Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:22
Soeski schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Maar daar heeft je opponent toch net zo last van? En in de realiteit kan je ook niet met 6 tanks tegelijk over een bruggetje racen. Ik vind het wel wat hebben, deze charme. De handicaps zijn voor alle partijen gelijk, behalve de AI. Dit is inderdaad wel erg goed met mannetjes crushen :)
Dat we er beide last van hebben maakt het toch niet per definitie leuk(er)?
Ik verwacht dat mijn eenheden reageren op hetgeen wat ik ze vertel dat ik doe. Niet dat ik ze tank per tank moet babysitten om over de brug te gaan. Dit is simpelweg frustrerend en vertraagd de gameplay nodeloos. Het voegt in ieder geval niets toe. Ik ben liever bezig met eenheden bouwen, aanvallen en mijn basis uitbreiden dan 1 voor 1 mijn tankjes te micromanagen over een brug.

[ Voor 30% gewijzigd door Renzzie op 10-06-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20
Crushen van infanterie werkt hier prima overigens, beter dan de AI. Gewoon alt ingedrukt houden en klikken maar. *splash*. *O*
Zelf voldoende scatter (x) gebruiken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
KarlMarX schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:59:
Crushen van infanterie werkt hier prima overigens, beter dan de AI. Gewoon alt ingedrukt houden en klikken maar. *splash*. *O*
Zelf voldoende scatter (x) gebruiken. 8)
Mijn enige frustratie is dat ik het fijn vind om de rechtermuisknop in te stellen als move/aanvallen, maar op 1 of andere manier is ALT-linksklik voor het crushen van infanterie weer veel logischer in mijn hoofd, dus ik blijf dat consequent verkeerd klikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06 10:31
Kwistnix schreef op zondag 7 juni 2020 @ 03:39:
[...]

Ongeveer 3 APCs en 4 Engineers per raid.
Alle Engineers in een APC stoppen, met lege APCs defenses eerst benaderen en units afleiden. Doel is de APC met Engineers ASAP zover mogelijk de basis in te rijden, primaire doel is de Construction Yard - zodra die weg is kan er niets herbouwd worden. Je hebt maar 1 Engineer per gebouw nodig, dus alles wat je meer kan pakken is gravy. Airfield is meestal secundair en volle Tiberium Silos zijn altijd een fijne credit boost. Repeat until pwned.
Als er teveel units in de NOD basis staan kan je overwegen om als afleiding een Harvester aan te vallen. Dan trek je meestal de basis leeg, maar dan schop je wel een wespennest, want die units vechten zich meestal dood tot in jouw basis.

Ik ben inmiddels bij GDI missie 12 aanbeland, missie 11 was flink aanpoten in 't begin.
Dit! Echt sick die AI op hard. Refinery ligt al lang op zijn gat. AI heeft gewoon money cheat. Niet normaal. Op een gegeven moment eindelijk gehaald. Na 20keer saven en loaden. Denk je nu heb ik hem, blijft die nog terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
cooLopke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Dit! Echt sick die AI op hard. Refinery ligt al lang op zijn gat. AI heeft gewoon money cheat. Niet normaal. Op een gegeven moment eindelijk gehaald. Na 20keer saven en loaden. Denk je nu heb ik hem, blijft die nog terug komen.
Ik heb voor de gein eens alles kapot geschoten op één SAM site na. En precies zo aangevallen met 5 units dat deze net zo hard repareert als kapot gaat door mij. AI had verder niks meer, geen basis, nada.
Hij bleef maar repareren met "onzichtbaar" geld. Ik heb dit zo eens een kwartier aangekeken (op maximale snelheid speel ik alles) en toen maar afgemaakt. Hmm... ik wil ook wel oneindige funds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47
cooLopke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:06:
De AI heeft inderdaad een money cheat, in zover dat 'ie met één Havester zijn volledige Tiberium storage capaciteit kan vullen. Je zal merken dat de AI uit geld loopt, als je consistent alle Harvesters blijft uitschakelen, voordat ze (vol) kunnen terugkeren. De AI is dus weldegelijk afhankelijk van het oogsten van Tiberium en heeft geen magische geldpers voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:06
Mijn truukje is om mijn gebied in te sluiten zodat de vijand niet naar mij kan komen, dan spelletje op maximale snelheid een tijdje lopen zodat jou gebied helemaal vol groeit met ores. Daarna dat allemaal ophalen en een gigantisch leger van dat bedrag bouwen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Sir_Hendro schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:27:
Mijn truukje is om mijn gebied in te sluiten zodat de vijand niet naar mij kan komen, dan spelletje op maximale snelheid een tijdje lopen zodat jou gebied helemaal vol groeit met ores. Daarna dat allemaal ophalen en een gigantisch leger van dat bedrag bouwen.
Je kan zowat de hele map claimen, door de vijandelijke basis dicht te metselen met sandbags. De AI maakt die nooit kapot :D
(Tiberian Dawn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 13:20

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man dit spel is echt funest voor mijn nachtrust. Gisteren rond 23:30 "nog even een missie doen" en het is ineens 02:00 en 5 missies verder :D

Allied campaign gisteravond uitgespeeld (was al halverwege de laatste missies) en meteen doorgegaan met de Soviets. Uiteindelijk maar gaan slapen direct aan de start van de laatste missie van de Soviets. :D

Heerlijk die ouderwetse mechanics.. Krijg ook al meteen zin om RA2 te gaan spelen, en zelfs RA3 :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 13:56
Ik ben om!
Na het lezen van de vele reacties positief en negatief ben ik ook klaar voor een nostalgische deken!

Ik was een 13 jarig binkie toen ik kennis maakte met Command & Conquer bij m'n oom tijdens visite.

Ik was een gamer in de dop en dit vond ik tof!
Ook al snapte ik er geen hol van!
Vele jaren zouden volgen en C&C en Red Alert hebben echt een plekje in m'n hart!

Affijn, ik was bijzonder nieuwsgierig naar die epische install.
Check, die is idd episch!!!

Verder ben ik na een vijftal missies GDI zeer positief en in het bijzonder ben ik erg gecharmeerd van de gallery met extra scènes van de acteurs incl green screens enz.

Een van de beste en bijzonder gevulde remasters ever!

Dit is hoe een remaster hoort te zijn! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Inmiddels zijn er een aantal modders begonnen om de AI, Pathfinding en andere dingen te verbeteren.

Hieronder een aantal voorbeelden.

QoL (Pathfinding, Rally points, etc.)
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2124096053
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2121899275

AI:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2120620988
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2123607254

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:48

Herman

FP ProMod
rg-mohwa schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:21:
ik ben nu ook lekker los aan het gaan met de map editor maar ik begrijp een aantal dingen niet helemaal, vooral met het plaatsten van units/structure's. Ik kan nergens iets van documentatie of een help filevinden. mensen hier misschien tips?
Wanneer je iets selecteerd in de map editor, verschijnt er onderaan het venster een (beknopte) instructie. Het viel me eerst niet op, maar het geeft zeker wat handvatten bij de eerste stappen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mduijvendijk schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:30:
Inmiddels zijn er een aantal modders begonnen om de AI, Pathfinding en andere dingen te verbeteren.

AI:
Prachtig, laat maar komen :9~

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dameuk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-08-2024

AI:
Prima, want bijvoorbeeld de AI tijdens de campaign stelt echt weinig voor. Ik doe momenteel Red Alert Soviet campaign op hard en het is best voor elkaar te krijgen, maar ik wordt gewoon moe hoe erg er met de health en damage multipliers is gerommeld op hard; dat is gewoon niet normaal meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Het is echt verschrikkelijk moeilijk ja... Ik ben begonnen met de CNC campaign en er is haast geen doorkomen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:54

HugoBoss1985

Xenotech

AI:
Nice, bedankt voor je post :)
Nu is het toch weer verleidelijk om de remastered te kopen :P

Iemand deze mods al geprobeerd?

Werken al de genoemde veranderingen ook allemaal voor de AI en ook in skirmish mode?

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-06-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 09:51
Renzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:20:
Het is echt verschrikkelijk moeilijk ja... Ik ben begonnen met de CNC campaign en er is haast geen doorkomen aan.
Dit was ook mijn ervaring. De CnC campaign op hard is echt heel pittig, waardoor je vaak genoodzaakt wordt om te cheesen en/of bugs te exploiten. In RA is dit weer niet meer nodig, daar lijkt de moeilijkheidsgraad aanzienlijk normaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

hahah dat merkte ik ook. Ergens bij missie 6 GDI werd ik ineens continu aan puin geschoten. Terwijl ik toch dacht dat ik wel een doorgewinterde RTS speler was.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

HugoBoss1985 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:25:
[...]

Werken al de genoemde veranderingen ook allemaal voor de AI en ook in skirmish mode?
Voor zover ik weet werken mods alleen maar met skirmish, maar zeker weten doe ik het niet.

Sometimes human's are...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

OMD

Renzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:20:
Welkom in de tijd dat je nog moeite moest doen voor een game. Niks geen regen/duck system/cover system en weet ik het allemaal wat. Construction yard stuk? DOEI, niet meer bouwen voor jou. Harvesters stuk? DOEI, geen geld meer voor jou. Geen Supply Drop zone's, black markets of hackers die een cashflow produceren. Micromanagen zal je.

Generals wordt door veel mensen meer geprezen dan deze games. Hoewel ik fan ben van deze game (en zeker met de beschikbare complete overhaul mods) is het natuurlijk een beetje een simpele variant van de oer C&C en RA. als 30 supply drop zone's had of 50 hackers met 7 war factory's dan kon je op zo een hoge snelheid units pompen (met rally points naar de vijanderlijke basis) dat er geen houden meer aan was.

Met de oude C&C's kon je wel meerdere war factorys bouwen maar je kon er maar 1 gebruiken. Je production time gaat alleen naar beneden (tot een max)

Met de slechte pathfinding moest je veel beter nadenken over je tactieken. Wellicht is dat een tekortkoming maar voor mij is het een extra moelijkheidsgraagd. Werken voor je overwininning :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Laatst online: 22:56
Gisteren ook de Soviet campaign van Red Alert uitgespeeld. Puur genieten hoor :).
Daarna nog aan de missies begonnen van de expansions maar daar vind ik echt helemaal niks aan. Veel van hetzelfde en ook nog eens de, in mijn ogen, saaie varianten met een vast aantal units. Apart dat ze die weg zijn ingeslagen destijds.

Vanavond maar eens aan de C&C campaign beginnen, die heb ik eigenlijk nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik vind het ook erg leuk om weer te spelen, juist met alle tekortkomingen. In de GDI missie voordat je met je commander de basis moet bereiken en één gebouw moet slopen, moet je je basis verdedigen die half gesloopt is. Toen ik daar goed en wel aan kwam was de War Factory al kapot, ik dacht dat dit erbij hoorde dus heb de missie met alleen mannetjes (!) uiteindelijk gewonnen.
Bleek toen ik het nog een keer deed dat je je War Factory wel degelijk kan behouden als je op tijd bent... ah well, extra moeilijkheidsgraad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03

Kheos

FP ProMod
OMD schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:41:
[...]

Welkom in de tijd dat je nog moeite moest doen voor een game. Niks geen regen/duck system/cover system en weet ik het allemaal wat. Construction yard stuk? DOEI, niet meer bouwen voor jou. Harvesters stuk? DOEI, geen geld meer voor jou. Geen Supply Drop zone's, black markets of hackers die een cashflow produceren. Micromanagen zal je.

Generals wordt door veel mensen meer geprezen dan deze games. Hoewel ik fan ben van deze game (en zeker met de beschikbare complete overhaul mods) is het natuurlijk een beetje een simpele variant van de oer C&C en RA. als 30 supply drop zone's had of 50 hackers met 7 war factory's dan kon je op zo een hoge snelheid units pompen (met rally points naar de vijanderlijke basis) dat er geen houden meer aan was.

Met de oude C&C's kon je wel meerdere war factorys bouwen maar je kon er maar 1 gebruiken. Je production time gaat alleen naar beneden (tot een max)

Met de slechte pathfinding moest je veel beter nadenken over je tactieken. Wellicht is dat een tekortkoming maar voor mij is het een extra moelijkheidsgraagd. Werken voor je overwininning :+
Dat.
Die ene C&C missie met die ene commando heb ik vroeger zeker 100 keer opnieuw geprobeerd. Telkens een klein stukje verder, telkens een iets andere tactiek proberen, telkens weer dood...

Nooit heb ik toen gedacht: "ah, de AI suckt" of "oh, er is erg met de health en damage multipliers gerommeld". Het enige wat ik dacht was "bijna" en "volgende keer probeer ik dat".

De eurforie als je het dan uiteindelijk haalt is enorm.

Ik heb toen trouwens nooit C&C kunnen uitspelen; GCI noch NOD. Van RA enkel de soviet campagne en van alle volgende C&C eigenlijk alle campagnes zonder enig probleem. De games werden gewoon makkelijker en makkelijker. En niet omdat de pathfinding beter werd ofzo, maar omdat de moeilijkheidsgraad gewoon lager lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
[...]

Ik kom zelf uit die tijd, dus ik weet hoe het werkt. Je ziet me ook nergens ranten op de hard modus. Het is enkel een feitelijke constatering. Wellicht niet zo de bedoeling, maar die belerende toon komt hier niet helemaal lekker over hier.

Daarnaast lijk je zelf voor het gemak even te vergeten dat er vroeger geen hard modus zat in CNC.
De hard modus zorgt er niet voor dat de computer slimmer/sneller/beter is, de hardmodus zorgt ervoor dat de units van de computer sterker zijn. Mooi voorbeeldje: een flame trooper kan tegen een pillbox winnen op hard. Dit zat dus níet in de normale CNC en maakt het dus gewoon simpelweg een heel stuk moeilijker dan ooit bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
[...]

Ik snap je helemaal, maar wat ik dan wel weer jammer vind is dat deze regels voor de CPU niet altijd opgaan.
Als mijn harvester stuk wordt geschoten mag ik hopen dat ik nog wat over had om een nieuwe te bouwen.
Voor de CPU is het geen probleem om meerdere keren achter elkaar nieuwe harvesters te spawnen (waarschijnlijk omdat zij met één tripje alle silo's meteen vol hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Renzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Ik kom zelf uit die tijd, dus ik weet hoe het werkt. Je ziet me ook nergens ranten op de hard modus. Het is enkel een feitelijke constatering. Wellicht niet zo de bedoeling, maar die belerende toon komt hier niet helemaal lekker over hier.

Daarnaast lijk je zelf voor het gemak even te vergeten dat er vroeger geen hard modus zat in CNC.
De hard modus zorgt er niet voor dat de computer slimmer/sneller/beter is, de hardmodus zorgt ervoor dat de units van de computer sterker zijn. Mooi voorbeeldje: een flame trooper kan tegen een pillbox winnen op hard. Dit zat dus níet in de normale CNC en maakt het dus gewoon simpelweg een heel stuk moeilijker dan ooit bedacht.
Is, wat dat betreft, de gameplay van C&C remastered dan wél veranderd (nu zit er wel een "hard" modus in) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

HugoBoss1985 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:25:
[...]

mduijvendijk schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Voor zover ik weet werken mods alleen maar met skirmish, maar zeker weten doe ik het niet.
Nee, ook voor de missies wel. Tenminste, zoomlevels, extra tiberium, zo'n looproute maken vanaf barracks.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Renzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik het spel op normal spelen om dezelfde ervaring als 95 te krijgen? Want speel nu op hard en begint al pittig te worden (C&C 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
@TweakerVincent Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ah mooi dan ga ik minder aan mijzelf twijfelen :D En bestond vroeger easy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:18:
[...]

C&C 1 had vroeger geen difficulty settings, dus standaard was normal.
Dit is pas vanaf RA1 geinstroduceerd, maar ze hebben het bij de remaster teruggepoort naar C&C 1.

Sometimes human's are...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mduijvendijk schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:23:
[...]

C&C 1 had vroeger geen difficulty settings, dus standaard was normal.
Dit is pas vanaf RA1 geinstroduceerd, maar ze hebben het bij de remaster teruggepoort naar C&C 1.
Ok dan start ik opnieuw en ga normal spelen. Interessant. En bij RA komende 3 niveuas wel overeen met toen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Dat durf ik niet meer te zeggen. Ik weet niet goed meer of er toen al moeilijkheidsinstellingen voor de campagne waren. volgens @mduijvendijk in ieder geval wel.
Wat ik gelezen heb op reddit en steam is RA in ieder geval een stuk leuker te spelen op hard en niet richting onmogelijk zonder te cheesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Renzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:45:
Dat durf ik niet meer te zeggen. Ik weet niet goed meer of er toen al moeilijkheidsinstellingen voor de campagne waren. volgens @mduijvendijk in ieder geval wel.
Wat ik gelezen heb op reddit en steam is RA in ieder geval een stuk leuker te spelen op hard en niet richting onmogelijk zonder te cheesen.
Ik heb vaak het probleem dat normal te simpel is bij RTS maar weer te moeilijk/frustrerend. Bv bij Age2 DE of starcraft. Zou net iets tussen moeten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Ok dan start ik opnieuw en ga normal spelen. Interessant. En bij RA komende 3 niveuas wel overeen met toen?
Ja, interesant feitje: oorspronkelijk had Westwood 5 moeilijkheidsniveaus gemaakt, maar uiteindelijk hebben ze er maar 3 beschikbaar gemaakt in de UI.

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Oh grappig :D Wellicht dat een modder dat nu wel weer tevoorschijn gaat toveren als dit nog in de code zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
En tempo bepalen hadden we vroeger ook niet volgens mij, normal enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:33
Goed dat ik dit topic zie, ik was de release datum uit het oog verloren. Ik ben erg benieuwd, hoeveel het verbeterd is op grafisch niveau.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Voor wie zaterdag en/of zondag niets te doen heeft.... GameReplays host een 1v1 toernooi voor C&C op zaterdag en voor RA op zondag. 14:00 starttijd voor beide. Mocht je het goed doen kan je zelfs wat euro's verdienen :D

Hier wat meer info: https://www.gamereplays.o...red-resurgence-tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:52
jeetje wat cool weer!
zijn er nog mensen hier van RA CLAN NL van vroeger van de westwood server? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Renzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:48:
Oh grappig :D Wellicht dat een modder dat nu wel weer tevoorschijn gaat toveren als dit nog in de code zit
bij RA is dat letterlijk een waarde van no naar yes ofzo veranderen in de rules.ini

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:23
TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:
Beetje indirect.

Weet nog dat laatste GDI missie zo sloom was dat ik die middag nog naar Escom gefietst ben om 4MB extra RAM te kopen voor bijna 400 pietmannen. Snelheid was daarna hoog :P

Logischerwijs, voor lagere snelheid moest je het RAM er weer uithalen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 11-06-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Er was vroeger een red alert Of c&c boek te koop. Ik ging naar de v en d om dan het boek te lezen over de missies maar kocht hem niet 😬. Geen idee hoe dat boek heet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 09:43
Van de week de remaster ook maar gehaald. Puur for the sake of it. Erg tof om de nieuwe graphics te zien en toch het zelfde / vergelijkbaar gevoel te hebben als vroeger.

Eerst c&c uitspelen. Daarna red alert maar eens proberen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 00:13

Cyphax

Moderator LNX
TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:
Snelheid kon je al aanpassen in de eerste TD. Op de allersnelste snelheid ging het vroegah nog langzaam op onze 33MHz 486 (minimumeisen waren 66MHz) maar we hadden niet sneller in die tijd. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 01:33:
Er was vroeger een red alert Of c&c boek te koop. Ik ging naar de v en d om dan het boek te lezen over de missies maar kocht hem niet 😬. Geen idee hoe dat boek heet, iemand een idee?
Deze? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ny7ifb1rx9451.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hey die heb ik ook! :D

Vroeger.. toen dit soort boeken nog nuttig waren. Nu zijn dat soort boeken na patch 1 al outdated..

/kijkt naar Diablo 3 superguide die volledig nutteloos was na een paar weken :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 12-06-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:00
Angeloonie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Hey die heb ik ook! :D

Vroeger.. toen dit soort boeken nog nuttig waren. Nu zijn dat soort boeken na patch 1 al outdated..

/kijkt naar Diablo 3 superguide die volledig nutteloos was na een paar weken :'(
Idd, ik had de Red Alert variant. Die lag altijd naast mij voor het geval dat het helemaal mis ging :+
Er zijn weinig momenten die ik mij kan herinneren van gaming uit die periode (was toen 11 jaar ofz), maar hoe trots was ik dat ik die Soviet campaign had uitgespeeld... Mammoets _/-\o_
Allies campaign is mij nooit gelukt... wie weet slaag ik er nu in 25 jaar later 8)

In ieder geval puik werk, het raakt volledig mijn nostalgische snaar.
De visuele upgrade is echt goed gedaan, zo had ik het in mijn hoofd qua nostalgie en herinneringen. Is altijd schrikken als ik op spacebar duw en de pixels weer kan tellen... heb ik destijds op die manier gespeeld? :o Er zijn zelfs objecten waar ik destijds nooit achter was gekomen wat het hoopje pixel precies moest voorstellen en als je de upgrade ziet... achja dat is het... :*)

Enige dat mij stoort is het opstarten van je save, ... het spel hapert en schokt hier een 10tal seconden waardoor ik precies al vanalles heb gemist... de save nogmaals opstarten verhelpt dit. Maar het is toch raar dat het spel al start terwijl er precies nog vanalles geladen moet worden in de achtergrond...

Voor de rest super... hoewel de AI dom is/was, ben ik toch aangenaam verrast van de hardnekkigheid van de tegenstanders... maar mss speelde ik destijds op "easy" :|

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 13:32
Godver, gisteren letterlijk 6 keer dezelfde missie gedaan en gefaald. Mission 9 van Soviets waar je van alle kanten wordt aangevallen door Allied forces.

Sowieso binnen 10 minuten slopen ze de Tesla Coil die daar staat door hun heli's. Vervolgens komt er een APC met engineers binnenrijden. Denk je eindelijk genoeg base defences te hebben, heb ik niet genoeg tanks want geld raakt op. Of ze komen opeens van onderen met artillery tanks mijn power plants om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Virox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Enige dat mij stoort is het opstarten van je save, ... het spel hapert en schokt hier een 10tal seconden waardoor ik precies al vanalles heb gemist... de save nogmaals opstarten verhelpt dit. Maar het is toch raar dat het spel al start terwijl er precies nog vanalles geladen moet worden in de achtergrond...
De algemene tip die gegeven wordt is om het spel te installeren op een SSD. Het schijnt inderdaad te maken hebben met het traag inladen van 4k textures.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 01:33:
Was ik niet de enige die dat deed? :p

https://www.amazon.com/Co...tegy-Guides/dp/1566865514

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23

jgj82

Ja, maar = nee

Die heb ik ook nog ergens.. maar ik vond tijdens de zoektocht meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8Qa4jsqCiFncZJ2U0pFbcqNMck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92kT7KobiJhkqhqWevsl5i8n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 12-06-2020 12:17 . Reden: Spelvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Lachen al die boektips van jullie. Ik weet niet meer precies hoe de voorkant eruit zag maar leuk!!

Ik ben echt positief verrasd door dit spel, 4k 32 inch ziet het erg goed nostalgisch EN mooi uit.

Volgens mij is de zoom bij max out wel meer dan vroeger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Klopt. Ze hebben 1 tikje verder uitzoomen dan vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
com2,1ghz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:37:
Godver, gisteren letterlijk 6 keer dezelfde missie gedaan en gefaald. Mission 9 van Soviets waar je van alle kanten wordt aangevallen door Allied forces.

Sowieso binnen 10 minuten slopen ze de Tesla Coil die daar staat door hun heli's. Vervolgens komt er een APC met engineers binnenrijden. Denk je eindelijk genoeg base defences te hebben, heb ik niet genoeg tanks want geld raakt op. Of ze komen opeens van onderen met artillery tanks mijn power plants om zeep helpen.
Kan je muren bouwen?
Muren zijn één van de sterkste "units" in de game waar de vijand geen raad mee weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Zandzakken werkte vroeger goed. Als je je hele basis omgeeft met zandzakken en maar één in- en uitgang maakte, gingen alle units van de AI daar heen. Goed te managen. Ze schoten geen zandzakken kapot uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 16:57
Hehe ik vind het tot nu ook best lastig (RA Soviet op hard). Al een paar missies uitgespeeld doordat de AI uiteindelijk niet de genadeklap kan leveren en je met veel pijn en moeite (en tijd!) kunt opbouwen en dan met halve exploits (v2's op de bakkes en niemand reageert) de basis plat te leggen.

Die binnenmissie kent overigens ook wel een mooi begin. Als je niet binnen 2 seconden de mannetjes naar onderen dirigeert blazen ze direct de tonnen op; Mission Failed. :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:06:
Hehe ik vind het tot nu ook best lastig (RA Soviet op hard). Al een paar missies uitgespeeld doordat de AI uiteindelijk niet de genadeklap kan leveren en je met veel pijn en moeite (en tijd!) kunt opbouwen en dan met halve exploits (v2's op de bakkes en niemand reageert) de basis plat te leggen.

Die binnenmissie kent overigens ook wel een mooi begin. Als je niet binnen 2 seconden de mannetjes naar onderen dirigeert blazen ze direct de tonnen op; Mission Failed. :+
Net gisteren ook gehad. Ben benieuwd hoeveel mensen die missie in 1 keer goed deden :+
Overigens vind ik C&C1 veel moeilijker dan RA1.
Ik ben opgehouden met het tellen van 'Your mission is a failure' :(

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

com2,1ghz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:37:

Je moet in het begin daar gewoon turtlen. Minimaal 3 teslacoils boven en links, en ook 1-2 samsites erbij.
De arty onderin pak je met de units die je in het begin kreeg, volgens mogen die met een transport aan, dus je kunt ook bij de landingsplek gaan campen. Tanks bouwen heb je pas later nodig. Eerst gewoon je basis op orde krijgen.

En tip: je kunt de walls verkopen, bijv. de muren die nutteloos zijn, toch weer wat extra credits :)

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 12-06-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Angeloonie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:33:
[...]

Je moet in het begin daar gewoon turtlen. Minimaal 3 teslacoils boven en links, en ook 1-2 samsites erbij.
De arty onderin pak je met de units die je in het begin kreeg, volgens mogen die met een transport aan, dus je kunt ook bij de landingsplek gaan campen. Tanks bouwen heb je pas later nodig. Eerst gewoon je basis op orde krijgen.

En tip: je kunt de walls verkopen, bijv. de muren die nutteloos zijn, toch weer wat extra credits :)
Mijn methode was 4 SAM's aan het westen bouwen voor de tesla's en dan de muur in het noorden sluiten zodat ze alleen nog via het westen en zuiden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sir_Hendro schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Mijn methode was 4 SAM's aan het westen bouwen voor de tesla's en dan de muur in het noorden sluiten zodat ze alleen nog via het westen en zuiden komen.
Ohja, vergeet telkens dat de AI niet met muren om kan gaan lol :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
En we zijn de top 200 binnen! 8) }:O

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/207234491595489280/721070568211742840/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ben ik de enige die GDI normal wel erg simpel vind? Ben nu bij level 11 maar voelt alsof ik 10 tutorials speel? Die Orca level net ging nergens over, kwam vrijwel geen tegenstand. Mss omdat je mocht spelen met de orca maar als dit precies zo was als vroeger moet ik mss toch hard spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:16
Lijkt idd makkelijker. Al wist ik vroeger niet van de zandzak glitch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
gertraaf schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:40:
Lijkt idd makkelijker. Al wist ik vroeger niet van de zandzak glitch af.
ja ik wel maar gebruik ze daarom juist niet, is al zo simpel :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Top 85 hier :+.

Afbeeldingslocatie: http://airlea.nl/ra.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:48

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik kom voor je! Pas maar op :D
Nu een stuk makkelijker dan heel de tijd '1v1 cw??' roepen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

TweakerVincent schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:21:
Ben ik de enige die GDI normal wel erg simpel vind?
Grappig, ik heb serieuze moeite met 'normal'. Veel meer dan ik mij kan herinneren. Er zijn weinig missies die ik niet opnieuw ben begonnen (die Orca missie was idd makkelijk :P). Kan ook komen omdat ik 'iets' ouder ben geworden en ook weinig RTS meer speel maar toch, viel mij tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
IceStorm schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Grappig, ik heb serieuze moeite met 'normal'. Veel meer dan ik mij kan herinneren. Er zijn weinig missies die ik niet opnieuw ben begonnen (die Orca missie was idd makkelijk :P). Kan ook komen omdat ik 'iets' ouder ben geworden en ook weinig RTS meer speel maar toch, viel mij tegen.
Ik merk dat ook wel. Ergens missie 6-7 van GDI (Destroy the Aitstrip) waarbij je aan land komt met een paar poppen en wat vehicles. Je wordt direct benaderd door enemy flamethrowers die samen met een paar karretjes en een tank toch meteen wat slopen. Ook al ren je helemaal naar links, ze bereiken je minigunners toch wel en er gaan er altijd wat dood. Eer je dan je basis neergezet hebt en een paar units eruit gepompt hebt komt hij van 2 kanten met 10-12 poppen aanzetten, als je harvester het al overleeft want die wordt constant belaagd. Ik ben dit al 10x opnieuw begonnen... ik denk dat de plaatsing van de MCV elders moet.

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 13-06-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 09:43
Soeski schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:38:
[...]

Ik merk dat ook wel. Ergens missie 6-7 van GDI waarbij je aan land komt met een paar poppen en wat vehicles. Je wordt direct benaderd door enemy flamethrowers die samen met een paar karretjes en een tank toch meteen wat slopen. Eer je dan je basis neergezet hebt en een paar units eruit gepompt hebt komt hij van 2 kanten met 10-12 poppen aanzetten, als je harvester het al overleeft want die wordt constant belaagd. Ik ben dit al 10x opnieuw begonnen... ik denk dat de plaatsing van de MCV elders moet.
Is dat die missie na de commando missie? Dan moet je je hele ratteplan verplaatsen direct naar links in de hoek dan vallen die flamethrowers je niet direct aan. Daarna als alle reinforcemts zijn beland direct naar het noorden rijden en daar links van het bovenste tiberium veld je basis bouwen.

Als je zandzakken kan bouwen bouw je je basis rechts en links dicht dan moet het beter gaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Webgnome schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Is dat die missie na de commando missie? Dan moet je je hele ratteplan verplaatsen direct naar links in de hoek dan vallen die flamethrowers je niet direct aan. Daarna als alle reinforcemts zijn beland direct naar het noorden rijden en daar links van het bovenste tiberium veld je basis bouwen.

Als je zandzakken kan bouwen bouw je je basis rechts en links dicht dan moet het beter gaan.
Ja, die denk ik. Ook al rijd je naar links, die flamethrowers rennen langs je Light Scout en maken altijd slachtoffers. Dan komen de Light Scouts van de enemy en die schieten direct de rest van je mannen af. Dan komt er een tank en die sloopt mijn Light Scout grotendeels nog wel. Er blijft dus niet veel over om naar boven te gaan met "de hele rataplan" aan reinforcements. Meestal alleen maar 2 tanks. Dan rijd je omhoog en kom je vele rocket launchers tegen. Als ik dus helemaal boven aan kom, als ik dat al red (want hij heeft daar nog 2 Light Scouts en een tank) dan is de MCV alleen of hooguit 1 tank. Voor ik units heb word ik helemaal belaagd. Uitdaging :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Kunnen alle campaign tips hier niet beter als "spoiler" geplaatst worden?

Iets anders: wat verschillen tussen difficulties in C&C remastered.

YouTube: C&C Remastered - Issues with Hard Difficulty Implementation

[ Voor 57% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-06-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:36:
Kunnen alle campaign tips hier niet beter als "spoiler" geplaatst worden?

Iets anders: wat verschillen tussen difficulties in C&C remastered.

YouTube: C&C Remastered - Issues with Hard Difficulty Implementation
Dat lost niet zoveel op voor mensen die 1 missie willen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Man man man man....

Als je C&C eerste keer opstart en het installatie menu ziet... en het intro filmpje.. :D :D :D :D
Kon welk janken hoe prachtig. :P

Erg leuk dat ze ook de optie gegeven hebben om oude of nieuwe look te kunnen switchen. Als purist heb ik hem natuurlijk op de oude look gezet. Het is dat ik te weinig tijd heb om te spelen op dit moment.. Maar ben bang dat ik weer heel wat uurtje erin ga steken. :P Heb ergens bij mijn vader ook nog het C&C strategie boek in het Nederlands liggen. Die misschien ook maar weer even op snorkelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Ik merk dat ook wel. Ergens missie 6-7 van GDI (Destroy the Aitstrip) waarbij je aan land komt met een paar poppen en wat vehicles.
Als je de airstrip met de commando vernietigd, hoef je heel die missie niet te doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
[...]

Ik merk dat ook wel. Ergens missie 6-7 van GDI (Destroy the Aitstrip) waarbij je aan land komt met een paar poppen en wat vehicles. Je wordt direct benaderd door enemy flamethrowers die samen met een paar karretjes en een tank toch meteen wat slopen. Ook al ren je helemaal naar links, ze bereiken je minigunners toch wel en er gaan er altijd wat dood. Eer je dan je basis neergezet hebt en een paar units eruit gepompt hebt komt hij van 2 kanten met 10-12 poppen aanzetten, als je harvester het al overleeft want die wordt constant belaagd. Ik ben dit al 10x opnieuw begonnen... ik denk dat de plaatsing van de MCV elders moet.
Ik ben daar met m'n MCV helemaal naar rechts gereden, genoeg ruimte daar voor een basis.
Prioriteit voor mij was een Tib. Refinery en een Barracks, zodat je wat inkomen hebt en Guard towers en Helipads kan bouwen. Guard towers met wat Grenadier backup zijn genoeg om de infantry aanvallen te beheersen - Grenadiers wel weg houden bij Flamethrower Inf. Prioriteit daarna was het bouwen van Helipads, want die maken gehakt van de Light Tanks en Flame Tanks.
Zodra ik 2 Guard Towers met backup op de juiste plek had staan en 3 Helipads, konden ze mij eigenlijk al niets meer maken.
Of je kan de boel cheesen met Sandbags natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Kwistnix schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Ik ben daar met m'n MCV helemaal naar rechts gereden, genoeg ruimte daar voor een basis.
Prioriteit voor mij was een Tib. Refinery en een Barracks, zodat je wat inkomen hebt en Guard towers en Helipads kan bouwen. Guard towers met wat Grenadier backup zijn genoeg om de infantry aanvallen te beheersen - Grenadiers wel weg houden bij Flamethrower Inf. Prioriteit daarna was het bouwen van Helipads, want die maken gehakt van de Light Tanks en Flame Tanks.
Zodra ik 2 Guard Towers met backup op de juiste plek had staan en 3 Helipads, konden ze mij eigenlijk al niets meer maken.
Of je kan de boel cheesen met Sandbags natuurlijk :P
Ik denk dat we het niet over dezelfde missie hebben... Helipads en Sandbags? Die krijg je niet in die missies... was het maar zo'n feest. Nee, War Factory, Barracks en Guard Tower moet je het mee doen. En die is snel kapot overigens, die Guard Tower. Ik heb het over GDI 7 A (missie code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Soeski schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat we het niet over dezelfde missie hebben... Helipads en Sandbags? Die krijg je niet in die missies... was het maar zo'n feest. Nee, War Factory, Barracks en Guard Tower moet je het mee doen. En die is snel kapot overigens, die Guard Tower. Ik heb het over GDI 7 A (missie code).
Ah, je hebt gelijk, ik verwar deze missie met een latere missie waar je ook aan land komt met wat units en een MCV en gelijk aangevallen wordt. GDI 11 is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Na RA Soviet uitgespeeld te hebben, heb ik zojuist de Allied campaign ook uitgespeeld. Ben massaal boten gaan maken en heb met de war factory alleen 1 APC gebouwd om mijn engineer te verplaatsen. De laatste restjes met migs gebombardeerd. Easy win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Heeft iemand interesse om een TS te bouwen voor dit topic? Is misschien handig voor nieuwe mensen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Ben benieuwd of de hidden muziek uit C&C ook nog ergens verstopt zit. Jammer is dat bepaalde nummers niet de originele samples zijn gebruikt (oa die uit TopGun), zal ongetwijfeld met rechten te maken hebben...

Wel al tegen een bugje aangelopen dat engineers alleen vanuit het zuiden gebouwen kunnen capturen. Vanuit het noorden proberen te capturen resulteerd in het lopen naar het gebouw en om vervolgens weer terug te lopen.

[ Voor 34% gewijzigd door SniperGuy op 15-06-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik ben zo dom geweest van te bestellen op origin. Iemand enig idee waar ik mods kan vinden?

Zie op steam er redelijk wa staan in de workshop maar tot nu toe heb ik nog geen geluk gehad om die online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Chindi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:27:
Ik ben zo dom geweest van te bestellen op origin. Iemand enig idee waar ik mods kan vinden?

Zie op steam er redelijk wa staan in de workshop maar tot nu toe heb ik nog geen geluk gehad om die online te vinden.
Is dit iets? https://www.nexusmods.com/site/mods/133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SniperGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:17:

Wel al tegen een bugje aangelopen dat engineers alleen vanuit het zuiden gebouwen kunnen capturen. Vanuit het noorden proberen te capturen resulteerd in het lopen naar het gebouw en om vervolgens weer terug te lopen.
Is dat niet by design?

Ik herinnerde me gister ineens iets; in de oude c&c kon je infantry verpatsen mbv een stukje muur. Jammergenoeg is die glitch eruit. Ik weet niet zeker of ie er niet al uit was bij c&c '95. Maar in de remaster lukt het dus ook niet helaas. Dat was een handige glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier dit al getest, multiplayer Steam vs Origin? Ik zie een andere reddit post waar juist wordt gezegd dat het niet werkt.

https://www.reddit.com/r/...lay_multiplayer_with_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Cyphax schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Is dat niet by design?

Ik herinnerde me gister ineens iets; in de oude c&c kon je infantry verpatsen mbv een stukje muur. Jammergenoeg is die glitch eruit. Ik weet niet zeker of ie er niet al uit was bij c&c '95. Maar in de remaster lukt het dus ook niet helaas. Dat was een handige glitch.
Zou niet by design moeten zijn. In de orignele game (nieteens de gold) maakt het niet uit waar vandaan je kwam lopen ;/

Glitch van units verkopen werkt idd niet meer, de andere glitch van:
  • 1x1 gebouw verkopen
  • als de mannetjes eruit zijn gebouw selecteren en S drukken
(resultaat is 5 units en een nog aanwezig gebouw)
werkt ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Misschien leuk voor de mensen hier:
https://arstechnica.com/g...mand-conquer-remaster-qa/

EA, the series' handlers, has been kind enough to throw lead producer Jim Vessella into our own veritable Temple of Nod for a video Q&A tomorrow—Tuesday, June 16, at 1pm ET—to be livestreamed right here on Ars Technica. I'll begin the conversation with my own questions, based on my experience with the Remastered Collection, before shifting to hand-selected questions as chosen from the below comments section. Once the interview goes live, we'll also keep an eye on Twitter users who reply to @arstechnica with interesting questions containing the hashtag #arslive.

[ Voor 66% gewijzigd door Basekid op 16-06-2020 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 06:37
jgj82 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Die heb ik ook nog ergens.. maar ik vond tijdens de zoektocht meer:

[Afbeelding]
Als we zo gaan beginnen :+

Dit is mijn collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bS9GWjCsEC3JZBUJvqtm5w-LJQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewoIFZlhYGAwJ9z2YcQhNI3j.jpg?f=fotoalbum_medium

Naast wat op de foto staat heb ik ook nog Red Alert 3 Uprising via Steam aangeschaft.
Op Steam heb ik trouwens ook C&C 3 en 4 en de normale Red Alert 3 gekocht tijdens een aanbieding. Handig als backup of als de CD's niet meer werken.

Het enige wat volgens mij ontbreekt in mijn collectie zijn C&C Sole Survivor en de originele DOS versie van C&C. Die laatste heb ik wel illegaal gehad, maar na de aanschaf van C&C95 maar weggedaan.
De originele dozen van C&C, RA en Tiberian Sun heb ik vanwege ruimtegebrek (helaas) ook weggedaan.

Uitgespeeld heb ik ze trouwens ook niet allemaal.
  • C&C: GDI, NOD en dinosaurier campaign uitgespeeld + enkele missies van Covert Operations
  • RA: Allied en Soviet campaign uitgespeeld, Couterstrike en Aftermath nooit aan begonnen. Wel de Ant missies geprobeerd, maar nooit volledig uitgespeeld.
  • Tiberian Sun: wel aan begonnen, maar nooit uitgespeeld
  • Red Alert 2: Volledig uitgespeeld inclusief Yuri's revenge. Die laaste was best pittig. Jammer dat er nooit een Yuri campaign is geweest.
  • C&C Renegade: uitgespeeld
  • C&C Generals: base game voor zover ik weet uitgespeeld, maar de uitbreiding nooit aan begonnen
  • C&C 3: moet nog spelen :X Geldt ook voor RA3, RA3 uprising en C&C 4
Multiplayer ben ik nooit aan begonnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen O op 16-06-2020 12:29 . Reden: Typo ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
@Jeroen O C&C 3 en Wrath of Kane zijn echt zeer de moeite van het spelen waard. Die spelen echt heel fijn, zeker vergeleken bij de eerste C&C's. :)
Sole Survivor wordt altijd overgeslagen in al die verzamelboxen. Ik heb 'm wel voor de collectie, maar heel veel heb je er niet aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@Cyphax: het probleem is/was een beetje tijdgebrek. Verder wilde ik eigenlijk eerst Tiberian Sun uitgespeeld hebben. Ik kon ook nooit weken achter elkaar hetzelfde spel spelen.
Meestal deed ik een paar missies en dan was ik er weer even klaar mee voor een half jaar.
Het uitspelen van Red Alert 2 heeft bij mij ook wel een aantal jaar geduurd.

Misschien dat ik na het uitspelen van de remastered editie nog eens een poging ga wagen om alles uitgespeeld te krijgen, al hoewel het denk ik wel een uitdaging wordt om Tiberian Sun onder Windows 10 werkend te krijgen. Dat heb ik wel eens geprobeerd in het verleden, maar het is me nooit gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jeroen O schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:23:
@Cyphax: het probleem is/was een beetje tijdgebrek. Verder wilde ik eigenlijk eerst Tiberian Sun uitgespeeld hebben. Ik kon ook nooit weken achter elkaar hetzelfde spel spelen.
Meestal deed ik een paar missies en dan was ik er weer even klaar mee voor een half jaar.
Het uitspelen van Red Alert 2 heeft bij mij ook wel een aantal jaar geduurd.

Misschien dat ik na het uitspelen van de remastered editie nog eens een poging ga wagen om alles uitgespeeld te krijgen, al hoewel het denk ik wel een uitdaging wordt om Tiberian Sun onder Windows 10 werkend te krijgen. Dat heb ik wel eens geprobeerd in het verleden, maar het is me nooit gelukt.
offtopic:
Ik zou deze daarvoor pakken, die zou het wel moeten doen. Het is freeware en als het goed is zit Firestorm er ook bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Details van de eerste patch zijn bekend
https://www.reddit.com/r/...pdate_and_upcoming_patch/
The goal of this patch is multifold:

1. Complete several of the top community requested features which just missed the launch date, including items like Private Game Lobbies and a choosing sub-factions for RA Quickmatch
2. Address many of the top bugs which have been seen in the launch version, including a potential improvement to the framerate stuttering issue
3. Implement some additional quality-of-life improvements, such as enabling the “Deploy” hotkey to unload APCs and multi-queue units on the Repair Facility in Tiberian Dawn (same now as RA)
4. Iterate on our Quickmatch ruleset to ensure we’re creating the proper foundation for competitive play

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:33
Zojuist begonnen, ik vind het wel goed gedaan hoor. Alleen soldaten die onderweg zijn naar hun doel laten zicht gewoon beschieten zonder terug te schieten. Je kan 'de lemmings' dus niet alleen laten.

Draait tot nu toe goed op een Intel NUC i3-8109U, 8GB RAM op 3840 x 2160 pixels.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 19-06-2020 16:12 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Jumpman schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:11:
Zojuist begonnen, ik vind het wel goed gedaan hoor. Alleen soldaten die onderweg zijn naar hun doel laten zicht gewoon beschieten zonder terug te schieten. Je kan 'de lemmings' dus niet alleen laten.

Draait tot nu toe goed op een Intel NUC8 i3-8109U, 8GB RAM op 3840 x 2160 pixels.
Ze volgen gewoon prima een bevel op. Lopen maar locatie x. Niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
TweakerVincent schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Ze volgen gewoon prima een bevel op. Lopen maar locatie x. Niks mis mee!
Behalve dat de AI dit wél kan. Die rocket soldiers lopen de ene kant op en schieten van achteren (!) uit hun raketwerper op jouw voertuigen als je langs rijdt of achter ze aan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Soeski schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Behalve dat de AI dit wél kan. Die rocket soldiers lopen de ene kant op en schieten van achteren (!) uit hun raketwerper op jouw voertuigen als je langs rijdt of achter ze aan rijdt.
Nee hoor dan krijgen ze een command van de ai om te schieten en erna command om te lopen. Niks vreemds aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
TweakerVincent schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Nee hoor dan krijgen ze een command van de ai om te schieten en erna command om te lopen. Niks vreemds aan!
Kan jij je rocket soldiers één kant op sturen en ze gelijktijdig de andere kant op laten schieten? In die volgorde ook he? Volgens mij kan het niet, ze doen altijd facing.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste