Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 00:12:
[...]

Global update draait op de Pocophone van mijn vrouw, MIUI V10.0.4.0.OEJMIFH. Werkt prima als ROM, geen grote problemen maar geen Android 9 nog, dus Android Auto werkt niet.
Dat idee had ik al ja, jammer.
[...]
Zelf draai ik (unlocked) de EU Rom Miui 10.2 8.11.1, hier werkt Android Auto prima op. Beter nog dan LineageOS, want die gaf problemen met een flikkerend scherm na ontkoppeling, dat doet de Miui ROM niet.
De verwachting is dat Android P er nog wel even een maandje of 1 a 2 over gaat doen om van beta op Global stable te komen.
(...)
Kun je in simpele stappen uitleggen hoe die geinstalleerd moet worden? Android Auto draaiende krijgen heeft voor mij veel prio zeg maar :) En is 10.2.8.11.1 op basis van Android 9 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bobopalmtree schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:08:
Gebruikt iemand 'ok google' of ' hey google' om de assistant te starten? Ik dacht dat het met deze update zou gaan werken maar ik kan het nog steeds niet activeren.
Ik heb deze ook nog niet werkende gekregen, maar weet niet of dit misschien komt omdat mijn toestel in NL staat en niet in het Engels (US / UK)? Zoiets had ik ooit gelezen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11

Asitis

Dus.

Ik heb de update vanochtend om half 6 gedaan, een half uur voordat ik de deur uit moest, en ik zat op tijd met navigatie en muziek in de auto :P Werkte fantastisch

Hele fijne update; de media-widgets lijken zover goed en stabiel te werken nu \o/

Ik krijg het alleen nog steeds niet voor elkaar om high-def wallpapers op het ding te plaatsen. Er lijkt zelfs over 8K afbeeldingen flinke compressie te komen. Hebben jullie daar tips voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:53:
[...]
Kun je in simpele stappen uitleggen hoe die geinstalleerd moet worden? Android Auto draaiende krijgen heeft voor mij veel prio zeg maar :)
Is de bootloader unlocked op je telefoon? Zo niet, is dat de eerste stap (en die kost je zo even 72 uur).
Global Stable is nog niet over naar Android P/9 dus daar gaat Android Auto nu nog niet op werken. Ik heb zelf zoals eerder in dit topic aangegeven, met de app Second Screen het eea geprobeerd, maar dit kwam voor mij niet op het gewenste resultaat uit. De enige oplossing lijkt tot nu toe Android 9 te zijn (want hij werkt bij mij op de EU rom en op LineageOS (wel met wat issues daar)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:54:
[...]

Ik heb deze ook nog niet werkende gekregen, maar weet niet of dit misschien komt omdat mijn toestel in NL staat en niet in het Engels (US / UK)? Zoiets had ik ooit gelezen.
Dacht ik ook, maar heb al enkele talen en regio's geprobeerd en ook met EN US lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:57:
[...]

Is de bootloader unlocked op je telefoon? Zo niet, is dat de eerste stap (en die kost je zo even 72 uur).
Nog niet, maar dat is te regelen.
Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:57:
(...)
De enige oplossing lijkt tot nu toe Android 9 te zijn (want hij werkt bij mij op de EU rom en op LineageOS (wel met wat issues daar)).
Waar heb je die (Android 9 rom) gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:02:
[...]

Nog niet, maar dat is te regelen.

[...]

Waar heb je die (Android 9 rom) gevonden?
XDA heeft een flinke hoeveelheid aan ROMs en Kernels voor de Pocophone, te vinden op https://forum.xda-developers.com/poco-f1/development.
Voor de EU Rom zijn deze te vinden op: https://xiaomi.eu/community/forums/miui-rom-releases.103/.
De Mi Globe Roms zijn dan weer te vinden op: https://mi-globe.com/.

Zelf draai ik de EU rom, die is redelijk schoon van allerlei Mi en Xiaomi rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:07:
[...]
(...)
Voor de EU Rom zijn deze te vinden op: https://xiaomi.eu/community/forums/miui-rom-releases.103/.
(...)

Zelf draai ik de EU rom, die is redelijk schoon van allerlei Mi en Xiaomi rommel.
Jij draait een (de?) EU rom uit deze link? Welke dan: 8.11.1? En die heeft Android 9 als basis? Dat zou zijn wat ik zoek denk ik.

Ik heb momenteel 8.10.25 en die is gebaseerd op Android 8.

[edit]
Volgens mij heb ik het antwoord op de Android-versie vraag hier gevonden: https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-1.47342/

[ Voor 11% gewijzigd door gijskluppels op 07-11-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijskluppels schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:11:
[...]

Jij draait een (de?) EU rom uit deze link? Welke dan: 8.11.1? En die heeft Android 9 als basis? Dat zou zijn wat ik zoek denk ik.

Ik heb momenteel 8.10.25 en die is gebaseerd op Android 8.
Yes, https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-1.47342/ is voor de Pocophone de eerste Android 9 Miui (EU) Rom. Andere opties zijn dus LineageOS 16, maar deze heeft dan weer geen mogelijkheid voor de IR lens en gaf bij mij problemen met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:15:
[...]

Yes, https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-1.47342/ is voor de Pocophone de eerste Android 9 Miui (EU) Rom. Andere opties zijn dus LineageOS 16, maar deze heeft dan weer geen mogelijkheid voor de IR lens en gaf bij mij problemen met Android Auto.
Vwb het unlocken van de bootloader: is de telefoon na die actie leeg? Of kun je nadien gewoon weer opstarten met alles wat er nog op stond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gijskluppels schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:51:
[...]

Vwb het unlocken van de bootloader: is de telefoon na die actie leeg? Of kun je nadien gewoon weer opstarten wat alles wat er nog op stond?
Unlocken zal het legen, dus zorg er voor dat je backup hebt gemaakt. De backup welke in binnen TWRP heb gemaakt werkt niet fijn, dus dit kan je beter via de Mi Cloud laten doen (of Google Cloud of met een backup app). Let ook op dat je de backup naar een computer zet, want voor het decrypten (wat nodig is) is er een grote kans dat je, je hele Pocophone moet legen (data, system maar ook opslag).

Edit: ik heb overigens voor Rooten, Custom Roms en Kernels een topic aangemaakt: Raznov in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 10% gewijzigd door Raznov op 07-11-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfryslan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12-2022
bobopalmtree schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:08:
Gebruikt iemand 'ok google' of ' hey google' om de assistant te starten? Ik dacht dat het met deze update zou gaan werken maar ik kan het nog steeds niet activeren.
Ik ben ook erg benieuwd of iemand Voice Match kan activeren, zodat oké Google opgeroepen kan worden via ieder scherm.

Het werkt hier met geen mogelijkheid (ook Engels uk als primaire taal werkt niet).
Op de oneplus 6 van m'n vrouw ook niet btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Zeer tevreden met mijn nieuwe Poco na een week in gebruik - met name de DIKKE batterij is een zegen tijdens het treinen/vliegen etc, Netflix offline en de tijd vliegt, en aan het eind van de dag is er nog 40% over :D

Enige wat ik echt mis zijn de ontbrekende Whatsapp-notificaties links van de notch. Is dit aangepakt in de nieuwe update, of een andere workaround? Draai gewoon Mi met Nova Launcher (zat hiervoor op stock android, wileyfox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isaja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:13:
Zeer tevreden met mijn nieuwe Poco na een week in gebruik - met name de DIKKE batterij is een zegen tijdens het treinen/vliegen etc, Netflix offline en de tijd vliegt, en aan het eind van de dag is er nog 40% over :D

Enige wat ik echt mis zijn de ontbrekende Whatsapp-notificaties links van de notch. Is dit aangepakt in de nieuwe update, of een andere workaround? Draai gewoon Mi met Nova Launcher (zat hiervoor op stock android, wileyfox)
Onder de huidige beta versies zit deze optie wel, en kan je een korte tijd notificatie icoontjes zien. Vanaf 8.10.18 is dit het geval, bij de global stable werkt dit voor zover mij bekend niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Isaja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:13:
[knip]
Hier ook gewoon Mi met Nova Launcher in gebruik. Ik mis die notificaties ook erg.
Zonder Nova heb je volgens mij wel zo een rondje / druppel in de linkerbovenhoek op het moment dat er 1 of meerdere notificaties zijn.

Op XDA-Developers zijn er diverse forums waarin een oplossing geboden wordt, zoals:Hiervoor moet je wel met TWRP als Custom Recovery aan de slag.
De mede-Tweaker Raznov heeft hier vandaag een nieuwe topic over gestart met een duidelijk uitleg _/-\o_ , dus dat moet vast goed komen: Raznov in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 5% gewijzigd door Martino-s op 07-11-2018 22:45 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Onlangs kocht ik een Pocophone, heel tevreden van!
Maar ik vroeg me af waar ik de stappenteller kon vinden.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:08:
Hallo iedereen,
Onlangs kocht ik een Pocophone, heel tevreden van!
Maar ik vroeg me af waar ik de stappenteller kon vinden.
Alvast bedankt!
Voor zover mij bekend staat deze niet direct op het lijstje van functies welke aanwezig zijn voor de Pocophone. Wel werkt het met een Pedometer/Stappenteller app, maar die kan je dan gewoon van Google Play afhalen. Xiaomi verkoopt zelf ook stappenteller apparatuur, zoals de Mi Band of de Amazfit apparaten, dus als je naar een betere stappenteller op zoek bent, is dat misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Overigens voor hen die niet kunnen wachten tot de OTA van V10.0.4.0 (waar ik zelf bij de telefoon van mijn vrouw dus ook onder viel): De Rom is ook te downloaden via http://en.miui.com/thread-4448113-1-1.html en dan via fastboot of de interne updater te installeren (Instellingen > Over telefoon > Systeem update, drie puntjes klikken en dan kiezen voor een lokaal update bestand, welke je dus wel eerst even moet downloaden).
Hier is gisteren een Pocphone binnengekomen voor mijn vrouw, mooi ding! Ik heb via bovenstaande link miui_POCOF1Global_V10.0.4.0.OEJMIFH_ef67c4052e_8.1.zip gedownload en in de map downloaded_rom geplaatst.
Als ik wil updaten dan krijg ik na het controleren van het bestand de melding 'It's not allowed to upgrade to unofficial ROM package'. Heb ik wellicht de verkeerde zip te pakken?

Ik zit nu op MIUI versie Global 9.6. De telefoon kwam met een eerdere MIUI 9 versie, 9.6 heb ik als OTA update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Heel raar, ik kreeg de notificatie dat de nieuwe update naar 10.x beschikbaar was. Ik dacht; ik doe het overmorgen wanneer ik tijd heb, maar nu is de notificatie weggegaan zonder dat ik die heb weggeschoven en als ik naar updates zoek via de settings zegt het apparaat ook dat er geen updates te vinden zijn! Nu zit ik vast aan 9.6.x lijkt het :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
musicfreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:06:
[...]

Hier is gisteren een Pocphone binnengekomen voor mijn vrouw, mooi ding! Ik heb via bovenstaande link miui_POCOF1Global_V10.0.4.0.OEJMIFH_ef67c4052e_8.1.zip gedownload en in de map downloaded_rom geplaatst.
Als ik wil updaten dan krijg ik na het controleren van het bestand de melding 'It's not allowed to upgrade to unofficial ROM package'. Heb ik wellicht de verkeerde zip te pakken?

Ik zit nu op MIUI versie Global 9.6. De telefoon kwam met een eerdere MIUI 9 versie, 9.6 heb ik als OTA update geïnstalleerd.
Je moet denk ik deze hebben:
http://bigota.d.miui.com/...EJMIFH_ef67c4052e_8.1.zip

Die werkte wel bij mij in ieder geval.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Ohmarinus schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:53:
Heel raar, ik kreeg de notificatie dat de nieuwe update naar 10.x beschikbaar was. Ik dacht; ik doe het overmorgen wanneer ik tijd heb, maar nu is de notificatie weggegaan zonder dat ik die heb weggeschoven en als ik naar updates zoek via de settings zegt het apparaat ook dat er geen updates te vinden zijn! Nu zit ik vast aan 9.6.x lijkt het :D
hier hetzelfde. ik was hem aan het downloaden hier in Frankrijk (uren bezig geweest met het slechte orange netwerk...) en wanneer hij bijna klaar was is hij verdwenen. geen updates beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hammetje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:57:
[...]

Klopt, my bad. Kon onder de link die ik had overigens geen downloads meer vinden, maar had een weekje terug daar mijn update ROM vandaan die wel werkte. De miui.com link is overigens de juiste versie, dus die zou moeten werken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hammetje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:57:
[...]

Deze gedownload, krijg nu een andere foutmelding:
Kan de update niet verifiëren
ROM is in beta testing, make sure you have signed in with a beta authorized xiaomi account

Is dit wel een stable MIUI 10 ROM? Ben überhaupt nog niet ingelogd met een Mi account op deze telefoon, is dat nodig om een ROM te kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
musicfreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:08:
[...]

Deze gedownload, krijg nu een andere foutmelding:
Kan de update niet verifiëren
ROM is in beta testing, make sure you have signed in with a beta authorized xiaomi account

Is dit wel een stable MIUI 10 ROM? Ben überhaupt nog niet ingelogd met een Mi account op deze telefoon, is dat nodig om een ROM te kunnen installeren?
Dit is inderdaad een MIUI 10 ROM global stable release. Deze werkte bij mij en een maat van me probleemloos. Geen idee of je een mi account nodig hebt, probeer het eens zou ik zeggen :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@Hammetje Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar ik vind het wat gek dat ik blijkbaar een beta authorized xiaomi account moet hebben, voor een niet beta ROM... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
musicfreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:38:
@Hammetje Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar ik vind het wat gek dat ik blijkbaar een beta authorized xiaomi account moet hebben, voor een niet beta ROM... :?
Eens, kan ik ook niet verklaren. Ik ben wel ingelogd met een Mi Account, maar ben niet beta authorized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Ik draai nu sinds een dag of twee/drie MIUI Global 10.0 Stable (10.0.4.0 OEJMIFH) en heb het idee dat mijn batterij sneller leeg loopt. Voorheen met mijn gebruik haalde ik makkelijk 3 dagen (!!), nu zit ik op 1 dag en 18uur (al) op 27%.

Medestanders met hetzelfde fenomeen?

Komend weekend zijn de veelbesproken 72 uren voorbij en dan ga ik de Android 9 ROM proberen van het XDA forum uit een eerdere link van @Raznov .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijskluppels schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:23:
Ik draai nu sinds een dag of twee/drie MIUI Global 10.0 Stable (10.0.4.0 OEJMIFH) en heb het idee dat mijn batterij sneller leeg loopt. Voorheen met mijn gebruik haalde ik makkelijk 3 dagen (!!), nu zit ik op 1 dag en 18uur (al) op 27%.

Medestanders met hetzelfde fenomeen?

Komend weekend zijn de veelbesproken 72 uren voorbij en dan ga ik de Android 9 ROM proberen van het XDA forum uit een eerdere link van @Raznov .
Zelf zit ik nu op MIUI 10.2 8.11.1 met 1d en 24 min verbruik op nog 65% restrerend, waarvan 4h en 7m SOT is (wat eigenlijk een eerlijker beeld geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

beOnt schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:57:
[...]

hier hetzelfde. ik was hem aan het downloaden hier in Frankrijk (uren bezig geweest met het slechte orange netwerk...) en wanneer hij bijna klaar was is hij verdwenen. geen updates beschikbaar
Het wordt nog mooier; ik zag op de 'no updates available' pagina van de app rechtsboven opties staan. Waaronder 'download' dus ik denk huh, wat is dat. Ik klikte er op en direct begon een lang downloadproces en toen het klaar was bleek mijn os geDOWNgrade te zijn.... Hele muzieklibrary naar de @#€& etc. Wat een geklooi dit. En net als ik mijn telefoon hard nodig heb (wist ik ten tijde van het updaten nog niet overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:42:
[...]

Zelf zit ik nu op MIUI 10.2 8.11.1 met 1d en 24 min verbruik op nog 65% restrerend, waarvan 4h en 7m SOT is (wat eigenlijk een eerlijker beeld geeft).
10.2 8.11.1, is dat de Android 9 developer ROM uit jouw eerdere XDA link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:14:
[...]

10.2 8.11.1, is dat de Android 9 developer ROM uit jouw eerdere XDA link?
Yes, Android 9 EU Rom, vandaag is er overigens een update uit gekomen via xiaomi.eu voor de EU Rom (8.11.8, beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:44

India Sierra

Learn by failure

Ik zit met een dilemma, koop ik de mi mix 3 of de pocophone F1?

Ik twijfel door de grotere accu van de F1 en de 3.5mm jack maar de camera, scherm en screen-to-body is van de mi mix 3 weer beter..

Hoe denken jullie er over?

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!
India Sierra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:36:
Ik zit met een dilemma, koop ik de mi mix 3 of de pocophone F1?

Ik twijfel door de grotere accu van de F1 en de 3.5mm jack maar de camera, scherm en screen-to-body is van de mi mix 3 weer beter..

Hoe denken jullie er over?
Wat voor telefoon heb je nu? Als je namelijk van een telefoon met een recent OLED display af komt kan Pocophone wel even wennen zijn. Verder ligt het ook aan budget natuurlijk en wat je er mee gaat doen (zo heeft de Pocophone al diverse custom Roms, maar voor de Mi Mix 3 is er nog niets / weinig, maar ook dat zal wel goed komen voor de Mi Mix 3). NFC en netwerk connectie spreken ook in het voorbeeld van de Mi Mix 3. De vraag zal dan vooral blijven, is het je, je waard, een Pocophone gaat zo rond de 300, terwijl de Mi Mix 3 zo rond de 550 gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Raznov op 09-11-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 16:08
Ik heb de 128gb aangeschaft via verlenging van mijn abonnement. Toen ik het toestel binnen kreeg, had het bij het eerste keer opstarten slechts 10% batterij. Ook zag het doosje er niet gloednieuw uit. Tevens heeft dit exemplaar last van backlight bleeding aan de onderzijde van het scherm.

Ik heb inmiddels het toestel teruggebracht (na lang twijfelen). Ze gaan oordelen of ik een nieuwe mag krijgen, maar hoe groot is de kans dat ik een probleemloos toestel krijg? Xiaomi geeft aan dat het minder dan 1% van de toestellen betreft, maar daar geloof ik niet veel van gezien de ervaringen op het internet. Is het slimmer om het direct te annuleren of te wachten/hopen dat ik een nieuw probleemloos toestel krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 15:44

India Sierra

Learn by failure

Raznov schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:02:
[...]

Wat voor telefoon heb je nu? Als je namelijk van een telefoon met een recent OLED display af komt kan Pocophone wel even wennen zijn. Verder ligt het ook aan budget natuurlijk en wat je er mee gaat doen (zo heeft de Pocophone al diverse custom Roms, maar voor de Mi Mix 3 is er nog niets / weinig, maar ook dat zal wel goed komen voor de Mi Mix 3). NFC en netwerk connectie spreken ook in het voorbeeld van de Mi Mix 3. De vraag zal dan vooral blijven, is het je, je waard, een Pocophone gaat zo rond de 300, terwijl de Mi Mix 3 zo rond de 550 gaat.
Momenteel heb ik een oneplus 3, die heeft ook een AMOLED.. welke stuk is :+

Dat terzijde, ik denk dat ik afhankelijk van mijn werkgever een mi mix 3 koop. Er is een kans dat ik via mijn werkgever een gedeelte terug krijg van het bedrag, dan komt mijn keuze op een mi mix 3. Anders ga ik voor de pocophone

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb net mijn pocophone F1, 1x opgeladen tot 100% op woensdagmorgen en het is inmiddels zaterdag. en ik gebruik hem nu al 3 dagen geregeld voor browsen, muziek luisteren over Bluetooth, en YouTube filmpjes kijken, 1 potje Fortnite gedaan en ik zit Nog op 11%. Waar is deze batterij van gemaakt, verfijnd uranium.... Geen screen bleeding hier, alleen maar verbazing over deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook nooit updaten, in mijn ervaring is dit altijd slecht... Ik lees altijd zoveel over verminderd batterij leven, met mijn videokaarten altijd zelfde problem ook, verminderd prestaties na updates... Nope ze morgen miui 10 houden van mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23
Het probleem van mijn veranderende achtergrond is inmiddels opgelost. Dat had toch met de twilight app te maken. Het bleek dat de achtergrond telkens terug naar de eerstgekozen achtergrond gezet werd, nadat de twilight app zichzelf na zonsopkomst uitschakelde. Na wat gefriemel met aan/uitschakelen van twilight en de achtergrond, bleef de achtergrond ineens staan.

Nu heb ik echter een ander probleem dat ik nog niet opgelost krijg. Ik gebruik altijd een niet storen schema, onder werktijd en 's nachts moet de telefoon stil blijven met enkele uitzonderingen, zoals oproepen van bepaalde telefoonnummers en wanneer iemand binnen 15 minuten opnieuw belt. Alle apps lijken zich hieraan te houden, behalve de app buienalarm.

De instellingen in de app staan goed en verder kan ik nergens iets hierover vinden. Wat kan ik hier nog tegen doen? Want het is gruwelijk irritant om 's nachts wakker te worden omdat het over 30 minuten gaat regenen.

Overigens ook hier geen last van screenbleeding, of het valt me niet op, omdat ik nooit in het donker naar een zwart vlak zit te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 10-11-2018 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:05:
Ok heb net mijn pocophone F1, 1x opgeladen tot 100% op woensdagmorgen en het is inmiddels zaterdag. en ik gebruik hem nu al 3 dagen geregeld voor browsen, muziek luisteren over Bluetooth, en YouTube filmpjes kijken, 1 potje Fortnite gedaan en ik zit Nog op 11%. Waar is deze batterij van gemaakt, verfijnd uranium.... Geen screen bleeding hier, alleen maar verbazing over deze telefoon.
Hoeveel Screen on Time is dat ongeveer? Ik haal zelf (ook na de update) ergens tussen 6 en 7 uur op een dag. Veel, maar uit zo'n verhaal maak ik toch op dat er meer kan. Heb wel 4 mail adressen die gecontroleerd worden, dual sim (beiden alleen 3g mogelijk) en miband 2 aan via Bluetooth. Dus draait veel op de achtergrond. Maar gewoon elke dag aan de lader.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:10:
Ik zal ook nooit updaten, in mijn ervaring is dit altijd slecht... Ik lees altijd zoveel over verminderd batterij leven, met mijn videokaarten altijd zelfde problem ook, verminderd prestaties na updates... Nope ze morgen miui 10 houden van mij..
Dus je installeert ook geen security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightPhoenix schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:02:
[...]

Hoeveel Screen on Time is dat ongeveer? Ik haal zelf (ook na de update) ergens tussen 6 en 7 uur op een dag. Veel, maar uit zo'n verhaal maak ik toch op dat er meer kan. Heb wel 4 mail adressen die gecontroleerd worden, dual sim (beiden alleen 3g mogelijk) en miband 2 aan via Bluetooth. Dus draait veel op de achtergrond. Maar gewoon elke dag aan de lader.
Ik heb de Pocophone een dag niet opgeladen, en gisteren dus weer eens gekeken hoe lang ik er nou echt mee kan doen. Aan het eind van de dag 7 uur en 52 minuten SOT had hij nog 22% over en is hij toch maar weer eens aan de lader gehangen.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:10:
Zoals @Ebbao ook al zegt, mis je nu ook security updates, beetje onveilig dus om niet te updaten. Verder batterij impact met updates, over de jaren heen krijg je nou eenmaal ook een mindere batterij (lees ook even in over battery health). Verder heeft Miui10 een aantal echte toevoegingen tov 9 en ziet het er visueel beter uit. Maar goed, eigen initiatief natuurlijk om niet te updaten en als je niets mist qua functionaliteit (zoals ik had met Android Auto) kan je gewoon op 9 blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 16:21
Het valt me op dat er zo veel mensen klagen over batterij-impact na elke update. Ik heb elke keer netjes elke OTA update geïnstalleerd en zit nu ook op MIUI Global 10.0.4.0.
Nog steeds doe ik 2 dagen met een acculading en heb aan het einde van de tweede dag nog ~30-40% accu over.
De eerste dag na een update heb ik volgens mij wel een kortere accuduur gemerkt, maar daarna stabiliseert het bij mij elke keer weer terug op een vergelijkbare gebruiksduur zoals vanaf het begin.

Waar ik wel tegenaan loop, is wat last met een ebay screenprotector.
Ik heb deze "zwarte" protector gekocht die ook over de camera's en notificatie-LED gaat, die past eigenlijk heel netjes, maar ik heb twee problemen:

1. Er komt ontzettend snel en veel stof onder de vensters voor camera's en notificatie-LED. De front-camera is daardoor eigenlijk niet goed te gebruiken.
2. In combinatie met deze case, wordt de screenprotector door de randen van de case die iets over het display vallen, telkens wat omhoog geduw waardoor er overál stof en vuil onder zou komen.

Ik heb de case daarom vrijwel direct weer verwisseld voor de originele meegeleverde case, maar zou liever een case gebruiken welke wat meer over de hoeken uitsteekt (zodat het display wat beter beschermd is bij een val).
Ik heb nog twee andere cases besteld maar die zijn nog niet binnen.

Hebben alle screenprotectors die over de camera's en LED gaan last van stof, en in combinatie met welke case blijft de protector wél op zijn plek zitten?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Buzz-01 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:57:
Waar ik wel tegenaan loop, is wat last met een ebay screenprotector.
Ik heb deze "zwarte" protector gekocht die ook over de camera's en notificatie-LED gaat, die past eigenlijk heel netjes, maar ik heb twee problemen:

1. Er komt ontzettend snel en veel stof onder de vensters voor camera's en notificatie-LED. De front-camera is daardoor eigenlijk niet goed te gebruiken.
2. In combinatie met deze case, wordt de screenprotector door de randen van de case die iets over het display vallen, telkens wat omhoog geduw waardoor er overál stof en vuil onder zou komen.

Hebben alle screenprotectors die over de camera's en LED gaan last van stof, en in combinatie met welke case blijft de protector wél op zijn plek zitten?
Ik had ook die zwarte screenprotector met gaten voor de camera en sensoren etc. En ook vanwege ophoping van stof ben ik naar deze geswitched. Geen last meer van stofophoping omdat de gehele notch vrij is. De ronding van de notch volgt t scherm niet helemaal perfect, maar voor nu ben ik er tevreden mee. De screenprotector loopt niet helemaal tot de zijkanten, dus opzich heb je daardoor geen problemen met die case...

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/80b1057057f9ed70fbd76e4bc4e22bf4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c7aba7efd4afd323ecbf26c898eb365d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Koen050 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:21:
[...]

Ik had ook die zwarte screenprotector met gaten voor de camera en sensoren etc. En ook vanwege ophoping van stof ben ik naar deze geswitched. Geen last meer van stofophoping omdat de gehele notch vrij is. De ronding van de notch volgt t scherm niet helemaal perfect, maar voor nu ben ik er tevreden mee. De screenprotector loopt niet helemaal tot de zijkanten, dus opzich heb je daardoor geen problemen met die case...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Top!

Een vraag: hoe zit deze 'vast'? Is ie statisch of heeft hij een lijmrand rondom? Dat laatste heeft mijn huidige protector en dat is waardeloos.

[edit]
@Buzz-01 Ik heb deze back cover:
https://www.gsmpunt.nl/ho...f1-transparant-tpu-hoesje

Die komt om de rand heen zoals je zoekt maar niet te ver zodat hij een screenprotector niet in de weg zit. Deze sluit imho beter aan dan de standaard meegeleverde backcover én komt dus over de randen heen.

[ Voor 13% gewijzigd door gijskluppels op 10-11-2018 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen050
gijskluppels schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:53:
[...]

Top!

Een vraag: hoe zit deze 'vast'? Is ie statisch of heeft hij een lijmrand rondom? Dat laatste heeft mijn huidige protector en dat is waardeloos.
Geen lijm oid volgens mij. Na 'm goed uitgelijnd te hebben drukte ik in t midden van de screenprotector zodat ie zich zelf vastmaakt. Bij het verwijderen van de protector laat ie ook geen sporen achter. (De eerste keer ging fout, bij de tweede ging t wel goed. Vandaar dat ik meteen 2 had gekocht)
Zit ook nog een soort zakje met een soort vloeistof bij met een kwastje om de randen helemaal netjes te krijgen indien er lucht op de randen zit (zoals op mijn foto linksboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!
Misschien is dit onderwerp al eerder aan de orde geweest, ik kan het alleen niet terug vinden.
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de Pocophone, prima ding!
Enige probleem dat ik heb in de normale camera. Met veel licht maakt hij heel blokkerige foto's (zowel buiten als binnen, vooral als ik dan ook nog inzoom is het echt alsof ik in de jaren 80 terug ben :-( ).
Online kan ik niemand vinden met hetzelfde probleem. Ik zie zelfs op verschillende site's fantastische gedetailleerde foto's.
Heeft iemand een tip voor de instellingen?

Alvast dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Is het al bekend bij iedereen dat je batterijdegradatie kunt tegen gaan door niet over 80% te laden en onder 20% te ontladen? Batterijen slijten sneller bij volledig laden of ontladen

Singles day promo, 128gb versie voor 273 euro, mooie deal:

https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:37
bladerash schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:06:
Is het al bekend bij iedereen dat je batterijdegradatie kunt tegen gaan door niet over 80% te laden en onder 20% te ontladen? Batterijen slijten sneller bij volledig laden of ontladen

Dat betekent dus elke dag opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Heb je hier een goede bron voor? Niet onder de 20% wist ik, maar niet boven de 80%??

Dacht dat het alleen ging om de dendrites die zich vormen bij het laden vanaf een lage lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ohmarinus schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:21:
[...]

Heb je hier een goede bron voor? Niet onder de 20% wist ik, maar niet boven de 80%??

Dacht dat het alleen ging om de dendrites die zich vormen bij het laden vanaf een lage lading.
De eerste beste die ik kon vinden door te googlen: https://motherboard.vice....een-optimale-batterijduur

Bij helemaal vol laden wordt de batterij gestressed waardoor hij bij vervolg laden de capaciteit van voorheen niet meer haalt.

Bij electrische auto's zoals tesla is de standaardinstelling dat de auto softwarematig niet verder oplaadt dan 80%. Sterker nog, voor helemaal geen degradatie wordt aangeraden de batterij tussen 70% - 30% te houden.
https://electrek.co/2017/...ly-battery-pack-charging/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

bladerash schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:45:
[...]

De eerste beste die ik kon vinden door te googlen: https://motherboard.vice....een-optimale-batterijduur

Bij helemaal vol laden wordt de batterij gestressed waardoor hij bij vervolg laden de capaciteit van voorheen niet meer haalt.

Bij electrische auto's zoals tesla is de standaardinstelling dat de auto softwarematig niet verder oplaadt dan 80%. Sterker nog, voor helemaal geen degradatie wordt aangeraden de batterij tussen 70% - 30% te houden.
https://electrek.co/2017/...ly-battery-pack-charging/
Nouja, allemaal wel leuk en aardig, maar ik vervang de batterij wel tzt dat nodig mocht zijn ;) thanks voor de links, zal ze morgen even doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Hele strakke deal, is de Graphite versie ook nog! Ik zat al op Alie te kijken, maar deze is echt super
Thanks, meteen gekocht.

Mooie vervanger van mijn Note 3 Pro en mijn (falende) ZUK Z2 >:)

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
Om de batterijdegradatie zou ik mij niet zo druk maken eerlijk gezegd...

Ik zie online al vervangende accu's langskomen vanaf 13 euro. En vervangen van de accu is heel gemakkelijk zelf te doen.

Dus als de accu na twee jaar quick charging erg slecht geworden is stop ik er gewoon een nieuwe in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hammetje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:02:
[...]
Eens, kan ik ook niet verklaren. Ik ben wel ingelogd met een Mi Account, maar ben niet beta authorized.
Een poosje na het inloggen met een (nieuw aangemaakt) Mi account kreeg ik MIUI 10 OTA aangeboden. Geïnstalleerd, werkt prima. Het is ook wel te merken dat de Pocop[hone een stuk sneller is dan mijn Motorola G5 plus waar een snapdragon 625 in zit.
Ik laad ook nooit verder op dan 80&, gebruik daar de app Accubattery voor. Deze geeft een signaal als je accu op 80% zit. In de app zijn ook wat links te vinden naar onderzoeken naar hoe je batterijdegradatie zoveel mogelijk voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:37
Na een jaar merk je meestal dat de batterij minder wordt. Tegen die tijd is er een Poco Phone F2 oid met randloos scherm en SD 855. Kan de F1 met pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hoe zit het met de advertenties waar ik de laatste tijd wat van las? Klopt het dat die ook in de software van de Pocophone F1 zitten? Ik heb eigenlijk niet zin om gelijk bezig te gaan met custom roms om van dit probleem af te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Stefan22 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:14:
Hoe zit het met de advertenties waar ik de laatste tijd wat van las? Klopt het dat die ook in de software van de Pocophone F1 zitten? Ik heb eigenlijk niet zin om gelijk bezig te gaan met custom roms om van dit probleem af te komen.
Ik draai de standaard software die mee is gekomen met de foon (Belsimpel) en heb nog geen enkele advertentie voorbij zien poppen waarvan ik de oorsprong niet kon verklaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:43:
Hallo!
Misschien is dit onderwerp al eerder aan de orde geweest, ik kan het alleen niet terug vinden.
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de Pocophone, prima ding!
Enige probleem dat ik heb in de normale camera. Met veel licht maakt hij heel blokkerige foto's (zowel buiten als binnen, vooral als ik dan ook nog inzoom is het echt alsof ik in de jaren 80 terug ben :-( ).
Online kan ik niemand vinden met hetzelfde probleem. Ik zie zelfs op verschillende site's fantastische gedetailleerde foto's.
Heeft iemand een tip voor de instellingen?

Alvast dank!
Was het maar mogelijk om een fotovoorbeeldje te plaatsen hier van je probleem ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@Stefan22 Ook ik ben nog geen enkele advertentie tegengekomen. Ook de bijgeleverde apps zijn niet storend aanwezig door meldingen oid. Ik vind de telefoon verrassend "veilig" wat dat betreft. Volgens mij worden veel rechten van apps standaard geblocked. Nadeel is dan wel dat sommige apps direct na installeren niet werken zoals je gewend bent (met name meldingen), maar dat kun je zelf prima instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb zelf de telefoon in India gekocht (weet niet of het daar aan ligt), en kreeg een boel notificaties over Diwali-offers etc. Maar na voor een aantal apps de notificaties uitgezet te hebben (mi home, mi store, miui forum, music), zie ik geen enkele aanbieding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meen dat Xiaomi bezig was met het tonen van apps binnen het MIUI Settings menu, welke ook uitgeschakeld konden worden. Maar wat ik tot nu toe heb gelezen er over (kwam ergens in september aan het licht) leek het er op dat het veelal Amazon ads waren. Zelf heb ik niets gezien toen mijn Pocophone nog op de standaard rom zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

precies houd de batterij tussen de 20 en 80 procent.... ik moet ook zeggen ik hou mijn scherm altijd zeer gedimmed, zet de wifi af als ik hem niet gebruik.... ik heb mijn oude leeco le s3 weleens 5 dagen niet opgeladen maar wel licht gebruikt had. werkt prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyByJe
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-02 21:07
Dag allemaal,
Ik heb helaas een probleempje met mijn Pocophone waar ik via het Xiaomi forum geen feedback op krijg. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In verschillende apps (e.g. Outlook en Buienalarm)krijg ik het niet voor elkaar om de instellingen aan te passen. Ik kan de slidebars wel verschuiven maar als ik terug ga en weer bij instellingen kijk dan staan ze weer op de oude stand.
Nog sterker, als ik de instellingen aanpas en het scherm draai om in landscape mode te kijken zie ik de knoppen terugspringen.
Zie hier een kort filmpje van dit issue, herkennen jullie dit en/of weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

YouTube: Settings are not stored

Ik hoop dat jullie iets weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
FlyByJe schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:12:
Dag allemaal,
Ik heb helaas een probleempje met mijn Pocophone waar ik via het Xiaomi forum geen feedback op krijg. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In verschillende apps (e.g. Outlook en Buienalarm)krijg ik het niet voor elkaar om de instellingen aan te passen. Ik kan de slidebars wel verschuiven maar als ik terug ga en weer bij instellingen kijk dan staan ze weer op de oude stand.
Nog sterker, als ik de instellingen aanpas en het scherm draai om in landscape mode te kijken zie ik de knoppen terugspringen.
Zie hier een kort filmpje van dit issue, herkennen jullie dit en/of weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

YouTube: Settings are not stored

Ik hoop dat jullie iets weten...
Heb je de apps wel rechten gegeven om meldingen te mogen wijzigen? Dus:
Lang op icoon drukken>app info>melding
als je apps dat niet mogen dan kun je de instellingen in de app zelf ook niet opslaan.

Standaard staat dit bij ongeveer alle Apps uit.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyByJe
LightPhoenix schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:28:
[...]

Heb je de apps wel rechten gegeven om meldingen te mogen wijzigen? Dus:
Lang op icoon drukken>app info>melding
als je apps dat niet mogen dan kun je de instellingen in de app zelf ook niet opslaan.

Standaard staat dit bij ongeveer alle Apps uit.
Dank voor je reactie! Dit heeft er zeker mee te maken. Voor bijvoorbeeld de app van Androidworld kan ik op deze manier de instellingen aanpassen.
Het probleem in de app blijft eigenlijk bestaan alleen staan de slidebars dan in de positie zoals ik ze wil hebben. Het lijkt er dus op dat je bij enkele apps alleen de instellingen op deze manier kan wijzigen en niet via de app zelf? Dat lijkt mij niet echt logisch toch? Ik zal hier nog even verder mee gaan stoeien. Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Is het al mogelijk om Youtube en Netflix in fullhd te bekijken op de pocophone?

Ook zie ik dat de prijs aardig omhoog is gegaan, zal wel veel vraag naar zijn
Op gearbest staan ze wel voor 250 euro, lastige keuze voor 250 euro daar bestellen of hier voor 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 14 november 2018 @ 04:04:
Is het al mogelijk om Youtube en Netflix in fullhd te bekijken op de pocophone?

Ook zie ik dat de prijs aardig omhoog is gegaan, zal wel veel vraag naar zijn
Op gearbest staan ze wel voor 250 euro, lastige keuze voor 250 euro daar bestellen of hier voor 350.
Youtube heeft altijd al in 1080p kunnen afspelen. Enkel diensten als Netflix of Amazon Prime spelen niet in full hd.
De prijzen die je aanhaalt zij nog steeds vergelijkbaar met die bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
  • Laatst online: 11-09 14:38
Ik overweeg om over te stappen naar de beta van de EU rom, zodat ik Android 9 krijg, en weer beschikking heb tot een werkende Android Auto. Weet iemand of deze rom OTA updates krijgt, of dat het in ieder geval mogelijk is om te dirty flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:42:
precies houd de batterij tussen de 20 en 80 procent.... ik moet ook zeggen ik hou mijn scherm altijd zeer gedimmed, zet de wifi af als ik hem niet gebruik.... ik heb mijn oude leeco le s3 weleens 5 dagen niet opgeladen maar wel licht gebruikt had. werkt prima...
hmmm, ik zal dan wel een onzuinige hork zijn, maar een van de hoofdredenen van mijn keuze voor deze foon is juist de grote batterij: de hele dag door lekker zonder omkijken gebruiken, 's avonds bij slapen gaan aan lader (dan staat-ie de ene dag op bv 25%, de andere dag bv 55%...), en de volgende ochtend weer van de lader en hetzelfde riedeltje...
Dat-ie dan in de loop van de tijd misschien 'ooit 's avonds aan de lader zal moeten weegt voor mij niet op tegen het gemak wat ik er nu en tot die tijd van heb (gewoon dom gebruiken zonder er aandacht aan te hoeven besteden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
FlyByJe schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:04:
[...]

Dank voor je reactie! Dit heeft er zeker mee te maken. Voor bijvoorbeeld de app van Androidworld kan ik op deze manier de instellingen aanpassen.
Het probleem in de app blijft eigenlijk bestaan alleen staan de slidebars dan in de positie zoals ik ze wil hebben. Het lijkt er dus op dat je bij enkele apps alleen de instellingen op deze manier kan wijzigen en niet via de app zelf? Dat lijkt mij niet echt logisch toch? Ik zal hier nog even verder mee gaan stoeien. Nogmaals bedankt
Sorry, maar uit je reactie kan ik niet helemaal opmaken of het nu wel of niet je probleem oplost. Blijven, nadat je de rechten voor meldingen (dus apart trillen/geluid/etc...) ingesteld hebt de sliders nu wel goed staan, maar krijg je alsnog geen meldingen? Of werkt het allemaal wel en is nu alleen de vraag waarom je het op die manier in moet stellen? Of mis ik totaal iets anders?

Over het apart moeten instellen: Persoonlijk vind ik het erg prettig dat de ROM in eerste instantie meldingen van een app uitzet en dat ik die handmatig toe kan wijzen. Het geeft mij veel meer mogelijkheden om een app te micromanagen en rust omdat een app niet direct los gaat met meldingen etc. Maar dat is natuurlijk ook smaak.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebbeliebebbelie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:15:
Ik overweeg om over te stappen naar de beta van de EU rom, zodat ik Android 9 krijg, en weer beschikking heb tot een werkende Android Auto. Weet iemand of deze rom OTA updates krijgt, of dat het in ieder geval mogelijk is om te dirty flashen?
OTA zou moeten werken, maar gebruik ik zelf niet zo snel. Veelal wil ik de nieuwste versie er zo snel mogelijk op hebben en dan download ik die dus ook wanneer ik hem online kan vinden. Wel heb ik 1 keer gehad dat ik via de updater app heb kunnen downloaden, maar geen melding ontvangen dat er iets beschikbaar was voor die tijd (geen idee hoe vaak de updater app dat bekijkt). Verder kan je voor ROMs en informatie omtrent ROMs voor de Pocophone ook terecht op [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's.

Dirty flashen van Global naar EU zou theoretisch over MIUI Roms kunnen, maar in de praktijk werkt dit waarschijnlijk net even anders. Ik zelf heb tijdens dit process de Pocophone moeten formatteren en dan ben je dus je vorige Rom kwijt.

Dirty flashen van EU updates kan gewoon. Wel is een cache wipe te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Ik heb de onca Clock Widget altijd op m'n homescreen staan, en op m'n Galaxy werkte dat altijd prima. Op de Pocofone zie ik dat deze simpelweg niet update tot ik m aantik. Hetzelfde merkte ik met een andere weather-app. Is dit een ding op MIUI? Zit er een instelling verkeerd? Kloppen ergens rechten niet? Ik kom er niet uit in de maas van instellingen-opties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Net de pocophone via gearbest binnen gekregen (26e besteld)
Werd geleverd met miui 9, net de update naar miui 10 gestart.

Als de global goed bevalt ga ik de xiaomi.eu niet installeren.
Iets wat ik in het verleden wel altijd heb gedaan maar nu nog even niet doe.

Dit wordt de vervanger voor mijn mi 8 se, even kijken of de grootte bevalt maar zo op het 1e oog wel.
Alleen de vingerafdruk lijkt/voelt iets kleiner of het komt door de dikkere rand er om heen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Asitis schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:46:
Ik heb de onca Clock Widget altijd op m'n homescreen staan, en op m'n Galaxy werkte dat altijd prima. Op de Pocofone zie ik dat deze simpelweg niet update tot ik m aantik. Hetzelfde merkte ik met een andere weather-app. Is dit een ding op MIUI? Zit er een instelling verkeerd? Kloppen ergens rechten niet? Ik kom er niet uit in de maas van instellingen-opties..
Aangezien hij er wel staat, kan het niet zijn dat de batterijbespaar optie hem killed als hij in de background door zou moeten lopen? Dus wellicht een uitzonderingsstatus geven in de batterijbespaarder en dan kijken of hij wel blijft updaten.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

LightPhoenix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:54:
[...]

Aangezien hij er wel staat, kan het niet zijn dat de batterijbespaar optie hem killed als hij in de background door zou moeten lopen? Dus wellicht een uitzonderingsstatus geven in de batterijbespaarder en dan kijken of hij wel blijft updaten.
Ik had moeten Googlen voor ik ging vragen, want het antwoord is daar.
De apps in autostart zetten lijkt het op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asitis schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:46:
Kan je inzien wat de batterij instellingen zijn voor de app?
Via Geïnstalleerde Apps > Onca Clock > Batterijbespaarder >
Als deze op batterijbespaarder (aanbevolen) staat, probeer hem eens op geen beperkingen te zetten?

edit: had even moeten verversen zie ik :).

[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 14-11-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyByJe
LightPhoenix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:48:
[...]

Sorry, maar uit je reactie kan ik niet helemaal opmaken of het nu wel of niet je probleem oplost. Blijven, nadat je de rechten voor meldingen (dus apart trillen/geluid/etc...) ingesteld hebt de sliders nu wel goed staan, maar krijg je alsnog geen meldingen? Of werkt het allemaal wel en is nu alleen de vraag waarom je het op die manier in moet stellen? Of mis ik totaal iets anders?

Over het apart moeten instellen: Persoonlijk vind ik het erg prettig dat de ROM in eerste instantie meldingen van een app uitzet en dat ik die handmatig toe kan wijzen. Het geeft mij veel meer mogelijkheden om een app te micromanagen en rust omdat een app niet direct los gaat met meldingen etc. Maar dat is natuurlijk ook smaak.
Sorry, ik snap de verwarring. Helaas was bovenstaande ook niet volledig.
Bij de app Androidworld heb ik op jouw manier de notificaties uit kunnen zetten. Mocht ik ze nu weer aan willen zetten, dan moet ik dat weer op jouw manier doen aangezien het via de app nog steeds niet lukt. Ik had verwacht dat ik de app rechten kon geven zodat ik via de app instellingen kon wijzigen. Dit lijkt niet het geval te zijn.

Bij de app Buienalarm heeft jou werkwijze geen invloed. Ik kan dan weer de instellingen aanpassen maar in de app blijft het op de oude waarde staan en hier kan ik niks aanpassen (springt weer terug)

Kun jij wel via de app (bv Buienalarm) de instellingen wijzigen?

[ Voor 34% gewijzigd door FlyByJe op 14-11-2018 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
dolledriesnl schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:33:
[...]

hmmm, ik zal dan wel een onzuinige hork zijn, maar een van de hoofdredenen van mijn keuze voor deze foon is juist de grote batterij: de hele dag door lekker zonder omkijken gebruiken, 's avonds bij slapen gaan aan lader (dan staat-ie de ene dag op bv 25%, de andere dag bv 55%...), en de volgende ochtend weer van de lader en hetzelfde riedeltje...
Dat-ie dan in de loop van de tijd misschien 'ooit 's avonds aan de lader zal moeten weegt voor mij niet op tegen het gemak wat ik er nu en tot die tijd van heb (gewoon dom gebruiken zonder er aandacht aan te hoeven besteden)
Deed ik ook met mijn oude telefoons, maar toen duurde het soms 4 uur om helemaal op te laden. Met de Pocophone gaat laden zo snel dat het juist niet goed is om hem de hele nacht aan de lader te houden. Het laden stopt wel op tijd, maar als er bijvoorbeeld elke paar uur een paar mAh in gaat om het weer naar 100% te brengen, daar slijt de batterij juist door.

Zelf laad ik meestal ergens in de avond de accu, soms helemaal vol, soms gewoon tot ik ga slapen ook al is de accu nog niet helemaal vol. Laatst nog getest, de telefoon stond op 29% en precies een uur later moest ik weg, maar was de accu al tot 80% geladen. Dat is dan toch voldoende (voor mij :) ) om de dag door te komen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Heeft iemand VoWiFi aan de praat gekregen op het Vodafone netwerk? Ik heb momenteel een Nokia 7 plus waar ik ontevreden over ben en ben aan het kijken voor wat anders. Alleen is VoWiFi een must have voor mij omdat ik in niemandsland woon :)

• djfryslan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12-2022
Heeft iemand enig idee wanneer Google assistant gaat werken in het Nederlands?

De voice match werkt alleen als ik de telefoon taal instel op Engels UK.

Werkt Voice Match in het Nederlands wel bij iemand anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
djfryslan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:54:

Hier werkt voice match helaas ook niet. (EU rom)

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
F1 net uit de doos gehaald en bezig met updaten.

Eerste indruk:
-Zit degelijk in elkaar. Misschien geen zgn. 'premium' materialen, maar geenszins voelt het toestel goedkoop aan. Ligt ook zeer prettig in de hand.
-Scherm is qua kleur/contrast absoluut een stap terug t.o.v. Galaxy A8 (vorige toestel), maar valt me verder alleszins mee. Denk dat ik uiteindelijk meer waarde hecht aan het grotere scherm, dan de betere kleurreproductie van de A8.
-Snel. Hij vliegt door de apps/menu's. Zeer vloeiende Android-ervaring.
-MIUI is veel prettiger dan TouchWiz. Zodra LineageOS/Pixel Experience iets verder zijn ontwikkeld, dan stap ik zeker wel over, maar for the time being is MUI niet zo'n ramp. Evt. met een andere launcher/iconen.
-MIUI beschikt standaard over gesturebediening en het werkt uitstekend. Weg met die navigatieknoppen!

[ Voor 4% gewijzigd door hershel op 15-11-2018 17:46 ]

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Sinds ik op Miui 10 zit, loopt de browser steeds vast. (Chrome beta) ik doe op dat moment niks bijzonders maar moet dan echt te telefoon opnieuw opstarten. Nog meer die hier last van hebben?

Ook kon je een agenda widget zien als je naar links swypte maar nu blijft er staan dat er geen afspraken zijn. Hoe kan ik dat weer terug krijgen? Vond het wel zo hsndig.

Verder eigenlijk na bijna 2 maanden nog steeds tevreden over het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolledriesnl
djfryslan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:54:

Voice Match is nu of binnenkort niet meer:
https://www.google.nl/amp...e-match-ontgrendelen/amp/

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:06
Mijn huidige telefoon is een Pixel 1 en twijfel om over te stappen naar een Pocophone. Het scherm, is deze hetzelfde als mijn Pixel?

[ Voor 210% gewijzigd door bandy op 15-11-2018 22:14 ]

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
bandy schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:03:
Mijn huidige telefoon is een Pixel 1 en twijfel om over te stappen naar een Pocophone. Het scherm, is deze hetzelfde als mijn Pixel?
Dit kun je zelf ook wel Googlen. Maar: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 04-06 06:30
Do not disturb is weer stuk in de laatste ota miui versie. Meest buggy os ooit dit. Ik heb geen zin in custom rom. Hell ik gebruik mijn telefoon amper maar wat een schijt besturingssysteem, misschien moet ik er toch maar aan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Bremg schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:01:
Do not disturb is weer stuk in de laatste ota miui versie. Meest buggy os ooit dit. Ik heb geen zin in custom rom. Hell ik gebruik mijn telefoon amper maar wat een schijt besturingssysteem, misschien moet ik er toch maar aan geloven.
Wat werkt er precies niet bij jou dan? Ik gebruik het standaard en na wat puzzelen werkt het bij mij prima.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
LightPhoenix schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:14:
[...]

Wat werkt er precies niet bij jou dan? Ik gebruik het standaard en na wat puzzelen werkt het bij mij prima.
Dnd werkt bij ook niet vlekkeloos, althans, de meldingen van Buienalarm worden niet gedempt. Ik heb die meldingen maar geheel uitgezet.

Voor de rest ben ik qua dnd niets tegengekomen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
LightPhoenix schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:14:
[...]

Bij mij gaat het om email. Het gekke is dat dit verholpen was maar nu weer kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Bremg schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:04:
[...]

Bij mij gaat het om email. Het gekke is dat dit verholpen was maar nu weer kapot is.
Ik wil je graag proberen te helpen, maar dan is meer info wel handig. Email dus, via welke app is dan belangrijk. Heb je verschillende email clients geprobeerd en blijft het probleem terugkeren? Ik neem aan dat je de 'melding machtigingen' van de email apps die je geprobeerd heb ook weer nagekeken hebt?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
LightPhoenix schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:06:
[...]

Ik wil je graag proberen te helpen, maar dan is meer info wel handig. Email dus, via welke app is dan belangrijk. Heb je verschillende email clients geprobeerd en blijft het probleem terugkeren? Ik neem aan dat je de 'melding machtigingen' van de email apps die je geprobeerd heb ook weer nagekeken hebt?
Gmail, override DND staat uit. Dus zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Dat is wel heel vreemd @Bremg, hier houd Gmail zich netjes aan de DND instellingen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zojuist wat posts naar het levertijden topic verplaatst. Graag voor het posten zelf even kijken waar je post het beste thuis hoort, zie voor de andere Pocophone topics links in de onderstaande topicwaarschuwing (Let op:) hieronder

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
MIUI 8.11.15 nu beschikbaar op de MIUI site en dus (als het goed is) te installeren vanuit de telefoon zelf (zonder bootloader unlock). Deze 8.11.15 is gebaseerd op Android 9 en moet (zou) de Android Auto problemen oplossen.

http://en.miui.com/download-355.html

Zie ook hier: https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-15.47621/

Vanavond meteen proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Laatst online: 18:29
gijskluppels schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:27:
MIUI 8.11.15 nu beschikbaar op de MIUI site en dus (als het goed is) te installeren vanuit de telefoon zelf (zonder bootloader unlock). Deze 8.11.15 is gebaseerd op Android 9 en moet (zou) de Android Auto problemen oplossen.

Let wel, dit is nog niet de stable versie. Ik wacht dus nog even, maar ben wel heel benieuwd naar je Android Auto ervaring :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

gijskluppels schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:27:

Ik ben sinds mn T-Mobile G1 niet meer met android bezig geweest, maar hoe installeer ik deze rom dan zonder bootloader unlock, aangezien er op de site dit te lezen is:

Installation:

Xiaomi devices:
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM

TWRP kan je toch alleen installeren als je een unlockt bootloader hebt?

Edit1:
Never mind: volgens mij heb ik het gevonden:
https://en.miui.com/a-232.html

Edit2:
voor de Pocophone is op dit moment alleen de fastboot methode beschikbaar
https://en.miui.com/thread-4540318-1-1.html

[ Voor 12% gewijzigd door Murzeltje op 16-11-2018 16:38 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn pocophone stuurde gisteren uit het niks een sms naar een Engels nummer (miu cloud message?)

40 cent extra op mijn factuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Kaya10 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:59:
Mijn pocophone stuurde gisteren uit het niks een sms naar een Engels nummer (miu cloud message?)

MI Cloud Message? Nog nooit van gehoord. Weet je zeker dat je een originele ROM hebt?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaya10 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:59:

Dit heeft te maken met de service voor het opsporen van je telefoon via MiCloud. Ik weet zelf alleen dat het naar het nr 00447786209730 wordt gestuurd, veelal aangegeven als bug op het Miui forum, maar kan niet achterhalen hoe het op te lossen is (buiten de deactivatie van vind apparaat binnen de mi cloud om dan).

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's