Ja ik had dus bijv. ruzie met iemand in het dorp. Die roepen wat en als je dan niet snel genoeg wegloopt als ze geprikkeld zijn, dan wordt het icoon rood en heb je de keuze tot vechten of weglopen. Ik durf het gevecht niet zo makkelijk aan. Mogelijk zal een partijtje op de vuist nog wel goed verlopen, maar tik je hem te hard tegen de bakkes, dan zie je al snel 'investigating' staan en moet je maken dat je uit de rode zone verdwijnt.
Soms uit het niks kom je ook wat tokkies tegen die je willen ambushen, vol van vreugde en actie begin je dan te schieten en als je dan in de buurt bent van normale burgers ben je (of althans ik) de pisang als je de schutters van het paard gaat schieten. Gaat dat wél goed zonder ongemakken, dan bestaat ook nog de kans dat een burger je aanklaagt op het moment dat je ze gaat looten (want dan ben je bezig met robbery).
Ik zal de bandana eens proberen, maar ik denk dat ze je in het dorp gek aankijken als je wilt doen alsof het gebruikt wordt om je kin warm te houden haha. Laat ik het erop houden dat het in een bepaald geval niet werkte.
spoiler:In een missie waar je iemand moet bevrijden ging die vlieger niet op. Uiteindelijk ontsnapt maar wel een dikke bounty aan je reet van bijna $100
Een vervelend zij-effect is overigens dat missies in de buurt even 'gelockt' zijn ook al ben je niet helemaal volgens het boekje bezig geweest (terwijl het moest of niemand het gezien heeft).
Wat ik ook opmerkte is dat ik een gevangene tegenkwam, en zonder met hem in gesprek te gaan wilde ik die man lekker op het treinspoor gaan leggen. Even geloot, en na 10 seconden wist hij zichzelf lost te wrikken, en had hij toch nog een revolver op zak... De lol was er snel van af want heb toen ook maar geschoten.
poor Leno schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:14:
Zelf word ik echt een beetje kriegelig van al die 500 miljoen verschillende tonics/potions/items etc met 500 miljoen verschillende opties en combinaties voor je health, stamina en dead-eye
En welke debiel bedenkt dat aimen in game normaal met L2 is, maar als je iemand wil bedreigen of onder schot houden, plots R2 is.. Waardoor ik vaak perongeluk iemand vol in zn smoel schiet, met alle gevolgen vandien

Daarover gesproken, ik durfde het niet aan, maar als je R2 dan inhoud, dan lijkt het ook dat je dan direct schiet heb ik het idee. Jij bent vast ervaringsdeskundige, kun je er wat over zeggen? Of moet je hem dan deels inhouden om te richten? Soms kun je ook L2 inhouden en met R2 dan je wapen aimen o.i.d; Vind het idd ook wat gek werken.
Ik weet niet hoe het eenieder afgaat met geld scoren, maar ik heb nog niet echt een trucje om snel wat te verdienen. Het bounty-hunten gaat op zich niet onaardig, maar ik heb niet echt het gevoel dat jagen zeer belonend werkt t.o.v de tijd die het kost. Dat staat natuurlijk los van hoe goed en mooi dat gemaakt is, want het is wel heel fraai.
Wat betreft het cores-systeem; Ik let niet echt op de gezondheid van m'n character, behalve dat ik gewoon altijd wel iets ergens gevonden heb waar hij op kan kauwen of drinken als de nood daar is. Het dead-eye systeem moet ik nog wat beter bekijken, want ik snap nu niet echt hoelang je in slowmotion blijft en hoe dat weer automatisch opgebouwd wordt. Zal ergens niet goed opgelet hebben.