Voor wat ik heb gevonden kun je daar het container id uit vissen, maar niet op basis van welk image die container draait.Douweegbertje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:26:
[...]
Volgens mij, ergens in de /proc is daar iets van terug te vinden.
Het container id is leuk, ik wil het image id. Zodat ik iets makkelijker kan nagaan op basis van welke initiele state (m'n image) die stateless zooi is gaan draaien en er een potje van heeft gemaakt. Maar goed kennelijk moet dat allemaal op host niveau. Maarja dan krijg ik op host niveau weer allemaal script zooi.Maar om dan exact op je use-case in te haken. Wat je eigenlijk wilt is dus niet bezig houden met dat soort geneuzel (no offence) en dus logs naar STDOUT doen en zodoende dat dit op je hostsysteem wordt opgepakt. Nogmaals, ik gebruik docker zelf weinig/niet maar hetzelfde principe wordt daar gehanteerd waarbij logs ergens in
code:
1 /var/lib/docker/containers/<container id>/<container id>-json.log
terecht komen op je host systeem.
https://docs.docker.com/config/containers/logging/configure/
Dit is dan ook in lijn met het 12 factor app principe: "Je container doet maar 1 ding". Dus een extra service voor logs is niet wat je wilt.
En hoe vind ik het image id/name/tags en print ik die, zodat ze naar eender welke logging ook heen worden geschreven al was het naar stdout, stderr, i don't care. Het probleem is dat ik het vanuit de runnende container nergens te pakken krijg. Of ik moet dingen er hard-coded vooraf in gaan plempen of wellicht met vage environment vars door gaan lopen passen met een veel ingewikkeldere cli regel voor het starten van die container.
Maar goed het lijkt dus op "the docker way or the highway, in any case not my way"