FabiandJ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:09:
Als ik met mijn muis naar de zijkant van het scherm ga wilt die alleen naar boven en links scrollen, naar beneden en rechts wilt die niet doen ondanks dat er nog speelgebied daar is, mis ik iets?
Probeer even full-screen windowed mode of gewoon fullscreen (geen vinkjes aan). Mogelijk helpt dat.
Nyarlathotep schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:37:
Het is inderdaad leuk dat er aan de mechanics niet is gesleuteld. Dus je hebt de plus én minpunten van het oude spel
Mijn grootste frustraties tot nu toe:
- De AI is inderdaad superieur goed in het platrijden van jouw mannetjes
- Als ik dat probeer is het een hels karwei omdat:
- Mijn units traag reageren op commando's
Zeker dat laatste valt op. Voorbeeld: Je stuurt een groep tanks ergens heen. Je bedenkt je. Je selecteert ze en stuurt ze ergens anders heen. Ze blijven dan tóch nog even doorrijden op hun oude route.
En dat maakt het ook lastig om mannetjes plat te rijden.
En nog een ander stiekem wel grappig iets: Je denkt alle gebouwen en units te hebben gesloopt. Staat er toch ergens nog een mannetje achter een boom verscholen

Ik hoop dat mods veel van deze dingen gaan opknappen. Waarschijnlijk doet dat wel afbreuk aan de originele game, maar we zijn nu 25 jaar verder en ik denk dat gamers, ik iig wel, andere verwachtingen hebben.
Wat mij opviel is dat:
- pathfinding nog altijd bagger is, zowel voor units als voor de harvester in ra.
- bij grote hoeveelheden units nog altijd kans hebt dat ze vast komen te zitten tenzij je handmatig kleinere groepjes selecteert en ze 'uit de knoop haalt'.
- er bij het inladen van een (water) transport unit, er nog altijd gebruik wordt gemaakt van een willekeurig gekozen volgorde. Zodoende kan het gebeuren dat 4 tanks al staan te wachten op nummer 5, en nummer 5 er vervolgens niet bij kan

Wat wel weer gefixt is dat je niet meer een unit in het water kan laten rijden door tijdens het op rijden van een (water) transport de transport unit te verplaatsen
Ik zou zeggen meer van dit soort mods:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2121899275
[
Voor 23% gewijzigd door
Dameuk op 09-06-2020 13:53
]