Ik heb het spel nu ook al een tijdje uitgespeeld en ik vind dat het spel zowel plus als minpunten heeft. De minpunten vind ik in sommige gevallen erg afdoen aan het geheel, maar vooral de graphics en de beleving van het spel maakt deze game voor mij toch wel het beste spel dat ik ooit gespeeld heb.
Pluspunten:
- Geweldige graphics, cinematografie, voice actors en characters
- De manier waarop het spel je weet mee te slepen in het verhaal
- Gedeeltes van het verhaal (niet alles, zie minpunten)
spoiler: meer pluspunten- De kleine dingen, zoals iemand die ik als Arthur eens advies heb gegeven in de liefde, later als John zijnde kwam ik deze kerel weer tegen, hij zat met ongeveer hetzelfde probleem, opnieuw gaf ik hem advies, in eerste instantie dacht ik dat het een glitch was en twee keer hetzelfde random event had, maar toen zei hij "A few years ago a fella told me something similar". Dat soort kleine dingen maken het echt geweldig.
- De vele side missies
- De uren game play (ik heb het spel na ongeveer 100 uur pas uitgespeeld door alle side missies etc), wat er ook meteen voor zorgt dat het spel me ongeveer 50 cent per uur gekost heeft en ik ben nog niet uitgespeeld

De minpunten:
- Weinig echte keuzes die invloed hebben op het verhaal
- De zeer vreemde voorgeprogrammeerde keuzes (zie in spoiler tags meer info)
- De uitwerking/afraffeling van sommige onderdelen van het verhaal
- Best veel glitches (zoals skinnen, looten, etc.)
- Online is tot nu toe een grote teleurstelling, hopelijk is dat na de beta beter (maar dit hoort in het andere topic thuis).
spoiler: meer minpunten/toelichting- Het is al vaker genoemd, maar de in mijn ogen ontzettend vreemde keuzes van voornamelijk Arthur. Voornamelijk voor het tot de voorlaatste missie blind blijven volgen van Dutch ook al vertrouwd hij hem een chapter of 2 niet meer.
- Het niet hebben van keuzes. Enerzijds logisch omdat een logische keuze was geweest om Micah niet te bevrijden, of veel eerder te vermoorden, maar dan was het verhaal ook erg snel afgelopen.
- Niet de mogelijkheid hebben om Dutch te vermoorden in de laatste missie
- Niet de mogelijkheid hebben om Mary compleet te negeren en te kiezen voor Ms. Addler (in mijn ogen een veel interessanter character)
- Nogmaals: de vreemde keuze van Arthur om Dutch te blijven volgen, in mijn ogen had hij hem moeten omleggen na de missie waar Dutch gewoon weg loopt als hij de kans heeft Arthur te redden. Daarnaast vind ik het ook veel te vaak voorkomen dat Dutch niets doet om Arthur te redden, de eerste keer als Arthur gemarteld wordt en daarna nog een aantal keer.
- Het einde vond ik sowieso jammer, ik had graag als Arthur door willen spelen. Dat kan helaas niet. Wat ik ook wel jammer vind is dat ze John volgens mij een stuk minder standaard tekst hebben gegeven dan Arthur, minder tekst bij het begroeten, bedreigen of uitschelden van mensen, en ook minder tekst tegen zijn paard.
Al met al vond ik het alsnog echt een top game, maar heeft het toch redelijk wat minpunten.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.