Allereerst dank voor je uitleg
Haha, ja ik snap het echt niet

. Komt wellicht omdat ik visueel ben ingesteld. Je kan mijn 10x iets mon
deling uitleggen en ik zal het niet snappen. Ga je het uittekenen met plaatjes erbij, dan snap ik het wel. Ik kom uit het on
derwijs en
de misvatting dat kin
deren die naar buiten kijken tij
dens een uitleg, niet aan het opletten zijn, is
derhalve dan ook niet correct. Die zijn auditief ingesteld en kunnen naar iets an
ders kijken maar met hun gehoor wel alles begrijpen en dus opletten. Bij mij uit zich dat, dat ik sommige dingen 3x of vaker moet doorlezen voordat ik het begrijp.
-----------
Misschien moet ik het heel anders omschrijven. Een poging.
Een domme traditionele airco blaast ijskoude lucht en brengt de temperatuur in het compartiment naar het gewenste niveau met behulp van de luchtinvoer. Wanneer de gewenste temperatuur is bereikt, neemt de hoeveelheid luchtinvoer af.
Ja dit is hoe ik het verwacht. Klaarblijkelijk, als ik dus jouw on
derstaan
de stuk lees, heb ik in mijn vorige auto's dus domme airco's gehad.
Het systeem van BMW is echter geavanceerder. De temperatuur in het compartiment wordt primair aangestuurd door de temperatuur van de luchtinvoer en niet de luchthoeveelheid. Wanneer de delta groot genoeg is kan de hoeveelheid wel worden gebruikt om het temperatuurverschil sneller te overbruggen. Maar zodra de gewenste temperatuur is bereikt zal de temperstuur van de invoer aanpassen, en hoeft dit niet gekoppeld te zijn aan de hoeveelheid luchtinvoer. Dit systeem is dus geavanceerder dan wat jij beschrijft, en dus wellicht daarom niet wat jij verwacht.
Wanneer het systeem niet zo zou werken, zou het betekenen dat de hoeveelheid ingeblazen lucht afneemt omdat het anders te koud of te warm wordt en jij zelf de temperatuur zou moeten aanpassen. doordat de auto de temperatuur van de ingeblazen lucht zelf aanpast, hoef jij nooit de temperatuur aan te passen en kan de auto de gevraagde hoeveelheid luchtinvoer altijd blijven leveren.
Kijk, dit maakt het een stuk dui
delijker. Klopt ik had zo'n systeem dus echt niet verwacht en bleef hangen in het ou
derwetse plaatje van
de traditionele arico's. Dat is dus waarom ik het niet begreep, er zit meer achter. Hel
der al moet ik het nog wel een paar keer lezen om het tot me te laten doordringen

CreativeS schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:59:
[...]
Eind augustus, dus ik zal je niet zien daar... eerst een weekend langs A
dele en BMW Welt/Museum in München daarna door. Gewoon lekker rij
den. Uiteraard alleen digitale vignetten... ik haat stickers op mijn voorruit. Milieusticker (
DE) zit ook op een los transparant vel die ik zo tegen het ruit kan leggen. Maar het is zeker erg fijn daar...
de meeste kaaskoppen zitten in het zui
den van het Gardameer
Mocht je trouwens nog eens
de kans krijgen... moet je aan
de westkant eens '
brasa schlucht' nemen.
Ah, dan zal ik wel een foto maken van
de auto en die plaatsen hier

Mocht ik een parkeerplek kunnen vin
den op
de strook die voor jou hotel ligt daar direct aan
de weg.
BMW Welt/Museum ben ik begin mei geweest. Creditcard en bankpas niet meenemen zou ik zeggen

Ik heb me nog aardig kunnen inhou
den in
de shop daar. Ben alleen terug gekomen met zo'n officiele ventilatorrooster luchtververser met geurtje ding. BMW Welt ligt volgens mij net binnen
de milieu zone van Munchen. Wij had
den met onze auto geen milieu sticker en zijn gewoon zon
der
de zone ingere
den. Was ook maar een paar 100 meter dacht ik. Heb zelf ook zo'n milieu sticker op apart vel zodat je die weer van
de ruit kan halen. Vind het idd vreselijk staan.
De zwitserland autobaan sticker zal er helaas wel op moeten.
Dealtje met
de overburen gemaakt die in
de mei vakantie al naar Italie zijn geweest via Zwitserland. Wij geven vaak wat ou
de kin
derkleren aan hun jonste zoon. In ruil daarvoor krijg ik het autobaan vignet die toch alweer 42 euro kost. Volgend jaar zal het wel digitaal wor
den want Zwitserland heeft dat sinds 2023 ook.
Ik zit overigens ook aan
de zuid kant. Pa
denghe om precies te zijn, maar wij maken altijd een rondje Gardameer en stoppen dan op diverse plekken waarbij Torbole
de vaste plek is om even te lunchen. Zal in
de BWM wel extra lekker zijn want die rijdt heerlijk.
Zal die route eens bekijken en zien of we dat kunnen doen.
Om toch on topic te blijven. Een minpunt van
de 3 Serie vind ik toch wel het rempedaal waarvan
de stang schuin zit weggewerkt. Tevens is
de ruimte links van het rempedaal helemaal dicht. Dat was in mijn vorige 2 Merce
dessen niet zo. Het voor
deel van die open ruimte was dat ik mijn linkervoet daar helemaal in kwijt kon en tevens mijn been helemaal kon strekken zon
der
de stoel naar achteren te doen. Op lange ritten is dat wel fijn. Nu moet ik
de stoel naar achteren zetten om mijn linkerbeen te kunnen strekken wat weer ten koste gaat van
de been ruimte van mijn jongste zoon die achter mij zit. Tevens als ik mijn linkervoet naast het rempedaal zet om even te strekken en ik trap
de rem in, dan komt die stang waar het rempedaal achterliggen
de ruimte in gaat, op mijn linkervoet.