settings laten bijwerken door de experiabox op de NTU aan te sluiten, te bellen, en daarna om te steken.
Hij haalt geen IP op via DHCP oid.
Ook is dit niet hard in te stellen op de experiabox.

Doe ik iets fout? moet ik hem factory resetten voor dit werkt? |:(

• Coolhva
djrednas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:08:
[...]

Zojuist geprobeerd en ruim een uur gewacht. Zelfs de settings laten bijwerken door de experiabox op de NTU aan te sluiten, te bellen, en daarna om te steken.
Hij haalt geen IP op via DHCP oid.
Ook is dit niet hard in te stellen op de experiabox.

Doe ik iets fout? moet ik hem factory resetten voor dit werkt? |:(
Volgens mij doe je niets fout en is telefonie van KPN nog steeds via VLAN7 (en niet direct via het internet). Omdat de NTU in het beheer is van KPN kunnen ze kwaliteit en voorrang (QOS) garanderen voor telefonie verkeer via een apart VLAN. Dit kan niet indien ze dat via het internet doen aangezien de klant een andere router er voor kan zetten.

• Coolhva
nero355 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Heb jij ergens documentatie / informatie over dat de Experiabox als netwerk client kan fungeren voor telefonie? Volgens mij is dat namelijk nog steeds alleen mogelijk via VLAN 7 aan de WAN kant.

• djrednas
Coolhva schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Heb jij ergens documentatie / informatie over dat de Experiabox als netwerk client kan fungeren voor telefonie? Volgens mij is dat namelijk nog steeds alleen mogelijk via VLAN 7 aan de WAN kant.
En VLAN7 via een bridge van WAN naar LAN2 zetten kan wel, maar dan gaat hardware offload uit, en zakt mijn snelheid aanzienlijk in, wat resulteert in een haperend TV signaal bij een speedtest of andere zware belasting. :X

• nero355

nero355

Coolhva schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:08:
Zou zweren dat het gewoon zo in dit Topic stond :
- Hang de Experiabox een keer direkt aan je glasvezel, zodat die de Config ophaalt.
- Hang de Experiabox daarna gewoon aan je eigen LAN en dan kan je deze als ATA kastje gebruiken.

Je zou eens het Topic kunnen doorzoeken met de Search bovenaan :)
djrednas schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:41:
En VLAN7 via een bridge van WAN naar LAN2 zetten kan wel, maar dan gaat hardware offload uit, en zakt mijn snelheid aanzienlijk in, wat resulteert in een haperend TV signaal bij een speedtest of andere zware belasting. :X
Zo zou er ook ergens in dit Topic moeten staan hoe je sub-interfaces met elkaar bridged en daarmee om de NAT Offload beperkingen heen werkt! :)

Er is trouwens ook nog kans dat we binnenkort van deze ellende af zijn : St00mwals in "Vrije router keuze - hulp van je provider obv besluit ACM" d:)b :*)

Ik heb zelf geen KPN PPPoE Glasvezel en volg dit Topic eigenlijk alleen maar vanwege de Ubiquiti hardware en de valse hoop om ooit nog eens weer lekker van een KPN verbinding te mogen genieten, maar dan via Glasvezel i.p.v. xDSL ;)

nero355 wijzigde deze reactie 07-01-2020 17:33 (6%)

• Coolhva
nero355 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:32:
[...]

Zou zweren dat het gewoon zo in dit Topic stond :
- Hang de Experiabox een keer direkt aan je glasvezel, zodat die de Config ophaalt.
- Hang de Experiabox daarna gewoon aan je eigen LAN en dan kan je deze als ATA kastje gebruiken.

Je zou eens het Topic kunnen doorzoeken met de Search bovenaan :)

[...]

Zo zou er ook ergens in dit Topic moeten staan hoe je sub-interfaces met elkaar bridged en daarmee om de NAT Offload beperkingen heen werkt! :)

Er is trouwens ook nog kans dat we binnenkort van deze ellende af zijn : St00mwals in "Vrije router keuze - hulp van je provider obv besluit ACM" d:)b :*)

Ik heb zelf geen KPN PPPoE Glasvezel en volg dit Topic eigenlijk alleen maar vanwege de Ubiquiti hardware en de valse hoop om ooit nog eens weer lekker van een KPN verbinding te mogen genieten, maar dan via Glasvezel i.p.v. xDSL ;)
Ik kan zoeken maar dan is de vraag of de resultaten ook daadwerkelijk kloppen. In dit geval dien je dus nog steeds VLAN 7 tagged door te zetten naar de WAN poort van de experiabox; ofwel via een "software bridge" op de USG (niet aan te raden), of via een managed switch waarbij je de NTU aan de switch hangt met VLAN 4,6 en 7 tagged, de USG met vlan 4 en 6 tagged en de experiabox met VLAN 7 tagged. Hierna kan je je telefoon aan de experiabox hangen en werkt je telefonie.

Al ben ik het met je eens, en heb ik de hoop, dat we straks de gegevens krijgen en zelf kunnen bepalen hoe we SIP telefonie in ons eigen netwerk implementeren.

• xbeam
Coolhva schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:04:
[...]

Volgens mij doe je niets fout en is telefonie van KPN nog steeds via VLAN7 (en niet direct via het internet). Omdat de NTU in het beheer is van KPN kunnen ze kwaliteit en voorrang (QOS) garanderen voor telefonie verkeer via een apart VLAN. Dit kan niet indien ze dat via het internet doen aangezien de klant een andere router er voor kan zetten.
Ja wat is het nu? Is het nu wel vlan7 of gaat voip over pppoe zoals Bij xs4all? Van de kreeg ik me kop 🙈dat ik start post moest aanpassen dat voip over pppoe ging 😂

xbeam wijzigde deze reactie 08-01-2020 06:55 (3%)

• wimsan
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-02 12:54
Is het mogelijk om internet en IPTV op een USG werkend te krijgen die als 'exposed host' achter een FritzBox 5490 (xs4all) hangt?

• nero355

nero355

wimsan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:57:
Is het mogelijk om internet en IPTV op een USG werkend te krijgen die als 'exposed host' achter een FritzBox 5490 (xs4all) hangt?
Je bedoelt NAT achter NAT en de USG op een DMZ Host IP ingesteld laten ?

Dat kan, maar ik zou dan op al je switches een VLAN aanmaken waarin de Fritz nog steeds de boel van IPTV voorziet en daarin alle TV kastjes zetten :)

• wimsan
Die zie ik nog even niet. De Fritz geeft aan zijn LAN kant toch geen VLANs door?

• djrednas
wimsan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:00:
Die zie ik nog even niet. De Fritz geeft aan zijn LAN kant toch geen VLANs door?
Als je aan de fritzbox lan kant 1 VLAN maakt waaraan je rechtstreeks al je IPTV devices en de WAN zijde van je USG hangt, dan krijgen die een IP van je fritzbox.
Al je andere devices hang je in een VLAN die aan de lan zijde van je USG hangt, die dus een IP krijgen van de USG.

• wimsan
Probleem daarvan is dat je op een FB 5490 aan de LAN kant geen VLANs kunt configureren

• nero355

nero355

wimsan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:00:
wimsan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:29:
Probleem daarvan is dat je op een FB 5490 aan de LAN kant geen VLANs kunt configureren
Dat hoeft ook niet : Je Managed Switches regelen dat verder wel! ;)

Zie de "VLAN only" optie in je UniFi Controller als je een nieuw VLAN wil aanmaken!

• c0rneel
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:44
Dus als ik het goed begrijp is hetvolgende mogelijk (met dank aan het plaatje van Hs82H):
Vlan IPTV

Bij schoonmoeder hebben we nu de situatie:
DSL > KPN modem + Router > USG > US 24 Switch > AP's
Daarop zijn een paar VLAN's geconfigureerd voor camera's / gasten / internet. plus een site-to-site vpn
Glasvezel laat nog even op zich wachten dus ik zit nog vast aan de kpn dsl modem / router. Niet heel optimaal.

Maar nu kwam ze met de vraag om ook via utp televisie te gaan kijken. Moet ik die buiten de USG omlussen en op de switch een paar poorten vlan only zetten zonder dhcp? Wat ik hier zo lees zou dat het stabielste moeten werken zonder grote aanpassingen aan de config van de USG.

Maar klopt mijn redenering hierin? Of eindig ik met uren aankloten op locatie? :?

• Coolhva
c0rneel schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:14:
Dus als ik het goed begrijp is hetvolgende mogelijk (met dank aan het plaatje van Hs82H):
[Afbeelding: Vlan IPTV]

Bij schoonmoeder hebben we nu de situatie:
DSL > KPN modem + Router > USG > US 24 Switch > AP's
Daarop zijn een paar VLAN's geconfigureerd voor camera's / gasten / internet. plus een site-to-site vpn
Glasvezel laat nog even op zich wachten dus ik zit nog vast aan de kpn dsl modem / router. Niet heel optimaal.

Maar nu kwam ze met de vraag om ook via utp televisie te gaan kijken. Moet ik die buiten de USG omlussen en op de switch een paar poorten vlan only zetten zonder dhcp? Wat ik hier zo lees zou dat het stabielste moeten werken zonder grote aanpassingen aan de config van de USG.

Maar klopt mijn redenering hierin? Of eindig ik met uren aankloten op locatie? :?
Je redenering klopt. Maak een netwerk aan in de controller (VLAN only, geen DHCP) en configureer minimaal 2 poorten met dit netwerk / VLAN, daar gaat de experiabox en je tv setupbox op.

• c0rneel
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:44
Thanks,
zal KPN de opdracht geven de nieuwe router en tv kastjes te leveren.

• Coolhva
xbeam schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 01:21:
[...]

Ja wat is het nu? Is het nu wel vlan7 of gaat voip over pppoe zoals Bij xs4all? Van de kreeg ik me kop 🙈dat ik start post moest aanpassen dat voip over pppoe ging 😂
Het is nog steeds VLAN 7 zover ik kan zien. Er is enige spraakverwarring over de experiabox als cliënt in je netwerk, dit moet via VLAN 7.

• houtig
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
@hermanh @Coolhva @xbeam
Ik moet er nog induiken maar T-Mobile is aan het afstappen van Switched IP-tv. Ik heb net nieuwe modem en kan de settopbox via een unmanaged switch aansluiten op een vrije poort terwijl er ook andere hardware op die switch draait. Heb nu de Zyxel T-50. Misschien aanpassen in de TS?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
@houtig
Ik weet niet wat ze precies doen nu bij T-mobile maar volgens mij MAC-based vlan.

Dat betekent dat een IPTV-kastje gewoon een ip krijgt op het normale interne native vlan, maar router stuurt de communicatie op de WAN-zijde obv wel weg over IPTV vlan. Omdat de router weet welke MAC-adressen extern over het IPTV vlan moeten communiceren.

T-mobile past weer een hele creative oplossing toe die bijna geen enkele provider toepast, voordeel interne switches kunnen volledig dom zijn.

Bovenstaande weet ik niet zeker.

leonbong wijzigde deze reactie 15-01-2020 10:35 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Smitty-42
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 24-02 06:04
Plotseling stotterend beeld, frozen, zap-naar andere zender, etc.
Verbetering door fast-leave op switch te enablen

Sinds di 14 januari opeens stotterend beeld. Netwerk daarvoor al 23 dagen probleemloos werkend obv coolhva. Geen verandering aan mijn kant.
Herstart plus update firmware naar 4.0.80.10875 en controller update naar 5.11.50 geeft geen enkele verbetering.
De 'pauze-truc' werkte wel.

Iemand zelfde probleem? En betere oplossing?

Oplossing:
Heb IGMP Fastleave op de switch aangezet en probleem sterk minder. Na halve dag beetje switchen nog alleen licht stotteren in eerste ~5 seconden met soms de melding "zap naar andere zender".....

Setup:
XS4all -> NTU - USG3 - SW8 - [Devolo] - TPlink-SG108E - STB
Firmware op de switch en AP's van 4.0.66.10832 naar 4.0.80.10875
Controller naar 5.11.50 (van 5.11.46)

Heb de stappen om fastleave op de switch te enablen uitgeschreven voor de liefhebber. En zodat @Coolhva ook dit kan toevoegen aan zijn pages op github als hij wil.

Steps
0. Voorbereiding
- Enable IGMP snooping staat aangevinkt in de GUI bij de betrokken netwerken. in mijn geval elk netwerk.
- Het VLAN-ID voor het iptv netwerk is bekend. In mijn geval VLAN=40.
- Achterhaal het VLAN volgnummer [vlan #] dat de switch gebruikt, dit is niet het VLAN-ID...
- ssh naar de switch en login
Doorloop de volgende stappen om in de switch de igmp snooping configuratie te zien:
- 'telnet localhost <enter >'
- 'en <enter>'
- 'show igmp'
- 'show igmpsnooping VLAN-ID' -> "Fast Leave Mode................................ Disabled"
- 'exit'
- 'grep vlan /tmp/system.cfg' of: >Switch-8-60-US.v4.0.80# grep id /tmp/system.cfg
Het VLAN volgnummer [vlan #] staat bij "switch.vlan.[vlan #].id=[VLAN-ID]"
In mijn geval: "switch.vlan.3.id=40" en [vlan #] is voor VLAN-ID 40 dus 3

1. Maak een plain text-file “config.properties” met deze inhoud op de controller:
config.system_cfg.1=switch.vlan.[vlan #].igmp_snooping=true
config.system_cfg.2=switch.vlan.[vlan #].igmp_fastleave=true
Nb. beide entries zijn nodig, alleen fastleave werkt niet. Dit zet igmpsnooping en fast-leave voor [vlan #] op alle switches op de site aan.

2. Kopieer "config.properties" naar <unifi_base>/data/sites/site_ID
In geval controller op een unix: chown en chgrp naar unifi

3. Force Provision van de switch vanuit de GUI

4. Check:
- ssh naar de switch en login
Doorloop de volgende stappen om in de switch config te komen:
- 'telnet localhost <enter >'
- 'en <enter>'
- 'show igmp'
- 'show igmpsnooping VLAN-ID' -> "Fast Leave Mode................................ Enabled"
- 'exit <enter>' 3 maal exit om sessie af te sluiten

En natuurlijk _/-\o_ voor @hermanh @xbeam @Coolhva voor alle inspanning en mod van dit topic. d:)b

• rolands
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-02 10:25
Even een vraag, ik heb met info hier en via de bekende sites het voor elkaar gekregen om mijn IPTV werkend te krijgen op een USG. Nu heb ik daarnaast mijn KPN TV ontvangers in een ander vlan gezet. Met de igmp proxy werkt het goed met dit vlan.

Nu vraag ik mij echter af, kan ik makkelijk additoneel igmp proxy opzetten als ik bijvoorbeeld ook nog Sonos speakers heb, zonder dat ik daarmee de functionaliteiten van IPTV verbreek?

Mijn huidige igmp-proxy gedeelte uit de json:

"eth0.4": {
"0.0.0.0/0"
],
},
"eth1.4": {
}
}
}

Vlan 4 is zowel een WAN vlan voor IPTV als een ander vlan op de LAN kant.

• Smitty-42
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 24-02 06:04
rolands schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:33:
...
Nu vraag ik mij echter af, kan ik makkelijk additoneel igmp proxy opzetten als ik bijvoorbeeld ook nog Sonos speakers heb, zonder dat ik daarmee de functionaliteiten van IPTV verbreek?
...
Yep, via de GUI in de definitie van je netwerk VLAN nummer definieren. En IGMP snooping aanvinken. Geen json aanpassingen nodig.
...
Vlan 4 is zowel een WAN vlan voor IPTV als een ander vlan op de LAN kant.
...
Waarom zou je dit doen? Het VLAN 4 is je netwerk voor IPTV en wordt gemanaged vanuit je provider.

• wimsan
ik heb IPV4 en IPTV werkend gekregen met de config van @Coolhva maar ik krijg IPV6 niet werkend.
Welke config en WAN en LAN kant moet ik doen voordat de config.gateway.json geprovisioned wordt? Ik denk dat het daar mis gaat/is gegaan.

mijn config.gateway.json ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
{
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {
                    "default-route-distance": "1",
                },
                "vif": {
                    "4": {
                        "address": [
                            "dhcp"
                        ],
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route-distance": "210",
                        },
                        "ip": {
                            "source-validation": "loose"
                        }

},
                    "6": {
                            },
                            },
                            }
                        },
                        "pppoe": {
                            "2": {
                                "default-route": "auto",
                                    },
                                    },
                                    }
                                },
                                "name-server": "auto",
                                "password": "kpn",
                                "user-id": "kpn"
                            }
                        }
                    }

}
            }
        }
    },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                "eth1": {
                        "0.0.0.0/24"
                    ],
                }
            }
        },
        "static": {
            "route": {
                "213.75.112.0/21": {
                    "next-hop": {
                        "10.160.10.1": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "wan-interface": "pppoe2"
    },

"service": {
        "dns": {
            "forwarding": {
                "except-interface": [
                    "pppoe2"
                ]
            }
        },
        "nat": {
            "rule": {
                "5000": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "destination": {
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth0.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "6001": {
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                }
            }
        }
    }

wimsan wijzigde deze reactie 21-01-2020 08:18 (0%)
Reden: code tags

• Cartman!
  • Niet online
Smitty-42 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:51:
Waarom zou je dit doen? Het VLAN 4 is je netwerk voor IPTV en wordt gemanaged vanuit je provider.
Is een VLAN op 2 verschillende netwerken, dat zit elkaar niet in de weg dus.

@wimsan zet er even code tags omheen, maakt t wat leesbaarder :)

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-02 08:20
Even een kleine update.

Thanks voor de walkthrough en config files!
Ik heb een en andere doorlopen 2 weken geleden en zo de experiabox niet meer nodig.

In eerste instantie werkte alles 100% echter gaat er iets niet goed met ITV.

Na een paar dagen goed gewerkt te hebben heb ik definitief de experiabox uit de meterkast verwijderd en hiervoor power off moeten doen. Na opstarten hapert Live TV een paar maal en krijg ik de melding dat de zender niet beschikbaar is. Vreemde is als ik pauzeer voor 1 sec en dan direct weer start dan blijft de uitzending wel (met 1 sec tov Live) werken. Ook begin gemist en terug kijken werkt 100%.

Sinds afgelopen vrijdag update de gids niet meer en kan ik alleen nog terugkijken van afgelopen vrijdag of eerder. Gids updated ook niet meer sinds vrijdag.

Vandaag de config files opnieuw geupload (vervangen) en de andere stappen opnieuw doorlopen, maar helaas.

Weet nu niet zo snel wat ik nog zou kunnen proberen.

• Cartman!
  • Niet online
mtouw78 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:24:
Na een paar dagen goed gewerkt te hebben heb ik definitief de experiabox uit de meterkast verwijderd en hiervoor power off moeten doen. Na opstarten hapert Live TV een paar maal en krijg ik de melding dat de zender niet beschikbaar is. Vreemde is als ik pauzeer voor 1 sec en dan direct weer start dan blijft de uitzending wel (met 1 sec tov Live) werken. Ook begin gemist en terug kijken werkt 100%.
Zodra je pauzeert ga je over op een ander systeem (unicast ipv multicast?) en werkt het altijd gewoon maar niet wat je wilt. Na een onderbreking van de stroom moet ik de USG ook altijd nog een extra reboot geven via de controller om weer goed te functioneren.

• Vantage92
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:45
Even een kleine update.

Ontzettend handige tutorial, heel duidelijk. Complimenten!
Ik heb nu mijn USG achter de experiabox hangen, verder een switch achter de USG met daarop 2 accespoints en een unifi controller.
Vraag: Ik heb alleen internet van KPN dus geen IPTV. Maakt dit de configuratie anders of kan ik gewoon de configuratie met IPTV overnemen? Settings als IGMP etc, wat doe je daar dan mee?

• rolands
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-02 10:25
Smitty-42 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:51:
[...]

Yep, via de GUI in de definitie van je netwerk VLAN nummer definieren. En IGMP snooping aanvinken. Geen json aanpassingen nodig.
Ik krijg dit helaas niet zo voor elkaar, nieuw netwerk met ander vlan gemaakt. Daarin een telefoon verbonden, en in het LAN zit nu nog de Sonos apparatuur. Op alle interne netwerken staat IGMP snooping aan via de de genoemde optie in de web interface. Ik krijg geen verbinding vanuit de Sonos app.

Wat zou een gecombineerde IGMP setting moeten zijn, dus voor zowel gebruik van (KPN) IPTV als ondersteuning van instellingen voor bijvoorbeeld gebruik van Sonos?

Situatie:

3 Poorts USG

eth0.4 - KPN IPTV (wan vlan)
eth1 = LAN (zonder VLAN)
eth1.4 = KPN IPTV (interne lan vlan)
eth1.20 = nieuw netwerk met iphone

Met onderstaande config werkt het ook niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                "eth1.4": {
                },
                "eth1.20": {
                },
                "eth1": {
                }
            }
        }

Maar eigenlijk zou ik verschillende upstreams willen gebruiken, en volgens mij kan dat niet.
Heeft iemand zijn clients en sonos in een eigen vlan icm IPTV en het werkend gekregen?
Ik heb ook mDNS aangezet, zonder succes.

Moet ik nog separate firewall regels maken, of is dat het ook niet?
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True