Tja, een detacheerder moet ook aan jou verdienen. Ik zit zelf in loondienst en verdien ruim boven de 4000€ bruto per maand obv 40 urige werkweek.gold_dust schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:28:
Ik denk niet dat developers in Nederland verwend zijn. De salarissen liggen erg laag ten opzichte van de woonkosten en andere lasten. Eigenlijk is alleen freelancen nog interessant in Nederland. Ik heb, inmiddels wel lang geleden, gesprekken met detacheerders gehad die 4k bruto al veel te veel vonden terwijl ik voor dat de kosten in Nederland juist veel te weinig vind.
5 cijfers voor de komma is een spreiding tussen de 10.000 en 99.999 per jaar netto. Het minimumloon (Nederland) is al ruim 17.000 netto per jaar. Exclusief vakantiegeld.Ik verdien in het buitenland nu netto een 5 cijferig bedrag voor de komma en het is hier veel goedkoper dan Nederland. Je kan als ontwikkelaar nog wel goed verdienen maar je moet het zelf afdwingen en zeker geen standaard pad van HBO opleiding, in loondienst bij een detacheerder gaan werken die je als je meer dan 3k waard bent al te duur vindt en liever ziet vertrekken.
Met andere woorden; dat zegt niet zo veel
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 27-04-2019 11:17 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time