Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12-08 06:47
Raznov schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:24:
[...]

Heb je binnen de toestemmingen van de app locatie aan staan?
Dat was dus het probleem. (y)

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 23:33
EricdePeerik schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:44:
[...]

Ik had een redmi note 4x, die nog niet oud was, maar niet meer te repareren. Scherm brokkelde af en electronica was al zichtbaar.
Kom ook van de Redmi Note4X. Zelfde probleem met het scherm gehad, dit is vrij simpel zelf te herstellen. Nieuw schermpje kost je een euro of 20 en binnen een uur heb je dit vervangen. Gebruik de Redmi Note nu als tweede telefoon erbij :)

• EricdePeerik
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-08 00:23
Stef_Venner schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:17:
[...]
Kom ook van de Redmi Note4X. Zelfde probleem met het scherm gehad, dit is vrij simpel zelf te herstellen. Nieuw schermpje kost je een euro of 20 en binnen een uur heb je dit vervangen. Gebruik de Redmi Note nu als tweede telefoon erbij :)
Gut. Heeft mijn werkgever net de declaratie goed gekeurd.😋 Bij mijn Mi2 was een drama om het scherm te vervangen.

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 23:33
EricdePeerik schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:40:
[...]

Gut. Heeft mijn werkgever net de declaratie goed gekeurd.😋 Bij mijn Mi2 was een drama om het scherm te vervangen.
Ik zou 'm toch zelf even vervangen. Moet er wel bij zeggen dat alle componenten op het scherm zitten geschroefd. Echter zijn deze gemakkelijk los te krijgen en daarna kun je alles op het nieuwe scherm schroeven. Daarvoor zou ik dan wel een scherm inclusief frame bestellen. Anders moet je met een heatgun in de weer en wordt het een lange en lastige klus :*)

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:03
Heeft iemand de wallpaper carrousel al aan de praat gekregen op Pie?

• vogels
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-08 13:23
Even een vraagje, kun je Whatsapp ook in volledig scherm modus krijgen, dus zodat het "dock" met home button e.d.) verdwijnt?

ik druk met mijn dikke vingers te vaak op home als ik de spatie wil drukken..
heb in de instellingen zitten zoeken, maar full screen lijkt aan te staan

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:47
vogels schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:11:
Even een vraagje, kun je Whatsapp ook in volledig scherm modus krijgen, dus zodat het "dock" met home button e.d.) verdwijnt?
Kan je niet gewoon de gestures aanzetten? Dan heb je de on screen buttons niet meer bij elke apps.

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 00:53
Kapot schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:56:
Heeft iemand de wallpaper carrousel al aan de praat gekregen op Pie?
Regio op India zetten.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04:16
In afwachting van de problemen met de nieuwe update, wilde ik het updaten van m'n telefoon uitstellen. Echter werd na een paar dagen toch de update automatisch gedownload en een paar dagen daarna automatisch uitgevoerd.

Kan ik dat ergens uitschakelen?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-08 14:15

fulgore

Waarom ? Daarom !

LA-384 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:58:
In afwachting van de problemen met de nieuwe update, wilde ik het updaten van m'n telefoon uitstellen. Echter werd na een paar dagen toch de update automatisch gedownload en een paar dagen daarna automatisch uitgevoerd.

Kan ik dat ergens uitschakelen?
Ga naar Instellingen, over deze telefoon, systeem update, de 3 puntjes, automatische updates....

Fijne feestdagen

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• LA-384
@fulgore Thanks, die had ik idd over het hoofd gezien.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• vogels
rens-br schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 00:12:
[...]

Kan je niet gewoon de gestures aanzetten? Dan heb je de on screen buttons niet meer bij elke apps.
heb nog geen gebruik gemaakt van de gestures, vind de knoppen wel handig bij andere apps, alleen bij Whatsapp dus niet

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:47

Compizfox

I use Arch, btw

Hoe installeer je nu Android Auto op de Pocophone?

Ik draai Xiaomi.eu (Android 9) maar ik kan de app niet eens vinden in de Play Store. Als ik in de browser naar de Play Store ga, geeft hij aan dat de app niet compatible is met mijn telefoon.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

Compizfox schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:27:

Ik draai Xiaomi.eu (Android 9) maar ik kan de app niet eens vinden in de Play Store. Als ik in de browser naar de Play Store ga, geeft hij aan dat de app niet compatible is met mijn telefoon.
Hij is niet officieel uit in NL, dus je zal hem via bijv apk mirror moeten downloaden. De 64 is de juiste versie.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-08 21:43

psyy138

blackbulls.nl

*knip* linken naar apk bestanden is niet toegestaan.

link voor laatste versie, arm64 is de juiste
als je android auto apk had gegoogled was dit de 1e link ;)

rens-br wijzigde deze reactie 27-12-2018 16:29 (10%)

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-08 23:45

Een hint, nadat je Android Auto hebt geinstalleerd. Ga naar settings en zet voor elke applicatie die Android Auto wil gebruiken de 'auto-start' op en eventueel de batt optimizations af. (Waze etc)
Anders zie je de applicaties wel, maar dan krijg je leuke meldingen dat ze niet werken of stopt de gps van Waze er na een minuut mee.

• r0bert4
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-08 21:41
Zijn er ook medetweakers die problemen hebben met het ontvangen van Flitsmeistermeldingen als de telefoon via Bluetooth is verbonden?

Ondanks de recente update van Flitsmeister krijg ik geen meldingen binnen van een flitser, een file of wegwerkzaamheden :/ .

• dejongw
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09-01 14:21
Goedemiddag allemaal,

De datum notatie staat bij mij als volgt:

Woensdag december 26 ik wil dit aangepast hebben naar woensdag 26 december. Iemand een idee of dit kan bij de pocophone? Alvast bedankt voor de reactie(s).

Wdj

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Luke-san schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:01:
[...]

Een hint, nadat je Android Auto hebt geinstalleerd. Ga naar settings en zet voor elke applicatie die Android Auto wil gebruiken de 'auto-start' op en eventueel de batt optimizations af. (Waze etc)
Anders zie je de applicaties wel, maar dan krijg je leuke meldingen dat ze niet werken of stopt de gps van Waze er na een minuut mee.
En hoe doe je dit? Ik neem aan ergens in de normale instellingen van Android, want in Auto kan ik het niet vinden.

What's in the case?

• Luke-san
Ron!n schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:59:
[...]

En hoe doe je dit? Ik neem aan ergens in de normale instellingen van Android, want in Auto kan ik het niet vinden.
Ja, idd in de settings , lees aangepaste MIUI settings, van Android zelf.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Raznov schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:29:
[...]

Hij is niet officieel uit in NL, dus je zal hem via bijv apk mirror moeten downloaden. De 64 is de juiste versie.
psyy138 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:35:
[...]

https://www.apkmirror.com...id-auto-3-8-5845-release/
link voor laatste versie, arm64 is de juiste
als je android auto apk had gegoogled was dit de 1e link ;)
Thanks, het ligt dus aan het land in plaats van aan de telefoon. Het is inmiddels gelukt, werkt ook prima met Android 9 :)

Luke-san schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:01:
[...]

Battery optimizations heb ik al globaal uitgezet zover ik weet. Toen ik de telefoon net had werd ik er inderdaad gek van dat apps niks deden in de achtergrond (Strava bv.).

Compizfox wijzigde deze reactie 26-12-2018 17:29 (32%)

• vogels
GPS issue Pocophone.

Gisteren ben ik een eind wezen wandelen, goede manier om de GPS van de pocophone te testen.
Nu gebruik ik vaak een app Runtastic om mijn routes te loggen, kwam er helaas na een kilometer of 7 achter dat de app niks gelogd had, toen ik de telefoon uit mijn zak haalde trok de app ee rechte lijn van begin naar het punt waar ik stond. Ofwel de app had geen GPS singaal ontvangen.

Na wat puzzelen in de instellingen en hulp van google, kwam ik er achter dat er een batterij instelling is die de GPS uitschakeld als je telefoon niet actief gebruikt wordt. In het menu: instellingen -> batterij & prestatie -> batterijbespaarder -> kies app. Hier moet je bij de betreffende app 'geen beperkingen' aanvinken.

De volgende 15km heeft de app de route prima vastgelegd vannuit mijn broekzak.
Wellicht dat deze post een volgende tweaker kan helpen

• Kaya10
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Ik merk dat het geluid via de oortjes van Xiaomi niet zo luid klinken...

Ik heb helaas geen andere oortjes dan deze , komt het door de oortjes of door het toestel?

Ik gebruik de Xiaomi Piston basic oortjes van 7 euro.

Ik heb ook geen hele hoge verwachtingen maar had graag de volume luider willen zetten zodat ik op het OV andere mensen niet hoor praten..

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:30
mensen die custom roms gebruiken?

Kijk eerst eens in de topicwaarschuwing, het zijn maar 4 regels, in 1 er van staat een linkje naar het custom ROM topic.Volgende keer graag even goed kijken voordat je post :)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 28-12-2018 16:09 (74%)

Heb 'm nu 2 dagen in gebruik en vind 't voorlopig een toptoestel, maar er zijn nog wat zaken die ik niet geregeld krijg. Ter info, ik gebruik Nova Launcher en TeslaUnread voor notificatie badges, dat werkt allemaal goed.

Wat ik niet vind of wat niet goed werkt:
- Lock screen notificaties. Staan aan voor een heleboel apps, maar werken gewoon niet. Als ik de optie aanzet om het scherm automatisch in te schakelen bij een notificatie, zie ik het scherm aangaan maar komt er onmiddellijk op dat hij me niet herkent...
- Automatische brightness is te donker bij weinig licht. Ik zet het schuifje dan manueel wat hoger, maar als je het toestel even af en aan zet is hij dat weer vergeten.
- Alle apps krijgen hetzelfde notificatie geluid i.p.v. hun eigen geluiden, waar kan je dit aanpassen?

Kan iemand me ook nog zeggen met welke app je de notificaties constant in de statusbalk kan tonen? Had die hier laatst zien voorbijkomen maar vind het niet meer terug.

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:56
r0bert4 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:48:
Zijn er ook medetweakers die problemen hebben met het ontvangen van Flitsmeistermeldingen als de telefoon via Bluetooth is verbonden?

Ondanks de recente update van Flitsmeister krijg ik geen meldingen binnen van een flitser, een file of wegwerkzaamheden :/ .
Ja, heb hier hetzelfde probleem. Heb er helaas nog niet de vinger op kunnen leggen waar het in zit.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

Heb overigens hetzelfde probleem als hier reeds vermeld met WhatsApp foto's. Preview is ingezoomd, foto zelf is uitgezoomd en heeft een blauwe schijn. Workaround is dus foto trekken met camera app en daarna delen via WA.

Ik draai de laatste officiële versie van MIUI.

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:06
Heb net een Pocophone besteld, ben benieuwd :)
Ik heb 4 jaar een Oneplus One gehad. Die heeft het altijd goed gedaan, maar de batterij was nu echt op. (Was al m'n derde batterij)
Ik was eigenlijk van plan om een nieuwe smartphone te zoeken in de prijsklasse van 200-300 euro, maar deze smartphone biedt zoveel meer voor dat extra geld. Een beetje te vergelijken met de Oneplus one 4 jaar geleden

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 24-08 13:04
Largamelion schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:46:
Heb overigens hetzelfde probleem als hier reeds vermeld met WhatsApp foto's. Preview is ingezoomd, foto zelf is uitgezoomd en heeft een blauwe schijn. Workaround is dus foto trekken met camera app en daarna delen via WA.

Zelfde hier! En ook als ik Opencamera gebruik. Dus het ligt niet aan whatsapp. Het probleem zit hem denk ik in de OS of camera HAL? De MIUI camera app werkt wel goed. Merkte het gister voor het eerst in opencamera toen ik een foto maakte van een ruimte en de kamer er niet helemaal op kreeg terwijl ik achteruit bleef lopen.

Best wel jammer dit. Is dus ineens ontstaan ergens de afgelopen dagen. Ik denk toen ik de standaard camera app veranderde naar opencamera in de 'default app' settings maar weet dat niet zeker. Kan ook zijn dat het me nu pas opviel.

Vind het erg jammer want met opencamera zijn de foto's vele malen mooier.

Ohmarinus wijzigde deze reactie 30-12-2018 00:42 (15%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:47
Dit probleem heb ik inderdaad ook, maar dan op LineageOS 16.

Met de stock camera en Google camera geen problemen, maar in WhatsApp wel.
Iets anders waar ik zonet achter ben gekomen... de regionale beperkingen. Nieuwe thema's zijn in België niet zoekbaar dus regio op US gezet, bleek ineens de gezichtsherkenning niet meer te werken. Ging ik in de instellingen zoeken om het weer in te stellen maar de optie was gewoon verdwenen. Regio terug op BE gezet en daar was ie weer... doet me wel de vraag stellen wat er nog allemaal anders is per regio.

Notificaties op het vergrendelscherm heb ik overigens nog steeds niet werkende, ondanks dat alles goed staat. Ook met een ander thema nog geen succes.

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-08 15:00

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Heel apart, ik heb Fortnite op mij Poco gezet voor de kids en alles werkte goed. Idereen blij (ik rust, de kids spelen) zet ik de developer options aan met USB debugging. Krijg ik een error melding in Fortnite.
USB debuging weer uit, nog steeds melding :( . Als ik kijk op de paar meldingen op verschillende fora lijkt het soms een Xiaomi probleem, maar toch ook voor te komen op o.a. Samsungs.
Wordt ergens in een log vastgelegd dat je ooit USB debugging aan hebt gezet? Misschien dat Fortnite dat net gebruikt om te bepalen of je het aan hebt?

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Honor 6, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini, ZUK Z2 en nu een Poco F1

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-08 17:38

Ik heb het ook ineens sinds de laatste paar dagen inclusief blauwe waas over foto's heen. Hoop dat het snel opgelost is want ik vind het echt makkelijker om gewoon een foto te maken in Whatsapp om te versturen.

Oja en ineens horen mensen mij slecht en valt het bereik weg.
MiBe schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:26:
[...]

Ja, heb hier hetzelfde probleem. Heb er helaas nog niet de vinger op kunnen leggen waar het in zit.
Wat zijn de instellingen van de App? Alle toestemmingen? Batterij besparing aan of uit?

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:56
Raznov schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:36:
[...]

Wat zijn de instellingen van de App? Alle toestemmingen? Batterij besparing aan of uit?
Automatisch starten bij Bluetooth verbinding met auto, automatisch uitschakelen bij verbreken Bluetooth verbinding. Alle toestemmingen. Batterijbesparing handmatig uitgezet voor Flitsmeister.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

Merk nu dat ik van 1 app wel meldingen krijg op m'n lockscreen, BlueMail. Van al de rest niet ondanks dat ze dezelfde instellingen hebben.

En m'n SD-kaart moet blijkbaar verplicht geformatteerd worden om ze te kunnen gebruiken, wel kut want moet ik eerst 40GB overzetten om daarna terug te zetten. Tot zover het gemak van een SD-kaart.
Largamelion schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:53:
Merk nu dat ik van 1 app wel meldingen krijg op m'n lockscreen, BlueMail. Van al de rest niet ondanks dat ze dezelfde instellingen hebben.

En m'n SD-kaart moet blijkbaar verplicht geformatteerd worden om ze te kunnen gebruiken, wel kut want moet ik eerst 40GB overzetten om daarna terug te zetten. Tot zover het gemak van een SD-kaart.
Wat voor melding krijg je dat je, je SD kaart moet formateren? Dit heb ik namelijk nog niet eerder mee gemaakt bij Android.

Je krijgt geen meldingen bij de meeste apps op het lockscreen, maar krijg je ze wel bij de status balk?

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 24-08 18:44
Net mijn poco gekregen vanmorgen. Wat een leuk toestel zeg. Ik kom van een pixel 2 xl / Nokia 8 dus ben stock android gewoon.
Ik dacht hem te rooten en lineage os er op knallen maar na een uurtje met de poco zitten spelen ga ik de Miui schil toch een kans geven.
Verder werkt alles zoals het hoort en is hij vooral zeer snel.
Nu ja ik heb hem pas dus heb ik nog niet alles kunnen uittesten, komt wel. In ieder geval is het een zeer leuk toestel.
Raznov schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:07:
[...]

Wat voor melding krijg je dat je, je SD kaart moet formateren? Dit heb ik namelijk nog niet eerder mee gemaakt bij Android.

Je krijgt geen meldingen bij de meeste apps op het lockscreen, maar krijg je ze wel bij de status balk?
Ik krijg een permanente notificatie die zegt dat er een probleem is met de Samsung SD-kaart. Ik kan dan kiezen om te formatteren voor telefoonopslag of draagbare opslag. De SD-kaart komt uit m'n Honor 7 waar hij gebruikt werd als draagbare opslag. EDIT: Het lag denk ik aan het bestandssysteem. Was geformatteerd als exFAT en heb nu m'n muziek eraf gehaald en geformatteerd via de Pocophone en nu is het FAT32, dat zal dus het probleem geweest zijn. Nu m'n muziek terug kopiëren en dan is alles klaar.

Voor de notificaties werkt al de rest perfect ondertussen: geluid, meldingsled en banner. Alleen op de lockscreen krijg ik bv. geen WhatsApp te zien of Instagram, enkel die mail app slaagt erin om z'n notificaties daar te tonen.

Largamelion wijzigde deze reactie 31-12-2018 19:45 (13%)

• LeStef
Prettige feesten allemaal.

• LA-384
Ik zocht naar een oplossing voor de niet te verwijderen notificatie: "xxx wordt weergegeven over apps" ("xxx is displaying over other apps" in het Engels).

In mijn geval gaat het om de app Twilight, maar er zijn meerdere apps die deze melding kunnen triggeren.
De oplossing heb ik inmiddels gevonden en zet ik even hier neer voor het geval ik (of anderen) in de toekomst weer met hetzelfde probleem zitten.

Ga naar: Instellingen -> Toestemmingen (onderaan) -> Andere toestemmingen -> zoek de app die de melding triggert en tik deze aan, in mijn geval Twilight -> Popup venster weergeven -> Weigeren

Ik merk nu dat dit niet de oplossing is. De pop-up instelling is het weergeven over andere apps.

LA-384 wijzigde deze reactie 01-01-2019 19:00 (7%)

• LeStef
Weet er iemand hoe ik meer thema's kan downloaden? Ik heb er maar 3 op mijn poco.
Als ik er download van ergens op Xiaomi forum zegt em dat externe thema's niet worden ondersteund.
LeStef schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:41:
Weet er iemand hoe ik meer thema's kan downloaden? Ik heb er maar 3 op mijn poco.
Als ik er download van ergens op Xiaomi forum zegt em dat externe thema's niet worden ondersteund.
Regio aanpassen naar bv. US en dan kan je de thema's bladeren. Let wel op dat gezichtsvergrendeling dan niet beschikbaar is.

Ik heb met m'n Pocophone problemen dat de USB-connectie wegvalt bij Android Auto. Nog mensen last van? Ik dacht dat de problemen met AA opgelost waren in de laatste stable van MIUI? Met m'n Honor 7 had ik geen enkel issue met AA dus ligt niet aan de wagen. Kabel uit/in brengt dan ook niet meer op eens de connectie weg is, meldingsled van de telefoon brandt dan zelfs niet meer.

• LeStef
Dank je, heb die even op India gezet en Material gedownload en geinstalleerd, samen met de pixel full icon pack en dan terug naar regio Belgie en het werkt perfect.

• beOnt
  • Laatst online: 12:54
Largamelion schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:15:
[...]
Regio aanpassen naar bv. US en dan kan je de thema's bladeren. Let wel op dat gezichtsvergrendeling dan niet beschikbaar is.

Ik heb met m'n Pocophone problemen dat de USB-connectie wegvalt bij Android Auto. Nog mensen last van? Ik dacht dat de problemen met AA opgelost waren in de laatste stable van MIUI? Met m'n Honor 7 had ik geen enkel issue met AA dus ligt niet aan de wagen. Kabel uit/in brengt dan ook niet meer op eens de connectie weg is, meldingsled van de telefoon brandt dan zelfs niet meer.
Ik heb de laatste dagen +/- 8 uur met Android auto gereden (2 verschillende wagens) en geen problemen tegen gekomen. Waze heeft wel wat kuren soms, maar dat ligt specifiek aan de laatste update.
beOnt schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb de laatste dagen +/- 8 uur met Android auto gereden (2 verschillende wagens) en geen problemen tegen gekomen. Waze heeft wel wat kuren soms, maar dat ligt specifiek aan de laatste update.
Laatste rit van 30 min ging wel goed, nadat ik alle batterijbesparingen had uitgeschakeld voor AA dus mss lag het daar aan.

• Luke-san
Largamelion schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:32:
[...]
Laatste rit van 30 min ging wel goed, nadat ik alle batterijbesparingen had uitgeschakeld voor AA dus mss lag het daar aan.
Niet op rekenen, Neem eens een andere USB-C kabel. Had hier een Go,comma binnen met lovende reviews van Gearbest die ok oplaad, maar in de auto (VW Golf MK7.5) regelmatig disconnects en dan weer eens een connection error. Nu klooien terwijl je aan het rijden bent is een no go.
De Ugreens doen het bij mij uitstekend bij zowel laden als Android auto in de auto.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

beOnt schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:11:
[...]
Waze heeft wel wat kuren soms, maar dat ligt specifiek aan de laatste update.
Ik heb de afgelopen dagen veel Android Auto gebruikt. Voor het eerst ook (huurauto).

Ik had er regelmatig last van dat Waze geen wakelock leek vast te houden. Op het scherm in de auto lijkt het dan alsof hij geen GPS-fix heeft (positie blijft hangen). Dat is het probleem echter niet: als je op de telefoon op het icoon van de Waze-app drukt wordt hij weer even wakker. Een tijdelijke oplossing is dan om de kabel eruit te halen en de navigatie opnieuw in te stellen. Meestal werkt het dan weer OK. Een permanente oplossing heb ik nog niet gevonden.

Google Maps lijkt dit probleem niet te hebben.

Compizfox wijzigde deze reactie 02-01-2019 02:52 (4%)

Compizfox schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 02:50:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen veel Android Auto gebruikt. Voor het eerst ook (huurauto).

Ik had er regelmatig last van dat Waze geen wakelock leek vast te houden. Op het scherm in de auto lijkt het dan alsof hij geen GPS-fix heeft (positie blijft hangen). Dat is het probleem echter niet: als je op de telefoon op het icoon van de Waze-app drukt wordt hij weer even wakker. Een tijdelijke oplossing is dan om de kabel eruit te halen en de navigatie opnieuw in te stellen. Meestal werkt het dan weer OK. Een permanente oplossing heb ik nog niet gevonden.

Google Maps lijkt dit probleem niet te hebben.
Vanmorgen toch helaas weer problemen. GPS fix die wegvalt had ik gisteren ook al bij Waze, en deze morgen nog steeds, zelfs met de laatste bèta van gisteren. Lijkt op te treden na +- 20 min, alle batterijbesparingen voor zowel Waze als AA staan uit.

En deze morgen toch ook weer de USB-connectie die wegviel, iets na de GPS problemen... niet echt lekker op deze manier.
Largamelion schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:07:
[...]
Vanmorgen toch helaas weer problemen. GPS fix die wegvalt had ik gisteren ook al bij Waze, en deze morgen nog steeds, zelfs met de laatste bèta van gisteren. Lijkt op te treden na +- 20 min, alle batterijbesparingen voor zowel Waze als AA staan uit.

En deze morgen toch ook weer de USB-connectie die wegviel, iets na de GPS problemen... niet echt lekker op deze manier.
Heb je geprobeerd om de app 'vast' te zetten in het geheugen? Vierkantje onderin zodat je alle geopende apps in het geheugen ziet. Dan lang drukken op de app (Waze dus in dit geval) en dan zouden er 3 icoontjes moeten verschijnen: slotje, splitscreen en hexagon (instellingen). Staat het slotje van Waze open of is het dicht? Mocht hij open staan, kun je hem dan op dicht zetten? Hierdoor zou hij persistent in het geheugen moeten blijven en niet 'bevroren' worden.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-08 21:15
Ik gebruik Android Auto dagelijks, gewoon standaard met google maps. Geen last van wegvallende GPS fix. Eerder in dit topic is al geopperd om wanneer je Waze gebruikt deze uit te sluiten binnen energiebeheer. Mogelijk dat je dat nog even kan proberen.

Picobello B.V.

LightPhoenix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Heb je geprobeerd om de app 'vast' te zetten in het geheugen? Vierkantje onderin zodat je alle geopende apps in het geheugen ziet. Dan lang drukken op de app (Waze dus in dit geval) en dan zouden er 3 icoontjes moeten verschijnen: slotje, splitscreen en hexagon (instellingen). Staat het slotje van Waze open of is het dicht? Mocht hij open staan, kun je hem dan op dicht zetten? Hierdoor zou hij persistent in het geheugen moeten blijven en niet 'bevroren' worden.
Hmm, ik dacht dat ik dat reeds gedaan had voor Waze, maar blijkbaar niet. Meteen maar slotje bijgezet voor zowel Waze als AA, benieuwd of het iets uithaalt. De MIUI batterijbesparing had ik reeds uitgezet voor beide apps, die staat op 'geen beperking'.
Largamelion schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:21:
[...]
Hmm, ik dacht dat ik dat reeds gedaan had voor Waze, maar blijkbaar niet. Meteen maar slotje bijgezet voor zowel Waze als AA, benieuwd of het iets uithaalt. De MIUI batterijbesparing had ik reeds uitgezet voor beide apps, die staat op 'geen beperking'.
Ik moet zeggen dat ik het geheel ook enorm ondoorzichtig vind hoor. Zoveel opties die invloed kunnen hebben of een app wel of niet actief blijft is m.i. gewoon niet handig... zeker niet als het zo verspreid door de menu's zit. Merk ook dat na elke update het lijkt alsof mijn instellingen niet goed mee worden genomen, dus ik heb er nu een routine van gemaakt om het regelmatig te checken voor de apps die ik veel gebruik. Overigens merk ik dat 'standaard' apps als Google Maps vaak direct een dicht slotje krijgen. Wellicht dat er een lijst door Xiaomi gebruikt wordt van bekende apps die altijd ingeladen en actief moeten blijven.

Hoop dat het werkt en laat het even weten wanneer dit niet het geval is!

Wat betreft de blauwe waas en niet beeldvullend zijn bij whatsapp/open camera: Kan het niet zijn dat beiden een dezelfde achterliggende open source camera api gebruiken en dat die dwars ligt op de F1? Zoals eerder aangegeven heb ik ook bij Samsung/LG/Sony telefoons hetzelfde probleem met Whatsapp, dus het lijkt me niet direct aan de F1 te liggen.

• Rogf
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 02-01 12:25
Misschien al eens gevraagd. Maar heeft iemand ervaring met tele2 en deze telefoon?
Rogf schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:11:
Misschien al eens gevraagd. Maar heeft iemand ervaring met tele2 en deze telefoon?
Lijkt goed te werken... volgende keer even zoeken in het topic misschien?

edit: Zie dat je in de review op 18 september gereageerd hebt en dat Kiswum daar nog aangegeven heeft dat hij gewoon werkt. 8)7

LightPhoenix wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:22 (15%)

• janvanduschoten
  • Laatst online: 19:08

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Dit soort topic zijn er uiteraard om vragen te beantwoorden, maar graag de volgende keer wat meer inzet. Zoals hierboven staat, is dat al besproken (dus eenvoudig te vinden via de [zoek in het forum] ) en is je vraag zelfs al behandeld bij een review...

You've mistaken me for someone who really cares.

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09-07 23:56
LightPhoenix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Als ik een app lang indruk krijg ik deze opties niet te zien, kan dat? Ik zie remove, app info, edit.
MaStar schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Als ik een app lang indruk krijg ik deze opties niet te zien, kan dat? Ik zie remove, app info, edit.
Blijkbaar kan het, want jij ziet het niet. Dus nog een keer: Je bent op je home screen. Dan heb je onder in je 3 knoppen, vierkantje (laat al je apps die open zijn zien), cirkel (app drawer), driehoek (back/force close). Je druk op vierkantje en ziet een hele lijst met open apps. Dan lang drukken op een app en je zou de opties moeten krijgen.

Dit werkt bij mij prima op de Global MIUI 10 Rom (10.1.3.0 PEJMIFI)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

@Largamelion @Hammetje Het probleem is niet zozeer dat de telefoon de GPS-fix daadwerkelijk verliest, dat lijkt alleen zo. Het is meer dat Waze niet actief blijft op de achtergrond en dat daardoor de boel op het scherm in de auto stil blijft staan.

Als je Waze "wakker maakt" zie je de positie weer even geüpdatet worden.

Zonder het handmatig uitzetten van battery optimisation voor Waze werkt het überhaupt niet ;)

@LightPhoenix Geprobeerd, werkt helaas niet.

Daarnet rit van 25 min gedaan en geen problemen gehad, maar ik ga nog niet te vroeg roepen.

Ben die opties voor batterijbesparing redelijk gewoon van EMUI op m'n Honor 7, daar moest ik het ook per app uitzetten op 3 plaatsen.

• Luke-san
Largamelion schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:31:
Daarnet rit van 25 min gedaan en geen problemen gehad, maar ik ga nog niet te vroeg roepen.

Ben die opties voor batterijbesparing redelijk gewoon van EMUI op m'n Honor 7, daar moest ik het ook per app uitzetten op 3 plaatsen.
Ik zit in het Waze beta team en heb ook al eens vreemde toestanden, zoals blijven hangen van de GPS meegemaakt. Net of je GPS lock verliest
Indien je het nog eens een keer voor hebt, even Waze uninstallen... zien dat er geen directory van Waze op de sd-kaart of storage meer staat, anders delete, terug installeren en vooral zeker en vast dan de power settings en auto-start goed zetten.
Volgens mij gaat het wel eens fout met updates van de applicatie.
Even nog een update. Gisteren op een rit van 10 min na +-7 min weer de USB-connectie kwijt met daaropvolgend GPS problemen (bolletje/pijl sprong naar overal). Deze morgen de originele USB-C kabel van de lader gebruikt en geen problemen gehad op m'n rit naar het werk van 30 min.

Nu maar hopen dat het daar aan ligt, maar ik ben sceptisch. Als ik even Google op 'USB-connection lost Android Auto' lees je een heleboel verhalen. Bij sommige opgelost met een andere USB-C kabel, bij anderen dan weer niet. Er zijn er ook die beweren dat de USB-poorten in de auto niet goed overweg kunnen met de nieuwe kabels, ik hoop in ieder geval dat het niet aan de auto ligt want dat krijg ik niet opgelost vrees ik. Met een Micro-USB kabel en m'n Honor 7 ging het in ieder geval probleemloos.
Vraag me dan toch af of het ook niet een combinatie is van problemen met Android Auto, Waze en MIUI zelf. Gezien de USB connectie verloren wordt, is er een power management iets wat daar misschien een rol speelt? Ik heb zitten zoeken in de dev options, maar kan niet direct iets vinden (en ik ben ook niet dev genoeg om werkelijk te begrijpen hoe sommige zaken in elkaar grijpen). @Largamelion en @Compizfox hebben jullie in de dev opties ook de MIUI optimalisation uitgezet? @Raznov Bij jou op LOS werkt AA toch? Ik zie in de thread nergens of je ook Waze getest hebt, maar heb jij hier een mening over?

• LeStef
Ik heb iets raar voor, als ik naar settings ga en naar systeem update zegt em dat ik de recentste stabiele heb 10.1.3.0.
Als ik daar dan boven rechts naar de drie puntjes ga en klik op download update dan download em een update, reboot em dat hij de nieuwe mui aan bijwerken is en dit kan ik oneindig blijven doen.
Is dit normaal?
LightPhoenix schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:47:
Vraag me dan toch af of het ook niet een combinatie is van problemen met Android Auto, Waze en MIUI zelf. Gezien de USB connectie verloren wordt, is er een power management iets wat daar misschien een rol speelt? Ik heb zitten zoeken in de dev options, maar kan niet direct iets vinden (en ik ben ook niet dev genoeg om werkelijk te begrijpen hoe sommige zaken in elkaar grijpen). @Largamelion en @Compizfox hebben jullie in de dev opties ook de MIUI optimalisation uitgezet? @Raznov Bij jou op LOS werkt AA toch? Ik zie in de thread nergens of je ook Waze getest hebt, maar heb jij hier een mening over?
AA werkte, en kon ik gewoon mee aan de slag. Ook Waze leek het goed te doen, totdat ik de telefoon los koppelde van AA. Dan ging ineens het scherm knipperen en kon ik niets anders dan een harde reset uitvoeren. Dit heb ik in 3 verschillende versies van LOS gehad, geen idee of de meeste recente er ook nog last van heeft. Voor mij ook de reden om weer terug naar de Miui EU rom te gaan. Onder de EU rom werkt AA wel goed, maar Waze dus weer minder goed.
LeStef schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:43:
Ik heb iets raar voor, als ik naar settings ga en naar systeem update zegt em dat ik de recentste stabiele heb 10.1.3.0.
Als ik daar dan boven rechts naar de drie puntjes ga en klik op download update dan download em een update, reboot em dat hij de nieuwe mui aan bijwerken is en dit kan ik oneindig blijven doen.
Is dit normaal?
Yes, dit is normaal, heb ik bij iedere versie gehad.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

LightPhoenix schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:47:
Vraag me dan toch af of het ook niet een combinatie is van problemen met Android Auto, Waze en MIUI zelf. Gezien de USB connectie verloren wordt, is er een power management iets wat daar misschien een rol speelt?
Dat is een losstaand probleem denk ik. Ik heb nul problemen gehad met de USB-verbinding.
Ik heb zitten zoeken in de dev options, maar kan niet direct iets vinden (en ik ben ook niet dev genoeg om werkelijk te begrijpen hoe sommige zaken in elkaar grijpen). @Largamelion en @Compizfox hebben jullie in de dev opties ook de MIUI optimalisation uitgezet?
Die staat inderdaad uit bij mij.

Compizfox schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Dat is een losstaand probleem denk ik. Ik heb nul problemen gehad met de USB-verbinding.

[...]

Die staat inderdaad uit bij mij.
Schiet mij maar lek dan... vaag probleem hoor. Nu kan het natuurlijk goed zijn dat er ook verschil zit in de USB aansluitingen van de auto's en dat die voor problemen zorgen, maar dan nog verklaart dat (denk ik) nog niet waarom Waze zich zo vreemd gedraagt.
LightPhoenix schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Schiet mij maar lek dan... vaag probleem hoor. Nu kan het natuurlijk goed zijn dat er ook verschil zit in de USB aansluitingen van de auto's en dat die voor problemen zorgen, maar dan nog verklaart dat (denk ik) nog niet waarom Waze zich zo vreemd gedraagt.
Wat ik merk in de verschillende Roms lijkt het toch echt op een Miui issue. Ik zal eerdaags nog eens proberen wat te spelen met batterij-besparing instellingen binnen Miui, want denk toch echt dat daar wat mee te doen is (via Batterij & prestaties).
Raznov schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Wat ik merk in de verschillende Roms lijkt het toch echt op een Miui issue. Ik zal eerdaags nog eens proberen wat te spelen met batterij-besparing instellingen binnen Miui, want denk toch echt dat daar wat mee te doen is (via Batterij & prestaties).
Mee eens, maar het is lastig om een goede diagnose te stellen wanneer er zoveel verschillende factoren mee kunnen spelen (instellingen, kabel, ROM, etc etc). Daarom kan ik ook niet echt een test verzinnen om zaken uit te sluiten.
Met de originele USB-C kabel nu 2 ritten gedaan van 30 min en geen USB-disconnects, ik hoop dus dat het aan de kabel lag.

In de laatste rit na 15-20 min wel weer plots GPS problemen en dit met de laatste Waze beta (van vandaag) die nog enkele fixes bevat voor AA. Heb ook voor alle zekerheid de battery saver van Waze zelf uitgezet want er werd vermeld in de changelog dat die voor GPS problemen kon zorgen.

Edit: Heb MIUI optimalisaties nu ook uitgezet bij developer opties maar wel een kleine waarschuwing... je moet daarna voor alle apps terug de permissies goed zetten. De app info ziet er ook een pak anders/beperkter uit. Benieuwd of het effect heeft.

Largamelion wijzigde deze reactie 03-01-2019 22:17 (23%)

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12:12
Sinds een week deze telefoon voor de vriendin gehaald. Ze komt van een Redmi 3S Prime. De grootte heeft ze geen probleem mee.

Ben meer onder de indruk van de telefoon dan voorheen gedacht. Scherm is mooi, software is snel, MIUI is wel te handelen (ze gebruikt Nova Launcher Prime), geen rare bugs so far, accu houd het goed vol ondanks groot scherm en de camera's zijn best okee wat ik zo far heb gezien.

Zojuist even kort de selfie van vergeleken met mijn Sony XZ 2 Compact (5MP) maar daar wint de F1 zonder twijfel. Binnenkort eens wat meer side by sides maken maar heb het idee dat die F1 niet onder gaat doen voor mijn XZ2C.
Ander probleempje waar ik mee zit, mijn Yi Camera app geeft geen geluid bij notificaties op de Pocophone. Als ik bij de instellingen ga kijken kan ik het ook niet aanzetten, volgens MIUI geeft de app helemaal geen meldingen, terwijl mijn statusbar vol staat ...

Yi App

Best wel irritant dat ik de meldingen van mijn camera niet meer hoor, moet ik telkens manueel gaan kijken en gezien de meldingen ook niet op het vergrendelscherm komen wil dat dus zeggen dat ik altijd mijn toestel moet unlocken ...

Ik dacht dat ik met 'n nieuwe telefoon eindelijk van de problemen met meldingen verlost zou zijn (die ik had op EMUI), maar het blijkt nog erger bij momenten :-(.
Largamelion schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:22:
Heb ook voor alle zekerheid de battery saver van Waze zelf uitgezet want er werd vermeld in de changelog dat die voor GPS problemen kon zorgen.

Edit: Heb MIUI optimalisaties nu ook uitgezet bij developer opties maar wel een kleine waarschuwing... je moet daarna voor alle apps terug de permissies goed zetten. De app info ziet er ook een pak anders/beperkter uit. Benieuwd of het effect heeft.
Uhm... in je post van 2 januari zei je dat die al uit stond. Kwam dit door het uitzetten van de optimalisaties dat hij weer aanstond of had je hem niet uitgezet? Anders snap ik wel waarom onze zoektocht zo weinig zin heeft :X
LightPhoenix schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Uhm... in je post van 2 januari zei je dat die al uit stond. Kwam dit door het uitzetten van de optimalisaties dat hij weer aanstond of had je hem niet uitgezet? Anders snap ik wel waarom onze zoektocht zo weinig zin heeft :X
Ik zag ook dat mijn batterij optimalizatie weer op MIUI stond, terwijl ik zeker weet dat ik een of twee versies terg (zit op weekly EU), ik deze op "geen beperkingen" heb gezet.
Vandaag zowel AA als Waze op "geen beperkingen", gekoppeld met USB kabel (https://nl.aliexpress.com...ble-voor/32916531792.html) in een Skoda Karoq: Geen problemen met Waze, houdt netjes locatie en geen missers. Kan aan de kabel liggen, dus zal op de terugweg een andere Baseus kabel proberen welke ik heb liggen.
LightPhoenix schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Je kan MIUI batterijbesparing per app uitzetten, maar nu heb ik MIUI optimalisaties uitgezet in developer opties, dat zijn 2 andere zaken. Ik dacht dat jullie in jullie laatste posts op die laatste doelden.

Of bedoel je de battery saver van Waze? Dat is ook iets anders. In Waze zelf heb je ook een optie om batterijbesparing in te schakelen als de GSM niet oplaadt, dan dimt het scherm als er geen instructies zijn binnen X-aantal meter. Dat is dus ook iets anders dan de batterij optimalisaties van Android.

Largamelion wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:22 (21%)

Klopt en je zei de 2e:
Largamelion schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:21:
[...]
Dus toen ging ik er vanuit dat je voor Waze de batterijbesparing al uit had gezet. En daarna was een idee om ook de optimalisaties uit te zetten. Blijft dus de vraag open: Stond de batterijbesparing nu al wel of niet uit voor Waze?
LightPhoenix schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:40:
Klopt en je zei de 2e:

[...]

Dus toen ging ik er vanuit dat je voor Waze de batterijbesparing al uit had gezet. En daarna was een idee om ook de optimalisaties uit te zetten. Blijft dus de vraag open: Stond de batterijbesparing nu al wel of niet uit voor Waze?
De MIUI batterijbesparing voor Waze heb ik vrijwel van in het begin uitgezet. De batterijbesparing in de app van Waze zelf heb ik gisteren uitgezet na het installeren van de nieuwste bèta versie.
Ah oké! Dan snap ik hem weer. Ik gebruik zelf geen Waze en kon uit de posts niet opmaken dat Waze zelf dus ook een batterijbesparingsoptie heeft. Dat maakt het nog extra ondoorzichtiger... Ben benieuwd of het op de lange termijn nu blijft werken.

• DeKatte
  • Laatst online: 14:03
Werkt prima met Tele2. Geen enkel probleem tegengekomen na een dikke maand gebruik.
Op de terugweg van mijn werk met een andere kabel geprobeerd. Daarmee gaf Waze wel problemen, dus aangenomen dat het dus relevant was aan de kabel. Toch onderweg nog de kabel wissel gedaan, maar ook met de kabel die de vorige rit geen problemen gaf, nu wel problemen met Waze. AA doet verder alles redelijk (alhoewel Spotify soms niet direct werkt en ik dus even moet ontkoppelen en opnieuw moet aansluiten). De Kabel lijkt dus niet direct het probleem. Ik ga eerdaags verder testen, en zodra ik heb gevonden wat het is, ook testen op de stock-F1 van mijn vrouw (wel de meest recente stable, maar toch redelijk stock).
Net die ene USB-C kabel die disconnects gaf bij AA gebruikt in de originele oplader en na 2 min hoor ik dat het toestel niet meer oplaadt. Het lag dus 100% aan die kabel, zoveel is zeker nu. Nochtans een nieuwe van Hama, dacht wel betrouwbaar merk...

Met de originele USB-C kabel ondertussen al een rit of 4 achter de rug zonder problemen. En sinds het uitzetten van de MIUI optimalisaties ook geen GPS issues meer.

Alleen het niet kunnen configureren van meldingen voor de Yi Home app maakt me nu gek.

• Westlandmb
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-08 20:34
Toestel inmiddels ook een weekje binnen. Ik draai MIui 10, v10.1.3.0.PEJMIFI (stable). De aangepaste rom van xiaomi.eu.

Ik kom van een Xiaomi Mi5 vandaan dus voor mij is heel veel herkenbaar en het toestel werkt naar mijn verwachtingen.

Buiten de specificaties heb ik toch wat andere verbeteringen gemerkt t.o.v. de Mi5.
- Bluetooth 5.0, heb het idee dat het bereik veel groter is. Bij mijn Mi5 was dit echt stukken minder (verschil, voorheen maximaal 3 meter afstand tot bluetooth radio, nu is 30 meter ook nog haalbaar).
- Wifi ontvanger is in de Pocophone vele malen sterker als de Mi5.

Voor de mensen die problemen ondervinden met bluetooth streaming of koppelen van apparaten via bluetooth/wifi kijk vooral naar de app instellingen. Zowel de Batterijbespaarder en Apptoestemmingen zorgen voor het verbreken van verbinden en afsluiten van apps.

• zierbeek
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:35
Dag iedereen! Ik heb eigenlijk twee vragen waarvan 1 een probleem.
Mijn beide ouders hebben sinds 2 maanden de pocophone f1, 1tje met 64gb , de andere met 128gb. Elk hebben ze een andere serviceprovider.

-Probleem: wanneer zij naar het buitenland gaan, dan werkt de roaming niet, helemaal niet. In de instellingen staat roaming aangevinkt en op altijd. Herstarten van de toestellen helpt niet.

-Vraag: bij het weigeren van een oproep kan je vegen om mensen te laten weten dat je bv. In vergadering bent. Dat lukt niet, dan komt er te staan dat het weigeren van de oproep mislukt is. Is dit een bug?

Alvast bedankt!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-08 21:15
Westlandmb schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:57:
Toestel inmiddels ook een weekje binnen. Ik draai MIui 10, v10.1.3.0.PEJMIFI (stable). De aangepaste rom van xiaomi.eu.

Ik kom van een Xiaomi Mi5 vandaan dus voor mij is heel veel herkenbaar en het toestel werkt naar mijn verwachtingen.

Buiten de specificaties heb ik toch wat andere verbeteringen gemerkt t.o.v. de Mi5.
- Bluetooth 5.0, heb het idee dat het bereik veel groter is. Bij mijn Mi5 was dit echt stukken minder (verschil, voorheen maximaal 3 meter afstand tot bluetooth radio, nu is 30 meter ook nog haalbaar).
- Wifi ontvanger is in de Pocophone vele malen sterker als de Mi5.

Voor de mensen die problemen ondervinden met bluetooth streaming of koppelen van apparaten via bluetooth/wifi kijk vooral naar de app instellingen. Zowel de Batterijbespaarder en Apptoestemmingen zorgen voor het verbreken van verbinden en afsluiten van apps.
Weet je zeker dat het niet aan die app zelf ligt? Mijn 'Ring doorbell' geeft gewoon alle notificaties met geluid door die ik heb ingesteld.

Picobello B.V.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 24-08 13:04
Gezien het Android Auto onderwerp erg groot aan het worden is; misschien een idee om hier een apart topic over te maken zodat dit overzichtelijker wordt?

Lijkt mij een nogal groot (en specifiek) onderwerp dat beter thuishoort in een eigen draadje :)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Honor 10 en de Pocophone F1. Nadeel van die Honor 10 is geen ondersteuning voor Micro-SD. Het gene waar ik mij nog steeds een beetje zorgen om maak bij de Pocophone zijn de ads die ik toch niet in een telefoon wil. Het liefst ga ik ook niet met custom ROMS beginnen. Heb het al eerder gevraagd, maar zijn er op dit moment mensen met ads, of is het echt iets wat zich lijkt te beperken tot de regio India?
Hammetje schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:28:
[...]
Weet je zeker dat het niet aan die app zelf ligt? Mijn 'Ring doorbell' geeft gewoon alle notificaties met geluid door die ik heb ingesteld.
Ik denk dat je mij wou quoten over de Yi Home app? Het zou best kunnen dat het aan de app zelf ligt gezien geen enkele andere app dit probleem heeft, maar het blijft vaag dat MIUI denkt dat de app geen notificaties toont. Zelfs vanuit de notificatie zelf op het tandwiel drukken om de instellingen te openen helpt niet. Ik krijg alleen de optie om het stipje aan te zetten.
Stefan22 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:30:
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Honor 10 en de Pocophone F1. Nadeel van die Honor 10 is geen ondersteuning voor Micro-SD. Het gene waar ik mij nog steeds een beetje zorgen om maak bij de Pocophone zijn de ads die ik toch niet in een telefoon wil. Het liefst ga ik ook niet met custom ROMS beginnen. Heb het al eerder gevraagd, maar zijn er op dit moment mensen met ads, of is het echt iets wat zich lijkt te beperken tot de regio India?
Ik heb nog geen enkele ad gezien op de originele rom. Heb verder ook negatieve ervaring met het updatebeleid van Honor na 3 jaar een Honor 7 gehad te hebben, voor mij maakte dit de keuze makkelijker. Er zit wel wat Google en MIUI bloat op de telefoon die je standaard niet kan verwijderen of uitschakelen, daar erger ik mij wel een beetje aan. Op m'n Honor 7 kon ik Google Films/Books/... wel gewoon uitschakelen (ook niet verwijderen), maar dan had je er tenminste geen 'last' meer van.

Largamelion wijzigde deze reactie 06-01-2019 13:53 (23%)

• Mother_lepard
  • Laatst online: 24-08 08:19
Nul ads. Ook nooit gehad bij een Redmi Note 5 global, MI4c en een Redmi Note 4x. Allemaal met originele rom en zonder root.

• ovaal
  • Laatst online: 15-08 15:00

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Er zit wel wat Google en MIUI bloat op de telefoon die je standaard niet kan verwijderen of uitschakelen, daar erger ik mij wel een beetje aan. Op m'n Honor 7 kon ik Google Films/Books/... wel gewoon uitschakelen (ook niet verwijderen), maar dan had je er tenminste geen 'last' meer van.
Ik heb op mijn Pocophone "Redmi System manager (No Root)" geinstalleerd. Daarmee kan je apps uitschakelen zodat je er geen last meer van hebt. Lukt niet met alles, maar Google Books en zo lukken wel.

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Honor 6, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini, ZUK Z2 en nu een Poco F1

• tjaeuhm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-06 14:02
Hmm ok, ik overweeg deze.. Maar ik lees nu zo'n 2 dagen reviews en ik krijg een beetje de indruk dat hij zo out of the box nog niet optimaal werkt. Notificaties bijv. Slechte camera is jammer maar neem ik voor lief. Koptelefoon geluid las ik slechte dingen over. Hoe dat met een Bluetooth koptelefoon zit, geen idee. Zit nu op een Huawai nexus 6p, die vind ik perfect maar de batterij is op.

• Mother_lepard
tjaeuhm schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:21:
Hmm ok, ik overweeg deze.. Maar ik lees nu zo'n 2 dagen reviews en ik krijg een beetje de indruk dat hij zo out of the box nog niet optimaal werkt. Notificaties bijv. Slechte camera is jammer maar neem ik voor lief. Koptelefoon geluid las ik slechte dingen over. Hoe dat met een Bluetooth koptelefoon zit, geen idee. Zit nu op een Huawai nexus 6p, die vind ik perfect maar de batterij is op.
- Camera is prima, met gebruik van gcam app (Port van Pixel 3) zelfs erg goed.
- Notificaties: het werkt anders dan gebruikelijk, zelf vind ik het een stuk rustiger.
- Geluid is goed, wel heb je een app als Poweramp nodig waarbij je de dac van de 845 kan aanzetten en gebruiken. Zelf gebruik ik een losse USB dac van Hidizs (Ben verwend geraakt na een LG V10 en V20 gehad te hebben).

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
tjaeuhm schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:21:
Alles is top, behalve touchscreen lag met snel typen is niet te doen. Vind ik enige grote minpunt van de pocophone.

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:23
IHeb het al eerder gevraagd, maar zijn er op dit moment mensen met ads, of is het echt iets wat zich lijkt te beperken tot de regio India?
Geen ads gezien, ik heb enkele maanden de standaard ROM gebruikt, pas daarna overgegaan op de EU variant (ook geen ads trouwens). Dat was trouwens ook bij de Redmi 5, Redmi Note 4x, Redmi 3S en Redmi 3 ook goed op orde, daar met de standaard software ook nooit iets van ads gezien.
Ik begrijp daarom ook niet zo goed waar soms de wilde verhalen over die ads vandaan komen. De enige keren dat ik ads krijg/kreeg, zijn veroorzaakt door zelf geinstalleerde apps vanuit de Play Store en die waren snel op te lossen (app verwijderen :) ).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• tjaeuhm
Mother_lepard schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:28:
[...]

- Notificaties: het werkt anders dan gebruikelijk, zelf vind ik het een stuk rustiger.
- Geluid is goed, wel heb je een app als Poweramp nodig waarbij je de dac van de 845 kan aanzetten en gebruiken. Zelf gebruik ik een losse USB dac van Hidizs (Ben verwend geraakt na een LG V10 en V20 gehad te hebben).
Dank je.
Ik weet niet eens wat DAC is.. maar goed.. is het volume dan begrenst of zo? Ik gebruik alleen Spotify met een Bluetooth headphone en YouTube zonder headphone.. de rest boeit me niet zo.
Gcam is gewoon te downloaden?
Notificaties zullen rustiger zijn, maar van sommige mensen wil je ze wel.. je partner bijv.. is dat in te stellen?

• tjaeuhm
Mr Brightside schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Alles is top, behalve touchscreen lag met snel typen is niet te doen. Vind ik enige grote minpunt van de pocophone.
Ok thanks.. type snelheid is voor iedereen anders dus lastig te omschrijven.. swipen gaat ook bagger?
Whatsapp gebruik ik toch hoofdzakelijk op een monitor.. bij gewoon surfgedrag valt het mee of heb je het dan ook?

• Mother_lepard
tjaeuhm schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Dank je.
Ik weet niet eens wat DAC is.. maar goed.. is het volume dan begrenst of zo? Ik gebruik alleen Spotify met een Bluetooth headphone en YouTube zonder headphone.. de rest boeit me niet zo.
Gcam is gewoon te downloaden?
Notificaties zullen rustiger zijn, maar van sommige mensen wil je ze wel.. je partner bijv.. is dat in te stellen?
Wikipedia: Digitaal-analoogomzetter Hoe betere dac, hoe beter de geluidskwaliteit kort door de bocht gesteld. Is voor de 3,5 mm uitgang.

Gcam gewoon te downloaden via XDA forum.

Notificaties krijg je gewoon binnen hoor. Je ziet ze alleen maar een paar seconden in je Notch. Daarna te zien door vanaf de statusbalk naar beneden te swipen (en op je lock scherm als je dat zo hebt ingesteld). Notificatie ledje werkt uiteraard ook.
Mother_lepard schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Met Gcam heb ik maar gemengde resultaten. Vooreerst werkt hij een pak trager bij het nemen van een foto en blijft bij nachtmodus het beeld verschrikkelijk 'laggen'. Bij foto's overdag merk weinig verschil t.o.v. de standaard camera app (heb een paar side-by-side foto's genomen om te vergelijken) maar bij portret selfies vind ik het resultaat wel beter. In het donker vind ik de resultaten ook beter met de Gcam app, maar niet om over naar huis te schrijven. De nachtmodus doet het wel goed bij mij, maar werkt niet volledig zoals het moet denk ik. Het plaatje verschijnt al terwijl het rondje nog maar aan het 1e kwart zit (komt door de lag denk ik). Ik moet dikwijls ook 2x drukken bij Gcam eer hij een foto neemt.

Heb verder ook ontdekt dat de Mi Home app ook geen extra instellingen heeft voor notificaties, net zoals de Yi Home app. Bij de Mi Home app krijg ik echter standaard wel een trilling en meldingsled, ook al kan ik dit nergens configureren :?. Hun eigen apps gaan dus het slechtste om met hun eigen UI ...

• Mother_lepard
Largamelion schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:54:
[...]
Met Gcam heb ik maar gemengde resultaten. Vooreerst werkt hij een pak trager bij het nemen van een foto en blijft bij nachtmodus het beeld verschrikkelijk 'laggen'.
Onderstaande heeft het laggen bij mij opgelost (stond in de starttopic op XDA):
"
Instructions for Global pie stable 10.1.3 users only who are facing the lag
Locked bootloader

Settings > B-S-G Settings > Fix > Enable Buffer Fix "
Mother_lepard schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Onderstaande heeft het laggen bij mij opgelost (stond in de starttopic op XDA):
"
Instructions for Global pie stable 10.1.3 users only who are facing the lag
Locked bootloader

Settings > B-S-G Settings > Fix > Enable Buffer Fix "
Dat werkt bij mij helaas niet voor de nachtmodus, enkel voor de gewone camera/portret modus. Heb trouwens de recommended settings voor de Pocophone uit dat topic ook getest, maar ook daar gemengde resultaten.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
tjaeuhm schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Ok thanks.. type snelheid is voor iedereen anders dus lastig te omschrijven.. swipen gaat ook bagger?
Whatsapp gebruik ik toch hoofdzakelijk op een monitor.. bij gewoon surfgedrag valt het mee of heb je het dan ook?
Voornamelijk typen
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True