Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:42
De update geïnstalleerd en nu mis ik bij het belregister de tijd waarop iemand gebeld heeft. Dit was eerst ook en bij de afgelopen update hersteld. Is er een manier om dit terug te krijgen?

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-02 21:19
MiBe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:00:
[...]

Bij mij ging hij daarmee de 'update' naar mijn huidige versie binnenhalen, niet de nieuwe versie die hij in de pushmelding noemde :p

[...]
Same here, toen ik dat ooit deed werd mijn telefoon gedowngrade en was mijn hele music library naar zijn grootje.

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-02 22:01
Hammetje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:50:
Linkje direct naar Android 9 update:
https://bigota.d.miui.com...EJMIFI_f05771189d_9.0.zip

Net geïnstalleerd, duurde minuut of 5. Ik ben benieuwd, morgen Android auto maar testen.
Thanks voor de link! Heb hem gisteravond geinstalleerd en alles lijkt goed te werken op deze twee punten na:

- De notch kan ik niet meer "verwijderen"? Die gehele functionaliteit lijkt te zijn verdwenen in de instellingen, hebben jullie dit ook of al een oplossing voor gevonden?
- Android Auto werkt goed, zeker via Google Maps. Als ik via Waze rij, wat eigenlijk mijn voorkeur heeft, krijgt hij in eerste instantie wel een gps-fix om deze na een minuut weer te verliezen. Zodoende is navigeren via Waze wel lastig ;) Hebben jullie dit ook?

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-02 22:16
Ebbao schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:02:
[...]

Thanks voor de link! Heb hem gisteravond geinstalleerd en alles lijkt goed te werken op deze twee punten na:

- De notch kan ik niet meer "verwijderen"? Die gehele functionaliteit lijkt te zijn verdwenen in de instellingen, hebben jullie dit ook of al een oplossing voor gevonden?
- Android Auto werkt goed, zeker via Google Maps. Als ik via Waze rij, wat eigenlijk mijn voorkeur heeft, krijgt hij in eerste instantie wel een gps-fix om deze na een minuut weer te verliezen. Zodoende is navigeren via Waze wel lastig ;) Hebben jullie dit ook?
Notch kan niet uit bij Pie .. voorlopig.
Voor waze bij Android Auto te gebruiken moet je die MIUI power saver afzetten voor waze zelf ... anders wordt volgens mij de gps receiver afgezet tijd het gebruik in Android Auto. Pittig detail : Blijkbaar wordt de GPS module van de auto gebruikt (als die erin zit) voor Google maps.

Nu mijn Poco F1 blijkt defect te zijn vermits niemand reageert op mijn whatsapp foto issue, ook niet op telegram, en zal ik die terug moeten opsturen. Pijnlijke zaak en kijk er niet naar uit.
De redmi note 5 pro doet het perfect dus die kan ik dan voorlopig blijven gebruiken.

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:07
Luke-san schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:51:
Ik heb een vreemd fenomeen bij Whatsapp. Als ik een foto via whatsapp maak dan lijkt de preview ingezoomd. Neem je dan de foto dan is het resultaat meer uitgezoomd.
Bij mijn redmi note 5 pro is het what you see is what you will get wat ik normaal vind.
Kan iemand dat eens testen met zijn Poco?
In- en uitzoomen al geprobeerd met 2 vingers?

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:28

psyy138

blackbulls.nl

Hammetje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:50:
Linkje direct naar Android 9 update:

Net geïnstalleerd, duurde minuut of 5. Ik ben benieuwd, morgen Android auto maar testen.
Thanks, net ook maar handmatig geïnstalleerd.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• LightPhoenix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:43
Luke-san schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:
[...]

Voor waze bij Android Auto te gebruiken moet je die MIUI power saver afzetten voor waze zelf ... anders wordt volgens mij de gps receiver afgezet tijd het gebruik in Android Auto. Pittig detail : Blijkbaar wordt de GPS module van de auto gebruikt (als die erin zit) voor Google maps.

Nu mijn Poco F1 blijkt defect te zijn vermits niemand reageert op mijn whatsapp foto issue, ook niet op telegram, en zal ik die terug moeten opsturen. Pijnlijke zaak en kijk er niet naar uit.
De redmi note 5 pro doet het perfect dus die kan ik dan voorlopig blijven gebruiken.
Ik heb er in Whatsapp geen last van, wel bij het gewoon foto maken met de de app van Xiaomi. Maar dat had ik ook op mijn OPO met Cyanogen en later met Lineage. De Samsung van mijn vrouw heeft hetzelfde... lijkt me stug dat het een defect is.

• Luke-san
Mother_lepard schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:21:
[...]

In- en uitzoomen al geprobeerd met 2 vingers?
Yup, staat uitgezoomd. Heb er even met de screenrecorder een opname van gemaakt

YouTube: Screenrecorder 2018 12 11 23 04 02 221

• Largamelion
  • Nu online
Luke-san schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:42:
[...]

Yup, staat uitgezoomd. Heb er even met de screenrecorder een opname van gemaakt

YouTube: Screenrecorder 2018 12 11 23 04 02 221
Je kan toch ook gewoon een foto nemen met de camera app en dan delen via WA, maakt toch niet zoveel uit? Ik zou er in ieder geval mijn toestel niet voor terugsturen (naar China?), lijkt me ook helemaal geen HW issue maar een SW probleem.

• Luke-san
Largamelion schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:00:
[...]
Je kan toch ook gewoon een foto nemen met de camera app en dan delen via WA, maakt toch niet zoveel uit? Ik zou er in ieder geval mijn toestel niet voor terugsturen (naar China?), lijkt me ook helemaal geen HW issue maar een SW probleem.
Ik ga in de veronderstelling dat wanneer er niemand hetzelfde heeft dit toch een hardware issue is. Vermits de telefoon een week oud is willen ze hem wel omruilen.

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
Ebbao schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:02:
[...]
- Android Auto werkt goed, zeker via Google Maps.
Super om dit van meerdere mensen te horen, ik heb hem besteld _/-\o_

What's in the case?

Luke-san schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:
[...]

Ik heb een verschil van, laten we zeggen grofweg 15% zoom in de preview en de foto zelf, binnen whatsapp. Dit lijkt mij ook eerder een whatsapp probleem dan een issue met je telefoon zelf. Buiten wa werkt de camera app zelf wel gewoon prima (standaard miui app als de gcam app) . Denk dat als je de telefoon opstuurt, hij ook zo weer terug komt.

• Mother_lepard
Luke-san schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:11:
[...]

Ik ga in de veronderstelling dat wanneer er niemand hetzelfde heeft dit toch een hardware issue is. Vermits de telefoon een week oud is willen ze hem wel omruilen.
Net je YouTube link bekeken: dat heb ik ook. Maar dat heb ik al bij meerdere toestellen (van verschillende merken) gehad. Ben niet anders gewend.

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:28
Net ook Android Pie (Global Stable) geïnstalleerd, middels sideload want kreeg hem nog steeds niet OTA. Ben er nog niet echt van overtuigd dat het een vooruitgang is. Het touchscreen voelt op de één of andere manier iets minder responsive aan dan voorheen en het niet kunnen hiden van de notch is me echt een doorn in het oog. Voor de gebruikers van B-S-G Google Camera port, je kunt deze beter niet updaten naar een versie voor Android Pie (6.1.021, ook 6.1.013 geeft problemen), die werken niet goed omdat de oude libs er blijkbaar nog in zitten. Zelf ben ik dus weer terug naar de versie voor Oreo (6.1.009) en die lijkt vooralsnog wel te werken.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Largamelion
  • Nu online
Ik dacht dat Android Pie net meer support bracht voor notches, heeft Xiaomi dat dan bewust eruit gesloopt of zou het een bug zijn? Las het gisteren op YouTube ook al, toch wel een showstopper voor mensen die de notch weg willen.

• Ohmarinus
Raznov schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:59:
[...]

Ik heb een verschil van, laten we zeggen grofweg 15% zoom in de preview en de foto zelf, binnen whatsapp. Dit lijkt mij ook eerder een whatsapp probleem dan een issue met je telefoon zelf. Buiten wa werkt de camera app zelf wel gewoon prima (standaard miui app als de gcam app) . Denk dat als je de telefoon opstuurt, hij ook zo weer terug komt.
Bij mij heb ik het idee wat de camera in whatsapp niet eens scherpstelt. Zal wel aan whatsapp liggen maar ik kan eigenlijk geen foto's maken in whatsapp omdat het er altijd superlelijk uitkomt, en onscherp, en bewogen, en helemaal vol met ruis (ook bij redelijk licht).

Geen ramp, maar hopelijk wel iets dat gefixed wordt :D
Largamelion schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:48:
Ik dacht dat Android Pie net meer support bracht voor notches, heeft Xiaomi dat dan bewust eruit gesloopt of zou het een bug zijn? Las het gisteren op YouTube ook al, toch wel een showstopper voor mensen die de notch weg willen.
Ik verwacht er uit gesloopt. Even als de gesture nav van Android P. Voor de notch kan je overigens nog altijd gebruik maken van de App Nacho Notch, welke ook wat meer opties biedt.

• Isaja
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-02 19:50
Mr Brightside schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:27:
[...]

Hoe is het met de tochscreen na de update? Geen lag meer bij typen?
Zelfde vraag; iemand die hier wel antwoord op kan geven?

• Mother_lepard
Isaja schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:50:
[...]

Zelfde vraag; iemand die hier wel antwoord op kan geven?
Nog steeds lag

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 00:44
Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben hoe je het aantal ongelezen berichten op je icoon kan krijgen, heb nu alleen een bolletje.... Kan het niet meer terug vinden, weet iemand of dat kan?
Kapot schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:48:
Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben hoe je het aantal ongelezen berichten op je icoon kan krijgen, heb nu alleen een bolletje.... Kan het niet meer terug vinden, weet iemand of dat kan?
Onder badges moet dat vallen. Onder de app zelf > Meldingen > Aantal meldingen weergeven, die zou aan moeten staan?

• Kapot
Raznov schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:14:
[...]

Onder badges moet dat vallen. Onder de app zelf > Meldingen > Aantal meldingen weergeven, die zou aan moeten staan?
Kan jij het eens proberen, ik kan de door jouw genoemde instelling niet vinden?

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:03
Iemand die al meer heeft gelezen over de updates met betrekking tot:

- Weergave van notificaties;
- Schermgevoeligheid, typen - nu zit er een vertraging in;

Tot nu toe krijg ik nog geen enkele notificatie op mijn toestel. Niet in het lockscreen, niet in de statusbalk en niet in de app-icon. Echt drama.

Ik mis ook de weergave van tijd /notificatie als de telefoon gewoon op standby staat. Dat soort dingen zijn niet ingebouwd in de Poco en daaraan merk je dat het een budget-telefoon is. Wel jammer, want is ten opzichte van alle features wel belangrijk.

MaStar wijzigde deze reactie 13-12-2018 08:09 (4%)

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 09:17

red bull

Keeps me awake !

MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:09:

Tot nu toe krijg ik nog geen enkele notificatie op mijn toestel. Niet in het lockscreen, niet in de statusbalk en niet in de app-icon. Echt drama.

Ik mis ook de weergave van tijd /notificatie als de telefoon gewoon op standby staat. Dat soort dingen zijn niet ingebouwd in de Poco en daaraan merk je dat het een budget-telefoon is. Wel jammer, want is ten opzichte van alle features wel belangrijk.
Ik draai de beta en zit op versie 8.12.7. Ik herken me niet in de meldingen problematiek die jij schetst (ook nooit gehad trouwens). Touch screen problemen, ik heb alleen dat af en toe het toetsenbord verdwijnt tijdens het typen. In standby de klok tonen heeft geen enkel toestel met een LCD scherm, dit kost teveel stroom... Hiervoor heb je OLED nodig.

• LightPhoenix

Zoals ik op 20 november al zei: Als het je nog steeds zo hoog zit neem dan direct contact op met Xiaomi... want het lijkt er echt op dat de problemen die je met de notificaties hebt geïsoleerd zijn tot jouw toestel.

• Luke-san
Ivm die whatsapp foto's heb ik hem toch maar niet teruggestuurd. Blijkt dat de Op6T er ook last van heeft.
Dacht dat het aan de camera2api lag die default aanstaat, maar heb whatsapp even naar hal1 gepushed via de build.prop, maar dat mocht ook weer niet baten. Niet enkel whatsapp heeft dit fenomeen.

De notch, in de build.prop staat 'ro.miui.notch=1' (draai nu Xiaomi.eu 8.12.7).

En na wat te spelen kom ik te weten dat onze Poco F1, net zoals de Note 5 pro, de linker en rechter microfoon verkeerd staat tijdens wanneer je een video opneemt. Dat wordt weer zoeken in de XML files.
Kapot schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:52:
[...]
Kan jij het eens proberen, ik kan de door jouw genoemde instelling niet vinden?
Ik kan hem vinden, maar ik draai zelf de EU-rom (van een beta) dus is mogelijk niet geheel in lijn met de stable.

Drama en budget, niet helemaal mee eens, maar even heel wat anders, welke versie draai jij nu? En als je het allemaal zo'n drama vind en je sommige functies mist die mogelijk wel al in beta zitten, waarom ga je niet over naar beta/dev releases?

• MaStar
Raznov schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:13:
[...]

Ik kan hem vinden, maar ik draai zelf de EU-rom (van een beta) dus is mogelijk niet geheel in lijn met de stable.

[...]

Drama en budget, niet helemaal mee eens, maar even heel wat anders, welke versie draai jij nu? En als je het allemaal zo'n drama vind en je sommige functies mist die mogelijk wel al in beta zitten, waarom ga je niet over naar beta/dev releases?
Ik draai versie MU global 10.06.0 stable en android 8.1.0

Heeft deze dev versie wel notificaties in lockscreen en notificatiebalk?

MaStar wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:31 (6%)

MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:30:
[...]

10.0.6.0 heeft geen notificaties, dus die ga je dan ook niet kunnen tonen.
Maar niet om het een of ander, waarom update je niet naar de nieuwste (MIUI 10.1.3.0 Android P) stable voordat je over naar dev gaat? De laatste stable zou wel notificatie icons moeten tonen (al is het maar een paar sec). En deze bevat ook weer een aantal fixes.

Raznov wijzigde deze reactie 13-12-2018 11:20 (4%)

• MaStar
Raznov schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:15:
[...]

10.0.6.0 heeft geen notificaties, dus die ga je dan ook niet kunnen tonen.
Maar niet om het een of ander, waarom update je niet naar de nieuwste (MIUI 10.1.3.0 Android P) stable voordat je over naar dev gaat? De laatste stable zou wel notificatie icons moeten tonen (al is het maar een paar sec). En deze bevat ook weer een aantal fixes.
Hoe kan ik updaten? Hij zegt vanuit telefoon geen nieuwe updates gevonden :?
MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:45:
[...]

Hoe kan ik updaten? Hij zegt vanuit telefoon geen nieuwe updates gevonden :?
Deze downloaden op je Pocophone:
Dan via de Updater App (of Update binnen instellingen) de 3 bolletjes bovenin aantikken en dan update pakket selecteren. Selecteer je zip van de download en laat je telefoon even installeren. Kost ongeveer 5 - 10 min.

• MaStar
Raznov schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:49:
[...]

Dan via de Updater App (of Update binnen instellingen) de 3 bolletjes bovenin aantikken en dan update pakket selecteren. Selecteer je zip van de download en laat je telefoon even installeren. Kost ongeveer 5 - 10 min.
Q
Done. Nog steeds geen notificaties oid. Kwam mailtje binnen, geen melding. What, geen melding.
MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:36:
[...]

Q
Done. Nog steeds geen notificaties oid. Kwam mailtje binnen, geen melding. What, geen melding.
Waar staan je instellingen op onder de "Meldingen en statusbalk" binnen Instellingen?

• MaStar
Raznov schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:48:
[...]

Waar staan je instellingen op onder de "Meldingen en statusbalk" binnen Instellingen?
Daar kon ik een optie selecteren. Zie notificaties nu voor enkele seconden linksboven ;)

• MaStar
Raznov schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:49:
[...]

- Ik zie na dezs update nu linksboven 3 seconden een whatsapp icoontje. Maar daar heb je niet zoveel aan als de telefoon i je broekzak zit ;) - lost dus weinig op helaas.

- Ik zie geen bericht icon in de app icon en niet in het lockscreen

- Ik zie geen meldingen meer via de KLWP app op de homescreen

- Alle vinkjes staan bij settings/notifications aan

What's wrong :?
MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:44:
[...]

- Ik zie na dezs update nu linksboven 3 seconden een whatsapp icoontje. Maar daar heb je niet zoveel aan als de telefoon i je broekzak zit ;) - lost dus weinig op helaas.

- Ik zie geen bericht icon in de app icon en niet in het lockscreen

- Ik zie geen meldingen meer via de KLWP app op de homescreen

- Alle vinkjes staan bij settings/notifications aan

What's wrong :?
Ik draai zelf geen stable, dus kan je hier in moeilijk helpen. Voor wat mij bekend zou het icon een paar seconde weergegeven moeten worden zodra je je toestel activeert / het bericht binnen komt en je al bezig bent. Bij de beta versie is het ook zo, dat als je het bericht nog niet gelezen hebt en je toestel weer actief wordt, hij dit icoon ook weer zal geven.

Onder notificatiescherm zie ik ook "weergeven op vergrendelscherm" in de beta selecteren, mijn meldingstijl staat hierbij op Android ipv Miui.

Voor wat betreft KLWP kan ik je niet helpen, want ik draai zelf een beta versie zonder problemen (van mijn kant) op notificaties, dus geen klwp nodig gehad.

Het kan overigens geen probleem om op xda een beetje onderzoek te doen onder Poco Dev ;).

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-02 18:10

fulgore

Waarom ? Daarom !

MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:30:
[...]

Ik heb 10.0.6.0 (Global) en heb wel notificaties.
De bolletjes op de app icoontjes, op het lockscreen staan de meldingen en het witte ledje knippert.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• MaStar
fulgore schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:28:
[...]

Ik heb 10.0.6.0 (Global) en heb wel notificaties.
De bolletjes op de app icoontjes, op het lockscreen staan de meldingen en het witte ledje knippert.
Vreemd, die worden bij mij geblokkeerd ofzo '?

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:29:
[...]

Vreemd, die worden bij mij geblokkeerd ofzo '?
En onder "Geavanceerde instellingen", "op het vergrendelingscherm" staat ook "alle meldingen en berichten tonen" ?

• MaStar
fulgore schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:35:
[...]

En onder "Geavanceerde instellingen", "op het vergrendelingscherm" staat ook "alle meldingen en berichten tonen" ?
Jep, staat op Toon alles...
MaStar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:38:
[...]

Jep, staat op Toon alles...
Bij meldingen en statusbalk in instellingen > Appmeldingen>
Staan daar alle Apps aan? Of worden er Apps geblokkeerd?

Verder Instellingen>Extra Instellingen>Wachtwoorden>Speciale toegang>Meldingstoegang>
Staat hier de launcher welke je gebruikt op aan of uit?

Je kan ook bij Apps beheren via de drie bolletje bovenin "Appvoorkeuren herstellen" eens proberen.

Ik weet dat het vaak tijdrovend is, maar heb je mogelijk al geprobeerd om een reset te doen (fabrieksinstellingen)? Ik krijg een beetje het gevoel dat er ergens een keer een vinkje is gezet en dat het eea daardoor nu niet meer helemaal goed staat.

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:32
Update komt hier binnen. Zal wel niet veel veranderd zijn. Toestel doet het prima.
NeWSJuNK schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:41:
Update komt hier binnen. Zal wel niet veel veranderd zijn. Toestel doet het prima.
Stiekem heb je nu Android P (Android 9) ;).

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

NeWSJuNK schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:41:
Yes😀
https://tweakers.net/ext/f/ReEbLKiOyccr0svx5Vb69mFL/thumb.png

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

1 groot nadeel met deze update.
De notch is niet meer te verbergen ;(

fulgore schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:54:
[...]

1 groot nadeel met deze update.
De notch is niet meer te verbergen ;(
Klopt, maar je kan als je het heel vervelend vind, de App Nacho Notch via de play store downloaden en draaien. Deze kan je notch ook op diverse manieren "wegwerken".

• LightPhoenix
Draait hier inmiddels ook verder prima. Er lijkt iets veranderd te zijn aan het DND gedrag, maar ik kan nog niet met zekerheid zeggen wat... (ik weet het, klinkt vaag, maar de DND was voorheen sowieso vaag). Mocht ik nog uitvinden of en wat er veranderd is dan meld ik het nog. Ik kan iig op de een of andere manier mijn alarmen niet meer onderdeel uit laten maken van de DND. Die blijven gewoon altijd actief... Ik wil eigenlijk gewoon een stil == stil functie.

Notch was voor mij nooit een probleem en de extra 'pop up' in de bovenhoek voor notificaties is wel een leuke toevoeging.

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

Raznov schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:58:
[...]

Klopt, maar je kan als je het heel vervelend vind, de App Nacho Notch via de play store downloaden en draaien. Deze kan je notch ook op diverse manieren "wegwerken".
Thx, heb 'm inmiddels draaien (y)

• djfryslan
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 09:50
Ik heb Android pie ondertussen ook (gewoon standaard global versie).

Niet een groot verschil.

Gezichtsherkenning werkt nog steeds gewoon, zolang ik de regio maar op België heb staan (heeft geen enkel nadeel voor de werking van de telefoon).

Wat een mooie telefoon! Super tevreden...
LightPhoenix schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:01:
Draait hier inmiddels ook verder prima. Er lijkt iets veranderd te zijn aan het DND gedrag, maar ik kan nog niet met zekerheid zeggen wat... (ik weet het, klinkt vaag, maar de DND was voorheen sowieso vaag). Mocht ik nog uitvinden of en wat er veranderd is dan meld ik het nog. Ik kan iig op de een of andere manier mijn alarmen niet meer onderdeel uit laten maken van de DND. Die blijven gewoon altijd actief... Ik wil eigenlijk gewoon een stil == stil functie.

Notch was voor mij nooit een probleem en de extra 'pop up' in de bovenhoek voor notificaties is wel een leuke toevoeging.

• Kapot
Heb vanochtend ook de Pie update geïnstalleerd, daarna ook de apk van de camera van de Pixel 3, deze opent maar freezed zodra ik het toestel beweeg, hele grote hapering als je de telefoon beweegt....

Gebruiken meer mensen die apk en merken die het ook?

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:42
Na een paar dagen pie;

Lag in toetsenbord is een drama, ik had er nooit last van en nu letterlijk elk woord plakt aan elkaar.
Dnd werkt niet goed meer; alarmen moet ik steeds handmatig op stil zetten
Notificatiescherm heeft geen kleurtjes meer (groen voor Whatsapp, blauw voor Facebook enz)
Icoontjes zijn leuk, maar ik miste ze niet echt.
Galaxy watch disconnect steeds
Acr app kan geen gesprekken meer opnemen (restrictie van Android pie blijkbaar)
Bij het opnieuw opstarten duurt het ongeveer 30 seconden voor de SD kaart gecontroleerd is (deze melding kreeg ik voorheen nooit)
4g icoon blijft in de notificatiebalk staan ook al heb ik 4g uitstaan

Geen vooruitgang dus , terwijl ik voorheen nergens last van had.
Kapot schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:13:
Heb vanochtend ook de Pie update geïnstalleerd, daarna ook de apk van de camera van de Pixel 3, deze opent maar freezed zodra ik het toestel beweeg, hele grote hapering als je de telefoon beweegt....

Gebruiken meer mensen die apk en merken die het ook?
Via
"https://forum.xda-developers.com/poco-f1/themes/b-s-g-google-camera-port-developed-mi-8-t3843130
1. Install Gcam apk as usual
2. Flash this fix zip via twrp
3. Reboot device and enjoy

N.B. If u don't wanna use Gcam Night Sight mode, no need to unlock the bootloader, just install Gcam 6.1.009."

Dus een beetje de vraag of je twrp hebt en zo niet, zou je moeten kijken of je de night sight optie gebruikt of niet :-)

• Kapot
Raznov schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:18:
[...]

Via
"https://forum.xda-developers.com/poco-f1/themes/b-s-g-google-camera-port-developed-mi-8-t3843130
1. Install Gcam apk as usual
2. Flash this fix zip via twrp
3. Reboot device and enjoy

N.B. If u don't wanna use Gcam Night Sight mode, no need to unlock the bootloader, just install Gcam 6.1.009."

Dus een beetje de vraag of je twrp hebt en zo niet, zou je moeten kijken of je de night sight optie gebruikt of niet :-)
I tip my hat! Thanks!
Janet_ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:13:
Na een paar dagen pie;

Lag in toetsenbord is een drama, ik had er nooit last van en nu letterlijk elk woord plakt aan elkaar.
Notificatiescherm heeft geen kleurtjes meer (groen voor Whatsapp, blauw voor Facebook enz)
Bij het opnieuw opstarten duurt het ongeveer 30 seconden voor de SD kaart gecontroleerd is (deze melding kreeg ik voorheen nooit)

Voor de meeste issues weet ik zo geen oplossing, ook omdat ik het nu zelf niet kan testen (heb geen poco met stable ter beschikking). Voor wat betreft je notificaties kan je in ieder geval binnen de beta > Meldingen en statusbalk > gebruik appiconen voor meldingen aanzetten, dit zou de standaard icoontjes weer moeten instellen. Ik weet niet of deze optie ook op de stable zit.

• vogels
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-02 06:49
Nou lekker dan, zojuist kreeg ik een update van Miui aangereikt. Deze gedownload en geinstalleerd zijn daarna de gegevens beschadigt en wordt de telefoon gereset...

• Luke-san
Janet_ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:13:
Na een paar dagen pie;

Welke versie van Pie draai je momenteel?
Mijn bootloader is unlocked en draai de laatste Xiaomi EU rom. 8.12.x en weinig issues. Zie net bij de gereleaste versie van gisteren dit staan.'System
Fix - Touchscreen responses slowly(POCO F1)'

Nu heb ik ook gemerkt dat die 'el cheapo, moet ik snel hebben' screenprotectors ook wat problemen geven. Diegene die vorige week is binnengekomen, elke vingerafdruk zie je en het typt ook niet echt lekker,
Op XDA heb ik trouwens gelezen 'I have an iPhone XS Max screenprotector on my Pocophone. Fits perfectly, edge to edge and only a little cutout for the earpiece.'. Ik heb er via Duitsland maar 1 besteld, die zijn misschien van betere kwaliteit.

Die SD-kaart... pas daar mee op. Met de Redmi Note 5 Pro had ik bijna elke keer problemen met de SD-kaart na een flash van ofwel een custom of een nieuwe versie van MIUI. Dan gaf hij aan dat hij de kaart moest scannen of corrupt was. Ik heb het dan maar zo aangepakt dat ik de kaart integraal copieerde naar mijn nas en dan formateerde en nadien de data overzette. Safety first.
Gisteren heb ik trouwens mijn nieuw 200GB kaartje binnengekregen en er gelijk ingestoken. Boot tijd is hetzelfde en geen meldingen.

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-02 19:26

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gisteren lag mijn Poco bij de buren, ook al had ik eigenlijk geen tijd kon ik het niet laten 'm even op te starten.
Meteen alles vanaf mijn Redmi Note 3 automatisch over laten zetten, werkt erg simpel.
Daarna 2 updates geïnstalleerd, eerst nog Android 8 maar daarna meteen 9 :o

Heb er maar even naar kunnen kijken, maar wat een lekker toestel zeg!!! _/-\o_
Ik heb mijzelf gedwongen te wachten op mijn screenprotector, mijn Redmi viel op de grond terwijl ik net mijn screenprotector binnen had :F . Dat gaat mij niet nog een keer gebeuren.....

Hopelijk volgende week de officiële ingebruikname en dan laat ik meer weten.

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini en een ZUK Z2

• Unkie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-02 21:02
Heb zojuist ook de Poco binnen. Erg tevreden over het toestel (hiervoor een Jiayu S3 met MadOS erop).
Het enige echte grote gemis van de Pocophone is dat er geen notificaties komen als je een whatsapp/mail/etc. krijgt. Dit komt blijkbaar door de notch?

Ik zie op internet her en der wel work-arrounds... Misschien dan toch maar een andere rom erop.. :/

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

Unkie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:18:
Heb zojuist ook de Poco binnen. Erg tevreden over het toestel (hiervoor een Jiayu S3 met MadOS erop).
Het enige echte grote gemis van de Pocophone is dat er geen notificaties komen als je een whatsapp/mail/etc. krijgt. Dit komt blijkbaar door de notch?

Ik zie op internet her en der wel work-arrounds... Misschien dan toch maar een andere rom erop.. :/
Dit geldt niet voor iedereen. Ik ontvang gewoon notificaties net als anderen hier op het forum (ff teruglezen)

• Buzz-01
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:09
Dat klopt, in 10.1.3.0 werken de notificaties een beetje... Dat wil zeggen, je moet elke app toestemming geven voordat het werkt en na unlocken van t scherm zie je ze 2 seconden links bovenin en daarna niet meer. Ook niet als je het scherm weer lockt en unlockt.
Zó jammer dat ze bij Pocophone vinden dat ze dit beter kunnen dan Google.
Kom zelf ook van een Jiayu S3 en ben verder dik tevreden maar als ze dit niet oplossen dan stap ik over op een custom rom.

Buzz-01 wijzigde deze reactie 15-12-2018 18:50 (6%)

Flickr

• Kapot
Xiaomi moet die notificatie icoontjes gewoon onder de notch laten staan in het lockscreen, problem solved toch?

• Unkie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-02 21:02
fulgore schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:19:
[...]

Dit geldt niet voor iedereen. Ik ontvang gewoon notificaties net als anderen hier op het forum (ff teruglezen)
Ik bedoelde inderdaad wat Buzz-01 en Kapot ook zeggen. Met de nieuwe Miui 10.1.3.0 zie je de notificaties 2 seconden in beeld bij het unlocken. Daarna zijn ze weg. Ik doelde eigenlijk meer op wat Kapot ook aangaf. Gewoon onder de notch de notificaties laten staan.

Zoiets als dit bedoelde ik.

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:53
Tip voor mensen :

Screenprotectors van een iPhone XS Max passen perfect op de Pocophone F1

• yasin76
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-02 10:08
Ik heb een raar probleem

Ik heb na de update zojuist mijn toestel gereset.
Ik ken alles van gegevens incl mijn mi account...Maar nu krijg ik bij het booten een "confirm you password" scherm met cijfer input. Maar ik heb helemaal geen pincode als security ooit ingegeven. Zelfs bij het instellen van de vingerafdruk of face unlock was het een wachtwoord met letters en cijfers.
Mijn toestel is dus onbruikbaar en ik heb totaal geen idee wat ik moet doen.

Weet iemand hoe dit euvel op te lossen?

• Ron!n
Ik ben na 48 u ook nog niet helemaal happy met de F1. Android Auto werkt niet bij mij. Zodra ik mijn USB kabel koppel verschijnt groot in beeld dat er een probleem is opgetreden en dat ik de telefoon opnieuw aan moet sluiten.

Ik heb het nog niet 1x goed kunnen gebruiken. Op een Huawei P1 en Lenovo P2 heeft het wel (een tijd) gewerkt.

Minder groot probleem maar wel irritant: scrollen wat soms niet wordt opgepakt, schermhelderheid die continu naar 10% gaat, notificaties die verdwijnen.

What's in the case?

• Kapot
Ik dacht vanochtend nog, je koopt een toestel met de topchip van dit jaar van Qualcomm voor een uitermate gunstige prijs, het toestel is bloedsnel maar veel mensen ervaren toch dingen die je misschien bij een flagship niet zo snel tegen zou komen, het word ook wel opgelost uiteindelijk denk ik, maar out of the box is het niet een toestel was meteen alle basale dingen goed doet (voor zover zo'n toestel bestaat).

Bij mij met name de notifications die niet gewoon blijven staan in de buurt van de notch, er is prima mee te leven maar een S9 of een Pixel 3 heeft dit gewoon wel goed voor elkaar, de trade of voor de lagere prijs uiteindelijk, het is heel veel waar voor je geld maar nadelen zijn er dus zeker.

Ben de camera aan het testen, de originele app tov de Pixel 3 apk, tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van beide, de Pixel vangt wel meer licht (of verwerkt het softwarematig beter), maar de kwaliteit vind ik nog niet overtuigend....

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Nu online
mregeling schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:17:
Tip voor mensen :

Screenprotectors van een iPhone XS Max passen perfect op de Pocophone F1
Zelfde grootte dan?

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:53
Ja, past precies

• Mr Brightside
  • Nu online
Moet zeggen dat ik ook last had van touchscreen lag. Na deze app erop gezet te hebben nergens meer last van. Let op, je moet dit na iedere update opnieuw calibreren.

https://play.google.com/s...s.redpi.touchscreenrepair

Edit, als je met een iPhone wisselt merk je gewoon dat typen gewoon niet zo goed gaat op deze Pocophone. Echt enige minpunt toch. Na week in gebruik te hebben. Jammer.

Mr Brightside wijzigde deze reactie 16-12-2018 21:48 (28%)

• Mother_lepard
Mr Brightside schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:42:
Moet zeggen dat ik ook last had van touchscreen lag. Na deze app erop gezet te hebben nergens meer last van. Let op, je moet dit na iedere update opnieuw calibreren.

https://play.google.com/s...s.redpi.touchscreenrepair

Edit, als je met een iPhone wisselt merk je gewoon dat typen gewoon niet zo goed gaat op deze Pocophone. Echt enige minpunt toch. Na week in gebruik te hebben. Jammer.
Goed tip! Werkt goed hier!

• LightPhoenix
yasin76 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:19:
Ik heb een raar probleem

Ik heb na de update zojuist mijn toestel gereset.
Ik ken alles van gegevens incl mijn mi account...Maar nu krijg ik bij het booten een "confirm you password" scherm met cijfer input. Maar ik heb helemaal geen pincode als security ooit ingegeven. Zelfs bij het instellen van de vingerafdruk of face unlock was het een wachtwoord met letters en cijfers.
Mijn toestel is dus onbruikbaar en ik heb totaal geen idee wat ik moet doen.

Weet iemand hoe dit euvel op te lossen?
Vreemd... ik zie op de MIUI fora dat mensen dit vooral hebben als ze de beta geflashed hebben. Rond 6-12 december zie ik die posts. Enige oplossing lijkt voor velen het compleet wissen van de 'data' partitie. Wel alles weg dus. Heb je dit met de global stable ROM of met iets anders?
LightPhoenix schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:02:
[...]

Vreemd... ik zie op de MIUI fora dat mensen dit vooral hebben als ze de beta geflashed hebben. Rond 6-12 december zie ik die posts. Enige oplossing lijkt voor velen het compleet wissen van de 'data' partitie. Wel alles weg dus. Heb je dit met de global stable ROM of met iets anders?
Yes die zal te maken kunnen hebben met een beta over een stable. Het probleem komt voor zover mij bekend voort uit de encryptie. Beetje de vraag wat @yasin76 geflasht heeft hier, en of het handmatig is gedaan of via de ingebouwde updater. Uit het custom ROM topic (maar hiervoor heb je wel unlocked bootloader en twrp nodig):

Ik krijg een melding na het flashen van een Rom dat ik mijn pin / wachtwoord moet invoeren, maar mijn vorige wachtwoord werkt niet?
Boot naar TWRP, klik op Advanced, File Manager, data, System.
Verwijder deze bestanden:
1.gatekeeper password key
2.gatekeeper pattern key
3.locksettings.db
4.locksettings.db-shm
5.locksettings.db-wal

Wanneer je nu boot zal de locksetting verwijderd moeten zijn.

• yasin76
LightPhoenix schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:02:
[...]

Ik heb dit met de OTA update.
Ik heb wel gefactory reset met de volume up en aan uit knop en niet via het menu.
Heb het toestel nog steeds niet in gebruik. Zit nu met een nokia 3 rond te shaffelen :)

• yasin76
Raznov schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:43:
[...]

Yes die zal te maken kunnen hebben met een beta over een stable. Het probleem komt voor zover mij bekend voort uit de encryptie. Beetje de vraag wat @yasin76 geflasht heeft hier, en of het handmatig is gedaan of via de ingebouwde updater. Uit het custom ROM topic (maar hiervoor heb je wel unlocked bootloader en twrp nodig):

Ik krijg een melding na het flashen van een Rom dat ik mijn pin / wachtwoord moet invoeren, maar mijn vorige wachtwoord werkt niet?
Boot naar TWRP, klik op Advanced, File Manager, data, System.
Verwijder deze bestanden:
1.gatekeeper password key
2.gatekeeper pattern key
3.locksettings.db
4.locksettings.db-shm
5.locksettings.db-wal

Wanneer je nu boot zal de locksetting verwijderd moeten zijn.
Neen hoor het is gewoon de OTA update via de mui software updater zelf.
Het toestel heb ik dus gewoon aan de kant gelegd en ga ik zien of niets anders ga aanschaffen.

• henkb123
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-02 22:20
Mijn dochter heeft sinds een week haar Poco binnen. De 64GB versie.

Ze is laaiend enthousiast over de telefoon. Hij houd het met een volle lading twee dagen uit met best wel intensief gebruik. De MIUI was nieuw voor haar maar ook daarover is ze prima te spreken. Veel instel mogelijkheden. De notification zijn inderdaad anders maar een led notificatie en daarna swipe naar beneden geeft alle info.

Al met al bevalt de gsm prima.

• Ron!n
Ron!n schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:43:
Ik ben na 48 u ook nog niet helemaal happy met de F1. Android Auto werkt niet bij mij. Zodra ik mijn USB kabel koppel verschijnt groot in beeld dat er een probleem is opgetreden en dat ik de telefoon opnieuw aan moet sluiten.
Om even op mijzelf terug te komen: ik heb Andoid Auto inmiddels werkend. Het probleem, als je continue een rood scherm met error 16 krijgt, ligt aan Dual Apps. Ik gebruik zelf Dual Apps voor een 2e versie van WhatsApp voor mijn 2e simkaart. Na het volledig uitschakelen van Dual Apps (de telefoon reboot hierna) start Android auto goed.

Ik heb nu via WhatsApp Business mijn 2e simkaart in gebruik

What's in the case?

• Ohmarinus
Elke update sloopt mijn music library op de sd... Dat duurt uren om weer opnieuw op het kaartje te zetten elke keer. Iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen? Is er een manier zonder dat ik de kaart er steeds uit hoef te halen? Dat schuifje van de sim/sd is natuurlijk niet gemaakt om veelvuldig te gebruiken dus dat gebruik wil ik minimaliseren.

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Hmm hier geen last van dat mijn music library gesloopt wordt. Zou volgens mij ook niet moeten gebeuren. Update je handmatig of via de automatische updates van het toestel zelf?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• MrProper
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02 20:18
na update kan ik app bancontact niet meer gebruiken...met opzet niet willen unlocken ed maar krijg iedere keer melding van usb debugging die trouwens af staat

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:17
Berichten over accessoires horen thuis in: [Pocophone F1] Accessoires. Heb de berichten dan ook die kant op verhuisd.

• DeKatte
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-02 16:13
Een ervaring van een "niet tweaker". Gewoon een 'normale' gebruiker die het toestel gebruikt zoals het uit de doos kwam, gevolgd door (bijna) alle aangeboden updates (Miui Global 10.1.3.0 & Android Pie). Overigens lees ik de ontwikkelingen/ervaringen van alle 'tweakers' die gebruik maken van diverse rom's etc. met veel plezier! Leer er veel van!
Maar goed. Pocophone F1 (64Gb) nu 3 weken in bezit en ben uiterst tevreden. Ik kom dan wel van een prehistorisch apparaatje Motorola G (3rd gen). Dus wellicht dat iedere nieuwe smartphone dan een vooruitgang is. Wat ik wil is een nieuwe telefoon die a) snel is, b) een 'grote' batterij heeft en c) veel opslag geheugen heeft.
Na wat lezen en onderzoeken kwam ik de Pocophone tegen.
Ik kan nu zeggen dat hij snel is (snel opstarten van apps, snel schakelen tussen apps, vloeiende bediening), een prima batterij heeft waar ik (bijna) 2 dagen mee kan doen en voldoende opslag geheugen heeft waardoor ik mijn playlists van Spotify gemakkelijk op kan slaan en voldoende apps kan proberen/installeren, en niet telkens mijn foto's over hoef te zetten vanwege een tekort aan opslag. Hier kun je zelfs nog een SD kaartje voor gebruiken.
Minpuntjes? Ehm...niet echt... Notch? Mwoah, kwestie van wennen. En mocht je dit lelijk vinden dan installeer je een app die dit verhelpt, of koop je een smartphone zonder notch.
Het ontbreken van notificaties? Ze verschijnen inderdaad voor 2 seconden. Mocht dit irritant zijn dan kost het ongeveer 2 klikken om te zien of je meldingen hebt. Geen probleem dus.
Miui? Eigenlijk vind ik het wel lekker werken. Ik lees wel veel klachten over dit 'besturingssysteem'. Ik ervaar geen klachten. Voor mij is het overzichtelijk en voelt vertrouwd/herkenbaar.
Camera? Voldoet prima aan mijn normen. Voor echte foto's pak ik mijn spiegelreflex... Of koop je een duurdere smartphone die (iets) betere foto's maakt.

Dus, mocht je van een "budget" telefoon komen, en eens een x iets anders (beters) willen, maar je hebt niet de euro's voor de high end toestellen. Dan kan ik de Pocophone F1 zeker aanraden!

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
DeKatte schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:12:
Een ervaring van een "niet tweaker". Gewoon een 'normale' gebruiker die het toestel gebruikt zoals het uit de doos kwam, gevolgd door (bijna) alle aangeboden updates (Miui Global 10.1.3.0 & Android Pie). Overigens lees ik de ontwikkelingen/ervaringen van alle 'tweakers' die gebruik maken van diverse rom's etc. met veel plezier! Leer er veel van!
Maar goed. Pocophone F1 (64Gb) nu 3 weken in bezit en ben uiterst tevreden. Ik kom dan wel van een prehistorisch apparaatje Motorola G (3rd gen). Dus wellicht dat iedere nieuwe smartphone dan een vooruitgang is. Wat ik wil is een nieuwe telefoon die a) snel is, b) een 'grote' batterij heeft en c) veel opslag geheugen heeft.
Na wat lezen en onderzoeken kwam ik de Pocophone tegen.
Ik kan nu zeggen dat hij snel is (snel opstarten van apps, snel schakelen tussen apps, vloeiende bediening), een prima batterij heeft waar ik (bijna) 2 dagen mee kan doen en voldoende opslag geheugen heeft waardoor ik mijn playlists van Spotify gemakkelijk op kan slaan en voldoende apps kan proberen/installeren, en niet telkens mijn foto's over hoef te zetten vanwege een tekort aan opslag. Hier kun je zelfs nog een SD kaartje voor gebruiken.
Minpuntjes? Ehm...niet echt... Notch? Mwoah, kwestie van wennen. En mocht je dit lelijk vinden dan installeer je een app die dit verhelpt, of koop je een smartphone zonder notch.
Het ontbreken van notificaties? Ze verschijnen inderdaad voor 2 seconden. Mocht dit irritant zijn dan kost het ongeveer 2 klikken om te zien of je meldingen hebt. Geen probleem dus.
Miui? Eigenlijk vind ik het wel lekker werken. Ik lees wel veel klachten over dit 'besturingssysteem'. Ik ervaar geen klachten. Voor mij is het overzichtelijk en voelt vertrouwd/herkenbaar.
Camera? Voldoet prima aan mijn normen. Voor echte foto's pak ik mijn spiegelreflex... Of koop je een duurdere smartphone die (iets) betere foto's maakt.

Dus, mocht je van een "budget" telefoon komen, en eens een x iets anders (beters) willen, maar je hebt niet de euro's voor de high end toestellen. Dan kan ik de Pocophone F1 zeker aanraden!
Eigelnlijk ook heel tevreden met de standaard Pocophone. Meldingen zie ik als het beeldscherm aangaat, dwz. als ik mijn hoesje open doe.

Wat ik wel ergerlijk vind is dat foto's regelmatig blauw verkleuren. In de "preview" ziet het er allemaal perfect uit maar als ik de foto neem is alles blauw geworden. Als ik de foto nogmaals neem is het vaak goed. geen idee waar dit aan kan liggen maar het lijkt mij iets software-matigs. Wie het weet mag het zeggen

• Ohmarinus
Acid_Burn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:11:
Hmm hier geen last van dat mijn music library gesloopt wordt. Zou volgens mij ook niet moeten gebeuren. Update je handmatig of via de automatische updates van het toestel zelf?
Yes, ik gebruik gewoon de OTA automatische updates. Voor het overzetten van de iTunes library naar sd-kaart gebruik ik Synctunes Ultimate. Alle files staan op de sd-kaart en toch verdwijnen mijn playlists na een update. Ik gebruik Blackplayer voor het afspelen. Heel gek. Na een update staan de playlists er ineens dubbel in en zijn ze leeg.

Ohmarinus wijzigde deze reactie 18-12-2018 17:03 (0%)
Reden: Typo

• MrProper
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02 20:18
Sedert update vind ik WPS nergens terug... En herinstallatie bancontact app helpt ook niks

• EricdePeerik
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:46
Pocophone is bij mij ondertussen binnen na 4 weken. DHL gooide de telefoon gewoon in de groene brievenbus aan de straat en tekende zelf voor ontvangst. Wel een scherpe prijs (275 euri voor de 128GB versie). Eerste indruk:
- batterij super
- camera boven verwachting
- performance nog niet bijzonder
- MIUI matig. Ik kom van de Redmi Note 4 dus geen spannende zaken te ontdekken.

Al met al verwacht ik wel met Lineage os aan de slag te willen.

EricdePeerik wijzigde deze reactie 20-12-2018 10:55 (4%)

• henkb123
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-02 22:20
bszz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:24:
[...]

Eigelnlijk ook heel tevreden met de standaard Pocophone. Meldingen zie ik als het beeldscherm aangaat, dwz. als ik mijn hoesje open doe.

Wat ik wel ergerlijk vind is dat foto's regelmatig blauw verkleuren. In de "preview" ziet het er allemaal perfect uit maar als ik de foto neem is alles blauw geworden. Als ik de foto nogmaals neem is het vaak goed. geen idee waar dit aan kan liggen maar het lijkt mij iets software-matigs. Wie het weet mag het zeggen
Heb je soms een blauw hoesje er omheen?

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb dat met die google cam port. Opencam doet dat niet bij mij (gebruik lineage)

• Mr Brightside
  • Nu online
Vind het toch wel jammer na een week in gebruik, ik kan gewoon niet snel typen zonder lag op toetsenbord Pocophone F1. Gboard, swiftkey allemaal typfouten en lag met dit toestel. Vriendin heeft S9, nergens last van.

Toptoestel, maar dit euvel houdt me tegen de telefoon aan iedereen te adviseren. Iemand oplossing?

• EricdePeerik
Mr Brightside schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:15:
Toptoestel, maar dit euvel houdt me tegen de telefoon aan iedereen te adviseren. Iemand oplossing?
Ik gebruik touchscreen repair en dat werkt fijn

• Mr Brightside
  • Nu online
EricdePeerik schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:29:
[...]

Ik gebruik touchscreen repair en dat werkt fijn
Heb ik zelf gebruikt en als tip hier gezet, touchscreen werkt goed behalve (snel) typen ;)

• EricdePeerik
Mr Brightside schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:39:
[...]

Heb ik zelf gebruikt en als tip hier gezet, touchscreen werkt goed behalve (snel) typen ;)
Type je sneller dan ik 😃
Bedankt nog voor de tip

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
henkb123 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:49:
[...]

Heb je soms een blauw hoesje er omheen?
Nee, het is geen reflectie en gebeurt zowel met als zonder (grijs) hoesje.

• rens-br
EricdePeerik schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:43:
- batterij super
- camera boven verwachting
- performance nog niet bijzonder
- MIUI matig. Ik kom van de Redmi Note 4 dus geen spannende zaken te ontdekken.

Al met al verwacht ik wel met Lineage os aan de slag te willen.
Bij mij vooral dezelfde indrukken.

Batterij is echt geweldig (zeker in vergelijking met mijn OPO, camera is ook prima (al heb ik die nog niet gebruikt.)
Performance vind ik dan wel weer erg goed. Toestel is echt enorm vlug, zeker in vergelijking met mijn OPO. Ik had niet verwacht daar zo'n verschil in te merken.

Verder ook erg fijne features zijn de FPS en face unlock. Face unlock is echt een enorm snelle manier van unlocken, had niet verwacht dat het zo gemakkelijk was.

MIUI daarin tegen is echt enorm wennen. Ben sowieso niet zo'n fan van die witte interface, maar ook al die extra opties zijn even wennen. Waar ik ook nog enorm tegenaan loop is het feit dat apps te snel gekilled worden. Ik heb Tasker, Notify & Fitness, Nacho Notch draaien bijvoorbeeld en die worden te pas en te onpas afgesloten. Voor zover ik weet staat alles goed (batterijbesparing uit, auto start staat aan, heb de apps 'gelockt' in applicatie menu).

Notificaties kan je wel regelen, maar werkt weer net anders dan bij stock Android. Voor alsnog vind ik MIUI het gewoon allemaal 'net niet'

Ik kijk het nog eventjes aan, maar grote kans dat ik ook ga switchen naar LineageOS. Moet sowieso nog 10 uur wachten voordat ik kan unlocken.
Vind het toch wel jammer na een week in gebruik, ik kan gewoon niet snel typen zonder lag op toetsenbord Pocophone F1.
Is dat het! Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Heb er niet echt heel veel last van, maar soms is het wel vreemd dat er iets anders getypt wordt dan dat ik indruk.

rens-br wijzigde deze reactie 21-12-2018 13:56 (12%)

• EricdePeerik
rens-br schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:55:
[...]

Bij mij vooral dezelfde indrukken.

Performance vind ik dan wel weer erg goed. Toestel is echt enorm vlug, zeker in vergelijking met mijn OPO. Ik had niet verwacht daar zo'n verschil in te merken.
Toen ik mijn oude telefoon pakte was het verschil toch wel duidelijk qua performance. Mijn oude telefoon was overigens nog niet zo oud.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:40
rens-br schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:55:
[...]

MIUI daarin tegen is echt enorm wennen. Ben sowieso niet zo'n fan van die witte interface, maar ook al die extra opties zijn even wennen. Waar ik ook nog enorm tegenaan loop is het feit dat apps te snel gekilled worden. Ik heb Tasker, Notify & Fitness, Nacho Notch draaien bijvoorbeeld en die worden te pas en te onpas afgesloten. Voor zover ik weet staat alles goed (batterijbesparing uit, auto start staat aan, heb de apps 'gelockt' in applicatie menu).
Probeer miui optimalisatie eens uit te zetten.
Ik heb zelf geen poco, maar wel al een hele tijd miui.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• rens-br
EricdePeerik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:35:
Toen ik mijn oude telefoon pakte was het verschil toch wel duidelijk qua performance. Mijn oude telefoon was overigens nog niet zo oud.
Welke telefoon had je hiervoor?
Dacuuu schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:13:
[...]
Probeer miui optimalisatie eens uit te zetten.
Ik heb zelf geen poco, maar wel al een hele tijd miui.
Dat lijkt voor de meeste apps wel te helpen, maar voor Notify & fitness doet het helaas nog steeds niks. Ik ga vandaag toch mijn bootloader unlocken, dus maar eens kijken hoe LOS16 bevalt. Maar goed, meer daarover in [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's.

• EricdePeerik
rens-br schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:14:
[...]
Welke telefoon had je hiervoor?
[...]
Ik had een redmi note 4x, die nog niet oud was, maar niet meer te repareren. Scherm brokkelde af en electronica was al zichtbaar.

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19-02 12:42
Iemand een idee waarom ik met de telefoon alle wifi netwerken vind, wifi verbinding heb, maar dat een wifi analyzer niets laat zien? Meerdere apps laten werken, laten niets zien..

• MaStar
Vind het toch wel jammer na een week in gebruik, ik kan gewoon niet snel typen zonder lag op toetsenbord Pocophone F1. Gboard, swiftkey allemaal typfouten en lag met dit toestel. Vriendin heeft S9, nergens last van.

Helaas heb er ook nog last van. Bijzonder vervelend inderdaad.
Gerard4 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:47:
Iemand een idee waarom ik met de telefoon alle wifi netwerken vind, wifi verbinding heb, maar dat een wifi analyzer niets laat zien? Meerdere apps laten werken, laten niets zien..
Heb je binnen de toestemmingen van de app locatie aan staan?
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True