Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 389 390 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:13
Matched: de
remmuz schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:24:
[...]

Die melding geeft juist aan dat het probleem in de ICE zit. (een B48 benzine) 😁
Dan ben je blij dat het een hybride is, kun je in ieder geval nog naar de dealer rijden.
Het zijn toch twee systemen die potentieel kapot kunnen gaan en onderhoud vergen. Ik ben benieuwd naar ervaringen of het onderaan de streep echt voordeliger is :)

XXXVI

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 22:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6L4UJibrwF5OXWg5_zLonEQN0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyhlLBLUFDiFs0HbNm6VIlrB.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb vandaag een nieuwe functie ontdekt in mijn voertuig.
Handig joh

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32
Geen matches
Handig bij flitsers 😁

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ephymerous schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:25:
[...]

Het zijn toch twee systemen die potentieel kapot kunnen gaan en onderhoud vergen. Ik ben benieuwd naar ervaringen of het onderaan de streep echt voordeliger is :)
Volgens de verzekeraars niet, premie voor all risk + aandrijflijnverzekering op hybride is duurder dan vergelijkbare modellen met enkel verbrandingsmotor of geheel elektrisch hier in Noorwegen. Verzekeraars rekenen over het algemeen wel door, dus dat zegt wel wat in mijn ogen.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 22:38
Ik bedoelde de spelfout in het menu eigenlijk :)
Voorruit ipv vooruit

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-02 09:08
ephymerous schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:25:
[...]

Zo lang het niet stuk gaat wel. Hoewel je wel thuis moet kunnen laden en daar regelmatig van moet profiteren om de verhoogde mrb te compenseren.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:46

Crazy D

I think we should take a look.

Mr Pingu schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:26:
Verzekeraars rekenen over het algemeen wel door, dus dat zegt wel wat in mijn ogen.
Omdat als er schade is, het dan weleens duurder kan uitpakken ja. Daarom rekenen ze dat door.

Exact expert nodig?

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:02
Crazy D schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 11:01:
[...]

Omdat als er schade is, het dan weleens duurder kan uitpakken ja. Daarom rekenen ze dat door.
Daarom is de verzekering van volledig elektrisch nog duurder. De kans dat de auto (economisch) total-loss raakt is een stuk groter. Als er een beetje rook uit komt na een aanrijding gaat de auto meteen in een waterbak en is het einde oefening.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Zijn bij een g21 330e pre lci/lci1 de opties m sport remmen en een adaptief m onderstel aan te raden?

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:47
DeBaroN schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:48:
Zijn bij een g21 330e pre lci/lci1 de opties m sport remmen en een adaptief m onderstel aan te raden?
M-Sport remmen maken een auto wel echt af vind ik, o.a. omdat de schijven groter zijn. Zeker als je grote open velgen hebt, dan is je wiel "gevulder". De klauwen zijn natuurlijk ook veel mooier. Is niet voor niks dat zo veel mensen hun standaard klauwen overspuiten in een mooi kleurtje. Je kunt het remmen waarsch ook iets beter doseren, en ze zullen minder snel "faden" maar tenzij je het circuit op gaat zullen de meeste mensen daar niet zo veel van merken.

Het adaptief onderstel biedt zeker veel voordelen. Het nadeel is dat dempers vervangen veel duurder is. In de praktijk zie je dan dat sommige mensen het uitcoderen en toch voor gewone sportieve dempers gaan.

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:38
Persoonlijk denk ik dat de M-Sport remmen meer voor de looks zijn. Ik had op mijn F31 normale remmen en die deden het prima, nu op de G21 330E ook de optie M-sport remmen, maar ik kan niet zeggen dat die nou zo veel beter remmen....
Het adaptief M-Sport onderstel vind ik echt fantastisch, lekker comfortabel voor alledaags rijden, beetje deinerig soms. Maar als je even sportief wilt rijden dan kun je het onderstel in standje kart zetten en dan stuiter je lekker over de weg, in positieve zin dan.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

timbak02 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:05:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de M-Sport remmen meer voor de looks zijn. Ik had op mijn F31 normale remmen en die deden het prima, nu op de G21 330E ook de optie M-sport remmen, maar ik kan niet zeggen dat die nou zo veel beter remmen....
Het adaptief M-Sport onderstel vind ik echt fantastisch, lekker comfortabel voor alledaags rijden, beetje deinerig soms. Maar als je even sportief wilt rijden dan kun je het onderstel in standje kart zetten en dan stuiter je lekker over de weg, in positieve zin dan.
De F3x komt volgens mij in 5 verschillende remset grotes;

Even heel snel & smerig ChatGPT gebruikt, want kan de link naar de website niet meer vinden.
Front Rotors (Standard)
312 × 24 mm — entry-level base brakes (single-piston)
330 × 24 mm — used on some later/premium non-M models without M Sport brake option (P337A-style upgrades)
340 × 30 mm — common standard non-M-Sport or dealer option (larger front brake kit)

Rear Rotors (Standard)
300 × 20 mm — basic rear rotor
330 × 20 mm — non-M option on certain trims (e.g., some 328i/330i variants)

M Sport / Optional Sport Brakes
Front Rotors
340 × 30 mm — this is the “M Sport” intermediate size used with 4-piston blue calipers in many markets.
370 × 30 mm — larger performance brakes (factory M Sport ZTR/S2NHA in some years and M Performance dealer kits)

Rear Rotors
345 × 24 mm — larger rear used with the M Sport brake package.

Summary (Non-M Sport)
Front: 312 mm / 330 mm / 340 mm
Rear: 300 mm / 330 mm
Ik heb helaas geen M sport setje, wel de grootste set non M Sport, ik zou daar absoluut niet een rondje Nordschleife mee durven te doen. Een keer flink in de ankers is prima, het is echter niks vergeleken bij mijn Brembo Big Brake kit die ik onder mijn skoda had gemonteerd.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:49:
Ik heb helaas geen M sport setje, wel de grootste set non M Sport, ik zou daar absoluut niet een rondje Nordschleife mee durven te doen.
Ja, want al het grut op de Nordschleife doet de vele rondjes met enkel BBK :)

Andere blokken dan origineel doet al heel veel, daar begin je dan ook mee. Je kan wel veel remoppervlak hebben, maar als de blokken prut zijn... tsja. Rij maar eens in mijn auto (gaat niet gebeuren, maar figure of speech)... beetje remmen en je kunstgebit zit al in het stuur. Sterker nog... de goudgeel gekleurde Performance set voor de E8X/E9X serie werd niet geleverd op de 335i en M3, want ook al hebben de laatstgenoemde klauwen maar 1 grote pot... de Performance-set kan er niet aan tippen en daarom hebben zij een eigen spec.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 08-02-2026 11:41 ]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:10:
[...]

Ja, want al het grut op de Nordschleife doet de vele rondjes met enkel BBK :)

Andere blokken dan origineel doet al heel veel, daar begin je dan ook mee. Je kan wel veel remoppervlak hebben, maar als de blokken prut zijn... tsja. Rij maar eens in mijn auto (gaat niet gebeuren, maar figure of speech)... beetje remmen en je kunstgebit zit al in het stuur. Sterker nog... de goudgeel gekleurde Performance set voor de E8X/E9X serie werd niet geleverd op de 335i en M3, want ook al hebben de laatstgenoemde klauwen maar 1 grote pot... de Performance-set kan er niet aan tippen en daarom hebben zij een eigen spec.
Dus je geeft zelf al aan dat standaard remmen je verbeteren door andere schijven en blokken te monteren, dat bevestigd mijn punt toch? Rij maar eens in mijn auto (gaat niet gebeuren, maar figure of speech)... Dan snap je dat een rondje Nordschleife geen pretje is met deze set.

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 21:55
Weet iemand in hoeverre de n52 distributieketting vervangen dient te worden?
Mijn auto heeft 260.000 gelopen en twijfel om het preventief te laten doen als het nodig is

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-02 19:15
Andere blokken doen meer dan vele verwachten. Maar grotere remmen staan mooier in een open velg inderdaad.
Maar groter is zeker niet altijd gelijk aan beter. Daarnaast is blokken wisselen eenvoudiger dan klauwen wisselen.

Grotere klauwen doen weinig als de frictie van de blokken vrijwel gelijk blijft. Met goede blokken in de standaard remmen heb je geen BBK nodig. Alleen lijkt iedereen tegenwoordig te denken dat de eerste stap groter en meervoudige zuiger etc. moet zijn…
Van deze sets weet ik het niet, maar misschien heb je met de BBK ook wel een stuk hogere frictie blokken gekregen? Dus is het de diameter of het blok waardoor het beter remt?

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:44:
Dus je geeft zelf al aan dat standaard remmen je verbeteren door andere schijven en blokken te monteren, dat bevestigd mijn punt toch? Rij maar eens in mijn auto (gaat niet gebeuren, maar figure of speech)... Dan snap je dat een rondje Nordschleife geen pretje is met deze set.
Nee, ik heb het over remblokken vervangen/upgraden. Daar moet men mee beginnen. Wel lezen hè.
CreativeS schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:10:
Andere blokken dan origineel doet al heel veel, daar begin je dan ook mee. Je kan wel veel remoppervlak hebben, maar als de blokken prut zijn... tsja.
Ik heb het er niet bijbedacht, geloof ik. Geen woorden in mijn mond leggen :)

• CreativeS
  • Niet online
Eric Z schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:16:
Andere blokken doen meer dan vele verwachten. Maar grotere remmen staan mooier in een open velg inderdaad.
Maar groter is zeker niet altijd gelijk aan beter. Daarnaast is blokken wisselen eenvoudiger dan klauwen wisselen.

Grotere klauwen doen weinig als de frictie van de blokken vrijwel gelijk blijft. Met goede blokken in de standaard remmen heb je geen BBK nodig. Alleen lijkt iedereen tegenwoordig te denken dat de eerste stap groter en meervoudige zuiger etc. moet zijn…
Van deze sets weet ik het niet, maar misschien heb je met de BBK ook wel een stuk hogere frictie blokken gekregen? Dus is het de diameter of het blok waardoor het beter remt?
Echt heerlijk... iemand die het snapt. Maar goed... ik ga weer even verder met de werkzaamheden voor komende week.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 09-02-2026 06:42 ]

• CreativeS
  • Niet online
sjaak81 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:48:
Weet iemand in hoeverre de n52 distributieketting vervangen dient te worden?
Mijn auto heeft 260.000 gelopen en twijfel om het preventief te laten doen als het nodig is
Het gekke is... daar heeft de N52 absoluut geen last van.
Ook de klepsteelrubbers hoor je weinig over bij een N52, al ben ik wel van plan om die preventief te doen.
Maar goed, het lijstje preventief onderhoud is dit jaar al wat groter dan gemiddeld, dus de klepsteelafdichtrubbertjes schuif ik door naar volgend jaar.

Dit jaar doe ik:
Koelvloeistofpomp elektrisch11517586925
Slang thermostaat-koelvloeistofpomp11537521049
Thermostaat11537549476
Startmotor12417610343
Nokkenassensor (2x)13627525014
Impulsgever krukas/transmissie13627525015
Riemspanner mechanisch11288624196
Omkeerspoelie11287535860
Poly-v-riem 6PK 199011287628650
Laatste tabel is na 6 jaar weer aan de beurt. Af en toe hoor je de riem een beetje. Zeker nadat de aircocompressor vorig jaar is vervangen. Had op dat moment gelijk de riem en poelies mee laten nemen, maar de rekening van ruim €4000,- totaal vond ik al genoeg. Al lag het toch al open, dus had het beter wel meegenomen kunnen worden. Ware het niet dat het even een andere situatie was dan nu. Ik was al blij dat alle remmerij en de aircopomp vervangen konden worden zo voor de vakantie.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:20:
[...]

Nee, ik heb het over remblokken vervangen/upgraden. Daar moet men mee beginnen. Wel lezen hè.

[...]

Ik heb het er niet bijbedacht, geloof ik. Geen woorden in mijn mond leggen :)
Ik had het over dat ik de standaard set niet afdoende vindt (mening) en dat mijn BBK vele male beter was, dan kom je met een reply over vervangen, upgraden, standaard aanpassen naar niet fabrieks af.

maar blijkbaar verschillen de meningen in wat standaard en niet standaard meer is.

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:35:
Ik had het over dat ik de standaard set niet afdoende vindt (mening) en dat mijn BBK vele male beter was, dan kom je met een reply over vervangen, upgraden, standaard aanpassen naar niet fabrieks af.

maar blijkbaar verschillen de meningen in wat standaard en niet standaard meer is.
Maar in mijn reactie heb ik het alleen maar over blokken.. of moeten we dan gelijk de hele rambam er direct maar bij verzinnen? Ik spreek gewoon in hokjes of beter gezegd: ik compartimentaliseer. Als ik 'geconcentreerd' allesomvattend begin te spreken verlies ik meer dan de helft van de luisteraars omdat het te moeilijk wordt hahaha en voor velen visualisatie (in welke vorm dan ook) niet het sterkste vak is. Je begint altijd met het vervangen van blokken, dan heb je al héééél veel verschil. Je hoeft niet altijd een BBK te hebben om beter te kunnen remmen... alles gaat om frictie. Dat de combinatie van een soort van BBK en goede blokken uiteindelijk de beste oplossing is, staat hier niet ter discussie. Ik ben ook begonnen met de standaard remmerij die van 316i tot en met 325i gemonteerd zat. Alleen al het vervangen van de remblokken door Ferodo DS Performance loste het probleem met fading en te weinig bite op. Dat was al voldoende voor serieus werk. Uiteindelijk kan het niet op tegen mijn setup nu (maar da's gewoon de overtreffende trap, niet noodzakelijk en vooral estetisch), maar nogmaals... de essentie was dat het vervangen van blokken al voldoende was en ik heb het nergens over schijven gehad. Ik wens u allen een fijne zondag! Tijd voor gezin.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 08-02-2026 13:48 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Dit was de vraag ;) Grappig dat we dan hier belanden :o

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 08-02-2026 13:52 ]

• CreativeS
  • Niet online
DeBaroN schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:52:
Dat krijg je met toevoegingen hè :)

Maar in antwoord op jouw vraag: als estetisch belangrijk is lekker M sportremmen nemen. Gaat het om de bite en beter remmen met standaard remmerij... probeer eens andere blokken. Ferodo DS Performance, Hawk HPS 5.0, et cetera dat zijn wel de merken... ja, EBC en dergelijke heb je ook... maar die hype heb ik met straatgebruik nooit begrepen. Nu hoef ik ook niet alles te begrijpen, maar ik zou ze niet nemen :)

En toch weer die verleiding hè, weer afgeleid door allerlei dingen die weer tussendoor komen... nu ben ik echt weg.

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:38
DeBaroN schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExdGlobHp2bHJqaHJxemJvZ2QzM3lqd3dma2QwZHllaGdyZnh5em4xYiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/ULyYV5amK2eYM/giphy.gif

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:59
Is er ook een jurist in de zaal?

Ik vraag me namelijk af of het wel correct is dat BMW ons laat betalen voor een update van IDrive via de dealer. Immers hebben we de auto gekocht met het volgende toegevoegd:
"- nieuwe functies en verbeteringen altijd aan boord
- updates gemakkelijk draadloos of via de My BMW App downloaden
- installatie direct, via een timer of via de app starten?"

In de praktijk werkt dit echter vrij slecht waardoor velen van ons blijven steken op een update van maanden of zelfs jaren geleden. Om dan bij de dealer een rekening onder de neus geschoven te krijgen voor het handmatig updaten. Dat staat me enorm tegen.

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:47
realphoenikx schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:20:

Ik vraag me namelijk af of het wel correct is dat BMW ons laat betalen voor een update van IDrive via de dealer. Immers hebben we de auto gekocht met het volgende toegevoegd:

In de praktijk werkt dit echter vrij slecht waardoor velen van ons blijven steken op een update van maanden of zelfs jaren geleden. Om dan bij de dealer een rekening onder de neus geschoven te krijgen voor het handmatig updaten. Dat staat me enorm tegen.
Ik ben geen jurist, maar je zou je kunnen beroepen op non-conformiteit. Het product heeft niet de eigenschappen die je ervan mag verwachten op basis van wat de verkoper heeft gecommuniceerd. Dat staat los van de garantietermijn.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

IQM

Ik ben ook geen jurist maar ik vraag mij precies hetzelfde af. Maar wat ik vanuit mijn opleiding wel geleerd heb is dat als BMW aangeeft dat de Remote Software Upgrade Actief is met onbeperkte looptijd en verder niet communiceert dat het slechts 3 jaar is en daarna betaald dan vraag ik mij echt af of die termijn stand houdt bij een rechter.

Aan de andere kant, met de ervaring van @lostboy_0234 heb ik besloten dat ik de laatste update niet eens meer wil hebben. Het systeem is nu dusdanig 'voorzichtig' geworden dat het niet meer helpt maar gewoon irritant is. Nou laat dan maar...

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

Eagle Creek

Breathing security

Maar volgens mij staat er nergens dat de versie die je OtA ontvangt dezelfde moet zijn als de versie die je bij de dealer krijgt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:02
Eagle Creek schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:17:
[...]
Maar volgens mij staat er nergens dat de versie die je OtA ontvangt dezelfde moet zijn als de versie die je bij de dealer krijgt.
Dat is toch niet van belang? Het gaat erom dat OtA niet (meer) werkt terwijl de suggestie wordt gewekt dat het wel zou moeten werken.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:49
Dit weekend had ik ineens de melding dat de bandencontrolesysteem was uitgevallen. Gaat niet meer weg dus daar moet ik iets mee. Ik denk dat de batterij van één van de TPMS sensoren leeg is (kan prima gezien de leeftijd) echter had ik dan verwacht dat ik op z'n minst de andere 3 nog kon meten. Op dit moment kan ik niks zien en bij een reset blijft de meting ook op 0% staan. Kan ik er "eenvoudig" achter komen of dit een andere oorzaak kan hebben?

Heeft een beetje haast want aankomende weekend staat de wintersport geplanned en zou ik er graag gebruik van maken :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:20
Zou me er niet zo druk om maken en gewoon ff langs de pomp rijden en de banden op spanning brengen. Kan je na je wintersport even rustig kijken wat er mis is :). Er zijn wel apparaatjes die los van de auto de sensoren kunnen uitlezen. Maar lijkt me een dure oplossing.

https://printcraft3d.nl

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Vanmorgen kwam de nieuwe accu binnen en deze gelijk maar geplaatst. Daarna aanpassen in BimmerCode (van 80ah naar 90ah) en resetten met BimmerLink. Even een proefrondje gereden en gelijk maar tanken.

Natuurlijk... Bij de benzinepomp besluit de receiver van het alarm ermee te stoppen (batterij leeg). Ook zo'n lekker lullig moment dat het alarm daar dan een aantal keer gaat loeien voordat je hem handmatig krijgt uitgeschakeld.

Anyway, het alarm is dus ook weer getest en ik heb kunnen oefenen met het handmatig uitschakelen. En thuis natuurlijk maar gelijk de batterij vervangen, gelukkig had ik er nog 1.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

IQM

MrFl0ppY schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:18:
Dit weekend had ik ineens de melding dat de bandencontrolesysteem was uitgevallen. Gaat niet meer weg dus daar moet ik iets mee. Ik denk dat de batterij van één van de TPMS sensoren leeg is (kan prima gezien de leeftijd) echter had ik dan verwacht dat ik op z'n minst de andere 3 nog kon meten. Op dit moment kan ik niks zien en bij een reset blijft de meting ook op 0% staan. Kan ik er "eenvoudig" achter komen of dit een andere oorzaak kan hebben?

Heeft een beetje haast want aankomende weekend staat de wintersport geplanned en zou ik er graag gebruik van maken :+.
Het kan ook een defecte antenne zijn. Dan doet het systeem ook helemaal niets meer. Dat hebben we met onze F20 gehad . Was gelukkig nog binnen de 3 jaar garantietermijn. Batterijtjes van de TMPS sensoren kunnen leegraken maar zelfs bij een 15 jaar oude F11 heb ik dat niet meegemaakt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IQM schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:33:
[...]

Het kan ook een defecte antenne zijn. Dan doet het systeem ook helemaal niets meer. Dat hebben we met onze F20 gehad . Was gelukkig nog binnen de 3 jaar garantietermijn. Batterijtjes van de TMPS sensoren kunnen leegraken maar zelfs bij een 15 jaar oude F11 heb ik dat niet meegemaakt.
15 jaar is wel heel lang, de max levensduur die normaal wordt aangeven ligt rond de 10 jaar :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:49
De sensoren zijn minimaal 10 jaar oud dus het kan prima de batterij zijn. Echter vind ik het vreemd dat de andere 3 ook geen waarden meer tonen en de melding ineens kwam en niet meer weg ging. Vaak met batterijen is dat je eerst wat vage uitvallers krijgt en dan pas definitief.

Normaal ben je altijd blij als het de sensoren zijn maar ik zie nu dat de module al voor €30 tweedehands verkrijgbaar is en relatief makkelijk is te vervangen. Ik denk dat ik misschien wel het tienvoudige kwijt ben als ik de 4 sensoren moet vervangen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 389 390 Laatste