nino_070 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:04:
Ennuh, doe eens niet alsof GTA5 zo'n geweldige storyline had. Dat was hooguit meer toegankelijk, maar zo geniaal was het ook niet hoor. Menig speelfilm zit beter in elkaar. RDR2 is juist veel diverser qua missies dan GTA5, maarja zo'n juwelier overvallen maakt blijkbaar meer indruk op de gemiddelde tweaker.
Je vergeet in je betoog behoorlijk wat 'mijn mening' en 'ik vind', iets 'is' niet, als het gaat om een mening.
GTA is weinig beter, veelal minder, beide hebben gewoon een doodsimpele lineaire storyline, complete onzin.
Waar elke vraag een ander antwoord heeft, elke actie een reactie, elke keuze gevolgen. Gameplay technisch absoluut niet niveau RDR, maar het laat zien (net als in GTA) dat je meer kan doen dan een statisch lineair verhaaltje dat RDR2 nu is. Detroid: Become human, dát is een storyline. 90+ verschillende endings, kleine variaties, maar met 8 enorm verschillende resultaten.
En hoe zit dat met RDR2 qua ending?
spoiler:1.
De overige variaties zijn cuscenes, wolf of hert, locatie,
wat spul tussendoor, alles is fixed en pinned op 1 absolute uitkomst
NERGENS heb je maar werkelijk 1 serieuze keuze, nergens waar jouw goede of slechte keuze maar ooit zal uitmaken (nee, niet die randoms waar je later een gratis wapen krijgt, bijzaak zut), nergens maakt het ook maar ene kloot uit of je iets wel/niet doet.
Dat staat compleet los van het punt of het nu een goed of een slecht verhaal is, maar in het geheel van de wereld, de keuzes, de vrijheid, net als met Division, geweldig voor de mensen die een 'interactieve' film willen kijken, maar in een wereld van 'geen regels en overleven zwaar is', is het gewoon matig op z'n best.
En laat ik verder de onzin in de missies zelf maar links liggen.
Dit heeft geen kloot te maken met hype, dit is kritisch naar een game kijken die volgegooid wordt met 9,5's en 10's, maar waar je je serieus afvraagt.. speel ik nu dan gewoon een ander spel ofzo? Als interactieve film, misschien. De bonuszut van hunting en puzzelen zal die freeroamers wel blij maken ergens. Maar de game in z'n geheel? Meh, 8 ofzo max.
[
Voor 8% gewijzigd door
SinergyX op 08-11-2018 13:51
]