Nope, de realiteit. YfC wordt door de voorstanders hier gepresenteerd als het gratis kunnen uitproberen van religie en dat dat niet erg zou zijn. Ik vraag je dan gewoon of je het ook niet erg vind als andere producten gratis ter test aangeboden worden, dan kunnen ze er kennis mee maken.
Zou je ze niet een keer benaderen in plaats van dergelijke opmerkingen spuien die niet constructief zijn? Dit is geen discussie meer.
Klopt, maar dat komt omdat een aantal mensen hier er enkel totaal niets verkeerds in ziet om kinderen te indoctrineren naar hun eigen standaard. Pak je een andere standaard dan is het bijna per direct verkeerd.
Amras schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:54:
[...]
Lastig om hier op te reageren als je een potje voetballen met jongeren vergelijkt met het alcohol- en heroïnegebruik. Misschien kun je een link plaatsen waarin beschreven wordt welk lichamelijk effect een potje voetbal en een geloofspraatje heeft op jongeren?
Ik vergelijk niet het potje voetballen met alcohol- en heroinegebruik. Ik vergelijk het religieuze / bekerende deel met alcohol- en heroinegebruik.
Dat potje voetbal is voor alle partijen (behalve de kinderen) irrelevant en bijzaak, enkel een wortel om kinderen te lokken. Dat is zo voor het YfC en voor de heroinedealer.
Dus hun eigen informatie voorziening liegt? Of bekijk jij het door een gekleurde bril omdat jij het met hun eens bent?
Het is zoals @
WoBoW ook al aangeeft een professionele organisatie met jongerenwerkers in dienst, net zoals Centrum jong dat heeft. Het wordt alleen gefinancieerd vanuit een religieuze hoek.
Het gaat veel verder dan enkel financieren.
De voedselbank mag voedsel uitdelen vanuit verschillende kerkgebouwen, is dat ook "zieltjes winnen"? Denk het niet.
Yep, dat is ook zieltjes winnen. Het is alleen op een zeer zeer zeer minimale manier.
Een kerk is geen neutraal gebouw, dat is met een bepaalde bedoeling gemaakt en de bouwstijl heeft ook een bepaald doel.
Ik zou ook niet stuiteren als het een bus tegen religie was, alleen we het niet over een bus tegen iets, maar over een bus voor iets. En ik gok zomaar dat jij ook tegen een bus voor alcohol en drugs (bevordering) zou zijn, vanuit exact hetzelfde standpunt ben ik tegen een bus voor religieuze (bevordering)
[...]
Voor het behoud van kerken, gemeenschappen en gelovige mensen in de toekomst. Dat steeds minder mensen geloven en kerken leeg komen te staan is een feit. Het doel van dergelijke organisaties is kinderen in aanraking laten komen met het christelijke geloof, waarmee ze hopelijk (op latere leeftijd) iets mee gaan doen/profijt van hebben.
100% correct gezegd en dat is ook het hele immorele eraan. Ik ken geen enkele andere instantie die zo te werk mag gaan, iedereen dit het probeert wordt op zijn vingers getikt bij dit soort praktijken aangezien kinderen kwetsbaar en beinvloedbaar zijn en dus beschermt moeten worden. Kijk maar naar wetgeving, alleen tja, religie heeft een vrijbrief...