idd geniet van je leven en lijf!barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:50:
[...]
En dat ze er vooral van moeten genieten buiten het voortplanten om. Als ze getrouwd zijn komt daar nog wel verandering in
Ik vind daar niks mis mee. Mijn stelling is dat het feit dat ze bestaan/met kinderen durven te praten de voornaamste aanklacht lijkt te zijn tegen deze organisatie. En dan als een andere organisatie (scouting/voetbalclub/etc) een container neer zou zetten en praten over wat ze doen/waarom je lid moet worden niemand zou klagen. Ik vind de redenatie hier gevaarlijk dicht in de buurt komen van "alle religie niet de mijne moet oprotten" of "religie == seksueel misbruik" of vergelijkbare standpunten.
Het voelt een beetje als met 2 maten meten.
[ Voor 3% gewijzigd door Batavia op 28-09-2018 12:55 ]
Het zijn dan ook appelen en peren hé, Een overtuiging/religie is wel wat anders dan een sport of amusementscamp. Trouwens bij dat laatste worden de ouders altijd bij betrokken!peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:53:
[...]
Ik vind daar niks mis mee. Mijn stelling is dat het feit dat ze bestaan/met kinderen durven te praten de voornaamste aanklacht lijkt te zijn tegen deze organisatie. En dan als een andere organisatie (scouting/voetbalclub/etc) een container neer zou zetten niemand zou klagen. Ik vind de redenatie hier gevaarlijk dicht in de buurt komen van "alle religie niet de mijne moet oprotten" of "religie == seksueel misbruik" of vergelijkbare standpunten.
[ Voor 4% gewijzigd door Ligone op 28-09-2018 12:57 ]
Als de scouting een container neer zou zetten en de leer der natuur wil verkondigen en liedjes willen zingen zonder overleg met mij vind ik dat net zo erg.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:53:
[...]
Ik vind daar niks mis mee. Mijn stelling is dat het feit dat ze bestaan/met kinderen durven te praten de voornaamste aanklacht lijkt te zijn tegen deze organisatie. En dan als een andere organisatie (scouting/voetbalclub/etc) een container neer zou zetten niemand zou klagen. Ik vind de redenatie hier gevaarlijk dicht in de buurt komen van "alle religie niet de mijne moet oprotten" of "religie == sequeel misbruik" of vergelijkbare standpunten.
je hebt geen contact met kansarme kinderen, probleemjongeren of wie dan ook waar je van denkt dat ze in je doelgroep vallen bij het skatepark/speeltuin zonder toestemming als je ze dingen wil leren, bijbrengen of beinvloeden, of dat nou is hoe maak ik een knoop in een touw of ga langs bij een verzorgingstehuis en heb uw naasten lief. Not done.
ik denk helemaal niet dat het allemaal met seksueel misbruik te maken heeft, ik vind het vallen onder beinvloeden, machtspositie en indoctrinatie.
Zou dat misschien komen omdat er verschil zit tussen een organisatie als Youth for Christ en je gemiddelde scouting/voetbalvereniging? Wat zou dat verschil in hemelsnaam (pun intended) toch zijn?!peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:53:
[...]
Ok kan ik op zich inkomen. Toch is levensbeschouwing/religie iets anders en meer verplichtend dan sport en spel, waar je door middel van een opzegging weer van af kunt komen.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:53:
[...]
Ik vind daar niks mis mee. Mijn stelling is dat het feit dat ze bestaan/met kinderen durven te praten de voornaamste aanklacht lijkt te zijn tegen deze organisatie. En dan als een andere organisatie (scouting/voetbalclub/etc) een container neer zou zetten en praten over wat ze doen/waarom je lid moet worden niemand zou klagen. Ik vind de redenatie hier gevaarlijk dicht in de buurt komen van "alle religie niet de mijne moet oprotten" of "religie == seksueel misbruik" of vergelijkbare standpunten.
[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 28-09-2018 13:03 ]
Tja, zo vragen vele mensen bij de jellinek kliniek zich af wat hun recreatief drug-gebruik te maken heeft met een verslaving.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:14:
[...]
Wat heeft verslaving met religie te maken?
Zelf-reflectie/objectief ergens naar kijken is moeilijk voor sommigen.
Tuurlijk is religie wel een product.En wat heeft reclame met religie te maken? Ik zie 'geloof', 'God', of 'religie' niet in de reclamecode staan.
Religie is geen product.
Dit zijn zeker niet de enige zaken die ze promoten, ze promoten de bijbel. Dus ook :peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:33:
Ik mis nog even welke schade deze organisatie op kinderen zou hebben. Los van het feit dat kinderen misschien minder in staat zijn om "nee te zeggen" maar dat in zichzelf vind ik niet voldoende. Voor zover ik kan zien
- Kinderen overtuigen op zijndag voor 12 uur op te staan
- Iets sociaals doen met leeftijdsgenoten
- Geen sex hebben voor het huwelijk
- Ze promoten geen kruistochen
- Niet roken/drinken
- Aanmoedigen om een keer bij een bejaardentehuis naar binnen te gaan.
Als dit de zaken zijn die ze promoten zie ik het probleem niet.
- Slavernij
- Doden van ongelovigen
- Incest
etc. etc. etc.
Zouden ze enkel jouw lijstje promoten dan zou ik er niet zo'n bezwaar tegen hebben omdat het een overzichtelijk lijstje is. Maar religie is een ietwat ander beest.
Religie is een kluwen waar iedereen van alles in kan lezen en iedereen heeft gelijk. Breiviks interpretatie van de bijbel is net zo juist als ElectronLion of jouw interpretatie en die zijn weer net zo juist als die van de paus die de kruistochten startte.
Jouw stelling is binnen dit topic onjuist.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:53:
[...]
Mijn stelling is dat het feit dat ze bestaan/met kinderen durven te praten de voornaamste aanklacht lijkt te zijn tegen deze organisatie.
Het is geen scouting/voetbalclub.En dan als een andere organisatie (scouting/voetbalclub/etc) een container neer zou zetten en praten over wat ze doen/waarom je lid moet worden niemand zou klagen.
Het primaire doel van yfc en soortgelijke organisaties is zieltjes winnen voor hun geloof, dat ze als wortel voetballen / spelen etc gebruiken is bijzaak voor hun.
Tja gelijke monnikken gelijke kappen zou betekenen dat iedereen overal reclame voor mag maken bij speelplaatsen ongeacht hoe gevaarlijk het is en dat iedereen gratis samples maar mag uitdelen.Het voelt een beetje als met 2 maten meten.
Je meet juist met 2 maten als je yfc daar wel wilt toestaan maar de lokale coffeeshop niet.
Fixed that for you.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:39:
[...]
Ah ok zal mijn conclusie bij stellen. Iedere organisatie die niet mijn religie predikt is per definitie schadelijk. Ik snap het.
Het is misschien lastig te geloven als je gelovig bent, maar er zijn zat mensen die helemaal niets moeten hebben van welke religie dan ook. Daar ongevraagd kinderen van iemand anders mee lastig vallen (hoe goed het ongetwijfeld ook bedoeld is), is simpelweg niet acceptabel. Als de gemeente zulke clubs vraagt om bepaalde maatschappelijke taken te verrichten vind ik dat op zijn minst frappant.
Persoonlijk heb ik al behoorlijke vraagtekens bij bijzondere scholen, of dat nu zozeer in het belang van het kind is... Maar wel uiterst effectief om het gedachtegoed van ouders verder te versterken. Ik zou er niet rouwig om zijn als dat gewoon afgeschaft wordt.
Na deze knuppel in het hoenderhok, wijs ik graag naar de post van @RoamingZombie want die heeft mijn beeld vele malen beter verwoord.
If you can see, look. If you can look, observe
Ik kan een groot deel van je post wel hebben, maar hier staat toch een hoop onzin in. Dat haalt je hele verhaal voor mij direct onderuit.RoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:42:
Bedenk namelijk, het gaat om kinderen, die geloven nog in een Sinterklaas, die geloven alles zolang je het maar met genoeg overtuiging brengt. En dan komt zo'n sexueel gefrustreerd religieus type je kind vertellen hoe hij moet leven gebaseerd op een sprookjesverhaal? Zullen we dat alsjeblieft niet doen. Zullen we de kinderen niet opzadelen met conservatieve overtuigen uit een ander millennium verspreid door organisaties die de vrouw nog steeds als minderwaardig zien, slavernij tot recentelijk goedkeurde, kindermisbruik verbergen, actief condoomgebruik tegen gaan en nog veel meer bizarre praktijken. Want dat is wel het gedachtegoed dat er achter zit, hoe goed bedoeld de boodschap ook is.
Waarom is 'zo'n religieus type' per se seksueel gefrustreerd? Veel van de jonge mensen die dit werk doen zou jij er niet uit pikken in de kroeg.
Daarnaast zijn er voldoende stromingen met vrouwelijke predikanten, ouderlingen etc. en waarbij de man en vrouw als volledig gelijkwaardig worden beschouwd. Met al die andere praktijken doel je op de katholieke kerk, Youth for Christ is een protestantse organisatie. Daarbij wil ik niet zeggen dat er geen foute dingen gebeuren binnen de kerk, maar dat gebeurt buiten de kerk net zo goed.
Wedden dat deze organisatie in alles wat ze doen en zeggen expliciet afstand zullen nemen van deze 3 punten en iedere bijbel interpretatie die dat wel onderschrijft?Gomez12 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:05:
[...]
Dit zijn zeker niet de enige zaken die ze promoten, ze promoten de bijbel. Dus ook :
- Slavernij
- Doden van ongelovigen
- Incest
etc. etc. etc.
Moet ik zeggen dat ik ze zelf nooit gesproken heb maar ik vind dat je hier erg kort door de bocht gaat en dat is precies waarom het voelt alsof er met 2 maten gemeten wordt.
Ik spreek even voor mezelf: dat doe ik niet. Ik breng mijn kind juist in contact met andersdenkenden. Maar wel als ik er zelf bij ben of na mijn toestemming; niet ongevraagd op een speelplein waar zonder context op een kind wordt ingepraat.selena81 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:03:
Ik word toch echt een beetje kriegelig van al die mensen die roepen dat hun kind 'zelf mag kiezen' maar hem dan tot zijn 18e elk contact met andersdenkenden willen ontzeggen.
Nee; dat mijn kind buiten mijn toezicht door een, voor mij onbekende, partij wordt blootgesteld aan "reclame" op een leeftijd waar het nog niet in staat is om de juiste context te zien.Waar ben je nu überhaupt bang voor? Dat jouw kind zo ongelukkig is dat ie meteen een sekte in wordt gezogen?
Sorry, maar dit is een grote aanname. Je strijkt nu alle ouders en alle reageerders hier over één kam.Dat klinkt als ouders die lopen te klagen dat hun kind wordt gehersenspoeld door reclame, maar nooit de moeite nemen om met hun kind om de tafel te gaan zitten (dan kom je er al snel achter dat een 5-jarige echt wel snapt 'dora the explorer doet alleen maar alsof ze die koekjes lekker vind, voor het geld')
Ik heb hele inhoudsvolle gesprekken met mijn zoontje en zo aan het niveau te zien hier, denk ik dat dat voor de meeste reageerders geldt.
Een 5-jarige snapt dat Dora niet echt is; maar tegelijkertijd zijn er grote groepen 5-jarigen die geloven in Sinterklaas. De reden? Context!
De meeste ouders dragen bij aan het sprookje van Sinterklaas, waardoor kinderen dat onvoorwaardelijk geloven. Omgekeerd proberen de meeste ouders context te geven aan andere informatie waar het kind mee in aanraking komt ("nee, draken bestaan niet echt").
Dat is gek: ik zie in de biblebelt nooit busjes bij speeltuinen staan die het "Darwinisme" promoten.Oh enne: dit gebeurt natuurlijk ook de andere kant uit. Op de bible belt wil men niet dat kwetsbare jonge kinderen omgaan met anderenkenden en gaan twijfelen aan bijv de framing dat evolutie ook-maar-een-theorie is.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Hoezo, ze zijn toch religieus? En de manier waarop de kerk omgaat met het onderwerp sex is verre van gezond. Het is een van de meest natuurlijk bezigheden en hun aversie en het celibaat is zijn de meest onnatuurlijke en panische manieren om daar mee om te gaan. Hoe zijn ze niet seksueel gefrustreerd?emnich schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:47:
[...]
Misschien hadden je ouders je toch iets meer moeten vertellen wat goed of slecht is....
[...]
Voor iemand die claimt dat mensen vooral zélf moeten bepalen wat ze geloven en goed/slecht vinden ben je behoorlijk aan het overtuigen.
En wat je tweede punt betreft, dat zijn gewoon standpunten waar de kerk achter staat en heeft gestaan en ik kan niet anders oordelen dan dat die standpunten meer neigen naar slecht dan naar goed. Of vind jij slavernij wel positief, of de aidsverspreiding in Afrika, of dat de vrouw minderwaardig is?
Ninety percent of everything is crap.
Wat vind je een gezonde manier van de omgang met sex? Lang leve de lol en ik heb het (vroeger) met meerdere mensen gedaan?RoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:21:
Hoezo, ze zijn toch religieus? En de manier waarop de kerk omgaat met het onderwerp sex is verre van gezond. Het is een van de meest natuurlijk bezigheden en hun aversie en het celibaat is zijn de meest onnatuurlijke en panische manieren om daar mee om te gaan. Hoe zijn ze niet seksueel gefrustreerd?
En wat je tweede punt betreft, dat zijn gewoon standpunten waar de kerk achter staat en heeft gestaan en ik kan niet anders oordelen dan dat die standpunten meer neigen naar slecht dan naar goed. Of vind jij slavernij wel positief, of de aidsverspreiding in Afrika, of dat de vrouw minderwaardig is?
In je tweede alinea heb je het over aidsverspreiding. Een onderdeel van het hebben van slechts één partner is de voorkoming van dergelijke uitbraak van (geslachts)ziekten.
Als jij elke gelovige seksueel gefrustreerd vind, mag dat, maar zoals gezegd probeer ik mijn kinderen iets meer respect voor iedereen (ook mensen met een andere opvatting) bij te brengen.RoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:21:
[...]
Hoezo, ze zijn toch religieus? En de manier waarop de kerk omgaat met het onderwerp sex is verre van gezond. Het is een van de meest natuurlijk bezigheden en hun aversie en het celibaat is zijn de meest onnatuurlijke en panische manieren om daar mee om te gaan. Hoe zijn ze niet seksueel gefrustreerd?
Ik durf wel te stellen dat minder dan 100% van de religieuze mensen seksueel gefrustreerd is.
Het ging me om de tegenstelling. In je eerste stukje probeer je heel hard te maken dat iedereen vooral zelf moet nadenken:En wat je tweede punt betreft, dat zijn gewoon standpunten waar de kerk achter staat en heeft gestaan en ik kan niet anders oordelen dan dat die standpunten meer neigen naar slecht dan naar goed. Of vind jij slavernij wel positief, of de aidsverspreiding in Afrika, of dat de vrouw minderwaardig is?
om vervolgens heel hard anderen te overtuigen van je eigen mening door je tegenstanders zwart te maken (seksueel gefrustreerd) of er zaken bij te halen die er niet heel veel toe doen (kindermisbruik, slavernij, etc).Maar het belangrijkste is dat mijn ouders mij nooit hebben willen overtuigen van een mening
Amras schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:12:
[...]
Daarnaast zijn er voldoende stromingen met vrouwelijke predikanten, ouderlingen etc. en waarbij de man en vrouw als volledig gelijkwaardig worden beschouwd. Met al die andere praktijken doel je op de katholieke kerk, Youth for Christ is een protestantse organisatie. Daarbij wil ik niet zeggen dat er geen foute dingen gebeuren binnen de kerk, maar dat gebeurt buiten de kerk net zo goed.
In dat boek staan toch ook dingen als:peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:14:
[...]
Wedden dat deze organisatie in alles wat ze doen en zeggen expliciet afstand zullen nemen van deze 3 punten en iedere bijbel interpretatie die dat wel onderschrijft?
Moet ik zeggen dat ik ze zelf nooit gesproken heb maar ik vind dat je hier erg kort door de bocht gaat en dat is precies waarom het voelt alsof er met 2 maten gemeten wordt.
Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.
Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn
En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.
Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals aan de Heere
Dat boek is redelijk leidend in het gristelijk geloof, toch? En dit zijn volgens mij nou geen dingen die stroken met de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij. Dat boek promoten bij (mijn) kinderen vind ik schadelijk.Slaven, erken het gezag van uw meesters en heb ontzag voor hen, niet alleen voor de goede en rechtvaardige, maar ook voor de onrechtvaardige.
Daar zijn ook condooms en beflapjes voor, het hebben van veel sekspartners kan net zo veilig zijn als maar 1 sekspartner ik zie ovrig ook veel christenen die tot het huwelijk hebben gewacht scheiden en weer een huwelijk aan gaan, dus volgens die logica werken christenen mee aan de aidsverspreidingElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:25:
[...]
Wat vind je een gezonde manier van de omgang met sex? Lang leve de lol en ik heb het (vroeger) met meerdere mensen gedaan?
In je tweede alinea heb je het over aidsverspreiding. Een onderdeel van het hebben van slechts één partner is de voorkoming van dergelijke uitbraak van (geslachts)ziekten.
Fijn dat je je zo goed in de Bijbel kan inlezen. Als je nu ook de contexten en geschiedenissen erbij haalt zou dat helemaal mooi zijn.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:29:
Dat boek is redelijk leidend in het gristelijk geloof, toch? En dit zijn volgens mij nou geen dingen die stroken met de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij. Dat boek promoten bij (mijn) kinderen vind ik schadelijk.
Bijvoorbeeld: wat betekent onderdanig zijn in deze context?
Het woord 'slaven' in de Statenvertaling is niet hetzelfde woord als de slaven zoals wij dat nu gebruiken.
In de Bijbel staat direct onder het 'onderdanig' zijn van de vrouw dat de man haar lief moet hebben. Waarom noem je dat niet? Het gaat immers niet om uitbuiting?
Je bent hier niet echt om iets toe te voegen, maar om mensen aan te vallen.
Klopt, de percentages verschillen niet met buiten de kerk. Helaas.Katerin schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:34:
ovrig ook veel christenen die tot het huwelijk hebben gewacht scheiden en weer een huwelijk aan gaan
Dat kan je zo niet direct concluderen, dus volgens die logica werken christenen mee aan de aidsverspreiding
[ Voor 19% gewijzigd door ElectronLion op 28-09-2018 13:39 ]
Kan jij mij dan eerlijk vertellen dat de kerk op een normale manier met sex omgaat? Hun hele uitdraging is zo panisch dat het van de zotte is. We hebben het over een van de meest natuurlijke handelingen die je als mens kan doen. Het celibaat is het beste voorbeeld van een krampachtige en onnatuurlijke omgangswijze.Amras schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:12:
[...]
Ik kan een groot deel van je post wel hebben, maar hier staat toch een hoop onzin in. Dat haalt je hele verhaal voor mij direct onderuit.
Waarom is 'zo'n religieus type' per se seksueel gefrustreerd? Veel van de jonge mensen die dit werk doen zou jij er niet uit pikken in de kroeg.
Het klopt dat er vrouwelijke predikanten zijn maar pas sinds februari dit jaar heeft het synode van Meppel ingestemd met de bevestiging dat vrouwen in alle kerkelijke ambten mogen optreden. Dit is maar 2000 jaar na oprichting. En dit is een afwijking van het dogma want officieel gezien volgens het geloof zijn ze niet gelijkwaardig en dat zal nooit veranderen want het is onderdeel van Gods woord. En als gevolg van dit besluit nemen mannelijke dominees ontslag en trekken kerken zich terug uit de synode. En zelfs nog met dit besluit kan je het als vrouw ooit vergeten om binnen de katholieke kerk ook maar enige positie in te nemen. Paus Franciscus heeft dit jaar nog gezegd dat hij dat niet steunt en die man wordt gezien als de vertegenwoordiger van God. Het is om hoofdpijn van te krijgen hoe absurd het is.
En dan nog, dan ga je een paar regels veranderen, wat zegt dat over de rest van je regels. Het is toch allemaal Gods woord? Het is niet dat hij een nieuwe versie van de bijbel heeft gemaild.
En de andere punten die ik noem zijn geen onzin, dat zijn de officiële standpunten en acties die je gewoon kan verifiëren.
[ Voor 3% gewijzigd door RoamingZombie op 28-09-2018 13:41 ]
Nou? En als jij en ik het al anders interpreteren, hoe moeilijk is dit dan dus voor een kind?ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:35:
[...]
Fijn dat je je zo goed in de Bijbel kan inlezen. Als je nu ook de contexten en geschiedenissen erbij haalt zou dat helemaal mooi zijn.
Bijvoorbeeld: wat betekent onderdanig zijn in deze context?
Nee, want in de dat boek wordt het gebruikt als zijnde...Het woord 'slaven' in de Statenvertaling is niet hetzelfde woord als de slaven zoals wij dat nu gebruiken.
Leg onderdanig eens positief uit?In de Bijbel staat direct onder het 'onderdanig' zijn van de vrouw dat de man haar lief moet hebben. Waarom niet je dat niet? Het gaat immers niet om uitbuiting?
Nee, ik val helemaal niemand persoonlijk aan. Ik geef mijn mening over religie en in dezen specifiek de gristelijke religie. Ik snap niet dan mensen kunnen leven volgens een boek dat dit soort passages bevat. Hoe dan ook geïnterpreteerd. Maar buiten dat wil ik dus niet dat (mijn) kinderen hiermee in aanraking komen. Gevaarlijk vind ik dat zelfs.Je bent hier niet echt om iets toe te voegen, maar om mensen aan te vallen.
De discussie of het wel of niet schadelijk is doet eigenlijk niet ter zake. het gaat er om of je je zonder toestemming van de ouders met de opvoeding van kinderen mag bemoeien.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:33:
Ik mis nog even welke schade deze organisatie op kinderen zou hebben. Los van het feit dat kinderen misschien minder in staat zijn om "nee te zeggen" maar dat in zichzelf vind ik niet voldoende. Voor zover ik kan zien
- Kinderen overtuigen op zijndag voor 12 uur op te staan
- Iets sociaals doen met leeftijdsgenoten
- Geen sex hebben voor het huwelijk
- Ze promoten geen kruistochen
- Niet roken/drinken
- Aanmoedigen om een keer bij een bejaardentehuis naar binnen te gaan.
Als dit de zaken zijn die ze promoten zie ik het probleem niet.
Als een scouting groep een activiteit doet waarin iedereen in uniform mee doet (en waarden uitdraagt zoals eerlijkheid, vriendelijkheid, etc) dan is dat ook geen probleem.
Dus tenzij de stelling is dat iedere vorm van religie per definitie schadelijk is mis ik waarom dit een probleem zou zijn.
Tijd om te verhuizen naar [ZT] Zin & Onzin van Religie 4/∞ ?
Heeft de topic starter nog vragen die niet beantwoord zijn?
Je geeft geen mening, je citeert alleen de teksten die jou (zonder context) goed uitkomen. Daarbij moet ik nu de antwoorden gaan geven, omdat jij geen argumentatie wilt geven en de wat kritische vragen niet uit wilt zoeken.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:41:
[...]
Nou? En als jij en ik het al anders interpreteren, hoe moeilijk is dit dan dus voor een kind?
[...]
Nee, want in de dat boek wordt het gebruikt als zijnde...
[...]
Leg onderdanig eens positief uit?
[...]
Nee, ik val helemaal niemand persoonlijk aan. Ik geef mijn mening over religie en in dezen specifiek de gristelijke religie. Ik snap niet dan mensen kunnen leven volgens een boek dat dit soort passages bevat. Hoe dan ook geïnterpreteerd. Maar buiten dat wil ik dus niet dat (mijn) kinderen hiermee in aanraking komen. Gevaarlijk vind ik dat zelfs.
Jou kinderen mogen dus niet zelf beslissen. Pijnlijk, daar gaat de vrijheid..
Nogmaals, het ligt er sterkt aan naar welke kerk je gaat. In de kerken waar ik ben geweest was weinig seksuele frustratie, zelf ook geen last van gehad.RoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:37:
[...]
Kan jij mij dan eerlijk vertellen dat de kerk op een normale manier met sex omgaat? Hun hele uitdraging is zo panisch dat het van de zotte is. We hebben het over een van de meest natuurlijke handelingen die je als mens kan doen. Het celibaat is het beste voorbeeld van een krampachtige en onnatuurlijke omgangswijze.
Waarom moet ik de katholieke kerk verdedigen? Youth for Christ is niet katholiek, ik ben zelf niet katholiek. Je haalt allemaal dingen in dit topic die niet relevant zijn. Op deze manier discussiëren is vrij vervelend.Het klopt dat er vrouwelijke predikanten zijn maar pas sinds februari dit jaar heeft het synode van Meppel ingestemd met de bevestiging dat vrouwen in alle kerkelijke ambten mogen optreden. Dit is maar 2000 jaar na oprichting. En dit is een afwijking van het dogma want officieel gezien volgens het geloof zijn ze niet gelijkwaardig en dat zal nooit veranderen want het is onderdeel van Gods woord. En als gevolg van dit besluit nemen mannelijke dominees ontslag en trekken kerken zich terug uit de synode. En zelfs nog met dit besluit kan het als vrouw ooit vergeten om in de katholieke kerk ook maar enige positie in te nemen. Paus Franciscus heeft dit jaar nog gezegd dat hij dat niet steunt en die man wordt gezien als de vertegenwoordiger van God. Het is om hoofdpijn van te krijgen hoe absurd het is.
Maar je kinderen komen toch in aanraking met allerlei informatie. Van christenen en moslims tot rappers die zeggen dat je je bitch moet neuken met cocaïne in je neus. Maar ook alleen al alle reclame voor snoep en speelgoed.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:41:
Nee, ik val helemaal niemand persoonlijk aan. Ik geef mijn mening over religie en in dezen specifiek de gristelijke religie. Ik snap niet dan mensen kunnen leven volgens een boek dat dit soort passages bevat. Hoe dan ook geïnterpreteerd. Maar buiten dat wil ik dus niet dat (mijn) kinderen hiermee in aanraking komen. Gevaarlijk vind ik dat zelfs.
Je taak als opvoeder is om je kinderen daar weerbaar tegen te maken.
Heel simpel, dat je sex mag hebben wanneer jij daar aan toe bent en niemand heeft wat te zeggen over het aantal bedpartners, frequentie of de voorkeur. De kerk noemt onder andere masturbatie onnatuurlijk en een zonde. Hoe dan? Gelukkig vinden ze het minder erg dan bestialiteit en sodomy.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:25:
[...]
Wat vind je een gezonde manier van de omgang met sex? Lang leve de lol en ik heb het (vroeger) met meerdere mensen gedaan?
De paus heeft in 2009 nog hard op gezegd dat condooms bijdragen aan de verspreiding AIDS. Bijdragen!? Sorry, wat? Het is een absoluut feit dat onthouding voorkomt dat je AIDS krijgt maar om te te zeggen dat condooms er aan bijdragen? Gestoord!

Ik ben het helemaal met je eens, echter ben ik daar zelf bij en/of in staat om (en daar is dat woord weer...) context te geven.emnich schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:45:
[...]
Maar je kinderen komen toch in aanraking met allerlei informatie. Van christenen en moslims tot rappers die zeggen dat je je bitch moet neuken met cocaïne in je neus. Maar ook alleen al alle reclame voor snoep en speelgoed.
"Wat die rapper nu zegt, zegt hij om stoer over te komen. De meeste mensen vinden het niet goed om zo over vrouwen te praten en vrouwen vinden het niet fijn om "bitch" genoemd te worden."
"Snoepfabrikanten willen heel graag dat jij hun snoep koopt, want dan verdienen ze geld. Snoep is zo af en toe lekker, maar met mate. Snickers werken net zo goed tegen de stevige trek als een banaan, of een boterham. En die zijn veel gezonder."
*Heroic_Nonsense zet het woord "context" in zijn klembord.... gaat sneller dan het steeds te typen
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Waar het vooral om gaat is het egoïsme. Zolang ik het maar naar m'n zin heb. Mijn gevoel moet goed zijn, wat ik ook doe. Dat de Bijbel daar tegenin gaat doet me wat, daarom wil ik er niet in geloven, wuif ik het weg, of schuif het van me af, of maak ik het belachelijk, als ik er maar niet mee geconfronteert word.RoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:47:
[...]
Heel simpel, dat je sex mag hebben wanneer jij daar aan toe bent en niemand heeft wat te zeggen over het aantal bedpartners, frequentie of de voorkeur. De kerk noemt onder andere masturbatie onnatuurlijk en een zonde. Hoe dan? Gelukkig vinden ze het minder erg dan bestialiteit en sodomy.
De paus heeft in 2009 nog hard op gezegd dat condooms bijdragen aan de verspreiding AIDS. Bijdragen!? Sorry, wat? Het is een absoluut feit dat onthouding voorkomt dat je AIDS krijgt maar om te te zeggen dat condooms er aan bijdragen? Gestoord!
Niet elke christen conformeert zich met de paus. Er bestaan grofweg twee stromingen, Katholiek en protestant. En ja, ik weet dat het vroeger en nu niet (altijd) botert tussen die twee.
Helemaal mee eens. O.a. @Gomez12 is een karma koning op het gebied van religie. Die gaat deze discussie alleen nog maar de religie kant op duwen.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:43:
Tijd om te verhuizen naar [ZT] Zin & Onzin van Religie 4/∞ ?
Ik was wel benieuwd wie er van de veel reageerders nu kinderen hebben en welke leeftijd.
Voor mijn gevoel zijn er veel stuurlui aan wal (geen kinderen) of geen ouders van doelgroep van YfC hier.
Ik gok alleen - 10 jaar.
Ik zelf heb geen kinderen, alleen maar neefjes van max 10 jaar. En werk heeeel veel met kinderen vanuit mijn beroep op de SEH.
Ik wil toch even zeggen dat ik als professioneel hulpverlener stiekem hulp verleend aan kinderen als ze hier niet om vragen en ik geen toestemming heb van de ouders.
Toch fijn als iemand je kind thuis brengt als die een lekke band heeft.
My life is in 2D, How about yours?
De existentiële gevolgen van de godsmoord in onze huidige westerse samenleving komen hier weer aardig naar boven.
Holy f*ck mijn ogen, wat een gesprek en wat een absurde vergelijkingen & statements.
Holy f*ck mijn ogen, wat een gesprek en wat een absurde vergelijkingen & statements.

Toch ben je daar ook niet altijd bij, hoewel ik dat zelf als vader graag zou willen geloven. Je kinderen gaan vast eens spelen bij een vriendje die op z'n twaalfde al wel GTA mag spelen, of ongehinderd YouTube filmpjes bekijken. Ik vind het al jammer dat m'n dochter soms bij mensen komt die wat grover in de mond zijn, maar ja dat gaat toch gebeuren.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:51:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens, echter ben ik daar zelf bij en/of in staat om (en daar is dat woord weer...) context te geven.
"Wat die rapper nu zegt, zegt hij om stoer over te komen. De meeste mensen vinden het niet goed om zo over vrouwen te praten en vrouwen vinden het niet fijn om "bitch" genoemd te worden."
"Snoepfabrikanten willen heel graag dat jij hun snoep koopt, want dan verdienen ze geld. Snoep is zo af en toe lekker, maar met mate. Snickers werken net zo goed tegen de stevige trek als een banaan, of een boterham. En die zijn veel gezonder."
*Heroic_Nonsense zet het woord "context" in zijn klembord.... gaat sneller dan het steeds te typen
Hetzelfde voor dit praatje met wat overtuigde jonge christenen. Je kind komt thuis met een verhaal, jij vraagt wat je kind er van vindt en vertelt ze wat jij er van vindt. Zo kennen ze beide kanten van het verhaal en leren een mening vormen.
Als een Jehova getuige mijn kind later zou aanspreken zou ik er ook geen moeite mee hebben, maar wel vertellen dat ik zelf niet zo'n fan ben van zo'n conservatieve stroming.
Moet jij mij even uitleggen wat er in vredesnaam egoïstisch is aan sex. Meestal doe je dat toch met z'n tweeen. En kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand last kan hebben van masturbatie (tenzij je heel luidruchtig bent natuurlijkElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:52:
[...]
Waar het vooral om gaat is het egoïsme. Zolang ik het maar naar m'n zin heb. Mijn gevoel moet goed zijn, wat ik ook doe. Dat de Bijbel daar tegenin gaat doet me wat, daarom wil ik er niet in geloven, wuif ik het weg, of schuif het van me af, of maak ik het belachelijk, als ik er maar niet mee geconfronteert word.
Niet elke christen conformeert zich met de paus. Er bestaan grofweg twee stromingen, Katholiek en protestant. En ja, ik weet dat het vroeger en nu niet (altijd) botert tussen die twee.
Maar mijn punt is dat je er niet altijd bij kán zijn. Ze luisteren die muziek bij een vriendje, zien reclames als je er even niet bij bent. En hoe ouder ze worden, des te vaker ben je er niet bij als ze informatie krijgen.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:51:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens, echter ben ik daar zelf bij en/of in staat om (en daar is dat woord weer...) context te geven.
Onderdeel is ook je kind proberen te vertrouwen en veel te praten en hopelijk hoor je dan voortijdig waar je kind mee bezig is.
hangt ook een beetje van de plek afRoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:57:
[...]
Moet jij mij even uitleggen wat er in vredesnaam egoïstisch is aan sex. Meestal doe je dat toch met z'n tweeen. En kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand last kan hebben van masturbatie (tenzij je heel luidruchtig bent natuurlijk)
't valt me wel op dat een hoop mensen hier een enorm verknipt beeld hebben van wat Youth for Christ doet en wat het merendeel van de Christenen gelooft. En als dat in mijn ogen onjuiste beeld je referentiekader is, snap ik ook wel dat je fel tegen de activiteiten van bijv. een Youth for Christ bent.
Maar wat houd je tegen om het zelf te doen? De meeste Christelijke hulporganisaties/jongerenorganisaties doen het met een duaal doel, namelijk helpen uit naastenliefde/betrokkenheid én het Christendom uitdragen. De balans tussen die 2 doelen die slaat bij de ene organisatie meer de ene kant op dan bij de andere organisatie, maar de meeste organisaties die ik ken die doen dat met de gedachte "We willen helpen vanuit naastenliefde, tonen hoe een Christen in onze ogen hoort te leven, met o.a. compassie en mededogen voor de medemens en door er te zijn triggert dit mensen om na te denken en te bevragen. En als ze dan een gesprek aan gaan, dan gaan we dat graag aan, maar we dringen ons niet op. Juist door er te zijn en ons als een Christen te gedragen willen we mensen laten zien wat voor moois het Christendom te bieden heeft.
Maar gelukkig focust iedereen zich hier op de rotte appel die er altijd tussen zal zitten in welke organisatie dan ook en de daarbij behorende uitwassen.
Amras schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:57:
[...]
Toch ben je daar ook niet altijd bij, hoewel ik dat zelf als vader graag zou willen geloven. Je kinderen gaan vast eens spelen bij een vriendje die op z'n twaalfde al wel GTA mag spelen, of ongehinderd YouTube filmpjes bekijken. Ik vind het al jammer dat m'n dochter soms bij mensen komt die wat grover in de mond zijn, maar ja dat gaat toch gebeuren.
Wat mij dwarszit in deze discussie, is dat er langs het punt wordt gepraat waar het (m.i.) om draait. Dat het over religie/evangelie gaat, vertroebelt de discussie.emnich schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:58:
[...]
Maar mijn punt is dat je er niet altijd bij kán zijn. Ze luisteren die muziek bij een vriendje, zien reclames als je er even niet bij bent. En hoe ouder ze worden, des te vaker ben je er niet bij als ze informatie krijgen.
Onderdeel is ook je kind proberen te vertrouwen en veel te praten en hopelijk hoor je dan voortijdig waar je kind mee bezig is.
Het punt van TO is dat er kinderen worden benaderd door een groep volwassenen om hun denkbeeld uit te leggen zonder dat de ouders daarvan weten. Dat denkbeeld is nu toevallig het christendom, maar had ook Scientology kunnen zijn of een wervingsactie voor de Hartstichting. De inhoud doet niet terzake.
- Het punt is niet dat men andersdenkenden niet welkom acht in de wereld van hun kind, maar dat dit allemaal buiten het toezicht van ouders wordt gepland.
- Bewust.
- Door een groep volwassenen.
De ouders wordt de kans ontnomen om de context (ctrl+v) te duiden en te horen wat er wordt verkondigd.
Ik trek me terug uit deze discussie. We vallen in herhaling.
[ Voor 59% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-09-2018 14:27 ]
We hebben het hier over een stel hippies die een frisbee overgooien en mocht er vanuit de kids interesse zijn het woord van God verkondigen, niet de Hitlerjugend..Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:07:
[...]
Dat klopt, maar de groepering waar we het in deze discussie over hebben, gaat er doelgericht op uit om buiten het ouderlijk toezicht in te praten op kinderen.
Ja, spelen bij vriendjes waar in huis andere opvoedkundige waarden gelden, komt ook bij ons voor. En daar hebben we aan de keukentafel, zo tussen eten en afwas, goede gesprekken over. Zo waarom Gijs van de bank mag springen bijvoorbeeld en dat hier in huis niet mag. Of waarom Saal al Call of Duty speelt met zijn vader en mijn zoon dat niet mag.
Maar dat is allemaal een heel groot verschil met een georganiseerde groep volwassen mensen die zich bij speeltuinen opstelt om op kinderen in te praten. Moet ik me als ouder nu echt zorgen gaan maken dat mijn kind, buiten alle invloeden van vriendjes, de "peer pressure" dus, ook al door georganiseerde volwassenen beïnvloed gaat worden?
Indoctrineren, brainwashen en beïnvloeden blijven veelgenoemd.
YfC indoctrineert en brainwashed niet. Zoek de betekenissen van die woorden eens op, informatie verstrekking en dit niet. Een aanvullend gesprek hierover komt ook nog niet in de buurt.
Beïnvloeden doen ze wel. Maar, werkelijk alles heeft invloed. Niet alleen op kinderen, ook op volwassenen. Of ze wel of niet iets mogen, het heeft invloed. Invloed is niet iets om bang voor te zijn, ga er zelf het gesprek over aan.
Als je nu bang bent dat christenen op de kinderen afstappen vertrouw ik erop dat je vanavond een gesprek hebt over het christelijk geloof met je kinderen, dat je ze de 'basis' meegeeft van het christelijk geloof en dat je vraagt dat, als ze die bus zien, jou bellen, zodat je daar samen met je kind 'beïnvloed' kunt worden.
YfC indoctrineert en brainwashed niet. Zoek de betekenissen van die woorden eens op, informatie verstrekking en dit niet. Een aanvullend gesprek hierover komt ook nog niet in de buurt.
Beïnvloeden doen ze wel. Maar, werkelijk alles heeft invloed. Niet alleen op kinderen, ook op volwassenen. Of ze wel of niet iets mogen, het heeft invloed. Invloed is niet iets om bang voor te zijn, ga er zelf het gesprek over aan.
Als je nu bang bent dat christenen op de kinderen afstappen vertrouw ik erop dat je vanavond een gesprek hebt over het christelijk geloof met je kinderen, dat je ze de 'basis' meegeeft van het christelijk geloof en dat je vraagt dat, als ze die bus zien, jou bellen, zodat je daar samen met je kind 'beïnvloed' kunt worden.
Dat maakt niet uit hoe vredelievend en braaf ze ook zijn, zij bemoeien zich met het wereldbeeld dat wij als ouders proberen mee te geven en daar heeft niemand, maar dan ook niemand behalve de ouders het recht toe!Uzuhl schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:13:
[...]
We hebben het hier over een stel hippies die een frisbee overgooien en mocht er vanuit de kids interesse zijn het woord van God verkondigen, niet de Hitlerjugend..
Toch moeten ze uitkijken of ze daar wel mogen parkeren met die bus.
Voor ze het weten krijgen ze een bekering.
Zonder gekheid: religie bij een openbare speeltuin is 'not done' ongeacht de in dit geval Christelijke waarden.
Als het een bus van een Islamitisch genootschap zou zijn, zou er mogelijk anders gereageerd worden.
Dit lijkt me toch echt iets wat bij de opvoeders thuis hoort.
Voor ze het weten krijgen ze een bekering.
Zonder gekheid: religie bij een openbare speeltuin is 'not done' ongeacht de in dit geval Christelijke waarden.
Als het een bus van een Islamitisch genootschap zou zijn, zou er mogelijk anders gereageerd worden.
Dit lijkt me toch echt iets wat bij de opvoeders thuis hoort.
Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!
Ik ga je een heel simpel maar overtrokken voorbeeld geven. Een neonazi kan een oma de straat over helpen. In basis een goed en menselijk handeling. Maar nog steeds hangt hij een overtuiging aan die voor dingen staan die naar mijn mening absoluut acceptabel zijn.rik86 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:03:
[...]
hangt ook een beetje van de plek af
't valt me wel op dat een hoop mensen hier een enorm verknipt beeld hebben van wat Youth for Christ doet en wat het merendeel van de Christenen gelooft. En als dat in mijn ogen onjuiste beeld je referentiekader is, snap ik ook wel dat je fel tegen de activiteiten van bijv. een Youth for Christ bent.
Maar wat houd je tegen om het zelf te doen? De meeste Christelijke hulporganisaties/jongerenorganisaties doen het met een duaal doel, namelijk helpen uit naastenliefde/betrokkenheid én het Christendom uitdragen. De balans tussen die 2 doelen die slaat bij de ene organisatie meer de ene kant op dan bij de andere organisatie, maar de meeste organisaties die ik ken die doen dat met de gedachte "We willen helpen vanuit naastenliefde, tonen hoe een Christen in onze ogen hoort te leven, met o.a. compassie en mededogen voor de medemens en door er te zijn triggert dit mensen om na te denken en te bevragen. En als ze dan een gesprek aan gaan, dan gaan we dat graag aan, maar we dringen ons niet op. Juist door er te zijn en ons als een Christen te gedragen willen we mensen laten zien wat voor moois het Christendom te bieden heeft.
Maar gelukkig focust iedereen zich hier op de rotte appel die er altijd tussen zal zitten in welke organisatie dan ook en de daarbij behorende uitwassen.
Ik ben van mening dat een gelovig persoon goed kan doen maar dat wat hij aanhangt minder positief is voor de wereld. Maar blijkbaar staat die persoon er toch achter want anders zou hij dat niet aanhangen. Een redelijk mens zou daar toch afstand van nemen? Het gaat dus niet om een rotte appel en ook niet om een appelboom maar om een hele boomgaard waar de wortels verrot zijn.
Dat is de pot waar zorgvuldig rond gedanst wordt!netmeester schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:17:
Wat een bijzonder kromme vergelijking.RoamingZombie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:18:
[...]
Ik ga je een heel simpel maar overtrokken voorbeeld geven. Een neonazi kan een oma de straat over helpen. In basis een goed en menselijk handeling. Maar nog steeds hangt hij een overtuiging aan die voor dingen staan die naar mijn mening absoluut acceptabel zijn.
Ik ben van mening dat een gelovig persoon goed kan doen maar dat wat hij aanhangt minder positief is voor de wereld. Maar blijkbaar staat die persoon er toch achter want anders zou hij dat niet aanhangen. Een redelijk mens zou daar toch afstand van nemen? Het gaat dus niet om een rotte appel en ook niet om een appelboom maar om een hele boomgaard waar de wortels verrot zijn.
[ Voor 91% gewijzigd door ElectronLion op 28-09-2018 14:20 ]
woops, verkeerd...
[ Voor 83% gewijzigd door Ligone op 28-09-2018 14:21 ]
Ja dat is aardig zichtbaar uit de comments.. "mijn kind heeft met een religieus persoon een potje voetbal gespeeld, dit is pure indoctrinatie!!!!''Ligone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:17:
[...]
Dat maakt niet uit hoe vredelievend en braaf ze ook zijn, zij bemoeien zich met het wereldbeeld dat wij als ouders proberen mee te geven en daar heeft niemand, maar dan ook niemand behalve de ouders het recht toe!
Wauw wat een wereldbeeld geven jullie je kinderen mee

Dat ik mijn kinderen weerbaar maak heeft toch niets te maken met het feit dat ik niet wil dat mijn kinderen aan dat soort zaken blootgesteld worden?emnich schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:45:
[...]
Maar je kinderen komen toch in aanraking met allerlei informatie. Van christenen en moslims tot rappers die zeggen dat je je bitch moet neuken met cocaïne in je neus. Maar ook alleen al alle reclame voor snoep en speelgoed.
Daarnaast is geloven iets dat aangeleerd is. En ik wil dus niet dat mijn kinderen dat aangeleerd wordt. Zeker niet door een ander, zonder mijn medeweten. Dan kan ik vooraf heel hard gaan roepen: god bestaat niet, god bestaat niet, maar dat mogen ze later zelf uitzoeken voor zichzelf (als ze fatsoenlijk na kunnen denken). Tot die tijd ga ik er vanuit dat er geen mensen ongevraagd sprookjes staan te vertellen aan mijn kinderen in de speeltuin (of bij de hangplek). Gebeurt dat wel dan heeft dat consequenties voor die mensen.
Er is een verschil tussen "mijn kind heeft met een religieus kind een potje voetbal gespeeld" en "mijn kind heeft met een religieuze volwassene met een doel een potje voetbal gespeeld"Uzuhl schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:20:
[...]
Ja dat is aardig zichtbaar uit de comments.. "mijn kind heeft met een religieus persoon een potje voetbal gespeeld, dit is pure indoctrinatie!!!!''
Wauw wat een wereldbeeld geven jullie je kinderen mee

Escaleert lekker snel hier.. nazis, aids, van alles wordt er bij gehaald. En het begon allemaal met een busje bij een skatepark
[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 28-09-2018 14:33 ]
Anoniem: 567735
Amenrik86 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:03:
Vannacht had ik al iets toegevoegd aan de discussie, maar het lijkt wel dat sommigen hier Atheïsme tot een religie hebben verheven, inclusief het zo kwetsend mogelijk neer zetten van mensen die zich als Christen identificeren.
Ik vraag me af of die mensen werkelijk zo zwak in hun schoenen staan dat ze alle niet-welgevallige levensovertuigingen actief verwerpen en hoe beperkt je wereldbeeld dan wel niet is. Betekent dat dan dat je actief door gaat met praten als een gelovige collega voor de lunch even een moment stil wil zijn? Ga je mensen dat 'pleziertje' ontnemen?
Vanncht had ik ook al gemeld dat ik werkelijk atheïstisch ben, maar ik probeer wel enige kennis te hebben van de wereldgodsdiensten.
Dat helpt vaak in allerlei soorten communicatie, bijvoorbeeld door zo te herkennen dat niet iedere aanhanger van de Islam een fundamentalist is, en dat er binnen de Islam ook veel stromingen zijn, waarvan enkele overigens onverenigbaar zijn met de dominante wereldopvatting in de Westerse wereld. Dat is een onhandige nuance in deze discussie misschien, maar het is wel zo.
Ik dacht dat jij op iets anders reageerde, tot je de quote erbij zette! ;-)ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:22:
[...]
Als dat zo is weet je echt niet wat ze inhouden.
Ik zou hier melding van maken bij de politie; "Iemand probeert kinderen in een busje te lokken bij een speeltuin".
Zonder gekheid, ik zou woest worden als ze contact probeerde te leggen met mijn zoontje!
Zonder gekheid, ik zou woest worden als ze contact probeerde te leggen met mijn zoontje!
[ Voor 28% gewijzigd door Danielson op 28-09-2018 14:27 ]
Het was vermakelijk in het begin, maar nu zijn het tenenkrommende 'Facebook-moeders met teveel vrije tijd reacties' geworden.renegrunn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:23:
[Afbeelding]
Escaleert lekker snel hier.. nazis, aids, van alles wordt er bij gehaald. En het begon allemaal met een busje bij skateparkLijkt wel de gemiddelde whats-app buurtpreventie groep hier..
Het was vermakelijk en inhoudelijk. Nu komen de mensen die geen zin hebben om alle 10 de pagina's terug te lezen.. En alles dus weer opnieuw wordt geroepen.
Ik ga mee met je argumenten hoor, maar je richt je hier naar (meerendeels) volwassen Tweakers. Het wordt een ander verhaal als dat naar kinderen is zonder dat ouders daar weet van hebben.Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:23:
[...]
Amen
Vannacht had ik al iets toegevoegd aan de discussie, maar het lijkt wel dat sommigen hier Atheïsme tot een religie hebben verheven, inclusief het zo kwetsend mogelijk neer zetten van mensen die zich als Christen identificeren.
Ik vraag me af of die mensen werkelijk zo zwak in hun schoenen staan dat ze alle niet-welgevallige levensovertuigingen actief verwerpen en hoe beperkt je wereldbeeld dan wel niet is. Betekent dat dan dat je actief door gaat met praten als een gelovige collega voor de lunch even een moment stil wil zijn? Ga je mensen dat 'pleziertje' ontnemen?
Vanncht had ik ook al gemeld dat ik werkelijk atheïstisch ben, maar ik probeer wel enige kennis te hebben van de wereldgodsdiensten.
Dat helpt vaak in allerlei soorten communicatie, bijvoorbeeld door zo te herkennen dat niet iedere aanhanger van de Islam een fundamentalist is, en dat er binnen de Islam ook veel stromingen zijn, waarvan enkele overigens onverenigbaar zijn met de dominante wereldopvatting in de Westerse wereld. Dat is een onhandige nuance in deze discussie misschien, maar het is wel zo.
Ik heb gisteren nog zo een seksueel gefrustreerde gristen kapot geslagen, hij vroeg aan mijn zoontje waar de dichtstbijzijnde ABN Amro was, mja je weet het nooit met die gekkies, voor hetzelfde geld komtie weer met zn bijbel enzoElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:28:
Het was vermakelijk en inhoudelijk. Nu komen de mensen die geen zin hebben om alle 10 de pagina's terug te lezen.. En alles dus weer opnieuw wordt geroepen.
Klets niet, je kunt je niet verschuilen achter informatieverstrekking alsof het om iets objectiefs gaat. Dat is het per definitie niet.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:16:
Indoctrineren, brainwashen en beïnvloeden blijven veelgenoemd.
Denk jij serieus dat de ouders daar niet van op de hoogte zijn? Dat skatepark is letterlijk 20 meter lopen van het dichtstbijzijnde huis. Als de ouders of omwonende er problemen mee hadden gehad, had die bus daar niet meer gestaan.danslo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:33:
[...]
Ik ga mee met je argumenten hoor, maar je richt je hier naar (meerendeels) volwassen Tweakers. Het wordt een ander verhaal als dat naar kinderen is zonder dat ouders daar weet van hebben.
Dit hele gesprek en deze hele discussie is gebaseerd op aannames.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het niveau van de discussie hoor.. kijk deze reactie nou? Volgens mij is het heel duidelijk dat niemand problemen heeft met het praten met kinderen, maar kinderen dingen aanpraten/proberen te verkopen is een ander verhaal, en dat is (als je hun site bekijkt) wat er hier aan de hand is!Uzuhl schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:33:
[...]
Ik heb gisteren nog zo een seksueel gefrustreerde gristen kapot geslagen, hij vroeg aan mijn zoontje waar de dichtstbijzijnde ABN Amro was, mja je weet het nooit met die gekkies, voor hetzelfde geld komtie weer met zn bijbel enzo
Misschien even de afgelopen 10 pagina's doorbladeren.JoeyPrr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:37:
[...]
Je bent zelf verantwoordelijk voor het niveau van de discussie hoor.. kijk deze reactie nou? Volgens mij is het heel duidelijk dat niemand problemen heeft met het praten met kinderen, maar kinderen dingen aanpraten/proberen te verkopen is een ander verhaal, en dat is (als je hun site bekijkt) wat er hier aan de hand is!
De pot verwijt de ketel, etc.Uzuhl schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:37:
[...]
Denk jij serieus dat de ouders daar niet van op de hoogte zijn? Dat skatepark is letterlijk 20 meter lopen van het dichtstbijzijnde huis. Als de ouders of omwonende er problemen mee hadden gehad, had die bus daar niet meer gestaan.
Dit hele gesprek en deze hele discussie is gebaseerd op aannames.
Niemand die er blijkbaar over valt dat die club blijkbaar namens de gemeente is gevraagd dit te doen?
Nu woon ik niet in de bible belt dus wellicht is het daar wel heel normaal dat een gemeente een organisatie met een geloofsovertuiging inschakelt? Of is die scheiding wat troebeler als de CU/SGP/CDA in de gemeenteraad zit?
Dat maakt me meer kriebeliger dan dat ze wat jeugdwerk proberen te doen.
Nu woon ik niet in de bible belt dus wellicht is het daar wel heel normaal dat een gemeente een organisatie met een geloofsovertuiging inschakelt? Of is die scheiding wat troebeler als de CU/SGP/CDA in de gemeenteraad zit?
Politiek, religie, ..bszz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:36:
[...]
Klets niet, je kunt je niet verschuilen achter informatieverstrekking alsof het om iets objectiefs gaat. Dat is het per definitie niet.
Zoveel soorten informatieverstrekkingen rondom een subjectief onderwerp (want iedereen heeft een mening en denkt anders).
En als het om iets subjectiefs gaat is het indoctrinatie of brainwashen?
Dat heb ik gedaan (ook al gereageerd). Er is echter niemand die zegt dat ze niet willen dat volwassen *gewoon* met hun kinderen praten.Uzuhl schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:38:
[...]
Misschien even de afgelopen 10 pagina's doorbladeren.
Trouwens, leuk dat de bus er staat, maar ik zie nergens andere mensen. Mag de bus daar niet staan/parkeren? Zijn er medewerkers in de buurt? Ik zie ook geen jongeren of andere mensen op de foto.TomsDiner schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:17:
Het is rond 16:00 op een donderdagmiddag, en bij het skateparkje staat een bus van Youth for Christ. Deze staat er geloof ik ook op maandag. (op deze locatie)
Waarschijnlijk zullen de meeste mensen het ook niet zo tof vinden als de PVV of Denk wat "informatie verstrekking" gaat doen in een speeltuin ...ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:41:
[...]
Politiek, religie, ..
Zoveel soorten informatieverstrekkingen rondom een subjectief onderwerp (want iedereen heeft een mening en denkt anders).
Fair enough, al moet ik zeggen dat het raar zou zijn als je als omwonende niet opmerkt dat er met regelmatige basis een enorme bus op de speelplaats staat.
Dat was totaal niet de insteek van mijn opmerking, het gaat erom dat we van een voorzichtige vraag van TS naar bashen op religie zijn gegaan.JoeyPrr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:43:
[...]
Dat heb ik gedaan (ook al gereageerd). Er is echter niemand die zegt dat ze niet willen dat volwassen *gewoon* met hun kinderen praten.
Sinds wanneer is Arnhem biblebelt?Barrycade schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:41:
Niemand die er blijkbaar over valt dat die club blijkbaar namens de gemeente is gevraagd dit te doen?
Top drie verkiezingsuitslag 2018:
1. GL
2. D66
3. VVD
Daarnaast zit Youth for Christ eerder in de evangelische hoek dan (streng) gereformeerd.
Dus op school mogen ze geen sinterklaas vieren of is dat een sprookje waar je specifiek toestemming voor hebt gegeven.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:21:
[...]
Dat ik mijn kinderen weerbaar maak heeft toch niets te maken met het feit dat ik niet wil dat mijn kinderen aan dat soort zaken blootgesteld worden?
Daarnaast is geloven iets dat aangeleerd is. En ik wil dus niet dat mijn kinderen dat aangeleerd wordt. Zeker niet door een ander, zonder mijn medeweten. Dan kan ik vooraf heel hard gaan roepen: god bestaat niet, god bestaat niet, maar dat mogen ze later zelf uitzoeken voor zichzelf (als ze fatsoenlijk na kunnen denken). Tot die tijd ga ik er vanuit dat er geen mensen ongevraagd sprookjes staan te vertellen aan mijn kinderen in de speeltuin (of bij de hangplek). Gebeurt dat wel dan heeft dat consequenties voor die mensen.
Er zijn zo veel invloeden waarvan ik niet wil dat mijn kinderen er aan blootgesteld worden maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik dat nu eenmaal niet in de hand heb. En misschien is dat maar goed ook, een kind extreem beschermd opvoeden, wordt het ook maar zelden beter van.
Niet zo krampachtig allemaal.
Natuurlijk ligt het allemaal aan de context en als er daadwerkelijk dagelijks gehersenspoeld wordt dan zou ik daar ook tegen zijn. Niet alleen bij een christelijke organisatie maar voor door ajax liefhebbers, moslims, greenpeace of wat dan ook.
Dat wordt overal gedaan en is dood normaal. Bijvoorbeeld het leger des heils dat daklozenopvang doet en van gemeentes daar subsidie voor ontvangt. Dat gebeurt echt niet in de biblebelt.Barrycade schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:41:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Religie is in mijn ogen ernstig schadelijk. Dat heb ik in dit topic al meerdere keren gezegd. Ik wil dus zoveel mogelijk voorkomen dat mijn kinderen met dat kwaad in aanraking komen. En als mensen actief mijn kinderen proberen te bekeren (daarover gaat de vraag van TS) dan zal ik daar zeker actie op ondernemen.emnich schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:55:
[...]
Dus op school mogen ze geen sinterklaas vieren of is dat een sprookje waar je specifiek toestemming voor hebt gegeven.
Er zijn zo veel invloeden waarvan ik niet wil dat mijn kinderen er aan blootgesteld worden maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik dat nu eenmaal niet in de hand heb. En misschien is dat maar goed ook, een kind extreem beschermd opvoeden, wordt het ook maar zelden beter van.
Niet zo krampachtig allemaal.
Natuurlijk ligt het allemaal aan de context en als er daadwerkelijk dagelijks gehersenspoeld wordt dan zou ik daar ook tegen zijn. Niet alleen bij een christelijke organisatie maar voor door ajax liefhebbers, moslims, greenpeace of wat dan ook.
Oef, sterke verwoording va je mening, ernstig kwaad. Soms moet je het kwaad in de ogen kijken om het later te kunnen herkennen.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:01:
[...]
Religie is in mijn ogen ernstig schadelijk. Dat heb ik in dit topic al meerdere keren gezegd. Ik wil dus zoveel mogelijk voorkomen dat mijn kinderen met dat kwaad in aanraking komen. En als mensen actief mijn kinderen proberen te bekeren (daarover gaat de vraag van TS) dan zal ik daar zeker actie op ondernemen.
Vanuit religie kan en mag je gewoon je mening uitten, ik vind het inderdaad buiten proporties as dit actief gedaan wordt buiten het medeweten van ouders om, neemt niet weg dat als je ouder je kind volgt en stuurt in de ontwikkeling naar volwassenheid.
En religie op zich hoeft niet een probleem te zijn, zolang je een ander er maar niet mee lastig valt.
Meh ...
Extern doelde ik op: school, tempel, evangelisatie.WoBoW schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:09:
[...]
Maar dat is dus onmogelijk, kinderen opvoeden is per definitie ook een stuk indoctrinatie. Dan mag je je kind dus ook niet opvoeden met bepaalde principes of bijvoorbeeld met het idee dat er geen god zou zijn.
Dus nee: kinderen niet mee naar tempel, geen godsdienstlessen en geen godsdienst op school.
@barrymossel mogen je kinderen wel meedoen met Halloween? Dat verkleedfeest waarbij geesten, monsters en de dood de straat opgaan?
Slap geneuzel.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:11:
[...]
Kom op zeg. Evangeliseren is informeren. Niemand vraagt of dwingt je om je ergens bij aan te sluiten.
Evangeliseren is bang maken en verdeeldheid zaaien: sluit je aan bij ons clubje anders kom je in de hel. En iedereen die niet in ons clubje zit is ongelovige, dus minderwaardig.
Nee, de vraag van TS ging niet over of je het actief bekeren van je kinderen toe moet staan. De vraag ging er over wat TS er van moest vinden dat er een busje van een organisatie met een christelijke achtergrond bij de speeltuin staat.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:01:
[...]
Religie is in mijn ogen ernstig schadelijk. Dat heb ik in dit topic al meerdere keren gezegd. Ik wil dus zoveel mogelijk voorkomen dat mijn kinderen met dat kwaad in aanraking komen. En als mensen actief mijn kinderen proberen te bekeren (daarover gaat de vraag van TS) dan zal ik daar zeker actie op ondernemen.
Vervolgens trek half T.net van leer dat de kinderen gebrainwashed worden.
Jammer dat je het zo ervaart, al kan ik het mij voorstellen met al de negatieve nieuwsberichten die er de laatste jaren zijn geweest. Die overschaduwen de vele goede acties die er vanuit kerkelijke instellingen, maar ook bijvoorbeeld moskeeën, worden gedaan.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:01:
[...]
Hopelijk doe je ooit eens wat positieve ervaringen op, dan neemt je angst voor religie misschien iets af. Het zijn vaak mensen als jij en ik, ze gaan alleen op zondagmorgen naar de kerk voor een inspirerend verhaal.
Nou, dit is wel heel erg van de oude stempel. Voldoende kerken in Nederland waar deze leer niet gepreekt wordt.TimMer schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:09:
[...]
Slap geneuzel.
Evangeliseren is bang maken en verdeeldheid zaaien: sluit je aan bij ons clubje anders kom je in de hel. En iedereen die niet in ons clubje zit is ongelovige, dus minderwaardig.
[ Voor 18% gewijzigd door Amras op 28-09-2018 15:12 ]
Waar heb jij deze evangelisten gevonden?TimMer schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:09:
[...]
Slap geneuzel.
Onder andere bij de Jesusbus (Naar House), die ik wel vaker tegenkwam als ik naar feesten ging. Ik was een duivelsaanbidder volgens die engnekken omdat ik naar dancefeesten ging.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:11:
[...]
Waar heb jij deze evangelisten gevonden?
Sorry voor die ervaring, dat is niet de juiste manier. Ik hoop dat je ze ook nog eens anders ontmoet.TimMer schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:13:
[...]
Onder andere bij de Jesusbus, die ik wel vaker tegenkwam als ik naar feesten ging. Ik was een duivelsaanbidder volgens die engnekken omdat ik naar dancefeesten ging.
Dat is het beste wat er over te zeggen valt!Twarp schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:08:
[...]
En religie op zich hoeft niet een probleem te zijn, zolang je een ander er maar niet mee lastig valt.
Ik heb geen behoefte aan dat volk. Rare overtuigingen en nog raardere praktijken.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:14:
[...]
Sorry voor die ervaring, dat is niet de juiste manier. Ik hoop dat je ze ook nog eens anders ontmoet.
Ik ben katholiek opgevoed, ik ken het wel en wee van de kerk maar al te goed. Verder ken ik aardig wat volk uit de Bible Belt: enger dan dat krijg je ze niet. Sinds mijn 16e de kerk de rug toegekeerd en nooit meer teruggekeken.
Maar het draait hier niet om mijn persoonlijke ervaringen: het draait hier om wat er wel en niet zou moeten mogen en kunnen. Mijn standpunt moge duidelijk zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door TimMer op 28-09-2018 15:18 ]
Inderdaad, ook geen politiek in de speelltuin...ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:41:
[...]
Politiek, religie, ..
Ik zou het waarderen als je mij geen woorden in de mond legt. En nu nog even terug naar het punt waar het om gaat: Je hebt het over informatie maar feitelijk gaat het om een boodschap, en ook nog eens eentje waar behoorlijk wat verschil van mening over bestaat. En dan gaat het niet om verschil van mening over de vorm van een appel maar om levensbeschouwelijke vraagstukken. Het is niet aan anderen dan de ouders om zich daar ongevraagd mee te bemoeien.En als het om iets subjectiefs gaat is het indoctrinatie of brainwashen?
Ik proef in dit topic toch ook heel sterk dat die 'evangelisten' minderwaardig zijn. Je stelt jezelf boven de ander op het moment dat je zijn/haar levensovertuiging niet accepteert als iets dat ze uit mogen dragen.TimMer schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:09:
[...]
Slap geneuzel.
Als je wil dat er gelijkheid is, zul je moeten accepteren dat mensen met een andere mening ook in dit land hun ding willen doen (skatende jongeren bereiken met hun levensovertuiging).Natuurlijk moet één en ander wel door de beugel kunnen, maar ik zou de grens wel een heel stuk verder leggen dan 'die reli-gekkies mogen niet in de buurt van kinderen komen'.
Ja natuurlijk. Een onschuldig verkleedfeestje.ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:08:
@barrymossel mogen je kinderen wel meedoen met Halloween? Dat verkleedfeest waarbij geesten, monsters en de dood de straat opgaan?
Ik vraag het, omdat je het insinueert.bszz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:18:
Ik zou het waarderen als je mij geen woorden in de mond legt. En nu nog even terug naar het punt waar het om gaat: Je hebt het over informatie maar feitelijk gaat het om een boodschap, en ook nog eens eentje waar behoorlijk wat verschil van mening over bestaat. En dan gaat het niet om verschil van mening over de vorm van een appel maar om levensbeschouwelijke vraagstukken. Het is niet aan anderen dan de ouders om zich daar ongevraagd mee te bemoeien.
Er zit geen verschil tussen informatie en boodschap. De uitleg bij 'boodschap' is: mondelinge of schriftelijke informatie.
Daarnaast zullen je kinderen in aanraking komen met dergelijke vraagdstukken, of je er nu bij bent of niet.
En dat is nu juist het nare... dat er 'voldoende kerken' zijn waar dat niet gebeurd, weerlegt of ontkent niet dat er dus ook kerken zijn waar die leer wel normaal is. En laat dat nou juist het soort christenen opleveren die dus wel redelijk richting dat oude stempel gaat. Het soort christenen dat ook mij met de nodige antipathie laat aankijken tegen gelovigen, maar zolang ze mij en de mijnen er niet mee lastigvallen mogen ze.Amras schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:10:
[...]
Nou, dit is wel heel erg van de oude stempel. Voldoende kerken in Nederland waar deze leer niet gepreekt wordt.
Du moment, echter dat er iets van zendingsdrang getoond wordt, begint het bij mij te jeuken... dan hoor ik weer hoe ik voor ketter werd uitgemaakt door de dominee. En dan heb ik er serieus een probleem mee, dat die mensen zich durven te bemoeien met hoe ik mijn kind opvoedt. En NEE... er is geen enkele reden dat om te gaan roepen dat ik mijn kind iets ontzeg, door hem niet over willekeurig welke god te vertellen.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Je maakt het wel erg overdreven. (kinderen) onbewaakt op afgelegen (Skateboard) terrein laten spelen, zou ik eerder kwalijk noemen. Er ligt meer gevaar in een pedo of dergelijk bij een speeltuintje dan in TS genoemde situatie.barrymossel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:01:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Arnhem ligt niet in maar wel naast de bijbelgordel. Enige invloed is dan wel te verwachten. In de bijbelgordel heb je op bepaalde plekken ook veel "blije" christenen, dus de evangelischen. Zelf in Ede gewerkt met een opvallend hoog aantal bevindelijk gereformeerde en evangelische collega's.Amras schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:52:
[...]
Sinds wanneer is Arnhem biblebelt?
Top drie verkiezingsuitslag 2018:
1. GL
2. D66
3. VVD
Daarnaast zit Youth for Christ eerder in de evangelische hoek dan (streng) gereformeerd.
Met een busje rij je zo naar de rand of buiten de bijbelgordel
Overigens vind ik dat soort busjes onwenselijk, zeker als het om minderjarigen gaat. Vermoedelijk is er juridisch niks aan te doen. Het staat iedereen natuurlijk vrij om aan de mensen van zo'n busje te vragen om ergens niet meer te komen. Zelfs in de openbare ruimte ben je niet onbeperkt ergens welkom als je storend gedrag vertoont.
Laten we anders eens het hele begrip religie loslaten omdat daar lang genoeg over gesproken is.
En laten we het nu eens gaan bekijken als we uit die bus een paar ex-politici laten komen, namelijk die van de voormalige partij "Martijn"/ PNVD (Wikipedia: Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit)
Mogen die volgens iedereen net zo hard proberen samen te spelen met de kinderen en ze te bekeren tot hun subjectieve werkelijkheid?
Het zijn gewoon allemaal heel kind-lievende mensen.
En laten we het nu eens gaan bekijken als we uit die bus een paar ex-politici laten komen, namelijk die van de voormalige partij "Martijn"/ PNVD (Wikipedia: Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit)
Mogen die volgens iedereen net zo hard proberen samen te spelen met de kinderen en ze te bekeren tot hun subjectieve werkelijkheid?
Heb niet het hele topic gelezen maar heeft iemand de 'wat als' vergelijking al gemaakt?
Wat als er nu ook een busje komt met 'Youth for Allah' met dezelfde missie als YfC alleen dan voor Allah? En dat die bij speeltuintjes en skateboardbaantjes gaat staan om 'spelletjes' met de jeugd te spelen.
Ik voorspel landelijke ophef en kamervragen. Raar dat dit bij YfC niet gebeurt. Of dat het zelfs verdedigd wordt.
Wat als er nu ook een busje komt met 'Youth for Allah' met dezelfde missie als YfC alleen dan voor Allah? En dat die bij speeltuintjes en skateboardbaantjes gaat staan om 'spelletjes' met de jeugd te spelen.
Ik voorspel landelijke ophef en kamervragen. Raar dat dit bij YfC niet gebeurt. Of dat het zelfs verdedigd wordt.
Dit dus.
In tegenstelling tot evangelisten verveel ik anderen niet ongevraagd met mijn opvattingen en dat is exact het punt waarop ik chagrijnig word van evangelisten en andere relidrammers.Grannd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:28:
[...]
Ik proef in dit topic toch ook heel sterk dat die 'evangelisten' minderwaardig zijn. Je stelt jezelf boven de ander op het moment dat je zijn/haar levensovertuiging niet accepteert als iets dat ze uit mogen dragen.
Als je wil dat er gelijkheid is, zul je moeten accepteren dat mensen met een andere mening ook in dit land hun ding willen doen (skatende jongeren bereiken met hun levensovertuiging).Natuurlijk moet één en ander wel door de beugel kunnen, maar ik zou de grens wel een heel stuk verder leggen dan 'die reli-gekkies mogen niet in de buurt van kinderen komen'.
Eigenlijk komt het daar wel op neer. Zodra het onderwerp "religie" voorbij komt zijn hier mensen dieJoeyPrr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:43:
[...]
Dat heb ik gedaan (ook al gereageerd). Er is echter niemand die zegt dat ze niet willen dat volwassen *gewoon* met hun kinderen praten.
a) er quotes uit de bijbel bij halen die los staan van wat een specifieke organisatie gelooft
b) Het idee dat een volwassen "gewoon" met een kind kan praten terwijl hij ook in een bus met "youth for christ" er op zit schijnt onmogelijk te zijn.
c) De sfeer is hier erg religie == brainwashing van mijn kinderen zonder mijn toestemming == evil
Dus de conclusie uit dit topic is wel zeker dan sommige hier niet willen dat mensen die enige religieuze betrokkenheid hebben niet in de buurt van kinderen mogen komen want ze zouden wel eens iets kunnen zeggen.
Ik zou daar geen probleem mee hebben, net zoals ik geen probleem heb met het besproken busje. Dat een hele berg hypocriete islamofoben gelijk in een stuip schieten is helaas de werkelijkheid waar we mee moeten leven.FunkyTrip schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:51:
Heb niet het hele topic gelezen maar heeft iemand de 'wat als' vergelijking al gemaakt?
Jij vergelijkt ze met leden van een verboden organisatie (en indien praktiserend, criminelen). Een geweldige discussie techniekGomez12 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:48:
Laten we anders eens het hele begrip religie loslaten omdat daar lang genoeg over gesproken is.

[ Voor 39% gewijzigd door Standeman op 28-09-2018 15:57 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Politiek is geen brainwashing, de propaganda die de politiek eruit gooit daarintegen wel. Religie is per definitie brainwashing. Tenzij je herrijzenissen en over water lopen als voldongen feit wilt beschouwen?ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:41:
[...]
Politiek, religie, ..
Alsof er geen islamitische jongerenwerkers zijn...FunkyTrip schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:51:
Dat is beta-eigen; Zo zeg je namelijk indirect dat je alles doet op basis van logisch en wetenschappelijk redeneren. Voor sommige mensen is dat het hoogst haalbare en dat draag je uit door mensen die zich laten leiden door religie af te branden.peltco schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:53:
[...]
Eigenlijk komt het daar wel op neer. Zodra het onderwerp "religie" voorbij komt zijn hier mensen die
a) er quotes uit de bijbel bij halen die los staan van wat een specifieke organisatie gelooft
b) Het idee dat een volwassen "gewoon" met een kind kan praten terwijl hij ook in een bus met "youth for christ" er op zit schijnt onmogelijk te zijn.
c) De sfeer is hier erg religie == brainwashing van mijn kinderen zonder mijn toestemming == evil
Dus de conclusie uit dit topic is wel zeker dan sommige hier niet willen dat mensen die enige religieuze betrokkenheid hebben niet in de buurt van kinderen mogen komen want ze zouden wel eens iets kunnen zeggen.
This too shall pass
Eigenlijk zijn er ook veel moslim organizaties die precies dat doen (en zelfs gefinancierd worden door de overheid). Ze zetten activiteiten op in wijken waar veel mensen wonen met een bepaalde achtergrond om kinderen aan te moedigen iets anders te doen dan te blowen en oude vrouwtjes lastig te vallen op een straathoek.FunkyTrip schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:51:
Amen!Sharky schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:56:
[...]
Dat is beta-eigen; Zo zeg je namelijk indirect dat je alles doet op basis van logisch en wetenschappelijk redeneren. Voor sommige mensen is dat het hoogst haalbare en dat draag je uit door mensen die zich laten leiden door religie af te branden.
[ Voor 18% gewijzigd door Batavia op 28-09-2018 16:00 ]
deleted
[ Voor 96% gewijzigd door Batavia op 28-09-2018 15:59 ]
Eh nee, misschien heb je dit zelf ingekleurd?ElectronLion schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:42:
[...]
Ik vraag het, omdat je het insinueert.
[...]
Een boodschap bestaat uit informatie. Informatie op zich is niet noodzakelijkerwijs een boodschap. Informatie op zich is "neutraal", bij een boodschap zit er een bedoeling achter.Er zit geen verschil tussen informatie en boodschap. De uitleg bij 'boodschap' is: mondelinge of schriftelijke informatie.
Daarnaast zullen je kinderen in aanraking komen met dergelijke vraagstukken, of je er nu bij bent of niet.
We zouden er een hele semantische discussie over kunnen voeren maar de kern is dat je ongevraagd een levensbeschouwelijke overtuiging uitdraagt aan kinderen die er niet om hebben gevraagd en van wiens ouders je geen toestemming hebt. Daar begeef je je op het terrein van de opvoeder en dat is ongewenst.
Helemaal mee eens, alleen jammer dat constructief discussiëren daardoor vrij onmogelijk wordt.Sharky schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:56:
[...]
Dat is beta-eigen; Zo zeg je namelijk indirect dat je alles doet op basis van logisch en wetenschappelijk redeneren. Voor sommige mensen is dat het hoogst haalbare en dat draag je uit door mensen die zich laten leiden door religie af te branden.
Het leuke is wel dat dit soort gesprekken in real-life vaak een stuk beter zijn, omdat de 'tegenstander' er dan ineens heel normaal uitziet en veel gemeenschappelijke interesses heeft. Het is dan een stuk lastiger om er met gestrekt been in te vliegen en je vergelijkingen met aids, incest en pedofielenverenigingen te poneren. Veel gesprekken gehad met mensen die weinig van het geloof wisten of meegekregen hadden, maar stiekem toch nieuwsgierig hoe het er dan aan toeging. Natuurlijk even checken of wat mij betreft alle homo's op de brandstapel kunnen, maar als dat niet blijkt te hoeven dan is er een hoop mogelijk. Potje bier er bij, je kent het wel.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.