Het probleem hier is dat het juist wel het probleem van de TS is, de TS wordt op straat gezet als het niet geregeld wordt.
De bank kan eisen wat ze willen, maar zonder uitspraak van een rechtbank zal TS gewoon aan zijn huurovereenkomst moeten voldoen. En dat betekend de huur overstorten aan de verhuurder. De bank heeft geen enkele vordering op de TS, het is dan van de zotte dat de bank verwacht dat TS maandelijks geld naar hun gaat overmaken.
Ik vermoed dat het voor TS het beste is als die toch de huur naar de bank overmaakt, want dan zal hij minder snel uitgezet worden. Echter moet de TS wel ervoor zorgen dat alle lijntjes en contracten gevolgd worden anders krijgt hij nog meer problemen.
Het problematische is hier simpelweg dat TS het directe slachtoffer is en het meeste gebaat bij een oplossing, terwijl het voor de verhuurder niet zo relevant is of er nou 1000 euro minder schuld ontstaat voordat er een executieverkoop plaatsvind.
En voor de bank gaat het alleen maar om het geld en is de oorsprong (of het wel goed volgens de contracten verloopt) minder van belang.
Oftewel als 2 maanden huur betalen aan de bank de executie verkoop 2 maanden kan laten opschuiven dan maakt het de bank niets uit, de verhuurder maakt het niets uit, maar de TS kan 2 maanden wonen...
Alleen is het aan TS om ervoor te zorgen dat er geen huurachterstand bij de verhuurder ontstaat want dan ben je nog verder van huis...
Die verhuurder is nu al een kale kip waarvan niets te plukken valt, die kan mogelijk best rare dingen gaan doen als hij ziet dat TS onrechtmatige handelingen pleegt (zoals huur niet overmaken naar de correcte bankrekening). Want voor de verhuurder is elke cent die hij krijgt 100% winst.
Conclusie : Het is een gigantische warboel tussen 3 partijen waarvan 2 geen baat hebben bij contracten 100% navolgen. En de TS zit ertussenin en moet alles maar regelen en recht houden omdat hij nu al het slachtoffer is en eigenlijk alleen maar een erger slachtoffer kan worden.
Ik wens de TS in ieder geval veel sterkte en zoals ik al eerder zei, ik zou naar andere woonruimte op zoek gaan, want zolang je hier blijft wonen blijf jij het slachtoffer en moet jij alles regelen.
De bank staat in haar volste recht om morgen de procedure te starten en de verhuurder zit je alleen maar voor te liegen om geld bij jou los te peuteren en deze situatie blijft zolang jij er woont.
Leuk, dan houd je je niet aan de mails waarin over een andere betalingsmanier wordt gesproken. En het is maar net de vraag of je nu niet simpelweg een huurachterstand van 2 maanden hebt gecreeerd waar de verhuurder achteraan kan gaan met een jurist.
Kijk, de verhuurder heeft totaal niets te verliezen hierin, hij kan enkel maar geld krijgen. Als jij een juridische weg openlaat om hem geld te moeten geven zal hij hier bijna zeker op gaan duiken.
Beschouw die wasmachine en oven maar gewoon als "sunk costs" of neem ze mee naar je nieuwe woning oid. Maar vergeet het om het geldelijk terug te halen bij iemand die om te overleven al geld van jou nodig heeft.