Zojuist de game uitgespeeld. Het was mijn eerste RDR, deel 1 heb ik nooit gespeeld en wist dus niet echt wat ik kon verwachten.
Voor mij was het een spel met twee gezichten.
Qua verhaal, karakterontwikkeling, graphics, sfeer, belichting, muziek, nevenactiviteiten, details was alles top notch.
Werkelijk fantastisch.
Qua gameplay laat de game echter flink te wensen over;
Looten gaat soms moeilijk als je niet precies recht voor iets staat;
Steile wandjes donder je vaak vanaf, terwijl je bij enkele missies tegen rotswanden oploopt die vele malen steiler zijn;
Ga een 5 seconden zwemmen en je verdrinkt, terwijl je in enkele missies vanaf midden op zee naar de kust zwemt. De game zegt dat je stamina kunt verhogen door te zwemmen, het zou leuk zijn als dat ook kán;
Ammo per stuk craften is traag, waarom kan ik niet gewoon in één keer de hoeveelheid craften die ik kán craften. Gaat er echt iemand een paar honderd split point kogels stuk voor stuk zitten craften?;
Regelmatig dat ik missies in ben gaan of van mijn paard af stap zonder guns, terwijl ik wel guns heb toegewezen via de gunstore;
Outfits die veranderen of niet opgeslagen worden;
Zeer beperkte vrijheid tijdens de toch al erg lineaire missies;
Missies die falen vanwege slechte AI (x has been abandoned, x has been lost, x has died etc)...
Typisch Rockstar. TW3 en GTA (duh) hebben ook veel last van dit soort houterige gameplay.
Speel één keer Horizon en je merkt hoe soepel het ook kan.
De positieve punten wegen zwaarder dan de negatieve maar met betere gameplay en controls had de game echt vele malen beter kunnen zijn. Hopelijk pakken ze dat eens flink aan bij de volgende game.
Just my 2 cents
[
Voor 7% gewijzigd door
Superkiwi op 14-09-2019 00:02
]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"