Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Nou denk dat ik nu bijna tegen het einde van de story mode aanzit maar
spoiler:
wat krijg ik een gruwelijke hekel aan die Dutch. Vertrouw hem ook voor geen meter aangezien hij me al net bijna heeft laten vermoorden. Z'n one more score....
Ik hoop toch zo dat ik straks een kogel of 5 door z'n kop mag jagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2018 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Gisteren de main story uitgespeeld. Geweldig spel en verhaal, al was het einde niet heel satisfying door de keuzes die ik het hele spel heb gemaakt :p ik moet de epiloog nog ff door alleen.

Het is geen perfect spel in mijn ogen, met name qua besturing maar soms ook grafisch, maar de wereld zelf, de personages en het verhaal zijn subliem.

[ Voor 39% gewijzigd door werkenslaap op 30-11-2018 06:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
werkenslaap schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 06:37:
Gisteren de main story uitgespeeld. Geweldig spel en verhaal, al was het einde niet heel satisfying door de keuzes die ik het hele spel heb gemaakt :p ik moet de epiloog nog ff door alleen.

Het is geen perfect spel in mijn ogen, met name qua besturing maar soms ook grafisch, maar de wereld zelf, de personages en het verhaal zijn subliem.
Ik was nog best wel even zoet met de epiloog maar hoort er wel echt bij :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
mike30 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 01:35:
Nou denk dat ik nu bijna tegen het einde van de story mode aanzit maar wat krijg ik een gruwelijke hekel aan die Dutch. Vertrouw hem ook voor geen meter aangezien
spoiler:
hij me al net bijna heeft laten vermoorden. Z'n one more score....
Ik hoop toch zo dat ik straks een kogel of 5 door z'n kop mag jagen :)
Spoiler tags aub. Zoals ik nu in de quote heb gedaan bijvoorbeeld. Ik ben nog niet zo ver en heb nu toch iets gelezen wat ik nog niet wilde weten.

Gisteren nog een stukje in Chapter 3 gespeeld. Weer geen verhaalmissie aangeraakt. Er valt nog zo veel te doen buiten het verhaal om. Heb wat bounty's opgehaald en bij de sherrif ingeleverd. Heb mijn paard ingewisseld voor een wild exemplaar en wat aan horse bonding gedaan. Dat wilde exemplaar is beter dan mijn Ardenner War Horse die ik als pre-order bonus kreeg, dus dat is wel fijn, alleen moet ik de horse bonding nu weer richting level 4 krijgen. Ik heb hem ook maar voorzien van een nieuw zadel en nieuwe voetsteunen.
spoiler:
Daar zijn ook nog wat voordelen aan verbonden welke ik eerder niet wist.
Dat temmen van een wild paard zit ook wel mooi in elkaar, mocht iemand dat nog niet gedaan hebben dan is dat ook een aanrader om eens te proberen.

Mijn paard heb ik ingeruild voor (naam paard en locatie in de spoiler)
spoiler:
White Arabian horse. Deze is te vinden op de westoever van Lake Isabella, boven Strawberry ten Noordwesten van Valentine in het gebied vol met Sneeuw.

Ben benieuwd of ik verder in de game nog een beter paard kan krijgen, maar voor nu is dit echt uitstekend.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

gisteravond uitgespeeld, in de spoiler mijn ervaring

spoiler:
het was voor mij snel duidelijk dat Arthur zijn einde er aan zat te komen, ik speelde vooral low honor en na de ziekte heeft hij zijn leven omgegooid. ik ben van minimaal naar maximaal honor gegaan in chapter 6, dit paste naar mijn idee perfect bij de situatie in de gang.

toen mijn paard stierf brak mijn hart, ik had vrij vroeg een zwarte Arabian bij elkaar gespaard en in Saint Dennis gekocht. toen ze stierf en Arthur haar bedankte voelde ik het echt. RIP MrMcPoopface.

toen Arthur aan zijn verwondingen en ziekte stierf heb ik een traantje weggepinkt. na alles wat ik heb mee gemaakt met het vond ik het een van de verdrietigste sterfgevallen in een game.

dit weekend ga ik verder met de epiloog, kan niet wachten om op Micah te jagen. >:)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spinnenman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:26:

spoiler:
het was voor mij snel duidelijk dat Arthur zijn einde er aan zat te komen, ik speelde vooral low honor en na de ziekte heeft hij zijn leven omgegooid. ik ben van minimaal naar maximaal honor gegaan in chapter 6, dit paste naar mijn idee perfect bij de situatie in de gang.

toen mijn paard stierf brak mijn hart, ik had vrij vroeg voor een zwarte Arabian bij elkaar gespaard en in Saint Dennis gekocht. toen ze stierf en Arthur haar bedankte voelde ik het echt. RIP MrMcPoopface.

toen Arthur aan zijn verwondingen en ziekte stierf heb ik een traantje meegepikt. na alles wat ik heb mee gemaakt met het vond ik het een van de verdrietigste sterfgevallen in een game.

dit weekend ga ik verder met de epiloog, kan niet wachten om op Micah te jagen. >:)
.
Het epiloog is erg leuk, daar ga je van genieten :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

G_Dragon schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:30:
[...]

kan niet wachten, ik ben heel benieuwd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
HKLM_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:03:
[...]

Ik was nog best wel even zoet met de epiloog maar hoort er wel echt bij :)
Ga ik ook zeker doen!

Noob vraag: is John de hoofdpersoon van RDR1? En kan daar dan aub heul snel een ps4 remaster van komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
werkenslaap schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:46:
[...]

Ga ik ook zeker doen!

Noob vraag: is John de hoofdpersoon van RDR1? En kan daar dan aub heul snel een ps4 remaster van komen!
Ja, en die remaster kan je vergeten denk ik.
Volgens mij is RDR1 op PS4 te spelen via PS Now

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
spinnenman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:26:

spoiler:

toen mijn paard stierf brak mijn hart, ik had vrij vroeg een zwarte Arabian bij elkaar gespaard en in Saint Dennis gekocht. toen ze stierf en Arthur haar bedankte voelde ik het echt. RIP MrMcPoopface.

toen Arthur aan zijn verwondingen en ziekte stierf heb ik een traantje weggepinkt. na alles wat ik heb mee gemaakt met het vond ik het een van de verdrietigste sterfgevallen in een game.

.
spoiler:
Hoge honor geeft je ook een 'beter' einde, dus daar ben je op tijd mee geweest. :)
Met RDR1 in het achterhoofd was inderdaad al duidelijk dat Arthur het niet zou gaan redden, maar ze hebben er heel erg goed naar toe weten te werken.
Het lijkt inderdaad alsof je nu 'klaar' bent, maar de epiloog duurt ook nog wel even en is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53
werkenslaap schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:46:
[...]

Ga ik ook zeker doen!

Ik moet zeggen dat de opgepoetste 4K versie van RDR1 er op de One X prima uitziet. Geen remaster, maar in vergelijking met het orgineel toch een flinke stap vooruit.

[ Voor 10% gewijzigd door Nol_NL op 30-11-2018 09:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Titel maar aanpassen naar "het grote zwarte vierkantjes topic"? :')

Ik snap opnieuw de gedachtegang van de bendeleden niet, echt niet. Ik mag geen wapens gebruiken in de buurt van Rhodes nu, we moeten ons gedeisd houden en vriendjes blijven met mr. domme sherrif en z'n hulpje. Maar ieder bendelid sleept je mee in de ene na de andere slecht doordachte overval :')

Waren cowboys vroeger echt zo dom? "Ja, eigenlijk moeten we ons gedeisd houden, maar ik ben geboren om mensen te overvallen dus het moet dan maar. He shit, we zijn betrapt, hebben we daar weer gezeik mee, moeten we ons toch maar gedeisd houden, ja maar ik wil mensen bero...." enzovoorts

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 30-11-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Het hele epiloog was geweldig om te spelen, miste alleen aan het einde voor de credits het stukje dat het gat tussen deel 1 & 2 opvult. Aangezien je in deel 1 direct begint bij dat fort en deel eindigt dat je gelukkig op je farm bent met je gezin. Wel in de credits zie je die agenten zoekende naar John, je ziet naast dat ze hem vinden niet hoe het afloopt.

[ Voor 1% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2018 09:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

G_Dragon schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:42:
spoiler:
Het hele epiloog was geweldig om te spelen, miste alleen aan het einde voor de credits het stukje dat het gat tussen deel 1 & 2 opvult. Aangezien je in deel 1 direct begint bij dat fort en deel eindigt dat je gelukkig op je farm bent met je gezin. Wel in de credits zie je die agenten zoekende naar John, je ziet naast dat ze hem vinden niet hoe het afloopt.
spoiler:
ze ontvoeren Abigail en Jack en zetten John onder druk om voor hen te werken als hired gun toch? zo startte RDR1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:46:
Hebben andere steden en dorpen ook secret? Heb alleen nog maar de hidden backroom in Valentine en nu de basement in Rhodes gevonden.
Hoe 'vind' je die hidden room in Valentine? Heb wel iets gehoord over side business in Strawberry, maar ook daar nog niks gevonden ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Die in Valentine vind je door:
spoiler:
Bij de dokter achter het huis te kijken door een raampje en aan een metalen zijdeur de kloppen. Of binnen door te lopen naar achteren en daar de metalen deur te vinden. Vervolgens richt je een wapen op de dokter en vraag je hem om je mee te nemen naar de Business achterin.

Die in Strawberry heb ik nog niet gezien. Die in Rhodes en Valentine wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Chaoss schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:46:
Hebben andere steden en dorpen ook secret? Heb alleen nog maar de hidden backroom in Valentine en nu de basement in Rhodes gevonden.
In Saint Denis heb ik er ook nog een gevonden.
spoiler:
Door een zwerver geld te geven gaf deze een tip over een backroom poker game waar ik even een bezoekje ben gaan brengen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
veldkampj schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:00:
[...]

In Saint Denis heb ik er ook nog een gevonden.
spoiler:
Door een zwerver geld te geven gaf deze een tip over een backroom poker game waar ik even een bezoekje ben gaan brengen >:)
Volgens mij heb ik idd die ook gezien, ik snapte hem toen niet omdat er geen icoontje op de kaart kwam, maar nu snap ik hem beter. Zal die dan ook eens gaan onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
YdieresiS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:45:
Die in Valentine vind je door:
spoiler:
Bij de dokter achter het huis te kijken door een raampje en aan een metalen zijdeur de kloppen. Of binnen door te lopen naar achteren en daar de metalen deur te vinden. Vervolgens richt je een wapen op de dokter en vraag je hem om je mee te nemen naar de Business achterin.

Die in Strawberry heb ik nog niet gezien. Die in Rhodes en Valentine wel.
Strawberry vind je
spoiler:
Kijken door raam in de kelder van de general shop

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBlueEyes schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:23:
[...]

Strawberry vind je
spoiler:
Kijken door raam in de kelder van de general shop
ik kreeg voor deze een tip van een stranger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
-SaveMe- schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:23:
[...]

ik kreeg voor deze een tip van een stranger ...
Ow eerlijk gezegd zou dat kunnen ja... Is al even geleden. Weet alleen dat het in de kelder was inderdaad.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:30:
[...]

Zo daar ben ik het absoluut niet mee eens. Al dat werken
spoiler:
op de boerderij
vind in vreselijk saai. Ik vond de traagheid van de rest van de game wel fijn maar dit is wel heel langzaam.

Edit: Wel lekker Willie Nelson op het moment dat je met
spoiler:
John
op de
spoiler:
boerderij
weg gaat.

Dat had van mij wel meer gemogen.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 30-11-2018 16:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik wilde m'n paard wat upgraden, ik rij naar de stal ten noorden van Rhodes, ik kom daar, en er begint ineens een rancher naar mij te schreeuwen en vervolgens op mij te schieten. Iemand enig idee waarom? Ik heb er geen bounty?

Ik zit in chapter 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
FastFred schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:15:
Ik wilde m'n paard wat upgraden, ik rij naar de stal ten noorden van Rhodes, ik kom daar, en er begint ineens een rancher naar mij te schreeuwen en vervolgens op mij te schieten. Iemand enig idee waarom? Ik heb er geen bounty?

Ik zit in chapter 3
Toevallig zijn hond dood gereden ofzo :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nope, helemaal niks, ik heb geen kogel of pijl afgevoerd sinds vertrek vanuit het kamp. Ik kom gewoon aanrijden en zodra hij me ziet begint ie op mij te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
HKLM_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:24:
[...]

Toevallig zijn hond dood gereden ofzo :P
Ja zoiets kan het wel zijn. Je word soms om de meest rare redenen de huid volgescholden of beschoten. Die NPC's hebben soms een aardig kort lontje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
een bandanna op en een wapen in de hand kan ook bedreigend overkomen. Ik rij wel vaak zo rond over de wegen omdat je minder vaak aangevallen wordt door gangs dan. Maar zodra ik een dorp binnenga doe ik alles af en weg om dat soort dingen te voorkomen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:20
Hill Haven Ranch? Dat is gewoon een eikel.

Dan toch eindelijk het spel 100% uitgespeeld en de compendium op 553/553 :D Uiteraard ook alle bounties gedaan, blijken die niet eens te tellen voor 100%.
Alleen nog maar die $250 bounty overal en 18 beren trophies, maar die ga ik lekker negeren.

-edit- Oh ja, en die 70 gouden medailles.... Ik wil er niet eens aan denken hoeveel frustratie dat wel niet gaat opleveren als ik daar aan ga beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yukidaruma op 30-11-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Vanavond ging ik ff een uurtje RDR2. Twintig min bezig geweest met een question mark + kapper/douchen. Onderweg kom ik een man tegen die op zijn paard een vrouw ontvoerd. De vrouw schreeuwt, de man zegt 'I won't be stopped' en trekt z'n wapen, ik vermoord hem. Krijg ik - honor :? M'n honor was max, dus ik reload de save, speel in 10 min de question mark missie opnieuw, weer op weg kom ik de man tegen met vrouw achterop, deze keer laat ik hem maar gewoon gaan en dan krijg ik na 10 sec ook - honor |:( Zou dit een bug zijn of mis ik iets?

Ik was redelijk blij met m'n maximale honor dus wel heel jammer dat dat nu weg is. In de main quest daarna locked mijn autoaim ook opeens op een paard terwijl ik op de enemy een meter ernaast wilde schieten... ook -honor en nu moet ik weer flink gaan werken om m'n honor max te krijgen (of in Saint-Denis iedereen begroeten, maar dat vind ik ook stom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toevallig vanavond ook zo'n kidnapper neer geschoten en daar hoor je inderdaad geen negatief honor voor te krijgen, voor het bevrijden van de vrouw zou je + honor moeten krijgen.

Uk zou me er niet druk om maken en al helemaal geen game voor reloaden. Mijn ervaring is juist dat het weinig moeite kost om weer +honor te krijgen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:34

Freakie1NL

Grote Baas

Heeft iemand ook last gehad van de bug van verdwijnende wapons? Bij mij is mijn volledig geüpgrade Scholfield weg. Kwam er net aan het begin van Chapter 3 achter. Het is een bekende bug, maar geen oplossing?

https://highlypixelated.c...tion-2-weapons-disappear/

*Edit* Trouwens al de 2de flink gameplay verpesende bug die ik tegen ben gekomen. De eerste bounty Hunt missie in St Dennis moet in 100 usd resulteren maar ik kreeg welgeteld 5 usd.

[ Voor 24% gewijzigd door Freakie1NL op 01-12-2018 09:16 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brogala schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 02:05:
Vanavond ging ik ff een uurtje RDR2. Twintig min bezig geweest met een question mark + kapper/douchen. Onderweg kom ik een man tegen die op zijn paard een vrouw ontvoerd. De vrouw schreeuwt, de man zegt 'I won't be stopped' en trekt z'n wapen, ik vermoord hem. Krijg ik - honor :? M'n honor was max, dus ik reload de save, speel in 10 min de question mark missie opnieuw, weer op weg kom ik de man tegen met vrouw achterop, deze keer laat ik hem maar gewoon gaan en dan krijg ik na 10 sec ook - honor |:( Zou dit een bug zijn of mis ik iets?

Ik was redelijk blij met m'n maximale honor dus wel heel jammer dat dat nu weg is. In de main quest daarna locked mijn autoaim ook opeens op een paard terwijl ik op de enemy een meter ernaast wilde schieten... ook -honor en nu moet ik weer flink gaan werken om m'n honor max te krijgen (of in Saint-Denis iedereen begroeten, maar dat vind ik ook stom).
Levend vangen met je lasso en gehogtied droppen bij de sheriff :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike30
Nou spel zit er op voor mij. Wat een fantastisch spel met een fantastisch einde. Wat kleine bugs hier en daar maar toch het wachten waard geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Moeten we hier nog steeds alles tussen spoiler tags zetten? Hoe lang gaat dat nog duren?...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
spoiler:
Wat is er eigenlijk allemaal te doen in New Austin behalve hideouts uitroeien, beetje jagen en vissen en af en toe wat strangers helpen? Zijn er verder nog missies te vinden? Heb het vermoeden van niet. Het gebied voelt nogal leeg aan... vind het bijzonder dat men zo'n enorm gebied zo ongebruikt laat. Of zou dit met Online in het achterhoofd toegevoegd zijn?

Acties:
  • +13 Henk 'm!
miicker schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:19:
Moeten we hier nog steeds alles tussen spoiler tags zetten? Hoe lang gaat dat nog duren?...
Dat blijft. Spoilers blijven spoilers. Voor mensen die het spel nog gaan spelen, voor mensen die het spel op hun gemak of heel sloom spelen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ....? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 02:19:
Toevallig vanavond ook zo'n kidnapper neer geschoten en daar hoor je inderdaad geen negatief honor voor te krijgen, voor het bevrijden van de vrouw zou je + honor moeten krijgen.

Uk zou me er niet druk om maken en al helemaal geen game voor reloaden. Mijn ervaring is juist dat het weinig moeite kost om weer +honor te krijgen.
poor Leno schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:40:
[...]

Levend vangen met je lasso en gehogtied droppen bij de sheriff :)
Denk idd dat het een bug was, ik kreeg namelijk ook geen +honor toen ik de vrouw bevrijdde. Maar goed was inderdaad beter geweest om hem even mee te nemen naar de sherriff. Ik heb m'n honor bijna weer max gekregen maar toch chapter 6 uitgespeeld met net geen max honor, hoewel dat geen invloed had.

spoiler:
Heel tragisch maar ook mooi einde van Arthur Morgan. Ben ontzettend blij dat ik high honor had, zodat Arthur in rust doodging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Online valt me toch een klein beetje tegen. Heb het ook nog niet heel veel tijd gegeven, maar de pvp matches die ik heb gespeeld waren bagger... de snap on auto aim is leuk voor de SP maar in de MP is het gewoon pure bagger. :)

Wel jammer, want ik had goede hoop dat ik het wel een tijdje kon gaan spelen. Heb nu ook weinig zin meer om de rest van de SP achievements te gaan halen, aangezien ik de MP toch niet allemaal ga halen...

Jammer dat RDR2 me een beetje een nare nasmaak geeft. Heb me echt 95% van de tijd vermaakt en dat zijn heel wat uurtjes.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:19:
Ja op een gegeven moment is dat wel klaar lijkt mij.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Donstil schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:14:
[...]

Ja op een gegeven moment is dat wel klaar lijkt mij.
Waarom? Zijn mensen hier niet welkom die het spel later kopen? Om wat voor reden dan ook.

Waarom niet in spoilertags plaatsen? Zo moeilijk is het niet. Niet iedereen heeft de tijd om 60uur main missions a 100 uur incl side missions en verzamelen/verkennen in een, twee, drie maanden of zelfs in een halfjaar te doen. En sommigen kopen het later. Maar dan mag je toch wel in dit topic kijken, vragen stellen en tips/discussies lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op de ps4 tot chapter 4 gekomen en nu op de xbox opnieuw begonnen dus ben ook nog steeds blij met de spoiler tags, tags toevoegen is een kleine moeite en voor diegenen die klaar zijn is het ook een kleine moeite om op de spoilers te klikken lijkt mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Draai het eens om... Wat is een reden om geen spoilertags te gebruiken?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:19
Yukidaruma schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:09:

Dan toch eindelijk het spel 100% uitgespeeld en de compendium op 553/553 :D Uiteraard ook alle bounties gedaan, blijken die niet eens te tellen voor 100%.
Alleen nog maar die $250 bounty overal en 18 beren trophies, maar die ga ik lekker negeren.

-edit- Oh ja, en die 70 gouden medailles.... Ik wil er niet eens aan denken hoeveel frustratie dat wel niet gaat opleveren als ik daar aan ga beginnen.
Als je een missie opnieuw speelt voor gold moet je dan alle targets behalen of werkt het net zoals het voorheen met Assassin's Creed was dat je alleen die targets hoeft te halen die je nog niet had gehaald in je originele playthrough?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
Lasmibalsingh schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:12:
[...]

Als je een missie opnieuw speelt voor gold moet je dan alle targets behalen of werkt het net zoals het voorheen met Assassin's Creed was dat je alleen die targets hoeft te halen die je nog niet had gehaald in je originele playthrough?
Alle targets moeten in één keer gehaald worden. Replays maken het zoveel moeilijker, je hebt dan ongeveer 1/3e van alle cores en een gelimiteerd aantal wapens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Ik lees hier nog elke dag mee en blij dat er spoiler tags zijn. Waarom? Ik speel bijna elke dag rdr2, maar dat betekent niet dat ik missies doe. Soms ben ik de hele avond de map aan het verkennen huizen aan het overvallen etc. Zit dan ook nog in chpt 3. Speel het lekker op m'n gemakje, dat ik soms spoilers aan klik door nieuwsgierigheid is een feit en daardoor weet ik al teveel. Maar dat is m'n eigen schuld!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gisteren na een week of twee maar weer eens RDR2 opgestart, was er na iets meer dan een half uur wel weer klaar mee. Ik vind de verhaallijn inmiddels zo tegenstrijdig en de missies zo lineair dat het me echt de keel uit gaat hangen. Ik heb vaak het idee dat ik tijdens cutscenes op knopjes aan het drukken ben zo ontzettend scripted zijn de missies.

Ik ga maar gewoon de wijde wereld weer eens verkennen, dat bevalt beter.

Voorbeeld knopjes in cut scene en tegenstrijdigheid:
spoiler:
Missie om brug op te blazen, met triggers afwisselend links en rechts een kist laten zakken. Really? En dat twee keer.

Tegelijkertijd is Arthur ontzettend achterdochtig, vertrouwd Dutch voor geen meter meer, twijfelt grondig aan zijn loyaliteit, maar blaast net wel een brug op op Dutch zijn verzoek waar Arthur überhaupt het nut al niet van in zag.

Hoe de fuck werkt dat? Je wantrouwt je leider volledig, spreekt dat uit en zoekt een medestander maar je voert wel klakkeloos zijn stupide opdracht uit. Sorry, maar in een beetje B-film schrijven ze coherentere karakters en scenario's.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Over spoilers gesproken. Daar is een mooi onderzoek naar geweest.

Spoiler alert: spoilers make you enjoy stories more

Ik denk dat er best een regel voor kan komen zoals in film/serie topics. Paar maandjes na release geen spoiler tags meer nodig ofz. Zwarte balken topics lezen irritant.
FirePuma142 schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:32:

Met triggers afwisselend links en rechts een kist laten zakken. Really? En dat twee keer
Dat doen ze (wel vaker overigens) om de speler bewust te laten zijn dat het “zwaar” is. Dus niet domweg twee keer dezelfde knoppen combinatie maar twee keer een verwschillende zodat je er bewust mee bezig bent.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 02-12-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Donstil schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:00:

Dat doen ze (wel vaker overigens) om de speler bewust te laten zijn dat het “zwaar” is. Dus niet domweg twee keer dezelfde knoppen combinatie maar twee keer een verwschillende zodat je er bewust mee bezig bent.
Ik vind het vooral heel slap spelontwerp. Je bent echt passagier en geen bestuurder in deze game. Dat is denk ik mijn grootste issue, dit soort lineair gamedesign is sinds GTA3 niet veranderd voor Rockstar. Er zit geen innovatie en geen beweging in. Als je dat vergelijkt met de sprongen die gaming sindsdien gemaakt heeft heeft de tijd daar voor Rockstar echt stil gestaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Donstil Hou eens op! Game is nog niet eens een maand uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
yinx84 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:33:
spoiler:
Wat is er eigenlijk allemaal te doen in New Austin behalve hideouts uitroeien, beetje jagen en vissen en af en toe wat strangers helpen? Zijn er verder nog missies te vinden? Heb het vermoeden van niet. Het gebied voelt nogal leeg aan... vind het bijzonder dat men zo'n enorm gebied zo ongebruikt laat. Of zou dit met Online in het achterhoofd toegevoegd zijn?
spoiler:
wat ik zo snel gezien dacht te hebben is dat je daar start in online

[ Voor 115% gewijzigd door HKLM_ op 02-12-2018 11:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:10:
Ik vind het vooral heel slap spelontwerp.
Dat is je goed recht. Ik vind het perfect passen bij de hele ervaring.
-SaveMe- schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:32:
@Donstil Hou eens op! Game is nog niet eens een maand uit man!
Iets met begrijpend lezen enz :+
(De game kwam overigens uit op 26/10 en het is nu 2/12.)
yinx84 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:33:
spoiler:
New Austin heeft hier wel gewoon missies maar ze zijn wat minder diep dan in de echte verhaal dat klopt wel. Verder vind ik het grafisch wel een prachtig stuk. Zeker bij de rivier enz.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 02-12-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Donstil schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:47:
[...]

Dat is je goed recht. Ik vind het perfect passen bij de hele ervaring.
Kun je dat toelichten? Ik begrijp niet zo goed waar je hier op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:05:
[...]

Kun je dat toelichten? Ik begrijp niet zo goed waar je hier op doelt.
Dat lichte ik al eerder toe:
Dat doen ze (wel vaker in de game overigens) om de speler bewust te laten zijn dat het “zwaar” is. Dus niet domweg twee keer dezelfde knoppen combinatie maar twee keer een verwschillende zodat je er bewust mee bezig bent.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Offtopic weggehaald. Spoilertags blijven voorlopig, nog genoeg mensen die nu pas aan de game beginnen of pas in de eerste helft vd game zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2018 20:30 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Chaoss Dank! Ik zit nog steeds en chapter twee. Doe lekker slow aan. Veel rond rijden, jagen, exploren, strangers en af en toe een missie ... ben er nog wel ff zoet mee.

Ga wel ff wat missions doen om naar chapter 3 te gaan. Zitten toch wel wat dingen achter story missions gelocked, zoals bijvoorbeeld vissen, wat ik nog steeds niet kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Eindelijk aan het einde van de epiloog gekomen, dit is toch een van die games die me met een krop in de keel en een leeg gevoel achterlaat.

Niet omdat ik het niet goed vond maar omdat nu het besef komt dat het erop zit en desondanks niet alles perfect was, was het toch zo'n spel dat je ongelooflijk meezoog in het verhaal en z'n personages.

Nu moet ik RDR1 echt eens in huis halen, hopelijk heeft het de tand des tijds wat doorstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Sommige mensen zullen het helemaal niks vinden, maar ik vind het kampleven echt geweldig. Elke keer weer nieuwe verhalen; af en toe word er wat gevierd tot diep in de nacht. Pak dan gezellig een whiskey en luister naar de liederen. Voelt echt als een 'beloning' aan na een lange 'dag'.

Heb nog geen enkele keer het gevoel gehad "oh dat heb ik al is eerder gezien".

Nou ja behalve dan
spoiler:
Die malloot die maar door slangen gebeten blijft worden .. maar ja, Arthur zegt ook zelf al "Again?!?!?"

Zit nu tegen het einde in Chapter 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Ik ben ook bijna klaar met de game, maar moet zeggen dat ik het nu ook wel een beetje heb gehad. Dat had ik overigens ook met het eerste deel en vooral die lange afstanden op dat paard en de controls beginnen me op me zenuwen te werken. Deze week ook nog even GTA V gespeeld op de pc en de overstap naar 60fps is toch een enorm verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Ik ben inmiddels ook bij de epiloog aangekomen. Mijn vriendin komt mee kijken precies als ik
spoiler:
klusjes moet doen als koeien melken en een hek bouwen
. "Is dít waar iedereen zo lyrisch over is? Oké dan." :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:10:
Ik ben inmiddels ook bij de epiloog aangekomen. Mijn vriendin komt mee kijken precies als ik
spoiler:
klusjes moet doen als koeien melken en een hek bouwen
. "Is dít waar iedereen zo lyrisch over is? Oké dan." :')
ik dacht zaterdag lekker even RDR2 te spelen
spoiler:
maar ik heb volgens mij farming simulator 2019 gedaan
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Over spoilers gesproken. Daar is een mooi onderzoek naar geweest.

Spoiler alert: spoilers make you enjoy stories more

Ik denk dat er best een regel voor kan komen zoals in film/serie topics. Paar maandjes na release geen spoiler tags meer nodig ofz. Zwarte balken topics lezen irritant.

[...]

Misschien moet je een feature request insturen dat je in het topic een switch krijgt om spoilers zwart of niet zwart te tonen. Enige is dat iedereen dan wel spoilers moet blijven plaatsen, maar dan kun je zelf in ieder geval de leesbaarheid aanpassen voor jezelf.

Zelf nog steeds in Chapter 3. Dit weekend helaas niet kunnen spelen. Voor het weekend nog wel een momentje gehad waarbij ik dacht dat ik hem vaker had gezien. In het water stond een dominee:
spoiler:
De mad preacher, deze zag ik nu boven strawberry, maar ik heb hem elders volgens mij ook al een keer langs het water zien staan. Hij leek dezelfde onzin uit te kramen.

En over die slangen
spoiler:
Die vent ben ik ook meerdere keren tegen gekomen. Maar ik had laatste een andere man die was gebeten door slangen. Ik heb ervoor gekozen om het gif uit zijn been te zuigen. Vervolgens gaf hij aan hem eens op te zoeken als hij weer in het dorp was. Hij was daarna in Rhodes en ik mocht op zijn kosten wat uit de winkel zoeken. Toch wel mooi dat je op die manier wat terug krijgt voor je gênante moment in de wildernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
YdieresiS schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:43:
En over die slangen
spoiler:
Die vent ben ik ook meerdere keren tegen gekomen. Maar ik had laatste een andere man die was gebeten door slangen. Ik heb ervoor gekozen om het gif uit zijn been te zuigen. Vervolgens gaf hij aan hem eens op te zoeken als hij weer in het dorp was. Hij was daarna in Rhodes en ik mocht op zijn kosten wat uit de winkel zoeken. Toch wel mooi dat je op die manier wat terug krijgt voor je gênante moment in de wildernis.
Ben bij hoofdstuk 6, maar volgens mij is het geen spoiler als je uberhaupt weet waar bovenstaande over gaat ;)
spoiler:
Ik heb al 3 gebeten lui gehad. Geen idee of het steeds dezelfde was, 1 keer wel geloof ik. heb nu dus ook in 3 plaatsen gratis dingen mogen kopen. Laatste keer had was het de gunsmith... die ik net had leeggekocht. :D

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-12-2018 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die slangenbeet mannen komen idd terug, is bij mij steeds een andere geweest.
Welke ik ook overal zie is de man met zijn paard, aan het begin werd hij getrapt en was hij dood, inmiddels rent het paard weg als ik hem aanspreek, zeker al 30x gezien inmiddels.

Zelfs als
spoiler:
John
al meerdere malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Die willekeurige events worden gewoon gegenereerd op willekeurige plekken, om de wereld wat levendig te houden. Dan help je iemand met een slangenbeet, dan moet je op iemands wagen letten terwijl hij dronken terug naar het dorp loopt, dan moet je weer iemand redden uit een berenval. Dat zijn geen quests, gewoon gebeurtenissen die soms nog weleens wat opleveren. Leuk, maar je komt ze dus vaker tegen. Precies dezelfde mini-events maar dan op een andere plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:43:
Dan moet je op iemands wagen letten terwijl hij dronken terug naar het dorp loopt
Die heb ik een keer gedaan maar hij kwam niet terug, superlang voor niks gewacht :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
D. Ninjai schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:37:
[...]

Die heb ik een keer gedaan maar hij kwam niet terug, superlang voor niks gewacht :')
Haha goed om te weten, ik heb hem gewoon beroofd :p als je dronken gaat rijden verdien je het om beroofd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:42:
[...]

Haha goed om te weten, ik heb hem gewoon beroofd :p als je dronken gaat rijden verdien je het om beroofd te worden.
spoiler:
Als ik het goed herinner staat in de guide dat hij ergens verderop passed out ligt :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, de ranch nabij Dewberry Creek. In het noorden van Lemoyne tegen de grens met New Hanover

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:37:
[...]

Ik ook. Werd er sjachereinig van... tenslotte maar de plek geloot en verder gegaan.

Vind wel dat de strangers bijzonder sensitief zijn: Stop ik voor een stranger, stap af, schuur echt heel licht langs hem heen en hij zet het gelijk op het lopen alsof ik hem een enorme beuk heb gegegeven... Mag het wat minder 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09

Nice man! Ik zit nu op 99,2% met alleen nog een paar challenges te gaan 8)7

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31
-SaveMe- schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:36:
[...]

..

Vind wel dat de strangers bijzonder sensitief zijn: Stop ik voor een stranger, stap af, schuur echt heel licht langs hem heen en hij zet het gelijk op het lopen alsof ik hem een enorme beuk heb gegegeven... Mag het wat minder 8)7
Dat ja. Moet je een tijdje in Saint Denis lopen, zelfs een kort stukje vlak achter iemand aan lopen maakt ze al chagrijnig. Of vrouwen die twee meter opzij springen als je iets te dicht in de buurt komt (las ergens dat mensen op je reageren als je een tijd niet in bad bent geweest maar dat zal wel anders bedoeld zijn).

Besturing vind ik echt slecht en met de missie irritanter. Ben nu in chapter 4 en had gisteren de neiging om de controller door de tv te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
SHFT schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:30:
Eindelijk aan het einde van de epiloog gekomen, dit is toch een van die games die me met een krop in de keel en een leeg gevoel achterlaat.

Niet omdat ik het niet goed vond maar omdat nu het besef komt dat het erop zit en desondanks niet alles perfect was, was het toch zo'n spel dat je ongelooflijk meezoog in het verhaal en z'n personages.

Nu moet ik RDR1 echt eens in huis halen, hopelijk heeft het de tand des tijds wat doorstaan.
Wil niets pluggen maar heb RDR1 eventueel nog liggen als je interesse hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
huiz schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:23:
[...]

Dat ja. Moet je een tijdje in Saint Denis lopen, zelfs een kort stukje vlak achter iemand aan lopen maakt ze al chagrijnig. Of vrouwen die twee meter opzij springen als je iets te dicht in de buurt komt (las ergens dat mensen op je reageren als je een tijd niet in bad bent geweest maar dat zal wel anders bedoeld zijn).

Besturing vind ik echt slecht en met de missie irritanter. Ben nu in chapter 4 en had gisteren de neiging om de controller door de tv te gooien...
Wat is vervelend aan de besturing dan? Ik vind het allemaal wel goed werken. Ja je kan erg veel verschillende dingen doen. Scrollwiel moet je even doorhebben, maar het werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike30
Zijn er eigenlijk nog mensen voor de 2e keer begonnen met RDR2? Ik heb de eerste keer afgezien van de occasional heist en moord eigenlijk gespeeld als de good guy. Wilde nu eigenlijk precies het tegenovergestelde doen. Scheelt dit nog iets? Zo ja antwoord mag in spoiler tags natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb het spel nu ook al een tijdje uitgespeeld en ik vind dat het spel zowel plus als minpunten heeft. De minpunten vind ik in sommige gevallen erg afdoen aan het geheel, maar vooral de graphics en de beleving van het spel maakt deze game voor mij toch wel het beste spel dat ik ooit gespeeld heb.

Pluspunten:
- Geweldige graphics, cinematografie, voice actors en characters
- De manier waarop het spel je weet mee te slepen in het verhaal
- Gedeeltes van het verhaal (niet alles, zie minpunten)
spoiler: meer pluspunten
- De kleine dingen, zoals iemand die ik als Arthur eens advies heb gegeven in de liefde, later als John zijnde kwam ik deze kerel weer tegen, hij zat met ongeveer hetzelfde probleem, opnieuw gaf ik hem advies, in eerste instantie dacht ik dat het een glitch was en twee keer hetzelfde random event had, maar toen zei hij "A few years ago a fella told me something similar". Dat soort kleine dingen maken het echt geweldig.
- De vele side missies
- De uren game play (ik heb het spel na ongeveer 100 uur pas uitgespeeld door alle side missies etc), wat er ook meteen voor zorgt dat het spel me ongeveer 50 cent per uur gekost heeft en ik ben nog niet uitgespeeld :)

De minpunten:
- Weinig echte keuzes die invloed hebben op het verhaal
- De zeer vreemde voorgeprogrammeerde keuzes (zie in spoiler tags meer info)
- De uitwerking/afraffeling van sommige onderdelen van het verhaal
- Best veel glitches (zoals skinnen, looten, etc.)
- Online is tot nu toe een grote teleurstelling, hopelijk is dat na de beta beter (maar dit hoort in het andere topic thuis).
spoiler: meer minpunten/toelichting
- Het is al vaker genoemd, maar de in mijn ogen ontzettend vreemde keuzes van voornamelijk Arthur. Voornamelijk voor het tot de voorlaatste missie blind blijven volgen van Dutch ook al vertrouwd hij hem een chapter of 2 niet meer.
- Het niet hebben van keuzes. Enerzijds logisch omdat een logische keuze was geweest om Micah niet te bevrijden, of veel eerder te vermoorden, maar dan was het verhaal ook erg snel afgelopen.
- Niet de mogelijkheid hebben om Dutch te vermoorden in de laatste missie
- Niet de mogelijkheid hebben om Mary compleet te negeren en te kiezen voor Ms. Addler (in mijn ogen een veel interessanter character)
- Nogmaals: de vreemde keuze van Arthur om Dutch te blijven volgen, in mijn ogen had hij hem moeten omleggen na de missie waar Dutch gewoon weg loopt als hij de kans heeft Arthur te redden. Daarnaast vind ik het ook veel te vaak voorkomen dat Dutch niets doet om Arthur te redden, de eerste keer als Arthur gemarteld wordt en daarna nog een aantal keer.
- Het einde vond ik sowieso jammer, ik had graag als Arthur door willen spelen. Dat kan helaas niet. Wat ik ook wel jammer vind is dat ze John volgens mij een stuk minder standaard tekst hebben gegeven dan Arthur, minder tekst bij het begroeten, bedreigen of uitschelden van mensen, en ook minder tekst tegen zijn paard.

Al met al vond ik het alsnog echt een top game, maar heeft het toch redelijk wat minpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:30:

De minpunten:
- Weinig echte Geen keuzes die invloed hebben op het verhaal
Fixed that for you :+

Als je youtube bekijkt met de vele 'what if' en 'can you' video's, werkelijk niets is mogelijk buiten de scripted verhaallijn, van het simpel niet dood kunnen schieten van, of het failen van een missie als iemand dood gaat, tot keuzes in het uitvoeren van missies, elke missies heeft precies dezelfde uitkomst.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:49:
[...]

Fixed that for you :+

Als je youtube bekijkt met de vele 'what if' en 'can you' video's, werkelijk niets is mogelijk buiten de scripted verhaallijn, van het simpel niet dood kunnen schieten van, of het failen van een missie als iemand dood gaat, tot keuzes in het uitvoeren van missies, elke missies heeft precies dezelfde uitkomst.
Ik las ergens dat je wel een verschil ziet in bepaalde scenes en tekst op het moment dat je honor erg hoog of juist laag is, dat lijkt dan ook het enige verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:26:
[...]

Ik las ergens dat je wel een verschil ziet in bepaalde scenes en tekst op het moment dat je honor erg hoog of juist laag is, dat lijkt dan ook het enige verschil.
Maar in het verhaal veranderd er helemaal niets, de scenes erna zijn identiek, epiloog zijn precies hetzelfde, zelfs als je later je mensen nog gaat bezoeken, identiek.

Dat is op z'n best een kleurtje wat anders is bij goed of slecht doen.

spoiler:
Je kan bv die kinderen later nog een keer tegenkomen, maar zelfs dan heb je als John de mogelijkheid niet om ze af te schieten. Je kan elke NPC in de game afschieten, behalve je eigen gang en kinderen.. PEGI16 :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik had trouwens ook een momentje in game wat ik wel grappig vond: ik geloof dat het met bounty hunten is wanneer je een man weghaald bij zijn vrouw en kind:
spoiler:
Ik dacht: eens kijken wat er gebeurt als ik dat kind dood schiet, kun dus inderdaad niet, toen besloot ik om er maar een wees van te maken, dus schoot ik zijn vrouw dood, de hele weg naar de gevangenis gehoord dat ik een moordenaar was etc. Ook in de gevangenis vertelde hij de sheriff over mijn daden, die deed er echter niets mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
miicker schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:51:
Ik had trouwens ook een momentje in game wat ik wel grappig vond: ik geloof dat het met bounty hunten is wanneer je een man weghaald bij zijn vrouw en kind:
spoiler:
Ik dacht: eens kijken wat er gebeurt als ik dat kind dood schiet, kun dus inderdaad niet, toen besloot ik om er maar een wees van te maken, dus schoot ik zijn vrouw dood, de hele weg naar de gevangenis gehoord dat ik een moordenaar was etc. Ook in de gevangenis vertelde hij de sheriff over mijn daden, die deed er echter niets mee :P
Eerste keer dat ik hem tegen kwam
spoiler:
liet ik hem leven en liet hem gaan; ik dacht dat het idee was dat ik maar een oogje dicht moest knijpen om m'n niet bij z'n familie weg te halen ... nja .. ... toen kreeg ik dus een "mission failed". was wel een beetje een teleurstelling. :( Tweede keer maar wel netjes naar de gevangenis gebracht.
mike30 schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:04:
Zijn er eigenlijk nog mensen voor de 2e keer begonnen met RDR2? Ik heb de eerste keer afgezien van de occasional heist en moord eigenlijk gespeeld als de good guy. Wilde nu eigenlijk precies het tegenovergestelde doen. Scheelt dit nog iets? Zo ja antwoord mag in spoiler tags natuurlijk :)
Huhuhu mijn tweede playthrough word op de PC .. >:) *stook* .. *troll* .. Dan zal ik ws. wat minder braaf gaan spelen ja. Hoewel ik nu ook niet de braafste ben; loot ook gewoon alles wat los of vast zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Marcade op 04-12-2018 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31
MrBlueEyes schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:19:
[...]

Wat is vervelend aan de besturing dan? Ik vind het allemaal wel goed werken. Ja je kan erg veel verschillende dingen doen. Scrollwiel moet je even doorhebben, maar het werkt wel.
Voornamelijk de grove besturing in kleinere ruimtes. Kan meestal alleen een kwartslag draaien en niet heel precies richten op een laatje of kastje. En sta ook erg vaak zinloos te rennen terwijl je in een hekje vastzit.

Daarnaast veel te veel handelingen die je kunt doen, het gaat niet natuurlijk. Zit nu in Ch4 en nog moet ik telkens rechtsonder kijken welke knoppen ik kan indrukken en wat ze doen.

Heb al eens iemand naar de keel gegrepen omdat ik op een bankje wilde zitten of op mijn paard wilde stappen.

Het zijn wat irritatiepuntjes in een verder erg vermakelijk spel. En sommige avonden heb je er meer last van dan andere avonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik vind het epiloog qua verhaal en hoe het verteld wordt bijna mooier dan de main story :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:23:
Ik vind het epiloog qua verhaal en hoe het verteld wordt bijna mooier dan de main story :')
Waarschijnlijk omdat er niemand met "a plan!" in je nek zit te hijgen. :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
Sir_Hendro schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
[...]

Waarschijnlijk omdat er niemand met "a plan!" in je nek zit te hijgen. :P
Maar, maar, maar YouTube: John Hiatt - Have A Little Faith In Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:23:
huh? Er gebeurd toch helemaal niets? Saai als wat op een paar missies na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zien bij jullie de nachten er eigenlijk uit qua beeld? Echt donker donker, of gewoon donker waarbij toch alles zichtbaar is door de maan die soms schijnt alsof het een zon is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike30
bram1984 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:34:
Hoe zien bij jullie de nachten er eigenlijk uit qua beeld? Echt donker donker, of gewoon donker waarbij toch alles zichtbaar is door de maan die soms schijnt alsof het een zon is?
Ben in het spel net zo nachtblind als in het echt. Heb Amerigo nu 2 x doodgereden en dit was 2 x in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Laatst online: 19:38
Dat laatste ja, vond ik ook jammer dat het in de nachten nog zo overdreven licht is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YdieresiS
Met de nieuwe pinfunctie is het mogelijk om belangrijke berichten te pinnen en dus makkelijker inzichtelijk te maken voor mensen die niet het hele topic willen doorlezen of die belangrijke informatie snel willen vinden. Omdat het ondoenlijk is om alle 200+ pagina's of alle 70+ pagina's van posts met een duimpje door te spitten, wil ik jullie vragen om belangrijke posts (die nog geen pin hebben) aan mij door te sturen via PB. Op die manier kunnen we belangrijke posts (met belangrijke informatie) sneller en beter inzichtelijk maken.

Voorwaarde die ik wil stellen is wel dat je niet je eigen berichten gaat doorgeven, op die manier wil ik proberen om ook echt relevante informatie onder de gepinde berichten te krijgen.

Ik zie graag reactie in de PB tegemoet (om zo het topic niet te vervuilen).

---edit---
Mocht de informatie al in de startpost staan, dan is een pin ook niet noodzakelijk. Staat er nu dubbele informatie in als je filtert op pins, laat dit dan ook even weten, dan zorg ik dat dat weer gerepareerd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door YdieresiS op 04-12-2018 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Gisteren de 100% completion aangetikt en ik vond het best een zware bevalling haha. Maar uiteindelijk echt genoten van deze top game. Dat blijkt ook maar weer als ik terug kijk naar mn uren die ik heb besteed aan RDR2 (6 dagen, 3 uur en 18 min) 8)7

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

MrBlueEyes schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:19:
[...]

huh? Er gebeurd toch helemaal niets? Saai als wat op een paar missies na.
Je moet dan ook "verhaal" niet verwarren met "actie". ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Motabeatz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:56:Dat blijkt ook maar weer als ik terug kijk naar mn uren die ik heb besteed aan RDR2 (6 dagen, 3 uur en 18 min) 8)7
Waar kan je deze info vinden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FabianGTI schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:05:
[...]

Waar kan je deze info vinden? :)
Xbox bij de achievements zelf, zal wel hetzelfde denk zijn bij PSN?
Motabeatz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:56:
Gisteren de 100% completion aangetikt en ik vond het best een zware bevalling haha. Maar uiteindelijk echt genoten van deze top game. Dat blijkt ook maar weer als ik terug kijk naar mn uren die ik heb besteed aan RDR2 (6 dagen, 3 uur en 18 min) 8)7
I raise you 6 dagen, 4 uur en 53 min :P

Waarvan een aanzienlijk hoeveelheid ergens op een stoeltje zitten of in een trein rondrijdend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
PSN heeft dat niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pffffeeeewwww! Close call...

My proud and dandy Arthur met zijn beloved golden Springfield rifle ...

Afbeeldingslocatie: https://prod-cdnugc-rockstargames.akamaized.net/ugc/rdr2photo/wwqIg3d7mkKbYz2msddyGg/0_0.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door -SaveMe- op 05-12-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
miicker schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:30:
Ik heb het spel nu ook al een tijdje uitgespeeld en ik vind dat het spel zowel plus als minpunten heeft. De minpunten vind ik in sommige gevallen erg afdoen aan het geheel, maar vooral de graphics en de beleving van het spel maakt deze game voor mij toch wel het beste spel dat ik ooit gespeeld heb.

Pluspunten:
- Geweldige graphics, cinematografie, voice actors en characters
- De manier waarop het spel je weet mee te slepen in het verhaal
- Gedeeltes van het verhaal (niet alles, zie minpunten)
spoiler: meer pluspunten
- De kleine dingen, zoals iemand die ik als Arthur eens advies heb gegeven in de liefde, later als John zijnde kwam ik deze kerel weer tegen, hij zat met ongeveer hetzelfde probleem, opnieuw gaf ik hem advies, in eerste instantie dacht ik dat het een glitch was en twee keer hetzelfde random event had, maar toen zei hij "A few years ago a fella told me something similar". Dat soort kleine dingen maken het echt geweldig.
- De vele side missies
- De uren game play (ik heb het spel na ongeveer 100 uur pas uitgespeeld door alle side missies etc), wat er ook meteen voor zorgt dat het spel me ongeveer 50 cent per uur gekost heeft en ik ben nog niet uitgespeeld :)

De minpunten:
- Weinig echte keuzes die invloed hebben op het verhaal
- De zeer vreemde voorgeprogrammeerde keuzes (zie in spoiler tags meer info)
- De uitwerking/afraffeling van sommige onderdelen van het verhaal
- Best veel glitches (zoals skinnen, looten, etc.)
- Online is tot nu toe een grote teleurstelling, hopelijk is dat na de beta beter (maar dit hoort in het andere topic thuis).
spoiler: meer minpunten/toelichting
- Het is al vaker genoemd, maar de in mijn ogen ontzettend vreemde keuzes van voornamelijk Arthur. Voornamelijk voor het tot de voorlaatste missie blind blijven volgen van Dutch ook al vertrouwd hij hem een chapter of 2 niet meer.
- Het niet hebben van keuzes. Enerzijds logisch omdat een logische keuze was geweest om Micah niet te bevrijden, of veel eerder te vermoorden, maar dan was het verhaal ook erg snel afgelopen.
- Niet de mogelijkheid hebben om Dutch te vermoorden in de laatste missie
- Niet de mogelijkheid hebben om Mary compleet te negeren en te kiezen voor Ms. Addler (in mijn ogen een veel interessanter character)
- Nogmaals: de vreemde keuze van Arthur om Dutch te blijven volgen, in mijn ogen had hij hem moeten omleggen na de missie waar Dutch gewoon weg loopt als hij de kans heeft Arthur te redden. Daarnaast vind ik het ook veel te vaak voorkomen dat Dutch niets doet om Arthur te redden, de eerste keer als Arthur gemarteld wordt en daarna nog een aantal keer.
- Het einde vond ik sowieso jammer, ik had graag als Arthur door willen spelen. Dat kan helaas niet. Wat ik ook wel jammer vind is dat ze John volgens mij een stuk minder standaard tekst hebben gegeven dan Arthur, minder tekst bij het begroeten, bedreigen of uitschelden van mensen, en ook minder tekst tegen zijn paard.

Al met al vond ik het alsnog echt een top game, maar heeft het toch redelijk wat minpunten.
spoiler: title
Als je 1 had gespeeld wist je al dat je sowieso Dutch niet dood kan schieten, heel deel 1 draait om het jagen van oud gang members als John.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Heb er niet 100% op gelet maar zit er een maancyclus in? Ik kan me herinneren bij volle maan dat het inderdaad lekker licht is. Maar ik kan me meerdere malen herinneren dat het echt donker kan zijn, zeker als ik bv. in een bos rondloop. Dan kan ik de bomen eigenlijk niet onderscheiden.

Tegenwoordig gebruik ik gewoon constant de lantaarn in het donker; of gewoon ergens kamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

In principe is bij mij nog alles zichtbaar in de nacht, tenzij ik in het bos rondloop, dan is het toch even goed kijken waar ik loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Met de normale instellingen was het erg donker, maar met de hdr instellingen op 500 is het helder. (Geen hdr discussie graag, gaat alleen over de helderheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ligt het niet aan mij. Ik heb de settings op 300 staan.

Sowieso zijn de meeste games niet echt donker 's nachts. Ik denk zelf dat hier een gameplay gedachte achter zit. Dat je gewoon nog wel iets kunt zien.
Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.