Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ook een poging gedaan in PHP met een library, dat was echt grote ellende helaas.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Lekker op de bank
Ik moest die PHP library toen half verbouwen om het te laten werken met eHerkenningF.West98 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:20:
Ook een poging gedaan in PHP met een library, dat was echt grote ellende helaas.
Als je het echter vanuit scratch moet implementeren ben je wat langer bezig, SAML is nogal een gecompliceerd protocol. En inmiddels alweer achterhaald geloof ik, tegenwoordig lijkt bij veel mensen de voorkeur te liggen bij OpenID Connect / OAuth 2.0.
We are shaping the future
Maar inderdaad tegenwoordig is OpenID connect de betere weg om te gaan, echter zijn er nog redelijk wat enterprises die met bijvoorbeeld met SAML werken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Sinds composer gemeengoed is geworden valt dat gelukkig wel meeMugwump schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:36:
Mja, ik weet uit het verleden nog wel dat PHP en gedegen ondersteuning voor allerhande wat meer enterprisey zaken wel een probleempje was. Als er al libraries waren, dan waren er vaak behoorlijke gebreken.
🠕 This side up
Composer doet natuurlijk niks aan de kwaliteit van de packagesKoenvh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Sinds composer gemeengoed is geworden valt dat gelukkig wel mee
Inhakende op de SAML discussie. "Wij" gebruiken het ook, via het LightSAML package, kwaliteit van dat package is gewoon niet heel erg hoogstaand. En nu ik onderzoek doe naar een Symfony 5 upgrade dan heb je meteen pech, niet compatible (zowel locked via composer, maar ook al deprecations op 4.4 en dus ook API wise niet compatible). Op packagist staan er ook nog twee andere SAML packages, en ook die ondersteunen nog niet Symfony 5, terwijl dat toch al een maand of 4 uit is. Over code kwaliteit van die andere twee kan ik dan niet oordelen, maar LightSAML is naar mijn idee gewoon echt raar in opzet en hoe je bv de attributen vult etc.
Wel aan de bereidheid kwalitatief goede packages te maken.RobertMe schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:20:
[...]
Composer doet natuurlijk niks aan de kwaliteit van de packages
🠕 This side up
En zelfs ondanks het gemakkelijk is, blijft SSO een complex verhaal met complexe interacties. Maargoed, het uitbesteden van authenticatie mag natuurlijk niet te makkelijk zijn.Alex) schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:48:
Met ASP.NET Identity is het redelijk makkelijk
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Een tracker voor de covid uitbraak?Grijze Vos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:15:
Hmm, ik heb vanuit een gamersverleden nog steeds pandemic.nl in mijn bezit. Iemand nuttige ideeen waar ik dat domein voor kan gebruiken?
Als je het domein zelf niet meer gebruikt of wilt gebruiken: bij opbod verkopen lijkt me. Vast voldoende bedrijven/organisaties die denken er in deze tijd iets mee te kunnen.Grijze Vos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:15:
Hmm, ik heb vanuit een gamersverleden nog steeds pandemic.nl in mijn bezit. Iemand nuttige ideeen waar ik dat domein voor kan gebruiken?
[ Voor 12% gewijzigd door R4gnax op 22-03-2020 15:26 ]
Of kijk of er burgerinitiatieven zijn die er iets mee kunnen doen... in België is op dit moment de Corona Denktank (coronadenktank.be) op die kar gesprongen, die allerlei projecten heeft opgestart (maakjemondmasker.be, maakjemondkap.nl, ...) en die domeinen zijn ook gewoon nodig.R4gnax schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Als je het domein zelf niet meer gebruikt of wilt gebruiken: bij opbod verkopen lijkt me. Vast voldoende bedrijven/organisaties die denken er in deze tijd iets mee te kunnen.
Denk niet dat de naam van het domein zich in dit geval heel erg er voor leent, maar ja; dat zou inderdaad de preferente optie zijn uit maatschappelijk oogpunt.Mercatres schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:08:
[...]
Of kijk of er burgerinitiatieven zijn die er iets mee kunnen doen... in België is op dit moment de Corona Denktank (coronadenktank.be) op die kar gesprongen, die allerlei projecten heeft opgestart (maakjemondmasker.be, maakjemondkap.nl, ...) en die domeinen zijn ook gewoon nodig.

Mijn WSUS server lag al een paar dagen op z'n gat, blijkt een geval volgelopen database te zijn en dan schijnt het het makkelijkst te zijn gewoon dat ding opnieuw te installeren; zo veel configuratie is het toch niet. Dus dat doe ik netjes, heb toch tijd zat.
Instructie bij verwijderen: mocht je gebruik maken van de Windows Internal Database, dan die ook opschonen! Dus dat doe ik keurig, alles weer opnieuw installeren: werkt niet. Verder zoeken: de WID wil niet starten. Nog verder zoeken: WID bleek ergens corrupt te zijn geraakt. ideaal. Blijkt ook nog eens dat mijn VPN (via RRAS) daar gebruik van maakt; die lag ook op zn gat...
Om WID fatsoenlijk te verwijderen moet je heel RRAS verwijderen, inclusief configuratie... Enigszins onhandig, want destijds met veel moeite de site-to-site verbinding tussen mn ouders en mij werkend gekregen en dat moest dan allemaal over...
Na veel pijn en moeite: alles opnieuw geïnstalleerd, RRAS werkt weer, WSUS initialiseert weer... Bedenk ik me dat mijn NAS net 10 dagen bezig was de initial offsite backup aan het maken was naar mn ouders. Via die VPN. Die is dus ook heerlijk gefaald
Kan ik het weer gewoon druk hebben? Dan ga ik niet al te moeilijk lopen sleutelen
Of het waar is of niet dat durf ik niet te zeggen.
Lekker op de bank
Genoeg want SCCM maakt onder water ook gewoon gebruik van WSUS. Als je AWS systems manager wil gebruiken voor updates maar niet elke machine zelf van MS wil laten downloaden dan heb je nog een WSUS server nodig...and so onAlex) schreef op maandag 23 maart 2020 @ 02:02:
WSUS, gebruiken mensen dat nog ja?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
tijd om linux eens te proberen?F.West98 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:21:
Als je dan de tijd hebt om lekker te prutsen met dingen, word je ook direct een enorme prutser...![]()
Mijn WSUS server lag al een paar dagen op z'n gat, blijkt een geval volgelopen database te zijn en dan schijnt het het makkelijkst te zijn gewoon dat ding opnieuw te installeren; zo veel configuratie is het toch niet. Dus dat doe ik netjes, heb toch tijd zat.
Instructie bij verwijderen: mocht je gebruik maken van de Windows Internal Database, dan die ook opschonen! Dus dat doe ik keurig, alles weer opnieuw installeren: werkt niet. Verder zoeken: de WID wil niet starten. Nog verder zoeken: WID bleek ergens corrupt te zijn geraakt. ideaal. Blijkt ook nog eens dat mijn VPN (via RRAS) daar gebruik van maakt; die lag ook op zn gat...
Om WID fatsoenlijk te verwijderen moet je heel RRAS verwijderen, inclusief configuratie... Enigszins onhandig, want destijds met veel moeite de site-to-site verbinding tussen mn ouders en mij werkend gekregen en dat moest dan allemaal over...
Na veel pijn en moeite: alles opnieuw geïnstalleerd, RRAS werkt weer, WSUS initialiseert weer... Bedenk ik me dat mijn NAS net 10 dagen bezig was de initial offsite backup aan het maken was naar mn ouders. Via die VPN. Die is dus ook heerlijk gefaald
Kan ik het weer gewoon druk hebben? Dan ga ik niet al te moeilijk lopen sleutelen
Pro-optie: ZFS send and receive,
[ Voor 57% gewijzigd door Sandor_Clegane op 23-03-2020 11:06 ]
Less alienation, more cooperation.
SCCM maakt er stiekem natuurlijk ook gebruik van, en dat is pas écht overkill voor een klein homelab. Verder ken ik niet echt alternatieven?Alex) schreef op maandag 23 maart 2020 @ 02:02:
WSUS, gebruiken mensen dat nog ja?
NAS is een Synology en die blijkt gelukkig rustig verder te gaan waar ie gebleven was, dus niets aan de handSandor_Clegane schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:05:
Rsync over SSH en gaan met die banaan. Encryptie, delta's enz. Allemaal voor de gratis.
Pro-optie: ZFS send and receive,
Updates zijn 'alles of niet' tegenwoordig, Microsoft brengt alleen nog maar cumulatieve updates uit dus een 'bad update' vermijd je toch niet. WU laat je updates uitstellen als je wat minder risico wil lopen, dit kan ook via Group Policy worden afgedwongen.
Qua bandbreedte: in vrjiwel elk huis en op ieder kantoor is tegenwoordig wel een snelle internetverbinding aanwezig. En WU ondersteunt tegenwoordig P2P-distributie, dus op een kantoor waar honderd machines staan zal het bandbreedteverbruik een stuk lager zijn.
Ik heb hier thuis ook een 'home lab'-omgevinkje draaien, met onder andere een AD. Eigenlijk gebruik ik het ding amper nog.
[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 23-03-2020 20:29 ]
[ Voor 21% gewijzigd door WernerL op 24-03-2020 15:59 ]
Wij hebben sinds vrijdag dat in onze release pipelines tasks inderdaad vaak staan te wachten terwijl er agents beschikbaar zijn ( soms tot 4-5 minuten). Builds lopen wel nog prima!WernerL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:59:
Mensen hier waar Azure devOps gebruikt wordt? Is het bij jullie vandaag ook allemaal rete traag? (builds en releases die teringlang in de queue blijven staan) of ligt dat aan de organisatie waar ik voor werk?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
https://status.dev.azure.com/_event/181122901Our engineers are currently investigating an event impacting Azure DevOps hosted pools for Ubuntu and Windows in Europe. The event is being triaged and we will post an update as soon as we know more.
Kijk eens bij repos die GH Actions gebruiken? Die maken ook gebruik van die systemen geloof ikWernerL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:59:
Mensen hier waar Azure devOps gebruikt wordt? Is het bij jullie vandaag ook allemaal rete traag? (builds en releases die teringlang in de queue blijven staan) of ligt dat aan de organisatie waar ik voor werk?
Ben benieuwd of dat nog een beetje vooruit te branden gaat zijn.
Een dependency moeten updaten omdat we nieuwe functionaliteit nodig hebben, maar andere dependencies die (via hun dependencies) niet compatible zijn. Gelukkig waren het allemaal wel interne dependencies, dus uiteindelijk door een hele keten updates te doen er wel uitgekomen, maar wat een klote werk
Daarnaast ook nog eens een dependency die niet helemaal goed semversioned was, waardoor er dus een update meekwam in een nieuwe build, die toch niet helemaal compatible was, helaas kwam dat pas runtime naar voren
Want? Mis wat context.Sandor_Clegane schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:
Je zou maar afhankelijk zijn van Core.js.....
Wij hebben trouwens wel een dependency op core.js. Had een developer toegevoegd omdat hij 1 feature wilde gebruiken.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
De maintainer is veroordeeld voor moord: https://www.theregister.c...iner_jailed_code_release/Grijze Vos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:43:
[...]
Want? Mis wat context.
Wij hebben trouwens wel een dependency op core.js. Had een developer toegevoegd omdat hij 1 feature wilde gebruiken.Staat nog op de opruimlijjst.
[ Voor 10% gewijzigd door wackmaniac op 27-03-2020 10:49 . Reden: Moord is misschien wat sterk uitgedrukt ]
Read the code, write the code, be the code!
Oh ja sorry, de man achter Core.js gaat 18 maanden de gevangenis in.Grijze Vos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:43:
[...]
Want? Mis wat context.
Wij hebben trouwens wel een dependency op core.js. Had een developer toegevoegd omdat hij 1 feature wilde gebruiken.Staat nog op de opruimlijjst.
Semver....... leuk idee in theorie, in de praktijk wordt het enorm slecht gebruikt. Te vaak al builds kapot zien gaan, of uren verspilt tijdens het bijwerken van dependencies omdat er toch breaking changes ergens waren terwijl je alleen een patch versie omhoog bent gegaan....Woy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:12:
Daarnaast ook nog eens een dependency die niet helemaal goed semversioned was, waardoor er dus een update meekwam in een nieuwe build, die toch niet helemaal compatible was, helaas kwam dat pas runtime naar voren
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Kom op, je moet tussen de 750 en 1000 euro toch wel een degelijk PC'tje in elkaar kunnen klikken? Heb geen zin om zelf te bouwen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee inderdaad, het blijft altijd gezeur.Creepy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Semver....... leuk idee in theorie, in de praktijk wordt het enorm slecht gebruikt. Te vaak al builds kapot zien gaan, of uren verspilt tijdens het bijwerken van dependencies omdat er toch breaking changes ergens waren terwijl je alleen een patch versie omhoog bent gegaan....
[ Voor 58% gewijzigd door Woy op 27-03-2020 17:53 ]
🠕 This side up
Ik zit nu op €880 voor Core i5, 16GB mem, Geforce 1650, 240GB M.2 en 1TB HDD.
@Koenvh Waar kijk je dan?
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2020 17:56 ]
MyCom had destijds een categorie met refurbished (met garantie), maar de computer houdt het langer vol dan MyCom zelf
🠕 This side up
Bij een fatsoenlijke taal / omgeving komt je CI daar meestal gewoon achter op 't moment dat je je update wilt doenCreepy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Semver....... leuk idee in theorie, in de praktijk wordt het enorm slecht gebruikt. Te vaak al builds kapot zien gaan, of uren verspilt tijdens het bijwerken van dependencies omdat er toch breaking changes ergens waren terwijl je alleen een patch versie omhoog bent gegaan....
De 2de hands van Tweakers is natuurlijk ook nog een optie. Kans is groter dat je daar wel meteen voldoende geheugen hebt, of in ieder geval de mogelijkheid tot uitbreiding.
Ook regelmatig de vraag of ik zin heb om lekker te gaan midlancen. Nou vind ik dat sowieso al een halfbakken constructie, maar ik ga in deze tijd sowieso niet mij vaste baan opgeven voor iets met variabele beloning op basis van facturabele uren natuurlijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat is van alle tijden.Mugwump schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:07:
Ik krijg het idee dat recruiters op het moment ook niet veel meer te doen hebben dan LinkedIn afstruinen
Ik moest even spieken wat midlancen was; bijna alle zoekresultaten zijn cheesy testimonial spam, dus ik weet genoeg en ga mee met je conclusie dat het wel een halfgare constructie moet zijn.
Over nare beroepen als LinkedIn spammers gesproken: Ik had gisteren een telemarketeer aan de lijn en die zat hele duidelijk nog met 20 bellende mensen per m2, terwijl dat werk enorm remote compatible is.

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 28-03-2020 09:08 ]
{signature}
Eerst liep hij te klagen dat hij maar 36 uur mocht boeken ipv 40.
En nu moet hij weer 8 uur inleveren.
let the past be the past.
Geen fan van die collega begrijp ik? Of gewoon geen fan van "midlancing"?SPee schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:01:
Een collega werkt dmv midlance.
🠕 This side up
En dat vind je leuk? Leedvermaak ofzo?SPee schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:01:
https://niels.nu
Als "midlancer" krijgt hij toch iedere maand een vast salaris uitbetaald? Ook als hij niet zeker weet hoeveel uren hij die maand gaat maken ontvang je toch een salaris en krijg je een eventueel overschot ook keurig uitbetaald?!SPee schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:01:
Zijn uren zijn toch contractueel afgesproken? Dan kan je toch niet zo maar 8 uur van zijn contract afsnoepen?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Midlance is toch juist die constructie met een vast (laag) basis salaris een een 'bonus' voor facturabele uren? Als er dan minder projecturen zijn om te maken dan hooft de baas/opdrachtgever minder te betalen. Of haal ik nu alle vormen van flexwerk door elkaar?Antrax schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Als "midlancer" krijgt hij toch iedere maand een vast salaris uitbetaald? Ook als hij niet zeker weet hoeveel uren hij die maand gaat maken ontvang je toch een salaris en krijg je een eventueel overschot ook keurig uitbetaald?!
[...]
Zijn uren zijn toch contractueel afgesproken? Dan kan je toch niet zo maar 8 uur van zijn contract afsnoepen?
Dat is de constructie inderdaad. Wat ik ervan voorbij zie komen is vaak zo 3-4k basissalaris en dan 70% van je uurtarief (maal aantal facturabele uren inderdaad).RagingPenguin schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:53:
[...]
Midlance is toch juist die constructie met een vast (laag) basis salaris een een 'bonus' voor facturabele uren? Als er dan minder projecturen zijn om te maken dan hooft de baas/opdrachtgever minder te betalen. Of haal ik nu alle vormen van flexwerk door elkaar?
RagingPenguin schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:53:
[...]
Midlance is toch juist die constructie met een vast (laag) basis salaris een een 'bonus' voor facturabele uren? Als er dan minder projecturen zijn om te maken dan hooft de baas/opdrachtgever minder te betalen. Of haal ik nu alle vormen van flexwerk door elkaar?
Maar dan is inleveren toch tegen het contract in? Of heb ik mijn IQ nou ergens in een .CAB gestopt?Mugwump schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:56:
[...]
Dat is de constructie inderdaad. Wat ik ervan voorbij zie komen is vaak zo 3-4k basissalaris en dan 70% van je uurtarief (maal aantal facturabele uren inderdaad).
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik vermoed dat hier wordt bedoeld dat hij acht uur minder per week ergens facturabel wordt weggezet. Het is uiteindelijk gewoon detachering.Antrax schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:39:
[...]
[...]
Maar dan is inleveren toch tegen het contract in? Of heb ik mijn IQ nou ergens in een .CAB gestopt?
Dat heeft dan dus effect op het variabele deel van de beloning.
Ah op die tweaker, uh, fiets.Mugwump schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:53:
[...]
Ik vermoed dat hier wordt bedoeld dat hij acht uur minder per week ergens facturabel wordt weggezet. Het is uiteindelijk gewoon detachering.
Dat heeft dan dus effect op het variabele deel van de beloning.
Waar ik "gewoon" in loondienst ben en dit dus ten koste gaat van mijn werkgever, zal voor een midlance of zzp-er dit ten koste van zijn/haar inkomen gaan.
Dat vindt ik ook raar, idd. Maar volgens mij is nu de algemene tendens om hierin mee te gaan, omdat het alternatief helemaal geen inhuur zou zijn. (En waarschijnlijk hopen op een stukje uit de subsidie pot die de overheid hiervoor beschikbaar stelt?)Antrax schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:40:
[...]
En nee, daar ben ik ook niet

let the past be the past.
Same, had er nog nooit van gehoord en veel vind ik er niet over in België, lijkt iets meer Nederlands te zijn?Voutloos schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Ik moest even spieken wat midlancen was; bijna alle zoekresultaten zijn cheesy testimonial spam, dus ik weet genoeg en ga mee met je conclusie dat het wel een halfgare constructie moet zijn.
Goeiemorgen iedereen trouwens, iemand koffie?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Dat hangt maar net van je contract af. Ik zie regelmatig dat er een soort aantal streef-uren instaan maar zeker geen harde garantie dat je 40 uur per week ingezet moet worden. Wat overigens ook gek zou zijn, want dan zou het eenzijdig (nl. vanaf jouw kant...) zijn als je eens een week minder wilt werken. Of je moet een inspanningsverplichting opnemen en dan betekend het dat een week vrij betekend die uren later inhalen. Dat gaat je vrijheid....Antrax schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Als "midlancer" krijgt hij toch iedere maand een vast salaris uitbetaald? Ook als hij niet zeker weet hoeveel uren hij die maand gaat maken ontvang je toch een salaris en krijg je een eventueel overschot ook keurig uitbetaald?!
[...]
Exact expert nodig?
Graag!ElkeBxl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:29:
[...]
Same, had er nog nooit van gehoord en veel vind ik er niet over in België, lijkt iets meer Nederlands te zijn?
Goeiemorgen iedereen trouwens, iemand koffie?
Hoe gaat het ermee in Brussel? In Gent is het hier in mijn buurt echt wel stil sinds dat onnodige verplaatsingen niet meer mogen
Ik woon sinds maand en half in Gentazerty schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:23:
[...]
Hoe gaat het ermee in Brussel? In Gent is het hier in mijn buurt echt wel stil sinds dat onnodige verplaatsingen niet meer mogen
/edit heb dan maar eens mijn profiel update gegeven...
[ Voor 6% gewijzigd door ElkeBxl op 30-03-2020 10:30 ]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Aan de buitenlandse toeristen -> Brugge, daar moet je naar toe.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Dat ben ik als Nederlander helemaal met je eens.qless schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:42:
Psst, niet verder vertellen, maar Gent is de leukste/mooiste stad van Vlaanderen
It's a fairytale fucking town, isn't it?qless schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:42:
Psst, niet verder vertellen, maar Gent is de leukste/mooiste stad van Vlaanderen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hier in Nederland zijn ze zo geyl op titels dat ze die bij het opstaan naast een kopje koffie verzinnenElkeBxl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:29:
[...]
Same, had er nog nooit van gehoord en veel vind ik er niet over in België
Heb je de aanvraag al gedaan voor de username wijziiging van ElkeBxl naar ElkeHent?ElkeBxl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:28:
[...]
Ik woon sinds maand en half in GentNa 8,5 jaar dan toch mijn geliefde Brussel verlaten, wat men allemaal niet doet voor de liefde...
/edit heb dan maar eens mijn profiel update gegeven...
Haha, ik was het aan het verkennen tot die hele corona toestand, eens dat voorbij is verder gaan met verkennen om te zien of het wel de leukste/mooiste is van Vlaanderenqless schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:42:

Lol neeGiesber schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:02:
[...]
Heb je de aanvraag al gedaan voor de username wijziiging van ElkeBxl naar ElkeHent?

Amsterdam is een grote mindfuck... Paar weken geleden eens met de kids geweest (scheepvaartsmuseum oa.) wat een drukte daar... en ik ben er ooit nog wel geborenElkeBxl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:17:
[...]
..
Toen ik in februari eens een weekje in Amsterdam was, was het ook constant mindfuck.
..
[...]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Gent is inderdaad niet slecht daarvoorElkeBxl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Haha, ik was het aan het verkennen tot die hele corona toestand, eens dat voorbij is verder gaan met verkennen om te zien of het wel de leukste/mooiste is van VlaanderenIn ieder geval is het al complete mindfuck dat je hier als fietser zoveel vrijheid hebt. Het hebben van fietspaden, geen 5 moordpogingen op mij bij elke fietstocht, het bestaan van fietsparkings, ... Op gegeven moment stond ik eens aan een kruispunt en vroeg mijn lief waarom ik niet op de knop drukte om de verkeerslichten voor fietsers sneller te laten gaan en mijn reactie was echt "ER ZIJN HIER VERKEERSLICHTEN VOOR FIETSERS?!?!". Ik viel bijna omver van verbazing...
Ik ben een autostad gewoon, geen fietsstad. Toen ik in februari eens een weekje in Amsterdam was, was het ook constant mindfuck.
Verder zou ik eigenlijk 1 april (geen grap) gaan starten in een ontwikkelaarsfunctie (voor het eerst in mijn leven

En om het helemaal erg te maken ben ik verbannen naar de woonkamer met een laptop en zit mijn vriendin aan mijn bureau waar mijn (game)pc staat, dus even een spelletje spelen zit er ook al niet in.
Game-pc naar de woonkamer slepen ?Postman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:57:
En om het helemaal erg te maken ben ik verbannen naar de woonkamer met een laptop en zit mijn vriendin aan mijn bureau waar mijn (game)pc staat, dus even een spelletje spelen zit er ook al niet in.First world problems.
Hmm hier inElkeBxl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Op gegeven moment stond ik eens aan een kruispunt en vroeg mijn lief waarom ik niet op de knop drukte om de verkeerslichten voor fietsers sneller te laten gaan en mijn reactie was echt "ER ZIJN HIER VERKEERSLICHTEN VOOR FIETSERS?!?!". Ik viel bijna omver van verbazing...Ik ben een autostad gewoon, geen fietsstad. Toen ik in februari eens een weekje in Amsterdam was, was het ook constant mindfuck.

Morgen maar even een klein rondje tuffen met otto, krijgt die ook weer even z'n workout, aangezien alles nu toch met de fiets gaat.
En Brugge .. tsja dat was dat dorp aan het einde van die "snelweg" met om de haverklap stoplichten toch ..
[ Voor 57% gewijzigd door gekkie op 30-03-2020 13:36 ]
Klopt, maar nu is er zelf een beweegbare brug op die snelweg bijgekomengekkie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:30:
En Brugge .. tsja dat was dat dorp aan het einde van die "snelweg" met om de haverklap stoplichten toch ..
Proficiat!Postman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:57:
Verder zou ik eigenlijk 1 april (geen grap) gaan starten in een ontwikkelaarsfunctie (voor het eerst in mijn leven).

Mugwump schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:49:
Bij ons vliegt inmiddels iedereen die in zijn proeftijd zit of zou starten eruit.

Ik begrijp dat het moeilijk ligt voor starters, maar mensen die in hun proeftijd zitten, en verder kunnen werken op een project (vanop afstand), zouden er toch niet moeten uitvliegen ? (Ik dacht dat jij in een consulting agency werkte, en verder werken aan projecten zou in de meeste gevallen toch geen probleem moeten zijn - dat is het bij ons althans niet)
https://fgheysels.github.io/
Wij zijn inderdaad grotendeels een consultancyclub. Zowel projecten als detachering. Helaas vliegen op dit moment externen er vaak als eerste uit, worden bij sommige klanten projecten on hold gezet en beginnen nieuwe projecten (nog) niet. Dat betekent dat er meer mensen op de bank komen te zitten en dat dat nog wel verder gaat toenemen. Dat heeft dan weer een teruglopende omzet tot gevolg en dan zul je ook iets aan de kostenkant moeten doen.whoami schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Ik begrijp dat het moeilijk ligt voor starters, maar mensen die in hun proeftijd zitten, en verder kunnen werken op een project (vanop afstand), zouden er toch niet moeten uitvliegen ? (Ik dacht dat jij in een consulting agency werkte, en verder werken aan projecten zou in de meeste gevallen toch geen probleem moeten zijn - dat is het bij ons althans niet)
Strookt ook totaal niet met de groeiambities, maar die zijn in deze crisis wel even opzij gezet.
Bij mijn consultancy bedrijf lijkt die situatie nog mee te vallen. Velen hebben het geluk dat ze op grootse projecten zitten van meer dan een jaar en dat velen al minstens 1 dag per week thuiswerkten. Ik zelf werkte al 2 dagen per week thuis. Bleef nog altijd een grote stap om dan zoals nu fulltime thuis te werken maar er was gelukkig niks meer technisch te regelen zoals VPN en de klant wist dat we even productief thuis konden zijn.Mugwump schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:05:
[...]Helaas vliegen op dit moment externen er vaak als eerste uit, worden bij sommige klanten projecten on hold gezet en beginnen nieuwe projecten (nog) niet.
Was ik blij dat ik net goed en wel verhuisd was toen ik plots fulltime thuis moest werken. Bij mijn klant waren ze er redelijk snel bij (as in: bijna begin deze maand) om die beslissing te nemen. Gelukkig leefden we niet meer tussen de verhuisdozen
Om te groeien heb je wel opdrachten nodig. Als die niet doorgaan of verschuiven, heb je weinig andere opties. Tenzij je banksaldo ongelimiteerd is...Mugwump schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:05:
[...]
Wij zijn inderdaad grotendeels een consultancyclub. Zowel projecten als detachering. Helaas vliegen op dit moment externen er vaak als eerste uit, worden bij sommige klanten projecten on hold gezet en beginnen nieuwe projecten (nog) niet. Dat betekent dat er meer mensen op de bank komen te zitten en dat dat nog wel verder gaat toenemen. Dat heeft dan weer een teruglopende omzet tot gevolg en dan zul je ook iets aan de kostenkant moeten doen.
Strookt ook totaal niet met de groeiambities, maar die zijn in deze crisis wel even opzij gezet.
Exact expert nodig?
Ja ik zit persoonlijk ook in die situatie hoor. Persoonlijk heb ik eerder te veel dan te weinig werk, omdat ik naast mijn reguliere project waar ik 40 uur per week op zit bij een klant die het nu juist drukker heeft dan normaal ook nog eens verzoeken krijg om wat kleine klusjes te doen op andere projecten waar specifieke kennis en kunde even niet voorradig is.ElkeBxl schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:23:
[...]
Bij mijn consultancy bedrijf lijkt die situatie nog mee te vallen. Velen hebben het geluk dat ze op grootse projecten zitten van meer dan een jaar en dat velen al minstens 1 dag per week thuiswerkten. Ik zelf werkte al 2 dagen per week thuis. Bleef nog altijd een grote stap om dan zoals nu fulltime thuis te werken maar er was gelukkig niks meer technisch te regelen zoals VPN en de klant wist dat we even productief thuis konden zijn.
Was ik blij dat ik net goed en wel verhuisd was toen ik plots fulltime thuis moest werken. Bij mijn klant waren ze er redelijk snel bij (as in: bijna begin deze maand) om die beslissing te nemen. Gelukkig leefden we niet meer tussen de verhuisdozenEn het appartement waar we nu in wonen is stukken groter dan het studiootje waarin ik vroeger zat, daar zou ik nu al de muren opgelopen hebben van frustratie omdat het zo klein was...
Het is ook niet zo dat we er acuut aan onderdoor dreigen te gaan, maar in de meest sombere scenario's lopen we wel een risico dus daar wordt nu op geanticipeerd.

Oh well...
[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 31-03-2020 14:59 ]
Ook niet leuk als die mensen al een jaar met volle plezier komen werken en dan plots mogen vertrekken zonder zelfs maar afscheid te kunnen nemen (want iedereen werkte al 2 weken remote)...
Gelukkig was er voor mij een andere klant die zat te springen, maar als deze spulleboel lang doorgaat op deze manier zie ik het wel gebeuren dat ik niet meer bij mijn oorspronkelijke klant terug kom. Dat vind ik jammer, want ook ik heb daar geen afscheid kunnen doen en eigenlijk voelde het nog niet "klaar" daar.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Ben allang blij dat ik gewoon kan werken en dus geld kan verdienen voor het bedrijf en dus indirect ook voor mijzelf.
Thou shalt not test in production
Thou shalt not attempt to send out 500 test emails to actual clients
THOU SHALT NOT TEST IN PRODUCTION
End of message
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Thou shalt not test?Firesphere schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:55:
Repeat after me:
Thou shalt not test in production
Thou shalt not attempt to send out 500 test emails to actual clients
THOU SHALT NOT TEST IN PRODUCTION
End of message
Dat zal een interessante onderhandling geweest zijn dan.Merethil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:09:
Bij ons heeft één van de grootste klanten (toevallig de klant waar ik zat) alle uren naar 0 gedraaid voor externen. Daarna kwamen ze toch terug met "ja, we hebben nog 8 uur hiervoor nodig en 16 uur daarvoor". Gezien we 160 uur per week daar hadden zitten is de 30 uur die ze nu bieden een beetje karig dus zit er nog maar één man ipv vier.
Klant: We hebben jullie voorlopig niet meer nodig
Opdrachtnemer: Dat is jammer, maar helaas
Klant: We kunnen toch niet zonder jullie, kunnen jullie toch een paar uur komen
Opdrachtnemer: Dat kan, voor tarief x + opslag
Ja het is inderdaad te hopen dat er binnen afzienbare tijd ieder geval wat duidelijkheid komt over de termijn dat het gaat duren. Ik denk dat er op zich zat werk is, maar de onzekerheid is killing. Gelukkig loopt mijn opdracht op het moment nog gewoon door, want hier is het op het moment nog enorm druk (webshop), en anders heb ik nog een andere opdracht waar ik eigenlijk meer tijd aan zou moeten besteden.Gelukkig was er voor mij een andere klant die zat te springen, maar als deze spulleboel lang doorgaat op deze manier zie ik het wel gebeuren dat ik niet meer bij mijn oorspronkelijke klant terug kom. Dat vind ik jammer, want ook ik heb daar geen afscheid kunnen doen en eigenlijk voelde het nog niet "klaar" daar.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Ben allang blij dat ik gewoon kan werken en dus geld kan verdienen voor het bedrijf en dus indirect ook voor mijzelf.
Het was meer zoiets als dit:Woy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:01:
[...]
Dat zal een interessante onderhandling geweest zijn dan.
Klant: We hebben jullie voorlopig niet meer nodig
Opdrachtnemer: Dat is jammer, maar helaas
Klant: We kunnen toch niet zonder jullie, kunnen jullie toch een paar uur komen
Opdrachtnemer: Dat kan, voor tarief x + opslag
Klant (begin maart 2020): We hebben een geweldig jaar voor ons en jullie zijn de tweede strategisch partner voor de komende jaren! *viert feest (personeelsdag)*
Wij: Helemaal geweldig, op de komende jaren
--- twee weken later ---
Klant: Hm... Corona. Alles dicht. Iedereen op 0 uur, zelfs de ondersteunende onderdelen van jullie bedrijf (onderhoud e.d.)
Wij: Wtf, we waren toch "strategisch partner"!?
Klant: Tja, kosten besparen he
--- Drie dagen later ----
Klant: We willen toch weer tijd! 8 uur die persoon, 16 uur die andere
Wij: Ja hallo, succes he. Je krijgt die en die, we hebben de mensen die je wil al ergens anders neergezet
Klant: Huh?! Oke dan...
Het was me een bijzonder verhaal zo. De klant waar ik nu zit heeft o.a. Arboned onder zich dus die hebben genoeg werk op 't moment
Och, anders kan je misschien nog een beetje helpen met deze startupWoy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:01:
Gelukkig loopt mijn opdracht op het moment nog gewoon door, want hier is het op het moment nog enorm druk (webshop), en anders heb ik nog een andere opdracht waar ik eigenlijk meer tijd aan zou moeten besteden.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
MueR schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:11:
[...]
Och, anders kan je misschien nog een beetje helpen met deze startup
Hoe goed is de integratie met /dev/null as a service?MueR schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:11:
[...]
Och, anders kan je misschien nog een beetje helpen met deze startup
🠕 This side up
Je lacht er om, maar we kregen dus daadwerkelijk een mailtje voor een samenwerking met een of andere cloudtoko

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Het telefoonnummer werkt nietMueR schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:24:
[...]
Je lacht er om, maar we kregen dus daadwerkelijk een mailtje voor een samenwerking met een of andere cloudtoko
🠕 This side up
Lol wat zou er dan moeten spelen?Koenvh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:29:
[...]
Ik had 't wel een leuke easter egg gevonden als je wel een bandje zou krijgen
"We zijn op het moment naar de kloot, bel a.u.b. later terug"
Welkom bij Naar de Kloot - samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Voor trainingsdoeleinden en grappen tijdens de koffiepauze kan dit gesprek worden opgenomen. (Een of ander wachtmuziekje (zoiets)). Er zijn nog. negen. wachtenden voor u. (wachtmuziek) er zijn nog. acht. wachtenden voor u, sorry, er zijn nog. elf. wachtenden voor u...
🠕 This side up
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.