Edit:
Ah, nieuwe textures, zo te zien.
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 24-10-2019 09:36 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik kan hier alleen maar heel erg gelukkig van worden!!!
Stiekem een beetje teleurgesteld. Het is positief dat ze dicht bij het origineel blijven, maar had meer een update van het niveau Age of Empires: Definitive Edition verwacht.Barfman schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:32:
First Gameplay Teaser, het wordt dus 2D de remaster versie.
https://www.reddit.com/r/...nd_first_gameplay_teaser/
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
slide aanwezig om het verschil in 320x200 pixels en de remastervariant van 3840x2160 pixels te kunnen bekijken.
ik weet nog dat als ik ging turtlen in RA er echt een oneindige hoeveelheid zooi op je afkwamRudolf schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:46:
wordt de AI ook nog getweaked? vroeger kon je echt super makkelijk turtlen herinner ik me nog. Als je eenmaal je verdediging op orde had was het een makkie.
in de latere games ging mij dat een stuk beter af, hoe dat in c&c zit weet ik niet helaas..
ach laatst toch weer ff (webgame van dune2) gespeeld kon me toch niet vasthouden na een half uur ..
had ook erg het Been There, Done That gevoel .. en verlor dus snel intresse. zal ook wel voor C&C zijn
Tja vanalles
De tegenstander turtlen ja. Die gingen niet door barrieres heen geloof ik. Wel lang geleden.Rudolf schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:46:
wordt de AI ook nog getweaked? vroeger kon je echt super makkelijk turtlen herinner ik me nog. Als je eenmaal je verdediging op orde had was het een makkie.
Saved by the buoyancy of citrus
Dus een hele lange lijn met barrières maken tot aan de basis van de tegen partij en uiteindelijk oneindig turrets bouwen
Bij latere delen was dat overigens niet meer het geval.
mooie " feature" was dat inderdaadStef120 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:05:
Er was toch ook zo'n fijne optie dat je altijd aan een zandzak barrière kon bouwen?
Dus een hele lange lijn met barrières maken tot aan de basis van de tegen partij en uiteindelijk oneindig turrets bouwen![]()
Bij latere delen was dat overigens niet meer het geval.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Angry Rabbit
oneindig veel zooi inderdaad, maar daar zat weinig tactiek achter. Een voor een kwamen ze voor je turrets of pillboxes.mschol schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:50:
[...]
ik weet nog dat als ik ging turtlen in RA er echt een oneindige hoeveelheid zooi op je afkwam
in de latere games ging mij dat een stuk beter af, hoe dat in c&c zit weet ik niet helaas..
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Juist daarom is het perfect. Ik word dol gelukkig van deze beelden.Dinictus208 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:15:
pfff dit zit wel erg dicht op het origineel zo. Meerwaarde is niet zo groot voor mij.
Welcome back commander.
die de stroom niet aankonden, hoeveel je ook plaatste, zelfs met backup units, gek genoeg wisten ze altiid meer te produceren dan dat je kon afmakenRudolf schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:49:
[...]
oneindig veel zooi inderdaad, maar daar zat weinig tactiek achter. Een voor een kwamen ze voor je turrets of pillboxes.
Ik wil ook graag het welcome back commander effect maar als de game dynamics echt helemaal 1 op 1 hetzelfde zijn dan vind ik het wat karig.Ramon27 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:43:
[...]
Juist daarom is het perfect. Ik word dol gelukkig van deze beelden.
Welcome back commander.
Ik hoopte meer op iets dune2000 van dune2-achtigs. Maar wie ben ik
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Je mag je mening gevenDinictus208 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:31:
[...]
Ik wil ook graag het welcome back commander effect maar als de game dynamics echt helemaal 1 op 1 hetzelfde zijn dan vind ik het wat karig.
Ik hoopte meer op iets dune2000 van dune2-achtigs. Maar wie ben ik
Maar ik zie echt dolgraag een 1 op 1 copy. Al hoop ik wel dat ze erna Generals 2 afmaken.
Ontzettend zin in deze remaster!
Eerst FFVII Remake binnnenste buiten keren en dan weer met een leger aan engineers de vijandelijke basis overwalsen

Edit: Limited Run Games gaat twee fysieke edities in beperkte oplage uitbrengen:

[ Voor 47% gewijzigd door JackAvery op 10-03-2020 15:28 ]
Vind het niet zo'n leuke trend dit. Alle goede games van de afgelopen 20-15 jaar gaan ze een remaster uitbrengen. Waarom maken ze geen nieuwe games die net zo goed waren als vroeger?

[ Voor 31% gewijzigd door draakhoofd op 10-03-2020 19:37 ]
De Originele Red Alert had ook gewoon een Map Editor ingebakken.draakhoofd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:35:
Er zit ook een Map Editor (zie 3:05 van filmpje) bij, heel gaaf! Vroeger dat veel gedaan met de onofficiële progjes.
[Afbeelding]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Toch zit ik naar de speciale edities te kijken, al is 150 USD (ex VAT en shipping) ook wel vrij fors.
Sometimes human's are...
Eigenlijk vind ik dit een school voorbeeld hoe het hoor te gaan bij remasters.
Echt alles is aangepakt.
June 5th ftw
Ik ken ik wel wat mensen in de VS die wel iets kunnen regelen, maar shipping zul je altijd houden. Uberhaupt de 150 piek voor de 25th anniversary is fors, maar toch neig ik er wel naarmduijvendijk schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:17:
Je kan proberen om via een dienst als shipito.com onder de VAT kosten uit te komen (door lager bedrag op te geven), maar de verzendkosten van VS naar NL zullen wel blijven
Voor €20 zou ik hem zeker wel kopen, maar pre-order doe ik niet, eerst even reviews afwachten.
https://www.ea.com/games/...mastered?isLocalized=true
Ik zie er zo eigenlijk weinig toevoegend aan, kun je net zogoed de oude blijven spelen. Alleen is het dan misschien wel sneller bij grotere aantallen eenheden.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Er zijn wijzigingen gedaan aan de UX zeg maar; build queues bijvoorbeeld. Er zijn wel meer dingen die "nieuw", zoals missies die voor console-versies ooit zijn toegevoegd. En het is een prima manier om die games op moderne machines te spelen op hoge resoluties. Paul heeft een preview geschreven onlangs.Josio schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:27:
De wijzigingen lijken me gelimiteerd tot cosmetische, niet het spelen zelf. Modernere computers zouden ook (keuze van) AI en dergelijke kunnen "meer" geven.
Ik zie er zo eigenlijk weinig toevoegend aan, kun je net zogoed de oude blijven spelen. Alleen is het dan misschien wel sneller bij grotere aantallen eenheden.
Ik wil 'm zelf wel hebben, maar ik ben wel verknocht met die serie (C&C was de eerste game die ik ooit kocht in '96 ofzo).
[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 01-05-2020 09:32 ]
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
https://www.reddit.com/r/..._open_source_mod_support/
[ Voor 8% gewijzigd door TheDeeGee op 20-05-2020 19:29 ]
https://www.reddit.com/r/..._open_source_mod_support/TheDeeGee schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:01:
Remaster Update and Open Source/Mod Support.
https://www.reddit.com/r/..._open_source_mod_support/
AN UPDATE ON COMMAND & CONQUER: REMASTERED COLLECTION
We wanted to update you on the status of Command & Conquer Collector's Editions. Unfortunately, we have been hit with some manufacturing delays due to COVID-19 closures and slowdowns. We are now expecting to ship CE's in early Fall.
WHAT DOES THAT MEAN FOR YOU?
In terms of the game itself, we'll be sending Steam keys via email starting May 28, so you'll still be able to pre-load the game and play the second it's released! In addition, we'll be including some extra Limited Run trading cards with all shipments for your patience.
If you'd like to cancel: we understand that this is quite a strange time and financial situations are quickly changing. Since we need time to process and prep Steam keys, we are asking for cancellations to be requested before May 26. You can do this by contacting our Support team over on
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N33FE1ZQr9SqQL2as8GVUEGZ.jpg?f=user_large)
https://github.com/electronicarts/CnC_Remastered_Collection
Sometimes human's are...
Op zich ben ik 't wel met je eens. Aan de andere kant heb je ook het risico dat je op een gegeven moment een heel andere game aan 't spelen bent, die niet meer aansluit bij je nostalgie. Ze hebben er denk ik heel bewust voor gekozen een nieuw laagje overheen te doen en niet bijster veel meer; wellicht met de ui als meest revolutionaire verandering. Wie weet wat mods nog gaan doen voor deze games.Renzzie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:43:
Ik probeer niet te enthousiast te zijn dat dit uitkomt. De hype is best groot op reddit en andere fora, maar ben hierdoor bang dat het tegenvalt. Het blijven natuurlijk gewoon oude games. Je kan deze natuurlijk prima een lik verf geven, maar dat veranderd niks aan het fundament. Zo is de pathfinding en de AI niet aangepast. Dus ik vrees dat het een gevalletje nostalgie ter leuk wordt, maar niet iets dat je echt maanden blijft spelen.
Edit: Bij nader inzien denk ik trouwens dat 'een nieuw laagje er over' te simplistisch is uitgedrukt voor de hoeveelheid werk die ze er toch in hebben gestoken. Denk naast de ui bijvoorbeeld aan skirmish mode in C&C, nieuwe online modus, uren aan nieuwe muziek, ondersteuning voor mods/Steam workshop etc
[ Voor 14% gewijzigd door Dameuk op 02-06-2020 22:33 ]
Het zijn voornamelijk randzaken de ze hebben toegevoegd. Een nieuwe online modus, mod support, extra muziek, etc, etc. is allemaal heel tof. Het veranderd echter de game niet. Die blijft oud en heeft slechts een likje verf gekregen. De pathfinding, de AI, harvester gedrag blijft allemaal hetzelfde als in het origineel.
Al met al ga ik de game gewoon kopen hoor. Zeker voor €20 zijn alleen de extra cutscenes, muziek en de nostalgietrip het al waard. Ik hoop alleen dat er na 10 uur missies spelen nog genoeg overblijft om ook een toffe multiplayer community omheen te bouwen.
Aan de andere kant... ik zou deze remaster bijna kopen gewoon om de kans op een rerelease van Red Alert 2 en Generals/Zero Hour te vergroten, maar met EA is het best om gewoon sceptisch te zijn tot het einde.
---
Blijkbaar kunnen mensen met een preorder op Origin de map editor al gebruiken. Iemand heeft een vergelijking gepost op YouTube tussen de originele sprites en de nieuwe units:
Ook van Klepacki?Dameuk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:51:
[...]uren aan nieuwe muziek
Instant buy wordt t dan vrees ik
YouTube: Command & Conquer Remaster—The Tiberian SonsFlapperbol schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:20:
[...]
Ook van Klepacki?
Instant buy wordt t dan vrees ik
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Met hidden message
Sometimes human's are...
Haha..mduijvendijk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:23:
Kane Gets Personal
[YouTube: Command & Conquer Remastered Collection | Kane Gets Personal]
Met hidden message
"welcome back commander"
"These days he who controls the internet, commands the future. And he who commands the future, conquers the past.. "
Doet me denken aan George Orwell met een twist.
Ben een red alert 2 en tiberian sun fan vanaf het begin.
Heb tiberian sun bij de release gehaald om klokslag 12 uur bij de free record shop in de kalverstraat. Dit was in 1999. Kan me dat goed herinneren, ook al was ik een puber.
Ik heb deze remastered versie zowel op het origin platform als op het steam platform gehaald.
Heb de ultimate collection recent angeschaft op origin om wat on the go kunnen gamen op mijn laptop..
Hoop van harte dat er een remake/remaster komt van ra2 en ts.
Die paar tientjes voor deze remaster gun ik ze van harte.
Vind dat "Jim Vasella a.k.a jimtern" het mooi naar buiten heeft gebracht via Reddit, het kan natuurlijk allemaal altijd beter...
Echter ben ik dik tevreden over hoe EA het heeft aangepakt deze keer.
Nog een dagje wachten commanders!
De originele quote van Orwell is al door Kane in een van de vorige series zo uitgesproken (volgens mij RA):C3kChennie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:42:
[...]
"These days he who controls the internet, commands the future. And he who commands the future, conquers the past.. "
Doet me denken aan George Orwell met een twist.
[...]
https://cnc.fandom.com/wiki/KaneHe who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
Ja zowel op steam als origin.Okasha schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:12:
Zullen de mods zowel op steam als origin werken?
Bij steam kan je ze direct uit de workshop installeren.
Voor origin moet je ze handmatig downloaden en in een speciale map plaatsen.
Klopt, aan het einde van de installatie in DOS hoor je Kane dat zeggen.SniperGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:24:
[...]
De originele quote van Orwell is al door Kane in een van de vorige series zo uitgesproken (volgens mij RA):
[...]
https://cnc.fandom.com/wiki/Kane
De Windows installatie had dit ook, maar alleen als een plaatje dat tijdens de installatie getoond werd.
[ Voor 26% gewijzigd door mduijvendijk op 05-06-2020 08:29 ]
Sometimes human's are...
Ik heb hem (de remastered versie) gepreorderen en ga hem straks een proberen te preloaden (dit is het eerst spel ooit wat ik niet op CD/DVD heb gekocht).
Dit is even wat anders dan die dikke dubbel CD-ROM van C&C die ik in 1995 bij de V&D kocht

Niet bij de Windows-installatie; die geanimeerde installer was alleen DOS. Zelfde bij RA.SniperGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:42:
Dos en Windows installatie, vooral die van C&C met die drie nietszeggende statusbalken tijdens kopieren (wat gewoon een video was) en waarbij het leek alsof die aan het einde vastliep![]()
![]()
![]()
Ik heb hem (de remastered versie) gepreorderen en ga hem straks een proberen te preloaden (dit is het eerst spel ooit wat ik niet op CD/DVD heb gekocht).
Dit is even wat anders dan die dikke dubbel CD-ROM van C&C die ik in 1995 bij de V&D kocht![]()
![]()
Volgens mij heb ik mijn eerste game ooit, C&C, ook bij de V&D gekocht.
Mijn schijfjes zijn nog in redelijk goede en onbekraste staat evenals het boekje.
Precies. Die vrienden kunnen ook morgen wel komen etenDaywalk3r schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:26:
Gisteren beloofde ik aan m'n vrienden dat ik vanavond zou koken, totaal niet aan gedacht dat ik dan ook had kunnen CC'enNouja,er komen meer dagen gelukkig.
Catch a smile out there!
Glenfiddich schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:01:
[...]
Precies. Die vrienden kunnen ook morgen wel komen eten
[ Voor 19% gewijzigd door XWB op 05-06-2020 10:20 ]
Daar ga ik wel van uit gezien het feit EA heeft toegezegd vanaf nu crossplay (steam/origin) te ondersteunen voor hun games.XWB schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:19:
Noob vraag: kunnen mensen met Origin en Steam tegen/met elkaar speken in multiplayer? Of moeten ze hetzelfde platform hebben?
Dilemma dilemma
De mensen die aan C&C games gewerkt hebben gun ik ook van harte mijn geld.
Een paar maanden geleden nog Red Alert op mijn retro pc, in DOS modus, uitgespeeld.
Nu wordt ik er door een post hier toch weer aan herinnerd dat er aan de AI en pathfinding niets is veranderd...
Ik vond het van Red Alert altijd jammer dat een missie ineens heel makkelijk werd als je maar net zo lang wachtte totdat de vijand geen ore meer had.
In skirmisch viel de vijand ook tegen, door de manier van bouwen en units plaatsen zette deze zichzelf vaak "vast".
Vernieuwde graphics is dus voor ook niet echt een koopargument, helaas.
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2020 10:29 ]
Vanmorgen alvast gedownload (18.08GB). Nu maar wachten tot de Play-button groen wordt vanavond

Ik was 7/8 jaar toen ik RA speelde dus dat was vooral legertje spelen, nu maar is de campaign (lees: het verhaal) doorlopen.
Degene heeft hem nu al uitgespeeld?Electromonkey schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:42:
maar toen iemand hem hier in de V&A gooide moest ik wel.

@Olaf van der Spek hopelijk blijven je tools werken met deze remaster versie
[ Voor 24% gewijzigd door mduijvendijk op 05-06-2020 10:48 ]
Sometimes human's are...
[ Voor 3% gewijzigd door Dameuk op 05-06-2020 10:54 ]
Hail to the Messiah!!mduijvendijk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:23:
Kane Gets Personal
[YouTube: Command & Conquer Remastered Collection | Kane Gets Personal]
Met hidden message
Heel gaaf filmpje met secret message idd die best de moeite waard is!
Voor degene die hem niet kunnen vinden:
Haha nee dat zou bijzonder zijn. Had een boxed versie gekocht waardoor zijn Steam pre-order dubbel was geloof ik. Ik kon hem in ieder geval met een leuke korting kopen.
Heel vet! Thanks voor het delen.Stef120 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:01:
[...]
Hail to the Messiah!!
Heel gaaf filmpje met secret message idd die best de moeite waard is!
Voor degene die hem niet kunnen vinden:
spoiler:let op de link die rechtonderaan verschijnt tijdens het filmpje
[ Voor 42% gewijzigd door Electromonkey op 05-06-2020 11:19 ]
Daar ga ik niet van uit, zeker de high-res assets zullen andere formaten gebruiken.mduijvendijk schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:47:
@Olaf van der Spek hopelijk blijven je tools werken met deze remaster versie
YouTube: Frank Klepacki & The Tiberian Sons LIVE: OFFICIAL Multi-cam Full Show
https://www.origin.com/nl...nd-and-conquer-remasteredSteven030 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:23:
Jammer dat er zo'n rare tijd is dat we kunnen beginnen (18:00 las ik ergens). Ik heb er zin in, wat een nostalgie!
Releasedatum: 5 juni 2020 19:00 CEST
Thanks! Blijft een rare tijdXWB schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:35:
[...]
https://www.origin.com/nl...nd-and-conquer-remastered
Releasedatum: 5 juni 2020 19:00 CEST
nee, dat is 10 am ofzo mountain time, waar valve zich bevind
en is logisch dingen live te gooien aan het begin van een werkdag
Kreeg ik de melding dat het pas 6 juni uit komt in Australie
Well played, eerlijk "verloren". nu maar wachten op vanavond.
Nee ik kon niet kiezen welke van de 2 fysieke versies ik wilde hebben
Maar iig, zin in!
https://cnc.community/
Je moet alleen de meeste games die onder 'Other C&C Games' vallen niet serieus gaan namen.
Sometimes human's are...
Not supported by this title. Helaas.Dameuk schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:54:
Is het bekend of het spel te delen is via Steam family sharing?
Ai, dat is jammer. Had leuk geweest om oudere familieleden die niet meer gamen toch nog zo even een nostalgietour te gunnen. Gelukkig is de prijs niet hoog met €20,-
Edit: Het spel is geunlockt
[ Voor 5% gewijzigd door Dameuk op 05-06-2020 19:02 ]
Heb echt de uren lopen aftellen. Meer mensen met dit probleem?
Yup. Ik kan ook niet spelenferrywijn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:04:
Ik kan hem nog niet spelen op Steam![]()
Ja, steam verschuift de tijd telkens een paar minuten verder om de game te updaten.ferrywijn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:04:
Ik kan hem nog niet spelen op Steam![]()
edit: Steam herstarten deed niks. Hele pc herstart en nu is hij wel aan het uitpakken!
[ Voor 12% gewijzigd door draakhoofd op 05-06-2020 19:11 ]
Hij geeft nu bij mij aan dat het nog 103 dagen duurt. En hij telt er iedere seconde dagen bij op...
[ Voor 64% gewijzigd door ferrywijn op 05-06-2020 19:20 ]
8 min en 15 seconden.ferrywijn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:13:
Hoe lang gaat dat nog duren?
Oh wacht. 10 minuten en 55 seconden..
Oh nee, 11 minuten en 35 seconden.

Precies. Ik heb hem helemaal nog vanmiddag alvast gedownload zodat ik nu meteen kon spelen. Kan ik alsnog 40 minuten of 8 dagen wachten.Britske schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:17:
Niet dat ze het uitpakken ook al van tevoren hadden kunnen doen ofzo.. pff..
Ik had nog nooit wat bij Steam gekocht, maar denk ook meteen dat dit de laatste keer is...
- ArsTechnica - Command & Conquer Remastered Collection review: Loving the smell of Tiberium
- Polygon - Command and Conquer Remastered review: A classic gets the treatment it deserves
- Windows Central - Command & Conquer Remastered review: You finally did good, EA