Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:48:
Kan ik op een of andere manier met Gmail regelen dat ik van bepaalde afzenders of onderwerpen geen melding ontvang?
Daar ben ik eerlijk gezegd ook benieuwd naar.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Flix20 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:24:
Ben zelf momenteel ook in de markt voor een smartwatch en mijn oog is direct gevallen op de Galaxy watch.
Voornamelijk door het uiterlijk, het ziet er als een volwassen horloge uit.
Iets wat me tegenhoudt bij de Apple watch.

Nu ben ik wel benieuwd naar wat de ervaringen hier zijn van mensen die de watch in combinatie met een iPhone gebruiken.
Wat ik tot nog noch toe heb kunnen vinden is dat het opzicht wel samen werkt, maar het niet ideaal is.
Het gaat mij met name om, naast het gewoon als horloge gebruiken, wat ik wel geloof dat dat gewoon werkt, is het gebruik als GPS/monitor voor het sporten (hardlopen etc)
Ook het dagelijkse stappen tellen en kcal verbruik zijn gegevens die ik bij wel houden.
Ik heb wat gelezen dat door niet helemaal lekker werkt Inc de iPhone.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik kan me voorstellen dat dit niet in de Health app van de iPhone geregistreerd word vandaag de watten, maar wat is hier het alternatief op.

Dingen als mail en appjes lezen, maar ook bellen en betalen met die waren zal niet kunnen begrijp ik al, maar dat was ik toch niet van plan om te gebruiken.
Op m'n telefoon staat voorbeschouwing ook uitgeschakeld.
Nb: heb hier de zoekfunctie gebruikt op iPhone en kreeg maar 2 hits dus ben in de veronderstelling dat dit nog niets gevraagd is.
Ik gebruik de Gear S3 aan een iPhone 7+.

De Gear App. en de Samsung Health sturen niets door naar Apple Health en daar baal ik steeds meer van.
Dat is juist voor mij een reden om goed te kijken naar de Apple Watch 4 ipv. de Galaxy Watch wat ik eerst in gedachten had.

Verder is het niet echt hallelujah met Watch Faces via de Gear App., de additionele Apps. hier voor werken gewoon niet op iOS.

Verder ben ik op zich wel te spreken over de functionaliteit en betrouwbaarheid, maar juist het feit dat het gewoon net niet lekker werkt en de vele klachten over de Galaxy Watch die ik lees doen mij steeds meer neigen naar een Apple Watch 4.

• hbaken1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 11:16
@aaronito brn je tevreden met het bandje en heb je de link voor dat bandje? ik wil graag kijken of ze die ook in 20mm voor de 42mm watch hebben in het zwart.
Als ik op v-moro zoek kom ik alleen bandjes tegen waar de schakel aan het horloge recht en niet zo netjes aansluit.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
i2Paq schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:18:
[...]

Ik gebruik de Gear S3 aan een iPhone 7+.

De Gear App. en de Samsung Health sturen niets door naar Apple Health en daar baal ik steeds meer van.
Dat is juist voor mij een reden om goed te kijken naar de Apple Watch 4 ipv. de Galaxy Watch wat ik eerst in gedachten had.

Verder is het niet echt hallelujah met Watch Faces via de Gear App., de additionele Apps. hier voor werken gewoon niet op iOS.

Verder ben ik op zich wel te spreken over de functionaliteit en betrouwbaarheid, maar juist het feit dat het gewoon net niet lekker werkt en de vele klachten over de Galaxy Watch die ik lees doen mij steeds meer neigen naar een Apple Watch 4.
Werkt de Samsung Health app een beetjefatsoenlijk?
Zou het dan niet erg vinden om deze te gaan gebruiken.

De watch Faces zou ik mogelijk nog wel via de Samsung tablet van mijn vriendin kunnen doen.

Natuurlijk Neem ik ook liever een watch van Apple om met één OS structuur te blijven werken, maart de vormgeving van de Apple watch vind ik echt afgrijselijk.
Blijft voor mij erg met uitzien als een gadget dan een horloge, wat voor mij belangrijk is.

Wat zijn deze klachten waar jij over spreekt?
Heb ik zelf in de review nog weinig tot niets over kunnen lezen.
Ik heb over de gear3 gelezen dat je met enige regelmaat de app op je telefoon moet starten om de verbinding weer te herstellen

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 15-09-2018 15:07 ]

PSN: Flix20-NL

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Flix20 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:04:
[...]

De watch Faces zou ik mogelijk nog wel via de Samsung tablet van mijn vriendin kunnen doen.

Natuurlijk Neem ik ook liever een watch van Apple om met één OS structuur te blijven werken, maart de vormgeving van de Apple watch vind ik echt afgrijselijk.
Blijft voor mij erg met uitzien als een gadget dan een horloge, wat voor mij belangrijk is.

Ik heb over de gear3 gelezen dat je met enige regelmaat de app op je telefoon moet starten om de verbinding weer te herstellen
Ook heel erg geïnteresseerd in een antwoord. Heb momenteel de AW2 maar zou overschakelen naar de Galaxy Watch die ik veel mooier vind.

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
hbaken1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:03:
@aaronito brn je tevreden met het bandje en heb je de link voor dat bandje? ik wil graag kijken of ze die ook in 20mm voor de 42mm watch hebben in het zwart.
Als ik op v-moro zoek kom ik alleen bandjes tegen waar de schakel aan het horloge recht en niet zo netjes aansluit.
ja zeer tevreden.

kheb de zilveren versie wel gekocht via amazon.com, iets duurder maar snellere levering.

https://www.amazon.com/gp...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

maar had de zwarte versie gekocht via alliexpress maar zie dat de v-moro niet meer beschikbaar is.
ik heb wel ook deze besteld en die is bijna net het zelfde https://www.aliexpress.co...042311.0.0.2f294c4dTJaYAU

hieronder foto met deze band met mijn gear s3

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25hh18w.jpg

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Flix20 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:04:
[...]

Dit is een zeer uitgebreide App. en op zich prima. Ik gebruik andere apparaten die wel met de Apple Health communiceren en vandaar mijn "ergernis".
Geen idee of dat werkt als je een companion App. nodig hebt op je telefoon.
Ik vindt juist die niet standaard look van de Apple super. Dat sprak mij aan in de Pebble, die ook vierkant / rechthoekig waren.
Ik lees veel klachten over het niet werken van bv. de sensoren, de overall accuraatheid van de sensoren. Maar de klachten lijken vooral door de software gestuurd te worden en men denkt dat met updates dit wel opgelost zal zijn / worden.
Ook bv. bediening van Spotify doet raar, wat men wijt aan de software.

Vergeet trouwens niet dat veel niet mogelijk is wanneer de Galaxy Watch aan iOS hangt, hij doet het veel beter en kan meer aan Android.

Ik zelf kan er alles mee waarvoor ik heb hem gekocht.
Dit ervaar ik absoluut niet.

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 15-09-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Mensen die de watch gebruiken met een iPhone? Wat mis ik aan functionaliteit als ik voor de combinatie galaxy watch en iPhone 7 kies? Ik twijfel tussen deze en een fitbit Ionic of Versa waarbij ik deze de mooiste vind maar bang ben dat het maar beperkte functionaliteit biedt in vergelijk tot combineren met een Android toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hendry Scholing schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:45:
Mensen die de watch gebruiken met een iPhone? Wat mis ik aan functionaliteit als ik voor de combinatie galaxy watch en iPhone 7 kies? Ik twijfel tussen deze en een fitbit Ionic of Versa waarbij ik deze de mooiste vind maar bang ben dat het maar beperkte functionaliteit biedt in vergelijk tot combineren met een Android toestel
Ik denk dat qua functionaliteit je weinig verschil gaat zien tussen de verschillende watches, de iOS (Apple) is de beperkende factor.

Zoals je in mijn eerdere reactie kunt lezen kun je met de Galaxy App. / Samsung Health niet communiceren met de Apple Health.

Voor de rest mis ik persoonlijk weinig functionaliteit maar dat kan voor jouw anders zijn. Lees anders mijn eerdere reply op een zelfde vraag hier boven.

Door de geslotenheid van Apple kun je minder als met Android, er zijn ook minder Apps. dan met Android, maar ik mis zelf helemaal niets.

Misschien dat andere mij kunnen aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heeft er iemand al iets gehoord van Samsung over z'n Duo Charger? Laatste wat ik heb gehoord was 'aanvraag ontvangen' of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:02:
Heeft er iemand al iets gehoord van Samsung over z'n Duo Charger? Laatste wat ik heb gehoord was 'aanvraag ontvangen' of iets dergelijks.
Volgensmij kan dat wel duren aangezien ze een grote hoeveelheid verscheept gaan worden neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killamonkey
  • Laatst online: 03-07 15:27
Horloge nu een week in bezit en gebruik. Ben erg tevreden! Design en comfort is fantastisch. Krijg er regelmatig vragen/complimenten over. Merk dat ik nu al niet meer zonde zou willen. Snel even berichtje bekijken/beantwoorden, Spotify nummer doorzappen, mailtje lezen, weersvoorspelling checken en agenda in de gaten houden is gewoon erg handig. Nee, je kan prima zonder smartwatch leven maar tis verdomde handig ;)

Eerste keer hardlopen was een drama qua tracking. Na de update doet ie het helemaal top. Vandaag met een vriendin 10 kilometer gelopen die een Garmin 735XT heeft en tracking kwam zo goed als één op één overeen. Hartslag leek ook goed te meten. Al is dat buiten hardlopen soms zoals bedoeld om de tien minuten en dan weer halfuur niks. Verbeterpuntje. Batterij gaat twee dagen mee (42mm) met normaal gebruik wat voor mij prima is. Draadloze lader is heel relaxt en gebruiksvriendelijk. Al met al een uitstekende aankoop voor mij :)

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Laatst online: 17:13

Wvr

ik ben van de week wezen hard lopen in combinatie met endomondo (gratis 12 maanden premium) na iets meer dan 1km was hij het gps signaal kwijt en kon die niet meer herstellen, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
i2Paq schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:53:
[...]

Misschien dat andere mij kunnen aanvullen?
Er is dus wel een volledige samsung health ondersteuning? Toevallig ook ervaring met Fitbit als platform? Ik heb nu een Charge 2 en dat werkt voor mij prima. Mijn medisana weegschaal laat ik synchroniseren door Apple health als een tussenstation te gebruiken en met Fitnessyncer door te te zetten naar Fitbit. Klinkt wat omslachtig, maar krijg dan meer waarden geïmporteerd. Dat soort grappen lijken met Samsung alleen te kunnen op Android.

Andere vraag: Meer mensen die naar zowel Fitbit Versa/Ionic als Samsung Galaxy Watch kijken? Wat heeft je over de streep getrokken als je voor Samsung gekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Wvr schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:58:
ik ben van de week wezen hard lopen in combinatie met endomondo (gratis 12 maanden premium) na iets meer dan 1km was hij het gps signaal kwijt en kon die niet meer herstellen, meer mensen hier last van?
Heb ik ook gehad. Ben inmiddels overgestapt naar de S Health run tracker. Werkt feitelijk hetzelfde als Endomondo, maar is net wat stabieler met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
killamonkey schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:11:

Eerste keer hardlopen was een drama qua tracking. Na de update doet ie het helemaal top. Vandaag met een vriendin 10 kilometer gelopen die een Garmin 735XT heeft en tracking kwam zo goed als één op één overeen. Hartslag leek ook goed te meten. Al is dat buiten hardlopen soms zoals bedoeld om de tien minuten en dan weer halfuur niks. Verbeterpuntje. Batterij gaat twee dagen mee (42mm) met normaal gebruik wat voor mij prima is. Draadloze lader is heel relaxt en gebruiksvriendelijk. Al met al een uitstekende aankoop voor mij :)
Ik heb het juist andersom, ik ben vandaag voor het eerst wezen lopen na de update. De gps fix was een keer weg en de hartslag regristratie was een drama. Heb twee keer moeten herstarten omdat de watch geen harstlag meer registreerde..En als er een fix was schoot die regelmatig opeens naar bijna 200. Daarnaast klopt er ook vrij weinig van de stappen registratie, ik heb bijna 8.5 kilometer gelopen. Ik kwam op nog geen 6500 stappen uit terwijl ik net aan 1.65 ben. Ter vergelijking mijn mobiel zat er ruim 2000 boven. :( Ik ga hem na alle waarschijnlijkheid terugzenden, zeker nu alle connecties naar o.a. Fitbit en Runekeeper uit de app zijn gehaald zonder enige vorm van uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hendry Scholing schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:24:
[...]

Er is dus wel een volledige samsung health ondersteuning? Toevallig ook ervaring met Fitbit als platform? Ik heb nu een Charge 2 en dat werkt voor mij prima. Mijn medisana weegschaal laat ik synchroniseren door Apple health als een tussenstation te gebruiken en met Fitnessyncer door te te zetten naar Fitbit. Klinkt wat omslachtig, maar krijg dan meer waarden geïmporteerd. Dat soort grappen lijken met Samsung alleen te kunnen op Android.

Andere vraag: Meer mensen die naar zowel Fitbit Versa/Ionic als Samsung Galaxy Watch kijken? Wat heeft je over de streep getrokken als je voor Samsung gekozen hebt?
Persoonlijk vond ik de interface van tizen soepeler en functioneler tov het os op de fitbits. Daarnaast ziet een Galaxy er in mijn ogen meer uit als een horloge. Maar goed dat was een kort vergelijk in de lokale media markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
bloodlynx schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:59:
[...]

Ik heb het juist andersom, ik ben vandaag voor het eerst wezen lopen na de update. De gps fix was een keer weg en de hartslag regristratie was een drama. Heb twee keer moeten herstarten omdat de watch geen harstlag meer registreerde..En als er een fix was schoot die regelmatig opeens naar bijna 200. Daarnaast klopt er ook vrij weinig van de stappen registratie, ik heb bijna 8.5 kilometer gelopen. Ik kwam op nog geen 6500 stappen uit terwijl ik net aan 1.65 ben. Ter vergelijking mijn mobiel zat er ruim 2000 boven. :( Ik ga hem na alle waarschijnlijkheid terugzenden, zeker nu alle connecties naar o.a. Fitbit en Runekeeper uit de app zijn gehaald zonder enige vorm van uitleg.
Het issue met de stappenteller is blijkbaar een vaker voorkomend issue en wordt hopelijk op de korte termijn opgelost via een software update ( https://us.community.sams...t-count-steps/td-p/384843 ).

Voor de hartslagmeter kan het zijn dat er deze wel goed werkt maar niets kan met de resultaten. Probeer deze eens hoger / strakker rond de pols te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 16:06
Hoe is de werking met een niet samsung telefoon?

Hierop bedoel ik dingen zoals:
- Fitness met google FIT
- NFC met android PAY
- Kalender (outlook/Gmail)
- Diverse andere wat samsung heeft aangepast in zijn telefoons...

werkt het allemaal vlekkeloos samen of moet je andere soft installeren?
ik heb een OP6

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Hanzzzie schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:56:
Hoe is de werking met een niet samsung telefoon?

Hierop bedoel ik dingen zoals:
- Fitness met google FIT
- NFC met android PAY
- Kalender (outlook/Gmail)
- Diverse andere wat samsung heeft aangepast in zijn telefoons...

werkt het allemaal vlekkeloos samen of moet je andere soft installeren?
ik heb een OP6
Google Pay of welke andere betalingsvorm, werkt sowieso niet in Nederland. Er is nog geen ondersteuning van de banken. Al jaren sprake van dat het komt, maar nog niets concreets dus kan nog wel even duren (lees: jaren, waarschijnlijk)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
hbaken1 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:44:
[...]

Het issue met de stappenteller is blijkbaar een vaker voorkomend issue en wordt hopelijk op de korte termijn opgelost via een software update ( https://us.community.sams...t-count-steps/td-p/384843 ).

Voor de hartslagmeter kan het zijn dat er deze wel goed werkt maar niets kan met de resultaten. Probeer deze eens hoger / strakker rond de pols te dragen.
Voor de update van afgelopen donderdag heb ik er twee keer meer gelopen en had ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 16:06
Phusebox schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:10:
[...]

Google Pay of welke andere betalingsvorm, werkt sowieso niet in Nederland. Er is nog geen ondersteuning van de banken. Al jaren sprake van dat het komt, maar nog niets concreets dus kan nog wel even duren (lees: jaren, waarschijnlijk)
Ik leef in belgie en heb het hier al gebruikt via mn smartphone

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
krijg net de vraag of ik mijn trappen doel aan wil passen, nee loop genoeg trappen op en af, je telt ze niet |:(

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[...]

Ik zie dat alles keurig in Samsung Health komt.

Zelf heb ik ook "alles" van Medisana, VitaDock+, en dat komt wel keurig in Apple Health.

Met Fitbit heb ik geen ervaring maar wel met MiFit en ook dat communiceert goed met Apple Health.

Mijn gevoel zegt mij dat Samsung bewust niet will communiceren met Apple Health.

Ik heb wel naar de Fitbit Versa/Ionic gekeken maar vindt het scherm van de Versa gewoon te klein / de bezel te groot. De vormgeving an sich vindt ik wel mooi en vandaar dat ik serieus kijk naar de Apple Watch 4.

Ik zie dat Fitnessyncer geen Samsung ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Kan iemand vertellen, wat de nieuwe software update voor effect heeft?

Ik lees eigenlijk alleen maar nadelen mbt het feit dat koppelingen met apps van 3de verbroken zijn..

Bedankt voor de reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 00:19
ShaneV schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:29:
[...]

Kan ik principe niet. Het toestel gaat steeds zelf bepalen hoeveel amperage het zal verbruiken. Als het toestel teveel kan verbruiken waardoor het stuk gaat, dan lijkt me dat eerder een ontwerpfout.
Zoals je zegt, in principe niet. En dat dacht ik ook.
Vermits ik op een bepaald ogenblik mijn oplader van de S3 Frontier niet bij de hand had, had ik mijn uurwerk op een klassieke oplader gelegd. Uurwerk werd na een tijdje héél erg warm en heeft zichzelf uitgeschakeld. Maar bleef wel héél warm. Ik was al blij dat het uurwerk terug opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Met hardlopen kan ik netjes een kaartje zien op m'n watch hoe ik gelopen heb, maar het lijkt er op dat deze data niet ontsloten word naar S Health. Beetje raar... of doe ik misschien iets verkeerd? Iemand die dit wel werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
yinx84 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:36:
Met hardlopen kan ik netjes een kaartje zien op m'n watch hoe ik gelopen heb, maar het lijkt er op dat deze data niet ontsloten word naar S Health. Beetje raar... of doe ik misschien iets verkeerd? Iemand die dit wel werkend heeft gekregen?
Als ik in s-health het tabje trainen kies en vervolgens mijn hardloop activiteit dan krijg ik netjes het kaartje met de routes te zien.

Mischien een keer refreshen? S-health update
op de telefoon niet per direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Op dat laatste kan ik nog geen antwoord geven omdat ik nog niet definitef een keuze heb gemaakt, maar ik ben in de markt gekomen door de Fitbit.
Onlangs voor m'n moeder het hele fitbit zooitje ingesteld en was er zelf dermate onder de indruk van dat ik dacht, goh, dat wil ik ook.

Met name de insteek het combineren van Fitbit met MFP (myfitnesspal) .
Dat is toch iets wat ik wel zoek in een Smartwatch en heb nog niet kunnen vinden dat dit werkt met de Galaxy watch.

Echter neig ik momenteel nog steeds wel naar de GW ivm de vormgeving.
Ik loop liever met een 'echt' horloge om m'n pols die ook m'n stappen kan tellen en voor hardlopen kan gebruiken dan dat ik een 'gadget' om m'n pols bind terwijl ik naar het werk ga.
want zo zie ik die vierkante smartwatches, als gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Flix20 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:50:
[...]

Dat is toch iets wat ik wel zoek in een Smartwatch en heb nog niet kunnen vinden dat dit werkt met de Galaxy watch.
Ik geloof dat je hem wel met MFP kan koppelen, voorheen heb ik deze optie gebruikt:
https://myfitnesspal.desk...samsung-and-myfitnesspal-

Maar dat was op mijn Gear S3, zal dit binnekort even testen op mn GW.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbaken1
Flix20 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:50:
[...]

Op dat laatste kan ik nog geen antwoord geven omdat ik nog niet definitef een keuze heb gemaakt, maar ik ben in de markt gekomen door de Fitbit.
Onlangs voor m'n moeder het hele fitbit zooitje ingesteld en was er zelf dermate onder de indruk van dat ik dacht, goh, dat wil ik ook.

Echter neig ik momenteel nog steeds wel naar de GW ivm de vormgeving.
Ik loop liever met een 'echt' horloge om m'n pols die ook m'n stappen kan tellen en voor hardlopen kan gebruiken dan dat ik een 'gadget' om m'n pols bind terwijl ik naar het werk ga.
want zo zie ik die vierkante smartwatches, als gadgets.
Ik gebruik al sinds jaren de fitbit charge en charge 2 naar tevredenheid, en heb kort naar de Versa gekeken. Echter bij de versa vond ik de bezel te dik en het gebrek aan GPS voegt niets toe tegenover de Charge 2.

Ik heb afgelopen week succesvol met de Galaxy watch gelopen en kwam er achter dat de S-Health veel meer data laat zien gerelateerd aan je workout in vergelijking met de fitbit. Ook het groter scherm enabled je om alle data op 1 scherm op je watch te zetten i.p.v. op de fitbit te tikken om van scherm te wisselen tijdens het lopen.

Ik heb totaal geen spijt van mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
hbaken1 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:44:
[...]

Als ik in s-health het tabje trainen kies en vervolgens mijn hardloop activiteit dan krijg ik netjes het kaartje met de routes te zien.

Mischien een keer refreshen? S-health update
op de telefoon niet per direct.
Op de watch zie ik het kaartje, maar vervolgens op de telefoon niet. Ondanks dat ik de laatste versie van S Health op m'n telefoon heb. Jij kunt het dus wel zien op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:53
Ik heb vorige week een toertje gelopen met de 42mm en een Mio Alpha 2.
De hartslag heb ik regelmatig gecontroleerd op beide en kwam telkens overeen . Meestal een verschil van 1 BPM, soms eens 0 of 2.

De Mio heeft geen GPS, dus dat heb ik niet bekeken. Maar het kaartje op de GW klopt met wat ik heb gelopen.

Geen GPS of hartslag signaal verloren op iets meer dan 5 KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Laatst online: 12-07 17:12
Weet iemand van het bestaan af van een app om content (video, voornamelijk) te streamen van je telefoon naar de watch? De usecases hiervoor zijn uiteraard beperkt, maar het leek me wel geinig en het verbaasde me dat ik hier niets over kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
CyberJohn schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:55:
[...]

Ik geloof dat je hem wel met MFP kan koppelen, voorheen heb ik deze optie gebruikt:
https://myfitnesspal.desk...samsung-and-myfitnesspal-

Maar dat was op mijn Gear S3, zal dit binnekort even testen op mn GW.
Ah kijk, dat is goed om te lezen.
Ik zie dat MFP ook al de Galaxy watch in de instrutie heeft opgenomen.
Helaas staat er onderstaand, iets wat juist interessant is:
Step Count and exercise data does not yet sync from the Gear to MyFitnessPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
yinx84 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:41:
[...]

Op de watch zie ik het kaartje, maar vervolgens op de telefoon niet. Ondanks dat ik de laatste versie van S Health op m'n telefoon heb. Jij kunt het dus wel zien op je telefoon?
Zodra ik in de S-health app een keer refresh, en dan in het 'trainen' blokje op het menu icoontje ( 3 streepjes boven elkaar) klik, krijg ik een overzich met mijn activiteiten. Als ik op de harloop sessie klik opent deze met data in de volgorde : kaartje, summary, grafiek, splits overzicht.

Ik heb versie 6.0.0.085 op het toestel, en versie 4.3.9004 op de watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
hbaken1 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:49:
[...]

Zodra ik in de S-health app een keer refresh, en dan in het 'trainen' blokje op het menu icoontje ( 3 streepjes boven elkaar) klik, krijg ik een overzich met mijn activiteiten. Als ik op de harloop sessie klik opent deze met data in de volgorde : kaartje, summary, grafiek, splits overzicht.

Ik heb versie 6.0.0.085 op het toestel, en versie 4.3.9004 op de watch
Dank voor het checken. Heb dezelfde versies, maar helaas begint hij bij mij met de Summary. Ook ondanks een aantal keren refreshen. Wellicht dat het voor volgende sessies wel goed geïmporteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Bah, ik heb ruzie met de samsung health app en de weekoverzichten (die krijg ik namelijk niet te zien). Al zal dit niet liggen aan het horloge (watch 46mm), ik heb sinds februari van dit jaar al geen weekoverzichten meer binnengekregen op mijn S3 toentertijd. Ben bang dat het aan mijn telefoon ligt, de huawei mate 9. Van alles al geprobeerd om het weer aan de praat te krijgen maar helaas. Fabriekresets, gegevens wissen etc.

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik ze graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Diversity schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:35:
Bah, ik heb ruzie met de samsung health app en de weekoverzichten (die krijg ik namelijk niet te zien). Al zal dit niet liggen aan het horloge (watch 46mm), ik heb sinds februari van dit jaar al geen weekoverzichten meer binnengekregen op mijn S3 toentertijd. Ben bang dat het aan mijn telefoon ligt, de huawei mate 9. Van alles al geprobeerd om het weer aan de praat te krijgen maar helaas. Fabriekresets, gegevens wissen etc.

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik ze graag :).
Misschien bij de batterij opties toestaan dat heatlth op de achtergrond mag blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
R2L schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:40:
[...]

Misschien bij de batterij opties toestaan dat heatlth op de achtergrond mag blijven werken?
Ik zag dat die op automatisch beheren stond inderdaad, dat uitgezet en op handmatig gezet zodat die hopelijk gewoon in de achtergrond actief blijft. Zal volgende week wel zien of het heeft gewerkt, tnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
Is er iemand ooit eigenlijk gedetailleerde informatie gezien m.b.t. de specificaties van de watch? Als je bijvoorbeeld naar de specificaties kijkt zijn deze redelijk algemeen en is het enige grote verschil tussen de S3 en Galaxy watch is de processor en de accu.

Echter kijkend naar bijvoorbeeld de hartslag sensor tussen de S3 en de Galaxy watch zie je dat deze veel verschillen, echter wordt nergens aangehaald waarom, of met welk nut.

p.s. Is al iemand opgevallen dat bijvoorbeeld de Galaxy sport watch face een grappig 3d effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:48
hbaken1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:44:
Is er iemand ooit eigenlijk gedetailleerde informatie gezien m.b.t. de specificaties van de watch? Als je bijvoorbeeld naar de specificaties kijkt zijn deze redelijk algemeen en is het enige grote verschil tussen de S3 en Galaxy watch is de processor en de accu.

Echter kijkend naar bijvoorbeeld de hartslag sensor tussen de S3 en de Galaxy watch zie je dat deze veel verschillen, echter wordt nergens aangehaald waarom, of met welk nut.

p.s. Is al iemand opgevallen dat bijvoorbeeld de Galaxy sport watch face een grappig 3d effect heeft.
Gedetailleerde specificaties heb ik ook nog niet gezien maar het verschil in de sensor van de hartslagmeter is niet zo spannend volgens mij. In het midden zit de LED en daaromheen zitten de sensors die de hartslag meten. De gear s3 had 2 van deze sensoren waar dr galaxy watch er 4 heeft. Dit zou de meting in theorie betrouwbaarder moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik ben ontzettend geïnteresseerd in deze watch, echter ben ik wat huiverig over de compatibiliteit ism een Nokia 8. Ik lees daar vooral over de voorgangers van deze watch een hoop problemen mee.

Iemand met een Nokia die zijn ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als je het horloge (42mm) veel gebruikt valt de batterijduur toch wat tegen, maar verder ben ik wel tevreden over het horloge. Het is een toevoeging op, en zorgt ervoor dat ik minder vaak naar mijn telefoon grijp, dus dat is al prettig.

Momenteel laad ik het horloge 's avonds op voor ik naar bed ga; ga dan met 100% slapen (rond 22.30-23.00) in "Goedenacht-stand", sta op om 5.30u en zet het horloge tegen 6.30u pas op normale stand. AOD aan, WiFI automatisch, hartslag continu meten.

Tegen de tijd dat ik thuiskom of ben zit ik dan meestal rond een uur of 18 op nog 30% resterend. Had gehoopt 1x in de twee dagen op te laden maar blijkt in mijn geval niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Clipstra schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:47:
Kan iemand vertellen, wat de nieuwe software update voor effect heeft?

Ik lees eigenlijk alleen maar nadelen mbt het feit dat koppelingen met apps van 3de verbroken zijn..

Bedankt voor de reacties alvast.
Wellicht is het jullie ontschoten :-) Maar wat zijn jullie ervaringen met de update? Ik durf hem nog niet uit te voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Valt er ergens in te stellen dat ik een minimale zwart-wit AOD krijg met enkel een uur en minuten wijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
Nano2009 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:15:
[...]

Gedetailleerde specificaties heb ik ook nog niet gezien maar het verschil in de sensor van de hartslagmeter is niet zo spannend volgens mij. In het midden zit de LED en daaromheen zitten de sensors die de hartslag meten. De gear s3 had 2 van deze sensoren waar dr galaxy watch er 4 heeft. Dit zou de meting in theorie betrouwbaarder moeten maken.
@Nano2009 Dank je, ik vond de technische info van Samsung redelijk beperkt, en had verwacht dat de verschillen breed uitgemeten zouden worden. links om of rechtsom, de watch doet wat hij moet doen en doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben overigens ook benieuwd of er nog een Tweakers review komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:13
Phusebox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:51:
Als je het horloge (42mm) veel gebruikt valt de batterijduur toch wat tegen, maar verder ben ik wel tevreden over het horloge. Het is een toevoeging op, en zorgt ervoor dat ik minder vaak naar mijn telefoon grijp, dus dat is al prettig.

Momenteel laad ik het horloge 's avonds op voor ik naar bed ga; ga dan met 100% slapen (rond 22.30-23.00) in "Goedenacht-stand", sta op om 5.30u en zet het horloge tegen 6.30u pas op normale stand. AOD aan, WiFI automatisch, hartslag continu meten.

Tegen de tijd dat ik thuiskom of ben zit ik dan meestal rond een uur of 18 op nog 30% resterend. Had gehoopt 1x in de twee dagen op te laden maar blijkt in mijn geval niet haalbaar.
Heb de 46mm sinds vrijdag. Toen opgeladen en sinds vrijdag continu aan, Veel mee gespeeld want nieuw, ook fietstocht gemaakt die geregistreerd werd. Pas gisterenavond moeten laden toen ik aan 15% zat. Opgeladen en sinds 22u aan en veel gebruikt en hebt nu 92% rond 11u15. Dan gaat de batterij van de 46mm werkelijk stuk langer mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
Phusebox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:51:

Ik heb ook de 42mm en haal ongeveer 36 uur. S'nachts ligt ie aan de oplader tot s'morgens +/- 06.00hr. AOD aan ,brightness op 5, HR sensor op iedere 10 min, WIFI uit. Als ie niet aan de oplader hangt dan ligt de watch op mijn nachtkastje en gaat automatisch naar standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
voodoo077 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:17:
[...]

Heb de 46mm sinds vrijdag. Toen opgeladen en sinds vrijdag continu aan, Veel mee gespeeld want nieuw, ook fietstocht gemaakt die geregistreerd werd. Pas gisterenavond moeten laden toen ik aan 15% zat. Opgeladen en sinds 22u aan en veel gebruikt en hebt nu 92% rond 11u15. Dan gaat de batterij van de 46mm werkelijk stuk langer mee toch?
De 46mm heeft sowieso een accu 75% groter is. Volgens Samsung zou hij 40% langer mee moeten gaan. Ik ben nu ook alweer op 12 uur tijd 34% kwijt en heb het horloge nauwelijks gebruikt en daar zat dan ca. 7uur slaaptijd waarbij alles uit staat op het horloge behalve hartslagmeting.

Dat zal wel de grootste energievreter zijn dan. Maar vindt het vervelend als ik die 's nachts of wanneer ik ga sporten aan moet zetten en dan weer uit, zou eigenlijk getriggerd moeten worden door bepaalde activiteiten of schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:53
Ik heb een aantal dagen problemen gehad met het batterijverbruik van zowel de watch als de gsm. Ik had wat watchfaces zitten downloaden. Ik heb alles gewist en redelijk standaard terug gezet.
Er zat daar een watchface tussen die ook het batterijniveau van je gsm kan weergeven. Al dan niet met een extra app op je telefoon. Ik denk dat deze de boosdoener was.
Ik heb geen zin om uit te zoeken welke precies de oorzaak was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:21

rvk

BobbyDgtl schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:59:
Valt er ergens in te stellen dat ik een minimale zwart-wit AOD krijg met enkel een uur en minuten wijzer?
Ligt dat niet gewoon aan de watchface die je gebruikt? Wat ik begreep (heb het ding nog niet) is dat elke watchface een normale heldere stand heeft en een gedimde stand voor AOD. Dan is het dus aan de watchface om in de gedimde stand alleen zwart-wit weer te geven.

Voor voorbeelden zie:
YouTube: Gear S3 Watch faces with great always on display(A O D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
ddaffy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ligt dat niet gewoon aan de watchface die je gebruikt? Wat ik begreep (heb het ding nog niet) is dat elke watchface een normale heldere stand heeft en een gedimde stand voor AOD. Dan is het dus aan de watchface om in de gedimde stand alleen zwart-wit weer te geven.

Voor voorbeelden zie:
YouTube: Gear S3 Watch faces with great always on display(A O D)
Jammer, had veel handiger moesten we dit apart kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Btw, zijn er plannen voor een deftige whatsapp app rechtstreeks op de watch?

Google maakt me niet veel wijzer, daarom denk ik dus van niet :)

[ Voor 30% gewijzigd door BobbyDgtl op 18-09-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Phusebox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:24:
[...]

De 46mm heeft sowieso een accu 75% groter is. Volgens Samsung zou hij 40% langer mee moeten gaan. Ik ben nu ook alweer op 12 uur tijd 34% kwijt en heb het horloge nauwelijks gebruikt en daar zat dan ca. 7uur slaaptijd waarbij alles uit staat op het horloge behalve hartslagmeting.

Dat zal wel de grootste energievreter zijn dan. Maar vindt het vervelend als ik die 's nachts of wanneer ik ga sporten aan moet zetten en dan weer uit, zou eigenlijk getriggerd moeten worden door bepaalde activiteiten of schema's.
Als ik via S Health een hardloopsessie start (Exercise) dan springt hartslagmeting vanzelf naar continu... en weer terug naar elke 10 min als ik klaar ben. Ook gaat hij opzoek naar GPS signaal, ondanks dat ik dit uit heb staan op systeemniveau.

Voor slapen zou ik niet weten hoe je dit kunt triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

(jarig!)
Tip. Ik haal veel watchfaces van watchfaces.be af, voornamelijk watchmaker compatible ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BobbyDgtl schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:56:
Btw, zijn er plannen voor een deftige whatsapp app rechtstreeks op de watch?

Google maakt me niet veel wijzer, daarom denk ik dus van niet :)
Klopt, het is akelig stil rondom nieuwe apps voor Tizen, erg jammer. Er lijkt weinig interesse voor te zijn; ook de Spotify-app heeft al enige tijd geen update gekregen terwijl deze er wel aan toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/3385TG.jpg

Wat een stby-tijd van de Galaxy Watch: 3 dagen in gebruik, en nog steeds ruim 50% over!

Continue aan (24u), BT gekoppeld aan Note9, WiFi uit, HR elke 10 min, Helderheid op 5 (auto)

Kan me niet herinneren dat mijn Gear S3 dit ooit gehaald heeft (zeker al niet meer na de Tizen 3 update)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 08:03
Hier de watch nou 2x opgeladen. Batterijverbruik valt voor mij goed mee. Ik doe er niet zo heel veel mee. Vooral berichten ontvangen.
AOD staat uit, donkere watchface, wifi op automatisch, helderheid op 6. Verbruikers die wat betekenen zijn de Meldingen, 22%, wijzerplaten 17%, Samsung health 8%. Overige allemaal 1%.
Gebruik is nu 4 dagen, 15 uur en 35 minuten. Batterij staat nu op 19%.
De geschatte levensduur staat nu nog op 14 uur en 47 minuten.
Ik heb het horloge niet constant om overdag ivm werkzaamheden. Dus ligt hij af en toe een uur of 2 niks te doen. Ben wel regelmatig dan met de telefoon buiten het bluetooth bereik en dan er weer in. Dus horloge zoekt dan wel constant neem ik aan.
Gaat straks rond 0:00 op de lader en morgen rond 7:00 er weer af.

• Phusebox
De grootste verbruikers bij mij zijn Samsung Health en Internet.
Geschat batterijleven door de Watch is 1d en 4 uur.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 05:27:
De grootste verbruikers bij mij zijn Samsung Health en Internet.
Geschat batterijleven door de Watch is 1d en 4 uur.
"Internet"?

Die komt bij mij niet eens in het lijstje voor...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Phusebox
henklbr schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:33:
[...]

"Internet"?

Die komt bij mij niet eens in het lijstje voor...
Heb je die wel geïnstalleerd? Staat niet standaard er op.

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33

LithoMan

Toemaar

Ik haalde laatst 4 dagen en nu kom ik daar over heen zo te zien, misschien haal ik wel 5 dagen.
Heb dezelfde instellingen als henklbr behalve dan dat de helderheid op 8 staat (overdags). Het gebruik is gemiddeld. Verder heb ik opnieuw de stappenteller vergeleken met een duur cardio-apparaat en dat was uitstekend. Ook tijdens het wandelen buiten heb ik dat goed in de gaten gehouden, telt gewoon correct. GPS wijkt ook niet zoveel af, hooguit 50 meter op 5km. Trappen tellen doet die niet zo goed. Roeien weer wel. Dit is na de software-update. Verder nog steeds erg blij met de smartwatch.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
yinx84 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:36:
Ga naar settings, apps, Samsung Health, storage en klik op 'clear data'. Als je nu de Health app opent vinkte ik de eerste twee opties aan. Dan opent de app met een popup over locatiegegevens. Kies 'Send' dan zou je in je Exercise logs ook een kaartje moeten zien. Erg frustrerend dat je dit niet via de app zelf kan togglen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
Hier ook nog blij met mijn 42mm. Batterij gaat zoals verwacht niet superlang mee, zo'n 1,5 dag met AOD. Nog niet getest zonder AOD. Verder kek dingetje, doet wat ie moet doen (notificaties vooral).

Heb als tweaker zijnde een beetje zitten knutselen met Tasker en een profiel gemaakt dat elke middag detecteert of ik uit mijn werkt kom. Vervolgens wordt er een notificatie op mijn watch getoond met de reistijd naar huis en de vraag of ik mijn ETA aan het thuisfront wil sturen. Als ik dan op Ja klik gaat er een berichtje naar huis met mijn verwachte aankomsttijd :-)

• Beempje
Ik zie trouwens dat Galaxy Apps zo'n 17% van het totale verbruik voor zijn rekening neemt. Terwijl ik vandaag niets met Galaxy Apps heb gedaan. Is dit bij meer mensen zo hoog?

[ Voor 8% gewijzigd door Beempje op 19-09-2018 12:50 ]

• Phusebox
Beempje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:49:
Hier ook nog blij met mijn 42mm. Batterij gaat zoals verwacht niet superlang mee, zo'n 1,5 dag met AOD. Nog niet getest zonder AOD. Verder kek dingetje, doet wat ie moet doen (notificaties vooral).

Heb als tweaker zijnde een beetje zitten knutselen met Tasker en een profiel gemaakt dat elke middag detecteert of ik uit mijn werkt kom. Vervolgens wordt er een notificatie op mijn watch getoond met de reistijd naar huis en de vraag of ik mijn ETA aan het thuisfront wil sturen. Als ik dan op Ja klik gaat er een berichtje naar huis met mijn verwachte aankomsttijd :-)
Heb je daar een uitleg/guide voor? Heb wel wat met Tasker gedaan, maar zo ver nog niet. Kun je echt je watch targeten? En hoe weet die of je uit je werk komt? Op basis van WiFi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
Phusebox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:27:
Heb je daar een uitleg/guide voor? Heb wel wat met Tasker gedaan, maar zo ver nog niet. Kun je echt je watch targeten? En hoe weet die of je uit je werk komt? Op basis van WiFi?
Ik target niet specifiek de watch, maar maak gebruik van het feit dat notificaties naar de watch gepushed worden. Dus ik laat Tasker een notificatie gooien op de telefoon met daarin twee opties: verstuur ETA naar huis, of cancel. Die verschijnt vervolgens op de watch, waar ik een optie kan kiezen, die vervolgens automagisch door de telefoon (en Tasker) wordt opgepikt.

Of ik uit mijn werk kom bepaal ik vooralsnog door te controleren of:
- het een werkdag is
- het tussen 15:00 en 18:00 is (oftewel een tijd dat ik uit mijn werk zou kunnen komen)
- er een bluetoothverbinding met mijn auto is
Mogelijk moet ik dit nog wat tweaken om false positives af te vangen, bijv door te checken of ik X aantal minuten geleden nog verbinding had met de wifi op kantoor, of door te kijken of de GPS positie niet te dicht bij huis id oid.

De stappen die ik nu uitvoer:
- Trigger op dag + tijd + bluetooth auto
- haal GPS locatie op
- gebruik GPS locatie om via de DistanceMatrix API van Google de actuele reistijd naar huis op te halen
- parse het resultaat van Google en haal daar het aantal seconden tot aankomst uit
- bepaald de aankomsttijd door de huidige tijd te nemen + aantal seconden tot aankomst
- gooi een notificatie met de vraag of ik een bericht naar huis wil sturen. Indien nee, doe niks en verwijder notificatie. Indien ja, ga naar volgende stap
- verstuur een sms (WhatsApp zit helaas nogal dichtgetimmerd) met daarin de verwachte aankomsttijd naar huis

Heb er geen detailleerde uitleg van, maar kan wel stappen toelichten als je wilt. Ivm off-topic zijn misschien handig om dat via PM te doen :-)

• yinx84
Impressive.. vanmorgen m'n 42mm watch om 05:30 van de lader gehaald. Zojuist om 22:30 met 73% over weer terug gezet.

Opladen hoeft nu eigenlijk niet dus, maar aangezien ik hem 's nachts niet omhoud... might as well :)

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 19-09-2018 22:34 ]

• Svennie
yinx84 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:33:
Impressive.. vanmorgen m'n 42mm watch om 05:30 van de lader gehaald. Zojuist om 22:30 met 73% over weer terug gezet.

Opladen hoeft nu eigenlijk niet dus, maar aangezien ik hem 's nachts niet omhoud... might as well :)
Hoeft inderdaad niet, de 42mm red het makkelijk 2 dagen.

De trappen/verdiepings teller lijkt het beter te doen, kreeg gisteren de melding dat ik mijn doel (10 trappen standaard) gehaald had, was voor het eerst

• Beempje
yinx84 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:33:

Dat is inderdaad zeer netjes! Neem aan dat je dan "het meeste" uit hebt staan? Wat wel/niet?

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/Fqk9Gj.jpg

1 woord: W O W !!!

Default instellingen (muv helderheid -> 5, WiFi -> UIT)
24u per/dag om mijn pols, 70 apps geselecteerd voor notificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Is het niet zo dat je een accu beter volledig(grotendeels) laat laden en ontladen?
m.a.w. niet iedere nacht in de lader hangen maar wanneer de nood hoog begint te worden?

Of is dit ondertussen al een achterhaalde gedachtegang?

• Phusebox
Flix20 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:24:
Is het niet zo dat je een accu beter volledig(grotendeels) laat laden en ontladen?
m.a.w. niet iedere nacht in de lader hangen maar wanneer de nood hoog begint te worden?

Volgens mij is het nu zo dat je het beste niet lager dan 20% kan gaan bij Lithium accu's en niet verder laden dan 80% om maximale levensduur te halen.

• Beempje
Phusebox schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:27:
[...]

Volgens mij is het nu zo dat je het beste niet lager dan 20% kan gaan bij Lithium accu's en niet verder laden dan 80% om maximale levensduur te halen.
Dit inderdaad. Niet helemaal leeg en niet helemaal vol is het beste. Vooral helemaal leeg is slecht voor je batterij.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Flix20 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:24:

Dit is wat Samsung mij vertelde.

Onnodig laden is een dooddoener voor de batterij.

• Flix20
i2Paq schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:55:
[...]

Dit is wat Samsung mij vertelde.

Onnodig laden is een dooddoener voor de batterij.
Dat is dus inderdaad wat ik altijd begrepen heb.
Een accu zoveel mogleijk leeg laten lopen, de software houdt 'm wel tegen dat ie niet helemaal leeg is, en 'm dan volledig opladen.
Anders kan een accu 'lui' worden.

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 18:12
Ik zit nog steeds te wachten op mijn watch, pre-order bij Coolblue. Hoe is jullie ervaring met de krasbestendigheid? Ik zat net even te googlen naar protectors en die zijn er op zich wel, iemand ervaring?

• Beempje
henkbob schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:28:
Ik zit nog steeds te wachten op mijn watch, pre-order bij Coolblue. Hoe is jullie ervaring met de krasbestendigheid? Ik zat net even te googlen naar protectors en die zijn er op zich wel, iemand ervaring?
Een paar meppen met kinderspeelgoed hebben vooralsnog geen krassen achtergelaten.

• yinx84
Beempje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:12:
[...]

Dat is inderdaad zeer netjes! Neem aan dat je dan "het meeste" uit hebt staan? Wat wel/niet?
AoD uit, GPS uit, hartslagmeting elke 10 min. Voor de rest gewoon BT aan en normaal gebruik.
Flix20 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:22:
[...]

Dat is dus inderdaad wat ik altijd begrepen heb.
Een accu zoveel mogleijk leeg laten lopen, de software houdt 'm wel tegen dat ie niet helemaal leeg is, en 'm dan volledig opladen.
Anders kan een accu 'lui' worden.
https://www.howtogeek.com...ones-tablets-and-laptops/

Vroegah was dit bij NiCd batterijen het geval. Maar tegenwoordig met Li-ion wordt een discharge naar 40% en dan opladen naar 70% als ideale 'cycle' gezien. Korte oplaadsessies, ipv een volledige discharge en een recharge. Als een Li-ion batterij lang leeg is beschadigd dit zelfs de cellen waardoor je levensduur achteruit gaat.

• Beempje
yinx84 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:10:

AoD uit, GPS uit, hartslagmeting elke 10 min. Voor de rest gewoon BT aan en normaal gebruik.

Edit: Ter info, ik heb last van drain door Galaxy Apps en probeer te achterhalen waar dit door kan komen. Vandaar... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Beempje op 20-09-2018 11:15 ]

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OeqU5GiaToMTYQJnlcGSndrX/thumb.jpg

Zo: net even een "stevige wandeling" van een kleine 4km gedaan (meteen ook even de sensoren getest of alles goed werkt)

Training -> Wandeling -> HR (continue) & GPS gaan automatisch AAN

Na einde training worden de gegevens (incl. GPS gegevens) correct weergegeven zowel op de watch als in de "Samsung Health"-app

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

yinx84 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:10:
https://www.howtogeek.com...ones-tablets-and-laptops/

Vroegah was dit bij NiCd batterijen het geval. Maar tegenwoordig met Li-ion wordt een discharge naar 40% en dan opladen naar 70% als ideale 'cycle' gezien. Korte oplaadsessies, ipv een volledige discharge en een recharge. Als een Li-ion batterij lang leeg is beschadigd dit zelfs de cellen waardoor je levensduur achteruit gaat.
Prima dat je naar een "algemene" site verwijst maar Samsung (je weet wel, de maker van het horloge) zegt tegen mij duidelijk iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Beempje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:12:
[...]

Edit: Ter info, ik heb last van drain door Galaxy Apps en probeer te achterhalen waar dit door kan komen. Vandaar... :)
Deze. Heet Dashboard, is een standaard meegeleverde. Iets gecustomized qua kleur en weergegeven stats. Vind oranje op zwart altijd wel mooi ogen :)
i2Paq schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:41:
[...]

Prima dat je naar een "algemene" site verwijst maar Samsung (je weet wel, de maker van het horloge) zegt tegen mij duidelijk iets anders.
Fair enough, wist niet dat Samsung dit aanraadt!

• Svennie
yinx84 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:55:
[...]
Deze. Heet Dashboard, is een standaard meegeleverde. Iets gecustomized qua kleur en weergegeven stats. Vind oranje op zwart altijd wel mooi ogen :)
zo vreemd, wel de Europese manier van datum gebruiken weergave (eerst de dag dan de maand) maar dan wel de Amerikaanse / gebruiken ipv de Europese -

Bij mij gebruikt de watchface 14% van de batterij, gevolgd door Samsung Health met 4%, daarna meerdere met 1%. Ik gebruik de watchface MD100 (ik houd van lekker veel info op het scherm).

https://plus.google.com/+...chFaces/posts/TWmWY1Rbisq

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/922/oGml6l.jpg

@yinx84 @Svennie

Veel info, batterij-vriendelijk -> MD124 Digital

• Phusebox
Hmm ik hoorde dus net dat mijn deelname aan de Duos actie was afgewezen, het is nu wel geregeld, maar vrij vaag. Heb nog even de reden opgevraagd waarom, aangezien ik gewoon aan alle voorwaarden voldeed.

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 12:16
Phusebox schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:52:
Hmm ik hoorde dus net dat mijn deelname aan de Duos actie was afgewezen, het is nu wel geregeld, maar vrij vaag. Heb nog even de reden opgevraagd waarom, aangezien ik gewoon aan alle voorwaarden voldeed.
Hoe heb je het nu geregeld dan, wat is Anders dan de vorige keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wiley02 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:37:
[...]

Hoe heb je het nu geregeld dan, wat is Anders dan de vorige keer?
Ze hadden mijn order van 6 september nier geaccepteerd geen pre order zou zijn. Nu gecorrigeerd na contact met Samsung.

• chengbondkwok
  • Laatst online: 16:34
Phusebox schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:52:
Ik heb nog niets gehoord vanuit Samsung. Staat nog steeds op 'Aanvraag ontvangen'.

• Beempje
Ok, weer wat geleerd: blijkbaar worden de indicatoren van het batterijgebruik niet (goed) gereset als je watch uitstaat wanneer deze de 100% lading bereikt.

Achtergrond: ik zag steeds hoog verbruik door Galaxy Apps, terwijl ik die al dagen niet gebruikt had. Elke dag eind van de dag deed ik mijn watch af, zette hem uit, en plaatste hem op de lader. Zodra deze van de lader af kwam zag ik direct weer het hoge verbruik door Galaxy Apps. Zojuist getest met opladen terwijl de watch aanstaat en wat blijkt: nu werden de indicatoren wel goed gereset.

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

MD124 is een betaalde wijzerplaat. Ik wilde dat ook kopen en dan via Paypal waar al geld op staat. Echter als ik door gaat moet ik een creditcardnr invoeren en die heb ik niet. Jammer dat het niet mogelijk is om via Paypal het direct van m`n saldo af te halen. Of zijn er nog andere mogelijkheden? Vind het wel een mooie wijzerplaat.

Ondertussen bijna 4 dagen nu met de batterij en nog 24% over. Gebruik is wat boven gemiddeld.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
LithoMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:36:
MD124 is een betaalde wijzerplaat. Ik wilde dat ook kopen en dan via Paypal waar al geld op staat. Echter als ik door gaat moet ik een creditcardnr invoeren en die heb ik niet. Jammer dat het niet mogelijk is om via Paypal het direct van m`n saldo af te halen. Of zijn er nog andere mogelijkheden? Vind het wel een mooie wijzerplaat.

Ondertussen bijna 4 dagen nu met de batterij en nog 24% over. Gebruik is wat boven gemiddeld.
Dat is vreemd: ik kan wel via PayPal betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Het is me nu wel gelukt. Ik heb nu zonder verder in te loggen met m`n Samsung account het direct van me Paypal rekening kunnen betalen. Ik ben weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
henklbr schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:07:
[Afbeelding]

@yinx84 @Svennie

Dat is ook wel een mooie watchface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
[Afbeelding]

@yinx84 @Svennie

Hoe ziet de AOD eruit? Net hetzelfde of minder info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
BobbyDgtl schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:06:
[...]

Hoe ziet de AOD eruit? Net hetzelfde of minder info?
Hetzelfde, muv seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:26
Ik heb nu een Watchface via Watchmaker, ik dacht al wat gaat de accu hard, weet nu waar het aan ligt >.<

http://prntscr.com/kwzaje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yinx84 @Svennie

Yes, erg mooi! ook mijn dagelijkse wijzerplaat :)
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen