Kuusj schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:23:
[...]
Ik heb hem gewoon online ge-preordered bij de Bol.com. Ik loop liever het 'risico' de game pas wat later op de dag te krijgen dan dat hij uitverkocht is en je een extra dat moet wachten. Het lijkt me niet dat de game uitverkoopt (ik ga wel eens grote releases gewoon op launchdag in de winkel, Mediamarkt, halen en dan liggen er vaak nog een hoop games).
Op zich wil ik wel bestellen maar ik ben van plan de 26'ste vrij te nemen. Bij een bestelling is het risico mij iets te groot dat ik de game dan pas in de 2'de helft van de middag krijg, dan heb ik voor niets vrij genomen.
Dan sta ik liever om 9 uur 's ochtends bij de mediamarkt, lijkt me sterk dat zo'n game in Friesland is uitverkocht (toch?

)
bram1984 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:42:
[...]
Ik lees het hier vaak zat hoor, van mensen die iemand kennen. YGZ verzendt bijvoorbeeld ook steevast altijd te vroeg (tenzij ze de game pas een dag voor release ontvangen).
En zo ingewikkeld is het niet. Winkel slaat gewoon een random andere game aan van dezelfde prijs en op de dag van release slaan ze deze weer retour om de juiste game (RDR2 in dit geval) daar tegenover weer te leveren. Dus je krijgt ook geen bonnetje om het te bewijzen.
Als je iemand kent zal dat wel schelen, vooral als het om een lokale gamewinkel gaat. Als die winkelier een goede kennis / vriend vna je is kan hij er ook wel van op aan dat jij die game niet gaat streamen etc. Gewoon cash betalen en aps op de dag van de release aanslaan op de kassa.
Denk dat die kans bij een Mediamarkt of een Intertoys eens tuk kleiner is. Een grote partij als Rockstar zit er ook bovenop en de boetes voor retail zijn niet mals. Ik heb het ook wel eens geprobeerd bij een MM of Intertoys maar kreeg de game echt niet mee.
[
Voor 40% gewijzigd door
Chaoss op 01-10-2018 14:00
]