• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je het niet leuk vindt, gewoon stoppen. Uitspelen om het uitspelen vind ik echt zonde van je tijd. Je gamet omdat je dat leuk vindt, dus moet je geen games spelen die dat niet zijn. Het spel wordt er niet goedkoper van ;)

Zelf heb ik er nu 150 uur opzitten en speel nog steeds erg graag. Ook gewoon korte sessies. Als ik weet dat ik maar een half uur wil spelen ga ik wat jagen of zo, speel ik langer dan afhankelijk van hoeveel langer ga ik dingen zoeken, op jacht naar een echt bepaalde huid of inderdaad weer eens een missie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 19:35
Derbiss schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:04:
[...]

Ik volg me hierin volledig.
Ik zit nu midd chapter 3 en heb er eerlijk gezegd genoeg van.
Het hangt mn voeten uit om altijd uren onderweg te zijn; de controls an sich zijn ouderwets irritant,..
Ze hebben een fantastische job gedaan met de sfeer/wereld maar hadden iets meer tijd kunnen steken in de modernisering van hun gameplay (en al de extra dingen zoals health die zakt enzo -> veel te veel rpg voor mij). Ik overweeg echt om gewoon te stoppen want het begint me gewoon te ergeren. Is het het waard om door te bijten?
Ik had in Ch4 en nu in Ch6 pas echt het gevoel dat je in het verhaal zit. Maar het kan voor ieder een andere beleving zijn :) Tot Ch3 had ik ook de neiging om te stoppen.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:53
[

Ik had in Ch4 en nu in Ch6 pas echt het gevoel dat je in het verhaal zit. Maar het kan voor ieder een andere beleving zijn :) Tot Ch3 had ik ook de neiging om te stoppen.
Bof ja misschien, ook mogelijk omdat ik laatste tijd weinig ehm tijd heb gehad.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Dave1989 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:34:
Ben zelf nu een groot aantal uur onderweg. Nu halverwege chapter 6.

Voor mijn gevoel echt een game, met allereerst een fantastische sfeer en wereld.
Echt schitterend en op een subliem niveau.

Echter is de game ook zeker niet perfect.

Gisteren stuitte ik op een goed filmpje wat het eigenlijk beter verwoordt dan ik zelf kan.

YouTube: Rockstar's Game Design is Outdated

Wat mij betreft spijker op de kop.

Maar heel eerlijk, vanavond slinger ik hem gewoon weer aan voor een paar uurtjes. ;) :P
Vermaak me kostelijk met de game.
Toevallig gisteren ook die video gezien en kan mij er ook wel in vinden. Heb inmiddels het verhaal uitgespeeld en ben nu bezig om alles 100% te halen maar heb daar geen haast mee en ben nog steeds lekker aan het jagen en de wereld aan het verkennen. Kan mij overigens ook wel voorstellen dat dit spel en het tempo waarin alles gaat niet voor iedereen is weggelegd maar dat maakt het spel er zeker niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
tot chapter 3 gespeeld, niet meer aangeraakt. overrated game imo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben inmiddels in chapter 6. Ik vind het een leuke game en ik heb niet eerder een Rockstar titel zolang volgehouden, maar een 9 is het voor mij zeker niet. Een 8 is meer op zijn plaats. Het missie design en handje vasthouden is gewoon niet erg sterk gedaan. Er zijn zelfs missies waarbij Rockstar voor je heeft bepaald achter welke steen je cover moet nemen. Zelfs Call of Duty biedt je meer vrijheid op dat moment.

Als het op pure fun aankomt heb ik echt veel meer genoten van God of War, Spider-Man en Horizon.

Maar ik ga 'm wel gewoon uitspelen want de open wereld is gewoon fantastisch om in rond de kloten. Ik doe de hoofd/zij/stranger missies en dan vind ik het welletjes. Alle (in mijn ogen) filler (challenges, jagen, fetch opdrachtjes, satchel upgrades etc.) negeer ik verder. Die vind ik echt te vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Zelf ook al veel tijd in gespeeld en het is helemaal mijn ding, speel erg langzaam en ga nu aan de epilogen beginnen. Begrijp wel dat het trage tegen kan staan en het is inderdaad geen GTA 5 fun game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
bram1984 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:16:
Ik ben inmiddels in chapter 6. Ik vind het een leuke game en ik heb niet eerder een Rockstar titel zolang volgehouden, maar een 9 is het voor mij zeker niet. Een 8 is meer op zijn plaats. Het missie design en handje vasthouden is gewoon niet erg sterk gedaan. Er zijn zelfs missies waarbij Rockstar voor je heeft bepaald achter welke steen je cover moet nemen. Zelfs Call of Duty biedt je meer vrijheid op dat moment.

Als het op pure fun aankomt heb ik echt veel meer genoten van God of War, Spider-Man en Horizon.

Maar ik ga 'm wel gewoon uitspelen want de open wereld is gewoon fantastisch om in rond de kloten. Ik doe de hoofd/zij/stranger missies en dan vind ik het welletjes. Alle (in mijn ogen) filler (challenges, jagen, fetch opdrachtjes, satchel upgrades etc.) negeer ik verder. Die vind ik echt te vermoeiend.
Precies dit voor mij ook, al die challenges vind ik ook maar vermoeiend en zelfs een beetje onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Waarom zou je de challenges doen? Levert niks op dus wel zie onder..
Een legendary animal kun je nog doen voor de perk, voor de rest doe ik inmiddels enkel de quests/events nog.

Of de challenges de moeite waard zijn moet je dan zelf beslissen, ik kan mijn tijd er niet aan "verdoen".

[ Voor 29% gewijzigd door Predje op 21-12-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:53:
Waarom zou je de challenges doen? Levert niks op.
Een legendary animal kun je nog doen voor de perk, voor de rest doe ik inmiddels enkel de quests/events nog.
https://www.ign.com/wikis...Maps,_Locations,_and_Tips
Completing challenges will unlock unique rewards in the form of Reinforced Equipment like bandoliers and holsters with additional set bonus effects - and will be rewarded by the Trapper, who has multiple camps across the world. You'll also get extra experience towards one of your main attributes.

Unlocking certain challenges can also reveal certain things in the world - like the Legendary Panther.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25
Ik zit nu in de epiloog en ik moet zeggen dat de game mij ook iets tegenvalt.
Verhaal is niet echt top en ik heb tijdens de game niet 1 keer gevist/gejaagd of iets verzameld.(boring)
Ook merkte ik dat ik op het einde me er echt toe moest zetten om het spel uit te spelen.

Het ziet er mooi uit maar er moet nu wel eens een stap worden gemaakt kwa uitdaging. Ik vind nog steeds dat de uitgestrekte wereld vrij "leeg" is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Michel242186 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:57:
Ik zit nu in de epiloog en ik moet zeggen dat de game mij ook iets tegenvalt.
Verhaal is niet echt top en ik heb tijdens de game niet 1 keer gevist/gejaagd of iets verzameld.(boring)
Ook merkte ik dat ik op het einde me er echt toe moest zetten om het spel uit te spelen.

Het ziet er mooi uit maar er moet nu wel eens een stap worden gemaakt kwa uitdaging. Ik vind nog steeds dat de uitgestrekte wereld vrij "leeg" is.
Je zegt dat je geen enkele keer gejaagd, gevist of verzameld hebt, maar je concludeert dat het wel boring is. Daarnaast vind je de uitgestrekte wereld leeg, terwijl je een aanzienlijk deel van de opties al bij voorbaat overslaat? Kritiek is natuurlijk prima, maar ik vind je onderbouwing waarom niet erg sterk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Smaken verschillen nu eenmaal ik geef de game een 9,5/10. Een perfecte game bestaat niet en die gaat er ook nooit komen er zullen alrijd dingen beter kunnen.

De wereld is geweldig en imho juist niet leeg, het blijft uiteindelijk een western setting het zou pas vreemd zijn als het er druk was. De sfeer en wereld kreeg mij wel te pakken ik heb ook geen enkele keer fastravel of ander vervoer gebruikt.

Missie opbouw tsja ik heb me er geen moment aan gestoord maar ik heb dan ook geen enkele moeite met rechtlijnige games.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beun de Haas BV schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:15:
[...]

Je zegt dat je geen enkele keer gejaagd, gevist of verzameld hebt, maar je concludeert dat het wel boring is. Daarnaast vind je de uitgestrekte wereld leeg, terwijl je een aanzienlijk deel van de opties al bij voorbaat overslaat? Kritiek is natuurlijk prima, maar ik vind je onderbouwing waarom niet erg sterk.
Snap z'n leegte ergens wel, er is buiten de main series geen enkel 'opbouw' doel om maar iets later nog voor terug te krijgen, buiten een pistool en een belt (de rest is eigenlijk van pre-story). GTA had ergens precies hetzelfde probleem, alsof het een rockstar dingetje is om zo een SP game te eindigen. Hele grote aankleding van de stad/wereld, 'diepgang' in characters, maar de game an sich mist verder dan nog enige vorm van inhoud om nog mee bezig te zijn.

Al die opties zijn lege bezigheden, freubeltjes om je nog ergens mee bezig te houden in de gedachte dat je het ergens voor lijkt te doen. Denk wel dat epilogue beetje de desillusie is van het verhaal, farmsimulator met een nieuwe start los van alles wat je afgelopen uren hebt gedaan (buiten ergens wat dialoogjes en cutscenes).

Goed, RDRO heeft daar ook niet echt de kwaliteit aan toegevoegd om de game in z'n geheel nog ergens positief te houden, dan mag van mij de story/ervaring zeer goed zijn, de overige aankleding van de game zie magertjes op z'n best.

Ik beoordeel dan de game in geheel, besturing op z'n tijd meh, logica van acties/story, fixed limits binnen de game, en nog wel de grootste irritatie dat ik die %$&#$kinderen niet overhoop kon schieten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dingen kunnen altijd beter, zo ook in deze game, maar voor mij persoonlijk beste game ooit, verhaal, conversaties, characters, muziek, paardrijden, sfeer, etc etc, heb de story nog niet uitgespeeld en speel af en toe maar wat anders tussendoor omdat ik gewoonweg deze game eigenlijk nog niet wil uitspelen, wat genieten elke keer weer als ik hem opstart.

@Chaoss ik zou toch minstens 1 keer fast travel doen al is het alleen maar voor de muziek die je dan hoort.

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 22-12-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begon ik met de epiloog en de aftiteling kwam vandaag in beeld. De opbouw was traag, maar vanaf het vierde hoofdstuk vond ik het een stuk interessanter worden.

Nu eens kijken of het mijn eerste spel wordt waarbij ik alle trophies binnenhaal. Alle sigarettenkaarten heb ik, maar nu moet ik alle andere verzamelobjecten nog. Ook van de challenges heb ik alleen de gambler compleet. Als ik alles offline heb gehaald, ben ik van plan om door te knallen met online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel van de collectibles voelen hier meer als werk aan dan fun. ik ga zeker niet met een guide alle collectibles zoeken, maar ik doorzoek wel grondig de wereld. Vind de dreamcatchres, bones en carvings erg makkelijk te missen. Je moet haast gaan millimeter n*n om ze te vinden ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de verhaallijn kwam ik toevallig vier dreamcatchers tegen. Ik moet voor mijzelf ook nog zien of ik het volhoud. Meestal haal ik bij spellen geen 100% volledige score. Het überhaupt uitspelen van de verhaallijn is voor mij al heel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25
SinergyX schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:21:
[...]

Snap z'n leegte ergens wel, er is buiten de main series geen enkel 'opbouw' doel om maar iets later nog voor terug te krijgen, buiten een pistool en een belt (de rest is eigenlijk van pre-story). GTA had ergens precies hetzelfde probleem, alsof het een rockstar dingetje is om zo een SP game te eindigen. Hele grote aankleding van de stad/wereld, 'diepgang' in characters, maar de game an sich mist verder dan nog enige vorm van inhoud om nog mee bezig te zijn.

Al die opties zijn lege bezigheden, freubeltjes om je nog ergens mee bezig te houden in de gedachte dat je het ergens voor lijkt te doen. Denk wel dat epilogue beetje de desillusie is van het verhaal, farmsimulator met een nieuwe start los van alles wat je afgelopen uren hebt gedaan (buiten ergens wat dialoogjes en cutscenes).
Dit was precies wat ik bedoelde met de "leegte" goed verwoord.. _/-\o_
Misschien ligt mijn standaard ook wat hoger maar heb wel lol beleeft aan deze game maar weet niet zeker of het nu wel "de" klassieker is die ik verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:14:
Gisteren begon ik met de epiloog en de aftiteling kwam vandaag in beeld. De opbouw was traag, maar vanaf het vierde hoofdstuk vond ik het een stuk interessanter worden.

Nu eens kijken of het mijn eerste spel wordt waarbij ik alle trophies binnenhaal. Alle sigarettenkaarten heb ik, maar nu moet ik alle andere verzamelobjecten nog. Ook van de challenges heb ik alleen de gambler compleet. Als ik alles offline heb gehaald, ben ik van plan om door te knallen met online.
Ik heb het precies andersom gedaan.
Alle on-line dingen gedaan en nu genieten van de SP.
Net aangekomen in chapter 2 dus echt nog maar net begonnen.
Enige wat ik in de gaten hou zijn de missable things, maar voor de rest geniet ik gewoon van 't spel en kijk ik pas naar de trophies als de credits rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40
Vandaag gratis $1000 gekregen van Rockstar. Omdat ik de Ultimate Edition heb. Mensen met de Special Edition kregen $100. Mensen met de normale versie $0 :/ Hebben ze gedaan, omdat mensen zaten te klagen dat alles zo duur is in RDR2 online.

Zelf als je je wapentje een andere kleur wil geven moet je betalen in keiharde goudstaven. Hihi... boeit mij verder geen reet. Maar toch wel leuk die gratis $1000.

Meteen maar even de "Horses for Courses" trophy unlocked. Kwam nog een paar $100 te kort voor mijn laatste stal.

Moet nu alleen nog 2 multiplayer trophies; Non-Regulation en de rank 50 trophy.

Maar ik denk dat ik volgende week aan de SP ga beginnen. Ben nu wel een beetje klaar met online.
Zit je lekker te vissen, wordt je in je rug geknald door een random. :D Ja... daaagg

Ga weer online, als er een double XP weekend is ofzo. Zodat ik snel die rank 50 trophy kan unlocken

Hoor VEEL goede verhalen over de single player. dus wil er snel aan beginnen.

Ben benieuwd of het echt. 1 van de beste games ooit is. Lees ik veel online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beun de Haas BV schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:15:
[...]

Inderdaad, zo kan ik ook kritiek geven: ik vind $insert random racegame ook saai en kaal. Je kan alleen een beetje rondrijden en je autootje aankleden. Buiten het racen om valt er verder niks te doen. Snap niet dat mensen dit zo'n geweldig spel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:54
CyberMania schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:18:
[...]

Inderdaad, zo kan ik ook kritiek geven: ik vind $insert random racegame ook saai en kaal. Je kan alleen een beetje rondrijden en je autootje aankleden. Buiten het racen om valt er verder niks te doen. Snap niet dat mensen dit zo'n geweldig spel vinden.
met het verschil dat je een racegame koopt om te racen en RDR2 niet om te jagen en vissen...
Het niveau gaat steeds verder omlaag hier... :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Jbk23 schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:22:
[...]

met het verschil dat je een racegame koopt om te racen en RDR2 niet om te jagen en vissen...
Het niveau gaat steeds verder omlaag hier... :/
Inderdaad, met reacties zoals de jouwe...

Hunting was ook al een belangrijk aspect in het eerste deel, en ik vermaak mij daar meer daar prima mee.
Is ook 1 van de redenen waarom ik dit spel heb gekocht, lekker hunten op animals.
Hoort bij het complete cowboy package, dus ja... In feite koop je dit spel ook voor dat.

Prima dat je geen research heb gedaan voordat je de game kocht en alleen dacht aan een nieuwe generic c.o.d shooter en alleen maar piew piew wil doen.

Zelfs in de MP is het een belangrijk onderdeel als je dollars wilt verdienen..

Maar ja, als je door de game zijn main mission rushed met only piew piew... Dan geloof ik best dat de game kaal en leeg is.

Dat is net zoiets als een game op easy spelen en zeggen dat het te makkelijk is.
Of de controls schema veranderen en zeggen dat het niet logisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:50:
[...]

Inderdaad, met reacties zoals de jouwe...

Hunting was ook al een belangrijk aspect in het eerste deel, en ik vermaak mij daar meer daar prima mee.
Is ook 1 van de redenen waarom ik dit spel heb gekocht, lekker hunten op animals.
Hoort bij het complete cowboy package, dus ja... In feite koop je dit spel ook voor dat.

Prima dat je geen research heb gedaan voordat je de game kocht en alleen dacht aan een nieuwe generic c.o.d shooter en alleen maar piew piew wil doen.

Zelfs in de MP is het een belangrijk onderdeel als je dollars wilt verdienen..

Maar ja, als je door de game zijn main mission rushed met only piew piew... Dan geloof ik best dat de game kaal en leeg is.

Dat is net zoiets als een game op easy spelen en zeggen dat het te makkelijk is.
Of de controls schema veranderen en zeggen dat het niet logisch is...
Mooie aanname weer, ik heb het spel niet eens gekocht, ook nergens vermeld dat dat wel zo was. en mijn laatste COD was deeltje 3 |:(
Dat jij het voor het jagen koopt wil niks zeggen, 90% zou het ook kopen als dat er niet in zit. Zou 90% een racegame aanschaffen als je er niet in kan racen?
Overigens stel ik nergens dat de game kaal en leeg is, ik gaf alleen maar aan dat zijn vergelijking scheef was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
.

Edit, laat ook maar, zinloze discussie.

[ Voor 108% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-12-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Ik heb, na zo'n 100+ uur, het spel voorlopig ook even terug in de digitale kast geplaatst. Vanaf Chapter V lijkt het spel mij geen of weinig plezier meer te kunnen brengen en in Chapter VI is het er niet beter op geworden.
spoiler:
De 'side quest(s)' met Eagle Flies en de 'oorlog' van de Indianen was voor mij de spreekwoordelijke druppel ..

Het is geen goed teken wanneer je als speler gaat kijken hoeveel missies je nog moet spelen voordat het spel uitgespeeld is ... Jammer, want het spel heeft mij tot en met Chapter IV héél véél plezier gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:43:
.

Edit, laat ook maar, zinloze discussie.
Precies hoe ik er altijd over denk ;) d:)b mijn tijd is wel beter te besteden dan anderen proberen te overtuigen op het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huiz
Yonix schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:04:
Ik heb, na zo'n 100+ uur, het spel voorlopig ook even terug in de digitale kast geplaatst. Vanaf Chapter V lijkt het spel mij geen of weinig plezier meer te kunnen brengen en in Chapter VI is het er niet beter op geworden.
spoiler:
De 'side quest(s)' met Eagle Flies en de 'oorlog' van de Indianen was voor mij de spreekwoordelijke druppel ..

Het is geen goed teken wanneer je als speler gaat kijken hoeveel missies je nog moet spelen voordat het spel uitgespeeld is ... Jammer, want het spel heeft mij tot en met Chapter IV héél véél plezier gegeven.
Grappig, ik vond vanaf Ch4 het verhaal juist beter worden en de door jouw genoemde missies erg sterk in het verhaal passen :)

Denk dat dit de kern is van elke discussie hier, iedereen heeft er een andere kijk en een ander gevoel bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

-SaveMe- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:48:
Veel van de collectibles voelen hier meer als werk aan dan fun. ik ga zeker niet met een guide alle collectibles zoeken, maar ik doorzoek wel grondig de wereld. Vind de dreamcatchres, bones en carvings erg makkelijk te missen. Je moet haast gaan millimeter n*n om ze te vinden ...
Mee eens al die collectibles zijn echt teveel werk. Ik heb het boek en wil nog wel eens zoeken naar die sigaretten kaarten maar verder ook niet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:38

Freakie1NL

Grote Baas

Sinds gisteren aangekomen in Chapter 5 en snap de bovenstaande kritiek niet echt. Het verhaal aan het begin van Chapter 5 vind ik een beetje vergezocht maar enkele uren in Chapter 5 zat ik weer vol in het verhaal. Ik speel het ook echt super sloom, lekker met je paard van A naar B, alle stranger quests doen. Beetje gangs neerknallen. Teller van O"Driscols staat al op 200 :-). Ja het spel schiet niet op, soms moet je weer zo'n stuk reizen maar dan ga je op je paard zitten wijkt wat af van je route en dan word ik helemaal in het spel gezogen. Geef hem eveneens een 9,5. Beters spel dan GTA 5, meer fun dan GTA 5? Dat net niet.

*EDIT* Nu net in Chapter 6 aanbeland en ik vermoed dat ik een gang heb ontdekt waar ik een grotere hekel aan heb dan de O"Driscols

[ Voor 9% gewijzigd door Freakie1NL op 24-12-2018 18:53 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Rdr2 uitgespeeld. Oprecht het beste spel dat ik ooit heb gespeeld, het verhaal had van mij nog veel langer mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
bram1984 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:16:

Exactly my thoughts.

Ze hadden van mij ook wel enkele fast travel points mogen inbouwen, zoals dat bij de Witcher is gedaan. Zodat je in ieder geval van dorp naar dorp kan reizen. Het voelt nu vooral als een trucje om het playtime te rekken.

/edit
Zie dat het op Metacritic een user score van 7.9 heeft. Dat klopt wel ongeveer denk ik. Met name de 'gele' reviews vatten vaak mooi samen wat de pro's en con's zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Loona35 op 26-12-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:33:
Gisteren Rdr2 uitgespeeld. Oprecht het beste spel dat ik ooit heb gespeeld, het verhaal had van mij nog veel langer mogen duren.
Ik besef me heel goed dat over smaak niet te twisten valt, maar ik ben dan toch benieuwd of je heel veel games of juist heel weinig speelt. Ik neig naar het laatste. Want als je puur naar gameplay, controls en mission design kijkt, heb ik echt tig betere games gespeeld. Graphics en de manier waarop het verhaal wordt verteld zijn echt goed en ook de open wereld is ongeëvenaard, maar puur als spel en de fun die daarbij hoort, vind ik het eigenlijk gewoon oké. Iedere missie is ongeveer hetzelfde en zo lineair als mijn gulp. "Ga daarheen, cutscene met gesprekje, 'oh ride ff with me naar die en die locatie', nou dan gaat er weer iets mis, shootout waarbij je haast niet dood kan gaan als je dead eye gebruikt en waarbij R* doodleuk voor je heeft bepaald achter welk object jij cover moet nemen, nog een cutscene, 'kom, let's split up' en repeat. Dat trucje heb ik nu in chapter 6 wel gezien.

Gisteren overigens de eerste (geen idee of er nog meer komen trouwens) Rains Fall missie gedaan.

Locatie spoiler en niet zozeer verhaal:

spoiler:
Maar wat een bizar uitzicht persen ze uit de PS4 Pro in die missie, zeg.

Sowieso is de draw distance in dit spel echt bijzonder indrukwekkend. En er is ook haast geen pop-in. Echt next level hoe ze dit op deze schaal gedaan hebben. Ik kan me niet voorstellen hoe de PC versie eruit zal zien, indien deze komt (en daar ga ik vanuit). Je zou bijna hopen dat iedere andere developer die zich puur met graphics moet bezig houden, even een maandje op stage gaat bij R* zodat we geen onderontwikkelde producten meer krijgen.

Verwijderd

Ik lees regelmatig terug dat mensen problemen hebben met de controls. Waar zit het hem dan in?

Zelf vind ik die besturing namelijk wel prima eigenlijk. Misschien dat dat ook ligt aan het feit dat ik weinig games speel.

• huiz
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:50:
Ik lees regelmatig terug dat mensen problemen hebben met de controls. Waar zit het hem dan in?

Zelf vind ik die besturing namelijk wel prima eigenlijk. Misschien dat dat ook ligt aan het feit dat ik weinig games speel.
Over het algemeen gaat het prima, alleen in sommige gevallen heb ik er moeite mee:

- In kleine ruimtes, soms is de verplaatsing/verdraaiing net te grof om zuiver te kunnen bewegen,
- Als het spel je karakter bijstuurt (het spel dwingt je links van een boom terwijl je rechts wilt, dus boink!),
- Teveel handelingen moeten doen met knoppen, of met dezelfde knoppen (wil je gaan zitten, ga je een voorbijganger wurgen bijvoorbeeld).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja maar je noemt dingen die bijna elke open wereld game heeft. Een controller heeft nu eenmaal een beperkt aantal knoppen en een game als RDR2 heeft vrij veel opties. Je kunt wat zaken via de opties tweaken en na een paar uur spelen was ik er echt wel aan gewend.

Beste game ooit vindt ik lastig want er zijn genoeg games die ik vergeten ben en er veranderen zoveel zalen op game gebied. Maar ik vind RDR2 ook de beste game van de afgelopen jaren.

-Controls waren ok na wat gewenning.
-Open wereld en graphics zijn subliem
-Enorm sfeervol en natuurgetrouw neergezet.
-verhaal is voor 98% linear maar ik had niets anders verwacht. Eigenlijk zijn de meeste games hardstikke linear imho niets mis mee.
-ik vond het verhaal ook goed, het is een langzame en tergend opbouw naar de explosie tussen Dutch en Arthur maar dat is zo bedoeld. Natuurlijk blijft Arthur tegen beter weten in trouw aan Dutch het is nu eenmaal de man die hem opgevoed heeft en hem alles geleerd heeft.

En dan die stukken muziek in de game _/-\o_ ik kreeg een brok in mijn keel en ik zou niet weten welke andere game dat ook voor elkaar gekregen heeft (TLoU misschien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Chaoss Laatste puntje is wel wat spoilerisch ....

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Chaoss schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:56:
Ja maar je noemt dingen die bijna elke open wereld game heeft. Een controller heeft nu eenmaal een beperkt aantal knoppen en een game als RDR2 heeft vrij veel opties. Je kunt wat zaken via de opties tweaken en na een paar uur spelen was ik er echt wel aan gewend.

Beste game ooit vindt ik lastig want er zijn genoeg games die ik vergeten ben en er veranderen zoveel zalen op game gebied. Maar ik vind RDR2 ook de beste game van de afgelopen jaren.

-Controls waren ok na wat gewenning.
-Open wereld en graphics zijn subliem
-Enorm sfeervol en natuurgetrouw neergezet.
-verhaal is voor 98% linear maar ik had niets anders verwacht. Eigenlijk zijn de meeste games hardstikke linear imho niets mis mee.
-ik vond het verhaal ook goed, het is een langzame en tergend opbouw naar de explosie tussen Dutch en Arthur maar dat is zo bedoeld. Natuurlijk blijft Arthur tegen beter weten in trouw aan Dutch het is nu eenmaal de man die hem opgevoed heeft en hem alles geleerd heeft.

En dan die stukken muziek in de game _/-\o_ ik kreeg een brok in mijn keel en ik zou niet weten welke andere game dat ook voor elkaar gekregen heeft (TLoU misschien).
Vond de graphics eigelijk niet zo heel bijzonder.
jaaoie17 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:22:
[...]

Vond de graphics eigelijk niet zo heel bijzonder.
De vergezichten zijn toch echt wel subliem, zeker in combinatie met de vele lichteffecten/weerseffecten/mist, etc. Nog nooit zo mooi in een game gezien. Up close in cutscenes e.d. zijn de details van gezichten e.d., zeker bij secundaire characters, soms wel wat minder... Maar al met al zeker een mooie game!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Yonix schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:04:
spoiler:

En dat op het moment dat het verhaal juist meer diepgang krijgt. ;)

"When you grow up your heart dies"

@Verwijderd Houterig, stroperig, slechte free aim door enorme deadzone, alleen maar kunnen sprinten of tergend langzaam kunnen lopen, niet rennen in kamp, looten werkt veel te nauwkeurig en waarom kun je kastjes openen waar niks in zit? En dan nog tap X to run en ga zo maar door.

@Chaoss Spoiler much? :/

@jaaoie17 Tijd om die CRT buis eens in te wisselen voor een fatsoenlijke 4K TV? Dit is grafisch de meest indrukwekkende open wereld game die ik ooit gezien heb. En ik heb de meeste wel gespeeld. Ik weet natuurlijk niet wat jij gewend bent, maar oké.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Spoiler? Bestaan er mensen die rdr1 niet gespeeld hebben?

Chaoss schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:29:
Spoiler? Bestaan er mensen die rdr1 niet gespeeld hebben?
Wat heeft de relatie tussen Arthur en Dutch met RDR1 te maken?

Edit: En ja die zijn er zat natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 27-12-2018 20:05 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Alles, als je het verhaal van deel 1 kent dan weet je het verhaal tussen John en Dutch en wat er dus met Dutch gebeurd is. Dan is 1 + 1 = 2 en weet je dus ook wat er zo ongeveer gaat gebeuren.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:29:
@Verwijderd Houterig, stroperig, slechte free aim door enorme deadzone, alleen maar kunnen sprinten of tergend langzaam kunnen lopen, niet rennen in kamp, looten werkt veel te nauwkeurig en waarom kun je kastjes openen waar niks in zit? En dan nog tap X to run en ga zo maar door.
Die punten die jij noemt, stonden mij eigenlijk niet tegen. Kasten openen waar je niets uit kunt pakken, vind ik ook helemaal niet zo erg. Waarom zou je overal iets waardevols uit moeten kunnen halen? Dichte deuren van woningen/gebouwen vond ik daarentegen vaak wel jammer, nu ik er zo bij stilsta.

• huiz
Ik heb Ch6 nu ook uitgespeeld. Heb de eerste 4 chapters echt moeite gehad om in het verhaal te komen en een band te voelen met Arthur (kon lange tijd niet eens op zijn naam komen). Daarna ging het rap beter. Msch ook omdat ik sindsdien met een koptelefoon op speelde en dan komt de hele omgeving tot leven. Het geluid is fantastisch (op wat rare sprongen in toonhoogte bij de overgang naar een missie na). Muziek is geweldig. In de laatste missie waarna je naar het kamp rijdt en een geweldig stuk muziek werd gespeeld, toen kreeg ik kippenvel, wilde niet dat het spel al bijna klaar zou zijn. Ik voelde me een melancholische cowboy die de ondergaande zon tegemoet rijdt. Jammer dat er niet na elke missie zo'n mooi rillingen-moment was. Zou echt super zijn voor de beleving.

In Ch6 krijg je ineens veel meer morele keuzes. Daardoor voelt het al gespeelde deel erg gescript aan. Alsof je nu ineens wel keuzes hebt die je veel eerder had willen hebben.

Al met al toch een super game, vooral vanwege de sfeer in de "wereld", het geluid, de muziek en een klein beetje het verhaal wat na afloop ineens toch klopte. Alles valt een beetje op zijn plek zodra je het hele verhaal kent. Wel jammer dat sommige karakters geen enkele toevoeging hebben aan de game, en juist ervoor zorgen dat je niet in het verhaal komt. En andere personen hadden best veel meer diepgang mogen hebben.

Ben nu begonnen aan Epiloog 1, het voelt gek genoeg aan of je een ander spel speelt. Eens kijken of ik er weer in kom. Voelt net zo afstandelijk aan als Ch1.

Toekomstige Rockstar spellen ga ik iig niet meer pre-orderen, koop ze wel als de hype eraf is en een paar tientjes goedkoper zijn. Kreeg vooraf de indruk of het spel zelf ook soepel zou verlopen maar heb niet de indruk dat de controls enorm verbeterd zijn sinds GTA5 of zelfs RDR1. Ook niet echt veel spijt van mijn aankoop, heb er echt lol aan beleefd.

Vind het vooral veelzeggend dat voor een zo'n gehypt spel, een topic als dit nu al bijna is doodgebloed. Er zijn actievere topics van spellen die al jaren draaien, terwijl hier krap 3 maand na uitkomen soms een hele dag niets meer gepost wordt...

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:06:
[...]

Die punten die jij noemt, stonden mij eigenlijk niet tegen. Kasten openen waar je niets uit kunt pakken, vind ik ook helemaal niet zo erg. Waarom zou je overal iets waardevols uit moeten kunnen halen? Dichte deuren van woningen/gebouwen vond ik daarentegen vaak wel jammer, nu ik er zo bij stilsta.
Het aantal te openen huizen is al vrij hoog. De game is nu al zo’n 100GB als ik me niet vergis, ze moesten ergens een grens trekken natuurlijk. Deze game is nu al qua fysieke grootte en qua uren die de devs erin hebben gestoken zo ongeveer de grootste game ooit, zou ik zeggen.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
bram1984 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:29:

@Chaoss Spoiler much? :/

@jaaoie17 Tijd om die CRT buis eens in te wisselen voor een fatsoenlijke 4K TV? Dit is grafisch de meest indrukwekkende open wereld game die ik ooit gezien heb. En ik heb de meeste wel gespeeld. Ik weet natuurlijk niet wat jij gewend bent, maar oké.
Sommige dingen zagen er wel leuk uit, God of war vond ik er er veel beter uitzien. Maar goed ben ook meer een pc gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:06:
[...]

Het voegt echt totaal niets toe. Zorg dan dat de animatie sneller gaat of dat je alleen kastjes en lades kunt openen waar daadwerkelijk iets in zit. Of dat in ieder geval niet alles te openen is met maar een paar die gevuld zijn (zie The Last of Us, daarin is dat een stuk beter geregeld).
jaaoie17 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:40:
[...]

Sommige dingen zagen er wel leuk uit, God of war vond ik er er veel beter uitzien. Maar goed ben ook meer een pc gamer.
God of War is een exclusive en is niet echt een open wereld. Als RDR2 zoals die game was opgebouwd, zag het er veel beter uit als nu.

Misschien moet je toch nog eens goed opletten naar hoe weinig pop-in er in RDR2 zit. En de draw distance, de interactie met alles (planten, struiken etc.) in de omgeving, de manier waarop modder reageert, al het leven om je heen en in de verte. Dat heb ik nog nooit ergens anders gezien. Ook niet op de PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:14:
[...]

Het voegt echt totaal niets toe. Zorg dan dat de animatie sneller gaat of dat je alleen kastjes en lades kunt openen waar daadwerkelijk iets in zit. Of dat in ieder geval niet alles te openen is met maar een paar die gevuld zijn (zie The Last of Us, daarin is dat een stuk beter geregeld).
Dat is denk ik echt een kwestie van smaak. Voor mij vergroot dat de betrokkenheid juist meer. Je doorzoekt en berooft een huis. Het kost tijd om dat te doen, en op de meeste plekken ligt gewoon niks interessants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Zo ik heb het spel onder de kerstboom gehad. Ben erg benieuwd. Aangekomen in het eerste kamp en wat missies gespeeld. Wat een enorm hoog detail niveau heeft deze game

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:29:
[...]

Dat is denk ik echt een kwestie van smaak. Voor mij vergroot dat de betrokkenheid juist meer. Je doorzoekt en berooft een huis. Het kost tijd om dat te doen, en op de meeste plekken ligt gewoon niks interessants.
Ja, maar de vraag is tot waar je dit door moet trekken. Net als in bad gaan. Het voegt gameplay-technisch geen hol toe. Het is niet leuk om te doen, het kost tijd. De beloning is er ook amper. Een wortel hier en een haargelletje daar. Het enige wat je eigenlijk hoeft te looten is de schoorsteen (die je gek genoeg wel alleen kunt looten als er daadwerkelijk iets zit, dan dan weer wel).

In The Last of Us doorzoek je ook huizen op een redelijk realistische manier, maar daarin voelt het vloeiend en niet nodeloos traag. Ook is het daarin een stuk bevredigender om daadwerkelijk iets te vinden. Niet 10 kastjes openen waar helemaal niks in ligt. Dat neigt haast naar het pesten van de speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:29:
[...]

Dat is denk ik echt een kwestie van smaak.Voor mij vergroot dat de betrokkenheid juist meer. Je doorzoekt en berooft een huis. Het kost tijd om dat te doen, en op de meeste plekken ligt gewoon niks interessants.
Kwestie van smaak, daar is het meeste al gezegd (y)

Zoveel mensen zoveel meningen, daar kun je eindeloos over discussiëren.

Ik ga nog even verder spelen, supergame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Deze week vakantie dus veel (non-stop) kunnen gamen. Gister de credits over het scherm zien rollen. Ik vond het een geweldige game!
Grafisch prachtig (lichteffecten, detail, etc.), hoe de wereld leeft is ongekend, alle strangers en zij-activiteiten die je kunt doen zijn tof en leuk, de willekeurige gebeurtenissen soms verrassend, verhaal is tof met een mooie opbouw (de traagheid in het begin past ook goed) en de sfeer in de game is geweldig, werkelijk alles wat ik met westerns associeer zit er wel in verwerkt :)
Ook mooi vond ik hoe de cinematic stukken overgingen in de gameplay en andersom, heel smooth en voelt meer als één geheel (in tegenstelling tot elke game hiervoor, waar het meer twee losse dingen zijn: cinematic of gameplay).
Minpuntjes: controls zijn wat lastig, in krappe omgevingen zijn sommige objecten wat moeilijk te pakken en op het laatst werd het paardrijden wat vermoeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Vandaag begonnen op de PS4 Pro, want eindelijk even wat tijd voor gamen ondanks het 'vrij' zijn. Wat een geweldig begin, voice acting en beeld, zeker zin om hier nog veel verder in te duiken en mijzelf in te verliezen. Nu proberen of ik het beginstuk er vandaag doorheen krijg. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:00:
Ook mooi vond ik hoe de cinematic stukken overgingen in de gameplay en andersom, heel smooth en voelt
God of War niet gespeeld zeker? Hele game in één take jonguh. :P

Verder helemaal eens met je betoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

bram1984 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:50:
[...]

God of War niet gespeeld zeker? Hele game in één take jonguh. :P
Nope, die heb ik nooit gespeeld :)
Maar ik hoop dat meer games volgen (al deed Uncharted het ook al een beetje). Het klinkt als iets onbenulligs, maar het maakt je als gamer een stuk meer betrokken als je weet dat een cinematic in één keer over kan gaan in gameplay. Normaal denk ik: "oh, nu krijg ik een tussenfilmpje" en pleur ik soms m'n controller even aan de kant en voelt het als onderbreking... dat is bij RDR2 totaal niet het geval, ondanks cinematic's voelt het dan meer als één missie/geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:06
Inmiddels een dag of twee aan het spelen op de ps4 en vermaak mij er prima mee.

Nu kom ik met enige regelmaat iemand tegen die wat vertelt zoals een huis wat met een weduwe waar je veel kan stelen in het huis etc. voor meer info druk op select. Dan krijg je een mooi lijstje met wat je nog kan doen etc.

Eenmaal een stuk later denk ik er aan en wil ik bijvoorbeeld opzoeken waar dat huis precies was. Helaas kan ik dat lijstje niet meer oproepen en in de meus vind ik het ook niet. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basjuhh schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:40:

Nu kom ik met enige regelmaat iemand tegen die wat vertelt zoals een huis wat met een weduwe waar je veel kan stelen in het huis etc. voor meer info druk op select. Dan krijg je een mooi lijstje met wat je nog kan doen etc.

Eenmaal een stuk later denk ik er aan en wil ik bijvoorbeeld opzoeken waar dat huis precies was. Helaas kan ik dat lijstje niet meer oproepen en in de meus vind ik het ook niet. Wat doe ik verkeerd?
Als het goed is moet je een van de pijltjes gebruiken op je controller. Eigenlijk hetzelfde als je journey naar voren halen. Heb hier ook ooit mee zitten tobben staat namelijk niks bij de controls over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

basjuhh schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:40:

D-pad links

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan het einde van chapter 4. Ga me nu volledig op de missions toeleggen. Exploren heeft niet zoveel zin meer (cigarettes voltooid), de loot heeft geen zin meer (geld zat en andere meuk ook), en ik heb genoeg van het jagen en andere dingen. En de irritatie over sommige dingen loopt wel op nu. Bovendien hijgt er nog een stapel games in mijn nek, dus nu maar eens bezig gaan met verhaal en afronden.

Tot nu toe vind ik het verhaal wel plezant en Arthur wel een bad ass. Maar de missie structuur is toch wel matig en erg scripted allemaal. Dat was in GTA V beter imho... Strangers heb ik nu ook wel allemaal gezien bijna geloof ik ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En dan kort ingedrukt. Als je dpad links langer vast houdt opent ie je diary.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
Ik zit nu in chapter 4 maar ervaar sindskort een probleem met fast travel per trein. Per stage coach werkt het nog wel maar als ik per trein wil reizen gaat het scherm wel over op een zwart laadscherm met rechtsonder het draaiende revolvermechanisme maar zodra dit scherm weg is dan sta ik gewoon op hetzelfde station als waar ik het kaartje kocht. Er komt ook geen treinanimatie meer zoals voorheen.

Nog meer mensen die dit probleem herkennen?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Pffff die epiloog man. Ik snak echt naar de credits. Ben er helemaal klaar mee. Ga echt van icoontje naar icoontje nu.

Net ook even Odyssey opgestart. Man, HDR in die game is zo ontzettend mooi. Wat een gemiste kans in RDR2 is dit. Doodzonde.

Verdict: Open wereld en verhaalvertelling zijn echt van wereldklasse, gameplay en missie design beide pure middelmaat. Ik had het liever andersom gehad. Weet ook nu al dat ik veel meer lol met Odyssey zal gaan hebben.

Edit: En uitgespeeld eindelijk.

spoiler:
De dood van Arthur ging echt compleet aan me voorbij. Ik wist pas echt dat hij dood was toen Charles vertelde dat hij hem begraven had.

Verhaal - 9
Audio - 9,5 (vooral de muziek is heel sfeervol op momenten)
Graphics - 8,5 (half puntje aftrek voor geen HDR)
Open wereld/schaal - 10
Gameplay/missies - 6

Eerste R* game die ik heb uitgespeeld. :)

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 31-12-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit in Chapter 4 en wil eigenlijk ook wel naar het einde toe. En wil ook wel iets nieuws weer na 2 maanden. Maar ga er slow doorheen. En prive omstandigheden helpen ook niet echt mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wat betreft de Achievements vind ik het wel behoorlijk apart.

Voor het uitspelen van de story krijg je 30 gamerpoints, en voor 100% completion krijg je er 100. (wie gaat dat halen??)

Verder zitten er echt schier onmogelijke tussen (zoveel gouden medailles, alle dieren ontdekken)

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 31-12-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Begin epiloog spoiler:
spoiler:
Ben nu dus een beetje aan het begin van de Epiloog, wat boerderij klusjes aan het doen met John en die hired gunmen weg aan het jagen, maar heb sindsdien niet meer echt trek het spel op te starten om verder te gaan. Is het volgens jullie nog de moeite waard? Want er is in ieder geval een stuk gebied wat ik nog niet gezien heb natuurlijk en ik neem aan dat ik na wat meer klusjes wel weer los gelaten wordt om mijn eigen ding te doen.(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
bram1984 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:21:
Pffff die epiloog man. Ik snak echt naar de credits. Ben er helemaal klaar mee. Ga echt van icoontje naar icoontje nu.
Is er nog iets wat ik gemist heb aan de epiloog? Ik heb na een tijdje de game niet meer aangeraakt en uiteindelijk verkocht terwijl de epiloog nog niet klaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:08
Ja die epiloog was voor mij ook enkel alles afronden omdat ik wilde weten hoe alles afliep...

Vond het een leuke game maar geen 10 ofzo waard (zoals in vele reviews). Al snap ik dat als je gaat letten op de details dat je dan op een hoog cijfer komt. Voor mij een 8,5. Heb er veel plezier aan beleeft maar had op een begeven moment wel zoiets van kan dit niet wat sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huiz
Louw Post schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:16:
Begin epiloog spoiler:
spoiler:
Ben nu dus een beetje aan het begin van de Epiloog, wat boerderij klusjes aan het doen met John en die hired gunmen weg aan het jagen, maar heb sindsdien niet meer echt trek het spel op te starten om verder te gaan. Is het volgens jullie nog de moeite waard? Want er is in ieder geval een stuk gebied wat ik nog niet gezien heb natuurlijk en ik neem aan dat ik na wat meer klusjes wel weer los gelaten wordt om mijn eigen ding te doen.(?)
spoiler:
Je kunt eindelijk wraak nemen op Micah en je krijgt het goud/geld waar ze het sinds Ch1 al over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huiz

Net ook even Odyssey opgestart. Man, HDR in die game is zo ontzettend mooi. Wat een gemiste kans in RDR2 is dit. Doodzonde.

Verdict: Open wereld en verhaalvertelling zijn echt van wereldklasse, gameplay en missie design beide pure middelmaat. Ik had het liever andersom gehad. Weet ook nu al dat ik veel meer lol met Odyssey zal gaan hebben.

spoiler:
De dood van Arthur ging echt compleet aan me voorbij. Ik wist pas echt dat hij dood was toen Charles vertelde dat hij hem begraven had.

Verhaal - 9
Open wereld/schaal - 10
Gameplay/missies - 6

Goed samengevat :-) Mee eens.

En wat betreft je spoiler:

spoiler:
Ik wist dat hij dood zou gaan en daardoor snapte ik de overgang naar Marston. Maar na je opmerking kan ik me wel voorstellen dat het niet echt duidelijk was als je het nog niet wist. Hij gaat ergens op een richeltje liggen en dan dramatisch stukje zonsondergang en tada, je rijdt op een wagen met Abigail en dat joch. Mijn dochter die af en toe meekeek had niet in de gaten dat het een ander persoon was, ze vroeg zich alleen af waarom die vrouw nu bij hem was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Louw Post @Piet_Piraat7 De slotmissie is wel vet en het einde ook. Maar die kun je ook op YT kijken.

@huiz Dat had ik dus niet, want ik koos de andere optie. Die was nogal lauw zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:16:
Begin epiloog spoiler:
spoiler:
De epiloog is wel leuk om af te ronden, vooral de allerlaatste missie, maar
spoiler:
het nieuwe gebied valt tegen. New Austin is erg leeg. Al werd er 'toevallig' een woning ik opgeblazen toen ik daar langsreed op mijn paard. Verder kwam ik er weinig nieuws tegen. Voor mijn gevoel was dat in de originele RDR beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:32:
[...]

De epiloog is wel leuk om af te ronden, vooral de allerlaatste missie, maar
spoiler:
het nieuwe gebied valt tegen. New Austin is erg leeg. Al werd er 'toevallig' een woning ik opgeblazen toen ik daar langsreed op mijn paard. Verder kwam ik er weinig nieuws tegen. Voor mijn gevoel was dat in de originele RDR beter.
Daarom hoop ik een beetje op
spoiler:
Single Player DLC die de gaten in New Austin kan opvullen. Kan perfect uit een ander perspectief, ook, hoeft niet eens veel te maken te hebben met de Van der Linde gang.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tokkes schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:51:
[...]

spoiler:
Single Player DLC die de gaten in New Austin kan opvullen. Kan perfect uit een ander perspectief, ook, hoeft niet eens veel te maken te hebben met de Van der Linde gang.
Ben volgens mij niet eens echt in New Austin geweest. Heb ook nog stranger missies en bounties openstaan, maar dat kan ik niet meer opbrengen (game is inmiddels ook verwijderd trouwens). Beetje overbodig gebied dus. DLC kan me echt gestolen worden. Die koop ik eigenlijk zelden als ik zolang met een open wereld game bezig ben geweest, een uitzondering daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gvrrrrrr, net een uur gameplay verloren. Aantal stranger missions gedaan. Ik rijd bij St. Denis over het spoor. Er komt een trein aan, dus ik wil van het spoor af. ga dat paar lopen flippen en glitchen, rondjes draaien, en wat nog meer. Je raadt het al, we worden door de trein gegrepen en ik ben dood. Naja, denk ik, kan gebeuren, move on. Maar nee, ik ben weer terug in de game krijg ik de melding dat mijn zadel ergens ligt. Maw, paard dood. Level 4 Arabian. Grrrrrrrr, reload save |:(

En qua scripted shizzle; ik doe een stranger mission in St Denis. Moet je iemand ongezien (dragend op je schouder) naar een landhuis brengen. Ik kom ongezien bij dat huis aan en besluit het via de achteringang binnen te gaan (daar begon de mission ook). Maar ik moet blijkbaar naar de front. Dus ik loop door het huis naar de voorkant, zie daar de npc staan waar ik naartoe moet, loop er naar toe en er gebeurt niks. Wat ik ook probeer. Ik denk ook, ik moet via de voordeur aankomen, dus ik denk doe de voordeur ff open. Dat kan dus niet. Moet ik die vent weer op mijn schouder leggen, en helemaal terug lopen naar voorom, waar dan de deur opengaat en de npc naar buiten komt. Stupid scripted stuff ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tokkes schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:51:
[...]

spoiler:
Dat klinkt wel interessant. Hopelijk heeft een eventuele DLC niet het verhaal van deel 1, want dat ken ik wel. Verder weet ik niet of ik het nog kan opbrengen om ook nog tijd te spenderen aan DLC. Ik zat heel erg in het spel en ook t/m het einde van de verhaallijn gespeeld, maar door de deceptie van online merk ik dat mijn enthousiasme wat is weggeëbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
-SaveMe- schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:14:
En qua scripted shizzle; ik doe een stranger mission in St Denis. Moet je iemand ongezien (dragend op je schouder) naar een landhuis brengen. Ik kom ongezien bij dat huis aan en besluit het via de achteringang binnen te gaan (daar begon de mission ook). Maar ik moet blijkbaar naar de front. Dus ik loop door het huis naar de voorkant, zie daar de npc staan waar ik naartoe moet, loop er naar toe en er gebeurt niks. Wat ik ook probeer. Ik denk ook, ik moet via de voordeur aankomen, dus ik denk doe de voordeur ff open. Dat kan dus niet. Moet ik die vent weer op mijn schouder leggen, en helemaal terug lopen naar voorom, waar dan de deur opengaat en de npc naar buiten komt. Stupid scripted stuff ... 8)7
Ik legde die gast op m'n paard, beval het ter plekke te blijven, snel snel hekjes enzo over naar dat mansion, en dan paard roepen.
Maar de mission marker is toch echt vooraan het huis ;)
bram1984 schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:07:
[...]

Ben volgens mij niet eens echt in New Austin geweest. Heb ook nog stranger missies en bounties openstaan, maar dat kan ik niet meer opbrengen (game is inmiddels ook verwijderd trouwens). Beetje overbodig gebied dus. DLC kan me echt gestolen worden. Die koop ik eigenlijk zelden als ik zolang met een open wereld game bezig ben geweest, een uitzondering daargelaten.
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:40:
[...]

Dat klinkt wel interessant. Hopelijk heeft een eventuele DLC niet het verhaal van deel 1, want dat ken ik wel. Verder weet ik niet of ik het nog kan opbrengen om ook nog tijd te spenderen aan DLC. Ik zat heel erg in het spel en ook t/m het einde van de verhaallijn gespeeld, maar door de deceptie van online merk ik dat mijn enthousiasme wat is weggeëbd.
Ik denk dan vooral aan een Ballad of Gay Tony/The Lost and Damned-soort DLC. Ander verhaal, zelfde setting.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Afgelopen dagen ook wat verder gespeeld, van het einde chapter 3 naar het einde van chapter 5. Chapter 5 vond ik wel leuk voor de afwisseling. Benieuwd waar de rest mij gaat brengen. Helaas nu weer een tijdje geen tijd om te spelen, dus ik blijf nog een beetje in het ongewisse over de rest.

Vanaf het einde van chapter 3 wel veel story missions gespeeld en weinig afleiding gezocht. Dit werkte voor mij perfect. Ik heb dan ook wel zin om de rest uit te spelen omdat ik wel benieuwd ben waar het heen gaat.

Ik ben nu op een stuk waarbij ik vlak bij Annesburg ben en
spoiler:
weer naar Shady Belle moet rijden. Ik kwam aan land, maar helaas was mijn paard nergens te bekennen. Ik hoop dat ik die, inclusief al mijn outfits en gear wel weer terug krijg, had er toch wel een band mee :P Ik moet vanaf hier nog naar Shady Belle, moest hier stoppen in verband met andere verplichtingen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
-SaveMe- schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:35:
Aan het einde van chapter 4. Ga me nu volledig op de missions toeleggen. Exploren heeft niet zoveel zin meer (cigarettes voltooid), de loot heeft geen zin meer (geld zat en andere meuk ook), en ik heb genoeg van het jagen en andere dingen. En de irritatie over sommige dingen loopt wel op nu. Bovendien hijgt er nog een stapel games in mijn nek, dus nu maar eens bezig gaan met verhaal en afronden.

Tot nu toe vind ik het verhaal wel plezant en Arthur wel een bad ass. Maar de missie structuur is toch wel matig en erg scripted allemaal. Dat was in GTA V beter imho... Strangers heb ik nu ook wel allemaal gezien bijna geloof ik ...
Ik heb exact hetzelfde. Tot en met chapter 3 was ik constant afgeleid maar inmiddels ga ik er vrij vlot doorheen. Chapter 4 vooral alle stranger en verhaal missies gedaan en verder nog weinig bezig met andere dingen. Heb alles wel gezien, jagen wel klaar mee.
Zit inmiddels in Chapter 5 (vermoedelijk tegen het eind, begin van 6) en begin tegen mijn verwachting in toch lichtelijk af te haken. Ben Dutch inmiddels goed zat (hiervoor nog niet zo'n last van) en ik merk dat ik het maar moet gaan afronden.
Gister nog even 2 uurtjes gespeeld maar voornamelijk het verhaal spelen lukt mij toch minder lang dan aan het begin met het ronddwalen en de wereld verkennen.

Niet verwacht dat ik het zou zeggen maar de mensen die wat kritiek hadden begin ik naarmate ik verder kom wel wat beter te begrijpen, ondanks dat het nog steeds een geweldige game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu in Chapter 6, probeer alle strangers links te laten liggen, maar dat lukt me niet altijd. Verhaal van Arthur vind ik wel mooi en ben toch blij dat ik voor Good ben gegaan (volle balk nu), vind ik goed bij zijn rol passen, Ook vind ik de ontwikkelingen tussen Dutch en Arthur wel mooi. Deze week maar eens proberen uit te spelen maar IRL gooit wel flink wat roet in het eten helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Stomme vraag. Ik heb de Ultimate editie, met daarbij ook 2 paarden. Nu zijn beide paarden doodgegaan (1x door bounty hunters en 1x door een trein).

Ben ik die premium paarden definitief kwijt of spawnen die nog ergens terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blik1984 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:20:
Stomme vraag. Ik heb de Ultimate editie, met daarbij ook 2 paarden. Nu zijn beide paarden doodgegaan (1x door bounty hunters en 1x door een trein).

Ben ik die premium paarden definitief kwijt of spawnen die nog ergens terug?
Zie stal. Je moet alleen opnieuw bonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
bram1984 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:03:
[...]

Zie stal. Je moet alleen opnieuw bonden.
Blijkbaar alleen de stal in Valentine, andere stallen kun je het niet terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chapter 6 dus, vind 5 en 6 wel mooi eigenlijk. Ook mooi hoe
spoiler:
het ziek zijn van Arthur is verweven in het verhaal en ook hoe zijn uiterlijk steeds verslechtert
, And Good guy zijn past echt heel goed in het verhaal, Arthur wil gewoon van the old ways af ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Het moment dat je na 100-120 uur erachter komt dat je door een bug de game niet op 100% kunt uitspelen...

Mijn doel was simpel: naast de volledige campaign uitspelen ook alle Challenges en het complete Compendium afvinken. Ik was lekker op weg. Story uitgespeeld. Ook alle 90 Challenges. Ja, zelfs al die miljoenmiljard potjes Blackjack en items craften. Allemaal met de nodige toewijding gedaan. So far, so good.

Wat enkel nog restte, is de voltooing van het Compendium. Van de 551 planten, dieren, wapens, kaarten, etc. hoefde ik er nog maar een stuk of 15. Eigenlijk verloor ik mijn zin om door te spelen een beetje, maar inkakken is bijpakken.

Dan kom je vervolgens erachter dat je alle equipment zou moeten hebben, maar volgens het Compendium er eentje ontbreekt: de Panther's Eye Trinket. Volgens de Fencer heb ik één van de één daarvan in bezit, maar volgens het menu (via start) is er nog één 'undiscovered equipment'. De Legendary Panther kun je maar één keer doden en skinnen. Dus, tja...

Contact gezocht met Rockstar, maar tevergeefs. Toch beetje een anticlimax.

[ Voor 3% gewijzigd door Beun de Haas BV op 03-01-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Beun de Haas BV Dat is wel mooi kloten. Ik heb ook al wat glitches met dingen die ik wel zou moeten hebben, maar ik ga toch niet voor de 100%, dus dat boeit niet zo ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
Ben zelf inmiddels in chapter 6 aangekomen.
Geniet nog elke seconden van de game! Athur leeft echt! Speel zoals ik wil spelen en ben een goede Arthur, dat voelt goed passend ook bij het verhaal.
Verhaal is sowieso geweldig in beeld gebracht!

Eerste tientallen uren van de game wat rondgezworven, op een gegeven moment toch met het verhaal verder gegaan en inmiddels zit ik er echt lekker in! Nu voelt het allemaal ook belangrijker, dus voelt het niet goed om tijd te verdoen met het zoeken naar dinobotjes of zelfzame vosjes. I'm a man on a mission!

Sidemissies doe ik vaak wel omdat die ook prachtig door het verhaal heel lopen.
Gameplay vind ik gewoon prettig werken! Allemaal lekker soepel voor mij.

De muziek maakte op een gegeven moment de game echt compleet!
spoiler:
Nadat alles naar de klote is gegaan en je terugkomt vanuit Guarma.. dat ritje naar Shady Belle.. ineens starte daar Unshaken van D'angolo in.. had hem al in cinematic mode staan.. mooiste minuten van de game voor mij tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:33:
spoiler:
Nadat alles naar de klote is gegaan en je terugkomt vanuit Guarma.. dat ritje naar Shady Belle.. ineens starte daar Unshaken van D'angolo in.. had hem al in cinematic mode staan.. mooiste minuten van de game voor mij tot nu toe..
Dat was echten een meesterlijk moment inderdaad. Ik heb echt 5 minuten ademloos naar het beeld gestaard en naar de muziek geluisterd... Chills to the bone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47

spoiler:

Verhaal - 9
Open wereld/schaal - 10
Gameplay/missies - 6

Haha so true. De epiloog vormt 20 procent van de story en ik vond het ook dodelijk saai. Veel van de missies zijn, net als de eerste 20-30 procent van de story, een soort Telltale achtige chores. Draai je knopje naar links, druk op X, draai je knopje naar rechts. Daarnaast:
spoiler:
de karakters van John en Jack ontwikkelen zich maar nauwelijks. Als je RDR1 niet hebt gespeeld, dan lijkt het mij na flink aantal uren Arthus spelen wel erg lastig om je ineens te identificeren met John en Jack.. die tot dan toe eigenlijk slechts een bijrolletjes hebben.

Ik vond het verhaal prachtig gebracht, maar wel erg voorspelbaar en je kan helaas als speler ook weinig tot niets bijsturen. Ook al knal je als een terminator hele dorpen af en probeer je bij iedere keuze in de story zo evil mogelijk te spelen, uiteindelijk wil de game dat je een softe good-guy speelt en dwingt het dat ook via een lineaire route af.

Ik voel mij toch ook wel beetje voor de gek gehouden door al die prof reviews die hoge scores geven. Er zou zoveel te doen zijn in de open world. Dat viel nogal tegen in vergelijk met bijvoorbeeld Witcher 3. Neem nou het hunten. Een 3* konijn afschieten kost meer tijd en moeite dan een willekeurige legendary. Je kan bij een legendary gewoon met je repeater shotgun er op af rennen en ze vol lood rammen. Zo'n legendary blijft toch wel min of meer op zijn plekje en zijn pelt wordt er niet minder om. Men had hier wel wat mogen afkijken bij bijvoorbeeld Hunter: Call of the Wild. Die heeft wel een goed en eenvoudig tracking systeem.

Ik had toch liever een combinatie gehad van lekker ouderwetse actie zoals in GTA 2 met de prachtige open world en storytelling van RDR2. Nu is het meer een soort triple AAA Telltale game imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Predje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:33:
spoiler:
Ik had gisteren hetzelfde stuk, dat was echt meesterlijk. De eerste keer dat de muziek mij opviel, ik was al op zoek naar het nummer (Google Assistent kon hem niet vinden gisteren). Echt een kippenvel stukje voor mij. Lekker rijden op een paard, in een regenachtig stuk (weet niet of dat voor iedereen daar was) en dan die muziek horen. De ideale setting was daar voor mij gecreëerd. Echt even kippenvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58
YdieresiS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:44:
[...]

Ik had gisteren hetzelfde stuk, dat was echt meesterlijk. De eerste keer dat de muziek mij opviel, ik was al op zoek naar het nummer (Google Assistent kon hem niet vinden gisteren). Echt een kippenvel stukje voor mij. Lekker rijden op een paard, in een regenachtig stuk (weet niet of dat voor iedereen daar was) en dan die muziek horen. De ideale setting was daar voor mij gecreëerd. Echt even kippenvel.
Het nummer is van D'Angelo - Unshaken. Maar ik zal je even benadrukken, als je eventuele spoilers wilt vermijden, zou ik het nummer niet op YT opzoeken ;)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Maurice079 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Het nummer is van D'Angelo - Unshaken. Maar ik zal je even benadrukken, als je eventuele spoilers wilt vermijden, zou ik het nummer niet op YT opzoeken ;)
Dat nummer stond in de spoiler. Gelukkig zoek ik het op Spotify en niet op Youtube, maar bedankt voor de waarschuwing. Ik zal eerst de game uitspelen en dan eens opzoeken op Youtube, ben toch wel benieuwd nu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Sinds vandaag staat het trouwens op Spotify, wat een fenomenaal nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Gelijk weer kippenvel, wat een nummer en wat een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
SHFT schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:07:
Sinds vandaag staat het trouwens op Spotify, wat een fenomenaal nummer.
Heb je een link? Ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Zojuist na 3 weken Episode 6 afgerond en ik ben totaal blown-away. Zal proberen zo weinig mogelijk te spoilen, dit is ook mijn eerste post op Tweakers over een game buiten FIFA.

Waar zal ik beginnen? Gezien het feit dat graphics en storytelling voor mij heel belangrijk zijn in een spel tegenwoordig, kunnen jullie al raden wat mijn beoordeling zal zijn. Beide werkelijk van wereldniveau. Mbt tot de wereld (en dus graphics): ik zat er zo van te kijken dat ik 0,0 met fast travel heb gedaan. Alles leeft, bruist. Of het nou het weer is, met op de berg op de grens van dooi en vrieskou een mengelmoes van regen en sneeuw, alle diep uitgewerkte MPC’s en Main Characters of alle geweldige dieren, alles klopt. Je waant je echt in het Wilde Westen.

Natuurlijk ook alle bijzondere geheimen in huizen, boerderijen, etc etc. Bijna elke locatie heeft zijn eigen verhaal, en dit word ook nog beïnvloed door wat je doet: Ge-wel-dig. Horse Bonding ook erg leuk. Simpel, maar als er iets ergs gebeurd met je beste maatje grijpt dat toch aan.

Over de storytelling kan ik ook duidelijk zijn, fenomenaal. Heel even vond ik het rond het midden een beetje inzakken, maar aan het einde komt er steeds meer diepgang in het karakter Arthur Morgan en uiteindelijk kan je hem steeds meer lezen, begrijpen en adoreren. Het dilemma van ‘het goede doen’ en trouw blijven aan je gang is geweldig neergezet.

Ik zal niet zeggen hoe het einde is, maar ik ben nog nooit emotioneel geworden van een game, maar deze flikt het. Een van de laatste scenes icm met een masterpiece van een muziekstuk brak me simpelweg. Daarna ook nog genoeg moeilijke, interessante maar prachtige scenes. Ben echt weggeblazen. En natuurlijk: geen enkele game is perfect en zo ook deze niet. Sommige missies waren wat langdradig en te vaak voorkomend maar naar het einde toe werd het wel steeds interessanter.

Een van de hoogtepunten voor mij (en meteen ook diepepunt) was dat ik eigenlijk vanaf het begin al een soort van ‘zwak’ had voor het paard van de oude jager met een mank been (ben zijn naam even kwijt). Uiteindelijk krijg je hem zegmaar als ‘erfenis’ en dat was echt heel bizar, alsof het zo had moeten zijn. Des te triester wat er dan op het einde gebeurd 😥

Hoe dan ook, ik heb na afloop het gevoel gehad een geweldige film te hebben gezien, in een wereld met vermakelijke missies en gebeurtenissen en die aan alle kanten leeft. Daarnaast natuurlijk de personages met wie ik echt mee ben gaan denken en voelen. Dit weegt voor mij toch echt het allerzwaarst mee. Dan kan ik haast niet anders dan dit de beste game noemen die ik ooit heb gespeeld. Masterpiece van Rockstar.

9,5

[ Voor 13% gewijzigd door SH-FR op 05-01-2019 03:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ben nu ook in de epiloog bezig..

spoiler:
Moet ook eerlijk bekennen dat ik een traantje heb moeten weg poetsen, heb de gehele game bijna gedaan met 1 paard en heb hem nooit iets laten overkomen, en dat mijn trouwe Blitz dan toch doodgeschoten wordt en Arthur nog even afscheid van hem neemt, en je zag het al aankomen maar na de dood van ook Arthur had ik echt zoiets van wtf, zo treurig, toen ik net met John verder speelde had ik echt zoiets van ok hier heb ik helemaal geen zin meer in maar begin er nu met John ook wel weer in te komen, ook de dood van Lenny en Hosea hebben mij goed geraakt en toen rain falls even ging zingen tijdens de dood van eagle flies pfff,.. En ik dacht dat het er te dik bovenop lag dat Micah de verrader was maar toch, vuile rat! Toen Arthur bijna werd gedood en Dutch gewoon de benen nam was ook wel een moment zeg

Nu de rest maar afronden, maar voor mij persoonlijk de meest emotionele en mooiste game ooit en mijn eerste video game was pong denk ik,en heb daarna veel games gespeeld.

En die muziek! Oh oh wat een schitterende muziek in deze game.

[ Voor 135% gewijzigd door Sipio op 05-01-2019 09:42 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.