• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:44
sewer schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:40:
Ik heb ook een kleine annoyance die ik niet vind (in de settings, en ook niet in google).

Ik heb DND (do not disturb) aangezet tot 7:00. Maar ik krijg om 7:00 dan een geluidje van de telefoon, puur als aankondiging dat de DND afgelopen is. Ik zou graag dat geluidje willen onderdrukken, maar geen idee hoe :? Googlen op DND en miui is vrij lastig, want dan verzuip je in de threads dat DND bij mensen niet (goed) werkt :P
Precies dit stoort mij ook zo aan MIUI 10. Voorheen met MIUI 9 was die overgang gewoon stil, maar nu hebben ze er een notificatie geluidje aan gekoppeld.

Ik heb er een feedback ticket voor ingeschoten, maar helemaal niets meer op terug gehoord.
Als meer mensen zo'n zelfde ticket aanmaken dan komt het misschien wél op de radar bij Xiaomi...

Flickr

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
De clowns van miui hebben weer een nieuwe grap toegevoegd. Ipv memoryleaks etc te dichten krijg ik nu om de zoveel tijd een irritante popup van 'cleaner'. Uiteraard met annoying geluid en natuurlijk negeert het dnd want waarom zou je je nieuwe features testen..

Anyway iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Iemand overgestapt van een HTC 10 naar Pocophone, ervaringen, irritaties, photo kwaliteit, etc..? Wie kan mij helpen, quote aub. Thanks..!

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:04
NeoMe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:08:
Iemand overgestapt van een HTC 10 naar Pocophone, ervaringen, irritaties, photo kwaliteit, etc..? Wie kan mij helpen, quote aub. Thanks..!
Zoek even in dit topic en je kan tientallen gebruikerservaringen op allerlei vlakken vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Wren schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:10:
[...]
Zoek even in dit topic en je kan tientallen gebruikerservaringen op allerlei vlakken vinden.
Gedaan, was specifiek op zoek naar een HTC 10 user. Aangezien ik de X en de 8 hiervoor heb gehad dus al dik 7 jaar HTC gebruiker ben. Heb genoeg reviews gezien op YouTube over de telefoon zelf. Ben dus ook al een LCD scherm gewend.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 22-11-2018 10:24 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
NeoMe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:08:
Ik kom van een HTC 10 (die, na een duik in de WC, overleden is), en de mijne is onderweg, dus stay tuned! Ik kan je al wel zeggen dat ik er onmiddellijk LOS of een andere rom op zal zetten zodra de bootloader unlocked is. Mocht je stock-ervaringen willen, dan kan ik je dus alleen de eerste 72 uur van dienst zijn. ;)

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Upquark schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:42:
[...]
Ik kom van een HTC 10 (die, na een duik in de WC, overleden is), en de mijne is onderweg, dus stay tuned! Ik kan je al wel zeggen dat ik er onmiddellijk LOS of een andere rom op zal zetten zodra de bootloader unlocked is. Mocht je stock-ervaringen willen, dan kan ik je dus alleen de eerste 72 uur van dienst zijn. ;)
Laat je eerste indruk inderdaad maar even weten, ook de camera kwaliteit hoor ik graag of het een vooruitgang is.

• Bremg
Bremg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:43:
De clowns van miui hebben weer een nieuwe grap toegevoegd. Ipv memoryleaks etc te dichten krijg ik nu om de zoveel tijd een irritante popup van 'cleaner'. Uiteraard met annoying geluid en natuurlijk negeert het dnd want waarom zou je je nieuwe features testen..

Anyway iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Gevonden. Het is onderdeel van de app "security". Je kunt die ellende daar wel uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Bremg Waarom knal je er niet gewoon lekker LineageOS (oid) op als je MIUI zo haat?

Niet dat ik me kan vinden in je kritiek op MIUI, trouwens. Ik vraag me echt af waar je je telefoon vandaan hebt dat je zoveel bloatware en ads zegt te hebben; hier heb ik nooit last van gehad. Ik was in de eerste instantie ook van plan LineageOS te flashen maar MIUI is me zo goed bevallen dat ik voor Xiaomi.eu ben gegaan.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Compizfox schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 05:31:
@Bremg Waarom knal je er niet gewoon lekker LineageOS (oid) op als je MIUI zo haat?

Niet dat ik me kan vinden in je kritiek op MIUI, trouwens. Ik vraag me echt af waar je je telefoon vandaan hebt dat je zoveel bloatware en ads zegt te hebben; hier heb ik nooit last van gehad. Ik was in de eerste instantie ook van plan LineageOS te flashen maar MIUI is me zo goed bevallen dat ik voor Xiaomi.eu ben gegaan.
Als dat vanzelf zou gaan prima. Ik ben geen telefoon geek, sterker nog als het gewoon werkt dan boeit het me allemaal niks. Ik bel met mijn telefoon en lees zo af en toe het nieuws. Ik hoef geen 4 camera's en allerlei gimmicks. In andere woorden, ik had niet verwacht dat iemand zoals ik die heel beperkt gebruik maakt van een telefoon zoveel last moet hebben van een besturingssysteem. Overigens heb ik niks in de tweakers review gelezen over waarschuwingen voor MIUI waar IOS altijd als een voordeel wordt genoemd..

Ik heb dus helemaal geen zin om met custom roms etc bezig te gaan en dat zou ook niet nodig moeten zijn. Daarbij, is lineage os wel goed? Stock android was heerlijk, geen gezeik. Het liet me gewoon met rust en was geen wandelende advertentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Bremg op 23-11-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

Ik heb werkelijk nog geen enkele advertentie gezien eigenlijk sinds dat ik de telefoon heb (ongeveer 2 maanden). Ik ben eigenlijk heel tevreden over deze telefoon.

Enige nadeel wat ik had was met een gepolariseerde zonnebril, maar dat is na het aanbrengen van de screen protector ook opgelost.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Acid_Burn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:56:
Ik heb werkelijk nog geen enkele advertentie gezien eigenlijk sinds dat ik de telefoon heb (ongeveer 2 maanden). Ik ben eigenlijk heel tevreden over deze telefoon.

Enige nadeel wat ik had was met een gepolariseerde zonnebril, maar dat is na het aanbrengen van de screen protector ook opgelost.
Ik zie ze nu ook niet meer maar het was echt extreem. Ik heb vrijwel alle bloat apps van MIUI moeten blocken.
De reclame en de notificatie spam zijn mijn grootste frustratie. De hardware is helemaal prima. De telefoon is bloedsnel, de camera is prima etc etc. Enige minpuntje op dat vlak is dat de uitknop naast de volume knoppen zit.

Deze telefoon zonder ongewenste notificaties (getting there..) en een werkende DND zou echt heel fijn zijn.
In andere woorden als ze gewoon dat waardeloze miui droppen en stock android er op zetten is dit een geweldige telefoon. Maar naar alle waarschijnlijkheid kan de prijs zo laag zijn vanwege hun bloadware en advertentie spam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

Ik heb ook helemaal niets hoeven blocken. Eigenlijk alleen maar aan moeten geven dat bijv. whatsapp meldingen mag geven op het lockscreen. Heb jij em besteld bij aliexpress/bangood oid? Die van mij komt bij belsimpel vandaan. Misschien een andere versie van de rom zonder bloatware advertenties. MIUI heb ik verder ook geen problemen mee.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:34:
[...]

Overigens, voor notificaties zijn er nog wat andere alternatieven, maar dan moet je wel gaan werken met apps als kwlp (betaald) https://forum.xda-develop...ification-screen-t3843037
Ik wil hier wel voor betalen. Ik zie diverse kwlp in de app store. Welke moet ik hebben?

En dit geeft dan notificaties in bijvoorbeeld het lockscreen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
Bremg schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:05:
[...]

Daarbij, is lineage os wel goed? Stock android was heerlijk, geen gezeik. Het liet me gewoon met rust en was geen wandelende advertentie.
In dat geval is LineageOS precies wat je zoekt. Zou het zeker overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MaStar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:24:
[...]

Ik wil hier wel voor betalen. Ik zie diverse kwlp in de app store. Welke moet ik hebben?

En dit geeft dan notificaties in bijvoorbeeld het lockscreen? :)
Done. Alleen krijg ik een foutmelding om dat bestandje via de telefoon te downloaden. 'Unsupported file'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaStar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:13:
[...]

Done. Alleen krijg ik een foutmelding om dat bestandje via de telefoon te downloaden. 'Unsupported file'.
Heb je van de google drive het bestand als kwlp bestand gedownload?
Ik kan je verder ook niet heel veel verder helpen hier mee, want heb dit toen niet zelf geprobeerd. Toen ik mij echt begon te irriteren aan het gebrek aan notificaties heb ik twrp er op gezet en ben ik over gegaan op de Lineage OS Rom (en later weer door naar de EU Rom gegaan).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Raznov schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:11:
[...]

Heb je van de google drive het bestand als kwlp bestand gedownload?
Ik kan je verder ook niet heel veel verder helpen hier mee, want heb dit toen niet zelf geprobeerd. Toen ik mij echt begon te irriteren aan het gebrek aan notificaties heb ik twrp er op gezet en ben ik over gegaan op de Lineage OS Rom (en later weer door naar de EU Rom gegaan).
Done. Zie alleen de notificaties op het home screen. Liefst zie ik een pop up bijvoorbeeld als er een nieuw twitter bericht binnenkomt. Is dat mogelijk?

Verder zie ik de notificaties nog niet op het lock screen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb op de stock rom geen bloat gehad, en een collega van me ook niet.. ik heb het toestel via eglobal en hij via Belsimpel.

Wat ik wel gelezen heb is dat mensen die hem op de India regio hadden gezet, om facelock te activeren, ineens wel last kregen van spam.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik merk dat er een stuk minder geluid uitkomt op de Poco F1 wanneer ik de volume op max zet...
Hiervoor heb ik een S7 & S9 gehad, weet niet of niet normaal is?

Zelfde probleem met oortjes (ik gebruik er een van Xiaomi zelf)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 18:55

CIM

Eindelijk een LTT review met proces om LineageOS erop te zetten:
YouTube: The Ultimate Pixel 3 KILLER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Vandaag kwam de OTA voor de Global Stable 10.0.4.0 naar 10.0.6.0 uit zichzelf langs.
5 minuutjes rebooten en weer online, merk (nog) geen echte verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

dolledriesnl schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:00:
Vandaag kwam de OTA voor de Global Stable 10.0.4.0 naar 10.0.6.0 uit zichzelf langs.
5 minuutjes rebooten en weer online, merk (nog) geen echte verschillen.
Net ook de update geïnstalleerd maar het touchscreen lijkt nu wel beter te functioneren (op full screen met gestures). Merk ik vooral bij het typen en de gestures zelf.

Voor deze update had ik de onscreen knoppen omdat het gewoon niet soepel ging, hij leek niet elke aanslag te registreren waardoor het niet soepel werkte.

Voor de rest zie ik ook niks anders.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:42
Mijn knoppen zijn volledig van design veranderd, kan ik dit terugzetten naar de oude weergave?
psyy138 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:09:
[...]

Net ook de update geïnstalleerd maar het touchscreen lijkt nu wel beter te functioneren (op full screen met gestures). Merk ik vooral bij het typen en de gestures zelf.

Voor deze update had ik de onscreen knoppen omdat het gewoon niet soepel ging, hij leek niet elke aanslag te registreren waardoor het niet soepel werkte.

Voor de rest zie ik ook niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Lucky0wn schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:42:
Mijn knoppen zijn volledig van design veranderd, kan ik dit terugzetten naar de oude weergave?

[...]
Dat zag ik ook, lijkt meer op de pixel/pie knoppen.
Heb net even de instellingen doorgekeken maar ik kon niks vinden.

Maar ik gebruik toch de full-screen-gestures dus heb er geen last van en vind ze stiekem wel mooier/beter ;)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Lucky0wn schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:42:

[...]
Same here, vind ze echt kaklelijk, en de battery indicator is ook weer terug naar de lelijke batterij. Ik vond het vorige vormpje veel mooier.

PLUS, dat men in de update notes zegt dat notificaties nu ook in de notificatiebalk te zien moeten zijn en dat dit in te stellen valt per thema, maar ik kan hier helemaal niks over terugvinden. Erg teleurstellend. Al met al erg blij met de telefoon, maar het zou echt mooi zijn als ze een paar van die kleine zaken nog even aanpassen. Ik ben bijna klaar om te gaan rooten en Lineage te installeren. Ik heb begrepen dat de camera wordt geknepen omdat men niet wil dat de telefoon kwa camera concurreert met de flagship models van Xiaomi. Linus van LinusTechTips zei dat in zijn laatste update over de Pocophone, waarin hij ook laat zien hoe je Lineage erop zet.

Misschien dus tijd om over te gaan, want ik wil full potential!!

Iemand ervaringen met Lineage OS + de Google camera app op de Pocophone? Is er echt duidelijk verschil te merken kwa fotokwaliteit?

[ Voor 0% gewijzigd door Ohmarinus op 28-11-2018 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ohmarinus schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:37:
[...]
Same here, vind ze echt kaklelijk, en de battery indicator is ook weer terug naar de lelijke batterij. Ik vond het vorige vormpje veel mooier.

PLUS, dat men in de update notes zegt dat notificaties nu ook in de notificatiebalk te zien moeten zijn en dat dit in te stellen valt per thema, maar ik kan hier helemaal niks over terugvinden. Erg teleurstellend. Al met al erg blij met de telefoon, maar het zou echt mooi zijn als ze een paar van die kleine zaken nog even aanpassen. Ik ben bijna klaar om te gaan rooten en Lineage te installeren. Ik heb begrepen dat de camera wordt geknepen omdat men niet wil dat de telefoon kwa camera concurreert met de flagship models van Xiaomi. Linus van LinusTechTips zei dat in zijn laatste update over de Pocophone, waarin hij ook laat zien hoe je Lineage erop zet.

Iemand ervaringen met Lineage OS + de Google camera app op de Pocophone? Is er echt duidelijk verschil te merken kwa fotokwaliteit?
Op YouTube staan filmpjes van beide camera/toestellen, zeker verbetering. Kunt ze naast elkaar gebruiken, maar zou de Pixel 3 apk installeren. Waren met weinig licht, ineens een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:42
[...]

Batterij indicator kun je aanpassen onder weergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Lucky0wn schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:52:
[...]

Batterij indicator kun je aanpassen onder weergave :)
I know, maar de oude optie staat er niet bij. Nu hebben beide soorten dat lelijke batterijsilhouet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

10.0.6.0 heeft nog geen notificaties. Changelog is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qa2eahm.jpg

Voor notificaties zijn er op dit moment wat mods, anders kom je op unlocken en custom of beta roms terecht.

Niet Lineage OS, maar wel de Google Cam port, te vinden op https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130 op de laatste Xiaomi.eu ROM. Kwaliteit is beter, net even scherper op sommige foto's en vooral in een donkere omgeving zijn de foto's beter dan de standaard Miui cam. In de zelfde xda link staat ook een apk voor Oreo, zou je eens kunnen proberen?

Kunnen verder de wijzigingen mogelijk zitten in het thema? Wat gebeurt er zodra je deze opnieuw instelt?

[ Voor 43% gewijzigd door Raznov op 28-11-2018 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Wellicht ken je de meeste al, maar zeker handige tips.

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 29-11-2018 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Fijn dat de nieuwe update die knoppen onderin inkleurt, deze vielen voorheen telkens weg in de lichte achtergrond van oa Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het blokken van de data verzameling richting xiaomi.
Op mijn PiHole worden deze DNS requests uiteraard geblokt, maar zou mooi zijn als dit op android niveau kan.

/info
https://xiaomi.eu/communi...to-the-maintainers.43699/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ook hier de update geïnstalleerd en nog geen notificaties of verbetering van het toetsenbord. Hopelijk komt dat nog...

Notificaties is echt wel iets vreemds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
zie best veel reacties dat de "skin" niet al te best is. Maar kan je dan niet gewoon Nova launcher (of een ander) erop zetten en ben je van al die dingen af? of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Wel wat betreft je homescreen en de appdrawer, maar niet voor de instellingen, statusbar e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Welk toetsenbord gebruiken jullie eigenlijk? Vind het standaard Gboard toetsenbord wel fijn maar eigenlijk net iets te klein (ook na het aanpassen tot grootste formaat).

Mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld Swiftkey of Chrooma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

barzi schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:36:
Welk toetsenbord gebruiken jullie eigenlijk? Vind het standaard Gboard toetsenbord wel fijn maar eigenlijk net iets te klein (ook na het aanpassen tot grootste formaat).

Ik gebruikte altijd SwiftKey, maar sinds een jaartje nu over op Gboard. Ik verklein m juist omdat ik anders niet met 1 hand kan typen. Ik typ eigenlijk bijna alleen maar door te swipen/wordflowen of hoe je het ook wil noemen. Dat is echt de moeite waard om te leren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:36:

Ik gebruik al jaren Swiftkey. Vind de thema's fijn en type vrijwel altijd met 2 handen. Verder vind ik de voorspellingen bij Swiftkey net even wat beter en maak ik daardoor minder van fouten. Heb voor mijn werktelefoon gewoon Gboard en merk dat ik daar toch wat vaker in de fout ga. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens, bevalt het niet kan je altijd weer terug :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Dag heren,
Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen en direct te rooten en Lineage erop installeren maar heb echter nog een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

Gaat mijn bank app moeilijk doen na het rooten + lineage?

Ik heb begrepen dat Netflix niet op 1080p kan bekeken worden op het toestel, maar kan hij dan gewoon streamen op 1080p via de chromecast op tv?

Eens die lineage erop, krijg ik dan via OTA de stable versie ook of moet ik opnieuw installeren?

Met vriendelijke groeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Wat betreft Netflix: ja, je krijgt gewoon 1080p (of UHD bij een chromecast ultra) op je tv :)

Je telefoon streamt namelijk niet het beeld naar de chromecast, maar alleen meta-info welke episode er gestart moet worden en eventueel dat die op een bepaald tijdstip binnen die episode moet beginnen. Daarna connect de chromecast met Netflix om de stream op te halen, afhankelijk van de downloadsnelheid wordt er dan een resolutie gekozen.

De enige synchronisatie tussen je chromecast en telefoon is dan de positie waar je bent en geluidssterkte en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Laatst online: 06-09 23:06
Hartelijk dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeStef schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:54:
Dag heren,
Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen en direct te rooten en Lineage erop installeren maar heb echter nog een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

Ik heb begrepen dat Netflix niet op 1080p kan bekeken worden op het toestel, maar kan hij dan gewoon streamen op 1080p via de chromecast op tv?

Eens die lineage erop, krijg ik dan via OTA de stable versie ook of moet ik opnieuw installeren?

Geen idee bij welke bank je zit. Zelf zit ik bij ING en kan ik gewoon root gebruiken via Magisk. De ING app geeft geen melding over root en "niet toegestaan" of iets dergelijks.

Wat bedoel je met "Eens die lineage erop, krijg ik dan via OTA de stable versie ook of moet ik opnieuw installeren?"? Stable versie van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

LeStef schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:54:

ING en BUNQ geven geen problemen, de enige app die bij mij 9 vd 10x niet wou starten met een melding over root was de voip beller van RoutIT, I AM ... Waarom die daar in hemelsnaam een probleem van maken...

Ik ga er eens een ticket voor inschieten!

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Humor. Pocophone F1 komt heel goed uit deze grote camera test. Als runner up. Indrukwekkend: YouTube: The Blind Smartphone Camera Test 2018!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Iemand enig idee hoe ik een nummer uit mijn call list direct kan opslaan in contacts? Dat dit niet lijkt te kunnen vind ik echt bizar. Is dit weer een Miui dingetje? Ik meen mij te kunnen herinneren dat dit met stock android gewoon kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Bremg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:45:
Iemand enig idee hoe ik een nummer uit mijn call list direct kan opslaan in contacts? Dat dit niet lijkt te kunnen vind ik echt bizar. Is dit weer een Miui dingetje? Ik meen mij te kunnen herinneren dat dit met stock android gewoon kon..
Op het hoek tekentje naast het nummer drukken, dan kom je in een nieuw scherm en dan kan je het nummer opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Weet iemand hoe ik ios theme erop zet? Of werkt dat niet op de poco zoals dat op xiaomi zo makkelijk werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Janet_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 02:16:
[...]

Op het hoek tekentje naast het nummer drukken, dan kom je in een nieuw scherm en dan kan je het nummer opslaan
Lekker scheel van mij, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Weet iemand waar ik een opstart pincode kan instellen op de Pocophone. Kan het in de menu's niet vinden, en Google weet ook geen raad.

Heb het nodig om op de bedrijfsportal te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gebruiken jullie de standaard MIUI bellen en contacts app?

Ik had deze uitgeschakeld en google contacts geïnstalleerd maar ik merk nu dat ik een bel app mis. Of is de MIUI versie zo verkeerd nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de standaard bellen en contacts app.

Niet heel verkeerd, het doet T9 voor het snel zoeken van contacts, inclusief fuzzy search, dus voor een contact "Jan Boersen" kun je 5263 typen om hem te selecteren (5 voor de "J", 263 voor "Boe")

Verder integreert het prima met Google en Outlook, als je net als ik je telefoon ook voor werk gebruikt en weinig zin hebt om alles in je Mi Account op te slaan.

Enige wat ik een beetje mis is de "Who's calling" functie van de de Google app, die als bedrijven bellen waarvan het nummer bij Google bekend is, de bedrijfsnaam in het scherm laat zien ipv een kaal nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

*knip*. Dit betreft een bericht over custom roms en hoort dus thuis in: psyy138 in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's", netzoals je andere bericht.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 06-12-2018 17:05 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
NeoMe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:25:
[...]

Laat je eerste indruk inderdaad maar even weten, ook de camera kwaliteit hoor ik graag of het een vooruitgang is.
Eerste indruk: telefoon is súpersnel! En vervolgens: wat een bagger is dat MIUI. Ik moet het er nog tot zaterdag mee uitzingen, daarna gaat er een fatsoenlijke rom op. Uiteraard al wel gelijk Nova Launcher erop gezet, maar dan nog.

Camera heb ik nog niet getest. Als ik iets voor je kan proberen, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Upquark schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:37:
[...]
Eerste indruk: telefoon is súpersnel! En vervolgens: wat een bagger is dat MIUI. Ik moet het er nog tot zaterdag mee uitzingen, daarna gaat er een fatsoenlijke rom op. Uiteraard al wel gelijk Nova Launcher erop gezet, maar dan nog.

Camera heb ik nog niet getest. Als ik iets voor je kan proberen, laat maar weten.
Bedankt man, maar ik ga hem ook verkopen, heb hem in de folie gelaten. Heb een S9 op de kop getikt en ga die gebruiken na 7 jaar HTC's. Ik lees wel overal dat het echt een topper is, ik zou best wel kunnen wennen aan MIUI, maar ga voor de allrounder.

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 06-12-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Upquark schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:37:
[...]

Ik ben juist bijzonder verrast. Telefoon is inderdaad supersnel, voelt heel degelijk aan en de batterij lijkt geweldig te zijn (maar lastig oordelen na 24 uur). Heb ook totaal geen problemen met MIUI, welke problemen heb je hiermee? Geen reclames of vervelende notificaties zoals ik hier weleens las. Wellicht kost het even tijd om door de vele mogelijke instellingen te bladeren, maar dat is juist wel prettig dat je zoveel kunt customizen. Wel direct geupdate naar 10.0.6.0, weet niet welke versie jij draait? Het enige waar ik echt aan moet wennen is de lengte van de telefoon.

Maar ik kom van een trage nexus 5 met een batterij die het een paar uur volhieldt, waarschijnlijk zou elke telefoon als een upgrade aanvoelen. Maar dit voelt zeker niet aan als een €260 telefoon, eerder het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Ik wil in elk geval van die notch af. En verder b.v. de klok in het midden van de statusbar, de volgorde van de navigation bar knoppen aanpassen, en meer van dat soort aanpassinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Upquark schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:57:
Ik wil in elk geval van die notch af. En verder b.v. de klok in het midden van de statusbar, de volgorde van de navigation bar knoppen aanpassen, en meer van dat soort aanpassinkjes.
Navigation bar kun je mirroren, dus dan zit back links ipv rechts, zelf ben ik voor full screen modus gegaan waar navigation bar compleet weg is en je alleen met gestures werkt (net als op iPhone).

Die notch.. tja, die zet er nou eenmaal, kun je wel verbergen door de zijkanten zwart te maken, is ook een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 01:10
Als je met opstart pincode de pincode van je simkaart(en) bedoelt, heb ik ook even moeten achter zoeken: "instellingen", onder hoofding 'systeem & apparaat' op "aanvullende instellingen" klikken, dan "Privacy", onder hoofding 'simlock' kan je op de simkaarten klikken en de pincode uitschakelen of wijzigen.
vogels schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:43:
Weet iemand waar ik een opstart pincode kan instellen op de Pocophone. Kan het in de menu's niet vinden, en Google weet ook geen raad.

Heb het nodig om op de bedrijfsportal te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stwijnstra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Hoe krijg ik mijn exchange (@live.nl) agenda zichtbaar op mijn pocophone f1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
stwijnstra schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:36:
Hoe krijg ik mijn exchange (@live.nl) agenda zichtbaar op mijn pocophone f1?
Open GMAIL > klik op het 'Hambuger menu' links boven > direct naast je mailadres staat een pijltje naar beneden > Klik op accounts beheren > klik op account toevoegen > doorloop de stappen :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanderw
  • Laatst online: 06:46
Hammetje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:02:
[...]

Open GMAIL > klik op het 'Hambuger menu' links boven > direct naast je mailadres staat een pijltje naar beneden > Klik op accounts beheren > klik op account toevoegen > doorloop de stappen :).
Tnx, hier was ik ook al tijden naar opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ik ben ook zeer verrast door MIUI.
Hiervoor bijna 4 jaar een Nexus 5 gehad met custom roms en had verwacht ook op de Pocophone snel een custom rom te zetten.
Maar eigenlijk bevalt MIUI mij wel.
Alles werkt vlekkeloos.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Upquark schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:57:
De notch kan je verbergen en de navigatie balk kan je omdraaien. Of bedoel je dat niet?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fulgore schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:22:
[...]

De notch kan je verbergen en de navigatie balk kan je omdraaien. Of bedoel je dat niet?
Ik lees het alsof upquark waarschijnlijk van een stock android achtig iets af komt en nu voor het eerst in miui zit. Dus de notch helemaal weg 3n de navigatiebalk er onder. Ik moet zelf zeggen dat de bèta mij eigenlijk wel genoeg geeft wat ik wil hebben en wat ik ook van lineage of cm gewend was. Wel ontbreken er wat tweaks en ziet het er anders uit, maar er zijn genoeg custom roms te vinden dus er zal vast wel iets aansluiten. Begrijp echter niet helemaal wat sommige hier tegen miui hebben, ja het ziet er anders uit, ja de standaard launcher is wennen (alhoewel de poco launcher alweer meer stock is tov de voorgaande miui launchers). Je hebt wat andere icoontje etc (alhoewel ik dat dan weer met nova launcher op los), maar zo vreselijk is het nou ook weer niet. Ik heb touchwiz en sense bende gezien die er werkelijk niet uit zag en het geheel vertraagde als dikke... Nou goed je begrijpt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Laatst online: 11-09 19:04
Toestel eindelijk ook binnen en blij mee! Ik kan alleen niet met alle openbare wifi netwerken verbinden. Het maken van een connectie gaat goed, maar er komt daarna geen pop-up (pagina waarbij ik akkoord moet gaan met voorwaarden en daarna verbinding met het internet heb). Iemand een oplossing hiervoor? Gaat bij verschillende wifi netwerken mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Mother_lepard schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:38:
Toestel eindelijk ook binnen en blij mee! Ik kan alleen niet met openbare wifi netwerken verbinden. Het maken van een connectie gaat goed, maar er komt daarna geen pop-up (pagina waarbij ik akkoord moet gaan met voorwaarden en daarna verbinding met het internet heb). Iemand een oplossing hiervoor? Gaat bij verschillende wifi netwerken mis.
Zeker weten dat je lang genoeg wacht? Ik heb afgelopen weken meerdere malen met openbare WiFi spots internet gehad, soms inderdaad een seconde of 10 wachten voor de inlogportal naar voren kwam. Werkte daarna zoals je zou verwachten.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Hammetje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:09:
[...]

Zeker weten dat je lang genoeg wacht? Ik heb afgelopen weken meerdere malen met openbare WiFi spots internet gehad, soms inderdaad een seconde of 10 wachten voor de inlogportal naar voren kwam. Werkte daarna zoals je zou verwachten.
Ja, na minuten nog geen portal. Via browser, na het nvullen willekeurige website, ook geen portal. Gaat bij veel wifi hotspots wel goed, bij sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Mother_lepard schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:14:
[...]

Ja, na minuten nog geen portal. Via browser, na het nvullen willekeurige website, ook geen portal. Gaat bij veel wifi hotspots wel goed, bij sommige niet.
Je moet in je WiFi netwerken scherm blijven. De browser opent dan binnen je 'instellingen'. Gekke manier inderdaad, maar werkt wel. Dus, verbinding maken - in dat scherm blijven tot pop up komt, voorwaarden accepteren en dan je eigen browser/ schermen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Hammetje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:58:
[...]

Je moet in je WiFi netwerken scherm blijven. De browser opent dan binnen je 'instellingen'. Gekke manier inderdaad, maar werkt wel. Dus, verbinding maken - in dat scherm blijven tot pop up komt, voorwaarden accepteren en dan je eigen browser/ schermen openen.
Ja klopt, vaak werkt dat, maar omdat er geen pop-up kwam probeerde ik het via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
Voor mijn schoonmoeder heb ik de de Pocophone besteld en inmiddels binnen. Voorheen zette ik altijd de EU rom voor haar erop, zodat ze ook de NL taal erop had. Nu zie ik dat de NL taal al op de originele rom staat. Is er nog toegevoegde waarde om alsnog de EU rom erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
fulgore schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:22:
[...]

Dank, heb beide instellingen ondertussen gevonden. Het begint er een beetje op te lijken onderhand. Maar ja, zonder notificatie-icoontjes in de statusbalk is MIUI sowieso een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
ouwereus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:55:
Voor mijn schoonmoeder heb ik de de Pocophone besteld en inmiddels binnen. Voorheen zette ik altijd de EU rom voor haar erop, zodat ze ook de NL taal erop had. Nu zie ik dat de NL taal al op de originele rom staat. Is er nog toegevoegde waarde om alsnog de EU rom erop te zetten?
Die vraag kan je beter hier stellen:
[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's

Is daar trouwens al voorbij gekomen met meerdere meningen/ bevindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Laatst online: 10-09 12:00
Hammetje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:09:
[...]

Die vraag kan je beter hier stellen:
[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's

Is daar trouwens al voorbij gekomen met meerdere meningen/ bevindingen.
Je kan de vraag ook anders lezen, meer in de context als: "mis je iets aan de originele rom met NL-taal?" Dan past-ie keurig in dit (ervarings-)topic ;)

Zal een persoonlijke kwestie zijn, en ik persoonlijk mis niks... even wennen aan de notificaties, maar daar kan ik goed mee leven.
Draai ook geen nova-laucher ofzo... gewoon alles gesorteerd in mapjes op het 'hoofdscherm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
dolledriesnl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:12:
[...]

Je kan de vraag ook anders lezen, meer in de context als: "mis je iets aan de originele rom met NL-taal?" Dan past-ie keurig in dit (ervarings-)topic ;)

Zal een persoonlijke kwestie zijn, en ik persoonlijk mis niks... even wennen aan de notificaties, maar daar kan ik goed mee leven.
Draai ook geen nova-laucher ofzo... gewoon alles gesorteerd in mapjes op het 'hoofdscherm'.
Eens, maar dan zou je alsnog beter in het custom ROM topic terecht kunnen - die tweakers zijn al overgestapt en hebben daar natuurlijk hun redenen voor.

Het enige wat ik nu 'mis' is een goedwerkende Android Auto. Deze werkt wel, maar is behoorlijk buggy. Dat zou opgelost moeten zijn met de Pie update die deze maand uit zou moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ouwereus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:55:
De EU Rom is over het algemeen iets cleaner voor wat betreft bloatware en zou iets schoner moeten zijn voor wat betreft achtergrond processen. Dat zijn eigenlijk de voornaamste redenen, want zoals je al meld, voor de NL taal hoef je niet meer over te gaan. Sowieso heb je (als je gaat proberen te unlocken) 72 uur om nog te kijken of je de schoonmoeder de Global Rom iets vind.
Zelf ben ik over gestapt vanwege het bovenstaande en draai ik de weekly beta (mede omdat deze Android P is en dus Android Auto laat werken én de notificaties "normaal" weer gegeven kunnen worden). Of dit voor jou ook redenen zijn moet je dus zelf beslissen (of even overleggen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
vtrke schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:21:
Als je met opstart pincode de pincode van je simkaart(en) bedoelt, heb ik ook even moeten achter zoeken: "instellingen", onder hoofding 'systeem & apparaat' op "aanvullende instellingen" klikken, dan "Privacy", onder hoofding 'simlock' kan je op de simkaarten klikken en de pincode uitschakelen of wijzigen.

[...]
bedoelde niet de sim kaart pincode maar een pincode voordat hij android doorstart. het bleek dat die optie in de 3e update pas zat, dus dat verklaard dat ik het in het menu eerst niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

HubD1 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:44:
Ik heb zelf een OnePlus 5T en mijn vrouw sinds kort een Pocophone. Als je ze naast elkaar beet hebt is de pocophone een net zo grote, maar iets zwaardere (grotere accu?) telefoon. Voelt tot mijn verbazing erg degelijk aan en is een mooie telefoon om te zien, ook de achterkant. De camera is verrassend goed, daar twijfelde ik een beetje over. Zeker buiten komen er prachtige plaatjes uit en binnen valt het ook echt niet tegen.
Als ik nu zelf een telefoon zou moeten zou deze erg hoog op mijn lijstje staan.
Als je moet kiezen tussen deze twee toestellen welke zou je dan kiezen?

Ik heb nu een Samsung S6 Edge (32GB) en ik merk dat ik teveel gebruik maak van mijn telefoon. Ik loop telkens er tegenaan dat mijn telefoon langzaam wordt, waarschijnlijk omdat het geheugen altijd redelijk vol is (gemiddeld heeft hij maar 500~700mb vrij van de 3GB terwijl ik het toestel dan niet gebruik. Geen onnodige rommel geïnstalleerd). Ik draai al een custom rom wat iets heeft geholpen maar het is eigenlijk niet voldoende. Nu heb ik 2 opties: Ik kan een OnePlus 5 (8GB / 128GB) overnemen van iemand voor ~220 euro of ik koop een nieuwe Pocophone F1 (6GB / 64GB) voor ~265 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:41
Markos schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:53:
[...]
Nu heb ik 2 opties: Ik kan een OnePlus 5 (8GB / 128GB) overnemen van iemand voor ~220 euro of ik koop een nieuwe Pocophone F1 (6GB / 64GB) voor ~265 euro.
Ik zou in dat geval voor de Pocophone gaan, die is nieuw en dan heb je geen ellende van een ander. Ik gok dat de accuduur en de camera van de Pocophone beter zijn. Materiaalgebruik is theoretisch iets minder, maar in de praktijk valt dat wel mee.
Een nieuwe 5t voor dat geld zou iets meer twijfel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

HubD1 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:43:
[...]

Ik zou in dat geval voor de Pocophone gaan, die is nieuw en dan heb je geen ellende van een ander. Ik gok dat de accuduur en de camera van de Pocophone beter zijn. Materiaalgebruik is theoretisch iets minder, maar in de praktijk valt dat wel mee.
Een nieuwe 5t voor dat geld zou iets meer twijfel geven.
De 5 en 5T zijn vrijwel gelijk? Volgens mij verschillen alleen het scherm en 2e camera

Ik twijfel vooral vanwege 8GB ipv 6GB en als pluspunt het Amoled scherm. Weet je toevallig hoe lang beide telefoons met de accu doen? De Pocophone heeft 4000mAh t.o.v. 3300mAh maar i.c.m. het Amoled scherm gaat hij misschien toch langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:41
5t heeft de scanner voor de vingers achterop, net als de Pocophone. De gezichtsherkenning van de Pocophone werkt sneller en ook in het donker.
Naar mijn idee gaat de Pocophone wat langer mee, maar het gebruik is ook wat anders, dus moeilijk te zeggen. Maar is zeker een stukje beter tot nu toe.
De Android versie is wat 'kaler' bij de oneplus, dat is het grote voordeel.
6gb en 8gb is allebei voldoende, ga je weinig van merken. Dan is het uitbreidbaar geheugen misschien wel in het voordeel van de Pocophone.
Maar nogmaals, moest ik nu kopen, dan ging het tussen oneplus 6t en de Pocophone en dan maakte de Pocophone gezien de prijs een grote kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Markos schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:54:
[...]

De 5 en 5T zijn vrijwel gelijk? Volgens mij verschillen alleen het scherm en 2e camera

Ik twijfel vooral vanwege 8GB ipv 6GB en als pluspunt het Amoled scherm. Weet je toevallig hoe lang beide telefoons met de accu doen? De Pocophone heeft 4000mAh t.o.v. 3300mAh maar i.c.m. het Amoled scherm gaat hij misschien toch langer mee?
Ik heb de Oneplus 5t gehad, nu heb ik de Pocophone. De oneplus beviel uitstekend, net zoals de software. Face unlock werkt vergelijkbaar. De grotere accu in de Pocophone vind ik wel echt een voordeel, net zoals de plastic achterkant - mijn OnePlus 5t had nogal de neiging snel krasjes te krijgen.

Ik gebruik nu de Pocophone met MUIU en moet zeggen dat de boel an sich prima werkt, al vond ik de software van de OnePlus fijner werken. Ik zit zelf sterk te twijfelen tussen het flashen van Lineage OS of het wachten om Android 9 met MIUI. Als jij durft te flashen in het geval je MIUI niets vindt, zou ik je de Pocophone van harte aanbevelen over de OnePlus. Wil je de telefoon stock blijven gebruiken, dan zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar een OnePlus 5(t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 16:46
Al paar dagen tevreden gebruiker van de Pocophone, hoewel het volgende mij toch lichtjes begint te irriteren.
Ik maak gebruik van de alarm app "Alarmdroid" en in MIUI (10 EU rom, stable) zijn volgende instellingen aangepast:

- autostart: ingeschakeld
- notificaties voor locked screen en statusbar: ingeschakeld
- batterysaver voor deze app: uitgeschakeld

Wanneer ik als test bv een alarm 10min later laat afgaan werkt alles.
- overzicht van actief alarm in de statusbar (ingesteld dat deze altijd zichtbaar is)
- bij afgaan een notificatie op het locked scherm

Echter na xx tijd (geen idee wanneer precies) lijkt de applicatie afgesloten. Geen melding meer in de statusbar en ingestelde alarmen werken niet.

Kortom, iets zorgt ervoor dat die app afgesloten wordt, maar geen idee wat of hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 17:23
C-dude schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:14:
Al paar dagen tevreden gebruiker van de Pocophone, hoewel het volgende mij toch lichtjes begint te irriteren.
Ik maak gebruik van de alarm app "Alarmdroid" en in MIUI (10 EU rom, stable) zijn volgende instellingen aangepast:

- autostart: ingeschakeld
- notificaties voor locked screen en statusbar: ingeschakeld
- batterysaver voor deze app: uitgeschakeld

Wanneer ik als test bv een alarm 10min later laat afgaan werkt alles.
- overzicht van actief alarm in de statusbar (ingesteld dat deze altijd zichtbaar is)
- bij afgaan een notificatie op het locked scherm

Echter na xx tijd (geen idee wanneer precies) lijkt de applicatie afgesloten. Geen melding meer in de statusbar en ingestelde alarmen werken niet.

Kortom, iets zorgt ervoor dat die app afgesloten wordt, maar geen idee wat of hoe..
Hmm... vreemd. Kun je proberen de app te 'locken' in het geheugen? Vanaf je home screen:
Vierkantje (zodat je bij je apps in je cach uitkomt)->lang tippen op de app zodat er 3 opties verschijnen. Een slotje (wat vaak niet dicht zit en aangeeft dat de app niet gelocked is), de optie voor splitscreen en een hexagon om bij de app instellingen te komen. Als je dat app zo locked, werkt het dan wel?

edit: Je geeft het niet aan in je post, maar ik neem aan dat je bij de app instellingen al de andere meldingen/notificaties ook hebt toegestaan?

[ Voor 5% gewijzigd door LightPhoenix op 10-12-2018 12:09 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
App locken zal ik eens proberen, bedankt!
Je geeft het niet aan in je post, maar ik neem aan dat je bij de app instellingen al de andere meldingen/notificaties ook hebt toegestaan?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Na een dagen, erg tevreden over het toestel. Enige minpuntje is een dode pixel (alleen zwart) in het scherm, maar om hem daarvoor terug te sturen naar China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Ik zit nog steeds in twijfel om deze telefoon aan te schaffen, wat ik belangrijk vind is snelheid, dual sim, een ok camera en Android Auto. Dat laatste is, begrijp ik iets waarvoor je of nog op een update naar Android 9 moet wachten, of moet rooten en andere software installeren. Als dat punt nou is verholpen, dan is dit volgens mij nog steeds de beste telefoon voor dit geld.

Anders ga ik maar voor een toestel met Android One...

What's in the case?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
https://www.xda-developer...table-android-pie-update/

Android P stable is dus incoming! Ik heb zelf nog niet getest met de Pocophone van mijn vrouw (welke stock is) of ik een OTA binnen krijg, maar hij zou er dus aan moeten komen. Android P zou dan dus ook Android Auto zonder problemen moeten ondersteunen (alhoewel mijn ervaring tot nu beter is met Lineage OS en Android Auto, maar onder Miui werkt het wel redelijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TJ59jhdy2H4dVZmnIQyX0YEI/medium.png

Notificaties moeten hiermee overigens voor een paar sec in beeld blijven zodra ze binnen komen / je het apparaat ontgrendeld (en zullen daarna verdwijnen).

[ Voor 26% gewijzigd door Raznov op 11-12-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 15:21
Raznov schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:34:
https://www.xda-developer...table-android-pie-update/

Android P stable is dus incoming! Ik heb zelf nog niet getest met de Pocophone van mijn vrouw (welke stock is) of ik een OTA binnen krijg, maar hij zou er dus aan moeten komen. Android P zou dan dus ook Android Auto zonder problemen moeten ondersteunen (alhoewel mijn ervaring tot nu beter is met Lineage OS en Android Auto, maar onder Miui werkt het wel redelijk).

[Afbeelding]

Notificaties moeten hiermee overigens voor een paar sec in beeld blijven zodra ze binnen komen / je het apparaat ontgrendeld (en zullen daarna verdwijnen).
Ik kreeg wel een pushmelding dat de update beschikbaar was, maar toen ik erop klikte stond er in de updater: 'No updates available' (10.0.6.0 | Stable). Door Xiaomi teruggetrokken misschien?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiBe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:37:
[...]

Ik kreeg wel een pushmelding dat de update beschikbaar was, maar toen ik erop klikte stond er in de updater: 'No updates available' (10.0.6.0 | Stable). Door Xiaomi teruggetrokken misschien?
Dit heb ik ook wel eens gehad, kan zijn dat er wat delay in zit, want toen ik hem een paar uurtjes laten controleerde werkte het toen wel 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-dude
C-dude schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:56:
App locken zal ik eens proberen, bedankt!

[...]

Klopt.
Heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Linkje direct naar Android 9 update:
https://bigota.d.miui.com...EJMIFI_f05771189d_9.0.zip

Net geïnstalleerd, duurde minuut of 5. Ik ben benieuwd, morgen Android auto maar testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammetje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:50:
Linkje direct naar Android 9 update:
https://bigota.d.miui.com...EJMIFI_f05771189d_9.0.zip

Net geïnstalleerd, duurde minuut of 5. Ik ben benieuwd, morgen Android auto maar testen.
Hoe is het met de tochscreen na de update? Geen lag meer bij typen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:27:
[...]

Hoe is het met de tochscreen na de update? Geen lag meer bij typen?
Had ik al geen last van/ vond ik niet storend, dus ben helaas weinig van betekenis voor je in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANSAD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 12:56
MiBe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:37:
[...]

Bij mij was de update ook niet beschikbaar, gewoon op downloaden gedrukt en toen ging hij toch de update binenhalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Ik kon het niet laten... Toch even naar de auto gelopen. Ik kan bevestigen dat de problemen met Android auto zijn opgelost; deze werkt weer naar behoren. Een uitzondering; Spotify werkte nog niet, maar dat heb ik bij andere toestellen ook wel eens gehad.

Ik heb daarnaast ook van Android auto 3.58 geïnstalleerd. Samen met Android 9 werkt dat dus prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vogels
Gebruik de Pocophone nu een week en hij bevalt prima. Enige minpuntje voor mij is de grote, komend van een Oneplus X is hij wel een maatje groter. Groot pluspunt is de accuduur doe er met gemak twee dagen mee.

Leuk dingetje om wellicht te melden voor mensen die twijfelen over de 64 of 128gb variant. De "lifehack" om twee simkaarten + een SD kaart te gebruiken werkt ook in de Pocophone (had dit ook in de Oneplus).

Voorbeeld:
YouTube: Amazing LifeHack - Dual Sim and MicroSD card working Same time (simu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Ik heb een vreemd fenomeen bij Whatsapp. Als ik een foto via whatsapp maak dan lijkt de preview ingezoomd. Neem je dan de foto dan is het resultaat meer uitgezoomd.
Bij mijn redmi note 5 pro is het what you see is what you will get wat ik normaal vind.
Kan iemand dat eens testen met zijn Poco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 15:21
FRANSAD schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:40:
[...]

Bij mij was de update ook niet beschikbaar, gewoon op downloaden gedrukt en toen ging hij toch de update binenhalen
Bij mij ging hij daarmee de 'update' naar mijn huidige versie binnenhalen, niet de nieuwe versie die hij in de pushmelding noemde :p
vogels schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:07:
Leuk dingetje om wellicht te melden voor mensen die twijfelen over de 64 of 128gb variant. De "lifehack" om twee simkaarten + een SD kaart te gebruiken werkt ook in de Pocophone (had dit ook in de Oneplus).
Ik snap überhaupt niet dat mensen zouden twijfelen, de meerprijs voor de 128GB-versie is dermate klein dat ik de 64 nooit heb overwogen. Een SD-kaart is aanzienlijk trager en als je die prijs erbij optelt kom je al aardig in de buurt van de 128. Daarnaast zal een 64GB model later veel minder goed verkoopbaar zijn. Wat mij betreft een no brainer :)

[ Voor 47% gewijzigd door MiBe op 11-12-2018 23:04 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricdePeerik
  • Laatst online: 10-09 10:01
Via mijn werkgever wil ik een NFC simkaart regelen waardoor ik toch nog wat NFC functionaliteit kan hebben. Ik lees wat wisselende verhalen. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft.
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's