[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
Hoe laat en welke baan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
@paragon Qualy 1 start om 20:00, vandaag staat Paul Ricard op het menu

[ Voor 9% gewijzigd door H-Alien op 27-05-2020 17:40 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
Net te laat klaar met werk. Had het wel leuk gevonden. Heerlijk circuit.

Ondertussen 2x een quickjoin geprobeerd, maar alleen maar wreckfest eerste aantal bochten... ben weer genezen van het online racen :S

[ Voor 48% gewijzigd door paragon op 27-05-2020 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat was een leuke race 1.. had voor het eerst een pace dat meekon voorin.. helaas spinde ik op plek 3 door een gele kerb.. totaal onverwacht.. ik dacht dat ik die kon nemen. Volgende week dinsdag weer een cup race met de Porsche @ Barcelona (en een dag later weer een funrace @ Silverstone met random weather).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vraagje. Stel een vriend komt langs en ik wil hem/haar ACC laten spelen. Dan heb ik een probleem. Want mijn score word instant verneukt waar ik weken hard aan gewerkt heb. Is er een manier om een vriend/vriendin dit spel te laten spelen zonder dat mijn SA score verneukt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

@j0ppie Denk dat je bij options - general - rating en/of online stats -> on/off dit voor elkaar krijgt.
En anders je internetkabel er even uit trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 29-05-2020 13:11 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 12:20
Dat werkt alleen met offline races, dus tegen AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iemand tips voor dit spel met een Trustmaster TMX Pro (Force Feedback) stuurwiel + pedalen?

Ik heb het even geprobeerd, maar ik ben echt een leek en draai dus continue rondjes om mijn as. Het schakelen doe ik via de flippers en als het goed is staat het stuur op 360 graden ingesteld.

Thanks. :)

@Grouchy Wordt die dan niet gesynchroniseerd zodra je weer online gaat? Bij de Xbox kun je uitloggen/inloggen als gast.. kun je niet een Gast account aanmaken op de PC en daarmee (tegen elkaar) spelen?

PS. Ben echt benieuwd volgende maand, dan komt hij naar de Xbox. Als het goed is hoef ik hem niet nog één keer aan te schaffen als je hem in de MS Store hebt gekocht?

[ Voor 39% gewijzigd door HollowGamer op 29-05-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
HollowGamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:27:
Iemand tips voor dit spel met een Trustmaster TMX Pro (Force Feedback) stuurwiel + pedalen?

Ik heb het even geprobeerd, maar ik ben echt een leek en draai dus continue rondjes om mijn as. Het schakelen doe ik via de flippers en als het goed is staat het stuur op 360 graden ingesteld.

Heb je traction control uit gezet? In ACC moet je dat echt aan hebben staan om fatsoenlijk te rijden.

Verder moet je het stuur niet op 360 graden instellen, maar gewoon op 900 (maar dit is niet de oorzaak lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

@HollowGamer Het werkte voor deze personen;

HomeFriends' ACC's test killing stats

HomeFriends' ACC's test killing stats

Niet geprobeerd maar misschien werkt een 2e Steam account en de 'family share' optie.

Of anders je vrienden offline laat spelen en de eerder genoemde opties gebruiken;

Rating:
Allow to turn off Rating for Singleplayer game modes. You can use this to protect your SA Rating, or just freeze your Ratings while you show Assetto Corsa Competitione to friends and family.
Please note that this intended to disable any kind of progress, including Track Medals and Special Event leaderboard entries.

Online Stats:
Allows to turn off Driver Statistik for Singleplayer game modes. You can use thiss to freeze your Statistics while you show Assetto Corsa Competitione to friends and family.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
j0ppie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:52:
Vraagje. Stel een vriend komt langs en ik wil hem/haar ACC laten spelen. Dan heb ik een probleem. Want mijn score word instant verneukt waar ik weken hard aan gewerkt heb. Is er een manier om een vriend/vriendin dit spel te laten spelen zonder dat mijn SA score verneukt wordt?
Anderen gaven het ook al aan, maar je kan rating instellen. Bijvoorbeeld multiplayer only. Als je offline rijdt gebeurd er niets met je rating.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 29-05-2020 14:43 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Luxicon schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Anderen gaven het ook al aan, maar je kan rating instellen. Bijvoorbeeld multiplayer only. Als je offline rijdt gebeurd er niets met je rating.
Thanks! Ik zal er naar kijken. Wist het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

jbbrans

Sinds gisteren ben ik online multiplayer aan het proberen, maar zijn er ook andere quickjoin banen dan alleen maar Monza? Mijn safety rating is ~70, ligt het daar misschien aan?
In preferences heb ik Monza op 0% staan en een aantal andere banen op 30-75%, toch ben ik 5 van de 5 keer terechtgekomen op Monza.

Vergeet dit, was waarschijnlijk toeval. Net op de nurburgring terecht gekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door jbbrans op 29-05-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:26
Humm gewoon met de standaard set up en difficulties kan ik op elk circuit het veld best bij houden maar op Kyalami kom ik gewoon een halve seconde te kort op de laatste :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
7sem10 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Heb je traction control uit gezet? In ACC moet je dat echt aan hebben staan om fatsoenlijk te rijden.

Verder moet je het stuur niet op 360 graden instellen, maar gewoon op 900 (maar dit is niet de oorzaak lijkt me).
Bedoel je stability control (is uitgedrukt in percentages)? Ik zie nergens TC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
@HollowGamer tc regel oa je via de setup

@nils7 wat zijn de standaard difficulties? Bij mij is Kyalami juist een baan waar ik de ai het hoogst instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik zie het, hij staat nu op 8/8.. nog altijd ben ik aan het spinnen.. hmm, heb ik nog andere settings nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
HollowGamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:17:
[...]

Bedoel je stability control (is uitgedrukt in percentages)? Ik zie nergens TC?
Tc kan je instellen via een assignment aan een knop. Bijvoorbeeld een knop op je stuur. Als je een draaiknop hebt Op je stuur kan je die ook gebruiken als je stuur ondersteunt wordt

Rechtsonder in je hud. Bovenste balk zie je bijvoorbeeld 3/8 staan. Staat die op Traction control 3 van de 8. Hoe hoger je gaat, hoe eerder Tc ingrijpt. Staat die op 1 dan grijpt die later in.

Ik zelf begon met 4 en soms 5. En dan langzaam aan minder instellen als je het gevoel hebt dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@StephanL Thanks! Ik merk nu wel weer het verschil, het is vooral met starten, misschien geef ik iets te veel gas?

Overigens heb ik een breakmod waardoor ik harder moet remmen, maar het duurt erg lang voordat de auto remt. Hoe heet deze instelling? In FM7 heet dat iets van break decel.

Edit: ziet erna uit dat ik de Brake Gamma daarvoor op 1.0 moet zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 29-05-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
HollowGamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Ik zie het, hij staat nu op 8/8.. nog altijd ben ik aan het spinnen.. hmm, heb ik nog andere settings nodig?
Das raar, denk dat je anders moet sturen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
HollowGamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:26:
@StephanL Thanks! Ik merk nu wel weer het verschil, het is vooral met starten, misschien geef ik iets te veel gas?

Overigens heb ik een breakmod waardoor ik harder moet remmen, maar het duurt erg lang voordat de auto remt. Hoe heet deze instelling? In FM7 heet dat iets van break decel.

Als je je gaspedaal instelt. Zie je aan de rechterkant van de balk een Pijltje wat naar beneden wijst. Klik daar op en er komen nog wat instellingen naar voren. Daar kan je je rempedaal verder fine tunen. Ik weet niet of je brake in kan stellen op meer dan 100 procent. Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
StephanL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:33:
[...]

Als je je gaspedaal instelt. Zie je aan de rechterkant van de balk een Pijltje wat naar beneden wijst. Klik daar op en er komen nog wat instellingen naar voren. Daar kan je je rempedaal verder fine tunen. Ik weet niet of je brake in kan stellen op meer dan 100 procent. Denk het niet.
https://www.reddit.com/r/...tizione_brake_adjustment/

Die andere slider lijkt voor de percentage hoe snel hij moet remmen, dit volgens mij om wanneer het pendaal input moet reageren?

Is het overigens normaal dat je moet remmen in tussenposes (om sneller stil te staan)?

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 29-05-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
HollowGamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:36:
[...]

https://www.reddit.com/r/...tizione_brake_adjustment/

Die andere slider lijkt voor de percentage hoe snel hij moet remmen, dit volgens mij om wanneer het pendaal input moet reageren?

Is het overigens normaal dat je moet remmen in tussenposes (om sneller stil te staan)?
Lijkt er op dat je met brake gamma je brake curve kan instellen. Misschien dat mensen online recommendend settings vooR je stuur en pedalen hebben. Zou die kopiëren en Daar vandaan experimenteren.

Welke auto gebruik je? Ik geloof dat de Astin en de Bentley bekend staan als beginners auto in ACC. Heeft te maken de balans in de auto. Staat ook op youtube een filmpje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
StephanL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:50:
[...]

Lijkt er op dat je met brake gamma je brake curve kan instellen. Misschien dat mensen online recommendend settings vooR je stuur en pedalen hebben. Zou die kopiëren en Daar vandaan experimenteren.

Welke auto gebruik je? Ik geloof dat de Astin en de Bentley bekend staan als beginners auto in ACC. Heeft te maken de balans in de auto. Staat ook op youtube een filmpje over.
Ben er inderdaad net achter gekomen dat je bepaalde instellingen moet veranderen zoals de Gain (75%) en Steer Lock (360C) en Brake Gamma (1.0) als je deze ook hebt ingesteld op het Control Panel van de Trustmaster TMX Pro (de globale settings). Nu is het allemaal een stuk beter. :)

Ik ben pas begonnen met de eerste practice in CM, is dat geen Lambo? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
HollowGamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Ben er inderdaad net achter gekomen dat je bepaalde instellingen moet veranderen zoals de Gain (75%) en Steer Lock (360C) en Brake Gamma (1.0) als je deze ook hebt ingesteld op het Control Panel van de Trustmaster TMX Pro (de globale settings). Nu is het allemaal een stuk beter. :)

Ik ben pas begonnen met de eerste practice in CM, is dat geen Lambo? :9
Jip.

Veel succes met acc :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01 13:23
Voor de mensen die hem nog niet hadden; 48 uur met 50% korting.

https://store.steampowere...setto_Corsa_Competizione/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
@replay11nl Jammer van je race, ik denk dat jullie er beiden weinig aan kunnen doen. Vanuit zijn perspectief lijkt het net alsof je tegen zijn voorkant aanrijdt (je verschijnt rechts ineens in beeld en stuur naar de buitenkant van de baan). En vanuit jou alsof hij je lomp langs je heen probeert te komen en je aantikt.

Het is wel heel zuur als dat moet gebeuren met zo'n race evenement. Ik zie net dat Racedepartment deze race uitzendt met commentaar.

https://www.twitch.tv/racedepartment
Live from Nürburgring with Vicki Butler-Henderson (Fifth Gear), Martin Haven (Eurosport) and Paul Jeffrey (RaceDepartment)

[ Voor 33% gewijzigd door Luxicon op 30-05-2020 21:19 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsfortyseven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 16:57
Luxicon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:15:
@replay11nl Jammer van je race, ik denk dat jullie er beiden weinig aan kunnen doen. Vanuit zijn perspectief lijkt het net alsof je tegen zijn voorkant aanrijdt (je verschijnt rechts ineens in beeld en stuur naar de buitenkant van de baan). En vanuit jou alsof hij je lomp langs je heen probeert te komen en je aantikt.

Het is wel heel zuur als dat moet gebeuren met zo'n race evenement. Ik zie net dat Racedepartment deze race uitzendt met commentaar.

https://www.twitch.tv/racedepartment

[...]
Van buitenaf zag het er inderdaad ongelukkig uit. Na uitvoerig bestuderen van de replay valt er geen andere conclusie te trekken dat hij erg fout zat. Was vanaf het 1e contact vol gas en stuurt zelfs naar buiten bij het 2e contact waardoor ik de muur in ging :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsfortyseven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 16:57
Hij heeft overigens een DT gekregen tijdens de race zag ik achteraf, dus een schrale troost. Volgende week sportieve revanche nemen, ondanks de 52kg ballast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:08
Thanks
Accc gedownload. wil hem opstarten. krijg ik deze foutmelding
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z8gVnQR.jpg.
pc al eens opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:08
Accc zojuist verwijderd en terugbetaalverzoek gedaan op steam helaas. Ook na spel opnieuw installeren blijf ik foutmelding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Sjoerd102 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Thanks
Accc gedownload. wil hem opstarten. krijg ik deze foutmelding
[Afbeelding].
pc al eens opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.
Geen idee wat dat is, maar die melding heb ik heel soms. Wanneer ik in een server zit en 'lost connection' krijg (dus de verbinding met de server kwijt ben) en vervolgens er weer in wil. Ook na herstart van ACC. Maar goed, op een moment erna (geen idee hoe en wat precies) crasht het spel niet meer. Misschien door een andere server in te gaan, of single player, of een computer herstart, geen idee.

Misschien was de error bij mij anders - geen crt - maar daar lees ik dit over:
had the same problem did exactly what you did ,found out the crt.dll file was missing from system32, it worked for me when install the crt dll file ,works without any problem,put the dll file in your /windows/system32 folder
Waarschijnlijke deze: api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 02-06-2020 23:11 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ik had net de uitverkoop gemist dus ging ik het via een key shop gekocht... als ik 30min had gewacht had ik het ook gevonden op de volgende locatie... en ook beetje betaald aan een goed doel...

https://www.humblebundle....ssetto-corsa-competizione

24eu.

Ik wacht nog op mijn spullen, maar voor nu rijd ik nog met mn xbox controller (alle assist on anders no-go) en het gaat nog best goed, buitengewon goed. Alleen ja, mis het finesse van een stuur en pedaal. Wordt hopelijk binnenkort opgelost ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Simply1337 op 03-06-2020 09:36 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 18:06
Simply1337 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:23:
ik had net de uitverkoop gemist dus ging ik het via een key shop gekocht... als ik 30min had gewacht had ik het ook gevonden op de volgende locatie... en ook beetje betaald aan een goed doel...

https://www.humblebundle....ssetto-corsa-competizione

24eu.

Ik wacht nog op mijn spullen, maar voor nu rijd ik nog met mn xbox controller (alle assist on anders no-go) en het gaat nog best goed, buitengewon goed. Alleen ja, mis het finesse van een stuur en pedaal. Wordt hopelijk binnenkort opgelost ;)
Ik heb hem gisteren inderdaad ook voor €22,68 via een Key shop gekocht. Was ook net te laat vh weekend bij Steam. Omdat ik mijn oude stuurtje verkocht had, ook even getest met Xbox One controller, en dat ging verbazingwekkend genoeg vrij oke (inderdaad ook wel met de meeste assists aan en de controllerinstellingen licht getweaked en aangepast). Wat mij vooral nu opviel is het geluid. Wat is dat goed gedaan in ACC! :9~
Vanavond m'n nieuwe stuur (T300 Ferrari GTE) proberen als ie binnen is.
En dan wellicht met de tijd meedoen met een/de competitie van Tweakers. Lijkt me wel leuk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20
OMG! :o .. gister 2x een regen race gereden .. de eerste race regende het flink ..
2e kwalificatie was het een complete wolkbreuk :+

Afbeeldingslocatie: https://www.noorderweer.nl/wp-content/uploads/2016/06/Schermafbeelding-2016-06-14-om-10.02.17.png

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-06-2020 09:14 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:13

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:51:
OMG! :o .. gister 2x een regen race gereden .. de eerste race regende het flink ..
2e kwalificatie was het een complete wolkbreuk :+

[Afbeelding]

[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 2x20min Sprint Race @Paul Ricard - LIVE in VR!! With Oculus Rift S]
Haha het kan nog erger, er spinde iemand een eindje voor me in de quali en hij kwam ongeveer 2 seconden voor mijn neus de baan op. Dus de laatste 2 ronden zag ik de baan nauwelijks meer en mijn voorganger de helft van de tijd ook niet. :P (hij was ook ongeveer even snel dus inhalen zat er niet in). Uiteindelijk als 4e gekwalificeerd.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Het was maar goed dat iemand @Discord meldde dat het weleens kon gaan regenen.. ik was een uur voor de FP Silverstone opgegaan om een regensetup te maken. Dat was gelukt.. race 1 ging goed (2e), maar de banden waren een halve race lang roodgloeiend (37.x PSI), omdat de baan opdroogde.. @Alfa90_Buttje had een pitstop gemaakt, maar het duurde enige tijd voordat daar voordeel van was, dus voor een race van 20 minuten kon dat niet uit. Anderzijds, de wets hielden het veel beter vol dan ik gedacht had. Ze bleven aardig de pace volhouden. Ik had verwacht dat ze 1)) veel meer zouden gaan glijden of 2)) een klapband zou krijgen.

Tijdens de 2e kwalificatie merkte ik dat de setup niet geschikt is voor een complete wolkbreuk.. op rechte stukken gleed de auto vanzelf links / rechts. Gelukkig was de setup met een paar aanpassingen in orde voor de race, maar startte ergens achteraan, omdat ik geen tijd gezet had. Maar ook deze race was erg leuk (7e). :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Ik ga gewoon mijn snelste tijden rustig bijhouden.. en din de toekomst maar es kijken hoe dat verloopt met een stuur.

Mijn beste rondetijden met een Xbox-controller
Speeltijd: 11 uur

Brands Hatch '18: 1.28.428
Monza '18: 1.54.063
Zolder '18: 1.34.899
Zandvoort: 1.43.702
Spa Francorchamps: 2.27.639
Paul Ricard '18: 2.03.573 [Event Hotlap]
Brands Hatch: 1.27.267

Vloeienste rit was van zolder en brands hatch

maar er zit nog zoveel tijd in.. vooral in het "insturen" van bochten. (alonso stijl in '05/'06) en handmatig schakelen scheelt ook tiendes
Volgende week of die week erop krijg ik mijn stuur.. dus tot die tijd circuits verder leren om consistent te rijden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 04-06-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Simply1337 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:18:
Ik ga gewoon mijn snelste tijden rustig bijhouden.. en din de toekomst maar es kijken hoe dat verloopt met een stuur.

Mijn beste rondetijden met een Xbox-controller
Speeltijd: 11 uur

Brands Hatch '18: 1.28.428
Monza '18: 1.54.063
Zolder '18: 1.34.899
Zandvoort: 1.43.702
Spa Francorchamps: 2.27.639
Paul Ricard '18: 2.03.573 [Event Hotlap]
Brands Hatch: 1.27.267

Vloeienste rit was van zolder en brands hatch '18

maar er zit nog zoveel tijd in.. vooral in het "insturen" van bochten. (alonso stijl in '05/'06) en handmatig schakelen scheelt ook tiendes
Volgende week of die week erop krijg ik mijn stuur.. dus tot die tijd circuits verder leren om consistent te rijden :P
Herkenbaar!!

Ik zit nu ook nog te wachten op mijn stuurtje, en ben ook benieuwd wat de verschillen zijn. Het zal ook wel ff wennen zijn!
Ik ben nu voornamelijk met iracing bezig maar ACC heb ik ook best wel wat uurtjes inzitten, maar blijft lastig met controller.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Ik heb gisteravond even kort mijn T300 Ferrari GTE getest, en een online race in ACC geprobeerd.
Kreeg het bij de 2e chicane op Monza aan de stock met een (denk ik) Italiaan, die me er half af beukte, maar gelukkig kon ik door achter hem aan. De volgende ronde bij dezelfde chicane rem ik een tikkie te laat en beuk hem eigenlijk op dezelfde manier eraf, maar hij spint vervolgens en heeft schade. Vervolgens wachtte hij me tot 2 keer toe op op t circuit om me eraf te beuken. 1e keer mislukt het hem en tikte ik hem meer aan dan hij mij, waardoor hij in de vangrail eindigt. De 2e keer wordt ik compleet weggevaagd en allerlei schade. complete T-bone actie op hoge snelheid. Vervolgens allerlei irritante en vervelende berichten over de messenger etc.
Had eigenlijk gehoopt op dat er in ACC wel schappelijkere mensen zouden mee rijden, maar dit is meer F1 2018 kiddo's style zeg maar. Nog meer mensen met zulke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:48
Even je security rating omhoog brengen en je bent vanzelf van deze mannen af die iets te compenseren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Boinkie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:42:
Even je security rating omhoog brengen en je bent vanzelf van deze mannen af die iets te compenseren hebben.
Dat vermoeden had ik inderdaad zelf ook al.
Nog tips om dat goed (en hopelijk snel) ook te doen?
Gewoon kwestie van races tegen AI rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
gewoon wat langere races rijden zonder brokken te maken helpt en relatief in de buurt van iemand rijden.. dus singeplayer of multiplayer is prima.

SP is wat makelijker heb ik gemerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 04-06-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Simply1337 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:49:
gewoon wat langere races rijden zonder brokken te maken helpt en relatief in de buurt van iemand rijden.. dus singeplayer of multiplayer is prima.

SP is wat makelijker heb ik gemerkt.
Thanks voor de tip. Ga ik daar mee aan de gang.

Is er ook nog een (vaste) groep Tweakers die gezamenlijk op gezette tijden rijdt oid, waar ook "losse flodders" zoals ik af en toe eens bij kunnen aanhaken voor de lol?
Ik lees her en der wel eens wat, maar ben er nog niet helemaal uit wat t precies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Djuroen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:39:
Ik heb gisteravond even kort mijn T300 Ferrari GTE getest, en een online race in ACC geprobeerd.
...
Had eigenlijk gehoopt op dat er in ACC wel schappelijkere mensen zouden mee rijden, maar dit is meer F1 2018 kiddo's style zeg maar. Nog meer mensen met zulke ervaringen?
Niet meteen oordelen na 1 online race.
Uiteraard is er de kans dat je vervelende mensen tegenkomt, er schijnt zelf een irritante cheater CP races te verpesten.
Maar laat je plezier niet vergallen door zulke mensen. Gelukkig zijn de serieuze racers nog altijd in de meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:10:
[...]

Niet meteen oordelen na 1 online race.
Uiteraard is er de kans dat je vervelende mensen tegenkomt, er schijnt zelf een irritante cheater CP races te verpesten.
Maar laat je plezier niet vergallen door zulke mensen. Gelukkig zijn de serieuze racers nog altijd in de meerderheid.
Ik laat me ook zeker niet uit t veld slaan hoor! 😁
Daar is t te leuk voor 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Djuroen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Thanks voor de tip. Ga ik daar mee aan de gang.

Is er ook nog een (vaste) groep Tweakers die gezamenlijk op gezette tijden rijdt oid, waar ook "losse flodders" zoals ik af en toe eens bij kunnen aanhaken voor de lol?
Ik lees her en der wel eens wat, maar ben er nog niet helemaal uit wat t precies is.
https://discord.gg/vhaJSeH weet niet zeker of de invite link nog werkt maar anders even @PRM2D4 Dm’en

Dit is discord van SRHI, waar ook een hoop tweakers opzitten. Er zijn fun races op de woensdagen en op de dinsdagen zijn er 2 kampioenschappen die elkaar afwisselen.

Het algemene GT3 kampioenschap is vol maar de Porsche cup heeft nog plaats.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
CoronelHimself schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:03:
[...]

https://discord.gg/vhaJSeH weet niet zeker of de invite link nog werkt maar anders even @PRM2D4 Dm’en

Dit is discord van SRHI, waar ook een hoop tweakers opzitten. Er zijn fun races op de woensdagen en op de dinsdagen zijn er 2 kampioenschappen die elkaar afwisselen.

Het algemene GT3 kampioenschap is vol maar de Porsche cup heeft nog plaats.
Thanks! Zal eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Djuroen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Thanks! Zal eens kijken.
Dat van hierboven over Silverstone, zijn races via daar (SRHI). Aankomende woensdag is er een funrace op Spa (2 nachtraces van 2 x 20 minuten). Een week later is er op dinsdag een cup race, weer Spa, maar dan met de Porsche Cup.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Luxicon schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:38:
Het was maar goed dat iemand @Discord meldde dat het weleens kon gaan regenen..
Dat zal moi geweest zijn. Normaal draaien we de races altijd met cloud 0.2, rain 0.2 en randomness op 1. Maar goed dat resulteerde eigenlijk altijd in een volledig droge race. Dus ik dacht ik gooi randomness eens omhoog naar 4 en voila :D Nu is 20 minuten beetje kort voor echt variatie in de race maar goed was iig meer random dan normaal ;)

Alleen beetje jammer dat mijn pc crashte en qualy daardoor bijna te laat begon. Gelukkig is Chris er nog. Zit tegenwoordig met training tot 19:30 dus dan is het een beetje vroeg klaar zetten, naar huis racen om precies voor 8 uur thuis te zijn om te checken of alles nog loopt en hopen dat de pc ondertussen niet gecrasht is. Beetje lastig om dan zelf ook nog mee te rijden.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krs-1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 12:23
Kleine kans, maar nooit geschoten is altijd mis.

Ik zoek een teammate voor zaterdag nadat mijn maatje zich helaas heeft moeten afmelden voor de 4 uur van zandvoort op DC simracing. Er is een driverswap om het uur, dus er zal twee uren gereden moeten worden. Aanvang qualy is zeven uur.

Mocht iemand zin hebben om rondjes te rijden hoor ik het graag in een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 19:18
Voor de LRR ACC NL league zijn 3 openingen voor nieuwe deelnemers ontstaan.

We hebben 6 van de 15 races voor dit seizoen gehad en het kampioenschap is nog lang niet beslist. De eerst volgende race zal maandag 8 juni op Suzuka zijn.

Hoe meer deelnemers op de grid hoe interessanter de races. De huidige rijders hebben de intentie om netjes te rijden en zijn van verschillende niveaus waardoor er voor iedereen uitdaging ontstaat.

Aanvullende informatie, aanmelden, discord, etc, via Last Row Racing.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• H-Alien
Awesome! We hebben met SRHI een vijftal teams ingeschreven voor de PPR Esport 12h Endurance (charity event om geld op te halen voor onderzoek naar Huntington's disease), blijkt dat ook zo ongeveer alle grote Youtube drivers meedoen! Dan Suzuki, Jardier, Unleashed Drivers, Chris Haye, Dave Perrel (zijn Coach Acadamey iig) en dan een paar gastjes uit NL, BE en UK dus :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1oO5nSmYxfsm71wa-a-hbdodqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tU6nPPYfwcBvTHBhnD4RPXh1.jpg?f=user_large

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@H-Alien veel succes in Tier 1 dan :+ .. wij gaan wel in tier 2 :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borundil
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-08 07:29
Sinds de Steam-korting van eind mei, ben ik ook eindelijk begonnen aan ACC. Ik was eerst wat huiverig, omdat ik AC niet denderend vond. Leuk om zo nu en dan op te starten, reed goed, maar miste de beleving. Blij dat ik toch Competitizione gekocht heb: ik vermaak me er ontzettend mee. Toch zijn er sommige zaken die ik niet altijd even helder vind. Hoe de ratings nu precies werken, lijkt soms uit de dikke duim gezogen te worden. Zo schoot in het begin een keer mijn SA rating ineens naar 27, waarna een ronde later die weer op het oude niveau stond van 9 en begrijp ik de stats-pagina niet. Hieronder heb ik een screenshot bijgevoegd na mijn meest recente speelsessie.

De situatie is dat de statistieken niet compleet worden geüpdate - zo lijkt het. Ik heb zo net op Misano in een online hotjoin-sessie een tweede plek gehaald, maar zie die niet terug in mijn statistieken. Daarentegen zie ik wel dat aantal (in)valid laps, aantal kilometers en mijn snelste tijd bijgewerkt worden. Hoe zit dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0zAKEwwxNKLFGKsPNs5EFtxpJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ab8hcw7CPihAb4tvh06tOMVa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Alfa90_Buttje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:25:

@H-Alien veel succes in Tier 1 dan :+ .. wij gaan wel in tier 2 :P
Ssstt we hoeven niemand te vertellen dat maar 1 van de 5 teams in Tier 1 zit :+ en ik dus niet :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Borundil die stats zijn mij ook een raadsel, lijkt erop dat ze niet altijd meteen worden geüpdatet. Geeft ook tijdstippen aan die nergens op slaan (4 hours ago, terwijl ik toen helemaal niet gereden hebt bv). Kortom daar kan je weinig mee.

Wat betreft safety rating het aris.drives een keer goede uitleg op zijn youtube gegeven. Kan hem zo snel niet vinden maar kan je even opzoeken.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borundil
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-08 07:29
@H-Alien Dank, was er dankzij dit topic ook al enigszins achter gekomen hoe de scores nu precies werken en hoe aan te passen is welke zichtbaar tijdens het rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Borundil schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:20:
@H-Alien Dank, was er dankzij dit topic ook al enigszins achter gekomen hoe de scores nu precies werken en hoe aan te passen is welke zichtbaar tijdens het rijden!
Voor online op auto en op track competence als je medailles nodig hebt en wilt zien wat daar voor nodig is (clean rijden, meer niet eigenlijk)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Borundil schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:37:
Sinds de Steam-korting van eind mei, ben ik ook eindelijk begonnen aan ACC. Ik was eerst wat huiverig, omdat ik AC niet denderend vond. Leuk om zo nu en dan op te starten, reed goed, maar miste de beleving.
typisch .. echt een wereld spel en onwijs veel gereden O+
Blij dat ik toch Competitizione gekocht heb: ik vermaak me er ontzettend mee. Toch zijn er sommige zaken die ik niet altijd even helder vind. Hoe de ratings nu precies werken, lijkt soms uit de dikke duim gezogen te worden. Zo schoot in het begin een keer mijn SA rating ineens naar 27, waarna een ronde later die weer op het oude niveau stond van 9
zie het als een voortschrijdend gemiddelde :)

Dus de linkerkant zal het eerst verdwijnen en rechts schuiven je nieuwe resultaten naar binnen. Heb je een slechte reeks gehad, zul je eerst weer wat nette races moeten draaien om die slechte resultaten te laten wegvallen. Ik heb op ruim 9100 gestaan, maar sta momenteel weer op 8890 ofzo .. misschien kun je het, het beste maar negeren. De helft van de tijd kan ik ze niet eens oproepen ..
en begrijp ik de stats-pagina niet. Hieronder heb ik een screenshot bijgevoegd na mijn meest recente speelsessie.

De situatie is dat de statistieken niet compleet worden geüpdate - zo lijkt het. Ik heb zo net op Misano in een online hotjoin-sessie een tweede plek gehaald, maar zie die niet terug in mijn statistieken. Daarentegen zie ik wel dat aantal (in)valid laps, aantal kilometers en mijn snelste tijd bijgewerkt worden. Hoe zit dat?

[Afbeelding]
grappig .. ik zal het eens in de gaten houden. B)

[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-06-2020 08:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Zelfde hier. tijden worden amper bijgehouden.

Dit is wat ik heb gevonden (even registreren)

werkt fantastisch.. eerst dit opstarten voordat je acc opstart en dan neemt het alle sessie op.

https://www.racedepartmen...-results-companion.28298/

eerste keer opstart: port 9000 en "asd' voor biede wachtwoorden, staat ook in het waarschuwingsschem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Simply1337 held !! _O_

misschien vanavond nog gauw ff installeren voor de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Borundil schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:37:
Sinds de Steam-korting van eind mei, ben ik ook eindelijk begonnen aan ACC. Ik was eerst wat huiverig, omdat ik AC niet denderend vond. Leuk om zo nu en dan op te starten, reed goed, maar miste de beleving. Blij dat ik toch Competitizione gekocht heb: ik vermaak me er ontzettend mee. Toch zijn er sommige zaken die ik niet altijd even helder vind. Hoe de ratings nu precies werken, lijkt soms uit de dikke duim gezogen te worden. Zo schoot in het begin een keer mijn SA rating ineens naar 27, waarna een ronde later die weer op het oude niveau stond van 9 en begrijp ik de stats-pagina niet. Hieronder heb ik een screenshot bijgevoegd na mijn meest recente speelsessie.

[Afbeelding]
Precies dit heb ik dus ook. Ik weet zeker dat ik t niet gedroomd heb en toch echt races gedaan heb op bepaalde circuit, maar in die lijst staat gewoon overal nul bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
als je bij My driver drukt zie je "stats" gedrukt links boven, maar is niet zo. druk er nogmaals en dan zie je het echte stats scherm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
vet.. net mn stuurtje ontvangen ook meteen uitgeprobeerd.

op zandvoort:
met controller met 4 uur speeltijd?: 1:41.7
met stuur na 5 ronden: 1:40.2.

wtf.

afstelling is gewoon nog ruk en heb mn stuurstand nog niet... maar damn ik heb er zin in dit. voelt zooo goed.

even een vraagje:
Welke versterking gebruiken jullie voor jullie stuur? (ik heb TM TX/T300) 75%? of gewoon 100? wil hem wel graag lang behouden zonder de motor te oververhitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Vermakelijke race gereden vanavond op Barcelona :P

Van 6 naar 5 na even 4e te hebben gelegen na de beruchte crash.. hele stomme fout tijdens de pitstop, dus 5e anders 4e. Daarna nog even geoefend voor Spa morgen in het donker. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Lekker Klaas! Die beruchte crash was ook echt lachen om te zien, was precies het moment dat Chris een disconnect had dus die zie je nog even vol door het beeld en dwars door de pitstraat en binnenterrein heen ploegen :D

Was bij mij een beetje een mweh race.Merkte in de formation lap dat mijn stuur niet helemaal lekker vast zat. Heb net een week die CSW v2.5 en een P1 wheel. Die laatste heeft echter een best wel mwah koppelstuk (geen fatsoenlijke quick release ofzo) met een schroefje dat blijkbaar beetje losgekomen was. Met de hand nog geprobeerd vast te draaien maar was het niet helemaal. Maakte het precies insturen beetje lastig zeg maar :)

Daarna in lap 1 Patrick die spint, kon hem in eerste instantie ontwijken maar was te krap qua ruimte waardoor Edwin Jut en ik elkaar raakte en ik alsnog vol de flank in knalde. Kon niemand wat aan doen maar wel onhandig zo'n klapperende motorkap.

Daarna nog een momentje met Frans die in de 90 graden linksaf een mega uitrem actie probeerde. Ik had er weinig last van maar Frans had zichzelf volgens mij wel de rondte in getikt. Paar rondjes later Patrick die me op hetzelfde punt even een kontje gaf waardoor ik wel spinde. Voorkant wagen was al brak, nu de achterkant ook voor de balans zeg maar :)

Uiteindelijk best leuke gevechten gehad met Xander en Hessel. Vooral met Xander was weer leuk, net als met de cup race. Ik denk wel dat ik sneller was maar hij verdedigd goed, op het randje maar fair waardoor het gewoon lastig wordt. Besloten maar iets eerder de pits in te duiken om hem op die manier te passeren wat lukte. Uiteindelijk in gevecht met Hessel ineens een raar moment waar ik hem er volledig afbeuk. Snapte er geen snars van en meteen daarna een disconnect. Blijkt dat ik Hessel überhaupt niet heb geraakt en dat het client side aan mijn kant zat vanwege de disconnect.....

[ Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 10-06-2020 08:56 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@H-Alien dat klinkt idd als een erg bewogen race! Zonde man.. Vond het wel even lekker een clean race te rijden zonder enig contact .. ergens wat saai, maar wel even fijn voor de afwisseling :D

Vanavond Spa :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Simply1337 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:56:
vet.. net mn stuurtje ontvangen ook meteen uitgeprobeerd.

op zandvoort:
met controller met 4 uur speeltijd?: 1:41.7
met stuur na 5 ronden: 1:40.2.

wtf.

afstelling is gewoon nog ruk en heb mn stuurstand nog niet... maar damn ik heb er zin in dit. voelt zooo goed.

even een vraagje:
Welke versterking gebruiken jullie voor jullie stuur? (ik heb TM TX/T300) 75%? of gewoon 100? wil hem wel graag lang behouden zonder de motor te oververhitten
Wat een verschil he, qua tijd. Viel mij wel op dat ACC best ok te doen is met controller, maar dat je inderdaad met een stuur wel echt veel constanter bent en meer controle hebt (uiteraard).

Ik heb her-en-der gelezen/gezien dat veel de TX/T300 op 80 a 90 % zetten qua FF, om er geen overbelasting op te veroorzaken. Hoewel je soms ook leest dat ze dan alsnog wel eens stuk raken. Dus wat wijsheid is??? Ik zou zeggen: veel plezier er mee hebben en als dat op 80/90% kan, scheelt dat altijd iets, lijkt me dan.

Ik heb zelf de T300 vorige week geprobeerd, na een tijdje de TMX FF te hebben gebruikt. De T300 bleek een gebruikt (of B-)model te zijn, dus teruggestuurd.
Toen voor mezelf als troost de Fanatec CSL Elite PS4 besteld. Gisteren binnen gekregen. Heel ander stuur, met meer power en feedback (maar dat mag voor die prijs ook wel). Gebruik daarbij nog wel mijn Thrustmaster T3PA pedalen via een USB adapter direct op de PC. Die werken gewoon heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:23
Djuroen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Wat een verschil he, qua tijd. Viel mij wel op dat ACC best ok te doen is met controller, maar dat je inderdaad met een stuur wel echt veel constanter bent en meer controle hebt (uiteraard).

Ik heb her-en-der gelezen/gezien dat veel de TX/T300 op 80 a 90 % zetten qua FF, om er geen overbelasting op te veroorzaken. Hoewel je soms ook leest dat ze dan alsnog wel eens stuk raken. Dus wat wijsheid is??? Ik zou zeggen: veel plezier er mee hebben en als dat op 80/90% kan, scheelt dat altijd iets, lijkt me dan.

Ik heb zelf de T300 vorige week geprobeerd, na een tijdje de TMX FF te hebben gebruikt. De T300 bleek een gebruikt (of B-)model te zijn, dus teruggestuurd.
Toen voor mezelf als troost de Fanatec CSL Elite PS4 besteld. Gisteren binnen gekregen. Heel ander stuur, met meer power en feedback (maar dat mag voor die prijs ook wel). Gebruik daarbij nog wel mijn Thrustmaster T3PA pedalen via een USB adapter direct op de PC. Die werken gewoon heel fijn.
Ik heb ook de TM TMX Pro en een Xbox Elite Controller. Omdat ik het stuurtje altijd teveel gedoe vind gebruik ik voor 95% de controller en dat gaat best redelijk. Ik ben al niet de snelste maar haal bijvoorbeeld op Zandvoort met de Ferrari 1.38.2. Als ik het stuurtje wel gebruik merk ik dat ik ook niet echt sneller ben. Alleen is de beleving anders. Ik denk dat je echt constant met stuur moet rijden om daar aan te wennen en dat je dan uiteindelijk snellere rondetijden kunt neerzetten omdat je inderdaad toch netter en constanter kunt rijden.

@Simply1337 veel plezier met je nieuwe stuur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djuroen
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:51:
@H-Alien dat klinkt idd als een erg bewogen race! Zonde man.. Vond het wel even lekker een clean race te rijden zonder enig contact .. ergens wat saai, maar wel even fijn voor de afwisseling :D

Vanavond Spa :)B
Leuk om de race (in snips) terug te kijken. Binnenkort haak ik graag eens aan for een funrace (eerst nog maar even oefenen met het nieuwe stuur en alles goed instellen etc.).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• H-Alien
Djuroen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Leuk om de race (in snips) terug te kijken. Binnenkort haak ik graag eens aan for een funrace (eerst nog maar even oefenen met het nieuwe stuur en alles goed instellen etc.).
Ik zal eens kijken of ik een eigen highlights video kan maken. Door de disconnect ook geen highlights kunnen opslaan (maar die mist de actie sowieso vaak).

Voor de liefhebbers, vanavond funrace op Spa. Eerste race (20 minuten) rijdend vanaf zonsondergang de nacht in. De tweede race (20 minuten) vanuit de nacht richting zonsopkomst. Server wachtwoord via Discord (zie sig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiJeYfd16yMSL9lJP9coH2wfNuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BTGlcC2sksKApQsjp8gnc1V.jpg?f=fotoalbum_large

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Ik heb me aangemeld bij de Discord.

Kom van PS4 (GT Sport) af en speel sinds 2 weken ACC.

Ik zal vanavond hopelijk voor het eerst joinen, op dit moment is mijn SA 70+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:50:
Voor de liefhebbers, vanavond funrace op Spa. Eerste race (20 minuten) rijdend vanaf zonsondergang de nacht in. De tweede race (20 minuten) vanuit de nacht richting zonsopkomst. Server wachtwoord via Discord (zie sig)
Ziet er echt vet uit op Spa !! O+

jammer dat de 12H endurance daar niet is maar op Silverstone -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Mee eens @Alfa90_Buttje, Silverstone is ook maar een kort baantje dus dat wordt flink blauwe vlaggen in de gaten houden....ahumm kuch ik bedoel natuurlijk flink achterblijvers ontwijken.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@H-Alien op Tier 1 wel ja met Jardier en Nils o.a. :+

Wij gaan lekker cruisen in Tier 2 :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Ik verwacht daar ook nog wel wat tijdsverschillen, worden op zo'n baantje leuke drukke rondjes gok ik :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37
Heren, ik ben weer eens een paar rondjes in ACC wezen rijden vandaag. Gewoon wat losse race's tegen AI, maar ik mis mijn timing screen. Die app wat links onder aangeeft hoeveel tijd er tussen jezelf en de andere op de baan zit. Heb al overal gekeken in de settings maar ik kan niets vinden wat dat toggle'd oid. Heb alleen SP geprobeerd en geen career of MP tho, kan natuurlijk zijn dat het niet in SP zit (wat me vreemd lijkt). Iemand een idee hoe ik dit tevoorschijn tover? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 10-06-2020 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:50
@Pyr0_ ik denk dat je even door je mfd moet bladeren :). Kan zijn dat je per ongeluk een toets of knop hebt aangeraakt die er voor zorgt dat de mfd weg is. Even in je settings kijken welke toets dit bij je is.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djuroen
Pyr0_ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:56:
Heren, ik ben weer eens een paar rondjes in ACC wezen rijden vandaag. Gewoon wat losse race's tegen AI, maar ik mis mijn timing screen. Die app wat links onder aangeeft hoeveel tijd er tussen jezelf en de andere op de baan zit. Heb al overal gekeken in de settings maar ik kan niets vinden wat dat toggle'd oid. Heb alleen SP geprobeerd en geen career of MP tho, kan natuurlijk zijn dat het niet in SP zit (wat me vreemd lijkt). Iemand een idee hoe ik dit tevoorschijn tover? :)
Bij mij is dat de “select” knop zeg maar van “start/select”. Daar wissel je mee door t scherm.
In de instellingen bij knoppen configuratie moet dat ergens wel duidelijk omschreven staan. Kan straks later nog wel even kijken voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
H-Alien schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:30:
Mee eens @Alfa90_Buttje, Silverstone is ook maar een kort baantje dus dat wordt flink blauwe vlaggen in de gaten houden....ahumm kuch ik bedoel natuurlijk flink achterblijvers ontwijken.
Dat zal reuze meevallen lijkt me. Stel er zit een seconde verschil in pace. Dan duurt het zo'n 120 ronden voor ze je lappen = 1x per 4 uur. Tussen de 30-37 auto's op een circuit van ca 2 minuten, moet goed te doen zijn. Opletten gaat uiteraard belangrijk zijn, maar dat geldt altijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Zojuist 2x 20 minuten gereden op Spa :)
Eerste race van avond naar nacht. 2e race van nacht naar morgen (in 20 minuten) :+

Had niet de pace helemaal lekker te pakken. Eerste qualy eerste ronde te voorzichtig, 2e rond vern**kt en 3e ronde werd hem ook niet dus een 2:21nogwat en als 11e gestart. Toch 5e gefinished? Dus dat is dan wel weer prima.

De 2e race was beter, betere qualy, 4e tijd met een 2:19:8 ofzo, nog niet om over naar huis te schrijven, maar in het daglicht kijkt toch beter dan in de nacht, dus dat zal er wel mee te maken hebben. Maar de race direct Patric Tractor gepakt in Eau Rouge en daarna achter 2 Audi's aangereden. Maar die reden zulke snelle tijden in de qualy dus ik dacht dat ze direct zouden verdwijnen maar vreemd genoeg de 2e audi toch nog enige tijd kunnen plagen, maar na de pitstop van Patrick die gecrasht was in Eau Rouge en met een ronde achterstand exact weer achter mij opdook, zorgde ervoor dat ik teveel in de spiegels aan het kijken was en de aansluiting definitief verloor. Toen Patrick er een 2e keer vanaf ging was het gat al 6+ seconden dus dat werd uitrijden. Maar 3e dus. Top :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-06-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:44:
Zojuist 2x 20 minuten gereden op Spa :)
Eerste race van avond naar nacht. 2e race van nacht naar morgen (in 20 minuten) :+

Had niet de pace helemaal lekker te pakken. Eerste qualy eerste ronde te voorzichtig, 2e rond vern**kt en 3e ronde werd hem ook niet dus een 2:21nogwat en als 11e gestart. Toch 5e gefinished? Dus dat is dan wel weer prima.

De 2e race was beter, betere qualy, 4e tijd met een 2:19:8 ofzo, nog niet om over naar huis te schrijven, maar in het daglicht kijkt toch beter dan in de nacht, dus dat zal er wel mee te maken hebben. Maar de race direct Patric Tractor gepakt in Eau Rouge en daarna achter 2 Audi's aangereden. Maar die reden zulke snelle tijden in de qualy dus ik dacht dat ze direct zouden verdwijnen maar vreemd genoeg de 2e audi toch nog enige tijd kunnen plagen, maar na de pitstop van Patrick die gecrasht was in Eau Rouge en met een ronde achterstand exact weer achter mij opdook, zorgde ervoor dat ik teveel in de spiegels aan het kijken was en de aansluiting definitief verloor. Toen Patrick er een 2e keer vanaf ging was het gat al 6+ seconden dus dat werd uitrijden. Maar 3e dus. Top :)

[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 2x20min Sprint Race in the EVENING&MORNING @Spa (B) - LIVE in VR!!]
Ja, had wel een goede eerste race. Helaas had iemand een valse start en pakte daardoor mijn plaats af. Dus de nummer 1 had een makkelijke race. Was veels te snel voor mij. Uiteindelijk 2e geëindigd.

2e race ging redelijk goed totdat ik hem ineens verloor in Les Combes. Ik denk een combinatie van: te ver op de curb en te vroeg op het gas. De wagen was redelijk krom, ging dus even naar de pits (1 minuut reparatie) en kwam inderdaad meteen weer achter je terug de baan op. Kon het kleine gaatje wat er was wel dichtrijden, maar wilde je niet aanvallen. Zie het maar als een goede training (hoe om te gaan met irritante achterblijvers die aan je kont blijven hangen). :P

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Ik had 13 en 14 gekwalificeerd voor de 1e keer mee doen. Waarschijnlijk gewoon puur omdat de anderen geen beste run hadden gemaakt. Ik had beide keren een ‘banker lap’ gezet, en de 2e steeds verklooid en dus geen tijd meer voor een nieuwe. Wel zie ik dat ik behoorlijk wat tijd verlies tov de rest, dus mezelf maar eens verdiepen in t maken van setups. Tot nu toe alleen maar de standaard settings gebruikt. 1e race iemand er per ongeluk afgetikt door een frame freeze en daarna stom zelf gespind en 2e race een goede start gemaakt om vervolgens verderop ook haaks linksaf de muur in te gaan omdat ik het nodig vond gas te geven op de curbs. Evengoed leuk gehad en een paar leuke (clean) battles. Wellicht lukt t volgende week weer om mee te doen. Dan hoop ik beter beslagen te ijs te komen qua setups 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:57:
Ja, had wel een goede eerste race. Helaas had iemand een valse start en pakte daardoor mijn plaats af. Dus de nummer 1 had een makkelijke race. Was veels te snel voor mij. Uiteindelijk 2e geëindigd.

2e race ging redelijk goed totdat ik hem ineens verloor in Les Combes. Ik denk een combinatie van: te ver op de curb en te vroeg op het gas. De wagen was redelijk krom, ging dus even naar de pits (1 minuut reparatie) en kwam inderdaad meteen weer achter je terug de baan op. Kon het kleine gaatje wat er was wel dichtrijden, maar wilde je niet aanvallen. Zie het maar als een goede training (hoe om te gaan met irritante achterblijvers die aan je kont blijven hangen). :P
Ah, jij bent Patrick :D

ja dat was best wel irritant, ik zat teveel in de spiegels te kijken en verloor de aansluiting op de Audi. Nu was dat anders waarschijnlijk ook wel gebeurt maar kon het ff niet gebruiken. Zeker niet toen je pop 0,3s zat. Ik zag dat jij nog wel in gevecht was dus wilde je anders ook voorbij laten, maar opeens was je definitief verdwenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Ahum, was precies op tijd voor quali 1 liep de pc te klooien met alle schermen door elkaar. Linker scherm was midden, midden scherm was rechts en rechter scherm was links zeg maar :D Aanpassen en nog net op tijd terug voor race 1, bleek ik nog de Porsche Cup wagen geselecteerd te hebben. Mjah, bandendruk ook niet aangepast.

Conclusie, Porsche Cup met 23-24 psi in een nachtrace is niet optimaal :) Wordt wel leuk met de Cup race straks, laatste bocht en bocht 1 is echt mega voorzichtig op het gas anders sta je achterstevoren :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
H-Alien schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:06:
Ahum, was precies op tijd voor quali 1 liep de pc te klooien met alle schermen door elkaar. Linker scherm was midden, midden scherm was rechts en rechter scherm was links zeg maar :D Aanpassen en nog net op tijd terug voor race 1, bleek ik nog de Porsche Cup wagen geselecteerd te hebben. Mjah, bandendruk ook niet aangepast.

Conclusie, Porsche Cup met 23-24 psi in een nachtrace is niet optimaal :) Wordt wel leuk met de Cup race straks, laatste bocht en bocht 1 is echt mega voorzichtig op het gas anders sta je achterstevoren :)
Dat is inderdaad wel ff gek dan! haha!
Ik hoorde dat de ideale bandendruk tussen 27 en 28 hoort te zitten (bij warme banden). Klopt dat?
Ik moet me er nog in verdiepen, want setups maken/aanpassen is compleet nieuw voor mij.
Moet je dan ook echt een paar rondjes rijden en kijken en aanpassen, omdat je dan pas de bandendruk bij warme banden weet? (zou wel realistisch zijn lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Vrijwel altijd is optimale bandendruk tussen de 27,5 en 28,5. Verschilt wel een klein beetje per auto maar je kan het zelf zien door naar de drie balkjes van de banden te kijken (niet naar de kleur, die geeft temperatuur aan).
Is het middelste balkje lager dan de buitenste 2 balkjes dan heb je te weinig druk. Is de middelste hoger dan de buitenste dan heb je teveel bandendruk. In de regen is optimale psi meestal rond de 30.

Je kan inderdaad het beste eerst een paar ronden rijden. Als je terug gaat naar setup kan je trouwens ook in het tyres tabblad bekijken wat de highest bandendruk is geweest tijdens de sessie.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ahum, bleek ik nog de Porsche Cup wagen geselecteerd te hebben. Mjah, bandendruk ook niet aangepast.

_O- :+

held! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021

En ik maar denken dat ik met mijn lambo buitenom bij jou op Blanchimont een wereld inhaalactie deed ;) Blijkbaar had je dus flink wat nadeel met je Porsche Cup wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Was sowieso een mooie inhaalactie!

Maar die Porsche Cup versie is over het algemeen 3-4 seconden langzamer dan de GT3's, Blanchimont moet je in de Cup echt liften om hem op het asfalt te houden waar de GT3 meestal vol gas is. Evengoed een top actie buitenom :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
En gedurfd met zo'n ondersturende kever naast je aan de binnenkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
_/-\o_

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
vandaag komt wss mn omegagt apex stuurstand. vond het al irritant na twee dagen om mn pedalen na iedere bocht klunzig terug te schuiven of somehow diagonaal op de vloer te houden zodat het niet verder glijdt :+

Anyway, Tijd op zandvoort is gezakt van 1:40.2 [lambo gt3 evo] naar 1.39.7 [ferrari] Heb al een tussentijd van -1.5 op deze tijd gehad, maar clean finishen he.. moet er nog eraan werken :9

Edit: Doel is het langzaamste qualy tijd van seizoen 18/19 te rijden. Dus nog 1.8s eraf 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 12-06-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Simply1337 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:40:
vandaag komt wss mn omegagt apex stuurstand.
Bij mij ook, alleen nog wachten op het stuur😬

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:26
Heeft iemand prettige settings voor een Fanatec CSW 2.5
Heb onderstaande settings gevolgt maar voel dat helemaal geen wegdek meer (Duh, road effects 0%)

TUNNING MENU SETTINGS BY FANATEC
SEN 900
FF 100
SHO 100
ABS USER PREFERENCE
DRI -01
FOR 100
SPR 100*
DPR 100*
BRF USER PREFERENCE
FEI 100
*SPR and DPR values have no effect.

IN GAME
STEER LOCK 900
GAIN 70
MIN FORCE 0
DYNAMIC DAMPING 100
ROAD EFFECTS 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pyoonexk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Bij mij ook, alleen nog wachten op het stuur😬
helaas... niet vandaag.. dacht vanavond even klussen en meteen uitproberen zo het weekend in, maar nee. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Zandvoort
1.39.7 [Ferrari] --> 1.39.0 [Aston Martin]

zo ik ben verliefd geworden op het rijgedrag van de Aston (nu nog met de safe preset)

Vandaag komt eindelijk mn bouwpakket :P pakket is binnen... vanavond maar is bekijken

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 15-06-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
Simply1337 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:43:
Zandvoort
1.39.7 [Ferrari] --> 1.39.0 [Aston Martin]

zo ik ben verliefd geworden op het rijgedrag van de Aston (nu nog met de safe preset)

Vandaag komt eindelijk mn bouwpakket :P
Ik ben er ook achter dat het voor mij per circuit verschilt welke auto lekkerder werkt voor mij.
Op Spa met de Porsche een hoge 1.22-er. Met de Ferrari na 2 rondes al ruim onder de 1.22.
Met de Aston ben ik op Spa zelfs langzamer dan de Porsche. Heel apart is dat (na 30 rondes lang met verschillende settings proberen, maar mooi niet gelukt de oude Porsche tijd te verbeteren). En dus met de Ferrari na ronde 2 direct een stuk sneller. Schijnt dat de Bentley op Spa ook goed gaat. Ga ik binnenkort ook eens proberen, of dat voor mij nog iets scheelt.
Edit: Veel plezier met uitpakken vanavond! Nieuw speelgoed uitpakken is altijd leuk. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Djuroen op 15-06-2020 11:56 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste