Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Janoz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:28:
[...]

Jij denkt dat mensen met drie (kleine) kinderen uberhaupt nog tijd voor hobbies hebben :D
Zit het hem dan in dat derde kind? Ik heb twee jonge kinderen en besteed zo'n 6-12 uur per week aan mijn hobby's, met slechts af en toe een periode (rond de geboortes, ziekte) wat minder. Goed, mijn ervaring is dat de meeste ouders van jonge kinderen evenveel tijd besteden aan (social) media*, dat doe ik dan steeds minder en minder. Juist hoe drukker ik het de afgelopen jaren ben gaan krijgen, hoe zuiniger ik met mijn tijd omga.

* Ik heb echt geen tijd voor hobby's hoor! Oh, heb je Designated Survivor gezien? En Orphan Black? En Black Mirror? En The Americans? En House of Cards? En, en, en ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Kobus Post
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:07
urk_forever schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:27:
[...]

Het dak is wel goed geisoleerd (nieuwbouw huis uit 2015 dakplaten zijn 30cm dik), maar op de zolder is geen verwarming aangelegd. Als ik dan stilzit aan mijn buro, krijg ik al snel koude handen en voeten.
Dat heb ik hier opgelost door zomers een mobiele airco en swinters zorgt de draaiende server voor voldoende warmte 😇

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

kenneth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:49:
[...]

Zit het hem dan in dat derde kind? Ik heb twee jonge kinderen en besteed zo'n 6-12 uur per week aan mijn hobby's, met slechts af en toe een periode (rond de geboortes, ziekte) wat minder. Goed, mijn ervaring is dat de meeste ouders van jonge kinderen evenveel tijd besteden aan (social) media*, dat doe ik dan steeds minder en minder. Juist hoe drukker ik het de afgelopen jaren ben gaan krijgen, hoe zuiniger ik met mijn tijd omga.

* Ik heb echt geen tijd voor hobby's hoor! Oh, heb je Designated Survivor gezien? En Orphan Black? En Black Mirror? En The Americans? En House of Cards? En, en, en ...
Ik had een gechargeerde opmerking waar een kern van waarheid in zit die niet door jou n=1 ervaring ontkracht wordt :). Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je hobbies en hoe je er mee omgaat. Dat jij nog wel tijd hebt ligt waarschijnlijk ook aan waar je je prioriteiten legt en wat je hobbies zijn. Zou je regelmatig gaan kitesurfen of duiken, of hou je van drummen, dan zijn dat bijvoorbeeld dingen die lastiger gaan worden zodra het eerste kind komt. Daarnaast, Series kijken is natuurlijk ook een hobby, en laat die juist een stuk makkelijker zijn wanneer je net kinderen hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-03 16:59

Tjolk

FP ProMod
Lethalis schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:53:

Ik vraag me altijd af hoe mensen in hetzelfde huis als wij met 3 kinderen kunnen leven. Wij hebben 1 kind en het huis puilt aan alle kanten uit. Als ik dan op Funda kijk, zie ik ook weinig van de mensen zelf terug qua hobbies en spullen.
Joh, van mijn hobby's zou je op Funda ook weinig terugvinden hoor. De racefiets hangt in de schuur, de fietskleding in de kast en de bordspellen staan in een andere kast. Laptop in een lade.
Speelgoed en knutsels van MiniTjolk all over the place :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Janoz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:18:
[...]

Ik had een gechargeerde opmerking waar een kern van waarheid in zit die niet door jou n=1 ervaring ontkracht wordt :). Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je hobbies en hoe je er mee omgaat. Dat jij nog wel tijd hebt ligt waarschijnlijk ook aan waar je je prioriteiten legt en wat je hobbies zijn. Zou je regelmatig gaan kitesurfen of duiken, of hou je van drummen, dan zijn dat bijvoorbeeld dingen die lastiger gaan worden zodra het eerste kind komt. Daarnaast, Series kijken is natuurlijk ook een hobby, en laat die juist een stuk makkelijker zijn wanneer je net kinderen hebt.
Dat het gechargeerd was had ik al door. Maar goede voorbeelden, ik begrijp je punt.

Mijn reactie komt door andere ouders die verbaasd zijn hoeveel ik nog doe en dat zijn vrijwel altijd mensen die hun tijd onbewust laten opvullen door eeuwige timelines op social media, door toch nog een aflevering verder kijken, in plaats van bewuste keuzes te maken. Ik kan er heel erg over meepraten trouwens :P Ik ben er juist van gaan leren toen door mijn kinderen elke minuut vrije tijd steeds waardevoller werd.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
kenneth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:41:
[...]
Mijn reactie komt door andere ouders die verbaasd zijn hoeveel ik nog doe en dat zijn vrijwel altijd mensen die hun tijd onbewust laten opvullen door eeuwige timelines op social media, door toch nog een aflevering verder kijken, in plaats van bewuste keuzes te maken. Ik kan er heel erg over meepraten trouwens :P Ik ben er juist van gaan leren toen door mijn kinderen elke minuut vrije tijd steeds waardevoller werd.
Wij kijken af en toe nog wel een aflevering van iets op Netflix samen. Black Mirror is goed te doen, omdat elke aflevering los staat van de rest.

Echt aan een serie beginnen die je moet volgen, doen we eigenlijk niet meer. Dan kijken we liever een film.

Facebook heb ik niet meer op mijn telefoon en kijk ik 1 keer per maand naar ofzo :P Mijn aanwezigheid hier is as social as it gets qua social media.

Ik krijg soms nog wel een opmerking van "heb je dat niet gezien op Facebook" maar ja, dat neem ik dan maar voor lief.

PS
Wel was ik altijd onevenredig veel tijd kwijt aan hobbies vroeger. Ik programmeerde ook veel naast mijn werk, dus 60 uur per week haalde ik wel. Daarnaast ging ik naar de sportschool, speelde ik gitaar, ging ik stukken fietsen, etc.

Het is niet realistisch om te verwachten dat je al die dingen met een kind kunt blijven doen. Daarnaast is het ene kind het andere niet. Als je een rustig kind hebt, is dat veel makkelijker dan wanneer je een enorme stuiterbal als kind hebt.

Ik verbaas me altijd bij vrienden en familie hoe rustig die kindjes zijn :) Die kunnen gewoon rustig op 1 plek blijven zitten en spelen. Echt bizar.

PPS
Wel relevant hier... Het is voor mij best moeilijk om te accepteren dat ik minder uren per week kan programmeren sinds ik papa ben. Ik vond het altijd vrij normaal om in mijn eigen tijd van alles uit te zoeken en te proberen. Zat toch wel erg vaak - ook thuis - aan mijn computer gekluisterd.

Ook is overwerken veel lastiger... want als ik mijn kind moet ophalen bij de crèche kan ik niet om 7 uur komen opdagen (of helemaal niet komen :P ).

Het voelt wel een beetje als een handicap. Je kan onmogelijk concurreren met collega's die geen kinderen hebben, of waar de kids al veel ouder zijn. Die kunnen veel eenvoudiger wat extra uren in iets stoppen en je daarmee aftroeven.

Lethalis wijzigde deze reactie 29-11-2018 12:17 (38%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• tinustate
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-03 22:31
String body = mailFormat.getBody();
StringBuilder bodyBuilder=new StringBuilder();
8)7

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Lethalis schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:09:
[...]

Het voelt wel een beetje als een handicap. Je kan onmogelijk concurreren met collega's die geen kinderen hebben, of waar de kids al veel ouder zijn. Die kunnen veel eenvoudiger wat extra uren in iets stoppen en je daarmee aftroeven.
Disclaimer: geschreven tekst dus misschien interpreteer ik je verkeerd...

Maar ik heb werkelijk nooit de behoefte gevoeld te moeten concurreren met collega's. Of competitiedrang FTM. Mijn werk is mijn werk en komt *ALTIJD* na mijn gezin.
MiniTjolk is het belangrijkste in mijn leven. Mijn werk vind ik leuk en ik heb het naar mijn zin, maar zou ik zo omruilen voor iets anders als dat beter in mijn leven te passen valt. Uiteindelijk levert werk mij met name voldoening en een salaris om mijn gezin van te onderhouden.

Misschien resulteert deze houding in een lager salaris of minder doorgroeien, maar ik kan daar geen traan om laten.

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-03 09:29

qless

...vraag maar...

Eindelijk weer eens wat inspiratie en tijd gehad (ook te druk met werk/gezin) en eens met flutter(.io) op een zondag middag gaan spelen.

Lang niet zo'n lol gehad met een UI bouwen, Google had je dat niet eens een paar jaar geleden kunnen maken?

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-03 14:55
Oops: https://slashcrypto.org/2018/11/28/eBay-source-code-leak/
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:40:
Als ik toch al die verhalen hoor, ben ik blij dat ik momenteel geen vriendin en kinderen heb :P
Je krijgt er veel voor terug!

Zegt men

https://niels.nu

• Lethalis
  • Niet online
@Tjolk
Mijn werk is nooit puur werk geweest. Ik heb simpelweg een passie / borderline obsessie voor wat ik doe en wil daarin mezelf altijd blijven ontwikkelen.

Al geef je mij 10 miljoen euro en hoef ik nooit meer te werken, dan ga ik na een tijdje alsnog weer (uit verveling) aan iets pielen. Al is het alleen maar dat ik iets voor Linux ga programmeren ofzo :)

Daarbij heb ik het altijd leuk gevonden om de innoverende factor te zijn in een team. Sinds ik vader ben, ben ik die rol grotendeels kwijt. Ik kan nou eenmaal niet meer met dezelfde intensiteit nieuwe dingen leren (ten opzichte van iemand zonder kleine kinderen).

Het is dus niet een kwestie van "moeten", maar dat zit in mijzelf.

Ik hou echt heel veel van mijn dochter, dus dat staat er los van :) Ik probeer wel elke dag echt een momentje met haar te hebben, waarbij ik even alleen aandacht voor haar heb.
Poepluiers, buikgriep, gehoorschade, hernia... :+

Lethalis wijzigde deze reactie 29-11-2018 14:23 (10%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Leuk om allemaal te lezen. Veel dingen ook herkenbaar. Ik woon gelukkig vrij groot maar dan nog puilt het wel redelijk uit. Ik heb 4 jongens en 16 gitaren met een paar flinke versterkers en een vleugel en een drumstel dus daar moet je al flink ruimte voor hebben.
Gelukkig heb ik toen we een nieuwe badkamer op de bovenverdieping gingen bouwen de badkamer beneden geclaimd en dat is echt 'mijn' hok en dat is in principe ook verboden terrein voor iedereen.
Alleen denkt de vrouw daar vaak anders over (die heeft ook een sleutel) en is het dus ook het opslaghok voor sinterklaascadeautjes en dat soort grappen zodat je altijd weer een uitdaging hebt als je bijvoorbeeld een potje wil racen met de playseat omdat je dan dingen moet gaan verschuiven.

Lekker op de bank

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Lethalis schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:14:
@Tjolk
Mijn werk is nooit puur werk geweest. Ik heb simpelweg een passie / borderline obsessie voor wat ik doe en wil daarin mezelf altijd blijven ontwikkelen.

Al geef je mij 10 miljoen euro en hoef ik nooit meer te werken, dan ga ik na een tijdje alsnog weer (uit verveling) aan iets pielen. Al is het alleen maar dat ik iets voor Linux ga programmeren ofzo :)

Daarbij heb ik het altijd leuk gevonden om de innoverende factor te zijn in een team. Sinds ik vader ben, ben ik die rol grotendeels kwijt. Ik kan nou eenmaal niet meer met dezelfde intensiteit nieuwe dingen leren (ten opzichte van iemand zonder kleine kinderen).
Dit had ik ook altijd erg. Maar tegenwoordig is het voor mij meer en meer alleen werk geworden. Na 10 jaar in de IT, 2 kinderen, en nooit langer dan 2 weken achter elkaar vakantie gehad te hebben, is de 'passie' voor het vak naar de achtergrond geraakt.
Ik vind mijn werk nog steeds erg leuk (en gelukkig leer ik daar nog genoeg), maar ik kan de energie en motivatie niet vaak meer opbrengen om in mijn vrije tijd extra bij te leren.

Dat vind ik nog wel het grootste nadeel van ons vakgebied. Je hebt geen keus; je zult jezelf altijd en continu moeten blijven ontwikkelen. Doe je dat niet doordat je blijft stilstaan in je werkzaamheden en het niet zelf oppakt dan sta je 3-0 achter. Helemaal hoe ouder je wordt.

• farlane
  • Laatst online: 23:54
Zou niet willen ruilen, er is niets mooiers dan een kleine snotneus die 's morgens boven op je komt liggen. En springen. Al zijn het geen kleine snotneuzen meer inmiddels.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:30:
Zou niet willen ruilen, er is niets mooiers dan een kleine snotneus die 's morgens boven op je komt liggen. En springen. Al zijn het geen kleine snotneuzen meer inmiddels.
Ik vond veel leuk aan kinderen. Maar om half 6 uur 's ochtends gewekt worden door een kleine snotneus die op je je bed springt hoort daar echt niet bij :P

• Hydra
EddoH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:29:
[...]

Ik vond veel leuk aan kinderen. Maar om half 6 uur 's ochtends gewekt worden door een kleine snotneus die op je je bed springt hoort daar echt niet bij :P
Mwa. Als ze die leeftijd hebben kun je ze meestal wel uitleggen dat pappa moe is en nog ff wil slapen. Ik vond vooral dat eerste jaar dat je d'r nog niet zo veel aan hebt, hoe lief en mooi ze ook zijn, vooral zwaar.

En ik kan af en toe wel wat cynische opmerkingen maken over ze maar ik wil natuurlijk ook nooit meer terug. Het zijn twee schatjes. De jongste is dan misschien een dondersteen maar ook enorm grappig. Lig regelmatig in een deuk om d'r, ook als ze om half 7 's ochtends in d'r bed ligt te zingen. En de oudste is gewoon heel lief en slim en erg gedreven en trots in de dingen die ze kan.

Dat ik slechts 2 vierkante meter heb, neem ik dan maar ff voor lief :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:40:
[...]

Mwa. Als ze die leeftijd hebben kun je ze meestal wel uitleggen dat pappa moe is en nog ff wil slapen. Ik vond vooral dat eerste jaar dat je d'r nog niet zo veel aan hebt, hoe lief en mooi ze ook zijn, vooral zwaar.
Is ook waar, maar je bent dan toch wel al wakker geworden. Aangezien de jongste net 1 is(de oudste springt dus op bed, niet de jongste), ben ik nogal gesteld op elke minuut slaap die ik kan krijgen...

• Hydra
EddoH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:46:
Is ook waar, maar je bent dan toch wel al wakker geworden. Aangezien de jongste net 1 is(de oudste springt dus op bed, niet de jongste), ben ik nogal gesteld op elke minuut slaap die ik kan krijgen...
Ja, daar ben ik gelukkig voorbij. Jongste is 4, oudste 7. Die komen gewoon vragen of ze naar beneden mogen en zetten dan Netflix aan. Ideaal, vooral in 't weekend. De jongste regelt ook d'r eigen eten als ze honger heeft, de oudste wil graag dat wij dat doen (lui, zoals d'r vader).

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:04

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, ik zit nu al een uur te klungelen om twee databases te vergelijken om te vinden waar de fout zit. Weet iemand misschien een goede tool om twee Postgres databases te vergelijken?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

alienfruit schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:05:
Hmm, ik zit nu al een uur te klungelen om twee databases te vergelijken om te vinden waar de fout zit. Weet iemand misschien een goede tool om twee Postgres databases te vergelijken?
De schema definities of de inhoud?
pg_dump --schema en daarna diff of iets dergelijks?

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:26
alienfruit schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:05:
Het is wat typ werk, maar je kunt in PostgreSQL de except operator gebruiken.

SQL:
1
2
3
SELECT veld1, veld2, veld3, ... FROM db1.tabel
EXCEPT
SELECT veld1, veld2, veld3, ... FROM db2.tabel

Je krijgt dan alle rijen van db1.tabel die niet voorkomen in db2.tabel. Als je dat vervolgens nog eens doet maar dan db2 except db1, en de resultaten daarvan in een union stopt dan krijg je alle verschillen terug. Iets in de trant van:

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(
    SELECT veld1, veld2, veld3, ..., 'not in db2' as note FROM db1.tabel
    EXCEPT
    SELECT veld1, veld2, veld3, ..., 'not in db2' as note FROM db2.tabel
)
UNION
(
    SELECT veld1, veld2, veld3, ..., 'not in db1' as note FROM db2.tabel
    EXCEPT
    SELECT veld1, veld2, veld3, ..., 'not in db1' as note FROM db1.tabel
)

Ik weet niet of er tools zijn om dat de automatiseren, maar het is geen rocket science om daar zelf een script voor te maken.

Edit: als je de tabellen zelf wilt vergelijken kun je natuurlijk de information schema queryen en daarna een except union except doen.

ThomasG wijzigde deze reactie 30-11-2018 13:54 (5%)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:27
EddoH schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:21:
[...]

De schema definities of de inhoud?
pg_dump --schema en daarna diff of iets dergelijks?
Afhankelijk van de inhoud kun je die ook gewoon in een diff van een dump bekijken.

Als het om hooguit een paar records verschil gaat werkt dat prima. Zijn het er tientallen of meer, dan wil je natuurlijk iets anders verzinnen.

zcflevo.nl

• alienfruit

alienfruit

Ja, de inhoud :)

• Otherside1982
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-03 15:19
Als het maar enkele tabellen zijn met niet te veel records, dan gebruik ik wel eens NimbleSet om de text-output van twee queries te vergelijken. NimbleSet toont heel snel wat er enkel links, enkel rechts zit en wat er in de union zit.

• farlane
  • Laatst online: 23:54
EddoH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:46:
[...]
Moet zeggen dat ik daar nooit echt veel problemen mee heb gehad; ik heb van die momenten 's avonds laat met fles geven etc genoten eerlijk gezegd. Beetje bonding momenten zeg maar (wat wel fijn is in die eet-huil-poep-beest fase :P )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• alienfruit

alienfruit

Uiteindelijk is het allemaal gelukt. Bedankt!

Heeft er iemand hier ervaring met Teamcity? Ik heb een project waar ik eigenlijk alleen een deployment will kunnen uitvoeren als UAT project build succesvol was. Weet iemand of dat nodig is? In UAT heb een build configuration (10 build steps) die een heleboel tests waaronder Cypress tests. Alleen als dit allemaal succesvol wil toestaan om een build te doen naar PROD

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-03 12:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

alienfruit schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:16:
Uiteindelijk is het allemaal gelukt. Bedankt!

Heeft er iemand hier ervaring met Teamcity? Ik heb een project waar ik eigenlijk alleen een deployment will kunnen uitvoeren als UAT project build succesvol was. Weet iemand of dat nodig is? In UAT heb een build configuration (10 build steps) die een heleboel tests waaronder Cypress tests. Alleen als dit allemaal succesvol wil toestaan om een build te doen naar PROD
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

:+

• alienfruit

alienfruit

Geen idee waar je het over hebt 😇

Maar je hebt gelijkt hoor TeamCity is verschrikkelijk als je met een eeuwenoude versie moet werken. Op mijn werk gebruiken v8 ofzo terwijl we wel de laatste versie van JIRA hebben. Ik heb liever een nieuwere versie van TC dan een nieuwe JIRA 🤷♂

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-03 14:54
Laten we het gezellig houden en niet over JIRA beginnen ...

Read the code, write the code, be the code!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:29
wackmaniac schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:02:
Laten we het gezellig houden en niet over JIRA beginnen ...
Hoezo dat eigenlijk? :)

• dev10
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-03 16:36
Ik vind Jira best een mooi pakket, ik heb alleen een heel groot punt van ergernis met betrekking tot de ontwikkeling ervan. In de afgelopen twee jaar hebben ze heel veel aandacht gestopt in het uiterlijk van Jira, maar de snelheid blijft behoorlijk achter. Vorig jaar is er een complete redesign geweest van zo'n beetje alle producten van Atlassian, maar nu komen ze alweer met 'The new Jira'. Het is prachtige hoor, al die nieuwe features, maar het moet wel een beetje te gebruiken zijn.

Overigens is de rest van de Atlassian producten ook ontzettend stroperig. Vergelijk BitBucket maar eens met GitHub.

Als ze eens de helft van de aandacht die ze besteden aan de UI en nieuwe featuers zouden besteden aan de performance van Jira zou ik daar al heel blij mee zijn.

Heb jij HBO werk- en denkniveau en ben je op zoek naar een baan als developer? DM mij voor meer info.

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:48

Matis

Rubber Rocket

dev10 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:48:
Als ze eens de helft van de aandacht die ze besteden aan de UI en nieuwe featuers zouden besteden aan de performance van Jira zou ik daar al heel blij mee zijn.
Dat komt omdat het op Java draait. Als ze het bijvoorbeeld in PHP hadden ontwikkeld, dan was er geen probleem geweest.

* Matis knuppel in het hoenderhok gooit >:)

On a more serious note: Wij gebruiken Jira in hun cloud en ik ben wel blij met de performance. We kwamen van een on-premises oplossing en een Jira-versie uit het jaar kruik. Daar zat je soms een halve tot minuut naar een spinner te kijken... ... ... ... ... ... ...
Om dan een time-out op de backend te krijgen ;w

Met de de "nieuwe" Jira op hun eigen platform heb ik daar geen problemen meer mee.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• wackmaniac
  • Laatst online: 14-03 14:54
Snelheid is oke, maar het gebruiksgemak en consistentie in de interface is ver te zoeken als je het mij vraagt.

Read the code, write the code, be the code!

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:48

Matis

Rubber Rocket

Dat zou goed kunnen, ik (als ontwikkelaar) zie eigenlijk alleen maar issues welke op een board staan. Ik hoef niet op zoek naar rapportage en/of "organisatorische" dingen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar een oude versie van JIRA werkt prima. Terwijl als je TeamCity 2018.x ofzo. Je een boel leuke nieuwe dingen kan doen vergeleken met v8. Maar goed, vanochtend al twee uur bezig geweest met een verouderde versie van Git en GIT_SSH_COMMAND 😴

• dev10
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-03 16:36
Matis schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:03:
[...]
On a more serious note: Wij gebruiken Jira in hun cloud en ik ben wel blij met de performance. We kwamen van een on-premises oplossing en een Jira-versie uit het jaar kruik. Daar zat je soms een halve tot minuut naar een spinner te kijken... ... ... ... ... ... ...
Om dan een time-out op de backend te krijgen ;w
Wij gebruiken dus de Jira in de cloud met twee add-ons: Dropbox en Checklists. Overdag is het vaak niet vooruit te branden, terwijl het 's avonds redelijk te gebruiken is. Volgens mij staat onze instance in Frankfurt gehost, dus afstand zou niet het probleem moeten zijn.

Overigens vind ik andere producten van hun ook niet super. Bitbucket is ontzettend traag vergeleken met GitHub en GitLab.

Heb jij HBO werk- en denkniveau en ben je op zoek naar een baan als developer? DM mij voor meer info.

• qless
  • Laatst online: 22-03 09:29

qless

...vraag maar...

Voor de geïnteresseerde:

https://developers.google.com/events/flutter-live/

(eindelijk weer eens wat nieuws waar ik enthousiast over ben :))

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:44

Ryada

Makeshift gamedev

POGGERS, WinForms en WPF zijn open source gemaakt sinds vandaag.
Connect heeft zoveel interessante dingen dit jaar.

Steam: Ryada.

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:54

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik heb zelf niet zo veel met Clojure, maar ik kon hier toch wel van genieten: :+

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Koenvh schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:14:
Ik heb zelf niet zo veel met Clojure, maar ik kon hier toch wel van genieten: :+
[YouTube: Every Clojure Talk Ever - Alex Engelberg and Derek Slager]
ha, wel netjes gedaan. Voor mij toch net iets te lang voor satire. Het begin was tof; 30 minuten uniek en nog leuk blijven is misschien iets te moeilijk :+

• Boudewijn
  • Laatst online: 23:57

Boudewijn

omdat het kan

dev10 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:23:
[...]

Wij gebruiken dus de Jira in de cloud met twee add-ons: Dropbox en Checklists. Overdag is het vaak niet vooruit te branden, terwijl het 's avonds redelijk te gebruiken is. Volgens mij staat onze instance in Frankfurt gehost, dus afstand zou niet het probleem moeten zijn.

Overigens vind ik andere producten van hun ook niet super. Bitbucket is ontzettend traag vergeleken met GitHub en GitLab.
Ik gebruik een on premises systeem (jira confluence bitbucket en volgens mij bamboo) op kantoor en heb privé er een bij Amazon staan. Die op kantoor is wat sneller maar serieuze hardware.

Die bij Amazon is voor priveprojectjes en kost maandelijks gewoon 40€ (confluence, jira, jira software en bitbucket). Ja hosten door atlassian kan voor dat geld ook maar nu heb ik meer controle. Hij kan met meer geheugen echt sneller maar dat is bij Amazon den dure hobby.

Dus ik herken dit wel ;).

• Lethalis
  • Niet online
Ryada schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:03:
POGGERS, WinForms en WPF zijn open source gemaakt sinds vandaag.
Connect heeft zoveel interessante dingen dit jaar.
Geinig, ik ben benieuwd wat de community hier zoal mee zal doen.

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:44

Ryada

Makeshift gamedev

Lethalis schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:37:
[...]

Geinig, ik ben benieuwd wat de community hier zoal mee zal doen.
Ik ben al bezig met onderzoeken of ik een paar dingen van UWP (zoals {x:Bind } ) naar WPF kan porten, icm het feit dat ik net een issue heb geopend om RelayCommand toe te voegen in de .Net Core repo.
Hopelijk accepteren ze de enhancement :D

Paar mensen waar ik mee rondhang op discord hebben al cleanup PRs gemaakt een uur nadat de repos public waren, voor WinForms legacy code.

Ryada wijzigde deze reactie 05-12-2018 14:40 (14%)

Steam: Ryada.

• Mercatres
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-03 14:13
Onze JIRA cloud is af en toe ook een draak. Traag tot onbereikbaar. We gebruiken de Cloud instance (gelukkig, we proberen zo min mogelijk dingen OP te hebben). Ik beheer voor een heel groot deel de workflows,issuetypes en algemene configuratie en af en toe kom je dan de vreemdste kronkels tegen. Dan ben ik blij als ik weer gewoon 'simpel' kan devven in Angular en .NET Core. Desondanks is het een heel krachtig systeem en ben ik eigenlijk wel blij dat we het conistent door 't hele bedrijf gebruiken. Van Development tot QA, zo goed als alles zit in JIRA. Dat geeft ook de nodige transparantie.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Boudewijn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:31:
[...]
Ik gebruik een on premises systeem (jira confluence bitbucket en volgens mij bamboo) op kantoor en heb privé er een bij Amazon staan. Die op kantoor is wat sneller maar serieuze hardware.

Die bij Amazon is voor priveprojectjes en kost maandelijks gewoon 40€ (confluence, jira, jira software en bitbucket). Ja hosten door atlassian kan voor dat geld ook maar nu heb ik meer controle. Hij kan met meer geheugen echt sneller maar dat is bij Amazon den dure hobby.

Dus ik herken dit wel ;).
Het is volgens mij wel een known feature dat jira and bitbucket gewoon absoluut niet performen in de cloud. Een gigantische ramp.

We draaien al tijden jira self-hosted vanwege diverse koppelingen. Dit jaar halen we bitbucket ook naar ons zelf toe. De laatste maanden is bitbucket cloud ook niet te harden qua snelheid en storingen.

Ik had al even wat tests gedaan en een checkout haalt al 2x de snelheid.

• OkkE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 17:02

OkkE

Front-end ninja :+

Na lange tijd lurken maar weer eens posten. :)

Ik vind de performance van Jira ook om te huilen. Helemaal irritant dat ze allerlei zaken via AJAX inladen maar omdat 't zo traag is, je regelmatig op iets wilt klikken en net voor je klikt schuift dat element naar beneden en klik je dus op iets anders.
Overigens is Jira in Firefox een heel stuk trager dan in Chrome, is mijn ervaring. Erg jammer.

Exact Online is nog zo'n gedrocht. Ook niet te gebruiken zo traag en ook zo'n slechte UI/UX.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• alienfruit

alienfruit

Altijd fijn als je collega's je aanpak en/of advies niet geloven... Om vervolgens twee weken later te zeiken dat alles fout gaat en het is natuurlijk mijn fout 🤷♂ Als je gewoon naar mij geluisterd had je dit probleem niet omdat ik het paar jaar geleden al had gehad 🙄

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-03 15:03
Blijkbaar een iteratie gemist maar kan opeens als TS pinnetjes zetten :9

Natuurlijk doet ik tegen betaling dat integer met de sudo powers die mij gegeven zijn. :Y)

Antrax wijzigde deze reactie 07-12-2018 11:33 (5%)

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:38

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Ik zal erg integer je sudo powers overrulen O-)

There are only two hard things in computer science: Naming things and vertically centering things - @DavidKPiano
We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-03 23:40
Creepy schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:40:
:o

Ik heb gisteren de toolbar verwijderd met custom CSS, het is een functie waarvan ik het nut niet zie, en ik vind de manier hoe hij nu is geplaatst niet bepaald mooi.

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-03 15:03
Creepy schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:40:
:7
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb gisteren de toolbar verwijderd met custom CSS, het is een functie waarvan ik het nut niet zie, en ik vind de manier hoe hij nu is geplaatst niet bepaald mooi.
Ik vind hem op zich wel op een goede locatie staan en niet te groot, of hebben we het nou over iets anders?

• BladeSlayer1000
Antrax schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:38:
[...]

:7

[...]

Ik vind hem op zich wel op een goede locatie staan en niet te groot, of hebben we het nou over iets anders?
Ik heb het over het element met de class .filterPosts

Edit; De toon posts bar, heb ik het over. Ik vind de plaats onlogisch (helemaal op desktop) en vind hem te groot. Ik had liever een dropdown menu gezien. Nu maakt het naar mijn mening het forum te druk.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 07-12-2018 12:49 (33%)

• ElkeBxl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-02 12:59

ElkeBxl

Brusselse tassendraagster

Lol, je klaagt over te grote UI elementen en plaatst dan zelf zo'n huge afbeelding die heel mijn scherm vult :D

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• alienfruit

alienfruit

Zit al heel de dag te kloten met AWS Greengrass. Ik wil aan de gang met een seriele poort waar een "Serial Stream connector" voor is maar ik krijg het niet aan elkaar. Helaas is er ook geen tutorial of voorbeeld voor dus je moet het zelf uitzoeken. Nu blijft mijn RPI ook hangen bij deployments met 'In progress' :/

Leuk spul, maar het is een beetje een black box

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Grrr.
Nieuwe policy eist gebruik van Bitlocker.
Dus ik Bitlocker enablen en geen zin om een backup te maken want al het werk 'behalve van de laatste 2 dagen' is toch al veiliggesteld.
Tijdens encryptie -> CRASH
Kut! Al het werk van de laatste 2 dagen weg!
Fascinerend toch hoe je vanuit een andere situatie die 2 dagen ziet

Lekker op de bank

• Lethalis
  • Niet online
ZaZ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:59:
Grrr.
Nieuwe policy eist gebruik van Bitlocker.
Dus ik Bitlocker enablen en geen zin om een backup te maken want al het werk 'behalve van de laatste 2 dagen' is toch al veiliggesteld.
Tijdens encryptie -> CRASH
Kut! Al het werk van de laatste 2 dagen weg!
Fascinerend toch hoe je vanuit een andere situatie die 2 dagen ziet
Als er 1 ding is waar ik echt totaal niet tegen kan, is het dingen opnieuw moeten doen :P

Daarom maak ik dagelijks backups.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik had 8 maanden geleden via bugcrowd een security issue doorgegeven aan magento. Deze was ook accepted en kwam op de backlog. Al met al duurde het vrij lang maar vervolgens neemt Adobe magento over en doen ze weinig/niets meer met het program.
Zag ik dus een paar dagen terug de security patch komen voor magento, met dus ook mijn bug erin; echter als reporter "N/A".... 8)7

En bugcrowd zegt nu:
Hi.
Unfortunately Magento has been unresponsive after Adobe acquired them.
But be sure, that they will reward everyone properly.
Thanks
Echt zo lame dit. Zoveel conversaties benodigd om van "bug" naar "bounty" te gaan.

Ondertussen maar afwachten of ik ooit nog centjes ga zien (en ja daar gaat het mij wel om xD)

• Lethalis
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:17:
Echt zo lame dit. Zoveel conversaties benodigd om van "bug" naar "bounty" te gaan.

Ondertussen maar afwachten of ik ooit nog centjes ga zien (en ja daar gaat het mij wel om xD)
Klinkt wel als een leuke hobby voor erbij. Heeft het jou nog wat opgeleverd de afgelopen tijd?

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:26
Lethalis schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:58:
[...]

Klinkt wel als een leuke hobby voor erbij. Heeft het jou nog wat opgeleverd de afgelopen tijd?
Een hoop frustratie :+

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:38

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Security en Magento............................................................. sterkte he ;)
Die keer dat ik het probeerde vonden ze het geen security issue. De volledige rest API van M2 stond standaard open voor alles en iedereen zonder authenticatie en liet je naast alle producten (dus ook test en niet zichtbare producten) ook alle kortingsregels (actief, niet actief, actief in de toekomst) e.d. uitlezen. Maar nee, dat was volgens de devvers geen enkel probleem.....

Creepy wijzigde deze reactie 11-12-2018 16:02 (66%)

There are only two hard things in computer science: Naming things and vertically centering things - @DavidKPiano
We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
not a bug, a feature :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Lethalis schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:58:
[...]

Het is erg leuk en je kan het ook zeker zelf leuk houden door bepaalde dingen wel/niet te doen.

Over het algemeen komen frustraties op het moment dat je een bug hebt die niet echt "simpel" is. Een simpele "voer --' drop tables" in je search en je tabel is weg zal een voorspoedige afhandeling geven aan je report.

Ik heb dus echt meerdere cases gehad waarbij ik maar aangaf van: "Joh, prima. Dan is het toch geen bug; maar dan maak ik het wel public" waarop er opeens een "senior" kwam en de bounty gaf binnen 1 dag.. sure.

Er zijn een aantal programs die je echt moet ontwijken. Gelukkig kan je vaak sorteren op: reactietijd, resolve time en bounty time. Dit is tamelijk belangrijk wil je het zelf leuk houden. Daarmee wil ik wel gelijk aangeven dat de pool van programs niet mega groot is. De kans dat je dus echt iets gaat vinden bij de wat grotere partijen die bij bugcrowd, hackerone of whatever zitten is derhalve ook klein. Plus zijn dit natuurlijk ook de programs die zelf ook actief bezig zijn met security.

Dus ik doe ook vaak genoeg dingen bij applicaties/bedrijven die geen rewards geven (maar wel open staan voor feedback).

- Overheid (krijg je een tshirt van "i hacked the dutch government and all i got was this lousy t-shirt") - als je een beetje veel gaat vinden kan je ook wel eens een vvv-bon krijgen
- De wat bekendere websites in NL - de persgroep bijv (al geven die niets; ze hadden het wel over een Belgisch bug bounty program maar.. ja can't be arsed).
- google - ze hebben enorm veel producten en een erg nette bounty program

Zelf had ik dan van slack 500$ gekregen. Ik moet zeggen dat de payment ook super chill ging; was binnen een paar dagen op m'n rekening zonder gezeur :)

Dus tl;dr;
ja 500$ recent, verder wat goodies, een tshirt en wat internet faam :+

edit:
En voor de love of god: ga niet zomaar iets doen tenzij er ergens staat dat het mag. Hiermee voorkom je zoveel gezeik. Gewoon een lieve reminder :D

Douweegbertje wijzigde deze reactie 11-12-2018 16:41 (3%)

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik had 8 maanden geleden via bugcrowd een security issue doorgegeven aan magento. Deze was ook accepted en kwam op de backlog. Al met al duurde het vrij lang maar vervolgens neemt Adobe magento over en doen ze weinig/niets meer met het program.
Zag ik dus een paar dagen terug de security patch komen voor magento, met dus ook mijn bug erin; echter als reporter "N/A".... 8)7

En bugcrowd zegt nu:

[...]

Het is tenminste geen City of York situatie...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BladeSlayer1000

En bugcrowd zegt nu:

[...]

Nogal storend om maar zacht te zeggen..

Heb zelf nog nooit magento shops bij iemand geinstalleerd. Merk inderdaad wel als ik lees op de bug bounty sites dat ze traag reageren en het veel bugs bevat :X

@Firesphere Dat ken ik niet,vertel :P

• Lethalis
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:37:
[...]
En voor de love of god: ga niet zomaar iets doen tenzij er ergens staat dat het mag. Hiermee voorkom je zoveel gezeik. Gewoon een lieve reminder :D
Ja ach, voorlopig hou ik mij als developer alleen bezig met de security van mijn werkgever, dus daar heb ik vrij spel (zolang ik niks sloop).

• alienfruit

alienfruit

Creepy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:00:
Security en Magento............................................................. sterkte he ;)
Die keer dat ik het probeerde vonden ze het geen security issue. De volledige rest API van M2 stond standaard open voor alles en iedereen zonder authenticatie en liet je naast alle producten (dus ook test en niet zichtbare producten) ook alle kortingsregels (actief, niet actief, actief in de toekomst) e.d. uitlezen. Maar nee, dat was volgens de devvers geen enkel probleem.....
Maar dat is toch hartstikke handig voor de klant? Kan je op zoeken wanneer je te kopen product in de uitverkoop gaat ;)

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:36
Creepy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:00:
Maar bij Magento staan ze natuurlijk bekend om dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Magento 1 was gatenkaas en zo bagger opgezet. Ze zijn alleen enorm populair geworden waardoor ze miljarden hebben binnen gehaald. Een beetje de Wordpress van de e-commerce, alleen heeft Wordpress door de jaren heen nog een beetje de zaken weten te verbeteren.

Magento 2 is ook zo'n bende. Jaren lange development hell. Totaal geen visie, ze hadden alles kunnen stroomlijnen als je toch alles omgooit(ik krijg nog steeds tranen van die XML bestanden), maar ze hebben nog meer troep erop gebouwd waardoor het nog trager en omslachtiger is om iets gedaan te krijgen. Als je al niet tegen de bugs en crashes aanloopt. Je kan tegenwoordig VR in je browser draaien, maar een productpagina van een t-shirt met 5 maten duurt seconden om te genereren :D

Die API die teveel toonde was ook mooi inderdaad. Je kon alles zien, maar prijzen/stock en dergelijke werkten voor geen meter/omslachtig bij oa configurable products _/-\o_ . En ondertussen glashard volhouden dat Magento 2.0 stable was.

Blij dat ik daar niet meer dagelijks mee werk. En sterkte voor de developers die nog steeds caches moeten flushen.

Wel knap dat ze zoveel centen blijven binnenharken. Al vraag ik me af of het geen aardige miskoop is van Adobe. Doet me denken aan toen de Telegraaf Hyves overnam. Volgens mij verliest het aardig qua populariteit en moeten ze het vooral hebben van de webshops die nog draaien op M1(en die daardoor geinteresseerd zijn in M2).

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:40
Zet wat lekkers neer.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

@whoami Gelukkig Nieuwjaar!!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:27

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Feli! *O*

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gefeli! Voor de 21e keer 20 geworden? Het is nog te vroeg voor bier zeker?

Lekker op de bank

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:29
ZaZ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:54:
Gefeli! Voor de 21e keer 20 geworden? Het is nog te vroeg voor bier zeker?
Het is ergens in de wereld wel 4 uur ;) (voor de Vrijmibo)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-03 16:55
Wat gebruiken jullie voor cross-project planning? We draaien meerdere projecten over meerdere klanten heen, dat hebben we allemaal in één planning samen met de vakanties en service-desk planning. Hiervoor gebruiken we op het moment Toms planner, maar deze heeft geen resource management waardoor je ook makkelijk iemand dubbel inboekt. Het probleem is dat veel andere software gefocused is op één project en daarin veel te gedetailleerd is.

Voor de duidelijkheid: Dit gaat om langertermijn planning van team en verdeling van mensen onder deze projecten.

Sebazzz wijzigde deze reactie 14-12-2018 13:32 (24%)

[Website en online portfolio]

• BladeSlayer1000
@whoami gefeliciteerd! Zal zeker smaken die pixels :P

• BertS
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:50
Sebazzz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:42:
Wat gebruiken jullie voor cross-project planning? We draaien meerdere projecten over meerdere klanten heen, dat hebben we allemaal in één planning samen met de vakanties en service-desk planning. Hiervoor gebruiken we op het moment Toms planner, maar deze heeft geen resource management waardoor je ook makkelijk iemand dubbel inboekt. Het probleem is dat veel andere software gefocused is op één project en daarin veel te gedetailleerd is.
Hiervoor heb ik weleens Yoobi ingezet. En je kunt ook eens naar Timewax kijken.

• GateKeaper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-03 13:58

GateKeaper

#1 Procastinator

quote: timewax
€ 15 bij maandabonnement
Minimum 5 gebruikers
€ 400 opstartvergoeding
400 euro "opstartvergoeding"? Voor een online platform? :/

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-03 16:55
BertS schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:09:
[...]

Hiervoor heb ik weleens Yoobi ingezet. En je kunt ook eens naar Timewax kijken.
Deze bevatten ook urenmanagement en dergelijke. We zoeken echt iets wat zich focust op planning.

[Website en online portfolio]

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:23
Sebazzz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:42:
Tempo en Productive, 10.000ft en Float kwamen laatst voorbij in een topjc van internetbureaus. Wij gebruiken een systeem dat ik zelf gemaakt heb. Daar heb ik hier wel eens een plaatje van gepost: orf in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒"

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

orf schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:36:
[...]
Wij gebruiken een systeem dat ik zelf gemaakt heb. Daar heb ik hier wel eens een plaatje van gepost: orf in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒"
En na 3 jaar fanatiek inhouse-gebruik, heb je besloten om hem opensource te maken? O-)

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• BladeSlayer1000
orf schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:36:
[...]

Tempo en Productive, 10.000ft en Float kwamen laatst voorbij in een topjc van internetbureaus. Wij gebruiken een systeem dat ik zelf gemaakt heb. Daar heb ik hier wel eens een plaatje van gepost: orf in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒"
Mag ik vragen of het webbased is gemaakt? Ik ben namelijk aan het zoeken voor een calendar API zoals fullcalendar, alleen voldoet fullcalendar niet aan mijn wensen, een alternatief die ik tegen kwam Toast Calendar ook niet.

Mocht iemand een idee hebben ik zou graag het volgende willen;
  • Custom theme moet mogelijk zijn (zonder de core files over te schrijven zoals Fullcalendar wenst)
  • Mogelijkheid tot herhalende events, zonder veel te moeten aanpassen in de API
  • Mogelijkheid tot verschillende views (dag, week maand)
Ik zag wel dat momenteel Fullcalendar de mogelijkheid bied tot herhalende events, maar die versie is helaas nog in alpha..

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 14-12-2018 23:00 (0%)
Reden: Typo verbeterd

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:23
GateKeaper schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:39:
[...]
En na 3 jaar fanatiek inhouse-gebruik, heb je besloten om hem opensource te maken? O-)
Dat niet. :) Wl eens over nagedacht om er commercieel iets mee te doen. Maar besloten dat ik niet de support erop wil leveren. Als interne tool werkt het heel goed, maar zelfs dan is er onderhoud nodig.
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:59:
[...]

Mag ik vragen of het webbased is gemaakt? Ik ben namelijk aan het zoeken voor een calendar API zoals fullcalendar, alleen voldoet fullcalendar niet aan mijn wensen, een alternatief die ik tegen kwam Toast Calendar ook niet.

Mocht iemand een idee hebben ik zou graag het volgende willen;
  • Custom theme moet mogelijk zijn (zonder de core files over te schrijven zoals Fullcalendar wenst)
  • Mogelijkheid tot herhalende events, zonder veel te moeten aanpassen in de API
  • Mogelijkheid tot verschillende views (dag, week maand)
Ik zag wel dat momenteel Fullcalendar de mogelijkheid bied tot herhalende events, maar die versie is helaas nog in alpha..
Ja, dit is webbased. Grootste gedeelte van de functionaliteit is gewoon markup en css. Later drag en drop functionaliteit toegevoegd met JS, maar het belangrijkste is inzicht en dat is vrij statisch.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ontwikkeld op opensource libs? Of echt 100% custom made?

• BladeSlayer1000
orf schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:15:
[...]

Dat niet. :) Wl eens over nagedacht om er commercieel iets mee te doen. Maar besloten dat ik niet de support erop wil leveren. Als interne tool werkt het heel goed, maar zelfs dan is er onderhoud nodig.

[...]

Ja, dit is webbased. Grootste gedeelte van de functionaliteit is gewoon markup en css. Later drag en drop functionaliteit toegevoegd met JS, maar het belangrijkste is inzicht en dat is vrij statisch.
Aah mooi gemaakt, mijn complimenten ervoor.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 00:38
Ik ben echt blij dat ik binnenkort vertrek naar een andere klant, want de klant waar ik nu zit is echt om te huilen qua organisatie en werkwijze.
Er zijn letterlijk duizenden pagina's aan regeltjes en richtlijnen waar ieder softwareproject zich zogenaamd aan moet houden (niet dat dat in de praktijk gebeurt). Die regeltjes worden handmatig geïnspecteerd voor elke release (tot zover 'agile') en als er overtredingen zijn ben je 23 meetings verder om te bediscussiëren waarom er afgeweken wordt, mag je een heel betoog gaan schrijven waarom je denkt dat dat nodig is en krijg je uiteindelijk wel weer goedkeuring waarna het feest bij een volgende release weer overnieuw begint.
Veel van die regels zijn ook zwaar gedateerd. Zo mag er bijvoorbeeld geen 'open source software' gebruikt worden. In plaats daarvan moet je dus allerhande betaalde meuk gebruiken die zwaar inferieur is ten opzichte van open source alternatieven, maar ja er is nou eenmaal betaalde support dus het imaginaire risico is weer afgedekt. Ik zie in webprojecten wel weer legio zaken als jQuery, Bootstrap, knip- en plakcode en gewoon aan het project toegevoegde javascript, maar wee je gebeente als je NPM gebruikt en dependencies gaat toevoegen. Dan ben je open source software aan het gebruiken en dat kan natuurlijk absoluut niet.

Geen wonder dat project na project de ijskast of de versnipperaar in gaat of in onderhoudsmodus wordt gezet met verwaarloosbare businessvalue. :')

/rant.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-03 15:09

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Het lijkt er op dat regels meer iets is om je achter te verschuilen dan dat ze daadwerkelijk doen waar ze voor zijn.

• Mugwump
Sandor_Clegane schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:11:
Het lijkt er op dat regels meer iets is om je achter te verschuilen dan dat ze daadwerkelijk doen waar ze voor zijn.
Natuurlijk, alles is indekken en risico mijden.
Op deze wijze zal IT daar gewoon altijd enkel een kostenpost blijven.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Vandaag maar eens de tijd genomen om een oud Frankenstein project van m'n voorganger op te schonen. Het was deels mvc3 en deels mvc4. Debuggen kon alleen in VS2012, nuget packages updaten alleen in VS2015 maar dan werd wel je web.config gesloopt. Bij deployment werden er allerlei specifieke versies van assemblies toegevoegd en verwijderd. Nu is het gewoon VS2015, mvc4, code inchecken, build, deploy en klaar. :)

• BladeSlayer1000
Mugwump schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:12:
Ik ben echt blij dat ik binnenkort vertrek naar een andere klant, want de klant waar ik nu zit is echt om te huilen qua organisatie en werkwijze.
Er zijn letterlijk duizenden pagina's aan regeltjes en richtlijnen waar ieder softwareproject zich zogenaamd aan moet houden (niet dat dat in de praktijk gebeurt). Die regeltjes worden handmatig geïnspecteerd voor elke release (tot zover 'agile') en als er overtredingen zijn ben je 23 meetings verder om te bediscussiëren waarom er afgeweken wordt, mag je een heel betoog gaan schrijven waarom je denkt dat dat nodig is en krijg je uiteindelijk wel weer goedkeuring waarna het feest bij een volgende release weer overnieuw begint.
Veel van die regels zijn ook zwaar gedateerd. Zo mag er bijvoorbeeld geen 'open source software' gebruikt worden. In plaats daarvan moet je dus allerhande betaalde meuk gebruiken die zwaar inferieur is ten opzichte van open source alternatieven, maar ja er is nou eenmaal betaalde support dus het imaginaire risico is weer afgedekt. Ik zie in webprojecten wel weer legio zaken als jQuery, Bootstrap, knip- en plakcode en gewoon aan het project toegevoegde javascript, maar wee je gebeente als je NPM gebruikt en dependencies gaat toevoegen. Dan ben je open source software aan het gebruiken en dat kan natuurlijk absoluut niet.

Geen wonder dat project na project de ijskast of de versnipperaar in gaat of in onderhoudsmodus wordt gezet met verwaarloosbare businessvalue. :')

/rant.
Klinkt zeer irriterend, en ik begrijp je 100%..

Ik had ooit een project met mijn opleiding, waarbij de docenten ook alles al had bepaald; aan welke regels wij moesten voldoen en welke onderdelen wij moesten gaan gebruiken.
Maar nu komt het, wij kregen niet te weten welke onderdelen we gingen gebruiken en moesten een marktonderzoek doen waarbij we erachter kwamen dat een van de onderdelen die de docent gebruikte, zeer slecht was, meer nadelen had dan voordelen en het programmeren veel ingewikkelder maken dan nodig...
Gevolg was dat wij geen werkend project hadden, omdat de docent ons weigerde het gewenste onderdeel te bestellen

En wat te verwachten, de gehele klas kreeg een onvoldoende :X

/rant

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:53:
[...]

Ik had ooit een project met mijn opleiding, waarbij de docenten ook alles al had bepaald; aan welke regels wij moesten voldoen en welke onderdelen wij moesten gaan gebruiken.
Maar nu komt het, wij kregen niet te weten welke onderdelen we gingen gebruiken en moesten een marktonderzoek doen waarbij we erachter kwamen dat een van de onderdelen die de docent gebruikte, zeer slecht was, meer nadelen had dan voordelen en het programmeren veel ingewikkelder maken dan nodig...
Gevolg was dat wij geen werkend project hadden, omdat de docent ons weigerde het gewenste onderdeel te bestellen

En wat te verwachten, de gehele klas kreeg een onvoldoende :X
Wel een realistische opdracht. In het echt krijg je ook niet altijd meestal niet wat je wilt en red je je ook met de spullen die iemand anders om de verkeerde redenen heeft geselecteerd. Zo ziet de grote-mensen-wereld er nu eenmaal uit. Die onvoldoende was dan ook verdiend.

• Mugwump
downtime schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:34:
[...]

Wel een realistische opdracht. In het echt krijg je ook niet altijd meestal niet wat je wilt en red je je ook met de spullen die iemand anders om de verkeerde redenen heeft geselecteerd. Zo ziet de grote-mensen-wereld er nu eenmaal uit. Die onvoldoende was dan ook verdiend.
Ach in de praktijk krijg je dan gewoon nog steeds je loon alleen komt je project in de statistieken van de 30-60% van de IT-projecten die uiteindelijk (gedeeltelijk) falen. :P

• Lethalis
  • Niet online
[...]

Sad but true.

Roeien met de riemen die je hebt.

• BladeSlayer1000
[...]

Ik ben het met je eens, dat je niet altijd je wil kan krijgen wat betreft materiaalkeuze.

Maar het is dan vervolgens wel (naar mijn mening) verkeerd om een onvoldoende te geven, als niemand in 2 klassen van 36 leerlingen het werkend heeft gekregen.
Om er vervolgens achter de komen, dat de docent het later ook heeft geprobeerd en het zelf ook nooit werkend heeft gekregen. Vraag mij niet waarom er achteraf is gekeken of het mogelijk was, zo is het ROC nou eenmaal :X

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 15-12-2018 16:55 (9%)
Reden: Locatie van de betreffende ROC weg gehaald.

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Ik vind het altijd knap als iemand het gereedschap voor de vakman uitkiest.

Jij kiest toch ook niet de hamer die een timmerman gebruikt.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02:41
sig69 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:13:
Nu is het gewoon VS2015, mvc4, code inchecken, build, deploy en klaar. :)
Niet meteen naar ASP.NET MVC 5 gebracht? MVC 4 gaat over een half jaar met pensioen, dan zul je over moeten naar MVC5 of ASP.NET Core. :)

We are shaping the future

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:16:
Ik vind het altijd knap als iemand het gereedschap voor de vakman uitkiest.

Jij kiest toch ook niet de hamer die een timmerman gebruikt.
En de buschauffeur kiest ook zijn eigen bus uit, de politieman zijn eigen pistool, etc. Wat zou jij ervan vinden als je 10 bouwvakkers inhuurt en ze allemaal hun eigen favoriete soort stenen en specie meenemen?

• Mugwump
downtime schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:31:
[...]

En de buschauffeur kiest ook zijn eigen bus uit, de politieman zijn eigen pistool, etc. Wat zou jij ervan vinden als je 10 bouwvakkers inhuurt en ze allemaal hun eigen favoriete soort stenen en specie meenemen?
Ik zou die beroepen en middelen zeker niet vergelijken met softwaredevelopment. Kijk eerder naar artsen, docenten of andere beroepsgroepen waar je te maken hebt met kennisintensief werk. Er is niets mis met standaardiseren waar mogelijk natuurlijk, maar in veel gevallen is er de noodzaak tot maatwerk. Dan helpt het niet als er ivoren torens zijn waar absolutistische regeltjes worden bedacht door mensen die nog nooit een regel code hebben geschreven of voor het laatst ergens in de jaren '90.
Er zijn dan ook genoeg corporates waar met afdelingen als legal, compliance en (enterprise) architecture prima pragmatisch kan worden samengewerkt, maar zo af en toe kom je in organisaties waar ze een hele kafkaëske bureaucratie hebben opgetuigd.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Alex) schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:17:
[...]

Niet meteen naar ASP.NET MVC 5 gebracht? MVC 4 gaat over een half jaar met pensioen, dan zul je over moeten naar MVC5 of ASP.NET Core. :)
Eerst alles maar eens in een normale staat gebracht. De upgrade naar mvc5 zou daarna relatief eenvoudig moeten zijn, maar ik had geen zin meer :)

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

downtime schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:31:
[...]

Vandaar ook een timmerman of een kunstenaar. Want alles is zwart wit.... jemig.

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 02:18
Mugwump schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:41:
Er zijn dan ook genoeg corporates waar met afdelingen als legal, compliance en (enterprise) architecture prima pragmatisch kan worden samengewerkt, maar zo af en toe kom je in organisaties waar ze een hele kafkaëske bureaucratie hebben opgetuigd.
En dat is ook het sleutel woord :Y

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Mugwump
DevWouter schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:22:
[...]

En dat is ook het sleutel woord :Y
Dat is één woord. :P
Maar inderdaad, pragmatisme is iets dat in gele grote bedrijven nog wel eens wil verdwijnen.
Verder is het belangrijk dat procedures en regels uiteindelijk bijdragen aan het bedrijf door te voldoen aan wet- en regelgeving, goed onderhoudbare software op te leveren en ga zo maar door.

Helaas zie je echter vaak veel "cargo culting", waarbij er regeltjes zijn zonder dat iemand kan uitleggen waarom die regels er zijn. Zinvolle documentatie bij software is enorm waardevol, maar "elke methode moet gedocumenteerd zijn is een volkomen zinloze regel. Dan krijg je van die code waarin elke methode een regeltje beschrijving krijgt die overeenkomt met de methodenaam, terwijl juist de niet triviale documentatie dan achterwege blijft.
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True