Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
reuzekind schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:31:
Thanks voor de uitleg! Ik ga er eens op letten.
Moet je ze wel eerst bestuderen voor dat de rating zichtbaar is als je op de dieren mikt/met een verrekijker bekijkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Aha, vandaar dat het mij nog nooit opgevallen was. Ik bestudeer ze vooraf nooit. Toch maar eens doen om een paar perfecte pelts te jagen!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FirePuma142 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:26:
[...]

Dus omdat John Wayne films een matige verhaallijn hebben mag er niet meer verwacht worden van een game met een budget dat met gemak de $200 miljoen aantikt? Wat een raar argument.

[...]

Wat is dat toch met het veinzen van intellectuele verhevenheid wanneer er een mening wordt uitgesproken die niet strookt met de jouwe. Is dat hip ofzo? Allemaal reuze /r/iamverysmart.
Hier ben ik het wel mee eens, zó enorm geweldig vind ik het verhaal van RDR2 nu ook weer niet. Het heeft zijn momenten ja, maar echt diepgang zit er ook niet in. Ik ben aan het spelen, komt op een bepaald moment "Chapter 6" in beeld, "euhhh, heb ik ergens de helft van het verhaal gemist of hoe zit dat".

Niet dat ik nu tijd heb om het veel te spelen, maar het verhaal voelt voor mij niet als 60 uur lang. Een game als TLOU, daar voel ik me inderdaad in alsof ik een interactieve film aan het 'bekijken' ben.

Qua oog op detail kan de game van mij een 10 krijgen, maar van de andere kant zitten er ook onderdelen in die ik niet eens een 6 zou geven. De overvallen stellen bijvoorbeeld letterlijk geen fluit voor. Bij een bepaalde overval was ik echt teleurgesteld dat er gewoon maar 1 mini-kluisje open werd gebroken. Ik vind het nog steeds een geweldig spel, maar ik ben heel blij dat ik de normale editie heb gekocht ipv de special edition.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reuzekind schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:38:
Aha, vandaar dat het mij nog nooit opgevallen was. Ik bestudeer ze vooraf nooit. Toch maar eens doen om een paar perfecte pelts te jagen!
Dit wordt volgens mij letterlijk uitgelegd in de Hosea missie waarin je achter die beer aan gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
nino_070 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:04:
Ik snap trouwens al die kritiek op dit spel niet hoor. "Te weinig verhaallijn", of juist weer te uitgebreid. Tsjongejonge, het is toch heerlijk om een keer een spel te hebben waarin gewoon niet alles voorgekauwd wordt. Waarom zouden ze in godsnaam een 100x100m gebied markeren waarin een dinosaurusbot ligt. Dit is juist de kracht van het spel, dat je het na uit te spelen nog steeds op nieuwe dingen kan stuiten. Juist omdat je niet in 1x op al je doelen af kan gaan.

En voor de haters op de verhaallijn: hebben jullie weleens een westernfilm met John Wayne ofzo gezien? Dat overstijgt het niveau van schieten en cowboys vs. indianen ook nauwelijks. Het probleem van RDR2 is meer de hype. Iedereen denkt dat het een supergaaf spel is, maar men vergeet dat het toch binnen een genre valt: het is gewoon een western. Een rauwe tijd, waarin overleven centraal staat en waarin geen regels gelden. De overgang tussen anarchie en burgerlijke samenleving. Het is minder toegankelijk voor de "massa", maar zo wordt het niet gemarket. En begrijpelijk. Maar knal gewoon die game op marktplaats dan als je er klaar mee bent, in plaats van hier gal te spuwen. Want binnen zijn genre is RDR2 zonder twijfel de beste game ooit. En ook als je niet van dit genre houdt, kan je gewoon nog van heel veel dingen genieten getuige dit topic. Zoals de open wereld.

Ennuh, doe eens niet alsof GTA5 zo'n geweldige storyline had. Dat was hooguit meer toegankelijk, maar zo geniaal was het ook niet hoor. Menig speelfilm zit beter in elkaar. RDR2 is juist veel diverser qua missies dan GTA5, maarja zo'n juwelier overvallen maakt blijkbaar meer indruk op de gemiddelde tweaker.
Ik reageer toch even op je omdat je mijn idee van 100x100meter aanhaalt. :P Ik ben het helemaal met je eens dat het fijn is dat je niet 100 icoontjes krijgt op je map en lekker veel zelf mag ontdekken. Ik ga ook zonder guide elk hoekje en kiertje van de wereld af op zoek naar random events, strangermissies en collectibles.

Maar toch mis je dan nog steeds wel veel qua collectibles. Juist omdat de wereld zo levendig en vol is zie je zaken snel over het hoofd. Stel je mist een paar playing cards en wat dinosaurusbotten en je hebt geen idee waar die uberhaubt zou moeten liggen, succes met de komende 300 uur om het zelf met geluk te kunnen vinden :P Dan gaat een completionist heel snel zoeken naar een guide om letterlijk op de cm te zoeken waar die ligt. Dan zou ik het zelf leuker vinden om bijvoorbeeld op basis van raadsels, hints of een zoekgebied een gebied uit te kammen op zoek naar die collectibles. :) Ik zou het geweldig vinden als je bijvoorbeeld bij elk dinosaurusbot een verwijzing zou vinden naar de volgende. Net zoals bij die treasure maps. Heb me uren vermaakt door simpelweg rond te rijden op zoek naar die ene berg of boom zoals op de treasure map is weergegeven. Maar gewoonweg random collectibles op random plekken zonder hints. Tja, zoveel tijd heb ik zelfs niet :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
FirePuma142 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:26:
[...]

Dus omdat John Wayne films een matige verhaallijn hebben mag er niet meer verwacht worden van een game met een budget dat met gemak de $200 miljoen aantikt? Wat een raar argument.
Heeft denk ik een beetje met verwachtingspatroon te maken. Ik verwachtte inderdaad niet dat de verhaallijn heel sterk zou zijn. Meer gewoon een tijdsbeeld dan een heel bijzonder plot
[...]

Wat is dat toch met het veinzen van intellectuele verhevenheid wanneer er een mening wordt uitgesproken die niet strookt met de jouwe. Is dat hip ofzo? Allemaal reuze /r/iamverysmart.
Nou, zo zie ik dat niet. Alleen mij valt op dat als de verhaallijn super simpel is, maar er is wel diversiteit zoals in GTA (duikboten, vliegtuigen enz.) dat het wel wordt gepruimd. En een spel met veel meer oog voor detail en voor de karakteristieken van die tijd als RDR2 wordt oppervlakkig gevonden. Maar misschien ligt het aan mij, maar ik vond de verhaallijn van GTA5 echt niet het niveau Fast and Furious overstijgen. Gewoon een simpel plot van Franklin die de ladder opklimt, een paar leuke personages en verder vooral indrukwekkende heists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:11:
[...]

Nee, maar ik word er gewoon een beetje moe van. Omdat RDR2 gewoon een westerngame is. En als je een beetje verstand hebt van westerns, dan weet je dat RDR2 in zijn genre minstens net zo sterk is als GTA V. Maar omdat in GTA afentoe iets werd voorbereid met een helicopter wordt RDR telkens afgeschilderd als minder. Daar ben ik het niet mee eens.

Ik snap de kritiek ergens ook wel, maar ik vind dat mensen het teveel benaderen als een game die aan te veel verwachtingen moet voldoen.
Ik denk dat je in bovenstaande verhaal een paar keer heel kort (te kort) door de bocht gaat.
1: Een (oude) Western film hoeft niet de toon te zetten voor een moderne game;
2: Het is niet alleen het voorbereiden wat ontbreekt in de missies.
3: Het is een vrij fundamenteel en basis vereiste voor een dergelijke game om een goed verhaal en afwisseling te hebben om het langere tijd leuk te houden. Daar voldoet (althans niet voor iedereen) de storyline niet altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm legendary bear geschoten en naar de trapper in Saint Denis gebracht, maar het blijft de enige trapper die ik kan vinden. Ben ook op wat locaties geweest waar ze dan zouden moeten komen maar kan ze niet vinden. Glitch of gewoon nog een missie die ik moet doen of zo?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:40:
[...]

[...]

Ik denk dat een combinatie van jullie posts de lading prima dekt :)
Ik denk dat je 2x dezelfde post hebt gequote. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

nino_070 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:49:
[...]

Heeft denk ik een beetje met verwachtingspatroon te maken. Ik verwachtte inderdaad niet dat de verhaallijn heel sterk zou zijn. Meer gewoon een tijdsbeeld dan een heel bijzonder plot
Ik snap niet hoe een game zonder sterke verhaallijn de beste in zijn genre kan zijn.
Nou, zo zie ik dat niet. Alleen mij valt op dat als de verhaallijn super simpel is, maar er is wel diversiteit zoals in GTA (duikboten, vliegtuigen enz.) dat het wel wordt gepruimd. En een spel met veel meer oog voor detail en voor de karakteristieken van die tijd als RDR2 wordt oppervlakkig gevonden. Maar misschien ligt het aan mij, maar ik vond de verhaallijn van GTA5 echt niet het niveau Fast and Furious overstijgen. Gewoon een simpel plot van Franklin die de ladder opklimt, een paar leuke personages en verder vooral indrukwekkende heists.
GTA is van oorsprong cartoonesk, en heeft die eigenschap nog steeds. GTA 5 heeft geen bijzonder verhaal, maar dat heeft RDR2 ook niet. Maar door het verschillende karakter van de games (James Bond vs 3:10 to Yuma) had ik een veel beter verhaal verwacht. En vooral ook een meer stuurbaar verhaal, ik heb er zelf als speler nauwelijks invloed op. Gek genoeg reageert de wereld wel op jou en je acties, maar het verhaal niet. Dat vind ik niet met elkaar te rijmen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FirePuma142 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:22:
[...]

Ik snap niet hoe een game zonder sterke verhaallijn de beste in zijn genre kan zijn.

[...]

GTA is van oorsprong cartoonesk, en heeft die eigenschap nog steeds. GTA 5 heeft geen bijzonder verhaal, maar dat heeft RDR2 ook niet. Maar door het verschillende karakter van de games (James Bond vs 3:10 to Yuma) had ik een veel beter verhaal verwacht. En vooral ook een meer stuurbaar verhaal, ik heb er zelf als speler nauwelijks invloed op. Gek genoeg reageert de wereld wel op jou en je acties, maar het verhaal niet. Dat vind ik niet met elkaar te rijmen.
Noem eens een echte goede SP game waar je als speler veel invloed hebt op het verhaal / verhaalverloop? Dus dat je het verhaal kan sturen. The Last of Us wordt geroemd om zijn verhaal en storytelling (dat is ook het beste onderdeel van de game) maar dat is allerminst stuurbaar.

In mijn optiek is een stuurbaar verhaal vaak ook een zwakker verhaal. Met uitzondering van hele filmische games met weinig gameplay, zoals Detroit Become Human.

Ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-11-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
FirePuma142 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:22:
[...]

Doordat er weinig concurrentie is?
[...]

Nee, je hebt ook wel gelijk. Je kritiek is zeker terecht, maar wat mij vooral stoorde was dat GTA5 hier ineens als “betere tegenhanger” werd gezien in dit topic terwijl dat ook wel een erg hoog F&F gehalte heeft.

@uchiha tijntje LA Noire had dat wel meer. Maar dat werd dan weer compleet afgezeken

[ Voor 4% gewijzigd door nino_070 op 08-11-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:35
uchiha tijntje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:32:
[...]

Noem eens een echte goede SP game waar je als speler veel invloed hebt op het verhaal / verhaalverloop? Dus dat je het verhaal kan sturen. The Last of Us wordt geroemd om zijn verhaal en storytelling (dat is ook het beste onderdeel van de game) maar dat is allerminst stuurbaar.

In mijn optiek is een stuurbaar verhaal vaak ook een zwakker verhaal. Met uitzondering van hele filmische games met weinig gameplay, zoals Detroit Become Human.

Heavy Rain op de PS3 bijvoorbeeld. Daar had je volledig de controle over het verhaal, maar bleef er qua spelelement weinig over. Wat dat betreft moet je in RDR2 nog wel over enige vaardigheid beschikken anders word je in de vluchtpogingen alsnog van je paard geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Visitor.q schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:39:
[...]

Heavy Rain op de PS3 bijvoorbeeld. Daar had je volledig de controle over het verhaal, maar bleef er qua spelelement weinig over. Wat dat betreft moet je in RDR2 nog wel over enige vaardigheid beschikken anders word je in de vluchtpogingen alsnog van je paard geschoten.
Met uitzondering van hele filmische games met weinig gameplay, zoals Detroit Become Human.

Als ik Detroit Become Human als voorbeeld geef bedoel ik uiteraard ook Heavy Rain en Fahrenheit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Witcher III, Divinity Original Sin 2, Heavy Rain, LA Noire, Bioshock, Pillars of Eternity (II), Dishonored (II) om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik geniet enorm van het spel, maar herken me wel in de kritiek.
Wat mij betreft is sturing hebben over het verhaal niet eens noodzakelijk, maar een verhaal is wel leuk. Het laatste spel waar ik zo verslaafd aan ben geweest is Kingdom Come. Dat spel was in veel opzichten vergelijkbaar, had minder detail dan RDR2, maar er zat wel een leuk verhaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

1 element wat je er dan wel bij moet pakken, doorspeel mogelijkheid. Veel games met verschillende eindes zijn meestal wel 'one way' en na uitspelen is het 'klaar'. Infamous, Fallout, Silent hill, allemaal bepaalde acties die eind-gevolgen hebben, maar niet verder gaan.

Games als State of Decay, Dead Rising of indirect toch GTA (1 van de 3 of niemand, hoeveelheid geld), witcher kan je dacht ook doorspelen, hebben veel grotere gevolgen op wat je doet in de game. Goed, SoD begin je gewoon steeds opnieuw (als je daar voor kiest) en is niet 100% 'vast' verhaal, maar heeft ook gewoon een compleet verhaallijn.

Het hoeft ook geen verhaal van A -> B/C/D/E/F te zijn, maar een A->1/2->3/4->5/6->B is net zo goed mogelijk. Al was het iets simpels dat een character X toch dood gaat, jij in het verhaal de 'keuze' maakt wanneer hij dan dood gaat.

spoiler:
Neem nu een Kieran, Lenny of Sean, alle 3 gaan best wel 'simpel' dood, 100% scripted, daar hadden ze bv een spin-off kunnen maken dat je die events deels kan voorkomen, maar dat ze dan elders in verhaal alsnog dood gaan. Of die chick van Dutch, die door Grimshaw wordt neergeschoten, hadden ze ook nog anders kunnen laten lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2018 15:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

DikkeBMW

Live '25

Hoe zit dat nu precies met het 'opslaan' van paarden? Ik heb momenteel een paard (level 4 bonding) die ik gebruik, maar wil graag die witte arabier gaan vangen. Kan ik mijn huidige paard dan in de stable droppen en blijft hij daar? En stel dat ik dood ga en mijn paard ook vermoord wordt. Kun je die reviven, of in de stable ophalen? Of moet je dan echt een oudere save file reloaden?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
DikkeBMW schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:34:
Hoe zit dat nu precies met het 'opslaan' van paarden? Ik heb momenteel een paard (level 4 bonding) die ik gebruik, maar wil graag die witte arabier gaan vangen. Kan ik mijn huidige paard dan in de stable droppen en blijft hij daar? En stel dat ik dood ga en mijn paard ook vermoord wordt. Kun je die reviven, of in de stable ophalen? Of moet je dan echt een oudere save file reloaden?
Elk paard dat je in de stable dropt blijft altijd in elke stable verkrijgbaar.

Als je paard meteen dood gaat samen met jou (je valt van een klif af bijv) dan respawnen jullie beiden. Als je paard wordt vermoord en jij blijft leven of jij sterft, dan respawn alleen jij. En is het paard dus dood, dus dan kan je beter een oude savegame pakken.

En als je paard te hevig verwond is (door bijvoorbeeld een val), maar niet dood, dan kan je hem reviven binnen een bepaalde tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door nino_070 op 08-11-2018 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik kan me zo maar voorstellen dat een missie waarin je de zoon van de bankdirecteur ontvoerd, een van de kamp-dames de bankteller verleid tot een robbertje achter een eigenlijk gesloten deur, een blokkade voor de deur van de sherrif's office, het vergiftigen van de bountyhunters/law paarden, het vervangen van de kogelvoorraad van de sherrif voor losse flodders, etc. best een leuke toevoeging aan de voorbereiding van een bankoverval in RDR2 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
FirePuma142 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:49:
Ik kan me zo maar voorstellen dat een missie waarin je de zoon van de bankdirecteur ontvoerd, een van de kamp-dames de bankteller verleid tot een robbertje achter een eigenlijk gesloten deur, een blokkade voor de deur van de sherrif's office, het vergiftigen van de bountyhunters/law paarden, het vervangen van de kogelvoorraad van de sherrif voor losse flodders, etc. best een leuke toevoeging aan de voorbereiding van een bankoverval in RDR2.
Leuke ideeën!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FirePuma142 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:49:
Ik kan me zo maar voorstellen dat een missie waarin je de zoon van de bankdirecteur ontvoerd, een van de kamp-dames de bankteller verleid tot een robbertje achter een eigenlijk gesloten deur, een blokkade voor de deur van de sherrif's office, het vergiftigen van de bountyhunters/law paarden, het vervangen van de kogelvoorraad van de sherrif voor losse flodders, etc. best een leuke toevoeging aan de voorbereiding van een bankoverval in RDR2 kunnen zijn.
Maar dat wordt nu ook allemaal gedaan, maar door je gang-genoten, dus jij hoeft enkel maar naar die bank te gaan beetje met een pistool te zwaaien, de rest is al gedaan :P

Wat trouwens leuk punt is, het is onmogelijk om een 'dame van plezier' mee te krijgen. Was-dame doet verder niets, de dames op het balkon wijst Arthur af, die domme ex van hem wil ook al niet, was in GTA toch stuk makkelijker om zo'n chickie op te halen.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2018 16:57 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
DikkeBMW schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:34:
Paard wissel kun je doen vanaf het moment dat je Lvl 1 bonding hebt dan kun je de zadel van je main paard naar je arabier zetten dan wordt dit je main paard.

Even Tip als je de arabier heb gebroken voor dat je weg rijd voor het beest te en borstel het beest tot je bonding lvl 1 hebt. Mocht je dat dan de pech hebben dat je van het paard gegooid wordt omdat wolven op komen dagen hoef je het paard niet nogmaals te zoeken.

Ik werd van het paard gemikt en dood gebeten door wolven maar vanwege bond lvl 1 was het paard in de buurt gespawnt waar ik gerespawnd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

SinergyX schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:55:
[...]

Maar dat wordt nu ook allemaal gedaan, maar door je gang-genoten, dus jij hoeft enkel maar naar die bank te gaan beetje met een pistool te zwaaien, de rest is al gedaan :P

Wat trouwens leuk punt is, het is onmogelijk om een 'dame van plezier' mee te krijgen. Was-dame doet verder niets, de dames op het balkon wijst Arthur af, die domme ex van hem wil ook al niet, was in GTA toch stuk makkelijker om zo'n chickie op te halen.
En iedereen maar balken dat die gang niks doet!! :P

Ik ben overigens nog steeds benieuwd of royal kidnapping is op te lossen en de emerald ranch dochter en of die een verband hebben.

Ga het vanavond nog eens uitpluizen en anders mag /r het op gaan lossen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 08-11-2018 17:35 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:00:

Ga het vanavond nog eens uitpluizen en anders mag /r het op gaan lossen. :P
Die zijn nog steeds bezig met GAAAAVINNNNNN.... gav? gav? Oh where is Gavin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

SinergyX schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:41:
[...]

Die zijn nog steeds bezig met GAAAAVINNNNNN.... gav? gav? Oh where is Gavin.
Ik zweer het je, die Gavin blijkt straks gewoon zijn hobbie kip te zijn oid. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik was van plan om te vragen of iemand het gelukt is om een panter te spotten. Er is een vest bij de trapper verkrijgbaar die identiek is aan die van Clint Eastwood en een eis is een perfecte huid van een panter.

Zodra ik opgaf in het bos werd ik opeens besprongen door zo'n beest en viel de controller uit mijn hand. Dat zag ik even niet aankomen :D

Toen maar te paard met sniper rifle door het gebied racen a la Leroy Jenkins en gelukkig was ie nog in de buurt. Vanaf mijn paard maar neergeschoten want dat vond ik minder eng haha. Dit is een outfit die het meest lijkt op die van Clint: https://www.reddit.com/r/.../?st=JO8TQFGJ&sh=2403f162

Acties:
  • +20 Henk 'm!

_O-

(Als de video t niet doet, hier is t linkje https://streamable.com/pb287)

[ Voor 42% gewijzigd door poor Leno op 08-11-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik ben wel benieuwd naar de eerste grote patch. Kijken of ze de boel wat kunnen verbeteren m.b.t. een aantal missies, screen tearing en het hele hdr drama op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:50
Omg this is amazing :O

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31
Navuri schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:13:
Ik ben wel benieuwd naar de eerste grote patch. Kijken of ze de boel wat kunnen verbeteren m.b.t. een aantal missies, screen tearing en het hele hdr drama op de PS4.
Ik zou graag een betere implementering van checkerboarding 4k op de ps4 pro zien, maar dat zal wel niet gebeuren.

HDR is een drama op elke console, ook op de xbox. Het is technisch niet eens HDR, maar een SDR signaal wat aan de tv wordt gevoerd als HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:36:
[...]

Ik zou graag een betere implementering van checkerboarding 4k op de ps4 pro zien, maar dat zal wel niet gebeuren.

HDR is een drama op elke console, ook op de xbox. Het is technisch niet eens HDR, maar een SDR signaal wat aan de tv wordt gevoerd als HDR.
Dat checkerboarden geloof ik wel. Dan liever een 1080p modus op 60fps, maar dat redt de Pro denk ik niet.

Echte HDR zou wel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mjah die patch/update mag wel eens komen, de game is inmiddels 2 weken oud. Vaak is er bij grote titels binnen een week al een eerste patch. En RDR heeft een aantal grote en genoeg mindere grote bugs te fixxen.

Ben alleen bang dat Rock* zijn mankracht nu vooral op online zet.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31
bram1984 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:55:
[...]

Dat checkerboarden geloof ik wel. Dan liever een 1080p modus op 60fps, maar dat redt de Pro denk ik niet.

Echte HDR zou wel mooi zijn.
Desnoods 1080p, 30 fps modus in game. Die checkerboarding oplossing die ze nu gebruiken maakt alles zo blurry, het ziet er niet uit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
In het kader van.. zo kan het dus ook.
https://xboxclips.com/Sin...c6-420f-a637-e59e481178ce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Wow het word erger. Ik zapp even langs comedy central en zet southpark op. Is gewoon die aflevering nu 8)7 . Satan speelt ook red dead haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die game is soms zo onwijs epic.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1811/492269/FxLhMDdw.jpeg

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Wat is dat ook voor onzin dat challenges worden gereset wanneer je een savegame gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Jammer dat je hier toch wel veel negatieve reacties over RDR2 leest. Daarmee wil ik niet zeggen dat het per se een goed nieuws show moet zijn en dat niemand kritiek mag hebben, integendeel zelfs. Kritiek die, mits goed onderbouwd, geuit wordt is alleen maar goed en kan er hopelijk voor zorgen dat Rockstar daar van leert en in toekomstige games dingen die nu minder zijn gaat verbeteren. Overigens vind ik het het niet heel raar dat er in een game van deze omvang ook een aantal aspecten zitten die minder goed gelukt zijn. (Er moet ook nog wel ruimte tot verbetering overblijven voor RDR3 toch 8).)

Toch wil ik tussen de veelal negatieve reacties ook even een positieve reactie zetten. Oke, ik ben nog niet zo heel ver en zit nog steeds in Chapter 2, dus over het verhaal kan ik nog niet heel veel kwijt. Echter, dit zie ik niet als iets negatiefs. Integendeel zelfs, want dat betekent dat ik de wereld en alles wat daarin te beleven valt zo goed uitgewerkt vindt dat ik nog niet de behoefte heb gevoeld om me volledig op het hoofdverhaal te focussen. Eigenlijk het grootste compliment dat ik een open world game kan geven. Het feit dat ik in deze wereld super graag wil free roamen, ieder stukje wil ontdekken en ook vrijwel iedere activiteit leuk vind en bij de meeste activiteiten ook het idee heb dat het zin heeft om ze te doen zegt mij eigenlijk alles.
Qua open world zet RDR2 dan ook echt een nieuwe standaard neer voor mij. De prachtige wereld (en dan heb ik nog lang niet alles gezien), de manier waarop iets relatief simpels als jagen uitgewerkt wordt en het daardoor ook echt interessant wordt om te doen (dit is bv. zo'n groot verschil met RDR1) en de levendigheid van alles in de wereld zorgt er voor mij dat ik gewoon super graag in de open world wil zijn. En dan zit er ook nog een verhaal in met weer een aantal typische Rockstar characters waar ik nog mee aan de slag moet gaan. Nee, dit is echt next level wat mij betreft en alleen daarom al verdient deze game in mijn ogen die geweldige cijfers (ook al zijn er zeker aspecten die verbeterd kunnen worden).

Als ik deze game dan ook vergelijk met bijvoorbeeld een Horizon, wat ik echt een geweldige game vond (met een in mijn ogen erg interessant verhaal), dan kan ik niet anders dan zeggen dat deze qua open world echt niet kon tippen aan wat deze game neerzet. Vandaar dat ik het ook over een nieuwe standaard in open world games heb voor mij (nou heb ik the Witcher 3 nooit gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen). Hoop dan stiekem ook dat Guerrilla heel goed naar deze game gaat kijken voor Horizon 2.

Overigens een laatste puntje waaruit bij mij blijkt dat ik me volledig laat meeslepen door deze game: ik heb nog geen seconde aan trophies gedacht. Nou komt dat vrijwel nooit meer voor dat ik dat niet heb bij games, dus dat zegt voor mij een hele hoop over deze game.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:18
Ik had net een legendary elk geskinned en de pelt op mijn paard gegooid. Ik dat hele pokke-eind naar de trapper terug racen, knal ik zo tegen een rots aan. Niets aan de hand dacht ik en ik ging gewoon op cinematic view verder naar de trapper en daar aangekomen zat er geen pelt op mijn paard meer. Blijkbaar is het toen hebt paard viel ook de legendary elk pelt eraf gevallen maar had ik dat niet door. Wel klote maar op zich wel realistisch. 😂😂

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@dvd-linden Qua wereld en detail is RDR zeker superieur, maar qua gameplay en controls is alles in Horizon 100x soepeler en beter en kan R* weer wat van Guerrilla leren. Kunnen ze niet samen gaan werken? :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb me prima vermaakt vanavond, ik kwam ergens terecht waar ik aardig wat multikills en godlikes heb gescoord zonder bounty. Na een mannetje of 60 was ik zelf aan de beurt. Na mn wederopstanding wou ik een trein beroven. Geen idee hoe maar geen passagier meer aan boord en wel een boel lawmen op mn dak. Pet van de machinist opgezet en er vandoor. Na een stukje treinen was ik uit de gevarenzone en kon ik op mn gemak de trein doorzoeken.
Vervolgens doorgereden tot een station om mn bounty af te kopen en daarna besloten de hele map rond te rijden om mn paard weer op te halen *D
3 uur gespeeld en geen moer opgeschoten :+ En ik was eigenlijk onderweg naar een missie :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:49
Wat vrouwen waarschijnlijk krijgen met Boer Zoek Vrouw, GTST of de Titanic, gaan sommige mannen krijgen met het spelen van rdr2....vochtige ogen :'(

Net de aftiteling gehad, maar wat een geweldig in elkaar gezet stukje kunst is dit.
Heb heel wat spellen gespeeld in de afgelopen 20 jaar maar dit gaat toch wel een heel speciaal plekje krijgen als een van de beste herinnering op het gebied van games voor mij.

Absoluut, er zaten foutjes in op de manier van dat een missie soms opnieuw moest omdat de dialogue stuk liep, game-breakend ?

Geen denken aan, elke klein nadeel werd direct gecompenseerd door het besef van hoe goed het overige was.

Hats off voor alle mensen die mee hebben gewerkt aan de productie van de game, tijdens de aftiteling kijk je bijna 3 kwartier naar namen die aan dit stukje digitale ervaring hebben mee geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Marshalty op 08-11-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb hier al zoveel over gezien en gelezen dat het geweldig is, maar heb de aflevering (en het stukje) nog niet gezien. Ik ga de hele aflevering eerst maar eens kijken :+

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lasmibalsingh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:38:
Ik had net een legendary elk geskinned en de pelt op mijn paard gegooid. Ik dat hele pokke-eind naar de trapper terug racen, knal ik zo tegen een rots aan. Niets aan de hand dacht ik en ik ging gewoon op cinematic view verder naar de trapper en daar aangekomen zat er geen pelt op mijn paard meer. Blijkbaar is het toen hebt paard viel ook de legendary elk pelt eraf gevallen maar had ik dat niet door. Wel klote maar op zich wel realistisch. 😂😂
Ik meen ergens te hebben gelezen dat wanneer deze verloren gaan, ze automatisch ingeleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
Ik heb mijn controls op 'alternate' staan (dan wisselen L1 en L2, en R1 en R1 van functie; dat is omdat ik ooit met uncharted zo heb leren richten en schieten). En ik dacht even lekker immersive te gaan met 1st person view zonder radar/map, maar dan blijken de controls ineens te functioneren volgens de 'standard' optie, terwijl de opties nog steeds alternate laat zien. Bug of design?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oogje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:04:
3 uur gespeeld en geen moer opgeschoten :+ En ik was eigenlijk onderweg naar een missie :P
Dat is ook mijn RDR 2 beleving atm. En daarom kom ik niet weg uit chapter 2 _O- Maakt het wel tot een heerlijke game.

Het jagen houd ik beperkt tot wat konijntjes overrompelen met de witte Arabian. En een hert lassoën en met mes killen. Want het jaagaspect vind ik in TR 2013/RotTr en Horizon Zero Dawn zoveel fijner uitgewerkt. Niks moeilijk gedoe met tracken. Nee je ziet en/of hoort wat in de omgeving. Sneakt erop af en stealth killen maar via boog en of up close.

Rdr2 heeft genoeg te bieden, kom net zoals in GTA V juist mijn tijd wel door zinloos rond te cruisen en juist geen hoofdmissie te doen. Paar uur pokeren, rondcruisen en ala Westworld en de Man in Black mensen op de meest idiote manier afslachten: het kan allemaal. En het verveelt nog geen seconde.

[ Voor 50% gewijzigd door Joosie200 op 08-11-2018 23:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hier ook zo'n avond. Nog steeds early chapter 2... Moe van de slechte pelts, besloten de legendary buck te gaan schieten. Eerst cross de map naar het westen van Strawberry... Onderweg tig keer afgeleid en opgehouden door Strangers. Halverwege besluit ik deer te schieten als avondmaal. Zit op mijn knieen, leg aan en .... een grote roar achter me en wordt ik aangevallen door een dikke Grizzly. Schrik me rot, maar weet het ternauwernood te overleden. Eindelijk aangekomen in het jacht gebied, maar geen golden trail niks...

Zoeken, zoeken, maar nada. Wel een Bandit camp opgerold, een troep wolven en meer van dat soort dingen. Krijg de melding dat het te druk is in het gebied om het legendary beest te kunnen tracken ... WTF?
Naja, omdat ik ook nog steeds geen Trapper heb gevonden, maar in Strawberry de stagecoach genomen naar St. Denis om daar de trapper te bezoeken ...

Weer de hele reis terug gemaakt, weer in het jachgebied, weer die melding dat het te druk is ??. Uit het gebied gereden, kamp gemaakt, dagje slapen, terug, maar die melding blijft .....rhaaaaaaa!

3 uur gespeeld, progressie nul. Maar ik heb me wel vermaakt :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand die side quest in Saint Denis met die professor en zijn electrische stoel al gedaan? Leguber :P

En ik krijg die sidequest bij de Gunsmith in Rhodes maar niet getriggerd. Ben er een paar keer langs geweest, steeds met mensen in het dorp gesproken maar niemand die een opmerking over de gunsmith maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier staan nog wel wat handige en leuke dingetjes bij...

[ Voor 53% gewijzigd door -SaveMe- op 09-11-2018 00:32 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
En ik heb net een bounty van 180$ lopen afkopen, blijkt nu dat ik maar 180*0,8=144$ had hoeven betalen als ik me overgaf... achja. Wel weer een uur bezig geweest om een mooie koets te kapen om het geld bij elkaar te sprokkelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Visitor.q schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:47:
Ik heb mijn controls op 'alternate' staan (dan wisselen L1 en L2, en R1 en R1 van functie; dat is omdat ik ooit met uncharted zo heb leren richten en schieten). En ik dacht even lekker immersive te gaan met 1st person view zonder radar/map, maar dan blijken de controls ineens te functioneren volgens de 'standard' optie, terwijl de opties nog steeds alternate laat zien. Bug of design?
Kijk even in de instellingen. Je kunt dit voor beiden apart aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste locatie of omgeving in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 06:48:
Eigenlijk zo goed als alles.Ik kijk mijn ogen uit in Saint Denis, maar ook in de moerassen en de bergen. Gisteren was ik ergens in een bos en het was echt dicht begroeid. Ik herinner me nog wat een tegenvaller ik dat vond ik GTA. Maar hier is het zo dense allemaal. Ook de overgangen tussen bepaalde gebieden komen erg natuurlijk op mij over. In RDR 1 vind ik dat vaak te plotsklaps. Nu heb ik dat gevoel eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:55:
Iemand die side quest in Saint Denis met die professor en zijn electrische stoel al gedaan? Leguber :P

En ik krijg die sidequest bij de Gunsmith in Rhodes maar niet getriggerd. Ben er een paar keer langs geweest, steeds met mensen in het dorp gesproken maar niemand die een opmerking over de gunsmith maakt.
Die in Saint Denis ben ik niet tegengekomen. Straks maar even zoeken!

Voor de gunsmith. Ik heb geen hints daarover gehad van npcs. Ik kwam in de avond of nacht daar en hoorde gesmeek. Toen ben ik op onderzoek afgegaan. Ik had wel eerder iets gekocht bij die dude. Misschien trigger de Dat iets. Volgens mij zei hij iets geks wat me aan Zed (Pulp Fiction) deed denken.
spoiler:
Van voor de voordeur moet je de rechterkant van de buitenkant van de winkel hebben. Dan zit er een rechthoekig raampje waar je wat interessants ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 15:45
Na Chapter 6 *MAJOR SPOILER ALERT (niet lezen als je nog niet voorbij chapter 6 bent)*
spoiler:
Als je aan het eind van chapter 6 kiest om John te helpen, speel je daarna de epilogue als John. Die locatie is zo onwijs mooi met het contrast van het enorme bloemenveld en op de achtergrond de met sneeuw bedekte bergen, dat ik echt even stil stond om alles in mij op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Ik gebruik 99% van de tijd die Lancaster Repeater, ik kom maar niks beters tegen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

DikkeBMW

Live '25

Ik zie dat er dus 2 wapens zijn die je krijgt als je in GTAV Online bepaalde dingen gedaan hebt. Dat vind ik wel jammer, want dat betekent dat ik de wapens dus niet kan 100%en ;w

fookin mad fer it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
dvd-linden schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:15:
nou heb ik the Witcher 3 nooit gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen
Kan me verder helemaal vinden in je verhaal! Gewoon een heerlijke game.
Door de hoge verwachtingen van sommige moet er wel iets tegenvallen! :)

TW3 vind ik qua storytelling en openwereld net zo indrukwekkend!
Veel van de zaken waar RDR2 over wordt geprezen zaten al in TW3.
Mega goede sitequest, terugkomende zaken met npcs, je acties die je later in gesprekken opvangt, etc.
Toch is RDR2 nog uitgebreider en doet veel zaken ook wel net iets beter.

HZD was prachtig kwa setting, verhaal, grahpics en aloy.
Maar ik vond de sitequest en npcs altijd was "leeg" aanvoelen.

Toch staan alle 3 de games mega hoog in mijn lijstje.
Wat een tijd om gamer te zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 15-09 19:39
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:20:
Ik gebruik 99% van de tijd die Lancaster Repeater, ik kom maar niks beters tegen :\
Het is ook wel een beetje de beste mid / long range combi wapen. Voor short range / mid range is de double barreled shotgun het beste (met slugs).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:15
omnom schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:59:
Ik vind het vooral vervelend dat ik niet zo goed weet wat ik met al die spullen moet doen die ik m'n satchel heb zitten, en hoe ik daar op de meest efficiënte wijze gebruik van maak. Duizend potions, kruiden, canned meat, spullen, huiden etc, etc, etc. En ook met het jagen; kan ik een bepaald dier beter villen of in z'n geheel meenemen? En naar wie? Naar die Pearson in m'n kamp, naar de butcher, naar iemand anders? Zoveel keuzes, word er af en toe echt een beetje moe van.
Iemand hier nog tips voor toevallig? Ik wil gewoon niet telkens hoeven na te denken wat ik met al die shit moet in die satchel :) Begreep dat je het beste vlees kan 'stowen', maar wat zijn dan de handigste recipes? En de beste potions?

Wil vanavond weer even een poging wagen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:22:
[...]

Iemand hier nog tips voor toevallig? Ik wil gewoon niet telkens hoeven na te denken wat ik met al die shit moet in die satchel :) Begreep dat je het beste vlees kan 'stowen', maar wat zijn dan de handigste recipes? En de beste potions?

Wil vanavond weer even een poging wagen oOo
Gewoon niet al te druk om maken. Als je shit per se wil discarden, moet je ff kijken welke potions e.d. de laagste boosts geven en die dumpen (of gewoon opeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
bram1984 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:27:
[...]

Gewoon niet al te druk om maken. Als je shit per se wil discarden, moet je ff kijken welke potions e.d. de laagste boosts geven en die dumpen (of gewoon opeten).
Mja, maar als ik aan het looten ben zegt-ie af en toe dat m'n satchel vol is en dan weet ik niet of het zonde is dat ik het laat liggen of dat ik beter iets weg kan gooien? Bij HZD was me dat vrij snel duidelijk en dan pakte ik alleen de waardevolle dingen of ik gooide af en toe wat weg maar dan wist ik wat ik weggooide.

Nu kan ik eigenlijk niets weggooien omdat ik het wellicht nodig denk te hebben bij Pearson, voor een upgrade, of om recipes/eten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:32:
[...]

Mja, maar als ik aan het looten ben zegt-ie af en toe dat m'n satchel vol is en dan weet ik niet of het zonde is dat ik het laat liggen of dat ik beter iets weg kan gooien? Bij HZD was me dat vrij snel duidelijk en dan pakte ik alleen de waardevolle dingen of ik gooide af en toe wat weg maar dan wist ik wat ik weggooide.

Nu kan ik eigenlijk niets weggooien omdat ik het wellicht nodig denk te hebben bij Pearson, voor een upgrade, of om recipes/eten te maken.
Tja, wat ik al zei: niet al te druk om maken. Doe ik ook niet en ik heb veel meer plezier in de game, merk ik. Gewoon lekker roamen en je ziet wel wat er op je pad komt. Volgens mij kun je de game zelfs prima uitspelen met alle gear die je op het begin hebt en zonder zaken geleveld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
[...]

volgens mij heb je per item type een maximum dat je kunt meedragen. Dus als je in je tas 5 venison hebt en je vilt daarna nog een hert, krijg je niet nog eens venison (want die is al vol). Je kunt wel venison weggooien, maar dat is doelloos. In het geval van valuables zou ik zo nu en dan even aan het kamp doneren of langs een fence gaan, dan kun je die items in elk geval blijven looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:59
[...]

Je kunt een onbeperkt aantal verschillende items meenemen, maar van elke een maximum aantal. Als je dus graag die canned vegetables mee wil nemen, heeft het geen nut om een pocket watch weg te gooien.
Ga voor de satchel upgrades, die Legend of the East satchel geeft voor de meeste items een max van 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Oké, thanks :)

En die potions, daar vul je enkel die rand om het hartje/oogje/etc. mee aan toch? Niet het hartje zelf, dat doe je door te eten/drinken/slapen?

En wat is nou precies het 'ritme' van dat paard in galop? Ik probeer X netjes in te drukken in hetzelfde ritme als dat het paard galoppeert maar de ene keer verliest 'ie wel stamina(?) en de andere keer niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:38:
[...]

Tja, wat ik al zei: niet al te druk om maken. Doe ik ook niet en ik heb veel meer plezier in de game, merk ik. Gewoon lekker roamen en je ziet wel wat er op je pad komt. Volgens mij kun je de game zelfs prima uitspelen met alle gear die je op het begin hebt en zonder zaken geleveld te hebben.
Precies dit. Ik maak geen gebruik van potions, kook nooit voedsel en ga zonder problemen door het leven :P
De meeste troep in mijn bags vendor ik gewoon, binnen no-time vind je weer wat anders.

Enige nuttige upgrades/stat enhancers die ik heb gezien zijn de gun upgrades en stamina van je paard.
m.a.w. zorg gewoon voor een degelijk knol onder je kont en een goede repeater in de hand en je wandelt zo door de game heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pff, gisteravond voor het eerst weer sinds zondag gespeeld. Tussendoor even Pro Evolution Soccer 2019 gedaan. Dat zijn dingen die je beter niet kunt doen. Wat gaat het lopen dan ineens ontzettend langzaam.

Verder begin ik een beetje moet te worden van de Bounty hunters. Kwam toevallig een locatie tegen onderweg die op een treasure map stond, dus ik zoeken. Krijg ik gewoon 3x bounty hunters op mijn dak. Dan werkt die klote repeater gun ook nog niet mee. Richt je zonder dead eye op die gasten, wordt je bolletje van je vizier rood, druk je de trekker in, moet Arthur dus eerst nog de huls van zijn vorige kogel uitwerpen. Bolletje van je vizier weer wit en geen hit op je enemy.

Ga nu maar een beetje rondrijden en de map wat verkennen. Ondertussen de lokaties van de schatkaarten in de gaten houden. Zit nog steeds in chapter 2. Wel de meeste missies gedaan volgens mij.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er zoveel te doen in chapter 2 ofzo? ik ben er bijna doorheen, denk nog klein uurtje en dan issie uit...

heb denk ik chapter 2,3 en 4 veel te snel gespeeld... heb nog een save van rond de 20% welk hoofdstuk is dat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:11:
is er zoveel te doen in chapter 2 ofzo? ik ben er bijna doorheen, denk nog klein uurtje en dan issie uit...

heb denk ik chapter 2,3 en 4 veel te snel gespeeld... heb nog een save van rond de 20% welk hoofdstuk is dat denken jullie?
Dan is mijn vraag of je alle strangers / wanted posters hebt gedaan in elk chapter ?
En natuurlijk een aantal random events, zit zelf ook nog in chapter 3 omdat ik eerst alles wil doen voordat ik verder ga naar een nieuw chapter :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:11:

Volgens mij zit je bij 20% progression, iig story, in chapter 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Story uitgespeeld. De eerste 4 chapters heb ik echt zeer kalm aan gedaan maar op een gegeven moment zat ik zo op het puntje van mijn stoel dat ik niet meer anders kon dan me puur te focussen op de story missies en bepaalde side missies. Het verhaal was vrij eenvoudig maar door de characters toch erg boeiend. Lekker rauwe, volwassen storyline. Puur genieten eigenlijk.

Van mij had het echter wel wat moeilijker gemogen. Niet zozeer qua gameplay en shoot-outs maar meer in de zin dat ik het nogal jammer vind dat er zoveel mechanics in de game zitten die er eigenlijk totaal niet toe doen. Al die consumables bijvoorbeeld, bijna niet gebruikt. Het jagen is totaal overbodig. Het camp upgraden is totaal onnodig. Ik heb met uitzondering van de verplichte items in missies helemaal niets gecraft... Zelfs geld is op een gegeven moment totaal geen issue. Het komt op mij over alsof deze dingen in de game zitten voor de immersion maar dat het volgen van het verhaal verder zo casual is dat al deze dingen totaal overbodig zijn. Van mij hadden ze dit soort dingen wat belangrijker mogen maken.
Waar je bijvoorbeeld in The Witcher 3 een Death March moeilijkheidsgraad hebt waar je meer getriggerd wordt om bepaalde dingen te craften en daadwerklijk Geralts' skills te gebruiken mis ik dat hier echt.

Verder heb ik eigenlijk vrij weinig op de game aan te merken. Ik vind het geweldig om zoals iemand hierboven ook al zegt gewoon een beetje te gaan jagen en dan onderweg van alles mee te maken.

Mensen vergelijken de game vooral met The Witcher 3. Ik vind TW3 een betere en completere game die qua wereld misschien nog wel ietsje mooier is dan RDR2. Zelfs als Western fan vind ik dat er maar weinig kan tippen aan die wereld eigenlijk.
Maar goed, het is geen wedstrijd... Het zijn allebei fantastische games.

Oh, en fucking kom op Rockstar... Single Player Undead Nightmare 2 DLC please!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:13:
[...]

Dan is mijn vraag of je alle strangers / wanted posters hebt gedaan in elk chapter ?
En natuurlijk een aantal random events, zit zelf ook nog in chapter 3 omdat ik eerst alles wil doen voordat ik verder ga naar een nieuw chapter :)
ik dacht speel hem uit, doe daarna alle side missies e.d.

Maar zo werkt het dus mooi niet... had dat wel eerder willen weten, naja, hebben we nog wat te spelen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:16:
[...]

ik dacht speel hem uit, doe daarna alle side missies e.d.

Maar zo werkt het dus mooi niet... had dat wel eerder willen weten, naja, hebben we nog wat te spelen over.
Oh je kan die dingen niet doen na de story?
Thanks voor de tip want dat wist ik niet!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:24:
[...]

ja blijkbaar mis je dan bepaalde strangermissies/bounty posters e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:24:
[...]

Nee, je hebt diverse sidemissies die chapter en character gebonden zijn, die kan je achteraf niet meer doen. Ik ga no way nog alles opnieuw beginnen voor die ene missende missie om een item te halen straks in online.

Enkele stranger missie gaat wel gewoon door (die fransman), ook enkele bounties gaan nog door, maar de rest ben je kwijt (bootje en stoel man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Is er toevallig iemand met een Samsung K7000 4k scherm die speelt op een PS Pro?

Ben erg benieuwd naar de settings van diegene.

Ik ben zelf erg teleurgesteld over hoe het eruit ziet, en heb meerdere instellingen geprobeerd.
Speel met HDR etc uit en heb hem zelfs op dynamisch gezet om beetje wow effect te krijgen waar ik iedereen over zie schrijven.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:41:
[...]

Nee, je hebt diverse sidemissies die chapter en character gebonden zijn, die kan je achteraf niet meer doen. Ik ga no way nog alles opnieuw beginnen voor die ene missende missie om een item te halen straks in online.

Enkele stranger missie gaat wel gewoon door (die fransman), ook enkele bounties gaan nog door, maar de rest ben je kwijt (bootje en stoel man).
@Verwijderd

Goed dat ik dit nu weet, dan ga ik wat gas terug nemen en alle strangers enz doen voordat ik de story afmaak. De online zal ik toch pas eind volgend jaar ergens spelen, eerst maar is zien wanneer ik ben uitgekeken op de Single Player.
Ricloo86 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:51:
Is er toevallig iemand met een Samsung K7000 4k scherm die speelt op een PS Pro?

Ben erg benieuwd naar de settings van diegene.

Ik ben zelf erg teleurgesteld over hoe het eruit ziet, en heb meerdere instellingen geprobeerd.
Speel met HDR etc uit en heb hem zelfs op dynamisch gezet om beetje wow effect te krijgen waar ik iedereen over zie schrijven.
Hoe kan je teleurgesteld zijn over de kwaliteit van de game, ziet er zo ontzettend goed uit in 4K.
Ik kan geen andere open world game aanwijzen die er zo goed uitziet :)

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 09-11-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Maakt niet zo gek veel uit.

Als ik ergens 5/5 van heb dan verkoop ik er 2 als ik een keertje bij een fence/butcher/kamp/whatever ben. En dat doe ik eigenlijk met alles wat ik heb behalve. Als mijn gun oil vol is en ik kom meer tegen clean ik ff wat guns en pak het dan alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ook nog een tip om na chapter 3 terug te gaan naar het
spoiler:
afgebrande
huis van de Braithwaits:
spoiler:
Je treft in het huis het verbrande lijk van de vrouw aan wat je kunt looten, en je kunt er een goldbar vinden
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:00:
[...]

Voor de gunsmith. Ik heb geen hints daarover gehad van npcs. Ik kwam in de avond of nacht daar en hoorde gesmeek. Toen ben ik op onderzoek afgegaan. Ik had wel eerder iets gekocht bij die dude. Misschien trigger de Dat iets. Volgens mij zei hij iets geks wat me aan Zed (Pulp Fiction) deed denken.
spoiler:
Van voor de voordeur moet je de rechterkant van de buitenkant van de winkel hebben. Dan zit er een rechthoekig raampje waar je wat interessants ziet.
Omdat ik niets kon vinden had ik inmiddels een filmpje opgezocht, dus ik weet waar ik moet zijn en wat ik daar moet aantreffen. Maar bij mij niets nada noppes :P Misschien dat je een bepaalde progres in de mainquest moet hebben? maar ik zit inmiddels in chapter 4.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zit nu in chapter 4 en geniet elke keer enorm van de game, voor mij persoonlijk beste game ooit.
Vind eigenlijk maar 1 ding vervelend en dat is dat vaak als je voor de high velocity of expres munitie kiest dat dat niet bewaard blijft maar vaak weer opnieuw moet instellen ondat dat weer terug geswitched is, niet echt een drama maar toch.

Maar soort van toekomst luxe "probleem".. Met de eindejaarsuitkering komt er waarschijnlijk een oled 4k plus ps4 pro of dat ik de og ps4 bewaar voor online met een kameraad en voor een OneX ga.

Voor mij vind ik het dan te kort dag om de hele game opnieuw te gaan doorspelen en ik zit er nu hard aan te denken om deze game even aan de kant te leggen om er eind v het jaar helemaal opnieuw te beginnen met alle pracht en praal van dien en intussen de laatste Assassins Creed game te kopen.
Aan de andere kant vind ik deze te goed om er nu mee te stoppen, maar elke keer als ik die mooie zonsopgang zie denk ik 'wat moet dit dan geweldig mooi zijn met HDR, ben er nog niet helemaal uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
Nog enorm veel te ontdekken maar ik was gisteren aan het cruisen en kwam plots in mist terecht..Eerste keer dat ik wtf zei omdat ik onder de indruk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j0ynT schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:17:
[...]

Na Chapter 6 *MAJOR SPOILER ALERT (niet lezen als je nog niet voorbij chapter 6 bent)*
spoiler:
Als je aan het eind van chapter 6 kiest om John te helpen, speel je daarna de epilogue als John. Die locatie is zo onwijs mooi met het contrast van het enorme bloemenveld en op de achtergrond de met sneeuw bedekte bergen, dat ik echt even stil stond om alles in mij op te nemen.
Deze zeker.

Al vond ik in de nacht in het zuiden van eerste kamp op die vlaktes toch ook erg mooi.
https://xboxclips.com/Sin...4b-40b6-b3bd-82651366a5d8
(geen spoilers daar :P)

Maargoed, net op tijd voor BFV spel uitgespeeld, laatste stuk nog even afmaken en we zijn klaar.
spoiler:
Farmsimulator 2018... kolere zeg

Algehele mening? Verhaal is in grote lijn netjes, sommige gevechten erg leuk en best wat 'harde' stukjes in de game. De vele bijzaken voegen alleen imho te weinig toe aan de hele game (qua effect/consequenties) en tergend veel lopen.

Nu wachten op Online :)

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 09-11-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:05:
[...]

Deze zeker.

Al vond ik in de nacht in het zuiden van eerste kamp op die vlaktes toch ook erg mooi.
https://xboxclips.com/Sin...4b-40b6-b3bd-82651366a5d8
(geen spoilers daar :P)

Maargoed, net op tijd voor BFV spel uitgespeeld, laatste stuk nog even afmaken en we zijn klaar.
spoiler:
Farmsimulator 2018... kolere zeg

Algehele mening? Verhaal is in grote lijn netjes, sommige gevechten erg leuk en best wat 'harde' stukjes in de game. De vele bijzaken voegen alleen imho te weinig toe aan de hele game (qua effect/consequenties) en tergend veel lopen.

Nu wachten op Online :)
spoiler:
als je john niet helpt speel je de epilogue dan als arthur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:10:

spoiler:
als je john niet helpt speel je de epilogue dan als arthur?
spoiler:
Nee, Arthur gaat sowieso dood. De epilogue speel je altijd als John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwistnix schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:18:
[...]

spoiler:
Nee, Arthur gaat sowieso dood. De epilogue speel je altijd als John.
Thanks, schrok al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Dat speciale paard, Arabian, is wel heerlijk snel zeg :) vangen was ook niet eens lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 18:55
MRE-Inc schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:08:
Pff, gisteravond voor het eerst weer sinds zondag gespeeld. Tussendoor even Pro Evolution Soccer 2019 gedaan. Dat zijn dingen die je beter niet kunt doen. Wat gaat het lopen dan ineens ontzettend langzaam.

Verder begin ik een beetje moet te worden van de Bounty hunters. Kwam toevallig een locatie tegen onderweg die op een treasure map stond, dus ik zoeken. Krijg ik gewoon 3x bounty hunters op mijn dak. Dan werkt die klote repeater gun ook nog niet mee. Richt je zonder dead eye op die gasten, wordt je bolletje van je vizier rood, druk je de trekker in, moet Arthur dus eerst nog de huls van zijn vorige kogel uitwerpen. Bolletje van je vizier weer wit en geen hit op je enemy.

Ga nu maar een beetje rondrijden en de map wat verkennen. Ondertussen de lokaties van de schatkaarten in de gaten houden. Zit nog steeds in chapter 2. Wel de meeste missies gedaan volgens mij.
Die verschijnen idd zomaar ineens. Was gisteren op een trein gesprongen, dacht laat ik me lekker door de map rijden, zitten er na een minuut of 10 ineens een stel in de trein en beginnen van achteren op me te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:29:
Dat speciale paard, Arabian, is wel heerlijk snel zeg :) vangen was ook niet eens lastig
Is die Arabian ook sterk? Ik heb eigelijk maar 1 paard vanaf Valentine (Chapter 2) en dat is dat Ardenner paard (War horse) van de special edition. Het valt mij op dat dat beest niet de allersnelste is maar oer sterk. Hij gaat maar door (stamina) en bij diverse -vaak chaotische- schietpartijen gaat er nauwelijks iets van z'n health af.

Als die Arabian ook zo taai is kan ik het wel overwegen om hem proberen te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hij zal minder sterk zijn dan jouw paard, maar ik ben nu bij chapter 4 en mijn paard vangt nauwelijks kogels in gevechten.. maakt dus niet zo uit hoeveel hp die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
Dan ga ik vanavond dat witte paard vangen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hindelaufen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:39:
[...]

Is die Arabian ook sterk? Ik heb eigelijk maar 1 paard vanaf Valentine (Chapter 2) en dat is dat Ardenner paard (War horse) van de special edition. Het valt mij op dat dat beest niet de allersnelste is maar oer sterk. Hij gaat maar door (stamina) en bij diverse -vaak chaotische- schietpartijen gaat er nauwelijks iets van z'n health af.

Als die Arabian ook zo taai is kan ik het wel overwegen om hem proberen te vangen.
Ik loop daar ook mee maar sinds act 4 schrikt hij ineens overal van. Heel irritant :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hindelaufen
Donstil schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:50:
[...]

Ik loop daar ook mee maar sinds act 4 schrikt hij ineens overal van. Heel irritant :(
Oh? Ik ben nu halverwege chapter 3 en hij stampt gewoon door. Hij wordt eigelijk alleen maar een beetje zenuwachtig als er wolven of poema's in de buurt zijn. Dat vind ik wel een handige feature. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hindelaufen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:39:
[...]

War Horse is van de pre-order niet van de SE, bij de SE krijg je een "Dappled Black Thoroughbred"

War Horse kan meer hebben maar is trager. Ik speel vanaf Valentine met de Theroughbred en die is 1 of 2x neer gezeten maar dat was vooral te wijten aan mijn eigen geklooi :P En als het niet bevalt kun je altijd terug gaan naar de War Horse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hindelaufen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:54:
[...]

Oh? Ik ben nu halverwege chapter 3 en hij stampt gewoon door. Hij wordt eigelijk alleen maar een beetje zenuwachtig als er wolven of poema's in de buurt zijn. Dat vind ik wel een handige feature. :9
Ja hier ook. Alleen nu schrikt hij ook als er geschoten wordt of als ik vanaf zijn rug de Shotgun gebruik.

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.