ik zou een gat in de lucht springen als ik hem 27 december zou krijgen
hij is nu leverbaar bij Alternate, de 2080 ti, goede hoop dat die van mij binnenkort ook komt!
RTX 2080 TI FE is ook weer beschikbaar bij nvidia.. Heb er 1 besteld #yolo.
ik krijg via Azerty allemaal verschillende berichten,.. eerst zou hij afgelopen dinsdag binnen zijn, toen zeiden ze de bestelling is helaas niet gekomen, de leverancier zegt de 21e. nu bel ik net en is alles weer onbekend..
wat is nou precies nog het probleem met deze kaarten? NVIDIA heeft het probleem met de slechte chips in november al opgelost, in mijn gevel Gigabyte, verteld me dat ze geen leveringsproblemen meer hebben, maar de distributeurs kunnen niet leveren.....
wat is nou precies nog het probleem met deze kaarten? NVIDIA heeft het probleem met de slechte chips in november al opgelost, in mijn gevel Gigabyte, verteld me dat ze geen leveringsproblemen meer hebben, maar de distributeurs kunnen niet leveren.....
Vandaag komt hij eindelijk binnen! hoe zit het met jullie leveringen?
Zou het interessant zijn om hier een groupbuy van te maken?
https://www.alibaba.com/i...3,50045197328,50045671840
Als ik de prijzen zo zie....
Wat denk je zelf?JP-tjuh schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:04:
Zou het interessant zijn om hier een groupbuy van te maken?
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
699 voor een 2080 (niet TI) lijkt me niet verkeerd, addertje onder het gras of zo?
699 voor een 2080 (niet TI) lijkt me niet verkeerd, addertje onder het gras of zo?
Belblade, diezelfde 2080 is voor 599 op Mindfactory, helaas verzenden ze niet naar NL. Opdezelfde site ook hele goede deals op 2070s, vraag me af of ze legit zijn
Update* MSI 2080 TI EK x is al sinds 9 december door MaxICT vertraagd. Blijkbaar was ik net te laat, en hebben ze backorder geplaatst.
Net, toevallig, bij 1 winkel gevonden, 1x MSI 2080 Ti Trio kunnen kopen, mag hem zo ophalen
.
Mocht de EK X geleverd worden over 2 dagen, dan kan ik hem hier door verkopen (geen winst) of ik stuur hem dan terug.
Net, toevallig, bij 1 winkel gevonden, 1x MSI 2080 Ti Trio kunnen kopen, mag hem zo ophalen
Mocht de EK X geleverd worden over 2 dagen, dan kan ik hem hier door verkopen (geen winst) of ik stuur hem dan terug.
Weet iemand wanneer de 2060 FE in de verkoopt gaat? Koeler lijkt mij prima, voorlopig ook zuinige kaart in vergelijk met aftermarket modellen. Op de Nvidia site staat de prijs vermeld maar je kan niet bestellen.
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze te koop waren. Pas na een uur gekeken en toen was de voorraad al weer weg.
Schrijf je even in, volgens mij komt er regelmatig nieuwe voorraad, maar je moet er wel snel bij zijn.
Schrijf je even in, volgens mij komt er regelmatig nieuwe voorraad, maar je moet er wel snel bij zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door RegularJohn op 18-01-2019 06:55 ]
Thx, in België is er weinig beweging in precies! Komen de FE’s ook naar normale webshops of zijn ze enkel rechtstreeks bij Nvidia te koop?RegularJohn schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:54:
Ik kreeg gisteren een mailtje dat ze te koop waren. Pas na een uur gekeken en toen was de voorraad al weer weg.
Verwijderd
Zojuist besteld bij Alternate.nl
MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO grafische kaart
https://www.alternate.nl/.../product/1477005?lk=26375
Kreeg notificatie iets minder dan 2 uur geleden
Hij is nu nog op voorraad
MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO grafische kaart
https://www.alternate.nl/.../product/1477005?lk=26375
Kreeg notificatie iets minder dan 2 uur geleden
Hij is nu nog op voorraad
Hallo ,
Heeft er iemand iets van nieuws omtrent 2080 ti gaming trio van MSI ?
Die is ondertussen nu al meer dan 3 maand nergens leverbaar ?
Volgens mij zal ik gewoon ergens moeten pre order als ik het zo zie...
Heeft er iemand iets van nieuws omtrent 2080 ti gaming trio van MSI ?
Die is ondertussen nu al meer dan 3 maand nergens leverbaar ?
Volgens mij zal ik gewoon ergens moeten pre order als ik het zo zie...
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Iemand ervaring met de Msi rtx 2060 ventus? Gelijkwaardig aan de Fe? Vind enkel vage Chinese review 🙄
Je zit in het verkeerde topic, je moet hier zijn: NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 20XX - ErvaringenBenga schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:20:
Iemand ervaring met de Msi rtx 2060 ventus? Gelijkwaardig aan de Fe? Vind enkel vage Chinese review 🙄
Ik kreeg zojuist weer een mail dat de FE RTX2060 morgen vanaf 11:00 CET beschikbaar is op de site van Nvidia. Snel bijzijn voor de liefhebbers.
https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXN0R02
MSI RTX 2080 TI Trio weer leverbaar bij alternate
MSI RTX 2080 TI Trio weer leverbaar bij alternate
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
https://www.alternate.nl/.../1518816?tk=12880&lk=9373
Heren hier 1 kaart met grote korting.
Misschien heeft iemand hier wat aan
Heren hier 1 kaart met grote korting.
Misschien heeft iemand hier wat aan
Dat ziet er goed uit!New Yorker schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:37:
RTX 2080 slechts €669!!!
https://www.amazon.de/dp/B07GHXQW3Z?language=nl
Iemand ervaring met dit model?
Edit: review is wel OK: https://www.pcworld.com/a...ocked-edition-review.html
Iemand ervaring met een RTX aan te schaffen via Amazon.de? De prijzen lijken daar over het algemeen wat vriendelijker...
[ Voor 18% gewijzigd door Witte_200 op 12-02-2019 14:26 ]
Ik heb zelf 2 elektronische apparaten via Amazon.de besteld en geen enkel probleem ondervonden. Ook doordat ze daar acties hadden en het 25-30% scheeldeNew Yorker schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:37:
RTX 2080 slechts €669!!!
P.s Mocht er nog iemand zijn die een Anthem code over heeft cq niet gaan gebruiken ik hou me graag aanbevolen
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
519 euro voor een Asus RTX2070 lijkt wel een goeie deal als je bedenkt dat de RTX2060 van asus 450 kost. Dan is 70 euro meer voor best wat performance meer toch wel ok lijkt me:
https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-rtx-2070
https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-rtx-2070
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ik heb deze besteld nu weer wat duurder...draait als een tierelier.New Yorker schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:37:
RTX 2080 slechts €669!!!
onbekend merk en geen backplate maar verder prima.
Toch even reageren op je post. Duitsland is gewoon vaak een stuk goedkoper. Daarnaast is mindfactory.de een goede webshop. Vorig jaar een volledig systeem van EUR 2.000,- daar gekocht in losse onderdelen en laten bezorgen naar Nederland. Geen enkel probleem.ZedPeak schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:42:
Belblade, diezelfde 2080 is voor 599 op Mindfactory, helaas verzenden ze niet naar NL. Opdezelfde site ook hele goede deals op 2070s, vraag me af of ze legit zijn
Ook garantie geen probleem toen de geleverde voeding kapot bleek. Binnen een week werd een nieuwe bezorgd.
Als je een founders edition koopt, hoe lang duurt het dan voor die binnen is?
Verwijderd
2 a 3 dagen.JamuellAbke schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:36:
Als je een founders edition koopt, hoe lang duurt het dan voor die binnen is?
Weet iemand wat die gratis game deal voor je retour recht doet? Ik heb interesse in Anthem maar kan best zijn dat ik de bestelde kaart te luid vind, kon geen reviews vinden. Maakt hij te veel lawaai dan ben ik van plan hem retour te sturen. Maar zou dat betekenen dat ik gedurende mijn test periode beter de anthem key niet kan gebruiken?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik kan er niet zo gauw concrete informatie over vinden maar mijn gedachtegang is dat het spel een gift with purchase is en je retour recht berust enkel op het product wat je daadwerkelijk hebt gekocht. Dus het spel mag je in dat geval gewoon houden naar mijn idee, ondanks dat je je beroept op je retour recht.sdk1985 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:42:
Weet iemand wat die gratis game deal voor je retour recht doet? Ik heb interesse in Anthem maar kan best zijn dat ik de bestelde kaart te luid vind, kon geen reviews vinden. Maakt hij te veel lawaai dan ben ik van plan hem retour te sturen. Maar zou dat betekenen dat ik gedurende mijn test periode beter de anthem key niet kan gebruiken?
Het is alleen misschien op ethisch vlak discutabel te noemen als je met die intentie al een kaart gaat kopen om dan een gratis spel te scoren en de kaart vervolgens weer terug te sturen. Echter zijn de spellen geloof ik game keys die je gebruikt om het spel te downloaden en meestal als die eenmaal uitgegeven zijn worden ze toch niet meer herbruikt ongeacht of je de key claimt of niet
Maar ik kan het mis hebben

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Je weet toch binnen een half uur of hij te luid is? Dat kan je ook prima testen met iets anders dan anthem?
Als dat de intentie is dan zou dat inderdaad een beetje sneu zijn.FT Twisty schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:37:
[...]
Ik kan er niet zo gauw concrete informatie over vinden maar mijn gedachtegang is dat het spel een gift with purchase is en je retour recht berust enkel op het product wat je daadwerkelijk hebt gekocht. Dus het spel mag je in dat geval gewoon houden naar mijn idee, ondanks dat je je beroept op je retour recht.
Het is alleen misschien op ethisch vlak discutabel te noemen als je met die intentie al een kaart gaat kopen om dan een gratis spel te scoren en de kaart vervolgens weer terug te sturen. Echter zijn de spellen geloof ik game keys die je gebruikt om het spel te downloaden en meestal als die eenmaal uitgegeven zijn worden ze toch niet meer herbruikt ongeacht of je de key claimt of niet
Maar ik kan het mis hebben
Mwa denk uurtje of 2 voor je echt weet of hij opwarmt maar snap je punt.418O2 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:39:
Je weet toch binnen een half uur of hij te luid is? Dat kan je ook prima testen met iets anders dan anthem?
Maar goed kan ook nog zo zijn dat de rtx 2070 toch minder toevoegd dan verwacht. Punt is dat ik normaal gewend ben dat het dan gewoon retour kan, dan kun je het gewoon even aankijken. Op die manier bijvoorbeeld de Samsung 860 QVO een kans gegeven (en gehouden). Maar als Anthem mijn retour blokkeert dan wil ik dat van te voren wel weten...
Is er eigenlijk geweten wanneer er weer stock binnkomt vd inno3d iChill black aio of gigabyte waterforce aio kaart?
Zijn al een hele tijd niet verkrijgbaar...
Ik denk dat ze het niet eens produceren omdat het sinds releasedatum constant "uitverkocht" is.SmokingCrop schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:38:
Is er eigenlijk geweten wanneer er weer stock binnkomt vd inno3d iChill black aio of gigabyte waterforce aio kaart?
Weg
Ze zijn vaak genoeg op voorraad bij internationale shops. De Gigabyte variant (2080Ti) was deze week gewoon bij Amazon te bestellen. De 2080 varianten zijn nu bijvoorbeeld gewoon op voorraad:New Yorker schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat ze het niet eens produceren omdat het sinds releasedatum constant "uitverkocht" is.
https://www.ldlc.com/fiche/PB00264526.html
https://www.caseking.de/i...92-mb-gddr6-gci3-141.html
https://m.alternate.nl/GI...l/product/1502770?lk=9373
Je zult natuurlijk wel moeten opletten...
Ik had vorige en deze week een order bij amazon(.de) voor de gigabyte rtx 2080 ti waterforce aio.Paprika schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:26:
[...]
Ze zijn vaak genoeg op voorraad bij internationale shops. De Gigabyte variant (2080Ti) was deze week gewoon bij Amazon te bestellen. De 2080 varianten zijn nu bijvoorbeeld gewoon op voorraad:
https://www.ldlc.com/fiche/PB00264526.html
https://www.caseking.de/i...92-mb-gddr6-gci3-141.html
https://m.alternate.nl/GI...l/product/1502770?lk=9373
Je zult natuurlijk wel moeten opletten...
Die was niet in stock maa rzou binnenkort beschikbaar worden en is dan gewoon veranderd naar ships in 1-3 maanden
Twee keer met chat gesproken van amazon, maar daar konden ze niets zeggen over wat de levertijd zou kunnen zijn.
Al naar wat shops gemailed ook, maar niemand lijkt het te weten.
Bij alternate(.be) hadden ze er zogezegd ook op stock, maar toen ik de bestelling daar deed, kon die niet geleverd worden en de pagina staat nu op 'pre-order'
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 23-02-2019 10:35 ]
Ik heb ze alleen bij Amazon.fr gezien van een grote partij daar.
Gewoon niet activeren.sdk1985 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:52:
Maar als Anthem mijn retour blokkeert dan wil ik dat van te voren wel weten...
Ik weet niet hoe ze het oplossen als je het wel doet. Maar ik heb wel eens een topic op tweakers gezien waar de webshop wou dat er dan voor de spellen betaald werd.
Mechwarrior Online: Flapdrol
De KFA 2080 is ook rond de 680 euro …
Iemand ervaring met dit merk?
Iemand ervaring met dit merk?
Dat klopt, aangezien het spel slechts 1x uitgegeven kan worden. Zodra jij de verzegeling hebt verbroken dan is het van jou. En het is geen test periode, maar een zichttermijn. Anders gaan we massaal producten bestellen en "testen". Elke maand een andere videokaart met een nieuwe "gratis" spel.sdk1985 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:42:
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Even wat misverstanden uit de weg ruimen:
Je mag een product zeker testen om deze eventueel daarna te retourneren. Dat is het hele principe van een product kopen op afstand. Testen is namelijk niet hetzelfde als gebruiken. Testen is uitproberen of een product aan je verwachtingen voldoet. Dat neemt niet weg dat er een vaag gebied zit tussen testen en gebruiken.
Tweede misverstand; een retour mag nooit geweigerd worden op grond van gebruikssporen of dat er zaken ontbreken. Een videokaart zonder de gratis game retourneren valt hier ook onder. Een winkel kan hoogstens een redelijke compensatie in rekening brengen. Dus besluiten om 90% terug te betalen. Dit mag alleen als de winkel kan aantonen dat het product gereduceerd is in waarde. Aangezien "gratis games" vaak onder bepaalde voorwaarden worden aangeboden, bijv op=op, zal het moeilijk zijn om dit aan te tonen als winkel.
Anyway, als je niet zeker weet of je de videokaart wilt behouden, kun je om discussie te voorkomen het beste de game niet activeren.
Je mag een product zeker testen om deze eventueel daarna te retourneren. Dat is het hele principe van een product kopen op afstand. Testen is namelijk niet hetzelfde als gebruiken. Testen is uitproberen of een product aan je verwachtingen voldoet. Dat neemt niet weg dat er een vaag gebied zit tussen testen en gebruiken.
Tweede misverstand; een retour mag nooit geweigerd worden op grond van gebruikssporen of dat er zaken ontbreken. Een videokaart zonder de gratis game retourneren valt hier ook onder. Een winkel kan hoogstens een redelijke compensatie in rekening brengen. Dus besluiten om 90% terug te betalen. Dit mag alleen als de winkel kan aantonen dat het product gereduceerd is in waarde. Aangezien "gratis games" vaak onder bepaalde voorwaarden worden aangeboden, bijv op=op, zal het moeilijk zijn om dit aan te tonen als winkel.
Anyway, als je niet zeker weet of je de videokaart wilt behouden, kun je om discussie te voorkomen het beste de game niet activeren.
Zie dat er nog best wel wat discussie over is. Het is ook een beetje een rare situatie. Zo ver ik heb begrepen, maatje van me met een RTX 2080, loopt die actie via een claim pagina van Nvidia. In die zin hoeft de webshop niet benadeeld te worden en is de adviesprijs van de game ook niet reëel.
Verder zou het normaal inderdaad niet zo'n probleem zijn maar in dit geval is er dit weekend wel een kopie van Anthem voor mijn tweede gaming pc nodig. Normaal is dat wat minder aan de orde, van de Intel 8700K bundel heb ik 90% uberhaupt nooit geclaimed. Vandaag preventief nog een keer de game kopen voor het geval de MSI armor een coinwhine/herrie fest blijkt te zijn is ook weer zo wat. Zal in dit geval dan gaan afhangen van de eerste indrukken van de kaart. De kaart is aangekomen, ik zal voor de zekerheid wel met mijn account de game gaan installeren op de andere pc.
Jammer dat er niemand is (tot nu toe) die geprobeerd heeft een kaart te retourneren in een vergelijkbare situatie!
Verder zou het normaal inderdaad niet zo'n probleem zijn maar in dit geval is er dit weekend wel een kopie van Anthem voor mijn tweede gaming pc nodig. Normaal is dat wat minder aan de orde, van de Intel 8700K bundel heb ik 90% uberhaupt nooit geclaimed. Vandaag preventief nog een keer de game kopen voor het geval de MSI armor een coinwhine/herrie fest blijkt te zijn is ook weer zo wat. Zal in dit geval dan gaan afhangen van de eerste indrukken van de kaart. De kaart is aangekomen, ik zal voor de zekerheid wel met mijn account de game gaan installeren op de andere pc.
Jammer dat er niemand is (tot nu toe) die geprobeerd heeft een kaart te retourneren in een vergelijkbare situatie!
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 23-02-2019 15:53 ]
Ik denk dat je eigenlijk wel het antwoord wist op je oorspronkelijke vraag wist. Je koopt een product dat gebundeld is met een tweede product. Nu wil je het tweede product blijven gebruiken en het eerste product terugsturen. Waarbij je uiteraard 100% van je geld terug wilt hebben. Dat de winkel het product 'gratis' bundelt doet er niet toe. Stel, ik koop een bankstel en ze doen er 'gratis' een stoel bij. Mag ik die stoel dan houden als ik de bankstel wil terugsturen? Nee natuurlijk niet. Nu is in het geval van software en in dit specifieke geval het spel, zodra jij het activeert kan het niet meer teruggestuurd worden. Dus zal je ervoor moeten betalen. Het is vrij simpel.sdk1985 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:50:
Zie dat er nog best wel wat discussie over is. Het is ook een beetje een rare situatie. Zo ver ik heb begrepen, maatje van me met een RTX 2080, loopt die actie via een claim pagina van Nvidia. In die zin hoeft de webshop niet benadeeld te worden en is de adviesprijs van de game ook niet reëel.
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat is onnodige beschuldiging. Als ik het antwoord al wist dan zou ik de vraag niet posten. Bovendien zou ik dan mijn eigen positie in geval van een dispuut niet bepaald versterken, er van uitgaande dat medewerkers van de webshop in kwestie hier ook wel meelezen. Uberhaupt gaat er elk jaar wel richting de duizend euro naar de webshop waar ik de kaart heb besteld. Tevens zou ik dan de goedkoopste RTX 2060 bestellen. Dus ik kan je verzekeren dat je spoken ziet...aex351 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:37:
[...]
Ik denk dat je eigenlijk wel het antwoord wist op je oorspronkelijke vraag wist. Je koopt een product dat gebundeld is met een tweede product. Nu wil je het tweede product blijven gebruiken en het eerste product terugsturen. Waarbij je uiteraard 100% van je geld terug wilt hebben. Dat de winkel het product 'gratis' bundelt doet er niet toe. Stel, ik koop een bankstel en ze doen er 'gratis' een stoel bij. Mag ik die stoel dan houden als ik de bankstel wil terugsturen? Nee natuurlijk niet. Nu is in het geval van software en in dit specifieke geval het spel, zodra jij het activeert kan het niet meer teruggestuurd worden. Dus zal je ervoor moeten betalen. Het is vrij simpel.
Inhoudelijk volgt je de 'brein' logica; 'je gaat toch ook geen auto stelen'. Bij een stoel heb je te maken met materiaal kosten, distributie kosten, opslag kosten, enz. In dit geval betreft het een automatisch gegenereerde code, die geclaimed kan worden op een website van een derde partij. Dus aan de kosten kant gaat de vergelijking mis. Er zijn alleen potentieel verloren inkomsten en geen werkelijke kosten (omdat ik anders Anthem via EA had gekocht).
Bij het terug geven gaat de vergelijking ook niet op aangezien nergens staat dat ik niet bereid ben afstand te doen van de game in het geval de kaart niet bevalt. Echter uit ervaring weten we dat dit bij online keys eenmaal niet mogelijk is. Al zou je het willen dan kun je die key niet terug geven. Dit hoef je de consument niet te verwijten. Technisch kan EA je game intrekken. De complicerende factor is dat het hier key betreft die toegang geeft tot een third party website waaruit vervolgens die origin game aan je account wordt gehangen. Aangezien ik heb vernomen dat je tegenwoordig de videokaart fysiek in je systeem moet hebben om de game te activeren zou het best eens kunnen zijn dat er wel een seintje vanuit de shop gestuurd kan worden om de activatie in te trekken). Maar ik heb hier dus 0.0 ervaring mee, vandaar dat ik hier mijn vraag heb gesteld.
De vraag was dan ook niet wat moreel wenselijk is maar hoe het retour recht in deze kwestie werkt dan wel of iemand deze situatie weleens heeft mee gemaakt.
Dus nee ik wist het antwoord op mijn vraag niet toen ik hem stelde, en eigenlijk weet ik dat antwoord nog steeds niet hoe de webshop op een retour gaat reageren. Dat het moreel onwenselijk is om een kaart te gaan kopen voor een gratis game en hem dan geplanned te retourneren ben ik het verder helemaal mee eens.
[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 23-02-2019 17:44 ]
Uiteindelijk, zolang de webshop het niet zwart op wit heeft staan, blijft die discussie eigenlijk open.sdk1985 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:18:
[...]
Dat is onnodige beschuldiging. Als ik het antwoord al wist dan zou ik de vraag niet posten. Bovendien zou ik dan mijn eigen positie in geval van een dispuut niet bepaald versterken, er van uitgaande dat medewerkers van de webshop in kwestie hier ook wel meelezen. Uberhaupt gaat er elk jaar wel richting de duizend euro naar de webshop waar ik de kaart heb besteld. Tevens zou ik dan de goedkoopste RTX 2060 bestellen. Dus ik kan je verzekeren dat je spoken ziet...
Inhoudelijk volgt je de 'brein' logica; 'je gaat toch ook geen auto stelen'. Bij een stoel heb je te maken met materiaal kosten, distributie kosten, opslag kosten, enz. In dit geval betreft het een automatisch gegenereerde code, die geclaimed kan worden op een website van een derde partij. Dus aan de kosten kant gaat de vergelijking mis. Er zijn alleen potentieel verloren inkomsten en geen werkelijke kosten (omdat ik anders Anthem via EA had gekocht).
Bij het terug geven gaat de vergelijking ook niet op aangezien nergens staat dat ik niet bereid ben afstand te doen van de game in het geval de kaart niet bevalt. Echter uit ervaring weten we dat dit bij online keys eenmaal niet mogelijk is. Al zou je het willen dan kun je die key niet terug geven. Dit hoef je de consument niet te verwijten. Technisch kan EA je game intrekken. De complicerende factor is dat het hier key betreft die toegang geeft tot een third party website waaruit vervolgens die origin game aan je account wordt gehangen. Aangezien ik heb vernomen dat je tegenwoordig de videokaart fysiek in je systeem moet hebben om de game te activeren zou het best eens kunnen zijn dat er wel een seintje vanuit de shop gestuurd kan worden om de activatie in te trekken). Maar ik heb hier dus 0.0 ervaring mee, vandaar dat ik hier mijn vraag heb gesteld.
De vraag was dan ook niet wat moreel wenselijk is maar hoe het retour recht in deze kwestie werkt dan wel of iemand deze situatie weleens heeft mee gemaakt.
Dus nee ik wist het antwoord op mijn vraag niet toen ik hem stelde, en eigenlijk weet ik dat antwoord nog steeds niet hoe de webshop op een retour gaat reageren. Dat het moreel onwenselijk is om een kaart te gaan kopen voor een gratis game en hem dan geplanned te retourneren ben ik het verder helemaal mee eens.
Maar om als voorbeeld te noemen, overclockers UK heeft het toevallig wel vermeldt in zijn return policy:
Op Alternate staat ook een stukje:We regret that we cannot accept cancellations of computer software if it is unsealed. Accessories and promotional items are part of the order and must be returned to ensure a full refund is given. Free games codes should be unused and still hidden.
Uiteindelijk heeft iedere winkel zijn eigen retour voorwaarden, en kan je dus sowieso niet blindelings uitgaan van iemand zijn 'ervaring' hier.Gevolgen van het toepassen van het retourrecht
Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.
Dus: gewoon even contact opnemen met de winkel zelf. Mensen hier kunnen je alleen maar op een verkeerd spoor zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door FT Twisty op 23-02-2019 22:17 ]
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
(Kan het overigens kloppen dat er geen ervarings topic is voor 2xxx kaarten of zie ik hem over het hoofd? Ik kom nu op 1605 Mhz in Kombustor uit terwijl mijn GTX 1070 daar vrolijk 1920 Mhz neerzette, loop tegen de power limit aan die max 14% extra krijgt ipv 25%).
[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 24-02-2019 00:21 ]
Nee die is er wel: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1878203/lastsdk1985 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 00:20:
(Kan het overigens kloppen dat er geen ervarings topic is voor 2xxx kaarten of zie ik hem over het hoofd? Ik kom nu op 1605 Mhz in Kombustor uit terwijl mijn GTX 1070 daar vrolijk 1920 Mhz neerzette, loop tegen de power limit aan die max 14% extra krijgt ipv 25%).
Thanks!
Overigens zit er een A4 waar groot op staat dat mij wordt aangeraden zo snel mogelijk de keys in te wisselen omdat het op=op is en de belangstelling groot is
Voor de liefhebber de pricewatch: EVGA GeForce RTX 2070 XC Ultra vandaag op iBOOD in e aanbieding voor €499,95.
http://www.ibood.com/elec...-xc-ultra-videokaart.html
Verzending op 12 Maart.
http://www.ibood.com/elec...-xc-ultra-videokaart.html
Verzending op 12 Maart.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Tempting...
Zou hem graag kopen, maar vrees dat ik mijn MSI 2070 niet makkelijk zal kwijtraken.
Zou hem graag kopen, maar vrees dat ik mijn MSI 2070 niet makkelijk zal kwijtraken.
Inmiddels is ie uitverkocht.
Verwijderd
Iemand ervaring met het bestellen van de msi gaming x trio 2080TI bij azerty.com?
Heb hem 02-02-19 besteld en ondertussen kan azerty nog steeds niets zeggen over een verwachte leveringsdatum.
Heb hem 02-02-19 besteld en ondertussen kan azerty nog steeds niets zeggen over een verwachte leveringsdatum.
Die is atm nergens in in NL, BE of DE te krijgen. Ik zou vragen om de Asus Strix versie, die ze wel op voorraad hebben zo te zien, of de EVGA XC versie als je qua prijs wat meer in de buurt wil blijven zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:04:
Iemand ervaring met het bestellen van de msi gaming x trio 2080TI bij azerty.com?
Verwijderd
Maar er is dus in heel het land ook geen verwachting wanneer deze weer leverbaar is?
Ik ben nogal MSI fan
Ik ben nogal MSI fan
Seahawk of ventus geen optie?Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:18:
Maar er is dus in heel het land ook geen verwachting wanneer deze weer leverbaar is?
Ik ben nogal MSI fan
@Verwijderd Ik snap ook weinig van de slechte leverbaarheid van MSI-kaarten. De Gaming X Trio en Duke modellen zijn nergens te krijgen, terwijl andere merken wel goed verkrijgbaar zijn
Verwijderd
Nou..Mr Magic schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:19:
@Verwijderd Ik snap ook weinig van de slechte leverbaarheid van MSI-kaarten. De Gaming X Trio en Duke modellen zijn nergens te krijgen, terwijl andere merken wel goed verkrijgbaar zijn
Zat gigantisch te twijfelen of ik voor de asus strix kaart zou gaan of niet. Uit eindelijk is het er een bij ingeschoten om contact te leggen met azerty om te wisselen (al 2 dagen).. en krijg vandaag bericht dat de msi gaming x trio er morgen is. Dus nu wel blij dat ik niet gewisseld heb!
Ik heb op 27-2 een MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO besteld bij Azerty en deze is vandaag verzonden.Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:04:
MSI Gaming Trio 2080 TI nu leverbaar bij informatique
https://www.informatique....gn=166&utm_content=190166
Edit: En de Lightning Z nu ook op voorraad bij diverse webshops.
pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ti Lightning Z
https://www.informatique....gn=166&utm_content=190166
Edit: En de Lightning Z nu ook op voorraad bij diverse webshops.
pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ti Lightning Z
[ Voor 69% gewijzigd door Tjona100 op 14-03-2019 11:03 ]
SmokingCrop schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:38:

https://www.megekko.nl/pr...i-iChiLL-Black-Videokaart

https://www.caseking.de/g...64-mb-gddr6-gcgb-232.html
Voordat mensen me niet geloven!
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 12-03-2019 21:19 ]
Zit al in mijn systeem ondertussen, ook via MegekkoPaprika schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:19:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voordat mensen me niet geloven!![]()
SmokingCrop in "Het Show je Build! Topic"
Verwijderd
Heb het vermoede dat ik de mijne net had besteld toen ze op waren. Waardoor ik zo lang moest wachten.Mior schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:30:
[...]
Ik heb op 27-2 een MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO besteld bij Azerty en deze is vandaag verzonden.
Ik heb vandaag een RTX 2060 Founders Edition op de kop getikt voor 285 euro. Kaart is nog geen twee weken oud. Kerel wilt liever een PS4 kopen, dus ik blij
Apart, Nvidia heeft namelijk een prima retour proces en je kunt tot 30 dagen na aanschaf een retour aanvragen en dan heb je 2 weken om hem te retourneren.GadgetJunkPhone schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:22:
Ik heb vandaag een RTX 2060 Founders Edition op de kop getikt voor 285 euro. Kaart is nog geen twee weken oud. Kerel wilt liever een PS4 kopen, dus ik blij
Dan denk ik dat hij er niet van af heeft geweten. Op het aankoopbewijs staat overigens een aanschaf datum van 11 maart.Paprika schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:35:
[...]
Apart, Nvidia heeft namelijk een prima retour proces en je kunt tot 30 dagen na aanschaf een retour aanvragen en dan heb je 2 weken om hem te retourneren.

Ik heb de kaart net getest en hij werkt naar behoren. Er zit nog zelfs plastic op de kaart
Even als tip mocht je de "Super" kaarten willen bestellen.
Kijk op: https://www.idealo.de/pre...ategory.html?q=2070+super
Prijzen zitten gemiddeld €100 onder de Nederlandse prijzen.
Onderstaand bv 670 in Nederland
Kijk op: https://www.idealo.de/pre...ategory.html?q=2070+super
Prijzen zitten gemiddeld €100 onder de Nederlandse prijzen.
Onderstaand bv 670 in Nederland

[ Voor 255% gewijzigd door Ferio op 10-07-2019 11:27 ]
/Wat is precies de reden waarom alle 2070 Supers in Nederland:
a.) Zou zwaar ovepriced zijn?
b.) Waardeloos leverbaar zijn
Ik snap dat e.e.a. wellicht met elkaar te maken heeft, maar hebben de shops in Nederland er gewoon niet goed op ingespeeld? Dat lijkt me toch wel heel gek. Het lijkt wel alsof er in heel Nederland maar een handjevol 2070 Supers leverbaar zijn...
Ik snap dat e.e.a. wellicht met elkaar te maken heeft, maar hebben de shops in Nederland er gewoon niet goed op ingespeeld? Dat lijkt me toch wel heel gek. Het lijkt wel alsof er in heel Nederland maar een handjevol 2070 Supers leverbaar zijn...
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
@EricNL Supers zijn pas een paar dagen beschikbaar.. slechte leverbaarheid is niet zo heel vreemd toch?
En dat is direct de reden dat ze ook nog relatief duur zijn, geef het een week of twee tot leveringen op gang komen.
Daarnaast sowieso, het kan geen kwaad in Duitsland te kijken, vooral als je een specifieke wil hebben om wat voor reden dan ook. Maar als ik naar de goedkoopste in de Pricewatch kijk (en de aller goedkoopste skip want daar staan levertijden op rood, en maar één webshop heeft hem voor die prijs), dan kosten die €550. Kijk ik met behulp van bovenstaande link in Duitsland, dan gaan die voor €520. De ene webshop daar waar ik eerder verzendkosten had bekeken rekende €20 voor naar Nederland. Dan heb je toch een hele €10 uitgespaard door in Duitsland te kopen...
Daarnaast sowieso, het kan geen kwaad in Duitsland te kijken, vooral als je een specifieke wil hebben om wat voor reden dan ook. Maar als ik naar de goedkoopste in de Pricewatch kijk (en de aller goedkoopste skip want daar staan levertijden op rood, en maar één webshop heeft hem voor die prijs), dan kosten die €550. Kijk ik met behulp van bovenstaande link in Duitsland, dan gaan die voor €520. De ene webshop daar waar ik eerder verzendkosten had bekeken rekende €20 voor naar Nederland. Dan heb je toch een hele €10 uitgespaard door in Duitsland te kopen...
Ik heb bij Azerty even nagevraagd wanneer ze dachten de 2070 super binnen te krijgen, en ze kunnen niets toezeggen etc etc standaard disclaimer, maar ergens volgende week dachten ze. Dus hopelijk begint de voorraad dan een beetje op gang te komen.
[...] snip, verkeerde reactie.
[ Voor 91% gewijzigd door Preimel op 13-07-2019 13:11 ]
Doe Praemel!
heb de trekker toch maar overgehaald, msi ventus rtx 2070 OC voor 555 euro met verzenden besteld, heb er buikpijn van nog nooit zoveel aan een gpu uitgegeven haha, nu maar hopen dat alles soepel loopt aangezien ik van AMD naar Nvidia overstap.
was wel erg moeilijk om reviews te vinden die het geluid laten horen, niet kunnen vinden, ene persoon zegt koelt gewoon goed (normale RTX2070 68c met furmark) andere zegt maakt geluid van hier tot tokio, andere zegt weer gewoon normaal.
we zullen zien haha
was wel erg moeilijk om reviews te vinden die het geluid laten horen, niet kunnen vinden, ene persoon zegt koelt gewoon goed (normale RTX2070 68c met furmark) andere zegt maakt geluid van hier tot tokio, andere zegt weer gewoon normaal.
we zullen zien haha
[ Voor 35% gewijzigd door Tiduz op 14-07-2019 19:27 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Supers zijn slecht leverbaar, maar alsnog vragen webshops bv wel voor sommige versies €100 meer dan als in Duitsland. Wellicht spelen ze gewoon in op de schaarsheid en willen de meeste het liefst toch iets in Nederland kopen . Hetzelfde is gebeurd met de Ryzen processors.EricNL schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 07:59:
/Wat is precies de reden waarom alle 2070 Supers in Nederland:
Ik verwacht dat ze prijzen wel ergens eind juli, begin augustus zullen zakken als de 2080s uitkomt en de voorraad water beter is aangevuld.
[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 14-07-2019 21:10 ]
edit: Wacht? RTX2070 of RTX 2070 Super? Als het niet de Super is, dan is het echt een heel slechte keuze. De RTX2060 Super is al vergelijkbaar met de RTX2070 en ook veel goedkoper. Ik denk dat je de Super bedoelt gezien de prijs. Zo ja, dan het onderstaande.Tiduz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:26:
heb de trekker toch maar overgehaald, msi ventus rtx 2070 OC voor 555 euro met verzenden besteld, heb er buikpijn van nog nooit zoveel aan een gpu uitgegeven haha, nu maar hopen dat alles soepel loopt aangezien ik van AMD naar Nvidia overstap.
we zullen zien haha
Ik vraag me nu eigenlijk af waarom?
Alles in deze reactie spreekt eigenlijk van twijfel, daarom reageer ik ook. Als je het gewoon zeker wist, dan zou ik niet reageren. Niet mijn geld, niet mijn PC. Je vindt het nu eigenlijk te duur en je twijfelt over de kwaliteit van het gekozen model. Komt nog eens bij dat de RTX2070S eigenlijk niet zo interessant is, zeker niet voor die prijs. Niet tegenover de RX5700XT die ruim €100 goedkoper is. Ja, de RTX2070S is gemiddeld wat sneller, maar niet €100+ sneller. Het gaat in de slechte gevallen om 10% tussen een RTX2070S en een RX5700XT.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.techpowerup.c...radeon-rx-5700-xt/28.html
https://www.techspot.com/review/1870-amd-radeon-rx-5700/
https://www.computerbase....chen_taktraten_unter_last
Komt nog eens bij dat de vergelijking nu onnodig ten nadele uitvalt voor de RX5700XT vanwege AMD haar stupiditeit als het om koeloplossing gaat. We zitten in het tijdperk dat GPU's automatisch en dynamisch naar de hoogst mogelijke boostclockspeed gaan. Je kan handmatig misschien enkele procenten winnen. Erg belangrijk voor boostclocks is hoe koel de chip is. Een koelere chip zal namelijk op microscopisch niveau, minder weerstand vinden. Daardoor is er net iets minder vermogen nodig en dat staat voor een bepaald verbruik, hogere boostclocks toe.
De RX5700XT haar blower koeler, kan het nauwelijks aan. Bij Computerbase.de laten ze netjes zien wat hun boostclocks waren. Ik heb ook al andere resultaten gezien en het lijkt redelijk universeel 1800-1850MHz te zijn voor de meeste games. Nu hebben ze bij Techspot al wat oordoppen ingedaan en de koeler op standje "opstijgende straaljager" gezet. Resultaat was 2000MHz+ boostclocks omdat de chip maar 70c werd in plaats van richting de 90c waar de GPU gaat terugclocken uit zelfbescherming. Zelfs als AIB modellen zoals een, maar in de 1900MHz range zitten, dan is dat toch alweer enkele procenten winst.
Er zit gewoon nog meer in de RX5700XT dan we nu hebben gezien. Het is echt wachten op goede AIB modellen in augustus die de temperaturen en het geluid verminderen. Dan zal de RX5700XT nog dichterbij de RTX2070S gaan kruipen. Ik durf niet te zeggen of die echt gaat matchen, maar meer dan enkele procenten zie ik het verschil niet zijn. Als dat dan €100 goedkoper is, dan weet ik het wel.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2019 22:32 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
goede post, het is idd de Super, de hoofdreden is RT en de fps drops die ik de laatste tijd in ffxiv (mmo) krijg, ik heb een 4k tv maar door de r9 390 die geen hdmi 2 heeft zit ik op 30 hz als ik boven de 1080p wil, ook knap irritant.
Ik vind amd ook helemaal niet slecht maar de rtx 2070 super lijkt me ook gewoon goed voor wat ik ermee wil en ik koop maar 1x in de 4-5 jaar een nieuwe gpu lijkt me dat ik dat met deze wel ga kunnen trekken. maar wel goede punten die je opnoemt.
Ik vind amd ook helemaal niet slecht maar de rtx 2070 super lijkt me ook gewoon goed voor wat ik ermee wil en ik koop maar 1x in de 4-5 jaar een nieuwe gpu lijkt me dat ik dat met deze wel ga kunnen trekken. maar wel goede punten die je opnoemt.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ik heb zelf ook een tijd zitten wachten op levering van de 2070 super modellen. Vond het allemaal lang duren ( is relatief natuurlijk ) en ook de prijzen tegenvallen. Uiteindelijk mijn trots opzij gezet en voor 580 euro een amper gebruikte RTX 2080 OC tweedehands kunnen aanschaffen. Eigenlijk te gek voor woorden, zeker als ik op de meegeleverde bon kan zien wat de vorige eigenaar er voor heeft betaald.
Maar voor alle mensen hier die op de 2070 super wachten en de gok willen wagen misschien ook het overwegen waard ?
Maar voor alle mensen hier die op de 2070 super wachten en de gok willen wagen misschien ook het overwegen waard ?
Dat begrijp ik het al iets meer. FFXIV is alleen wel een beruchte titel omdat deze is "verrijkt" met Nvidia GameWorks. A.K.A verkapte sabotage effecten zodat AMD er langzamer is. De game wordt ook nauwelijks gebenchmarkt om die reden. Van wat ik kan vinden, is de RX5700XT daar vergelijkbaar met de RTX2060S/RTX2070. Dat is wel een worst case scenario.Tiduz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:11:
goede post, het is idd de Super, de hoofdreden is RT en de fps drops die ik de laatste tijd in ffxiv (mmo) krijg, ik heb een 4k tv maar door de r9 390 die geen hdmi 2 heeft zit ik op 30 hz als ik boven de 1080p wil, ook knap irritant.
Voor Ray Tracing zou ik echt geen Turing kopen. Ray Tracing is extreem zwaar en zelfs de simpelste effecten die je nu hebt, hakken je framerate al doormidden op een Turing, op 1080P. Op 4K krijg je helemaal problemen met framerates. Het is een zeer interessante technologie, maar de hardware ervoor is nog veel te gering en te zwak om het echt goed te kunnen. Nu heb je wat uiterst simpele effecten en daar gaat het eigenlijk al niet qua framerates. Het gaat nog minstens generaties aan hardware duren voordat je simpele effecten echt kan uitvoeren zonder enorm prestatieverlies.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Imo zijn tweedehandsprijzen echt idioot. Een 2070S is even snel als een 1080TI, en nu net is op V&A de eerste 1080TI onder de €500 gekomen, en dat is een blower koeler. De 2080s gaan voor minstens €600 (en dat is ervan uitgaan dat afdingen lukt). Laten we zeggen dat een 2070S €540 kost, dan betaal je 11% meer voor 8% hogere prestaties (gebaseerd op Tweakers review). Overall is dat in high-end segment geen slechte ratio, maar als je dan meeneemt dat je dan een tweedehands kaart krijgt ipv een nieuwe, dan vind ik het totaal niet interessant zelf.Skybullet schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:43:
Ik heb zelf ook een tijd zitten wachten op levering van de 2070 super modellen. Vond het allemaal lang duren ( is relatief natuurlijk ) en ook de prijzen tegenvallen. Uiteindelijk mijn trots opzij gezet en voor 580 euro een amper gebruikte RTX 2080 OC tweedehands kunnen aanschaffen. Eigenlijk te gek voor woorden, zeker als ik op de meegeleverde bon kan zien wat de vorige eigenaar er voor heeft betaald.
Overigens hoewel dit al semi-offtopic is, lijkt mij de discussie over waarom een 2070S willen al helemaal offtopic hier. Maar als je nog een reden nodig hebt, AMD heeft het iig tot nu toe belabberd gedaan bij VR als je kijkt naar benchmarks, en Oculus iig heeft ook Nvidia specifieke features in gebruik (https://developer.oculus....with-nvidia-optical-flow/)
Ik heb al regelmatig deftige 1080TI 's voor rond de 500 zien weg gaan ook met dikk koelers en oc extreme edities. En als ik dan mijn oc 2080 bekijk voor 580,- , terwijl die in oktober voor bijna 900,- is aangeschaft.Sissors schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:59:
[...]
Imo zijn tweedehandsprijzen echt idioot. Een 2070S is even snel als een 1080TI, en nu net is op V&A de eerste 1080TI onder de €500 gekomen, en dat is een blower koeler. De 2080s gaan voor minstens €600 (en dat is ervan uitgaan dat afdingen lukt). Laten we zeggen dat een 2070S €540 kost, dan betaal je 11% meer voor 8% hogere prestaties (gebaseerd op Tweakers review). Overall is dat in high-end segment geen slechte ratio, maar als je dan meeneemt dat je dan een tweedehands kaart krijgt ipv een nieuwe, dan vind ik het totaal niet interessant zelf.
Overigens hoewel dit al semi-offtopic is, lijkt mij de discussie over waarom een 2070S willen al helemaal offtopic hier. Maar als je nog een reden nodig hebt, AMD heeft het iig tot nu toe belabberd gedaan bij VR als je kijkt naar benchmarks, en Oculus iig heeft ook Nvidia specifieke features in gebruik (https://developer.oculus....with-nvidia-optical-flow/)
Blijft veel geld en je neemt altijd de gok met gebruikte hardware. Maar hoeft zeker geen slechte deal te zijn.
Aftermarket brands zullen wel de nodige prijs bovenop de AMD straaljager gooien. Zal me niets verbazen als de prijzen van de 5700XT vrijwel gelijk zulllen zijn aan de 2070super. Dus de 5700XT gaat omhoog in prijs (aftermarket brands) of de 2070 super zakt in prijs als ze beter leverbaar zijn en daarom gelijk aan de 5700XT zullen zijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:12:
[...]
Er zit gewoon nog meer in de RX5700XT dan we nu hebben gezien. Het is echt wachten op goede AIB modellen in augustus die de temperaturen en het geluid verminderen. Dan zal de RX5700XT nog dichterbij de RTX2070S gaan kruipen. Ik durf niet te zeggen of die echt gaat matchen, maar meer dan enkele procenten zie ik het verschil niet zijn. Als dat dan €100 goedkoper is, dan weet ik het wel.
Duitsland heeft overigens veel betere 2070 super prijzen. Daar zijn enkele al onder de 500 gedoken.
Op Idealo zie ik er letterlijk eentje die 1 Euro onder de €500 is en die is niet leverbaar nog. Ik schreef het al eerder hier, maar zolang je een goedkope RTX2070S wil is het imo momenteel gerommel in de marge. Wil je een specifieke duurdere variant, ja dan kan het interessant zijn.
Wel ermee eens dat we nu heel leuk kunnen speculeren, maar het is gewoon afwachten tot zowel de RTX2070S als de 5700XT AIBs goed verkrijgbaar zijn. Pas dan weten we hoe ze zich in de praktijk verhouden qua prijs.
Wel ermee eens dat we nu heel leuk kunnen speculeren, maar het is gewoon afwachten tot zowel de RTX2070S als de 5700XT AIBs goed verkrijgbaar zijn. Pas dan weten we hoe ze zich in de praktijk verhouden qua prijs.
Klopt,Sissors schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:21:
Op Idealo zie ik er letterlijk eentje die 1 Euro onder de €500 is en die is niet leverbaar nog. Ik schreef het al eerder hier, maar zolang je een goedkope RTX2070S wil is het imo momenteel gerommel in de marge. Wil je een specifieke duurdere variant, ja dan kan het interessant zijn.
Ik heb een gigabyte Aorus 2070 super, 1 van de snelste (1905 boost) gekocht voor 529,- euro via Duitsland. Momenteel niet meer leverbaar.. In Nederland kost deze 670 geloof ik.. Zie dat Duitsland ook nu langzamerhand de prijzen wat omhoog gooien, nog welliswaar wat goedkoper dan Nederland en meestal niet leverbaar idd.
Ik houd de prijzen wel in de gaten, want ik wil er nog één voor de andere pc.
Ik ben overigens ook benieuwd wat de prijzen gaan doen als ze goed leverbaar zijn. Zie steeds meer 2080's bijvoorbeeld voor onder en rond de 600 euro schieten. Heb deze zelfs gezien voor net boven de 500 euro. Vaak allemaal ong. max 6 maanden oud. Een 2080 voor rond de 500 lijkt mij echt wel een goede deal.
Edit: Webshops verwachten pas eind Juli voldoende levering.
[ Voor 22% gewijzigd door Ferio op 15-07-2019 16:47 ]
Wel ik heb net de trio RTX 2070 super van MSI besteld via Megekko, zou overmorgen geleverd moeten worden volgens hen. Ik laat jullie weten als hij is toegekomen !
WOLOYOLO
De webshops beginnen ze inmiddels binnen te krijgen. Nu nog even wachten totdat de prijzen wat zakken. :-)
Bij Sicomputers nu de Asus Strix 2070 super OC voor €559.
Nog niet op voorraad ( 4 tot 10 werkdagen) , maar zeer goedkoop vergeleken met alle andere webwinkels. Scheelt tussen de 60 en 150 euro. Wellicht een prijsfout of anders spelen hun gewoon in op de werkelijke prijzen van deze kaarten.
Nog niet op voorraad ( 4 tot 10 werkdagen) , maar zeer goedkoop vergeleken met alle andere webwinkels. Scheelt tussen de 60 en 150 euro. Wellicht een prijsfout of anders spelen hun gewoon in op de werkelijke prijzen van deze kaarten.
[ Voor 38% gewijzigd door Ferio op 16-07-2019 13:32 ]
Gisteren gebeld naar Alternate, staat namelijk op hun website "Levering in 2019", wat ik wel zou mogen hopen
. Na 20 minuten in de wacht vertelde de dame van de klantenservice dat ze in ieder geval deze maand komen. Mogelijk deze week nog, maar zeer waarschijnlijk vóór eind volgende week.
Ik heb toen gevraagd aan een goede kennis die bij een van de grotere pricewatch winkels werkt of zij de levertijden konden zien; helaas ook nog niet.
Dit is zover ik weet de enige 2070 Super die nu al in stock is (bijna op, en deze wil ik niet) - Kleine MSI bij Amazon.de
Ik heb toen gevraagd aan een goede kennis die bij een van de grotere pricewatch winkels werkt of zij de levertijden konden zien; helaas ook nog niet.
Dit is zover ik weet de enige 2070 Super die nu al in stock is (bijna op, en deze wil ik niet) - Kleine MSI bij Amazon.de
Wil je persé deze dan? Andere zijn al leverbaar op hun website.Oaknut schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:33:
Gisteren gebeld naar Alternate, staat namelijk op hun website "Levering in 2019", wat ik wel zou mogen hopen. Na 20 minuten in de wacht vertelde de dame van de klantenservice dat ze in ieder geval deze maand komen. Mogelijk deze week nog, maar zeer waarschijnlijk vóór eind volgende week.
Die MSI bv voor €549 en andere rond de €630
https://www.alternate.nl/...IA-GeForce/RTX-2070-SUPER
Prijzen zijn nog wel wat hoog.. Beter tot eind deze maanden wachten..
[ Voor 15% gewijzigd door Ferio op 16-07-2019 16:05 ]
ik heb de Msi ventus binnengekregen, heel erg blij mee, maakt geen lawaai en van FFXIV naar de drops tot 35 fps tot stable 60 (unlocked 126fps) op 1440p, dik tevreden, en forza horizon 4 is 60 fps in 4k. Gelukkig ging alles soepel en makkelijk.
Zit te wachten op een pre order van de GTX 2080 Super founders edition heb hem nog nergens gezien
Zal mijn Core I7 7700K een bottleneck gaan vormen ?
Heb in ieder geval 32GB DDR4 3200 geheugen das overkill
UPDATE
Een Bottleneck calculator
https://pc-builds.com/calculator/Core_i7-7700K/GeForce_RTX_2080/0Km12llu/32/
UPDATE
[ Voor 69% gewijzigd door mmxmmx op 17-07-2019 04:56 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Komt pas 21 juli of iets die kant op geloof ik. Hoewel ik vernam dat de 2080S het niet waard is vergeleken met de performance boost die je krijgt met 2060S of 2070S. 2070S zit op 2080 niveau en met OC zelfs erboven. 2080S zal volgens de guru's niet veel beter zijn dan de 2080 als je dus kijkt naar wat je betaald.mmxmmx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 03:24:
Zit te wachten op een pre order van de GTX 2080 Super founders edition heb hem nog nergens gezien
Het is natuurlijk de reviews afwachten.
Als in augustus de AMD 5700XT aftermarkets komen ben ik benieuwd wat dit gaat doen kwa performance vs prijs.
Nu is de 2080S als het goed is sneller dan de 2080 die je daar hebt, maar die site zou ik niet heel serieus nemen. Ze vragen nog geen eens naar de resolutie waarop je speelt, dat maakt nogal uit voor de verhoudingen.mmxmmx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 03:24:
UPDATE
Bij een BF5 vermoed ik dat je CPU dan wel een bottleneck gaat vormen, tenzij je een behoorlijke OC hebt. Bij andere spellen zal CPU prima zat zijn.
Die is ook nog niet uit.mmxmmx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 03:24:
En ligt eraan, misschien met een CPU heavy game op 1080p. Maar verder zou ik me daar niet zo druk om maken.De GeForce RTX 2080 Super komt op 23 juli uit.
Vraagje: blijft de gewone 2080 nog bestaan naast de 2080 Super?
Zie hier: reviews: Nvidia RTX 2060 en 2070 Super - Meer waar voor je geldAsusEDje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:29:
Vraagje: blijft de gewone 2080 nog bestaan naast de 2080 Super?
Weet iemand of de 2070 Super Founder's Edition al terug op de site van nVidia is geweest sinds 9 juli? Ik begrijp dat ze toen direct waren uitverkocht, maar ik ben benieuwd of ze nu een week niet verkrijgbaar zijn of dat ze er soms zijn maar weer meteen uitverkocht.
Heb nog steeds de i7 4790k. Kan die processor nog steeds mee met de nieuwste kaarten in 1440p?speedking92 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:29:
[...]
Die is ook nog niet uit.
[...]
En ligt eraan, misschien met een CPU heavy game op 1080p. Maar verder zou ik me daar niet zo druk om maken.