Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Dank voor je eventuele verklaring wat er gaande is, klinkt redelijk plausibel.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:11:
[...]
Waarschijnlijk zijn de koptelefoons niet per stuk maar in batches aangeleverd. In dat geval moet postnl ze zelf nog aanmelden in de loop van de dag in plaats van dat het automatisch gebeurt.
Dat soort dingen gebeurt wel vaker als er een groot aantal zendingen tegelijk weg moet maar het exacte aantal niet zeker is.
Als de tracking morgenochtend om 6 nog niet werkt zou ik even aan de bel trekken maar dat er nu niets bekend is komt gewoon doordat er afspraken staan voor x koptelefoons voor x bedrag ipv x koptelefoons maal een bepaald bedrag.
.............
Als dat dat de reden is, waarom verteld @Gijs van Sony dat niet dan? Hij zou dat moeten weten, of in ieder geval die informatie boven tafel moeten kunnen krijgen. Nu ontstaat er alleen maar verwarring.
En hoe verklaar je dan de T&T van @SkyStreaker , hij heeft de T&T al meer dan 2,5 dag geleden ontvangen?
Maar goed, morgen is er weer een dag.......
Verwijderd
Ik heb geen verklaring, ik herinner me alleen dat wij ook wel ooit op zo'n manier wat hebben verstuurd. Als postnl het aanmeld kun je ze wel juist aan leveren maar zij nemen gewoon x aantal tegelijk en net wat ze het eerste onder ogen krijgen.Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:12:
[...]
Dank voor je eventuele verklaring wat er gaande is, klinkt redelijk plausibel.
Als dat dat de reden is, waarom verteld @Gijs van Sony dat niet dan? Hij zou dat moeten weten, of in ieder geval die informatie boven tafel moeten kunnen krijgen. Nu ontstaat er alleen maar verwarring.
En hoe verklaar je dan de T&T van @SkyStreaker , hij heeft de T&T al meer dan 2,5 dag geleden ontvangen?
Maar goed, morgen is er weer een dag.......
Sony zal dit ook niet heel vaak doen. Dus dat de meeste medewerkers niet weten dat dit kan is niet vreemd. Alleen wat mensen op de afdeling logistiek weten hier waarschijnlijk wat vanaf. Het is eigenlijk ook niet heel interessant tenzij je verantwoordelijk bent voor het aanleveren en kostenplaatje. Ik heb ook geen idee meer wanneer dit wel of niet rendabel zou zijn. We hebben maar een klein bedrijfje en als we ooit een actie hebben is er voor ons echt geen tijd om alles zelf aan te melden. Gewoon stickeren en gaan, het maakt uiteindelijk niet uit wat bij wie terecht komt. Alle artikelen zijn toch gelijk.
Vergeet niet dat Dynafix de distributie/verzending regelt voor Sony. Sony heeft dit uitbesteedt aan hun. Er zit dus nog een schakel tussen.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:23:
[...]
Ik heb geen verklaring, ik herinner me alleen dat wij ook wel ooit op zo'n manier wat hebben verstuurd. Als postnl het aanmeld kun je ze wel juist aan leveren maar zij nemen gewoon x aantal tegelijk en net wat ze het eerste onder ogen krijgen.
Sony zal dit ook niet heel vaak doen. Dus dat de meeste medewerkers niet weten dat dit kan is niet vreemd. Alleen wat mensen op de afdeling logistiek weten hier waarschijnlijk wat vanaf. Het is eigenlijk ook niet heel interessant tenzij je verantwoordelijk bent voor het aanleveren en kostenplaatje. Ik heb ook geen idee meer wanneer dit wel of niet rendabel zou zijn. We hebben maar een klein bedrijfje en als we ooit een actie hebben is er voor ons echt geen tijd om alles zelf aan te melden. Gewoon stickeren en gaan, het maakt uiteindelijk niet uit wat bij wie terecht komt. Alle artikelen zijn toch gelijk.
Verwijderd
Dat maakt hooguit dat je de naam Sony moet vervangen door Dynafix, uiteindelijk komt dit wel goed. Het enige wat wat vreemd is is dat één tracking al 3 dagen onbekend is.Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:35:
[...]
Vergeet niet dat Dynafix de distributie/verzending regelt voor Sony. Sony heeft dit uitbesteedt aan hun. Er zit dus nog een schakel tussen.
Maar het kan zijn dat postnl en Dynafix als opdracht hebben gewoon x koptelefoons te leveren deze week en niet verschillende reeksen die op volgorde gaan.
Ik gok nu maar wat hoor. Echt geen flauw benul wat er nou precies is afgesproken.
Mijn TnT van vanochtend is nog niet zichtbaar, als deze na 24 uur nog geen update heeft bel ik Sony en postnl wel voor een update
Het zal ook wel goedkomen, dat geloof ik direct. Maar de manier waarop.......Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:12:
[...]
Dat maakt hooguit dat je de naam Sony moet vervangen door Dynafix, uiteindelijk komt dit wel goed. Het enige wat wat vreemd is is dat één tracking al 3 dagen onbekend is.
Maar het kan zijn dat postnl en Dynafix als opdracht hebben gewoon x koptelefoons te leveren deze week en niet verschillende reeksen die op volgorde gaan.
Ik gok nu maar wat hoor. Echt geen flauw benul wat er nou precies is afgesproken.
Mijn TnT van vanochtend is nog niet zichtbaar, als deze na 24 uur nog geen update heeft bel ik Sony en postnl wel voor een update. Meer dan 24 uur geen verandering is zeldzaam.
Ik zit inmiddels ook al over de 24 uur met een track and trace code die volgens Postnl nog altijd geen zending opleverd. Ook nog nooit meegemaakt dat het zo lang duurt, wel andersom waarbij de track and trace later komt dan de zending, zoals @Gijs van Sony had gemeld dat zou kunnen gebeuren. Morgen is het ook vier weken geleden dat ik de aanmelding heb gedaan voor de koptelefoon. Dus mocht de koptelefoon morgen niet geleverd worden, dan is het Sony gelukt om in drie verschillende mailtjes een uiterlijke datum te noemen, die vervolgens niet gehaald is, ook wel een prestatie. Misschien volgende keer opzoek gaan naar een betere partner dan Dynafix voor het verzenden. Bij de Xperia Z ging het nog heel soepel met de koptelefoon, je zou denken dat het in de tussentijd alleen maar beter zou worden.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:12:
[...]
Dat maakt hooguit dat je de naam Sony moet vervangen door Dynafix, uiteindelijk komt dit wel goed. Het enige wat wat vreemd is is dat één tracking al 3 dagen onbekend is.
Mijn TnT van vanochtend is nog niet zichtbaar, als deze na 24 uur nog geen update heeft bel ik Sony en postnl wel voor een update. Meer dan 24 uur geen verandering is zeldzaam.
Daarnaast is het denk ik handiger om de IMEI codes meteen te gaan checken als ze binnen zijn. Natuurlijk kost dit veel tijd. Misschien dat jullie iemand dagelijks van 4 tot 5 neer kunnen zetten om dat de volgende keer te doen.
Tot slot zou het nog fijn zijn voor de mensen die een witte versie willen die dat ook kunnen krijgen. Nu weet ik dat het al maanden van te voren vast stond met Sony Cop en de fabriek die ze maakt, maar een kleine 50 of 100 kan al genoeg mensen blij maken. Zelf een voorstander van witte kleuren.
Toch fijn dat we een cadeautje krijgen bij onze aanschaf, hopelijk kan dit in de toekomst beter/sneller. Van fouten kunnen geleerd worden. Over 10 maanden zijn er al nieuwe kansen.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Het is niet gezegd dat het PostNL is waar het fout gaat. Het probleem kan net zo goed bij Dynafix liggen. PostNL reageerde heel snel toen ik contact opnam vandaag, en Dynafix reageerde helemaal niet. Zegt ook wel iets, lijkt me
Mijn fout, ik bedoelde beide in het algemeen.Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:11:
@Mister Hardware @SkyStreaker
Het is niet gezegd dat het PostNL is waar het fout gaat. Het probleem kan net zo goed bij Dynafix liggen. PostNL reageerde heel snel toen ik contact opnam vandaag, en Dynafix reageerde helemaal niet. Zegt ook wel iets, lijkt me
Gijs heeft meer dan genoeg geprobeerd om dit te regelen en hij meldt ook nog eens alles bij ons. Jammer dat het zo is gegaan.
Volgend jaar kan het hopelijk sneller, makkerlijker en beter.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
De fout kan in wezen zeker bij DynaFix liggen. PostNL heeft een site waarbij je pakketten kunt aanmelden. Voor elk individueel pakket (dit is allemaal even uit mijn blote knar, corrigeer mij gerust) kan meteen een T&T-code gegeneerd worden en aan allerlei keuzes om dit kenbaar te maken aan ontvanger. Dat je de boel daarna ook niet meteen laat ophalen (lees: zsm), ja...

[ Voor 75% gewijzigd door SkyStreaker op 08-11-2018 21:25 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
@Gijs van Sony communiceert zeker, dat is een compliment waard. Ik begrijp ook wel dat hij niet kan toveren, hij is ook afhankelijk van anderen. Maar Gijs(lees : Sony) is verantwoordelijk voor de zending en is en blijft ons aanspreekpunt. In goede maar ook in slechte tijdenMister Hardware schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:21:
[...]
Mijn fout, ik bedoelde beide in het algemeen.
Gijs heeft meer dan genoeg geprobeerd om dit te regelen en hij meldt ook nog eens alles bij ons. Jammer dat het zo is gegaan.
Volgend jaar kan het hopelijk sneller, makkerlijker en beter.
Zeker slechte tijden momenteel... 😄... Nog steeds niks gevonden. Dynafix... Ken ze van de vroegere telefoonreparaties van mijn HTC. Vreselijk..Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:43:
[...]
@Gijs van Sony communiceert zeker, dat is een compliment waard. Ik begrijp ook wel dat hij niet kan toveren, hij is ook afhankelijk van anderen. Maar Gijs(lees : Sony) is verantwoordelijk voor de zending en is en blijft ons aanspreekpunt. In goede maar ook in slechte tijden
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Verwijderd
Alles is daarentegen netjes aangemeld. Maar bij postnl is er zeer kort geleden een hoop veranderd zie ik.Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:11:
@Mister Hardware @SkyStreaker
Voorheen kon ik bv het tijdvak tot een week vooruit zien. Dat gedeelte is niet meer beschikbaar en zelfs de klantenservice kan mij niet vertellen wat aanstaande dinsdag eventueel de bezorgtijden zijn.
Behoorlijke achteruitgang. Een maand geleden kon dat nog wel.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Uit het buitenland? Nu dat weer. Weet je zeker dat het de headphone is?sHELL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:09:
Tracking code binnen gekregen… maar postnl piept dat ie uit het buitenland moet komen? Dacht dat Dynafix in Nederland zat.
Verwijderd
https://www.internationalparceltracking.com/sHELL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:09:
Tracking code binnen gekregen… maar postnl piept dat ie uit het buitenland moet komen? Dacht dat Dynafix in Nederland zat.
Nu je dat zegt, ik heb ipv de reguliere website internationalparceltracking.com gebruikt. Daar is te zien dat mijn pakketje in ieder geval aangemeld is.
Klantenservice postnl weet er niks van.
23:26 is deze geupdate, postnl heeft het pakketje. De app ziet nog niets, maar dat komt vanzelf wel neem ik aan.
PostNL weet blijkbaar helemaal niets en roept maar wat. Ik heb net een update gehad, ik verwacht dat dat nu voor iedereen wel zal gebeuren.Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:26:
[...]
Uit het buitenland? Nu dat weer. Weet je zeker dat het de headphone is?
Update: bezorgdag "morgen" hmmmmm. Lekker specifiek.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2018 23:32 ]
Bij mij staat het ook bij de internationale PostNL tracking, 'verzendinformatie ontvangen'. Meer niet.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:29:
[...]
https://www.internationalparceltracking.com/
Nu je dat zegt, ik heb ipv de reguliere website internationalparceltracking.com gebruikt. Daar is te zien dat mijn pakketje in ieder geval aangemeld is.
Klantenservice postnl weet er niks van.
23:26 is deze geupdate, postnl heeft het pakketje. De app ziet nog niets, maar dat komt vanzelf wel neem ik aan.
[...]
PostNL weet blijkbaar helemaal niets en roept maar wat. Ik heb net een update gehad, ik verwacht dat dat nu voor iedereen wel zal gebeuren.
Update: bezorgdag "morgen" hmmmmm. Lekker specifiek.
Wat een verwarring zeg....
Nu ook een berichtje binnen op de PostNL app, zending is gesorteerd en wordt morgen bezorgd. Gaat het echt gebeuren?
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 08-11-2018 23:38 ]
Geintje.
Eindelijk T&T actief. Bezorging maar op avond gedaan. Wel € 1,95 betalen, maar dan ben ik wel thuis, anders zul je weer zien...
@Gijs van Sony zal ons inmiddels wel zat zijn, ongeduldig dat wij met z'n allen zijn.
Zelf zit ik ondertussen ook nog op een moederbord te wachten die maar niet beschikbaar komt bij de leverancier, dus het is iedere dag weer in de gaten houden of er al wat veranderd is.
[ Voor 32% gewijzigd door masterjorie op 08-11-2018 23:46 ]
Mwha… Gijs krijgt wel waardevolle feedback van ons toch?masterjorie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:43:
@Gijs van Sony zal ons inmiddels wel zat zijn, ongeduldig dat wij met z'n allen zijn.
Zelf zit ik ondertussen ook nog op een moederbord te wachten die maar niet beschikbaar komt bij de leverancier, dus het is iedere dag weer in de gaten houden of er al wat veranderd is.
[ Voor 79% gewijzigd door sHELL op 09-11-2018 00:08 ]
Van mijn aanvraag van 27 oktober heb ik nog steeds niks gehoord (behalve dan de bevestiging dat de aanvraag binnen is).
Maandag hebben ze nog aanvragen van 25 oktober goedgekeurd, dus had eigenlijk al wel een goedkeuring van mijn aanvraag verwacht.
[ Voor 3% gewijzigd door PearlPumpkin op 09-11-2018 00:13 ]
Mijn aanvraag was van 15 Oktober… en morgen krijg ik die pas binnen. Geduld is een schone zaak in dit geval.PearlPumpkin schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:13:
Mooi dat jullie de heaphones gaan ontvangen. Nu hoop ik dat ze bij Sony ook weer beginnen het controleren van de aanvragen.
Van mijn aanvraag van 27 oktober heb ik nog steeds niks gehoord (behalve dan de bevestiging dat de aanvraag binnen is).
Maandag hebben ze nog aanvragen van 25 oktober goedgekeurd, dus had eigenlijk al wel een goedkeuring van mijn aanvraag verwacht.
Verwijderd
Grote kans dat er nog een update komt voor morgenochtend. Ik krijg regelmatig tussen 12 en 6 pas de laatste update. Deze stond er om half 12 in. Nog geen tijdvak bekend op dit moment enkel "vandaag".masterjorie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:43:
Bij mij krijg ik zowel op https://www.internationalparceltracking.com/, als op de reguliere website en in de app nog altijd dat de zending niet gevonden kan worden. Hopelijk wordt hij morgen nog geleverd, anders dan wordt het voor mij pas na het weekend (Tweakers gaming live de hele zaterdag).
Verwijderd
Gijs had dan ook aangegeven dat er de eerste x dagen enkel aanmeldingen geaccepteerd werden en de koptelefoons pas een week a twee weken na het begin van de actie klaar zouden zijn om verstuurd te worden. Of bij sony mobile binnen kwamen, vanuit sony, waarna deze naar Dynafix en postnl konden voor sortering en verzending.sHELL schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:14:
[...]
Mijn aanvraag was van 15 Oktober… en morgen krijg ik die pas binnen. Geduld is een schone zaak in dit geval.
Of je je dus de 15e of 25e aanmeldde maakt uiteindelijk dus niet gek veel uit. Logisch en het spreekt Gijs ook niet tegen. Ook al lijkt het alsof FiFo zoals Gijs aangaf niet gebruikt lijkt te worden kan het natuurlijk best zo zijn dat er FiFo per batch/zending verstuurd wordt. De 1e aanmelding krijgt dan een koptelefoon uit de eerste batch van 250, nét als aanmelding #250. Dat #237 toevallig misschien eerder wat hoort dan #47 maakt dan niets uit.
Het leek even of Gijs verkeerd geinformeerd was maar eigenlijk klopt alles wel. Er is enkel een dag of 2-3 vertraging, al het andere commentaar komt eigenlijk neer op wishful thinking en een verkeerde interpretatie van Sony's eerste bericht (waar Gijs vrij snel duidelijkheid heeft gegeven. Maximaal 4 weken na aanmelding is de levering maar het bericht zelf geeft aan 4 weken na goed keuring. Foutje bij Sony, kan gebeuren.).
Tl;dr
Ik vraag me af wie de koptelefoon níet morgen in ontvangst mag nemen en wanneer hij/zij de aanmelding gedaan heeft. Het lijkt dat het de afgelopen dagen in batches in het systeem is gezet maar dat eigenlijk alles vandaag tegelijk de deur uit gaat. Dus FiFo geldt eigenlijk gewoon nog. Levering gaat op volgorde, de updates mbt de levering niet
Ik wil naar bed

Om door het bomen het bos nog te kunnen zien, zijn er nu nog mensen die wél een T&T hebben gehad, maar die T&T nog niet zichtbaar hebben? Zo ja, stuur even een berichtje met je e-mail of IMEI.
@PearlPumpkin, de headphones komen bij ons in batches binnen. We hebben 2 grote batches binnen, maar controleren niet verder dan het totaal aantal headphones dat we binnen hebben. Het kan zijn dat je net buiten de 2 batches valt en dus iets later een goedkeuringsbericht krijgt, maar je moet deze wel binnen 4 weken krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Gijs van Sony op 09-11-2018 09:48 ]
Ik ik ik ikGijs van Sony schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:
Inderdaad bedankt voor alle waardevolle feedback, dat helpt ons zeker om het proces te stroomlijnen.
Om door het bomen het bos nog te kunnen zien, zijn er nu nog mensen die wél een T&T hebben gehad, maar die T&T nog niet zichtbaar hebben?
@PearlPumpkin, de headphones komen bij ons in batches binnen. We hebben 2 grote batches binnen, maar controleren niet verder dan het totaal aantal headphones dat we binnen hebben. Het kan zijn dat je net buiten de 2 batches valt en dus iets later een goedkeuringsbericht krijgt, maar je moet deze wel binnen 4 weken krijgen.

Kan je even je IMEI of e-mail sturen in een priveberichtje?
En daarnaast zie ik dus het bericht van dangerousp die op 30 oktober (3 dagen later dan ik) de aanvraag heeft verstuurd en dus 3 november al een goedkeuring heeft ontvangen. Dat lijkt mij niet een juiste uitvoering van de fifo methode. Of er moet iets fout zijn gegaan met mijn aanvraag.
NVM, hij komt vandaag tussen 3 en 5. Jammer genoeg ben ik de gehele dag vrij op die 2 uur na. Toetsweek maakt het me makkelijk.Gijs van Sony schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:
Om door het bomen het bos nog te kunnen zien, zijn er nu nog mensen die wél een T&T hebben gehad, maar die T&T nog niet zichtbaar hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door Mister Hardware op 09-11-2018 09:56 ]
Dat klopt. Graag check ik even je status als je mij je e-mail of IMEI kan sturen.PearlPumpkin schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:51:
@Gijs van Sony Ik hoop dat je bedoelt dat ik de headphones binnen 4 weken krijg (wat ook altijd zo gecommuniceerd is), want dat zou betekenen dat ik ze net op tijd binnen zou krijgen voor mijn trip naar Vietnam.
Dat is inderdaad niet de bedoeling, maar ik vind het lastig om er iets over te zeggen zonder dat ik jouw data en de data van @dangerousp heb gezien. Als jij in ieder geval jouw e-mail of IMEI kan delen kan ik checken of alles aan jouw kant goed in het systeem staat.En daarnaast zie ik dus het bericht van dangerousp die op 30 oktober (3 dagen later dan ik) de aanvraag heeft verstuurd en dus 3 november al een goedkeuring heeft ontvangen. Dat lijkt mij niet een juiste uitvoering van de fifo methode. Of er moet iets fout zijn gegaan met mijn aanvraag.
Ik heb een berichtje gestuurd. Wacht nog altijd tot de T&T wat opleverd sinds woensdag ochtend.Gijs van Sony schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:
Inderdaad bedankt voor alle waardevolle feedback, dat helpt ons zeker om het proces te stroomlijnen.
Om door het bomen het bos nog te kunnen zien, zijn er nu nog mensen die wél een T&T hebben gehad, maar die T&T nog niet zichtbaar hebben? Zo ja, stuur even een berichtje met je e-mail of IMEI.
Maar heb ook nog geen t&t dus in die zin staan we nog gelijkPearlPumpkin schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:51:
@Gijs van Sony Ik hoop dat je bedoelt dat ik de headphones binnen 4 weken krijg (wat ook altijd zo gecommuniceerd is), want dat zou betekenen dat ik ze net op tijd binnen zou krijgen voor mijn trip naar Vietnam.
En daarnaast zie ik dus het bericht van dangerousp die op 30 oktober (3 dagen later dan ik) de aanvraag heeft verstuurd en dus 3 november al een goedkeuring heeft ontvangen. Dat lijkt mij niet een juiste uitvoering van de fifo methode. Of er moet iets fout zijn gegaan met mijn aanvraag.
Verwijderd
Volgde de draadjes over de XZ3 en uiteraard deze over o.a. de headphones.
Kon mijn hele oude account niet weer opnieuw leven inblazen dus een nieuwe aangemaakt, maar enfin.
Ik heb de TT code wel gekregen maar die werkt ook nog niet, Gijs hierover bericht.
Had 13-10 geclaimd, 30-10 bevestiging.
Ja dat is dan ook weer waar.dangerousp schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:19:
[...]
Maar heb ook nog geen t&t dus in die zin staan we nog gelijk
Normaal gesproken zou het mij overigens niet veel uitmaken of ik het een week later zou ontvangen. Alleen nu ga ik dus op reis (24 november vlieg ik). Dus zou het perfect zijn als ik voor die tijd de headphones zou kunnen ontvangen.
Ik heb je een bericht gestuurd @Gijs van Sony
[ Voor 5% gewijzigd door PearlPumpkin op 09-11-2018 10:28 ]
WEBN & chill (@IBKR)

Same here, ook van de 27ste en nog niets vernomen. Wordt eens tijd idd.PearlPumpkin schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:13:
Mooi dat jullie de heaphones gaan ontvangen. Nu hoop ik dat ze bij Sony ook weer beginnen het controleren van de aanvragen.
Ben overigens zeer benieuwd als het verhaal van Gijs klopt dat wij net buiten de 2de batch vallen of Sony het gaat redden binnen 4 weken te leveren..
[ Voor 11% gewijzigd door Croccifixio83 op 09-11-2018 11:25 ]
05/10 aanschaf toestel
08/10 ontvangst toestel
12/10 20:11 claim ingediend
29/10 14:35 claim goedgekeurd
07/11 10:10 T&T ontvangen maar niet zichtbaar
08/11 23:45 T&T nog steeds niet zichtbaar
09/11 12:55 headphone bezorgd.
Dank @Gijs van Sony voor de ondersteuning! Net binnen 4 weken.

edit: "Wij zijn heel benieuwd wat je van je Xerpia XZ3 en willen je vragen om een...." Blijkbaar is het nog steeds niet aangepast @Gijs van Sony
[ Voor 47% gewijzigd door daikoko op 09-11-2018 13:12 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Fagh.Tjopaca op 09-11-2018 13:03 ]
Das niet zo gek, die dingen zitten al een tijdje in het distributieproces, die brief zat daar al bij. En we zien het, die T&T code is wel doorgegeven, maar nog niet actief, kan zomaar dan ineens bezorgd zijn.lhyeung schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:58:
Hier ook zojuist binnen.
12/10 20:11 claim ingediend
29/10 14:35 claim goedgekeurd
07/11 10:10 T&T ontvangen maar niet zichtbaar
08/11 23:45 T&T nog niet zichtbaar
09/11 12:55 bezorgd.
Dank @Gijs van Sony voor de ondersteuning! Net binnen 4 weken.![]()
edit: "Wij zijn heel benieuwd wat je van je Xerpia XZ3 en willen je vragen om een...." Blijkbaar is het nog steeds niet aangepast @Gijs van Sony

Dus bij aanmaken van T&T levert blijkbaar in dit geval niet zending aangemeld op bij PostNL. Voor de gene die T&T hebben ontvangen zal dus deze week of anders begin volgende week binnen komen. Suc6
If you can see, look. If you can look, observe
Ik vind het wel meevallen hoor qua 'over me heen krijgen', het zijn met name terechte vragen over statussen waar wij zelf verwarring zaaien. En die verwarring eruit krijgen is een van de redenen dat ik hier zo actief benPierre_nr1 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:37:
Ik heb die van mij net ontvangen. Jammer van de T&T perikelen, maar ik wil @Gijs van Sony enorm bedanken voor zijn hulp en inzet. Hij krijgt toch aardig wat over zich heen, en om eerlijk te zijn ook soms terecht. Maar hij stelt zich ervoor open en verstopt zich niet, en dat siert hem.
Toch binnen 4 weken geregeld.
Het is jammer dat het zo is gelopen. Natuurlijk niet de schuld van sony. Misschien is het handiger om de volgende keer een aparte koeriers bedrijf te vragen inplaats van PostNL/Dynafix, Tweakers bij het test panel doet dat namelijk ook. Zij gaan niet te werk via PostNL.
Daarnaast is het denk ik handiger om de IMEI codes meteen te gaan checken als ze binnen zijn. Natuurlijk kost dit veel tijd. Misschien dat jullie iemand dagelijks van 4 tot 5 neer kunnen zetten om dat de volgende keer te doen.
Tot slot zou het nog fijn zijn voor de mensen die een witte versie willen die dat ook kunnen krijgen. Nu weet ik dat het al maanden van te voren vast stond met Sony Cop en de fabriek die ze maakt, maar een kleine 50 of 100 kan al genoeg mensen blij maken. Zelf een voorstander van witte kleuren.
Toch fijn dat we een cadeautje krijgen bij onze aanschaf, hopelijk kan dit in de toekomst beter/sneller. Van fouten kunnen geleerd worden. Over 10 maanden zijn er al nieuwe kansen.
Hopelijk zal hier in de toekomst ook naar gekeken worden. Maar voor nu is het wel goed.
Bij het testpanel gaat het om een paar producten die gestuurd moeten worden, hier gaat het over duizenden headphones. Er zijn naast PostNL nog een paar partijen die dat kunnen, maar normaliter is juist PostNL de meest transparante en best geregelde hiervan. Vergeet ook niet dat in dit topic je de dingen ziet die beter kunnen, maar dat er een hoop mensen zijn die je niet ziet bij wie alles in 1x goed is gegaanMister Hardware schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:57:Het is jammer dat het zo is gelopen. Natuurlijk niet de schuld van sony. Misschien is het handiger om de volgende keer een aparte koeriers bedrijf te vragen in plaats van PostNL/Dynafix, Tweakers bij het test panel doet dat namelijk ook. Zij gaan niet te werk via PostNL.
Het controleren kost niet zoveel tijd. Het gaat erom dat we in de automatische goedkeuringsmail een termijn vermelden waarbinnen je de T&T ontvangt (deze is dus al aangepast naar 2 weken ipv 1 week). Als we een nieuw cadeau doen zoals de WH-1000XM3 (die niet bij start promotie al op voorraad is), kunnen we geen T&T's sturen voordat de headphones bij 'ons' (lees: Dynafix) binnen zijn.Daarnaast is het denk ik handiger om de IMEI codes meteen te gaan checken als ze binnen zijn. Natuurlijk kost dit veel tijd. Misschien dat jullie iemand dagelijks van 4 tot 5 neer kunnen zetten om dat de volgende keer te doen.
Hebben we gedaan bij de Xperia XZ1 serie en ik kan je vertellen dat in sommige landen bepaalde kleuren nog steeds op voorraad liggen, terwijl wij in Nederland bijvoorbeeld razendsnel door onze blauwe voorraad heen waren. Leuk idee, maar voorraad-technisch gezien erg lastig.Tot slot zou het nog fijn zijn voor de mensen die een witte versie willen die dat ook kunnen krijgen. Nu weet ik dat het al maanden van te voren vast stond met Sony Cop en de fabriek die ze maakt, maar een kleine 50 of 100 kan al genoeg mensen blij maken. Zelf een voorstander van witte kleuren.
Het is al een stuk beter dan vorige acties. Uit mijn hoofd een jaar geleden kreeg je alleen een registratie gelukt mail en een mail als je was afgekeurd. Was je goedgekeurd dan viel van de ene op de andere dag die headphone op de mat. Dat zorgde voor nog iets meer vragenToch fijn dat we een cadeautje krijgen bij onze aanschaf, hopelijk kan dit in de toekomst beter/sneller. Van fouten kunnen geleerd worden. Over 10 maanden zijn er al nieuwe kansen.
We nemen alle feedback van deze actie meeHopelijk zal hier in de toekomst ook naar gekeken worden. Maar voor nu is het wel goed.
Betaal je 1,95 voor avond levering: "we hebben je gemist". Ben verdorie gewoon thuis. Elke keer weer hetzelfde liedje met die lui.
[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 09-11-2018 20:33 ]
Wil Gijs toch nog bedanken voor informaties en updates!
Volgende keer even bellen naar postnl, toen dat mij en keer gebeurde kwamen ze toen bij mij gewoon nog een keer langs.SkyStreaker schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:00:
Opgepast: PostNL RANT
Betaal je 1,95 voor avond levering: "we hebben je gemist". Ben verdorie gewoon thuis. Elke keer weer hetzelfde liedje met die lui.
Mijn T&T werkt nu eindelijk, maar ze komen vandaag en ik ben op Tweakers Gaming live, dus ik zal helaas nog tot maandag moeten wachten.
[ Voor 20% gewijzigd door masterjorie op 10-11-2018 05:30 ]
"Nee, kan niet.", zucht. Naja, genoeg hierover.masterjorie schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 05:26:
[...]
Volgende keer even bellen naar postnl, toen dat mij en keer gebeurde kwamen ze toen bij mij gewoon nog een keer langs.
Mijn T&T werkt nu eindelijk, maar ze komen vandaag en ik ben op Tweakers Gaming live, dus ik zal helaas nog tot maandag moeten wachten.
HIJ IS BINNEN!
[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 10-11-2018 14:36 ]

Verwijderd
Had op 13 oktober geclaimd.
13/10 claim
28/10 goedkeuring
08/11 Track&Trace ontvangen
12/11 @ 23.30 zending gesorteerd
Het is extra zuur om afgelopen zaterdagmorgen postnl voor je deur te ziet stoppen, maar het dan enkel voor de overburen blijkt te zijn
Vandaag nog maar braaf afwachten..
[ Voor 13% gewijzigd door Tronic op 13-11-2018 00:41 ]
T&t ontvangen! Net een dag te laat helaas om mee te kunnen nemen
[ Voor 25% gewijzigd door dangerousp op 12-11-2018 15:52 ]
Registratie 31 oktober
Goedkeuring 3 november
Verzending 12 november
Tot nog toe heb ik geluk geloof ik, nu nog PostNL aan de deur
Ik ben natuurlijk blij voor jounowherebound123 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:13:
Hier ook t&t ontvangen,
Registratie 31 oktober
Goedkeuring 3 november
Verzending 12 november
Tot nog toe heb ik geluk geloof ik, nu nog PostNL aan de deur
Maar ook ben ik erg verbaasd om dit te zien, ik (en voor zover ik weet 2 anderen hier op tweakers) heb de registratie op 27 oktober gedaan en heb alleen nog maar een bevestiging gekregen dat de registratie is ontvangen. Lijkt er op dat Sony dagen heeft overgeslagen oid. Of er wordt niet op basis van fifo gewerkt.

Er wordt vannacht een grote check gedaan bij PostNL, want we maken ons hier wel zorgen over. We vermoeden dat PostNL niet net als wij FiFo hanteren, want we zien dat de 'missing T&T' fout bij verschillende data voorkomt, waarbij diezelfde data ook al bij anderen afgeleverd zijn. Tel daar een mogelijk batch niet juist ingescande headphones bij op, en we hebben een paar honderd mensen die dezelfde vervelende ervaring hebben als jij. Als er morgenochtend nog geen update is, gaan we er verder induiken (hopelijk niet!)Trackerfire schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:00:
Hier wel de bezorger vanmiddag aan de deur, maar met een pakketje van de buren. Sinds woensdag in het bezit van een T&T, nog geen zending gevonden
Zou Gijs van Sony dat niet voor jou nakijken? Ik ben ook van de 27 Oktober clubPearlPumpkin schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:21:
[...]
Ik ben natuurlijk blij voor jou
Maar ook ben ik erg verbaasd om dit te zien, ik (en voor zover ik weet 2 anderen hier op tweakers) heb de registratie op 27 oktober gedaan en heb alleen nog maar een bevestiging gekregen dat de registratie is ontvangen. Lijkt er op dat Sony dagen heeft overgeslagen oid. Of er wordt niet op basis van fifo gewerkt.
J0YR1D3R schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:43:
@PearlPumpkin Hier ook op 27 oktober, maar nog niets gehoord behalve die bevestiging van de registratie. Verder maak ik me nog geen directe zorgen aangezien het "pas" 2 weken is en er nog steeds voortgang lijkt te zijn, maar inderdaad first in first out lijkt zo niet echt van toepassing. @Gijs van Sony enig idee?
27 oktober zit op het randje waar we nu zijn met checken dus ik verwacht dat je club snel geholpen wordt! En het kan gebeuren dat er af en toe een lid van de hogere datumclub eerder wordt geholpen, maar dat zijn uitzonderingen ipv regelCroccifixio83 schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:48:
[...]
Zou Gijs van Sony dat niet voor jou nakijken? Ik ben ook van de 27 Oktober club

Ik hou de 4 dagen van Gijs aan dus mocht er dan nog geen update zijn dan neem ik contact met hem op.
@Gijs van Sony , wil even kwijt dat je echt top werk verricht! Het helpt echt enorm dat jij er bent als aanspreekpunt
Ja klopt had hij ook gedaan. Waarvoor dank uiteraard. Hierdoor weet ik dat ik wel goed in het systeem sta e.d.Croccifixio83 schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:48:
[...]
Zou Gijs van Sony dat niet voor jou nakijken? Ik ben ook van de 27 Oktober club
Bedankt voor de update!Gijs van Sony schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:52:
[...]
[...]
27 oktober zit op het randje waar we nu zijn met checken dus ik verwacht dat je club snel geholpen wordt! En het kan gebeuren dat er af en toe een lid van de hogere datumclub eerder wordt geholpen, maar dat zijn uitzonderingen ipv regel
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.. Ik duim alvast mee dat ze geen volledig pallet kwijt gespeeld zijnGijs van Sony schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:47:
[...]
Er wordt vannacht een grote check gedaan bij PostNL, want we maken ons hier wel zorgen over. We vermoeden dat PostNL niet net als wij FiFo hanteren, want we zien dat de 'missing T&T' fout bij verschillende data voorkomt, waarbij diezelfde data ook al bij anderen afgeleverd zijn. Tel daar een mogelijk batch niet juist ingescande headphones bij op, en we hebben een paar honderd mensen die dezelfde vervelende ervaring hebben als jij. Als er morgenochtend nog geen update is, gaan we er verder induiken (hopelijk niet!)
Heb helaas nog steeds een 'geen zending gevonden' T&T, en ook geen koerier gezien
Whoop, dat ziet er goed uit!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Date: Mon Nov 12 Time: 23:30 Location: NL Status: Shipment sorted ------------------------ Date: Tue Nov 13 Time: 07:31 Location: BE Status: Shipment sorted ------------------------ Date: Tue Nov 13 Time: 08:19 Location: BE Status: Driver is en route |
[ Voor 15% gewijzigd door Tronic op 13-11-2018 08:40 ]
Hij is inmiddels gesorteerd Gijs! Komt vandaag binnenGijs van Sony schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:47:
[...]
Er wordt vannacht een grote check gedaan bij PostNL, want we maken ons hier wel zorgen over. We vermoeden dat PostNL niet net als wij FiFo hanteren, want we zien dat de 'missing T&T' fout bij verschillende data voorkomt, waarbij diezelfde data ook al bij anderen afgeleverd zijn. Tel daar een mogelijk batch niet juist ingescande headphones bij op, en we hebben een paar honderd mensen die dezelfde vervelende ervaring hebben als jij. Als er morgenochtend nog geen update is, gaan we er verder induiken (hopelijk niet!)
Verwijderd
Same here!LGunit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:46:
T&T voor mij ook werkende en komt ook vandaag binnen!
19 oktober : telefoon binnen, imeicode facturen opgestuurd
19 oktober : alles goed ontvangen bericht van sony
29 oktober : registratie is goedgekeurd van sony
zzzzzzzzzzzzz
8 november: goed nieuws uw headphone is onderweg met t&t
13 november: nada niente.
14 november: nog steeds geen werkende t&t ......
17 november: nog steeds geen werkende t&t, die maand gaan ze niet halen. Hoe moeilijk kan het zijn?
20 november: nog steeds geen werkende t&t
Ik snap dat dit niet een probleem van Sony is maar dit levert zoveel imago-schade op en dat is jammer want het is een fantastisch toestel en een hopelijk geweldige headphone. Er worden echter verwachtingen gewekt die een ander niet waar kan maken. Dat is overigens ook voor de mail van 29 oktober waarin wordt beloofd dat binnen een week een t&t code komt (niet dus 10 dagen). Mij is altijd geleerd dat je beter nee kunt zeggen en ja doen dan andersom.
14 november : Gijs van Sony heeft er naar gekeken. Ik scheen 1 van de 6 te zijn waar nog wat mee aan de hand was (dat valt mee voor de rest) dus ze zitter erop. Inmiddels de 16e, nog steeds een falende t&t maar ik sta in ieder geval op een uitzoeklijst. Zal wel na het weekeinde worden.
[ Voor 67% gewijzigd door kooijtje op 20-11-2018 11:39 . Reden: update status ]
Mocht dit niet voldoende zijn dan kan ik eerder actie ondernemen in plaats van dat ik moet wachten op een afwijzing.
_@/'
Als je mij even je IMEI of e-mail stuurt in een privebericht kan ik direct kijken of het er juist in staat. Let op, dat is geen controle van de daadwerkelijke gegevens, alleen een checken of het format kloptSteephh schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:52:
@Gijs van Sony Wat betreft de sony headset, de aanvraag loopt en dit kan nog even duren begrijp ik. Omdat in de mail geen bestelbevestiging stond (althans, niet die op één print screen paste) heb ik een print screen gemaakt van mijn CoolBlue bestellingsoverzicht uit hun portal. Voldoet dit? Uiteraard met een foto van uitgeknipte IMEI/EAN bijgevoegd.
Mocht dit niet voldoende zijn dan kan ik eerder actie ondernemen in plaats van dat ik moet wachten op een afwijzing.
Woensdag 7 November eindelijk een bevestiging gehad dat de koptelefoon onderweg was.
Track en trace werkte niet (iedere dag gekeken)
Zaterdag 10 November was hij dan eindelijk binnen !
Overigens niet verzonden met PostNL, maar met een andere dienst.
Toch heel blij !
[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 13-11-2018 12:15 ]
Just here for the fun
Ja, me too. Ook op de 27e geregistreerd, maar sindsdien niks meer van gehoord.PearlPumpkin schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:21:
[...]
Ik ben natuurlijk blij voor jou
_██_
(ಠ_ృ)
Dat is wel apart. Ik heb samen met de twee en drie boven mij op 27 oktober geregistreerd en even eens alleen de bevestiging ontvangen....nowherebound123 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:52:
Hier is de headphone ook binnen, netjes een dag na ontvangst t&t. Realiseer me dat ik erg veel geluk heb gehad, registratie pas 31 oktober gedaan.
Bijna de zending vandaag nog misgelopen.. Het verwachtte tijdvak was tussen 10 en 14, maar de beste man kwam pas om 15.11 opdagen en ik moest ten laatste om 15.15 vertrekken. PjewTronic schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:52
13/10 claim
28/10 goedkeuring
08/11 Track&Trace ontvangen
12/11 zending gesorteerd
13/11 zending ontvangen
Al bij al dus nog een redelijke termijn. Het is altijd een risico om een headset te beloven die je nog niet op voorraad hebt. Doe daar dan nog een opeenstapeling van kleine tegenslagen, die je zelf niet in de hand hebt, bovenop en je hebt communicatie en beloftes die je niet meer kan waar maken.
Als je dan het verhaal van nowherebound123 leest denk ik "zo soepel had het eigenlijk voor iedereen moeten lopen". Ik vermoed en hoop dat het voor Sony een goede les is geweest naar de toekomst toe.
Maar uiteindelijk heb ik nu een beest van een headset en een pracht van een smartphone waar ik nog heel lang plezier van ga hebben.
Bedankt Sony! En vooral een welgemeende dankjewel aan @Gijs van Sony voor zijn inzet hier op het forum. Zoiets heb ik nog niet vaak mogen meemaken. Petje af.
[ Voor 7% gewijzigd door Tronic op 13-11-2018 23:31 ]
Ik kan je status even checken als je wilt, als je je e-mail en IMEI in een priveberichtje stuurt. 27 oktober is 'pas' 2,5 week geleden, dus er is nog geen reden om je echt zorgen te maken. Laat je ook niet verwarren door mensen van 30 oktober die wel al de headphone hebben gehad, dat zijn vaak op zich zelf staande zaken en uitzondering ipv regel.Atomsk schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:00:
[...]
Ja, me too. Ook op de 27e geregistreerd, maar sindsdien niks meer van gehoord.Vorige week vrijdag maar eens een mail naar Sony gestuurd, maar daar nog geen reactie op ontvangen.
Kan je even je e-mail of IMEI naar mij sturen? Dan check ik het direct.kooijtje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:20:
Beste @Gijs van Sony , hoelang moet je nu wachten tot na het ontvangen van een t&t code (de mijne de 8e gehad, is de 14e nog steeds niet bekend bij post.nl, ik wordt een beetje refresh moe)? Mailen naar questions.nl[AT]support.sonymobile.com heeft weinig zin, vorige mail van 6 november is ook nog niet beantwoord). Ik vraag mij ook serieus af hoe mensen die dit forum NIET hebben gevonden deze situatie moeten ervaren.
@Gijs van Sony Vandaag alweer vrijdag en morgen is het alweer 3 weken na aanmelding. Nog steeds niets gehoord. Kan jij iets meer zeggen?Gijs van Sony schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:52:
[...]
[...]
27 oktober zit op het randje waar we nu zijn met checken dus ik verwacht dat je club snel geholpen wordt! En het kan gebeuren dat er af en toe een lid van de hogere datumclub eerder wordt geholpen, maar dat zijn uitzonderingen ipv regel
Ik heb 28 oktober geregistreerd.
Ik zie dat de FAQ op de actiewebsite is aangepast:
"We streven ernaar je Sony headphone zo snel mogelijk naar je toe te sturen. Je ontvangt de headphone – wanneer je je gegevens correct hebt ingevuld – uiterlijk zes weken na je registratie. Je ontvangt binnen maximaal drie weken na je registratie een bericht of je aanvraag is goed- of afgekeurd. Indien je aanvraag is goedgekeurd ontvang je binnen maximaal twee weken een Track & Trace nummer. Na het ontvangen van je Track & Trace code duurt het maximaal een week voordat je de headphone thuis ontvangt."
Had wel even een uitleg bij mogen staan, want dat klopt niet met de registratiebevestiging: uiterlijk 4 weken.
Zondag is het 3 weken, dus ik hoop dat er het weekend wordt doorgewerkt
Goed opgemerkt. We hebben de maximale tijd iets moeten uitrekken gedurende het proces en dat is in de FAQ al verwerkt (en in nieuwe mails als het goed is).notbradpitt schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:32:
Ook maar even een account aangemaakt om de boel te volgen.
Ik heb 28 oktober geregistreerd.
Ik zie dat de FAQ op de actiewebsite is aangepast:
"We streven ernaar je Sony headphone zo snel mogelijk naar je toe te sturen. Je ontvangt de headphone – wanneer je je gegevens correct hebt ingevuld – uiterlijk zes weken na je registratie. Je ontvangt binnen maximaal drie weken na je registratie een bericht of je aanvraag is goed- of afgekeurd. Indien je aanvraag is goedgekeurd ontvang je binnen maximaal twee weken een Track & Trace nummer. Na het ontvangen van je Track & Trace code duurt het maximaal een week voordat je de headphone thuis ontvangt."
Had wel even een uitleg bij mogen staan, want dat klopt niet met de registratiebevestiging: uiterlijk 4 weken.
Zondag is het 3 weken, dus ik hoop dat er het weekend wordt doorgewerkt
Mooi, maar ik zit nu op 3 weken maar heb nog niets gehoord ook geen goedkeurig.Gijs van Sony schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:44:
[...]
Goed opgemerkt. We hebben de maximale tijd iets moeten uitrekken gedurende het proces en dat is in de FAQ al verwerkt (en in nieuwe mails als het goed is).