rik86 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:03:
't valt me wel op dat een hoop mensen hier een enorm verknipt beeld hebben van wat Youth for Christ doet en wat het merendeel van de Christenen gelooft. En als dat in mijn ogen onjuiste beeld je referentiekader is, snap ik ook wel dat je fel tegen de activiteiten van bijv. een Youth for Christ bent.
Amen
Vannacht had ik al iets toegevoegd aan de discussie, maar het lijkt wel dat sommigen hier Atheïsme tot een religie hebben verheven, inclusief het zo kwetsend mogelijk neer zetten van mensen die zich als Christen identificeren.
Ik vraag me af of die mensen werkelijk zo zwak in hun schoenen staan dat ze alle niet-welgevallige levensovertuigingen actief verwerpen en hoe beperkt je wereldbeeld dan wel niet is. Betekent dat dan dat je actief door gaat met praten als een gelovige collega voor de lunch even een moment stil wil zijn? Ga je mensen dat 'pleziertje' ontnemen?
Vanncht had ik ook al gemeld dat ik werkelijk atheïstisch ben, maar ik probeer wel enige kennis te hebben van de wereldgodsdiensten.
Dat helpt vaak in allerlei soorten communicatie, bijvoorbeeld door zo te herkennen dat niet iedere aanhanger van de Islam een fundamentalist is, en dat er binnen de Islam ook veel stromingen zijn, waarvan enkele overigens onverenigbaar zijn met de dominante wereldopvatting in de Westerse wereld. Dat is een onhandige nuance in deze discussie misschien, maar het is wel zo.