Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
@bram1984 Verkeerde topic?

En hoezo mag ik die dan niet vergelijken? Ik bedoel als je kan twee films van, ik noem maar iemand, Quentin Tarantino ook met elkaar vergelijken omdat ze door dezelfde man geregisseerd zijn. En ja je zal overeenkomsten vinden in manieren van filmen, filmopbouw etc. Toch blijven het twee aparte films die allebei een ander verhaal vertellen.

Er is niks mis met het vergelijken (en niet meer dan normaal) van GTAV met RDR2 want er zijn genoeg punten waarop je ze met elkaar kunt vergelijken (zie mijn vergelijking met een sinaasappel en een grapefruit). Toch blijven het twee verschillende games die overeenkomsten met elkaar hebben. Ook een the witcher, skyrim of een fallout kan je vergelijken met een GTAV of een RDR2 omdat ze overeenkomsten hebben. Vergelijk ze dan ook op de overeenkomsten en niet op de verschillen.

Ik vind bijvoorbeeld het verhaal en de manier van het verhaal vertellen van the witcher 3 en de manier hoe daar de open wereld opgebouwd is eigenlijk een stuk beter dan dat van RDR2, terwijl RDR2 een veel mooiere wereld heeft en betere paarden(om maar iets te noemen). Heeft niks te maken met dat the witcher 3 een fantasy wereld is en RDR2 een verhaal in een semi realistische western wereld is.

[ Voor 95% gewijzigd door invine op 15-01-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invine schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:21:
@bram1984 Verkeerde topic?

En hoezo mag ik die dan niet vergelijken? Ik bedoel als je kan twee films van, ik noem maar iemand, Quentin Tarantino ook met elkaar vergelijken omdat ze door dezelfde man geregisseerd zijn. En ja je zal overeenkomsten vinden in manieren van filmen, filmopbouw etc. Toch blijven het twee aparte films die allebei een ander verhaal vertellen.

Er is niks mis met het vergelijken (en niet meer dan normaal) van GTAV met RDR2 want er zijn genoeg punten waarop je ze met elkaar kunt vergelijken (zie mijn vergelijking met een sinaasappel en een grapefruit). Toch blijven het twee verschillende games die overeenkomsten met elkaar hebben. Ook een the witcher, skyrim of een fallout kan je vergelijken met een GTAV of een RDR2 omdat ze overeenkomsten hebben. Vergelijk ze dan ook op de overeenkomsten en niet op de verschillen.

Ik vind bijvoorbeeld het verhaal en de manier van het verhaal vertellen van the witcher 3 en de manier hoe daar de open wereld opgebouwd is eigenlijk een stuk beter dan dat van RDR2, terwijl RDR2 een veel mooiere wereld heeft en betere paarden(om maar iets te noemen). Heeft niks te maken met dat the witcher 3 een fantasy wereld is en RDR2 een verhaal in een semi realistische western wereld is.
Eerste gedeelte wel ja, inderdaad.

En ja hoor, Tarantino films kun je prima met elkaar vergelijken. Ik zou direct weten of een film van Tarantino is of niet. Jij zegt alleen dat RDR en GTA niet met elkaar te vergelijken zijn. Ik vind ze vergelijkbaar met elkaar meer dan met welke andere game dan ook. En nee, ik zou een open wereld adventure game totaal vergelijken meteen RPG als Skyrim of TW3 of FO. Behalve open wereld is er vrijwel geen enkele overeenkomst. Kun je net zo goed met FIFA gaan vergelijken.

Kortom: Rockstar titels voelen echt op talloze vlakken hetzelfde aan en ze voelen zeker niet als hardcore RPG's. Dus de setting daargelaten, zijn ze heel erg vergelijkbaar met elkaar (behalve een game als Max Payne bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
bram1984 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Eerste gedeelte wel ja, inderdaad.

En ja hoor, Tarantino films kun je prima met elkaar vergelijken. Ik zou direct weten of een film van Tarantino is of niet. Jij zegt alleen dat RDR en GTA niet met elkaar te vergelijken zijn. Ik vind ze vergelijkbaar met elkaar meer dan met welke andere game dan ook. En nee, ik zou een open wereld adventure game totaal vergelijken meteen RPG als Skyrim of TW3 of FO. Behalve open wereld is er vrijwel geen enkele overeenkomst. Kun je net zo goed met FIFA gaan vergelijken.

Kortom: Rockstar titels voelen echt op talloze vlakken hetzelfde aan en ze voelen zeker niet als hardcore RPG's. Dus de setting daargelaten, zijn ze heel erg vergelijkbaar met elkaar (behalve een game als Max Payne bijvoorbeeld).
Je hebt ook gelijk dat ze op elkaar lijken, maar ik vind dat je ze wel als twee losse games moet zien. Want RDR2 is geen opvolger van GTAV. RDR online is geen opvolger van GTA online, zo simpel is het.

En ik zeg toch nergens dat ze hetzelfde aanvoelen als een (hardcore) RPG? Ik vergelijk The Witcher juist met RDR online op vlakken waarin ze overeenkomen, precies wat je ook doet met GTA V.

Enige wat ik probeer te zeggen dat is dat veel mensen (in mijn optiek) RDR2 en GTA V als dezelfde game zien maar dan met een ander jasje (western tov hedendaagse) en dat is niet juist. (vind ik) Dat je andere dingen van de game met elkaar vergelijkt is niet meer dan normaal.

Maar no hard feelings, iedereen mag het op zijn eigen manier zien ;) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51
Eindelijk!!!!! Eindelijk heb ik een Moose Bull gevonden en geschoten voor de geweien die ik nodig had voor de laatste kamp-upgrade.. Ik ben er werkelijk weken mee bezig geweest om dat dier te vinden.. Kan ik eindelijk verder met de main story missies in chapter 6, pffff.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Gisteren dan eindelijk de aftiteling.. Vond het ook wel mooi geweest eerlijk gezegd. Super game maar het werd wel erg veel van hetzelfde. Dutch had weer een idee en daar gingen we weer.

Chapter 6:
spoiler:
Chapter 6 vond ik toch wel het mooiste. Arthur die steeds meer schijt kreeg aan Dutch en z'n ideeën. De epilogue's vond ik daarentegen wat minder. Dat had van mij niet zo lang gemoeten maar ik snap de link naar RDR1.

Zit nog te twijfelen of ik hem houd voor RDR online of doorverkoop... Na de story hoef ik de SP niet meer te spelen voor collections e.d. want dat trekt mij niet. Nog maar eens een nachtje over slapen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
Dit zal ongetwijfeld al eens besproken zijn maar toch...

spoiler: spoiler
Als je toch ziet dat R* gewoon heel New Austin in RDR2 heeft verwerkt, hoop je toch dat ze er iets mee gaan doen in de vorm van een RDR1 remake :P...

Ik denk zelf dat dit niet gaat gebeuren maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ze dit hebben gedaan, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
mcgloud schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:00:
Dit zal ongetwijfeld al eens besproken zijn maar toch...

spoiler: spoiler
Als je toch ziet dat R* gewoon heel New Austin in RDR2 heeft verwerkt, hoop je toch dat ze er iets mee gaan doen in de vorm van een RDR1 remake :P...

Ik denk zelf dat dit niet gaat gebeuren maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ze dit hebben gedaan, maar wie weet.
Ik hoop ook op een RDR1 remake dan wel anderszins DLC. Het is een vreemde keuze om New Austin volledig in de game te verwerken en deze vervolgens compleet leeg te laten. Heb er even rondgereden, maar er is ook echt helemaal niets te doen. Desondanks vond ik de epiloog wél leuk. Eindelijk iets voor mezelf doen i.p.v. het zoveelste plan van Dutch. De missies vond ik sowieso het minste aspect van RDR2; ondanks alle progressie in het verhaal blijf je een errand boy. In bijvoorbeeld GTA bouw je toch een soort van imperium/ status op met bijbehorende missies. Dit gevoel ontbrak volledig in RDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Laatst online: 06-03 20:56
RDR1 remake gaat niet gebeuren. omdat te doen zal ook de voice acting en licensing opnieuw moeten worden voorzien. en laat nu juist 1( Ross Hagen ( Landon Ricketts )) van de hoofd personen inmiddels al overleden zijn.

vermoedelijk komt er wel een DLC in dit gebied. er word een boel gespeculeerd over undead nightmare maar ook voor single player een Sadie adler, en vermoedelijk een Charles DLC! beide lijken mij wel gaaf om te spelen. ook een Dutch DLC zie ik wel zitten!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
Er schijnen al wel voiceacting voor een RDR remake in te zitten.

Er zijn glitches geweest die die getriggert heeft en referencies in de code gevonden zijn.

Dus ik zou het iig een mooie toevoeging vinden om RDR remake te krijgen als DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Laatst online: 06-03 20:56
Dirtyrockers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:27:
Er schijnen al wel voiceacting voor een RDR remake in te zitten.

Er zijn glitches geweest die die getriggert heeft en referencies in de code gevonden zijn.
klopt heb ik gelezen, respons van een oudere Jack Marston! kan mij goed voorstellen dat er een paar flashbacks gaan zijn naar RDR1 content ... een volledige remake lijkt onwaarschijnlijk

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 07:57
Ik vermaak mij nog steeds met het spel. Zit pas ergens halverwege chapter 3 en laat de verhaallijn even voor wat het is. Veelste druk met het to do lijstje af te werken om vervolgens weer afgeleid te worden door iets anders. Schiet zo niet op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Gummiebeer schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:04:
Ik vermaak mij nog steeds met het spel. Zit pas ergens halverwege chapter 3 en laat de verhaallijn even voor wat het is. Veelste druk met het to do lijstje af te werken om vervolgens weer afgeleid te worden door iets anders. Schiet zo niet op 8)7
Hier ook zoiets, nog in begin van chapter 4, na zoveel mogelijk rekken en andere dingen doen zoals een uur of 40 50 jagen (nog lang niet alles wat ik wil maar dit verveelt wel, hoe goed jagen ook gedaan is) is er niet veel meer te doen. Moet weer wat story gaan spelen maar ik wil niet dat de game eindigt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Inmiddels weer wat uurtjes in de game kunnen stoppen en in de epiloog aangekomen :)

spoiler:
Zo tegen het eind kreeg ik meer en meer te doen met Arthur. De strijd (loyaliteit versus principes) waar hij in verwikkeld zat met Dutch die steeds verder doorslaat, de groep die steeds verder uit elkaar valt.
Op het punt dat Dutch je gewoon koud achterlaat was ik er helemaal klaar mee. Het is dat het niet kan maar ik had m persoonlijk een kogel door zn kop gejaagd, al had dat niet gestrookt met deel 1 :P

Ik vind het leuk dat je nu het begin van deel 1 meekrijgt in de rol van John maar toch mis ik Arthur wel. Vond het een mooi personage. Hij had bij mij zijn honor ook volledig gevuld want hij wilde overduidelijk goed doen.

Overigens snap ik niet veel van dat zeikwijf Abigail. De ranch waar je verblijft wordt bedreigd en half in de fik gestoken en zij wordt boos dat je die gasten afschiet. Wat had je dan moeten doen? Toekijken en wachten tot je zelf aan de beurt bent?
Hetzelfde met die gasten die je achtervolgen in de missie dat je met Jack naar Strawberry gaat. Als je je zoon neer had laten knallen was het waarschijnlijk ook niet goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:46
Inmiddels in de epiloog aangekomen. Ik vond Ch6 echt prachtig. Ook leuk om te zien dat de wereld
spoiler:
is veranderd. In Valentine was er altijd een npc aan het bouwen, dat is inmiddels een restaurant geworden. En de houthakkers zijn weg, en hebben een flinke kale plek achtergelaten.

Ik ben nu een beetje huiverig om echt veel missies te gaan doen omdat iemand hier zei dat het na alle missies toch wel een beetje een verlaten land zal worden. Dus richt ik me vooralsnog op wat bounty's, legendary animals etc.
Wat me opviel, ik kwam in een bos bij een huisje met een hele dikke gast en zijn vrouw (?) die me uitnodigen om te komen eten. Hoe dat verder loopt doet er niet toe maar iemand in dit topic had die encounter met Arthur en toen realiseerde ik me dat vrijwel alle non-story activiteiten dus zowel door John als door Arthur ingesproken zijn. Da's wel echt een klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

godverdomme nu al 2x gehad dat tijdens een missie waarbij ik in een trein zit aan het einde van de missie mijn paard dood is. Als de missie klaar is en de game autosavet zie ik ineens mijn zadel op het spoor liggen een paar km terug.

Aangezien mijn ik niet elke dag een handmatige save game maak, ga ik niet alle missies van de afgelopen week opnieuw doen ;(

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
-SaveMe- schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:17:
[...]

Who cares. ik vind het leuk om het hele camp geupgrade te hebben. Gewoon wat jagen afwisselen met exploren, soms een missietje... Beetje roleplaying, af en toe naar camp komen en flink wat doneren, bijschuiven aan het kampvuur, rum meedrinken, zingen, links en rechts wat ouwebeppen ... ff maffen en weer op pad. Je moet het wel een beetje zelf maken he :9 ;)
Dit dus, al vond ik het wel jammer dat er geen trofee is voor het behalen van alle camp upgrades of bijvoorbeeld alle speciale outfits die je kan craften.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03

Freakie1NL

Grote Baas

Zo sinds vandaag aangekomen in epiloog 1 en
spoiler:
hoewel het duidelijk was dat Arthur aan zijn einde zou komen, zit het verhaal echt heel strak in elkaar dat ik echt een soort van oh kut gevoel had toen het gebeurde. Ik had maximale honour bereikt en vermoede al vanaf Chapter 2 dat die Michah een smerige rat was. Triest om te zien dat die rat Arthur zijn jaren trouw en hard werken bijna teniet weet te doen. Hoop dat ik als JM zijn kop er af kan knallen.
. Morgen verder.

Echt een verdomd goed spel. Beste weet ik nog niet, vind Witcher 3 ook enorm sterk.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik weet niet of het al bekend was; op de PS4 kan je namelijk niet zien hoelang je al gespeeld hebt.
Maar ik log net in op de Social Club, en ik zie daar nu ineens hoeveel uur ik al gespeeld heb :)
Voorheen stond dat er nog niet.
Progress
41.5% Complete
1 Day 9 hours 3 Minutes

[ Voor 10% gewijzigd door mortael op 28-01-2019 13:27 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
89.5% Complete
4 Days 19 hours 59 Minutes
:9

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Progress
49.1% Complete
3 Days 13 hours 36 Minutes

Missions & Events
Missions
31 of 107
Strangers
7 of 10
Bounties
4 of 5
Chance Encounters
25 of 25

En nog meer "grappige" details van je gameplay.
Thanks for the tip @mortael !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
Toch wel grappig te zien

67% Complete
4 Days 3 hours 25 Minutes
(jagen jagen jagen, nog wat jagen en daarna lekker jagen :+ Denk zo'n 15-20uur kwijt aan het vinden van die ongrijpbare perfect moose |:( Heb wat kleding en een outfit compleet van de trapper, en alle satchels. Meer vind ik weinig genoeg nut hebben )

Nu richting eind hoofdstuk 5.
Deze game komt voor mij in de buurt van The Witcher 3, maar...de graphics zijn een stuk mooier, de feeling, sfeer geweldig. Alleen de wereld in The Witcher 3 is imo dieper, de NPC's gedragen zich veel ingewikkelder. De zij-verhalen zooveel dieper en toffer. Maar vooral, de controls van RDR2 zuigen zoooo hard, The Witcher heeft al niet de soepelste controls ooit maar RDR2 is serieus erg. En de opzet van de story missies zijn zooo gescript, zo afgekaderd binnen de lijntjes en dat staat in sterk contrast met de free roam. Waar ik van stond te kijken in TW3 is hoe als je objectives van toekomstige quests al vind/doet/verpest ze het zo hebben gemaakt dat het daarna kloppend gemaakt werd in verhaal en/of reacties van NPC's. Waar ik bij wijze van TW3 een 10 zou geven krijgt deze van mij een 9, puur omdat de wereld zoo mooi en goed in elkaar zit.
Al bij al geweldig spel, bijna een cowboy simulator en dat bevalt me wel. Mis wel wat rpg elementen, had een flinke rpg mogen zijn dit :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mutatie op 28-01-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
88.9% Complete

2 Days19 hours6 Minutes

Waarvan behoorlijk wat tijd gewoon ergens afk staan :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
83.8% Complete
4 days 19 hours 7 minutes

De 100% ga ik niet halen, simpelweg omdat ik geen zin heb om al die kut plantjes te moeten plukken voor een van die challenges en zo zijn er nog wat dingen waar ik geen zin in heb.
Heb inmiddels de volledige kaart vrijgespeeld dus ga gewoon verder met missies, bounties e.d. en dan zie ik wel hoe ver ik uiteindelijk ga komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
mortael schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:25:
Ik weet niet of het al bekend was; op de PS4 kan je namelijk niet zien hoelang je al gespeeld hebt.
Maar ik log net in op de Social Club, en ik zie daar nu ineens hoeveel uur ik al gespeeld heb :)
Voorheen stond dat er nog niet.

[...]
Wat stom, ik heb hem al een keer uitgespeeld maar ben opnieuw begonnen. Nu heb ik alleen de stats van mijn laatste playtrough..

31.5% Complete
13 hours 37 Minutes

is natuurlijk veel meer :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

veldkampj schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:31:
83.8% Complete

De 100% ga ik niet halen, simpelweg omdat ik geen zin heb om al die kut plantjes te moeten plukken voor een van die challenges en zo zijn er nog wat dingen waar ik geen zin in heb.
Heb inmiddels de volledige kaart vrijgespeeld dus ga gewoon verder met missies, bounties e.d. en dan zie ik wel hoe ver ik uiteindelijk ga komen :P
Ik dacht daar ook zo over, maar op zich is het te doen. Ik ga het proberen. Gister de Master Hunter en Gambler challenges afgerond
94.5% Complete
4 Days 19 hours 17 Minutes
De graven zoeken was wel een leuke trouwens, die zou je sowieso moeten doen....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ook hier in epilogue 1 aangekomen.. man man man.. genieten.. In chapter 2, 3, beetje 4 was het nog allemaal laid back jagen, verkennen etc.. maar uiteindelijk wilde ik toch door met het verhaal. Tuurlijk heeft RDR2 soms z'n falen met o.a. de controls, maar in de afgelopen 25 jaar gamen ben ik toch maar weinig games van dit kaliber tegen gekomen.
Overigens wel grappig dat je nu je progress time kunt zien; 68.4% in 2 dagen 41 minuten.. Al gaf m'n xbox in de hud (of hoe dat ook heet) aan dat ik al aan 60+ uur zat.. geen idee waar het veschil in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 10:21
Iemand nog tips om een uil tegen te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
YoGi_Berra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:24:
Bij mij zat ie een keer op een paal ofzo in het gebied van epiloog 1. Verder ook geen enkele tegengekomen tijdens de rest van mn playthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ze in de lucht meermaals gezien en neergeschoten. Vaak als ik een grote vogel zie vliegen leg ik even aan om te kijken wat het is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

YoGi_Berra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:24:
Emerald Ranch, 's nachts boven de grote boerderij.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook even gekeken. Ik zit op 85% completion (dacht veel minder, want ik heb echt een hoop dingen links laten liggen) met 2 dagen, 11 uur en 29 minuten op de klok. Voor mijn gevoel was het veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
marijnvtg schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:45:
Overigens wel grappig dat je nu je progress time kunt zien; 68.4% in 2 dagen 41 minuten.. Al gaf m'n xbox in de hud (of hoe dat ook heet) aan dat ik al aan 60+ uur zat.. geen idee waar het veschil in zit..
Zoals gezegd; ik stond op 2 dagen 41 minuten. Gisteren avond meer dan 2 uur gespeeld, zonder noemenswaardig stil gestaan/gepauzeerd. Zit nu op 2 dagen 1 uur en 56 minuten. Dwz dat ik gisteren avond 1 uur en 15 minuten heb gespeeld.. No way..
Iemand enig idee waar ze deze playtime op baseren? kan t op Google zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Nou, aangekomen in epiloog part 2. Gezien de ontwikkelingen denk ik dat mijn tijd met RDR2 er bijna op zit. Mixed feelings. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant merk ik wel dat het mooi is geweest. Geen zin meer om eindeloze stukken op een paard te hobbelen, waar ik het voorheen echt genieten vond.
Vanavond weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:40
Hmmmm... 89,7% compleet, 7 dagen, 15 uur en 16 minuten. En echt genoten! Ik zou best willen dat er een DLC uitkomt met voornamelijk stranger-missies en encounters. Die vond ik toch wel het leukst en meest afwisselend om te doen.

Online is echt niks aan, in tegenstelling tot GTA:O.

Het vreemde nu is, dat in sommige sessies er nauwelijks treinen rijden en in andere komen ze achter elkaar, en dat ik geen ontmoetingen (meer) heb met de Gavin-man, mad preacher en de sun worshipper. Terwijl die encounters nog niet 'klaar' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik heb ook ontzettend genoten! Helaas is de content op!
Ik ga weer opnieuw beginnen want ik mis Arthur!! (That's the way it is!)

Het enige wat me op een gegeven moment tegen begon te staan was de mega lange ritten.
Daar had wel een skipknop in gemogen dat je dan ff een kort filmpje met de dialogen zag. (zoals de fasttravel).

De tijd klopt echt niet. Ik heb zeker 100+ uur gespeeld. De site geeft me 2.5 dagen en een vriend met minder playtime zit op 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
veldkampj schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:31:
83.8% Complete

Komen er nog missies? Mijn kaart is helemaal leeg, mogelijk dat er alleen nog ergens een nieuwe bounty verschijnt.. Voor de rest ben ik denk ik ook wel klaar met deze game.. Ik ga echt niet van alles nog verzamelen voor wat nutteloze challenges etc, want dat vind ik echt bezigheidstherapie.. 100% zit er voor mij dus ook niet in met deze game.. Het is mooi geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Voor wie het gemist heeft, een compilatie van ‘Dirty Arty’. Puur goud. Kijken tot het einde.

YouTube: The Worst Of Dirty Arty - Season 1 Highlights

Edit: heb dezelfde post per ongeluk in het online draadje geplaatst. Excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 14:54
spoiler:
Wow, terugkomen uit Guarma en het rijden naar Shady Belle met Unshaken van D'Angelo op de achtergrond. Wat een episch moment. Schitterend.

[ Voor 10% gewijzigd door derKaiser29 op 02-02-2019 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@derKaiser29 Zet dat ff in een spoiler! Maar ja, echt een vet moment, chills!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derKaiser29
-SaveMe- schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:34:
@derKaiser29 Zet dat ff in een spoiler! Maar ja, echt een vet moment, chills!
Oh scuzi. Bij dezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
Inflatable schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:25:
[...]

Komen er nog missies? Mijn kaart is helemaal leeg, mogelijk dat er alleen nog ergens een nieuwe bounty verschijnt.. Voor de rest ben ik denk ik ook wel klaar met deze game.. Ik ga echt niet van alles nog verzamelen voor wat nutteloze challenges etc, want dat vind ik echt bezigheidstherapie.. 100% zit er voor mij dus ook niet in met deze game.. Het is mooi geweest..
Indien je de aftiteling nog niet gehad hebt komen er nog wel story missions ja.

Ik heb zaterdag de aftiteling voorbij zien rollen. Wat een game O+ Ik heb me er zeer goed mee vermaakt, vind het fijn dat ik nu klaar ben maar tegelijkertijd is het ook wel jammer dat er een eind aan het avontuur is gekomen.
Nu eens kijken welke game ik op ga pakken om de leegte te vullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
veldkampj schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Indien je de aftiteling nog niet gehad hebt komen er nog wel story missions ja.

Ik heb zaterdag de aftiteling voorbij zien rollen. Wat een game O+ Ik heb me er zeer goed mee vermaakt, vind het fijn dat ik nu klaar ben maar tegelijkertijd is het ook wel jammer dat er een eind aan het avontuur is gekomen.
Nu eens kijken welke game ik op ga pakken om de leegte te vullen :P
Ook hier gisteren avond bij de aftiteling gekomen. Deel je mening.. maar nu..
- Eens kijken hoe Online is? Kun je online je compendium verder completen trouwens?
- Het spel verder spelen om nog dingen te halen.. (maar waarom eigenlijk..) 100% lukt niet meer want ik mis 3 missies in hoofdstuk 6 :(
spoiler:
Ik mis Arthur, heb minder een klik met John, John is niet de outlaw (meer)

- Het spel opnieuw spelen en alles dan halen, maar dat gaat me weer veel tijd kosten
- (tijdelijk) verder met een nieuw spel? Zit te denken aan Tomb raider trilogy of AC origins + odyssey..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 16-09 12:18
Kun je eigenlijk missies missen? Ik zit nu net in chapter 5, vraag me af als je te snel van chapter wisselt of er dan bepaalde missies verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Marsman83 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:40:
Kun je eigenlijk missies missen? Ik zit nu net in chapter 5, vraag me af als je te snel van chapter wisselt of er dan bepaalde missies verdwijnen.
Volgens mij is het idd mogelijk om missies te missen, vooral met Stranger Missies altijd alert zijn. Geef die eigenlijk altijd voorrang en dan is de kans dat je iets mist vrij klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Marsman83 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:40:
Klaarblijkelijk wel. In chapter 6 was ik te veel bad guy. Bij voldoende (max?) honor krijg je nog een paar missies. Die ben ik dus misgelopen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 16-09 12:18
marijnvtg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Klaarblijkelijk wel. In chapter 6 was ik te veel bad guy. Bij voldoende (max?) honor krijg je nog een paar missies. Die ben ik dus misgelopen :F
OK dus je honor level speelt ook nog eens mee :/
Ik ben bijna volledig evil haha, naja 2 bad, ik ben een Outlaw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
marijnvtg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:08:
[...]

Ook hier gisteren avond bij de aftiteling gekomen. Deel je mening.. maar nu..
- Eens kijken hoe Online is? Kun je online je compendium verder completen trouwens?
- Het spel verder spelen om nog dingen te halen.. (maar waarom eigenlijk..) 100% lukt niet meer want ik mis 3 missies in hoofdstuk 6 :(
spoiler:
Ik mis Arthur, heb minder een klik met John, John is niet de outlaw (meer)

- Het spel opnieuw spelen en alles dan halen, maar dat gaat me weer veel tijd kosten
- (tijdelijk) verder met een nieuw spel? Zit te denken aan Tomb raider trilogy of AC origins + odyssey..
Je kan nog steeds 100% completion halen door de missies die je niet gespeeld hebt alsnog via de mission log te doen. De optionele honor missies tellen niet mee voor de 100% voltooiing. Die missies zijn enkel van belang voor het behalen van de Lending a Hand trophy/achievement.

[ Voor 5% gewijzigd door Kevaai op 06-02-2019 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
Mijn stats volgens R* Social Club, 88.9% Complete, 7 Days 5 hours 46 Minutes (kleine 174 uur)..

Ik kan dus wel zeggen dat deze game z'n 54 euro meer dan waard was voor mij.. :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik heb gisteravond de game ook uitgespeeld. Ik heb echt genoten!

spoiler:
Persoonlijk vind ik het jammer dat Arthur aan zijn einde kwam. Dat had voor mij niet gehoeven. Ik vind het wel heel mooi hoe alles uiteindelijk 'rond' komt. Het verhaal is echt heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
Oké, stomme vraag:

Het lijkt me awesome deze game te spelen, maar ik heb een pesthekel aan het bezig zijn met een missie of gewoon rustig ergens te lopen / rijden op paard en ineens out of the blue aangevallen te worden door een wild beest. Ga ik daar hier veel last van hebben, of minden die beesten hun own business als ik ze ook met rust laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Brammos85 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:49:
Oké, stomme vraag:

Het lijkt me awesome deze game te spelen, maar ik heb een pesthekel aan het bezig zijn met een missie of gewoon rustig ergens te lopen / rijden op paard en ineens out of the blue aangevallen te worden door een wild beest. Ga ik daar hier veel last van hebben, of minden die beesten hun own business als ik ze ook met rust laat?
Valt mee. Soms een groepje wolven, een beer of een cougar maar dat is een kwestie van dead eye, goed mikken en weer een paar perfect pelts rijker :P
Hangt er een beetje vanaf waar je loopt. Midden in het bos is die kans er natuurlijk wel, maar tijdens missies heb ik er nooit last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Goelan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:45:

spoiler:
Persoonlijk vind ik het jammer dat Arthur aan zijn einde kwam. Dat had voor mij niet gehoeven. Ik vind het wel heel mooi hoe alles uiteindelijk 'rond' komt. Het verhaal is echt heel sterk.
spoiler:
Hier paar dagen geleden ook uitgespeeld, vond het geweldig hoe ze het hebben gedaan. meer dan 100 uur Arthur worden en zijn, er helemaal in inleven om hem vervolgens op zo'n manier zien worden afgemaakt. Dat liet me niet koud. Het begon al met Arthur's last ride, ik wist gewoon dat dit slecht ging aflopen ;( Well played Rockstar, well played 8)
En dan had ik het "goede einde" Het slechte einde op youtube gekeken en dat was gewoon nog net wat erger :o

Voelde me gewoon leeg nadat de credits over het scherm rolden, ik ga die wereld missen :D En de muziek in de game..damn!!!!

Voor mij samen met The Witcher 3 de beste ervaringen deze generatie, denk wel in de top beste games ooit al mankeert er ook best wat aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Mutatie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:58:
[...]

spoiler:
Hier paar dagen geleden ook uitgespeeld, vond het geweldig hoe ze het hebben gedaan. meer dan 100 uur Arthur worden en zijn, er helemaal in inleven om hem vervolgens op zo'n manier zien worden afgemaakt. Dat liet me niet koud. Het begon al met Arthur's last ride, ik wist gewoon dat dit slecht ging aflopen ;( Well played Rockstar, well played 8)
En dan had ik het "goede einde" Het slechte einde op youtube gekeken en dat was gewoon nog net wat erger :o

Voelde me gewoon leeg nadat de credits over het scherm rolden. En de muziek in de game..damn!!!!

Voor mij samen met The Witcher 3 de beste ervaringen deze generatie, denk wel in de top beste games ooit al mankeert er ook best wat aan _/-\o_
spoiler:
Wait wut, er is een ander eind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
veldkampj schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:59:
[...]

spoiler:
Wait wut, er is een ander eind?
spoiler:
In het goede einde sterf je op de berg, liggend naar de zon. Eerder in het spel antwoorde hij op de vraag hoe je aan je eind wil komen: Just roll me over facing the sun and leave me with my thoughts, of iets in die strekking en die dood krijgt hij. In het slechte einde word hij neergestoken door Micah in de grot :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ben ik de enige die z'n interesse in dit spel alweer is verloren? Vond het heel vet, maar uiteindelijk toch links laten liggen door de trage gameplay. Jammer :( Denk dat het niet m'n type spel is.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goelan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:45:

spoiler:
Ik had ook het "goede" einde...
spoiler:
Dat vond ik juist wel mooi en ook gedurfd dat de hoofd character dood gaat. En past ook goed in het verhaal. Mijn (goede) Arthur die letterlijk tot de laatste snik het goede wil doen en het ouderwetse outlaw leven achter zich wil laten en uiteindelijk zijn wens krijgt te sterven met de zon op zijn gezicht. Mooi!

Een van de mooiste game eindes in een very long time! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennahz schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:07:
Ben ik de enige die z'n interesse in dit spel alweer is verloren? Vond het heel vet, maar uiteindelijk toch links laten liggen door de trage gameplay. Jammer :( Denk dat het niet m'n type spel is.
Na uitspelen kort even verder aangekloot op die farm in de hoop nog wat vrij te spelen (buiten enkele cutscenes met z'n vrouwtje dus blijkbaar niet), heb ik daarna de SP al niet meer opgestart. MP inmiddels ook al weken/maanden niet meer, het trekt lang niet zo als GTA, ondanks de settings briljant waren, was er gewoon te weinig te doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
SinergyX schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Na uitspelen kort even verder aangekloot op die farm in de hoop nog wat vrij te spelen (buiten enkele cutscenes met z'n vrouwtje dus blijkbaar niet), heb ik daarna de SP al niet meer opgestart. MP inmiddels ook al weken/maanden niet meer, het trekt lang niet zo als GTA, ondanks de settings briljant waren, was er gewoon te weinig te doen.
Nja, GTA begon ik direct weer opnieuw nadat ik hem had uitgespeeld. RDR2 niet, niet omdat er weinig te doen is (er is veel te doen maar vooral jagen). RDR2 zal ik niet gauw opnieuw spelen ondanks dat ik het een van de beste games ooit vind. Dat is vooral omdat het voelt als een megaproject om nogmaals aan te beginnen 2x zoveel uren in als GTA5 en hoe erg ik ook op ging in het jagen, dat zie ik mezelf niet weer doen. Ook omdat de rewards eigenlijk waardeloos zijn, dat is echt een Rockstar dingetje imo. Zelfde heb ik met The Witcher 3. Horizon ZD voelt meer te behappen en die heb ik nu 2x helemaal gespeeld en doe ik mss nog eens een 3e keer
Dennahz schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:07:
Ik snap goed dat dit niet voor iedereen is, en het was ook erg clunky vaak. Maar het pastte er goed bij, kwam op mij over als heel serieus oid al was het soms te erg, bij een gevoel van haast waggelde Arthur rond als een 80 jarige :+ Game voelde ook erg als een wild west simulator en de trage gedetaileerde gameplay en animaties bevielen mij persoonlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Mutatie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:03:
[...]

spoiler:
In het goede einde sterf je op de berg, liggend naar de zon. Eerder in het spel antwoorde hij op de vraag hoe je aan je eind wil komen: Just roll me over facing the sun and leave me with my thoughts, of iets in die strekking en die dood krijgt hij. In het slechte einde word hij neergestoken door Micah in de grot :|
spoiler:
En hoe krijg je dat slechte eind dan? Heeft dat met honor te maken of met de keuze die je maakt om wel of niet terug te gaan voor het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
veldkampj schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:33:
[...]

spoiler:
En hoe krijg je dat slechte eind dan? Heeft dat met honor te maken of met de keuze die je maakt om wel of niet terug te gaan voor het geld?
Honor idd. Als je slecht bent (lage honor) dan krijg je andere reacties in het spel en een ander einde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Mutatie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:58:
[...]

spoiler:

Voelde me gewoon leeg nadat de credits over het scherm rolden, ik ga die wereld missen :D En de muziek in de game..damn!!!!

Ik had precies hetzelfde gevoel. Ik denk dat ik The Witcher 3 net iets beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
veldkampj schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:33:
[...]

spoiler:
spoiler:
Volgens mij heb je 3 of 4x in het spel een droomscene, je ziet daar of een hert of een wolf, die samen bepalen het einde. Ik heb playthroughs gezien waar iemand voor de laatste missie heel z'n honor om zeep helpt, maar alsnog goede einde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

SinergyX schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Met de laatste regel beschrijf je precies m'n gevoel. Het trekt gewoon niet zoals GTA. RDR2 blijft één van de beste spellen die ik ooit gezien heb. De details, de verhaallijn, de karakters, alles gewoon. Maar het is niet echt een spel waar veel snelle actie enzo in zit. Wat dat betreft mogen ze ook wel eens opschieten met GTA6 (hoop dat ze deze pas launchen op een eventuele nieuwe generatie en de huidige generatie skippen), maar dat terzijde ;)
Ik snap goed dat dit niet voor iedereen is, en het was ook erg clunky vaak. Maar het pastte er goed bij, kwam op mij over als heel serieus oid al was het soms te erg, bij een gevoel van haast waggelde Arthur rond als een 80 jarige :+ Game voelde ook erg als een wild west simulator en de trage gedetaileerde gameplay en animaties bevielen mij persoonlijk goed.
Yep, als het je type spel is, is het echt geweldig. Geen enkel negatief punt tegenover Rockstar wat dat betreft :)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben wel druk bezig met de second run. Zit aan het begin van hoofdstuk 2, maar heb de satchels al helemaal compleet nu. Nu ga ik bezig met lekker nutteloos het camp upgraden met alle crafting daarvoor. Ik wil zoveel mogelijk van alles afmaken voor ik weer een missie ga doen. Dus alles voor de trapper, points of interests, verzameldingen en challenges...

Ben er nog wel een paar maanden met veel spelen zoet mee. Maar zodra ik alles gevonden en gedaan heb wat er maar mogelijk is dan gaat het spel ook wel opgeborgen worden tot de DLC uitkomt. Of ze moeten online echt heel erg gaan verbeteren, want daar heb ik geen plezier aan. (dus dat gedeelte van de achievements en dergelijke gaat ook niet af komen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derKaiser29
spoiler:
Vandaag in mijn optiek een van de mooiste stranger missions gespeeld, namelijk die met Charlotte "the widow". De wanhoop en verdriet van Charlotte nu ze haar man heeft verloren en geen idee hoe ze moet overleven in de wildernis. En dat ze dankzij Arthur uiteindelijk helemaal opbloeit. Een soort van natuurlijke chemie tussen die twee? Dat kusje op zijn wang, zo aandoenlijk. Benieuwd of ze nog een keer te zien is.

Trouwens, ik kwam voor de derde ontmoeting met Charlotte een nogal vreemde, creepy dude tegen die aan het kamperen was vlakbij Emerald Ranch. Hij nodigde mij uit bij zijn kampvuur en vertelde enthousiast over een ontmoeting met een alleenstaande vrouw ten noorden van Annesburg toen hij daar aan het jagen was. Ik had er nogal een onprettig gevoel bij dus heb die dude maar een kogel door zijn kop gejast. Volgens mij geen onverstandige keuze, omdat ik het idee heb dat hij nog iets met haar van plan was? Ook gelet op de foto's met naakte vrouwen in zijn tent....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Even pronken met mijn outfit :P

Ode aan Henry Fonda (bad guy Frank uit Once Upon a Time in the West)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JQVXP4z.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mon0lith op 07-02-2019 21:45 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:02:
Ik ben wel druk bezig met de second run. Zit aan het begin van hoofdstuk 2, maar heb de satchels al helemaal compleet nu. Nu ga ik bezig met lekker nutteloos het camp upgraden met alle crafting daarvoor. Ik wil zoveel mogelijk van alles afmaken voor ik weer een missie ga doen. Dus alles voor de trapper, points of interests, verzameldingen en challenges...

Ben er nog wel een paar maanden met veel spelen zoet mee. Maar zodra ik alles gevonden en gedaan heb wat er maar mogelijk is dan gaat het spel ook wel opgeborgen worden tot de DLC uitkomt. Of ze moeten online echt heel erg gaan verbeteren, want daar heb ik geen plezier aan. (dus dat gedeelte van de achievements en dergelijke gaat ook niet af komen.)
Damn je moet er maar zin in hebben. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ben nog steeds met m'n eerste run bezig. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Mon0lith schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:42:
Even pronken met mijn outfit :P

Ode aan Henry Fonda (bad guy Frank uit Once Upon a Time in the West)

[Afbeelding]
je mag je paard wel even brushen voor de foto! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Ik zag afgelopen dinsdag de credits een half uur aan, zelfs de credits bleef ik kijken..
Daarna stond ik voor de keuze; continue, replay, online of nieuw spel..
Gisteren avond aan AC Origins begonnen.. maar ik ben gewoon nog niet klaar met RDR2 voor mijn gevoel.
Duss... even doorgespeeld, maar dat voelt wel beetje leeg.. daarna online gedaan, maar waarom kan m'n character niet praten :S (konden ze die niet een default mannen stem geven ofzo?).. Toen nog even terug SP naar een oude save.. Arthur..
M'n keuze staat nu vast; Replay en dan alles proberen 100% te halen.

Overigens miste ik 3 missies in hoofdstuk 6.. Toch kreeg ik 100% voor de story en kon ik deze ontbrekende missies achteraf spelen. @Kevaai attendeerde hier al op, bij deze dus bevestigd.

En wat betreft verschillende einden:
spoiler:
Het einde van Arthur is al verschillend op basis van je honor. Ik was een outlaw op Arthurs manier, toch een slechte honor, niet het einde dat ik eigenlijk wilde :(.
Daarnaast zit er volgens mij nog verschil in einde bij de keuze: Wil je John helpen, of ga je terug naar het kamp voor het geld; theoretisch zijn er 4 eindes volgens mij

Oja.. En gespeelde tijd in rockstar hub klopt geen zak van. Heb een oude save game ingeladen en nu zit ik ipv 2+ dagen speeltijd terug op 4 uur en 59 minuten.. Alleen de xbox spelers kunnen via de xbox hub de echte speeltijd zien..

[ Voor 9% gewijzigd door Rhain op 08-02-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
bram1984 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:12:
[...]

Damn je moet er maar zin in hebben. :/
Haha inderdaad. Ik heb echt genoten van de game maar vind het wel mooi geweest.
Inmiddels begonnen aan DragonQuest 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
veldkampj schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:32:
[...]

Ja ik heb ook een dikke backlog, maar los daarvan vind ik de game, ondanks het mooie verhaal en de fantastische wereld, nou niet bepaald heel erg leuk om echt te spelen. Ik moet er niet aan denken er weer helemaal opnieuw doorheen te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
veldkampj schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:32:
[...]

Good luck and have fun! Je kunt weer een tijd vooruit. Ik ben DQXI aan het afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Ik heb de game sinds vorige week uitgespeeld en heb ook erg genoten van de game. MAAAR......
spoiler:
dat ik een "mooi einde" heb gekregen, als in liggend op de berg, starend naar de zon was voor mij een mooi eind geweest voor de algehele game. Ik had liever die Mica nog even willen kapot knallen oid, maar dat mag John dus doen volgens mij. Ik vind het geen bal aan om de epiloog te spelen. Het voelt kaal aan, weinig verhaal en veels te langdradig. Alsof een groep stagiaires dit deel mochten maken bij Rockstar. Ik krijg een beetje dat gevoel wat ik ook had bij de laatste film van Lord of the Rings, duurde ook veels te lang, (Ja Frodo stap die boot in en ga a.u.b. naar de Grijze Havens Jeezzzz!). Maar ik dwaal af. Kortom, ik merk gewoon dat die epiloog mij totaal niet kan boeien. Hebben jullie dat ook zo ervaren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb je RDR 1 ook gespeeld? Ik heb het idee dat de epiloog leuker is als je die gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:26:
Heb je RDR 1 ook gespeeld? Ik heb het idee dat de epiloog leuker is als je die gespeeld hebt.
Ja die heb ik gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de epiloog niet zo vreselijk vond. Wel ben ik helemaal met je eens dat het einde van het Arthur Morgan-verhaaldeel beter het einde had kunnen zijn van de gehele game. Echter ook het einde van de epiloog voelde toch wel heel lekker, en logisch gezien het eerste deel.

In het begin moest ik er even inkomen maar uiteindelijk vond ik best grappig hoe alles op zijn plaats valt. Zitten toch best nog wel wat leuke missies tussen. Ook ga ik in de epiloog de tijd nemen om alle botten te zoeken, echter wel jammer dat dit zonder internet ondoenlijk is, heb dr zonder te ‘cheaten’ maar twee gevonden. Wat dat betreft zijn de Cigaret Cards makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SH-FR schreef op zondag 10 februari 2019 @ 07:11:
Wat dat betreft zijn de Cigaret Cards makkelijker.
Ja die kun je gewoon kopen :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja met die botten en dergelijke was een systeem in de lijn van de legendary animals wel leuker geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:36
Zo, de game al een aantal maanden geleden uitgespeeld, zelf niet meer gespeeld voor een lange tijd, dit weekend toch weer even aangezet. Op productie-niveau is dit toch wel by far het beste wat je vandaag de dag kunt kopen. Maar, helaas heeft de game een aantal verwachtingen niet waargemaakt voor mij.

Het verhaal deed mij eigenlijk niet veel, dit had RDR wel. RDR had veel interessante characters waar ik nog steeds met een warm gevoel naar terug kijk. Ik had eerst twijfels of ik Arthur wel een goed hoofdpersoon zou gaan vinden aangezien hij als een typische cowboy Hollywood held werd neergezet in de trailers, maar gelukkig, het tegendeel is waar.

Dan het volgende wat ik bij bijna alle R* games heb, de side activities en quests zijn matig en te weinig. Het niveau van de side activities is niet echt omhoog gegaan sinds die er zijn in R* games, jammer. Ik speel geen GTA Online dus na 1x uitspelen van de main story heb ik de game alweer links laten liggen, dit is min of meer het zelfde bij RDRII. Misschien geen eerlijke vergelijking, maar The Witcher 3 speel ik nog steeds en ben bezig met mijn 3e playthrough. Ik zal ook niet snel de main story van RDRII opnieuw spelen.

Wat ik best wel slordig vind van R* is de oude map in de huidige map. Het voegt niks toe, valt niks te doen. Had het er dan buiten gelaten. Dit punt is meer gericht op smaak, ik had liever meer noordelijke en westerlijke provincies gezien. Het zuiden met de moerassen en de New Orleans stad is gaaf maar trekt mij niet, misschien omdat het niet helemaal past in een Western setting. Ik had liever een nieuwe stad gezien zoals Black Water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-07 23:57
derKaiser29 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:47:
spoiler:
Vandaag in mijn optiek een van de mooiste stranger missions gespeeld, namelijk die met Charlotte "the widow". De wanhoop en verdriet van Charlotte nu ze haar man heeft verloren en geen idee hoe ze moet overleven in de wildernis. En dat ze dankzij Arthur uiteindelijk helemaal opbloeit. Een soort van natuurlijke chemie tussen die twee? Dat kusje op zijn wang, zo aandoenlijk. Benieuwd of ze nog een keer te zien is.
spoiler:
Dan moet je in de epiloog nog even terug naar de locatie gaan. Erg leuk hoe ze dat hebben gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
Tiekstra schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:37:
[...]

spoiler:
Dan moet je in de epiloog nog even terug naar de locatie gaan. Erg leuk hoe ze dat hebben gedaan!
spoiler:
Ben je dan ook eens terug gegaan naar de oude kamp locaties? Dan hoor je "herinneringen" terug. Dat had ik toen ik terug kwam bij het kamp uit Chapter 4. Ik weet niet of er nog meer van dat soort dingen in de game zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Zo, een maandje op vakantie geweest. Flink balen vlak voor de vakantie, want mijn PS4 crashte, heb hem helemaal moeten resetten. Helaas geen PSPlus, wat dus betekend dat ik helemaal opnieuw moet beginnen, terwijl ik in het laatste chapter bezig was. Ik heb nog wel weer even te gaan voor ik klaar ben :-(

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is balen @YdieresiS

Voor degenen die een tweede run gaan doen, of aan het begin van hoofdstuk 2 zitten en makkelijk koeienhuiden willen hebben:

spoiler:
Ik heb de eerste missies van Strauss open staan, maar heb nog geen zin hem echt te helpen. Maar als je nu naar mr wrobel gaat dan kun je zijn koeien rustig neer schieten en skinnen zonder dat hij het verdedigt. Hij roept wel wat naar buiten, maar wil natuurlijk de confrontatie niet aan ivm zijn schuld. Dode koeien die minder dan perfect zijn kun je laten liggen. Omdat ze in een sidemission zitten blijven ze niet liggen rotten. Even een stukje rijden en er staan weer nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
ArthurMorgan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:39:
Dat is balen @YdieresiS

Voor degenen die een tweede run gaan doen, of aan het begin van hoofdstuk 2 zitten en makkelijk koeienhuiden willen hebben:

spoiler:
Ik heb de eerste missies van Strauss open staan, maar heb nog geen zin hem echt te helpen. Maar als je nu naar mr wrobel gaat dan kun je zijn koeien rustig neer schieten en skinnen zonder dat hij het verdedigt. Hij roept wel wat naar buiten, maar wil natuurlijk de confrontatie niet aan ivm zijn schuld. Dode koeien die minder dan perfect zijn kun je laten liggen. Omdat ze in een sidemission zitten blijven ze niet liggen rotten. Even een stukje rijden en er staan weer nieuwe.
Ik deed eerst de boer vastbinden, dan vee te grazen nemen voor zn ogen })
Even wat vriendelijk hallo zeggen tegen mensen in een town en eer is hersteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutatie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Ik deed eerst de boer vastbinden, dan vee te grazen nemen voor zn ogen })
Dat deed ik bij alles en iedereen, hogtie en dan op mijn gemak alles afzoeken en looten. Goed voor je honor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
-SaveMe- schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Dat deed ik bij alles en iedereen, hogtie en dan op mijn gemak alles afzoeken en looten. Goed voor je honor :)
Ik twijfelde even of het wel honor kost, maar kon het soms niet laten ze voor de krokodillen te gooien of zachtjes in het water te leggen })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
Momenteel met de 2e run bezig.. net in chapter 2 aangekomen.. probeer ditmaal niet de outlaw uit te hangen.. so far so good..
Kom ik zo'n kleine side mission tegen dat er iemand (onterecht) opgesloten zit in een paard-en-wagen met 2 lawmens voorop.. Ik ga er naast rijden.. beginnen ze gelijk te mekkeren, voordat ik nog met m'n ogen knipper regent het kogels.. kom maar op m*thrfckers! Oja.. wacht.. goede honor deze replay :+

edit: oja; ik probeer nu alles 100% te halen. Ik dacht dat ik m'n eerste run al veel had gezien. Nu heb ik hulpstukken als het boek bij de hand en de rdr2map.com om niks te kunnen vergeten. Maar zelfs rondom het kamp van chapter 2 heb ik echt al veel gemist.. jeetje wat zit er toch gigantisch veel stuff om te verzamelen/bekijken in het spel zeg

[ Voor 29% gewijzigd door Rhain op 13-02-2019 09:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Wát een game was dit!
Ik vond tijdens de game mijn gevoel over de gameplay heel dubbel: van het langzaam lopen in kampen tot collision/botsing met andere paarden op de weg wanneer je in cinematic mode zit. Dat het spel automatisch wapens voor me selecteerde bij missies vond ik ook vrij vervelend en kon dit helaas niet omzeilen met de standaard load-out die je kon instellen bij gunsmiths.

Toch heeft het verhaal me meer en meer kunnen pakken en mis ik de game nu een beetje. De epiloog was goed en nodig om het verhaal een juiste afsluiting te geven. Fantastische muziek ook in de gehele game én de credits. Waard om uit te zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartaz op 13-02-2019 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
marijnvtg schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:28:
Momenteel met de 2e run bezig.. net in chapter 2 aangekomen.. probeer ditmaal niet de outlaw uit te hangen.. so far so good..
Kom ik zo'n kleine side mission tegen dat er iemand (onterecht) opgesloten zit in een paard-en-wagen met 2 lawmens voorop.. Ik ga er naast rijden.. beginnen ze gelijk te mekkeren, voordat ik nog met m'n ogen knipper regent het kogels.. kom maar op m*thrfckers! Oja.. wacht.. goede honor deze replay :+

edit: oja; ik probeer nu alles 100% te halen. Ik dacht dat ik m'n eerste run al veel had gezien. Nu heb ik hulpstukken als het boek bij de hand en de rdr2map.com om niks te kunnen vergeten. Maar zelfs rondom het kamp van chapter 2 heb ik echt al veel gemist.. jeetje wat zit er toch gigantisch veel stuff om te verzamelen/bekijken in het spel zeg
Heb precies hetzelfde, alleen speel ik nu wel de outlaw.

spoiler:
Had bijvoorbeeld in Saint Denis geld gejat van een blinde, bleek dat die vent uberhaupt niet blind was :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Inmiddels een weekje bezig met Red Dead Redemption 2. Moet toch wel zeggen dat er zo ongelooflijk veel aandacht is voor zelfs de kleinste details. Zorgt toch wel voor een hele unieke spelervaring. Wat ik merkwaardig vond, is dat "chores" en andere realistische handelingen die je moet uitvoeren vrij organisch aanvoelen. Bij een andere game zou het mij al snel mateloos irriteren. Ik heb gelijk een aantal tips aangaande de controls ter harte genomen. Met verhoogde sensitivity en een zo minimaal mogelijke deadzone, voelen die controls inderdaad een stuk responsiever. Voor de rest wel typisch een Rockstar game op een console, toch altijd een bepaalde mate van input lag. Maar zoals altijd, het went.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

alexander1685 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:30:
Inmiddels een weekje bezig met Red Dead Redemption 2. Moet toch wel zeggen dat er zo ongelooflijk veel aandacht is voor zelfs de kleinste details. Zorgt toch wel voor een hele unieke spelervaring. Wat ik merkwaardig vond, is dat "chores" en andere realistische handelingen die je moet uitvoeren vrij organisch aanvoelen. Bij een andere game zou het mij al snel mateloos irriteren. Ik heb gelijk een aantal tips aangaande de controls ter harte genomen. Met verhoogde sensitivity en een zo minimaal mogelijke deadzone, voelen die controls inderdaad een stuk responsiever. Voor de rest wel typisch een Rockstar game op een console, toch altijd een bepaalde mate van input lag. Maar zoals altijd, het went.
Die trick ga ik ook maar eens proberen dan 😅😎. Tha ks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Pat-Juh schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:27:
[...]

Die trick ga ik ook maar eens proberen dan 😅😎. Tha ks!
Hier vind je nog meer goede tips: https://www.gamesradar.co...ad-redemption-2-settings/ en bijvoorbeeld http://www.pushsquare.com...s_-_how_to_improve_aiming.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stienessa
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-10-2020
Valt er eigenlijk nog wat te ontdekken in de bergen/sneeuw bovenin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
Stienessa schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:17:
Valt er eigenlijk nog wat te ontdekken in de bergen/sneeuw bovenin?
Zeker! Kijk maar eens op rdr2map.com (spoiler alert!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stienessa
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-10-2020
Ben nu wat van die aparte meneer in Saint Denis vogel en bloem verzamelmissies aan het doen met guides en filmpjes. Vraag me nu sterk af of er in begin echt mensen zijn geweest die zelf, zonder info, naar al die locaties van bloemen, aparte dieren etc. Op zoek zijn gegaan. Vooral bij die bloemen kan ik me niet voorstellen dat iemand dat zelf is gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:40
Stienessa schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:48:
Ben nu wat van die aparte meneer in Saint Denis vogel en bloem verzamelmissies aan het doen met guides en filmpjes. Vraag me nu sterk af of er in begin echt mensen zijn geweest die zelf, zonder info, naar al die locaties van bloemen, aparte dieren etc. Op zoek zijn gegaan. Vooral bij die bloemen kan ik me niet voorstellen dat iemand dat zelf is gaan zoeken
Ik heb nu de dreamcatchers, rock carvings, cigarette cards, dinosaur bones en Points of Interest gedaan, met hulp van internet. Laat ik zo zeggen, dat het me bijna onmogelijk lijkt om alles zelf te vinden zonder hulp. Je zou dan bijna elke vierkante centimeter van de RDR2-wereld moeten onderzoeken, want sommige zaken zijn zo goed als onmogelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Moineau schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Ik heb nu de dreamcatchers, rock carvings, cigarette cards, dinosaur bones en Points of Interest gedaan, met hulp van internet. Laat ik zo zeggen, dat het me bijna onmogelijk lijkt om alles zelf te vinden zonder hulp. Je zou dan bijna elke vierkante centimeter van de RDR2-wereld moeten onderzoeken, want sommige zaken zijn zo goed als onmogelijk te vinden.
Precies 1 van de redenen waarom ik dit soort trophies haat!
Ik wil niet "cheaten" via Google.. maar zou ze het liefst toch wel hebben.
Voor mij doet het echt af aan een game als ik voortdurend met zoiets in mijn achterhoofd zit.
Het haalt me uit het verhaal als ik toch steeds elk heuveltje waar ik voorbij rijdt wil bekeken of er een botje ligt.
En het geeft me onterecht het gevoel dat ik een game niet af heb omdat ik niet nog 7% aan nutteloze dingen heb gedaan. Maargoed, ik ben een grote jongen en kom er wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Stienessa schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:48:
Je hebt er altijd van die gekkies bij zitten :p Als je daar echt je lol uithaalt, dan haal je wel ongelooflijk veel uit zo'n game. Bij RDR2 gebeurt natuurlijk zoveel dat je best nog wel eens wat zeldzame encouters tegenkomt in de zoektocht naar dat soort items. Zonder dat was je het wellicht nooit tegengekomen. RDR2 is dan wel de game bij uitstek om te gaan zitten neuzen. Afhankelijk van de loot wil ik dat soort missies (AC origins/odyssey heeft ze ook) nog wel eens uitvoeren mbv google.

Bij RDR2 is het voor mij al te veel gevraagd om zelf al die legendary animals op te gaan zitten zoeken. Daar krijg je ingame een map voor en dan is het te doen, maar dan zelfs nog check ik dat soort zaken op YouTube. Moet wel leuk blijven allemaal :+

Gamplaytechnisch komt de game voor mij niet helemaal lekker uit de verf, ik moet echt doorbijten. Ik heb de interesse in de game hierdoor verloren en al een lange tijd niet meer aangeraakt. Binnenkort maar weer eens oppakken, want laten we wel zijn, deze game is pure kunst zoals de levendige en realistische wereld wordt gepresenteerd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1 ... 56 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.