Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:24

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

dvdkiwi schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:48:
[...]

Dat zeker! d:)b

Heb de game uitgespeeld met 90% completion.
Wilde misschien nog de resterende challenges en tasks voltooien maar dat wordt vrij vervelend als ik zo naar de eisen kijk.
Misschien dat ik enkel nog voor de zoologist trophy ga, heb (zonder guide) 158 van de 178 beesten gevonden tijdens mijn speelsessies.
Challenges zijn zeker vervelend om te doen ja :/ Ik heb zoveel mogelijk gedaan tijdens het spelen maar moest er nog een fors aantal na finishen van de story mode. Uiteindelijk wel gehaald. Die laatste paar beesten zal prima gaan maar houdt er rekening mee dat er ook een paar schijtirritante beesten zijn die nauwelijks te vinden zijn. Ik noem een American Robin, Western Bull Moose en nog wel een paar die ik gelukkig allang vergeten ben :+
Als je trouwens toch met zoologist bezig bent, zou ik Skin Deep ook gelijk even meepakken
Apart dat het slechts een bronzen trophy is.
Mee eens! Zilver was meer dan op z'n plaats geweest :9

ben het trouwens eens met je review plus/minpunten, alleen dat zwemmen snap ik niet? Arthur kan prima zwemmen en gaat zeker niet snel dood

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-09-2019 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:57
Shadow_Agent schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:59:
[...]
Als je trouwens toch met zoologist bezig bent, zou ik Skin Deep ook gelijk even meepakken
Ik had al redelijk snel besloten dat ik mezelf de moeite en frustratie wilde besparen ;)
Die resterende single player trophies laat ik voor wat het is, game is er alweer af. Ruimt wel lekker op met zijn 105Gb trouwens :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

dvdkiwi schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:02:
[...]

Ik had al redelijk snel besloten dat ik mezelf de moeite en frustratie wilde besparen ;)
Die resterende single player trophies laat ik voor wat het is, game is er alweer af. Ruimt wel lekker op met zijn 105Gb trouwens :D
zo! Ik heb hem er nog op staan maar speel het niet meer. Ik wacht(te) eigenlijk op een SP DLC maar die schijnt toch niet te komen dus kan het er net zo goed af inderdaad. Momenteel met Rise of the Tomb Raider bezig die voor een prikkie te koop was in de playstore ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow_Agent schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:06:
[...]

zo! Ik heb hem er nog op staan maar speel het niet meer. Ik wacht(te) eigenlijk op een SP DLC maar die schijnt toch niet te komen dus kan het er net zo goed af inderdaad. Momenteel met Rise of the Tomb Raider bezig die voor een prikkie te koop was in de playstore ;)
SP DLC kunnen we wel vergeten, dat is er bij GTAV ook nooit van gekomen. Van mij hadden ze de investeringen in SP en MP best wat mogen verdelen, maarja SP gamers kopen geen Shark Cards he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Zijn er uberhaupt mensen die online spelen? Ik heb het na de release even gespeeld. Kon er niet echt in komen. Hoop dat het nu wat beter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sosua schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:33:
Zijn er uberhaupt mensen die online spelen? Ik heb het na de release even gespeeld. Kon er niet echt in komen. Hoop dat het nu wat beter is?
denk dat je die vraag beter hier kan stellen; [PS4 / XBOX] Red Dead Online

zie ook de topicwarning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 22:42
Help!

Ik ben sinds 3 dagen begonnen met het spel ren vind het briljant. Alleen snap ik amper iets van het verhaal. R1 nooit gespeeld.

Net weer bv moest een zoon redden die bij een sekte zat. Wtf ben ik aan het doen? Iemand een tip om beter in het verhaal te komen? Diverse filmpjes gekeken/sites gelezen maar mis echt veel info :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je hoeft deel 1 niet gespeeld te hebben om het te volgen, sterker nog rdr2 is een prequel.

Het hele verhaal wordt verteld tijdens de cutscenes dus gewoon goed opletten. Die gast die je gered hebt van de sekte is niet een zoon maar het broertje van je ex. Maar dat wordt toch echt letterlijk verteld ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Moet wel zeggen dat ik het door het grote aantal karakters af en toe ook moeilijk te volgen vond. Na chapter 4 gestopt en als ik er nu aan begin begrijp ik er waarschijnlijk niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Chaoss schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 00:09:
Je hoeft deel 1 niet gespeeld te hebben om het te volgen, sterker nog rdr2 is een prequel.

Het hele verhaal wordt verteld tijdens de cutscenes dus gewoon goed opletten. Die gast die je gered hebt van de sekte is niet een zoon maar het broertje van je ex. Maar dat wordt toch echt letterlijk verteld ;)
Is er een manier om alle cutscenes terug te bekijken? (Dus de missies die je gehaald hebt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 17:13
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Is er een manier om alle cutscenes terug te bekijken? (Dus de missies die je gehaald hebt)?
Zie hieronder :) De volledige 19 uur aan cutscenes.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
holy fuck 19 uur hahaha thanks. Ga straks kijken maar wil voorkomen dat ik spoilers te zien krijg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:02
19 uur :|

Volgens mij heb ik vrij weinig geskipt, vandaar dat het spel zo lang duurde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard1177
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2024
De pc versie van RDR 2 is zojuist officieel aangekondigd:
https://www.rockstargames...Coming-to-PC-November-5th

Hij komt op 5 november uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door richard1177 op 04-10-2019 16:50 . Reden: Datum toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
richard1177 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:48:

new Bounty Hunting Missions, Gang Hideouts, Weapons and more
Hoe groot zou de kans zijn dat wij deze extra story mode content op de consoles krijgen? :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39

Ik zei het al enkele weken geleden.. November! Fuck yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ferio schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Ik zei het al enkele weken geleden.. November! Fuck yeah
De grote vraag is of de game ook fysiek uit komt voor PC :+ Ik vond dat bij GTA V zo vet dat ik daarom ook de fysieke versie kocht (8 DVD's). Naast ook nog in de Rockstar Launcer en in Steam, en op de PS3 en op de PS4 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Het zat eraan te komen, we hebben genoeg hints gezien.

Blij dat ik nooit een console gekocht heb :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kuusj schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:10:
De grote vraag is of de game ook fysiek uit komt voor PC :+ Ik vond dat bij GTA V zo vet dat ik daarom ook de fysieke versie kocht (8 DVD's). Naast ook nog in de Rockstar Launcer en in Steam, en op de PS3 en op de PS4 8)7
Yep, bij fysieke release ga ik hem wel aanschaffen. En anders wachten we wel op een sale. Zie sowieso nog nergens een prijs voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
Ben wel benieuwd hoeveel die gaat kosten?
Zelfde geld voor Systeem Eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
5 november?? FML, dat is veel te snel. Mijn planning is helemaal in de war -.-

Ik heb deze reeds gespeeld op PS4 maar net zoals in GTA V maakt een keyboard+muis ervaring zulke games toch een pak beter. Vooral de vrijheid in het shooteraspect 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-08 21:27
Man wat was 'k blij toen ze dit spel toch gingen uitbrengen op pc, op pc zijn zo'n games echt gewoon nog eens zoveel beter

Zal 'k wel dubbel kopen toch, boeit me niet dat ze er volle pot voor gaan vragen. Op playstation heb 'k het nooit uitgespeeld, maar toch wel massa uren erin gestoken

Stoorde me vooral aan de framerate en de controls, op pc zal dit het geval niet zijn. Was ook juist van plan om in 2020 men pc te gaan updaten. Dus perfecte timing eigenlijk :p

[ Voor 58% gewijzigd door XhizorBE op 05-10-2019 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
RDR2 op ultrawide :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wellicht kan iemand van jullie een 'eigen' topic aanmaken? Dan kan dit topic weer gewoon doodbloeden. We hebben het inmiddels al gezien immers.

Verder lokt het alleen maar flamewares uit door in een console-topic steeds te roepen dat de pc beter is. Daar heeft niemand wat aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 05-10-2019 10:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Als een moderator er gewoon even een multi-topic van maakt is het ook opgelost toch ;)
@exactor it, idee? Of is een apart pc-topic handiger vanwege al het off-topic hardware en spec geneuzel?

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 05-10-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dvdkiwi schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:39:
Als een moderator er gewoon even een multi-topic van maakt is het ook opgelost toch ;)
Maakt me niet uit. Ik negeer dit topic toch vanaf nu.
XhizorBE schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:40:
Vast weer zo'n console player die getriggerd is dat red dead redemption toch op pc verschijnt :9
Klopt. Dat komt door het contuni gehuil van pc-gamers die zowel bij GTA en RDR2 bij elk nieuwsbericht offtopic jammeren over een pc-versie. Je hebt je zin. Veel plezier ermee. ik ben er al een jaar klaar mee 8)

Maar bedankt voor het bewijzen van m'n punt.

[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 05-10-2019 10:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
Gunner schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:35:
Wellicht kan iemand van jullie een 'eigen' topic aanmaken? Dan kan dit topic weer gewoon doodbloeden. We hebben het inmiddels al gezien immers.

Verder lokt het alleen maar flamewares uit door in een console-topic steeds te roepen dat de pc beter is. Daar heeft niemand wat aan.
Pff gewoon de naam veranderen, van wat gij eigenlijk wakker ligt

Vast weer zo'n console player die getriggerd is dat red dead redemption toch op pc verschijnt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
Gunner schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:40:
[...]
Maakt me niet uit. Ik negeer dit topic toch vanaf nu.

[...]

Klopt. Dat komt door het contuni gehuil van pc-gamers die zowel bij GTA en RDR2 bij elk nieuwsbericht offtopic jammeren over een pc-versie. Je hebt je zin. Veel plezier ermee. ik ben er al een jaar klaar mee 8)

Maar bedankt voor het bewijzen van m'n punt.
Enigste die 'k hier zie huilen over banale zaken is gij zunne ? Is toch normaal dat pc gamers van hun beklag doen dat ze zo'n topper niet kunnen spelen op hun favoriet platform

Ook ironisch dat je waarschuwd voor flame wars, en je begint zelf te flamen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door XhizorBE op 05-10-2019 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, rustig aan hé.

We splitsen topics wel eens console/pc omdat de console spelers niet zitten te wachten op performance vragen en andere pc gerelateerde onderwerpen. Of dat nodig is nu er nauwelijks over de xbox en ps versie wordt gesproken vraag ik me af. Maar eerlijk gezegd vind ik beide opties prima. Ik zal de boel vanavond, als ik thuis ben bekijken en zo nodig afsplitsen. In de tussentijd mogen de kleine sneertjes heen en weer achterwege blijven, deal?

Wel verrassend snel nieuws dit. Mooi voor mensen die geen console willen/hebben. Er gaat een prachtig verhaal op jullie ultrawide monitors verschijnen. :)

Edit: @ArthurMorgan zeer goed punt. Ik fix het straks. Als iemand het al wil doen ook goed hoor (startpost van dit topic kan prima als template gebruikt worden). Ruim ik straks linkjes in topic warnings en verdwaalde posts op.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2019 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een console versie en denk erover om ook voor de PC te kopen (richten met de muis vind ik wel een stuk leuker :) ) dus ik doe niet aan kampen (afgezien van die van Crips :P )

Een voordeel van een apart topic is dat het voor nieuwe spelers een spoilervrij topic kan worden. Dat is hier net wat lastiger geworden na een jaar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
ArthurMorgan schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:46:
Ik heb een console versie en denk erover om ook voor de PC te kopen (richten met de muis vind ik wel een stuk leuker :) ) dus ik doe niet aan kampen (afgezien van die van Crips :P )

Een voordeel van een apart topic is dat het voor nieuwe spelers een spoilervrij topic kan worden. Dat is hier net wat lastiger geworden na een jaar.
Zo ver heb 'k nog niet gedacht, zou inderdaad handig zijn op vlak van spoilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Rockstars keuze om geen SP DLC's uit te brengen vind ik wel bijzonder. Ik speel het spel nu voor de 2e keer (chapter 2) maar het is wel jammer om bij zo'n story driven game al te weten wat er allemaal gaat gebeuren. En het lijkt me dat je flink kan verdienen aan DLC's.

Wat ik trouwens merk bij het spelen van andere spellen is hoe realistisch het RDR2 geluid is, en dan met name hoe de wapens klinken.

[ Voor 7% gewijzigd door Brogala op 05-10-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:02:
[...]

Betrapt kiwi! Ga je niet voor de platinum? :o :'(

Ik heb deze al sinds vorig jaar op de plank na een sessie van 3 uur maar ga hem rond de kerst (3 weken vrij) toch eens oppakken! Ben benieuwd!

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 06-10-2019 06:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Typhone schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 06:28:
[...]
Betrapt kiwi! Ga je niet voor de platinum? :o :'(
Hahaha natuurlijk niet, het moet wel leuk blijven :P
Er zitten te veel onzinnige trophies/challenges bij en daarnaast is de kans dat ik deze game online ga spelen (en dan ook nog eens ga grinden tot level 50) exact nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
dvdkiwi schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Hahaha natuurlijk niet, het moet wel leuk blijven :P
Er zitten te veel onzinnige trophies/challenges bij en daarnaast is de kans dat ik deze game online ga spelen (en dan ook nog eens ga grinden tot level 50) exact nul.
Herkenbaar, ik heb zelfs het verhaallijn niet uitgespeeld. Na 120 uur speeltijd had ik genoeg gezien van deze game. Het is ook de reden dat ik sindsdien maar 1 spel heb gespeeld (Detroit ), mijn ps4 ligt hier stof te happen sinds begin van dit jaar .

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

w00000t PC *O*

Vond RDR1 niet veel aan, die heb ik halverwege het spel gelaten voor wat het is. GTA5 vond ik wel erg leuk dus ik hoop dat deze me gaat bevallen :) (op mijn ultrawide monitor ;))

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
westergas schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:09:
w00000t PC *O*

Vond RDR1 niet veel aan, die heb ik halverwege het spel gelaten voor wat het is. GTA5 vond ik wel erg leuk dus ik hoop dat deze me gaat bevallen :) (op mijn ultrawide monitor ;))
Pssttt: [PC] Red Dead Remption 2

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Welke HDR instelling gebruiken jullie op jullie oled? De 1700/170 lijkt tot nu de beste resultaat te geven bij mij. Zo blinkt de HDR er wel uit.

Ik was eerst ontevreden over de HDR, maar nu vind ik het wel mooi. Misschien is eraan gesleuteld met de laatste update ? Of misschien placebo-effect :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Ik heb RDR2 gisteren gekocht voor de PS4 omdat hij in mooie korting staat tijdens de Halloween sale. Ben nog eventjes AC Odyssey aan het afronden en dan vlieg ik erin.

Een game die vlotjes 234 pagina's hier bij elkaar sprokkelt... Ik ben benieuwd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:00:
Ik heb RDR2 gisteren gekocht voor de PS4 omdat hij in mooie korting staat tijdens de Halloween sale. Ben nog eventjes AC Odyssey aan het afronden en dan vlieg ik erin.

Een game die vlotjes 234 pagina's hier bij elkaar sprokkelt... Ik ben benieuwd :-)
Bereid je maar voor op totaal andere control feeling. AC is erg gamey, alsof je een megasoepele acrobaat bent. Controls in RDR2 voelt alsof je door een dikke laag str*nt loopt. Niet erg, maar totaal anders. Meer een cowboy sim imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Heb ook in korting de drie Tomb Raider games gekocht, misschien dan beter eerst die even spelen om de overgang minder hard te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:05:
Heb ook in korting de drie Tomb Raider games gekocht, misschien dan beter eerst die even spelen om de overgang minder hard te maken?
TombRaider vind ik enorm scripted. Wel beetje gespeeld maar mee gekapt toen ik Lara moest spelen als kind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
TweakerVincent schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

TombRaider vind ik enorm scripted. Wel beetje gespeeld maar mee gekapt toen ik Lara moest spelen als kind.
Gooi voor @.jef nou geen roet in het eten.Het is nog altijd meer open dan Uncharted qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jori040 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Gooi voor @.jef nou geen roet in het eten.Het is nog altijd meer open dan Uncharted qua design.
haha die is nog veel erger :). Maar ik heb het idee dat ik vroeger, (deel 2 oid) veel meer vrijheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:05:
ik heb alleen RotTT gekocht laatste voor 8, 9 euro. waren (of zijn) de anderen ook in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb helaas nu al meerdere keren mee gemaakt dat saven in het spel niet goed is gegaan. Moet nu voor de derde keer het laatste gedeelte van chapter 4 en begin van chapter 5 doen. Helaas kan ik dat niet meer opbrengen want ik vind het echt een gaaf spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
NenF2018 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:12:
Ik heb helaas nu al meerdere keren mee gemaakt dat saven in het spel niet goed is gegaan. Moet nu voor de derde keer het laatste gedeelte van chapter 4 en begin van chapter 5 doen. Helaas kan ik dat niet meer opbrengen want ik vind het echt een gaaf spel.
Ik heb gewoon 6 save slots gebruikt die ik combineer. Fixt dat dit probleem niet gewoon? Handmatig af en te saven in diverse slots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Laatst online: 29-12-2023
TweakerVincent schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb gewoon 6 save slots gebruikt die ik combineer. Fixt dat dit probleem niet gewoon? Handmatig af en te saven in diverse slots?
Ja eens natuurlijk. Maar soms sluit ik wel eens in haast of. Maar ik nam wel aan dat je als je van chapter 4 naar 5 gaat er ergens een auto save was. Blijkbaar dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .jef
jori040 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Ik ben gestart met RDR2 :-) Lara zal even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-09 15:41
NenF2018 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Ja eens natuurlijk. Maar soms sluit ik wel eens in haast of. Maar ik nam wel aan dat je als je van chapter 4 naar 5 gaat er ergens een auto save was. Blijkbaar dus niet.
Die zou er wel moeten zijn. Ik gebruik alleen de autosave en mijn vooruitgang wordt altijd standaard opgeslagen nog nooit problemen mee gehad. Zeker weten dat je auto save settings etc. goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

Brogala schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:19:
Rockstars keuze om geen SP DLC's uit te brengen vind ik wel bijzonder. Ik speel het spel nu voor de 2e keer (chapter 2) maar het is wel jammer om bij zo'n story driven game al te weten wat er allemaal gaat gebeuren. En het lijkt me dat je flink kan verdienen aan DLC's.

Wat ik trouwens merk bij het spelen van andere spellen is hoe realistisch het RDR2 geluid is, en dan met name hoe de wapens klinken.
De SP was in mijn beleving een lokkertje voor RDO (achteraf gezien), nadat de gold bars store in de eerste update verscheen is het daarna met iedere patch bergafwaarts gegaan met de SP, draw distance is nu ook naar z'n grootje, bepaalde bugs zijn weer terug en best veel dingen zijn kapot, er spawnen nog amper wild horses bijvoorbeeld.

Support gaat ook niet meer in op SP vragen/problemen, alles draait nu enkel nog om de online gold bar cash grab.
Ik ga de game nog even 2e hands op disk scoren en zonder netwerkkabel/internet, versie 1.00 weer spelen waar alles op een paar kleine bugs na wel gewoon goed was.

Het is mijn favo game, heb ook RDR1 ieder jaar nog wel een keer gespeeld, maar ja ik ben dan ook gek op alles wat met the wild west periode te maken heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door iew op 06-11-2019 18:07 . Reden: kleine toevoeging ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

iew schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:07:
[...]

De SP was in mijn beleving een lokkertje voor RDO (achteraf gezien), nadat de gold bars store in de eerste update verscheen is het daarna met iedere patch bergafwaarts gegaan met de SP, draw distance is nu ook naar z'n grootje, bepaalde bugs zijn weer terug en best veel dingen zijn kapot, er spawnen nog amper wild horses bijvoorbeeld.

Support gaat ook niet meer in op SP vragen/problemen, alles draait nu enkel nog om de online gold bar cash grab.
Ik ga de game nog even 2e hands op disk scoren en zonder netwerkkabel/internet, versie 1.00 weer spelen waar alles op een paar kleine bugs na wel gewoon goed was.

Het is mijn favo game, heb ook RDR1 ieder jaar nog wel een keer gespeeld, maar ja ik ben dan ook gek op alles wat met the wild west periode te maken heeft.
Wilde eigenlijk weer opnieuw beginnen, heb hem bij launch gespeeld, maar als ik het goed begrijp is de game eerder slechter geworden dan beter? En ik doe enkel SP dus rdo interesseert me minder dan weinig.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik heb gisteren m'n eerste legendary beast te pakken. Nu lijk ik hiervoor een uniek item voor te kunnen krijgen/maken. Blijkbaar moet ik hiervoor naar de Trapper. Maar als ik bij de trapper ben, kan ik de huid alleen maar verkopen voor $60. Verkopen lijkt me niet de goede optie - dus ook nog niet gedaan - want geld kan ik wel op andere manieren bij elkaar harken. Zie ik iets over het hoofd?

PSN ID: MrMichel_75

• ArthurMorgan
  • Niet online
De huid kun je daar gewoon verkopen. Je moet naar de fence voor de special items, maar die worden niet van de huid gemaakt, maar van andere dingen die je hebt. Als ik het goed heb kun je die niet eens(per ongeluk) verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Precies wat Arthur zegt.
De Trapper koopt legendary huiden en maakt daar speciale kleding van.
De Fence maakt speciale trinklets van bv een klauw, stuk bot of hoorn van een legendary beest.

Top tip: ga als eerste voor de Legenday Buck en zodra je die hebt als een dolle donder naar de Fence om de trinklet te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Gisteravond geprobeerd de huid te verkopen, maar ja dan moet ik die nog wel eerst vinden natuurlijk. Ik had hem in het kamp gedropped maar is niet meer te vinden.
Nu had ik gelezen dat de trapper de huiden altijd zou krijgen als je ze 'verloor' dus ben ik een tochtje gaan maken naar de trapper, maar daar kan ik die huid ook niet vinden.
Denk dus dat ik gewoon pech heb. Jammer. Maar goed, ik ga gewoon verder met het spel en bij de volgende legendary weet ik wat ik moet doen - hopelijk ;)
dvdkiwi schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:29:
De Fence maakt speciale trinklets van bv een klauw, stuk bot of hoorn van een legendary beest.
Die klauw van de beer (want ik had de legendary Bear te pakken) heb ik nog wel trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door MisterMichel op 29-11-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
MisterMichel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:47:
Ik heb gisteren m'n eerste legendary beast te pakken. Nu lijk ik hiervoor een uniek item voor te kunnen krijgen/maken. Blijkbaar moet ik hiervoor naar de Trapper. Maar als ik bij de trapper ben, kan ik de huid alleen maar verkopen voor $60. Verkopen lijkt me niet de goede optie - dus ook nog niet gedaan - want geld kan ik wel op andere manieren bij elkaar harken. Zie ik iets over het hoofd?
Ik zat na de legendarische grizzlybeer ook met die bedenking. Ik heb toen manueel een save gedaan, de huid verkocht en bleek dat je vanaf dan de huid "hebt" om dingen te laten maken. Rare logica, maar goed.

Maar de tip is dus: gewoon even naar je menu > Story > Save gaan en als het dan fout loopt of niets is wat je wou, gewoon even je save laden en er is niets gebeurd ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y0da77
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04 01:15
MisterMichel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:12:
Gisteravond geprobeerd de huid te verkopen, maar ja dan moet ik die nog wel eerst vinden natuurlijk. Ik had hem in het kamp gedropped maar is niet meer te vinden.
Nu had ik gelezen dat de trapper de huiden altijd zou krijgen als je ze 'verloor' dus ben ik een tochtje gaan maken naar de trapper, maar daar kan ik die huid ook niet vinden.
Denk dus dat ik gewoon pech heb. Jammer. Maar goed, ik ga gewoon verder met het spel en bij de volgende legendary weet ik wat ik moet doen - hopelijk ;)

[...]

Die klauw van de beer (want ik had de legendary Bear te pakken) heb ik nog wel trouwens.
De huid v/d legendary bear ga je niet vinden, daar heeft de trapper inmiddels een muts en een jas van gemaakt ;) . Deze kan je vanaf nu dus bij hem kopen, lekker warm als je de noordelijke bergen intrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Y0da77 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:09:
[...]

De huid v/d legendary bear ga je niet vinden, daar heeft de trapper inmiddels een muts en een jas van gemaakt ;) . Deze kan je vanaf nu dus bij hem kopen, lekker warm als je de noordelijke bergen intrekt.
Ah, mooi! Dan heb ik dat nog over. Die $60 dan weer niet vanwege het niet verkopen van dat vel, maar goed, dat vind ik niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Vraagje over het spelen nadat het verhaal is uitgespeeld;

spoiler:
Ik ben begonnen met John op de boerderij, maar gvd hoe saai en traag... Wat een saaie boel. Komt er nog iets dat de moeite is in de epiloog? Want koeien melken, een zeurende Abigail en stront scheppen, kunnen me gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.jef schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:55:
Vraagje over het spelen nadat het verhaal is uitgespeeld;

spoiler:
Ik ben begonnen met John op de boerderij, maar gvd hoe saai en traag... Wat een saaie boel. Komt er nog iets dat de moeite is in de epiloog? Want koeien melken, een zeurende Abigail en stront scheppen, kunnen me gestolen worden.
spoiler:
Enige wat je dan nog hebt zijn wat kleine cutscenes met je vrouwtje in bed, dat is alles :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .jef
Zo, volledig uitgespeeld. Verhaal op 100% en total completion 83%, denk niet ik nog de moeite ga doen om daar ook voor de 100% te gaan. RDR Online lijkt me niet mijn ding te zijn en als ik die niet speel, kan ik toch geen platinum halen. (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SinergyX schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:00:
[...]

spoiler:
Enige wat je dan nog hebt zijn wat kleine cutscenes met je vrouwtje in bed, dat is alles :P
spoiler:
Ik ben net begonnen met RDR2 en in heb begin gaat Arthur Morgan op de boerderij samen met een vrouw naar een slaapkamer.. en ik dacht: zou het? is dit het soort spel met dat soort scene's? in dit geval dus niet, maar later dus blijkbaar wel?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:53:
[...]

spoiler:
Ik ben net begonnen met RDR2 en in heb begin gaat Arthur Morgan op de boerderij samen met een vrouw naar een slaapkamer.. en ik dacht: zou het? is dit het soort spel met dat soort scene's? in dit geval dus niet, maar later dus blijkbaar wel?
spoiler:
Haha.. nee, misschien wel een 16+ game, maar dat zal je zeker niet zien :P

Buiten andere spoiler naar jou toe, het zijn vrij standaard korte scenes, de laatste is volgens mij iets van 'nu is alles goed' scene.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Nice, alle extra story mode content van de pc versie + de photo mode is er nu ook voor de PS4 :)

https://www.rockstargames...de-Additions-Now-Availabl

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Met mijn tweede playthrough via Google Stadia bezig. Besloten om nu alles goed aan te pakken: honor zo hoog mogelijk krijgen voor de optionele missies, proberen alle missies met Gold te halen en 100% completion te achieven.

Heb inmiddels alle Cigarette Cards bemachtigd via het trucje met het kopen van Premium pakjes bij de General Store. Daarnaast een flink aantal dagen gegrind voor de Legend of the East Satchel, vooral het vinden van een 3-sterren Buck was een hele uitdaging. Ook nog wat leuks meegemaakt met de Panther; vlak bij de Shack onder Braithwaite Manor een save gemaakt en daar Pristine Predator Bait neergelegd. Vervolgens een save game gemaakt en wachten totdat een Panther komt. De eerste keer kwam een 1-ster Panther. Dus ik mijn game reloaden. Maar omdat ik dan op een ander punt spawn, dien ik naar een open plek te lopen om zo de Panther te kunnen snipen. Ware het niet dat de Panther in al mijn save game reloads in de bosjes zit te loeren en mij aanvalt! Ik ben dus zo'n 4 keer doodgegaan, voordat ik doorhad dat ik het anders moest aanpakken. Van een afstandje toen de Panther kunnen zien, met 3 sterren!

Heerlijk om nu 99 items van alles te kunnen vasthouden. Heb gelijk heel veel Moonshine gekocht en de Shotgun Buck Incendiary kogels aangemaakt.

Next op mijn lijstje: overige Rock Carvings, Dinosaur Bones en Loot over de hele map (exclusief Epilogue) bemachtigen. Via https://rdr2map.com houd ik mijn voortgang bij en heb ik bijna alles al verzameld.

Ondertussen zijn we aan het begin van Chapter 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDFS schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:49:
Met mijn tweede playthrough via Google Stadia bezig. Besloten om nu alles goed aan te pakken: honor zo hoog mogelijk krijgen voor de optionele missies, proberen alle missies met Gold te halen en 100% completion te achieven.

Heb inmiddels alle Cigarette Cards bemachtigd via het trucje met het kopen van Premium pakjes bij de General Store. Daarnaast een flink aantal dagen gegrind voor de Legend of the East Satchel, vooral het vinden van een 3-sterren Buck was een hele uitdaging. Ook nog wat leuks meegemaakt met de Panther; vlak bij de Shack onder Braithwaite Manor een save gemaakt en daar Pristine Predator Bait neergelegd. Vervolgens een save game gemaakt en wachten totdat een Panther komt. De eerste keer kwam een 1-ster Panther. Dus ik mijn game reloaden. Maar omdat ik dan op een ander punt spawn, dien ik naar een open plek te lopen om zo de Panther te kunnen snipen. Ware het niet dat de Panther in al mijn save game reloads in de bosjes zit te loeren en mij aanvalt! Ik ben dus zo'n 4 keer doodgegaan, voordat ik doorhad dat ik het anders moest aanpakken. Van een afstandje toen de Panther kunnen zien, met 3 sterren!

Heerlijk om nu 99 items van alles te kunnen vasthouden. Heb gelijk heel veel Moonshine gekocht en de Shotgun Buck Incendiary kogels aangemaakt.

Next op mijn lijstje: overige Rock Carvings, Dinosaur Bones en Loot over de hele map (exclusief Epilogue) bemachtigen. Via https://rdr2map.com houd ik mijn voortgang bij en heb ik bijna alles al verzameld.

Ondertussen zijn we aan het begin van Chapter 3...
Ik heb mijn satchel in mijn gehele playthrough nul keer van een upgrade voorzien en ik heb geen moment gehad dat ik te weinig ruimte had, eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Toch lief van je dat je in het PS4/Xbox topic blijft hangen ondanks dat je nu pc peasant bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie dat de delux versie nu op de ps4 35,- is, is het aan te raden ?.

vroeger veel godfather gespeeld op de PS2, kan ik het hier mee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Natuurlijk is het aan te raden!
De omgevingen, sfeer, muziek en het verhaal zijn top notch. Enkel de besturing en combat laten wat te wensen over en kunnen soms vervelend zijn maar dat zijn we gewend van Rockstar/GTA. Doet wel een klein beetje afbreuk aan de game imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 16:06
Heb deze sinds een tijd weer aangezet.

Moest weer even wennen aan alle controls en liep tegen de zijkant van een trein aan. Hoppa Arabian dood. Was even vergeten dat je je paard dan ook echt kwijt bent, en hoe duur die Arabian was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Glasscar schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:08:
Heb deze sinds een tijd weer aangezet.

Moest weer even wennen aan alle controls en liep tegen de zijkant van een trein aan. Hoppa Arabian dood. Was even vergeten dat je je paard dan ook echt kwijt bent, en hoe duur die Arabian was.
Hier ook weer opgepakt, mijn PS4 was eerder gecrashed en ik had geen back-up van de savegame. Nu weer lekker aan het spelen in Chapter 4. Ik zorg altijd dat ik een horse reviver bij me heb, niet omdat die Arabian zo duur is, maar wel omdat je hem volgens mij maar 1 keer uit het wild kan temmen. En Horse Bonding is ook al zo lekker hoog bij dat beest momenteel, dus ik wil hem echt niet kwijt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Even een mini-review van een tot nu toe zwaar tegenvallend spel. Onlangs heb ik na lange tijd weer een console gekocht, de Xbox One X, mijn vorige was een Xbox 360, verder game ik op de PC. Favoriete games: Battlefield (4, 3, 2, 1942), Rocket League, GTA (allemaal), Fable 2.

Dus toen kocht ik RDR2, want open world, uren ontdek- en speelplezier, Rockstar, fantastische graphics, 5.1-geluid en lekker spelen met een controller. Na een download en installatie van vier uur kon ik beginnen.

Ik ben ondertussen zo'n tien uur spelen verder, en snap er nog maar weinig van. Het lijkt alsof men aanneemt dat je alle personages en hun relaties kent uit het vorige spel? Of is dit zo'n omgekeerde film, waarbij je in de eerste scène kennis maakt met de vijftien hoofdrolspelers, die je vervolgens één voor één in hun eigen flashback of flashforward leert kennen?

Plotseling werd ik met mijn crew gedropt in een witte wereld, waar ik op herten moest jagen. Eén verkeerde druk op de knop, en hert nummer twee (en de rest) vluchtten, waardoor ik er vijf minuten achteraan moest lopen. Nog een scheet later schrokken de herten wéér, en was ik weer vijf minuten verder. Afijn, de hertenlijken lagen uiteindelijk op onze paarden. En als de wereld dan toch volledig wit is door de sneeuwstorm en je alleen de bruine kont van je paard in beeld hebt, ga je op details letten: beide karkassen lagen en bewogen identiek toen onze paarden naast elkaar reden. Nitpick.

Toen kwamen we een beer tegen, maar ik heb niet - of niet lang genoeg - de L1-trigger ingedrukt, dus die beer staat nog steeds niet in m'n Compendium. Heb ik er nou goed aan gedaan om er met een grote boog omheen te lopen, of had ik toch dichterbij moeten komen, en hem misschien zelfs moeten proberen af te schieten?

Eenmaal weer in het kamp aangekomen wordt het nut van het villen en slachten van dieren uitgelegd, en even later ... ga je een trein overvallen. Wat hiertussen is gebeurd, is niet blijven hangen. Vlak voor het overvallen van deze trein wordt het principe van het looten getoond: raap kogels en dure spullen op van de mensen die je neerschiet. Deal. Dus terwijl ik met mijn NPC-teammate door de trein loop en net de eerste wachten heb neergeknald, komt er een grote "(Y) Loot" in beeld. Dus ik hou Y ingedrukt, m'n teammate rent door naar voren en wordt doodgeschoten, waarna ik de treinmissie opnieuw mocht beginnen. Ok, dus je moet looten, tenzij je met NPC's loopt? Of hopen dat je na dit stuk niet door al je kogels geknald bent, of dat je erna de tijd krijgt om alsnog te looten? In dit geval was het dat laatste.

Binnen deze trein, en later ook in gebouwen ben ik daarnaast de hele tijd met de camera aan het stoeien om het overzicht te bewaren, en niet een 47" hoed in mijn woonkamer te hebben.

En toen was er iets met kruiden en craften, maar dat heb ik nog steeds niet begrepen. Misschien komt dat nog, als ik genoeg planten en recepten heb ontdekt? Hoe komen die tien recepten überhaupt in mijn inventory, en kan ik ze nog teruglezen als ik ze verkoop? Kan dat eigenlijk?

Poef, Chapter 2, we rijden naar Horseshoe. Hier hebben we een kamp opgezet, waar nog veel meer te doen is. We rijden naar de stad, en spelen een gescript bargevecht. Op bepaalde tijden moet ik op X, Y of B drukken, zo meldt de UI, en de snelheid of frequentie lijkt niets uit te maken. Plots lig ik in de modder, dan lig ik weer bovenop die vent en daarna word ik van hem afgehaald - en zie in m'n log dat ik dat gevecht toch sneller had moeten winnen. Er zijn dus visuele cues voor de timing voor het uitdelen dan wel blokkeren van stoten? Niet gemerkt; hij mepte dwars door mijn blocks heen, en andersom was dat onmogelijk.

Hierna loop ik naar een saloon, en zie dat ik daar een spel met messen kan spelen. Ik hou Y ingedrukt, en er lijkt niet direct iets te gebeuren, dus ik loop weer weg de saloon uit, maar kan niet meer rennen. Had die Y niet horen te verschijnen, kan dat alleen als er andere mensen aan die tafel zitten? Ik kan ook m'n paard niet meer bestijgen of andere missies beginnen, en het spel-icoon is ook weg uit de saloon, bugged, dus ik herlaad m'n vorige savegame maar.

Dan hoor ik buiten het dorp een Mexicaan met een cougar vechten, en verliezen, en het beest komt op me af. Ik schiet een pijl door z'n kop, vil hem, en blijf over met een pels, vlees, en een karkas. Eerst de pels op m'n paard geladen, vervolgens het karkas, en het vlees zat al in m'n zak. In het kamp haal ik het karkas van m'n paard, blijkbaar kan ik het alleen doneren aan de slager, dus doe dat maar, en vervolgens kan ik de pels die nog op m'n paard ligt alleen nog maar discarden, en niet meer oppakken of in m'n zak stoppen. Na het discarden verdwijnt het item ook gewoon, in plaats van dat het op de grond wordt gegooid of zo. Okay.jpeg.

Toen in terug het kamp in liep, verschenen rechtsboven in beeld kleine, rode icoontjes. Een plusje, een kogeltje en een drumstick. Ik moet blijkbaar dus spullen in m'n kamp aanvullen. Hoe? Ik kan geld doneren en brieven, horloges en andere stuff die ik geloot heb, maar kogels kan ik bijvoorbeeld al niet vinden in het donatiemenu. Medicijnen en eten ook niet. Moet ik deze mogelijkheid nog vrijspelen, of had ik uitgebreider moeten shoppen in het dorp?

En toen kreeg ik een stealth-missie met werpmessen. De eerste drie vijanden ging dat goed, en toen kreeg ik bij de vierde het reticle niet meer te zijn bij het inknijpen van de L-trigger. Dus toen ik gehurkt, met het werpmes in de hand, om die vent heen aan het lopen was en tegelijk LT bleef spammen, stond hij plotseling op en begon er in dezelfde seconde tien man op me te schieten. Toen rende ik richting een heuphoge kist om dekking te zoeken, en na een ram op RB rende mijn personage tegen die kist aan - en bleef rechtop vaststaan, om vervolgens doodgeschoten te worden. Op dat moment heb ik de Xbox afgesloten voor die avond.

Over het log gesproken, er is een journal waar op willekeurige momenten nieuwe tekeningen en verhalen in verschijnen. Wanneer gebeurt dit, en is dit een herhaling van wat er in de cutscenes gebeurt, of heeft het nut voor het begrijpen van het achtergrondverhaal om af en toe dit journal weer door te bladeren? En wanneer moet ik dat doen dan?

Sowieso is het handschrift in het journal onleesbaar, en dat geldt eigenlijk voor ieder beschreven stuk papier in het spel. Dus ik moet telkens op X drukken om de tekst in het menu-font te lezen. En de HUD-icoontjes zijn te klein, net als de icoontjes op de map, die niet mee vergroten met het inzoomen daarvan.

Waarom zijn ook de cirkels rond mijn health-, stamina- en oog-icoontjes altijd minstens half leeg? Eet en slaap ik te weinig, of moet ik gewoon vaker drankjes drinken?

En als je na een dag of twee niet spelen terug het spel in komt, hoe weet je dan waar je mee bezig was? Ik heb geen overzicht kunnen vinden van alle gevoerde gesprekken of voltooide missies. Maar misschien nog niet hard genoeg gezocht.

Dus, tl;dr:

• Onleesbare UI en ingame items
• Irritante, gescripte events
• Bugs
• Camera binnen gebouwen onwerkbaar
• Mogelijkheden en functies binnen het spel worden (craften, jagen, stats, ...) op het verkeerde moment of niet of te chaotisch uitgelegd
• Relaties met personages onduidelijk
• Verhaallijn en voortgang daarbinnen onduidelijk

Twee reten voor het uitzicht.

Het is wellicht te vroeg om "overhyped en buggy" te zeggen, en wát is het spel mooi en voelt het alsof het bomvol potentie zit, en ik wil er zo graag van genieten, maar dit is allemaal zeer frustrerend, zeker als ik af en toe maar een uurtje of twee wil spelen.

Ik lees in dit topic meer frustraties met de controls, dus ik ben niet de enige. Heeft er nog iemand hoop dat dit ooit gefixt gaat worden? Of: wat doe ik allemaal verkeerd dat ik hier zo'n moeite mee heb?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

:) Ik vroeg me ook al af of ik oud geworden was (het antwoord is ja) omdat ik niet altijd begreep wat de bedoeling was. Volg henk en dan lopen er vier mannen een andere kant op. Ja wie is henk? Ga naar de barn? Welke barn ik zie er twee en dat huisje vind ik ook meer een barn? Gelukkig kun je dan vrij snel opnieuw proberen vanaf dat punt.

Ik heb ook een heel niet cowboy paard gekocht met paarse dreadlocks in zijn manen en staart omdat ik anders iedere keer naar de verkeerde paarden liep en niet wist welk paard van mij was :+

En ook de map snap ik niet helemaal, dat geel zijn je actieve missies denk ik maar die zijn bij mij niet altijd duidelijk geel. Dus dan maak ik maar een marker maar dat werkt ook niet helemaal lekker en soms krijg je dan zo'n rode route naar de marker en soms niet. En soms kun je de marker verwijderen en soms niet en je kan die ook alleen in de buurt zetten van waar je naar toe moet maar nooit op de plaats zelf.

Verder vind ik het trouwens wel een tof spel. Ik speel gewoon single player en het lijkt toch een levende wereld. Ook dat je onderweg vaak aangesproken wordt en dan ga ik altijd helpen en vergeet ik mijn oorspronkelijke missie :p

Ik speel het dan wel op Stadia en heb niet hun controller. Dus met toetsenbord en muis. Op zich werkt de besturing best goed alleen als ik met mijn muis beweeg dan gaat mjin paard ook die kant op. Dat is vooral onhandig als er links wat gebeurd tijdens het rijden of tijdens het schieten. Je kan dan niet richten of kijken zonder je paard een andere kant op te sturen.
CodeCaster schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:59:

Waarom zijn ook de cirkels rond mijn health-, stamina- en oog-icoontjes altijd minstens half leeg? Eet en slaap ik te weinig, of moet ik gewoon vaker drankjes drinken?
Ik denk dat dit is omdat je nog kunt verbeteren. Door te rennen raakt je stammina leeg, maar je bouwt ook op wat hij maximaal vol kan zijn. Dat is nu dus half. Gewoon veel rennen, je paard veel laten rennen en je paard continu aaien (voor de band) als je er op zit om die stats te verbeteren denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 15-04-2020 08:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:18
..
Het is wellicht te vroeg om "overhyped en buggy" te zeggen, en wát is het spel mooi en voelt het alsof het bomvol potentie zit, en ik wil er zo graag van genieten, maar dit is allemaal zeer frustrerend, zeker als ik af en toe maar een uurtje of twee wil spelen.

Ik lees in dit topic meer frustraties met de controls, dus ik ben niet de enige. Heeft er nog iemand hoop dat dit ooit gefixt gaat worden? Of: wat doe ik allemaal verkeerd dat ik hier zo'n moeite mee heb?
Hier nog een hilarisch filmpje over de Read Dead logica :)

YouTube: Red Dead Redemption 2 Supercut

Verder ervaar ik hetzelfde als in jouw review. Ik denk niet dat dit nog verbeterd wordt, en zeker niet in de single player mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
huiz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:47:
[...]

Hier nog een hilarisch filmpje over de Read Dead logica :)

YouTube: Red Dead Redemption 2 Supercut

Verder ervaar ik hetzelfde als in jouw review. Ik denk niet dat dit nog verbeterd wordt, en zeker niet in de single player mode.
Filmpje is inderdaad heel herkenbaar haha :+ _/-\o_

Verder heb ik wel genoten van de single player. Veel looten en missies doen en niet teveel aandacht besteden aan je health, stamina of dead eye dat scheelt al een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik ben nu zelf weer bezig in chapter 6. Heb bij release toen net chapter 6 gehaald en toen is mijn PS4 gecrashed (ik had geen plus dus geen back-up van mijn savegame). Ik heb er lang tegenaan gehikt dat ik de eerste 5 chapters weer overnieuwd zou moeten doen en ik had daar vlak na de crash veel tegenzin in, maar tijdens de corona heb ik me weer goed vermaakt met de game. Ik heb een heel aantal dingen iets anders aangepakt dan eerder en ik krijg nu ook een stuk beter het verhaal mee omdat ik me minder druk maak over wat er komt.

Ik vind het wel weer heerlijk wegspelen en hoop dat ik nu het einde van de game wel ga halen (al was die crash aan mezelf te wijten en niet aan de PS4).

Verder herken ik wel een heel aantal van de eerder genoemde punten, maar de meesten weet ik wel omheen te werken. Wat ik echt niet relaxed vindt is dat er op geen mogelijkheid je vaste set aan wapens wordt onthouden, ook niet als ik via de gun shop dit instel. Wat ik nu doe is het vaak instellen als ik op mijn paard stap (en dan ergens ben waar ik wapens kan selecteren), dan lijkt het verder tijdens de missies wel goed te gaan, al gaat het dan nog wel eens fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:58
Ik ben zelf vorige week weer helemaal opnieuw begonnen na het spel een half jaar met rust te laten. Ik merk dat ik met de ervaring van de eerste rit dat ik bepaalde dingen nu anders ga doen. Wel doe meer dingen voor het kamp en ga ik en ga ik meer jagen en verzamelen en loop ik minder snel het verhaal door.
spoiler: title
Oa niet teveel treasure hunting doen omdat je het geld niet krijgt na de dood van Arthur.
Wel heb ik chapter 2 sneller bepaalde missies gedaan omdat je dan sneller bepaalde dingen vrij speelt.

Tevens speel ik zo nu en dan nog met mijn oude safe met John om gewoon lekker te spelen en gemiste dingen te doen.

Over die wapens, ik meen mij te herinneren dat het in het begin deze issues niet speelde maar dat die zijn gekomen na een update van Rockstar. Ik vind het irritant dat als ik aangeef dat ik met 2 pistolen op mijn paard wilt spelen omdat ik dan sneller kan reageren bij een overval dat als die overval kom dat ik secondes mis doordat hij dan toch de shotgun of geweer trekt. Heel irritant...

Edit: Spoilertags toegevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door spijkerhoofd op 17-04-2020 09:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
ik heb het zelf al uitgespeeld, maar je plaatst hier echt ENORME spoilers. Gebruik spoiler tags!

[ Voor 70% gewijzigd door KingKoning op 17-04-2020 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
KingKoning schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:30:
[...]

ik heb het zelf al uitgespeeld, maar je plaatst hier echt ENORME spoilers. Gebruik spoiler tags!
Whoops Sorry had ik even niet door!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

beter om dan zelf ook niet te quoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik kan de klachten wel begrijpen. Ik heb zelf om middernacht voor de winkel gestaan om de game te kopen, en dankzij de hype en het aftellen mij niet zo gestoord aan de klachten. Achteraf gezien loopt de game veel te veel op rolletjes. Soms denk je slims te zijn en ga je links om een gebouw heen in plaats van rechtsom: "Mission failed". Het is niet zo open world als het lijkt.

Verder heb ik de game uitgespeeld en vind ik het niet meer leuk om de wereld in te gaan. Er is niets om voor te werken, behalve dan op je kaart de legendary beesten op te zoeken en ze af te knallen.

Ik ben onlangs weer een nieuwe game begonnen, en nu hang ik lekker in chapter 2 terwijl ik doelloos door de wereld ga en een simpele cowboy speel. Dat geeft iets meer voldoening omdat je het geld gewoon nodig hebt (als je bijv. iemand berooft of huiden verkoopt). Na het uitspelen ben je stinkend rijk en loont het eigenlijk niet meer.

Overigens vond ik het laatste deel van het spel juist het leukste. Ja,
spoiler:
het stront scheppen en boer spelen
Gewoon iets unieks wat ik helemaal niet had verwacht, en heerlijk rustgevend. Ik vond het wel een leuke keuze van Rockstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:18
[...]

Het spel is al 1,5 jaar oud en lang niet zo'n hype als GTA. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die het nu nog willen kopen en er nog nooit iets van gezien hebben op YouTube.

Moeten we nog steeds spoilers toepassen hier? Er gebeurt al maandenlang niets in dit topic, behalve nu enkele mensen die het spel voor de 2e keer gestart zijn.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vergeet ze zelf ook regelmatig. Toch zie ik niet in waarom het een probleem zou zijn om ze te blijven gebruiken. (En na commentaar voeg ik ze dus ook netjes toe.) Ik zie nog steeds genoeg mensen op twitch en reddit die hem nu pas kopen en gaan spelen. ( zie ook https://nl.ign.com/animal...-games-van-bolcom-week-15 plek 10 van verkochte games afgelopen week....)

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-04-2020 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
huiz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:51:
[...]
Moeten we nog steeds spoilers toepassen hier? Er gebeurt al maandenlang niets in dit topic (..)
Er zijn genoeg mensen die games één of twee jaar na release pas spelen, zie bijvoorbeeld oude gametopics die soms vanuit het niets weer de kop op steken. Spoilers blijven spoilers, hoe oud een game ook is en het gebruik van tags is slechts een kleine moeite toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Het spel is al 1,5 jaar oud en lang niet zo'n hype als GTA. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die het nu nog willen kopen en er nog nooit iets van gezien hebben op YouTube.
Ik denk dat er redelijk wat mensen zijn die het net gekocht hebben of kopen op Stadia (zoals ik). Dat is pas net live gegaan voor iedereen zonder dat je de premiere edition hoeft te kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
[...]

Moeten we nog steeds spoilers toepassen hier? Er gebeurt al maandenlang niets in dit topic, behalve nu enkele mensen die het spel voor de 2e keer gestart zijn.

:)
Ik heb zelf de game wel bij release gehaald, maar nog nooit het einde bereikt (door eerder genoemde crash). Ik vind het dus wel fijn dat er nog spoilertags gebruikt worden en ik tot nu toe nog niet ben gespoild over het einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:09:
[...]

Er zijn genoeg mensen die games één of twee jaar na release pas spelen, zie bijvoorbeeld oude gametopics die soms vanuit het niets weer de kop op steken. Spoilers blijven spoilers, hoe oud een game ook is en het gebruik van tags is slechts een kleine moeite toch?
tsja... het houdt een keer op toch? Ik vind dat over een game, wanneer een game zoals RDR2 die al twee jaar te koop is, prima over spoilers gepraat kan worden

Iemand die net met Friends is begonnen te kijken, niet deze spoiler lezen!!!!!
spoiler:
Monica en Chandler gaan trouwen
Ross en Rachel ook
Mike is met Phoebe
en Joey krijgt een spin off

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Echt, het kan toch niet aan mij liggen dat ik de hele tijd tegen dit soort dingen aan loop:

Deze stranger riep om hulp, ik red haar van een kidnapping, en ik spam B om te reloaden haar los te snijden haar dood te trappen.

Het spel begint wel vermakelijk te worden, tenminste, met de mindset dat je moet accepteren dat je iedere missie de eerste keer faalt doordat je personage de verkeerde kant op mikt, of schiet terwijl je wil aimen ("Press RT to aim", wat af en toe in beeld komt, is een leugen), of dat je paard over een steen struikelt tijdens een achtervolging.

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 18-04-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Even een mini-review van een tot nu toe zwaar tegenvallend spel. Onlangs heb ik na lange tijd weer een console gekocht, de Xbox One X, mijn vorige was een Xbox 360, verder game ik op de PC. Favoriete games: Battlefield (4, 3, 2, 1942), Rocket League, GTA (allemaal), Fable 2.

Dus toen kocht ik RDR2, want open world, uren ontdek- en speelplezier, Rockstar, fantastische graphics, 5.1-geluid en lekker spelen met een controller. Na een download en installatie van vier uur kon ik beginnen.

Ik ben ondertussen zo'n tien uur spelen verder, en snap er nog maar weinig van. Het lijkt alsof men aanneemt dat je alle personages en hun relaties kent uit het vorige spel? Of is dit zo'n omgekeerde film, waarbij je in de eerste scène kennis maakt met de vijftien hoofdrolspelers, die je vervolgens één voor één in hun eigen flashback of flashforward leert kennen?

Plotseling werd ik met mijn crew gedropt in een witte wereld, waar ik op herten moest jagen. Eén verkeerde druk op de knop, en hert nummer twee (en de rest) vluchtten, waardoor ik er vijf minuten achteraan moest lopen. Nog een scheet later schrokken de herten wéér, en was ik weer vijf minuten verder. Afijn, de hertenlijken lagen uiteindelijk op onze paarden. En als de wereld dan toch volledig wit is door de sneeuwstorm en je alleen de bruine kont van je paard in beeld hebt, ga je op details letten: beide karkassen lagen en bewogen identiek toen onze paarden naast elkaar reden. Nitpick.

Toen kwamen we een beer tegen, maar ik heb niet - of niet lang genoeg - de L1-trigger ingedrukt, dus die beer staat nog steeds niet in m'n Compendium. Heb ik er nou goed aan gedaan om er met een grote boog omheen te lopen, of had ik toch dichterbij moeten komen, en hem misschien zelfs moeten proberen af te schieten?

Eenmaal weer in het kamp aangekomen wordt het nut van het villen en slachten van dieren uitgelegd, en even later ... ga je een trein overvallen. Wat hiertussen is gebeurd, is niet blijven hangen. Vlak voor het overvallen van deze trein wordt het principe van het looten getoond: raap kogels en dure spullen op van de mensen die je neerschiet. Deal. Dus terwijl ik met mijn NPC-teammate door de trein loop en net de eerste wachten heb neergeknald, komt er een grote "(Y) Loot" in beeld. Dus ik hou Y ingedrukt, m'n teammate rent door naar voren en wordt doodgeschoten, waarna ik de treinmissie opnieuw mocht beginnen. Ok, dus je moet looten, tenzij je met NPC's loopt? Of hopen dat je na dit stuk niet door al je kogels geknald bent, of dat je erna de tijd krijgt om alsnog te looten? In dit geval was het dat laatste.

Binnen deze trein, en later ook in gebouwen ben ik daarnaast de hele tijd met de camera aan het stoeien om het overzicht te bewaren, en niet een 47" hoed in mijn woonkamer te hebben.

En toen was er iets met kruiden en craften, maar dat heb ik nog steeds niet begrepen. Misschien komt dat nog, als ik genoeg planten en recepten heb ontdekt? Hoe komen die tien recepten überhaupt in mijn inventory, en kan ik ze nog teruglezen als ik ze verkoop? Kan dat eigenlijk?

Poef, Chapter 2, we rijden naar Horseshoe. Hier hebben we een kamp opgezet, waar nog veel meer te doen is. We rijden naar de stad, en spelen een gescript bargevecht. Op bepaalde tijden moet ik op X, Y of B drukken, zo meldt de UI, en de snelheid of frequentie lijkt niets uit te maken. Plots lig ik in de modder, dan lig ik weer bovenop die vent en daarna word ik van hem afgehaald - en zie in m'n log dat ik dat gevecht toch sneller had moeten winnen. Er zijn dus visuele cues voor de timing voor het uitdelen dan wel blokkeren van stoten? Niet gemerkt; hij mepte dwars door mijn blocks heen, en andersom was dat onmogelijk.

Hierna loop ik naar een saloon, en zie dat ik daar een spel met messen kan spelen. Ik hou Y ingedrukt, en er lijkt niet direct iets te gebeuren, dus ik loop weer weg de saloon uit, maar kan niet meer rennen. Had die Y niet horen te verschijnen, kan dat alleen als er andere mensen aan die tafel zitten? Ik kan ook m'n paard niet meer bestijgen of andere missies beginnen, en het spel-icoon is ook weg uit de saloon, bugged, dus ik herlaad m'n vorige savegame maar.

Dan hoor ik buiten het dorp een Mexicaan met een cougar vechten, en verliezen, en het beest komt op me af. Ik schiet een pijl door z'n kop, vil hem, en blijf over met een pels, vlees, en een karkas. Eerst de pels op m'n paard geladen, vervolgens het karkas, en het vlees zat al in m'n zak. In het kamp haal ik het karkas van m'n paard, blijkbaar kan ik het alleen doneren aan de slager, dus doe dat maar, en vervolgens kan ik de pels die nog op m'n paard ligt alleen nog maar discarden, en niet meer oppakken of in m'n zak stoppen. Na het discarden verdwijnt het item ook gewoon, in plaats van dat het op de grond wordt gegooid of zo. Okay.jpeg.

Toen in terug het kamp in liep, verschenen rechtsboven in beeld kleine, rode icoontjes. Een plusje, een kogeltje en een drumstick. Ik moet blijkbaar dus spullen in m'n kamp aanvullen. Hoe? Ik kan geld doneren en brieven, horloges en andere stuff die ik geloot heb, maar kogels kan ik bijvoorbeeld al niet vinden in het donatiemenu. Medicijnen en eten ook niet. Moet ik deze mogelijkheid nog vrijspelen, of had ik uitgebreider moeten shoppen in het dorp?

En toen kreeg ik een stealth-missie met werpmessen. De eerste drie vijanden ging dat goed, en toen kreeg ik bij de vierde het reticle niet meer te zijn bij het inknijpen van de L-trigger. Dus toen ik gehurkt, met het werpmes in de hand, om die vent heen aan het lopen was en tegelijk LT bleef spammen, stond hij plotseling op en begon er in dezelfde seconde tien man op me te schieten. Toen rende ik richting een heuphoge kist om dekking te zoeken, en na een ram op RB rende mijn personage tegen die kist aan - en bleef rechtop vaststaan, om vervolgens doodgeschoten te worden. Op dat moment heb ik de Xbox afgesloten voor die avond.

Over het log gesproken, er is een journal waar op willekeurige momenten nieuwe tekeningen en verhalen in verschijnen. Wanneer gebeurt dit, en is dit een herhaling van wat er in de cutscenes gebeurt, of heeft het nut voor het begrijpen van het achtergrondverhaal om af en toe dit journal weer door te bladeren? En wanneer moet ik dat doen dan?

Sowieso is het handschrift in het journal onleesbaar, en dat geldt eigenlijk voor ieder beschreven stuk papier in het spel. Dus ik moet telkens op X drukken om de tekst in het menu-font te lezen. En de HUD-icoontjes zijn te klein, net als de icoontjes op de map, die niet mee vergroten met het inzoomen daarvan.

En als je na een dag of twee niet spelen terug het spel in komt, hoe weet je dan waar je mee bezig was? Ik heb geen overzicht kunnen vinden van alle gevoerde gesprekken of voltooide missies. Maar misschien nog niet hard genoeg gezocht.

Dus, tl;dr:

• Bugs
• Mogelijkheden en functies binnen het spel worden (craften, jagen, stats, ...) op het verkeerde moment of niet of te chaotisch uitgelegd

Hahah..heb precies hetzelfde, ben even ver gekomen en heb precies dezelfde gedachtes en opmerkingen. Kan me er nog steeds niet toe zetten om het weer op te pakken. Graphics zij mooi, maar de gameplay...pffff

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54

Dus, tl;dr:

• Bugs

Als ik je favoriete spellen zie battlefield, rocket league en gta begrijp ik wel waarom het spel je niet goed bevalt. Het is geen actiespel, je moet een beetje opletten wat er word verteld voor het verhaal. Om herten te jagen moet je ze niet laten schrikken. De beer was gevaarlijk omdat hij hongerig was en je al genoeg vlees had dus moest je hem niet doden. De treinoverval, je moest hem stoppen dan heb je geen tijd om te looten, dat kan je doen als de trein gestopt is en de missie afgelopen. Vlees kan je alleen bij pearson de kok doneren, ook de pels om te craften of te verkopen. Spullen aanvullen doe je via de ledger bij de tent van dutch. De stealth missie kan je ook anders doen met pijl en boog of iedereen direct afknallen.De cirkels rond je health, stamina en oog-icoontjes worden voller als je meer ervaring opdoet en verder in het spel komt. Er zijn maar 3 personages in red dead redemption 2 die in het vorige spel zaten, john marston, dutch van linde en bill williamson. Het is ook een sequel, dus zou je eerst red dead redemption 2 en dan pas nr 1 moeten spelen. Veel bugs ben ik ook nog niet tegen gekomen alleen de fence bij de emerald ranch willen ze niet fixen. Ik speel ook op een 4k tv en alles is goed leesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
steenbok schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:36:
[...]
Veel bugs ben ik ook nog niet tegen gekomen alleen de fence bij de emerald ranch willen ze niet fixen. Ik speel ook op een 4k tv en alles is goed leesbaar.
Dat is ook de enige die ik gezien heb, op een gegeven moment waren daar zijn tafels enzo weg, heel vreemd om te zien.

Gisteren eindelijk de credits van RDR2 over het scherm gehad. Ben er twee keer aan begonnen en nu eindelijk helemaal uitgespeeld (dat ik twee keer moest beginnen kwam door een crash van mijn PS4 en het kwijtraken van een savegame). Aan één kant ben ik blij dat ik het einde heb bereikt en dat ik erdoor ben, maar aan de andere kant speelde het wel zo lekker dat ik nog wel een tijdje door had kunnen spelen.

Map:
spoiler:
Als je gewoon de verhaalmissies speelt blijft 1 deel van de map redelijk on verkend, dus daar ga ik nog wat tijd in stoppen om dat te ontdekken. In het zuidwesten ver van Blackwater af, als je op de map met je cursor kijkt ligt daar nog een enorm gebied wat je dus eigenlijk amper gebruikt in de game.

Laatste missie:
spoiler:
Wat een anticlimax is het als je je de hele weg naar boven hebt geschoten om dan uiteindelijk niet Micah neer te mogen schieten, wel fijn dat Dutch daar eindelijk een beetje omdraait. Ik had Dutch ook wel een kogel door zijn kop heen willen jagen, maar ja, hij zit ook in Red Dead Redemption, dus je wist dat dat niet ging gebeuren. Na het trage omhoog schieten en doorpushen totdat je er eindelijk bent, ging dat laatste stukje wel heel erg snel. Daar zat voor mij niet echt een goede balans in.

Al met al een toffe game, ik vind het zelf alleen erg jammer dat er zoveel in gevloekt moet worden, dat had wel een heel stuk minder gekund. Voor het verhaal was dat niet echt nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 16:06
Het blijft voor mij een heerlijk spel. Ik wil zelfs niet teveel spelen omdat ik bang ben om in een gat te vallen als ik het verhaal uit heb. Het is een heerlijk spel om languit op de bank te spelen en te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

steenbok schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:36:
[...]

Als ik je favoriete spellen zie battlefield, rocket league en gta begrijp ik wel waarom het spel je niet goed bevalt. Het is geen actiespel, je moet een beetje opletten wat er word verteld voor het verhaal. Om herten te jagen moet je ze niet laten schrikken. De beer was gevaarlijk omdat hij hongerig was en je al genoeg vlees had dus moest je hem niet doden. De treinoverval, je moest hem stoppen dan heb je geen tijd om te looten, dat kan je doen als de trein gestopt is en de missie afgelopen. Vlees kan je alleen bij pearson de kok doneren, ook de pels om te craften of te verkopen. Spullen aanvullen doe je via de ledger bij de tent van dutch. De stealth missie kan je ook anders doen met pijl en boog of iedereen direct afknallen.De cirkels rond je health, stamina en oog-icoontjes worden voller als je meer ervaring opdoet en verder in het spel komt. Er zijn maar 3 personages in red dead redemption 2 die in het vorige spel zaten, john marston, dutch van linde en bill williamson. Het is ook een sequel, dus zou je eerst red dead redemption 2 en dan pas nr 1 moeten spelen. Veel bugs ben ik ook nog niet tegen gekomen alleen de fence bij de emerald ranch willen ze niet fixen. Ik speel ook op een 4k tv en alles is goed leesbaar.
Volgens mij begrijp je m'n reacties niet helemaal. Het is niet dat ik het spel niet leuk vind omdat er te weinig in geschoten of geraced wordt. Mijn punt is dat er zo ontzettend veel vaagheden in het spel zitten. Dat kun je counteren met "dat is het genre", maar dat is het punt niet. Ik heb er ondertussen bijna 40 uur in zitten, en geniet echt wel van het spel. Dat betekent niet dat ik het eens ben met alle keuzes van de makers, en ik kén deze engine met z'n eigenaardigheden. Bepaalde GTA-frustraties met de physics zijn merkbaar terug.

Nogmaals, een aantal vaagheden op een rij:

• Je begint het spel met een groep van ongeveer tien mensen in een sneeuwstorm, en hoe het verhaal wordt verteld, moet je er maar van uitgaan dat je weet wie deze personages zijn en wat hun rol is. Nu na wat meer spelen, blijkt dat de helft van de groep in ieder geval tot en met chapter 3 nauwelijks relevant is, maar hooguit opvulling van je kamp, en af en toe zijn ze op zoek naar spullen die je voor ze mag halen. Ik vind dit een hele vage introductie van een verhaal waarin ik heel graag meegesleept wil worden.
• Die herten: het is prima en logisch dat je voorzichtig moet doen bij het jagen. Het is alleen nogal bijzonder frustrerend dat je tien minuten op je tenen moet lopen in een spel dat nog geen half uur gespeeld is, waar iedereen zo lovend is over de fantastische graphics en gameplay, terwijl je midden in een sneeuwstorm in een ondergesneeuwde, witte wereld rondsluipt waar je geen hand voor ogen ziet. Dat is een ontwerpkeuze waar ik niet bij kan. Is dat nou echt hét moment om het jagen op zo'n irritante manier te gaan uitleggen, of kan dat misschien ook wat later in het spel?
• De beer: dit was ná de cutscene. Ik ben toen vergeten om, terwijl ik naar de beer keek, "[RB] Study" ingedrukt te houden, waardoor die beer op dat moment niet in m'n compendium kwam. Is, blijkt daarna, ook totaal niet relevant, tenzij je het spel 100% wil uitspelen, en het is niet de laatste beer die je tegenkomt.
• Dat van dat looten: er wordt letterlijk voor een bepaalde missie verteld hoe belangrijk looten is, en in diezelfde missie heb je blijkbaar geen tijd om te looten. Heb je dat erna wel? Dat wordt niet verteld, dat moet je maar uitvinden. Bij legio andere missies eindigt de missie in een cutscene waarna je ineens weer ergens anders bent, dus weg van de lootbare lijken.
• Het Journal: wat komt hier nou in, en wat niet? Grappig om af en toe door te bladeren om te kijken wat Arthur nu weer van iemand vindt of om tekeningen van dieren of planten te vinden, maar lang niet alles komt erin. Dus het is geen vervanging van je Compendium of missie-log. Wat is het dan wél? Niet meer dan een mooie aanvulling?
• De recepten. Aan het begin krijg je iets van 10 recepten die je dan kunt craften, prima. Hoe kom je aan meer recepten? Ik heb er nu 13, maar waar is de rest? Wanneer leer ik iets koken met de zakken vol kruiden die ik nu heb? Kan ik ergens recepten kopen, vinden, winnen?
• De cirkels om je meters: mij is niet duidelijk hoe je deze groter krijgt. Als ik vis, krijg ik na een vangst te zien "hartje +20", maar m'n health-meter wordt niet groter. M'n stamina is wel bijna helemaal vol, omdat ik altijd hele stukken ren. Dead Eye +1 na een beest te hebben neergeschoten is grappig, maar sommige potions geven +20 of zelfs +50, dus volgens mij kan ik me beter klem zuipen aan potions dan dat ik het met jagen probeer op te hogen.

Al met al dus een prima spel, maar ik heb wel moeten wennen aan de "zoek het maar uit of zoek het maar op"-mentaliteit, terwijl ik alle hulp en tutorials in het spel vol aan heb staan. En achteraf kun je alles als "duh" bestempelen, maar veel dingen zijn niet intuïtief en worden niet of niet goed uitgelegd.

En dan kun je zeggen dat je maar één bug hebt ontdekt, maar dat wat bij mij in die stealth-missie gebeurde, is wel een bug. Ik heb dus m'n 8 (!) werpmessen equipped. Ik druk nadat de missie is begonnen op de linkertrigger (Xbox) om te mikken, en zie m'n reticle (het "mik-rondje") verschijnen. Ik kill de eerste, niemand heeft het door, prima. Ik kill op precies dezelfde manier de tweede en derde vijand, en bij de vierde verschijnt m'n reticle niet meer en ben ik screwed.

Ook de eerste keer toen ik dat mes-op-tafel-spel startte, bleef mijn game hangen in een modus tussen het starten van dat spel en het spelen ervan in: ik zat niet aan tafel, kon dus gewoon rondlopen in de wereld, maar kon nergens meer mee interacten, en het messenspel begon ook niet.

Neemt niet weg dat ik ontzettend geniet van het spel, maar het is echt even inkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
CodeCaster schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Bepaalde GTA-frustraties met de physics zijn merkbaar terug.
Hier kan ik helemaal mee inkomen.
En niet alleen de physics, ook de typische Rockstar controls en het verplichte pad tijdens een missie wekken vaak enige mate van frustratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
[...]

Volgens mij begrijp je m'n reacties niet helemaal. Het is niet dat ik het spel niet leuk vind omdat er te weinig in geschoten of geraced wordt. Mijn punt is dat er zo ontzettend veel vaagheden in het spel zitten. Dat kun je counteren met "dat is het genre", maar dat is het punt niet. Ik heb er ondertussen bijna 40 uur in zitten, en geniet echt wel van het spel. Dat betekent niet dat ik het eens ben met alle keuzes van de makers, en ik kén deze engine met z'n eigenaardigheden. Bepaalde GTA-frustraties met de physics zijn merkbaar terug.

• Je begint het spel met een groep van ongeveer tien mensen in een sneeuwstorm, en hoe het verhaal wordt verteld, moet je er maar van uitgaan dat je weet wie deze personages zijn en wat hun rol is. Nu na wat meer spelen, blijkt dat de helft van de groep in ieder geval tot en met chapter 3 nauwelijks relevant is, maar hooguit opvulling van je kamp, en af en toe zijn ze op zoek naar spullen die je voor ze mag halen. Ik vind dit een hele vage introductie van een verhaal waarin ik heel graag meegesleept wil worden.
• Die herten: het is prima en logisch dat je voorzichtig moet doen bij het jagen. Het is alleen nogal bijzonder frustrerend dat je tien minuten op je tenen moet lopen in een spel dat nog geen half uur gespeeld is, waar iedereen zo lovend is over de fantastische graphics en gameplay, terwijl je midden in een sneeuwstorm in een ondergesneeuwde, witte wereld rondsluipt waar je geen hand voor ogen ziet. Dat is een ontwerpkeuze waar ik niet bij kan. Is dat nou echt hét moment om het jagen op zo'n irritante manier te gaan uitleggen, of kan dat misschien ook wat later in het spel?
• De beer: dit was ná de cutscene. Ik ben toen vergeten om, terwijl ik naar de beer keek, "[RB] Study" ingedrukt te houden, waardoor die beer op dat moment niet in m'n compendium kwam. Is, blijkt daarna, ook totaal niet relevant, tenzij je het spel 100% wil uitspelen, en het is niet de laatste beer die je tegenkomt.
• Dat van dat looten: er wordt letterlijk voor een bepaalde missie verteld hoe belangrijk looten is, en in diezelfde missie heb je blijkbaar geen tijd om te looten. Heb je dat erna wel? Dat wordt niet verteld, dat moet je maar uitvinden. Bij legio andere missies eindigt de missie in een cutscene waarna je ineens weer ergens anders bent, dus weg van de lootbare lijken.
• Het Journal: wat komt hier nou in, en wat niet? Grappig om af en toe door te bladeren om te kijken wat Arthur nu weer van iemand vindt of om tekeningen van dieren of planten te vinden, maar lang niet alles komt erin. Dus het is geen vervanging van je Compendium of missie-log. Wat is het dan wél? Niet meer dan een mooie aanvulling?
• De recepten. Aan het begin krijg je iets van 10 recepten die je dan kunt craften, prima. Hoe kom je aan meer recepten? Ik heb er nu 13, maar waar is de rest? Wanneer leer ik iets koken met de zakken vol kruiden die ik nu heb? Kan ik ergens recepten kopen, vinden, winnen?
• De cirkels om je meters: mij is niet duidelijk hoe je deze groter krijgt. Als ik vis, krijg ik na een vangst te zien "hartje +20", maar m'n health-meter wordt niet groter. M'n stamina is wel bijna helemaal vol, omdat ik altijd hele stukken ren. Dead Eye +1 na een beest te hebben neergeschoten is grappig, maar sommige potions geven +20 of zelfs +50, dus volgens mij kan ik me beter klem zuipen aan potions dan dat ik het met jagen probeer op te hogen.

Al met al dus een prima spel, maar ik heb wel moeten wennen aan de "zoek het maar uit of zoek het maar op"-mentaliteit, terwijl ik alle hulp en tutorials in het spel vol aan heb staan. En achteraf kun je alles als "duh" bestempelen, maar veel dingen zijn niet intuïtief en worden niet of niet goed uitgelegd.

En dan kun je zeggen dat je maar één bug hebt ontdekt, maar dat wat bij mij in die stealth-missie gebeurde, is wel een bug. Ik heb dus m'n 8 (!) werpmessen equipped. Ik druk nadat de missie is begonnen op de linkertrigger (Xbox) om te mikken, en zie m'n reticle (het "mik-rondje") verschijnen. Ik kill de eerste, niemand heeft het door, prima. Ik kill op precies dezelfde manier de tweede en derde vijand, en bij de vierde verschijnt m'n reticle niet meer en ben ik screwed.

Ook de eerste keer toen ik dat mes-op-tafel-spel startte, bleef mijn game hangen in een modus tussen het starten van dat spel en het spelen ervan in: ik zat niet aan tafel, kon dus gewoon rondlopen in de wereld, maar kon nergens meer mee interacten, en het messenspel begon ook niet.

Neemt niet weg dat ik ontzettend geniet van het spel, maar het is echt even inkomen.
En valt het spel nog tegen nu dat je wat langer gespeeld hebt, ik had het eerste deel ook al gespeeld misschien dat dat wat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
[...]

Voor een deel kan ik mij inkomen met jouw kritiekpunten. Vooral de controls zijn soms ruk, maar dat heb ik met veel games dat sommige dingen niet lekker lopen, zoals AC en Battlefield dat je niet kan springen over een klein heuveltje terwijl de kogels om je oren vliegen.

Ik weet niet of je het eerste deel gespeeld hebt, maar daar kom je veel info te weten over het verleden van de groep!

Over de pamflets kan ik je aanraden om deze interactieve map te gebruiken. Bij de Loots kun soms Pamflets vinden. Ik gebruik deze map veel voor verborgen opjecten en schatten te vinden: https://rdr2map.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Zelf kan ik me, eerlijk gezegd, totaal niet vinden in de kritiekpunten die de game soms krijgt. Tuurlijk, iedereen ziet dit anders en heeft een bepaalde smaak, maar Red Dead Redemption 2 was voor mij een game ervaring zoals ik die nog nooit heb meegemaakt.

Toegegeven, mij ligt dat langzame wel. Lekker in de wereld en in het verhaal worden opgezogen en de tijd nemen om alles te ontdekken. De setting en beleving is fénomenaal neergezet, nooit eerder ben ik zo opgegaan in een game. Al was het maar een random persoon die gebeten was door een slang, of iemand die uit hoogmoed tegen je wilde racen. Elke activiteit voelde zeer realistisch. Van de dieren en het verzamelen van huiden, de random events tot aan de personages. De zijmissies waren daarnaast van een uitermate hoog niveau.

Dan hebben we het nog niet eens over het hoofdverhaal in dit spel, dit was bijna filmisch. De personages nemen je mee en slagen erin om zelfs een band met de speler op te bouwen. De ontwikkeling van bepaalde karakters is zeer interessant en spannend.

De wereld voelt levensecht aan. Alles beweegt, reageert en anticipeert. De game beloont je daarnaast voor het verkennen van huizen en andere locaties, dit voelde erg goed. Wanneer je een geheime schatkaart ontdekt op een afgelegen plek, is dat een bijzonder leuke ervaring.

Tuurlijk, niet elke game is helemaal perfect. De game is niet altijd even moeilijk, en het loot systeem is soms wat vaag als je bij meerdere voorwerpen in de buurt staat. Echter, RDR2 heeft voor mij de perfectie aangetikt. Heb heel wat games gespeeld maar de ervaring en beleving komt nergens in de buurt van dit spel. Indien je accepteert dat letterlijk élke game bepaalde nadelen heeft en je het complete plaatje in beeld hebt, is daar voor mij geen andere conclusie mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mee eens, van mij mogen er meer van dit soort games uitkomen. Ongelofelijk hoe alles eruit ziet, hoe de wereld leeft, hoe het verhaal opbouwt en gebracht wordt. En er is ontzettend veel te doen en beleven.

De kritiek op het tempo snel ik wel. Het is (met momenten) traag en daar moet je op dat moment zin in hebben. Soms als ik druk ben dan wil ik gamen en snel vermaakt worden. Ik heb RDR2 gespeeld bij release, ergens in de wintermaanden. Uitspeeld in de kerstvakantie. Koud buiten, vroeg donker en wat meer tijd... dan is het de perfecte game. Ik kan mij voorstellen dat nu in de Corona tijd het ook fijn is.
Overigens verschilt de traagheid nogal per chapter. Ik vond het erg bijdragen aan de sfeer, in het wilde westen kende men geen haast, wel momenten dat het gevaar op de loer ligt en de boel in een stroomversnelling komt.

Grootste minpunt vond ik de controls, daar zat ik soms iets teveel mee te klooien. Bepaalde dingen boeide mij ook wat minder (het kamp, het jagen, het craften), maar je hebt redelijk zelf in de hand hoeveel tijd je daaraan besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

steenbok schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:29:
[...]

En valt het spel nog tegen nu dat je wat langer gespeeld hebt, ik had het eerste deel ook al gespeeld misschien dat dat wat scheelt.
Het spel an sich valt zeker niet tegen, anders zou ik er geen 40 uur in gestoken hebben! Maar er zijn gewoon zoveel eigenaardigheden waar ik me maar moeilijk overheen kan zetten.
spijkerhoofd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:37:
[...]

Voor een deel kan ik mij inkomen met jouw kritiekpunten. Vooral de controls zijn soms ruk, maar dat heb ik met veel games dat sommige dingen niet lekker lopen, zoals AC en Battlefield dat je niet kan springen over een klein heuveltje terwijl de kogels om je oren vliegen.

Ik weet niet of je het eerste deel gespeeld hebt, maar daar kom je veel info te weten over het verleden van de groep!

Over de pamflets kan ik je aanraden om deze interactieve map te gebruiken. Bij de Loots kun soms Pamflets vinden. Ik gebruik deze map veel voor verborgen opjecten en schatten te vinden: https://rdr2map.com
En over die pamphlets gesproken... Ik kwam zojuist bij de "Fence" om wat spullen te verkopen, onder andere een stuk goud voor $300, en zag dat deze persoon in het verkoopscherm een tab "Documents" had met, jawel, pamfletten voor recepten! *O* Dat was me eerder niet opgevallen (als 'ie er al stond). Dus ik koop de tien papieren die hij heeft voor bij elkaar $500, lees de documenten een voor een door en ga blij als een kind de nieuwe dingen craften.

En toen reed ik terug naar het kamp, waar Kieran meldt dat 'ie iets had neergelegd bij m'n veldbed omdat ik eerder wat kruiden voor hem had geplukt. En wat ligt daar? Uiteraard, één van de pamfletten (iets van Horse Meal) die ik net had gekocht voor $50. -O-

En ja, die random events zijn leuk. Ik heb al meer dan eens slangengif uit iemands been gezogen of iemand medicijnen gegeven omdat 'ie foute plantjes had gegeten. En als je deze personen later dan weer tegenkomt, hebben ze een cadeautje voor je.

Die random ontmoetingen zijn niet altijd even leuk. Eén van m'n eersten was een vrouw in een koets, die schreeuwde dat het niet haar schuld was dat haar man haar sloeg. Dus ik ga verhaal halen bij de kerels die haar vervoeren, en een kleine shootout later heb ik de sterke arm der wet achter me aan. Oeps. Maar goed, die had ik nog kunnen weten: val geen gevangenentransport aan, wat de gevangene ook roept. Als je tenminste niet "Wanted" wil worden.

Een van de minder gelukkige random-ervaringen was degene naast een tabakplantage bij Caliga Hall. Dit is een zwaarbewaakt kamp, bleek achteraf, maar ik reed er alleen maar langs voor een andere missie (ik geloof de foto's van de scherpschutters, voor de schrijver uit Valentine), toen plots uit de bosjes iemand om hulp riep. Die persoon werd overvallen door gangsters van de lokale bende, dus ik, goed als ik ben, schoot de gangsters dood.

Maar de bewakers van de tabakplantage zijn zo geprogrammeerd, dat als er in hun buurt geschoten wordt, ze gaan terugschieten. Zucht. Ik wilde alleen maar even iemand helpen. Twintig dode bewakers verder ben ik maar weggegaloppeerd de avondzon in...

Daar ging m'n Honor. Ik stond 75% in het goed, maar hierna stond m'n wijzertje weer mooi in het midden.

En nu, maar de clip is nog aan het uploaden (30 seconden uploaden naar OneDrive vanaf de Xbox duurt een uur) had ik wel weer de frustratie van de dag. Ik had er een trein-achtervolg-missie opzitten, waarbij je ontsnapte gevangenen van een trein moet plukken. Wanneer je op het dak van de trein moet worstelen met één van de gevangen, draait de camera geforceerd, waardoor je van de trein af loopt en doodvalt. Tot tweemaal toe. Enfin, ik heb eindelijk de missie af, vraagt Hosea of ik samen met hem en Dutch wil gaan vissen. Dat wil ik wel.

Dus we parkeren onze paarden bij de waterlijn, we "lenen" een boot en gaan lekker vissen. Vijf vissen later vraag ik me af of ik misschien iets moet doen om deze missie verder te laten gaan, en ineens verschijnt linksboven in beeld "[LB] Put away fishing rod" ofzo. Prima, dus ik stop m'n hengel weg, en Arthur meldt dat het tijd wordt om naar huis te gaan.

De mannen gaan zitten, Arthur begint de roeien, en ... het scherm wordt zwart/wit.
FAILED
Your horse has died.
WAT. Wat de hel is hier gebeurd? Stond 'ie nog op "follow" van vóór de missie en is 'ie achter de boot aangezwommen, of stond 'ie te dicht bij het water en is het springvloed geworden in het meer, of is 'ie gebeten door een ratelslang?

Ik was gewoon lekker aan het vissen! "Retry Checkpoint" dan maar, en hopen dat dat beest nog leeft...

Edit:

Maar nogmaals, waar ik ook deze reactie mee begin: dit zijn "eigenaardigheden" of "vaagheden" die me opvallen en soms storen aan het spel. Ik geniet er echt wel van, maar tegelijk vind ik het leuk om op deze manier te schrijven over mijn ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 03-05-2020 19:17 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.