De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.916 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Janoz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:59:
Geen 'overblown IDE'? Blijf dan maar lekker hobbyen. Van een professional verwacht ik dat hij de tools gebruikt die hem zo productief mogelijk maakt. Ik heb liever ook niet dat mijn aannemenr met een timmerman aan komt zetten die alle schroeven nog met de handschroevendraaier indraait. "Ja, van die elektrische schroevendraaiers word je maar lui!"
Je hebt een punt, maar:
... , iedereen die wil leren programmeren ...
Je moet alle tools gebruiken die er zijn maar van een professional mag je verwachten dat hij ook weet wat er gebeurt wanneer je op Ctrl-. + Enter ramt.

Eerst met pen en papier leren rekenen, dan een rekenmachine gebruiken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kenneth schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:56:
[...]
Je moet alle tools gebruiken die er zijn maar van een professional mag je verwachten dat hij ook weet wat er gebeurt wanneer je op Ctrl-. + Enter ramt.
Waarom? En tot op welk niveau? Natuurlijk heeft het voordelen om wat dieper inzicht te hebben in de werking van een computer/compiler, maar voor een beginnend programmeur is het helemaal niet zo interessant om bijvoorbeeld te weten hoe een code assist tool bepaald dat bijvoorbeeld een variabele unused is.

Ik kan mij wel voorstellen dat een geavanceerde IDE in eerste instantie wat overweldigend over kan komen, dus een eenvoudige IDE kan natuurlijk wel helpen dat een beginnend programmeur zich op de kern van het programmeren kan richten. Maar op zich zie ik geen probleem dat er bij bepaalde zaken ondersteund wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ugh. Altijd die enquêtes na een interactie met een verzekeraar of provider oid.

"Hoe waarschijnlijk acht u het dat u na deze interactie deze verzekeraar/provider/whatever zou aanraden bij iemand anders".

Dan kies ik dus steevast altijd iets als "extreem onwaarschijnlijk", om het simpele feit dat ik nooit iets zou aanraden op basis van een enkele interactie. Maar ik geloof niet dat mijn antwoord dan op juiste waarde wordt geschat. :z

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2020 12:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:17
Intussen staan er 3 crisisvergaderingen gepland, omdat van de 2 man die de enquête heeft ingevuld er 1 "extreem onwaarschijnlijk" heeft geantwoord :p .

Toch geen stormschade opgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Woy schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:40:
Ik kan mij wel voorstellen dat een geavanceerde IDE in eerste instantie wat overweldigend over kan komen, dus een eenvoudige IDE kan natuurlijk wel helpen dat een beginnend programmeur zich op de kern van het programmeren kan richten. Maar op zich zie ik geen probleem dat er bij bepaalde zaken ondersteund wordt.
Nee, ik ook niet. Er is ergens een balans tussen knopje -> magie -> resultaat aan de ene kant en praktische hulpmiddelen aan de andere kant. En zoals altijd is die balans enigszins arbitrair :) Een hint over een ongebruikte variabele of onbereikbare code kan behulpzaam zijn. Maar gelijk ergens 'override' of 'new' tussen een method declaration plakken omdat R# dat nu eenmaal suggereert, zonder dat de developer abstract classes begrijpt, is ook niet handig. Ik heb vaker met developers gewerkt die bij foutmelding X 'wisten' dat ze trucje Y moesten uitvoeren. En die gingen altijd de mist in bij bugs met dieper liggende oorzaken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Giesber schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:53:
Toch geen stormschade opgelopen?
Nee declaratie ingediend voor mijn bouwdepot :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:47
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:42:
Hetzelfde als die enquetes die je voorgeschoteld krijgt als je voor de eerste keer een website bezoekt. 'Heb je drie minuten om een paar vragen te beantwoorden om onze diensten te verbeteren.'

Lazer op. Ik wil gewoon die website bekijken en ik heb na drie seconden nog geen idee wat je moet verbeteren. Ja, die waardeloze enquetes skippen, maar verder nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
dev10 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:41:
[...]

Hetzelfde als die enquetes die je voorgeschoteld krijgt als je voor de eerste keer een website bezoekt. 'Heb je drie minuten om een paar vragen te beantwoorden om onze diensten te verbeteren.'

Lazer op. Ik wil gewoon die website bekijken en ik heb na drie seconden nog geen idee wat je moet verbeteren. Ja, die waardeloze enquetes skippen, maar verder nog niet.
Of de klantenservices waarbij ze je eerst opzadelen met een standaard copy-paste antwoord waar je niets aan hebt, om vervolgens een enquete te sturen wat je de ervaring met de klantenservice vond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:08

Matis

Rubber Rocket

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de Tiles service van Open Street Map? Sinds vanochtend laden de tiles niet meer in. Krijg nu zelfs net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Onderstaande Tile als plaatje: https://c.tile.openstreetmap.org/15/16900/10900.png
Afbeeldingslocatie: https://c.tile.openstreetmap.org/15/16900/10900.png

Edit; Laat maar, ik denk dat OSM sowieso een probleempje heeft. Hun hele kaartenbak werkt niet meer: https://www.openstreetmap...dam#map=12/52.3567/4.9026 :+

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 10-02-2020 15:23 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 21:58
Matis schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:14:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de Tiles service van Open Street Map? Sinds vanochtend laden de tiles niet meer in. Krijg nu zelfs net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Onderstaande image als plaatje: https://c.tile.openstreetmap.org/15/16900/10900.png
[Afbeelding]

Edit; Laat maar, ik denk dat OSM sowieso een probleempje heeft. Hun hele kaartenbak werkt niet meer: https://www.openstreetmap...dam#map=12/52.3567/4.9026 :+
Urgh, naja misschien naast m'n eigen nominatim server ook maar eens een tile server in gaan richten voor NL'istan. Geen idee hoeveel postgres DB en caching space dat gaat kosten, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gekkie schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:20:
Urgh, naja misschien naast m'n eigen nominatim server ook maar eens een tile server in gaan richten voor NL'istan. Geen idee hoeveel postgres DB en caching space dat gaat kosten, maar goed.
Lijkt het weer te doen *O*

Tijd heelt alle wonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Matis schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Lijkt het weer te doen *O*

Tijd heelt alle wonden :+
OSM kan je tijdelijk blokkeren als je te veel verzoeken maakt in een bepaalde tijd (weet ik uit ervaring O-) ). Weet je zeker dat dat niet gebeurd is?

Ik gebruik nu zelf meestal Mapbox omdat die ook vectorkaarten ondersteunt.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:31:
OSM kan je tijdelijk blokkeren als je te veel verzoeken maakt in een bepaalde tijd (weet ik uit ervaring O-) ). Weet je zeker dat dat niet gebeurd is?

Ik gebruik nu zelf meestal Mapbox omdat die ook vectorkaarten ondersteunt.
Ja dat weet ik zeker, heb het van diverse IP adressen vanuit verschillende delen van de wereld geprobeerd. Zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:56:

Eerst met pen en papier leren rekenen, dan een rekenmachine gebruiken.
^^ Dit

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51

"Hoe waarschijnlijk acht u het dat u na deze interactie deze verzekeraar/provider/whatever zou aanraden bij iemand anders".

Dan kies ik dus steevast altijd iets als "extreem onwaarschijnlijk", om het simpele feit dat ik nooit iets zou aanraden op basis van een enkele interactie. Maar ik geloof niet dat mijn antwoord dan op juiste waarde wordt geschat. :z
Hah. Heel herkenbaar, deze. _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04:52

Ik moest gelijk denken aan deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ZRgsCvU7uROXPVhGz6SYk2P/full.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Antrax Hey, heb jij Windows 10 al eens geprobeerd? Ik kan het echt aanraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:50:
Oh ja? Ik heb een Maccie, kan dat wel dan? Zal mijn compiler wel draaien op Windows 10? Is het gratis? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:50:
Psst, je doet het verkeerd. Je moet in een zwembroek op een zonnig strand staan met een Windows 10 box in je handen en de foto plaatsen op Instagram. Natuurlijk wel met een affiliate link in de beschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Skyaero schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Psst, je doet het verkeerd. Je moet in een zwembroek op een zonnig strand staan met een Windows 10 box in je handen en de foto plaatsen op Instagram. Natuurlijk wel met een affiliate link in de beschrijving.
Maar ik ben geen influencer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hier toch wel <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:08:
[...]
Alleen met een wc-bril voor een poster van een mooi water en eilandje is toch genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

"Er zijn nog steeds honderden Nederlanders die geen Windows 10 gebruiken. Met uw hulp kunnen we daar veranderingen in brengen. Steun Microsoft, en geef geld. Mijn naam is Paul van Vliet Koen en ik gebruik Windows 10."

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Pasgeleden nog wel een gesprekje gehad over operating systems, maar de aanrader die daar uit kwam was Manjaro. En als ik het me goed herinner ging het in het hele gesprek niet over Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt :Y). Én, er staat een interview met mij in de komende editie van Tweakers Magazine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:09:
[...]
Klopt :Y). Én, er staat een interview met mij in de komende editie van Tweakers Magazine :P
Och tis nog nait de veurste bladzie van de Loeks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Volgens mij ben je ook al eens geïnterviewd in een video van Tweakers. Alleen moesten we dan zelf raden dat het om .oisyn ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@ThomasG Dat ging meer over het bedrijf waar ik werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:21

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, ik heb een baanaanbod gekregen alleen het salaris is lager dan het minimum salaris dan wat ik had opgegeven via het platform (Hired.com) waar mee ze mij hebben gecontacteerd. Wat zal ik doen? De hiring manager zei dat de mensen die mij hadden geïnterviewd erg te spreken waren over mij. Ik weet nu even niet hoe ik het beste dit kan aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Aangeven dat het lager is dan het minimumsalaris wat je aan had gegeven. Dat hebben zij ook gezien en toch gaan ze eronder zitten. Als je er toch op ingaat is het duidelijk niet je minimum. Als ze zo te spreken zijn over je kunnen ze het minimum wel matchen.

Banaanbod...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Het is wel een beetje vreemd inderdaad. Het is 2.5% minder dus het is ook niet erg groot verschil ofzo. Het is niet dat geen buffer heb dus ik kan het nog wel een paar maanden uit zingen

Banaanbod? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een banaan aangeboden krijgen, of een ban!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dit lijkt mij gewoon een onderhandelingstactiek te zijn: bied onder z'n minimum en kijk hoe wanhopig hij is.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Baanaanbod. Ik las ook banaanbod :P (net als bommelding, lees ik ook altijd verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.oisyn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Baanaanbod. Ik las ook banaanbod :P (net als bommelding, lees ik ook altijd verkeerd)
Je kent misschien wel de variant met het woord bommelding. De verwarring tussen bom-melding en bommel-ding is raar. Een bommel-ding is immers niets.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Alex) schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:49:
Dit lijkt mij gewoon een onderhandelingstactiek te zijn: bied onder z'n minimum en kijk hoe wanhopig hij is.
Ja. daar lijkt het wel op of misschien iets vaags als 'salary brackets'. Maar ja, dan moet je niet om een interview request vragen als je niet hoger kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:46

DevWouter

Creator of Todo2d.com

alienfruit schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:51:
Hmm, ik heb een baanaanbod gekregen alleen het salaris is lager dan het minimum salaris dan wat ik had opgegeven via het platform (Hired.com) waar mee ze mij hebben gecontacteerd. Wat zal ik doen? De hiring manager zei dat de mensen die mij hadden geïnterviewd erg te spreken waren over mij. Ik weet nu even niet hoe ik het beste dit kan aanpakken
alienfruit schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:19:
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Het is wel een beetje vreemd inderdaad. Het is 2.5% minder dus het is ook niet erg groot verschil ofzo. Het is niet dat geen buffer heb dus ik kan het nog wel een paar maanden uit zingen
<cynisime>
2.5% uur minder is toch het verschil tussen 40 uur per week werken of 39 uur per week werken. Ik zou voorstellen dat je het accepteert voor 36 uur per week. Wat zij kunnen kan jij ook.
</cynisme>

Los van het cynisme...

Je kan gewoon reageren met een bericht dat je verbaasd ben dat het salaris lager is dan het minimum dat je aangegeven hebt. Mogelijk is het een oprechte fout en zo niet dan wil je dat ze het toelichten.
Als ze beginnen te praten over loonschalen of groei potentie geef je aan dat het aanbod voor jou onvoldoende is en dat het minimum ook letterlijk dat is: een minimum bij het starten.
Onthou dat jij niet hoeft te motiveren waarom het onvoldoende is, zij moeten hun aanbod verdedigen.

Bedenk dat de grootste stap in salaris gemaakt wordt bij een nieuwe baan. Hoe lang wil je dat salaris accepteren zonder loonsverhoging?

Persoonlijk schrijf ik altijd een paar bedragen op die ik wil verdienen. Mijn wens (1 triljoen per seconde), mijn verwachting (€ XXXX per maand) en waar onder ik het gesprek stop zet (appels en eieren).

Dan weet je ook voor jezelf hoeveel ruimte je hebt om te bewegen in de onderhandeling.

[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 12-02-2020 16:52 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/9HQRIttS5C4Za.gif

Lekker op de bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 09:09

RayNbow

Kirika <3

DevWouter schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:50:
Mijn wens (1 triljoen per seconde)
Korte of lange schaal?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ze me dat kunnen bieden mogen ze van mij zelf kiezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ja.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:27
Mensen op mijn werk zijn om deze reden gestopt met het stellen van vragen met "of" erin.
Otherside1982 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:27:
[...]

Ja
Ik ga ervan uit dat je het vraagteken hebt vergeten :P
_O-

[ Voor 33% gewijzigd door Merethil op 12-02-2020 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 16:20
Merethil schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:24:
[...]

Mensen op mijn werk zijn om deze reden gestopt met het stellen van vragen met "of" erin.
Ja
Ik ga ervan uit dat je het vraagteken hebt vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Je gaat uit van tertium non datur? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

RayNbow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Je gaat uit van tertium non datur? :p
Dat kan ik niet ontkennen. :P

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Bij Microsoft wel:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YjVet92PXfs-V4XABlFu6c39Qr3mGafo9Ch16ipa7CS50x-_yFWtuhwhISKiGYiIjsAv48ySFPpLwg27C7BX_hGVudfqLu5x2BZ--2u0DW3pA-lvMd2apr_bgBJu31yBnuu2Sn-nIsY=s400

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die is dan weer niet zo verrassend volgens mij. Ik lees die flyer vooral als een "upgrade je oude shit naar Windows 10"-flyer en dan snap ik het wel :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 20:54

Ron

/r/inclusiveor?

ook weer heerlijk dit, iets meer dan een jaar geleden requirements opgesteld voor een service app.
twee jaar later moet ik alles waaraan ik wilde werken maar niet binnen scope viel alsnog implementeren 8)7

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Cloud schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Die is dan weer niet zo verrassend volgens mij. Ik lees die flyer vooral als een "upgrade je oude shit naar Windows 10"-flyer en dan snap ik het wel :+
Ik vond de vanzelfsprekendheid van een oproep om op een tuinfeestje bij de buren iedereen lastig te gaan vallen met een verkooppraatje (zo interpreteer ik het tenminste) best opvallend. Foto is genomen in maart 2016 bij Microsoft op Schiphol, trouwens.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Antrax
Die flyer is minder erg dan die upgrade tool software die door je neus gedrukt werd :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Not Pingu schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Ik vond de vanzelfsprekendheid van een oproep om op een tuinfeestje bij de buren iedereen lastig te gaan vallen met een verkooppraatje (zo interpreteer ik het tenminste) best opvallend. Foto is genomen in maart 2016 bij Microsoft op Schiphol, trouwens.
Dat is dan inderdaad interpretatieverschil zou ik zeggen :) Ik zie er echt niet zo'n evangelische "ga je buren lastig vallen"-insteek in maar misschien ligt dat aan mij. Ik lees het meer als een "de voordelen van upgraden"-flyer.
Antrax schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:21:
[...]
Die flyer is minder erg dan die upgrade tool software die door je neus gedrukt werd :/
Ja stel je voor dat een fabrikant gebruikers helpt om hun OS up-to-date te houden. Moet niet gekker worden.

Microsoft werd (wordt?) nog jaren achtervolgd door machines die nog sterk verouderde software draaien; het lijkt me niet per se een slecht ding als actief geprobeerd wordt dat te voorkomen met gratis upgrades.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• gekkie
Konijnen wat is m'n Perl slecht geworden :p

Edit: Hmm dat is niet recent ... string comparison met == ... False en True gebruiken als booleans ...
Vrees dat ik toen al wat te veel in de ban van de wurgslang was.

[ Voor 66% gewijzigd door gekkie op 13-02-2020 14:02 ]

• Antrax
Cloud schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:33:
Ja stel je voor dat een fabrikant gebruikers helpt om hun OS up-to-date te houden. Moet niet gekker worden.
Probeer je nou een opmerking uit te lokken zo dat je een waarschuwing kan uitdelen? Ben je met je verkeerde ban hamer uit bed gestapt? Of begrijp ik je sarcasme niet?

Als je goed had kunnen raden gaat dit over de upgrade tool die dmv. Windows Update op je Windows 7 of 8.x OS werd geïnstalleerd. Zeer onnodig omdat die versies niet eens EOL waren toen der tijd.

Edit: sterker nog, er werden actief nog updates voor Windows 7 of 8.x uitgebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door Antrax op 13-02-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:27
Antrax schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Probeer je nou een opmerking uit te lokken zo dat je een waarschuwing kan uitdelen? Ben je met je verkeerde ban hamer uit bed gestapt? Of begrijp ik je sarcasme niet?

Als je goed had kunnen raden gaat dit over de upgrade tool die dmv. Windows Update op je Windows 7 of 8.x OS werd geïnstalleerd. Zeer onnodig omdat die versies niet eens EOL waren toen der tijd.

Edit: sterker nog, er werden actief nog updates voor Windows 7 of 8.x uitgebracht.
Ik denk dat het heel normaal is dat je vóór EOL al update-tools gaat uitrollen. MacOS wordt toch ook ver voor een EOL van een oudere versie al geüpdatet naar een nieuwe (major) version? Een aantal Linux-smaken doen dat ook. iOS en de makers van Android-smaakjes doen het ook.

Je wil het liefst zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk door hebben, want des te minder supportvragen ga je krijgen voor oudere software. Als alles pas bij EOL werd gevraagd over te gaan zou je ook een flinke load aan supportvragen op dat moment krijgen, vooral van mensen die b.v. dingen missen of niet snappen in de nieuwe versie.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Antrax schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Probeer je nou een opmerking uit te lokken zo dat je een waarschuwing kan uitdelen? Ben je met je verkeerde ban hamer uit bed gestapt?
Ik reageer hier uitsluitend op persoonlijke titel. Ik wil absoluut niets uitlokken maar ik geef toe dat ik reageerde met sarcasme (vanwege m'n verbazing). Vandaar ook de alinea eronder met serieuze repliek, waar je niet op ingaat.
Als je goed leest gaat dit over de upgrade tool die dmv. Windows Update op je Windows 7 of 8.x OS werd geïnstalleerd. Zeer onnodig omdat die versies niet eens EOL waren toen der tijd.
Ik las het goed ja; ik weet welke upgrade tool je bedoelde en hoe hij op vele machines belandde. Ik snap simpelweg niet dat het helpen upgraden naar de laatste versie van het OS, als zo fout gezien kan worden dat we blijkbaar praten over "door je neus krijgen".

Over het feit dat de versie nog niet eens EOL was;
Waarom zouden users pas op het allerlaatste moment (EOL) gemotiveerd moeten worden om te upgraden? Ik kan wel een paar redenen verzinnen waarom je niet zo lang zou willen wachten. En laten we wel wezen, het was echt geen early adoptie met de huidige timing.

En: gelukkig werden er rond die tijd nog steeds updates uitgebracht voor Windows 7/8. Anders zou Microsoft echt serieus te laat geweest zijn met het uitrollen van de upgradetool. Dan zit iedereen al op potentieel onveilige OSen te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 13-02-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom komt je Eureka moment of antwoord altijd te laat? Bijv. wanneer je tijd bijna op is? Ik moest een puzzel oplossen in code en zat maar aan te klungelen. Ik ben echt niet een ster in onder tijdsdruk dingen oplossen met de klok tikkende.

[ Voor 46% gewijzigd door alienfruit op 13-02-2020 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

alienfruit schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:39:
Waarom komt je Eureka moment of antwoord altijd te laat?
Geen idee. Vraag me ~15 jaar na dato nog steeds af waarom het antwoord op een kans-stat-tentamenvraag me pas een week later te binnen schoot toen ik onder de douche stond i.p.v. dat dit tijdens het tentamen gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Geniale momenten en tijdsdruk gaan bij mij ook niet samen.
Ingevingen krijg ik meestal onder de douche, als ik een peukie rook, of tijdens het kakken.
Toen ik nog studeerde, was het ook vaak in de metro of de trein.

Als iets haast heeft, kun je mij dan ook het beste in een atoombunker parkeren. Anders kom ik gewoon niet in de flow en leidt het minste of geringste me enorm af (langslopende of pratende collega's is al killing)

Soms zet ik wel eens muziek op, maar dat klinkt al snel te hard, of ik hoor er toch weer allerlei omgevingsgeluiden overheen.

10 uur "Loituma" (of het meisje met de prei) werkt voor mij als white noise nog het beste om op commando in "the zone" te kunnen komen. (YouTube: Leek Spin 10 hours)

En ik ben op mijn best als ik mezelf hardop kan "interviewen", maar dat doe ik niet meer (hartverzakking omdat een collega zichzelf naast me teleporteerde)

[ Voor 11% gewijzigd door Vaan Banaan op 13-02-2020 21:36 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
https://www.nu.nl/tech/60...le-basisvaardigheden.html
  • Definitie kwestie ?
  • Onderzoeker die niet kan onderzoeken (hoe groot is dat percentage eigenlijk) ?
  • Journalist die ook maar een leuke headline wil (hoe groot is dat percentage eigenlijk)?
  • Of toch gewoon de realiteit ?
Antwoord Ja en Nee zijn sowieso juist dus volle punten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vaag verhaal maar volgens mij zit de kern van de vaagheid in het statement:
In 2019 kon 17 procent van de mensen die in ICT werken niet meer dan gemiddeld omgaan met het internet, computers en software.
Mensen die in de ICT werken zijn niet per se ICTers. Beetje significant verschil.

Ik werd ook voor een IT bedrijf maar ook wij hebben een bijvoorbeeld een marketing afdeling, facilitaire dienst, administratieve afdeling etc. Allemaal functies die veel minder met ICT te maken hebben en dus niet per se een goede ICT vaardigheden hoeven te hebben.

Als je het zo bekijkt is het ineens niet zo schokkend; al is dan het onderzoek wel waardeloos an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah daarom ben ik bij eigenlijk elk "onderzoek" wel benieuwd naar de onderzoeksmethodologie.
Het meeste is om te huilen en kun je geen fluit mee (behalve subsidie of andere voordeeltjes opstrijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
En het hangt er ook maar net vanaf welke skills je kiest om te meten. Mijn excel skills zijn bv best matig, gewoon omdat je het als developer niet nodig hebt. Maar het is wel zo'n ding wat veel mensen als ICT vaardigheid zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit is het artikel van het CBS zelf met een link naar de relevante data. Dan kun je er zelf in duiken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gropah schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:38:
Dit is het artikel van het CBS zelf met een link naar de relevante data. Dan kun je er zelf in duiken als je wilt.
Hmm in de data explorer hebben ze het dan toch over "ICT professionals" .. zou dus niet de schoonmaakster van het IT bedrijf moeten zijn. Maar goed ik zie nog niet de onderzoeksmethodiek (en waarschijnlijk enquete) vraagstelling.
Ook ben ik wel benieuwd waar het "piekjaar" in de categorie "boven basis vaardigheden" vandaan komt:
2015 84%
2016 85%
2017 90%
2019 83%

Er gaat niks boven statistiek Grunning !

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 14-02-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn schoonbroer noemt zichzelf ook ICTer. Feitelijk doet hij niet veel meer dan kabels trekken en pc's vervangen.
De andere is een sysadmin met een skillset die mij best te boven gaat. Maar kan geen regel programmeren.
Bij mij is het precies andersom. Geen Windows kennis, laat mij maar regels code kloppen.

Drie ICTers, maar allemaal een heel andere discipline zonder overlap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ik ben ook vrij slecht in systeembeheer. Ik kan het wel, uiteindelijk, maar met bijvoorbeeld het instellen van een mailserver heb ik nooit écht het gevoel dat ik weet waar ik mee bezig ben :$ Maar daarom ben ik ook eigenlijk informaticus en geen ICT'er :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:32
In Rule in "Een op de zes ICT'ers komt niet verder dan basisvaardigheden" is het lijstje met "activiteiten" te vinden die gebruikt worden om te bepalen of je "above basic" vaardigheden hebt.

De mooiste vind ik "communication skills".
2. Communication skills

(knip)

Activities used for calculating the communication skills:
  • Sending/receiving emails;
  • Participating in social networks;
  • Telephoning/video calls over the internet;
  • Uploading self-created content to any website to be shared.
Levels of communication skills
  • Basic: one activity (I_DSK_C_B);
  • Above basic: more than one activity (I_DSK_C_AB).
Ik denk dat ik meerdere collega's (ervaren software ontwikkelaars en systeembeheerders) heb die alleen "sending/reveiving emails" kunnen afvinken. Die hebben volgens dit onderzoek dan dus alleen basis vaardigheden?

"3. Problem solving skills" is ook erg interessant. Als je wantrouwig bent over online betalen kun je dus hooguit op basis niveau problemen oplossen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Telt Tweakers mee als sociaal netwerk?
En om ook maar nummer vier af te vinken, hier is een zelfgemaakte tekening die ik met jullie op deze website deel: :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O6VYszi.png

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:59
Jory schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:08:
In Rule in "Een op de zes ICT'ers komt niet verder dan basisvaardigheden" is het lijstje met "activiteiten" te vinden die gebruikt worden om te bepalen of je "above basic" vaardigheden hebt.

De mooiste vind ik "communication skills".

[...]

Ik denk dat ik meerdere collega's (ervaren software ontwikkelaars en systeembeheerders) heb die alleen "sending/reveiving emails" kunnen afvinken. Die hebben volgens dit onderzoek dan dus alleen basis vaardigheden?

"3. Problem solving skills" is ook erg interessant. Als je wantrouwig bent over online betalen kun je dus hooguit op basis niveau problemen oplossen?
Ervaren ontwikkelaars die nooit op enige wijze videoconferencing of remote calls via Skype oid down? Nooit eens wat op github zetten?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mugwump schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:23:
[...]

Ervaren ontwikkelaars die nooit op enige wijze videoconferencing of remote calls via Skype oid down? Nooit eens wat op github zetten?
Zeker dat laatste, is echt niet zo gek hoor. Ik denk dat de grote meerderheid van ontwikkelaars nooit een Github bijdrage gedaan heeft :) Videoconferencing / remote Skype calls is ook best wel bedrijfspecifiek; je zou makkelijk in een werksituatie terecht kunnen komen waar dat echt totaal niet aan de orde is.

Wat de lijst met criteria alleen maar slechter maakt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
Koenvh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:13:
Telt Tweakers mee als sociaal netwerk?
En om ook maar nummer vier af te vinken, hier is een zelfgemaakte tekening die ik met jullie op deze website deel: :+
[Afbeelding]
Geen thumbnail gemaakt. Duidelijk geen ICT'er. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Cloud schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:32:
[...]

Zeker dat laatste, is echt niet zo gek hoor. Ik denk dat de grote meerderheid van ontwikkelaars nooit een Github bijdrage gedaan heeft :) Videoconferencing / remote Skype calls is ook best wel bedrijfspecifiek; je zou makkelijk in een werksituatie terecht kunnen komen waar dat echt totaal niet aan de orde is.

Wat de lijst met criteria alleen maar slechter maakt uiteraard.
Is dat zo bedrijfsspecifiek? Als je als softwareontwikkelaar in een team werkt, dan zul je toch moeten communiceren. Als er nooit iemand in je team thuis- of op een andere locatie zit, dan hoeft het niet, maar dat lijkt me niet meer heel erg van deze tijd.

Github was een voorbeeld, maar zelf gecreëerde content uploaden is nogal een breed begrip. Feitelijk zijn we dat hier allemaal aan het doen. Elke post is zelf gecreëerde content (tenzij je enkel teksten dan anderen copy paste natuurlijk ;) ).

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Mugwump schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:45:
[...]Feitelijk zijn we dat hier allemaal aan het doen. Elke post is zelf gecreëerde content (tenzij je enkel teksten dan anderen copy paste natuurlijk ;) ).
*O* Whoot we zijn hier allemaal "above average" (what else is new?) maar toch een applausje voor je zelf ! *O*.
Straks nog fijn naar huis de postzakken voor de deur weg halen en de boeketjes keniaanse ethiopische rozen in ontvangst nemen. Wat een dag ! B-) <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RagingPenguin schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:37:
Mijn excel skills zijn bv best matig, gewoon omdat je het als developer niet nodig hebt.
Correctie, jij hebt het als developer niet nodig gehad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 14-02-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Is dat zo bedrijfsspecifiek? Als je als softwareontwikkelaar in een team werkt, dan zul je toch moeten communiceren. Als er nooit iemand in je team thuis- of op een andere locatie zit, dan hoeft het niet, maar dat lijkt me niet meer heel erg van deze tijd.
Er zijn ook talloze automatiseringsbedrijven die niet in meerdere locaties bouwen. Oké thuiswerk is dan nog één ding, dat zal misschien nog wel eens voorkomen. Maar communicatie kan dan natuurlijk ook een mobiel gesprek zijn :)
Github was een voorbeeld, maar zelf gecreëerde content uploaden is nogal een breed begrip. Feitelijk zijn we dat hier allemaal aan het doen. Elke post is zelf gecreëerde content (tenzij je enkel teksten dan anderen copy paste natuurlijk ;) ).
Ik las zelf gecreëerde content wel meer in de zin als, zelf geschreven code/applicaties. Als het breder bedoeld is (en fora meeneemt), wordt het wel een ander verhaal inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

[...]

Is dat zo bedrijfsspecifiek? Als je als softwareontwikkelaar in een team werkt, dan zul je toch moeten communiceren.
Ik heb een telefoon met een telefoonnummer. Dat werkt veel makkelijker en stabieler dan veel van die weboplossingen zoals Skype.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
RagingPenguin schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:37:
En het hangt er ook maar net vanaf welke skills je kiest om te meten. Mijn excel skills zijn bv best matig, gewoon omdat je het als developer niet nodig hebt. Maar het is wel zo'n ding wat veel mensen als ICT vaardigheid zien.
Mijn Excel skills zijn best goed en het beste daaraan is dat je je niet dev collegas kan laten zien hoe een pivot table werkt zodat ze helemaal van hun stoel vallen en vervolgens 90% van de triviale data crunch taakjes zelf kunnen en niet bij jou langs hoeven.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:25:
[...]

Mijn Excel skills zijn best goed en het beste daaraan is dat je je niet dev collegas kan laten zien hoe een pivot table werkt zodat ze helemaal van hun stoel vallen en vervolgens 90% van de triviale data crunch taakjes zelf kunnen en niet bij jou langs hoeven.
Werkt dat zo ja? Ik dacht dat, omdat ze nu weten dat jij 't wel kan, ze altijd maar naar jou toekomen "want @armageddon_2k1 kan Excel!" :+

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E8hzdyvw6lQJyFP3hI2UKyIV/thumb.png

Ik vond het een raar verhaal. Kan bij CBS ook niet specifiek wat vinden over ICT'ers. Maar goed, via Eurostat bovenstaand tabelletje gemaakt.

ICT'ers zijn mensen die code ISCO_ICT hebben. ISCO is een classificatie van beroepen en het gaat dus over mensen en niet over bedrijven. Geen secretaresses enzo. Wel sales.

En hier staat wat die vaardigheden zijn. Waar nu.nl op aanslaat is de overalls skill. 99% van de ICT'ers heeft overigens basis of betere skills, prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Koenvh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Ik heb een telefoon met een telefoonnummer. Dat werkt veel makkelijker en stabieler dan veel van die weboplossingen zoals Skype.
Hoe deel je je scherm daarmee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mugwump schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:23:
[...]

"Ik kom even naar je toe"

Dat werkt vaak toch een stuk beter dan:
- "Wacht, ik deel m'n scherm wel even"
*Skype bevriest gedurende 10 seconden*
*zwart beeld*
- "Kun je m'n scherm zien?"
*regel voor regel verschijnt het scherm van de tegenpartij*
"Ja, ik zie wat verschijnen"
*andere gesprekken verschijnen*
- "Goed, nou (5 minuten uitleg over waar het eerder over ging)"
*beeld bevriest tussentijds een paar keer, update niet snel genoeg of vertoont artifacts*

Enzovoorts enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

"De vlucht richting de VS vertrekt morgen om 7.00. Heb je even?"

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mugwump schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:23:
[...]

Alex) schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 01:57:
[...]

*zwart beeld*
*beeld bevriest tussentijds een paar keer, update niet snel genoeg of vertoont artifacts*

Enzovoorts enzovoorts.
Hier is een uitdaging: Hoe deel je een stereoscherm? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Alex) schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 01:57:
[...]

*zwart beeld*

Enzovoorts enzovoorts.
Niet alleen Skype heeft dat probleem.
Ook MS Teams.

Komt omdat alle videoconferencing via centrale servers loopt ipv P2P distributed en Microsoft heeft een structureel bandbreedte tekort wat ze - naar horen - nog op moeten gaan lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door R4gnax op 15-02-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
kenneth schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 06:43:
[...]
"De vlucht richting de VS vertrekt morgen om 7.00. Heb je even?"

:P
De latency over zo'n afstand maakt het alleen nog maar erger :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:55
Bij ons op het werk wordt vrij veel van Google Meet gebruik gemaakt en dat werkt, zeker nadat een extern bedrijf de wifi goed heeft geregeld, erg goed. Heel af en toe dat Google Meet de video terugschakelt naar een lagere bitrate. We hebben ook veel Slack maar meestal werkt Google Meet een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:29:
[...]

[...]

Hier is een uitdaging: Hoe deel je een stereoscherm? :p
Niemand? Niemand die de uitdaging aandurft? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

RayNbow schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:27:
[...]

Niemand? Niemand die de uitdaging aandurft? :p
Telefoon in de hand en filmen maar :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Koenvh schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:32:
[...]

Telefoon in de hand en filmen maar :+
Dan verlies je wel het stereo-aspect... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

RayNbow schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:16:
[...]

Dan verlies je wel het stereo-aspect... :+
Dan stream je één beeldscherm met een rode waas en één met een blauwe waas, en dan geef je de andere persoon zo'n brilletje:
Afbeeldingslocatie: https://img2.bgxcdn.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/82/C9/518aa239-bd7a-4e07-be75-acdb649fc273.jpg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Koenvh schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:20:
[...]dan geef je de andere persoon zo'n brilletje:
[Afbeelding]
Ga eens heel snel je mond spoelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Correctie, jij hebt het als developer niet nodig gehad ;)
Nee, tot je ermee moet werken in bijv. ik zeg maar, een legacy php 4 project? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Antrax schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Nee, tot je ermee moet werken in bijv. ik zeg maar, een legacy php 4 project? -O-
Ervaring?

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PHP4 en Excel hebben niet zo veel met elkaar te maken? Behalve dan dat elke Excel library er nog steeds uitziet alsof PHP nooit vooruit gegaan is. :p

Nee, spreadheets zijn een handige tool, welke genoeg developers best vaker erbij mogen pakken. Even binnen een minuutje kunnen zien of er bepaalde relaties tussen kolommen zijn, een simpel statistiekje etc. Dat kan met een temp SQL database ook, maar dan mis je je diagram wizard.

Het is heel makkelijk om op Excel af te geven, en het wordt vaak genoeg misbruikt, maar het is wel iets heel krachtigs en kan enorm veel scenarios aan waarvoor je niet iets customs gaat ontwikkelen.
En als jouw product im- en exportmogelijkheden heeft (wie niet? :+ ), begrijp je sneller wat een extern persoon wil.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Helaas wel. Iemand anders zijn project binnen een bedrijf waar ik het eea. moest implementeren.
Handgemaakte tool binnen een productieomgeving voor staal dus het was zolang het werkt zitten wij er niet aan tenzij er wat toegevoegd moet worden omdat de software van de third-party partij veranderd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Voutloos schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:38:
PHP4 en Excel hebben niet zo veel met elkaar te maken? Behalve dan dat elke Excel library er nog steeds uitziet alsof PHP nooit vooruit gegaan is. :p

Nee, spreadheets zijn een handige tool, welke genoeg developers best vaker erbij mogen pakken. Even binnen een minuutje kunnen zien of er bepaalde relaties tussen kolommen zijn, een simpel statistiekje etc. Dat kan met een temp SQL database ook, maar dan mis je je diagram wizard.

Het is heel makkelijk om op Excel af te geven, en het wordt vaak genoeg misbruikt, maar het is wel iets heel krachtigs en kan enorm veel scenarios aan waarvoor je niet iets customs gaat ontwikkelen.
En als jouw product im- en exportmogelijkheden heeft (wie niet? :+ ), begrijp je sneller wat een extern persoon wil.
Of als code generator, werkt soms ook heerlijk. Vorige week nog gedaan vanuit documentatie van een partij wat ik mee moet koppelen, in een keer hun model (flat file, fixed width :| ) omgezet naar code met attributen voor FileHelper ( O+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Voutloos schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:38:

Daarvoor gebruik ik liever Python i.c.m. Pandas en Numpy. Daarmee kun je namelijk veel makkelijker complexe databewerkingen toepassen, direct omvormen tot een echt programma, aangepaste (en interactieve) figuren mee maken, en ook nog eens exporteren naar Excel. Kunnen andere mensen dingen met Excel doen, zonder dat ik iets met Excel moet. Win-win.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En kan iemand die excel gebruikt daarna nog iets met jouw werk? Ik ben het er wel mee eens dat excel prima handig is voor veel taken, juist omdat elke aap er wat mee kan. Ja het wordt vaak verkracht en python/andere programmeertaal is vaak veel krachtiger, meer voor het doelgemaakt en sneller... maar dat is niet altijd heel noodzakelijk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Boudewijn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:52:
En kan iemand die excel gebruikt daarna nog iets met jouw werk? Ik ben het er wel mee eens dat excel prima handig is voor veel taken, juist omdat elke aap er wat mee kan. Ja het wordt vaak verkracht en python/andere programmeertaal is vaak veel krachtiger, meer voor het doelgemaakt en sneller... maar dat is niet altijd heel noodzakelijk.
Je kunt prima formules toevoegen als dat is wat je bedoelt. Het grootste voordeel is dat je niet eindigt met ontzettend grote handgemaakte werkboeken, met kriskras verwijzingen waar niemand echt een idee meer heeft hoe en wat.

[ Voor 13% gewijzigd door Koenvh op 17-02-2020 13:04 ]

🠕 This side up

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.