Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 19:33

duderuud

Sliden is koel

Huigie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Wees blij dat je deze upgradeziekte niet hebt... :/ M'n wijffie krijgt die dag om 12:15 de uitslag van d'r SM (klinkt zoveel beter dan MS.)onderzoek. Heb nu dikke stress of ik nog een telefoon kan scoren als ik rond 15.00 aankom bij de popup... Een normaal mens wacht gewoon een paar dagen, zoveel fijner. ;)
Waarom...je kan ook een week wachten en krijg je 'm aan je eigen voordeur aangeboden. Is toch veel makkelijker (en goedkoper)?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
Huigie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Wees blij dat je deze upgradeziekte niet hebt... :/ M'n wijffie krijgt die dag om 12:15 de uitslag van d'r SM (klinkt zoveel beter dan MS.)onderzoek. Heb nu dikke stress of ik nog een telefoon kan scoren als ik rond 15.00 aankom bij de popup... Een normaal mens wacht gewoon een paar dagen, zoveel fijner. ;)
Vergeet het maar. Dikke rijen altijd voor de pop up en compleet uitverkocht zodat niet iedereen in de rij een toestel kan kopen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OnePlus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-08-2021

OnePlus

Bedrijfsaccount OnePlus
Meer info of heb je vragen over de Pop-up kun je terecht op hetOnePlus forum, op het Facebook event, of je stuurt mij een een persoonlijk berichtje 8)

Dit keer zullen er nóg meer telefoons aanwezig zijn en een stuk meer kassa's en getraind personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Wat voor presentatie is dit?
Link dan ook gewoon het artikel: https://www.engadget.com/...-5g-smartphone-next-year/
Danny.G schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

MicroSD is inderdaad twijfelachtig, Android 8.1 out-of-the-box zou prima kunnen. 8.1 met een OTA-update beschikbaar voor Android Pie.
In het artikel zeggen ze ook dat het leveren met 8.1 niet klopt. Geloof er ook niet in. De 6 heeft al een maand Android Pie, dus gaan ze hun nieuwste vlaggenschip niet met Oreo leveren denk ik.. Also: https://browser.geekbench.com/v4/cpu/10293569. I know, kan een testversie zijn, maar denk niet dat 'ie geleverd gaat worden met 8.1.

Denk trouwens ook niet dat Micro-SD er bij zal zitten. OnePlus heeft altijd gezegd dat dit de ervaring niet ten goede komt omdat het stukken trager is dan bijvoorbeeld UFS 2.1.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:39:

Denk trouwens ook niet dat Micro-SD er bij zal zitten. OnePlus heeft altijd gezegd dat dit de ervaring niet ten goede komt omdat het stukken trager is dan bijvoorbeeld UFS 2.1.
Ik zet normaal m'n muziek op een SD kaart, als ik dan van rom wissel dan hoef ik niet steeds 60GB over USB 2.0 te kopiëren. En wat ik handig vind is dat ik lokaal een backup van m'n telefoon kan maken.

bron: Huigie :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Leuk die pop-up store, alleen jammer dat het me toch altijd een beetje het gevoel geeft alsof de werkende mensen gestraft worden, dus alleen de mensen die er verlof voor opnemen, zich ziekmelden, die dag toevallig vrij hebben of hun hard gespaarde uitkeringsgeld komen uitgeven krijgen die mogelijkheid in principe :|

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik heb een vraagje aan jullie,

ik gok dat hier nogal wat One-plus fan's zitten ;)

ik zit te denken om straks de 6T te gaan kopen, maar ik zit een beetje in mijn maag met 1 ding:
Het snel laden.

Dit kan alleen maar met dashcharge (ik wil geen discussie starten over welke beter is ect)

Maar het is simpelweg een feit dat Quick Charge veel beter in de markt ligt. zelf heb ik al meerdere QC3 laders en ook 2 QC3 powerbanks.

Vooral die powerbanks vind ik heel erg prettig omdat ik voor mijn werk nogwel eens in het buiteland zit. Dan is het geweldig om je telefoon even 30 min in de powerbank te hebben en weer vol te zijn.

Hoe ervaren jullie deze dingen? Vooral met powerbanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 08:57
fjux schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:06:

ik zit te denken om straks de 6T te gaan kopen, maar ik zit een beetje in mijn maag met 1 ding:
Het snel laden.

Dit kan alleen maar met dashcharge (ik wil geen discussie starten over welke beter is ect)

Maar het is simpelweg een feit dat Quick Charge veel beter in de markt ligt. zelf heb ik al meerdere QC3 laders en ook 2 QC3 powerbanks.

Vooral die powerbanks vind ik heel erg prettig omdat ik voor mijn werk nogwel eens in het buiteland zit. Dan is het geweldig om je telefoon even 30 min in de powerbank te hebben en weer vol te zijn.

Met andere woorden, de vraag is: ondersteunt de huidige Oneplus telefoons Qualcomm Quick Charge.

Oneplus ondersteunt niet Quick Charge, maar doordat opladers en powerbanks die Quick Charge certified zijn meer stroom levert dan een reguliere oplader zal hij wel snelLER opladen, maar niet met de volledige snelheid dat mogelijk is met Quick Charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 13:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Zijn er mede-tweakers die volgende week woensdag naar de Pop-up store gaan in Amsterdam?

In Europa worden de OnePlus 6T pop-ups gehouden op 31 oktober vanaf 12:00 uur bij de volgende locaties:
Amsterdam - art'otel amsterdam, Prins Hendrikkade 33, 1012 TM

https://www.oneplus.com/nl/6t-popups

[ Voor 40% gewijzigd door WhateverSuitsU op 24-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
WhateverSuitsU schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:26:
Zijn er mede-tweakers die volgende week woensdag naar de Pop-up store gaan in Amsterdam?
Ik ga er wel naar toe, als het niet te druk is tenminste. Ben ook van plan om een 6T te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 22:13
Hallo mensen,

Wat is de laatste stand mbt geruchten en fotokwaliteit? In het begin leek men het er over eens te zijn dat de fotokwaliteit niet veel zou verbeteren ten opzichte van de Oneplus 6. Inmiddels is de verwachting dat de 6T heel erg gaat lijken op de R17 Pro, right? Maar die heeft 3 camera's volgens mij achterop...

We weten het maandag natuurlijk zeker maar wat wordt het nu. Zelfde camera's als de OP6 of van de R17 of R17 min een?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
fjux schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:06:

Het snel laden.

Zoals @yeth3119 al zegt, ook ik bevestig dat mijn OnePlus 6 behoorlijk snel kan laden met bijvoorbeeld een hoog Wattage lader zoals mijn Xiaomi Notebook of een Xiaomi QC powerbank. Het zijn geen dashcharge snelheden, maar je gaat absoluut niet terug naar bijvoorbeeld de standaard iPhone laadsnelheid.
Limbeckx schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:40:
Hallo mensen,

Wat is de laatste stand mbt geruchten en fotokwaliteit? In het begin leek men het er over eens te zijn dat de fotokwaliteit niet veel zou verbeteren ten opzichte van de Oneplus 6. Inmiddels is de verwachting dat de 6T heel erg gaat lijken op de R17 Pro, right? Maar die heeft 3 camera's volgens mij achterop...

We weten het maandag natuurlijk zeker maar wat wordt het nu. Zelfde camera's als de OP6 of van de R17 of R17 min een?
Het lijkt idd dezelfde camera setup te zijn als de R17:

De camera die wordt weg gelaten lijkt de: TOF 3D stereo camera.

Geschat worden de volgende camera's:
16 MP, f/1.5-2.4, Dual Pixel PDAF, OIS
20 MP, f/2.6, AF

Al met al zal het vast wel wat beter zijn, maar het is geen nieuwe camera setup die het toestel veelzijdiger maakt. Ik merk steeds minder verschil qua "gewone foto" kwaliteit tussen generaties, maar nieuwe toestellen onderscheiden zich door slimme hardware toevoegingen zoals lenzen met zoom, ultra-wide en software matige toevoegingen zoals HDR+/Super HDR en Nacht modus.

De camera setup ziet er niet zo speciaal uit. Ik hoop dat er wat nieuwe software functies in zitten, want deze hardware ziet er voorals nog niet speciaal uit.

[ Voor 29% gewijzigd door brammetje1994 op 24-10-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
  • Laatst online: 03-01 20:22
brammetje1994 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:49:

20 MP, f/2.6, AF

Al met al zal het vast wel wat beter zijn, maar het is geen nieuwe camera setup die het toestel veelzijdiger maakt. Ik merk steeds minder verschil qua "gewone foto" kwaliteit tussen generaties, maar nieuwe toestellen onderscheiden zich door slimme hardware toevoegingen zoals lenzen met zoom, ultra-wide en software matige toevoegingen zoals HDR+/Super HDR en Nacht modus.

De camera setup ziet er niet zo speciaal uit. Ik hoop dat er wat nieuwe software functies in zitten, want deze hardware ziet er voorals nog niet speciaal uit.
Ik hoop echt dat ze die software een pak gaan verbeteren, is echt om te huilen. Panorama functie trekt op niets, HDR ook niet... zeker met natuur foto's of landschappen. Er is een duidelijke focus op selfies en naar de rest kijken ze precies niet.

Ik begrijp trouwens niet meer waarom iemand nog voor OnePlus zou kiezen? Pocophone F1 zou toch een no-brainer moeten zijn als je bang/bucks kijkt? Zou alleen eens een camera vergelijking willen zien tussen de F1 en 6T.

[ Voor 8% gewijzigd door niruana op 24-10-2018 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:42

Laguna

Connaisseur

[...]

20 MP, f/2.6, AF

Een variabele aperture is toch redelijk speciaal, tot nu toe hebben alleen de recente flagships van Samsung dit.
Alleen zou ik graag zien dat ze iets nuttigs met de tweede camera doen, als in ultra wide of telephoto.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 24-10-2018 12:32 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:03:
Leuk die pop-up store, alleen jammer dat het me toch altijd een beetje het gevoel geeft alsof de werkende mensen gestraft worden, dus alleen de mensen die er verlof voor opnemen, zich ziekmelden, die dag toevallig vrij hebben of hun hard gespaarde uitkeringsgeld komen uitgeven krijgen die mogelijkheid in principe :|
Duurt tot half 8: https://forums.oneplus.co...dam.929071/#post-19348475
Limbeckx schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:40:
Hallo mensen,

[...]

Zoals @yeth3119 al zegt, ook ik bevestig dat mijn OnePlus 6 behoorlijk snel kan laden met bijvoorbeeld een hoog Wattage lader zoals mijn Xiaomi Notebook of een Xiaomi QC powerbank. Het zijn geen dashcharge snelheden, maar je gaat absoluut niet terug naar bijvoorbeeld de standaard iPhone laadsnelheid.

[...]

20 MP, f/2.6, AF

niruana schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Ik hoop echt dat ze die software een pak gaan verbeteren, is echt om te huilen. Panorama functie trekt op niets, HDR ook niet... zeker met natuur foto's of landschappen. Er is een duidelijke focus op selfies en naar de rest kijken ze precies niet.

Ik begrijp trouwens niet meer waarom iemand nog voor OnePlus zou kiezen? Pocophone F1 zou toch een no-brainer moeten zijn als je bang/bucks kijkt? Zou alleen eens een camera vergelijking willen zien tussen de F1 en 6T.
Software-matig wordt er veel verbeterd. Er komt namelijk ook een grote update aan wat betreft de camera naar de OnePlus 6, maar met de launch zal de 6T die eerst krijgen (natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
Laguna schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Een variabele aperture is toch redelijk speciaal, tot nu toe hebben alleen de recente flagships van Samsung dit.
Alleen zou ik graag zien dat ze iets nuttigs met de tweede camera doen, als in ultra wide of telephoto.
Naja, het lijkt volgens de specs dus op de camera van de S9. Erg leuk, maar de S9 heeft ongeveer dezelfde prijs als de OP6T. Het is dus niet zo speciaal of onderscheidend. OnePlus heeft nu al sinds de 5 een dualcamera, waarvan enkel de 5 een zoom had. Ik vind de camera setup qua variatie, mogelijkheden en innovatie van wat ik zie gewoon erg "mwah". Er wordt beweerd dat de tweede lens beter is voor low-light fotografie? Ik heb hier zelf met mijn 6 niks van gemerkt en nu dat er een dual aperture camera op het toestel zit lijkt dit mij nog minder relevant.

Ik hoop dat de leaks fout zijn en dat er een ultrawide sensor in zit. Wat mij betreft moet OnePlus gewoon met een betere value propositie aan komen zetten dan Samsung, want de S9 is nu gewoon goedkoper dan de OP6(T) en Samsung blijft de Android marktleider.

Ik betwijfel zelf of OnePlus voor de gemiddelde consument een betere all-round telefoon kan neerzetten die de extra 100 euro waard is.

@Anonymoussaurus

Maar waar gaat het over? De app interface. image processing?

Als ze op niveautje Pixel kunnen komen dan is het een ander verhaal en hoewel OnePlus ieder jaar dichter bij de Flagships komt qua camera, is er eigenlijk niets wat ze onderscheidend maakt ten opzichte van concurrentie nu dat de prijs vergelijkbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door brammetje1994 op 24-10-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 14:50
brammetje1994 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

is er eigenlijk niets wat ze onderscheidend maakt ten opzichte van concurrentie nu dat de prijs vergelijkbaar is.
Wat dacht je van Software? Ik vind Oxygen OS alleen al een reden om Oneplus te kopen

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
GreNade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:05:
[...]

Wat dacht je van Software? Ik vind Oxygen OS alleen al een reden om Oneplus te kopen
Ik vind Oxygen OS ook echt top! Mijn OP6 heeft al een paar weken Android 9.

Maar wat geef je op?
* Wireless charging
* Accessoires
* Lokale verkrijgbaarheid (opties), reparatie en support
* Waterproofing (met IP-certificaat)
* Geen iris scanner
* Geen headphone jack
* Geen curved display
* Een lagere resolutie
* Geen stereospeakers

Dit zijn geen dingen die mij allemaal interesseren, maar waar OnePlus ooit de "Flagship killer" was, is het nu een flagship competitor geworden. De prijzen van Samsung, LG, Sony, etc dalen allemaal na release, maar die van OnePlus niet. Ook al is de MSRP van Samsung 800 euro en die van OnePlus 579. Als je nu een S9 kan krijgen voor 500 of zelfs 368 euro met een abonnement dan moet OnePlus dus meer geven voor het geld en minder concessies maken dan voorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
brammetje1994 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Maar wat geef je op?
* Wireless charging vind ik persoonlijk nutteloos
* Accessoires Dit is inderdaad een dingetje, maar wordt steeds beter
* Lokale verkrijgbaarheid (opties), reparatie en support Grappig, mijn ervaringen met oneplus zijn beter dan wat ik bij Sony en Samsung tot nu toe gehad heb
* Waterproofing (met IP-certificaat) Jammer van het missende certificaat, maar in de praktijk zijn ze prima bestand tegen een regenbuitje
* Geen iris scanner De irisscanner is echt HEEL langzaam bij samsung, geen echte onderscheidende feature imho
* Geen headphone jack Helaas, heel jammer ja. De enige die het verder nog echt consistent heeft is samsung/LG volgens mij
* Geen curved display Wat is daar het voordeel van?
* Een lagere resolutie Ziet er prima uit, en bespaart weer batterij

Dit zijn geen dingen die mij allemaal interesseren, maar waar OnePlus ooit de "Flagship killer" was, is het nu een flagship competitor geworden. De prijzen van Samsung, LG, Sony, etc dalen allemaal na release, maar die van OnePlus niet. Ook al is de MSRP van Samsung 800 euro en die van OnePlus 579. Als je nu een S9 kan krijgen voor 500 of zelfs 368 euro met een abonnement dan moet OnePlus dus meer geven voor het geld en minder concessies maken dan voorheen.
Ik koop geen Oneplus omdat het zo goedkoop is, maar omdat ik het een fijne telefoon vind. Daar speelt de software een grote rol in, het is de eerste keer dat ik ècht tevreden ben geweest over een android telefoon (Na Sony en Samsung gehad te hebben, daarvoor iPhone)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
GreNade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Ik koop geen Oneplus omdat het zo goedkoop is, maar omdat ik het een fijne telefoon vind. Daar speelt de software een grote rol in, het is de eerste keer dat ik ècht tevreden ben geweest over een android telefoon (Na Sony en Samsung gehad te hebben, daarvoor iPhone)
Vandaar dat ik ook "de gemiddelde consument" benoemde. Want ik snap jouw keuze volstrekt en zou zelf ook meer betalen voor een telefoon met Oxygen OS tov een dergelijke skin als Grace UX. Maar OnePlus is (denk ik) zich nog steeds aan het bewijzen en ten opzichte van oudere modellen vraag ik me af of dit product consumenten kan overtuigen van hun oude vertrouwde Samsung af te stappen naar een "onbekend" merk.

Ik denk dat wij Tweakers sowieso meer bezig zijn met het vergelijken van onze opties en dat wij eerder de voordelen van OnePlus software zullen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
  • Laatst online: 03-01 20:22
brammetje1994 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Vandaar dat ik ook "de gemiddelde consument" benoemde. Want ik snap jouw keuze volstrekt en zou zelf ook meer betalen voor een telefoon met Oxygen OS tov een dergelijke skin als Grace UX. Maar OnePlus is (denk ik) zich nog steeds aan het bewijzen en ten opzichte van oudere modellen vraag ik me af of dit product consumenten kan overtuigen van hun oude vertrouwde Samsung af te stappen naar een "onbekend" merk.

Ik denk dat wij Tweakers sowieso meer bezig zijn met het vergelijken van onze opties en dat wij eerder de voordelen van OnePlus software zullen begrijpen.
Ik koop een OnePlus omdat het (bijna) stock android is en ik er geen vervelende bloatware of UI schil op wil. Stock android zorgt er net voor dat de telefoon vlot werkt, geen bugs bevatten die de batterij leegzuigen, kleinere kans op memleaks, er snellere android upgrade kunnen gelanceerd worden etc.

Een mooi voorbeeld waar het kan mislopen is de Waze bug van een maand of twee geleden bij OxygenOS. Was veroorzaakt door buggy OS, stock android had daar geen last van.
https://www.phonearena.com/news/oneplus-smartphone-users-waze-gps-signal-bug-fix-coming_id107999

Zelf gebruik ik bijna altijd Nova launcher als UI, zelfs op mijn oude OnePlus 5T.
http://novalauncher.com/

Ik begrijp dat producenten zich door één of andere manier willen onderscheiden maar ik geloof dat een (bijna) stock android "the way to go" is en dat ze zich op andere manieren moeten onderscheiden, en neen dat is niet door 3.5 audiojack te laten vallen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door niruana op 24-10-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Dennischo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

*Als het dan nog op voorraad is ;)
Dit dacht ik dus ook, ik geloof niet dat er dan nog iets op voorraad is...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Zijn er met de pop-up van de 6 mensen zonder telefoon naar huis gegaan?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 13:19
Huigie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:31:
Ja ik! Maar dat was meer omdat ik niet in een rij van 500 man wilde staan. 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
WhateverSuitsU schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:26:

In Europa worden de OnePlus 6T pop-ups gehouden op 31 oktober vanaf 12:00 uur bij de volgende locaties:
Amsterdam - art'otel amsterdam, Prins Hendrikkade 33, 1012 TM

https://www.oneplus.com/nl/6t-popups
Treinkaartje gisteren gekocht. Ben nog nooit bij zo'n evenement geweest. Ben wel benieuwd.
Fijn dat het tegenover Amsterdam Centraal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 09:43

Nox

Noxiuz

bjvdven schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Sicke innovatie /s

Maar wat nou als ik lastig met een hand bij mijn notificatiebalk kan komen? Daar is die sensor zo handig voor
In apex launcher heb ik een gesture: swipe down to show notifications.

Kijk alleen uit want de meest nieuwe versie van apex was echt megabuggy (onwerkbaar), je wil versie 3.x.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brammetje1994 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Naja, het lijkt volgens de specs dus op de camera van de S9. Erg leuk, maar de S9 heeft ongeveer dezelfde prijs als de OP6T. Het is dus niet zo speciaal of onderscheidend. OnePlus heeft nu al sinds de 5 een dualcamera, waarvan enkel de 5 een zoom had. Ik vind de camera setup qua variatie, mogelijkheden en innovatie van wat ik zie gewoon erg "mwah". Er wordt beweerd dat de tweede lens beter is voor low-light fotografie? Ik heb hier zelf met mijn 6 niks van gemerkt en nu dat er een dual aperture camera op het toestel zit lijkt dit mij nog minder relevant.

Ik hoop dat de leaks fout zijn en dat er een ultrawide sensor in zit. Wat mij betreft moet OnePlus gewoon met een betere value propositie aan komen zetten dan Samsung, want de S9 is nu gewoon goedkoper dan de OP6(T) en Samsung blijft de Android marktleider.

Ik betwijfel zelf of OnePlus voor de gemiddelde consument een betere all-round telefoon kan neerzetten die de extra 100 euro waard is.

@Anonymoussaurus

Maar waar gaat het over? De app interface. image processing?

Als ze op niveautje Pixel kunnen komen dan is het een ander verhaal en hoewel OnePlus ieder jaar dichter bij de Flagships komt qua camera, is er eigenlijk niets wat ze onderscheidend maakt ten opzichte van concurrentie nu dat de prijs vergelijkbaar is.
Dus de camera is het enige meewegende onderdeel? :p

En ja, die low-light fotografie merk je nu nog niet zo omdat de 6T deze features eerst krijgen (weet niet of er hardwarematig ook wat gaat veranderen, maar denk het niet. Toch zijn er 2 dingen:
  • Je fotografeert waarschijnlijk niet in de Pro Mode maar in de Auto Mode
  • Een grote camera-update komt er ook nog voor de 6, maar dat duurt nog even. Dan heb ik het inderdaad over image processing en waarschijnlijk ook de GUI-update (OxygenOS schijnt een GUI-update te krijgen).
Niveautje Pixel is hele andere koek. Dat doe je niet zomaar even. Die hebben een aparte chip er voor, en zelfs zonder die chip kunnen zelfs Samsung enzo er niet aan tippen. Alhoewel Huawei's er wel dicht in de buurt komen (maar deze Night Sight is wel heel goed). Dit al wel gezien? Echt ziek: https://www.xda-developer...ght-google-camera-review/
brammetje1994 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Ik vind Oxygen OS ook echt top! Mijn OP6 heeft al een paar weken Android 9.

Maar wat geef je op?
* Wireless charging
* Accessoires
* Lokale verkrijgbaarheid (opties), reparatie en support
* Waterproofing (met IP-certificaat)
* Geen iris scanner
* Geen headphone jack
* Geen curved display
* Een lagere resolutie
* Geen stereospeakers

OnePlus gebruikt al 2 à 2,5 jaar het slogan 'Flagship Killer' niet meer hoor :p. Anyway, genoeg redenen waarom ik geen bal geef om die hele lijst, maar goed, dat wordt toch een welles-nietes verhaal, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Also:

PogChamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
€ 589,- zou echt flink scherp zijn voor 8GB / 128GB!

Ik had verwacht voor die combinatie ongeveer € 649,- kwijt te zijn, dus dat valt mij in ieder geval al flink mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:03:
[...]

Dus de camera is het enige meewegende onderdeel? :p

En ja, die low-light fotografie merk je nu nog niet zo omdat de 6T deze features eerst krijgen (weet niet of er hardwarematig ook wat gaat veranderen, maar denk het niet. Toch zijn er 2 dingen:
  • Je fotografeert waarschijnlijk niet in de Pro Mode maar in de Auto Mode
  • Een grote camera-update komt er ook nog voor de 6, maar dat duurt nog even. Dan heb ik het inderdaad over image processing en waarschijnlijk ook de GUI-update (OxygenOS schijnt een GUI-update te krijgen).
Niveautje Pixel is hele andere koek. Dat doe je niet zomaar even. Die hebben een aparte chip er voor, en zelfs zonder die chip kunnen zelfs Samsung enzo er niet aan tippen. Alhoewel Huawei's er wel dicht in de buurt komen (maar deze Night Sight is wel heel goed). Dit al wel gezien? Echt ziek: https://www.xda-developer...ght-google-camera-review/

[...]

OnePlus gebruikt al 2 à 2,5 jaar het slogan 'Flagship Killer' niet meer hoor :p. Anyway, genoeg redenen waarom ik geen bal geef om die hele lijst, maar goed, dat wordt toch een welles-nietes verhaal, haha.
Ik disregard even de rest van de comment, want je reageert alsof dit mijn rijtje is waarom een OP6(T) niet goed is. Ik heb zelf een OnePlus 6 en ben er best tevreden mee. Aannames over hoe ik fotografeer laat ik maar even terzijde, want als enkel een specifieke methode met je smartphone zorgt voor mooie foto's is het naar mijn mening geen goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minimum92 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:23:
[...]

Ik had verwacht voor die combinatie ongeveer € 649,- kwijt te zijn, dus dat valt mij in ieder geval al flink mee.
Jazeker! Helemaal als je je bedenkt dat de 6GB/128GB 10 euro meer is dan de OnePlus 6T met 2GB RAM minder en evenveel opslag. Vergelijk maar:

https://www.oneplus.com/nl/oneplus-6
https://twitter.com/Ishan...39264?ref_src=twsrc%5Etfw

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-10-2018 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Minimum92 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:23:
[...]

OP6 vergeleken met de OnePlus 6T:
519 vs 559, maar dan krijg je wel 128GB geheugen ipv 64gb
569 vs 589, voor 8/128
619 vs 639, voor 8/256

Echter heb je dan wel een flink kleinere notch en nieuwe features die OnePlus binnenkort gaat onthullen. Ik heb zelf de OP6 64GB en die 64GB is inderdaad erg krapjes, ik heb al mijn foto's naar Google moeten uploaden en van mijn telefoon moeten verwijderen. Dat is prima maar dan heb ik natuurlijk niet de hoge kwaliteit door Google's compressie!

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 25-10-2018 00:39 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frozen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:39:
[...]

OP6 vergeleken met de OnePlus 6T:
519 vs 559, maar dan krijg je wel 128GB geheugen ipv 64gb
569 vs 589, voor 8/128
619 vs 639, voor 8/256

Echter heb je dan wel een flink kleinere notch en nieuwe features die OnePlus binnenkort gaat onthullen. Ik heb zelf de OP6 64GB en die 64GB is inderdaad erg krapjes, ik heb al mijn foto's naar Google moeten uploaden en van mijn telefoon moeten verwijderen. Dat is prima maar dan heb ik natuurlijk niet de hoge kwaliteit door Google's compressie!
Wat ik nu doe met m'n 3 is gewoon af en toe aan de pc hangen (een keer per jaar) en de hele zooi overpompen en dan verwijderen op m'n telefoon :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:43:
[...]

Wat ik nu doe met m'n 3 is gewoon af en toe aan de pc hangen (een keer per jaar) en de hele zooi overpompen en dan verwijderen op m'n telefoon :p.
Dat werkt helaas niet bij mij, daarbij vind ik het systeem van Google wel echt goed werken. Als ik intype "Kaas" krijg ik bijna alle kazen te zien. Dat is enorm handig als ik op zoek was naar de naam van bijvoorbeeld die ene kaas die ik toen op de foto had gezet. Ik gebruik het gewoon als mijn "archief". Documenten die even moeten worden "ingescanned" for future reference later, ik noem maar iets!

Maar ik ga de tanden poetsen en slapen, slaap lekker! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 25-10-2018 00:45 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Oldblack schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:20:
[...]

Treinkaartje gisteren gekocht. Ben nog nooit bij zo'n evenement geweest. Ben wel benieuwd.
Fijn dat het tegenover Amsterdam Centraal ligt.
Ga je voor 12 uur al staan daar? Ik twijfel hevig, maar ik kan pas vanaf 16 uur vanwege werk helaas. Ik denk dat de kans klein is dat ik dan nog een 6T met wat goodies kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
WhateverSuitsU schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 05:32:
[...]

Ga je voor 12 uur al staan daar? Ik twijfel hevig, maar ik kan pas vanaf 16 uur vanwege werk helaas. Ik denk dat de kans klein is dat ik dan nog een 6T met wat goodies kan scoren.
Ik heb een vrije dag en als het goed gaat met de trein ben ik er voor twaalf uur. Ik weet nog niet of ik de 6T koop, dit hangt af van de presentatie van Oneplus de 29ste.
Maar wat een ironie.... Jaren geleden moest ik altijd lachen om mensen die voor een iPhone in de rij stonden te wachten om er een te bemachtigen. En nu zelf :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 23:52
Huigie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:31:
Ja.
Ik ben benieuwd of oneplus net als bij de oneplus 6 weer community events gaat organiseren een paar dagen na de 'echte' pop-up.
Je kon hier geen telefoon kopen, maar wel onder het genot van een drankje de telefoon testen en socialisen met andere community mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik ben benieuwd of de kleurstelling alleen in black-tinten blijft of ook nog net als de 3 in white/gold komt, die is wel erg mooi namelijk :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Bockelaar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:43:
ik ben benieuwd of de kleurstelling alleen in black-tinten blijft of ook nog net als de 3 in white/gold komt, die is wel erg mooi namelijk :)
Ik vermoed en hoop van wel. Was ook wel gecharmeerd van de andere kleuren. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
Ishan Argawal zou uit een betrouwbare bron de volledige specificaties ontvangen hebben, inclusief een aantal promotiebeelden.

https://twitter.com/Ishan.../1055475650172194817?s=20

Aantal opvallende dingen: een volledig nieuw display t.o.v. de OnePlus 6, Gorilla Glass 6, f/1.7 voor alle camera's en dus veel promotie over de nieuwe (camera)software.

Het enige dat ik nu nog wil weten is hoe goed die (stereo?) speakers aan de onderzijde zijn. Ik hoop stiekem dat die kwalitatief enigszins in de buurt gaan komen van de huidige iPhones!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Volledige specificaties en promotie foto's verschijnen online: https://www.mrgizmo.com/oneplus-6t

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yduay8RGmi4wwJtDpF1SPp0c/full.jpg

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SCAc9kOMfUbL2GHQE62jORG7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4f5eJBn8aHHmmAWog7k5ysaX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8XrxGOObMOdcA90EU2ev6C6X/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FUp5GaTuZutLFZKVlVXzPWZO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uQ4Pk6d9fgKwv0whVlAzH0Yn/thumb.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-10-2018 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties zijn verwijderd. Opzichtig bedelen om een smartphone is niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is dat pop-up-event financieel nog rendabel of is het puur voor het op dag 1 hebben van de telefoon? En die goodie-bag, wellicht. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Room42 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:38:
Is dat pop-up-event financieel nog rendabel of is het puur voor het op dag 1 hebben van de telefoon? En die goodie-bag, wellicht. :)
Niks voordelig. Gewoon de volle mep betalen. Als je voordeliger de telefoon wil aanschaffen kan je beter een studentenkorting regelen via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:55:
[...]

Niks voordelig. Gewoon de volle mep betalen. Als je voordeliger de telefoon wil aanschaffen kan je beter een studentenkorting regelen via de website.
Daar ben ik al te oud voor ;) Maar dan hoef ik dus niet naar zo'n event. (y)

offtopic:
Waarom is de quick-reply onder dit topic verdwenen?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-10-2018 19:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Room42 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:56:
[...]

Daar ben ik al te oud voor ;) Maar dan hoef ik dus niet naar zo'n event. (y)

offtopic:
Waarom is de quick-reply onder dit topic verdwenen?
Docenten korting dan?

Geen idee waarom die uit staat. Ik vraag het even na bij mijn collegae mods. En weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Geen dual sim :/ ? De 6 heeft dit wel, hopelijk zijn ze dit gewoon vergeten te noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 23:52
Sjenker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:50:
[...]

Geen dual sim :/ ? De 6 heeft dit wel, hopelijk zijn ze dit gewoon vergeten te noteren.
Dat mag ik hopen inderdaad, zou echt wel een hele grote bummer (en voor mij no-go) zijn als het niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjenker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:50:
[...]

Jawel, denk het wel. Lijkt me niet dat ze zo'n keuze zouden maken..

Waar zie jij overigens staan 'dual-SIM: no'? Er staat niet of er wel of geen dual-SIM is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
Dual sim is voor mij een dealbreaker als ie het niet heeft :/

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Jawel, denk het wel. Lijkt me niet dat ze zo'n keuze zouden maken..

Waar zie jij overigens staan 'dual-SIM: no'? Er staat niet of er wel of geen dual-SIM is.
Naja er wordt maar 1x sim genoemd vandaar de gedachte en er staat inderdaad ook niet specifiek gemeld dat wel of geen is. Daarom vroeg ik het mij dus ook af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

The__Virus schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:46:
De fingerprint scanner in het scherm werkt bij de Oppo R17 wel erg beroerd. Nu in meerdere filmpjes op Youtube gezien dat ie vaak niet werkt of traag is... Toch wel wat zorgwekkend. Reden dat ik zo tevreden ben over mijn OP3 is o.a. dat die fingerprint scanner zo ontzettend snel is.
De werking van de FPS is toch wel hetgeen waar ik het meest benieuwd naar ben of die het marketing praatje waarmaakt, want voor hetzelfde geld is het gewoon dezelfde FPS die ook in de R17 zit:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Die fp scanner is echt beroerd.. En ik wilde die r17 pro nog wel aanschaffen voor mijn vriendin haha

Ik ben benieuwd naar de 6t. Nu de mix 3 toch niet is wat ik zocht, ben ik een beetje aan het rond kijken. Het enige wat ik niet begrijp aan deze telefoon, is dat ie 8.2mm dik is. Dat is echt absurd als de mix 3 8.3mm is.

Voor de rest, voor 580 de 8gb 128gb is wel een prima prijs voor zo een mooi toestel

Edit: komt oneplus meestal maar met zo weinig kleur variaties? Zwart en paars..

[ Voor 9% gewijzigd door banananas op 25-10-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
banananas schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:40:
Die fp scanner is echt beroerd.. En ik wilde die r17 pro nog wel aanschaffen voor mijn vriendin haha

Ik ben benieuwd naar de 6t. Nu de mix 3 toch niet is wat ik zocht, ben ik een beetje aan het rond kijken. Het enige wat ik niet begrijp aan deze telefoon, is dat ie 8.2mm dik is. Dat is echt absurd als de mix 3 8.3mm is.

Voor de rest, voor 580 de 8gb 128gb is wel een prima prijs voor zo een mooi toestel

Edit: komt oneplus meestal maar met zo weinig kleur variaties? Zwart en paars..
Tsja, maar hopen dat ze het softwarematig kunnen verbeteren.. Denk niet dat OnePlus zoiets inaccuraats accepteert,dus ze zullen er heus wel wat voor gevonden hebben.

Zwart en paars? Paars weet ik niet, daar heb ik wel wat over gelezen maar meer niet. Denk weer 2 kleuren zwart, later rood (februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:50
WhateverSuitsU schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:46:
[...]

Dus ja, de 6T komt er meteen haha, al is het alleen voor de grotere accu.
Wat op basis van de laatste leaks ook de enige upgrade lijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Het zegt niets nieuws of wat dan ook, maar ik vond het wel leuk om te delen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
twowheeler schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Van de uitgelekte specs ben ik niet van onder de indruk. Een iets grotere accu, iets groter scherm. Allemaal minimale verbeteringen.
De twijfel over de aanschaf van de 6T of behouden vak mijn huidige 6 is weggenomen. Ik ben uiterst tevreden met mijn 6 wat betreft accuduur en als toestel in het geheel.
Het hebben van een jackaansluiting is toch wel handig. Alhoewel ik bluetooth headphones heb is het handig als ik oortjes met een draadje heb. Bijvoorbeeld bij vliegreizen naar Azië of elders ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Nee, ook betere selfiecamera. Maar goed, hoevaak Tweakers die gebruiken... (iets met generaliseren, want ik gebruik hem zeer regelmatig). Groter scherm ook, plus dat je een extra speaker krijgt waarschijnlijk. 3.5mm is wel weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 17:14
Ik vind het erg jammer dat ook de 6T geen wireless charging zal hebben :(
Veel mensen lijken dat onzin te vinden, maar sinds ik ben overgestapt van Nexus 5 naar Nexus 6p mis ik het elke dag.
Nu de Pixel 3 niet naar Nederland komt en ik Samsung software vreselijk vindt, twijfel ik tussen de Oneplus 6T en de iPhone Xr. Als de 1+ draadloos laden had gehad was de keuze snel gemaakt, nu kom ik er maar niet uit :/

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Gugger schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:52:
Veel mensen lijken dat onzin te vinden, maar sinds ik ben overgestapt van Nexus 5 naar Nexus 6p mis ik het elke dag.
Nu de Pixel 3 niet naar Nederland komt en ik Samsung software vreselijk vindt, twijfel ik tussen de Oneplus 6T en de iPhone Xr. Als de 1+ draadloos laden had gehad was de keuze snel gemaakt, nu kom ik er maar niet uit :/
Met een draad laden gaat bloedsnel. Draadloos laden gaat veel langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
Gugger schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:52:
How how.. Geen draadloos? Volgens de lekken juist wel. Niet bevestigd, maar oplettende kijkers zagen wel degelijk een tease..

Afbeeldingslocatie: https://thumbor.forbes.com/thumbor/711x399/https://blogs-images.forbes.com/ewanspence/files/2018/09/OnePlus6t_wirelesscharge_weibo.jpg?width=960

Ik zou het nog niet uitsluiten hoor.. Die grote lek is namelijk ook grotendeels geïnterpreteerd door iemand en geen officieel document. Dat geeft ie zelf toe door te zeggen 'ja achteraf bleek dit te kloppen gelukkig' over een bepaald punt in zijn spec sheet.

@l3art jij bent toxh een mod als ik het goed heb? Zou je mijn post kunnen verplaatsen aub naar 6t speculatie topic |:( I've done my magic ;)

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 27-10-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 20:26
Is er al iets van IP-rating bekend of kost dit weer teveel om een officieel cijfer naar buiten te brengen en is hij gewoon splash proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Als de FPS net zo beroerd is als op de R17 dan haal ik wel de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Ik denk dat die fp gewoon een vertekend beeld is.. Ik zie allerlei videos waarin de fp goed word getest en snel achter elkaar zonder 1 fout..

De manier waarop hij zijn vinger plaatst is ook maar apart. Hij doet dit bijna geen enkele keer op een normale manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vandaag mijn OP3 ongelukkig laten vallen.. ;w

Zou hij echt maar op 6 november te bestellen zijn, of hebben ze in het verleden al zo'n soort van pre-order iets gedaan een paar dagen voor de "te bestellen op"-datum?

Nu nog twee weken een backup telefoon moeten doorstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

SmokingCrop schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:02:
Vandaag mijn OP3 ongelukkig laten vallen.. ;w

Zou hij echt maar op 6 november te bestellen zijn, of hebben ze in het verleden al zo'n soort van pre-order iets gedaan een paar dagen voor de "te bestellen op"-datum?

Nu nog twee weken een backup telefoon moeten doorstaan..
A.s. woensdag naar de pop-up store voor 12 uur, grote kans om 6T te kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:09:
[...]

Mits je ruim op tijd in de rij staat (zeg ruim voor de openingstijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:09:
[...]

Yeh.. 3 uren rijden om dan best ook een paar uur voor 12 uur er te staan op een dinsdag/werkdag, om dan weer 3 uren terug naar huis te rijden. Met als kers op de taart dat ik net de eerste zou zijn die er geen meer kan kopen. Ik zie het mijzelf niet doen :9

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 27-10-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20

Pierre

Van nature lui!

Koop hem wel online. Geen zin om in een rij te gaan staan voor een telefoon.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
RAAF12 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:16:
[...]

Met een draad laden gaat bloedsnel. Draadloos laden gaat veel langzamer.
Dat bedraad laden sneller is weet iedereen wel. @Gugger heeft het over dat hij het mist omdat het gewoon het gewoon handig is, en dat is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
banananas schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

How how.. Geen draadloos? Volgens de lekken juist wel. Niet bevestigd, maar oplettende kijkers zagen wel degelijk een tease..

[Afbeelding]

Ik zou het nog niet uitsluiten hoor.. Die grote lek is namelijk ook grotendeels geïnterpreteerd door iemand en geen officieel document. Dat geeft ie zelf toe door te zeggen 'ja achteraf bleek dit te kloppen gelukkig' over een bepaald punt in zijn spec sheet.

@l3art jij bent toxh een mod als ik het goed heb? Zou je mijn post kunnen verplaatsen aub naar 6t speculatie topic |:([mbr] I've done my magic ;) [/]
Ik had begrepen dat de ceo van Oneplus in een interview had aangegeven dat hij het niet heeft. Mocht dat toch het geval zijn, dan neem ik hem :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
Gugger schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Ik ben me inderdaad zeer bewust dat bedraad laden sneller is. Ik heb echter draadloze laders op m'n bureau, op m'n werk en thuis. Omdat het erop leggen geen extra handeling is, doe je dat gewoon standaard en is je foon gewoon nooit leeg. Mijn punt is eigenlijk, met draadloos laden heb je nooit de noodzaak om heel snel te moeten bijladen!

Maargoed, dit is wat off topic, wil een modje dit naar het 6T topic verplaatsen? 😊
Ik gebruik een quick charger in m'n auto. Heen en terugreis laad ik op, zodat ik op m'n werk en thuis nooit hoef op te laden. Voor mij dus überhaupt geen laders. Kan ook een alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Gugger schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

Ik had begrepen dat de ceo van Oneplus in een interview had aangegeven dat hij het niet heeft. Mocht dat toch het geval zijn, dan neem ik hem :)
Ah dat wist ik niet!

Teasers zoals die foto die ik deelde, bleken vaker wel de waarheid te zijn. Dus ik hoopte nu weer.. Maar het woord van eem ceo is natuurlijk wat betrouwbaarder haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-06 14:22
Zal de 6t VoLTE ondersteunen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 10:41
Dat wordt al sinds de OnePlus 2 ondersteund

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

Eerlijk gezegd had ik wel echt verwacht dat er een camera upgrade in zat, erg jammer. Laten we hopen dat hun camera software dan in ieder geval is aangepakt.

Buiten een wat grotere accu en een kleinere notch zijn er volgens mij niet echt significante verschillen... Het verschil tussen de 5 en 5T lijkt voor mij iets groter.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Deathchant schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:27:
Buiten een wat grotere accu en een kleinere notch zijn er volgens mij niet echt significante verschillen... Het verschil tussen de 5 en 5T lijkt voor mij iets groter.
Fingerprint sensor achter het scherm

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Eigenlijk is dat voor in NL de verkeerde vraag. De vraag is of de Nederlandse providers die VoLTE hebben de 6T ondersteunen. Antwoord is: nee. Tot nu toe niet in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
ik hoop echt dat de fps ook ondrsteund zal worden door alle apps, zoals de bank apps/pyapal etc.
Ook weer geen stereo geluid zo te zien, erg jammer, dat wordt weer een mod voor de earpiece installeren ;)
Op dit moment ben ik nog super tevreden met mijn (rooted/modded) oneplus 5, dus geen haast hier met upgraden (de fps zit bij mij toch al aan de voorkant ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door bitpixl op 27-10-2018 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
bitshady schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:17:
ik hoop echt dat de fps ook ondrsteund zal worden door alle apps, zoals de bank apps/pyapal etc
Waarom zou dat niet zo zijn? Universele ondersteuning is er al sinds Android 6.0 Marshmallow, toen werd daar een API voor geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:01:
[...]

Waarom zou dat niet zo zijn? Universele ondersteuning is er al sinds Android 6.0 Marshmallow, toen werd daar een API voor geïntroduceerd.
Dennischo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:30:
[...]

Same here, ben vooral bang dat de vingerafdruk scanner in het scherm niet dezelfde snelheid zal hebben. Zie bijvoorbeeld andere toestellen die het al wel hebben.

Daarnaast gaat het gerucht dat het niet veilig genoeg gaat zijn voor o.a. mobiel betalen?
had bovenstaande al eerder gelezen, hopelijk is het niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

l3art schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:09:
[...]

Eigenlijk is dat voor in NL de verkeerde vraag. De vraag is of de Nederlandse providers die VoLTE hebben de 6T ondersteunen. Antwoord is: nee. Tot nu toe niet in ieder geval.
Waar zou dat aan liggen? Is dit toestel zo speciaal en/of anders qua features dat het niet eenvoudig aan te zwengelen is?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Maareh, 6gb of 8gb ram, geloof niet dat het iets uitmaakt. Minder ram is iets zuiniger qua energieverbruik maar of het qua snelheid iets uitmaakt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
VisionMaster schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Waar zou dat aan liggen? Is dit toestel zo speciaal en/of anders qua features dat het niet eenvoudig aan te zwengelen is?
Geen idee, is het ook niet zo dat alleen de topmodellen van Samsung en de iPhones ondersteund worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 16:00
bitshady schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:17:
ik hoop echt dat de fps ook ondrsteund zal worden door alle apps, zoals de bank apps/pyapal etc.
Ook weer geen stereo geluid zo te zien, erg jammer, dat wordt weer een mod voor de earpiece installeren ;)
Op dit moment ben ik nog super tevreden met mijn (rooted/modded) oneplus 5, dus geen haast hier met upgraden (de fps zit bij mij toch al aan de voorkant ;) )
Bind me er niet aan vast maar ik heb ergens gelezen dat een optische vingerafdruk scanner niet 100% veilig is, want het zou ook met een imitatie afdruk kunnen werken en dat een reden is dat Samsung een ultrasoon scanner gebruikt omdat deze ook kan meten of de afdruk van een levende vinger komt. Ultrasoon kan meten of er bloed stroomt namelijk.
Eerlijk gezegd had ik wel echt verwacht dat er een camera upgrade in zat, erg jammer. Laten we hopen dat hun camera software dan in ieder geval is aangepakt.
Ik denk het wel maar kan ook tussen m'n oren zitten. Hier een link naar een vergelijking met verschillende smartphones

YouTube: I got the OnePlus 6T Early - Exclusive Camera Test!

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 28-10-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
De achterkant die in eerste instantie niet geblurd was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gMSogvM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Garret1410 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Bind me er niet aan vast maar ik heb ergens gelezen dat een optische vingerafdruk scanner niet 100% veilig is, want het zou ook met een imitatie afdruk kunnen werken en dat een reden is dat Samsung een ultrasoon scanner gebruikt omdat deze ook kan meten of de afdruk van een levende vinger komt. Ultrasoon kan meten of er bloed stroomt namelijk.
Optical scanners can't always distinguish between a picture of a finger and the finger itself, and capacitive scanners can sometimes be fooled by a mold of a person's finger.

Op basis daarvan zou je kunnen concluderen dat optisch minder veilig is, al moet het dan wel een zeer hoge resolutie foto zijn van je vinger wil dat lukken lijkt mij. Ik weet ook niet of banken kunnen kiezen wat voor vingerafdrukscanner zij ondersteunen, als het alles of niets is maakt het sowieso niet uit.
[...]

Ik denk het wel maar kan ook tussen m'n oren zitten. Hier een link naar een vergelijking met verschillende smartphones

YouTube: I got the OnePlus 6T Early - Exclusive Camera Test!
A: Google Pixel 3
B: OnePlus 6T
C: Samsung Galaxy Note 9
D: iPhone XS Max

Pixel 3 maakt in mijn ogen de beste foto's, maar de 6T doet het zeker niet slecht (wel vreemd trouwens dat sommige foto's in spiegelbeeld werden getoond). Van best naar "slechtst" A -> B -> C -> D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Nu online
Weet iemand toevallig of de embargo's voor de reviews morgen ook gelijk zijn opgeheven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Sjenker schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:57:
Weet iemand toevallig of de embargo's voor de reviews morgen ook gelijk zijn opgeheven?
Grote kans. Wat ik me van de vorige keren kon herinneren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:50

Ik vind de camera van de 6 hartstikke goed. Om het maar even on topic te houden.

Ik had trouwens laatst wat drain van play services. Heb toen cache van Google, play services en play store gewist en daarna de systeem cache. Misschien is het urban legend, maar voor mij was m'n probleem daarna opgelost.

Overigens kijk ik toch wel uit naar de volgende update. De vingerafdruk scanner lijkt het soms niet te doen tenzij je de power knop gebruikt en de batterij stats kloppen niet echt

[ Voor 10% gewijzigd door twowheeler op 28-10-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
bitshady schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:10:
[...]

[...]

had bovenstaande al eerder gelezen, hopelijk is het niet zo ;)
Lijkt me sterk, voor zover ik weet is het niet mogelijk daar onderscheid in te maken. Zowel de BiometricPrompt als FingerprintManager API ondersteunen dat iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:43
Als je geen games speelt op de gsm, wat zou dan het voordeel zijn van 8GB ipv 6? Ik heb nu een OP3 met 6GB en dat is, volgens mij, genoeg voor gewoon gebruik. Toch als Oneplus hun ram management op punt zet 😁

[ Voor 15% gewijzigd door superiscch op 29-10-2018 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
Zelfs 4gb is meer dan zat voor gewoon gebruik, 8gb ram in een telefoon is een gevalletje van op te vallen op de specsheets of de average joe te laten denken dat je veel betere performance gaat krijgen door een 8gb model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:52

Boy

www.byoscoop.nl

superiscch schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 00:58:
Als je geen games speelt op de gsm, wat zou dan het voordeel zijn van 8GB ipv 6? Ik heb nu een OP3 met 6GB en dat is, volgens mij, genoeg voor gewoon gebruik. Toch als Oneplus hun ram management op punt zet 😁
Ik denk dat je apps toch langer open blijven staan

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 08:57
Katmi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 02:10:
Zelfs 4gb is meer dan zat voor gewoon gebruik, 8gb ram in een telefoon is een gevalletje van op te vallen op de specsheets of de average joe te laten denken dat je veel betere performance gaat krijgen door een 8gb model te kopen.
Nou nou, met 8 GB val je tegenwoordig ook niet meer op op de specsheets. Daarvoor heb je minimaal 10 GB nodig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hopen dat ze resolutie in de hoogte meer dan 1080 pixels wordt, kom van een S8+ en ben wel in de markt voor dit apparaat als ze er 1440 pixels in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 20:26
Ik zag op de website dat de sales vanaf 6 november starten.(uitgezonderd de pop-ups uiteraard) Wilt dat ook zeggen dat er geen pre-order mogelijk is vanaf vanavond? Dit zou mijn eerste OPO zijn dus ik heb geen kennis van hoe het bij eerdere releases ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.