De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.917 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een tijdje geleden kwam ik The Unix-Haters Handbook tegen, ik geloof op Reddit of een Stack Overflow-site. Af en toe lees ik een stukje. Nu bij programming aangekomen:
The Unix zealots make much of the Unix “programming environment.”
They claim Unix has a rich set of tools that makes programming easier

[...]

Much of any programmer’s work is merely running these and related
programs. For example,

wc *.c
counts a set of C source files;

[...]

These are “among the most useful”?!?!

Yep. That’s what much of this programmer’s work consists of. In fact,
today I spent so much time counting my C files that I didn’t really have
time to do anything else. I think I’ll go count them again.
_O-

En ja, al met al is het een té zurig boek, geschreven in een té tongue-in-cheek toon, zoals ook hier beschreven. Maar wel vermakelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 05-03-2020 11:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoewel Unix al iets langer bestond, wordt het pas oktober 1973 buiten Bell Labs verspreid. Wat betekent dat ik sinds een paar maanden meer dan de helft van het publieke leven van Unix al met Unix-varianten werk. Ik ben oud.

/nutteloosfeit

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

(zit een cringy video bij trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://www.picgifs.com/reaction-gifs/reaction-gifs/wtf/wtf026.gif

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Een Tweet van Huawei over backdoors en hoe dat verkeerd gebruikt wordt. Beetje een gevoel van Facebook die bij hoog en laag beweerde dat er geen data verkocht en gelekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Postman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:12:
Een Tweet van Huawei over backdoors en hoe dat verkeerd gebruikt wordt. Beetje een gevoel van Facebook die bij hoog en laag beweerde dat er geen data verkocht en gelekt wordt.
Bij Facebook is het nog achterlijker. Ze maken een API waarbij alles en iedereen bij die data kan. Het wordt bekend dat het misbruikt wordt, en Facebook roept: "we wisten het niet, we wisten het niet!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Hij is wel vaker voorbij gekomen, maar hij blijft leuk: Pokémon of Big Data?

https://pixelastic.github.io/pokemonorbigdata/

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

RobertMe schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:04:
[...]

De combi TransIP + Traefik met LE wildcard is anders super eenvoudig en gewoon ingebakken. API credentials aanmaken bij TransIP en die instellen in Traefik en daarna werkt het gewoon zonder issues.
Eventueel nog je NS omzetten naar route53 en dan external dns gebruiken is ook wel dope btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In the interest of science, hier wat Lingo finale stats. Het betreft dus het aantal mogelijkheden om Lingo te behalen bij N ballen en de bijbehorende kans, in de typische Lingo finale met deze layout:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVBj82_PSh5scc8l9vr69ZRmrIs=/f/image/TtFRRREpdQPnealbfZdetU03.png

ballslingonot lingototalchance
00000,00%
1114156,67%
21618019614,29%
32642076234023,96%
44080208322491236,41%
55443217472022915251,52%
65880001159200174720067,83%
7482328056095201043280082,70%
827538560173376004487616093,32%
9948729602649024012136320098,54%
101480550401088640015894144099,90%
1154432000054432000100,00%

Combinaties worden hier dubbel geteld. Als je het plaatje erbij pakt, eerst bal met nummer 6 pakken en daarna bal met nummer 10 is een andere situatie dan eerst bal 10 en daarna bal 6, terwijl dat natuurlijk hetzelfde resultaat geeft. Verder, als Lingo eenmaal is gevallen dan wordt er niet verder geteld. Daarom geeft de tweede bal niet 152 = 225 resultaten, aangezien alle situaties waarin eerst bal 42 wordt gepakt niet worden meegeteld.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@.oisyn Nu de vraag: Waarom? :P

Maar om in de Lingo-sferen te blijven. Ik heb ooit (2017) zelf een online Lingo-spel gemaakt:
https://lingo.koenvh.nl

't Is moeilijker dan je denkt als je 't op televisie ziet :P (Je kunt alleen geen ballen graaien helaas, daar was ik te lui voor)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat ik me afvroeg wat de winkansen waren toen ik onlangs keek :P

Wel ga ik er vanuit dat elke bal gewoon getrokken kan worden. Er zat een keer een rode bal in de finale, dan ga je je wel afvragen of dat niet ten koste gaat van een andere bal :X. Maar het stel haalde uiteindelijk Lingo dus het maakte niet zoveel uit. Maar als ik daar stond had ik daar wel wat van gezegd, want dat is het eerste wat me te binnen schoot na het zien van die bal :)
Maar om in de Lingo-sferen te blijven. Ik heb ooit (2017) zelf een online Lingo-spel gemaakt:
https://lingo.koenvh.nl

't Is moeilijker dan je denkt als je 't op televisie ziet :P (Je kunt alleen geen ballen graaien helaas, daar was ik te lui voor)
Maar je moet ook oefenen. Zeker met die 6- en 7-letterwoorden erbij. En natuurlijk de meest efficiente route bepalen voor elke letter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:57:
[...]

Maar je moet ook oefenen. Zeker met die 6- en 7-letterwoorden erbij. En natuurlijk de meest efficiente route bepalen voor elke letter ;)
Ja, maar Lingo powergamen is niet zo gezellig voor de rest van de familie :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:57:
[...]

Omdat ik me afvroeg wat de winkansen waren toen ik onlangs keek :P

Wel ga ik er vanuit dat elke bal gewoon getrokken kan worden. Er zat een keer een rode bal in de finale, dan ga je je wel afvragen of dat niet ten koste gaat van een andere bal :X. Maar het stel haalde uiteindelijk Lingo dus het maakte niet zoveel uit. Maar als ik daar stond had ik daar wel wat van gezegd, want dat is het eerste wat me te binnen schoot na het zien van die bal :)

[...]

Ik hoor het al: tijd voor een Lingo module in ColQ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:17
Oh the irony...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENE4wDemnB1X-7w05yzQhEqljmc=/f/image/GVCb3kRCV0JuxmVoQ9IxEfsj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Heel de site ligt eruit. Zouden ze slachtoffer zijn geworden van een lek in Redis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:38
In ieder geval had ik van een productiesite minder debug info verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 17:34
Wij gaan blijkbaar het advies van RIVM volgen; vriendelijk doch dringend verzocht de rest van de maand vanuit huis te werken. Hoe zit dat met de rest van de devschuur?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10 21:24
wackmaniac schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:30:
Wij gaan blijkbaar het advies van RIVM volgen; vriendelijk doch dringend verzocht de rest van de maand vanuit huis te werken. Hoe zit dat met de rest van de devschuur?
Ook voor mij tot minstens het einde van de paasvakantie zo veel mogelijk telewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 14:59
Ik doe als ZZP'er het meeste al thuis of op een co-werk-locatie.
Dat laatste heb ik nu al een dag of 2 a 3 geskipt, zeker gezien en niet strikt noodzakelijk is en er toch nog aardig wat kuchende en niesende lui uit west-brabant rond hangen.
Kortom op zich niet echt schokkend, alleen direct klant contact en daarmee acquisitie zal wel wat lastiger worden vrees is (al was het alleen al omdat men nu met andere dingen bezig is ipv nieuwe projecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23

Matis

Rubber Rocket

Ik ga de komende week op wintersport }:O

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De komende 3 weken dus? ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:47
Wij zijn in principe vrij gelaten of we thuis of op kantoor willen komen werken. Ik ga in ieder geval vanaf morgen thuis werken en kijken hoe het allemaal gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik heb gisteren & vandaag het kantoor work-from-home proof gemaakt en heb vandaag iedereen naar huis gestuurd. We zitten in Brabant en ik vind 't niet verantwoordelijk om mensen op kantoor door te laten werken. Niemand vriendelijk verzocht, iedereen werkt gewoon vanuit huis nu :P. Heb voor iedereen wat HW gekocht zodat ze ook thuis door konden met devven en meeten (gpus, webcams etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Aangezien wij als (heel) klein bedrijfje op dit moment met zijn tweeen zijn en we beiden op de fiets naar het werk komen, maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Afspraken worden nu wel allemaal telefonisch of via videoconferencing gedaan. Dat is wel fijn want dat scheelt veel reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Skyaero schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Aangezien wij als (heel) klein bedrijfje op dit moment met zijn tweeen zijn en we beiden op de fiets naar het werk komen, maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Afspraken worden nu wel allemaal telefonisch of via videoconferencing gedaan. Dat is wel fijn want dat scheelt veel reizen.
Fwiw, een klant van me in Zweden heeft 100 man personeel naar huis gestuurd, lijkt ook allemaal prima te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat zou niet verkeerd zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik ga morgen gewoon nog naar de bioscoop, beetje gevaar maakt het alleen maar spannender (Pathé laat nog max. 100 mensen per zaal toe en vrij zitplaatsen, lekker in de loveseat hangen dus).
Mijn vriendin is ook al sinds vorige week thuis. Begint wel een beetje vervelend te worden nu dat je elkaar de hele dag ziet en tussendoor continu Skype en telefoon gesprekken hebt. Op kantoor is het dan toch echt rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Postman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:54:
Ik ga morgen gewoon nog naar de bioscoop, beetje gevaar maakt het alleen maar spannender
Het gaat natuurlijk niet om het gevaar wat jij op kunt lopen, maar op het gevaar dat je andere mensen potentieel aandoet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Postman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:54:
Pathé laat nog max. 100 mensen per zaal toe
Het is wel fijn dat een virus zo binair werkt ja.

101 mensen in een rotzaaltje -> iedereen de sjaak
100 mensen in een rotzaaltje -> top, carry on.

Nee, dit is geen grap over vijf versus vier mensen voor de nerds onder ons.
PrisonerOfPain schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:47:
[...]
Het gaat natuurlijk niet om het gevaar wat jij op kunt lopen, maar op het gevaar dat je andere mensen potentieel aandoet 8)7
Beide. Maar er wordt door vrij veel mensen egocentrisch gedacht. Ja, leuk dat je jezelf superfit en jong vind, maar je geeft het alsnog door aan de risicogroepen of zorgverleners etc. etc.
quote: Pathe site
De veiligheid van onze bezoekers is onze hoogste prioriteit, wij volgen in onze protocollen daarom de instructies van de overheid. Alle Pathé en Euroscoop bioscopen blijven open, maar de capaciteit wordt gemaximaliseerd naar 100 bezoekers in een zaal of foyer.
Gruwelijk. Niets hoogste prioriteit want Pathé doet nu exact het maximaal toegestane om bioscopen, welke zeer zeker een pure luxe bijeenkomst van veel mensen zijn, open te houden. Wat een hurkzakken.

[ Voor 68% gewijzigd door Voutloos op 12-03-2020 20:58 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Voutloos schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:48:
[...]
Beide. Maar er wordt door vrij veel mensen egocentrisch gedacht. Ja, leuk dat je jezelf superfit en jong vind, maar je geeft het alsnog door aan de risicogroepen of zorgverleners etc. etc.
Achja je kan altijd de overheid nog de schuld geven niet waar.
Zelf-restrictie blijft lastig en zal er zeker in dit yolo-tijdperk niet minder op geworden zijn.
En vervolgens straks een (overdreven) kantelpunt als de poep de ventilator wel voldoende heeft geraakt en iedereen van alles en nog wat ongetwijfeld vaak onterecht gaat namen en shamen op den sociale media.
Achja het blijft een opmerkelijke diersoort.

Net even gekeken bij de co-werk-locatie ... in de afgelopen weken niet zo druk geweest als vandaag.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 12-03-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:07
Ik werk voorlopig ook maar lekker thuis. Behoor tot een risicogroep, dus dan is dagelijks in het OV zitten en naar kantoor komen is toch iets dat ik beter kan mijden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:11
Voutloos schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:48:
Gruwelijk. Niets hoogste prioriteit want Pathé doet nu exact het maximaal toegestane om bioscopen, welke zeer zeker een pure luxe bijeenkomst van veel mensen zijn, open te houden. Wat een hurkzakken.
Uiteindelijk wil Pathé als organisatie natuurlijk ook gewoon deze crisis overleven hè. Even heel de toko dicht gooien gedurende een maand terwijl personeel, huur, filmkosten, etc. gewoon doorbetaald moeten worden is een enorm kostbare aangelegenheid.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Tjolk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Uiteindelijk wil Pathé als organisatie natuurlijk ook gewoon deze crisis overleven hè. Even heel de toko dicht gooien gedurende een maand terwijl personeel, huur, filmkosten, etc. gewoon doorbetaald moeten worden is een enorm kostbare aangelegenheid.
Niet alleen Pathé blijft open, ook Vue gaat voorlopig gewoon door met vertonen van films. Dus ik gok dat alle (grote) bioscopen in Nederland voorlopig wel open zullen blijven.
Uiteindelijk komt er dadelijk toch bijna niemand meer naar de bioscoop want alle grote releases zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld. Is dat die van gisteren nog voor de maatregelen zijn uitgebracht anders was er nog bar weinig te zien de komende week.

Ik vind het ook een beetje paniek voetbal. Uiteraard moet je rekening houden met de oudere en zwakkere in de samenleving, maar moet je dat niet altijd al eigenlijk. Of ging je voor corona ook doodleuk naar je oude oma in het bejaardentehuis als je wat grieperig was (wat net zo dodelijk is voor haar als corona, laten we niet overdrijven nu).

Openbaar vervoer gaat ook nog door, zie het niet gebeuren dat ze op een perron als bijv. Utrecht Centraal gaan staan tellen en dat sluiten als er 100 mensen staan. Sowieso heb je met een beetje trein in de spits dan al problemen met uitstappen. Bushaltes en trams hetzelfde.
En ook scholen zijn nog open, daar loopt ook van alles te hoesten in grote getallen.

Wat ik nog het ergste vind is dat mensen advies krijgen om thuis te gaan werken en dan vervolgens de co-werkplekken overvol zijn. Ga dan gewoon naar kantoor zou ik zeggen, grotere kans dat je op een co-werkplek iets oploopt omdat je daar vreemde mensen tegenkomt.

Anyhoe veel plezier met binnen blijven de komende twee weken, lekker rustig voor mij dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Ik raakte in de war dat je thuis moet werken maar ook werktijden moet spreiden. Zag het nut daar niet zo van in, zit ik midden in de nacht thuis te werken en teamgenoten overdag.... of is dat alleen als je samen thuiswerkt?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Postman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Niet alleen Pathé blijft open, ook Vue gaat voorlopig gewoon door met vertonen van films. Dus ik gok dat alle (grote) bioscopen in Nederland voorlopig wel open zullen blijven.
Uiteindelijk komt er dadelijk toch bijna niemand meer naar de bioscoop want alle grote releases zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld. Is dat die van gisteren nog voor de maatregelen zijn uitgebracht anders was er nog bar weinig te zien de komende week.

Ik vind het ook een beetje paniek voetbal. Uiteraard moet je rekening houden met de oudere en zwakkere in de samenleving, maar moet je dat niet altijd al eigenlijk. Of ging je voor corona ook doodleuk naar je oude oma in het bejaardentehuis als je wat grieperig was (wat net zo dodelijk is voor haar als corona, laten we niet overdrijven nu).
Je kunt het wel allemaal overdreven vinden, maar je praat hier toch wel over een ziekte met een relatief hoge mortaliteit en serieuze complicaties. De reguliere seizoensgriep is wel degelijk want anders dan dit virus. Voor de griep hebben we in ieder geval nog vaccinatie die de kans op ziek worden verminderd evenals de complicaties indien men toch ziek wordt. De gevolgen zijn bovendien nog relatief beperkt zolang het geen massale verspreiding wordt, maar wanneer de zorg overspoeld wordt heb je pas echt een probleem.
Openbaar vervoer gaat ook nog door, zie het niet gebeuren dat ze op een perron als bijv. Utrecht Centraal gaan staan tellen en dat sluiten als er 100 mensen staan. Sowieso heb je met een beetje trein in de spits dan al problemen met uitstappen. Bushaltes en trams hetzelfde.
En ook scholen zijn nog open, daar loopt ook van alles te hoesten in grote getallen.
Je kunt ook niet alles dichtgooien natuurlijk. In cruciale sectoren als de zorg moet het personeel sowieso aan het werk blijven en dat kan vaak niet vanaf huis. Het onderwijs is een beetje dubbel, dat lijkt nu toch vooral door te gaan om te dienen als een soort van kinderopvang.
Alle supermarkten dichtgooien gaat ook wat lastig worden bijvoorbeeld. Mensen moeten toch levensmiddelen hebben.

Dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar doorgang moet laten vinden. Daarom zie je niet voor niets dat de horeca heel veel annuleringen te verwerken krijgt, Ik snap wel dat een bioscoopketen ook niet gewoon doodleuk een maand dicht wil, want dat levert forse financiële problemen op, maar hoogstwaarschijnlijk zullen die bioscopen sowieso niet heel erg gevuld zijn.
Wat ik nog het ergste vind is dat mensen advies krijgen om thuis te gaan werken en dan vervolgens de co-werkplekken overvol zijn. Ga dan gewoon naar kantoor zou ik zeggen, grotere kans dat je op een co-werkplek iets oploopt omdat je daar vreemde mensen tegenkomt.
Tja, dan heb je thuiswerken gewoon niet begrepen natuurlijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja al met al is het een "mooie" impressie van "de staat van het land".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ons bedrijf gaat 100% remote. Iedereen moet van huis werken. Niet alleen dev, ook de andere afdelingen zoals Klantenservice en Marketing enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kalentum schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Ons bedrijf gaat 100% remote. Iedereen moet van huis werken. Niet alleen dev, ook de andere afdelingen zoals Klantenservice en Marketing enzo
Hier hetzelfde. Iedereen thuis werken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Yup, hier ook thuisgewerkt vandaag. Komende week zou ik toch al niet naar kantoor dus voor mij maakt het weinig uit. Voor de rest ook niet eigenlijk. Het enige verschil is dat er iets meer gechat en gebeld moet worden eigenlijk. Het kantoor is wel open maar ik zou niet weten wat je er zou moeten als er toch (bijna?) niemand is...

We kregen nog de optie om een scherm, docking station etc mee te nemen als je thuis geen goeie werkplek hebt. Dat vond ik wel netjes hoewel ik zelf prima voorzien ben thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik wilde altijd nog eens een dock aanschaffen voor thuis. Die krijgen we helaas niet vergoed, dus dit was een prima moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Tjolk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:
[...]
Ik lichtte specifiek het 'hoogste prioriteit' uit he. Dat is de draai die er aan gegeven wordt, terwijl ze exact de minimale ingreep doen.

Voor de rest noem je nu allemaal open deuren. Ik weet niet of dat nog wel mag. B)

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Ach het is veiliger IN een bioscoopzaal dan de weg er naar toe. In die zin doet Pathé het goed

[ Voor 20% gewijzigd door Kalentum op 13-03-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Wij krijgen de mogelijkheid om thuis te werken, voor wie het wil, maar het wordt nog niet afgedwongen. Wel is het zo dat als je kuchend, snotterend etc. op kantoor durft te verschijnen, je direct terug naar huis gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
R4gnax schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Wij krijgen de mogelijkheid om thuis te werken, voor wie het wil, maar het wordt nog niet afgedwongen. Wel is het zo dat als je kuchend, snotterend etc. op kantoor durft te verschijnen, je direct terug naar huis gestuurd wordt.
Same here. Lekker thuis werken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Denk dat voor maandag wordt besloten dat ze de scholen sluiten. Het worden nog een paar rare weken......

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Op dit moment op vakantie in Val Thorens, maar worden gesommeerd om te vertrekken.
Nu het steeds waarschijnlijker wordt dat de scholen sluiten, ben ik toch blij dat ik naar huis mag (lees moet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 09:40
Wij mogen ipv 2 dagen/week er nu max. 3 thuiswerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

azerty schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:36:
Wij mogen ipv 2 dagen/week er nu max. 3 thuiswerken :+
Laatst benaderde een recruiter van Baker Hughes mij voor een software development baan. Uit het gesprek bleek dat zij vrij veel moeite hebben met remote werk. Die zullen nu wel nog steeds moeilijk doen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Morgen thuis werken en tegelijkertijd kind thuis. Dat wordt nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

6 April, damn. Dat zijn geen halve maatregelen. Is het ook geen tijd voor.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Kalentum schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:29:
Morgen thuis werken en tegelijkertijd kind thuis. Dat wordt nog wat
Misschien is het wel goed, krijgen we misschien weer een generatie een beetje afgerichte koters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Dan nu de vraag die zo’n beetje de hele wereld bezighoudt: tabs of spaties?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik mag altijd al thuiswerken wat ik wil, en dat vind ik ideaal voor een brakke maandag of als ik me ergens even echt op moet concentreren. Maar 3 weken elke dag thuis werken wordt ik niet echt vrolijk van eigenlijk :X Dan ga ik de flauwe grappen van m'n collega's toch missen.

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 15-03-2020 21:19 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ZaZ schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:08:
\r, \n, of \r\n?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
sig69 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:18:
Ik mag altijd al thuiswerken wat ik wil, en dat vind ik ideaal voor een brakke maandag of als ik me ergens even echt op moet concentreren. Maar 3 weken elke dag thuis werken wordt ik niet echt vrolijk van eigenlijk :X Dan ga ik de flauwe grappen van m'n collega's toch missen.
tsss .. niveau van de coffee cornert is niet genoeg ? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
ZaZ schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:08:
De meeste editors en IDE's die ik gebruik zijn allemaal ingesteld op 4 spaties als indentation (oké, het zijn ook maar 2 verschillende bedrijven, dus misschien niet helemaal objectief).
Vind spaties persoonlijk handiger dan tabs, dat laatste geeft toch soms rare layout als je wisselt tussen OS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28

RayNbow

Kirika <3

Postman schreef op maandag 16 maart 2020 @ 01:58:
Vind spaties persoonlijk handiger dan tabs, dat laatste geeft toch soms rare layout als je wisselt tussen OS.
Niet als je tabs alleen gebruikt voor inspringen. Als je een rare layout krijgt in een andere omgeving, dan heb je tabs ook lopen gebruiken voor het uitlijnen van tekst.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 19:07
Wow... dit wordt creatief werken...

Mijn vrouw werkt dan 's ochtends en geef ik de kinderen thuis scholing. Dan kan ik 's middags en 's avonds werken. Gelukkig werk ik voor een Amerikaans IT bedrijf, dus die vinden het helemaal niet erg als ik later op de dag aan het werk ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

"Het is erg druk op Squla. Probeer het later nog eens."

Shit :p

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 17:34
kenneth schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:03:
"Het is erg druk op Squla. Probeer het later nog eens."

Shit :p
Dat merkte ik vrijdag al :) Zou een mooi moment zijn om op te schalen en een speciaal Corona-abonnement te introduceren lijkt mij.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

wackmaniac schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Dat merkte ik vrijdag al :) Zou een mooi moment zijn om op te schalen en een speciaal Corona-abonnement te introduceren lijkt mij.
Opschalen zullen ze de komende dagen wel doen. Het lijkt op AWS te draaien (althans, het staat achter CloudFront), dus dat zou theoretisch niet te moeilijk moeten zijn... Maar dat blijft uiteraard theorie :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nou, ik heb deze week vakantie.... lekker thuis dus.
Heb al twee Scala Coursera curssussen (Functional Programming Principles en Functional Program Design) erdoorheen gejast. Nu bezig met Programming Reactive Systems met Akka.

Leer ik toch nog wat. Scala is wel erg mooi geworden en ScalaJs zit nu op 1.0. Lijkt een stuk volwassener te zijn dan KotlinJS

Had allemaal uitjes staan, concertjes, etentjes.... :(

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:36
Scala is inderdaad leuk, jammer dat het zo weinig gebruikt wordt binnen het bedrijfsleven. Voornamelijk java-clubs die de sprong naar Scala lijken te maken. Laat ik nu precies geen java-developer zijn. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De hoofdmoot van mijn werk is PHP, maar waar het een beetje mogelijk is gebruik ik ook wel Scala. Afgelopen weken ben ik veel bezig geweest met het combineren van datasets en deze hier en daar aan te vullen met externe API's, en dat is iets wat ik makkelijker te doen vind in Scala dan in PHP. Meteen ook de kans aangegrepen om serieus aan de slag te gaan met Ammonite, en het bevalt prima. Ik zou het nog niet zo snel gebruiken als shell, maar het gemak van even een bestandje op een VPS kunnen droppen en het zo kunnen uitvoeren is wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RayNbow schreef op maandag 16 maart 2020 @ 06:28:
[...]

Niet als je tabs alleen gebruikt voor inspringen. Als je een rare layout krijgt in een andere omgeving, dan heb je tabs ook lopen gebruiken voor het uitlijnen van tekst.
En de echte pro's mixen daarom tabs en spaties op één regel. Eerst tabs voor het inspringen, en daarna spaties voor het uitlijnen . Hoe stel ik dit trouwens in in mijn IDE?

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 16-03-2020 22:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

bwerg schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:12:
[...]

En de echte pro's mixen daarom tabs en spaties op één regel. Eerst tabs voor het inspringen, en daarna spaties voor het uitlijnen . Hoe stel ik dit trouwens in in mijn IDE?
Echte pro's schrijven hun eigen IDE daarvoor (of helemaal hardcore: ze stellen dat in in vim :+)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Echte pro's denken er niet over na en volgen gewoon company policy. De bespaarde tijd kan gebruikt worden om na te denken over de echte vraag: koffie of thee? Het goede antwoord is natuurlijk thee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

kenneth schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:29:
Echte pro's denken er niet over na en volgen gewoon company policy. De bespaarde tijd kan gebruikt worden om na te denken over de echte vraag: koffie of thee? Het goede antwoord is natuurlijk thee.
Koffie of thee? Spa rood! :Y)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
[...]

Meestal heeft die instelling een fancy ego-strelende naam zoals "smart tabs". :+
Beiden hebben hetzelfde werkzame bestanddeel als het op invloed op de concentratie-curve aankomt, dus het maakt geen moer uit en komt verder puur op smaak aan.

[ Voor 39% gewijzigd door R4gnax op 16-03-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
F.West98 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:40:
[...]
Gaat er dan niemand voor slap pisbiertje .. een soort radler d'avant la lettre ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
gekkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Gaat er dan niemand voor slap pisbiertje .. een soort radler d'avant la lettre ?
Nee joh; doe dan gelijk whisky, uit de fles achterin de hoge la onderaan het ladenblokje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
R4gnax schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Nee joh; doe dan gelijk whisky, uit de fles achterin de hoge la onderaan het ladenblokje. :+
Ik zie alleen de beerenburg staan, goed idee om maar even een slaapmutsje te nemen.
Voorbereiden op de supermarkt veldslag van morgen :+

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 16-03-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
gekkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:47:
[...]

Ik zie alleen de beerenburg staan, goed idee om maar even een slaapmutsje te nemen.
Tja; hier zonder gekkigheid precies dat, eigenlijk.

Mijn OLED TV kapte er een uurtje of wat geleden mee met de melding dat ik geforceerd de residual image cleaner moet draaien en ik kon het met geen mogelijkheid verplaaten naar een paar uur later 'na bedtijd.' Hele proces duurt ook nog eens 1~2 uur; herstart vanaf 0 als je het onderbreekt; en heeft geen voortgangsindicator. (En bedankt Philips...)

Verder heb ik geen moer meer te doen, dus ik neem er nog eentje en sluit de avond ook af. Proost! :9B

[ Voor 13% gewijzigd door R4gnax op 16-03-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Screen cleaner ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Residual image cleaner dan, vooruit.
OLED: mooie schermen, maar hebben een hoop ge-baby nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door R4gnax op 16-03-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Ah fancy, de good old degauss was wel leuk *ppoinngggggg* :p
Wist niet dat ze daar bij OLED nu ook weer een semi opvolger van hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 16-03-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Nee bedankt, water graag :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28

RayNbow

Kirika <3

Hoe stel ik dit trouwens in in mijn IDE?
Geen idee, ik weet niet welke IDE je gebruikt. :+

(Helaas zijn er ook editors die denken slim te zijn en je uitlijn-spaties soms hier en daardoor vervangen door tabs. 8)7)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

F.West98 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:40:
[...]

/r/HydroHomies 8)
R4gnax schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:41:

Beiden hebben hetzelfde werkzame bestanddeel als het op invloed op de concentratie-curve aankomt, dus het maakt geen moer uit en komt verder puur op smaak aan.
Zelfde argument als "voor de compiler is alle whitespace hetzelfde" en even geldig :P

Het is niet helemaal hetzelfde trouwens, koffie bevat per kop meer cafeïne dan thee. Ik vind koffie enorm lekker (niet zo lekker als goede thee, dus geen gruis in zakjes van Pickwick, Lipton, enz) alleen trekt mijn lichaam de cafeïnedichtheid niet en word ik vooral heel productief in het kleinste kamertje. Af en toe na een stevige maaltijd een goede espresso, dat lukt nog wel.

Verder Darjeeling, Yunnan, Oolong, Sencha of een geparfumeerde thee van Betjeman & Barton. En water, veel water.
Koenvh schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:37:
[...]

Nee bedankt, water graag :)
/r/HydroHomies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:00

NMH

Moderator General Chat
R4gnax schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:50:
Mijn OLED TV kapte er een uurtje of wat geleden mee met de melding dat ik geforceerd de residual image cleaner moet draaien en ik kon het met geen mogelijkheid verplaaten naar een paar uur later 'na bedtijd.' Hele proces duurt ook nog eens 1~2 uur; herstart vanaf 0 als je het onderbreekt; en heeft geen voortgangsindicator. (En bedankt Philips...)
Het lijkt Windows wel. :) Ik ben blij dat ik al jaren primair Linux draai, die is een stuk minder opinionated met updates en laat mijn PC ook niet tijden hangen als ik wil afsluiten. Windows draait hier alleen nog in een VM voor als ik Photoshop nodig heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
NMH schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Het lijkt Windows wel. :) Ik ben blij dat ik al jaren primair Linux draai, die is een stuk minder opinionated met updates en laat mijn PC ook niet tijden hangen als ik wil afsluiten. Windows draait hier alleen nog in een VM voor als ik Photoshop nodig heb. :)
Als ik ~150 EUR besteedt voor een retail Win 10 Pro, dan kan ik updates netjes uitstellen tot wanneer het mij uitkomt. Als ik daarentegen ~2000 EUR besteedt aan een premium TV, kan ik dat kennelijk niet.

Rara wat klopt daar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
R4gnax schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Als ik ~150 EUR besteedt voor een retail Win 10 Pro, dan kan ik updates netjes uitstellen tot wanneer het mij uitkomt. Als ik daarentegen ~2000 EUR besteedt aan een premium TV, kan ik dat kennelijk niet.

Rara wat klopt daar niet?
Wie koopt er dan ook Philips. :P

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Grijze Vos schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Wie koopt er dan ook Philips. :P
Iemand die 2 jaar lang, waarvan 8 maanden actief getouwtrek met customer support, problemen heeft gehad met Sony TVs. Kennelijk. ;)

Begrijp me niet verkeerd: verder niks mis met deze Philips TV hoor.
Ik erger me alleen kapot aan dit soort afgedwongen beleid waar je zelf niet meer eigenaar bent van je eigen ~2000 EUR toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zijn er überhaupt nog normale tv's zonder spyware, adware, enz? Of moet je dan in het zakelijke segment kijken? Ik wil gewoon een 4k-tv met een paar HDMI-aansluitingen. Geen bedenkelijke voorwaarden accepteren, geen software die op afstand beheerd of uitgeschakeld kan worden. Je weet wel, net als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 19:20

Honesty

kattenneus!

Vraagje: de vrijwillige dansleraar van mijn vrouw heeft zijn oude hobby weer opgepakt(programeren) en ze wil hem een kado geven, wat zou een leuk idee zijn of bv bonidee?

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Raspberry Pi of Arduino kit?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 29-09 20:13
R4gnax schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:50:
[...]

Tja; hier zonder gekkigheid precies dat, eigenlijk.

Verder heb ik geen moer meer te doen, dus ik neem er nog eentje en sluit de avond ook af. Proost! :9B
Volgens mij doet m'n LG OLED dat automatisch na het uitschakelen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:08
plofkip schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Klopt hij doet soms stiekem iets na het afsluiten. Als je de stekker gebruikt om hem uit zetten (en hierdoor het programma geen kans krijgt om te draaien) vervalt volgens mij ook je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:02:
Zijn er überhaupt nog normale tv's zonder spyware, adware, enz? Of moet je dan in het zakelijke segment kijken? Ik wil gewoon een 4k-tv met een paar HDMI-aansluitingen. Geen bedenkelijke voorwaarden accepteren, geen software die op afstand beheerd of uitgeschakeld kan worden. Je weet wel, net als vroeger.
Als je geen netwerkkabel aansluit en WiFi uitgeschakeld laat, zal het toch wel meevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Pricewatch heeft een filter: Smart TV: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
plofkip schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Philips (en Sony) OLEDs doen dat ook. Wat hier speelde was de 'grote' residual image cleaner die eens in de ca. 2000 uur hoort te draaien en ipv een kwartiertje werk ergens tussen de 1 en 2 uur duurt.

De prompt daarvoor krijg je onaangekondigd en kun je niet uitstellen. Terwijl je juist de korte, die eens in de 6 uren looptijd (voorheen 10 uren) wel tot max 2 uur uit kunt stellen.

Lijkt alsof ze gewoon een paar draadjes gekruist hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Gelukkig worden monitors steeds groter, dan hoeven er straks geen TV's meer te bestaan. B)

Maar serieus, alle TV's zijn fucked. Geen merk is heilig. Als je 1 of 2 nadelen accepteert zijn er misschien een paar net voldoende. Er zijn zelfs TV's welke als je geen LAN of wifi instelt, zelf maar naar open wifi's in de buurt zoeken. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 17-03-2020 21:25 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Voutloos schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:
Maar serieus, alle TV's zijn fucked.
Dit, eigenlijk. Philips is dan nog het beste uit het setje grote bekende merken.

Samsung? Toont reclames in hun eigen UI.
LG? Forceert een one-for-all privacy-policy en als je die niet accepteert kun je geen moer met je TV beginnen.
Sony? Pretendeert je de mogelijkheid te geven om niet akkoord te gaan met de voorwaarden voor hun gebundelde third-party SambaTV spyware service, maar laat deze daarna dankzij een 'bug' alsnog jarenlang data doorsluizen. En zelfs nu deze 'bug' herstelt is, loopt er geregeld nog steeds data naar de servers van de desbetreffende derde partij. En ze hebben een experimenteel partnership met GOogle om ook extra reclame in de vorm van recommendations in de home UI te frotten.

Philips? Lijkt zich (op hun moderne TVs tenminste) nog aan haar eigen privacy policies te houden. "Voor zolang als," ben je zo onderhand wel geneigd te zeggen.

Hopelijk worden Nvidia's Big Gaming Screens nog eens een betaalbaar ding. Heb je alleen nog een DVB-T tuner erbij nodig als je nog lineaire TV consumeert.

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 18-03-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 21:12
R4gnax schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:24:
[...]

Philips? Lijkt zich (op hun moderne TVs tenminste) nog aan haar eigen privacy policies te houden. "Voor zolang als," ben je zo onderhand wel geneigd te zeggen.
Ik zie in mijn lokale dns server nog geen rare requests naar Philips. Onze stofzuiger en lichten verzenden helaas wel informatie terug.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb 4 dagen om SAML 2.0 te implementeren inclusief het uitwisselen van gegevens/attributen en de hele mikmak. Ik heb nu nog niets. Gaat een uitdaging worden!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

ZaZ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:12:
Ik heb 4 dagen om SAML 2.0 te implementeren inclusief het uitwisselen van gegevens/attributen en de hele mikmak. Ik heb nu nog niets. Gaat een uitdaging worden!
Als je op dag -1 zit heb je nog steeds een hoop tijd :P Als vandaag dag 4 is voel ik je probleem :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Wees bereid op de typische conversatie:

- Uw implementatie is verkeerd.
* Nee, uw instellingen staan niet goed.
> Ik kan niet verifiëren want de inlogpagina werkt niet/ zit in een endless loop.

Hier gaat het alvast ongeveer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Hipska schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:20:
Wees bereid op de typische conversatie:

- Uw implementatie is verkeerd.
* Nee, uw instellingen staan niet goed.
> Ik kan niet verifiëren want de inlogpagina werkt niet/ zit in een endless loop.

Hier gaat het alvast ongeveer zo.
Ik zit in de enterprise wereld dus ik bereid me voor op het ergste. En SAML heb ik nog nooit echt gedaan ik weet alleen high level wat het doet. Dus het wordt aanpoten.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ZaZ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Ik zit in de enterprise wereld dus ik bereid me voor op het ergste. En SAML heb ik nog nooit echt gedaan ik weet alleen high level wat het doet. Dus het wordt aanpoten.
In de basis kan het heel makkelijk verlopen. Maar de trajecten die ik gedaan heb lopen vooral vaak uit door gebrek aan kennis.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.