Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:07
Hier is ie nog steeds aan het uitpakken.

... And done!

[ Voor 17% gewijzigd door Britske op 05-06-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hier pakte hij zonder problemen in seconden uit. Ik kan nu starten :D:D:D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jeuj, gaaf!

Wel meteen een mogelijke bug; scrolling door tegen de zijkant te duwen met de muis werkt alleen naar links en boven, onder en rechts niet :{

edit: game opnieuw gestart en nu is t probleem weg *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 05-06-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Hier zien de animaties er heel vreemd uit. Tanya stopt met lopen en staat met haar benen uit elkaar, maar schuift dan nog een aantal pixels opzij. Sommige units staan ineens op een andere plek tijdens het rijden. Het kan er aan liggen dat mijn wat oudere laptop de 4k niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Ik heb al paar missies gedaan. Het begin als je speelt is leuk. Denk je eerst van huh dit ziet eruit als het oude. Dan ineens Press Spacebar en hup in remaster stijl. Er zitten wel nog enkele verbeterpunten aan.

Kun je het beeld ook meer uitzoomen? Nu is dit vrijwel ingezoomd net als de oude DOS versie.
Edit: Met Page up en Down kun je dit aanpasen.

[ Voor 25% gewijzigd door ViperTim op 05-06-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Die intro na het starten van Red Alert. Zo heerlijk nostalgisch, kippenvel.

Oud ziet het er zo nostalgisch mooi uit. Maar nieuw zo modern, maar ook zo herkenbaar.
10 minuten ff spelen en skirmish opstarten, zeer tevreden.

Waar ik wel aan moet wennen bij Red Alert is dat er nu meer dan 5 landen zijn en dan landen ook bepaalde voordelen hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door Megupe op 05-06-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Gixxer27 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:26:
Hij doet het w000t, wat een nostalgie om weer de eerste missies te spelen zo 8)
Bij mij is ie er bijna klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dameuk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-08-2024
Grappig als je de Steam statistieken in de gaten houdt, al meer dan 40K alleen op de Steam servers: https://steamdb.info/app/1213210/graphs/

Alhoewel deze niet echt lijkt te kloppen:
https://steamcommunity.com/stats/1213210/achievements/ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kane_Nod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02-2022
The temple is complete! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dameuk
Ik had niets anders verwacht met die gebruikersnaam :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

Wow! Zojuist even C&C gespeeld en wat een nostalgie! Het begon al met de aangepaste installatie. Briljant gedaan.

Verder ziet het er erg netjes uit allemaal en een stuk scherper en vooral vloeiender dan ik had verwacht. Ik keek echt op tegen het handhaven van die 15 frames animatie, maar in de praktijk ziet het er gewoon vloeiend uit.
Red Alert heb ik nog niet gedaan, maar zal denk ik hetzelfde zijn.

Voor mij 1 grote trip down memory lane en iets wat ik zeker de komende dagen ga spelen. Lekker terug naar 1995 en 1996 :9~ 8)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja heel vet dit! Ben begonnen met de normale, RA komt daarna wel. Ziet er inderdaad heel soepel uit, maar is qua feel echt heel dicht bij het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
When you kill 1, it is a tragedy. When you kill 10 milion, it is a statistic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 23:18
Bij ons heeft de helft hem gekocht op Steam en de helft of Origin. Hoe kunnen we samen spelen?

Oh, nu wordt iedereen eruit geknikkerd. Origin :"(

[ Voor 22% gewijzigd door cowboyhenkie op 05-06-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:31
Helaas kom ik er vanavond niet aan toe, maar morgen ga ik hier eens lekker voor zitten! Zie er enorm naar uit in elk geval, deze trip down memory lane. Ik heb Red Alert echt zó veel gespeeld toen ik in groep acht op de basisschool zat en daarna op de middelbare school. Thuis speelde ik het op een 386 DX40, opstarten duurde 20 minuten, de missie laden daarna nog eens 15, en de missie zelf was een middagvullend programma zo langzaam ging alles.

Een aantal van wat nu nog altijd mijn beste vrienden zijn heb ik leren kennen doordat we op de middelbare school stiekem op het schoolnetwerk tegen elkaar Red Alert speelden.

Ja, aan Red Alert bewaar ik warme herinneringen!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Probeer de "ik ben aan het downloaden/unpacken/" en dergelijk posts wat te minderen.

en kleine titel fix doorgevoerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 05-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Glenfiddich schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:34:
Thuis speelde ik het op een 386 DX40, opstarten duurde 20 minuten, de missie laden daarna nog eens 15, en de missie zelf was een middagvullend programma zo langzaam ging alles.
Ik vond het op een 486 DX2 50 al langzaam gaan..
Wel alle tijd voor micro management en om het laatste level zonder een enkel verlies uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Skirmish zonder enige vorm van tiberium regen is wel erg saai ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
Franck Klepacki heeft goed zijn best gedaan. De sound klinkt echt heel dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 07:59

-ET-

Phone Home

wel vet om de oude C&C weer te spelen. Stuk nostalgie de mooie 2 cd box. Ook de intro wel heel vet gedaan met de upgrade scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Britske schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:10:
Franck Klepacki heeft goed zijn best gedaan. De sound klinkt echt heel dik.
Inderdaad, wow de soundtrack klinkt echt heel goed. Ze zijn duidelijk onderhanden genomen. De openingstune in C&C, Act on Instinct, Blijft geweldig en is nu nog beter naar mijn smaak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Helaas crashed het spel te veel tijdens online games, random server errors etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 08:18
-ET- schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:18:
wel vet om de oude C&C weer te spelen. Stuk nostalgie de mooie 2 cd box. Ook de intro wel heel vet gedaan met de upgrade scene.
Inderdaad mooi gedaan met die upgrade scene, en speelt ook echt als vanouds :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Westwood logo bij introductie <3

EA je doet veel verkeerd maar dit is BEEEEEEEEEEEEPING sexy.

Tiberian Sun en Red Alert 2 next please :D

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Intro is echt heeeeel vet gedaan! Wat een nostalgie. Heb al tijden geen RTS games meer gespeeld, maar dit voelt als vanouds goed :)

Nu eerst deel 1 maar uitspelen en daarna R.A. skirmish :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ligt het aan mij of klinkt die voice over van Red Alert exact hetzelfde als Jarvis van Iron Man?

Verder valt het me op dat de optie om subtitles uit te zetten niet werkt. Je kunt het uitvinken, maar schijnbaar slaat ie het niet op. Verder hoop ik dat er een mogelijkheid komt om de filmpjes in een kleiner venster te kijken. Zeker die crappy CGI filmpjes zijn echt te slecht van kwaliteit op een 35" monitor. Alhoewel ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van hoe bijvoorbeeld de cut-scenes met Seth eruit zien...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Binnenkort toernooi? Vroeger op veel lan party’s geweest waaronder de laatste grootse Drome. Ik heb alleen geen game pc. Moet het doen met m’n werk laptop. Mocht het spel weer dezelfde vibe geven, koop ik een envy 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47
die intro is zeker heel vet gedaan :9

alleen wat een verschil de laatste keer dat ik deze serie heb gespeeld is denk ik op een 15 /17 inc monitor
nu met een 32.5 inc ... wel even wennen
maar speeld wel gelijk als van oud weg nu maar eens GDI genomen als begin

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 05-06-2020 22:26 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achondar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Echt tof gedaan die intro, ben gelijk weer 20 jaren terug.
Kan me alleen niet herinneren dat die NOD missie zo pittig waren....
En best wat gedaan aan de details als je schakelt met de spatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Op de i3 7100 en de A8 7600 loopt hij bij skirmish met 3 AI alleen de eerste paar minuten lekker vlot dan zakt de fps helemaal richting 20 fps. Ook zou het fijn zijn als we nog veeeel verder kunnen uitzoomen. Speelde CnCNet altijd op 1080p en dan zag je super veel van de kaart. Dat was veel makkelijker qua map control. Als ik terug kom van vakantie maar eens testen op mijn i7.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 17:13
Fantastische nostalgische ervaring. Als 'competetive' player kan ik er haast niet bij hoe moelijk veel van de hard missies zijn, voornamelijk degene waar je zonder base start. Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 05:19
Aantal online potjes gedaan, was even vergeten hoe traag die harversters zijn in C&C

Server ligt hellemaal op zijn gat :|

[ Voor 19% gewijzigd door Bintzak op 06-06-2020 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
CousinBoneless schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:51:
[...]

Inderdaad, wow de soundtrack klinkt echt heel goed. Ze zijn duidelijk onderhanden genomen. De openingstune in C&C, Act on Instinct, Blijft geweldig en is nu nog beter naar mijn smaak :).
Ik luister dat regelmatig nog op Spotify echt nostalgie trip( een geen loudness war slachtoffer zijn Command and conquer albums)

Moet alleen weer wennen dat maps zo klein zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:52
wat is er zo bijzonder aan deze release? Ik heb veel openra gespeeld en snap niet wat er bijzonder aan is? Ziet er echt niet zo bijzonder mooi uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Voor dit geld is dit een prima opgepoetste versie. Ik heb alleen even wat campaign gespeeld, ben ook meteen weer even 16.
Had ook de originele al, maar dat is toch niet prettig op moderne systemen. Speel op slechts 1080p met een RX550/2GB en dat gaat prima. Moet nog even kijken naar multiplayer en skirmisch als ik weer even tijd heb. Ben heel tevreden met het resultaat, zeer netjes geworden. Het heeft zijn fouten, zeker, maar absoluut geen slechte start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Ik wist niet dat deze remaster alweer zou uitkomen. Kwam er eigenlijk achter via de frontpage.

Ziet er toch allemaal weer heel bruut uit hoe ze dit hebben opgepoetst. C&C is toch eigenlijk de game waar het bij mij allemaal mee begon.

Is dit nu eigenlijk de versie van de standaard Red Alert? Mijn laptop heeft een processor van 2.4 ghz. Hij zou er dus net aan op moeten kunnen draaien.

Eerst nog wachten op wat reviews en dan ga ik deze ook maar eens proberen denk ik. Maar met meer dan 100 campain missies en 250+ mp maps kun je je hier eigenlijk geen buil aan vallen.

Als dan ook de mp nog eens fatsoenlijk werkt zou het helemaal mooi zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 06-06-2020 08:06 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Heb gisteren maar eens de Pentium 75 aangeslingerd aangezien ik het origineel had liggen... die intro terug zien was geweldig. Eens kijken of deze remaster ook zo geweldig is.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 02:59:
wat is er zo bijzonder aan deze release?
Vooral het feit dat EA er moeite in steekt en schijnbaar nog steeds brood ziet in C&C, denk ik. Dit komt van deels dezelfde mensen als het origineel. Dat speelt op emoties in. We zijn soms net mensen! ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Bintzak schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:55:
Aantal online potjes gedaan, was even vergeten hoe traag die harversters zijn in C&C

Server ligt hellemaal op zijn gat :|
Waren gisteravond 28000 mensen tegelijk online aan het spelen voor het onderuit ging, geeft toch aan hoeveel spelers er interesse hebben.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Slavy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Waren gisteravond 28000 mensen tegelijk online aan het spelen voor het onderuit ging, geeft toch aan hoeveel spelers er interesse hebben.
Ik ga er van uit dat het aantal actieve spelers wel weer meer wordt de komende dagen. Volgens mij is er niet echt veel ruchtbaarheid gegeven aan deze release. Want ik las het ergens in een post hier op tweakers

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat de doelgroep ook ergens wat lastiger te bereiken is, ik gok maar zo dat we hier weinig mensen onder de 30 hebben nu, die deze game spelen :). Die vind je toch op een andere manier.

Maar ik ben ook blij dat ik het artikeltje op tweakers zag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Iemand die vroeger geen C&C en/of Red Alert heeft gespeeld zal aanzienlijk minder gecharmeerd zijn van het spel. Daarvoor is de gameplay en de mechanics gewoon te gedateerd.

Ik had wel gehoopt dat ze de pathfinding wat beter hadden gemaakt. Zeker het inladen van voertuigen in een transport ship (Red Alert) gaat tenenkrommend knullig. Ipv dat ze er braaf achter elkaar in gaan, zijn ze ruzie aan het maken wie er als eerste mag. Gevolg is dat er of helemaal niemand in gaat of het hele proces onnodig lang duurt.
Tevens zou ik willen dat ik iets meer kon uitzoomen, echter denk ik dat ze dit bewust zo gelaten hebben om de juiste feel en "kijk" op de map hetzelfde te houden. Juist dat heen en weer scrollen op de map hoort er een beetje bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iemand al wat gepoogd met modden?
vroeger vond ik rommelen met rules.ini altijd leuk maar die zit er nu niet bij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

mschol schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:56:
iemand al wat gepoogd met modden?
vroeger vond ik rommelen met rules.ini altijd leuk maar die zit er nu niet bij..
Rules.ini zit in de mix bestanden.

Hier is een tutorial voor het modden
https://ppmforums.com/pos...petroglyphs-nuke-tank-td/

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
mduijvendijk schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Rules.ini zit in de mix bestanden.

Hier is een tutorial voor het modden
https://ppmforums.com/pos...petroglyphs-nuke-tank-td/
wat zijn de mix bestanden? Waar vind ik die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Megupe schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:41:
[...]

wat zijn de mix bestanden? Waar vind ik die?
Afhankelijk van waar het geinstalleerd is:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\CnCRemastered\Data\CNCDATA

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:59:
Heeft iemand hem al gedraaid op Linux onder Proton? Voordat ik hem koop, ben ik wel benieuwd naar de speelbaarheid op Linux.
https://www.protondb.com/app/1213210

Hij heeft een Platinum vermelding, ik heb hem zojuist aangeschaft (op Linux). Ik ga hem zometeen proberen.

Lekker kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:59
Ik heb vandaag ook maar eens het spel gekocht en gespeeld en heb het toch jammer genoeg na een uur gerefund op Steam.

Ervaring:

Positief:
- De intro filmpjes zijn goed geremastered,
- Het gevoel met de muziek van vroeger is er nog steeds

Negatief:
- Unit pathing is even buggy als vroeger
- Subtitles kunnen niet uit
- Resolutie bij eerste keer starten was helemaal bugged, pas na de 3e keer forced herstarten kon ik wat zien
- Met reso goed ingesteld vindt ik de units etc veels te groot. Bijna geen overzicht en geen optie om fatsoenlijk uit te zoomen. In de oude RA kon je tenminste nog in de ini files rescaling forceren om dit goed te krijgen. Ik had in de remaster verwacht dat scaling een standaard optie zou zijn.

Ik heb ook een tijd al de OpenRA project gespeeld (https://www.openra.net/download/) dit is de opensource versie van C&C en RA, deze werkt zoveel beter naar mijn mening.

Hopelijk gaan ze het in de toekomst nog updaten en verbeteren maar voor nu kan ik er geen speelplezier uithalen ;( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Bloodhoundje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:04:
Ik heb vandaag ook maar eens het spel gekocht en gespeeld en heb het toch jammer genoeg na een uur gerefund op Steam.

Ervaring:

Positief:

Negatief:
- Resolutie bij eerste keer starten was helemaal bugged, pas na de 3e keer forced herstarten kon ik wat zien
- Met reso goed ingesteld vindt ik de units etc veels te groot. Bijna geen overzicht en geen optie om fatsoenlijk uit te zoomen. In de oude RA kon je tenminste nog in de ini files rescaling forceren om dit goed te krijgen. Ik had in de remaster verwacht dat scaling een standaard optie zou zijn.

Ik heb ook een tijd al de OpenRA project gespeeld (https://www.openra.net/download/) dit is de opensource versie van C&C en RA, deze werkt zoveel beter naar mijn mening.

Hopelijk gaan ze het in de toekomst nog updaten en verbeteren maar voor nu kan ik er geen speelplezier uithalen ;( .
Moet zeggen dat ik het niet helemaal met je negative ervaringen eens ben heb tot nu toe geen problemen gehad met de resolutie
- Subtitles kan je wel degelijk uit zetten in de optie's
- Unit pathing is idd clunky maar het is een remaster GEEN remake dus dat was te verwachten en hoort er wel bij vind ik
- En uitzoomen tja het is een game van 95 en als je nu te ver uitzomen mogelijk maakt heb je de complete map op je beeld aangezien de resoluties en de schermen veel groter zijn.

Buiten al dat om jammer dat je er geen plezier in had ik vermaak me er prima mee heerlijk die nostalgie en doet me weer helemaal terug denken aan mijn eerste zelf gekochte game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 23:59
Gixxer27 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Moet zeggen dat ik het niet helemaal met je negative ervaringen eens ben heb tot nu toe geen problemen gehad met de resolutie
- Subtitles kan je wel degelijk uit zetten in de optie's
- Unit pathing is idd clunky maar het is een remaster GEEN remake dus dat was te verwachten en hoort er wel bij vind ik
- En uitzoomen tja het is een game van 95 en als je nu te ver uitzomen mogelijk maakt heb je de complete map op je beeld aangezien de resoluties en de schermen veel groter zijn.

Buiten al dat om jammer dat je er geen plezier in had ik vermaak me er prima mee heerlijk die nostalgie en doet me weer helemaal terug denken aan mijn eerste zelf gekochte game ;)
Ik weet dat de optie erin zit om subtitles uit te schakelen. Bij mij deed die optie echter helemaal niks :+ .
Begrijp het ook van de unit pathing en dat is idd een eerlijk punt dat je maakt mbt de remaster. De resolutie vindt ik echter iets waarvan ik denk, ja vroeger op een klein scherm snapte ik de limitatie. Maar nu kan het en het kan geen kwaad. Waarom dan geen optie toevoegen om uit te zoomen als men dat wil. Net als dat je met spatie kan wisselen tussen pixelated mode en normal mode. De huidige pixellated versie is vanwege de mega grote units niet zoals het er vroeger uitzag :) .

iig blij voor de mensen die er wel plezier uit halen. Het blijft verder een geweldig mooie game :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Bloodhoundje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Ik weet dat de optie erin zit om subtitles uit te schakelen. Bij mij deed die optie echter helemaal niks :+ .
Begrijp het ook van de unit pathing en dat is idd een eerlijk punt dat je maakt mbt de remaster. De resolutie vindt ik echter iets waarvan ik denk, ja vroeger op een klein scherm snapte ik de limitatie. Maar nu kan het en het kan geen kwaad. Waarom dan geen optie toevoegen om uit te zoomen als men dat wil. Net als dat je met spatie kan wisselen tussen pixelated mode en normal mode. De huidige pixellated versie is vanwege de mega grote units niet zoals het er vroeger uitzag :) .

iig blij voor de mensen die er wel plezier uit halen. Het blijft verder een geweldig mooie game :Y)
Vind het juist wel mooi dat ze het "oude" gevoel erin houden zeker omdat de maps mega klein zijn vergeleken met nieuwe RTS games
Ik deel wel je mening dat de units wat aan de grote kant zijn idd mja klein puntje die voor mij tot nu toe geen ergenis op leveren en er zullen vast en zeker gemodde varianten gaan komen waar je wel verder kan uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bloodhoundje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:04:

Ervaring:

Positief:

Negatief:

Het is inderdaad jammer dat ze sommige praktische bugs er niet gewoon uitgehaald hebben. Dito met bouwen vanaf de basis in C&C1. Je moet alle gebouwen perse naast andere gebouwen plaatsen ipv dat je een paar blokjes marge krijgt. Hierdoor kun je niet echt lekkere basissen bouwen.
Of dat ze resources niet snel genoeg aangroeien en dat je na het bouwen van een fatsoenlijke basis geen geld hebt om een fatsoenlijk leger te bouwen. Waarom je zulke dingen niet kan instellen is erg jammer. Of hoeveel power powerstations geven of je überhaupt silos nodig hebt.
Ook merk je de tekortkomingen van de eerste C&C's nu meer versus modernere C&C's. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze remasters gaan maken van Red Alert 2 en Generals. Dat waren veel dynamischere games.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaze85 op 06-06-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Blaze85 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:33:
[...]

Het is inderdaad jammer dat ze sommige praktische bugs er niet gewoon uitgehaald hebben. Dito met bouwen vanaf de basis in C&C1. Je moet alle gebouwen perse naast andere gebouwen plaatsen ipv dat je een paar blokjes marge krijgt. Hierdoor kun je niet echt lekkere basissen bouwen.
Of dat ze resources niet snel genoeg aangroeien en dat je na het bouwen van een fatsoenlijke basis geen geld hebt om een fatsoenlijk leger te bouwen. Waarom je zulke dingen niet kan instellen is erg jammer. Of hoeveel power powerstations geven of je überhaupt silos nodig hebt.
Ook merk je de tekortkomingen van de eerste C&C's nu meer versus modernere C&C's. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze remasters gaan maken van Red Alert 2 en Generals. Dat waren veel dynamischere games.
Je kon wel altijd zandzakken gebruiken om je basis te verspreiden toch? Als ze dat niet veranderd hebben kan je dus de vijand ook nog gewoon indammen zodat ie z'n eigen basis niet uit kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis112
  • Laatst online: 11-09 00:25
Nou ik heb em vandaag geprobeerd maar is toch niet wat ik er van verwacht had. Een opgehyped spel helaas. Vroeger was zoiets misschien leuk maar als je dit nu speelt als je ra2 en generals en zero hour hebt gedaan dan is het eigenlijk geen kont aan.

Voor mij is het een refund aanvraag geworden bij steam

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou hem graag spelen, maar het enige wat hij bij mij doet is een crash report genereren als ik in de launcher op een optie klik.

Ja, de mapeditor, die doet het. :P

(Volledig up to date Win10 systeem, specs hier (systeem lurch) )

Vind helaas geen potentiële fixes online.

/edit

Toch gevonden. MSI afterburner/Rivatuner vindt hij niet leuk. Die uitgezet en nu werkt het. :)

Nou, eens kijken dan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-06-2020 16:28 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Net weer even wezen spelen en ja, het is een opgepoetste versie van de oude game. Prima dus!

Ik kan mij dan ook niet echt vinden in de kritiek.
Overigens: Ik zie (gelukkig) geen geen ondertitels. En... Je kan gewoon uitzoomen met je muiswieltje. Waar heeft men het over?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Wat bij mij de trick was om de ontertitels uit te krijgen was het volgende:
Disable ontertitels, ga naar een andere menu tab en weer terug om te controleren of de ondertitels nog steeds uit staan.
Herhaal dit net zolang tot ze daadwerkelijk uit zijn en sla dan op.

Een andere optie is om conquer/redalert.ini te openen en het volgende aan te passen:

[Sound]
Subtitles=0

Voor diegene die problemen heeft met schokkerige performance.
Het team is er van op de hoogte.
De onderstaande link geeft een aantal mogelijke workarounds:
https://steamcommunity.co...ns/0/2290590708533554340/

[ Voor 23% gewijzigd door mduijvendijk op 06-06-2020 16:58 . Reden: Tips voor performance problemen toegevoegd ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Cyphax schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Je kon wel altijd zandzakken gebruiken om je basis te verspreiden toch? Als ze dat niet veranderd hebben kan je dus de vijand ook nog gewoon indammen zodat ie z'n eigen basis niet uit kan. :)
zandzakken golden niet om de basis "uit te breiden" afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:
[...]

In TD wel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Blaze85 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:33:
[...]

dat zijn m.i. geen tekortkomingen, dat is hoe het vroeger gewoon werkte: moeilijker, dus diende je daar rekening mee te houden.

games van nu zijn in dat opzicht soms echt veel te simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
mschol schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Was dat vanaf RA niet meer? Het is zo lang geleden... maar in TD kon dat vroeger wel, dat maakt wel een mooie workaround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 22:00

OMD

dennis112 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:08:
Nou ik heb em vandaag geprobeerd maar is toch niet wat ik er van verwacht had. Een opgehyped spel helaas. Vroeger was zoiets misschien leuk maar als je dit nu speelt als je ra2 en generals en zero hour hebt gedaan dan is het eigenlijk geen kont aan.

Ik weet niet hoe oud je bent maar in dit geval klopt opgehyped niet. Enkel de mensen die het spel vroeger hebben gespeeld zijn natuurlijk erg enthousiast. Je wist namelijk exact wat je ging krijgen, nogmaals. het is een REMASTER en geen remake!!! know the difference.

Teleurgesteld zijn in een game die je al van binnen en buiten kent is imho een beetje vreemd.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Cyphax schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Was dat vanaf RA niet meer? Het is zo lang geleden... maar in TD kon dat vroeger wel, dat maakt wel een mooie workaround.
Maar RA had wel silos waarmee je het zelfde kon berijken >:)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mduijvendijk schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Maar RA had wel silos waarmee je het zelfde kon berijken >:)
De AI schiet wel op silo's maar niet op zandzakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
dennis112 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:08:

Dit inderdaad. C&C1 en RA zijn helaas veel te verouderd om echt leuk te zijn. Het mist de dynamiek die RA2 en Generals wel hebben (niets is cooler dan bijvoorbeeld een paar Raptors te laten patrouilleren). Er zitten ook veels te veels bugs, slechte AI en andere vervelende dingen in C&C1 en RA die ze er niet uitgehaald hebben, zogenaamd ten gunste van de nostalgie. Ik had liever een 80% Remaster en 20% Remake gezien.

Ik heb ook een refund aangevraagd bij Origin. Mocht er een RA2 Remaster komen of Generals Remaster dan zou ik 'm waarschijnlijk wel graag willen hebben en houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Blaze85 op 06-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
OMD schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Ik weet niet hoe oud je bent maar in dit geval klopt opgehyped niet. Enkel de mensen die het spel vroeger hebben gespeeld zijn natuurlijk erg enthousiast. Je wist namelijk exact wat je ging krijgen, nogmaals. het is een REMASTER en geen remake!!! know the difference.

Teleurgesteld zijn in een game die je al van binnen en buiten kent is imho een beetje vreemd.
Dat is niet vreemd, want de game heb je 25 jaar geleden heel anders beleefd, want toen waren er geen betere RTS-games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
Wel grappig. Als er een echt nieuwe CNC aangekondigd werd, riepen er mensen dat de echte fans gewoon TD en RA1 wilden met betere graphics. Nu is dat er, en is er nog steeds geklaag :P.

Merk wel dat je je units in vergelijking met nieuwe rts games een stuk beter moet babysitten, de pathfinding is echt beroerd soms. Magoed, dat hoort erbij. In multiplayer games is de blauwe tekst van chat soms erg slecht te lezen op de achtergrond. En als je units groepeert + nummert en dan double tap gebruikt om er instant naartoe te scrollen gaat het soms stuk, je komt dan niet precies bij je units uit. Verder wel leuk om weer te spelen multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 22:00

OMD

Blaze85 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:59:
[...]

Dat is niet vreemd, want de game heb je 25 jaar geleden heel anders beleefd, want toen waren er geen betere RTS-games.
Gelukkig vind ik dat nog steeds ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Wmm schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:12:
Wel grappig. Als er een echt nieuwe CNC aangekondigd werd, riepen er mensen dat de echte fans gewoon TD en RA1 wilden met betere graphics. Nu is dat er, en is er nog steeds geklaag :P.

Merk wel dat je je units in vergelijking met nieuwe rts games een stuk beter moet babysitten, de pathfinding is echt beroerd soms. Magoed, dat hoort erbij. In multiplayer games is de blauwe tekst van chat soms erg slecht te lezen op de achtergrond. En als je units groepeert + nummert en dan double tap gebruikt om er instant naartoe te scrollen gaat het soms stuk, je komt dan niet precies bij je units uit. Verder wel leuk om weer te spelen multiplayer.
Oh wat is dat toch heerlijk man die nostalgie, warme herinneringen daaraan hoor! 8)7 ;)
Ik weet niet helemaal waarom mensen C&C speelden, maar ik denk dat niemand C&C speelde omdat ze de pathfinding-problemen zo geweldig vonden, of omdat de units te dom voor woorden waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Weet iemand of het mogelijk is om samen over een LAN netwerk te spelen? Ik kan de optie in ieder geval niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
BouncingBaklap schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:49:
Weet iemand of het mogelijk is om samen over een LAN netwerk te spelen? Ik kan de optie in ieder geval niet vinden...
Deze komt later. Reden is vertraging door COVID (bron):
Alongside Mod Support, I wanted to be transparent and address a feature which many of you have also been passionate about, which is LAN Play. Earlier this year, we had every intention of including LAN Play in the launch version of the game, but sadly this feature did not make it in time. Unfortunately, LAN Play became the key impact of the Covid-19 situation as we realized the challenge of developing / testing a “local area network” feature in a workplace time of social distancing. We understand this feature is vital as both an avenue to play mods in multiplayer, and also to serve as a backup in case the online systems are ever down. We’re bummed this one got away and will continue to keep this on our priority list going forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
JackAvery schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:17:
[...]

Deze komt later. Reden is vertraging door COVID (bron):

[...]
Super, bedankt, ik heb dat stukje niet gelezen blijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Heb hem ook gekocht op Steam, net een paar missies Tiberian Dawn gespeeld met GDI en ik vind het erg geslaagd! :)
Het speelt naar mijn mening precies zoals 't origineel met alle manco's die daarbij horen en dat vind ik helemaal niet erg. De remastered tracks zijn ook erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Bedankt, gisteravond zag ik nog geen beoordelingen staan. Later vandaag zal ik hem aanschaffen en kijken of het hier ook goed kan draaien.
Hij doet het prima op Linux, ik heb geen Windows-machines om te vergelijken, maar zonder videokaart op de intel draait ie rond de 30 fps. (Thinkpad T470)

Alles werkt, muziek draait, grafisch ziet alles er prima uit.
Enige wat ik heb gemerkt is dat het icoontje voor het verkopen en repareren van een gebouw niet werkt, dan heb ik een zwart blokje als muisaanwijzer.

Lekker kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dameuk
BouncingBaklap schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:49:
Het is waarschijnlijk al mogelijk als je hiervan gebruikt maakt 8)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 20:47
Vooral als je fan bent van de muziek van TD en RA, dan is dit spel een must have met de remastered tracks. Ik heb zelf RA gespeeld, maar nooit TD. Dat was de hoofdreden van mijn aankoop. Dus meteen TD, opgestart en tot missie 5 gespeeld. Meteen maar op hard mode, maar ik denk dat ik nu terug ga moeten naar normal :D.

Ik heb RA2 met name Yuri's Revenge echt kapot gespeeld, en voor mij is dit ook de betere RTS game, dan de old Skool RA. Het mist namelijk wel wat spelmodi in multiplayer en features: co op, starten met MCV in het midden. Free for all met 6 sedona pass, altijd leuk :). Oil derricks innemen. Ook deze game kan maar max 4 players aan.

Ik wou gisterenavond een multiplayer match doen, maar dit lukte niet. Waarschijnlijk overbelaste servers, of moet er ergens een poort worden geforward op de firewall?

Al bij al een goede remaster, maar als je RA2 gewoon bent, begrijp ik het commentaar van sommige spelers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
cooLopke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:39:
Vooral als je fan bent van de muziek van TD en RA, dan is dit spel een must have met de remastered tracks. Ik heb zelf RA gespeeld, maar nooit TD. Dat was de hoofdreden van mijn aankoop. Dus meteen TD, opgestart en tot missie 5 gespeeld. Meteen maar op hard mode, maar ik denk dat ik nu terug ga moeten naar normal :D.
Mijn eerste ervaring met C&C was Red Alert, pas een tijd daarna heb ik Tiberian Dawn voor 't eerst gespeeld. Ik kan mij nog herinneren dat ik die significant moeilijker vond :)
Ik ben nu bij de 5e missie gestopt en het is allemaal nog vrij simpel (op normal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 06:41
Heb het spel een tijdje gespeeld, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Zeker de "installatie" video: hilarisch 😂.

Alles is voor mij goed aan de single player, behalve dan het ontbreken van een sneltoets voor select units by type. En verder is het m.i. te hard gelijkend op het origineel om van multiplayer een echt leuke ervaring te maken. Wat dat betreft, hou ik het bij OpenRA.

Maar verder is die game zijn 20 euro wel waard 👍

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Mortov Molotov schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:57:
Heb het spel een tijdje gespeeld, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Zeker de "installatie" video: hilarisch 😂.

Alles is voor mij goed aan de single player, behalve dan het ontbreken van een sneltoets voor select units by type. En verder is het m.i. te hard gelijkend op het origineel om van multiplayer een echt leuke ervaring te maken. Wat dat betreft, hou ik het bij OpenRA.

Maar verder is die game zijn 20 euro wel waard 👍
in TD kan je dubbelklikken op een unit om van dat type unit alles op het scherm te selecteren..

of is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hier ook problemen bij het opstarten van de game. Als ik een game kies uit de launcher dan wil hij hem starten, maar blijft vervolgens hangen op een zwart beeld, fullscreen. Heb al even zitten googlen maar kan helaas nog geen oplossing voor dit probleem vinden. Meer mensen last van ? Misschien moet ik mijn videokaart driver eens updaten, maar die is niet mega oud of zo.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
Kun je ook een match tegen een maatje spelen, via internet, 1 op 1? Vroeger ging de pc, muis en toetsenbord in de big shopper tas, op de fiets mee naar een maatje en dan via nullmodem kabel potjes tegen elkaar spelen. Hij had zelf een tweede crt beeldbuis staan. Dan zaten we met een A4-tje op het scherm geplakt om je beeld ff te verbergen als je ff wat moest pakken of pissen ofzo. Mooi was die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:57
Wat geniaal is dit. Echt een herbeleving van iets wat alweer 25 jaar geleden is!

Dank EA! :) Heerlijk dit! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 07-06-2020 00:04 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
DAMAGE schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:14:
Hier ook problemen bij het opstarten van de game. Als ik een game kies uit de launcher dan wil hij hem starten, maar blijft vervolgens hangen op een zwart beeld, fullscreen. Heb al even zitten googlen maar kan helaas nog geen oplossing voor dit probleem vinden. Meer mensen last van ? Misschien moet ik mijn videokaart driver eens updaten, maar die is niet mega oud of zo.
https://www.gamereplays.o...dex.php?showtopic=1038594

Werkt dat misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind dat de game moeilijk is! RA2 speel ik in 1 ruk uit op Brutal, beide campaigns.

Ik zie nu al 2 uur te proberen op missie 5 van de GDI...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Afterburner of een andere overlay draait toevallig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwistnix
Snake schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:28:
Ik vind dat de game moeilijk is! RA2 speel ik in 1 ruk uit op Brutal, beide campaigns.

Ik zie nu al 2 uur te proberen op missie 5 van de GDI...
Ongeveer 3 APCs en 4 Engineers per raid.
Alle Engineers in een APC stoppen, met lege APCs defenses eerst benaderen en units afleiden. Doel is de APC met Engineers ASAP zover mogelijk de basis in te rijden, primaire doel is de Construction Yard - zodra die weg is kan er niets herbouwd worden. Je hebt maar 1 Engineer per gebouw nodig, dus alles wat je meer kan pakken is gravy. Airfield is meestal secundair en volle Tiberium Silos zijn altijd een fijne credit boost. Repeat until pwned.
Als er teveel units in de NOD basis staan kan je overwegen om als afleiding een Harvester aan te vallen. Dan trek je meestal de basis leeg, maar dan schop je wel een wespennest, want die units vechten zich meestal dood tot in jouw basis.

Ik ben inmiddels bij GDI missie 12 aanbeland, missie 11 was flink aanpoten in 't begin.

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 07-06-2020 03:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik begin me echt meer en meer te ergeren aan de pathfinding. Die is echt zo enorm waardeloos en zo gigantisch gedateerd. Ik snap eigenlijk niet dat ze dat zo gelaten hebben.

Misschien was het beter geweest wanneer de source code niet was gevonden en ze genoodzaakt waren de engine van scratch af aan op te bouwen. Dan hadden we waarschijnlijk wel goede pathfinding gehad. Hopelijk lost een mod dit (snel) op. Verder valt het me op dat de officiële site linkt naar Steam Workshop voor mods. Dat deze echter niet werken met de origin versie (die ik gratis heb gekregen vanwege mijn EA Access) lijken ze helemaal te vergeten.

En alhoewel ik me wel vermaak met dit spel wordt met elke missie duidelijk dat het eigenlijk allemaal zeer gedateerd is en dat een Red Alert 2 (om maar iets te noemen) zo enorm veel beter is. Met meer dynamiek, betere mechanics en overal gewoon een veel beter spel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een optie "modern" of "legacy" voor pathfinding was wel leuk geweest ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
Als je meer harvesters dan ore refineries hebt en 1 harvester komt van heel ver en is net iets eerder vol, dan komt harvester 2 wel eerder aan bij de refinery, maar gaat rondjes om de refinery draaien tot die andere gelost is. Waarom niet diegene die als eerste aankomt als eerste laten lossen?

Ook heb ik gehad dat harvesters tiberiumvelden waar ze doorheen komen overslaan en nog verder weg gaan harvesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Britske schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:58:
Als je meer harvesters dan ore refineries hebt en 1 harvester komt van heel ver en is net iets eerder vol, dan komt harvester 2 wel eerder aan bij de refinery, maar gaat rondjes om de refinery draaien tot die andere gelost is. Waarom niet diegene die als eerste aankomt als eerste laten lossen?

Ook heb ik gehad dat harvesters tiberiumvelden waar ze doorheen komen overslaan en nog verder weg gaan harvesten.
Of zonder nadenken gewoon door een vijandige basis gaan om daar het tiberium of ore te harvesten...

Ik voel me net een oppas om sommige units fatsoenlijk hun werk te laten doen. Uit nostalgisch oogpunt is dit natuurlijk heel leuk, maar ook ik ben in 25 jaar tijd inmiddels andere dingen gewend.

Ik denk dat de spelers van de oude stempel die goede herinneringen aan de spellen hebben deze remaster een dikke 8 geven, terwijl voor nieuwe spelers die pas eind jaren 90 geboren zijn en groot geworden (als ze überhaupt al groot zijn) zijn met veel modernere games, het een mager 6je is....

Nostalgie blijft toch een raar en zeer subjectief iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 06:41
Het is een Remaster, jongens en meisjes, geen Remake. Dus: upgrade voor vlotte compatibiliteit met moderne 64-bit pc's, upgrade van muziek en van de filmpjes (in de mate vh mogelijke).

Voor een upgrade van speelstijl moet je bij OpenRA zijn. 😉

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Nice, tijd op gewacht. Hoop nostalgie in dit spel. oOo O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
Als je de game via Steam hebt kan het helpen om de installatie bestanden door Steam te laten controleren. Bij mij waren er 3 bestanden niet goed, die zijn opnieuw gedownload en nu werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Britske schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:58:

Ik kan me ook herinneren dat als je handmatig gaat harvesteren, je tiberium patch veel langer meegaat of zelfs weer aan kan groeien. Je moet dan alleen de volledig gegroeide kristallen harvesteren.

Ik vond dat altijd verschrikkelijk irritant, want het kost veel tijd en aandacht. Maar soms moest je wel als je weinig resources had.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
harvesters zijn in elke c&c game wel enorm dom geweest. op ten duur wel verbeterd maar goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een nostalgie en herinneringen! Heerlijk om dit weer eens te kunnen herbeleven. Ik snap de kritiek hier eigenlijk helemaal niet. Iedereen wist toch wel dat het qua gameplay een kopie zou zijn van 25 jaar terug? Hoe kun je dat de game nu kwalijk nemen dan?

Ik vermaak me er prima mee, vooral omdat het zoveel herinneringen opbrengt. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Blaze85 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Dit inderdaad. C&C1 en RA zijn helaas veel te verouderd om echt leuk te zijn. Het mist de dynamiek die RA2 en Generals wel hebben (niets is cooler dan bijvoorbeeld een paar Raptors te laten patrouilleren). Er zitten ook veels te veels bugs, slechte AI en andere vervelende dingen in C&C1 en RA die ze er niet uitgehaald hebben, zogenaamd ten gunste van de nostalgie. Ik had liever een 80% Remaster en 20% Remake gezien.
Ze hadden de AI niet hoeven vervangen, maar extra AI opties toevoegen zoals Microsoft met Age of Empires gedaan heeft had ook gekund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AblP-0iAQzDjeKKEIPQtCryj-vs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zpGvAga2TWxdffMQbY8Svbs3.png?f=user_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
Hallo allemaal, sinds gisteren ook begonnen aan de GDI campagne van TD. (Vroeger gewoon C&C :+ )
En dat moet ik idd zeggen, het is vooral nostalgie. En ja, pathfinding is heel slecht (precies zoals ik mij herinner) maar er zijn zeker wel verbeteringen aangebracht, zoals unit build que, deze zat er volgens mij pas bij RA in. Maar leuk ik kan mij voorstellen dat het hele pathfinding dingetje 'iets' dieper in de engine zit en dat het dan geen remaster meer zou zijn.

Ik kan mij er wel mee vermaken en mss ga ik het ook weer eens on-line proberen...

Off-topic
Hey @Olaf van der Spek, jij ook nog steeds hier. :+ Ik heb jouw'n RA2 server ooit nog gebruikt op de laatste Drome LAN voor een RA2 competitie. Jij was daar toch ook toen? Of ben ik gek aan het worden 8)7
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste