Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalerie
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-08 13:40
Heeft iemand ervaring met Spotify en Chromecast audio/ Chromecast in een tv? Ik kan met geen mogelijkheid nog Spotify op andere apparaten streamen met de telefoon. Router gereset telefoon en app ook evenals de cast apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
Kalerie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:27:
Heeft iemand ervaring met Spotify en Chromecast audio/ Chromecast in een tv? Ik kan met geen mogelijkheid nog Spotify op andere apparaten streamen met de telefoon. Router gereset telefoon en app ook evenals de cast apparaten.
Sorry als ik in herhaling val, maar ja ik stream regelmatig Spotify, Netflix en andere zaken over de F1 naar mijn Chromecast 2. Dus geen probleem. Nu weer ik niet of er bij echt ingebouwde chromecast (die zijn er toch ook voor tv's?) wel problemen zijn.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:56:
[...]

Dit heeft te maken met de service voor het opsporen van je telefoon via MiCloud. Ik weet zelf alleen dat het naar het nr 00447786209730 wordt gestuurd, veelal aangegeven als bug op het Miui forum, maar kan niet achterhalen hoe het op te lossen is (buiten de deactivatie van vind apparaat binnen de mi cloud om dan).
Net even naar Proximus gebeld...
00447786209730 : dit nummer heb ik gekregen
De medewerker zei dat iPhones dit ook doen...
Vindt het vreemd dat het toestel zonder je wil zomaar een smsje stuurt, berichtje kan ik ook nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Ebbao schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:39:
[...]

Let wel, dit is nog niet de stable versie. Ik wacht dus nog even, maar ben wel heel benieuwd naar je Android Auto ervaring :)
Android auto heb ik niet, eerste ervaringen zijn goed. Wat op valt is de icoontjes in de statusbalk zijn wie op zwart en slecht zichtbaar . Notch is niet meer te verbergen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
red bull schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:00:
[...]

Android auto heb ik niet, eerste ervaringen zijn goed. Wat op valt is de icoontjes in de statusbalk zijn wie op zwart en slecht zichtbaar . Notch is niet meer te verbergen.
Mocht je dit vervelend vinden kan je gebruik maken van een App zoals Natcho Notch (deze vond ik zelf wel fijn). Hiermee kan je niet alleen de notch hidden, maar ook bijvoorbeeld afronden. Ziet er net even gelikter uit.
Ebbao schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:39:
[...]

Let wel, dit is nog niet de stable versie. Ik wacht dus nog even, maar ben wel heel benieuwd naar je Android Auto ervaring :)
Android auto is iig opgelost sinds de eerste android p release van miui voor de pocophone. Deze release zal dus zonder problemen werken met aa.

[ Voor 39% gewijzigd door Raznov op 16-11-2018 23:26 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Murzeltje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:03:
[...]

(...)

Edit2:
voor de Pocophone is op dit moment alleen de fastboot methode beschikbaar
https://en.miui.com/thread-4540318-1-1.html
Daar kom ik nu net ook achter...

Dan maar op die manier. Nu uitzoeken wat dat TWRP precies is nog.

[edit]: TWRP niet beschikbaar voor de Pocophone? I am lost...
https://twrp.me/Devices/

[ Voor 11% gewijzigd door gijskluppels op 17-11-2018 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:41:
[...]

Daar kom ik nu net ook achter...

Dan maar op die manier. Nu uitzoeken wat dat TWRP precies is nog.

[edit]: TWRP niet beschikbaar voor de Pocophone? I am lost...
https://twrp.me/Devices/
[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Ossi schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:33:
Heeft iemand VoWiFi aan de praat gekregen op het Vodafone netwerk? Ik heb momenteel een Nokia 7 plus waar ik ontevreden over ben en ben aan het kijken voor wat anders. Alleen is VoWiFi een must have voor mij omdat ik in niemandsland woon :)
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Ah, dank je.

Heb echter de fastboot methode geprobeerd (http://en.miui.com/thread-736923-1-1.html), maar het flashen lukte niet. En de telefoon komt nu niet uit de fastboot mode, ook bij opnieuw starten gaat ie daar meteen naar naartoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50
Lees je eerst goed in ook op xda. Je kan je telefoon hier mee slopen als je echt iets raars doet.
gijskluppels schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:39:
[...]

Ah, dank je.

Heb echter de fastboot methode geprobeerd (http://en.miui.com/thread-736923-1-1.html), maar het flashen lukte niet. En de telefoon komt nu niet uit de fastboot mode, ook bij opnieuw starten gaat ie daar meteen naar naartoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:39:
[...]

Ah, dank je.

Heb je nog wel een fastboot connectie op je pc? Wat gebeurd er dan als je fastboot reboot als command invoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Kalerie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:27:
Hier ook geen problemen met verschillende chromecasts, wellicht helpt om in Google home de chromecast te resetten en opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:46:
[...]

Heb je nog wel een fastboot connectie op je pc? Wat gebeurd er dan als je fastboot reboot als command invoert?
Wat bedoel je precies? Kun je dat toelichten?

[edit]

Alles verliep namelijk zoals op het MIUI forum omschreven, flashen gestart met de MIUI Falshtool en na een seconde of twee verscheen deze melding:

"error:FAILED (remote: update crc list failed)"

En daarmee stopte het proces en komt de telefoon niet uit de Fastboot Mode.

[ Voor 34% gewijzigd door gijskluppels op 17-11-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Kan je uw notificaties ook op uw notificatiebar krijgen zonder te rooten ?
Ik zie hier en daar dat er heel wat mensen zijn die hun toestel rooten om dit te fixen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:19:
[...]

Wat bedoel je precies? Kun je dat toelichten?

[edit]

Alles verliep namelijk zoals op het MIUI forum omschreven, flashen gestart met de MIUI Falshtool en na een seconde of twee verscheen deze melding:

"error:FAILED (remote: update crc list failed)"

En daarmee stopte het proces en komt de telefoon niet uit de Fastboot Mode.
Ok, je gebruikt de Flash tool, ik werkt zelf altijd gewoon met adb, dus moet even kijken naar de flash tool hoe dat werkt.
Je bootloader is unlocked?
Wat probeerde je te flashen, welk bestand?

Overigens kan dit dan denk ik het beste opgepakt worden binnen de Root & Custom ROM topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 17-11-2018 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightPhoenix
Kaya10 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:34:
Kan je uw notificaties ook op uw notificatiebar krijgen zonder te rooten ?
Ik zie hier en daar dat er heel wat mensen zijn die hun toestel rooten om dit te fixen
AFAIK is het of rooten en flashen of wachten op een volgende MIUI die dit wel ingebakken heeft.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
LightPhoenix schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:17:
[...]

AFAIK is het of rooten en flashen of wachten op een volgende MIUI die dit wel ingebakken heeft.
Exactly, heb ook fingers crossed voor de volgende update, anders toch rooten. Alles werkt perfect icm Nova launcher, maar dit blijft storend. Open Whatsapp/slack etc nu veel vaker dan ik normaal doe, zuiver om te checken op nieuwe berichten.

Iemand enig idee waarom het pocoteam zo'n essentiële functionaliteit er vooralsnog uitlaat/ geen prio geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:12:
[...]

Ok, je gebruikt de Flash tool, ik werkt zelf altijd gewoon met adb, dus moet even kijken naar de flash tool hoe dat werkt.
Graag. :)

[edit] Overigens, als ik nu met ADB alsnog de telefoon weer gestart krijg doe ik dat net zo lief.
[...]

Je bootloader is unlocked?
Wat probeerde je te flashen, welk bestand?
Bootloader is unlocked ja. Ik probeerde de bij MIUI te downloaden developer ROM Version: 8.11.15 (MIUI10) te installeren (https://en.miui.com/download-355.html), precies zoals ze dat zelf beschrijven. Deze ROM is (volgens MIUI) alleen via de Fastboot methode te flashen, wat ik dus probeerde.
[...]
Overigens kan dit dan denk ik het beste opgepakt worden binnen de Root & Custom ROM topic.
Goed punt.

[ Voor 4% gewijzigd door gijskluppels op 17-11-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag over gegaan naar een Poco F1 komend vanaf een BlackBerry Priv. Strakke phone, past goed in de hand. Heb in een korte tijd alles netjes als ik wil kunnen installeren en groeperen.

Die notificaties moet ik nog wel gewend aanraken dat je die niet ziet met een icoontje, maar geen probleem tot nu toe. Alleen heb ik nu ook dat je van veel apps ze niet doorkrijgt. Van Facebook of de SofaScore app bijvoorbeeld wel, maar Tweetcaster, MLBatBat of Youtube helemaal niets. Dus hoop dat het nog wel komt.

Verder wel blij met de phone.

Update: inmiddels ben ik erachter dat de batterijbespaarder bijna alles dempt - deze nu uitgezet en ik krijg alle meldingen - _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2018 22:41 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:14:
Ik ben vandaag over gegaan naar een Poco F1 komend vanaf een BlackBerry Priv. Strakke phone, past goed in de hand. Heb in een korte tijd alles netjes als ik wil kunnen installeren en groeperen.

Die notificaties moet ik nog wel gewend aanraken dat je die niet ziet met een icoontje, maar geen probleem tot nu toe. Alleen heb ik nu ook dat je van veel apps ze niet doorkrijgt. Van Facebook of de SofaScore app bijvoorbeeld wel, maar Tweetcaster, MLBatBat of Youtube helemaal niets. Dus hoop dat het nog wel komt.

Verder wel blij met de phone.
Wellicht een idee om ergen in de openingspost dit soort dingen te zetten, maar heb je gekeken of de apps die je noemt ook rechten hebben om überhaupt meldingen en notificaties te tonen? Standaard staat dit voor veel apps uit. Lang op het icoon van de app drukken, info en dan bij meldingen kijken.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Ben misschien ook wel van plan om een Poco F1 te kopen, heb nu een redmi Note 5 pro.
Hoe zit het nu met die light bleed van die schermen, ik ze hier maar 2 posts maar er zijn een heel pak meer mensen hier op het forum. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ruilen is niet echt een optie als je iets uit China laat komen.
Nog een ander ding waar ik mee zit is het geluid van video opnames, van de microfoon zelf. Probeer maar eens een video te vinden op YouTube waar er weer geen nutteloze muziek is opgezet. Bij de Redmi Note 5 heb ik weken bezig geweest met een andere XDA'er om de softwarematige filtering eraf te halen.
Is er iemand die een stukje video met audio heeft van bijvoorbeeld de Sint stoet of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Luke-san schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:09:
Ben misschien ook wel van plan om een Poco F1 te kopen, heb nu een redmi Note 5 pro.
Hoe zit het nu met die light bleed van die schermen, ik ze hier maar 2 posts maar er zijn een heel pak meer mensen hier op het forum. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ruilen is niet echt een optie als je iets uit China laat komen.
Nog een ander ding waar ik mee zit is het geluid van video opnames, van de microfoon zelf. Probeer maar eens een video te vinden op YouTube waar er weer geen nutteloze muziek is opgezet. Bij de Redmi Note 5 heb ik weken bezig geweest met een andere XDA'er om de softwarematige filtering eraf te halen.
Is er iemand die een stukje video met audio heeft van bijvoorbeeld de Sint stoet of dergelijke?
Wat betreft de screen bleeding, heb ik het idee dat ik na een rom update er geen/nauwelijks last meer van heb.
Het enigste wat ik storend vind is dat voice match momenteel niet op de poco werkt.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
fvandenreek schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:39:
[...]

Wat betreft de screen bleeding, heb ik het idee dat ik na een rom update er geen/nauwelijks last meer van heb.
Het enigste wat ik storend vind is dat voice match momenteel niet op de poco werkt.
Voice Match gaat toch sowieso worden uitgefaseerd?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik gebruik SwiftKey in combinatie met de POCO en er zit een vertraging in mijn aanslagen en de weergave. Meer mensen daar last van, of typ ik te snel?

Over de schermgevoeligheid ben ik ook niet tevreden. Vind het scherm niet heel smooth reageren. Het swiped gewoon niet helemaal lekker. Merk echt dat het scherm mindere kwaliteit is (LCD ipv Oled?) . Nog dingen in te verbeteren? Bijv snelheid

Edit : lk lees over meer problemen hiermee. Ik heb de laatste versie geupdate via de telefoon. Hoe kan ik de software die ze in dit topic benoemen het meest eenvoudige uploaden? Iemand een idee?

https://forum.xda-develop...smoothness-t3832488/page4

[ Voor 59% gewijzigd door MaStar op 18-11-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Toetsenbord heeft gewoon een vertraging, komt door scherm denk ik. Wat is jullie ervaring hiermee? Totaal niet smooth. Helaas.

Heb developers instellingen al aangepast. Dit lijkt gewoon kwaliteit slecht scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door MaStar op 18-11-2018 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:07:
Toetsenbord heeft gewoon een vertraging, komt door scherm denk ik. Wat is jullie ervaring hiermee? Totaal niet smooth. Helaas.

Heb developers instellingen al aangepast. Dit lijkt gewoon kwaliteit slecht scherm.
Probeer dit eens https://www.reddit.com/r/..._f1_weird_touch_type_fix/ met die app daarin beschreven. Lostte hier alles op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:11:
[...]

Probeer dit eens https://www.reddit.com/r/..._f1_weird_touch_type_fix/ met die app daarin beschreven. Lostte hier alles op :)
Thanks.

Helaas heeft het de vertraging in het toetsenbord niet opgelost. Heel frustrerend en één van de redenen dat ik een volgende keer niet meer voor zo'n budget merk kies.

Hoe is het toch mogelijk dat Xiaomi dit niet zelf kan fixen. Gewoon vertraging in toetsenbord en totaal niet smooth scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:22:
[...]

Thanks.

Helaas heeft het de vertraging in het toetsenbord niet opgelost. Heel frustrerend en één van de redenen dat ik een volgende keer niet meer voor zo'n budget merk kies.

Hoe is het toch mogelijk dat Xiaomi dit niet zelf kan fixen. Gewoon vertraging in toetsenbord en totaal niet smooth scrollen.
Echt zo een last van? Valt hier reuze mee. En als echt iedereen het had, kreeg dit toestel niet zo een goede reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
LightPhoenix schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:56:
[...]

Voice Match gaat toch sowieso worden uitgefaseerd?
Is een issue in de rom, ook voor de mi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone heeft de Pocophone F1 (samen met de Honor Play) mijn interesse gewekt!
Dit vooral door de prijs met de highend specs.
Als trouwe iPhone gebruiker ben ik helemaal klaar met de onbetaalbare iPhones die in mijn optiek niks extra bieden.

Een aantal punten die mij nog wel doen twijfelen zijn:

-Hoe gebruiksvriendelijk is de MIUI van poco voor iemand die niet thuis is in Android besturingssystemen? Andere systemen installeren zie ik dan ook niet zitten.
Eigenlijk hoe gebruiksvriendelijk is de Pocophone uberhaupt?

-Ook heb ik in verschillende reviews gelezen dat er met de notificaties soms wat problemen zijn? Krijg je bijvoorbeeld wel netjes een melding op je start/lock scherm van whatsappberichten, instagram, buienalarm etc?

-Zijn dingen als faceunlock inmiddels beschikbaar voor regio NL?

-Heeft iemand ervaring met de verbinding met Telfort? 4G? belsignaal?

-Nog andere min en pluspunten die ik mee kan nemen in mijn overweging?

Als laatst: Pocophone F1 of Honor Play?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 09:26
[...]

Thanks.

De devs hebben het opgelost en er komt eind deze maand een update daarover.
http://en.miui.com/thread-4544956-1-1.html

Ik vind het zelf ook behoorlijk irritant wanneer ik veel en snel wil typen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
[...]

Thanks.

Zelfde reden dat ze DND niet kunnen fixen. Het UI vol met spelfouten zit, ze non stop irritante pushnotificaties sturen etc etc.

Het zijn gewoon bar mar dan ook bar slechte developers met nauwelijks quality control.

Voor mij ook nooit meer van dit soort budget rommel. Hardware lijkt prima maar de software is echt extreem slecht. Misschien was ik te verwend met stock android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bremg
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:43:
Hallo allemaal,

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone heeft de Pocophone F1 (samen met de Honor Play) mijn interesse gewekt!
Als trouwe iPhone gebruiker ben ik helemaal klaar met de onbetaalbare iPhones die in mijn optiek niks extra bieden.

-Hoe gebruiksvriendelijk is de MIUI van poco voor iemand die niet thuis is in Android besturingssystemen? Andere systemen installeren zie ik dan ook niet zitten.

-Ook heb ik in verschillende reviews gelezen dat er met de notificaties soms wat problemen zijn? Krijg je bijvoorbeeld wel netjes een melding op je start/lock scherm van whatsappberichten, instagram, buienalarm etc?

Bedankt alvast!
Doe jezelf een lol en neem een nokia oid met stock android. Ik vind Miui echt verscrhrikkelijk. Het is heel buggy zit ramvol met reclame en gekopieerde apps die compleet overbodig zijn. Het is een beetje android slopen door de boel om te bouwen zodat het op IOS lijkt en dan helemaal vol te rammen met reclame etc.

Zeker als je van iphone komt gewoon niet doen, stock android is zo veel fijner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
@Bremg Waar heb jij je exemplaar gekocht? Ik zie dat >50% van jouw berichten hier over spam meldingen gaan, maar ik herken dat echt niet. Ook de brakke vertalingen ben ik nog niet bewust tegengekomen. Het doet mij bijna vermoeden dat je een toestel hebt wat niet voor de Europese markt is bedoeld.

Ik heb zelf dan wel weer dat DND niet naar behoren werkt, maar dan enkel met de buienalarm app. Die notificaties heb ik zolang maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
LA-384 schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:22:
@Bremg Waar heb jij je exemplaar gekocht? Ik zie dat >50% van jouw berichten hier over spam meldingen gaan, maar ik herken dat echt niet. Ook de brakke vertalingen ben ik nog niet bewust tegengekomen. Het doet mij bijna vermoeden dat je een toestel hebt wat niet voor de Europese markt is bedoeld.

Ik heb zelf dan wel weer dat DND niet naar behoren werkt, maar dan enkel met de buienalarm app. Die notificaties heb ik zolang maar uitgezet.
Ik had alle reclame toen ik mijn "locatie" op India had staan. En hoewel ik zelf Indiase roots heb, was het echt te veel van het goede, vooral vanuit de video app was het belachelijk. Dus weer terug naar NL en face unlock even opgegeven. En mijn Poco kwam "gewoon" van belsimpel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik draai de EU rom, geen spam,..
Ik gebruik het Google keyboard en de swipe functie hiervan, een hier totaal geen last van lag.
Face unlock werkt in deze rom standaard wel.
Als je van iOS afkomt, dan ben je zo gewend aan miui.
Notificaties in de Notch is in sommige rom varianten daarin wel aanwezig.
Ik gebruik zelf Telfort 4g en dit werkt prima.
Het is gewoon een prima toestel, voor een prima prijs!

[ Voor 7% gewijzigd door fvandenreek op 19-11-2018 05:39 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
fvandenreek schreef op maandag 19 november 2018 @ 05:38:
Ik gebruik het Google keyboard en de swipe functie hiervan, een hier totaal geen last van lag.
djfryslan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:54:
Heeft iemand enig idee wanneer Google assistant gaat werken in het Nederlands?

De voice match werkt alleen als ik de telefoon taal instel op Engels UK.

Werkt Voice Match in het Nederlands wel bij iemand anders?
De Google assistent werkt wel als je onder het rondje vasthoudt, alleen bij instellingen, Google, staat voice match greyed out, waardoor hij niet met hey Google geactiveerd kan worden, alleen in de assistent app.
Het nadeel is dat je daardoor met je telefoon ook niet een Google Mini kan bedienen via voice match..

[ Voor 0% gewijzigd door fvandenreek op 19-11-2018 05:45 . Reden: Sorry per ongeluk middels dubbel post ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
@Janet_ Op België werkt face unlock ook, en zonder spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:28:
[...]

Echt zo een last van? Valt hier reuze mee. En als echt iedereen het had, kreeg dit toestel niet zo een goede reviews ;)
Jep vooral bij typen of backspace ben ik gewoon sneller en zit er een duidelijke vertraging in.

Heel vervelend omdat ik juist veel typ op zo'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
LA-384 schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:22:

Mijn telefoon komt bij belsimpel vandaan. Face unlock werkt hier wel dus ik gok dat mijn regio op azie oid staat. Hopelijk is dat de oorzaak van alle spam. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat ook mijn problemen met alle bugs en hun eigen copy apps gaat verhelpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bremg
fvandenreek schreef op maandag 19 november 2018 @ 05:38:
Ik heb nog nooit een telefoon gehad met zoveel ergenis en gekloot. Miui mag dan veel icoontjes etc van IOS stelen maar de gebruikservaring is totaal anders.

Dit is een telefoon waarbij je zin moet hebben om te kloten met instellingen, ROMs, custom ROMs etc. Out of the box is iig mijn telefoon heel slecht, puur vanwege MIUI. Ik kan me voorstellen dat een ex-IOS gebruiker hier geen zin in heeft. Ik ben een ex-stockandroid gebruiker en heb al zeer veel moeite om dit os te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Iedereen gebruikt de telefoon anders, dus advies is altijd lastig te geven.

Een aantal dingen zijn makkelijk aan te passen (en te googlen):
- Face unlock: zet region op Belgie. Waarom Belgie het wel ondersteunt en Nederland niet, geen idee... Zal vast wel in de toekomst opgelost worden. Maar je hebt verder ook geen last ervan als je region op Belgie staat
- Allerlei spam: je kan gewoon zien waar die notificaties vandaan komen, dus die kun je gewoon blocken. Dit is wat ik gedaan heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJJwfHa3cbeirq4yP3LOqSJm/full.png
- Vertaalfouten: ik heb mijn telefoon op het Engels staan, ik heb nog geen taalfout gezien geloof ik. Misschien dat het in het Nederlands anders is?

Zelf ben ik erg tevreden erover, maar ben niet zo'n heavy user. Werk/test beroepsmatig wel veel met een iPhone 8/iPad Pro en Galaxy S8/Tab S2, en vind de poco er niet voor onder doen, zeker de prijs/kwaliteit.

Ik moet wel zeggen dat ik vrij veel van miui niet gebruik, zoals die app lock, second space, dual app etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:43:
Hallo allemaal,

Bedankt alvast!
Ik kom zelf ook van ios en kan er kort over zijn: ik ben enorm tevreden over Miui 10 en de werking van het toestel. Er is meer te configureren dan bij iPhone, wat je veel fijne opties biedt.

Zelf heb ik telfort en bereik is altijd erg goed.
Face unlock gebruik ik niet, maar is zoals hierboven te lezen, op België regio werkt dit prima.

Van reclame heb ik geen last, gezien je dat gewoon uit kan schakelen in instellingen. Afhankelijk van wat voor apps je gebruikt, zal je in die app reclame kunnen zien. Maar dat hangt van de ontwikkelaar af.

Batterijduur is fantastisch (twee dagen) en snelheid is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:11:
[...]

Gevoel dat touch iets sneller reageert maar lost niet de vertraging in mijn toetsenbord op..

Niemand die daar last van heeft bij snel typen of backspace? Ik vind dit duidelijk minder dan wat duurdere toestellen. Echt een fout. Snel een mail typen is een ramp op dit toestel.

Hoop op een oplossing van MI.

Zie hier ook meer users: https://forum.xda-develop...yboard-bug-t3839933/page7

[ Voor 30% gewijzigd door MaStar op 19-11-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:45:
[...]

Gevoel dat touch iets sneller reageert maar lost niet de vertraging in mijn toetsenbord op..

Niemand die daar last van heeft bij snel typen of backspace? Ik vind dit duidelijk minder dan wat duurdere toestellen. Echt een fout. Snel een mail typen is een ramp op dit toestel.

Hoop op een oplossing van MI.

Zie hier ook meer users: https://forum.xda-develop...yboard-bug-t3839933/page7
Swiftkey toetsenbord of andere toetsenbordjes geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bremg schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:50:
[...]

Ik heb nog nooit een telefoon gehad met zoveel ergenis en gekloot. Miui mag dan veel icoontjes etc van IOS stelen maar de gebruikservaring is totaal anders.

Dit is een telefoon waarbij je zin moet hebben om te kloten met instellingen, ROMs, custom ROMs etc. Out of the box is iig mijn telefoon heel slecht, puur vanwege MIUI. Ik kan me voorstellen dat een ex-IOS gebruiker hier geen zin in heeft. Ik ben een ex-stockandroid gebruiker en heb al zeer veel moeite om dit os te accepteren.
Als je van stock-android af komt, kan ik goed begrijpen dat MIUI wel even anders is. Maar dan zou je toch van te voren ook even reviews kunnen lezen / kijken, daarin wordt echt wel aangegeven dat de Pocophone standaard op MIUI (met Poco launcher overlay) draait. Dan had je beter naar een A2 of A2Lite kunnen gaan.

Zelf kom ik van LineageOS af en vond ik MIUI echt niet zo vervelend, wel draai ik de EU Rom met Nova launcher, maar de Pocolauncher was ook niet bepaald slecht. Er zit ten opzichte van de standaard MIUI (welke weer lijkt op iOS) gelukkig een app-launcher op, zodat je het bureaublad een beetje clean kunt houden. Als je geen zin hebt om te flashen naar een meer stock-rom kan je natuurlijk ook alleen van launcher veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 20:08
Hallo,

Momenteel ben ik in bezit van een Xiaomi 8se, echter vind ik het beeldscherm iets aan de kleine kant en heb ik de vingerafdrukscanner doorgebrand. Op youtube heb ik vergelijkingsfilmpjes gezien tussen de Mi 8se en Pocophone en ik zie eigenlijk geen verschil. Het lijkt wel of ze telkens de Mi8 pakken ipv de Mi 8se? Iemand ervaring met deze twee beidde toestellen en kan oordelen of een upgrade waard is op basis van de schermgrootte. Aangezien het bijna black friday is en ik hem al voorbij heb zien komen op gearbest voor €250. Verwacht ik dus met black friday weer zo'n deal. Uiteindelijk gebruik ik mijn telefoon voor whatsapp, internet, voetbalzone, youtube, teletekst, dropbox en word/pdf's lezen en dat was het eigenlijk wel. Ik speel geen spelletjes of iets dergelijks. Wacht nog steeds op een age of empires soort van RTS voor Android. Qua specs hoef ik de telefoon dus niet, maar toch wil ik het wel, maar denk dat er wel meerdere hier zijn die dat zo ervaren met techniek en specs.

Kort gezegd ben ik benieuwd naar de volgende vergelijkingen:

Software: draai nu Eu-weekly en bevalt mij wel, dus die ga ik er waarschijnlijk op laten draaien als ik de bootloader krijg unlocked, maar hoe is de stock rom en zitten hier nog mankementen aan?

Camera: hoeft hem niet te overtreffen maar vergelijkbaar zou wel mooi zijn

Schermgrootte: Is het echt een drastisch verschil of is het om het even?

Schermkwaliteit: Heb momenteel dus een amoled scherm, maar een goed LCD scherm hoeft niet veel onder te doen. Wat zijn hier de ervaringen mee?

Kwaliteit van de boxen: De mi 8se heeft een niet hele geweldige box. Niet dat ik de box vaak gebruik, maar dat is onder andere hier de reden van. Hoe is daar de kwaliteit van?

Bouwkwaliteit: Is er in de bouwkwaliteit gesneden? Ik ga er sowieso wel op vooruit want mijn mi 8se is op dit moment geen unibody meer, maar voelt het aan als een goedkope telefoon? En is die waterdicht, dat was mijn Mi 8se namelijk wel (niet officieel), maar kan hem nu dus niet meer gebruiken onder de douche.

Denk dat het dit wel was, mochten er nog andere aanvullingen zijn hoor ik het graag. Wat betreft qua geld kan ik het leien, dus daar zit het probleem niet. Ik vind het aan de ene kant wel zonde dat ik na 3 maanden alweer een nieuwe telefoon ga halen, maar ik gebruik dat ding toch dagelijks dus mocht het de upgrade waard zijn, dan zet ik me daar wel over heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
ik snap dus echt niet om welke vreemde redenen mensen een smartphone onder de douche gebruiken...

ff off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet om het een of ander, maar na 3 maanden een toplijnmodel van xiaomi al stuk? Ik weet niet wat normaal is in jouw geval, maar ik vind dat vrij vlot. Vingerafdrukscanner kapot is ook erg snel. Nu weet ik niet helemaal hoe je omgaat met je telefoon, maar kan je dan niet beter kijken voor een wat duurzamer model? De pocophone is stevig en zo, maar plastic, ik zou hem zelf verder niet onder de douche mee durven nemen. Overigens is de kans vrij klein verwacht ik dat er iemand met een pocophone en mi8se te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:45:
[...]

Swiftkey toetsenbord of andere toetsenbordjes geprobeerd?
Jep. SwiftKey. Gebruik veel Evernote en typen is echt slecht op de f1. Helaas.

Vertraging In backspace, slaat soms letters over. Echt een bug van dit toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 19-11-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Hoe lossen jullie trouwens het gebrek aan notificatieweergave op? Elke keer het scherm openen en whatsapp handmatig openen?

Naast schermkwaliteir ook een groot minpunt van deze telefoon. Helaas al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaStar schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:37:
Hoe lossen jullie trouwens het gebrek aan notificatieweergave op? Elke keer het scherm openen en whatsapp handmatig openen?

Naast schermkwaliteir ook een groot minpunt van deze telefoon. Helaas al gekocht.
Sinds miui 10 8.10.18, zitten er notificaties in. Over naar developer rom is dus een optie, of unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Ik heb WhatsApp onderin de balk gezet (die op elke pagina staat), niet ideaal maar zie ze nu wel vaker. Hopelijk komen ze idd weer bovenin in de pie miui 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Mijn meldingen staan gewoon op het lock screen. Tenmiste, van de belangrijke apps zoals WhatsApp. Dus even double tap op hrt scherm en ik weet waarom mijn led knippert.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 20:08
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:28:
[...]

Niet om het een of ander, maar na 3 maanden een toplijnmodel van xiaomi al stuk? Ik weet niet wat normaal is in jouw geval, maar ik vind dat vrij vlot. Vingerafdrukscanner kapot is ook erg snel. Nu weet ik niet helemaal hoe je omgaat met je telefoon, maar kan je dan niet beter kijken voor een wat duurzamer model? De pocophone is stevig en zo, maar plastic, ik zou hem zelf verder niet onder de douche mee durven nemen. Overigens is de kans vrij klein verwacht ik dat er iemand met een pocophone en mi8se te vinden is.
Bij het flashen ging er wat fout en kreeg hem alleen in EDL mode als ik hem zou openmaken, dus vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Poco F1 is overigens absoluut niet waterdicht gezien de video (geloof dat je het hier in kunt zien) van JerryRigEverything..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
LightPhoenix schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:21:
Mijn meldingen staan gewoon op het lock screen. Tenmiste, van de belangrijke apps zoals WhatsApp. Dus even double tap op hrt scherm en ik weet waarom mijn led knippert.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zie geen enkele notificaties, van geen enkele app.

Ook bij whatsapp niet in de app zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 20-11-2018 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:14:
[...]

Sinds miui 10 8.10.18, zitten er notificaties in. Over naar developer rom is dus een optie, of unlocken?
Waar zijn die notificaties dan? Ik heb update gedaan maar zie nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 03:24:
[...]

Waar zijn die notificaties dan? Ik heb update gedaan maar zie nog niets.
Bij de roms waar deze well ingebakken, zitten dien je deze aan te zetten bij instellingen+notificaties en statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:15
Sinds een paar dagen nu deze telefoon in bezit. Bevalt goed, met uitzondering van één ding; de bluetooth. Lijkt alsof deze niet helemaal lekker werkt, soms hoor ik wat gekraak uit m'n auto speakers en ook snelheid in afspelen lijkt niet consistent.

Meer mensen met dit probleem? Moet ik 'm terugsturen of hoort dit bij de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die touchscreen input lag ervaren, er komt de komende weken nu echt een update aan. Zie http://en.miui.com/thread...zzIOrhliL-zasPX9KiUWmHa6c

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightPhoenix
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 03:04:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zie geen enkele notificaties, van geen enkele app.

Ook bij whatsapp niet in de app zelf.
Gewoon de app rechten geven om meldingen daar neer te zetten?

Lang drukken op app icoon -> (i) tippen of app info (afhankelijk van de app wat je ziet in de pop up) -> scroll iets omlaag tot je 'meldingen' ziet (in het Nederlands althans) -> bij whatsapp op 'berichten' tippen -> dan alle sliders op 'aan' zetten.

Standaard staan al deze notificaties voor zo goed als alle apps uit. Dit moet je handmatig aanzetten, althans, ik moest dat. Werkt nu als een zonnetje.

@Kiswum, kan een dergelijke uitleg misschien in de openingspost ofzo? Volgens mij missen heel veel mensen dit en wordt er daarom zo veel gescholden op de notificaties die missen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
GlitchBug schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:31:
Sinds een paar dagen nu deze telefoon in bezit. Bevalt goed, met uitzondering van één ding; de bluetooth. Lijkt alsof deze niet helemaal lekker werkt, soms hoor ik wat gekraak uit m'n auto speakers en ook snelheid in afspelen lijkt niet consistent.

Meer mensen met dit probleem? Moet ik 'm terugsturen of hoort dit bij de telefoon.
Met m'n headset op de motor in ieder geval nergens last van en werkt prima. Wellicht nog testen op andere Bluetooth apparaten? Want het zou natuurlijk weer net deze specifieke combinatie kunnen zijn wat niet lekker werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
LightPhoenix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:21:
[...]

Gewoon de app rechten geven om meldingen daar neer te zetten?

Lang drukken op app icoon -> (i) tippen of app info (afhankelijk van de app wat je ziet in de pop up) -> scroll iets omlaag tot je 'meldingen' ziet (in het Nederlands althans) -> bij whatsapp op 'berichten' tippen -> dan alle sliders op 'aan' zetten.

Standaard staan al deze notificaties voor zo goed als alle apps uit. Dit moet je handmatig aanzetten, althans, ik moest dat. Werkt nu als een zonnetje.
Bij mij staat alles aan, maar zie nergens geen enkele notificatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:57:
[...]

Bij mij staat alles aan, maar zie nergens geen enkele notificatie :?
Staat bij app info -> Andere toestemmingen -> 'Toon op vergrendelscherm' ook aan?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
fvandenreek schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:01:
[...]

Bij de roms waar deze well ingebakken, zitten dien je deze aan te zetten bij instellingen+notificaties en statusbalk.
Heb ik aangezet. Geen enkele notificatie te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:58:
[...]

Heb ik aangezet. Geen enkele notificatie te zien.
Staat de meldingsstijl (laatste in de lijst voor instellingen van meldingen en statusbalk) op MIUI of Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:15
RaptorRVL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:22:
[...]

Met m'n headset op de motor in ieder geval nergens last van en werkt prima. Wellicht nog testen op andere Bluetooth apparaten? Want het zou natuurlijk weer net deze specifieke combinatie kunnen zijn wat niet lekker werkt..
Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
LightPhoenix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:58:
[...]

Staat bij app info -> Andere toestemmingen -> 'Toon op vergrendelscherm' ook aan?
Jep. Staat een groen vinkje achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:13:
[...]

Jep. Staat een groen vinkje achter...
Dan weet ik echt niet wat er fout gaat bij je. Draai je de Global MIUI 10 ROM? Ik zie netjes van alles wat ik wil notificaties op mijn lock screen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Om een beter beeld te krijgen om voor de pocophone te gaan.

1. Wanneer / hoel lang heb je de telefoon in bezit.
1b. Ben je tevreden over het toestel. Denk aan bouwkwaliteit.
2. Draai je de MIUI rom of een Custom ROM?
3. Snelheid toestel
4. Achtergrond apps met 6GB openen snel of traag?
5. Ondanks negatieve berichten (Geen widefine L1, of geen OLED) mis je dit zelf in dagelijks gebruik.

Kan iemand dit beantwoorden.

Betreft punt 5. Heb ik op de en.miui forum gezien
2. Widevine L1 to support HD Netfilx
Still developing with Google and Qualcomm, will try to release the Beta within Q4. <- dus er is nog een klein beetje hoop voor de meeste!

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 20-11-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
LightPhoenix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:15:
[...]

Dan weet ik echt niet wat er fout gaat bij je. Draai je de Global MIUI 10 ROM? Ik zie netjes van alles wat ik wil notificaties op mijn lock screen.
Ja, bij over telefoon zie ik MIUI global 10 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Hoe krijgen anderen notificaties werkend? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:50:
Hoe krijgen anderen notificaties werkend? Wat doe ik fout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vx5NS2mkeZPDzsMUiv9tekSs/medium.png
Hoe staan jouw settings hier? Welke versie draai je nu exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Bij mij staat melding stijl Android, en ik draai de EU rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Ik heb ook een kleine annoyance die ik niet vind (in de settings, en ook niet in google).

Ik heb DND (do not disturb) aangezet tot 7:00. Maar ik krijg om 7:00 dan een geluidje van de telefoon, puur als aankondiging dat de DND afgelopen is. Ik zou graag dat geluidje willen onderdrukken, maar geen idee hoe :? Googlen op DND en miui is vrij lastig, want dan verzuip je in de threads dat DND bij mensen niet (goed) werkt :P

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 20-11-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:54:
[...]

[Afbeelding]
Hoe staan jouw settings hier? Welke versie draai je nu exact?
Instellingen die ik zie:
https://ibb.co/f5J24f

Versie:
https://ibb.co/nATkPf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, je zit op een Stable release. De Stable release heeft dit nog niet er in zitten, alleen de laatste (of recentere) developer / beta release hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:02:
[...]

Ah, je zit op een Stable release. De Stable release heeft dit nog niet er in zitten, alleen de laatste (of recentere) developer / beta release hebben dit.
Ah. Hoezo kan ik die laatste versie ook krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

theduke1989 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:35:

3. Snelheid toestel
5. Ondanks negatieve berichten (Geen widefine L1, of geen OLED) mis je dit zelf in dagelijks gebruik.

1. Ik heb er eentje voor m'n vrouw gekocht, nu 3 weken in gebruik (en ik speel er ook wel eens mee ;) )
1b. Het toestel is al eens van ca. een meter op de grond gevallen (kleine kinderen), niks van te merken. Er zit wel de standaard transparante cover omheen. Ik heb het idee dat dat plastic juist beter tegen vallen kan dan metaal (glas hebben we het maar niet over). Nou zal metaal ook niet kapot gaan bij een val, maar wel krassen of deuken, en de impact komt bij metaal harder door bij de componenten binnenin. Plastic geeft ietwat mee, het vangt de klap enigszins op en spreidt de krachten, waardoor de telefoon minder snel kapot zal gaan dan bij metaal. Al met al een behoorlijk "drop-resistant" telefoon.
2. Standaard MIUI 10 global stable ROM (geen eu, geen beta/dev).
3. Snel, ook omdat de window-animaties standaard heel kort staan ingesteld. Hij voelt een stuk sneller aan met starten/switchen van apps tov mijn Galaxy S8, en als je die korte animaties wegdenkt is hij ook echt wel een slag sneller.
4. Heel snel; mijn vrouw sluit haast nooit apps uit het Recents scherm, en alles staat dus binnen een tiende seconde op het scherm. Nou gebruikt ze ook geen 3D games of bijzonder zware apps, maar Netflix, AliExpress, browser (met gemiddeld 15~20 tabs open), YouTube, en een stuk of 10-15 minder vaak gebruikte apps blijven zo te zien gewoon allemaal in het geheugen want "starten"/switchen is instant.
5. Ik zelf ben enorm gewend aan het Always-On-Display met klok op m'n S8 en zou het ontbreken daarvan wel missen. Geen Netflix HD is hier niet zo'n probleem omdat Netflix op de Poco vooral door de kinderen gebruikt wordt, en die zien het verschil niet :+ Maar het is wel iets wat gefixt moet worden (wat zoals je al aangeeft mogelijk ook wel zal gebeuren). Verder zijn er wat aandachtspunten aan MIUI, maar niets onoverkomelijks. In ieder geval is het prima genoeg om mezelf niet te vermoeien met custom ROMs.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Still developing with Google and Qualcomm, will try to release the Beta within Q4. <- dus er is nog een klein beetje hoop voor de meeste!
Meer daarover is hier te vinden:

http://en.miui.com/thread-4544956-1-1.html

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik zit zelf op de laatste Stable Global, dus niet de ROM die @Raznov draait en ik zie dus wel gewoon notificaties op mijn lock screen, maar dus niet in mijn notification bar naast de Notch. Raznov heeft het over de notificaties naast de Notch ... toch? Of ben ik nu abuis?

Kan me niet echt voorstellen dat het wat uitmaakt, maar mijn taal staat op Nederlands en mijn regio op Duitsland.

[ Voor 6% gewijzigd door LightPhoenix op 20-11-2018 15:42 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Heeft iemand hier de Armoured Version van de Pocophone weten te bemachtigen? Ik zie hem op Banggood staan voor 294 maar ik twijfel of dat wel klopt, aangezien er staat 6GB ram en 128GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
LightPhoenix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:40:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik zit zelf op de laatste Stable Global, dus niet de ROM die @Raznov draait en ik zie dus wel gewoon notificaties op mijn lock screen, maar dus niet in mijn notification bar naast de Notch. Raznov heeft het over de notificaties naast de Notch ... toch? Of ben ik nu abuis?

Kan me niet echt voorstellen dat het wat uitmaakt, maar mijn taal staat op Nederlands en mijn regio op Duitsland.
Hmm. En ik zie dus nergens, helemaal nergens notificaties. Ook niet in de app icon bij nieuwe berichten.

Wat is hier aan te doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:50:
[...]

Hmm. En ik zie dus nergens, helemaal nergens notificaties. Ook niet in de app icon bij nieuwe berichten.

Wat is hier aan te doen? :?
Kun je screenshots maken van de instellingen en de rechten bij een app als Whatsapp (als je die hebt, Signal of Facebook Messenger kan ook). Dus dat we goed kunnen zien dat de slides allemaal blauw zijn bij de aparte meldingen. Zelfde voor het kopje 'andere toestemmingen'. Staat Autostart ook aan voor je chatapps?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:31:
[...]

Zie https://en.miui.com/download-355.html
Issue is wel, dat je mogelijk je data kwijt bent na deze Rom Flash, dus altijd backup maken! Verder altijd alles op eigen initiatief en ik ben niet verantwoordelijk en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
LightPhoenix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:52:
[...]

Kun je screenshots maken van de instellingen en de rechten bij een app als Whatsapp (als je die hebt, Signal of Facebook Messenger kan ook). Dus dat we goed kunnen zien dat de slides allemaal blauw zijn bij de aparte meldingen. Zelfde voor het kopje 'andere toestemmingen'. Staat Autostart ook aan voor je chatapps?
Alles staat gewoon aan. Alle vinkjes die mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:23:
[...]

Zie https://en.miui.com/download-355.html
Issue is wel, dat je mogelijk je data kwijt bent na deze Rom Flash, dus altijd backup maken! Verder altijd alles op eigen initiatief en ik ben niet verantwoordelijk en zo ;)
Is er geen andere optie om notificaties zichtbaar te krijgen? Wat een amateurisme van Xiaomi. Als ik dit geweten had, had ik deze telefoon niet gekocht

- Toetsenbord met vertraging bij snel typen;
- Toetsenaanslag niet helemaal smooth;
- Geen notificaties;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

3. Snelheid toestel
productreview: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw review door Raznov
1. Sinds 21 sept 2018
1b. Ja, degelijk toestel, gebruik wel een hoesje (Mofi) en een glazen screenprotector ter bescherming. Het hoesje zorgt er voor dat het geheel nog nét iets steviger is.
2. Xiaomi.eu ROM.
3. Snel genoeg voor alles, zoals ook beschreven in mijn review, maar ik speel dan geen games op mijn toestel.
4. Snel, maar als we het over milliseconde hebben, heb het ook wel sneller gezien in andere Roms. Alles wat nog open staat (redelijk lijst aan apps) komt snel terug open.
5. Scherm is goed en mis geen LED scherm in dat opzicht. Widevine tja, ik had een "onofficiele" Netflix apk gebruikt en die naast de officiele (via Play store) gelegd. Zelfde video afgespeeld, maakt wel wat verschil maar voor de afstand van oog > scherm, maakt dat weinig verschil. Ik mis zelf niet veel aan het toestel, maar blijf bij mijn eerder aangegeven minpunten.
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:29:
[...]
Is er geen andere optie om notificaties zichtbaar te krijgen? Wat een amateurisme van Xiaomi. Als ik dit geweten had, had ik deze telefoon niet gekocht

- Toetsenbord met vertraging bij snel typen;
- Toetsenaanslag niet helemaal smooth;
- Geen notificaties;
Aanslag niet smooth en vertraging hebben voor zover mij bekend met elkaar te maken. Ik heb hier overigens geen problemen mee bij mijn telefoon, maar lees wel dat er veel mensen last van hebben. Dit ligt volgens mij als bug ook open, maar blijkt niet bij iedere gebruiker het geval te zijn. Ik heb uiteindelijk 3 verschillende Pocophone geprobeerd, maar geen van allen had dit probleem. Als je hem binnen NL hebt gekocht, kan je hem misschien nog terugbrengen?

Amateurisme vind ik nogal een groot woord. Een telefoon met de snelste soc, een prima behuizing, snelle vingerafdruk en faceunlock, goede camera en genoeg geheugen maar bovenal betaalbaar. Ik ken geen andere fabrikanten die dit soort telefoons aan kunnen bieden voor een dergelijke prijs. Daarnaast is Xiaomi redelijk vlot met updates. De developer rom's hebben vaak een weekly (maar is development, dus kunnen wat meer bugs hebben), terwijl stable altijd wat langer op zich laat wachten (meestal maandelijks). De notificatie icoontjes zijn wel gefixed maar op development, maar ze zijn nog bezig met andere bugs en issues op te lossen om een grotere stable release uit te brengen. Je kunt natuurlijk altijd op het Xiaomi forum zelf aangeven wat je belangrijk vind of wat je vervelend vind en opgelost wil hebben.

Je kan hem natuurlijk ook verkopen en een ander toestel kopen? Maar voor de bang for buck zal er weinig anders te vinden zijn wat zo goed gaat scoren.

Overigens, voor notificaties zijn er nog wat andere alternatieven, maar dan moet je wel gaan werken met apps als kwlp (betaald) https://forum.xda-develop...ification-screen-t3843037
Andere alternatieven kom je toch met TWRP te zitten, dus zal je hem wel moeten unlocken (https://mi-globe.com/miui...n-icons-for-notch-phones/). En als je hem dan toch unlockt, is het mogelijk beter om naar een recentere dev versie te gaan of custom ROM.

[ Voor 41% gewijzigd door Raznov op 20-11-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
MaStar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:28:
[...]

Alles staat gewoon aan. Alle vinkjes die mogelijk zijn.
Ja ik help je graag, maar als het je echt zo hoog zit misschien contact opnemen met Xiaomi zelf? Of het officiële MIUI forum? Troubleshooten is irritant en kost helaas veel energie...

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OTA voor de Global Stable 10.0.4.0 naar 10.0.6.0:
http://bigota.d.miui.com/...EJMIFH-c3100abf0f-8.1.zip
En volledig:
http://bigota.d.miui.com/...EJMIFH_c5f0857b02_8.1.zip
Is nog Android 8.1, changes zijn minor, dus alleen wat improvements
Changelog

System
Optimize Fingerprint recognition is more stable now
Restore Couldn't use keyboard in Quick apps

Lockscreen, Status Bar, Notification Bar
Optimize Theme options for battery percentage
Optimize Theme options for status bar icons
Restore Music widget didn't appear on the Lock screen in some cases
Restore Battery status of Bluetooth headphones wasn't shown in the status bar in some cases

Home screen
Add Home screen layout grid
Add Icon sizes can be changed now

Ik heb hem niet getest, zit op dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:34:
[...]

productreview: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw review door Raznov
[...]

Aanslag niet smooth en vertraging hebben voor zover mij bekend met elkaar te maken. Ik heb hier overigens geen problemen mee bij mijn telefoon, maar lees wel dat er veel mensen last van hebben. Dit ligt volgens mij als bug ook open, maar blijkt niet bij iedere gebruiker het geval te zijn. Ik heb uiteindelijk 3 verschillende Pocophone geprobeerd, maar geen van allen had dit probleem. Als je hem binnen NL hebt gekocht, kan je hem misschien nog terugbrengen?

Amateurisme vind ik nogal een groot woord. Een telefoon met de snelste soc, een prima behuizing, snelle vingerafdruk en faceunlock, goede camera en genoeg geheugen maar bovenal betaalbaar. Ik ken geen andere fabrikanten die dit soort telefoons aan kunnen bieden voor een dergelijke prijs. Daarnaast is Xiaomi redelijk vlot met updates. De developer rom's hebben vaak een weekly (maar is development, dus kunnen wat meer bugs hebben), terwijl stable altijd wat langer op zich laat wachten (meestal maandelijks). De notificatie icoontjes zijn wel gefixed maar op development, maar ze zijn nog bezig met andere bugs en issues op te lossen om een grotere stable release uit te brengen. Je kunt natuurlijk altijd op het Xiaomi forum zelf aangeven wat je belangrijk vind of wat je vervelend vind en opgelost wil hebben.

Je kan hem natuurlijk ook verkopen en een ander toestel kopen? Maar voor de bang for buck zal er weinig anders te vinden zijn wat zo goed gaat scoren.

Overigens, voor notificaties zijn er nog wat andere alternatieven, maar dan moet je wel gaan werken met apps als kwlp (betaald) https://forum.xda-develop...ification-screen-t3843037
Andere alternatieven kom je toch met TWRP te zitten, dus zal je hem wel moeten unlocken (https://mi-globe.com/miui...n-icons-for-notch-phones/). En als je hem dan toch unlockt, is het mogelijk beter om naar een recentere dev versie te gaan of custom ROM.
Thanks..

Verwacht je dat die problemen met vertraging toetsenbord en notificaties tzt worden opgelost door de developers? Is het iets software matig?

Ik heb het toestel op reis in India gekocht, ben daar nog, maar terugbrengen lijkt me lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaStar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 06:23:
[...]

Thanks..

Verwacht je dat die problemen met vertraging toetsenbord en notificaties tzt worden opgelost door de developers? Is het iets software matig?

Ik heb het toestel op reis in India gekocht, ben daar nog, maar terugbrengen lijkt me lastig.
Zie ook dit topic:http://en.miui.com/thread-4544956-1-1.html
Ze zijn er dus mee bezig. Zo zie ik regelmatig op het Telegram kanaal Pocoofficial, feedback hier van terugkomen. Veel van de feedback omtrent touch-lag lijkt van telefoons te komen die in India zijn geleverd. Ik kan lastig testen of het opgelost is in beta's of dev versies, want ik heb er zelf geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 21-11-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:47:
[...]

Zie ook dit topic:http://en.miui.com/thread-4544956-1-1.html
Ze zijn er dus mee bezig. Zo zie ik regelmatig op het Telegram kanaal Pocoofficial, feedback hier van terugkomen. Veel van de feedback omtrent touch-lag lijkt van telefoons te komen die in India zijn geleverd. Ik kan lastig testen of het opgelost is in beta's of dev versies, want ik heb er zelf geen last van.
Ahh. Die van mij komt ook uit India.

Heeft het nog zin dit ergens te melden of is het nu een kwestie van wachten op een volgende update ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaStar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:41:
[...]

Ahh. Die van mij komt ook uit India.

Heeft het nog zin dit ergens te melden of is het nu een kwestie van wachten op een volgende update ?
Het is een bekend probleem, dus melden mag altijd, maar zal niet nodig zijn lijkt mij, aangezien de developers er mee bezig zijn om het op te lossen. Houdt vooral het eerder vermelde topic in de gaten, want het kan zijn dat er al een dev versie uitkomt waar dit opgelost zou moeten zijn. Als je het dus heel vervelend vind, kan je dan over naar dev versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gijskluppels
Ik kan bij deze bevestigen dat Android Auto werkt met de EU ROM 8.11.15 zoals via XDA te downloaden. Vlekkeloos. Fijn :)

8.11.15 is dus gebaseerd op Android 9, dus ik doe de aanname dat zodra Android 9 stabiel wordt uitgerold, Android Auto definitief werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:16:
OTA voor de Global Stable 10.0.4.0 naar 10.0.6.0:
http://bigota.d.miui.com/...EJMIFH-c3100abf0f-8.1.zip
En volledig:
http://bigota.d.miui.com/...EJMIFH_c5f0857b02_8.1.zip
Is nog Android 8.1, changes zijn minor, dus alleen wat improvements
Changelog

System
Optimize Fingerprint recognition is more stable now
Restore Couldn't use keyboard in Quick apps

Lockscreen, Status Bar, Notification Bar
Optimize Theme options for battery percentage
Optimize Theme options for status bar icons
Restore Music widget didn't appear on the Lock screen in some cases
Restore Battery status of Bluetooth headphones wasn't shown in the status bar in some cases

Home screen
Add Home screen layout grid
Add Icon sizes can be changed now

Ik heb hem niet getest, zit op dev.
Thx. Geinstalleerd. In eerste instantie alleen wat icoontjes aangepast. Werkt verder prima.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix

3. Snelheid toestel

1) Sinds 15-09-2018 in bezit.
1b) Zeer zeker tevreden. Zowel op software als hardware vlak is het m.i. een prima telefoon (zeker voor die prijs). Heb hem een paar dagen gebruikt zonder glazen screenprotector en wel een paar kleine krasjes op het beeldscherm veroorzaakt (wat niet heel gek is omdat hij in dezelfde zak als mijn sleutelbos zat :P). Nu met screenprotector nergens meer last van). Ik moest wel erg wennen aan MIUI, zeker omdat ik van LineageOS kwam. Inmiddels kan ik MIUI wel waarderen, al zou ik een stock ervaring op deze telefoon ook niet heel erg vinden denk ik. Op dit moment zie ik nog geen reden tot rooten en flashen.
2) MIUI global stable met taal op Nederlands en regio op Duitsland. Ik heb hem even op India gezet en kreeg direct een hele hoop aan extra bloatware geinstalleerd... dat doe ik dan ook maar niet meer. Gelukkig is weer van regio wisselen een goede oplossing voor een redelijke debloat. Face unlock gebruik ik toch niet i.v.m. met de veiligheid, dus dat mis ik niet. Overigens vind ik de overgang naar MIUI 10 wel een enorme vooruitgang.
3) Supersnel (kom van een OPO, dus heb weinig ervaring met hedendaagse snelheden van Samsung o.i.d.)
4) Ook hier snel. Ik sluit bijna nooit een app zelf en ik ervaar bij het wisselen van apps geen (storende) vertraging.
5) Wildvine L1 mis ik zeker niet. Ik kijk niet heel vaak naar Netflix op mijn mobiel, maar de keren dat ik het kijk erger ik me niet aan de lagere resolutie. (Overigens heb ik er, ondanks de berichten van Xiaomi, een heel hard hoofd in dat ze dit OTA gaan oplossen. Zou natuurlijk welkom zijn, maar ik moet het maar zien). Scherm is prima, maar ook daar heb ik geen ervaring met een OLED scherm. Ik verwacht dat een OLED scherm nog vele malen beter is, maar die kwaliteit verwacht ik absoluut niet voor deze prijs. Enige wat ik irritant vind is dat de DND niet 'out of the box' goed werkt. Na tweaken heb ik dat wel zo gekregen dat ik er mee kan werken, maar dat is voor mij de eerste bug die ze aan mogen pakken.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Raznov schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:41:
[...]

Het is een bekend probleem, dus melden mag altijd, maar zal niet nodig zijn lijkt mij, aangezien de developers er mee bezig zijn om het op te lossen. Houdt vooral het eerder vermelde topic in de gaten, want het kan zijn dat er al een dev versie uitkomt waar dit opgelost zou moeten zijn. Als je het dus heel vervelend vind, kan je dan over naar dev versie.
Hoe moeilijk is het over te stappen naar de dev versie? Ik heb dat er wel voor over. Anders duurt misschien nog maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
MaStar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:45:
[...]

Hoe moeilijk is het over te stappen naar de dev versie? Ik heb dat er wel voor over. Anders duurt misschien nog maanden.
Dat kun je met het Xiaomi programma via de pc doen, Let wel, van stable naar weekly/developer gaat alleen met een full wipe

Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's