Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu in Chapter 4 maar ben er wel een beetje klaar mee.

Dat paardrijden ben ik kotsbeu, de gameplay is ruk, de missies zijn gemaakt voor een kind van 10 qua moeilijkheidsgraad. Daarnaast is het con-ti-nu hetzelfde liedje. Begint ergens, je moet ergens heen, je schiet iemand neer, je steelt iets, en klaar.

Het ziet er allemaal prima uit, maar ik vind het toch zwaar tegenvallen.
Ik wil zo snel mogelijk door de storymode heen om hem toch maar uit te spelen, maar het is echt een moetje geworden.

Dan maar wachten op TLOU2.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Jack_Mojo schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:59:
[...]

Tja dat duurt soms ook lang. En je rijdt ook nog wel eens tegen iemand op of je wordt aangevallen door wolven/bountyhunters/o'driscolls. Hoe mooi dat landschap ook is, ik heb het nu wel gezien.
Hehe ik heb regelmatig na 2 story missions dat ik gewoon ff rustig door het landschap heen wil banjeren. Doe dan ook alle sidemissions en strangers die ik tegenkom. En ik wil niet weten hoeveel tijd ik er al in heb zitten.

Heb nu het donkerbruine vermoeden dat er ergens een losgeslagen robot door het landschap wandelt. Dat was trouwens nav een sidemission die al afgerond was en aan het eind ook géén mission marker meer had.

Toevallig uit nieuwsgierigheid weer naar die lokatie gegaan en het gaat dus toch nog weer verder met die stranger.

Heb alleen geen treasuremaps meer helaas. Uiteindelijk alle lokaties gevonden door heel veel te reizen en lokaties te herkennen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 05-11-2018 11:30 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@SinergyX Wij hebben echt een heel andere kijk op het spel zie ik. Voor mij is het als spelen van een film. Ja het is scripted, maar er is wel ruimte voor eigen inbreng. Hoe de film gaat en afloopt staat vast maar hoe je je rol inkleurt is aan jou.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:26:

Dat paardrijden ben ik kotsbeu, de gameplay is ruk, de missies zijn gemaakt voor een kind van 10 qua moeilijkheidsgraad. Daarnaast is het con-ti-nu hetzelfde liedje. Begint ergens, je moet ergens heen, je schiet iemand neer, je steelt iets, en klaar.

Ik wil zo snel mogelijk door de storymode heen om hem toch maar uit te spelen, maar het is echt een moetje geworden.

''Zo snel mogelijk door de story mode''

Als je het spel zo verschrikkelijk vind worden dat heel wat uurtjes afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:02:
Hebben jullie nog tips om snel honor te verdienen?
Gisteren 10 treinen overvallen en daarmee 4000 aan geld verdiend , moet nu alleen mijn honor weer herstellen :)
Van wie moet dat? :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020

Op Metacritic is de user score ook gedaald naar een 7,7 op dit moment. Het spel heeft enorm veel potentie, maar is repetitief en vrij leeg. Ik heb fast travel unlocked, maar eigenlijk zou het spel me genoeg redenen moeten geven om het niet te gebruiken. Ik heb echter geen zin in 'freeroam', want die bounties zijn onredelijk hoog, de rewards na missies te laag en de dorre vlaktes te dor en leeg. Kom je zo nu en dan een gebouw tegen, kun je er heel soms NOG niet in. Echt R* heeft een fantastisch spel gemaakt, maar het is een beetje zielloos allemaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Navuri schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:36:
[...]

Op Metacritic is de user score ook gedaald naar een 7,7 op dit moment. Het spel heeft enorm veel potentie, maar is repetitief en vrij leeg. Ik heb fast travel unlocked, maar eigenlijk zou het spel me genoeg redenen moeten geven om het niet te gebruiken. Ik heb echter geen zin in 'freeroam', want die bounties zijn onredelijk hoog, de rewards na missies te laag en de dorre vlaktes te dor en leeg. Kom je zo nu en dan een gebouw tegen, kun je er heel soms NOG niet in. Echt R* heeft een fantastisch spel gemaakt, maar het is een beetje zielloos allemaal.
User score is absoluut onzinnig ik wil niet weten hoeveel butthurt pc gamers een (gefingeerde) slechte score hebben gegeven omdat ze zich gepasseerd voelen.

Ik heb fasttravel overigens ook al heel lang unlocked maar geen enkele keer gebruikt. Als ik die behoefte wel ga krijgen dan ga ik alle story missions doen en naar het einde werken.

Moet ook zeggen dat het me vrij lang duurt ik ben meestal vrij snel klaar met een spel, maar ik vind het nog steeds heerlijk om rustig in een galopje in cinematic mode naar de andere kant van de (mij bekende) map te hobbelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 05-11-2018 11:43 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melantrix schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:16:
[...]

Net even opgezocht in de strategy guide, is ook alles wat je honor vermeerderd naast random events en de keuzes die je daarbij krijgt:
donate to gang via the tithing box +10
Disarm a dueling opponent +10
peacefully surrender to a lawman and server your time in jail +5
kill rats in town or complet camp chores +5
pay off your debts from commiting crimes +5
Ah super bedankt voor je reactie! Hoorde / las ook iets over met vissen teruggooien?
Haha van mij voor de achievement en de kortingen in de shops :P

Heeft iemand trouwens al de gold bar glitch gebruikt? hoor daar ook verschillende verhalen over, dat rockstar je savegame zou gaan verwijderen of dat je savegame corrupt kan raken door de glitch.
Ben erg benieuwd naar ervaringen van iedereen hier en wat jullie weten :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Navuri
Flagg schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:37:
[...]

User score is absoluut onzinnig ik wil niet weten hoeveel butthurt pc gamers een (gefingeerde) slechte score hebben gegeven omdat ze zich gepasseerd voelen.

Ik heb fasttravel overigens ook al heel lang unlocked maar geen enkele keer gebruikt. Als ik die behoefte wel ga krijgen dan ga ik alle story missions doen en naar het einde werken.
Die PC gamers moeten gewoon hun muil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Game wordt steeds vermakelijker. Veel shoot-outs. Nu ook weer dead-eye geleerd. Prima ouds cowboys kapot knallen.

Speel alleen in het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
Dat verre heen en weer rijden ben ik wel gewend van GTA Online. Daar moest je wel eens over de hele kaart dingen wegbrengen. Als je pech had was dat met een slome vuilniswagen. Daarvoor moest je echt heel veel geduld hebben. Als ik nu van A naar B moet dan zet ik meestal cinematic mode aan maar dan kom ik toch wel ieder ritje iets onderweg tegen waardoor ik deze mode weer uitzet om iets te doen (helpen van npc, verdedigen tegen bandits ect).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Heb game al meer dan week niet meer aangeraakt. Vorig weekend veel gespeeld, maar door de weeks niet opgestart omdat ik toch gevoel had in uurtje of anderhalf krijg je toch niets gedaan, dus speel in die tijd maar wat anders.

Maar afgelopen weekend ook niet opgestart, omdat als ik dacht van oh wacht ik moet eerst nog helemaal terug naar mijn kamp en nog wat kleine dingen doen op kamp, ik gewoon tegenzin kreeg om hem op te starten, begon te veel op 'werken' te lijken.

En het is zo'n mooie game en weet dat er zeker nog aantal hele leuke dingen zitten aan te komen en toch is zin om echt weer te spelen er gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:37:
[...]

Moet ook zeggen dat het me vrij lang duurt ik ben meestal vrij snel klaar met een spel, maar ik vind het nog steeds heerlijk om rustig in een galopje in cinematic mode naar de andere kant van de (mij bekende) map te hobbelen.
Valt erg mee, de recente 5's die worden gegeven hebben allemaal toch de grote lijnen kritiek, controls, de interactie met de wereld (of juist het niet lukken ervan), eindeloos rijden, good/evil mechanics*

*If someone starts a fist fight with you and you defend yourself? That's assault. Someone tries to rob or shoot at you and you kill them? Murder. Accidentally get on the wrong horse because it is right next to yours? Horse theft.

En leuke qua verdeling tijd:
*10 hours of actual engaging gameplay
*10 hours cut scenes
*15 hours horse simulator with repeatedly pressing X over and over again
*25 hours of chores: so much chores in this games for the sake of realism: cooking, eating, camping, picking your weapons, wearing clothes proper to the temperature, searching closet, taking item, looting, mounting the horse, dismounting the horse and even 200 other chores actions that each one one of them has an animation that lasts for a few seconds, it is easily maybe half your time in this game is waiting for the fuking animation of every single action action you do to end so you can do the next one.

En daar moet ik ze toch echt gelijk in geven.

Is het een goeie game? Best goed inderdaad, ieder zal zich 'ergens' wel mee vermaken, maar de overhype van 9,5's en 10's? Nee, verre van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Een moetje terwijl je er klaar mee bent. Zonde van je tijd. Je bent volgens mij nog maar op de helft van de story missies... Dus ik zou hem gewoon lekker verkopen (hopelijk heb je hem niet digitaal aangeschaft :P). Als je je er echt aan irriteert, waarom verder spelen? Is net hetzelfde als een slechte serie afkijken. Die tijd heb ik achter me gelaten. Zelfs achievements kunnen me er niet meer toe zetten om games waar ik helemaal klaar mee ben af te maken.

En stiekem zou je de structuur / missies voor TLOU (of welke 3rd person action game / rpg dan ook) moeten ontleden. Dan kom je erachter dat het gameplay wise ook best overeenkomt met: Begint ergens, je moet ergens heen, je schiet iemand neer, je steelt iets, en klaar. :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Albinoraptor schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:44:
Heb game al meer dan week niet meer aangeraakt. Vorig weekend veel gespeeld, maar door de weeks niet opgestart omdat ik toch gevoel had in uurtje of anderhalf krijg je toch niets gedaan, dus speel in die tijd maar wat anders.

Maar afgelopen weekend ook niet opgestart, omdat als ik dacht van oh wacht ik moet eerst nog helemaal terug naar mijn kamp en nog wat kleine dingen doen op kamp, ik gewoon tegenzin kreeg om hem op te starten, begon te veel op 'werken' te lijken.

En het is zo'n mooie game en weet dat er zeker nog aantal hele leuke dingen zitten aan te komen en toch is zin om echt weer te spelen er gewoon niet.
Wat moet je dan doen in het kamp? Heb volgens mij nog nooit de verplichting gevoeld om daar naartoe te moeten behalve voor een missie te starten. Ben die Javier al eens tegengekomen die vroeg of alles wel goed ging omdat ik al zolang weg was. :)

Maar dat gevoel herken ik wel als ik een spel een week laat liggen heb ik weinig ambitie meer om verder te gaan en begin ik eerst met een ander spel. Dan maak hem later alsnog af of ik begin weer overnieuw na een half jaar ofzo. Als ik dan toch door ga moet ik binnen een uur er weer inzitten, anders --> uninstall.

Da's ook de reden dat ik rdr1 3 weken geleden pas helemaal heb uitgespeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:41:
[...]

Ah super bedankt voor je reactie! Hoorde / las ook iets over met vissen teruggooien?

[...]

Haha van mij voor de achievement en de kortingen in de shops :P

Heeft iemand trouwens al de gold bar glitch gebruikt? hoor daar ook verschillende verhalen over, dat rockstar je savegame zou gaan verwijderen of dat je savegame corrupt kan raken door de glitch.
Ben erg benieuwd naar ervaringen van iedereen hier en wat jullie weten :o
Korting in de shops heb je niet nodig, die beroof je gewoon de volgende dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Tijdens mijn laatste sessie was ik er ook wel even klaar mee.

Beetje lopen klooien in de wereld, mensen overvallen etc. Dus dikke bounty opgelopen. Vervolgens constant harrassement van bounty hunters en politie (die je op magische wijze overal kunnen vinden).

Daar had ik wel genoeg van dus heb de bounty afbetaald en ging daarna een story mission doen. Missie volbracht en kom erachter dat ik weer $300 bounty op m'n hoofd heb staan.:| Al m'n geld dus voor niets weggegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oogje schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:08:
[...]

Korting in de shops heb je niet nodig, die beroof je gewoon de volgende dag :P
hahaha nee ik wil uiteindelijk wel de good guy zijn als ik genoeg geld heb :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

NikkiNailz schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:08:
Tijdens mijn laatste sessie was ik er ook wel even klaar mee.

Beetje lopen klooien in de wereld, mensen overvallen etc. Dus dikke bounty opgelopen. Vervolgens constant harrassement van bounty hunters en politie (die je op magische wijze overal kunnen vinden).

Daar had ik wel genoeg van dus heb de bounty afbetaald en ging daarna een story mission doen. Missie volbracht en kom erachter dat ik weer $300 bounty op m'n hoofd heb staan.:| Al m'n geld dus voor niets weggegeven...
Ik speel zoveel mogelijk goodguy of sneaky bastard.

Te vaak gehad dat ik een kleine populatie dode eyewitnesses achterliet en iedere keer weer een nieuwe passant.

Dus als er een kamp iets van de weg afligt ben je je leven niet zeker als ik langskom. Ligt er ook een beetje aan hoe ze reageren. Grote bek --> dood. :)

Anders ga ik er soms bij zitten, gisteren eentje die vriendelijk reageerde dus ik schuif aan, daarna had ik opeens een "bekend gezicht" en toen het kwartje bij hem viel wie ik was sprong ie op zijn paard en was pleite. :P was een hunter dus ik heb de perfecte huiden allemaal maar meegenomen. :Y)

Geen kogel aan hoeven verspillen. :)

Bounty betaal ik meteen af overigens. Als je eenmaal een bounty hebt gaat het heel rap omhoog is mijn beleving.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 05-11-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Poe lees nu toch wel een aantal negatieve reacties van mensen die bij chapter 4 of verder zijn. Opzich jammer om te horen. Ben zelf bij chapter 3 net aangekomen en doe nog al veel aan freeroamen. Dat betekend eigenlijk 2 dingen voor mij dat freeroamen heel erg leuk is, maar ook dat de sp missies "minder" leuk zijn en niet echt een drang geven om veel te spelen. Zelf vind ik alles nog wel leuk om te doen, maar ik snap dat sommige mensen toch de hype en alles nieuw missen van chapter 1 en 2.

Ik zelf ga bijv nooit uit van een goede of slechte review van tweakers of een andere site als er een nieuwe game uit komt waar ik interesse in had. En dat sommige sites hun cijfer nu lager maken vind ik ook raar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
To easy schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:33:
Poe lees nu toch wel een aantal negatieve reacties van mensen die bij chapter 4 of verder zijn. Opzich jammer om te horen. Ben zelf bij chapter 3 net aangekomen en doe nog al veel aan freeroamen. Dat betekend eigenlijk 2 dingen voor mij dat freeroamen heel erg leuk is, maar ook dat de sp missies "minder" leuk zijn en niet echt een drang geven om veel te spelen. Zelf vind ik alles nog wel leuk om te doen, maar ik snap dat sommige mensen toch de hype en alles nieuw missen van chapter 1 en 2.

Ik zelf ga bijv nooit uit van een goede of slechte review van tweakers of een andere site als er een nieuwe game uit komt waar ik interesse in had. En dat sommige sites hun cijfer nu lager maken vind ik ook raar bijvoorbeeld.
Welke sites hebben hun cijfer bijgesteld dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

To easy schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:33:

Rdr2 is gewoon geen allemansvriend. Maar wel heel erg veel aandacht gekregen voor de launch en iedereen hoopte een briljant spel te kunnen spelen.

Maar nu zijn er een hoop mensen die erachter komen dat het spel geen western shooter is maar dat er veel meer achter zit. Overigens kan je 3/4 van de klusjes ook gewoon niet doen zonder (veel) consequenties.
Maar mensen hebben daar toch moeite mee blijkbaar omdat ze het gevoel hebben dat het van ze verwacht wordt.

Ze zijn een beetje slachtoffer geworden van hun eigen succes, als het wat minder gehyped was zouden mensen wat meer onderzoek doen en het niet gekocht hebben, nu heeft "iedereen" het blind gekocht en komen er nu achter dat het spel gewoon niks voor hen is.

Da's mijn theorie iig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38
Ik snap de negatieve comments over het paardrijden niet. Ik ben eind chapter 3 en het is me nog niet opgevallen dat ik een hele eind moest rijden voor een missie. Tijdens missies wordt het grotendeels verkort door cinematic mode en als je een missie hebt voltooid krijg je meestal een prompt of je terug naar kamp wilt. Het is mij misschien 2 keer overkomen dat ik ergens ver weg ben blijven hangen.
Je moet het spel op je gemakje spelen, iets doen als het onderweg is. Je hoeft niet per se elke keer terug naar kamp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Ik zit nog maar in chapter 2 op 26% ofzo. Per spel sessie pak ik 1 a 2 missies, vind de voortgang nu erg langzaam gaan. Ik twijfel of ik nu gewoon maar ga focussen op main story en later ga freeroamen. gta5 nooit uitgespeeld omdat ik te vaak afdwaalde binnen het spel en ben bang dat voor rdr2 hetzelfde gaat gelden.

De verplichte taken neem ik voor lief al had een arcade modus zonder alle rpg elementen wel een uitkomst geweest. Eigenlijk kan het mij het kamp gestolen worden, ze gaan zelf maar eten zoeken :)

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +1 Henk 'm!
madcon schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:45:
Ik zit nog maar in chapter 2 op 26% ofzo. Per spel sessie pak ik 1 a 2 missies, vind de voortgang nu erg langzaam gaan. Ik twijfel of ik nu gewoon maar ga focussen op main story en later ga freeroamen. gta5 nooit uitgespeeld omdat ik te vaak afdwaalde binnen het spel en ben bang dat voor rdr2 hetzelfde gaat gelden.

De verplichte taken neem ik voor lief al had een arcade modus zonder alle rpg elementen wel een uitkomst geweest. Eigenlijk kan het mij het kamp gestolen worden, ze gaan zelf maar eten zoeken :)
Ik zou nog een klein stukje verder gaan, dan krijg je ook de quest voor vissen (Jack) en heb je nog meer freeroam te doen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
Bij mij zit er nu ongeveer 30 uur in en ben op 40%. Ga regelmatig gewoon een beetje de boel verkennen. Zo vind je altijd wel iets leuks. Hij lijkt overigens wel onmogelijk om door Black Water heen te komen richting het westen op dit moment. Als je een paar honderd meter over de grens bent spawnen er agenten op enkele meters afstand die je met 100% accuracy relatief snel omleggen. Ik was wel een keertje heel ver gekomen op mijn relatief snelle paard. Helaas struikelde ik na een tijdje over een hek waardoor ik weer vol met lood in mijn lichaam op de grond terecht kwam. Volgens mij hebben ze het onmogelijk gemaakt om te vroeg naar de RDR1 kaart te rijden. :P

//Edit:
Oh, ik lees nu dat als je het toch voor elkaar krijgt om door Black Water heen te komen dat je bij aankomst in de volgende state meteen ge-instant sniped wordt. 8)7

Je mag ook helemaal niks he :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 05-11-2018 13:20 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 15:36
Nu de game een tijdje uit is zie je duidelijk dat dit niet een allemans-game is. Ik heb het idee dat een hoop mensen erin gingen met de gedachten dat dit een GTA zou zijn in het Wilde Westen... en dat is het ook, soort van. Wat ik vooral lees is dat men zich ergert aan dat de game traag is en het paardrijden snel zat zijn.

Überhaupt moet men is stoppen met vergelijkingen maken met GTA. Dat spel is zowat 5 jaar oud, de map was niet zo fanatische en er waren amper leuke side missies. R* liet de single player ook snel vallen en ging volledig over op Online.

RDRII biedt dit allemaal wel. Terug komende op mijn eigen mening nadat ik een paar uur in de game was, dat dit The Witcher 3 verpletterd. Nu ik de main story heb uitgespeeld en al veel uren in de game heb, is het helaas niet DE game van de afgelopen 10 jaar geworden (waar ik stiekem op hoopte). Ik zal het verder kort houden, fanatische game/map, maar geen masterpiece, voor mij een prima 9.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 09:59
Bij elke negatieve reactie over Paardrijden, upgrades en andere mogelijkheden in het spel zie ik voor mij dat het getypt word door een Fortnite/COD/Modern WoW speler.
Zoals ook door anderen eerder aangegeven, dit is geen GTA opvolger. (probeer jij trouwens eens te rennen in je huis in gta? of met een vrachtwagen van de ene naar de andere kant van de map te rijden.. )
Alles moet maar snel, fast travel, snelle missies.. Ik snap dat gewoon niet.

Dit spel is een stuk pure kunst. Een single player game zoals een game moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wel jammer dat je op de PS4 niet kunt zien hoe lang je al gespeeld hebt :P ben daar wel benieuwd naar, voor mijn gevoel zit ik al wel op 40 uur. met ongeveer 53% voortgang.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Kju op 05-11-2018 13:29 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Westland1940 schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:26:
Nu de game een tijdje uit is zie je duidelijk dat dit niet een allemans-game is. Ik heb het idee dat een hoop mensen erin gingen met de gedachten dat dit een GTA zou zijn in het Wilde Westen... en dat is het ook, soort van. Wat ik vooral lees is dat men zich ergert aan dat de game traag is en het paardrijden snel zat zijn.

Überhaupt moet men is stoppen met vergelijkingen maken met GTA. Dat spel is zowat 5 jaar oud, de map was niet zo fanatische en er waren amper leuke side missies. R* liet de single player ook snel vallen en ging volledig over op Online.

RDRII biedt dit allemaal wel. Terug komende op mijn eigen mening nadat ik een paar uur in de game was, dat dit The Witcher 3 verpletterd. Nu ik de main story heb uitgespeeld en al veel uren in de game heb, is het helaas niet DE game van de afgelopen 10 jaar geworden (waar ik stiekem op hoopte). Ik zal het verder kort houden, fanatische game/map, maar geen masterpiece, voor mij een prima 9.
Een 9 en alles daarboven is in mijn boekje toch zeker wel een masterpiece.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
kleefei schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:27:
Bij elke negatieve reactie over Paardrijden, upgrades en andere mogelijkheden in het spel zie ik voor mij dat het getypt word door een Fortnite/COD/Modern WoW speler.
Zoals ook door anderen eerder aangegeven, dit is geen GTA opvolger. (probeer jij trouwens eens te rennen in je huis in gta? of met een vrachtwagen van de ene naar de andere kant van de map te rijden.. )

Dit spel is een stuk pure kunst. Een single player game zoals een game moet zijn.
Ik snap het heel goed, ik ben blij dat ik op ergens op de dag een half uurtje kan spelen - dan zit ik echt niet te wachten om daarvan 10 minuten van het ene deel van de map op mijn paardje te hobbelen naar de andere kant van de map om vervolgens weer in tijdnood te komen met de missie. Het paardrijden is gewoon verschrikkelijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 14:41
Gisteren de Poisonous Trail Treasure afgerond, best vermakelijk qua zoekwerk en die 4 gold bars zijn een prima beloning :)

Iemand toevallig hier die wat meer weet over een andere situatie in een grottenstelsel ten westen van de map?
spoiler:
Ergens een gat in de berg met een grottenstelsel wat leidt naar een kereltje die buiten bereik op een verhoging staat en schreeuwt dat je hem met rust moet laten en dat je je eigen cave maar moet zoeken om in te chillen, is daar nog wat te behalen? Ik zie vooralsnog daar geen mogelijkheid om in de ruimte te komen waar hij zich bevind vanwege de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Juhrat schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:32:
[...]

Ik snap het heel goed, ik ben blij dat ik op ergens op de dag een half uurtje kan spelen - dan zit ik echt niet te wachten om daarvan 10 minuten van het ene deel van de map op mijn paardje te hobbelen naar de andere kant van de map om vervolgens weer in tijdnood te komen met de missie. Het paardrijden is gewoon verschrikkelijk saai.
Maar dan is dit toh geen spel voor jou, een potje fortnite of COD start je op voor een half uurtje.
1 missie duurt vaak al langer dan een half uur in RDR2..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:41
Wat een suffe reactie. Ik geniet van de game en explore graag alles, maar het paardrijden kan mij inmiddels ook gestolen worden. Herhaaldelijk op X drukken om een beetje snelheid te maken, om vervolgens op een plek aan te komen waar toch geen legendary animal blijkt te zijn. En qua andere mogelijkheden, ik denk dat je looten bedoelt, die zijn gewoon ronduit slecht uitgewerkt. Je staat voor een dressoir en moet rustig lade voor lade open trekken om te kijken of er een blikje fruit in ligt. Kom op, je bent een overvallen. Je hoort alles snel om te pleuren en de sieraden mee te grissen.

Ik vind het een leuke game en kan uren zoet zijn met exploren, maar sommige zaken zijn onnodig traag gemaakt. Je wapen moeten poetsen voegt bijvoorbeeld ook niks toe, net als perfecte dierenhuiden voor een minimale upgrade in je kamp. Een wat trage game is niet erg, maar dit voelt gemaakt traag om de speeltijd uit te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Juhrat schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:10:
[...]

Precies waarom ik een Gold Medal requirements eerst opzoek voordat ik daadwerkelijk de missie ga doen, de meeste Gold Medals zijn vrijwel onmogelijk te halen zonder Dead Eye boosts.
Ik hoop dat ze dat nog gaan veranderen met een patch, dat je lig dan je potions hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:48

DikkeBMW

Live '25

Hoe kwam je aan de 1e map hiervan?
Partypsych schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:32:
Gisteren de Poisonous Trail Treasure afgerond, best vermakelijk qua zoekwerk en die 4 gold bars zijn een prima beloning :)

Iemand toevallig hier die wat meer weet over een andere situatie in een grottenstelsel ten westen van de map?
spoiler:
Ergens een gat in de berg met een grottenstelsel wat leidt naar een kereltje die buiten bereik op een verhoging staat en schreeuwt dat je hem met rust moet laten en dat je je eigen cave maar moet zoeken om in te chillen, is daar nog wat te behalen? Ik zie vooralsnog daar geen mogelijkheid om in de ruimte te komen waar hij zich bevind vanwege de hoogte

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
Piet_Piraat7 schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:36:
[...]

Wat een suffe reactie. Ik geniet van de game en explore graag alles, maar het paardrijden kan mij inmiddels ook gestolen worden. Herhaaldelijk op X drukken om een beetje snelheid te maken, om vervolgens op een plek aan te komen waar toch geen legendary animal blijkt te zijn. En qua andere mogelijkheden, ik denk dat je looten bedoelt, die zijn gewoon ronduit slecht uitgewerkt. Je staat voor een dressoir en moet rustig lade voor lade open trekken om te kijken of er een blikje fruit in ligt. Kom op, je bent een overvallen. Je hoort alles snel om te pleuren en de sieraden mee te grissen.

Ik vind het een leuke game en kan uren zoet zijn met exploren, maar sommige zaken zijn onnodig traag gemaakt. Je wapen moeten poetsen voegt bijvoorbeeld ook niks toe, net als perfecte dierenhuiden voor een minimale upgrade in je kamp. Een wat trage game is niet erg, maar dit voelt gemaakt traag om de speeltijd uit te rekken.
Wat jij niks vind toevoegen vind ik juist weer een essentieel onderdeel van dit spel om de beleving juist over te brengen.
Herhaaldelijk op X drukken om een beetje snelheid te maken
In andere spellen moet je een trigger eenmalig induwen of op b drukken om te versnellen. Wat is je punt?
Je staat voor een dressoir en moet rustig lade voor lade open trekken om te kijken of er een blikje fruit in ligt. Kom op, je bent een overvallen. Je hoort alles snel om te pleuren en de sieraden mee te grissen.
Vanwaar je haast? je staat in een huis in the middle of nowhere. Rustig een huis looten zodat je goed kunt zoeken is dan het enige wat je hoeft te doen. Waarom zou je er dan een chaos van moeten maken?
Je wapen moeten poetsen voegt bijvoorbeeld ook niks toe
Wel, dat zorgt dat je wapen weer beter schiet.

Het is een beetje cherry picken op de dingen die je niet leuk vind. Je wilt geen realisme op de "saaie" dingen, maar een baard scheren o.i.d. vind je wel leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
DikkeBMW schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:47:
Hoe kwam je aan de 1e map hiervan?
[...]
Van de Poisonous trail?

spoiler:
in een lockbox naast een bed (dacht ik)bij het huisje vlak naast Lake Cairn (noordwesten van de map in de sneeuw)
Verdere locaties heb ik ook nog wel voor je, mocht je er niet uit komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik vind het ook een waar kunstwerk, het tempo maakt me niet zo veel uit. Waar ik me persoonlijk wel vaker dan eens aan stoor is hoe je paard af en toe automatisch 'stuurt' in een poging iets te ontwijken, maar door die beweging te maken nét tegen iets op vliegt.

En de auto-aim, verschrikkelijk. Zonder is niet te doen (want ik ben helaas geen doorgewinterde console gamer die met zo precies kan richten met zo'n controller), maar met auto-aim richt hij héél vaak net op een stukje van de tegenstander dat achter een object zit. Dan moet je zelf corrigeren, maar voordat je dat geregeld hebt zit persoon in kwestie alweer achter cover. Wil niet weten hoe veel kogels ik daar al door mis heb geschoten.

Zit qua verhaal nu op een punt waar ik Dutch steeds minder 'leuk' begin te vinden. Hij veranderd echt als persoon. Het lijkt af en toe wel alsof Arthur een of andere longziekte onder de leden heeft :+ Hoe hij soms hoest of buiten adem is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De keuze voor freeroam is natuurlijk volledig in de handen van de speler. Je kunt je volledig concentreren op de main story line en dan heb je volgens mij de game binnen 30 uur klaar. Of je kunt je, zoals ik, volledig opgaan in de wereld die ze hebben gecreerd en dan ben je het dubbele aantal uur bezig en nog maar op de helft van de missies :)

Je bent eigenlijk niets verplicht in deze game wil je hem uitspelen, behalve natuurlijk de missies die geel gemarkeerd zijn. Als je net zoals ik alle treasures. playing cards etc. zelf wilt vinden zonder guide, en alle dieren wil bestuderen en skinnen, dan ben je gewoon lekker lang bezig, maar dat ligt volledig aan de speler.

Ik denk dat het tempo van deze game je moet liggen. Zelf ben ik blij met deze designkeuze. Anders wordt het van icoontje naar icoontje, van missie naar missie, van legendary fish naar legendary fish asttravelen zonder dat je ondergedompeld wordt in de wereld. Heb er echt teveel uur inzitten (ga niet precies zeggen hoeveel voordat ik @MRE-Inc op mijn dak krijg), waarbij ik werkelijk geen enkele progressie heb geboekt, maar me wel onwijs heb vermaakt. De wereld van RDR2 is zoals ik hoopte dat elke Bethesda game zou zijn, maar het nooit heeft waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mister_S schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:42:
Tijdens missies wordt het grotendeels verkort door cinematic mode en als je een missie hebt voltooid krijg je meestal een prompt of je terug naar kamp wilt.
Huh? Ik zit ook in Act3 maar heb dit nog nooit gezien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:03:
[...]

Huh? Ik zit ook in Act3 maar heb dit nog nooit gezien.
Als je klaar bent met een missie vragen ze af en toe (niet heel vaak hoor) of je mee terug wilt naar het kamp of dat je zelf op je eigen houtje terug gaat. Ik heb altijd gekozen voor de laatste optie, want dan kan ik onderweg nog bloemen plukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waar kun je dan zien hoe veel tijd je gespeeld hebt? Heb het nog nergens kunnen ontdekken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Partypsych
Haha dus zo noem jij de leftover corpses looten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
kleefei schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:48:
[...]

Wat jij niks vind toevoegen vind ik juist weer een essentieel onderdeel van dit spel om de beleving juist over te brengen.

[...]

In andere spellen moet je een trigger eenmalig induwen of op b drukken om te versnellen. Wat is je punt?

[...]

Vanwaar je haast? je staat in een huis in the middle of nowhere. Rustig een huis looten zodat je goed kunt zoeken is dan het enige wat je hoeft te doen. Waarom zou je er dan een chaos van moeten maken?

[...]

Het is een beetje cherry picken op de dingen die je niet leuk vind. Je wilt geen realisme op de "saaie" dingen, maar een baard scheren o.i.d. vind je wel leuk?
Ik ben het met je eens, het is gewoon iets wat nooit goed zal zijn. Iedereen vindt dat het zo realistisch mogelijk moet worden maar men vergeet dat het dan vaak saai en traag wordt. Alleen moet je daar dan niet in doorslaan, zoiets zou organisch moeten groeien in een game. In het begin is het prima dat het langzaam gaat maar als je na 40 uur nog steeds kogel voor kogel een knop moet indrukken om 300 rifle kogels in te snijden dan streef je een beetje het doel voorbij.

Verder vind ik het jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn op de main story. De main story neemt je mooi mee in het verhaal van de groep en door de side missions zit je niet vast en kan je genoeg andere dingen doen. Ik ben wel pas in begin chapter 3 maar heb totaal ngo niet het gevoel dat hetzelfde is. Totdat je gaat zeggen, je moet iemand helpen, gaat mis, mensen neerknallen en dan moet je vluchten. Dat was van te voren te verwachten want zo gaat het bij een wilde westen outlaw. Soms zijn alleen de consequenties erg vreemd. Bijv. trein overvallen en dan honor verliezen omdat je nog wat mensen overvalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Na het lezen van een aantal pagina's ben ik verrast dat het niet alleen maar pure lof is voor RDR2. Maar dat er ook kritiek is. Zelf zit ik in kamp 2. Even voorop gesteld dat mijn mening niet betekend dat jouw mening niet waar is. Het is mijn mening en mijn beleving van de game en ik vind dat een kritieke noot ook geplaatst mag worden en dat daar over gediscussieerd kan worden zonder dat het een wellus nietus discussie word.

Ik had vorige week vakantie. Ik moest nog dagen op maken en RDR1 vond ik zo geweldig dat vrij nemen voor RDR2 een goede keuze leek. Zeker toen alle reviews uitkwamen de dagen voor de release.

De eerste paar uur waren geweldig. Het verhaal, de characters, de setting. Ik was helemaal hooked. Toen kwam chapter 2. De "open" wereld. Ik gebruik aanhalingstekens voor het woord open, gezien de wereld heel gesloten aanvoelt. In het begin ging ik flink verkennen en paardje rijden en deed af en toe een missie. Maar hoe meer ik speelde hoe minder het spel met me klikte. Voorop gesteld dat ik een game wil spelen en niet een simulatie, gezien ik al werk en eet en slaap en dus bijvoorbaad al een afkeer hebt voor games waar je dit moet doen, moet ik toch zeggen dat het hier niet heel erg is. Het werkt best wel okay en er zijn weinig echt negatieve dingen als je het niet doet. Al is het toch iets wat je "moet" doen.

Een van de dingen die me het meest irriteren zijn de missies. Zodra je een missie start, dan is de open wereld weg. Het enige wat de game dan telt is de missie. Je kan geen andere missies starten, geen sidequests doen en als je dood gaat ben je niet "dood" maar mission failed. Ik kom van AC:Oddysey, ik kon alles tegelijk accepteren en uitvoeren zonder dat ik vast zat in een missie. Als er 2 quests in de buurt van elkaar waren kon ik die doen en daarna terug om ze in te leveren. In RDR2 kan dit niet, zelfs al is de quest naast elkaar. Je moet eerst quest 1 doen, terug naar de basis, dan quest 2 doen. Het is niet alleen de setting van de game die terug is in de tijd, maar ook de game mechanics die nog uit 2010 komen.
Een van m'n favoriete games aller tijden doet dit ook. Mass Effect 2. Je doet 1 missie tegelijk en keert terug naar je basis. In ME2 werkt het alleen veel beter omdat je basis een schip is en je met dat schip kan verplaatsen over de galaxy. Het voelt meer als een game, waar RDR2 soms meer voelt als werk.
Een voorbeeldje: voor een quest moet je iets ophalen en ergens naar toe rijden. Er zijn er 2 gemarkeerd op je kaart. Als je in de buurt komt van 1 van de 2 of je stapt er op dan zit je " in de missie". Ik reed ergens vanaf, ging dood, spawn op compleet andere plek en wanneer ik weg wilde lopen naar de originele plek kreeg ik telkens mission failed. Omdat ik de missie wilde spelen maar de andere wilde ophalen. Waarom?

Door het telkens quests doen voor en met andere mensen is het algemene verhaal ook echt ver te zoeken en is je enige motivatie: geld verdienen op welke manier dan ook. Er is geen bad guy die je moet hebben, want rival gangs genoeg, je bent niet op zoek naar je oude gang zoals in de eerste game. Alles zijn losse dingen waar je de outlaw uithangt in een scripted enviroment. Dat terwijl de game je beloont om dingen met eer te doen, maar vervolgens schiet je hordes pinkertons dood omdat je iets wil beroven...

Dan begrijp ik ook de keuze voor controls niet. Interacten werkt met het ingedrukt houden van L2 en daarna heb je allerlij opties. Volgens de devs vanwege "immersion" je blijft altijd in controle en kan altijd stoppen met je actie. Maar een verkeerde knop indrukken is direct fataal of je controller neer leggen op de tafel en je R2 word perongeluk ingedrukt en je bent ineens sneller dan het licht en schiet de npc voor je dood, zonder dat je wapen equipped hebt of het moet pakken op de "realistische" manier zoals je normaal je wapen pakt van je rug. Een simpele button prompt voor het interacten en daarna andere opties om te kiezen wat je precies wil werkt veel fijner mijn inziens en geeft je meer controle. Ook het feit dat je voor alles vierkantje ingedrukt moet houden ipv dat het gewoon tappen is, want waarom zou je met vast houden wel iets kunnen oppakken en met 1 keer indrukken niet.

Dan de challenges. Ik begrijp dat het een uitdaging moet zijn, hell, ik heb zo veel achievements en trophies gehaald omdat het een challenge was. Maar de dingen die je moet doen zijn echt absurd. Weer alsof ik een game aan het spelen van 2010 en niet eentje van 2018.

Is het dan allemaal negatief, nou nee. De game is grafisch geweldig, ook op een normale PS4. De laad tijden, ik weet niet hoe ze het gedaan hebben, maar ik zit in minder dan een minuut in de game. Heel knap geprogrammeerd. Bij AC:O duurde de game starten 2 min en daarna save laden ongeveer 3-4min.

Ik vind het animals hunten ook heel tof, tegelijk het gene waar ik meeste tijd in gestopt heb. Vissen is ook geweldig. De cinematic camera voor "fast travel", al moet je wel uitkijken dat er niet zomaar een stagecoach spawned uit het niets waar je paard dan tegen aan beukt en je dood ben -_-.

Al met al kwam ik niet in de game. Te veel flaws en ouderwetse game mechanics. Oude game mechanics die ik een oude game over het hoofd kan zien, maar niet in een game van 2018. Plus de story die in stukjes verteld word door je alles te laten beroven en dood schieten wat los en vast zit, maar wat als ik gewoon met eer wil spelen en ik kom aan meer geld door dat te doen dan een trein te beroven? Nope, je moet die trein beroven of dat stadje aan gort schieten want dat is "cool".

Het is gewoon niet voor mij. Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Voor alle andere die het geweldig vinden: lekker door spelen. Ik beweeg door naar de volgende, maar heel veel plezier gewenst :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor

Iedereen die zich zo gekwetst voelt dat zijn prachtige game wordt aangevallen en mensen maar neer zet als Fortnite kids, zie ik als een sad snowflake die geen kritiek aan kan en tegen de boze wereld beschermt moet worden.

Slaat nergens op he, inderdaad.

Waar je wel gelijk ik hebt is dat RDR2 idd kunst is, maar qua game zijn aantal gameplay elementen gewoon te ver door getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33

Ja ik kan ondertussen in RDR2 fast travel doen, vanaf mijn eigen keet of vanaf een treinstation. Je kan echter niet gewoon een plek op de kaart selecteren en poef daar ben je, het gaat dan wel om bepaalde locaties waar je instant heen kan.

Hoe het nu werkt, ik vind nog altijd alles helemaal geweldig, gewoon perfect! Mijn leukste/beste game van de afgelopen jaren, dat is een ding dat zeker is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
kleefei schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik ben het grotendeels met je eens, echter het looten gaat echt te traag en clunky. Ik heb bijv een overval in Valentine gedaan en wilde snel dr in en dr uit. Maar wil je de waardevolle spullen pakken zoals geld en een gun was je echt te lang bezig. Alleen al een gun uit een doos pakken. Super traag eerst de doos openen. Dan weer de gun eruit halen en bewonderen (???) En dan kan je pas weer verder. In real life had ik een tas bij me gehad, alles daarin gegooid (doos en al) en weg gerend.

Soms wil je gewoon snel, en kan het gewoon niet. Alleen als je je tijd wil nemen kan dat en werken de controls best prima.

Voor de rest vind ik het een top spel, ik kan de traagheid wel waarderen maar op dit soort moment baal ik er van en zorgt t ervoor dat ik dat soort overvallen zelfs vermijd..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niemand een ervaring met de gold bar glitch?
Of kloppen der verhalen niet dat je save corrupt kan raken of dat Rockstar je save misschien gaat verwijderen.

Zelf heb ik er nog geen gebruik van gemaakt vanwege de verhalen..

Wat veel negatieve reacties over het paardrijden en de wereld zeg, geniet gewoon van de game inplaats overal tegenaan te schoppen. Perfecte games bestaan niet en het paardrijden hoort nou eenmaal bij een western, vind je het niks ? dan is het misschien niet jou spel..

Over Fast travel ben ik het oneens met de meeste, ik hoop echt niet dat ze het ooit verder gaan toevoegen.
Nu moet je verplicht veel reizen , waardoor je juist veel random dingen meemaakt.
Dit zal je juist weghalen door fast travel toe te voegen.

Maar dit is mijn mening over de negatieve reacties, tuurlijk mogen anderen het er niet mee eens zijn.
Zie alleen dat het de leiding in dit topic neemt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:39
Man, ik kan niet stoppen met spelen.
Vanaf vrijdag tot gisteravond bijna non-stop gespeeld.

Zit nu in hoofdstuk 4.

Toen ik voor het eerst de grote stad binnenkwam had ik echt een Holy-Fuck moment. Wat is dat gaaf gemaakt zeg, niet normaal. Zoveel detail, waar vooral de kleine details de stad echt een stad maken. Smullen dit.
Dan de weer en lichteffecten die door de gebouwen op een tram schijnen, ik kan daar echt van genieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
G_Dragon schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:36:
Of kloppen der verhalen niet dat je save corrupt kan raken of dat Rockstar je save misschien gaat verwijderen.

Ik heb hem 2x achter elkaar gedaan en daarmee 30k verdiend. Daarna autosave weer aangezet en verder gaan spelen. Merk er verder niks van.

Maar je hebt er verder eigenlijk ook weinig aan. Als je gewoon de missies doorloopt is geld geen issue. Enige wat ik heb gedaan: volledige kamp-upgrade. Maar geloof niet dat ik daar ook maar één voordeel van heb. Je moet nog steeds jagen etc om spullen te kunnen upgraden. Ik heb ook een wat sneller paard gekocht, maar die haalt het niet bij het witte paard wat je gratis kan vinden. En ik heb een pomp-shotgun gekocht wat ik anders misschien wat later had gedaan. Voor de rest is het wel lekker om snel een bounty te kunnen betalen als ik uit verveling weer eens wat dingen heb geflikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:42:
[...]

Ik heb hem 2x achter elkaar gedaan en daarmee 30k verdiend. Daarna autosave weer aangezet en verder gaan spelen. Merk er verder niks van.

Maar je hebt er verder eigenlijk ook weinig aan. Als je gewoon de missies doorloopt is geld geen issue. Enige wat ik heb gedaan: volledige kamp-upgrade. Maar geloof niet dat ik daar ook maar één voordeel van heb. Je moet nog steeds jagen etc om spullen te kunnen upgraden. Ik heb ook een wat sneller paard gekocht, maar die haalt het niet bij het witte paard wat je gratis kan vinden. En ik heb een pomp-shotgun gekocht wat ik anders misschien wat later had gedaan. Voor de rest is het wel lekker om snel een bounty te kunnen betalen als ik uit verveling weer eens wat dingen heb geflikt.
Het verbaasde me al hoeveel ik verdiende door de missies in chapter 2, want met dat geld heb ik mijn kamp voor 70% geupgrade en had nog 400 over. Gister dan dik verdiend met die trein overvallen in freeroam waardoor ik rond de 4500 zit als ik het nog goed herinner. Twijfel nog wel om die gold glitch te gaan doen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
LopendeVogel schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:16:
[...]

Ja ik kan ondertussen in RDR2 fast travel doen, vanaf mijn eigen keet of vanaf een treinstation. Je kan echter niet gewoon een plek op de kaart selecteren en poef daar ben je, het gaat dan wel om bepaalde locaties waar je instant heen kan.

Hoe het nu werkt, ik vind nog altijd alles helemaal geweldig, gewoon perfect! Mijn leukste/beste game van de afgelopen jaren, dat is een ding dat zeker is :D
Dat snelreizen is soms wel handig. Maar ga liever te paard en ondertussen wat hunten :) lekker man.
Wat ik wel echt vervelend vind, is dat geslof over het kamp. Dat had wel sneller gemogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34

Wat veel negatieve reacties over het paardrijden en de wereld zeg, geniet gewoon van de game inplaats overal tegenaan te schoppen. Perfecte games bestaan niet en het paardrijden hoort nou eenmaal bij een western, vind je het niks ? dan is het misschien niet jou spel..

Over Fast travel ben ik het oneens met de meeste, ik hoop echt niet dat ze het ooit verder gaan toevoegen.
Nu moet je verplicht veel reizen , waardoor je juist veel random dingen meemaakt.
Dit zal je juist weghalen door fast travel toe te voegen.

Maar dit is mijn mening over de negatieve reacties, tuurlijk mogen anderen het er niet mee eens zijn.
Zie alleen dat het de leiding in dit topic neemt :)
Glitch werkt prima, savegame is niet corrupt en Rockstar gaat echt je savegame niet verwijderen. Dat geld maakt je leven wel wat eenvoudiger, want dat looten gaat zo tergend langzaam in RDR II.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2018 14:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
lifeguard schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:46:
[...]

Dat snelreizen is soms wel handig. Maar ga liever te paard en ondertussen wat hunten :) lekker man.
Wat ik wel echt vervelend vind, is dat geslof over het kamp. Dat had wel sneller gemogen.
Het looptempo in het kamp mocht wel inderdaad x1.5 sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik had gehoopt dat ik wat vaker een hogere kwaliteit pelt kreeg met die Buck Antler Trinket, maar nee : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Piet_Piraat7 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:48:
Ik had gehoopt dat ik wat vaker een hogere kwaliteit pelt kreeg met die Buck Antler Trinket, maar nee : (
Gebruik je sniper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Volgens mij ligt het bij voorbaat al aan het dier hoe goed de kwaliteit is van de pelt. Laatst een hert gevangen met een lasso, vervolgens de keel doorgesneden en kreeg alsnog een poor kwaliteit pelt. Als ik nou van dichtbij met hagel had geschoten snap ik het nog, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Piet_Piraat7 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:50:
[...]

Volgens mij ligt het bij voorbaat al aan het dier hoe goed de kwaliteit is van de pelt. Laatst een hert gevangen met een lasso, vervolgens de keel doorgesneden en kreeg alsnog een poor kwaliteit pelt. Als ik nou van dichtbij met hagel had geschoten snap ik het nog, maarja.
Ah ok, dat zou goed kunnen ja.
Ik vind dat jagen sowieso soms best pittig.

DIe mega krokodil is trouwens wel episch :D Heb je die al te pakken gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 21:58
[...]

Klopt. Als je met een verrekijker even inzoomt op het dier dan kan je rechtsonder zien hoeveel sterren de huid heeft. 3 sterren is dan een perfect pelt. Zie je 1 ster, dan maakt het niet uit hoe je het dier dood, het is altijd een poor pelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Piet_Piraat7 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:48:
Sniper tussen de ogen = perfect bij de pelt, ook indien je een hert bedoeld: tussen de ogen tenzij je een ''ziek'' hert of pelt dood daar krijg je standaard good of poor.
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe het bij de krokodil gaat want genoeg hersens eruit geschoten maar die wordt poor of good bij headshots (met skinnen gaat de kop ook mee dus die moet goed blijven, dat wordt op de kleine teen mikken..).

@lifeguard het kamp gedeelte gaat inderdaad een beetje (te) rustig, van de andere kant.. Heel vaak hoef je er eigenlijk niet te zijn.
Stel je moet wat huiden inleveren bij de slager om te craften, even slapen en een missie starten, volgens mij ben je daar 1-2 minuten mee bezig (lijkt alleen lang te duren omdat je meer snelheid gewend bent?).

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 05-11-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 22:02
[...]

Volgens mij ligt het bij voorbaat al aan het dier hoe goed de kwaliteit is van de pelt.
Dit klopt. Dit kan je rechtsonder zien, wanneer je richt op het dier.
1, 2 of 3 sterren. Waarvan 1 ster "poor" is, 2 sterren "good" en 3 sterren "perfect".

Betekent niet dat je een 3 sterren konijn met een shotgun kan neerknallen, maar dat je dit wel met het juiste wapen moet doen. Ergens in het topic heeft iemand een overzicht geplaatst met welk wapen voor welk dier je moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Die Buck Antler Trinket mag van mij wel een paar keer vaker effect hebben. Als je nou 1 of 2 pelts/hides nodig had van alles was het minder nodig, maar ik moet nog zeker 6 perfect cougar pelts voor alle upgrades. Als je dan alleen maar 2 ster cougars tegenkomt, wordt het toch wat vervelend als de trinket niet lijkt te werken.

Wat betreft het paardrijden, dat is zeker niet perfect. Voor lange stukken zet ik cinematice mode aan, maar als ik zelf rij gebeurd het vaak genoeg dat het paard tegen een boom aan rent of struikelt. Dan probeer je zelf links om de boom te sturen, maar de paard AI wil rechtsom, dan knal je er dus gewoon op. Of dat het paard ineens besluit niet over een hek te springen, ook zo fijn. Of als je in volle gallop ineens verrast wordt door een cougar ofzo, lekker steigeren, mij eraf gooien en dan ineens ervandoor sprinten.. Blijf dan lekker door rennen en neem mij mee, ben je zelf ook nog eens sneller weg bij die cougar, paard! Allemaal dingetjes die niet erg zijn als het 1 of 2 keer gebeurd, maar na ~150 uur wordt het wel een beetje flauw omdat het dus wel regelmatig voorkomt.

Op zich is alles los van elkaar goed uitgewerkt. Het probleem zit een beetje in de hoeveelheid keren dat je bepaalde acties moet uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Yukidaruma op 05-11-2018 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
Albinoraptor schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:12:
[...]

Iedereen die zich zo gekwetst voelt dat zijn prachtige game wordt aangevallen en mensen maar neer zet als Fortnite kids, zie ik als een sad snowflake die geen kritiek aan kan en tegen de boze wereld beschermt moet worden.

Slaat nergens op he, inderdaad.

Waar je wel gelijk ik hebt is dat RDR2 idd kunst is, maar qua game zijn aantal gameplay elementen gewoon te ver door getrokken.
Het enige verschil is dat ik het onderbouw..

Maar deze reactie bevestigde wel mijn mening ;) :>

[ Voor 4% gewijzigd door kleefei op 05-11-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Waar kom je uberhaupt beesten tegen? Moet eerlijk zeggen dat ik er nog maar heel weinig ben tegengekomen, op wat klein spul en wat herten na.

Cougars, Beren etc nog geen 1x gezien, en heb toch inmiddels heel veel van de map gezien nu in ergens in chapter 5 ben.

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

NotSoSteady schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:47:
[...]

Glitch werkt prima, savegame is niet corrupt en Rockstar gaat echt je savegame niet verwijderen. Dat geld maakt je leven wel wat eenvoudiger, want dat looten gaat zo tergend langzaam in RDR II.
Same here. Het maakt het leven iets eenvoudiger. Ik koop nu standaard even de winkel leeg en upgraden en schoonmaken van wapens is wel makkelijk zo. Maar dit kost geen hoofdprijs. De game draait eigenlijk niet echt om veel geld hebben, maar wie kan het Arthur verwijten dat hij 15 goldbars meeneemt als die mogelijkheid er is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 08:27
LopendeVogel schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:52:
[...]

Sniper tussen de ogen = perfect bij de pelt, ook indien je een hert bedoeld: tussen de ogen tenzij je een ''ziek'' hert of pelt dood daar krijg je standaard good of poor.
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe het bij de krokodil gaat want genoeg hersens eruit geschoten maar die wordt poor of good bij headshots (met skinnen gaat de kop ook mee dus die moet goed blijven, dat wordt op de kleine teen mikken..).

@lifeguard het kamp gedeelte gaat inderdaad een beetje (te) rustig, van de andere kant.. Heel vaak hoef je er eigenlijk niet te zijn.
Stel je moet wat huiden inleveren bij de slager om te craften, even slapen en een missie starten, volgens mij ben je daar 1-2 minuten mee bezig (lijkt alleen lang te duren omdat je meer snelheid gewend bent?).
Ik pak bij de krokodil altijd mijn shotgun en geladen met slugs levert dat nooit problemen op de kwaliteit, mik gewoon op het hoofd en blijft 3 sterren.

[ Voor 14% gewijzigd door SgtPoen op 05-11-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

NotSoSteady schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:47:
[...]

Met looten verdien je niet echt geld, sowieso kom je maar zelden cash tegen en dan is het vaak maar een paar cent of paar doloor.

Maar de gold bar glitch heb je ook niet nodig. Op het einde vna chapter 3 had ik €6500, daarbij was mijn camp al volledig geüpgrade, had ik een aantal wapens geüpgrade en gepimpt, en diverse malen bounteis afbetlaad. Waarschijnlijk had ik toen al minstens 10K eerlijk verdiend gewoon door missies en schatzoeken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Chaoss schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:34:
[...]

Met looten verdien je niet echt geld, sowieso kom je maar zelden cash tegen en dan is het vaak maar een paar cent of paar doloor.

Maar de gold bar glitch heb je ook niet nodig. Op het einde vna chapter 3 had ik €6500, daarbij was mijn camp al volledig geüpgrade, had ik een aantal wapens geüpgrade en gepimpt, en diverse malen bounteis afbetlaad. Waarschijnlijk had ik toen al minstens 10K eerlijk verdiend gewoon door missies en schatzoeken.
Tenzij je bounty hunters loot. Die dragen over het algemeen wel wat meer met zich mee, tussen de 15 en soms wel 30 dollar.

Craft beer specialist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
kleefei schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:11:
[...]

Het enige verschil is dat ik het onderbouw..

Maar deze reactie bevestigde wel mijn mening ;) :>
Je vind dat je je post goed heb onderbouwt? Echt? Je zegt alleen dat het geen GTA5 is. Maar wie zegt dat dat de game is waar wij het mee vergelijken, als we al RDR2 vergelijken met een andere game. Ik zie de game losstaand, en daar kan net zo goed kritiek op worden gegeven.

Daarnaast wil jij graag een verband leggen tussen kritiek over spel en was voor persoon dat dan zou moeten zijn. Waarbij de ondertoon duidelijk negatief is, want Fortnite/CoD spelers "zijn" altijd kleine kinderen in ogen van "echte" gamers.

En ik reageer zo omdat er eerder ook al zo'n kortzichtige reactie was gegeven toen ik met kritiek kwam op de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Chaoss schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:34:
[...]

Alle kleine beetje helpen. Nu niet meer, maar aan het begin van het spel wel. 8)

Ik heb me net een half uur lang gezocht naar een pamphlet voor ammo en het blijkt dat deze al in mijn inventory zat, maar nog niet was geopend. Af en toe word ik wel een beetje moe van dit soort dingen. Het moet ook nog een beetje een spel blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoe herkennen jullie de hints uit de diverse treasure maps die er te vinden zijn? Ik heb een serie kunnen voltooien maar heb echt geen idee hoe het zit met de andere treasure maps.

Ik weet dat ik het zo kan gaan opzoeken in diverse guides maar das te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:23
Jeroen87 schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:35:
[...]

Tenzij je bounty hunters loot. Die dragen over het algemeen wel wat meer met zich mee, tussen de 15 en soms wel 30 dollar.
Looten na flinke shootouts in de missies leveren redelijk wat geld op.
Vaak 40+ aan dollars bij die gasten.
Ook vaak ringen en stopwatchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Black-Hole schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:48:
Hoe herkennen jullie de hints uit de diverse treasure maps die er te vinden zijn? Ik heb een serie kunnen voltooien maar heb echt geen idee hoe het zit met de andere treasure maps.

Ik weet dat ik het zo kan gaan opzoeken in diverse guides maar das te makkelijk.
De humor is dat ik bij 1 van die treasures dus al eerder was geweest, maar die is simpelweg niet actief om te looten, pas als je eerste 2 maps hebt, kan je pas looten. Zo scripted laat ik het gewoon links liggen en zoek ik de locaties wel op YouTube/google.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:35

Qu3st

Yukidaruma schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:11:

Wat betreft het paardrijden, dat is zeker niet perfect. Voor lange stukken zet ik cinematice mode aan, maar als ik zelf rij gebeurd het vaak genoeg dat het paard tegen een boom aan rent of struikelt. Dan probeer je zelf links om de boom te sturen, maar de paard AI wil rechtsom, dan knal je er dus gewoon op. Of dat het paard ineens besluit niet over een hek te springen, ook zo fijn. Of als je in volle gallop ineens verrast wordt door een cougar ofzo, lekker steigeren, mij eraf gooien en dan ineens ervandoor sprinten.. Blijf dan lekker door rennen en neem mij mee, ben je zelf ook nog eens sneller weg bij die cougar, paard! Allemaal dingetjes die niet erg zijn als het 1 of 2 keer gebeurd, maar na ~150 uur wordt het wel een beetje flauw omdat het dus wel regelmatig voorkomt.
Ik vind dat juist realistisch. Als een paard schrikt denkt hij in het echt ook niet aan oohja ik heb @Qu3st op mijn rug zitten. Dat het irritant is Ja maar ik vind het juist beter dan als een robot te reageren en alleen maar weg te rennen.

Over het looptempo: ik vind dat juist enorm rustgevend. Ik heb soms neiging in spellen het te gaan af te rafelen maar met dit spel word ik zelf rustig van en stoor ik me niet erg aan dat tempo.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 05-11-2018 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
SinergyX schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:07:
[...]

De humor is dat ik bij 1 van die treasures dus al eerder was geweest, maar die is simpelweg niet actief om te looten, pas als je eerste 2 maps hebt, kan je pas looten. Zo scripted laat ik het gewoon links liggen en zoek ik de locaties wel op YouTube/google.
Ben je geheel toevallig bij een locatie gekomen of via youtube/google? Indien het eerste is het inderdaad wel jammer, maar die dingen liggen zo goed verborgen dat het me haast onmogelijk lijkt. Indien het tweede heb je toch al 'valsgespeeld' dus dan is het imho verdiend dat ze nog niet actief zijn ;)

ze hebben dat natuurlijk expres gedaan om het niet te makkelijk te maken voor de youtube/google opzoekers ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 05-11-2018 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bartske schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:14:
[...]

Ben je geheel toevallig bij een locatie gekomen of via youtube/google? Indien het eerste is het inderdaad wel jammer, maar die dingen liggen zo goed verborgen dat het me haast onmogelijk lijkt. Indien het tweede heb je toch al 'valsgespeeld' dus dan is het imho verdiend dat ze nog niet actief zijn ;)
Nee, 1 zit zuiden van een legendary beer, kwam bij dat meertje eronder bij dat huisje en toen ik dacht die beer te zien ben ik naar dat eilandje in het water gezwommen. Daar tijdje met sniper rond geschoten, ik ben zeker 5/6 keer over die plek gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Wanneer slaat het spel de voortgang op? Alleen bij slapen? Of na elke gebeurtenis?

Ik had laatst een nieuw pistool erbij na een bezoekje aan de ruimte achter de dokter maar bij een volgende speelronde was ik die kwijt terwijl de locatie niet meer toegankelijk is. Ik had even het idee dat de voortgang niet opgeslagen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

huiz schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:22:
Wanneer slaat het spel de voortgang op? Alleen bij slapen? Of na elke gebeurtenis?

Ik had laatst een nieuw pistool erbij na een bezoekje aan de ruimte achter de dokter maar bij een volgende speelronde was ik die kwijt terwijl de locatie niet meer toegankelijk is. Ik had even het idee dat de voortgang niet opgeslagen was.
er zit een auto save in, maar ik sla altijd even handmatig op voordat ik hem afsluit.

zit in het menu onder story geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Kan iemand me vertellen hoe de save systeem werkt ? Ik zie helemaal geen icoontjes wanneer er iets grasveld wordt. Maar wanneer ik opnieuw opstart zie in wel tot waar ik ben gebleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
Albinoraptor schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:42:
[...]

Je vind dat je je post goed heb onderbouwt? Echt? Je zegt alleen dat het geen GTA5 is. Maar wie zegt dat dat de game is waar wij het mee vergelijken, als we al RDR2 vergelijken met een andere game. Ik zie de game losstaand, en daar kan net zo goed kritiek op worden gegeven.

Daarnaast wil jij graag een verband leggen tussen kritiek over spel en was voor persoon dat dan zou moeten zijn. Waarbij de ondertoon duidelijk negatief is, want Fortnite/CoD spelers "zijn" altijd kleine kinderen in ogen van "echte" gamers.

En ik reageer zo omdat er eerder ook al zo'n kortzichtige reactie was gegeven toen ik met kritiek kwam op de game.
Allicht meer dan een enkele opmerking welke ik naar mijn hoofd kreeg.
Dat is nu een aanname die je doet, waardoor je mij nu hier op aan valt op je eigen foutieve aanname.
Ik heb nooit iets over kleine kinderen gezegd. Ik doelde puur en alleen op de snelle gameplay. En ja, die ondertoon is negatief (dat heb je dan wel weer goed) want die gameplay heeft niets te maken met de stijl van RDR2.
Ah jochie toch.. En dan maar uitvallen tegen mij. Chapeau!

En verder, kritiek op de game mag je zeer zeker hebben. Nu de aftiteling voorbij is gekomen heb ik dat zeer zeker ook. Maar er is een verschil tussen terechte en onterechte kritiek.
Ik vind het niet eerlijk als je een onderdeel niet leuk vind, dat de game daardoor slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:35

Qu3st

theduke1989 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:28:
Kan iemand me vertellen hoe de save systeem werkt ? Ik zie helemaal geen icoontjes wanneer er iets grasveld wordt. Maar wanneer ik opnieuw opstart zie in wel tot waar ik ben gebleven
Naar het menu gaan. Dan naar Story en daaronder kun je je game handmatig saven. Wanneer een autosave gebeurd heb ik geen idee van. Nooit een icoontje voor zien verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog niet zo erg ver in de story mode (chapter 3), maar heb de voorbije week toch een aantal dagen goed kunnen rondneuzen in de wereld.

Als het over minpunten gaat, merk ik dat de opmerkingen die ik heb voornamelijk 'buiten Rockstars wil' vallen, ze gaan toch meer over de wereld van het Wilde Westen dan over het spel zelf.

In het Wilde Westen heb je nu eenmaal minder middelen, kan je geen helikopter uit de luchtmachtbasis ontvreemden om van een wolkenkrabber te abseilen, blijft je volgende vervoersmiddel ook gewoon een paard...

Rockstar heeft zichzelf met het Wilde Westen, hoe interessant ook, een erg moeilijk keurslijf gegeven om een vermakelijke game te maken.
Binnen dat keurslijf slagen ze erin om een dijk van een spel uit te brengen, dat uiteraard nooit zoveel variatie kan bieden als GTA. Dat is dan ook puur omdat het in de echte wereld net zo was/is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
Qu3st schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:09:
[...]

Ik vind dat juist realistisch. Als een paard schrikt denkt hij in het echt ook niet aan oohja ik heb @Qu3st op mijn rug zitten. Dat het irritant is Ja maar ik vind het juist beter dan als een robot te reageren en alleen maar weg te rennen.

Over het looptempo: ik vind dat juist enorm rustgevend. Ik heb soms neiging in spellen het te gaan af te rafelen maar met dit spel word ik zelf rustig van en stoor ik me niet erg aan dat tempo.
Akkoord maar dan vind ik wel dat je sommige animaties moet kunnen skippen. Ik heb al genoeg bokken gestroopt zien worden om het nu ook in het echt te kunnen. Ik begin nu eerlijk gezegd pas in het spel te komen en heb effectief mogelijk wat moet afkicken van snel te spelen (mogelijk door eerst Spiderman uit te spelen..). Maar liever een uitdaging dan een snelle hap en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:40:
Ik zit nog niet zo erg ver in de story mode (chapter 3), maar heb de voorbije week toch een aantal dagen goed kunnen rondneuzen in de wereld.

Als het over minpunten gaat, merk ik dat de opmerkingen die ik heb voornamelijk 'buiten Rockstars wil' vallen, ze gaan toch meer over de wereld van het Wilde Westen dan over het spel zelf.

In het Wilde Westen heb je nu eenmaal minder middelen, kan je geen helikopter uit de luchtmachtbasis ontvreemden om van een wolkenkrabber te abseilen, blijft je volgende vervoersmiddel ook gewoon een paard...

Rockstar heeft zichzelf met het Wilde Westen, hoe interessant ook, een erg moeilijk keurslijf gegeven om een vermakelijke game te maken.
Binnen dat keurslijf kunnen ze een dijk van een spel neerzetten, dat uiteraard nooit zoveel variatie kan bieden als GTA. Dat is dan ook puur omdat het in de echte wereld net zo was/is.
Ik verwacht wel iets van koetsen met guns en etc voor het online gedeelte.

Dus niet puur en alleen 1 paard waar je op zit, maar een koets met 2 of 4 paarden bijvoorbeeld, grote/kleine koetsen. Simpele laadbakken of grote met schietgaten en alles natuurlijk visueel kunnen aanpassen.
Op dit gebied kunnen ze dus ook nog van alles doen zonder over de top te gaan, aangezien hun upgrades/updates jarenlang blijven komen kunnen we de komende jaren vast van alles verwachten :D

Uiteraard zal ik voor een laadbak gaan om meer dieren mee te kunnen nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ben blij toch ff een guide gebruikt te hebben de eerste poisonous trail map ligt op een locatie waar ik al geweest ben en ws niet gauw nog een keer zou komen.

De rest vinden we dan wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:49:
[...]

Ik verwacht wel iets van koetsen met guns en etc voor het online gedeelte.

Dus niet puur en alleen 1 paard waar je op zit, maar een koets met 2 of 4 paarden bijvoorbeeld, grote/kleine koetsen. Simpele laadbakken of grote met schietgaten en alles natuurlijk visueel kunnen aanpassen.
Op dit gebied kunnen ze dus ook nog van alles doen zonder over de top te gaan, aangezien hun upgrades/updates jarenlang blijven komen kunnen we de komende jaren vast van alles verwachten :D

Uiteraard zal ik voor een laadbak gaan om meer dieren mee te kunnen nemen |:(
Immers,
spoiler:
Ufo's en robots zitten ook al in de game, zelfs een 'flying device'

gatlingguns (bestaan al sinds 850's), armored koetsen en natuurlijk 'railroad batteries', zware kanonnen, bestonden allemaal al in de tijd, leent zich natuurlijk perfect voor een bergje sharkcards :P

Maar buiten dat, zal hem eerder rond de gameplay zelf worden, de diverse modus (PVE/PVP) en de precieze settings qua verhaallijn. Nu was GTA nog enigszins te spelen met de controls, dat is bij RDR natuurlijk compleet ander verhaal.

Gok initieel wel wat co-op missies zoals je ze had in SP (treintje overvallen, bankje, dat zut), maar natuurlijk ook een battle royal modus, hoort elke game wel te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SinergyX schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:09:
[...]

Immers,
spoiler:
Ufo's en robots zitten ook al in de game, zelfs een 'flying device'

gatlingguns (bestaan al sinds 850's), armored koetsen en natuurlijk 'railroad batteries', zware kanonnen, bestonden allemaal al in de tijd, leent zich natuurlijk perfect voor een bergje sharkcards :P

Maar buiten dat, zal hem eerder rond de gameplay zelf worden, de diverse modus (PVE/PVP) en de precieze settings qua verhaallijn. Nu was GTA nog enigszins te spelen met de controls, dat is bij RDR natuurlijk compleet ander verhaal.

Gok initieel wel wat co-op missies zoals je ze had in SP (treintje overvallen, bankje, dat zut), maar natuurlijk ook een battle royal modus, hoort elke game wel te hebben :P
Arg dat pvp gebeuren van GTA V vond ik dus weer allemaal niks aan, het enige wat mij een beetje kon interesseren was het free roam gedeelte (gta v beviel mij totaal niet eerlijk gezegd).
Geld verdienen / craften en toffe dingen kopen / maken, dat is iets wat ik wel zie zitten bij RDR2 online. Bijvoorbeeld zo'n ruige koets dat je even je familieleden/vrienden ophaalt tijdens een potje online gamen, stap maar in jongens en dan de boel gek maken :D

Ook het hunten wat mij ontzettend goed bevalt (bij TR, FarCry, AC etc boeide het mij ook weer totaal niks) zal ik veel gaan doen (zolang dat ook nut heeft net als bij de single player).

Shark cards achtig iets zal er vast wel komen maar dat is allemaal niks voor mij, vooral niet bij een spel als RDR2 wat ik echt tof vind om te spelen. Waarom speeltijd besparen en ingame geld kopen met € indien je plezier kan hebben door het te spelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat laatste lijkt mij wel heel sterk eigenlijk, ten eerste zou ik niet weten hoe ze dat moeten doen en ten tweede is een glitch gebruiken natuurlijk puur je eigen keuze.

Ik heb het overigens wel geprobeerd, bij mij kwam de staaf 2x extra na het oppakken.
Ik heb toen mijn safe ervoor weer gepakt en door gespeeld, lijkt mij een behoorlijke druk op de ervaring leggen namelijk.
uchiha tijntje schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:05:
[...]

Als je klaar bent met een missie vragen ze af en toe (niet heel vaak hoor) of je mee terug wilt naar het kamp of dat je zelf op je eigen houtje terug gaat. Ik heb altijd gekozen voor de laatste optie, want dan kan ik onderweg nog bloemen plukken :+
En als je dan kiest voor "Ik ga mee naar het kampf" dan ben je daar ineens ofz?
Ik heb dat dus nog geen 1x gezien tot nu toe :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Weet iemand hoe je meer wapens standaard met Arthur mee kan dragen? Het enige wat ik standaard bij me heb zijn mijn handpistool en revolver. De andere wapens pak ik via mijn paard, maar dan gaan ze automatisch weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Laatst online: 20:18
Is er ook maar iemand die al die nutteloze perks/outfits aan het unlocken is? Kost je veel te veel tijd en levert je in principe heel weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soccer98 schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:38:
Weet iemand hoe je meer wapens standaard met Arthur mee kan dragen? Het enige wat ik standaard bij me heb zijn mijn handpistool en revolver. De andere wapens pak ik via mijn paard, maar dan gaan ze automatisch weer terug.
Als je op je paard gaat zitten, doet hij ze altijd na bepaalde tijd weer terug op je paard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:43:
Is er ook maar iemand die al die nutteloze perks/outfits aan het unlocken is? Kost je veel te veel tijd en levert je in principe heel weinig op.
Ik probeer de outfits die ik echt tof er uit vind zien wel te unlocken. :) Heb de white bison outfit continue aan, ook al is het soms te warm. :P

Ben zojuist net even een stukje aan het spelen op een andere tv. Een standaard LCD 46 inch, maar mijn god wat is dat weer even wennen ten opzichte van mijn eigen tv. Ik kan me dus best voorstellen dat mensen, zeker op de niet X en de Pro in combinatie met een normale LCD misschien wat teleurgesteld zijn in de graphics. Maar ik kan je dan ook echt wel een OLED 4K aanraden in combinatie met een One X. Dan is deze game gewoonweg magistraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:20:
[...]

Dat laatste lijkt mij wel heel sterk eigenlijk, ten eerste zou ik niet weten hoe ze dat moeten doen en ten tweede is een glitch gebruiken natuurlijk puur je eigen keuze.

Ik heb het overigens wel geprobeerd, bij mij kwam de staaf 2x extra na het oppakken.
Ik heb toen mijn safe ervoor weer gepakt en door gespeeld, lijkt mij een behoorlijke druk op de ervaring leggen namelijk.

[...]

En als je dan kiest voor "Ik ga mee naar het kampf" dan ben je daar ineens ofz?
Ik heb dat dus nog geen 1x gezien tot nu toe :)
Heb hem net getest en werkte gelijk, kon 30x die gold bar pakken. Heb het alleen niet gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:24:
[...]

er zit een auto save in, maar ik sla altijd even handmatig op voordat ik hem afsluit.

zit in het menu onder story geloof ik.
Ok, zal even zoeken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
Jack_Mojo schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:43:
Ik heb een pak gekocht in Saint Denis en dat bevalt me uitstekend. Wil alleen nog eens testen met andere kleren of men je er aan herkent, verder heb ik geen behoefte om me telkens te verkleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Kun je wapens ook 'weggooien'? Ik zit hier met een paar 'worn' exemplaren waar ik vanaf wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Laatst online: 20:18
huiz schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:36:
[...]

Ik heb een pak gekocht in Saint Denis en dat bevalt me uitstekend. Wil alleen nog eens testen met andere kleren of men je er aan herkent, verder heb ik geen behoefte om me telkens te verkleden.
Ja dat is prima inderdaad, heb ik ook. Maar om zo'n outfit/perk te unlocken bij Pearson/trapper/fence waar je de hele dag mee bezig bent en in principe niets aan hebt vind ik wat overdreven.
Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online

PC topic: [PC] Red Dead Remption 2

- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!

Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"

Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.