Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-03 09:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BladeSlayer1000 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:17:
[...]

Nogal storend om maar zacht te zeggen..

Heb zelf nog nooit magento shops bij iemand geinstalleerd. Merk inderdaad wel als ik lees op de bug bounty sites dat ze traag reageren en het veel bugs bevat :X

@Firesphere Dat ken ik niet,vertel :P
https://twitter.com/troyhunt/status/1067491182450622465

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:27

alienfruit

the alien you never expected

Er was iemand die een planning systeem zocht. Heb je al eens gekeken naar Microsoft Project?

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:11

Matis

Rubber Rocket

Mugwump schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:00:
[...]
Helaas zie je echter vaak veel "cargo culting", waarbij er regeltjes zijn zonder dat iemand kan uitleggen waarom die regels er zijn.
Dat klinkt een beetje als de Five Monkey Experiment.
Geen enkele aap klimt meer in het touw zonder dat iemand weet waarom.

Ik laat even in het midden of het experiment wel of niet heeft plaatsgevonden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-03 16:55
alienfruit schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:28:
Er was iemand die een planning systeem zocht. Heb je al eens gekeken naar Microsoft Project?
Dat is projectgebaseerd. Het werkt tegen je als je een langetermijn planning wilt maken met wie op welke projecten zit etc.

[Website en online portfolio]

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-03 23:40
@alienfruit @Sebazzz

De bedoeling van het planning systeem is dat ik mijn vakantiedagen vast gemakkelijk vooruit kan plannen. Ik vindt het heel moeilijk om mijn vakantie dagen te plannen en heb daardoor ieder jaar een groot overschot heb aan vakantie uren.

Ik heb gisteravond nog verder gezocht en kwam achter de kalender van dhtmlx scheduler. Die voldoet aan mijn wensen.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 16-12-2018 12:20 (3%)

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

En ik heb nu lekker 3 weken vakantie!

Mooi moment om verder te werken aan m'n RPG in Unity. Einddoel is om begin jan. de eerste (closed/beta) release te doen voor Android :)

Het is mijn eerste project in Unity en eigenlijk ook qua C# in een echte "project vorm". Het idee is vooral gekomen aan het gebrek van fatsoenlijke hack n slash games. Dus nu een game zonder lootboxes, energy, boosts, ads om de minuut en overige zaken die de pure gameplay verpesten.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-03 15:09

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Douweegbertje schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:44:
Dus nu een game zonder lootboxes, energy, boosts, ads om de minuut en overige zaken die de pure gameplay verpesten.
"After a long wait we see the mystical Unicorn in its natural habitat."

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-03 14:05

TheNephilim

Wtfuzzle

En ik heb nu lekker 3 weken vakantie!

Mooi moment om verder te werken aan m'n RPG in Unity. Einddoel is om begin jan. de eerste (closed/beta) release te doen voor Android :)

Het is mijn eerste project in Unity en eigenlijk ook qua C# in een echte "project vorm". Het idee is vooral gekomen aan het gebrek van fatsoenlijke hack n slash games. Dus nu een game zonder lootboxes, energy, boosts, ads om de minuut en overige zaken die de pure gameplay verpesten.
Goed bezig!

Ik heb ook weer eens Unity geïnstalleerd om wat te proberen, maar alleen al van het gevecht met de editor is erg ontmoedigend. Zoomen/draaien/links/rechts/etc. in de editor is zo'n geklooi, ben steeds m'n 'werk' kwijt. :/ Als het dan ook nog eens veel te lang duurt om simpelweg een plat vlak in beeld te krijgen met een beetje gras erop, dan is de lol er snel weer af.

Kortom; maar eens in de tutorials duiken, ipv. aan de slag met wat ik eigenlijk echt wil maken (topdown isometric game). :X

VILF Gaming

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:58
Dus nu een game zonder lootboxes, energy, boosts, ads om de minuut en overige zaken die de pure gameplay verpesten.
Het "probleem" daarvan is dat het werkt. Ik loop daar als speler ook altijd over te klagen, maar het is bewezen dat het voor de developers een gegarandeerde cashflow is. Dus waarom zouden ze het niet doen? Mensen kopen het spel toch wel, en het levert bakken met geld op.

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

TheNephilim schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:41:
[...]

Goed bezig!

Ik heb ook weer eens Unity geïnstalleerd om wat te proberen, maar alleen al van het gevecht met de editor is erg ontmoedigend. Zoomen/draaien/links/rechts/etc. in de editor is zo'n geklooi, ben steeds m'n 'werk' kwijt. :/ Als het dan ook nog eens veel te lang duurt om simpelweg een plat vlak in beeld te krijgen met een beetje gras erop, dan is de lol er snel weer af.

Kortom; maar eens in de tutorials duiken, ipv. aan de slag met wat ik eigenlijk echt wil maken (topdown isometric game). :X
F is je vriend. :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

ThomasG schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:42:
[...]
Het "probleem" daarvan is dat het werkt. Ik loop daar als speler ook altijd over te klagen, maar het is bewezen dat het voor de developers een gegarandeerde cashflow is. Dus waarom zouden ze het niet doen? Mensen kopen het spel toch wel, en het levert bakken met geld op.
Ik ben zelf ooit begonnen met Diablo, nummer 2 en LoD. Geen bullshit en restricties en de expansion was ook echt een goede uitbreiding. Daarnaast ben ik niet financieel afhankelijk van een spel aangezien ik gewoon fulltime werk.
Dat is mijn reden om het niet te doen. Ik kan gewoon iets uitbrengen en tijd in stoppen zonder dat ik daar iets terug voor moet hebben anders dan mensen die er plezier van hebben :)

Uiteraard heb ik ook wel nagedacht over; wat als het relatief populair wordt? Wat als ik er constant mee bezig moet zijn? In zo'n geval kan je naar mijn inziens altijd terug vallen op een aantal methodes om geld op een gedegen methode te verdienen.

Cosmetics die echt 0 toevoegen aan de gameplay anders dan echt het cosmetische stuk is een optie .Zeker als je dit gewoon puur uitbrengt onder het mom van; alles is gratis maar support het spel met deze pixel. Genoeg personen die daar aan willen bijdragen om het spel verder intact te houden.

Het belangrijkste is om jezelf niet te verliezen in het uitmelken van je spelers.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:42:
[...]
Het probleem is korte termijn vs lange termijn. De korte termijn was veel winst, maar omdat je een groot deel van je klantenbasis vervreemd (de grote omzet in microtransacties komen van een kleine groep), heb je op lange termijn gewoon een reputatieprobleem.

Komen overheden dan nog eens om te hoek kijken omdat je mogelijk de gokwet overtreed, blijft er niet veel meer van het business model over.

Is ook prima terug te zien in de aandelenkoers: de prijs voor aandelen Activision-Blizzard en EA zijn in de afgelopen vijf maanden gehalveerd.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:41
GateKeaper schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:00:
Ontwikkeld op opensource libs? Of echt 100% custom made?
Dit is eigenlijk alleen een viewer op data die we al hadden. Daarvoor alles custom (op een DB-laagje na) geschreven. Aan de voorkant zit wat minimale JS en dat is op basis van jQuery en JQuery UI (de drag&drop).

In other news:

Eindelijk is er een monitor die aan al mijn eisen voldoet om lekker productief te werken:

49 inch 5120x1440 ultrawide
pricewatch: Dell UltraSharp U4919DW Zilver, Zwart

Sinds vandaag te bestellen (en morgen in huis). Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt! Het lijkt me behoorlijk geweldig.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:34

AW_Bos

🗑 Verwijder bericht

Even een post gepikt uit een ander topic....
Jism schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:49:
Wordpress is niet echt een betrouwbare benchmark ofzo. Wordpress is ontzettend loch en draait op iedere server wel moeizaam als je daar niet de juiste configuratie voor ingesteld hebt. Wordpress rekent grofweg 50MB om 1 pagina te openen per bezoeker. Ik vindt dat belachelijk veel.

PHP versie voor wordpress is enorm van invloed. Zie hier het verschil met load times en aantal queries wordpress verwerken kan per PHP:

[Afbeelding]

Als je bij Versio nog op 5.6 zit ofzo en bij de ander op 7.0 met fatsoenlijke caching, dan ja dan is het rap. Ik heb echt net een hoop wordpress websites op PHP 7.2 gezet omdat ik wou wachten tot ook de plugins en theme's hier rijp voor waren. Enorm verschil.
.....
Ik vraag me af, waarom is Wordpress nooit op een bestaand framework gebouwd? Ik heb de source niet heel diep uitgespit, maar ik heb echt het idee dat WordPress door zijn logheid en de houtje-touwtje-plakband structuur best een traag pakket geworden is, mits de boel goed geconfigureerd kan worden.
Eigenlijk zouden ze er goed aan doen om de boel from scratch opnieuw te bouwen, bij voorkeur op Symfony ofzo. Dat is destijd bij phpBB 3.0 ook gedaan. Ik heb het idee dat ze altijd hebben voor zitten te borduren op hun oude code waarmee ze in de vroegere jaren mee begonnen zijn.

Nieuwe naam, nieuwe structuur, en nieuwe opbouw, nieuwe mogelijkheden. (ingebouwde caching)
En over een jaar of 5 zie je niet anders meer. :)

AW_Bos wijzigde deze reactie 17-12-2018 12:39 (5%)

...

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Ben bang dat ik zelfs met deze monitor alles fullscreen ga doen. Ik moet iets van een fysieke grens hebben lijkt het.

• ThomasG
Sandor_Clegane schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:38:
Ben bang dat ik zelfs met deze monitor alles fullscreen ga doen. Ik moet iets van een fysieke grens hebben lijkt het.
Gewoon het scherm 90 graden draaien, minder scrollen :+

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:34

AW_Bos

🗑 Verwijder bericht

Met zo'n ratio is full-screen kijken er niet meer bij. Dus dat is weer wat anders.
Voor monitoringsdoeleinden, en developpen met meerdere windows open is het ideaal.
Damn, dit ding lijkt wel op het scherm op de achtergrond bij het NOS-journaal, maar dan in kleiner formaat.

AW_Bos wijzigde deze reactie 17-12-2018 12:42 (12%)

...

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-03 14:54
AW_Bos schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:37:

[...]

Ik vraag me af, waarom is Wordpress nooit op een bestaand framework gebouwd? Ik heb de source niet heel diep uitgespit, maar ik heb echt het idee dat WordPress door zijn logheid en de houtje-touwtje-plakband structuur best een traag pakket geworden is, mits de boel goed geconfigureerd kan worden.
Eigenlijk zouden ze er goed aan doen om de boel from scratch opnieuw te bouwen, bij voorkeur op Symfony ofzo. Dat is destijd bij phpBB 3.0 ook gedaan. Ik heb het idee dat ze altijd hebben voor zitten te borduren op hun oude code waarmee ze in de vroegere jaren mee begonnen zijn.

Nieuwe naam, nieuwe structuur, en nieuwe opbouw, nieuwe mogelijkheden. (ingebouwde caching)
Van bouwen op Symfony wordt het een hoop, maar niet minder log ;)

Reden die altijd gegeven wordt is backwards compatibility. Er is een dusdanig levendig ecosysteem met plugins dat ze zichzelf niet in de vingers willen snijden.

Maar misschien kan je het zelf proberen als side project. Ik denk dat je een beetje onderschat hoe en wat er allemaal in Wordpress zit.

Read the code, write the code, be the code!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

orf schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:32:
Sinds vandaag te bestellen (en morgen in huis). Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt! Het lijkt me behoorlijk geweldig.
Mis een beetje de hoogte.
Die Philips 4k monitoren kunnen 4 inputs tegelijk weergeven. Dan heb je gewoon effectief 2x2 Full HD schermen zonder bezel ertussen :P

.oisyn wijzigde deze reactie 17-12-2018 13:09 (42%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Ik heb grenzen nodig. :P

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:41
.oisyn schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:07:
[...]

Mis een beetje de hoogte.

[...]

Die Philips 4k monitoren kunnen 4 inputs tegelijk weergeven. Dan heb je gewoon effectief 2x2 Full HD schermen zonder bezel ertussen :P
Deze kan 2 inputs weergeven en heeft een KVM switch voor 2 aangesloten computers. Jij had een Curved 42 inch toch (en die was laatst stuk?)? Ik vind dat nu juist weer te hoog om een beetje ergonomisch te werken. 1440 vind ik juist wel fijn en de breedte ook.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Curved 40" op kantoor (die is kapot), en flat 43" thuis. Curved is beter, weet ik nu wel :)

Die 40" is een VA-paneel. Veel ghosting bij zwarte pixels. De IPS van de 43" heeft dan weer erg veel last van tijdelijke burn-in.

.oisyn wijzigde deze reactie 17-12-2018 13:21 (42%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-03 16:59

Tjolk

FP ProMod

[...]

phpBB 3.0 deed nog niets met Symfony, dat is geïntroduceerd in 3.1.

En Symfony is cool en ik ben ook wel te spreken over het extensiesyteem van phpBB (mede mogelijk gemaakt door Symfony) maar 1 van de grote kritiekpunten was dat het nu wel een trapje moeilijker is om een goede extensie te schrijven dan dat het was om een MOD voor phpBB te maken. Naar mijn mening is dat een feature, aangezien je een bepaald kennisniveau afdwingt... zie je al waar ik naar toe wil? :+

Eén van de grootste krachten van Wordpress zit namelijk in het feit dat overal wel 10 plugins voor beschikbaar zijn. Pick and choose and pray for the best, is het Wordpress credo zo'n beetje. Ook gelijk de achilleshiel, aangezien het vaak spaghetticode oplevert met backend functies die in de template worden geknutseld, etc. Maar hey, iedere scriptkiddie kan zijn eigen plugin bouwen en de kans is aannemelijk dat het wel zo'n beetje zal doen wat je wil. Vooral de logging uit houden, dat dan weer wel. :P

Als Wordpress hier vanaf zou stappen, dan kunnen ze hun hele plugin directory gelijk naar /dev/null sturen. Hoewel de kwaliteit dan een enorme sprong voorwaarts kan maken, zou waarschijnlijk de hele community over ze heen vallen omdat veel spul simpelweg niet meer werkt. Voordat je weer voldoende plugins hebt om uit te putten ben je waarschijnlijk al je halve userbase kwijtgeraakt aan je concurrenten.

Een beetje een duivels dilemma dus, ben ik bang. Ik ben vooral blij dat ik me al een paar jaar niet meer met Wordpress bezig houd ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Wij maken ze professioneel (sites based op WP). Naast TYPO3 en Magento sites.
Ik ben zelf verantwoordelijk voor o.a. onze cloud + hosting en ook voor een gedeelte het dev process (richting prod).
Een paar dingen;
  • Dat argument van 50mb per php thread; 50mb is gewoon netjes anno 2018. Kom terug als het 120++ is.
  • Een site valt of staat op basis van je theme + plugins
  • Door zelf echt fatsoenlijk themes te maken heb je echt mega snelle pages
  • Binnen de gehele stack van wat wij hosten is WP by far de meest stabiele
Caching is gewoon heel simpel mogelijk en semi noodzakelijk. Dat kan al simpel met een standaard plugin waarbij je file-based cache heb of via varnish. We gebruiken zelf varnish alleen voor "clusters", file-based cache voor "standalone" websites. Qua snelheid boeit het niet zo veel.

PHP 5.6 erbij pakken is overigens ook niet zo boeiend, laten we gewoon even minimaal 7.0 pakken of eigenlijk de huidige standaard namelijk 7.1. Nu is het bijna 2019, laten we dan zeker niet 5.6 nog gaan benchmarken :+

WP zelf is actief bezig om wat dingen te fixen qua code. Je moet wel de historie een beetje weten hierin. Het is natuurlijk ooit begonnen als BLOG. Dus wat je nu ziet is een migratie van de frontend / theme. Zie ook de nieuwe editor (Gutenberg). Idem natuurlijk met de API die al beschikbaar was.

Code wise gebruiken wij zelf wel een soort framework om op zijn minst logica van de views te scheiden.

Over een jaar (of iets langer) is het gewoon een volwaardige backend die volledig via de API gaat werken. PWA. Dit gaat gewoon in stapjes om compatibiliteit te behouden. Immers de kracht van WP is de community met o.a. plugins. Je kan niet zomaar het even opnieuw schrijven.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Douweegbertje schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:30:
[...]

Over een jaar (of iets langer) is het gewoon een volwaardige backend
Zulks riep men alleen al een paar jaar terug toen ik het bijltje erbij neergooide...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:15:
Curved is beter, weet ik nu wel :)
Want?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Omdat het heel irritant is naar content te kijken aan de rand van het scherm als hij zo breed is.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:57:
[...]

Omdat het heel irritant is naar content te kijken aan de rand van het scherm als hij zo breed is.
Had niet verwacht dat de curve het verschil zou maken.
orf schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:32:
Eindelijk is er een monitor die aan al mijn eisen voldoet om lekker productief te werken:

[Afbeelding]

49 inch 5120x1440 ultrawide
pricewatch: Dell UltraSharp U4919DW Zilver, Zwart

Voor films en games is een bezel niet handig maar is voor werk 2x 27" (of 3x voor die prijs) niet net zo fijn?

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Denk dat een 34" of 32" 4k bij mij de sweetspot is.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tjolk schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:11:
[...]
Zulks riep men alleen al een paar jaar terug toen ik het bijltje erbij neergooide...
Uhu dat mag. :)

Het is er gewoon al: https://developer.wordpress.org/rest-api/ Als je wilt heb je morgen je PWA klaar staan.

Menig scheenschoppen gebeurd met alle respect door de gene die er nou net geen verstand van hebben. Jaren geleden kon je ook al zeer nette websites uitbrengen gebaseerd op WP. Zie ook Sony, BBC US, TechCrunch, etc. Idem dat wij al jaren geen enkel probleem hebben met websites en/of updates of performance of whatever je wilt...

Het probleem zit hem in een aantal dingen:

- Het niveau om met WP te beginnen is nihil.
- Het niveau om te knutselen met WP is idem nihil.
- MKB / startups nemen een goedkope website gebaseerd op WP maar willen de functionaliteiten van een custom website die 1 ton kost.
- Er zijn "professionals" te voor 20 euro p/u knutselen aan je website

Wat je vervolgens krijgt is een gedrocht waar je u tegen zegt.

Geen logische keuzes in plugins, een shitload aan plugins, custom code die nergens op slaat, custom code in parent themes. Hierdoor kan je misschien niet updaten qua core/theme, misschien vallen plugins om, misschien conflicteren plugins met elkaar.

Waar ligt dan het probleem? Wordpress of ?

Zie wordpress als een tool. Misbruik je die tool dan verpest je het ook gewoon. Misschien niet direct vandaag maar zeker wel op de langere termijn :)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:02:
[...]

Had niet verwacht dat de curve het verschil zou maken.
Voorbeeld

(bij 40", een curvature van R=3000 en op 50cm afstand tot de monitor)
.edit: grappig om te zien dat de monitor door de kromming effectief ook breder wordt.

.edit2: en hier ingevuld voor de Dell van @orf :)

.oisyn wijzigde deze reactie 18-12-2018 00:36 (25%)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 15:42

Crazy D

I think we should take a look.

Douweegbertje schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:13:
Zie wordpress als een tool. Misbruik je die tool dan verpest je het ook gewoon. Misschien niet direct vandaag maar zeker wel op de langere termijn :)

[Afbeelding]
Het grappige is, dat dat precies de argumenten waren waarmee Visual Basic 3/4/5/6 ofwel werd afgezeken, ofwel in de hemel werd geprezen. En toen het web in kwam, precies hetzelfde met PHP... is een tool goed als je er zo makkelijk bagger mee kunt maken? Of moet een goede tool je een beetje in bescherming nemen? (bagger is altijd te produceren natuurlijk).

Exact expert nodig? itwize.nl

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:35:
[...]

Voorbeeld

(bij 40", een curvature van R=3000 en op 50cm afstand tot de monitor)
.edit: grappig om te zien dat de monitor door de kromming effectief ook breder wordt.

.edit2: en hier ingevuld voor de Dell van @orf :)
Ik begrijp niet wat je wil laten zien.. in het voorbeeld moet je met curve je hoofd verder draaien om de uiteinden te kunnen zien, een minpunt lijkt mij.
De hoek tussen kijklijn en scherm lijkt bijna gelijk dus dat maakt het verschil ook niet, toch?
Is de grotere breedte niet gewoon een fout in het voorbeeld? ;)

• ThomasG
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:06:
[...]

Ik begrijp niet wat je wil laten zien.. in het voorbeeld moet je met curve je hoofd verder draaien om de uiteinden te kunnen zien, een minpunt lijkt mij.
De hoek tussen kijklijn en scherm lijkt bijna gelijk dus dat maakt het verschil ook niet, toch?
Er zit toch echt een voordeel aan gebogen schermen. En dat heeft een natuurkundige onderbouwing. Platte schermen projecteren het licht in een richting, een deel naar de gebruiker maar een groot deel er langs (omdat we nu eenmaal geen 40" hoofd hebben). Gebogen schermen hebben daar een voordeel, want door de buiging in het scherm wordt al het licht naar de gebruiker geprojecteerd (er vanuit gaande dat je in het midden zit). Dit zorgt voor minder vervorming van het licht, en daardoor hoeven je ogen minder inspanning te doen. Met een curved scherm kun je een groter gezichsveld en betere beleving dan met een plat scherm van hetzelfde formaat, omdat het licht bij een gebogen scherm veel natuurlijke op de ogen valt dan bij een plat scherm.

ThomasG wijzigde deze reactie 18-12-2018 09:37 (3%)

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-03 14:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Douweegbertje schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:30:
[...]
Code wise gebruiken wij zelf wel een soort framework om op zijn minst logica van de views te scheiden.
Gebruik je toevallig iets van https://roots.io/?

VILF Gaming

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:34:
[...]
Er zit toch echt een voordeel aan gebogen schermen. En dat heeft een natuurkundige onderbouwing. Platte schermen projecteren het licht in een richting, een deel naar de gebruiker maar een groot deel er langs (omdat we nu eenmaal geen 40" hoofd hebben).
Dit gaat gewoon over kijkhoeken toch? Dus vooral een issue bij niet-IPS schermen of niet?
Gebogen schermen hebben daar een voordeel, want door de buiging in het scherm wordt al het licht naar de gebruiker geprojecteerd (er vanuit gaande dat je in het midden zit). Dit zorgt voor minder vervorming van het licht, en daardoor hoeven je ogen minder inspanning te doen. Met een curved scherm kun je een groter gezichsveld en betere beleving dan met een plat scherm van hetzelfde formaat, omdat het licht bij een gebogen scherm veel natuurlijke op de ogen valt dan bij een plat scherm.

[Afbeelding]
Logisch.. aan de andere kant zijn rechte lijnen niet meer recht..

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:06:
[...]

Ah, dus jij kijkt naar een postzegel? ;)
Ik zie niet in hoe meer je hoofd moeten bewegen een issue is eerlijk gezegd? Sommigen werken met 3 monitoren naast elkaar.
Het lukte me niet om de hoek weer te geven in de diagram, maar ik kan de functie van de afwijking van de kijkhoek afgezet tegen de breedte van de monitor wel even plotten. Zie hier, die blauwe en rode curves rechts van de y-as. De platte monitor eindigt bij een afwijking van 40 graden. De curved monitor slechts bij 34 graden.
Absoluut niet :P. Perspectieve projectie van een punt met breedte-coordinaat x en een diepte-coordinaat
z krijgt een uiteindelijke projectie van x/z. Je ziet in de grafiek dat de diepte veel sneller afneemt dan de breedte, dus x/z wordt groter, en daardoor wordt de projectie van het beeld op je netvlies dus breder.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:56:
Ah, dus jij kijkt naar een postzegel? ;)
Ja, van 27". :D
Ik zie niet in hoe meer je hoofd moeten bewegen een issue is eerlijk gezegd? Sommigen werken met 3 monitoren naast elkaar.
Het is niet echt een issue, maar het was niet duidelijk wat je wilde laten zien.
Het lukte me niet om de hoek weer te geven in de diagram, maar ik kan de functie van de afwijking van de kijkhoek afgezet tegen de breedte van de monitor wel even plotten. Zie hier, die blauwe en rode curves rechts van de y-as. De platte monitor eindigt bij een afwijking van 40 graden. De curved monitor slechts bij 34 graden.
OK, toch een significant verschil in hoek. Wat zou het verschil qua beeldkwaliteit / helderheid / kleur zijn? ;)
Daar gaat het om, toch?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:09:
OK, toch een significant verschil in hoek. Wat zou het verschil qua beeldkwaliteit / helderheid / kleur zijn? ;)
Daar gaat het om, toch?
Ik denk niet dat dat een issue is. Het is meer dat gewone tekst gewarped wordt bij zo'n grote hoek. Het kijkt gewoon niet prettig :)

De helderheid volgt als het goed is gewoon de cosinus van die hoek. 0,766 voor de platte monitor tov 0,829 voor de curved. Maar dat gaat wel uit van een gelijke verspreiding van het licht in alle richtingen, wat natuurlijk sowieso al niet helemaal het geval is bij monitoren (wel een stuk beter bij IPS dan bij TN)

.oisyn wijzigde deze reactie 18-12-2018 13:24 (14%)

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Douweegbertje schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:13:
[...]

Menig scheenschoppen gebeurd met alle respect door de gene die er nou net geen verstand van hebben. Jaren geleden kon je ook al zeer nette websites uitbrengen gebaseerd op WP. Zie ook Sony, BBC US, TechCrunch, etc. Idem dat wij al jaren geen enkel probleem hebben met websites en/of updates of performance of whatever je wilt...
Vooropgesteld: ik wil me zeker geen WP specialist noemen. Wel ervaringsdeskundige; in de periode 2009-2016-ish heb ik me er regelmatig mee bezig gehouden. Sindsdien eigenlijk vrijwel niet meer.
En ja; simpele blogjes of presentatie-sites voldoet het prima voor. Zeg maar hetgeen waarvoor het out-of-the-box bedoeld is, zonder idiote plugins of themes die allerlei backend-zooi trachten te regelen.
Geen logische keuzes in plugins, een shitload aan plugins, custom code die nergens op slaat, custom code in parent themes. Hierdoor kan je misschien niet updaten qua core/theme, misschien vallen plugins om, misschien conflicteren plugins met elkaar.

Waar ligt dan het probleem? Wordpress of ?

[Afbeelding]
Het probleem zit IMO in WP. Je zegt het zelf al; je gebruikt een framework om iets basics als logica/presentatie te scheiden. Iets wat niet native in WP zit. En je hebt een shitload aan plugins nodig voordat het doet wat je eigenlijk wil. Dan vraag ik me af: wat is überhaupt nog de meerwaarde van WP als basis? Waarom niet gewoon een fatsoenlijke basis die alle fundamenten al heeft om op te bouwen? CodeIgniter, Laravel, Symfony, whatever. Die regelen MVC al. Daar kun je composer gebruiken, libraries invoegen, etc.

Je vergelijkt Wordpress met een tool. Prima. Laten we het vergelijken met een hamer. Van plastic. Waarbij je een houten plugin nodig hebt voor versteviging van de steel. Een stalen plugin voor de versteviging van de kop. En tweede hamer als plugin met dependency op de schanier-plugin om het als tang te laten werken. Waarbij je nog een dubbele install van een slijp-plugin nodig hebt om het als schaar te gebruiken.

Dafuq. Schanier heeft een update. Tang en schaar kaputt.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tjolk schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:42:
[...]
Vooropgesteld: ik wil me zeker geen WP specialist noemen. Wel ervaringsdeskundige; in de periode 2009-2016-ish heb ik me er regelmatig mee bezig gehouden. Sindsdien eigenlijk vrijwel niet meer.
En ja; simpele blogjes of presentatie-sites voldoet het prima voor. Zeg maar hetgeen waarvoor het out-of-the-box bedoeld is, zonder idiote plugins of themes die allerlei backend-zooi trachten te regelen.

[...]
Het probleem zit IMO in WP. Je zegt het zelf al; je gebruikt een framework om iets basics als logica/presentatie te scheiden. Iets wat niet native in WP zit. En je hebt een shitload aan plugins nodig voordat het doet wat je eigenlijk wil. Dan vraag ik me af: wat is überhaupt nog de meerwaarde van WP als basis? Waarom niet gewoon een fatsoenlijke basis die alle fundamenten al heeft om op te bouwen? CodeIgniter, Laravel, Symfony, whatever. Die regelen MVC al. Daar kun je composer gebruiken, libraries invoegen, etc.

Je vergelijkt Wordpress met een tool. Prima. Laten we het vergelijken met een hamer. Van plastic. Waarbij je een houten plugin nodig hebt voor versteviging van de steel. Een stalen plugin voor de versteviging van de kop. En tweede hamer als plugin met dependency op de schanier-plugin om het als tang te laten werken. Waarbij je nog een dubbele install van een slijp-plugin nodig hebt om het als schaar te gebruiken.

Dafuq. Schanier heeft een update. Tang en schaar kaputt.
Ja lang verhaal kort;
Omdat het CMS gewoon goed is, ontwikkeling snel kan en de users gewend zijn aan WP en hier expliciet om vragen.

Wil je helemaal los gaan met custom functionaliteiten dan moet je inderdaad een ander CMS / platform nemen. Vandaar dat we ook TYPO3 en Magento doen. TYPO3 is voor de wat meer mega corporate websites en sites met veel custom functionaliteiten en Magento obviously voor webshops.

WP is gewoon prima (al dan niet de beste keuze) voor al het andere zoals content websites met max 1-2 grote custom functionaliteiten.

Ik ga verder niet in op je tool voorbeeld als je het niet erg vindt :+ Maar wat ik wel wil zeggen is dat je de juiste tool voor de job moet kiezen. En op het moment dat je dus helemaal los wilt gaan is WP niet de tool die je daarvoor moet gaan misbruiken.

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-03 11:37

Cloud

Moderator FM / T.net PowerMod

Go Hawks!

.oisyn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:14:
[...]
Ik denk niet dat dat een issue is. Het is meer dat gewone tekst gewarped wordt bij zo'n grote hoek. Het kijkt gewoon niet prettig :)
Klopt, dat is het inderdaad :) Heb thuis een 34" curved ultrawide (3440x1440) en het is gewoon prettig als tekst meer 'jouw' kant op gericht op je scherm staat.

Natuurlijk kun je dat ook wel voor elkaar krijgen met losse monitoren maar een enkele monitor oogt een stuk strakker op je bureau (vind ik zelf). En voor gaming is één monitor over het algemeen wel praktischer dan meerdere losse.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Crap, Blender 2.8 is ff wat anders.....

• Vaan Banaan
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik herken het.
Een CMS in elkaar te zetten met Blender is niet te doen man :( . Zelfs met de Bloemschikken en Plafond-stucen.add-on, niet te doen... 8)7

500 "The server made a boo boo"

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Vaan Banaan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:33:
Ik herken het.
Een CMS in elkaar te zetten met Blender is niet te doen man :( . Zelfs met de Bloemschikken en Plafond-stucen.add-on, niet te doen... 8)7
Noob :P

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-03 22:35

[...]

Dat is juist de reden waarom Wordpress een succes is.

Er zijn veel meer webdesigners die kunnen HTML'en en CSS'en dan PHP developers.

Met wordpress konden die lui een website bouwen en vaak zelfs verkopen. Pak een theme, installeer wat plugins, gebruik JQuery en lekker hacken in de templates(PHP en Javascript) eventueel met wat aangepaste copypaste code van Stackexchange. Via FTP de bestanden uploaden en je ziet meteen je aanpassingen.

De drempel is enorm laag en dat is waardoor het door zoveel sites gebruikt wordt. Het is ook meteen de reden waardoor er door de jaren heen zoveel beveiligingsproblemen zijn geweest.

Van scratch opnieuw opbouwen lijkt me praktisch een onmogelijke opgave. Wordpress draait op al die plugins die moeten blijven werken. Ze zullen gewoon meer plakband blijven gebruiken.
Tjolk schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:42:
[...]
De meerwaarde is dat de skill level van een WP 'developer' veel lager kan liggen. Bij ons onderhoudt bijvoorbeeld de systeembeheerder de bedrijfswebsite terwijl de developers aan de applicatie werken. Die systeembeheerder snapt geen reet van PHP frameworks, maar hij kan wel wat CSS'en, HTML'en en wat kleine aanpassingen in JS/PHP maken.

Dat is prima, want het is doodzonde als een echte developer tijd kwijt is aan een bedrijfswebsite.

BarôZZa wijzigde deze reactie 20-12-2018 14:07 (23%)

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat doe je me aan, ik schiet hier meerdere keren luidop in de lach aan mijn bureau :'(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh, HN. Ouderwetse afnemende verontwaardiging binnen een paar minuten. Twee edits op rij:

edit:
https://news.ycombinator.com/item?id=18724107

Lijkt gewoon om geoblocking te gaan. Iedereen die ooit in een land onder embargo (Iran, Cuba) is geweest, wordt geband. Lekker de race card spelen :z

kenneth wijzigde deze reactie 20-12-2018 16:47 (42%)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

kenneth schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:45:
Oh, HN. Ouderwetse afnemende verontwaardiging binnen een paar minuten. Twee edits op rij:
[Afbeelding]

edit:
https://news.ycombinator.com/item?id=18724107

Lijkt gewoon om geoblocking te gaan. Iedereen die ooit in een land onder embargo (Iran, Cuba) is geweest, wordt geband. Lekker de race card spelen :z
Nee joh, de cartoon villains bij slack blokkeren gewoon iedereen die met "ethnicity == "Iran"" in hun DB staat, dat is de meest voor de hand liggende conclusie. Uiteraard met wat AI die je profielfoto inspecteert en je blokkeert als je huidskleur te donker is 8)

Vind het wel grappig dat daar nu een bloedserieuze discussie is dat we met ze'n allen terug naar IRC moeten, want Slack is a perfect embodiment of everything wrong with this industry. Twitter dramaqueens zijn wel dol op hun hyperbolen :p

boe2 wijzigde deze reactie 20-12-2018 16:58 (21%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

kenneth schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:45:
Lijkt gewoon om geoblocking te gaan. Iedereen die ooit in een land onder embargo (Iran, Cuba) is geweest, wordt geband.
"Gewoon" 8)7

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vergeleken met de aantijging van blocken op basis van etniciteit en rekening houdend met de Amerikaanse obsessie met handelsembargo's vind ik geoblocking redelijk gewoon ja :)

Ik zei het trouwens kort door de bocht. Het lijkt erop dat een account wordt geblokkeerd wanneer er een verbinding wordt gemaakt vanuit een land waartegen een embargo is. Je kunt best naar Iran op en neer, zolang je daar maar geen verbinding maakt met Slack.

kenneth wijzigde deze reactie 20-12-2018 18:16 (29%)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02:36
Dus als ik het goed begrijp...

Ik ben een Nederlander. Ik werk voor een IT-bedrijf en gebruik Slack, ook op m'n telefoon. Ik ga op vakantie naar Iran en gebruik daar het hotel-wifi. De Slack-app legt verbinding met hun servers, die doen een geolookup en bam, mijn account wordt geblokkeerd?

Dat lijkt me een beetje erg vergaand.

Ik snap dat Slack moet voldoen aan de US Export Regulations, maar 'gewoon' het hele land geoblocken is toch veel praktischer en minder ingrijpend dan dit?

Alex) wijzigde deze reactie 21-12-2018 00:15 (25%)

We are shaping the future

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 14:09
Alex) schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:06:
Dus als ik het goed begrijp...

Ik ben een Nederlander. Ik werk voor een IT-bedrijf en gebruik Slack, ook op m'n telefoon. Ik ga op vakantie naar Iran en gebruik daar het hotel-wifi. De Slack-app legt verbinding met hun servers, die doen een geolookup en bam, mijn account wordt geblokkeerd?

Dat lijkt me een beetje erg vergaand.

Ik snap dat Slack moet voldoen aan de US Export Regulations, maar 'gewoon' het hele land geoblocken is toch veel praktischer en minder ingrijpend dan dit?
Elk beetje bedrijf zorgt dat er een VPN op de telefoon staat van medewerkers. Opgelost ;)

Even wat anders. Ik ben Angular en React aan het leren en was erg gecharmeerd van Angular >5. Een robuust framework, beetje over the top voor kleine dingen, maar voor mij snijdt het erg hout.

React is een stuk populairder, dus het leek me verstandig om daar ook mee bezig te gaan. Nu een paar weekjes mee bezig, maar het enige voordeel voor me lijkt te zijn dat je JSX kan gebruiken. De andere zogenaamde dingen als Flux en Redux komen op mij over als 'afterthoughts' die erbij zijn gejongd omdat ze het fundament niet goed gebouwd hebben.
- Het begint al met: YouTube: Hacker Way: Rethinking Web App Development at Facebook. Het MVC voorbeeld dat za daar geven is compleet verkeerd. Sinds wanneer mogen Views direct het Model aanpassen?
- Flinke boilerplate code die je moet toevoegen voor als je Redux wil implementeren.
- Global state voor de hele applicatie?
- Context is ook al zo'n vreemde. Je gaat dus een soort context creeren die eigenlijk een global service emuleert. Je componenten zijn dan vervolgens afhankelijk van een context en impliciet verwachten ze bepaalde waardes uit die context. Ze zijn dus helemaal niet meer ontkoppeld.

Zie ik nou iets enorm over het hoofd of hebben ze bij FB zich een beetje in een hoek ge-engineerd door hun architectuur keuze alles zo 1-directional mogelijk te houden? Waar Angular juist uitgaat van een totaal asynchroon muterende state.

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 21-12-2018 10:19 (52%)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

kenneth schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:14:
Ik zei het trouwens kort door de bocht. Het lijkt erop dat een account wordt geblokkeerd wanneer er een verbinding wordt gemaakt vanuit een land waartegen een embargo is. Je kunt best naar Iran op en neer, zolang je daar maar geen verbinding maakt met Slack.
Ja, zo begreep ik dat ook. Dat is toch compleet van de pot gerukt? Ik heb Slack op mijn telefoon, krijg gewoon notificaties van berichten, dus dat betekent dat hij ook gewoon verbinding maakt. Nu weet je het, maar voor deze actie zou je daar toch geen enkele rekening mee hebben gehouden?

En het is ook niet dat Amerikaanse bedrijven daartoe verplicht worden, want bij andere diensten gebeurt het blijkbaar niet. Het is een beleid wat geheel buiten proporties is, en het gebrek aan de mogelijkheid tot beroep maakt de boel alleen maar erger.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, dat is zo. Vreemde gang van zaken.

• BladeSlayer1000
Vreemde gang van zaken bij Slack, dit is zeker niet de meest gebruiksvriendelijke oplossing..

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22-03 16:01
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:32:

Even wat anders. Ik ben Angular en React aan het leren en was erg gecharmeerd van Angular >5. Een robuust framework, beetje over the top voor kleine dingen, maar voor mij snijdt het erg hout.

React is een stuk populairder, dus het leek me verstandig om daar ook mee bezig te gaan. Nu een paar weekjes mee bezig, maar het enige voordeel voor me lijkt te zijn dat je JSX kan gebruiken. De andere zogenaamde dingen als Flux en Redux komen op mij over als 'afterthoughts' die erbij zijn gejongd omdat ze het fundament niet goed gebouwd hebben.
- Het begint al met: YouTube: Hacker Way: Rethinking Web App Development at Facebook. Het MVC voorbeeld dat za daar geven is compleet verkeerd. Sinds wanneer mogen Views direct het Model aanpassen?
- Flinke boilerplate code die je moet toevoegen voor als je Redux wil implementeren.
- Global state voor de hele applicatie?
- Context is ook al zo'n vreemde. Je gaat dus een soort context creeren die eigenlijk een global service emuleert. Je componenten zijn dan vervolgens afhankelijk van een context en impliciet verwachten ze bepaalde waardes uit die context. Ze zijn dus helemaal niet meer ontkoppeld.

Zie ik nou iets enorm over het hoofd of hebben ze bij FB zich een beetje in een hoek ge-engineerd door hun architectuur keuze alles zo 1-directional mogelijk te houden? Waar Angular juist uitgaat van een totaal asynchroon muterende state.
Het MVC voorbeeld dat ze gaven is een schoolvoorbeeld hoe je juist niet MVC hoort te gebruiken. Het lijkt ook eerder op iets wat MVVM wordt genoemd

De waarde van Redux is makkelijker te begrijpen als je er van uit gaat dat je een systeem bouwt op basis van event-sources en niet op een klassieke store (de CRUD-variant, niet wat de Redux-variant). Angular heeft RxJS maar dat gaat meer om streams van data te managen en is niet echt bedoeld voor storage (hoewel ik het daar wel voor misbruik en er ook libraries zijn die het toevoegen).

React is meer een tool om UI components te bouwen terwijl Angular meer een tool is om complete applicaties te bouwen.

Ze hebben dus allemaal verschillende use-cases.

Overigens is Facebook niet de beste in het marketing van technologie. Zo is Redux niet van Facebook, maar van Dan Abramov, die pas na de release van Redux bij Facebook ging werken. Zij hadden Flux (waar Redux duidelijk door geïnspireerd was) en tijdens presentaties willen ze de termen van Flux wel eens verwarren met die van Redux (zoals "dispatcher" en "reducer").

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Had al tijden niets meer gedaan in de front-end hoek, maar inmiddels weer een projectje aan het doen met Vue. Best een geinig frameworkje.

• isomis
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:23
Voor mijn klanten heb ik een Laravel e-commerce platform gerealiseerd waarin ze al 4 jaar werken. Dit zijn allemaal klanten met een minimale omzet van 100.000 euro. Ik heb een droom om de basis als open-source platform aan te bieden. Kortom, een laravel open-source e-commerce platform.

Wat denken jullie? Goed idee of ben ik gek? :-) Ik ben namelijk niet zo gecharmeerd van bestaande oplossingen op de markt.

isomis wijzigde deze reactie 23-12-2018 17:02 (9%)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02:36
Als jij denkt dat er een markt is voor hetgeen je gebouwd hebt, dan zeg ik: doen *O*

Hou alleen wel goed rekening met de concurrentie: enerzijds heb je partijen die kant-en-klare webshops aanbieden (zoals Strato), anderzijds heb je ISVs die platformen aanbieden (ZenCart, Episerver Commerce, Magento). Het is een markt die al lang bestaat en waar veel spelers actief zijn.

We are shaping the future

• TJHeuvel
  • Niet online
Als ik een omzet van een ton heb verlies ik 8 duizend euro per dag dat mijn winkel eruit ligt.

Waarom zou ik jouw product kiezen ipv iets commercieels met degelijke ondersteuning, en een bewezen rebuustheid?

Freelance Unity3D developer

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Valide punt, want je moet van goede huize komen om je echt te onderscheiden t.o.v. de legio webshopopties. Maar het sommetje klopt niet, want er zitten meer dan 12.5 dagen in een jaar. :+

Talkin.nl daily photoblog

• TJHeuvel
  • Niet online
Niet iedereen is voutloos!

Freelance Unity3D developer

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Een ton per jaar is natuurlijk een webshopje van niets. Wil je daar -als eenmanszaak- na aftrek van inkoop, kosten en belasting nog een modaal salaris overhouden moet je een marge van zo'n 300 - 400% hebben. En dan investeer je vervolgens nog uit je eigen salaris.
Veel webshops mogen hun handen dichtknijpen met een marge van 150%. Oftewel; je zit nog in het kneutersegment.

Niet lullig bedoeld overigens; een ton omzetten is natuurlijk leuk en je ontstijgt waarschijnlijk wel de gemiddelde WooCommerce gebruikers, maar hele serieuze business lijkt het me nog niet.

• isomis
TJHeuvel schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:21:
Als ik een omzet van een ton heb verlies ik 8 duizend euro per dag dat mijn winkel eruit ligt.

Waarom zou ik jouw product kiezen ipv iets commercieels met degelijke ondersteuning, en een bewezen rebuustheid?
Goed punt! De bewezen robuustheid zit hem voornamelijk in het Laravel Framework.

Ik heb voorheen gewerkt met bijna alle systemen op de markt. Op het moment dat je omzet groeit, komen vanzelf de maatwerk wensen om de hoek kijken. Naar mijn mening ben je dan beter af bij een Framework dan bij systemen zoals Magento en WooCommerce. Ik hoor vaak frustrerende verhalen van ontwikkelaars als het aankomt op maatwerk oplossingen bouwen in de huidige populaire platformen.

Mijn idee was om alleen een goede basis aan te bieden dat zich focust op php ontwikkelaars. Dus richt mij niet op de webwinkel eigenaar. Kortom, ik wil in eerste instantie een kleine speler op de markt zijn die het gat opvult voor maatwerk webwinkels.
Tjolk schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:35:
Een ton per jaar is natuurlijk een webshopje van niets. Wil je daar -als eenmanszaak- na aftrek van inkoop, kosten en belasting nog een modaal salaris overhouden moet je een marge van zo'n 300 - 400% hebben. En dan investeer je vervolgens nog uit je eigen salaris.
Veel webshops mogen hun handen dichtknijpen met een marge van 150%. Oftewel; je zit nog in het kneutersegment.

Niet lullig bedoeld overigens; een ton omzetten is natuurlijk leuk en je ontstijgt waarschijnlijk wel de gemiddelde WooCommerce gebruikers, maar hele serieuze business lijkt het me nog niet.
minimaal is die omzet. Er zitten er twee bij met een nulletje extra.

p.s. zijn er mede-ontwikkelaars op dit forum die ook in de e-commerce wereldje zitten? Leuk dat jullie zo kritisch zijn! Daar heb je meer aan dan mensen die roepen dat het een top idee is!

isomis wijzigde deze reactie 24-12-2018 13:41 (30%)

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
isomis schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:36:
[...]

minimaal is die omzet. Er zitten er twee bij met een nulletje extra.

p.s. zijn er mede-ontwikkelaars op dit forum die ook in de e-commerce wereldje zitten? Leuk dat jullie zo kritisch zijn! Daar heb je meer aan dan mensen die roepen dat het een top idee is!
Dan begint het inderdaad ergens op te lijken ja.

Ik heb tot een kleine 4 jaar terug inhouse ontwikkeld bij een e-commerce club. De tak die via 'mijn' systemen ging, praatte over een jaarlijkse omzet van nog een nulletje extra. Daar konden onderaan de streep (uitzendkrachten tijdens piekmaanden daargelaten) ongeveer 12-15 man een boterham aan verdienen. En dat was naar mijn mening nog steeds redelijk kneuterig allemaal.

Tjolk wijzigde deze reactie 24-12-2018 14:44 (4%)

• isomis
Tjolk schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:43:
[...]

Ik heb tot een kleine 4 jaar terug inhouse ontwikkeld bij een e-commerce club. De tak die via 'mijn' systemen ging, praatte over een jaarlijkse omzet van nog een nulletje extra. Daar konden onderaan de streep (uitzendkrachten tijdens piekmaanden daargelaten) ongeveer 12-15 man een boterham aan verdienen. En dat was naar mijn mening nog steeds redelijk kneuterig allemaal.
Zelfgemaakt platform?

• armageddon_2k1
[...]

12-15 man een boterham aan 1 miljoen omzet? Karig bammetje dan.

Edit:
Ah...nog een nulletje extra, dus 10 miljoen omzet. Dan lijkt het ergens op :+

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 24-12-2018 14:48 (7%)

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13:51
Volgens mij zei hij 10 miljoen. (nog een nulletje meer). Dan is het alweer een iets dikker belegde boterham

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• farlane
  • Registratie: maart 2000
[...]
Jouw achtergrond zorgt ervoor dat je perspectief verliest volgens mij. 100k omzet mag voor een bedrijf niet veel zijn, voor een achterkamer webwinkel is het toch aardig.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Jep. Maar dat was een heel ander vehikel dan waar jij nu over praat denk ik. Er werden tientallen shops in beheerd, die uiteindelijk door de front-ender werden gebouwd. Die praatte tegen onze API aan.
Aan mijn zijde zorgde ik ook voor integratie met verzendpartijen, warehouse management, etc.
farlane schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:57:
[...]

Jouw achtergrond zorgt ervoor dat je perspectief verliest volgens mij. 100k omzet mag voor een bedrijf niet veel zijn, voor een achterkamer webwinkel is het toch aardig.
Nee hoor, mijn perspectief is precies wat jij ook schrijft:
Tjolk schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:35:

Maar een achterkamer webwinkel is geen serieus bedrijf. Leuke bijverdienste, maar met 100k omzet heb je doorgaans geen modaal inkomen onderaan de streep.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Een webwinkel kan natuurlijk ook een toevoeging zijn op een fysieke winkel. Dan is die 100k extra omzet toch leuk meegenomen. Ook omdat je veel kosten toch al maakt vanwege de fysieke winkel.

• isomis
Omzet zit bij mijn klanten voornamelijk aan de B2B kant.

Zie helemaal nog niet echt een goede oplossing op de markt op basis van Laravel. Er zijn veel Laravel ontwikkelaars.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Komt het misschien ook niet doordat je een generieke oplossing wil bieden voor maatwerk? Is dat niet een inherente tegenstelling? Immers; als je toch al maatwerk wil maken en dus een developer moet hebben met voldoende kennis van zaken, hoeveel meerwaarde heeft een extra laag bovenop Laravel dan nog?

Kijk, wat algemene zaken als user/accounts, carts en categorieën zal best leuk zijn, maar ook dáár heb je waarschijnlijk weer vaak met maatwerk te maken. Richt je je bijvoorbeeld alleen op Nederland of wil je iets internationaals? Dat maakt alweer veel verschil in hoe je gegevens opslaat en valideert, zoals bij postcodes en telefoonnummers enzo. En bij categorieën weer of je die dingen meertalig wil hebben of niet en hoe je categoriën wil nesten.

Valt van alles voor te verzinnen, maar juist als je over grotere jongens gaat praten die niet meer met de standaard oplossingen uit kunnen loop je juist tegen dit soort issues aan.

Stel jezelf dus de vraag: in hoeverre valt het maatwerk waar je over praat te standaardiseren?

• farlane
  • Registratie: maart 2000
Tjolk schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:14:
Maar een achterkamer webwinkel is geen serieus bedrijf. Leuke bijverdienste, maar met 100k omzet heb je doorgaans geen modaal inkomen onderaan de streep.
Stel je hebt een klein bedrijf dat rond de 1M omzet heeft; krik je dat met een dergelijk product met 10% op. Best aardig toch...?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• isomis
Tjolk schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:15:
Komt het misschien ook niet doordat je een generieke oplossing wil bieden voor maatwerk? Is dat niet een inherente tegenstelling? Immers; als je toch al maatwerk wil maken en dus een developer moet hebben met voldoende kennis van zaken, hoeveel meerwaarde heeft een extra laag bovenop Laravel dan nog?

Kijk, wat algemene zaken als user/accounts, carts en categorieën zal best leuk zijn, maar ook dáár heb je waarschijnlijk weer vaak met maatwerk te maken. Richt je je bijvoorbeeld alleen op Nederland of wil je iets internationaals? Dat maakt alweer veel verschil in hoe je gegevens opslaat en valideert, zoals bij postcodes en telefoonnummers enzo. En bij categorieën weer of je die dingen meertalig wil hebben of niet en hoe je categoriën wil nesten.

Valt van alles voor te verzinnen, maar juist als je over grotere jongens gaat praten die niet meer met de standaard oplossingen uit kunnen loop je juist tegen dit soort issues aan.

Stel jezelf dus de vraag: in hoeverre valt het maatwerk waar je over praat te standaardiseren?
Goed punt. Ik denk dat we qua denkwijze op één lijn liggen. Ik zie het opensource gedeelte meer als een pr-middel waarmee ik andere ontwikkelaars een vlekkeloze start geef. Je ziet toch dat het vaak mis gaat in de basis functies die je beschrijft. Ik hoop dat er contributors komen die er ook baat bij hebben dat de basis goed is. Daarnaast wil ik mij focussen op maatwerk klanten via een ander apart bedrijf dat zich focust op B2B webshop klanten.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Vandaag een halve dag bezig geweest om mijn PV-omvormer (ZeverSolar 2000S) aan mijn WiFi te knopen (Unifi switch + 3x AP). Het werkt allemaal niet, kan om een of andere reden niet verbinden met het draadloze netwerk niet klopt.
Na de 4e keer maar eens de DevTools van Chrome erbij gepakt. Blijkt de webinterface het wachtwoord op 32 karakters af te kappen. |:( Mijn WPA-key is 63 karakters lang....

Nu maar een gescheiden WiFi netwerk ernaast gezet met een 32 karakters lang WPA-key welke op een apart VLAN wordt geroute. Komt die Chinese troep iig niet op de rest van mijn netwerk :Y)

• BladeSlayer1000
Matis schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:18:
Vandaag een halve dag bezig geweest om mijn PV-omvormer (ZeverSolar 2000S) aan mijn WiFi te knopen (Unifi switch + 3x AP). Het werkt allemaal niet, kan om een of andere reden niet verbinden met het draadloze netwerk niet klopt.
Na de 4e keer maar eens de DevTools van Chrome erbij gepakt. Blijkt de webinterface het wachtwoord op 32 karakters af te kappen. |:( Mijn WPA-key is 63 karakters lang....

Nu maar een gescheiden WiFi netwerk ernaast gezet met een 32 karakters lang WPA-key welke op een apart VLAN wordt geroute. Komt die Chinese troep iig niet op de rest van mijn netwerk :Y)
Weer zo'n domme situatie. Net als websites die zeggen u moet een teken, cijfer, hoofdletter en kleine letter bevatten maar uw wachtwoord mag maar 8 tekens lang zijn...

Hallo we leven in 2018 (bijna 2019) en daar is een maximale lengte voor een sterk wachtwoord groter dan 8 tekens...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:49:
Weer zo'n domme situatie. Net als websites die zeggen u moet een teken, cijfer, hoofdletter en kleine letter bevatten maar uw wachtwoord mag maar 8 tekens lang zijn...

Hallo we leven in 2018 (bijna 2019) en daar is een maximale lengte groter dan 8 tekens...
Klaarblijkelijk mag de WPA code ook geen non-alfanumerieke karakters bevatten.
* Matis sad panda

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Matis schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:05:
[...]

Klaarblijkelijk mag de WPA code ook geen non-alfanumerieke karakters bevatten.
* Matis sad panda
Wifi is ook zo'n clusterfuck. Het is de reden dat ik mijn AP voor de firewall heb staan buiten mijn daadwerkelijke LAN. Alleen de telefoon gebruikt Wifi en als ik dan iets op het LAN moet doen gaat dat via OpenVPN.

Fijne feestdagen trouwens :)

Sandor_Clegane wijzigde deze reactie 25-12-2018 13:17 (3%)

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

[...]

Hallo we leven in 2018 (bijna 2019) en daar is een maximale lengte voor een sterk wachtwoord groter dan 8 tekens...
Minimumlengte zou eerder 8 moeten zijn dan maximum. Afaik is er in 2019 geen (reele) maximumlengte... Het word toch gehashed.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Gropah schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:23:
[...]

Minimumlengte zou eerder 8 moeten zijn dan maximum. Afaik is er in 2019 geen (reele) maximumlengte... Het word toch gehashed.
Maar beter hanteer je wel een maximum om DoS attacks tegen te gaan :)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:17
.oisyn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:57:
[...]

Toch vermoed ik niet dat er veel gebruikers zijn die problemen zullen ervaren met een lengte restrictie op een wachtwoord van 1000 tekens. En volgens mij is zelfs zo'n veel te hoge limiet niet eens vatbaar voor een DoS.

• BladeSlayer1000
[...]

Klopt, maar ik vind persoonlijk 8 wel erg kort, ik zou eerder een maximum kiezen van 64 tekens of 128.

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

[...]

Daar zat ik ook al over na te denken... Maar wat is een reëel aantal om als limiet te stellen?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gropah schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:55:
Daar zat ik ook al over na te denken... Maar wat is een reëel aantal om als limiet te stellen?
32 karakters kan ik mee leven, 64 karakters lijkt mij meer dan genoeg.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:53

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

32, 64, 128... waarom niet 50? 100? Of 93 for that matter?

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RobIII schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:59:
Kies dan een priemgetal, of eentje uit de Fibonacci reeks :D

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een priemgetal uit de Fibonacci-reeks dat ook nog eens een tweemacht is.

Alle wachtwoorden hebben vanaf nu een maximale lengte van twee karakters en moeten hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens bevatten.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:59:
OCD

Omdat we IT’ers zijn en iets met machten van twee hebben. Ik kan er zo snel geen rationeel argument voor verzinnen.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:53

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

kenneth schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:33:
Een priemgetal uit de Fibonacci-reeks dat ook nog eens een tweemacht is.

Alle wachtwoorden hebben vanaf nu een maximale lengte van twee karakters en moeten hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens bevatten.
Hou gewoon aan wat de rest van de wereld ook doet (of zou moeten doen):
Verifiers should not impose other composition rules (e.g., requiring mixtures of different character types or prohibiting consecutively repeated characters) for passwords.
Ik wil gewoon "correct horse battery staple" als wachtwoord.

RobIII wijzigde deze reactie 26-12-2018 00:03 (17%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik zie liever een wachtwoordsysteem gebaseerd op hints.
Vijf woorden, eerste woord, vijf lettergrepen, eerste lettergreep, klinkt als "kat", "kater"... :+

Maar al die wachtwoordeisen zijn echt idioot soms. En dan maar klagen dat mensen ze niet kunnen onthouden.

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-03 09:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Helpt altijd om ze op twitter op te zoeken en mensen als Troy Hunt te CC'en :D

SMS is shit, hiebij een bewijs... komt niet aan, maar toch geaccepteerd...

Firesphere wijzigde deze reactie 26-12-2018 09:26 (7%)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

En na X aantal pogingen het account simpelweg blokkeren. En na elke poging een timeout inbouwen. En geblokkeerd is geblokkeerd, niet alsnog toestaan bij juist wachtwoord, anders kunnen ze alsnog blijven proberen etc.

Het beste is om hier een standaard framework voor te gebruiken die al die dingen voor jou doet (het salten en hashen van wachtwoorden met 10000+ iteraties, rules enforcen, alleen httpOnly en secure cookies gebruiken, automatisch blokkeren, goede session management met sessies die verlopen, enzovoorts).

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

httpOnly? :o

• 1130493
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
Ja, dat zorgt er voor dat de cookie alleen via HTTP(S) verstuurd wordt en niet uitleesbaar is in JavaScript.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Lethalis schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:08:
[...]

En na X aantal pogingen het account simpelweg blokkeren.
Welk account? Voor een DoS attack ga je natuurlijk niet maar 1 account proberen.

• BladeSlayer1000
Firesphere schreef op woensdag 26 december 2018 @ 04:55:
[...]

Helpt altijd om ze op twitter op te zoeken en mensen als Troy Hunt te CC'en :D
Zal ik de volgende keer doen als ik zo'n website tegen kom ben dan benieuwd wat er gaat gebeuren :P
Koenvh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:24:
Ik zie liever een wachtwoordsysteem gebaseerd op hints.
Vijf woorden, eerste woord, vijf lettergrepen, eerste lettergreep, klinkt als "kat", "kater"... :+

Maar al die wachtwoordeisen zijn echt idioot soms. En dan maar klagen dat mensen ze niet kunnen onthouden.
Weet niet of dit een goede en makkelijke manier is om wachtwoord te onthouden, ik zou jouw idee meer gebruiken als een soort recaptcha, al zou ik tegenwoordig geen reden bedenken om daar zelf aan te beginnen.

Het makkelijkste is een password manager te gebruiken.
Lethalis schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:08:
[...]

En na X aantal pogingen het account simpelweg blokkeren. En na elke poging een timeout inbouwen. En geblokkeerd is geblokkeerd, niet alsnog toestaan bij juist wachtwoord, anders kunnen ze alsnog blijven proberen etc.

Het beste is om hier een standaard framework voor te gebruiken die al die dingen voor jou doet (het salten en hashen van wachtwoorden met 10000+ iteraties, rules enforcen, alleen httpOnly en secure cookies gebruiken, automatisch blokkeren, goede session management met sessies die verlopen, enzovoorts).
Een account blokkeren omdat er een DoS attack op wordt uitgevoerd is geen goede methode op het te voorkomen, je maakt het alleen maar leuker om nog meer accounts te laten blokkeren..

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 26-12-2018 16:17 (38%)

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

BladeSlayer1000 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:05:
[...]

Weet niet of dit een goede en makkelijke manier is om wachtwoord te onthouden, ik zou jouw idee meer gebruiken als een soort recaptcha, al zou ik tegenwoordig geen reden bedenken om daar zelf aan te beginnen.

Het makkelijkste is een password manager te gebruiken.

[...]
Het was een grapje, niet te serieus nemen s.v.p (en al helemaal niet implementeren) :+

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True