De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.975 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52
Hmm een hoop pull requests zijn nou ook niet geweldig, zeker op cli niet.

Van het niveau:
Merged pull request #564563 fixed #457476
Lekker grep'able.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

gekkie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:33:
Hmm een hoop pull requests zijn nou ook niet geweldig, zeker op cli niet.

Van het niveau:

[...]

Lekker grep'able.
Dat vind ik ook wel jammer, dat je bij een PR alle individuele commitmessages kwijtraakt. Maar ja, dan moet je maar een goeie samenvatting schrijven.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:00
CodeCaster schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Dat vind ik ook wel jammer, dat je bij een PR alle individuele commitmessages kwijtraakt. Maar ja, dan moet je maar een goeie samenvatting schrijven.
Precies, ik schrijf altijd gewoon 'fixed stuff'. Prima samenvatting.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah als patches altijd een fatsoenlijke title zouden hebben die specifiek genoeg is (soms past het niet, vaak is het ook gewoon jammer de bammer) dan zou je nog wel een auto-summary on merge kunnen maken van alle patch titles zodat je in iedergeval een basic lijstje hebt ofzo wat je dan nog kan editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pfew, soms is autocorrectie wel mooi ... ffmpeg geloofd me niet met een mp3 bitrate van 128 ipv 128k.
Scheelt weer een hoop meuk opnieuw downloaden en processen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
CodeCaster schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Vaak is dat juist een voordeel. ipv 10 commits met namen als "added feature x", "fixed bug", "fixed codestyle", "fixed typo in new method name", "added unit-test for new feature", etc heb je gewoon 1 merge-commit met de (hopelijk) beschrijvende naam van de MR als message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik probeer mijn commitmessages altijd op zichzelf staand en duidelijk te houden, dus "X was aan de hand, gefixt door Y te doen". Maar als het over hele nieuwe features of grote wijzigingen gaat, verwijs ik toch echt naar het bijbehorende work item voor de uitleg en discussie.

Het ligt ook aan de GUI waarmee je de PR aanmaakt en goedkeurt, natuurlijk. Bij Azure DevOps moet je zelf een titel en omschrijving bedenken als de PR meer dan één commit betreft, maar uit m'n hoofd wordt die tekst niet meegenomen in de commitmessage van de merge-commit die Azure uiteindelijk voor je maakt.
mcDavid schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Vaak is dat juist een voordeel. ipv 10 commits met namen als "added feature x", "fixed bug", "fixed codestyle", "fixed typo in new method name", "added unit-test for new feature", etc heb je gewoon 1 merge-commit met de (hopelijk) beschrijvende naam van de MR als message.
Ja, dat dus. Dus niet dat je 10 commits krijgt à la "ik ga X doen", "oh nee, dat werkt toch niet", "dan maar Y".
Mugwump schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Precies, ik schrijf altijd gewoon 'fixed stuff'. Prima samenvatting.
Ik heb net een eenmansproject overgenomen dat vrijwel uitsluitend uit dat soort commitmessages bestaat. En ik kreeg de vraag of feature X erin zat, heb gezegd dat ze dat zelf mogen bekijken op de testomgeving en dat ik het niet uit de code of commits kon halen. _O-

[ Voor 59% gewijzigd door CodeCaster op 07-08-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
mcDavid schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Ik squash rebase PRs altijd - kan iedereen lekker een rommel maken in z'n PR en blijft de mainline history lekker clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SPee schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:33:
Ik ben jaloers. Bij mij is het 30 graden in de huiskamer.
De motivatie is ook een stuk minder.
Maar dan doe je imho ook wel iets verkeerd. Wat voor woning is dat? Imho moet je de dagwarmte wel redelijk buiten kunnen houden in een woonhuis met meerdere woonlagen en goede zonwering. Noodzaak is dan wel om ramen en deuren dicht te laten en de zonwering te sluiten / naar beneden te doen / etc :P

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 07-08-2020 15:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Ik squash rebase PRs altijd - kan iedereen lekker een rommel maken in z'n PR en blijft de mainline history lekker clean.
hier ook.

Het hoeft niet eens een rommeltje te zijn. Commit messages als "typo fixed in new method" kunnen prima nuttig zijn in een feature branch, in een main/master branch zijn ze dat over het algemeen niet.

Maar toegegeven, vaak is het wel een rommeltje :X ook bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:05
CodeCaster schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:27:
[...]

Dat ligt uiteraard niet aan het gebruik van een GUI.
De GUI kan je er zelfs tegen beschermen, IntelliJ geeft het aan wanneer je probeert te pushen terwijl je achterloopt op de remote branch en laat je dan kiezen of je wil mergen of rebasen. Maar rebase heb je in SVN niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

Ik was met de cli begonnen, vervolgens zag ik allemaal collegas struggelen met gui tools en hun repros iedere keer slopen dus ben ik er maar bij gebleven.
Ik heb in 10 jaar git ervaring nog nooit een GUI gezien :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
XWB schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Ik heb in 10 jaar git ervaring nog nooit een GUI gezien :P
Niet aan beginnen, voegt niks toe ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben redelijk versed met de Perforce cli maar ik moet er niet aan denken geen GUI te gebruiken voor het standaard werk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
.oisyn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
Maar dan doe je imho ook wel iets verkeerd. Wat voor woning is dat? Imho moet je de dagwarmte wel redelijk buiten kunnen houden in een woonhuis met meerdere woonlagen en goede zonwering. Noodzaak is dan wel om ramen en deuren dicht te laten en de zonwering te sluiten / naar beneden te doen / etc :P
Is enkel de bovenste 2 verdiepingen en een plat dak. Van een vierkant blok, met de binnenplaats enkel bebouwd/betegeld. Groot deel van de dag vol de zon op het raam.
Ik heb maar de lamellen dicht gedaan, hoewel ik zelf wel van wat licht hou. Voor heb ik gelukkig nog een boom die wat schaduw geeft.
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Bij ons worden de merge commit niet gesquashed. Zelf probeer ik mijn branch redelijk netjes te houden. Maar helaas doen de andere collega's dit niet. Ondanks dat we mergen na rebase, weten velen niet wat er allemaal mee kan.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
SPee schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:28:
Bij ons worden de merge commit niet gesquashed. Zelf probeer ik mijn branch redelijk netjes te houden. Maar helaas doen de andere collega's dit niet. Ondanks dat we mergen na rebase, weten velen niet wat er allemaal mee kan.
Heb je dan niet bakken vol met commits in je tree die niet door CI heen gekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Heb je dan niet bakken vol met commits in je tree die niet door CI heen gekomen zijn?
Wel een dingetje waarvan ik me afvraag of git bisect niet prettiger zou werken als het in eerste instantie merges test en pas als die er niet meer zijn in de overgebleven range overgaat op individuele commits.
Toch al vaak genoeg gehad dat je blijft hangen op iets anders wat tijdelijke gesloopt blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Nee. Wij mergen niet zelf naar de master, maar onze buildserver doet dat. Die maakt een kopie van je branch, rebased deze met master, dan build, tests, merge en updaten van tickets. Bij falen van de build, dan wordt die kopie verwijderd en moet je het nog een keer doen.

[ Voor 16% gewijzigd door SPee op 07-08-2020 17:59 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Eén ding wat mij altijd is dat mensen die git gebruiken altijd een soort heilige definitie hebben van hoe het moet werken: "Schrijf een commit op die manier", "maak gebruik van squash merge" of "het is verboden om branches aan te maken".

Het fijne van Git is juist dat er geen één definitieve manier van werken is. Sommige mensen verdedigen hun "regels" omdat ze een team van idioten hebben, maar zelfs dan heb ik liever dat je de tijd neemt om die groep op te voeden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:42
DevWouter schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:32:
Eén ding wat mij altijd is dat mensen die git gebruiken altijd een soort heilige definitie hebben van hoe het moet werken: "Schrijf een commit op die manier", "maak gebruik van squash merge" of "het is verboden om branches aan te maken".

Het fijne van Git is juist dat er geen één definitieve manier van werken is. Sommige mensen verdedigen hun "regels" omdat ze een team van idioten hebben, maar zelfs dan heb ik liever dat je de tijd neemt om die groep op te voeden.

***members only***
Verboden om branches te maken? Hoe werk je dan? Zelf met subversion moest alles in een branch.

Overigens is het natuurlijk wel goed om per repo of bedrijfsbreed ongeveer hetzelfde te doen. Kleine fouten of vergeten dingen voeg ik altijd toe aan de juiste commit om de commit history een beetje netjes te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

Kalentum schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:40:
[...]
Verboden om branches te maken? Hoe werk je dan?
Gewoon alles in de master branch committen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Overigens is het natuurlijk wel goed om per repo of bedrijfsbreed ongeveer hetzelfde te doen. Kleine fouten of vergeten dingen voeg ik altijd toe aan de juiste commit om de commit history een beetje netjes te houden.
Ik vind inderdaad ook dat het gebruik van versiebeheer ook aan regels gebonden moet (kan) zijn. Net zoals afspraken omtrent de software zelve.

Normaliter mergen we van develop. Als een ontwikkelaar en reden heeft om daarvan af te wijken, maakt hij dat bespreekbaar. Vaak wordt dat dan ook gehonoreerd.

Daarnaast is het bij ons de afspraak dat je merge commit begint met het ticket nummer waaraan je werkt. Voor de rest is het aan de ontwikkelaar om een zo kort en duidelijk mogelijk omschrijving te geven.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Verboden om branches te maken? Hoe werk je dan? Zelf met subversion moest alles in een branch.

Deze groep mensen was gewend om alle branches te pushen en te pullen. Ze snapte ook niet helemaal dat je een branch kon opruimen. Dus zonder die regel zouden ze in binnen enkele weken heleboel dooie branches hebben.

En ja, ik ben voor dat je git history zo schoon mogelijk moet houden, maar als iemand een enkele commit hebt met duizenden regels (omdat je squash heb gedaan) dan twijfel ik toch aan wat die persoon bij "schoon" denkt.

En als je iets vergeten ben, dan mag dat bij mij rustig een aparte commit zijn. Iemand zijn git-history geeft ook inzicht in waar je als team problemen hebt en wat je als team kan verbeteren. Liever een kleine commit van 5 minuten dan een uur kwijt zijn om je eigen history compleet herschrijven.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Matis schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:49:
[...]

Ik vind inderdaad ook dat het gebruik van versiebeheer ook aan regels gebonden moet (kan) zijn. Net zoals afspraken omtrent de software zelve.

Normaliter mergen we van develop. Als een ontwikkelaar en reden heeft om daarvan af te wijken, maakt hij dat bespreekbaar. Vaak wordt dat dan ook gehonoreerd.

Daarnaast is het bij ons de afspraak dat je merge commit begint met het ticket nummer waaraan je werkt. Voor de rest is het aan de ontwikkelaar om een zo kort en duidelijk mogelijk omschrijving te geven.
Het belangrijkste is dat je als team afspraken hebt en communiceert. Zo vind ik de laatste zin onzinnig (ik zie liever geen tickets nummers in de history), maar het kan wezen dat er vanuit tooling of management er een goeie reden voor is. Dus als ik die reden weet dan kan ik daar de zin van inzien en maak ik mijn collega's het niet moeilijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Het leren is op zich simpel, laat ze maar eens een patch(serie) bij (grotere) opensource projecten gemerged krijgen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
DevWouter schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

Deze groep mensen was gewend om alle branches te pushen en te pullen. Ze snapte ook niet helemaal dat je een branch kon opruimen. Dus zonder die regel zouden ze in binnen enkele weken heleboel dooie branches hebben.

En ja, ik ben voor dat je git history zo schoon mogelijk moet houden, maar als iemand een enkele commit hebt met duizenden regels (omdat je squash heb gedaan) dan twijfel ik toch aan wat die persoon bij "schoon" denkt.
Tja, duizenden regels code in een wijziging is natuurlijk ook niet echt een goed plan. Valt ook niet echt te reviewen. Een changeset die uit duizenden regels bestaat komt bij ons nooit voor (hooguit opruimacties). Als change zo complex is dat het mogeljik naar duizenden (of zelfs honderden) regels gaat dan wordt dat van te voren al in kleinere stukjes gehakt.

Ik ben het met je eens dat een commit van duizenden regels niet echt schoon is, maar dan is het probleem niet die duizenden regels in 1 commit maar dat de change zelf niet goed in kleinere eenheden is gehakt. Of dat je architectuur niet goed is (bv een enorme zooi aan boilerplate code omdat je een nieuwe klant hebt ofzo).
En als je iets vergeten ben, dan mag dat bij mij rustig een aparte commit zijn. Iemand zijn git-history geeft ook inzicht in waar je als team problemen hebt en wat je als team kan verbeteren. Liever een kleine commit van 5 minuten dan een uur kwijt zijn om je eigen history compleet herschrijven.
Nou ja dan neem je aan dat het een uur kost om een history te herschrijven, wat zeker niet zo hoeft te zijn. Ik doe dat meestal direct, bv als commit 1 een class introduceert en commit 2 fixt een typo in die class, dan voeg ik commit 2 toe aan commit 1.

Het mooist is als iemand hele logische commits heeft:
- Add class XXX (die heeft dan de tests en de class) (en als het een wat grotere class is: voor elke method een commit)
- Switch feature A to new XXX class (de commit die dan het gebruik van de class bevat)

Dat reviewt heel lekker en zijn niet zo informatieve commits als 'Oops typo' of 'Forgot to change method signature' gewoon weg.

Maar goed, elke organisatie heeft zijn eigen werkwijze en als ik met dat soort dingen te maken krijg dan pas ik me gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 08:25
Persoonlijk laat ik de commits t/m review en test het liefste staan en dan squatten vlak voor de merge.
Zodat je maar 1 commit hebt per feature.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 08:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Het is spijtig dat er tegenwoordig zo veel non-artikelen zijn, die wel heel goed geoptimaliseerd zijn voor SEO. Ik vind de toon namelijk aan de harde kant, met name zijn brede definitie van spam - er zijn ook mensen die echt denken dat ze mogelijk iets aan de discussie kunnen toevoegen, en nu afgeschrikt worden - maar als je dan de voorbeelden ziet, dan begrijp ik wel waarop 'ie doelt.

Weer zo'n voorbeeld van "de goeden lijder onder de kwaden" :/

[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 09-08-2020 18:08 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Toon is niet zo gek, gewoon standaard Troy Hunt. Hij mag dat. :p
Koenvh schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:07:

er zijn ook mensen die echt denken dat ze mogelijk iets aan de discussie kunnen toevoegen, en nu afgeschrikt worden
Troy heeft tientallen nuttige posts, deze pagina is enkel wat cynisch omgaan met spamverzoeken.
Zijn artikelen zitten vol links; hij linkt maar al te graag uit eigen wil. En je kan ad-space inkopen.
Weer zo'n voorbeeld van "de goeden lijder onder de kwaden" :/
Misschien. Maar als je aan een ideale wereld denkt, hebben de goeden dan überhaupt SEO nodig? De oorspronkelijke definitie is dat je je eigen content en semantiek verbetert, een aardige, bijna aandoenlijke ideaal van 20 jaar terug, maar anno nu is het heel naïef als je niet ziet dat het doel is om directer je concurrentie de loef af te steken.

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 09-08-2020 18:34 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah je hebt tegenwoordig ook maar 10 5 3 plekken over op de eerste pagina van de goochelaars, waar de hele halve wereld (beetje afhankelijk van je branche/niche/onderwerp) het mee moet doen. En die willen je weer graag laten betalen voor de adwords campagnes. En als je dat dan echt niet wil .. dan toch zeker wel een mobiele site met die meuk van hun waarvan de naam me nu gelukkig ontschoten is zodat alle data nog lekker langs hunnie en hullie loopt. Hetzelfde met Amazon, prima als jullie een markt op proberen te bouwen op ons platform, op het moment dat onze algoritmen zien dat het echt succesvol is dan pushen we je wel in een paar maanden out of business en nemen we het over.

[ Voor 43% gewijzigd door gekkie op 09-08-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@Voutloos Ik reageer alleen op wat ik zie - ik ken de rest van zijn blog niet zo.
En dat was mijn punt ook: idealiter laat Google de meest relevante resultaten zien, niet de resultaten die het beste alle sleutelwoorden op strategische plekken hebben staan, maar vervolgens 0,0 inhoud hebben.

@gekkie Bedoel je AMP? Da's inderdaad een ramp, vooral omdat er soms niet eens een link staat naar het originele artikel.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ja dat ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kalentum schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Tja, duizenden regels code in een wijziging is natuurlijk ook niet echt een goed plan. Valt ook niet echt te reviewen. Een changeset die uit duizenden regels bestaat komt bij ons nooit voor (hooguit opruimacties). Als change zo complex is dat het mogeljik naar duizenden (of zelfs honderden) regels gaat dan wordt dat van te voren al in kleinere stukjes gehakt.

Ik ben het met je eens dat een commit van duizenden regels niet echt schoon is, maar dan is het probleem niet die duizenden regels in 1 commit maar dat de change zelf niet goed in kleinere eenheden is gehakt. Of dat je architectuur niet goed is (bv een enorme zooi aan boilerplate code omdat je een nieuwe klant hebt ofzo).

[...]

Nou ja dan neem je aan dat het een uur kost om een history te herschrijven, wat zeker niet zo hoeft te zijn. Ik doe dat meestal direct, bv als commit 1 een class introduceert en commit 2 fixt een typo in die class, dan voeg ik commit 2 toe aan commit 1.

Het mooist is als iemand hele logische commits heeft:
- Add class XXX (die heeft dan de tests en de class) (en als het een wat grotere class is: voor elke method een commit)
- Switch feature A to new XXX class (de commit die dan het gebruik van de class bevat)

Dat reviewt heel lekker en zijn niet zo informatieve commits als 'Oops typo' of 'Forgot to change method signature' gewoon weg.

Maar goed, elke organisatie heeft zijn eigen werkwijze en als ik met dat soort dingen te maken krijg dan pas ik me gewoon aan.
Wat jij beschrijft is vergelijkbaar met wat ik naleef. Het gaat mij eerder om de onnodig squash. Ik vind de onnodige `git merge --squash` goed te vergelijken met `git push --force`. En ja, ik ben me donders goed bewust hoe onjuist die vergelijking is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:14

alienfruit

the alien you never expected

Krijg bijna geen werk gedaan het is zo warm hier in het huis. De ventilatoren helpen ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Een enkeltje serverhok boeken ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

gekkie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:37:
Mjah je hebt tegenwoordig ook maar 10 5 3 plekken over op de eerste pagina van de goochelaars, waar de hele halve wereld (beetje afhankelijk van je branche/niche/onderwerp) het mee moet doen.
Dat is echt naar ja. Ik zoek tegenwoordig amper nog wat op m'n mobiele browser, want een willekeurige zoekterm wordt beantwoord met:

• Advertenties
• Drie zoekresultaten
• Een caroussel met apps uit de app store die ook maar zijdelings íets met je zoekterm te maken kunnen hebben, of met shopping-resultaten, of met IMDB/Wiki-pagina's als het over films of bekende personen gaat
• Nog een zoekresultaat of twee
• Een hoop "anderen zoeken op deze termen"

En dan ook op die volgorde, waarna je moet klikken om meer resultaten te zien, waar bovenstaand circusje zich weer grotendeels herhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

alienfruit schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:55:
Krijg bijna geen werk gedaan het is zo warm hier in het huis. De ventilatoren helpen ook niet meer :(
* DevWouter is heel blij dat hij vorige week een serieuze mobiele airco gekocht heeft voor zijn werkkamer. Buiten is het 35 graden, binnen is het 27 graden.

Ik merk overigens sterk dat de hitte mijn capaciteit tot goed werk aantast. Ben nog steeds bezig om fouten te fixen van vorige week. Ik zie echt een parallel met werken wanneer je oververhit ben en te weinig heb geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Lang leven airco's inderdaad.
De airco hier kan het met moeite op 28,5C houden (34 buiten, schuine dak op het zuiden), maar wel veel drogere lucht waardoor het mee valt.

Volgend jaar heb ik als het goed is split-units in huis ^_^

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 11-08-2020 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
* gekkie vind dat tie het dan nog niet zo gek doet met 28 graden binnen en wat luchten s'avonds laat en s;ochtends vroeg, maar zonder airco.

@DevWouter Mjah niet zo wonderlijk dat die italianen geen treinen kunnen bouwen enzo :p

@CodeCaster Mjah en vervolgens wel gaan mekkeren over de mobile usability van de sites die ze indexeren.

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 11-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, tot vorige week was het op de beganegrond (drie verdiepingen) redelijk koel maar nu is het ook echt warm aan het worden. Ik heb moeite om te werken begin te snel afgeleid te worden.

offtopic:
Zo zou het kanaal hierbij Little Venice in kunnen springen maar dan heb ik geen coronavirus maar waarschijnlijk een andere enge ziekte lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DevWouter schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:14:
Ik merk overigens sterk dat de hitte mijn capaciteit tot goed werk aantast. Ben nog steeds bezig om fouten te fixen van vorige week. Ik zie echt een parallel met werken wanneer je oververhit ben en te weinig heb geslapen.
Kun je nagaan als je het warm hebt én niet hebt geslapen. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb zojuist een split-unit airco besteld voor in mijn kantoortje. Als ik wil zit ik hier straks in 18C te werken :P

Lekker op de bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb een splitunit die uit staat :P Ik heb minder last van warmte dan van de airco. M'n luchtwegen, neus- en bijholten slaan helemaal op tilt van airconditioning en ik weet niet wat ik ertegen kan doen.

Dus maar lekker in de warmte zitten, gelukkig kan ik er erg goed tegen. Het zal rond de 30° zijn hier, een studeerkamer op zolder met tegen het eind van de middag pas de zon op de ramen.

Tevens moeten jullie allemaal DuckDuckGo (of een andere zoekmachine) gebruiken en Google een vlotte dood laten sterven.

[ Voor 15% gewijzigd door kenneth op 11-08-2020 17:31 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
kenneth schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:23:
Tevens moeten jullie allemaal DuckDuckGo (of een andere zoekmachine) gebruiken en Google een vlotte dood laten sterven.
Doe m'n best maar heb toch nog regelmatig google nodig om een beetje fatsoenlijke resultaten terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Funny, de airco hier krijgt de temperatuur niet onder de 27/28C, maar ik zie op de meters de luchtvochtigheid in huis flink zakken.

Het voelt hier nu echt niet aan als 28C, en dan ga je even naar buiten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Oh jolly .. zo een flinke onweersbui .. daarna niet alleen warm .. maar ook nog klam -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hackerhater schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:29:
Funny, de airco hier krijgt de temperatuur niet onder de 27/28C, maar ik zie op de meters de luchtvochtigheid in huis flink zakken.

Het voelt hier nu echt niet aan als 28C, en dan ga je even naar buiten xD
Staat hij dan niet op de ontvochtiging modus?
Lang gebruikt maar uiteindelijk toch weer terug gestapt naar Google toen ik merkte dat hij na de eerste 5 zoekwoorden in de query vaak geen goeie resultaten meer leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik gebruik ook 99,9% DDG maar als ik het echt niet kan vinden toch de grote boze G. Een andere x kon ik gegevens van een bedrijf niet vinden, vond m’n din die direct in G. Dat was wel een beetje cringe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
https://info.ecosia.org/what

Gebruik ik nu op mobiel. En dan red ik de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 15:17
Hmm, interessant! Ik gebruik zelf voor 99% DuckDuckGo en af en toe Google. Maar wat zou er gebeuren met de aarde als de helft van de Google-searches via Ecosia gaat lopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
DevWouter schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

Staat hij dan niet op de ontvochtiging modus?
Nee hij draait op automatic mode (hij wisselt dus tussen koelen en ontvochtigen), maar het is een mobile airco en er is maar zoveel dat ie qua temperatuur kan doen. Het is al wat dat ie het 6 a 7 graden koeler dan buiten krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 12-08-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:56
Ook erg blij dat ik afgelopen maart een single split airco heb aangeschaft. Normaal zou ik naar kantoor vluchten. Niet dat ze daar airco hebben maar altijd nog koeler dan het hier zou zij (30+ zou het in mijn slaapkamer zijn.) Nu 19 graden slaapkamer en max 26 graden aangetikt in de woonkamer.

Nu heerlijk werken, als ik mijn collega's zo via Teams zie ben ik blij dat ik niet op kantoor zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 12-08-2020 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja maar waar moet ik dan m'n mail, agenda, contactpersonen, foto's, documenten en spreadsheets, wachtwoorden, browsergeschiedenis, bookmarks en andere persoonlijke gegevens stallen? Of bedoel je echt alleen het zoekgedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CodeCaster schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:10:
[...]

Ja maar waar moet ik dan m'n mail, agenda, contactpersonen, foto's, documenten en spreadsheets, wachtwoorden, browsergeschiedenis, bookmarks en andere persoonlijke gegevens stallen? Of bedoel je echt alleen het zoekgedeelte?
imap, caldav, carddav, webdav/samba/nfs iets in die richting :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

gekkie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

imap, caldav, carddav, webdav/samba/nfs iets in die richting :p
Ja, maar nee. Been there, done that, met ownCloud en diverse andere non-Google-apps op de telefoon en op m'n thuisserver en desktop (Thunderbird, Lightning), en met "open" protocollen die toch steeds net even anders worden geïnterpreteerd en geïmplementeerd en daardoor niet lekker communiceren met elkaar.

Ben er ook mee gestopt omdat ik wil niet zelf verantwoordelijk zijn voor het beheer en backup van m'n data, dat is m'n vak niet. En dan ben ik net op vakantie, besluit m'n provider dat m'n modem een ander IP moet krijgen, en heb ik DynDNS niet geconfigureerd, dus kan ik niet meer bij m'n zooi.

Daarnaast integreert het allemaal net niet op Android. Allemaal slecht geschreven, rommelige apps om de zooi te syncen, die ook nog eens niet goed samenwerken, en ik voel me ook niet echt geroepen om al die opensourceprojecten te gaan helpen, ik zou niet weten waar ik moet beginnen.

Gewoon een stom voorbeeld: als ik een hotelkamer boek, leest Google dat uit m'n mail en zet hem in m'n agenda én op Maps. Dat vind ik handig. En ik kan documenten die ik in de mail krijg, vanuit m'n mailclient bewerken, waarna ze in m'n Drive staan opgeslagen voor bewerken vanaf alle andere apparaten. Succes met dat via al die houtje-touwtje-apps an elkaar te knopen. Thuis zet ik alles automagisch in de cloud van de andere Grote Boze Organisatie, OneDrive.

Ik ga voor gemak, en betaal dan maar met m'n privacy. En 99 euro per jaar voor een Office-licentie.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2020 09:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
CodeCaster schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:03:
Gewoon een stom voorbeeld: als ik een hotelkamer boek, leest Google dat uit m'n mail en zet hem in m'n agenda én op Maps. Dat vind ik handig. En ik kan documenten die ik in de mail krijg, vanuit m'n mailclient bewerken, waarna ze in m'n Drive staan opgeslagen voor bewerken vanaf alle andere apparaten. Succes met dat via al die houtje-touwtje-apps an elkaar te knopen. Thuis zet ik alles automagisch in de cloud van de andere Grote Boze Organisatie, OneDrive.

Ik ga voor gemak, en betaal dan maar met m'n privacy.
Mjah ik ben nog ouderwets en doe dat soort dingen graag zelf en dan zijn die moderne toko's eerder het tegenovergestelde van gemak (zet die meuk overal maar eens uit en blijvend uit ... dat duurt meestal net zo lang tot de volgende "agile" update weer langs komt, kortom het is daarbij ook altijd weer een verrassing wat je die dag dat je het wilt gebruiken weer bij moet leren).

En om eerlijk te zijn doe ik eigenlijk ook relatief weinig mobiel, af en toe een kort mailtje / reactie, maar het is vooral om te lezen, hetzelfde min of meer met de calender. Daarvoor syncen imap push en caldav goed genoeg. Heb er wel een servertje buitenshuis voor draaien, maar goed daar betaal ik dan maar harde pegels voor ipv zwaaien met de privacy-card. Onderhoud daarvan is ook nagenoeg nihil, als het eenmaal draait draait het.

Maar goed ieder zo zijn ([a-zA-Z]) eigen overwegingen natuurlijk :)
En het voelt hier met 26,5 graad thans bijna fris aan ... blijkt alles toch weer relatief te zijn :p

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 12-08-2020 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

CodeCaster schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:10:
[...]

Nou, Google hoeft van mij eigenlijk niet helemaal te sterven, ze moeten alleen een heel stuk minder machtig worden. Los van de gebruikelijke kritiek op Google: als ik bijvoorbeeld zie hoe vaak iemand hier, op Reddit, en veel andere plekken een link deelt en die link begint met amp.google.com, dan krijg ik een naar gevoel. Ze trekken alles naar zich toe, vreten data op als een moloch. Niet iets waar wij als consument bij gebaat zijn.

Ik gebruik ook YouTube, Maps en vast nog wel een of twee diensten, maar ik beperk het echt tot een minimum. Op langere termijn is iedereen gebaat bij een markt met veel aanbieders.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:13
Ik hou het hier thuis ook verbazend koel met 26-27˚ zonder enige airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Oohhh "I love it when a good scraper comes together" :p
Ohja en een tor-socks-proxy dockertje is leuk als je af en toe eens een ander email adres wilt hebben in een land naar keuze ... 8)

BTW, Iemand nog een bak dampende koffie of toch liever wat uit m'n kan limoen-gember-water ?

[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 12-08-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bezig met het boek Structure and Interpretation of Computer Programs (SICP) die al een tijd op mijn lijst staat. Best wel een eye-opener op sommige vlakken. Leert je heel anders kijken naar je bekende manier van programmeren. Wel taaie kost soms.

https://mitpress.mit.edu/.../full-text/book/book.html

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh, een pentest heeft ons projects bekeken en nu zeggen ze dat de API te chatty is omdat we foutmelding geven in de trant van 'Scheduled' is niet een geldige optie, geldige opties zijn: Open,Pending,Closed voor een POST actie. Dus ik mail die mensen voor meer uitleg en krijg je dus een quote van hun report 🤦‍♀️

Persoonlijk is het mij niet duidelijk wat hier nou het probleem is. Ik snap het als je letterlijk exceptions, of SQL queries, of software versies exposed. Maar de mogelijk waardes zijn ook te vinden in de Swagger spec voor de API. 🤷‍♀️ Ben ik nou gewoon gek door het probleem niet te zien?

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 12-08-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
alienfruit schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:24:
Sjonguh, een pentest heeft ons projects bekeken en nu zeggen ze dat de API te chatty is omdat we foutmelding geven in de trant van 'Scheduled' is niet een geldige optie, geldige opties zijn: Open,Pending,Closed voor een POST actie. Dus ik mail die mensen voor meer uitleg en krijg je dus een quote van hun report

Persoonlijk is het mij niet duidelijk wat hier nou het probleem is. Ik snap het als je letterlijk exceptions, of SQL queries, of software versies exposed. Maar de mogelijk waardes zijn ook te vinden in de Swagger spec voor de API. Ben ik nou gewoon gek door het probleem niet te zien?
Ik neem aan dat ze zelf ook de docs hadden, als ze dan niets exploitables hebben weten te vinden dan heb je in iedergeval 2 kansen .. er is dus niets aan de hand, of je hebt een beroerde pentester die werkelijke problemen niet kan vinden.

Achja het doet mij denken aan de accountant die bij de jaarrekening van een B.V. als voornaamste kwam met dat er een aparte post moest komen voor de 5,50 gulden aan kosten voor postzegels. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
@alienfruit het ligt er denk ik aan waar die melding vandaan komt. Als die rechtstreeks uit de code komt bevind je je wellicht op glad ijs. Wil niet zeggen dat je nu direct kwetsbaar bent, maar wel dat een kwetsbaarheid op de loer ligt.

Als het afkomstig is uit een translation file of iets dergelijks waarin errorcodes uit gebruiksvriendelijkheidsoogpunt gemapt worden naar een tekst die goedgekeurd is om aan een klant te tonen, dan lijkt me dat er inderdaad niets aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

mcDavid schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:46:
@alienfruit het ligt er denk ik aan waar die melding vandaan komt. Als die rechtstreeks uit de code komt bevind je je wellicht op glad ijs. Wil niet zeggen dat je nu direct kwetsbaar bent, maar wel dat een kwetsbaarheid op de loer ligt.

Als het afkomstig is uit een translation file of iets dergelijks waarin errorcodes uit gebruiksvriendelijkheidsoogpunt gemapt worden naar een tekst die goedgekeurd is om aan een klant te tonen, dan lijkt me dat er inderdaad niets aan de hand is.
Een foutmelding à la:
code:
1
Parameter error: {input} lies outside the valid range of {x, y, z, ...}

Zéker als die waarden x, y en z gewoon in de documentatie staat die aanroepers ook krijgen, lijkt mij op geen enkele manier exploitable? Aangenomen dat het framework aan overflow checking doet en zo.

En afgezien van de veiligheid is het ongeveer zevenduizend keer nuttiger dan enkel "Validatiefout" retourneren. Ja, ik kijk naar jou, Buckaroo.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2020 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
CodeCaster schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

Een foutmelding à la:
code:
1
Parameter error: {input} lies outside the valid range of {x, y, z, ...}

Zéker als die waarden x, y en z gewoon in de documentatie staat die aanroepers ook krijgen, lijkt mij op geen enkele manier exploitable? Aangenomen dat het framework aan overflow checking doet en zo.

En afgezien van de veiligheid is het ongeveer zevenduizend keer nuttiger dan enkel "Validatiefout" retourneren. Ja, ik kijk naar jou, Buckaroo.
Nuttiger sowieso ja. Maar als het letterlijk een exception message is die exposed wordt, is het wel een kleine stap naar information leakage. Stel je voor dat iemand iets raars doet met je database en je ineens een table description in de exception message in plaats van een onschuldig lijstje enum values.
Ook kan ik me voorstellen dat er mogelijk enum values worden toegevoegd die alleen intern gebruikt worden. Bij het typen van een nieuwe feature houd je er misschien niet direct rekening mee dat dat invloed heeft op wat er in de front-end in foutmeldingen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

Dat is waarom je vaak de detaillering van de errors terug stuurt laat afhangen van de omgeving. Op acceptatie en test alles aan en op prod alleen 'error'. Hopelijk heb je ook nog iets als sentry waar alle exceptions in terecht komen. (maar ik ben het met je eens dat dit niet een heel erg issue is maar dat zie je vaak met pentests. je kan als pentester natuurlijk ook niet niks vinden, dat is niet waar de klant voor betaald }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ik laat gewoon bij elke foute request de server crashen, dát werkt pas goed tegen cybertuig! :+

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
@alienfruit Misschien maar fixen met bij een error de gzip-bomb van firesphere en dan laten retesten door je pentester of het zo naar wens is })

• Voutloos
  • Niet online
RagingPenguin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Dat is waarom je vaak de detaillering van de errors terug stuurt laat afhangen van de omgeving. Op acceptatie en test alles aan en op prod alleen 'error'. Hopelijk heb je ook nog iets als sentry waar alle exceptions in terecht komen.
Dit soort statische client input fouten mag je gewoon altijd melden hoor. Als je dat maar op basis van een allowlist doet. Dus dat de default is dat de rest, serverfouten en onverwachte fouten, wel minder details hebben.

Let op het woord ‘statisch’. Als je een error hebt als “foo@example.com is no admin, currently existing admins are: bar@example.com,...”, is dat niet zo handig. ;)

Hell no dat ik voor de meest basic input validatie errors (meeste scenario’svan http status 400) Sentry in duik, daar moet een client maar uit komen.

{signature}

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:05
Ik heb complete stacktraces terug gekregen uit SOAP-koppelingen. En dat waren dan nog stacktraces uit verschillende systemen ook, als je een stacktrace uit een intern systeem terug krijgt geef je die toch gewoon door aan de client. Dan kan je gewoon om de log vragen bij de client en hoef je zelf je logs niet door te gaan spitten |:( .

• Voutloos
  • Niet online
Ja, dat heb ik ook wel eens gezien, inclusief de MS melding of ik ‘step into the server’ wil doen. :X

{signature}

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Als je security op orde is dan hoef stack tracen toch geen probleem te zijn :+

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik mag van Epson niet in grayscale printen omdat mijn kleurencartridges op zijn.

Waarom zijn dit soort afperspraktijken nog steeds legaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

kenneth schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:00:
Ik mag van Epson niet in grayscale printen omdat mijn kleurencartridges op zijn.

Ik zou je printer ondervragen, dan moet 'ie wel kleur bekennen :+

🠕 This side up

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Chatbots, nog erger dan printers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UcfGuCW.png

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 15:17
Je wil helemaal niet weten of ze SLECHT zijn, want dat weet je al ;)
En waarom dat nog legaal is? B2B, dus geen poot om op te staan - had je maar beter moeten opletten toen je dat ding kocht :+ (of is het privé? Zie nu 'Home' in de artikelnaam staan)

[ Voor 13% gewijzigd door BertS op 13-08-2020 17:21 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Privé. Mijn keuze was om geen printer te kopen. Keuze van mijn vrouw was om deze printer te kopen.

Misschien houd ik hem als scanner en koop ik een zwart-wit laserprinter erbij.

De printermaffia is echt het ergste onderdeel van de IT-industrie, geen goed woord voor over. Als de producten nou tenminste probleemloos zouden werken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:46
kenneth schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:29:
De printermaffia is echt het ergste onderdeel van de IT-industrie, geen goed woord voor over. Als de producten nou tenminste probleemloos zouden werken ...
Stel je voor dat Oracle printers begon te maken!

• gekkie
kenneth schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:00:

M'n brother heeft dat ook ...
en simpele lichtsensortjes door een vakje in de cartridges, so mcGyver to the rescue, ducktape doet wonderen })

@kenneth Misschien nog ergens een star-lc10 vandaan halen?
Die zullen het nog wel doen als je nog ergens een lint vandaan kunt toveren (en een centronics aansluiting) :D

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 13-08-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Privé. Mijn keuze was om geen printer te kopen. Keuze van mijn vrouw was om deze printer te kopen.

Misschien houd ik hem als scanner en koop ik een zwart-wit laserprinter erbij.

Je kunt ook een gratis printabonnement nemen. Vooral als je weinig print, kost je dat weinig of niks.
Bijvoorbeeld https://instantink.hpconnected.com/nl/nl/l/ of https://www.epson.nl/readyprint . Heb je dat gedoe ook niet meer.

🠕 This side up

• hackerhater
Dat maffia gedoe met inkt is voor mij de reden om voortaan een laser te kopen

• Kalentum
Het ergste van Epson vindt ik het gezeur over mijn non Epson cartridges. Dan moet je bij vervanging een paar extra waarschuwingen skippen. Maar verder werkt het ding prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je vergeet DRM-boeren en kabeltjesleveranciers met vendor lockin.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Boudewijn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:18:
Je vergeet DRM-boeren en kabeltjesleveranciers met vendor lockin.
En de gold-plated optische kabel connector dingetjes....

Ik heb al jaaaaaaaren geleden een zwart-wit alles-in-een laserprinter gekocht. Voor het incidentele gebruik is is perfect. Netwerk er op en iedereen kan printen, scannen etc.
Eens in de twee jaar gaat er een "neppe" toner in van een paar tientjes.

* Matis happy panda

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Matis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

En de gold-plated optische kabel connector dingetjes....
Die kun je prima ontwijken. Ik doel meer op Apple met zijn 30 euro USB-kabel met chippie erin.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jaren terug een AIO kleuren laserprinter gekocht (Canon). Beste printer-aankoop ooit, nooit meer gezeik gehad met lege of uitgedroogde cartridges. Laatst wel een nieuw pak toners gehaald (c+m+y+b), dat kost dan wel meteen €200 maar daar kan ik weer jaren mee vooruit.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2020 19:15 ]

• alienfruit

alienfruit

Vaak is het goedkoper om een nieuwe printer in de aanbieding te kopen dan nieuwe cartridges bij HP / Epson :)

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb een Canon-printer voor die sporadische keer dat ik print. Ik gebruikte hem nooit omdat ik ook kon printen bij AH voor €0,15 en dat thuis €1,- kost (omgerekend naar prijs cartridge tegenover de hoeveelheid prints die er uit komen). Alle printers zijn overal al weg.

Dat ding weigert te printen én te scannen als hij besluit dat één kleur op is (ook al zou de zw/w-cartridge vol zitten; is magenta op dan is het een presse-papier).

Ik heb er wel een workaround voor door een aantal knoppen in de juiste sequentie en tussenpozen in te drukken. Dan gaat hij in limp-home-mode en kan hij (slecht en gevlekt) printen maar ook weer scannen.

Boefjes.

• Mugwump
Ik had tot ik voor de notaris het nodige aan ondertekende documenten moest aanleveren voor mijn hypotheek echt al tijden niets meer geprint.
Heb thuis ook geen printer. Als ik echt per se iets op dooie bomen moet hebben, dan regel ik dat op mijn werk wel even. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Koenvh

Koenvh

Wat ik ook jammer vind is dat je bij PostNL nog geen service heeft om een PDF als brief te verzenden. In Duitsland kan 't al voor minder dan €1 (bijv. https://www.deutschepost....efe-online-versenden.html en https://ebrief.de)
Ik heb zoiets nog niet in Nederland gevonden (voor particulieren), of zie ik iets over 't hoofd? Meestal als ik iets moet printen is 't om 't op te sturen.

🠕 This side up

• Mugwump
Koenvh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:12:
Wat ik ook jammer vind is dat je bij PostNL nog geen service heeft om een PDF als brief te verzenden. In Duitsland kan 't al voor minder dan €1 (bijv. https://www.deutschepost....efe-online-versenden.html en https://ebrief.de)
Ik heb zoiets nog niet in Nederland gevonden (voor particulieren), of zie ik iets over 't hoofd? Meestal als ik iets moet printen is 't om 't op te sturen.
Ik heb wel eens aan een dergelijke applicatie gewerkt, maar dat was vooral gericht op losse brieven in de zakelijke markt en dan verzonden via Sandd.

Die markt is in Nederland voor particulieren denk ik ook simpelweg veel te klein. Nederland is echt behoorlijk gedigitaliseerd en voor leuke kaartjes en dergelijke heb je weer diensten als Greetz.

[ Voor 12% gewijzigd door Mugwump op 13-08-2020 21:31 ]

• Koenvh

Koenvh

@Mugwump Veel te klein denk ik niet. Volgens mij is er ook een Belgische variant, en zelfs vanuit Duitsland kan ik online een brief laten versturen naar Nederland voor iets meer dan een euro (duurt alleen wel langer).

🠕 This side up

• Mugwump
Koenvh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:18:
@Mugwump Veel te klein denk ik niet. Volgens mij is er ook een Belgische variant, en zelfs vanuit Duitsland kan ik online een brief laten versturen naar Nederland voor iets meer dan een euro (duurt alleen wel langer).
De grootte van de markt hangt ook af van de hoeveelheid post die er daadwerkelijk verstuurd wordt. Hoeveel Nederlandse particulieren versturen er nu nog brieven?

• Koenvh

Koenvh

Mugwump schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

De grootte van de markt hangt ook af van de hoeveelheid post die er daadwerkelijk verstuurd wordt. Hoeveel Nederlandse particulieren versturen er nu nog brieven?
Geen idee, ik, als een instantie of bedrijf weer eens een papieren versie vereist. En natuurlijk voor de minder technologisch ingestelden onder ons (die werken ook bij het type bedrijf dat een papieren versie verlangt :+).

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
LEDfan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:30:
[...]
:/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
LEDfan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Je tikt de box dubbelzijdig printer aan en je krijgt een factuur van 1 miljoen euro omdat je niet de juiste licentie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:12
Skyaero schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Je tikt de box dubbelzijdig printer aan en je krijgt een factuur van 1 miljoen euro omdat je niet de juiste licentie hebt?
Nee, dan print 'ie een dubbelzijdige printer uit maar halverwege krijg je een "GC overhead limit exceeded" error.
Pas als je die foutmelding bij Oracle neerlegt krijg je de factuur voor de missende licentie.

[ Voor 12% gewijzigd door Merethil op 14-08-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb een mechanisch toetsenbord aangeschaft (een gamer keyboard omdat blijkbaar alleen gamers een mechanisch toetsenbord kopen), en ... wauw, wat is dat heerlijk zeg na jaren op van die waardeloze dingen tikken. Doet terugdenken aan het XT-tijdperk. Iets minder herrie, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Mechanische toetsenborden rulen inderdaad, al zijn er ook prima non-gamer borden te vinden.
Ze hebben alleen 1 nadeel: Zodra je eraan gewend bent vind je de standaard toetsenborden maar troep en kan je er niet meer mee werken :p

Ik heb er een voor thuis aangeschaft een tijd geleden en ergerde me steeds meer aan het toetsenbord bij de klant.
Dus maar een 2e aangeschaft en bij de klant neergezet, heb toch een vaste plek O-)

[ Voor 30% gewijzigd door hackerhater op 14-08-2020 14:05 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.