Zojuist helaas ook besloten het horloge terug te sturen. Heel erg jammer... het is een mooi apparaat maar bepaalde functies werken echt niet naar behoren en dit is inmiddels zo erg dat het frustrerend wordt....
Goed:
- zeer mooi horloge met veel mogelijkheden
- accu duur met helderheid op 2, "allways on display" uit, hartslag continu = 4 dagen (edit: 46mm model)
- reageren op de appjes via handschrift herkenning
- automatische activiteit herkenning werk goed
- slaaptracking redelijk tot goed nauwkeurig
- tijdens hardlopen vergeleken met mijn Garmin Vivoactive hr. De resultaten waren redelijk gelijk. Welk apparaat er het beste meet valst door mij niet te bewijzen. Wel moet de Galaxy Watch vrij strak, en op de juiste plaats, om de pols zitten voor een goede meting.
Slecht:
- aantal stappen slaat echt nergens op maar wat het meest frustreert is dat Samsung er op haar forum laconiek over doet... net als over veel andere problemen trouwens..
- aantal verdiepingen werkt niet (maar Fitbit en Garmin zijn volgens mij ook niet in staat om deze te meten)
- horloge verliest 4 maal per week de bluetooth verbinding met horloge waarna ik het horloge regelmatig MOET resetten om een nieuwe connectie met telefoon te maken... ff serieus?
- bij het terugzetten van een backup (als je die al gemaakt hebt) mis je de gegevens tussen backup tijd en huidige tijd. Als je dus bepaalde activiteiten in de tussentijd gedaan hebt dan ben je die kwijt

- sinds de laatste alarm update(?) zijn de ingestelde alarmen niet meer betrouwbaar wat resulteert in een keer verslapen... nu zet ik mijn Galaxy watch + een wekker....
- hartslag wordt alleen gemeten als het horloge exact op de juiste plaats zit.
- Bixby... ,die wil ik toch ook wel even noemen...., wat een drama
Jammer... Ik zit er nu aan te denken de opvolger van de Garmin Vivoactive hr aan te schaffen.. Deze heeft overigens wel de mogelijkheid om interval trainingen zelf op te stellen maar is helaas lang niet zo mooi en smart als de Galaxy Watch .... zucht...