Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:30
SH-FR schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:55:

Hoe dan ook, ik heb na afloop het gevoel gehad een geweldige film te hebben gezien, in een wereld met vermakelijke missies en gebeurtenissen en die aan alle kanten leeft. Daarnaast natuurlijk de personages met wie ik echt mee ben gaan denken en voelen. Dit weegt voor mij toch echt het allerzwaarst mee. Dan kan ik haast niet anders dan dit de beste game noemen die ik ooit heb gespeeld. Masterpiece van Rockstar.

9,5
Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik heb rustig 2 maanden de tijd genomen om te freeroamen, exploren, jagen en missies te voltooien. Gisteren de epiloog voltooid en de credits zien rollen. De story-telling is inderdaad fenomenaal en ik ben echt enorm blij dat ik de tijd heb genomen voor deze game. Deze komt voor mij in het rijtje van de The Witcher 3. Beiden een meesterwerk _/-\o_

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Louw Post schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:16:
Begin epiloog spoiler:
spoiler:
Ben nu dus een beetje aan het begin van de Epiloog, wat boerderij klusjes aan het doen met John en die hired gunmen weg aan het jagen, maar heb sindsdien niet meer echt trek het spel op te starten om verder te gaan. Is het volgens jullie nog de moeite waard? Want er is in ieder geval een stuk gebied wat ik nog niet gezien heb natuurlijk en ik neem aan dat ik na wat meer klusjes wel weer los gelaten wordt om mijn eigen ding te doen.(?)
Precies hetzelfde hier! Op dit punt aangekomen voor de kerst, en tot vandaag nog niet verder opgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Louw Post @BFmango

Ik zou nog wel door spelen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Beun de Haas BV schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:09:
Het moment dat je na 100-120 uur erachter komt dat je door een bug de game niet op 100% kunt uitspelen...

Mijn doel was simpel: naast de volledige campaign uitspelen ook alle Challenges en het complete Compendium afvinken. Ik was lekker op weg. Story uitgespeeld. Ook alle 90 Challenges. Ja, zelfs al die miljoenmiljard potjes Blackjack en items craften. Allemaal met de nodige toewijding gedaan. So far, so good.

Wat enkel nog restte, is de voltooing van het Compendium. Van de 551 planten, dieren, wapens, kaarten, etc. hoefde ik er nog maar een stuk of 15. Eigenlijk verloor ik mijn zin om door te spelen een beetje, maar inkakken is bijpakken.

Dan kom je vervolgens erachter dat je alle equipment zou moeten hebben, maar volgens het Compendium er eentje ontbreekt: de Panther's Eye Trinket. Volgens de Fencer heb ik één van de één daarvan in bezit, maar volgens het menu (via start) is er nog één 'undiscovered equipment'. De Legendary Panther kun je maar één keer doden en skinnen. Dus, tja...

Contact gezocht met Rockstar, maar tevergeefs. Toch beetje een anticlimax.
Weet je zeker dat je die Trinket nodig hebt voor 100%? Want voor zover ik weet hoef je voor de 100% trophy maar 10 van de 72(?) items te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice079 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik heb rustig 2 maanden de tijd genomen om te freeroamen, exploren, jagen en missies te voltooien. Gisteren de epiloog voltooid en de credits zien rollen. De story-telling is inderdaad fenomenaal en ik ben echt enorm blij dat ik de tijd heb genomen voor deze game. Deze komt voor mij in het rijtje van de The Witcher 3. Beiden een meesterwerk _/-\o_
Beide meesterwerken met ondermaatse gameplay. Toeval bestaat niet. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
G
bram1984 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Beide meesterwerken met ondermaatse gameplay. Toeval bestaat niet. :p
Gameplay zal me wat dat betreft echt gestolen worden. Natuurlijk is de besturing in RDR2 af en toe hinderlijk m.b.t. het oppakken van bepaalde voorwerpen etc. Maar geen enkele game heeft zo'n levendige wereld en een kwalitatief hoogwaarde story-telling. Dat is echt enorm knap gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb gisteren ook eindelijk na dik twee maanden chapter 6 afgerond. Ik vond 5 en 6 echt geweldig. Verhaal is meesterlijk. Laatste missie/einde van Chapter 6 is denk een van de beste storytelling/filmische game momenten die ik ooit heb beleefd. Beeld, geluid, muziek, sfeer, alles klopt.

Het is jammer dat er in de game ook behoorlijk wat irritatie dingetjes zitten die het voor mij afhouden van een instant klassieker als game. en de missions waren een beetje teleurstellend. Maar Ik heb wel een verdomd goede Western gezien.

En ik denk dat ik twee maanden rond heb gereden in de meest mooie en overtuigende game world tot op heden. En degenen die roepen dat er te weinig te doen was, of dat het leeg was, die hebben een andere game gespeeld dan ik.

Al met al kom ik toch op een 9 uit denk ik, het is game waar je even voor moet gaan zitten, maar het overtuigd wel!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Maurice079 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Ik vind achteraf helaas dat ik er toch wel iets te snel doorheen ben gegaan. Alleen op een gegeven moment wil je gewoon weten hoe het verhaal afloopt. Toch denk ik dat ik het grootste deel van de Stranger missies wel gedaan heb uiteindelijk, aan het einde nog veel gecompenseerd. Maar het oog voor details was geweldig om mee te maken.

Ik vraag me echter wel af, ik moet de Epiloog nog doen en dat blijkt liefst nog een kwart van het verhaal te zijn. Ik zag dat je de sigaret cards, schatkaarten etc blijkbaar hebt geërfd van Arthur. Kan je dit werk voor hem voortzetten? Dat zou wel erg mooi zijn. Anders verliest de Epiloog naar mijn mening wel veel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Geen idee hoeveel uur ik in RDR2 heb gestoken, maar damn wat heb ik nog veel gemist:

(er zitten spoilers in over het verhaal, ergens halverwege, maar dat geven ze aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice079 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:29:
G
[...]

Gameplay zal me wat dat betreft echt gestolen worden. Natuurlijk is de besturing in RDR2 af en toe hinderlijk m.b.t. het oppakken van bepaalde voorwerpen etc. Maar geen enkele game heeft zo'n levendige wereld en een kwalitatief hoogwaarde story-telling. Dat is echt enorm knap gedaan.
Dan had je dus net zo goed een playthrough op YouTube kunnen kijken denk ik? De game zou voor mij een instant klassieker zijn als de gameplay en missies van hetzelfde niveau waren als het verhaal en de open wereld. Gameplay boven alles, nog altijd. Kijk, je hebt uitzonderingen als Heavy Rain en Detroit, maar dat zijn geen "gameplay" games en die duren ook geen 60+ uur (godzijdank).

Oh en ik ken best wat andere games die op dit niveau verhaalvertelling zitten. God of War, Detroit, The Last of Us, Uncharted 4; zijn er zo enkele die te binnen schieten. Een paar hiervan brengen het verhaal naar mijn mening zelfs naar een nog hoger niveau vanwege de betere gezichtsanimaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
bram1984 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Dan had je dus net zo goed een playthrough op YouTube kunnen kijken denk ik? De game zou voor mij een instant klassieker zijn als de gameplay en missies van hetzelfde niveau waren als het verhaal en de open wereld. Gameplay boven alles, nog altijd. Kijk, je hebt uitzonderingen als Heavy Rain en Detroit, maar dat zijn geen "gameplay" games en die duren ook geen 60+ uur (godzijdank).

Oh en ik ken best wat andere games die op dit niveau verhaalvertelling zitten. God of War, Detroit, The Last of Us, Uncharted 4; zijn er zo enkele die te binnen schieten. Een paar hiervan brengen het verhaal naar mijn mening zelfs naar een nog hoger niveau vanwege de betere gezichtsanimaties.
Deze discussie is op dit forum al genoeg voorbij zien komen, dus ga hem niet voortzetten. Smaken verschillen nu eenmaal! Ik heb me echt uitstekend vermaakt met RDR2 en er heel veel uur in zitten. GoW heb ik na een uurtje of 6 aan de kant gelegd, dat was gewoon totaal niet voor mij weggelegd. Ieder zo z'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice079 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Deze discussie is op dit forum al genoeg voorbij zien komen, dus ga hem niet voortzetten. Smaken verschillen nu eenmaal! Ik heb me echt uitstekend vermaakt met RDR2 en er heel veel uur in zitten. GoW heb ik na een uurtje of 6 aan de kant gelegd, dat was gewoon totaal niet voor mij weggelegd. Ieder zo z'n ding :)
En dat is verder prima. Die setting is niet voor iedereen weggelegd. Ik zeg alleen maar dat ik het persoonlijk jammer vind dat de gameplay zo ver achterblijft vergeleken met de open wereld en het verhaal en dat er meer games dezelfde kwaliteit verhaalvertelling neer hebben gezet.

Ik ben dan ook blij dat de game geen GOTY is geworden ondanks die 97 op Metacritic en dat er gekozen is voor gameplay (en spelersvrijheid). Hopelijk gaat Rockstar met hun volgende game stappen maken op dat gebied. Ze hadden met MP3 best een aardig fundament maar zo goed is het nooit meer geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Smaken verschillen, dat blijkt maar weer. Heb RDR2 al heel lang niet meer aangeraakt en betwijfel of ik het ooit nog zal spelen. Ben de teleurstelling over het matige verhaal en de matige gameplay niet te boven gekomen, de ergernis tijdens het spelen was groter dan het plezier.

Ik speel veel games (en nee CoD-roepers ik speel geen FPS meer) op veel verschillende platformen van AAA tot indie en het gebeurt me zelden of nooit dat mijn mening zo extreem afwijkt van het gemiddelde.

Kortom, RDR2 was voor mij de grootste teleurstelling op gamegebied in best wat jaren en ik begrijp heel erg weinig van alle hosanna. Maarre, game on hoor liefhebbers :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game ook laatst uitgespeeld. Vermakelijk, maar neigde voor mij meer naar een simulatie dan een game. Ik kan me dan ook vinden in de matige gameplay mechanics reacties hierboven.

Rockstar krijgt kudo's voor de details, animatie en het verhaal van de wereld. Verder vond ik de game wat saai en repetitief.

Al zou ik er een cijfer voor moeten geven lijkt me een 8 geschikt. Next game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Jorick schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:15:
[...]
Weet je zeker dat je die Trinket nodig hebt voor 100%? Want voor zover ik weet hoef je voor de 100% trophy maar 10 van de 72(?) items te hebben.
Ik leg het niet goed uit zie ik. Ik wilde voor mezelf 100% Story, 551/551 Compendium en 90/90 Challenges. Maar ik kan er wel mee leven inmiddels. Het is niet dat ik er een koninklijke onderscheiding o.i.d. voor krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
100% van alles halen is denk ik sowieso onmogelijk zonder heel strak de guide te volgen. Er zit zoveel in dat niet per se hoeft, maar wel aan bepaalde voorwaarden gebonden is....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:20:
100% van alles halen is denk ik sowieso onmogelijk zonder heel strak de guide te volgen. Er zit zoveel in dat niet per se hoeft, maar wel aan bepaalde voorwaarden gebonden is....
Daarom heb ik eigenlijk een hekel aan trophies. Die dwingen je dan min of meer op een bepaalde manier te spelen en dat ontneemt mij dan vaak het plezier van mijn eigen ding doen...
Heb er bij RDR2 eigenlijk totaal niet opgelet. De 100% is echt werk in deze game en de gold medals zijn al helemaal bull...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb geen hekel aan trophies, ik negeer ze gewoon :-D

Ik moet wel zeggen dat gold in een tweede run veel makkelijker is. Haal er best veel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de epilogue uitgespeeld. Die had van mij niet perse gehoeven, al was de laatste missie nog wel leuk. Wel jammer dat je
spoiler:
Dutch niet neer kan knallen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
spoiler:
Ik ben net als Arthur gestorven. Ik ben doodgeschoten door Micah. Nu ben ik een andere man, een boer. Echter..... ik ben alles kwijt wat ik met Arthur had. En de lol is er eigenlijk meteen voor mij eraf. Ben ik alles echt kwijt of is het ergens nog?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 06-01-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
na hoofdstuk 6:

spoiler:
Je krijgt (bijna) alles terug. Je speelt nu als John, de hoofdpersoon van RDR1 en je voormalige ganggenoot. (je hebt met zijn zoon gevist weet je nog ;) )

/edit: sorry

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-01-2019 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
Denken we aan de spoiler tags? :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:22
En dank voor de spoiler! |:( And the idiot of the day award goes to.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:09
Wat een kutstreek, om zo het einde te verklappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:42
-SaveMe- schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:32:
Net de epilogue uitgespeeld. Die had van mij niet perse gehoeven, al was de laatste missie nog wel leuk. Wel jammer dat je
spoiler:
.
spoiler:
Komt omdat je hem pas dood in het verhaal van rdr1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosthulscher84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-10-2021
Wat een klote spoiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Nou poeh. Epiloog uitgespeeld.

spoiler:
Ik had bij het begin van de epiloog al het gevoel dat ik een ander spel aan het doen was maar had nog enige hoop dat ik er wel weer in zou komen. Niet dus. Wat een bagger einde. Geen interessante missies, alleen maar vervelende mensen om je heen zoals Uncle maar ook Abigail is een verschrikkelijke zeur. En Jack is een vervelend snertjoch. Ga je een stukje vissen (stomme missie op zich), krijg je eerst al een grote mond en daarna allerlei verwijten. Bouw je ook lekker een band mee op zeg... :-/
Sadie vond ik leuker toen ik nog met Arthur speelde, maar in de epiloog is ze niet meer het aandoenlijke vrouwtje met een gun en een lekker accentje, ze is ruw geworden, afstandelijk, alleen gericht op bounties.

En John, pff, hij is geen gunslinger, hij is niet stoer, hij wauwelt alleen maar over Abigail en Jack. Af en toe een ongepaste morele verontwaardiging, bijvoorbeeld als je een bounty opdracht doet voor de sheriff van Thumbleweed. Je kunt vragen stellen waaruit blijkt dat hij er moeite mee heeft om een boef levend te pakken zodat de sheriff hem kan ondervragen voordat ie hem ophangt. Arthur zou allang hebben aangeboden een stuk touw te zoeken.

Toen John aan Sadie vertelde dat hij met Abigail wilde trouwen en daar nogal lyrisch over deed, baalde ik ervan dat je Sadie geen optie kan geven om je door het hoofd te knallen. Zelfmoord plegen heeft ook geen zin. Ik kon echt niet begrijpen waarom je zou willen trouwen met een zeikwijf dat altijd commentaar heeft en nooit echt blij is met wat je voor haar doet.

Anyway, doorgespeeld tot het eind, alleen de laatste missie is weer top. Bovendien is John eindelijk een echte vent door Abigail aan de kant te zetten en gewoon zijn gang te gaan.

Na de aftiteling mijn paard gepakt en ga nu de wereld nog eens verkennen. Ik kom nooit meer terug op de ranch, dat weet ik nu al. Maar de wereld van de oude map is zwaar teleurstellend. Er rijdt een trein maar geen stations waar het stopt. Dorpen zijn leeg. Thieves Ending heeft een gang maar als die allemaal zijn afgeknald kun je niets. Leeg, geen bewoners. Armadillo is vrijwel leeg vanwege een cholera uitbraak. Alle winkels zijn op slot. Ik heb in een avond tijd de hele oude map rondgereden, toen was ik weer bij het begin. Het staat niet in verhouding met de nieuwe map waar je wekenlang rond kan rijden en waar echt veel meer te doen is. Ik ga nog even de plaatsen bezoeken die ik met Arthur nog niet bezocht heb en dan heb ik het wel weer gezien met het spel. Veel uitdaging zit er ook niet meer in nu je het goud van Blackwater hebt.

Verder prima spel, met echt heel veel content en dus waar voor je geld, de wereld is echt geweldig mooi gemaakt, geluid en muziek is top. Epiloog had van mij niet zo uitgebreid. Denk dat veel mensen na de dood van Arthur niet ineens vrolijk verder willen met John. Had liever wat stevige wraakmissies gezien, had meer bij het verhaal gepast.

Beetje grote spoiler geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:32:
spoiler:
.
Dat gevoel had ik al halverwege het spel :o

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spuit 11 -

[ Voor 87% gewijzigd door -SaveMe- op 06-01-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Hier inmiddels in Chapter 6 beland. Ik vond die missie met Sadie wel leuk bedacht, had de naam: Icarus and Friends (schijnbaar kun je die in Chapter 5 ook doen).
spoiler:
Ik vond het echt geniaal om met die luchtballon boven de map te vliegen. Wel een beetje over de top als je vervolgens Sadie moet helpen, toevallig dat de wind in de goede richting gaat zeg maar. Ik vond het wel weer jammer dat die ballonvaarder het niet overleeft, ik vond het wel een grappig mannetje

Net daarvoor in Saint Denis ook een andere missie gehad (A Fork in the Road) ook deze kreeg ik in Chapter 6 terwijl deze ook in chapter 5 kon, waarschijnlijk omdat ik de missie Murfree Country al had gehad.
spoiler:
Ik vond het wel erg om te horen dat Arthur dus ontzettend ziek is. Hierna ook een prompt dat health onderdelen niet meer volledig je health zullen restoren. Gaat deze ziekte at random nog irritatie opleveren tijdens missies, of zit dit er allemaal vrij scripted in? Ik verwacht het laatste gezien alle onderdelen in missies tot nu toe.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YdieresiS Allemaal scripted zoals het hele verhaal en alle missies in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
bram1984 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:22:
@YdieresiS Allemaal scripted zoals het hele verhaal en alle missies in principe.
Dat verwachte ik al. Ik heb er niet te veel last van dat het scripted is. Ik volg redelijk de vooraf gestelde paden denk ik (standaard speelstijl). Voelt voor mij nog wel redelijk vrij tot nu toe.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:32

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Gisteren beetje Legendary Fish aan het vangen, aangekomen bij de Red Salmon. Hele tijd blijft die fucking lijn breken. Schijtzooi.... :( :( :(

Dus ik denk "het zal allemaal wel, tijd voor zwaarder geschut :7 " Paar staven dynamiet erin gemieterd en jawel, de legendarische zalm dobberde vrolijk aan de rand van het ijs d:)b

})

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
Spoiler epiloog en connectie rdr1 / rdr 2

spoiler:
Grappig ik vond die epiloog juist tof. Misschien omdat ik rdr1 ook heb gespeeld, mensen die de epiloog minder vonden ook? Ik had meteen zin om rdr1 weer te spelen en kan me goed voorstellen dat die gewoon in de rdr2 engine wordt gemaakt als dlc omdat die map er al (leeg) is. Geüpdate gameplay mechanieken, muziek, (hopelijk) extra missies, maar wel het bekende verhaal.

Het toffe vond ik dat je uiteindelijk Arthur een goeie gast gaat vinden en je inderdaad alleen maar wraak wilt gaan nemen op die gang. Z'n dood klopt ook met de serie, vlak voor je dood redemption vinden. In de epiloog probeer je hte achter je te laten, natuurlijk wel kwaad op je oude gang en Micah lekker doodmaken.

Deze rustige fase maakt het extra leuk dat bij de start van rdr1 je vrouw en kind worden weggenomen en je lekker wraak kunt gaan nemen als een low-life aan de grond zittende John.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Betreft de epiloog:

spoiler:
Die is naar mijn mening onnodig lang.

Een kleine intermezzo na de tragische dood van Arthur is an sich niet zo gek. Uiteindelijk dient de epiloog er ook voor om de verhaallijnen van beide RDR-delen met elkaar te verbinden. Waarom je vervolgens daar 20+ redelijk inspiratieloze misies voor nodig hebt, is mij echter een raadsel.

Een aantal missies geven me het gevoel een verkapte Farm Simulator te spelen. Druk X om een hek op te hangen of een spijker in een plank te slaan. Serieus, Rockstar? Samen met de zoveelste keer vissen en bandieten vangen, halen de missies onnodig het tempo uit het afronden van het verhaal.

De binding met Abigail en Jack komt ook niet helemaal lekker uit de verf. Je ega is een ontzettend zeikwijf en zoonlief heeft de ruggegraat van een tuinslang. Het is wel erg verleidelijk te melden een pakje sigaretten te gaan halen, om jezelf in de plaatselijke saloon vervolgens vol te gooien. Alles beter dan thuis bij moeder de vrouw zitten.

Eenderde van de missies of een lekker lange eindscene had wat mij betreft voldoende geweest om deze overigens prima game af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Beun de Haas BV Helemaal mee eens. Een extra lange cutscene en dan de laatste missie had ook volstaan ...

@Shadow_Agent Ik vond het vissen echt k*t in RDR2, zeker de legendaries en grote vissen. Duurt veel te lang en ik vind de controls ook niet handig. Kreeg altijd kramp tijdens het vissen. Maar gelaten voor wat het is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-SaveMe- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:28:
@Shadow_Agent Ik vond het vissen echt k*t in RDR2, zeker de legendaries en grote vissen. Duurt veel te lang en ik vind de controls ook niet handig. Kreeg altijd kramp tijdens het vissen. Maar gelaten voor wat het is ...
In principe is het niet lastig. Al lijkt dat wel. Gewoon niet je lijn inhalen als de vis tegenspartelt en de linkerstick omlaag blijven houden. En je je juiste (special) lure gebruiken. En op het juiste stekje gaan staan wil soms ook nog wel eens helpen :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duurt gewoon te lang om zo'n vis binnen te hengelen ... En dat draaien van het pookje de hele tijd, werd er gek van ...

[ Voor 36% gewijzigd door -SaveMe- op 07-01-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 19:32

Shadow_Agent

-SaveMe- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:42:
Duurt gewoon te lang om zo'n vis binnen te hengelen ... En dat draaien van het pookje de hele tijd, werd er gek van ...
Heb op zich niet erg veel problemen met het vissen maar bij erg grote vissen (zoals die rode zalm) is het echt onmogelijk om de vis enigszins op gepaste afstand te krijgen. Binnen no time alle lijn weg (ondanks R3 indrukken). Mijn gevoel zegt dat wanneer de vis eenmaal ver van je vandaan is gezwommen, het onmogelijk is om hem überhaupt nog binnen te halen. Line break is dan gegarandeerd

Daarom ook de lure niet te ver weggooien :)

Al met al wel leuke bezigheid om die Legendary's eruit te vissen. Verder boeit het vissen mij echt totaal niet, afgezien van de "verplichte" vismissies ga ik niet voor m'n lol vissen. Of jagen. Of craften, Of vlees naar het kamp brengen.

Ben nu ook bezig om alle rock paintings, dino bones, dreamcatchters etc te vinden. RDR2maps (oid) erbij en gelijk afvinken welke ik heb heb gehad 8) Zo kom je ook op leuke plekken terecht zoals een grot met standbeelden met $$$ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Beun de Haas BV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:24:
Betreft de epiloog:

spoiler:
Die is naar mijn mening onnodig lang.

Een kleine intermezzo na de tragische dood van Arthur is an sich niet zo gek. Uiteindelijk dient de epiloog er ook voor om de verhaallijnen van beide RDR-delen met elkaar te verbinden. Waarom je vervolgens daar 20+ redelijk inspiratieloze misies voor nodig hebt, is mij echter een raadsel.

Een aantal missies geven me het gevoel een verkapte Farm Simulator te spelen. Druk X om een hek op te hangen of een spijker in een plank te slaan. Serieus, Rockstar? Samen met de zoveelste keer vissen en bandieten vangen, halen de missies onnodig het tempo uit het afronden van het verhaal.

De binding met Abigail en Jack komt ook niet helemaal lekker uit de verf. Je ega is een ontzettend zeikwijf en zoonlief heeft de ruggegraat van een tuinslang. Het is wel erg verleidelijk te melden een pakje sigaretten te gaan halen, om jezelf in de plaatselijke saloon vervolgens vol te gooien. Alles beter dan thuis bij moeder de vrouw zitten.

Eenderde van de missies of een lekker lange eindscene had wat mij betreft voldoende geweest om deze overigens prima game af te ronden.
spoiler:
Het past naar mijn idee heel goed bij het thema dat John gedwongen wordt om zijn oude snellere manier van geld verdienen achter zich te laten. Het is in die zin een echte beleving ipv alleen maar vermaak. Maar goed, ik begrijp dat het verder afbreuk doet aan de gameplay.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
  • Laatst online: 29-04-2022
Shadow_Agent schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:17:
[...]

Heb op zich niet erg veel problemen met het vissen maar bij erg grote vissen (zoals die rode zalm) is het echt onmogelijk om de vis enigszins op gepaste afstand te krijgen. Binnen no time alle lijn weg (ondanks R3 indrukken). Mijn gevoel zegt dat wanneer de vis eenmaal ver van je vandaan is gezwommen, het onmogelijk is om hem überhaupt nog binnen te halen. Line break is dan gegarandeerd

Daarom ook de lure niet te ver weggooien :)
Heb zelf eigenlijk nooit een line break gehad. Heel R3 nooit gebruikt tijdens het vissen, ook niet bij de legendaries. Gewoon de linker joy omlaag of in tegengestelde richting wanneer ie spartelt en vervolgens inhalen en regelmatig de linker joy omlaag duwen om het wat te versnellen. Werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Epiloog inmiddels voltooid, vond het nog wel erg vermakelijk maar je moet er wel echt even in zien te komen. Nu de story erop zit ben ik nog bezig met alle Sigaret Cards, Dinosauriërsbotten en Rotstekeningen.

Over de Sigaretcards heb ik wel een vraag. Ik kwam er dus nu pas achter dat je ze ook in de store kunt kopen. Betekend dit dat je ze niet allemaal in de wereld kunt vinden, of heb je ze dan dubbel? Dat laatste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SH-FR schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:52:
Epiloog inmiddels voltooid, vond het nog wel erg vermakelijk maar je moet er wel echt even in zien te komen. Nu de story erop zit ben ik nog bezig met alle Sigaret Cards, Dinosauriërsbotten en Rotstekeningen.

Over de Sigaretcards heb ik wel een vraag. Ik kwam er dus nu pas achter dat je ze ook in de store kunt kopen. Betekend dit dat je ze niet allemaal in de wereld kunt vinden, of heb je ze dan dubbel? Dat laatste toch?
Ik had er 132 van de 144, gewoon gevonden in de wereld. Toen kwam ik dus ook in de store waar je ze kon kopen, dacht dat het een bug was. Anyhow, ik heb net zolang cigarettes gekocht tot ik ze allemaal had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SH-FR schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:52:

Je kan ze ook in de wereld vinden ja. Ik mis alleen de Robin Koninsky kaart, maar die kan je pas vinden als je vijf avond shows ziet in een theater in Saint Denis en ik heb geen idee of ik dat goed doe. Ik kijk niet de hele show af.

Die ga ik dus vanuit de Premium Cigarette kaartjes 'halen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
-SaveMe- schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:45:
[...]
Ik had er 132 van de 144, gewoon gevonden in de wereld. Toen kwam ik dus ook in de store waar je ze kon kopen, dacht dat het een bug was. Anyhow, ik heb net zolang cigarettes gekocht tot ik ze allemaal had :)
Waar is die store?
En als je dan sigaretten koopt, discard je dan het pakje om de kaart eruit te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Vads op 08-01-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vads schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:01:
[...]
Waar is die store?
En als je dan sigaretten koopt, discard je dan het pakje om de kaart eruit te krijgen?
Elke store heeft ze, en na 3 of 4 pakjes moet je steeds even alle premium sigaretten discarden idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigaretten kun je volgens mij overal kopen. Je ontvangt de kaart automatisch als je de premium cigarettes koopt. Je kan trouwens ook dubbele kaarten krijgen en moet dus meer pakjes kopen dan dat je kaarten nodig hebt. Behalve wanneer je veel geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die cigaretten staan dus niet in de catalogues die op de toonbar liggen, maar liggen gewoon in de schappen. Kwam ik pas bijna op het einde van de game tegen ... Had geld als water, dus dat was geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die pakjes gewoon via de catalogus in Valentine gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm, ze zijn mij nooit opgevallen in een catalogus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:52
Ik ben al tijden geen echte gamer meer, al komen er nu al jaren erg vaak games voorbij waarvan ik zeer enthusiast word en ze graag zou willen spelen. Met RDR2 is dat rond deze kerst en jaarwisseling een beetje gelukt, ben nu bij ch.3 aangekomen en al veel plezier aan beleefd.
Maar wat me enigszins verbaast en eigenlijk ook wel stoort, en waarvan ik me afvraag hoe anderen het ervaren, is het overdreven 'realisme', zo noem ik het maar. Ik doel daarbij niet op de geweldige cinematic overgangen en de interactie tussen verschillende personen, weersveranderingen etc., maar meer op handelingen die je moet verrichten om 'optimaal' te spelen.
- Je moet je horse regelmatig patten en brushen, schoon houden en z'n mood managen.
- Je moet genoeg eten om je cores op peil te houden, maar niet teveel want dan wordt je een slome vetzak die wel veel kogels kan vangen.
- Je moet naar de kapper en je moet je scheren.
- Mensen die in de weg lopen in de stad moet je ontwijken i.p.v. omver beuken, anders ben je dishonorable bezig.
- Saaie routineklusjes zoals koken en vissen om je stats te boosten, geweldig.
- Je kampvoorraad op peil houden; gehunte animals naar je chefkok te brengen.
- Lekker tussendoor ook nog even je wapens cleanen.
- In je kamp wordt je loopsnelheid tot tergend traag gelimiteerd. Waarom in vredesnaam???
- En dan misschien nog wel de ergste, daily chores in je kamp om de morale op peil te houden. Fantastisch.

Misschien ben ik een zeikerd, maar het komt op mij volledig doorgeslagen over. Zijn er nou echt mensen die hier blij van worden?

De tweaker in me wil altijd zoveel mogelijk optimaal doen, en daar vallen al deze rotklusjes ook onder. Maar dat gaat wel sterk ten koste van het speelplezier. Inmiddels heb ik het min of meer naast me neer gelegd en werk ik gewoon de story af zonder me om al die randzaken te bekommeren. Gewoon actie, missies volgen en gaan, geen bullshit meer. Story is tot nu toe erg goed, maar vind de missies soms wel iets té scripted. Speelt wel goed weg, weinig strategie nodig. Toch denk ik dat na de epilogue het wel erg makkelijk wordt om de game weg te stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja ik vind het leuk. Het maakt het voor mij veel meer een echte wildwest belevenis. In andere games ben ik eigenlijk alleen maar bezig met het verhaal en de missies. Hier voel ik mij echt deel van de omgeving en van de gang. Proberen een normaal dagritme aan te houden gaf voor mij echt veel extra plezier. Klusjes voor de gang zijn saai, omdat ze ook saai waren in het echt. Ik doe ze puur wanneer ik er zin in heb, Dus soms 's ochtends als het nog wat vroeg is, of als ik wat vroeger 's avonds terug ben. Voor het zuipen en dergelijke begint :D
Het is ook zo dat als je er even geen zin in hebt, dan doe je het gewoon niet. Zo veel slechte invloed heeft dat ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-01-2019 07:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
zzattack schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:22:

- Je moet je horse regelmatig patten en brushen, schoon houden en z'n mood managen.
- Je moet genoeg eten om je cores op peil te houden, maar niet teveel want dan wordt je een slome vetzak die wel veel kogels kan vangen.
- Mensen die in de weg lopen in de stad moet je ontwijken i.p.v. omver beuken, anders ben je dishonorable bezig.
- In je kamp wordt je loopsnelheid tot tergend traag gelimiteerd. Waarom in vredesnaam???
- En dan misschien nog wel de ergste, daily chores in je kamp om de morale op peil te houden. Fantastisch.
Afgezien van de wapens schoonmaken heb ik al die dingen sporadisch gedaan en dat is geen probleem. Nou moet ik wel zeggen dat mn honorbalk altijd vrij ver in t rood staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
Misschien ben ik een zeikerd, maar het komt op mij volledig doorgeslagen over. Zijn er nou echt mensen die hier blij van worden?
Brushen wel, patten niet. Paard heeft niet echt een mood tenzij je roofdieren tegenkomt misschien.

Ik eet zelf alleen wanneer het echt nodig is. Je moet wel erg veel vreten wil je overgewicht krijgen volgens mij. Ik heb altijd ondergewicht.

Moet niet

Niet zo gek toch. Overigens zelf nooit minder honor gekregen doordat ik even tegen iemand aan botste. Ze worden hooguit boos

Je hoeft het niet te doen

Heb ik me amper mee bezig gehouden. Ze gaan niet dood ofzo.

Eens, irritant, maar wrap om je wapens helpt enorm. Staat alleen nergens in de game aangegeven.

Eens, al houd ik de sprint knop ingedrukt in het kamp waardoor je wel iets sneller kunt lopen.

Alleen aan het begin wel eens gedaan, daarna niet meer. Niet nodig. Er wordt geen morale bijgehouden, of ik heb er nooit iets van gemerkt. Wel deed ik regelmatig flink wat items in de box doneren, nooit geld. Misschien dat dat compenseerde voor mijn luie gedrag qua chores :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

M'n cigarette cards bleek gebugged. Eindelijk de laatste kaart verzameld zie ik dat ik er twee niet gepost heb? :? Staat wel als 144 van 144 in compendium en in de totale completion ook afgevinkt...

het zal wel.... die reward boeit ook niet echt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 09-01-2019 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@zzattack in het kort, ja ik vind die dingen allemaal helemaal te gek om te doen, role playing.. en bijvoorbeeld de kamp klusjes bouw je vooral in het begin lekker je dead eye level mee op, kan me best voorstellen dat sommigen het helemaal niks vinden maar voor mij maakt het de game extra mooi in ieder geval (y)

Als ik wakker werd in het kamp deed ik eerst alle klusjes, trok schone kleren aan, een bak koffie, stak een peuk op en op pad 8)

Maar behalve je wapens schoonhouden wat best belangrijk is hoef je dat allemaal niet te doen. (wapens schoonmaken kun je overigens ook door een gunsmith laten doen als je wilt als je in de buurt bent.

[ Voor 18% gewijzigd door Sipio op 09-01-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:18
Ik ben al tijden geen echte gamer meer, al komen er nu al jaren erg vaak games voorbij waarvan ik zeer enthusiast word en ze graag zou willen spelen. Met RDR2 is dat rond deze kerst en jaarwisseling een beetje gelukt, ben nu bij ch.3 aangekomen en al veel plezier aan beleefd.
Maar wat me enigszins verbaast en eigenlijk ook wel stoort, en waarvan ik me afvraag hoe anderen het ervaren, is het overdreven 'realisme', zo noem ik het maar. Ik doel daarbij niet op de geweldige cinematic overgangen en de interactie tussen verschillende personen, weersveranderingen etc., maar meer op handelingen die je moet verrichten om 'optimaal' te spelen.

De tweaker in me wil altijd zoveel mogelijk optimaal doen, en daar vallen al deze rotklusjes ook onder. Maar dat gaat wel sterk ten koste van het speelplezier. Inmiddels heb ik het min of meer naast me neer gelegd en werk ik gewoon de story af zonder me om al die randzaken te bekommeren. Gewoon actie, missies volgen en gaan, geen bullshit meer. Story is tot nu toe erg goed, maar vind de missies soms wel iets té scripted. Speelt wel goed weg, weinig strategie nodig. Toch denk ik dat na de epilogue het wel erg makkelijk wordt om de game weg te stoppen.
Ik snap je volledig man; dat en de besturing die nog altijd ouderwets aanvoelt.
Vandaar mijn voorkeur voor GodOfWar; zelfs als je niet elke dag kan gamen zit je daar direct terug in het verhaal,..
Anderzijds, kudo's voor Rockstar want het is gewoon een pure Wild West-film - kan gewoon niet beter. Maar ze zijn imo in het proces een paar dingen vergeten te 'moderniseren'. Topgame..een 9 maar geen dikke 9.
Ieder zijn mening uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik had ook altijd een hekel aan dit soort gedoe maar bij RDR2 heb ik er veel minder problemen mee. Zeker alles in het camp zie ik niet als een chore omdat het camp zo'n geweldige sfeer heeft. Je doet het niet voor een stat of achievement maar omdat het ook iets doet, je krijgt opmerkingen over wat je doet en ook andere camp leden zie je de chores doen. Alles aan de interacties in het camp is zo goed gedaan dat ik het er graag voor over heb om te zien wat het effect van mijn acties is.

Veel van de andere zaken zijn ook zo simpel dat het nauwelijks tijd kost zoals wapens schoonmaken en je paard voeden. Vissen is voor mij de enige die er echt uitspringt als vervelend met hoe het speelt. Dynamiet vissen is dan een stuk leuker.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
Vanwege aantal gameplay keuzes die ze hebben gemaakt en het lijken te vergeten dat ze een game aan het maken waren, is RDR2 voor mij iig de teleurstelling van 2018 qua games geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Albinoraptor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:05:
Vanwege aantal gameplay keuzes die ze hebben gemaakt en het lijken te vergeten dat ze een game aan het maken waren, is RDR2 voor mij iig de teleurstelling van 2018 qua games geweest.
Viel voor mij ook enorm tegen. Veel te log maar de game is wel veeleisend om veel zaken in de gaten te houden. Die gameplay rijmt wat mij betreft niet helemaal. Terwijl GTAV naar mijn idee veel vlotter speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Ben het hier mee eens. Het stuk met Arthur was een mooi stuk, zeker omdat je dan ook je character daadwerkelijk opbouwt. De traagheid van het spel hoort er inderdaad ook bij, net zoals de lange stukken rijden en de langzame conversaties. Ik heb ook niks overgeslagen omdat het in de sfeer goed past.

spoiler:
Voor mij klapte het wel redelijk in op het moment dat je aan de epiloog begint. Stront opruimen in de stal, hekken bouwen, vissen. Gewoon saai. Ook geen zin meer in het opbouwen van een character omdat je weet dat je in de epiloog zit.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2019 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hebben ze al iets aan de hdr gedaan? Of is het dezelfde als dag 1? Was benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:15:
Hebben ze al iets aan de hdr gedaan? Of is het dezelfde als dag 1? Was benieuwd.
Hetzelfde als dag 1 :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
KaiseRRuby schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:57:Voor mij klapte het wel redelijk in op het moment dat je aan de epiloog begint.
spoiler:
Stront opruimen in de stal, hekken bouwen, vissen. Gewoon saai. Ook geen zin meer in het opbouwen van een character omdat je weet dat je in de epiloog zit.
Misschien will je daarvoor even een spoiler tag gebruiken; ik zit nog niet in het epiloog maar dankzij jou weet ik nu dus al meer dan ik eigenlijk wilde weten. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Marcade op 10-01-2019 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Marcade schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 01:14:
[...]

Misschien will je daarvoor even een spoiler tag gebruiken; ik zit nog niet in het epiloog maar dankzij jou weet ik nu dus al meer dan ik eigenlijk wilde weten. :|
Er gebeurd daar gelukkig nog wel iets meer hoor. Dat is echt maar een heel klein onderdeel daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Excuses, maar ik dacht daarmee inderdaad niet de verhaallijn weg te geven, puur een onderdeeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

KaiseRRuby schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:57:

spoiler:
Voor mij klapte het wel redelijk in op het moment dat je aan de epiloog begint. Stront opruimen in de stal, hekken bouwen, vissen. Gewoon saai. Ook geen zin meer in het opbouwen van een character omdat je weet dat je in de epiloog zit.
spoiler:
Dat doet Rockstar wel vaker, je karakter wil weg uit het leven van een outlaw maar dan als het lukt blijkt het gewone leven zwaar klote te zijn. Het duurt niet zo lang voordat je weer tot je middel in de lijken staat.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
jeej en toen was het verhaal uit! 92% volledig game nu, ik mis nog een aantal dreamcatchers carvings ik moet nog opzoek naar graven en 2 gang hide outs dan ist 100% ... ik moet zeggen heb erg genoten van t spel .... en het goede einde van arthur vond ik zeer gaaf en emotioneel te zien. ( je steekt toch wel tijd in zo'n character dus je hebt er toch een band mee ) t was met oprecht " redemption".

spoiler: title
t John einde was toch wel verrasend ... die Dutch toch .... Ik ben er zeker van dat wat Arthur op het laatst tegen hem gezegd heeft zijn laatste actie verklaard. Tis denk ik de enige actie van Dutch die eerlijk en oprecht was, ook het weg lopen zonder wat te zeggen en zonder buit is heel erg on Dutch

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Ik ben bezig met de epiloog, ik moet zeggen dat ik aan tegen het eind van het reguliere verhaal RDR2 beetje zat was. Maar nu met de epiloog vind ik het weer juist leuk! Ik heb nu al zin om vanavond weer te spelen :)

spoiler:
Ook al mis ik Arthur wel, en vooral mijn mooie paardje :'( :'( :'(

spoiler:
Zou ook leuk zijn als er in de Online versie je eigen ranche zou kunnen kopen en ontwikkelen. Zou ik leuker vinden dan wat het nu is. Dan mogen de schijtopdrachten van mij wel achterwege blijven :p. Maar dat je in plaats van je kamp een ranche kunt ontwikkelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 10-01-2019 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
Qu3st schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:20:
spoiler:
Zou ook leuk zijn als er in de Online versie je eigen ranche zou kunnen kopen en ontwikkelen. Zou ik leuker vinden dan wat het nu is. Dan mogen de schijtopdrachten van mij wel achterwege blijven :p. Maar dat je in plaats van je kamp een ranche kunt ontwikkelen.
Dat komt vast wel, vergeet niet dat het nog een "beta" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
doobieters schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Viel voor mij ook enorm tegen. Veel te log maar de game is wel veeleisend om veel zaken in de gaten te houden. Die gameplay rijmt wat mij betreft niet helemaal. Terwijl GTAV naar mijn idee veel vlotter speelde.
Hier hetzelfde gevoel.

Hoewel ik de game op zich wel vermakelijk vond (fantastische graphics, maar veel te traag) denk ik niet dat ik hem nog vaak op zal starten.

Dat heb ik met GTA juist wel. Heerlijk om je af en toe een beetje uit te leven in LC, zowel online als offline blijf ik het leuk vinden. Toch wel knap voor een game die ruim 5 jaar geleden is uitgebracht.

RDR2 is nog geen 3 maand uit, maar de meeste game-time heb ik al wel achter de rug.

Grootste voordeel van de release van RDR2 is dat Rockstar nu alle resources naar GTA6 kan brengen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:15:
Nee en ik verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren. R* vindt het wel best zo. Die zitten alleen nog op het online gedeelte om cash binnen te harken. Volgens mij is HDR implementeren ook best wel een klusje. De hele game moet opnieuw gemastered worden en alle belichting moet worden aangepast.
Qu3st schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:20:
Ik ben bezig met de epiloog, ik moet zeggen dat ik aan tegen het eind van het reguliere verhaal RDR2 beetje zat was. Maar nu met de epiloog vind ik het weer juist leuk! Ik heb nu al zin om vanavond weer te spelen :)

spoiler:
Ook al mis ik Arthur wel, en vooral mijn mooie paardje :'( :'( :'(

spoiler:
Ik heb Rockstar een mail gestuurd dat we de enige persoon op aarde hebben gevonden die de epiloog leuk vindt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

bram1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:55:
[...]

[...]

Ik heb Rockstar een mail gestuurd dat we de enige persoon op aarde hebben gevonden die de epiloog leuk vindt. ;)
Ik zal vast niet de enige zijn op deze planeet maar voel me wel eenzaam in dit topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ik snap de vergelijking met GTA V niet zo goed. Het zijn allebei open world games, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. GTA IV en RDR1 waren ook niet te vergelijken. Ik snap wel dat de vergelijking gemaakt wordt aangezien rockstar beide games maakt, maar het zijn twee verschillende werelden en twee verschillende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invine schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:28:
Ik snap de vergelijking met GTA V niet zo goed. Het zijn allebei open world games, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. GTA IV en RDR1 waren ook niet te vergelijken. Ik snap wel dat de vergelijking gemaakt wordt aangezien rockstar beide games maakt, maar het zijn twee verschillende werelden en twee verschillende games.
Rockstar
Third person
Open wereld
Lang in ontwikkeling
Je speelt een bandiet/crimineel
Zeer vergelijkbare mechanics
Zelfde feel

Het enige echte grote verschil is de setting, maar als er 2 games vergelijkbaar zijn, zijn het deze 2 wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• invine
Hoezo? RDR verteld een verhaal over de harde wereld van het wilde westen en probeert dit in een zekere zin zo realistisch mogelijk te doen. GTA is een persiflage van de hedendaagse samenleving waar humor voorop staat.

Ja je kan het vergelijken met elkaar dat het open wereld is en alle andere punten die je opnoemt, maar je neemt dan niet mee wat het spel probeert te vertellen. Want dan kunnen we The Witcher 3 er bijvoorbeeld ook bij gaan halen, behalve dat je daar geen boef speelt en het niet van Rockstar is valt het wel te vergelijken.

Wat ik vooral probeer te zeggen is dat er niet vanuit gegaan kan worden dat Rockstar ook GTA V heeft gemaakt een RDR2 hierop lijkt of hetzelfde doet. Ze proberen twee verschillende open world games te zijn en dat hebben ze erg goed gedaan. Een sinaasappel is geen grapefruit maar ze lijken wel op elkaar en het zijn allebei fruit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door invine op 11-01-2019 10:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Ik zal vast niet de enige zijn op deze planeet maar voel me wel eenzaam in dit topic :p
Er zijn er genoeg hoor, ook hier in dit topic. Alleen is het een beetje reageren tegen de bierkaai op en is de 'discussie' steeds hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhaal technisch snap ik de epilogue wel, maar gameplay wise is hij wat aan de lange en saaie kant. Dat had wat korter gekund, desnoods met wat meer cutscenes ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Ik heb de game ook afgelopen zondag uitgespeeld, en ik heb bewust geen nieuws ervan gelezen of spoilers , dus ik wist ook niet wat er zou gebeuren (ik heb ook nooit RDR1 gespeeld) en ik kan alleen zeggen voor iemand die blind in het spel ging...omfg...wow! _/-\o_

Ik had tot op het einde wel het idee dat het allemaal op een happy end uitkwam, en zelfs toen mn paard doodging had ik zoiets van ... oooch dadelijk een horse-revivertje maar nee :| ik moest er wel een traantje voor wegpinken

de epilogue was wel een aangename verassing :D

[ Voor 29% gewijzigd door Metallize op 11-01-2019 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BJBoes
-SaveMe- schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:49:
Verhaal technisch snap ik de epilogue wel, maar gameplay wise is hij wat aan de lange en saaie kant. Dat had wat korter gekund, desnoods met wat meer cutscenes ...
nee de epilog was precies lang genoeg naar mijn mening. de opbouw is wat vreemd omdat de actie en 1 keer wegvalt en het begin er op wat saai is. Maar das onderdeel van t verhaal.

ik heb er plezier ingehad om de ranche ed op te bouwen. bovendien moest het gat naar RDR1 gedicht worden in t verhaal. in de end credits cutscenes word dat gat helemaal gedacht de pinkertons rijden dan de hele wereld af om te zoeken naar John en de Blackwater buit! en zo is de cirkel weer precies rond, "van revange komt niets goed".

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

BJBoes schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:54:
[...]

nee de epilog was precies lang genoeg naar mijn mening. de opbouw is wat vreemd omdat de actie en 1 keer wegvalt en het begin er op wat saai is. Maar das onderdeel van t verhaal.

ik heb er plezier ingehad om de ranche ed op te bouwen. bovendien moest het gat naar RDR1 gedicht worden in t verhaal. in de end credits cutscenes word dat gat helemaal gedacht de pinkertons rijden dan de hele wereld af om te zoeken naar John en de Blackwater buit! en zo is de cirkel weer precies rond, "van revange komt niets goed".
Ik vind de opbouw juist wel kloppen.
spoiler:
John heeft wel moeite met de overgang en dat merk je wel. Misschien had de overstap kunnen beginnen bij de moord die hij pleegde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Qu3st schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Ik vind de opbouw juist wel kloppen.
spoiler:
John heeft wel moeite met de overgang en dat merk je wel. Misschien had de overstap kunnen beginnen bij de moord die hij pleegde
opbouw is ten opzichte van de laatste missies in hoofdstuk 6 die wat haastig en met hele dikke acties zijn wel en 1 keer terug als of je een auto met 120 tegen een muur knelt dat bedoel ik meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
[...]

Gisteravond uitgespeeld en ben het met je eens :)
De paar trophys waarvoor je teveel moeite moet doen laat ik lekker zitten, dat haalt de charme eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is het meest saaie wat ik ooit in een game heb moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Dit irriteert mij al een tijdje, maar misschien ligt dit aan mij...

Als je naast iemand staat, en je wilt interactie met diegene, dan staat er: R2 to aim weapon

Maar als je dan R2 indrukt schiet je die persoon hartstikke dood (terwijl aim weapon L2 is).
Is mij al vaak voorgekomen dat ik bij een de stranger mission dan de persoon dood schiet 8)7 :o

Ben ik de enige die zich hier aan irriteert en Rockstar dit nog niet gefixt heeft?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mon0lith schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:54:
Dit irriteert mij al een tijdje, maar misschien ligt dit aan mij...

Als je naast iemand staat, en je wilt interactie met diegene, dan staat er: R2 to aim weapon

Maar als je dan R2 indrukt schiet je die persoon hartstikke dood (terwijl aim weapon L2 is).
Is mij al vaak voorgekomen dat ik bij een de stranger mission dan de persoon dood schiet 8)7 :o

Ben ik de enige die zich hier aan irriteert en Rockstar dit nog niet gefixt heeft?
Hoe zou je het anders willen zien dan? L2 is de interactie knop. Als je die wilt overrulen en je wapen wilt trekken, dan is het logische gevolg dus R2 indrukken. Als je R2 indrukt zonder L2, dan schiet je ja. Ook logisch, denk ik.

Edit: het zou overigens niet moeten kloppen dat als je R2 drukt als de prompt R2 to aim weapon er staat, dat je meteen schiet.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 14-01-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Gister de Legendary Croc geschoten. Volgens mij al vaker aangekaart hier maar mijn god wat een unit was dat zeg. Paar kogels in de kop en nog kwam ie op me af gestormd :o

Evenals
spoiler:
De boar die Hamish doodt. Was net op tijd met schieten toen ie op me af kwam rennen.
Wel erg jammer dat Hamish eraan ging. Vind het een mooi character en iemand met wie Arthur een echte band kweekt buiten de bende om.
Wel blij met zijn paard overigens. Mooi beest, ondanks dat de stats van de white arabian beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Zo, laatste rondje gedaan met
spoiler:
John
maar de lol is er wel af. Niks meer te doen, paar Stranger missies van het kaliber: loop hier heen, doe dat. Geld heb je genoeg, ondanks de vele npc's ben je eenzaam.
Was een leuk spel, de moeite waard (behalve preorderen dan) maar nu gaat ie op Marktplaats :)

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

bram1984 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:01:
Edit: het zou overigens niet moeten kloppen dat als je R2 drukt als de prompt R2 to aim weapon er staat, dat je meteen schiet.
Dat gebeurd toch wel.

Wilde het gister namelijk nog testen bij zo'n blinde stranger of die echt blind was.
Druk R2 en schoot hem meteen door zijn kop |:(

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Mon0lith schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Dat gebeurd toch wel.

Wilde het gister namelijk nog testen bij zo'n blinde stranger of die echt blind was.
Die test heb ik ook wel eens gedaan maar richten doe je toch echt met L2 (met wapen in je hand) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat gebeurd toch wel.

Terwijl je L2 ook ingedrukt had? Want dan zou je alleen je wapen moeten trekken. Nogmaals R2 daarna is schieten.
veldkampj schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Die test heb ik ook wel eens gedaan maar richten doe je toch echt met L2 (met wapen in je hand) ;)
Inderdaad. Maar hij bedoelt zonder wapen denk ik. Als je wapen in het holster zit werkt L2 contextueel om bijvoorbeeld acties bij NPC's te doen of gesprekken aan te knoppen. Niet om je wapen te trekken. Dat doe je in dat geval met R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Dat gebeurd toch wel.

Prima test dus, na afloop zag hij echt niks meer en gaf je hem een dollar? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
[...]

Dat gebeurd toch wel.

ja inderdaad heb ik het al vrij vaak mee-gemaakt, meestal lag ik ook in een deuk van het lachen, zoals per ongeluk iemand die naast je gallopeerd door zn hoofd schieten waarna hij in een soort laatste beweging zn eigen paard door de kop schiet _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ja die videoclip heb ik gesaved 8)
die glitches/bugs mogen er van mij best inblijven, net zoals de cinematic mode ... waar je automatisch gaat rijden, en je soms op een ander paard knalt , zijn gewoon " features "

[ Voor 13% gewijzigd door Metallize op 14-01-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metallize schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:58:
[...]

ja inderdaad heb ik het al vrij vaak mee-gemaakt, meestal lag ik ook in een deuk van het lachen, zoals per ongeluk iemand die naast je gallopeerd door zn hoofd schieten waarna hij in een soort laatste beweging zn eigen paard door de kop schiet _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ja die videoclip heb ik gesaved 8)
die glitches/bugs mogen er van mij best inblijven, net zoals de cinematic mode ... waar je automatisch gaat rijden, en je soms op een ander paard knalt , zijn gewoon " features "
Nou laat maar zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

veldkampj schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:38:
Gister de Legendary Croc geschoten. Volgens mij al vaker aangekaart hier maar mijn god wat een unit was dat zeg. Paar kogels in de kop en nog kwam ie op me af gestormd :o

[...]
Dynamiet-pijlen FTW! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

Explosive slugs in een shotgun wil ook wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Het is dezelfde engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:05
Allebei open-world en daar is alles mee gezegd? De look en feel kent gewoon grote gelijkenissen. De combat, de mechanics, de manier van bewegen door de characters, de absurde strangermissies, de random encounters, GTA/RDR-online om maar even wat te noemen. Ja natuurlijk is de game vlakken stuk serieuzer en realistischer (zoals in GTA IV) en heeft het een wildwest-sausje en allerlei andere opties dan gta, maar om te zeggen dat de enige overeenkomst het zijn van een open-world-game is slaat nergens op. Het is nota bene de zelfde engine, zoals hierboven al werd opgemerkt. En dat is ook logisch als het door hetzelfde team wordt gemaakt. Fallout lijkt ook veel meer op Skyrim dan op the witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Allebei open-world en daar is alles mee gezegd? De look en feel kent gewoon grote gelijkenissen. De combat, de mechanics, de manier van bewegen door de characters, de absurde strangermissies, de random encounters, GTA/RDR-online om maar even wat te noemen. Ja natuurlijk is de game vlakken stuk serieuzer en realistischer (zoals in GTA IV) en heeft het een wildwest-sausje en allerlei andere opties dan gta, maar om te zeggen dat de enige overeenkomst het zijn van een open-world-game is slaat nergens op. Het is nota bene de zelfde engine, zoals hierboven al werd opgemerkt. En dat is ook logisch als het door hetzelfde team wordt gemaakt. Fallout lijkt ook veel meer op Skyrim dan op the witcher 3.
Ik zal mijn reactie even quoten, want denk dat je daar overheen gelezen hebt :)
invine schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:40:
Hoezo? RDR verteld een verhaal over de harde wereld van het wilde westen en probeert dit in een zekere zin zo realistisch mogelijk te doen. GTA is een persiflage van de hedendaagse samenleving waar humor voorop staat.

Ja je kan het vergelijken met elkaar dat het open wereld is en alle andere punten die je opnoemt, maar je neemt dan niet mee wat het spel probeert te vertellen. Want dan kunnen we The Witcher 3 er bijvoorbeeld ook bij gaan halen, behalve dat je daar geen boef speelt en het niet van Rockstar is valt het wel te vergelijken.

Wat ik vooral probeer te zeggen is dat er niet vanuit gegaan kan worden dat Rockstar ook GTA V heeft gemaakt een RDR2 hierop lijkt of hetzelfde doet. Ze proberen twee verschillende open world games te zijn en dat hebben ze erg goed gedaan. Een sinaasappel is geen grapefruit maar ze lijken wel op elkaar en het zijn allebei fruit ;)
Natuurlijk is er niks mis met het vergelijken van de twee games, maar doe het dan wel op dezelfde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@invineThe Witcher is een full fledged RPG in een fantasy setting. Hoe kun je die nu vergelijken met GTA en RDR2? Ik vind GTA en RDR ook op erg veel vlakken vergelijkbaar. Een gesimuleerde semi-realistische maatschappij cq. samenleving met een vergelijkbare gameplay structuur. Dezelfde geluidjes. Vergelijkbare animaties en feel. Letterlijk het enige verschil is de setting. Als ik niet zou weten wie RDR2 gemaakt zou hebben, zou mijn eerste gok direct Rockstar zijn. Zonder enige twijfel.

[ Voor 70% gewijzigd door bram1984 op 15-01-2019 10:35 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.