Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Ben aan het orienteren op een Watch ala de GW (maar andere varianten/merken kunnen evt ook), en hoop dat ik over de GW een vraag mag stellen :).
Aangezien Samsung zelf geen tot weinig informatie verstrekt (zowel obv navraag via mail en social media); hoe is de applicatie ondersteuning? Wat kan ik hiervan verwachten? Begrijp dat de appstore anders is dan degene van b.v. Android Wear.
Dit omdat ik eigenlijk een smartwatch wil aanschaffen om ondermeer het fluiten van korfbalwedstrijden makkelijker te maken (door via de watch de tijd en stand bij te houden). Er is al een mooie Apple-watch app hiervoor, maarja, ik heb een Oneplus 5T die ik niet wil inruilen voor een IOS device.

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

http://specs.tweak.to/5253

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Gebruiken jullie een screenprotector voor jullie Watch? En zo ja, welke?

En iemand nog een aanrader voor een merk bandjes?

• heitsma
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 19:38
1 vraag: wanneer je meerdere whatsapp berichten krijgt van dezelfde persoon, kun je deze dan allemaal afzonderlijk lezen op je Galaxy Watch of alleen het laatste bericht en moet je de rest lezen op je gsm? Simpele vraag lijkt mij, antwoord erop nergens te vinden...

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 18:12
heitsma schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:29:
1 vraag: wanneer je meerdere whatsapp berichten krijgt van dezelfde persoon, kun je deze dan allemaal afzonderlijk lezen op je Galaxy Watch of alleen het laatste bericht en moet je de rest lezen op je gsm? Simpele vraag lijkt mij, antwoord erop nergens te vinden...
Ja dat kan, je opent dan een soort chatvenstertje op de watch waarmee je chronologisch door de berichten heen kunt scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heitsma
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 19:38
Bedankt voor je snelle reactie! Neem aan dat dit pas kan sinds Tizen 4?
Meende gelezen te hebben dat je bij Tizen 3 hiervoor een aparte app moest installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
heitsma schreef op zondag 23 september 2018 @ 00:05:
Meende gelezen te hebben dat je bij Tizen 3 hiervoor een aparte app moest installeren...
Denk het wel; had dit iig nog niet gezien op mijn Gear S3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
heitsma schreef op zondag 23 september 2018 @ 00:05:
Dat weet ik niet, eerste smartwatch hier :)
Ik heb geen extra apps geïnstalleerd mbt whatsapp, dus werkt zo out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik heb veel gelezen over de mogelijkheden van de galaxy watch als activity / fitness tracker.
Wat ik mij afvraag is hoe je al deze data terug kunt zien ? Ik heb gezien dat er een "health" app is van Samsung.
Maar kan je alle data bijvoorbeeld ook op een website terug zien ? Is het mogelijk om van de health app backups te maken , of ben je alles kwijt bij een reset van je telefoon ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashfull
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb een vraag over de bandjes:
Klopt het dat bij de 46 mm 2 bandjes worden mee geleverd? S en L maat?
Kan ik elk willekeurig 22 mm bandje plaatsen in dit horloge of moet het aan een bepaald systeem voldoen.
Ik heb in Mediamarkt een 46 mm "gepast" en kom met het bandje daar maar net tot het laatste gaatje, dus wat langer zou fijn zijn.

Bedankt voor info alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 12:16
Bashfull schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:21:
Ik heb een vraag over de bandjes:
Klopt het dat bij de 46 mm 2 bandjes worden mee geleverd? S en L maat?
Kan ik elk willekeurig 22 mm bandje plaatsen in dit horloge of moet het aan een bepaald systeem voldoen.
Ik heb in Mediamarkt een 46 mm "gepast" en kom met het bandje daar maar net tot het laatste gaatje, dus wat langer zou fijn zijn.

Bedankt voor info alvast!
Klopt, S en L word beide geleverd. In principe kan elk willekeurig bandje geplaatst worden, maar een bandje met 'quick release' is wel wenselijk, zodat je 'm makkelijk kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashfull
Ben vergeten te vragen, wat zijn de lengtes van de bandjes s en l?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bashfull schreef op maandag 24 september 2018 @ 00:15:
Ben vergeten te vragen, wat zijn de lengtes van de bandjes s en l?
S = 11cm
L = 13cm

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 11:16
NoReseth schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:51:
Ik heb veel gelezen over de mogelijkheden van de galaxy watch als activity / fitness tracker.
Wat ik mij afvraag is hoe je al deze data terug kunt zien ? Ik heb gezien dat er een "health" app is van Samsung.
Maar kan je alle data bijvoorbeeld ook op een website terug zien ? Is het mogelijk om van de health app backups te maken , of ben je alles kwijt bij een reset van je telefoon ?

Alvast bedankt!
Je data wordt door de Samsung heath app geupload /backed-up naar je samsung account. Echter ik heb nog geen roll-back getest. Overigens kun je de app gewoon downloaden en gebruiken ook als je nog geen Samsung watch hebt, in dat geval maakt de app gebruik van de stappenteller op je telefoon zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Sjowhan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:09:
Ben aan het orienteren op een Watch ala de GW (maar andere varianten/merken kunnen evt ook), en hoop dat ik over de GW een vraag mag stellen :).
Aangezien Samsung zelf geen tot weinig informatie verstrekt (zowel obv navraag via mail en social media); hoe is de applicatie ondersteuning? Wat kan ik hiervan verwachten? Begrijp dat de appstore anders is dan degene van b.v. Android Wear.
Dit omdat ik eigenlijk een smartwatch wil aanschaffen om ondermeer het fluiten van korfbalwedstrijden makkelijker te maken (door via de watch de tijd en stand bij te houden). Er is al een mooie Apple-watch app hiervoor, maarja, ik heb een Oneplus 5T die ik niet wil inruilen voor een IOS device.

Ben benieuwd naar jullie reacties :)
Qua apps staat er in de store wat mij betreft niets of nauwelijks iets dat de moeite waard is. Support door grote derden is minimaal tot geen. Voor mij persoonlijk geen probleem; het ging mij vooral om notificaties (en als ik persé iets wil hebben dan maak ik het zelf wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik heb wat berichten verhuisd naar: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
NoReseth schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:51:

Alvast bedankt!
Je kunt alleen op een app op je telefoon en boel terug zien. Er is geen website zoals bijvoorbeeld strava of runkeeper heeft, waarop je de boel eens op je gemakt terug kunt kijken. Op zich werkt S-Health prima en is het voor mij voldoende. Als je echt iets met je data wilt doen heb je wel een probleem denk ik, omdat dit allemaal vast zit in S-Health en volgens de meest recente berichten ook niet meer te delen valt met derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
henkbob schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:47:
[...]

Je kunt alleen op een app op je telefoon en boel terug zien. Er is geen website zoals bijvoorbeeld strava of runkeeper heeft, waarop je de boel eens op je gemakt terug kunt kijken. Op zich werkt S-Health prima en is het voor mij voldoende. Als je echt iets met je data wilt doen heb je wel een probleem denk ik, omdat dit allemaal vast zit in S-Health en volgens de meest recente berichten ook niet meer te delen valt met derden.
Ik meen hier eerder in het topic juist gelezen te hebben dat je de gegevens wel kan uitwisselen met bijvoorbeeld de Myfitnesspal app, welke de gegevens je ook via de website kan bekijken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
Flix20 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:01:
[...]

Ik meen hier eerder in het topic juist gelezen te hebben dat je de gegevens wel kan uitwisselen met bijvoorbeeld de Myfitnesspal app, welke de gegevens je ook via de website kan bekijken.
Ik baseerde me hier op: https://www.reddit.com/r/...ve_connected_services_on/
Ga zo pas een eerste ronde hardlopen, daarna eens kijken wat ik met die data kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbaken1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 11:16
henkbob schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:06:
[...]

Ik baseerde me hier op: https://www.reddit.com/r/...ve_connected_services_on/
Ga zo pas een eerste ronde hardlopen, daarna eens kijken wat ik met die data kan.
Je kunt de data van een activiteit exporteren als *.GPX bestand en importeren in een andere applicatie welke deze ondersteund. Voor je hartslag kun je een overzicht naar HTML, XLS, PDF exporteren.

De rest is S-health exclusief zover ik kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkbob
hbaken1 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:36:
[...]

Je kunt de data van een activiteit exporteren als *.GPX bestand en importeren in een andere applicatie welke deze ondersteund. Voor je hartslag kun je een overzicht naar HTML, XLS, PDF exporteren.

De rest is S-health exclusief zover ik kan zien.
Je hebt helemaal gelijk. Net even gelopen met zowel mijn Galaxy watch als mijn vertrouwde Tom Tom Runner 2. Metingen komen vrijwel overeen, hartslag is identiek en GPS scheelt een paar meter (op 5 km). Ik ben content. Na het hardlopen kun je nog best redelijke statistieken bekijken in de app, wel jammer dat je het niet native op een website van samsung kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

(jarig!)
henkbob schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:12:
[...]
Na het hardlopen kun je nog best redelijke statistieken bekijken in de app, wel jammer dat je het niet native op een website van samsung kunt bekijken.
Ook balen dat Samsung geen Runkeeper (meer) in de connected services aanbiedt … Ze snappen niet dat ze zich hiermee isoleren ten opzichte van Garmin etc

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
wiz schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:21:
[...]

Ook balen dat Samsung geen Runkeeper (meer) in de connected services aanbiedt … Ze snappen niet dat ze zich hiermee isoleren ten opzichte van Garmin etc
Eens, op je telefoon kun je op zich alles wel zien, maar vind de beperking dat je niet zonder meer op een 'echte' site je behaalde resultaten mag bekijken wel lelijk.

Even een ander draadje:
Heeft iemand zijn agenda op de watch staan, en zie je dan ook voor de komende 4 dagen een soort weerbericht? Dan bedoel ik niet de icoontjes die je op je agenda -app van Samsung ook op je telefoon aan en uit kunt zetten voor de komende 7 dagen, maar textueel:
"Verwachtingen voor STAD (15C|4C)"

Ik kan nergens vinden hoe ik dat uit kan zetten. Iemand een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door henkbob op 24-09-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
henkbob schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:22:

Ik heb die er niet tussen staan (Google Calendar gesynct), maar heb ook geen Samsung telefoon dus wellicht is het iets Samsung specifiek?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
Beempje schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:38:
[...]

Ik heb die er niet tussen staan (Google Calendar gesynct), maar heb ook geen Samsung telefoon dus wellicht is het iets Samsung specifiek?.
Ja ben ik bang voor, Google weet het ook niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henkbob schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:22:
[...]
Even een ander draadje:
Heeft iemand zijn agenda op de watch staan, en zie je dan ook voor de komende 4 dagen een soort weerbericht? Dan bedoel ik niet de icoontjes die je op je agenda -app van Samsung ook op je telefoon aan en uit kunt zetten voor de komende 7 dagen, maar textueel:
"Verwachtingen voor STAD (15C|4C)"

Samsung Agenda -> 3 puntjes rechtsboven -> Agenda's beheren -> Schakelaar "weer" uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkbob
henklbr schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:39:
[...]

Samsung Agenda -> 3 puntjes rechtsboven -> Agenda's beheren -> Schakelaar "weer" uitzetten
Yep, dat is die voor de 7 dagen icoontjes en helaas niet de optie die de 4 dagen vooruit tekstuele optie uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Berichten over de Samsungacties horen hier niet thuis, maar in: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
Iemand een tip over hoe je het beste google maps navigatie op je galaxy watch tevoorschijn krijgt?
Dus als je een route instelt in maps, dat die dan naar je watch gaat.
Of zit ik dan vast aan die gear navigation app van 2,99 (als dat de enige optie is dan is dat ook geen probleem).

[ Voor 25% gewijzigd door donnie1992 op 25-09-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
donnie1992 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:57:
Iemand een tip over hoe je het beste google maps navigatie op je galaxy watch tevoorschijn krijgt?
Dus als je een route instelt in maps, dat die dan naar je watch gaat.
Of zit ik dan vast aan die gear navigation app van 2,99 (als dat de enige optie is dan is dat ook geen probleem).
Here WeGo navigatie werkt goed en is gratis. Hiermee kun je aardig goed navigeren.

De betaalde varianten van Google Maps heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Speed24 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:08:
[...]

Here WeGo navigatie werkt goed en is gratis. Hiermee kun je aardig goed navigeren.

De betaalde varianten van Google Maps heb ik nog niet geprobeerd.
Oh ik ben er vergeten bij te vermelden dat ik icm android bedoel.
Maar thnx voor het meedenken ;) .

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
donnie1992 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:23:
[...]

Oh ik ben er vergeten bij te vermelden dat ik icm android bedoel.
Maar thnx voor het meedenken ;) .
Ik ook hoor. Je installeert Here WeGo op je telefoon, als je dan navigeert dan kun je dit ook op je horloge te zien krijgen.
Ook kun je de kaartweergave zelfstandig starten op je horloge.

Android app: Here WeGo op Play Store

• donnie1992
Speed24 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 06:35:
[...]

Ik ook hoor. Je installeert Here WeGo op je telefoon, als je dan navigeert dan kun je dit ook op je horloge te zien krijgen.
Ook kun je de kaartweergave zelfstandig starten op je horloge.

Android app: Here WeGo op Play Store
Excuus, toen ik de appnaam googlde kwam ik alleen apple app store links tegen :S.
Maar buiten dit is er dus geen native google maps ondersteuning ?

• killamonkey
  • Laatst online: 03-07 15:27
Ik kan Here WeGo zeker ook aanraden. Werkt prima en vind het een stuk fijner navigeren op de fiets en lopend dan met een telefoon steeds in je hand.

Afgelopen weekend de Dam-tot-Dam loop gelopen met de Galaxy Watch. Over 16.1 kilometer kwamen, in vergelijking met de officiële transponderwaarneming, zowel de exacte tijd (1:31:20 om 13:31:21) als de totale afstand (16.1 Km om 16.06 Km) zo goed als één op één overeen. Ook de gemiddeldes per 5, 10 en 15 kilometer werden erg nauwkeurig geregistreerd! Indrukwekkend tussen die tienduizenden andere lopers met watches. Hartslagmeter was alleen helemaal kut helaas. Hield er na twee kilometer mee op en heeft niks meer geregistreerd...

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Klinkt goed!

Ik vroeg me af, heeft iemand wel eens de heart rate gemeten met de watch aan de binnenkant van de pols? Zou dat wellicht beter kunnen werken omdat de aderen daar meer aan het oppervlak liggen en de hartslag sterker voelbaar is?

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:55
killamonkey schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:19:
Ik kan Here WeGo zeker ook aanraden. Werkt prima en vind het een stuk fijner navigeren op de fiets en lopend dan met een telefoon steeds in je hand.

Afgelopen weekend de Dam-tot-Dam loop gelopen met de Galaxy Watch. Over 16.1 kilometer kwamen, in vergelijking met de officiële transponderwaarneming, zowel de exacte tijd (1:31:20 om 13:31:21) als de totale afstand (16.1 Km om 16.06 Km) zo goed als één op één overeen. Ook de gemiddeldes per 5, 10 en 15 kilometer werden erg nauwkeurig geregistreerd! Indrukwekkend tussen die tienduizenden andere lopers met watches. Hartslagmeter was alleen helemaal kut helaas. Hield er na twee kilometer mee op en heeft niks meer geregistreerd...
Heb je enig idee hoeveel batterij je hebt verbruikt? Ik denk er ook over na om de galaxy watch 46mm aan te schaffen, maar hij moet wel lang genoeg meegaan om lange loopsessies te kunnen registreren...

• killamonkey
  • Laatst online: 03-07 15:27
glenner schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:46:
[...]
More

Heb je enig idee hoeveel batterij je hebt verbruikt? Ik denk er ook over na om de galaxy watch 46mm aan te schaffen, maar hij moet wel lang genoeg meegaan om lange loopsessies te kunnen registreren...
Ik had in elk geval nog genoeg batterij over voor de rest van de dag. Ga morgen tien km met muziek en GPS lopen dus zal hem dan even 100% opladen en kijken wat ik overhou. Ik heb overigens de 42mm.

@Beempje Goed idee! Ik zal morgen eens kijken of dat beter werkt :)

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

• Flix20
  • Laatst online: 16:36

Is het een bekend euvel dat de hartslagmeter slecht werkt?
Begrijp dus dat deze het vaak niet goed doet?

PSN: Flix20-NL

• Spass67
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 18:07
Beempje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:12:
Klinkt goed!

Ik vroeg me af, heeft iemand wel eens de heart rate gemeten met de watch aan de binnenkant van de pols? Zou dat wellicht beter kunnen werken omdat de aderen daar meer aan het oppervlak liggen en de hartslag sterker voelbaar is?
Ik dacht dat de hartslag werd gemeten met een optische sensor, dus beter voelbaar maakt dan geen verschil. Maar het zou ook dan best kunnen dat dit aan de binnenkant beter werkt. Benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:36
Hartslagmeter doet het goed als je je bandje redelijk strak om hebt.

• Caayn
  • Niet online

Had je hierbij muziek (spotify of mp3) aanstaan?

Edit:

Misschien wel leuk. Ter vergelijking mijn Gear Fit 2 Pro heeft bij de dam-tot-dam loop 16.21km gemeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 26-09-2018 19:06 ]

• henkbob
Hartslagmeter werkte perfect voor mij, heb aan één pols de galaxy gehad en aan de andere mijn oude tomtom horloge, kwam perfect overeen voor zowel hartslag als afstand.

• donnie1992
Hier ook geen klachten over de werking, Alles werkt perfect, zelfs de slaaptracker!

• Svennie
  • Laatst online: 18-09 10:18
Spass67 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:45:
[...]
Ik dacht dat de hartslag werd gemeten met een optische sensor, dus beter voelbaar maakt dan geen verschil. Maar het zou ook dan best kunnen dat dit aan de binnenkant beter werkt. Benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.
gebeurd inderdaad optisch

PSN ID: Svennie-NL

• Beempje
Spass67 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:45:
[...]

Klopt inderdaad, ik had misschien "beter waarneembaar" moeten zeggen. Ik weet niet precies wat de optische sensor meet/bekijkt, maar whatever it is, aan de binnenkant van de pols kan het wellicht beter gemeten worden.

Anyway, just a thought :-) Ben zelf geen hardloper dus de HRM is puur een niet-essentiele bonus voor mij.

• Bashfull
Kan iemand aangeven of het bandjes systeem/principe van de galaxy watch gelijk is aan die van de S3? Dan heb ik voorlopig wat meer keus om te zoeken op een langer bandje.
Bedankt

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bashfull schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:18:
Kan iemand aangeven of het bandjes systeem/principe van de galaxy watch gelijk is aan die van de S3? Dan heb ik voorlopig wat meer keus om te zoeken op een langer bandje.
Bedankt
Yeps...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bashfull schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:18:
Bedankt
Inderdaad, beiden 22mm.

Ga voor een Quick Release, dan kun je nog eens wisselen :9

• Svennie
i2Paq schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:31:
[...]
Inderdaad, beiden 22mm.

Ga voor een Quick Release, dan kun je nog eens wisselen :9
al las je boel vast, dan kan je nog steeds wisselen, kost wat meer moeite en het wordt er allemaal niet mooier op maar het kan wel :P :P

alle gekheid op een stokje, quick release is wel aan te raden inderdaad, wisselt erg makkelijk

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Svennie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:03:
[...]

al las je boel vast, dan kan je nog steeds wisselen, kost wat meer moeite en het wordt er allemaal niet mooier op maar het kan wel :P :P

alle gekheid op een stokje, quick release is wel aan te raden inderdaad, wisselt erg makkelijk
Wordt er echt niet mooier op met zo'n tooltje steeds los/vast maken.

Ik heb zo'n 30 bandjes ondertussen die ik regelmatig (lees: 1x peer week) wisselde.

Ja, je leest het goed, "wisselde", ik ben inmiddels over naar een Apple Watch series 4. Met ook weer adapters om mijn verzameling bandjes te kunnen blijven gebruiken.

De Gear S3 is nu voor af en toe eens wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Berichten over de Duo Charger horen in [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen, aangezien dat een actie is tijdens het bestellen van je horloge.

Dit is de 3e en laatste waarschuwing, alle berichten die vanaf nu daarover gaan worden verwijderd.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2018 21:32 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hmm, vandaag kreeg ik een foto via Whatsapp die ik daadwerkelijk op de watch kon zien. Nooit eerder gezien. Normaalgesproken zie ik alleen een cameraicoontje met 'photo' er naast. Daarna is het me ook niet meer gelukt.

Iemand enig idee wat ik anders deed?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
yinx84 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:39:
Hmm, vandaag kreeg ik een foto via Whatsapp die ik daadwerkelijk op de watch kon zien. Nooit eerder gezien. Normaalgesproken zie ik alleen een cameraicoontje met 'photo' er naast. Daarna is het me ook niet meer gelukt.

Geen idee maar ik krijg het soms wel, soms niet... Volgens mij met name wel als ik foto's krijg van mensen met een iPhone?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:54:
[...]

Geen idee maar ik krijg het soms wel, soms niet... Volgens mij met name wel als ik foto's krijg van mensen met een iPhone?
Heeft niks met een iPhone te maken!

Zie ze ook bij YouTube-meldingen, Google Foto's, WhatsApp -> denk dat dit sinds Tizen 4 is

Verwijderd

Kan je met de GPS functie alleen nauwkeuriger meten hoe veel km je loopt of ook daadwerkelijk je route terug zien? (Zoals looptijden, runkeeper etc ala google maps)

& Is er ook een mogelijkheid om "automatische pauzeren" via samsung health uit te zetten? (zojuist gevonden)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2018 19:00 ]

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
-deleted-

[ Voor 97% gewijzigd door henklbr op 29-09-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
yinx84 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:39:

Ik meen ergens te hebben gelezen dat alleen PNG afbeeldingen op de watch getoond worden. Supersuf overigens, dat andere formaten niet getoond worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Beempje schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:51:
[...]

Ik meen ergens te hebben gelezen dat alleen PNG afbeeldingen op de watch getoond worden. Supersuf overigens, dat andere formaten niet getoond worden...
Wel vreemd. Weet zeker dat het gewoon een onbewerkte foto was van een ander Samsung toestel die net was geschoten. Het lijkt echt geheel willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Beempje schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:51:
[...]

cc: @yinx84

En waar heb je dat ergens gelezen?

Deze kreeg ik net op mijn Galaxy Watch van Google Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/320x240q90/924/BYACzo.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/320x240q90/923/bnPSCr.jpg

En zo zie ik ze ook o.a. in WhatsApp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:32:
[...]

Deze kreeg ik net op mijn Galaxy Watch van Google Foto's:

[Afbeelding][Afbeelding]

Kan je eens kijken in detail
- hoe groot de afbeeldingen zijn qua formaat en
- qua KB's/MB's -en-
- of het jpg of png is?

Want gister kreeg ik wel een foto te zien op mijn smartwatch terwijl de zelfde persoon een foto stuurt staat er alleen ''afbeelding'' :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:09:
[...]

Kan je eens kijken in detail
- hoe groot de afbeeldingen zijn qua formaat en
- qua KB's/MB's -en-
- of het jpg of png is?

Want gister kreeg ik wel een foto te zien op mijn smartwatch terwijl de zelfde persoon een foto stuurt staat er alleen ''afbeelding'' :? :?
cc: @Beempje @yinx84

Dit waren notificaties die ik kreeg van "Google Photo's Assistent"... (JPG)

Bij "Messenger" krijg ik ook alleen de tekst "Afbeelding" te zien

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/320x240q90/924/avPIma.jpg

En bovenstaand kreeg ik zojuist in Talon

[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 30-09-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje

Geen idee meer helaas :-) Volgens mij wist degene die dat schreef het ook niet zeker overigens, ik heb het zelf verder niet getest. Ik weet wel dat ik af en toe een afbeelding in Whatsapp te zien krijg op de watch, maar de meesten niet. Bestandsformaat leek me een valide verklaring.
Zie je alle afbeeldingen in Whatsapp notificaties? Of zie je ook wel eens het foto icoontje zonder dat de foto er daadwerkelijk staat?

[ Voor 24% gewijzigd door Beempje op 01-10-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• animal83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-07 14:20
Ik heb sinds zaterdag de watch. M'n huidige smartphone is de blackview BV4000.

Mn watch verliest constant zn verbinding door de gsm die taken uitschakelt.
Ik wil daarom ook voor mn smartphone terug overschakelen naar een samsung phone.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de watch samen met een S9 of A6+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:13
animal83 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:03:
Ik heb sinds zaterdag de watch. M'n huidige smartphone is de blackview BV4000.

Mn watch verliest constant zn verbinding door de gsm die taken uitschakelt.
Ik wil daarom ook voor mn smartphone terug overschakelen naar een samsung phone.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de watch samen met een S9 of A6+ ?
S9+& de SGW - werken naadloos samen. Tot op heden alleen maar uiterst tevreden van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

(jarig!)
voodoo077 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

S9+& de SGW - werken naadloos samen. Tot op heden alleen maar uiterst tevreden van beiden.
Hier de N9 + SGW. Naadloos en uiterst betrouwbaar ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
S8 ook geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
Ik heb mijn watch vandaag retour gestuurd. Hoezo dan?

Laat ik beginnen met dat het een mooi apparaat is, en voor veel mensen ook een prima keuze is. De 46mm versie die ik had werkte technisch gezien perfect en zag er mooi uit. Mijn grootste probleem was dan ook de connectivity, en de mogelijkheden om het horloge te laten doen wat ik wilde. Ik heb geen ervaring met andere smartwatches, en misschien verwacht ik ook wel dingen die andere apparaten ook niet kunnen. De Galaxy watch was het net té vaak, nét niet.

Zo`n beetje alle apps die ik al gebruik op mijn S8, doen het simpelweg niet op Tizen. Er zijn wel alternatieven, maar ik wil niet mijn hele app-huishouding door elkaar gooien om mijn dagelijkse activeiten te kunnen blijven doen. Dit zal lang niet voor iedereen zo zijn, maar was het voor mij wel. Hardlopen via s-health werkt technisch gezien prima, maar het gebrek aan delen met derden en een fatsoenlijke website voos s-health zelf maakt het voor mij een probleem. Navigatie via de watch werkt op zich wel, maar grotendeels alleen via betaalde apps die maar half-duplex werken. Spotify app werkte op zich wel, maar je merkt echt dat Tizen het niet snapt op dit vlak. Voorbeeld?
Ik startte een hardlooprondje waarna de watch in een soort 'alleen hardlopen' stand ging. Binnen deze stand kun je alleen door de sportopties scrollen, zodra je uit de hardloopstand gaat wordt je training gepauzeerd. Je kunt daarna wel meteen verder als je de hardloopstand weer opent. In deze hardloopstand zit gelukkig ook een muziekbediening, maar die doet het maar half. Je merkt echt dat het een app is die maar matig communiceert met Spotify (geen idee waar dat aan ligt) en regelmatig zie je daar een verkeerd nummer staan, of doet het vooruitspoelen het niet. Ook nadelig: je kunt het volume van spotify niet bedienen via het horloge. Verder merk je dat de metingen op het schermpje pas beginnen te lopen als de watch actief is, dus bij een automatisch scherm uit (zoals ik had) zie je nooit je echte hardlooptempo tot ~20 seconden na het aangaan van het scherm. Als je dan ook nog eens het scherm op een time-out van 15 seconden hebt staan voel je al snel een lichte vorm van frustratie. Ja, dat kun je allemaal aanpassen, maar dan zit ik na de training weer alles om te gooien. Zo kan ik nog meer voorbeelden geven van opties die het gewoon nét niet zijn voor mij.

De krasbestendigheid van de bezel (draairing) viel me ook nog op, of meer de afwezigheid daarvan. Ik had na 4 dagen normaal dragen (zitten achter een bureau, 2x sporten) al lichte gebruikssporen. Van een apparaat in deze prijsklasse verwacht ik dat die meer aan kan dan dat, zonder meteen krasjes op die mooie draairing te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door henkbob op 01-10-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henkbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:35:
Ik heb mijn watch vandaag retour gestuurd. Hoezo dan?

De krasbestendigheid van de bezel (draairing) viel me ook nog op, of meer de afwezigheid daarvan. Ik had na 4 dagen normaal dragen (zitten achter een bureau, 2x sporten) al lichte gebruikssporen. Van een apparaat in deze prijsklasse verwacht ik dat die meer aan kan dan dat, zonder meteen krasjes op die mooie draairing te hebben.
Wat ik me nu afvraag: verwacht je nu ook het complete aankoopbedrag terug te krijgen?

Schijnbaar heb je je watch al even in gebruik: lichte gebruikssporen...

Leuk voor de winkel waar je hem gekocht hebt: die kunnen er niks meer mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkbob
henklbr schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Wat ik me nu afvraag: verwacht je nu ook het complete aankoopbedrag terug te krijgen?

Schijnbaar heb je je watch al even in gebruik: lichte gebruikssporen...

Leuk voor de winkel waar je hem gekocht hebt: die kunnen er niks meer mee!
Wat een offtopic vraag, maar goed. Na 4 dagen al gebruikssporen lijkt me niet normaal. Ja, daar verwacht ik inderdaad het gehele bedrag voor terug. Hoe leuk het is voor de winkel heb ik gelukkig niets mee te maken, je mag namelijk gewoon 30 dagen kijken wat je ervan vindt. Ik heb toch het vermoeden dat jij erg emotioneel reageert op de negatieve reacties over Samsung, nergens voor nodig. Wat ik hier heb geschreven geeft gewoon mijn eigen ervaring met de watch weer, en er staat duidelijk dat het voor anderen misschien wel perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henkbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:59:
[...]

Wat een offtopic vraag, maar goed. Na 4 dagen al gebruikssporen lijkt me niet normaal. Ja, daar verwacht ik inderdaad het gehele bedrag voor terug. Hoe leuk het is voor de winkel heb ik gelukkig niets mee te maken, je mag namelijk gewoon 30 dagen kijken wat je ervan vindt. Ik heb toch het vermoeden dat jij erg emotioneel reageert op de negatieve reacties over Samsung, nergens voor nodig. Wat ik hier heb geschreven geeft gewoon mijn eigen ervaring met de watch weer, en er staat duidelijk dat het voor anderen misschien wel perfect is.
Nee hoor; echter: ik heb de watch sinds release, 24/7 om en nog geen enkele kras (ook niet op de bezel)

Begrijp je me nu waarom ik mijn reactie plaatste? Als jij na 4 dagen al "gebruikssporen" (lees "krasjes") hebt, en ik na bijna 3 weken nog geen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
henklbr schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Nee hoor; echter: ik heb de watch sinds release, 24/7 om en nog geen enkele kras (ook niet op de bezel)

Begrijp je me nu waarom ik mijn reactie plaatste? Als jij na 4 dagen al "gebruikssporen" (lees "krasjes") hebt, en ik na bijna 3 weken nog geen... :?
Yep, dan snap ik hem. In dit geval heb ik het horloge 4 dagen gedragen, waarbij ik alleen achter een bureau heb gezeten. Wel gewoon naar de winkel voor boodschappen en forenzen. Ik heb ook andere horloges met ringen en ook een gShock, waar ik op die laatste totaal niet zuinig mee om ga. Ik heb daardoor een redelijk beeld wanneer ik dingen doe waar je krasjes van mag verwachten, en je merkt het ook als je met je pols iets raakt waar de boel kapot van kan gaan (zeker als het 329 euro kost :D). Ik heb de knoop voor het terugsturen pas doorgehakt na twee dagen waarop ik een ander horloge had gedragen (ivm werkzaamheden), waardoor ik in de 4 draagdagen ook zuinig op het apparaat was omdat ik er gewoon vanuit ging dat ik hem zou houden.

Dus ja: ik vind dat de bezel snel gebruikssporen laat zien. Wel even een kanttekening dat het hierbij niet om een enorme snee gaat ofzo, maar een soort krasje alsof je er met een iets lichtere kleur overeen hebt getekend.

PS: geen foto want watch is al onderweg naar Coolblue, die er vast het een en ander mee kunnen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door henkbob op 01-10-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:13
henkbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:10:
[...]

Dus ja: ik vind dat de bezel snel gebruikssporen laat zien. Wel even een kanttekening dat het hierbij niet om een enorme snee gaat ofzo, maar een soort krasje alsof je er met een iets lichtere kleur overeen hebt getekend.

PS: geen foto want watch is al onderweg naar Coolblue, die er vast het een en ander mee kunnen ;)
Ook hier totaal geen gebruikssporen. Ai CB ... dikke kans dat ze maar deel terugbetalen. Ik koop er alleszins NOOIT meer. Zijn erin geslaagd de watch te leveren aan mensen die NA mij besteld hebben en ikhem dusniet had op de release.
Voor prijsprotectie op de S9+ moest ik hem ongebruikt terugsturen!!! Nooit gehoord maar goed dat is off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
voodoo077 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Ook hier totaal geen gebruikssporen. Ai CB ... dikke kans dat ze maar deel terugbetalen. Ik koop er alleszins NOOIT meer. Zijn erin geslaagd de watch te leveren aan mensen die NA mij besteld hebben en ikhem dusniet had op de release.
Voor prijsprotectie op de S9+ moest ik hem ongebruikt terugsturen!!! Nooit gehoord maar goed dat is off-topic.
In het slechtste geval betalen ze 75% terug, maar dat zie ik later deze week wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door henkbob op 01-10-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 23:05
@henkbob Ik ben erg benieuwd of je straks voor een andere smartwatch gaat, of het voorlopig de komende maanden hierbij laat. Ik vermoed dat er niet veel smartwatches zijn die aan je wensen kunnen voldoen (zonder waardeoordeel whatsoever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
dynast schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:44:
@henkbob Ik ben erg benieuwd of je straks voor een andere smartwatch gaat, of het voorlopig de komende maanden hierbij laat. Ik vermoed dat er niet veel smartwatches zijn die aan je wensen kunnen voldoen (zonder waardeoordeel whatsoever).
Ik denk dat ik even op de nieuwe generatie wacht die waarschijnlijke deze of volgende week wordt aangekondigd door Huawei en LG. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik een Wear OS watch wil, maar heb ook (voordat ik dat wist) al rondgekeken en besloten dat ik geen 'oude' generatie watch wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 12:16
voodoo077 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Hier de watch ook sinds de release, best wel zuinig op, maar toch een aantal krassen op de bezel. Ben het hier met @henkbob eens, voor dit geld mag je wel een betere krasbestendigheid verwachten.

Het is dat ik de externe apps minder belangrijk vind, anders had ik hem ook teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Wiley02 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Hier de watch ook sinds de release, best wel zuinig op, maar toch een aantal krassen op de bezel. Ben het hier met @henkbob eens, voor dit geld mag je wel een betere krasbestendigheid verwachten.

Het is dat ik de externe apps minder belangrijk vind, anders had ik hem ook teruggestuurd.
ze waren mij nog niet opgevallen maar heb hier ook kleine krasjes op de draairing (gebruik sinds release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
ik ben tot nog toe erg tevreden over het horloge.

Wel heb ik wat raars met de notificaties. Soms trilt en maakt het horloge wel geluid, maar soms ook niet, ik snap er niks van. Heb op het horloge alles op max staan en trillen aan. Heb op mn telefoon alle apps aanstaan met notificaties.

Meer mensen hier last van?

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
e6r6i6c schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:45:

Wel heb ik wat raars met de notificaties. Soms trilt en maakt het horloge wel geluid, maar soms ook niet, ik snap er niks van. Heb op het horloge alles op max staan en trillen aan. Heb op mn telefoon alle apps aanstaan met notificaties.

Dus je krijgt de notificatie wel binnen op je watch maar hij trilt niet? Of krijg je de notificatie niet binnen op de watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
Beempje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Dus je krijgt de notificatie wel binnen op je watch maar hij trilt niet? Of krijg je de notificatie niet binnen op de watch?
Ik krijg de notificaties wel binnen. Maar hij trilt en maakt geen geluid soms. Had net nog 1 whatsapp bericht waarbij die wel trilde en geluid gaf. Maar een paar minuten later nog een whatsapp bericht en toen deed die weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
e6r6i6c schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Ik krijg de notificaties wel binnen. Maar hij trilt en maakt geen geluid soms. Had net nog 1 whatsapp bericht waarbij die wel trilde en geluid gaf. Maar een paar minuten later nog een whatsapp bericht en toen deed die weer niks.
En je was niet met je telefoon zelf bezig terwijl dat tweede bericht binnen kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
e6r6i6c schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:45:

Ik merk dit met Twitter. Als ik een bericht krijg direct van een account dat ik volg trilt mijn horloge. Als het een generiek bericht is met 'in case you missed it' dan trilt het niet. Het lijkt alsof er verschillende niveau's bestaan in notifications. Maar geen idee of/hoe je dat kunt configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
yinx84 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

Ik merk dit met Twitter. Als ik een bericht krijg direct van een account dat ik volg trilt mijn horloge. Als het een generiek bericht is met 'in case you missed it' dan trilt het niet. Het lijkt alsof er verschillende niveau's bestaan in notifications. Maar geen idee of/hoe je dat kunt configureren.
Maar trilt je telefoon wel bij beide varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Beempje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Maar trilt je telefoon wel bij beide varianten?
Goed punt... volgens mij wel, maar ik kan me ook herinneren dat het wel een ander trilpatroon was. Tegenwoordig heb ik alleen m'n watch op trillen staan en kan het me niet meer helemaal goed voor de geest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Android heeft notificaties waar geen tril- of belsignaal aan gekoppeld zijn, die wel in je notificatiebalk verschijnen. Ik kan me voorstellen dat die (net als andere notificaties) netjes doorgeduwd worden naar je watch, maar ook zonder tril- of belsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
Beempje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

En je was niet met je telefoon zelf bezig terwijl dat tweede bericht binnen kwam?
Ik had de telefoon nog in mn broekzak zitten.

Had gisteren ook al dat de standaard email app op de telefoon geen notificaties ontving maar ook de mailbox niet wilde update, terwijl mijn telefoon wel netjes de notificaties toonde als er nieuwe emails binnen kwamen. Maar dat heeft zichzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Hebben jullie nog mooie appjes gevonden die de moeite waard zijn om te installeren? Of juist afraders? Zowel gratis als betaald.

Van mijn kant...

Tips:
- HERE WeGo: Fatsoenlijke (en gratis) navigatie app
- Gear browser: een redelijke browser voor je watch. Rendert lang niet alles zonder problemen though.
- XENOZU: Goeie Youtube app.
- Agile Keyboard: een volledig toetsenbord op je telefoon. Hele kleine toetsjes, maar werkt verrassend goed! IMO fijner dan de standaard invoeropties op de watch. Is wel betaald.

Afrader:
- Nu.nl: toont alleen de laatste 5 headlines en de 5 populairste berichten. Verder wel fileinfo en weer enzo, maar qua nieuws erg beperkt. Je kunt beter naar nu.nl via de Gear browser.

[ Voor 11% gewijzigd door Beempje op 03-10-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sinds zaterdag ook in het bezit van de Galaxy Watch 46mm.

Eerste indrukken zijn tot nu toe.

Horloge zaterdag rond 14:00 uit de doos gehaald, aangezet met 84%, updates gedaan, wat settings aangepasten omgedaan. Gisteravond om 20:00 aan de lader gehangen met nog 17% resterend. Tussendoor nog in het bos wezen sporten (bootcamp) met horloge op always on, na het sporten always on weer uitgezet. Brightness op 5 en heart rate om de 10 min.

Dus wat betreft de batterij zeer positief!

Notificaties werken out of the box eigenlijk prima (wel de grootte van de letters wel op klein zetten) anders heb je in mijn ogen te weinig op je scherm.

Ik heb helaas geen vergelijk met andere trackers maar m.b.t. de sensoren ben ik nog niet heel positief. Ik weet niet hoe ik het goed moet verklaren of uitleggen, maar ik heb bijvoorbeeld mijn heart rate op 10 min staan, maar als ik dit opvraag zie ik soms toch gaten in de logging. Het zelfde met slaaptracking, hij trackt mijn slaap, maar dat kan hij vaak pas een paar uur nadat ik wakker ben laten zien. Het is net of hij de gegevens nog eerst moet bewerken alvorens hij dit kan syncen met mijn telefoon. Hij lijkt het dus wel te doen, maar het duurt even voordat ik het kan zien.

Wat betreft sommige instellingen zitten ze naar mijn idee ook niet op een logische plek, of ik doe natuurlijk iets verkeerd. Bijvoorbeeld het instellen van je heart rate monitoring, moet je via de help naar een instellingen menu. Dat had ik persoonlijk anders verwacht.

De bediening van de watch met het draaien aan de ring werkt erg soepel.

Vrijdag maar eens een stukje hardlopen en dan beslissen of ik hem definitief hou.

Sommige dingen is waarschijnlijk gewoon wennen!

[ Voor 1% gewijzigd door KraveN op 03-10-2018 09:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
KraveN schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:26:
Bijvoorbeeld het instellen van je heart rate monitoring, moet je via de help naar een instellingen menu. Dat had ik persoonlijk anders verwacht.
Via de help? Je bedoelt die drie puntjes aan de rechterkant van het scherm? Dat is niet exclusief een helpmenu, maar meer een contextmenu waar vaak verschillende opties beschikbaar zijn. Ook de helpfunctie, maar ook vaak andere functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Beempje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Via de help? Je bedoelt die drie puntjes aan de rechterkant van het scherm? Dat is niet exclusief een helpmenu, maar meer een contextmenu waar vaak verschillende opties beschikbaar zijn. Ook de helpfunctie, maar ook vaak andere functies.
Haha, daar ga ik al. Ik had de puntjes wel gezien, maar kon er niks mee. Nu nogmaals een poging gedaan en je kan er idd op klikken/drukken en dan instellen.

Ik ging naar health > instellingen > trainingdetectie > help > instellingen

Maar het kan dus ook sneller ;) thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Moet bekennen dat het bij mij ook even duurde voordat ik doorhad dat die puntjes aanklikbaar waren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
KraveN schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:26:
Sinds zaterdag ook in het bezit van de Galaxy Watch 46mm.

Eerste indrukken zijn tot nu toe...
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik zit rustig op kantoor achter m'n bureau en als ik m'n heartrate check is deze 43 min voor het laatst gemeten, ondanks dat ik hem op een interval van 10 min heb. Erg vreemd, want tijdens het hardlopen heb ik wel gewoon een continue stabiele meting die aardig lijkt te kloppen. Hij kan het dus wel. Dit is, samen met het afwijken van de stappenteller de meest gehoorde klacht en het blijft angstvallig stil bij Samsung. Het is een top apparaat, maar met alles sport-gerelateerd blijft het een speelgoedje vergeleken met de dedicated devices van andere merken.

Het is maar goed dat de ervaring op andere gebieden fijn is, anders had ik hem ook teruggebracht.

Tip: gebruik voor je hardloopsessie gewoon de basic work-out tracking van S-health en begeef je niet op het gebied van third-party apps... want die zijn dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:25
De hartslagmeter van de samsung watch is echt rampzalig. Een beetje zweten en hij meet helemaal niks meer.

Zie ook dit topic op het samsung forum: https://us.community.sams...ch/thread-id/34315/page/6

Andere ook last van?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij advies geven:

Ik heb, vanwege mijn werk, een iPhone in gebruik. Prima ding, niets mis mee.
Nu wil ik graag een smartwatch kopen voor mijn hobby; sporten.

De Samsung Galaxy Watch ziet er FANTASTISCH uit, vele malen beter dan die rechthoekige mini-computer van Apple.

Maar goed...…… omdat ik dus een iPhone heb, vraag ik mij af of ik wel iets met de Galaxy Watch kan aanvangen? Kletsen die dingen wel 100% met elkaar?

Kan ik apps downloaden, wijzerplaten downloaden, Spotify off-line gebruiken. Kan ik Spotify überhaput downloaden (zeker het off-line gebruiken van Spotify is een absolute must!).

Etc. etc.

Erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij over de streep kan trekken zodat ik ook zo'n prachtige Samsung om mijn pols kan gaan dragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:01:
Wie o wie kan mij advies geven:

Ik heb, vanwege mijn werk, een iPhone in gebruik. Prima ding, niets mis mee.
Nu wil ik graag een smartwatch kopen voor mijn hobby; sporten.

De Samsung Galaxy Watch ziet er FANTASTISCH uit, vele malen beter dan die rechthoekige mini-computer van Apple.

Maar goed...…… omdat ik dus een iPhone heb, vraag ik mij af of ik wel iets met de Galaxy Watch kan aanvangen? Kletsen die dingen wel 100% met elkaar?

Kan ik apps downloaden, wijzerplaten downloaden, Spotify off-line gebruiken. Kan ik Spotify überhaput downloaden (zeker het off-line gebruiken van Spotify is een absolute must!).

Etc. etc.

Erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij over de streep kan trekken zodat ik ook zo'n prachtige Samsung om mijn pols kan gaan dragen!
Ik heb beide (Apple watch S4 en Gear S3) en vind de Samsung mooier, maar vindt de Apple beter in het gebruik met mijn iPhone7+

Omdat het Apple systeem heel gesloten is kun je veel dingen niet of nauwelijks met je Samsung.

Zelf gebruik ik niet alles van wat jij aanhaalt maar nu ik de Apple Watch S4 heb is er wel spijt dat ik ooit de Samsung heb gekocht.

Ik gok dat ik hem nog maar weinig zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb het juist andersom... Zowel een apple watch 4 als een galaxy watch in bezit gehad. Ik gebruik de GW nu i.c.m. mijn iphone X.
Het klopt inderdaad dat een AW fijner samenwerkt met een iphone dan een GW, maar ik vind het prima te doen.

Omdat ik ook een Galaxy S9 heb heb ik uiteindelijk gekozen om de GW te blijven gebruiken, de AW is inmiddels verkocht...

En ja, via android kan je toch net iets meer met je GW, maar ik vind deze ook prima te gebruiken met een iphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 18-09 22:58
isomis schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:13:
De hartslagmeter van de samsung watch is echt rampzalig. Een beetje zweten en hij meet helemaal niks meer.

Zie ook dit topic op het samsung forum: https://us.community.sams...ch/thread-id/34315/page/6

Andere ook last van?
De hartslagmeter is echt een wassen neus. Afgelopen maandag gaf deze op een gegeven moment een fysiek onmogelijke waarde van 210 aan en vandaag deed deze het een tijdje helemaal niet. Als je continue meting aan hebt staan vliegen de waardes echt alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 07:14
kwiebus schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

De hartslagmeter is echt een wassen neus. Afgelopen maandag gaf deze op een gegeven moment een fysiek onmogelijke waarde van 210 aan en vandaag deed deze het een tijdje helemaal niet. Als je continue meting aan hebt staan vliegen de waardes echt alle kanten op.
Goede, ik heb dit dus ook. Inmiddels voer ik een aantal acties uit om het weer werkend te krijgen omdat een herstart van de watch het niet altijd oplost, namelijk:
1. Geen hartslag; dan sluit ik alle recente apps af, in de meeste gevallen werkt het dan weer. Als dat niet het geval is, dan zet ik de hartrate op "Nooit" en weer op "Altijd" en werkt het weer.
2. Hoge waarde (210); dan altijd hartrate op "nooit" en weer op "Altijd" zetten waarna de waarde weer normaal is.

Niet ideaal, maar hoop dat je er wat aan hebt! Hoop dat er binnenkort een software update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:25
Dutn schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

Goede, ik heb dit dus ook. Inmiddels voer ik een aantal acties uit om het weer werkend te krijgen omdat een herstart van de watch het niet altijd oplost, namelijk:
1. Geen hartslag; dan sluit ik alle recente apps af, in de meeste gevallen werkt het dan weer. Als dat niet het geval is, dan zet ik de hartrate op "Nooit" en weer op "Altijd" en werkt het weer.
2. Hoge waarde (210); dan altijd hartrate op "nooit" en weer op "Altijd" zetten waarna de waarde weer normaal is.

Niet ideaal, maar hoop dat je er wat aan hebt! Hoop dat er binnenkort een software update voor komt.
Echt belachelijk voor een horloge van 300 euro. Ik hoop dat een update het probleem snel gaat oplossen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Het horloge moet bij mij zo strak dat je bijna permanent een afdruk in je arm hebt wil de HRM werken. Heb nog geen enorm gekke waardes gehad, ja af en toe een piek, maar verder lijkt het vrij consistent.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen