Toon posts:

Gebruikersreview/blog van de Maand: Oktober 2018 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Een nieuwe maand, dus een nieuwe ronde voor het nomineren voor Gebruikersreview/blog van de Maand en de Tweakblogs.

Zoals gebruikelijk kunnen jullie nomineren in de volgende categorieën:
  • Beste gekocht (user heeft het geteste product gekocht)
  • Beste anders (user heeft het product van de fabrikant gekregen, geleend, anders)
  • Beste nieuwkomer (user heeft nog niet veel reviews op zijn naam staan)
  • Tweakblogs
Het helpt om bij je nominatie een korte omschrijving te geven over wat jij zo goed vindt aan het artikel dat je aandraagt. Is het de schrijfstijl, de foto's of de kennis? Of zijn er andere redenen?

Wil je alle in oktober gepubliceerde gebruikersreviews zien? Klik hier.
Een overzicht van de Tweakblogs vind je hier.

Veel plezier met nomineren! :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 12:29

PcDealer

HP ftw \o/

Beste nieuwkomer
Gekocht:
productreview: Cardo Scala Rider Packtalk Single review door Lennard.
Goede inkijk in wat deze user belangrijk vindt en in vergelijkin met andere producten.

productreview: Korg nanoKONTROL2 Zwart review door BUSINESSRA
Waarom en waar heeft deze user het gekocht? Wat kan er mee gedaan worden? Allemaal vermeld in deze review. Van mij niet een +3, maar wel een plekje in de schijnwerpers verdiend.
Bedankt teacup in "Gebruikersreview/blog van de Maand: Oktober 2018".

Geleend
De smartphone reviewkoning is er weer: productreview: Cat S61 Zwart review door Kiswum
Vermeld wel duidelijk waar het vandaan komt:
Ik wil bij deze CAT bedanken voor het uitlenen van deze CAT S61 smartphone.
Plaatjes van alle kanten, stats en software screenshots.

Testpanel
productreview: Sony Xperia XZ3 Zwart review door Baddie09
Wow, wat een uitgebreide review van een toestel die maximaal twee weken in zijn bezit is geweest. Erg mooi dat de community is geraadpleegd. Aanrader!

[Voor 105% gewijzigd door PcDealer op 04-11-2018 20:34]

LinkedIn WoT Cash Converter

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-03 12:04

iStijn

Tech-fanaat

Beste gekocht:

productreview: Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review door Frozen

Veel kennis over het product, duidelijke review, mooi en overzichtelijk.

Deze review helpt mij enorm bij het zoeken naar een nieuwe koptelefoon!

[Voor 32% gewijzigd door iStijn op 09-10-2018 14:13]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

iStijn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:11:
Beste gekocht:

productreview: Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review door Frozen

Veel kennis over het product, duidelijke review, mooi en overzichtelijk.

Deze review helpt mij enorm bij het zoeken naar een nieuwe koptelefoon!
Ik sluit mij bij deze aan. +1 for @Frozen. Of hij veel kennis heeft twijfel ik soms nog aan ;), maar een mooie review is het wel. Vooral ook fijn dat het zo helder is waar het product vandaan komt. :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Foritain schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:27:
[...]
Vooral ook fijn dat het zo helder is waar het product vandaan komt. :)
Dat wordt zelden aangegeven. Het wordt op prijs gesteld als dat wel standaard duidelijk werd vermeld.
Ik kan het niet vinden. Waar zag jij het staan?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

PcDealer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:21:
[...]

Dat wordt zelden aangegeven. Het wordt op prijs gesteld als dat wel standaard duidelijk werd vermeld.
Ik kan het niet vinden. Waar zag jij het staan?
Bovenaan staat duidelijk 'product gekocht' :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Foritain schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:50:
[...]
Dat is geen antwoord op je eigen stelling en mijn daarop volgende vraag. Dus de herkomst staat er niet zoals jij beweert.

"Ik heb product x gekocht bij winkel y" of "Ik heb product z bij user a geleend" zou een herkomst wel weergeven.

Bovendien is het invullen van gekocht of niet een verplichte keuze. Als het verplicht invullen daarvan al een reden is voor een nominatie...

[Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 11-10-2018 18:21]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Foritain schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:50:
[...]

Geen eigenschap van de review an sich, lijkt me geen criterium. Duidelijk is het niet. Laat staan transparant en inzichtelijk, daar valt een hoop te winnen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:22

LankHoar

Langharig tuig

Chief seems to be back with CBM! Dus mijn vote gaat uit naar:

Chief's Random Thoughts: To the moon! (Part 3)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Testpanel
Wow, wat een uitgebreide review van een toestel die maximaal twee weken in zijn bezit is geweest. Erg mooi dat de community is geraadpleegd. Aanrader!
Ik sluit mijzelf hier zeker bij aan. Een zeer noemenswaardige review.

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-03 01:24
Testpanel
Man o man. Ik heb me best gedaan, maar moet toegeven. Beste sony XZ3 review tot nu toe. Baddie09 verdient de beste testpanel review van de maand.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 00:05

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Ik mis een hoop oktober testfest liefde... :( Hier komt hij dan:

Veel aspecten besproken, mooi mix van plus- en minpunten: productreview: Acer Chromebook Spin 13 CP713-1WN-54GA review door luigi87

Mooie review van moijamie: productreview: Kingston HyperX Alloy Elite RGB (Qwerty US, Cherry MX Rood) re... Bevat essentiële informatie. Volgende keer wel een beetje RGB in de review. ;)

Super review bomvol informatie, wat mij betreft zonder twijfel de Oktober MAN: productreview: Sony Xperia XZ3 Zwart review door Baddie09

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

Gadget reviewer

pclinde schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:52:
Ik mis een hoop oktober testfest liefde... :( Hier komt hij dan:
De maand is nog niet om. Er kunnen tot en met woensdag nog reviews geplaatst worden. Ik wacht altijd minimaal tot de 1e van de volgende maand met nomineren. Er kunnen ook op het einde van de maand mooie parels binnenkomen.

p.s. wat is voor jouw de review van de maand, nieuwkomer van de maand, gesponsord van de maand en/of gekocht van de maand geworden? Daarmee kan Olaf het goed in het overzicht plaatsen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:30

Chocoball

瞧好吧!

Ligt het aan mij of wordt het nomineren van reviews steeds minder populair aangezien we nog niet voorbij de eerste pagina zijn?

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 23:16

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Chocoball schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:43:
Ligt het aan mij of wordt het nomineren van reviews steeds minder populair aangezien we nog niet voorbij de eerste pagina zijn?
Heb zelf ook dat idee, maar goed. Blijven lekker reviewen, niet dan? :D
Betrap mij er ook op dat ik niet de tijd neem om te nomineren, toch eens doen van de week.

[Voor 12% gewijzigd door Rooieduvel op 30-10-2018 10:33]

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:23
Wellicht heeft het te maken met de omslachtigheid om een blog/review te kunnen nomineren. Is het een idee om naast de review/blog header een nominatieknop te plaatsen?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wellicht kun je je tips voor Tweakers reviews in dit topic geven:
Discussietopic Userreview van de Maand

Frozen gaf een opzetje voor een feature request:
"Nomineer deze review" onder timestamp userreview
Uiteraard helpt het ook om de genomineerde te taggen en wellicht kan hij/zij ook een aantal genomineerde opgeven. Dit zorgt er ook voor dat er meer stemmen binnenkomen.

[Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 03-11-2018 12:10]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Even in een nieuw bericht:
Het begin van de maand is weer aangebroken, vandaar dat ik bij deze mijn keuzes voor de maand oktober doorgeef:

Tweakblog van de maand.
Op de 1e plek komt voor mij, de blog van @ronaldmathies, waarin hij aangeeft hoe hij het verbruik van de warmtepomp inzichtelijk maakt.
De opinie van...: Meten is weten! De Warmtepomp

Nieuwkomer van de maand.
Deze nieuwkomer bezocht begin oktober de OktoberTestFest bij Tweakers. Ik heb sinds kort een Chromebook en wat mij betreft mag dat product vaker onder de aandacht komen, met name doordat het een perfecte opvolger van een Asus Transformer tablet kan zijn. Met een Chromebook kun je namelijk ook veel Android apps installeren die je lokaal kunt draaien. Maar goed, @luigi87 geeft een zeer goede weergave van een Acer Chromebook en de review is eigenlijk +3 waardig. Als ik het zo zie, zijn er betere Chromebooks ;)
productreview: Acer Chromebook Spin 13 CP713-1WN-54GA review door luigi87

Review van de maand: Gekocht
Van gekochte artikelen, zijn er niet veel reviews die zo uitgebreid zijn beschreven als die ene van @Mister Hardware. Zijn review over de Sony Xperia XZ3 ziet er redelijk goed uit en wat mij betreft is die ook +3 waardig. Zijn review over mijn geliefde Sony, is hier te vinden:
productreview: Sony Xperia XZ3 Zilver review door Mister Hardware

Review van de maand: Overige
De beste gesponsorde review van de maand is een product dat niet vaak wordt getest, namelijk een game controller. Ik ben persoonlijk meer fan van een toetsenbord en muis, maar op een smartphone of spelcomputer wordt dat wat lastiger. @pclinde heeft een uitstekende review gemaakt over en Razer game controller.
productreview: Razer Raiju Ultimate Zwart review door pclinde.

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-03 01:24
Heb heel erg me best gedaan en blij om te horen dat het heeft uitgewerkt.
Wil al een aantal jaar reviewer worden maar zonder producten gaat dat moeilijk. Hopelijk heb ik me zelf nu wel een beetje bewezen.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:02

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Een te lange lijst, misschien de review van de maand wat oprekken. Heb mijzelf gedwongen om zelf een keuze te maken voordat ik maar dit topic ging, maar ik zie veel overeenkomsten met de andere beoordelaars _/-\o_

Tweakblogs
Een heel informatieve blog over het meten van de performance van een warmtepomp. Best een actueel onderwerp en de materie van het meten is met de nodige toewijding toegelicht.

Reviews gekocht
Mister Hardware (en wie is dat niet) heeft nog niet veel reviews op zijn naam staan. Desondanks weet hij met zijn Sony XZ3 Xperia een gedegen en vooral informatieve review te produceren. Mogelijk dat routinees het op punten nog net een tikje geraffineerder kunnen krijgen, maar na 4 reviews, petje af.

Reviews overig
Ik kan niet ontkennen dat de charme van het onderwerp mij voor twee reviews van bekende reviewers deed kiezen. Een Cat S61 smartphone charmant? Wanneer we de resem aan sensoren meenemen wat mij betreft wel. En dan dat dillemma, welke van de twee reviews dan (want er zijn twee reviews!)? Ik wil ze beiden nomineren, productreview: Cat S61 Zwart review door Kiswum en productreview: Cat S61 Zwart review door Frozen omdat de een niet onder doet voor de ander, en ze beiden een eigen invalshoek hebben.

Wat mij betreft mogen ook twee andere reviews worden genoemd:
productreview: Razer Raiju Ultimate Zwart review door pclinde. Niet een controller die vanwege zijn prijs een twee drie wordt gekocht. De review is met liefde voor detail gereviewed en leidt tot een genuanceerde argumentatie in de conclusie.

TestFest
productreview: Acer Chromebook Spin 13 CP713-1WN-54GA review door luigi87, die een eigen insteek heeft gezocht door per aspect pro en con lijstjes toe te voegen (die om die reden ook al door pclinde was opgemerkt zag ik) maar ook omdat hij de prestaties op twee gebruikersprofielen projecteerde.

Niet populaire producten
wat mij beteft een aparte categorie. Het lijkt mij een goed idee om mensen die de moeite nemen om minder populaire onderwerpen te reviewen wat extra in het daglicht te trekken.
productreview: Iiyama Dual Gas Spring Arm DS3002C-B1 review door PC_EVERYDAY
Een mooi product dat je weer aan het denken zet dat we toch met best beperkte bewegingsvrijheid genoegen nemen wanneer het om onze beeldschermen gaat. Een mooi product van Iiyama. Ofschoon het product niet gekocht is (wat dan een reden is voor de review) zouden we dit soort onderwerpen moeten aanmoedigen.
By far het boeiendste ding wat ik deze maand heb zien langskomen. Vooral omdat ik mij de toepassing nauwelijks kon voorstellen (wat aan mij ligt..). Een eye opener. Vooral de deur die op een kier wordt gezet omdat met deze MIDI kontroller eigenlijk ieder traploos instelbare property zou kunnen worden aangestuurd. Apart... Deze review kan op veel punten bekritiseert worden, maar biedt ons een bijzonder inkijkje van iemand die met reden dit product heeft gekocht.

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 11:07
En ook deze topper vind ik wel een nominatie waard. Niet elke processor is het waard om te kopen!
productreview: Intel Core i7-9700K review door Foritain

En als blog die van chief!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ook ik wil graag @Foritain productreview: Intel Core i7-9700K Boxed review door Foritain nomineren. Het laat zien dat ondanks dat een product soms gesponsord is, dat niet hoeft te resulteren in een goede score. Soms denken fabrikanten weg te komen met een slap aftreksel en wij als community hebben dan de taak om de fabrikanten daarop te wijzen, hopende dat hun volgende product beter is.

Gewoon een eerlijke review, dat lezen we graag!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Olaf
Alright, resumerend constateer ik dat de volgende items genomineerd zijn:

Niet gekocht:
productreview: Cat S61 Zwart review door Kiswum
productreview: Cat S61 Zwart review door Frozen
productreview: Sony Xperia XZ3 Zwart review door Baddie09 (testfest)

productreview: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, Qwerty US) review door Foritain
productreview: HyperX Alloy Elite RGB (Qwerty US, Cherry MX Rood) review door... (Testfest)
productreview: Razer Raiju Ultimate Zwart review door pclinde
productreview: Iiyama Dual Gas Spring Arm DS3002C-B1 review door PC_EVERYDAY
productreview: Intel Core i7-9700K Boxed review door Foritain

Gekocht:
productreview: Sony WH-1000XM3 (Zwart) review door Frozen

Nieuwkomer
productreview: Cardo Scala Rider Packtalk Single review door Lennard.
productreview: Acer Chromebook Spin 13 CP713-1WN-54GA review door luigi87 (Testfest)

Tweakblog

Mooi lijstje weer, dank voor alle bijdragen. :)

Hier gaan we verder voor november: Gebruikersreview/blog van de Maand: November 2018

@teacup Ik kijk zelf altijd nadrukkelijk of er goede reviews van 'niet populaire' of opvallende producten en ik zie dat die hoe dan ook wel regelmatig genomineerd worden dus ik ben niet de enige. Er een eigen categorie in het artikel van maken lijkt in de huidige opzet niet passen omdat de selectie gebaseerd is op de kwaliteit van de review en niet op het soort product. Bovendien zou je moeten afbakenen wat onder 'niet populair' valt en hoe hoog je de tal legt wat betreft kwaliteit. Maar belangrijkste is dus: ze worden nu ook al meegenomen.

PS: Laten we het netjes houden bij het nomineren en niet teveel offtopic gaan. Vraag over een nominatie is prima maar laat het niet op een discussie uitlopen. Aan de andere kant: als je een toelichting geeft, probeer dan helder te formuleren waarom je een artikel nomineert.

[Voor 5% gewijzigd door Olaf op 12-11-2018 14:10]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:02

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Er een eigen categorie in het artikel van maken lijkt in de huidige opzet niet passen omdat de selectie gebaseerd is op de kwaliteit van de review en niet op het soort product.
@Olaf Het was een gedachte die ik had, niet iets waar per se een actie op zou moeten volgen. Je argument om het niet te doen is een terechte wat mij betreft. Als ik er langer over nadenk zou een dergelijke categorie een overlap hebben met andere categorien, en dat is ook niet eenduidig.

Nog even iets anders: productreview: Sony Xperia XZ3 Zilver review door Mister Hardware staat te boek als een review van een gekocht product, of zie ik iets over het hoofd?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:50:
Het laat zien dat ondanks dat een product soms gesponsord is, dat niet hoeft te resulteren in een goede score.
Deze is gepreorderd/geleend. Geen geval van sponsoring.
teacup schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:05:
[...]
Nog even iets anders: productreview: Sony Xperia XZ3 Zilver review door Mister Hardware staat te boek als een review van een gekocht product, of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, gekocht.

[Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 08-11-2018 17:18]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

• Olaf
My bad, aangepast en dank!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee