Heb volgens mij nog nooit zo naar een game uitgekeken als deze, eind oktober kan voor mij niet snel genoeg komen.
Die staat hier al even in huis. Ongeacht of ik nu Horizon, Uncharted of Forza 7 opstart is het alswoutr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:19:
Hiervoor haal ik een 4K Oled in huis 😍

Ik voorzie een nieuw record voor het verkochte aantal games op dag 1. Wat is Rockstar toch een top bedrijf 

😆 - Denk ook eens om ;)
Aah wat is die trailer fet zeg. Nu nog duimen voor een Online gedeelte.
Dat van je eigen bende lijkt mij daar uitermate geschikt voor.
Dat van je eigen bende lijkt mij daar uitermate geschikt voor.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb hem voor € 45,49 bij Wehkamp, 19-12-2016 besteld.theduke1989 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:37:
zijn er nog leuke adresjes om de game te kopen. hij is niet echt goedkoper op geworden. heb helaas de actie van YGZ gemist was toen 47,-

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Blijf het bizar vinden dat ze een Collectors edition uitbrengen zonder spel.
Ik ben benieuwd naar de grafische en framerate verschillen tussen de reguliere Xbox One en de One X! Ik kan me voorstellen dat zo ver in de huidige console generatie het wel loont om de geüpgrade versie te kiezen.
Wat ziet de game er prachtig uit zeg! De sfeer, het licht, de omgevingen. De mogelijkheden om je eigen pad te kiezen spreken mij erg aan. Ook het jagen en alle side quests.
Wat duurt 26 oktober dan nog lang..
Wat duurt 26 oktober dan nog lang..
Dit was een gameplay part 1, blijkbaar komt er dan ok nog een part 2 of meer. Dus hopelijk binnenkort nog een trailer om ons zoet te houden tot eind oktober 

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
RS kennende doen ze dat niet al te vaak. Den vaak 2-4 trailers and that's it. Voor hun is dat niet zo'n probleem. Men koopt het toch wel.Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:52:
Dit was een gameplay part 1, blijkbaar komt er dan ok nog een part 2 of meer. Dus hopelijk binnenkort nog een trailer om ons zoet te houden tot eind oktober
Te veel is ook niet leuk, soms komt er een uur gameplay vrij voor de release, ik snap niet dat je zoiets zou gaan kijken.
Ik denk dat er nog 2 trailers komen.
Ik verwacht nog 1 met een beetje meer info over missies en side activiteiten en eentje over online. En laat het inderdaad vooral teasen blijven. Ik wil op 27 oktober rond een uur of 11 erachter komen dat ik vergeten ben te gaan slapen 

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
2 jaar vooruit gepreorderd hahaJumpman schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:18:
[...]
Ik heb hem voor € 45,49 bij Wehkamp, 19-12-2016 besteld.

Anoniem: 337891
Net voor de release van gtaV was ik op een vrijgezellenweekend. Daar was toevallig een graphicsman van Rockstar Leeds bij. Leuke gast. Helemaal strak qua communicatie over gtaV. Precies hoe Rockstar hyped deed hij het ook. Trots op wat hij gedaan had en hee mysterieus over wat er exact op je stond te wachten. Het enige dat ik hoorde was waar er in de bergen iets leuks te vinden was. Op release dag gekeken. Was het de wc die random tussen de bergen stond. Echt gaaf om te zien dat ook de medewerkers daar snappen wat de waarde van de marketing van hun product is.theduke1989 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:56:
[...]
RS kennende doen ze dat niet al te vaak. Den vaak 2-4 trailers and that's it. Voor hun is dat niet zo'n probleem. Men koopt het toch wel.
De andere spellen makers daar lulde gewoon over precies wat 'hun' spel ging doen. Daar zat die kerel van Rockstar heel anders in.
YGZ heeft nu 7,5% korting met code KORTINGAUG, dan wordt de prijs € 49,67theduke1989 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:37:
zijn er nog leuke adresjes om de game te kopen. hij is niet echt goedkoper op geworden. heb helaas de actie van YGZ gemist was toen 47,-

Das wel een nette prijs maar ik vertrouw het nooit zo, altijd bang dat de game te laat geleverd gaat worden. Bij de Mediamarkt kun je hem op de releasedag ook oppikken voor 55,-
Release is op een vrijdag, dat is wel gunstig
Release is op een vrijdag, dat is wel gunstig

[Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2018 13:02]
Persoonlijk heb ik daar wel goede ervaringen mee (ook bij andere webshops). Bij YGZ lijkt het ook wel goed te zitten als ik de reviews mag geloven: https://www.budgetgaming.nl/shopsurvey/winkel-115.html
Ik waag het er maar op, moet op vrijdag sowieso gewoon werken dus anders begin ik zaterdag wel.
Worden nog wel hele lange maanden, hopelijke verzachten de volgende gameplay trailers de pijn een beetje....
Ik waag het er maar op, moet op vrijdag sowieso gewoon werken dus anders begin ik zaterdag wel.
Worden nog wel hele lange maanden, hopelijke verzachten de volgende gameplay trailers de pijn een beetje....
Mja komt er weer 3,95 verzending kwijt is die weer net zo duur als bij de mm releaseRacierox schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:12:
[...]
YGZ heeft nu 7,5% korting met code KORTINGAUG, dan wordt de prijs € 49,67

A person who never made a mistake never tried anything new.
Brievenbus post is gewoon gratis hoorNick25 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:22:
[...]
Mja komt er weer 3,95 verzending kwijt is die weer net zo duur als bij de mm release

Volgens mij was het YGZ dat er bekend om staat soms wel eens een dag eerder al games te verzenden. Alleen zullen ze dat bij een game als RDR2 niet doen. 

Waarom het risico lopen om de game niet opgestuurd te krijgen op de dag van de release. Gewoon lekker naar de MM gaan en m daar ophalen.
-ook al zit er 6-7 euro prijsverschil in-
-ook al zit er 6-7 euro prijsverschil in-
[Voor 14% gewijzigd door ScreamGT op 10-08-2018 14:08]
Waarom maakt het uit om de game een dag later te krijgen? Als je daarmee 6 of 7 euro kunt besparen is dat toch prima. Blijf toch een Nederlander he 

Nee niks ervan!Poulske schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:46:
Waarom maakt het uit om de game een dag later te krijgen? Als je daarmee 6 of 7 euro kunt besparen is dat toch prima. Blijf toch een Nederlander he
Ik heb hem digitaal gekocht (merk toch dat ik dat switchen van discs vervelend vind) en zal gewoon klaar zitten op het moment dat hij gespeeld kan worden. Maakt niet uit hoe laat het is. De dagen ervoor hou ik rekening daarmee met mijn slaapritme

Bij echt grote releases kan het bij de MediaMarkt ook snel gaan. Destijds was GTA 5 meen ik niet heel goed verkrijgbaar (of 's nachts in de rij staan).
Ik ben ook niet zo van het pre-orderen, deze keer wel weer een keer gedaan.
Ik ben ook niet zo van het pre-orderen, deze keer wel weer een keer gedaan.
De hele pre-order wel/niet discussie is weer van start gegaan zo te zien. Ik persoonlijk pre-order nooit, enkel en alleen omdat er altijd wel een lokale Intertoys winkel is die de game 3/4 dagen voor de release date verkoopt. Dat is me tot nu toe bij elke grote titel altijd wel gelukt 

All aboard the hype train!Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:01:
Te veel is ook niet leuk, soms komt er een uur gameplay vrij voor de release, ik snap niet dat je zoiets zou gaan kijken.

Dat wordt voor mij midden in de nacht staan wachten bij de game winkel, om vervolgens naar huis te racen en eerst 3 uur het spel installerenSparksNL schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:59:
De hele pre-order wel/niet discussie is weer van start gegaan zo te zien. Ik persoonlijk pre-order nooit, enkel en alleen omdat er altijd wel een lokale Intertoys winkel is die de game 3/4 dagen voor de release date verkoopt. Dat is me tot nu toe bij elke grote titel altijd wel gelukt

[Voor 47% gewijzigd door Bensimpel op 10-08-2018 20:39]
😆 - Denk ook eens om ;)
Edit
[Voor 99% gewijzigd door Mldn op 10-08-2018 21:33]
Waar ik echt het meest op hoop is toch goede physics, ik vind GTA5 mooier dan IV maar wat was dat een stap achteruit wat physics betreft, maar ga er wel vanuit dat ze het goed voor elkaar hebben.
Ook pre-order gezet voor de normale editie. Wel gelijk de complete hardcover collectors edition guide erbij gekocht. Jammer dat de guide ook pas uitkomt tegelijk met de game.
Alleen met een redelijk verse baby hoop ik toch nog wat uurtjes te kunnen gaan maken
Alleen met een redelijk verse baby hoop ik toch nog wat uurtjes te kunnen gaan maken

[Voor 21% gewijzigd door 1063865 op 11-08-2018 15:06]
Klopt dit doen ze vaak, ik heb Xenoverse 2 toen 3 dagen te vroeg gehad.dutchgio schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:04:
Volgens mij was het YGZ dat er bekend om staat soms wel eens een dag eerder al games te verzenden. Alleen zullen ze dat bij een game als RDR2 niet doen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Ik lees dat RDR2 op de XoneX native 4K en HDR gaat ondersteunen.
https://www.pu.nl/artikel...-4k-en-hdr-op-xbox-one-x/
Op andere websites lees ik dat de Ps4Pro 4K ondersteuning biedt. Over HDR kan ik voor de Ps4(pro) niets vinden. Ga ervan uit dat HDR ondersteuning gewoon aanwezig is, dat boeit me meer dan meer pixels.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de XoneX RDR2 native 4K gaat draaien. Ben ook wel benieuwd op welke manier de pro 4K ondersteuning biedt. 1440p CB naar 2160p zou ik al heel wat vinden.
https://www.pu.nl/artikel...-4k-en-hdr-op-xbox-one-x/
Op andere websites lees ik dat de Ps4Pro 4K ondersteuning biedt. Over HDR kan ik voor de Ps4(pro) niets vinden. Ga ervan uit dat HDR ondersteuning gewoon aanwezig is, dat boeit me meer dan meer pixels.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de XoneX RDR2 native 4K gaat draaien. Ben ook wel benieuwd op welke manier de pro 4K ondersteuning biedt. 1440p CB naar 2160p zou ik al heel wat vinden.
[Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 13-08-2018 12:36]
LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |
Native 4K lijkt me op beide consoles sterk, in geval van de PS4 Pro zal het wel om checkerboard 4K gaan.
Als de game HDR ondersteund zal dat op beide consoles zijn, volgens mij is er geen technische reden om dat op 1 van beide niet te ondersteunen. HDR is inderdaad veel belangrijker dan 4K.
De laatste trailer is gecaptured op een PS4 Pro en dat zag er iig heel erg goed uit.
Als de game HDR ondersteund zal dat op beide consoles zijn, volgens mij is er geen technische reden om dat op 1 van beide niet te ondersteunen. HDR is inderdaad veel belangrijker dan 4K.
De laatste trailer is gecaptured op een PS4 Pro en dat zag er iig heel erg goed uit.
Heb toch al wat games voorbij zien komen op xbox one X die native 4k zijn. Games die op 30 fps draaien willen op zich wel op de X. Far cry 5 ziet er ook subliem uit, hetzelfde geld voor AC origins. Weet alleen niet of die ook native op 4k draait.Chaoss schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:59:
Native 4K lijkt me op beide consoles sterk, in geval van de PS4 Pro zal het wel om checkerboard 4K gaan.
Wat ik zei, liever HDR dat verschil zie je vanaf de bank, 4K niet.
Alle beelden van de laatste trailer waren van de ps4(neem aan pro).
Ziet er goed genoeg uit. Dus al zou de x 4k doen who the f cares... Verschil tussen checkerboarding 4k ( goed geïmplementeerd) en native 4k is voor denk 99% van de mensen niet eens te zien.
Tenzij je een 65 inch 4k tv hebt en er een halve meter vanaf zit.
Plus zoals al veel vaker g3zegd schijnt hdr veel meer impact te hebben dan 4k.
Zelf helaas het geld niet voor 4k hdr oled tv.. dus moet het doen met mn 42 inch 1080peasant tv.
Dus ja leuk voor de x eigenaren dat ie mogelijk 4k doet, maar denk dat er weinig mensen zijn die daar een x voor halen.
Sowieso gaat de pc versie die vast wel komt gewoon beste versie worden. Zoals verwacht.
Ziet er goed genoeg uit. Dus al zou de x 4k doen who the f cares... Verschil tussen checkerboarding 4k ( goed geïmplementeerd) en native 4k is voor denk 99% van de mensen niet eens te zien.
Tenzij je een 65 inch 4k tv hebt en er een halve meter vanaf zit.
Plus zoals al veel vaker g3zegd schijnt hdr veel meer impact te hebben dan 4k.
Zelf helaas het geld niet voor 4k hdr oled tv.. dus moet het doen met mn 42 inch 1080peasant tv.
Dus ja leuk voor de x eigenaren dat ie mogelijk 4k doet, maar denk dat er weinig mensen zijn die daar een x voor halen.
Sowieso gaat de pc versie die vast wel komt gewoon beste versie worden. Zoals verwacht.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dan nog, het verschil tussen Full HD en 4K zie je op 2-3 meter afstand op een 50" tv al niet eens.
Maar goed offtopic enzo, Rockstar kom maar op met gameplay trailer #2!
Maar goed offtopic enzo, Rockstar kom maar op met gameplay trailer #2!
[Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2018 20:32]
@jori040 het is amper een loot game. Je hoeft niet te looten om verder te komen. Maar het verhaal volgen.
Ik denk dat deel 2 juist echt loot game geworden is wat erg jammer is. Maar goed het is ook hoe goed ze het hebben ge-implementeerd.
Ik denk dat deel 2 juist echt loot game geworden is wat erg jammer is. Maar goed het is ook hoe goed ze het hebben ge-implementeerd.
Om meer binding te krijgen met de gebieden in een open-wereld vind ik het leuk als je de keuze hebt om wat loot te verzamelen in wat voor vorm dan ook.theduke1989 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:36:
@jori040 het is amper een loot game. Je hoeft niet te looten om verder te komen. Maar het verhaal volgen.
Op wat voor basis denk jij dan dat Red Ded 2 nu wel een loot game gaat worden ?
[Heb de eerste Red Ded niet gespeeld]
@jori040 in RDR1 kon je bijvoorbeeld op speciale gebieden beren jagen hun slachten en doorverkopen dit soort loot had niet echt veel impact op de game.
rde2 daarin tegen dnek ik meer aan looten.
rde2 daarin tegen dnek ik meer aan looten.
In vergelijk met Fallout zal het niets voorstellen. Neergeschoten vijanden kun je vast weer loten voor ammo en cash. Verder kun je jagen op dieren deze kun je eten of doorverkopen. En in deeltje 1 kon je nog plantjes/kruiden zoeken.
RDR is meer een actie game dan het een rpg is.
RDR is meer een actie game dan het een rpg is.
Ik zie het zo gebeuren. God of War en Uncharted 4 verzonden ze ook eerder.dutchgio schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:04:
Checkerboard? Is er überhaupt al een third party dev die dit heeft gebruikt?Chaoss schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:59:
Ik ziet eerder een dynamische resolutie op beide, waarbij X wat vaker 2160p aantikt of daarbij in de buurt komt. Beetje zoals FC5 en AC Origins.
1920x2160 is de resolutie van de ps4 pro.
Dat is 12.5 procent meer dan 1440p wat de meeste 3rd party games doen op de pro(wat dus vaak beetje gemakkelijke ports zijn vanaf de ps4 ipv kijken naar checkerboarding waar de ps4 pro met extra hardware aanboord juist voor gemaakt is) maar had liever gezien checkerboarding 4k en een 1080p enriched graphics setting... Jammer dat er zo gepushed word voor pixels terwijl er veel meer grafische effecten zijn die veel meer impact hebben dan resolutie die dus gepushed kunnen worden als ze een al hele nette 1080p resolutie gebruiken..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
@v8power67 Dat is dan op basis van de pixel count die DF heeft gedaan op de trailer van R* maar daar nog niet definitief volgens mij. Checkerboarding zoals in Horizon zou het mooiste zijn denk ik.
Wat een stilte hier voor zo'n grote titel,
Nieuwe informatie:
Nieuwe informatie:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Nice, sfeervol.
Nog 1,5 maand tot de release, ben benieuwd wanneer de volgende gameplat trailer komt!
Nog 1,5 maand tot de release, ben benieuwd wanneer de volgende gameplat trailer komt!
Over het algemeen laat Rockstar ook niet zo heel veel informatie vrij, waardoor er ook weinig te speculeren valt over deze titel. Ik kan bijna niet wachten tot de releasedate, maar dat moet nog wel even.G_Dragon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:15:
Wat een stilte hier voor zo'n grote titel,
Er gingen ook verhalen rond over een gameplaysessie die gehouden was voor Gamestop medewerkers, waarin RDR2 werd bestempeld als saaie game en als paardrijsimulator (waarbij termen als in slaap vallen van de gameplay werden genoemd). Anderen wuifden dit weer weg met de melding dat de gameplay lastig alles kan laten zien in een 20 minuten durende demo. Ik ben benieuwd naar wat het wordt. Hier nog het artikel waarin dit beschreven wordt: https://www.eurogamer.net...-2-demo-put-them-to-sleep
Zelf heb ik nog wel mijn vraagtekens over het zorgen voor je settlement enzo, benieuwd hoe dit gaat werken en of je hier echt veel tijd in moet stoppen om de mensen tevreden te houden en je te laten steunen.
Latin capital letter y with diaeresis
@YdieresiS Als de demonstratie saai is en puur over de technische dingen gaat en verder niet over de gameplay dan snap ik wel dat je als bezoeker/recensent in slaap valt. 

"When you grow up your heart dies"
Ja rockstar brengt weinig/niets naar buiten, doen ze bij geen enkele game, logisch dat het hier dan rustig is. Toen de vorige gameplay trailer uit kwam was het hier wel een aantal dagen 'druk'. Ik kan hier wel elke dag posten dat ik zin heb in de game maar dat heeft ook geen nut
Er is gewoon weinig te melden of te discussiëren.
Maar de 2'de gameplay trailer zal deze maand wel uitkomen, dan leeft de hype wel weer op.
Ik heb nog steeds zin in de game, die commentaren van die gamestop medewerkers hecht ik geen waarde aan. In RDR1 vond ik het ook heerlijk om gewoon wat rond te lopen/rijden. Beetje verkennen, jagen en random encounters doen. Als je dat saai vindt dan is dit misschien niet de game voor jou, of moet je gewoon door het verhaal heen rushen.

Maar de 2'de gameplay trailer zal deze maand wel uitkomen, dan leeft de hype wel weer op.
Ik heb nog steeds zin in de game, die commentaren van die gamestop medewerkers hecht ik geen waarde aan. In RDR1 vond ik het ook heerlijk om gewoon wat rond te lopen/rijden. Beetje verkennen, jagen en random encounters doen. Als je dat saai vindt dan is dit misschien niet de game voor jou, of moet je gewoon door het verhaal heen rushen.
[Voor 31% gewijzigd door Chaoss op 07-09-2018 13:21]
Volgens mij zou die bedoeld moeten zijn om de klanten goed te kunnen informeren. Als het echt een tech demo is geweest dan hebben ze daar de plank een beetje mis geslagen denk ik. Ik heb me net als @Chaoss ook prima vermaakt met de rustige stukken in RDR1. Ook het jagen vond ik wel even lekker om te doen. Ik hoop dus dat er naast de normale missies genoeg is te doen om je bezig te houden, zonder dat het echt een stuk is dat je moet doen om iedereen maar tevreden te houden (GTA IV idee). We gaan het zien over anderhalve maand.sjaool schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:45:
@YdieresiS Als de demonstratie saai is en puur over de technische dingen gaat en verder niet over de gameplay dan snap ik wel dat je als bezoeker/recensent in slaap valt.
Beter de rust hier dan steeds dezelfde (open deur) voorspellingen en vragen van de reddit sub 
Ik ben zelf wel voorstander van de wat langere rijtochten. In RDR1 vond ik ze nog wat kort vaak, en dat je veel te veel NPCs tegen kwam. In mijn kijk naar het wilde westen was het juist zo dat je tijden lang niemand tegen kwam, alleen wildernis en zo af en toe een farm of een enkele ruiter. In RDR1 kom je ze om de paar seconden tegen.
Als ze een zelfde teleportsysteem gebruiken als in 1 kan dat ook best. Dan gebruik je dat gewoon als je geen zin hebt om wat langer te rijden. In GTA5 voegt het rijden van Paleto Bay naar LS weinig toe aan de sfeer van het spel, in RDR is dat voor mij een enorm element ervan.

Ik ben zelf wel voorstander van de wat langere rijtochten. In RDR1 vond ik ze nog wat kort vaak, en dat je veel te veel NPCs tegen kwam. In mijn kijk naar het wilde westen was het juist zo dat je tijden lang niemand tegen kwam, alleen wildernis en zo af en toe een farm of een enkele ruiter. In RDR1 kom je ze om de paar seconden tegen.
Als ze een zelfde teleportsysteem gebruiken als in 1 kan dat ook best. Dan gebruik je dat gewoon als je geen zin hebt om wat langer te rijden. In GTA5 voegt het rijden van Paleto Bay naar LS weinig toe aan de sfeer van het spel, in RDR is dat voor mij een enorm element ervan.
ben erg benieuwd naar het online gedeelte, lijkt me erg leuk om een bende te hebben en de boel een beetje onveilig te maken xD.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Dat kwam in mijn optiek meer omdat je gewoon totaal geen gevoel van schaal kreeg van die map. Alles was veel te klein en te kort op elkaar. Niet gek ook met de consoles toen, maar ook GTA5 heeft er last van. San Andreas is de laatste R* titel waarbij ik de schaal enigszins geloofde. Veel andere games doen dit echt veel beter wat mij betreft.Trevor schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:35:
Beter de rust hier dan steeds dezelfde (open deur) voorspellingen en vragen van de reddit sub
haha dat klopt, als je kijkt hoe groot de map is in RDR dan lijkt het ongeveer de grootte van het dorp waar ik woon te zijn
de 'bergen' ook, zelden meer dan een meter of 20 tot 30 hoog.
GTA is inderdaad ook vrij klein, maar daar had ik er persoonlijk minder last van, het ademde wat meer grootte vond ik.
Het mooiste (imo) zou een map van zo 500 bij 500 kilometer zijn. Maar ik denk dat het nog wel heel lang gaat duren voor dat dat in een rockstar game echt mogelijk gaat worden. (Uiteraard is dan een fast travel systeem ook wel een vereiste.
)

GTA is inderdaad ook vrij klein, maar daar had ik er persoonlijk minder last van, het ademde wat meer grootte vond ik.
Het mooiste (imo) zou een map van zo 500 bij 500 kilometer zijn. Maar ik denk dat het nog wel heel lang gaat duren voor dat dat in een rockstar game echt mogelijk gaat worden. (Uiteraard is dan een fast travel systeem ook wel een vereiste.

offtopic:
Ik heb ooit zo een trucksimulator gespeeld. En ook omdat het schaalgevoel te klein was weer snel aan de kant gelegd. Het lastige is natuurlijk alleen wel dat waar ik juist van wat realistischer reistijden hou anderen dat als een enorm minpunt zullen zien.
Ik heb ooit zo een trucksimulator gespeeld. En ook omdat het schaalgevoel te klein was weer snel aan de kant gelegd. Het lastige is natuurlijk alleen wel dat waar ik juist van wat realistischer reistijden hou anderen dat als een enorm minpunt zullen zien.
Mwah het gevoel voor schaal hangt van veel meer factoren af dan grootte. Het is ook gewoon hoe alles is ontworpen. AC Origins en Black Flag geven mij beide een heel goed gevoel voor schaal. Horizon Zero Dawn ook, ondanks dat je binnen 20 minuten jungle, sneeuw en woestijn tegen kan komen. Ik vind R* er gewoon niet zo heel sterk in.Trevor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:24:
haha dat klopt, als je kijkt hoe groot de map is in RDR dan lijkt het ongeveer de grootte van het dorp waar ik woon te zijnde 'bergen' ook, zelden meer dan een meter of 20 tot 30 hoog.
Het mooiste (imo) zou een map van zo 500 bij 500 kilometer zijn. Maar ik denk dat het nog wel heel lang gaat duren voor dat dat in een rockstar game echt mogelijk gaat worden. (Uiteraard is dan een fast travel systeem ook wel een vereiste.)
offtopic:
in black flag leek de wereld idd echt heel groot terwijl je met je schip vrij snel door de wereld heen kon varen.
in horizon zero dawn lijkt de wereld vooral groot doordat je in het begin niet te ver kan afdwalen omdat de vijanden dan gewoon te lastig worden, het gevoel werd een klein beetje verpest door fast travel.
bij Gta V snap ik wel waarom de wereld niet te groot is gemaakt, allemaal leuk een wereld van 500km bij 500km maar als je daar te vaak door heen moet reizen word het om een gegeven moment meer reizen dan lekker gamen. ik vond dat vroeger in wow echt een ramp om op sommige plekken te komen, dan was je 30 minuten aan het vliegen....BORING!
in horizon zero dawn lijkt de wereld vooral groot doordat je in het begin niet te ver kan afdwalen omdat de vijanden dan gewoon te lastig worden, het gevoel werd een klein beetje verpest door fast travel.
bij Gta V snap ik wel waarom de wereld niet te groot is gemaakt, allemaal leuk een wereld van 500km bij 500km maar als je daar te vaak door heen moet reizen word het om een gegeven moment meer reizen dan lekker gamen. ik vond dat vroeger in wow echt een ramp om op sommige plekken te komen, dan was je 30 minuten aan het vliegen....BORING!
Het ding is ook dat Rockstar zich veel meer op detail richt. Daar zit ook werk in. Dat is bij bijvoorbeeld Bethesda en Ubisoft weer het tegenovergestelde. Skyrim geeft je echt een gevoel van schaal, maar je komt wel zes keer dezelfde soort dorpjes tegen. Assassin's Creed Origins net zo. Enorme map, maar een derde is gewoon woestijn waar geen reet aan is gedaan.
Volgens mij is dat technisch geen probleem meer en zitten er geen limieten aan de engine of hardware, omdat die alleen het deel van de wereld renderen dat je nodig hebt. De beperking is denk ik meer het uitwerken van de wereld/modellen/textures.Trevor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:24:
Het mooiste (imo) zou een map van zo 500 bij 500 kilometer zijn. Maar ik denk dat het nog wel heel lang gaat duren voor dat dat in een rockstar game echt mogelijk gaat worden. (Uiteraard is dan een fast travel systeem ook wel een vereiste.)
Het is ook maar wat je een voordeel vindt, leuk dat gevoel van realistische kaart maar dat zorgt er ook voor dat er of minder variatie is of dat de kaart erg groot wordt. Black Flag zit bv veel minder afwisseling in dan RDR1.
Ik vond de map van RDR1 prima, juist de variatie maakt het leuk, jah het is niet realistische dat je binnen een straal van x kilometers diverse omgevingen hebt (bergen sneeuw, woestijn, moeras, steden etc) maar dat zorgt juist wel voor de variatie. Aan de trailers te zien heeft RDR2 diezelfde variatie en ik verwacht ook wel dat de map groter is, maar ik hoop niet dat de map Just cause achtige proporties gaat krijgen want dan ga ik alleen maar meer fast travel gebruiken.
Ik vond de map van RDR1 prima, juist de variatie maakt het leuk, jah het is niet realistische dat je binnen een straal van x kilometers diverse omgevingen hebt (bergen sneeuw, woestijn, moeras, steden etc) maar dat zorgt juist wel voor de variatie. Aan de trailers te zien heeft RDR2 diezelfde variatie en ik verwacht ook wel dat de map groter is, maar ik hoop niet dat de map Just cause achtige proporties gaat krijgen want dan ga ik alleen maar meer fast travel gebruiken.
[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 14-09-2018 17:29]
Ik vermoed wel een grote wereld maar in de laatste trailer werd al duidelijk dat je telkens een kamp ging opzetten met de rest van de karakters en daar enige tijd verbleef. Op die manier kun je je natuurlijk langzaam voortbewegen en speelt elk deel van het verhaal zich telkens af in een eigen omgeving. Er zullen best wat missies tussenzitten waar je lang moet reizen, maar Rockstar kennende zal het dan opzettelijk zijn om het wat intenser te maken.
Vergeet ook niet het blijft een game dus de critici die ik over RDR 1 hier zie vind ik een beetje vreemd. Al zou je een eeuwigheid onderweg zijn en echt totaal niks tegen komen op wat wild na. Zou ook de game snel vervelen.
Snap het sentiment wel daar niet van. Maar dan moet je echt een Wilde Westen Simulator hebben. Niet iets wat Rockstar 123 zou doen ook al zouden ze de game zo marketen.
Snap het sentiment wel daar niet van. Maar dan moet je echt een Wilde Westen Simulator hebben. Niet iets wat Rockstar 123 zou doen ook al zouden ze de game zo marketen.
Volledig mee eens! Dat is ook de reden dat de maps en werelden van Rockstar in mijn ogen altijd heel interessant zijn om doorheen te reizen; er zit ontzettend veel detail in, alles lijkt met elkaar te kloppen en je komt ook echt interessante characters tegen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de map/wereld van Far Cry 3, die vond ik echt ontiegelijk saai. En helemaal toen het tweede stuk erbij kwam dat ook nog eens heel groot was en er vrijwel hetzelfde uitzag. Dat is in mijn optiek dan ook geen leuke open wereld.Soccer98 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:26:
Het ding is ook dat Rockstar zich veel meer op detail richt. Daar zit ook werk in. Dat is bij bijvoorbeeld Bethesda en Ubisoft weer het tegenovergestelde. Skyrim geeft je echt een gevoel van schaal, maar je komt wel zes keer dezelfde soort dorpjes tegen. Assassin's Creed Origins net zo. Enorme map, maar een derde is gewoon woestijn waar geen reet aan is gedaan.
In mijn ogen heeft een open wereld gefaald als je continu aan het fast travellen bent. Dat betekent dat de wereld niet interessant is en simpelweg niet leuk is om doorheen te reizen en/of dat de gameplay die tijdens het voortbewegen door de wereld plaatsvindt te saai is. Wat ook nog kan is dat de map veel te groot is gemaakt zoals veel ontwikkelaars tegenwoordig doen (die denken dat meer beter is). Als je continu aan het fast travellen bent, wat is dan nog het nut van de open wereld?Chaoss schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:15:
Het is ook maar wat je een voordeel vindt, leuk dat gevoel van realistische kaart maar dat zorgt er ook voor dat er of minder variatie is of dat de kaart erg groot wordt. Blag Flag zit bv veel minder afwisseling in dan RDR1.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de nieuwe Spider-man dan denk ik er niet eens aan om te fast travellen. Het slingermechanisme werkt dusdanig goed en is zo leuk (en levert ook nog xp op) dat ik het veel leuker vind om op die manier door de wereld voort te bewegen dan dat ik geneigd ben om fast travel te gebruiken.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
zijn er nog mensen die dit op de ps4 gaan spelen? en dan bedoel ik online 
misschien leuk om een bende samen te stellen om samen de boel onveilig te maken.
ik ga wel eerst uitgebreid genieten van de single player dus het heeft geen haast maar ben wel benieuwd of er meer spelers zijn die het idee leuk vinden.

misschien leuk om een bende samen te stellen om samen de boel onveilig te maken.
ik ga wel eerst uitgebreid genieten van de single player dus het heeft geen haast maar ben wel benieuwd of er meer spelers zijn die het idee leuk vinden.
@Freakiebeakie ik speelde het vaak online nadat ik het had uitgespeeld.
djbosanac89 is mijn ID volgens mij. Voeg me toe. Capture the bag was altijd fun.
djbosanac89 is mijn ID volgens mij. Voeg me toe. Capture the bag was altijd fun.
mini games zijn uiteraard ook leuk maar hoop eigenlijk dat het ook zoiets krijgt als gta online , samen bank overvallen etc
Grote kans dat ik de multiplayer niet eens aan ga raken
of het moet echt zoveel beter worden dan gta online.

ygz verzond spiderman dan weer niet eerder. Dus niks over te zeggen helaas.bram1984 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:53:
[...]
Ik zie het zo gebeuren. God of War en Uncharted 4 verzonden ze ook eerder.
[...]
Wel zin in deze titel .
[Voor 8% gewijzigd door k1978 op 17-09-2018 01:52]
Omdat ze die nog niet binnen hadden. Anders wel.k1978 schreef op maandag 17 september 2018 @ 01:47:
[...]
ygz verzond spiderman dan weer niet eerder. Dus niks over te zeggen helaas.
Wel zin in deze titel .
Hier hetzelfde, ik speel games voor de story en de ervaring daar, multiplayer kan we niet echt boeien, GTA Online wel eens geprobeerd, maar daar was ik ook weer snel klaar mee. Als ze het echt anders in elkaar steken en er een beetje verhaal en progressie in zit, dan zal ik het wel proberen.Chaoss schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:51:
Grote kans dat ik de multiplayer niet eens aan ga rakenof het moet echt zoveel beter worden dan gta online.
Ik kijk er juist heel erg naar uit. Zeker de eerste jaren waar de nadruk nog lag op heists, contact missies en normaal racen vond ik erg tof. Dat zijn zaken die perfect in RDR kunnen. Van vliegende voertuigen en over powered spul verwacht ik weinig last te krijgen. Uiteindelijk zal het wel een grindfestijn worden, maar hopelijk wel een beetje op basis van goed samenwerken en niet echt enorm veel grieving.
voeg me maar toe voor online variant.
helemaal eens met Trevor...begin van GTA met heists en missie's was echt leuk om te doen met de tweakerscrew. hierna teveel een grind met de belachelijke prijzen van voertuigen boten e.d.
Hoop echt dat RD2 niet teveel deze richting op gaat, prima dat je moeite moet doen voor bepaalde geweren/paarden of camp sites, echter moet het geen sharkcard fest worden.
helemaal eens met Trevor...begin van GTA met heists en missie's was echt leuk om te doen met de tweakerscrew. hierna teveel een grind met de belachelijke prijzen van voertuigen boten e.d.
Hoop echt dat RD2 niet teveel deze richting op gaat, prima dat je moeite moet doen voor bepaalde geweren/paarden of camp sites, echter moet het geen sharkcard fest worden.
Ach, zolang er geen vliegende paarden die lasers uit hun reet schieten worden toegevoegd vind ik het allemaal best.
Dat verpest de hele GTA online ervaring. Debiele voertuigen voor teveel cash waar je als leek niet tegenaan kan boksen.
Dat verpest de hele GTA online ervaring. Debiele voertuigen voor teveel cash waar je als leek niet tegenaan kan boksen.
@Freakiebeakie mijn PSN is: srvdp
Ik verwacht wel dat online weer goed gaat werken, en dat is altijd leuker met een groep.
Zolang er maar niet een onrealistische grind in zit zoals GTA Online.
Ik verwacht wel dat online weer goed gaat werken, en dat is altijd leuker met een groep.
Zolang er maar niet een onrealistische grind in zit zoals GTA Online.
Ik kan niet wachten tot hij uitkomt. Ik heb er echt zin in.
Ik denk dat de map giga groot is als ik zie hoeveel landschappen erin zitten met dorpen en stadjes.

@srvdp , naja in elk spel zit tegenwoordig wel grinden, het is onmogelijk om een spel zo vol te proppen met verschillende manieren om geld te verdienen dat het niet als grinden voelt. In gta online is het nu opzich wel leuk alleen is het lastig goeie groepen te vinden.moet wel zeggen dat het te lang duurde voordat het online gedeelte genoeg updates kreeg om de sleur er een beetje uit te halen,. Als R* een beetje heb opgelet dan doen ze het hier hopelijk beter
. Ik hoop bv op een paar bank overvallen of overval op rijdende treinen etc.
Of vijandige bendes aanvallen in hun kamp.
Het is jammer dat er zo weinig bekend is van het online gedeelte
@garrow, sharkcards zijn voor luie mensen, met een goeie groep kan je vrij eenvoudig veel geld verdienen in gta online. Zeker nu met de doomsday heist kan je vrij snel je zakken vullen

Of vijandige bendes aanvallen in hun kamp.
Het is jammer dat er zo weinig bekend is van het online gedeelte

@garrow, sharkcards zijn voor luie mensen, met een goeie groep kan je vrij eenvoudig veel geld verdienen in gta online. Zeker nu met de doomsday heist kan je vrij snel je zakken vullen
[Voor 12% gewijzigd door Freakiebeakie op 17-09-2018 20:38]
Heb hem een paar weken geleden speciaal ge-pre ordered zodat het als een soort cadeautje voelt als hij straks op de mat valt 

Ziet er inderdaad erg goed uit. Ik krijg er steeds meer zin in.
Ik begin het ook te overwegen (nog nooit iets preordered), maar echt goeie aanbiedingen qua pre-order zijn er niet (meer). En aan de andere kant, ik kan hem op de release dag zo oppikken bij de mediamarkt voor (waarschijnlijk) €55,- Dus echt nu heeft het ook niet.PeevdTee schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:49:
Heb hem een paar weken geleden speciaal ge-pre ordered zodat het als een soort cadeautje voelt als hij straks op de mat valt
[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 18-09-2018 15:32]
Y
Geperforeerd misschien?Chaoss schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:27:
[...]
Ik begin het ook te overwegen (nog nooit iets geperoreerd), maar echt goeie aanbiedingen qua pre-order zijn er niet (meer). En aan de andere kant, ik kan hem op de release dag zo oppikken bij de mediamarkt voor (waarschijnlijk) €55,- Dus echt nu heeft het ook niet.
Ik hoop dat ze nu meer verschillende personages gebruiken nu, in RDR1 kwam ik in een saloon eens een man tegen die 100% leek op een bandiet die ik volgens een Wanted poster moest opsnorren. Dus ik schiet die gast gelijk dood, bleek het een onschuldige burger te zijn...dvd-linden schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:41:
... en je komt ook echt interessante characters tegen...

Alle nieuwe locatieinformatie met de screenshots ook toegevoegd aan de startpost. Hoe meer ik lees en zie, hoe meer ik zin krijg in de game. Ik hoop dat het al mijn verwachtingen kan waarmaken, ik vrees namelijk dat ik er straks meer van ga verwachten dan dat ze kunnen afleveren en dat het daardoor tegen gaan vallen. Ik zal dus mijn enthousiasme een beetje moeten temperen denk ik. Meer mensen hier last van?
Is er eigenlijk iets bekend of de Mediamarkt ofzo een nachtverkoop gaat doen?
Ik niet, want ik verwacht er sowieso niet teveel van qua gameplay.YdieresiS schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:50:
Alle nieuwe locatieinformatie met de screenshots ook toegevoegd aan de startpost. Hoe meer ik lees en zie, hoe meer ik zin krijg in de game. Ik hoop dat het al mijn verwachtingen kan waarmaken, ik vrees namelijk dat ik er straks meer van ga verwachten dan dat ze kunnen afleveren en dat het daardoor tegen gaan vallen. Ik zal dus mijn enthousiasme een beetje moeten temperen denk ik. Meer mensen hier last van?

Waar ik vooral geïnteresseerd in ben, is hoe de eerste echte next gen (current gen) Rockstar titel er technisch uit gaat zien. De schaal van de wereld, hoe de wereld leeft etc. Dat soort zaken. Maar vooralsnog geen plannen om de game te halen.
Volgens mij wordt dat niet vaak meer gedaan. Ik heb ook geen idee wat RDR2 gaat doen ten opzicht GTA wat betreft verkopen maar ik denk dat de doelgroepveel kleiner is, dan is een nacht verkoop ook minder interessant.
Maar goed nog een maand, wordt wel een release day aanschaf
tenzij de volgende gameplay trailers echt heel heel erg gaan tegenvallen
Maar goed nog een maand, wordt wel een release day aanschaf

Hier deed de Mediamarkt zelfs een nachtverkoop voor de SNES mini, dus je zou haast denken dat het RDR2 ook wel zou gebeuren. 
Al viel de release van SNES mini tegelijk met Fifa 18, dus misschien deden ze het eigenlijk daarom...

Al viel de release van SNES mini tegelijk met Fifa 18, dus misschien deden ze het eigenlijk daarom...
Dat lijkt me, snes mini was zo beperkt leverbaar dat Sie toch wel uitverkocht zou raken, daar hoef je niet speciaal snachts voor open.
Zo'n nachtopening brengt de nodige kosten met zich mee dus er moet een voordeel voor de winkel zijn om snachts open te faan. Het moet inkomsten opleveren die je anders misloopt.
Maar offtopic enzo
Rock* kom eens met de volgende trailer over de brug
Zo'n nachtopening brengt de nodige kosten met zich mee dus er moet een voordeel voor de winkel zijn om snachts open te faan. Het moet inkomsten opleveren die je anders misloopt.
Maar offtopic enzo

Rock* kom eens met de volgende trailer over de brug

Ik denk dat dat van die kleinere doelgroep nog wel meevalt, check youtube en je ziet dat zelfs yters die niks te melden hebben en maar filmpjes blijven uploaden met BS inhoud super goed bekeken worden. Het is samen met gta de meest bekende R* game en er is geen concurentie als het gaat om het wilde westenChaoss schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:16:
Volgens mij wordt dat niet vaak meer gedaan. Ik heb ook geen idee wat RDR2 gaat doen ten opzicht GTA wat betreft verkopen maar ik denk dat de doelgroepveel kleiner is, dan is een nacht verkoop ook minder interessant.
De game zal ook alles behalve floppen en het is zeker de enige western game. Maar het is wel een setting waar je wat mee moet hebben, een game in een hedendaagse setting zal meer mensen aanspreken.
RDR1 is 13 miljoen keer verkocht dat is niet slecht maar ook niet heel erg veel. GTA4 is meer dan 25 miljoen keer verkocht. Taferelen als winkels die geen voorraad meer hebben etc hoef je bij deze game niet te verwachten.
RDR1 is 13 miljoen keer verkocht dat is niet slecht maar ook niet heel erg veel. GTA4 is meer dan 25 miljoen keer verkocht. Taferelen als winkels die geen voorraad meer hebben etc hoef je bij deze game niet te verwachten.
Nu vergelijk je natuurlijk wel een 1e deel van een game en een 4e deel die daardoor al veel meer bekendheid heeft gehad. Denk dat 13 miljoen voor RDR1 echt bizar veel is.Chaoss schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:38:
De game zal ook alles behalve floppen en het is zeker de enige western game. Maar het is wel een setting waar je wat mee moet hebben, een game in een hedendaagse setting zal meer mensen aanspreken.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik deed het nog enigsinds eerlijk door niet met GTA5 te vergelijken 
Ik denk ook zeker wel dat RDR2 dat de 13 miljoen gaat overreffen, maar 25 miljoen moet ik nog zien.
Neemt niet weg dat ik zelf echt wel hyped ben voor de game!

Ik denk ook zeker wel dat RDR2 dat de 13 miljoen gaat overreffen, maar 25 miljoen moet ik nog zien.
Neemt niet weg dat ik zelf echt wel hyped ben voor de game!
[Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 18-09-2018 20:47]
De setting inderdaad maar je moet ook tegen de bijzonder saaie traversal kunnen. Het enige wat je doet is rondlopen en paardrijden. Dat is wat bij mij een dergelijke game de das om doet. In Horizon vond ik dat op zich niet erg vanwege de intrigerende en geheimzinnige wereld die er viel te ontdekken met gevaar dat overal op de loer lag, maar iedereen weet inmiddels wel zo'n beetje hoe het wilde westen eruitziet. En in GTA heb je daarbij tenminste nog talloze voertuigen te land ter zee en in de lucht.Chaoss schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:38:
Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online
PC topic: [PC] Red Dead Remption 2
- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!
Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"
Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online
PC topic: [PC] Red Dead Remption 2
- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!
Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"
Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.