Ik gebruik het ook en het is inderdaad traag, de controller blijft devices vrij lang online zien zodra ze niet meer verbonden zijn.marcel19 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:48:
Ik ben sinds kort bezig om mijn unifi controller ( welke draait op een raspberry pi ) te koppeling met mijn domoticz. Hierdoor kan ik zien wanneer er een telefoon in huis verbonden is.
De reden hiervoor is omdat ik bijvoorbeeld alle lampen uit wil hebben op het moment dat ik van huis weg ben.
Dit moet gedetecteerd worden door Domoticz, welke daarna de lampen uitzet.
Ik gebruik de laatste controller software op de raspberry pi, maar ik loop tegen een probleem aan.
Op het moment dat ik de WIFI uitzet op mijn telefoon dan duurt het bijna 5-10 minuten voordat de controller doorheeft dat de telefoon niet meer verbonden is.
Ik heb het ook getest met bekabelde producten maar ook hier duurt het bijna 5-10 minuten voordat het herkend wordt dat het device niet meer verbonden is.
Ik heb zelfs de controller op een ubuntu server geinstaleerd en op een windows server dus het ligt niet aan de raspberry dat die te zwak zou zijn om het direct te kunnen registreren.
Nu is mijn vraag, is dit een bekend iets. of is er een fix voor welke ik kan gebruiken?
Moet ik naar een eerdere versie van de controller toe, of zelfs helemaal terug naar controller versie 5.6.X?
Maar wat is het probleem daarmee? Dat je verlichting 10 minuten "te lang" blijft branden?
Ik zou zelf sowieso een soortgelijke vertraging ingebouwd hebben (als ik het niet via Unifi deed maar via een eigen ping script ofzo) zodat niet bij elke disconnect van een device een event @ Domoticz getriggerd wordt