Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-09 15:55

Bloodclot

Jawier!

Alle chapters nu uitgespeeld (nu begonnen aan epiloog). (71%)
Ik als 37 jarige met drukke baan, gezin, dus weinig tijd, vond het fantastisch om dit spel af en toe even uurtje/2 uurtjes te spelen (1-2 keer in de week). Heb er dus ook maanden over gedaan :)
Sommige punten op het laatst een brok in de keel.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst een singleplayer game uit heb gespeeld, zal wel meer dan 15 jaar terug zijn. Tempo van het spel beviel me goed, ook het free-roamen door natuur/dorpjes heen en niet de druk om perséé het verhaal te volgen. Graphics zijn fantastisch, vooral in de bergen als je over een klein bergpaadje loopt met een groot meer onder je wanneer je de zon op ziet komen.

De PS4 pro die ik in december heb gekocht was voor mij de eerste console die ik heb gekocht, was voorheen (lees pre-gezin tijd)voornamelijk mmo gamer.

Nu liggen er komende tijd genoeg single player games voor mij in de planning: witcher 3, last of us, etc-etc-etc.

Ik vermaak me ook om af en toe met vrienden het online gedeelte te spelen, heerlijk lachen. Ook heb ik er vertrouwen in dat het komende jaar veel content bij komt online. En zodra er een singleplayer DLC komt, is die ook voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:11
Helemaal eens Bloodclot! Ik speel ook zo nu en dan een paar uurtjes en vermaak mij er ook nog prima mee. Ondanks enkele irritante dingen zoals het soms nodeloos veel moeten paardrijden van A naar B voor een 'e'en of andere vage side quest en het ontbreken van een echt goede Fast travel.

Momenteel heb ik vrijwel alle challenges op 8/10, 9/10 of 10/10 (afgezien van explorer en bandit) ,de Exotic quest is afgerond, veel side-stuff afgerond (of bijna) zoals de dreamcatchers, dino botten, home robbery's e.d.. Ben ergens op 3/4 van Chapter 4 denk ik. Maak zoveel mogelijk zaken af voor de 100% trophy en de platinum trophy voordat ik verder ga met het verhaal. Daarna in 1 keer het verhaal afronden zodat ik niet teveel afgeleid wordt door side missies e.d. tijdens het verhaal. Want het valt mij op dat het verhaal wat wegzakt en de immersie in het verhaal wanneer je allerlei andere zaken erbij gaat doen.

Hoi :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:39
Bloodclot schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:13:
Ik als 37 jarige met drukke baan, gezin, dus weinig tijd, vond het fantastisch om dit spel af en toe even uurtje/2 uurtjes te spelen (1-2 keer in de week). Heb er dus ook maanden over gedaan :)
Sommige punten op het laatst een brok in de keel.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst een singleplayer game uit heb gespeeld, zal wel meer dan 15 jaar terug zijn. Tempo van het spel beviel me goed, ook het free-roamen door natuur/dorpjes heen en niet de druk om perséé het verhaal te volgen. Graphics zijn fantastisch, vooral in de bergen als je over een klein bergpaadje loopt met een groot meer onder je wanneer je de zon op ziet komen.

De PS4 pro die ik in december heb gekocht was voor mij de eerste console die ik heb gekocht, was voorheen (lees pre-gezin tijd)voornamelijk mmo gamer.

Nu liggen er komende tijd genoeg single player games voor mij in de planning: witcher 3, last of us, etc-etc-etc.

Ik vermaak me ook om af en toe met vrienden het online gedeelte te spelen, heerlijk lachen. Ook heb ik er vertrouwen in dat het komende jaar veel content bij komt online. En zodra er een singleplayer DLC komt, is die ook voor mij.
Hier vrijwel identieke situatie maar dan 35 jaar en gezin/werk/etc :P .. 10+ jaar WoW (en soms andere PC/PS3 games) gespeeld. Vorig jaar xbox gekocht met name voor RDR2. Flink wat (2e hands) games gekocht. Maar ben er nog niet aan toe gekomen. 1e run 70% iets van 75 uur over gedaan in 2 maanden. Maar had het gevoel dat ik teveel had gemist. Dus toch maar een 2e run en alles proberen te halen. Het spel is zo gigantisch. Irritaties mbt controls af en toe voor lief nemende.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:08:
Helemaal eens Bloodclot! Ik speel ook zo nu en dan een paar uurtjes en vermaak mij er ook nog prima mee. Ondanks enkele irritante dingen zoals het soms nodeloos veel moeten paardrijden van A naar B voor een 'e'en of andere vage side quest en het ontbreken van een echt goede Fast travel.

Momenteel heb ik vrijwel alle challenges op 8/10, 9/10 of 10/10 (afgezien van explorer en bandit) ,de Exotic quest is afgerond, veel side-stuff afgerond (of bijna) zoals de dreamcatchers, dino botten, home robbery's e.d.. Ben ergens op 3/4 van Chapter 4 denk ik. Maak zoveel mogelijk zaken af voor de 100% trophy en de platinum trophy voordat ik verder ga met het verhaal. Daarna in 1 keer het verhaal afronden zodat ik niet teveel afgeleid wordt door side missies e.d. tijdens het verhaal. Want het valt mij op dat het verhaal wat wegzakt en de immersie in het verhaal wanneer je allerlei andere zaken erbij gaat doen.
Ik heb fasttravel nog niet gebruikt (en heb chapters al uitgespeeld..).
Ja de laatste o'driscols (sp?) missie, waar je helemaal aan de westkant van de map zit, dan weer terug op paardje. Pokke-end terug op paardje, maar even langs Valentine, daar wat auwehoeren/kapper/biertje/supplies/biertjes/poker/whiskey/BARFIGHT, onderweg proberen wat perfect pelts te maken. Je komt weer zooi tegen waar je in komt en uit probeert tekomen. Ben je weer de hele avond verder voordat je weer verder gaat met de hoofdmissies, maar dat vind ik zelf niet erg, heb totaal geen haast. Het roamen in de wereld vind ik zelf al een mooi avontuur.

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:05
Ik heb al een aantal van die grijze stippen geholpen, maar heel vaak wil ik na de situatie die persoon nog even aanspreken en richt dan per ongeluk vaak m'n pistool op diegene... waardoor die het niet zo waardeert meestal.
Wel echt een uitgebreide game en wat een oog voor detail zeg! Maar de besturing laat soms te wensen over..

Kalder wijzigde deze reactie 16-03-2019 08:47 (7%)

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-09 12:14
Vandaag het spel uitgespeeld. Ik was in december klaar met de eerste 6 hoofdstukken maar ben toen gestopt. Deze maand weer verder gegaan met de epiloog.

Geweldig spel, ik vond de epiloog niet eens heel traag. Deel 1 was wel een beetje traag maar ik vond het ook wel wat unieks hadden, ik had best plezier in de farmer uithangen. Plus het kwam vaak voor dat je bv. 2 hekken inslaat en je dan in cinematic mode komt en de rest automatisch gebeurd.

spoiler:
Dat geld van Dutch dat in de hut lag na de final mission en die je meeneemt, 20k... Het was eigenlijk al duidelijk maar dit laat zien dat Dutch nooit geloofde in de final heist, hij had al lang genoeg geld.

Steam: Brogala

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 08:25
Bloodclot schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:13:
39 hier, net gister een PS4 gekocht. En RDR2 (na het gezien te hebben bij neefjes van m'n vriendin). Goed om te weten dat dit me nog wel een paar maanden zoet gaat houden :D

https://niels.nu

• Hindelaufen
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:33
40 hier. Spel bij release gekocht en vorige week uitgespeeld. Machtig mooi spel. Nu ga ik voor de challenges en daarna nog een keer overnieuw met een lage honor. Tot over -ongeveer- een jaar en veel plezier met deze game.

• Marcade
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-09 08:10
Mutatie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:19:
Deze game komt voor mij in de buurt van The Witcher 3, maar...de graphics zijn een stuk mooier, de feeling, sfeer geweldig. Alleen de wereld in The Witcher 3 is imo dieper, de NPC's gedragen zich veel ingewikkelder. De zij-verhalen zooveel dieper en toffer. Maar vooral, de controls van RDR2 zuigen zoooo hard, The Witcher heeft al niet de soepelste controls ooit maar RDR2 is serieus erg. En de opzet van de story missies zijn zooo gescript, zo afgekaderd binnen de lijntjes en dat staat in sterk contrast met de free roam. Waar ik van stond te kijken in TW3 is hoe als je objectives van toekomstige quests al vind/doet/verpest ze het zo hebben gemaakt dat het daarna kloppend gemaakt werd in verhaal en/of reacties van NPC's. Waar ik bij wijze van TW3 een 10 zou geven krijgt deze van mij een 9, puur omdat de wereld zoo mooi en goed in elkaar zit.
Al bij al geweldig spel, bijna een cowboy simulator en dat bevalt me wel. Mis wel wat rpg elementen, had een flinke rpg mogen zijn dit :)
Ben afgelopen week (her)begonnen met the Witcher 3. Ik heb het gevoel dat de volgorde van of je eerst RDR2 of dat je eerst Witcher 3 speelt, misschien de mening redelijk beinvloed.

De wereld en missies van Witcher 3 zijn inderdaad beter dan van RDR2; maar daar houd het eigenlijk voor mij op met de voordelen van Witcher 3:

- Controls; rondbewegen van Geralt is minder organisch als Artur. Constant staat die op tafels of stoelen of hekken of plekken waar die niet op zou moeten staan.
- Paard/Roach: Vergeleken met RDR2 zijn de paard controls een nachtmerrie. Constant blijft dat beest hangen bij een hek of tussen rotsen. Lijkt ook maar twee snelheden te hebben. Paard controls van RDR2 voelt ook veel organischer aan.
- NPC's gedragen zich veel ingewikkelder? Die mag je helemaal uitleggen. *Elke* keer als ik het eerste dorp in rijd, zie ik dezelfde acties en hoor ik dezelfde dialogen.("my name is dervin now d e r v i n", "my name is dervin now d e r v i n", "my name is dervin now d e r v i n", "my name is dervin now d e r v i n" .. JA NOU WETEN WE HET WEL DERVIN.) Word er helemaal gallisch van, wat dat betreft.
-( & What's up with the wind? De bomen bewegen wel heel erg spastisch snel in de wind.)

Ik geniet wel heel erg van TW3; maar persoonlijk niet zo goed als RDR2. Enige wat TW3 beter doet, in mijn mening, zijn de quests, het verhaal en dergelijke. Maar controls, NPC's, de wereld, het paard ... het is mooi, maar komt niet in de buurt van RDR2

..

my name is dervin now .. D E R V I N ..

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:41
Marcade schreef op maandag 18 maart 2019 @ 01:49:
[...]

Ben afgelopen week (her)begonnen met the Witcher 3. Ik heb het gevoel dat de volgorde van of je eerst RDR2 of dat je eerst Witcher 3 speelt, misschien de mening redelijk beinvloed.

De wereld en missies van Witcher 3 zijn inderdaad beter dan van RDR2; maar daar houd het eigenlijk voor mij op met de voordelen van Witcher 3:

- Controls; rondbewegen van Geralt is minder organisch als Artur. Constant staat die op tafels of stoelen of hekken of plekken waar die niet op zou moeten staan.
- Paard/Roach: Vergeleken met RDR2 zijn de paard controls een nachtmerrie. Constant blijft dat beest hangen bij een hek of tussen rotsen. Lijkt ook maar twee snelheden te hebben. Paard controls van RDR2 voelt ook veel organischer aan.
- NPC's gedragen zich veel ingewikkelder? Die mag je helemaal uitleggen. *Elke* keer als ik het eerste dorp in rijd, zie ik dezelfde acties en hoor ik dezelfde dialogen.("my name is dervin now d e r v i n", "my name is dervin now d e r v i n", "my name is dervin now d e r v i n", "my name is dervin now d e r v i n" .. JA NOU WETEN WE HET WEL DERVIN.) Word er helemaal gallisch van, wat dat betreft.
-( & What's up with the wind? De bomen bewegen wel heel erg spastisch snel in de wind.)

Ik geniet wel heel erg van TW3; maar persoonlijk niet zo goed als RDR2. Enige wat TW3 beter doet, in mijn mening, zijn de quests, het verhaal en dergelijke. Maar controls, NPC's, de wereld, het paard ... het is mooi, maar komt niet in de buurt van RDR2

..

Nja wat bv een raar idee was, in RDR2 vaak snachts in huizen geweest, waarom slaap niemand in bed, waar zijn ze snachts? De zijverhalen/missies veeel toffer. Dat was in RDR2 echt waardeloos. Het voelde veel levendiger. Qua sidequests in TW3 voelde het ook meer alsof er dingen leefden tussen de mensen. In RDR2 voelde npc's meer als decoratiepoppen. Gameplay is zo, maar beide verdienen daarin geen schoonheidsprijs. De wereld van Witcher 3 ging voor mn gevoel veel dieper, veel variatie, gebeurtenissen, bazen/verassingen. Ook veel meer beloning in sidequests, XP, gebeurtenissen.
Het verloop van het verhaal van RDR2 was echt tof en raakte me wel, meer dan TW3, maar als ik niet zo van het jagen hield (waar je ook weinig nuttigs voor krijgt, enkel de satchels, de rest is decoratie) was de game me erg tegengevallen, dat was wat de wereld echt maakte imo, zo'n 60 uur wezen jagen denk ik :)
Maargoed, RDR2, TW3 en Horizon staan voor mij op gelijke hoogte qua ervaring. Horizon ook 2x volledig uitgespeeld maar is wat "kleiner" dus voor mijn gevoel makkelijk om opnieuw aan te pakken

• Hydra
  • Laatst online: 08:25
Na een paar dagen mijn ervaring tot nu toe: de meest vermakelijke hunting sim die ik ooit gespeeld heb! ;)

https://niels.nu

• wesk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:14
Eindelijk alle missie uitgespeeld! Wat ik wel apart vind is dat het zuid westen van de map niet gebruikt word voor missie.. super groot stuk land waar niks gedaan word. Wel heb ik 2 leuke plekken gevonden daar, een fort en een kleine haven maar ook hier word vrij weinig gedaan.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:01
Hoewel ik mijn twijfels had over dit spel, heb ik hem vorige week voor een zacht tweedehands prijsje toch maar opgepikt. En het is genieten geblazen! De wereld ziet er fantastisch uit en de details maakt de wereld ook echt levendig. De learning curve hoe alles werkt is best wel stijl, want er is veel te doen en uit te leggen. Het verhaal is tot nu toe geweldig en ik vermaak mij er echt mee.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

wesk schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:51:
Eindelijk alle missie uitgespeeld! Wat ik wel apart vind is dat het zuid westen van de map niet gebruikt word voor missie.. super groot stuk land waar niks gedaan word. Wel heb ik 2 leuke plekken gevonden daar, een fort en een kleine haven maar ook hier word vrij weinig gedaan.
Je bedoelt Austin?
Wordt redelijk gebruikt voor Multiplayer missies en Austin is ook de area waar RDR1 afspeelt.

Wie weet gebeurt daar nog het één en ander met een dlc.

• wesk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:14
Bloodclot schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:06:
[...]

Je bedoelt Austin?
Wordt redelijk gebruikt voor Multiplayer missies en Austin is ook de area waar RDR1 afspeelt.

Wie weet gebeurt daar nog het één en ander met een dlc.
Ah duidelijk.. beide heb ik niet gespeeld

• Rhain
Zoals al eerder vermeld; ben bezig met m'n 2e run. Veel mensen blijven dan om een specifieke reden in chapter 2 hangen en blijven weg van die ene missie (money lending en other sins IV).. Ik ga nu voor de 100% completion, dus ik kan niet voor eeuwig in chapter 2 hangen..
maar..
spoiler:
Dat Arthur de eerste de beste (side)mission na bovengenoemde missie al begint te kuchen.. damn. Dat is vlot :/ . Ik dacht dat hij in chapter 4 ofzo pas echt zichtbaar ziek werd. Oke, nu kuchend ziet hij er in z'n gezicht nog niet ziek uit. Maar toch.

• RobinFM
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:24
Gisteren RDR2 aangeschaft en wow, wat een game! Ziet er fantastisch uit, goed verhaal en overweldigend veel content... ;)

Toch heb ik een klein probleempje, ik zie door de hele game kleine zwarte vlekjes knipperen. Je ziet het vooral in de lucht en sneeuw, maar ook op andere textures is het zichtbaar. Online kan ik er niks over vinden, en de Rockstar helpdesk komt ook niet verder dan 'clear je cache' en 'doe een power cycle'.

Ik speel RDR2 op mijn Xbox One X (game staat op een externe SSD) en LG C7 55" OLED. Het is de enige game waar ik dit probleem heb. Filmpje van het probleem: [Video: https://1drv.ms/v/s!Al1ecELcSnVqgRbm_-o3gtotWw4X]

Iemand enig idee? De game is prima speelbaar, maar het is wel uitermate irritant..

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dat is een vreemd probleem. ik heb dat met mijn B7 (ook xbx en op externe ssd) dan ook niet. Ik zou eens in de instellingen van de console kijken, en/of kijken met een andere HDMI kabel. Beetje dat soort dingen, de kans dat het echt aan het spel ligt lijkt mij nihil.

setting guide voor deze combi:
https://www.reddit.com/r/...brated_settings_for_xbox/

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 23-03-2019 09:45 (35%)

I got a bad feeling about this.

• RobinFM
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:24
ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:41:
Dat is een vreemd probleem. ik heb dat met mijn B7 (ook xbx en op externe ssd) dan ook niet. Ik zou eens in de instellingen van de console kijken, en/of kijken met een andere HDMI kabel. Beetje dat soort dingen, de kans dat het echt aan het spel ligt lijkt mij nihil.

setting guide voor deze combi:
https://www.reddit.com/r/...brated_settings_for_xbox/
Thanks! Een andere HDMI-kabel had ik nog niet geprobeerd. Nu wel gedaan, maar dat helpt helaas niks. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat de game niet het probleem is. De game is de enige variabele: de tv, Xbox, bekabeling zijn allemaal onveranderd en bij andere games heb ik dit niet.

Die settings in je linkje ben ik nagelopen, en afgezien van wat brightness en contrast-settings stond het bij mij al redelijk hetzelfde, dus daar zit het ook niet in.

Rockstar stelde nog voor om de game opnieuw te installeren, dat ga ik dan vanmiddag maar eens proberen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb op reddit gezocht en kon er geen andere meldingen van vinden. En aangezien wij dezelfde enen en nullen als gamecode hebben zou ik niet weten hoe de game het verschil zou moeten zijn. Heb best veel mensen met een X en een LG 7 serie over de game gehoord de laatste maanden. Maar niemand heb ik hierover gehoord.... en ik ben het absoluut met je eens dat het verschrikkelijk afleiden en storend is in dat filmpje.

• ScreamGT
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-09 20:44
Ik probeer mij er toe te zetten om ook nog eens RDR2 op te starten, tot nu toe nog niet gelukt :+
Geen idee waarom, maar het online gedeelte voelt voor mij zo anders dan het SP stuk. Het pakt mij ook écht niet, waar ik best wel van baal. Heb in lange tijd niet zoveel plezier gehad van een game.

ASRock Z97 Extreme4 | Intel i5 4670K @3.8 | MSI GTX 1070

• veldkampj
  • Laatst online: 15-07 15:08
Marcade schreef op maandag 18 maart 2019 @ 01:49:
[...]
...

..

GAVIN!? ;)
Die was ik op een gegeven moment wel aardig beu.

• Marcade
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-09 08:10
veldkampj schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:38:
[...]

GAVIN!? ;)
Die was ik op een gegeven moment wel aardig beu.
Haha. _/-\o_ Maar eerlijk, er waren tenminste heel wat verschillende dingen die die vent zegt, om het afwisselend te houden.

D.E.R.V.I.N. is gewoon *letterlijk* hetzelfde, *elke* keer als je het dorpje in reed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
is er nog iemand bezig met 70 golds? ik wel maar manmanman wat zijn sommige missies ruk.... :X

vooral missies waarbij de requirements zijn:
- get 20 headshots
- complete in 4:50
- take no damage

restart checkpoint zijn niet mogelijk vaak, missies duren lang door on-skipbare cutscene's, ellenlange dialogen en eindeloos saaie paardrijstukken :/

en dat in één run |:(

ik sla voor iedere missie het spel op, doe de missie en bij silver of brons gelijk de savegame opnieuw loaden. Ben nu net in chapter 5, tot op heden iets van 37 golds :) Ben halverwege chapter 3 begonnen met handmatig opslaan/laden dus wel aardig op schema voor 70 gouden medailles

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Na 3 missies kijken wat gold medals steeds waren was ik er snel achter dat Rockstar die medals maar kan stoppen waar de zon niet schijnt.

Ik begin lichtelijk een hekel te krijgen aan dit soort artificiele verlenging van games. Vervolgens wordt er geroepen:"Kijk eens wat je allemaal kan doen en ben je wel 200 uur zoet met onze game."

Nee ze voegen helemaal niets toe gameplay technische gezien.

• Rhain
Shadow_Agent schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:10:
is er nog iemand bezig met 70 golds? ik wel maar manmanman wat zijn sommige missies ruk.... :X

vooral missies waarbij de requirements zijn:
- get 20 headshots
- complete in 4:50
- take no damage

restart checkpoint zijn niet mogelijk vaak, missies duren lang door on-skipbare cutscene's, ellenlange dialogen en eindeloos saaie paardrijstukken :/

en dat in één run |:(

ik sla voor iedere missie het spel op, doe de missie en bij silver of brons gelijk de savegame opnieuw loaden. Ben nu net in chapter 5, tot op heden iets van 37 golds :) Ben halverwege chapter 3 begonnen met handmatig opslaan/laden dus wel aardig op schema voor 70 gouden medailles
Yess! Zeker mee bezig, al zit ik pas op 10 gold ofzo in chapter 2. Ja het is frustrerend af en toe, maar heb er wel plezier mee.
Ik kijk vaak van te voren even een filmpje van "All the shinies" zodat ik weet wat ik moet doen.. alleen die kerel schiet wel heel makkelijk headshots zeg :9.
Laatst ook nog 4x bezig geweest met die missie waarbij je o'driscolls eerst silent moet killen en vervolgens binnen het kamp nog een aantal. Wil je net aanleggen voor een headshot, is Bill of John je net voor.. schiet je nog eens mis ook en daar gaat je accuracy :(

Chapter 1 missie 1 heb ik ondertussen 4x gedaan, wat een ellende, ik word toch iedere keer geraakt, restart vanaf checkpoint heeft dan geen zin meer. Dat is immo echt enorm ruk, de rest kan me een zorg zijn (zoals wapens van dat moment in het spel bij replay). Maar ook ik save van te voren en load daarna als t mislukt.

Rhain wijzigde deze reactie 27-03-2019 12:21 (8%)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik doe missies tussen 1 en de 3 keer. Gaat het dan nog niet goed ga ik gewoon terug naar de save en ga ik weer een poosje freeroamen. Op die manier voorkom ik dat het echt frustrerend wordt. En lukt het uiteindelijk niet.. dan ga ik gewoon verder. Er hoeven per slot van rekening 'maar' 70 te eindigen in gold :)

• Kevaai
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 31-07 14:52
Ik heb bij alle missies een gouden medaille behaald. Over het algemeen had ik niet veel moeite om dit voor elkaar te krijgen. Er zijn naar mijn gevoel een paar missies die écht frustrerend zijn door de lange dialoog (Enter, Persued by a Memory), de moeilijkheidsgraad van de opdracht (The New South) of de beschikbare tijd (An American Pastoral Scene).

Ik heb het volgende gedaan om het mezelf makkelijk(er) te maken:
- Speel de missies niet via de replay-functie. Speel alle missies in je eerste speelsessie en weet vooraf wat de opdrachten zijn.
- Zorg dat je in een vroeg stadium beschikt over de Legend of the East satchel. Hierdoor kan je veel Snake Oil en Fine Brandy opslaan. Dit zorgt ervoor dat je vrijwel onbeperkt Dead-Eye kan gebruiken.
- Zorg dat je Dead-Eye-level hoog is. Voer taken uit in het kamp of verzamel Cigarette Cards.
- Gebruik (vooral bij missies waar een hoge accuracy vereist is) op iedere vijand afzonderlijk auto-aim in combinatie met Dead-Eye.
- Heb de beschikking over een snel en sterk paard met maximum bonding.

Kevaai wijzigde deze reactie 27-03-2019 13:20 (3%)

• Shadow_Agent
marijnvtg schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Yess! Zeker mee bezig, al zit ik pas op 10 gold ofzo in chapter 2. Ja het is frustrerend af en toe, maar heb er wel plezier mee.
Ik kijk vaak van te voren even een filmpje van "All the shinies" zodat ik weet wat ik moet doen.. alleen die kerel schiet wel heel makkelijk headshots zeg :9.
Laatst ook nog 4x bezig geweest met die missie waarbij je o'driscolls eerst silent moet killen en vervolgens binnen het kamp nog een aantal. Wil je net aanleggen voor een headshot, is Bill of John je net voor.. schiet je nog eens mis ook en daar gaat je accuracy :(

Chapter 1 missie 1 heb ik ondertussen 4x gedaan, wat een ellende, ik word toch iedere keer geraakt, restart vanaf checkpoint heeft dan geen zin meer. Dat is immo echt enorm ruk, de rest kan me een zorg zijn (zoals wapens van dat moment in het spel bij replay). Maar ook ik save van te voren en load daarna als t mislukt.
Tnkx voor de link naar de filmpjes! ik kende veel YT' ers maar deze nog niet.

Voor wat betreft headshots: ik doe altijd auto-aim, kort tikje tegen de joystick. Het is een soort van gevoel, maar gaat vaak wel goed. Oefening baart kunst :P

• Rhain
Shadow_Agent schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:30:
[...]
Tnkx voor de link naar de filmpjes! ik kende veel YT' ers maar deze nog niet.

Voor wat betreft headshots: ik doe altijd auto-aim, kort tikje tegen de joystick. Het is een soort van gevoel, maar gaat vaak wel goed. Oefening baart kunst :P
Ik probeer dat kunstje ook altijd, maar om de een of andere reden raak ik in een soort panic-mode ofzo en kom dan altijd net aan de zijkant of boven z'n hoofd uit :P

Gisteren na 100+ uur een enorme openbaring na iets gelezen te hebben via Reddit volgens mij...
Wanneer je een marker op je kaart plaats, vervolgens met je paard aan het hobbelen bent -> cinematic mode -> nog een beetje hobbelen en je paard gaat in automatic hobbel-mode naar de marker.. WTF :X . Nu vind ik hobbelen niet vervelend, maar soms is het best prettig. Daarom rij ik met de auto ook soms met cruise-control :) .

• Shadow_Agent
marijnvtg schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Ik probeer dat kunstje ook altijd, maar om de een of andere reden raak ik in een soort panic-mode ofzo en kom dan altijd net aan de zijkant of boven z'n hoofd uit :P

Gisteren na 100+ uur een enorme openbaring na iets gelezen te hebben via Reddit volgens mij...
Wanneer je een marker op je kaart plaats, vervolgens met je paard aan het hobbelen bent -> cinematic mode -> nog een beetje hobbelen en je paard gaat in automatic hobbel-mode naar de marker.. WTF :X . Nu vind ik hobbelen niet vervelend, maar soms is het best prettig. Daarom rij ik met de auto ook soms met cruise-control :) .
Handig dat je daar nu pas achter komt :D Maar je bedoelt een waypoint (met X) of marker (L3)? Ik was lang niet op de hoogte van L3 marker, gebruik ik ook best vaak nu. De auto-travel gebruik ik ook veel. Van A naar B, hup auto-hobbel aan en even koffie zetten of naar de WC :+ Heel af en toe ook geen goed idee, wordt je onderweg aangevallen ofzo. Daarom altijd een save achter de hand. Ook een keer gehad, kom ik terug bij de PS4. Kijk ik, zie ik ineens een ander paard. Was m'n witte Arabian vermoord :'( --> insta Load momentje

• Rhain
Shadow_Agent schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Handig dat je daar nu pas achter komt :D Maar je bedoelt een waypoint (met X) of marker (L3)? Ik was lang niet op de hoogte van L3 marker, gebruik ik ook best vaak nu. De auto-travel gebruik ik ook veel. Van A naar B, hup auto-hobbel aan en even koffie zetten of naar de WC :+ Heel af en toe ook geen goed idee, wordt je onderweg aangevallen ofzo. Daarom altijd een save achter de hand. Ook een keer gehad, kom ik terug bij de PS4. Kijk ik, zie ik ineens een ander paard. Was m'n witte Arabian vermoord :'( --> insta Load momentje
Uuh ik open meestal de map via het 'start' menu en plaats dan een marker :+ . En bedankt voor de tip.. gisteren kwam ik terug van vaatwasser uitruimen en toen stond ik ook stil langs de weg.. :/ Vond het al een beetje vreemd, zag op dat moment niets..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://www.etsy.com/uk/l...-1&organic_search_click=1

wow, de prijs is er ook naar, maar toch... wow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 31-08 23:23
Wel gaaf, maar inderdaad wel aardig prijzig. Al kan ik mij het wel voorstellen voor de tijd die nodig is voor zoiets.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Albinoraptor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:37:
Na 3 missies kijken wat gold medals steeds waren was ik er snel achter dat Rockstar die medals maar kan stoppen waar de zon niet schijnt.

Ik begin lichtelijk een hekel te krijgen aan dit soort artificiele verlenging van games. Vervolgens wordt er geroepen:"Kijk eens wat je allemaal kan doen en ben je wel 200 uur zoet met onze game."

Nee ze voegen helemaal niets toe gameplay technische gezien.
Hier net zo, was van plan om 100% (proberen) te halen, maar daar ben ik heel snel mee gestopt. Verhaallijn afgerond en daarna niet meer aangeraakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:01

Geronimous

Moderator Spielerij
Spel blijft z'n momenten hebben :) beetje ongemakkelijk en nostalgisch...

FT-17 FTW!

• Rhain
Geronimous schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:28:
Spel blijft z'n momenten hebben :) beetje ongemakkelijk en nostalgisch...

[YouTube: Memories at Horseshoe Overlook...]
Zit nu met m'n 2e run op 3/4 van chapter 2.. eigenlijk wil ik gewoon niet weg.. maar jah, dan kom ik nooit aan die 100% completion. Ondertussen zoveel mogelijk verzamel dingen, challenges, side missions etc aan t doen.
Het spel blijft mij keer op keer verbazen. Ondertussen hark ik wat andere spellen binnen, maar kom er gewoon niet aan toe.

• flugelisoke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-09 00:05
Chapter 2 is gewoon een super leuke omgeving, tof kamp, gezellige town om de hoek.

Wat doen jullie eigenlijk allemaal na de story missions?
marijnvtg schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:39:
[...]

Zit nu met m'n 2e run op 3/4 van chapter 2.. eigenlijk wil ik gewoon niet weg.. maar jah, dan kom ik nooit aan die 100% completion. Ondertussen zoveel mogelijk verzamel dingen, challenges, side missions etc aan t doen.
Het spel blijft mij keer op keer verbazen. Ondertussen hark ik wat andere spellen binnen, maar kom er gewoon niet aan toe.

• nl-x
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-08 10:41
Misschien even een domme vraag. Ik koop niet zo vaak spellen. Maar hoe zit dat vandaag de dag als je een game 2e hands koopt?

Ik wil RDR2 voor de PS4 kopen op marktplaats. Heb ik dan plots geen toegang tot bepaalde delen, omdat de game "al is geactiveerd" ofzo? En maakt dat voor RDR2 ook echt uit?

• hgkertjed
nl-x schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:26:
Ik wil RDR2 voor de PS4 kopen op marktplaats. Heb ik dan plots geen toegang tot bepaalde delen, omdat de game "al is geactiveerd" ofzo? En maakt dat voor RDR2 ook echt uit?
Nee, het maakt niets uit. Je kunt alleen niet meer de dingen activeren die met een code werken. Ik ontving bijvoorbeeld een code bij de game voor een speciaal paard. Normaal gesproken kreeg je die alleen bij een pre-order, maar ik vermoed dat ze nog wat activeringscodes over hadden.

Van het spel an sich, mis je niets. Alleen bepaalde extra's dus die je moet activeren met een code.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 01:38
marijnvtg schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:39:
[...]
Respect dat je een tweede run doet en eigenlijk verdient die game dat als je ziet wat voor wereld Rockstar heeft neergezet en als je weet hoeveel mensen hier aan gewerkt hebben. Maar, manmanman...... wat een pijniging was die game voor mij nadat ik de chapter rondom Saint Denis (chapter 4?) had uitgespeeld.
spoiler:
En toen had die game ook nog een epiloog die nóg trager en nog minder boeiend was qua gameplay :') waar ik als boer een paar uur stront moet gaan zitten mesten, goederen wegbrengen, hekken maken, mn kind paard leren rijden, verplicht vissen en ook nog een huis moet bouwen.... Wel leuk om de game als John Marston te eindigen, maar had die epiloog dan af laten spelen in het gehele gebied links onder waar een deel van deel 1 zich afspeelde. Dat gedeelte raken ze de hele storyline niet :S
Gisteren de game uitgespeeld en via marktplaats kwam 1 uur later iemand langs de game ophalen. Nooit, maar dan ook nooit meer RDR2.

Zaten echt wel wat leuke hoofdverhaalmissies en plots in, maar wat mij betreft is Rockstar op een gegeven moment vergeten dat ze een game aan het maken waren die leuk moet zijn op te spelen (hoezo was ik op een gegeven moment in de storyline m'n white arabian kwijt :( ). Dat is ze wat mij betreft niet gelukt.
flugelisoke schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:58:
Zo snel mogelijk de game verkopen :+

Hulleman wijzigde deze reactie 29-04-2019 16:12 (15%)

• nl-x
  • Laatst online: 29-08 10:41
Hulleman schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:02:
[...]

Zo snel mogelijk de game verkopen :+
Iemand uit Amsterdam/Amstelveen met een te-koop bordje? :)

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 18:04

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]
Braaf een paar vrije middagen besteden aan collectables/sidemissions, en vervolgens m'n PS4 stof laten happen tot GTA VI er is. :+

• hgkertjed
[...]
Wachten op een update waarmee in het stuk van de kaart dat in het eerste deel zat, meer te doen is. Verder hoop ik dat Rockstar er online nog iets van kan gaan maken. Tot die tijd leen ik het spel uit.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:59
Als ik naar mezelf kijk (de game al maanden niet aangeraakt) en 'hoeveel' er hier gepost wordt krijg ik de indruk dat RDR2 als een nachtkaars uit gaat.

iRacing Profiel

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Ik hoop zeker nog op DLC voor de SP, maar dat heb ik ook jaren gedaan voor GTAV en dat is er ook niet gekomen.

Wel een poging gewaagd om 100% completion te halen, maar uit frustratie daar ook maar mee gestopt.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• hgkertjed
alexbl69 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:19:
Als ik naar mezelf kijk (de game al maanden niet aangeraakt) en 'hoeveel' er hier gepost wordt krijg ik de indruk dat RDR2 als een nachtkaars uit gaat.
Erg zonde, want ik vond het een leuk en vermakelijk spel. Alleen na het voltooien van het verhaal trok ik door de 'oude' wereld, maar die was zo leeg dat mij dat teleurstelde. Ook online kon ik er totaal niet inkomen. Wel jammer, want de potentie was/is er.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12:35
Game gekocht medio december en nu zit ik eindelijk in epiloog 2. Vrijwel dagelijks een paar uurtjes ingestoken want gezin enzovoort. Maar ik haal nog steeds veel plezier uit deze game op mijn eigen tempo! :*)

• SH-FR
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 03:19
Ben het hier wel grotendeels eens met de kritieken. De Singleplayer is van een erg hoog niveau, daarom zit ik inmiddels ook in de 2e run, en de game verbaasd me wederom weer en kom nieuwe dingen tegen die ik eerder nog niet gezien had.

Echter online is een behoorlijke anticlimax. Er is zo enorm veel potentie, met eigen ranches, een enorme map, Treasures die je kunt zoeken, ga zo maar door. Rockstar lijkt het alleen niet meer zo goed te weten.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:34
Gummiebeer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:30:
Game gekocht medio december en nu zit ik eindelijk in epiloog 2. Vrijwel dagelijks een paar uurtjes ingestoken want gezin enzovoort. Maar ik haal nog steeds veel plezier uit deze game op mijn eigen tempo! :*)
Precies dit.
Ook in medio december gekocht en in epiloog 2. Alleen ik haal maar een paar uurtjes per ~2 weken dat ik game.

(ik word echt oud...)

• Shadow_Agent
Gummiebeer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:30:
streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:57:
[...]

Precies dit.
Ook in medio december gekocht en in epiloog 2. Alleen ik haal maar een paar uurtjes per ~2 weken dat ik game.

(ik word echt oud...)
Ook hier ben ik in epiloog 2 gekomen. Vond epiloog 1 eerlijk gezegd erg matig, vooral de missies. Kom op zeg... stront scheppen, hekken bouwen, stier vangen, naar Strawberry rijden met paard en wagen. Prima als intro in de game om vanuit daaruit het hele verhaal te beginnen maar dit voelde niet goed zo aan het einde van RDR2 met
spoiler:
de dood van Arthur
.

Vanavond tijd om weer even te spelen dus verder met epiloog 2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mutatie
Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:28:
[...]

[...]

Ook hier ben ik in epiloog 2 gekomen. Vond epiloog 1 eerlijk gezegd erg matig, vooral de missies. Kom op zeg... stront scheppen, hekken bouwen, stier vangen, naar Strawberry rijden met paard en wagen. Prima als intro in de game om vanuit daaruit het hele verhaal te beginnen maar dit voelde niet goed zo aan het einde van RDR2 met
spoiler:
de dood van Arthur
.

Vanavond tijd om weer even te spelen dus verder met epiloog 2.
Vond het zelf mooi passend, na alle ellende, hoe het met Arthur afloopt is het allemaal niet voor niets geweest en heeft iemand toch het fatsoenlijke rustige leven gevonden (tot je het eind van RDR1 weet :+ )
Vond het een prachtige afsluiting, alleen jammer dat dat laatste gebied zo leeg was.

Mutatie wijzigde deze reactie 30-04-2019 15:59 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
Mutatie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:59:
[...]

Vond het zelf mooi passend, na alle ellende, hoe het met Arthur afloopt is het allemaal niet voor niets geweest en heeft iemand toch het fatsoenlijke rustige leven gevonden (tot je het eind van RDR1 weet :+ )
Vond het een prachtige afsluiting, alleen jammer dat dat laatste gebied zo leeg was.
Mja... als de story van Arthur ook op een zodanige manier was begonnen was het denk ik leuker geweest. Ik vond RDR2 begin nu ook enigszins "bam, actie". Had liever een opbouwend iets gehad zoals nu met John. Beetje relaxen, genieten van de omgevingen, Rijden met je paard e.d. Na Ch.6 heb ik eerlijk gezegd wel genoeg gereden met paard/wagen en ken ik genoeg van de omgeving gezien ;) Ben het inderdaad met je eens dat het erg jammer is dat er in New Austin niets te doen is. Het is dat ik 100% wil halen (en de platinum trophy) dus daarvoor moet je wel New Austin doorkruisen, anders was ik er niet geweest.

Gisteren wel een mooi huis voor John gebouwd :7 Storymode nu op 95%, nog een paar missies te gaan.

en terwijl ik op zoek was naar dinobotten in New Austin de beruchte Rio Grande Wild Turkey gevonden oOo Gelijk getracked, studied en gevild >:) Scheelt weer uren en uren zoeken

Blijft overigens gewoon een prima tijdverdrijf :) /3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rhain
In het kader van 100% complete halen..
Ik probeer m'n honor goed te houden i.v.m. bepaalde missies etc.. tot gisteren avond..
Challenges:
- Kill n-enemies with shotgun and crafted ammo
- Shoot 5 birds from a riding train
- Kill n-mounted enemies with throwing knife
;w honor..
Vooral die 5 birds op een riding train.. sta ik op de trein, schiet 1,2x en krijg ik gelijk de trein bewaking op m'n nek :(

Misschien toch maar sommige challenges op het einde met John doen..

maar ik wil geen good-guy arthur zijn :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mutatie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:59:
[...]

Haha ik was echt dolblij dat het laatste gebied niet weer helemaal vol sprong met icoontjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
marijnvtg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:47:
In het kader van 100% complete halen..
Ik probeer m'n honor goed te houden i.v.m. bepaalde missies etc.. tot gisteren avond..
Challenges:
- Kill n-enemies with shotgun and crafted ammo
- Shoot 5 birds from a riding train
- Kill n-mounted enemies with throwing knife
;w honor..
Vooral die 5 birds op een riding train.. sta ik op de trein, schiet 1,2x en krijg ik gelijk de trein bewaking op m'n nek :(

Misschien toch maar sommige challenges op het einde met John doen..

maar ik wil geen good-guy arthur zijn :'(
bad-guy bedoel je neem ik aan? ;)

Ik weet niet waar in de story je bent maar in chapter 6 (SPOILER INCOMING --->> )
spoiler:
... heb je een tweetal Strauss missies. Na deze missie gaat je honour in één klap naar maximaal mits je uiteraard de honourable keuze maakt :)

ik doe de bandit-challenges ook met John trouwens. Ben nu op 75/90 completed. Tip voor gambler 8: check even op PSNprofiles https://forum.psnprofiles...mated-remote-play-method/

[rantmodus]
Deze challenge regulier doen is geen doen en compleet van de pot gerukt daar bij Rockstar met dit soort onzinnige "challenges". Puur RNG-bullshit.
[/rantmodus]

sorry :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rhain
Shadow_Agent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:
[...]

bad-guy bedoel je neem ik aan? ;)

Ik weet niet waar in de story je bent maar in chapter 6 (SPOILER INCOMING --->> )
spoiler:
... heb je een tweetal Strauss missies. Na deze missie gaat je honour in één klap naar maximaal mits je uiteraard de honourable keuze maakt :)

ik doe de bandit-challenges ook met John trouwens. Ben nu op 75/90 completed. Tip voor gambler 8: check even op PSNprofiles https://forum.psnprofiles...mated-remote-play-method/

[rantmodus]
Deze challenge regulier doen is geen doen en compleet van de pot gerukt daar bij Rockstar met dit soort onzinnige "challenges". Puur RNG-bullshit.
[/rantmodus]

sorry :P
Thx voor de tips!
Ik bedoel overigens wel dat ik geen good-guy Arthur wil zijn, maar dat wel moet zijn voor de 100% completion.. (anders mis je missies in chapter 2/4/6 als ik het uit m'n hoofd zeg).
Ben eerdaags in Saint Denis overvallen, 500 dollar kwijt!! Soh wat was ik over de zeik dat ik die gasten niet terug kon vinden zeg! Maar goed.. al had ik ze gevonden en neergeschoten, dan had me dat wss toch weer honor gekost 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:42
Ik heb het spel al maanden niet meer aangeraakt terwijl ik nog in de laatste hoofdstuk zit. De fout die ik gemaakt had was om de hele map te verkennen en alle side-quests te doen terwijl ik nog maar in de begin hoofdstukken bezig was. Na hoofdstuk 4 en 120 uur op de klok was ik eigenlijk voor mezelf al klaar met het spel.

PSN: KADR777

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rhain
Gisteren Arcadia for Amateurs deel V gedaan; de missies waarbij je Albert Mason de fotograaf helpt..
spoiler:
deel V en tevens laatste deel was een vrij korte cutscene.. en daarmee is de kous af? geen rewards? niks niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hgkertjed
marijnvtg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:26:
spoiler:
deel V en tevens laatste deel was een vrij korte cutscene.. en daarmee is de kous af? geen rewards? niks niet?
Jep, dat is het :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 11:48
Sinds afgelopen dinsdag het spel weer opgepakt. Was even vergeten hoeveel indruk deze game op mij had gemaakt. Zit nu redelijk ver in hoofdstuk 6 en kan niet wachten om die PS4 weer aan te slingeren. Zat pas ergens in hoofdstuk 3 nadat ik het spel had gekocht tijdens de launch. Aardige toffe missies weer gehad zeg.

Maar vandaag toch weer even een dagje werken aan mijn afstudeeronderzoek.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:01
Ik zit inmiddels in chapter 4 en het bevalt nog prima. Ik doe af en toe wat side quests, maar vooral story. Ik doe ook vooral heel veel dingen niet, omdat ik het nut er niet zo van in zie. Hunten, vissen, herbs plukken, botten zoeken, etc sla ik allemaal over.

Wat wel een grote irritatie is, is dat je guns niet kan droppen. Ik hoef geen 2 revolvers en 3 verschillende rifles. Om de juiste te selecteren moet je heel tijd op je paard er doorheen scrollen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 13:31
De moed gevonden om weer opnieuw te beginnen. Na een crash van mijn PS4 was mijn savegame weg die in chapter was. Momenteel in chapter 2.

De White Arabian te pakken gehad, maar dit was nog wel wat gedoe. Ik wilde hem zo snel mogelijk in het begin van de game hebben en overal stond dat dit vanaf Chapter 2 kon, dus ik direct vanaf Chapter 2 beginnen, nergens dat beest. Vond ik op Reddit dat hij na een missie zou komen. Ik dus die eerste missie met Uncle doen, weer niets. Toen de eerste missie met Hosea gedaan, die waar je:
spoiler:
Jaagt op de legendary beer. Maar eerst een paard moet kopen.

Na die missie de White Arabian opgezocht en nu was hij er wel.

Nu weer vrolijk verder spelen op mijn White Arabian. Het grote nadeel is dat ik nu nog minder tijd heb dan rond de release en het dus wel een paar maand gaat duren voor ik weer zo ver ben als ik was. Dat is wel flink balen.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Ik ben inmiddels ook aan mijn 2e run begonnen. Gelijk begonnen om de Legend of The East satchel te halen. Was het grinden wel waard. Moest voor de iguana huid naar een eiland tegenover CH3 kamp. Arthur geint vaak dat John niet kan zwemmen maar dat kan hij zelf ook niet, hij verdronk voordat ik ook maar in de buurt kwam van het eiland :+

Toen maar twee mensen uit een bootje geramd en ernaar toe gepeddeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
D. Ninjai schreef op maandag 6 mei 2019 @ 07:57:
Ik ben inmiddels ook aan mijn 2e run begonnen. Gelijk begonnen om de Legend of The East satchel te halen. Was het grinden wel waard. Moest voor de iguana huid naar een eiland tegenover CH3 kamp. Arthur geint vaak dat John niet kan zwemmen maar dat kan hij zelf ook niet, hij verdronk voordat ik ook maar in de buurt kwam van het eiland :+

Toen maar twee mensen uit een bootje geramd en ernaar toe gepeddeld.
achteraf gezien had/heb ik ook "spijt" dat ik niet eerst de SotE bij elkaar gezocht heb. Maakt sommige dingen wel gemakkelijker. Zeker als je ook de challenges e.d. gaat doen waarbij je weet ik veel herbs moet zoeken. Dan kun je alles in één keer bij elkaar zoeken zonder dat je satchel vol raakt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:12

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

Ook in december begonnen (oud, kind etc.), ben nu klaar met chapter 4 chapter 6. Speel nog even rustig en kijk of ik daarna nog kan en wil freeroamen. Al heb ik al best veel lopen klooien, jagen etc.

Geteisem wijzigde deze reactie 06-05-2019 14:45 (5%)

http://www.gevoeligeplaten.nl -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-09 10:56
Zijn die satchels een must ? Of kun je het spel ook gewoon makkelijk uitspelen zonder geüpgrade satchels ?

Wil de platinum trophy halen. Alle mp trophies heb ik al. Ben nu bij RDR2 chapter 4. Heb ergens gelezen dat je na chapter 5 ja satchel niet meer kunt upgraden.

Dus wou weten of het de moeite waard is. Is toch wel wat uren grinden van wat ik heb begrepen. :P

ExquisiteSteez wijzigde deze reactie 07-05-2019 12:39 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
ExquisiteSteez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:37:
Zijn die satchels een must ? Of kun je het spel ook gewoon makkelijk uitspelen zonder geüpgrade satchels ?

Wil de platinum trophy halen. Alle mp trophies heb ik al. Ben nu bij RDR2 chapter 4. Heb ergens gelezen dat je na chapter 5 ja satchel niet meer kunt upgraden.

Dus wou weten of het de moeite waard is. Is toch wel wat uren grinden van wat ik heb begrepen. :P
Nee, volstrekt onnodig. Je kunt de hele game met gemak uitspelen zonder ook maar iets te upgraden of een zijmissie te doen. Ik heb nooit iets te weinig gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
ExquisiteSteez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:37:

Met de Legendary Buck trinket wordt het grinden een stuk minder want je hebt minder kans dat je een 3sterren huid verpest als je niet goed mikt. Maar verder klopt het wat Bram zegt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shadow_Agent
Gisteren de Skin Deep trophy behaald, nog 7 dieren studiën voor de Zoologist trophy.

Het schiet op zal ik maar zeggen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nice, heb je tips om vogels makkelijk te bestuderen? daar heb ik altijd echt moeite mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
ArthurMorgan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
Nice, heb je tips om vogels makkelijk te bestuderen? daar heb ik altijd echt moeite mee.
niet echt, vogels, zeker die kleine, zijn een nachtmerrie idd. Wat ik vaak doe is de varmint rifle pakken en daarmee locken op een vogel. Mocht ie dan wegvliegen dan blijft het in ieder geval gelocked. Werkt zeker niet altijd ook met name vanwege de afstand. Grotere langzame vogels kun je met de verrekijker doen.

toevallig gisteren stond ik aan de oever aan het einde van de Dakota river waar deze onder de grote brug doorstroomt. Stond daar gewoon een kwartier/half uur (even wat anders aan het doen) Toen ik terug kwam waren daar ineens een aantal kleinere vogels gespawned die ik kon studiën en skinnen (oppakken)

Laatste tip: in de spawnarea's van de vogels rustig bewegen en veel eagle eye gebruiken om ze zien. Zo snel ze wegvliegen, varmint locken, R1 voor Study, en daarna zo snel mogelijk schieten

Heb trouwens https://forum.psnprofiles...n-deep-progress-and-more/ deze erbij gebruikt op m;n laptop zodat ik snel kon zoeken wat ik nog moest doen

Succes d:)b Hoeveel moet je er nog?
Ik moet nog een 7 tal beesten studiën

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik moet geloof ik nog 50 procent of zo. Ben op dit moment nog niet echt aan het studyen. Pak ze soms mee als ik veren moet hebben, maar vaak zijn ze dan nog steeds te ver weg. Doel is nu eerst alle beschikbare kleding bij de trapper vrijspelen en kopen. Nog altijd begin chapter 2. Ik denk dat ik deze twee doelen pas echt gaan doen als ik weer overal mag komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-09 07:56
YdieresiS schreef op maandag 6 mei 2019 @ 07:29:
De moed gevonden om weer opnieuw te beginnen. Na een crash van mijn PS4 was mijn savegame weg die in chapter was. Momenteel in chapter 2.

De White Arabian te pakken gehad, maar dit was nog wel wat gedoe. Ik wilde hem zo snel mogelijk in het begin van de game hebben en overal stond dat dit vanaf Chapter 2 kon, dus ik direct vanaf Chapter 2 beginnen, nergens dat beest. Vond ik op Reddit dat hij na een missie zou komen. Ik dus die eerste missie met Uncle doen, weer niets. Toen de eerste missie met Hosea gedaan, die waar je:
spoiler:
Jaagt op de legendary beer. Maar eerst een paard moet kopen.

Na die missie de White Arabian opgezocht en nu was hij er wel.

Nu weer vrolijk verder spelen op mijn White Arabian. Het grote nadeel is dat ik nu nog minder tijd heb dan rond de release en het dus wel een paar maand gaat duren voor ik weer zo ver ben als ik was. Dat is wel flink balen.
De white Arabian lijkt bij mij vervloekt. Ik had hem in de Grizzlies gevonden en getemd. Bonded tot Lv4, komt hij onder een trein. Snel load game gedaan, maar de autosave was me te snel af.

Vervolgens een nieuwe getemd en nu Lv3 bonded (richting 4). Sta ik voor een missie op een rots met m'n verrekijker te kijken naar iemand die ik moet pakken, komen er twee wolven aan en slaat hij op hol. Stond zo dicht bij de rand dat ik met paard en al naar beneden gleed, alle rotsen rakend op de weg naar beneden.

Ik was ook dood, maar het paard blijkbaar net iets eerder, want ik kon na de respawn m'n zadel onderaan de rots oppikken.

Heb eigenlijk geen zin om weer naar de plek te gaan waar je hem kan vinden, want naast dat paard is daar echt vrijwel niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
Framoes schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:49:
[...]

De white Arabian lijkt bij mij vervloekt. Ik had hem in de Grizzlies gevonden en getemd. Bonded tot Lv4, komt hij onder een trein. Snel load game gedaan, maar de autosave was me te snel af.

Vervolgens een nieuwe getemd en nu Lv3 bonded (richting 4). Sta ik voor een missie op een rots met m'n verrekijker te kijken naar iemand die ik moet pakken, komen er twee wolven aan en slaat hij op hol. Stond zo dicht bij de rand dat ik met paard en al naar beneden gleed, alle rotsen rakend op de weg naar beneden.

Ik was ook dood, maar het paard blijkbaar net iets eerder, want ik kon na de respawn m'n zadel onderaan de rots oppikken.

Heb eigenlijk geen zin om weer naar de plek te gaan waar je hem kan vinden, want naast dat paard is daar echt vrijwel niks.
De meest belangrijke les in RDR is == MAAK ALTIJD!!!!! om het kwartier/half uur of wanneer je iets aan het doen bent een manual save!!! en overschrijf niet constant je laatste save maar houd er een paar achter hand in geval van corruptie.

Jouw voorbeelden zijn mij ook overkomen. Ook bijvoorbeeld door bounty hunters die dan je paard doorzeven :X en niets is erger dan je lvl4 paard kwijtraken. Zelfs een keer tijdens een missie, weet zo niet welke. Ging m'n white arabian ook dood :'( liep tegen een trein aan waar ik op stond. :( Gelijk een reload gedaan. Voor iedere missie handmatig saven dus ook altijd doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-09 07:56
Shadow_Agent schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:07:
[...]

De meest belangrijke les in RDR is == MAAK ALTIJD!!!!! om het kwartier/half uur of wanneer je iets aan het doen bent een manual save!!! en overschrijf niet constant je laatste save maar houd er een paar achter hand in geval van corruptie.

Jouw voorbeelden zijn mij ook overkomen. Ook bijvoorbeeld door bounty hunters die dan je paard doorzeven :X en niets is erger dan je lvl4 paard kwijtraken. Zelfs een keer tijdens een missie, weet zo niet welke. Ging m'n white arabian ook dood :'( liep tegen een trein aan waar ik op stond. :( Gelijk een reload gedaan. Voor iedere missie handmatig saven dus ook altijd doen.
Dat deed in het begin ook best vaak, tot ik er dus achter kwam dat het spel best proactief is met autosaven. Handig, dacht ik. Ook onhandig, denk ik nu.

Dat wordt dus weer veel handmatig saven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
ArthurMorgan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:34:
Ik moet geloof ik nog 50 procent of zo. Ben op dit moment nog niet echt aan het studyen. Pak ze soms mee als ik veren moet hebben, maar vaak zijn ze dan nog steeds te ver weg. Doel is nu eerst alle beschikbare kleding bij de trapper vrijspelen en kopen. Nog altijd begin chapter 2. Ik denk dat ik deze twee doelen pas echt gaan doen als ik weer overal mag komen.
Dat is een goede tactiek. Ik ben nu in epiloog 2 en ben vanaf chapter 3 ongeveer begonnen met alles proberen te studyen en skinnen wanneer ik de kans had om de grind naderhand niet te groot te laten worden. Bovendien spawnen sommige dieren zeer moeizaam (Western (Bull) Moose bijv. Zo snel je die ziet, gelijk study/skin!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SH-FR
Het is eigenlijk best bizar, maar ik ben nu met mijn 3e run bezig. Klinkt misschien overdreven, maar speel buiten RDR eigenlijk alleen af en toe GTA Online. FIFA ben ik volledig mee gestopt.

Zelfs in de 3e run is het weer genieten geblazen. Zit in het begin van Chapter 3 en heb inmiddels alle kamp upgrades binnen, ook alle crafting upgrades vrijgespeeld, op één perfecte Cougar na. Vond een Cougar en mijn Arabian vond het nodig om op het beest te gaan staan, huid dus verpest.

Ik blijf erbij, ondanks dat er ook genoeg mensen het niet met me eens zullen zijn, dat deze game de perfectie nadert. Het is zo compleet dat je je écht in het Wilde Westen waant. Hele sfeer is geweldig en alle dingen die je kunt doen vervelen nog steeds niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SH-FR
SH-FR schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:00:
Het is eigenlijk best bizar, maar ik ben nu met mijn 3e run bezig. Klinkt misschien overdreven, maar speel buiten RDR eigenlijk alleen af en toe GTA Online. FIFA ben ik volledig mee gestopt.

Zelfs in de 3e run is het weer genieten geblazen. Zit in het begin van Chapter 3 en heb inmiddels alle kamp upgrades binnen, ook alle crafting upgrades vrijgespeeld, op één perfecte Cougar na. Vond een Cougar en mijn Arabian vond het nodig om op het beest te gaan staan, huid dus verpest.

Ik blijf erbij, ondanks dat er ook genoeg mensen het niet met me eens zullen zijn, dat deze game de perfectie nadert. Het is zo compleet dat je je écht in het Wilde Westen waant. Hele sfeer is geweldig en alle dingen die je kunt doen vervelen nog steeds niet.
Overigens nog vergeten: ik ga deze run voor de 100 procent. Zal heel, heel lastig worden. Ga er ook heel uitgebreid de tijd voor nemen. Wat wel grappig was: voorgaande 2 runs was ik talloze keren op zoek naar de Moose Antlers bij Lake Isabella, kon maar geen Moose vinden. Deze run hem al in Chapter 2 binnen en daarna nog een Moose gezien!

SH-FR wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:03 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-09 18:21
SH-FR schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:00:

...
Ik geef je helemaal gelijk! Ook ik vind dat de game bijna perfect is. Ik denk dat als ze het New Austin gedeelte de zelfde aandacht gegeven hadden als het nieuwe gedeelte qua dingen te doen dan zou het helemaal perfect zijn! Ik hoop dat er 1 DLC uitkomt die dat recht gaat zetten met nieuwe missies en dingen te doen.

Ik ben ook begonnen aan een 2e run omdat ik in de eerste run veel dingen over het hoofd gezien heb die ik in de 2e run wel ga doen. Ik ben net aangekomen in chapter 3 en de game blijft mij verbazen. Niet alleen in de schoonheid van de graphics maar ook in de verschillen qua sfeer en beleving van de verschillende delen van de wereld. Ik kan geen game herinneren die hier zo goed in was. Zelfs GTA V had dit niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Sinds gisteren een RDR 2 maagd (of juist ontmaagd), net aan Chapter 2 toegekomen (kamp net buiten Valentine) en maar meteen mijzelf geschoren :+

Eens kijken naar wat guides om te zien wat handig is om te doen zo aan het begin. Maar de sfeer is nu al geweldig. Heb mij ook uren vermaakt met RDR 1 back in the day :Y

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-09 18:21
Notna schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:34:
Sinds gisteren een RDR 2 maagd (of juist ontmaagd), net aan Chapter 2 toegekomen (kamp net buiten Valentine) en maar meteen mijzelf geschoren :+

Eens kijken naar wat guides om te zien wat handig is om te doen zo aan het begin. Maar de sfeer is nu al geweldig. Heb mij ook uren vermaakt met RDR 1 back in the day :Y
https://www.ign.com/wikis...28Another.29_Trusty_Steed

Deze site heeft mij enorm geholpen met mijn tweede run. :Y

Edit: eerste run moest 2e run :+

spijkerhoofd wijzigde deze reactie 08-05-2019 20:45 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SH-FR
spijkerhoofd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk! Ook ik vind dat de game bijna perfect is. Ik denk dat als ze het New Austin gedeelte de zelfde aandacht gegeven hadden als het nieuwe gedeelte qua dingen te doen dan zou het helemaal perfect zijn! Ik hoop dat er 1 DLC uitkomt die dat recht gaat zetten met nieuwe missies en dingen te doen.

Ik ben ook begonnen aan een 2e run omdat ik in de eerste run veel dingen over het hoofd gezien heb die ik in de 2e run wel ga doen. Ik ben net aangekomen in chapter 3 en de game blijft mij verbazen. Niet alleen in de schoonheid van de graphics maar ook in de verschillen qua sfeer en beleving van de verschillende delen van de wereld. Ik kan geen game herinneren die hier zo goed in was. Zelfs GTA V had dit niet.
Wat je ook veel hoort is dat de shooting mechanics een beetje tegenvallen. Nou moet ik zeggen dat ik niet zo gek veel shooting games speel, een paar, maar ze zijn niet storend voor mij. Volgens mij was het ook helemaal niet de bedoeling van Rockstar om een ‘fun-shooting’ game te maken. Dat hebben ze ook meermaals naar buiten gebracht. Ze wilden een zo’n mooi en goed mogelijk beeld schetsen van deze tijd. Dit hadden ze naar mijn idee bijna niet beter kunnen doen.

Deze game ligt me ook heel erg. Lekker op avontuur en genieten van de flora en fauna, de prachtige vergezichten etc. Graphics zijn zoals je al zegt geweldig. Had zelfs een keer dat een grote Grizzly Bear in gevecht was met 2 wolven, moest toen echt even met m’n ogen knipperen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ducar
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-05 13:05
Voor mij zit het in de details wat de game mooi maakt. Ik vind het jagen al dan niet op legendary animals heerlijk om te doen. Gisteren zat ik achter de badger aan voor een perfect skin (niet gelukt). Tijdens die sessie knal ik ook ander klein spul, onder andere de Oppussum. Het leuke is dat als je schot mist, de Oppussum zich als dood voordoet, en je zelfs de optie krijgt om te skinnen. Wanneer je dat doet rent hij snel weg.

Of de moose die ik half raak met mijn rifle, en die niet verder kan lopen maar nog wel leeft. Ook de interactie van de dieren in de wereld onderling is erg mooi. Als je een geschoten dier laat liggen zul je zien dat er binnen afzienbare tijd aaseters op af zullen komen.

En dat is alleen maar de interactie met de dieren in het spel, niet eens de hoofdmoot van de game. Ik vind de interactie met de menselijke npc`s ook erg goed gedaan. Het doet me denken aan de fantastische sfeer die de Witcher 3 weet neer te zetten.

• Rhain
Ook hier nog steeds bezig met m'n 2e run (en ga ook voor 100%); moet nog 2 missies in chapter 2 en dan gaan we maar eens door naar chapter 3. Ondertussen al veel spullen gevonden. Blijft een schitterend spel, al krijg ik regelmatig meer frustraties. Zoals ik al eerder aangaf in 1 avondje redelijk m'n honor om zeep geholpen met het proberen te behalen van een paar challenges. Ook het replay-en van missies.. pfff.. Nu al weer 3x de missie met Micah gedaan dat je binnen 6 minuten een coach robbery moet doen.. Blijkbaar ben ik iedere keer net te traag.. En dit is dan 1 van de missies die iedere keer net niet wilt lukken voor gold :(

verder gebruik ik: rdr2map.com (heb zelfs 5 dollar betaald omdat ik het zo ideaal vind, gun de developer ook wat :P)
en voor missies kijk ik filmpjes van 'All The Shinies'

Ik weet alleen niet hoe lang ik er nog mee door ga om 100% te halen..

Maar links om of rechts om, ik blijft het een top spel vinden, ondanks wat kleine strubbelingen. Heb hier nog oa Tomb Raider en AC liggen, maar ik start die spellen om vervolgens snel weer RDR2 in het laadje te doen :P

• D. Ninjai
  • Nu online
Ducar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:52:
Voor mij zit het in de details wat de game mooi maakt. Ik vind het jagen al dan niet op legendary animals heerlijk om te doen. Gisteren zat ik achter de badger aan voor een perfect skin (niet gelukt).
Pssst: Bij Braithwaite manor is er een boom waar een badger steeds spawnt zodat je niet als mij uren hoeft te jagen naar dat beest ;)

• Ducar
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-05 13:05
D. Ninjai schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Pssst: Bij Braithwaite manor is er een boom waar een badger steeds spawnt zodat je niet als mij uren hoeft te jagen naar dat beest ;)
Vanochtend om 06:00 heb ik een perfect badger geschoten bij de hearthlands. Ik heb de mazzel gehad slechts een 30 minuten nodig gehad te hebben.

Toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hgkertjed
Het online gedeelte wordt dus uit beta gehaald en er komt meer content voor online. Als ik het laatste zinnetje van het artikel mag geloven, komt er offline weinig meer bij.
De ontwikkelaar maakte vorige week bekend dat er 24 miljoen exemplaren van Red Dead Redemption 2 zijn verkocht, dat is een miljoen meer dan in november vorig jaar, waarmee de verkoop afvlakt en Rockstar zich op de onlinevariant gaat richten.
Jammer. Gemiste kans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mutatie
hgkertjed schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:34:
Het online gedeelte wordt dus uit beta gehaald en er komt meer content voor online. Als ik het laatste zinnetje van het artikel mag geloven, komt er offline weinig meer bij.

[...]

Jammer. Gemiste kans.
Erg jammer dat online cashen..Story expansions als bij GTAIV en RDR1 komen er echt niet, zo jammer ook van GTAV :|

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ExquisiteSteez
RDR2 online is erg bagger. Lang niet zo'n saaie MP gespeeld.
Geef mij maar liever 2 grote kwalitatieve story expansions.

Maar goed, het draait allemaal om geld.. En in de MP zit het meeste geld. Dan weet je eigenlijk al genoeg.

Jammer

• Shadow_Agent
No way dat ze mij terug naar online krijgen :) Zelden zoiets slechts gezien :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 14:43

rens-br

Moderator Mobile & IN
Vorige week RDR2 uitgespeeld, althans de verhaallijn dan, maar ik heb een beetje een mixed gevoel bij.

De omgeving is werkelijk prachtig, veel uitgestrekte plaatsen, maar ook boederijen, wild-west dorpjes en zelfs een hele stad (waar ik een beetje een AC: Syndicate gevoel bij kreeg) Het hoofdverhaal was erg boeiend en de missies over het algemeen ook erg gaaf. Bruggen opblazen, treinen overvallen e.d., just my 'cup of tea'. Echter was alles om de missies heen maar groot en 'saai'. Onderweg kon je wel van alles doen, veel objecten zoeken, jagen, challenges, vissen e.d. Maar dat had niet echt een functie. Je kon met de pelzen allerlei dingen upgraden, maar dat was eigenlijk niet nodig.

Daarnaast kwam je ook allerlei 'strangers' tegen die of dood gingen of je overvallen, maar in beide gevallen levert dat niet echt iets nuttigs op. Ik had opgegeven moment het gevoel dat ik een 'half uur' aan het reizen was, om een missie te doen van een paar minuten, om daarna weer totaal de andere kant op te moeten. Een fatsoenlijk fast travel system had de game echt niet misstaan.

spoiler:
Dan de Prologue. Ik vond het verhaal daarvan bijzonder saai en was echt aan het wachten op de aftiteling. Een beetje doen alsof je boer bent, het was allemaal niet zo spannend.

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:30
rens-br schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:46:
Vorige week RDR2 uitgespeeld, althans de verhaallijn dan, maar ik heb een beetje een mixed gevoel bij.

De omgeving is werkelijk prachtig, veel uitgestrekte plaatsen, maar ook boederijen, wild-west dorpjes en zelfs een hele stad (waar ik een beetje een AC: Syndicate gevoel bij kreeg) Het hoofdverhaal was erg boeiend en de missies over het algemeen ook erg gaaf. Bruggen opblazen, treinen overvallen e.d., just my 'cup of tea'. Echter was alles om de missies heen maar groot en 'saai'. Onderweg kon je wel van alles doen, veel objecten zoeken, jagen, challenges, vissen e.d. Maar dat had niet echt een functie. Je kon met de pelzen allerlei dingen upgraden, maar dat was eigenlijk niet nodig.

Daarnaast kwam je ook allerlei 'strangers' tegen die of dood gingen of je overvallen, maar in beide gevallen levert dat niet echt iets nuttigs op. Ik had opgegeven moment het gevoel dat ik een 'half uur' aan het reizen was, om een missie te doen van een paar minuten, om daarna weer totaal de andere kant op te moeten. Een fatsoenlijk fast travel system had de game echt niet misstaan.

spoiler:
Dan de Prologue. Ik vond het verhaal daarvan bijzonder saai en was echt aan het wachten op de aftiteling. Een beetje doen alsof je boer bent, het was allemaal niet zo spannend.
Je bent je wel bewust van het bestaande fast travel systeem? Of vind je dat niet fatsoenlijk genoeg?

Ik moest in de prologue ook even wennen aan de change of pace, maar voor mijn gevoel duurde die hele prologue niet bepaald lang. Misschien scheelde het dat ik in het kamp nooit die kleine chores heb gedaan, anders was het misschien wat repetitief geworden.

• rens-br
  • Laatst online: 14:43

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ebbao schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:14:
Je bent je wel bewust van het bestaande fast travel systeem? Of vind je dat niet fatsoenlijk genoeg?
Vanuit je kamp? Daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Werkt natuurlijk goed als je al in het kamp bent, maar meestal houden de missies op midden in het bos e.d. Moet je dus eerst terug naar het kamp.

Verder kan je natuurlijk gebruik maken van de trein of de koetsen, alleen moet je voor die laatste geen bounty hebben en in veel staten had ik een behoorlijke bounty. Welke na het afbetalen vanzelf toch weer opliep. Dus dat is een best kostbare manier van fast travel

rens-br wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:49 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
rens-br schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Vanuit je kamp? Daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Werkt natuurlijk goed als je al in het kamp bent, maar meestal houden de missies op midden in het bos e.d. Moet je dus eerst terug naar het kamp.

Verder kan je natuurlijk gebruik maken van de trein of de koetsen, alleen moet je voor die laatste geen bounty hebben en in veel staten had ik al een bounty van 1000+.
helemaal mee eens! Het FT systeem was echt ruk. Vanuit het kamp nog redelijk te doen, daarbuiten waardeloos. Ik vond het vele paardrijden op een gegeven moment ook vervelend. Wat ik dan deed was een punt op de map zetten, paard in cinematic mode en gewoon wat anders gaan doen

Snap niet dat ze geen FT travel systeem maakten die je gewoon vanaf je paard kon aanroepen, load screen en je hobbelt je bestemming binnen. Beetje het stagecoach/train idee maar dan mogelijk vanaf iedere willekeurige locatie op de map naar iedere locatie op de map. Of in ieder geval in de buurt van waar je wilt zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:32
rens-br schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:46:

spoiler:
Exact mijn ervaring. 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.. helaas ook 1 die ik niet snel een 2e keer zou spelen.
Dan komen ze nu met een beetje nette HDR aankakken, echt waardeloos van Rockstar. Lekkere dikke middelvinger naar alle mensen die de game op release hadden. Dat was meteen mijn laatste R* pre-order.

• Shadow_Agent
Predje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Exact mijn ervaring. 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.. helaas ook 1 die ik niet snel een 2e keer zou spelen.
same here :)

ben nu bijna bijna bij-na klaar met "alles"
Nog een aantal trophies voor de platinum te doen
- Bountiful -> Eitje
- Zoologist -> Nog twee dieren studyen (uil en american Robin)
- 70 gold medal (nu op 64/70) Done 8)
- It;s Art -> Zie 100%
- Pony up (5000 uitgeven, easy!)
- graven bezoeken (0/9)
- 100% trophy bijna klaar alleen nog:
* Nog 1 challenge (horseman 10 -> AmericanPaint nog temmen)
* It's Art (Dat gaat nog het meeste tijd kosten)
* theater bezoeken

Al met al bijna klaar dus, goddank! :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ExquisiteSteez
Gisteren platinum gehaald.

Gold Rush viel achteraf ook best mee (wel een video guide voor gebruikt). Voor de rest is het prima te doen. Alleen wel erg tijdrovend.

Enige kut trophy vond ik die rank 50 trophy. Maar dat komt meer omdat de MP gewoon erg saai is. Na 15 min verveel je je al. En om rank 50 te halen, moet je toch zo'n 50 uur grinden. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
ExquisiteSteez schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:22:
Gisteren platinum gehaald.

Gold Rush viel achteraf ook best mee (wel een video guide voor gebruikt). Voor de rest is het prima te doen. Alleen wel erg tijdrovend.

Enige kut trophy vond ik die rank 50 trophy. Maar dat komt meer omdat de MP gewoon erg saai is. Na 15 min verveel je je al. En om rank 50 te halen, moet je toch zo'n 50 uur grinden. 8)7
Gefeliciteerd met de platinum *O*

Gold Rush gisteren afgerond. Heb inderdaad ook vanaf halverwege chapter 3 een guide gebruikt en voor iedere missie saven, missie doen, geen gold? Direct reload. Verschrikkelijk was het soms, vaak door niet te skippen dialogen, eindeloos herhaling van dezelfde routes paardrijden, etc etc. Een aantal simpele missies waar ik geen gold had gehaald in de eerste run stonden nog open. Gisteren nog een 6-tal missies in de replay gedaan.
De laatste missie voor gold; Dear Uncle Tacitus met het fantastische May I Stand Unshaken _/-\o_ O+

Blijf mij nog steeds vermaken met RDR2 maar ik was wel blij dat ik tijdens de storymmode al een zeer groot deel van alle andere zaken (challenges, SkinDeep/Zoologist etc) gedaan heb. Ook Online al helemaal klaar mee. Heel saai inderdaad, gelukkig kon ik de award-reset glitch "gebruiken" en duurde het niet al te lang >:)

Toch blijft het wel één van de mooiste games die ik ooit gespeeld heb /3

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True