Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

zierbeek schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:03:
-Probleem: wanneer zij naar het buitenland gaan, dan werkt de roaming niet, helemaal niet. In de instellingen staat roaming aangevinkt en op altijd. Herstarten van de toestellen helpt niet.
Welk land? De Pocophone ondersteunt niet alle frequentiebanden en in sommige landen heb je dan slecht of geen bereik. Ik zit zelf nu momenteel in de VS en daar heb ik met T-Mobile alleen (en heel slecht) 2G-bereik. 3G en 4G werkt niet.

Mother_lepard schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:28:
[...]
Geluid is goed, wel heb je een app als Poweramp nodig waarbij je de dac van de 845 kan aanzetten en gebruiken. Zelf gebruik ik een losse USB dac van Hidizs (Ben verwend geraakt na een LG V10 en V20 gehad te hebben).
Hmm, interessant, hoe zit dit precies? Zitten er dan twee DACs in de telefoon, en wordt de betere van de twee niet standaard gebruikt oid? Kun je deze DAC ook met andere muziekapps (zoals Spotify) benutten?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• zierbeek
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 04-09 11:46
[quote]Compizfox schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:43:
[...]

Welk land? De Pocophone ondersteunt niet alle frequentiebanden en in sommige landen heb je dan slecht of geen bereik. Ik zit zelf nu momenteel in de VS en daar heb ik met T-Mobile alleen (en heel slecht) 2G-bereik. 3G en 4G werkt niet.

[...]

Hey, ze waren in Duitsland maar hebben hetzelfde probleem gehad in Frankrijk. Toch wel een serieuze aderlating in dat geval, niet?

• Cybermage
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:22
[...]

Hey, ze waren in Duitsland maar hebben hetzelfde probleem gehad in Frankrijk. Toch wel een serieuze aderlating in dat geval, niet?
[/quote]

tja had in belgie het zelfde probleem niet dat ik vaak in europe reis maar toch minder ja.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

zierbeek schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:51:
Ik zou denken dat het daar wel gewoon zou moeten werken. Volgens mij gebruiken ze in andere Europese landen wel grofweg dezelfde frequenties als in Nederland.

Hadden ze helemaal roaming (ook geen bellen/sms), of alleen geen dataroaming? En ook geen 2G dus?

• zierbeek
Compizfox schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:59:
[...]

Ik zou denken dat het daar wel gewoon zou moeten werken. Volgens mij gebruiken ze in andere Europese landen wel grofweg dezelfde frequenties als in Nederland.

Hadden ze helemaal roaming (ook geen bellen/sms), of alleen geen dataroaming? En ook geen 2G dus?
Berichten konden ze gewoon sturen, enkel geen data, 0,0.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

zierbeek schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Berichten konden ze gewoon sturen, enkel geen data, 0,0.
Dan lijkt het me toch een roamingprobleem (i.p.v. een probleem met de frequentiebanden). Heb je al contact opgenomen met de provider hiervoor? Bij sommige providers moet je bijvoorbeeld in je account roaming aanzetten. Check ook of de APNs goed staan.

• zierbeek
Compizfox schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Dan lijkt het me toch een roamingprobleem (i.p.v. een probleem met de frequentiebanden). Heb je al contact opgenomen met de provider hiervoor? Bij sommige providers moet je bijvoorbeeld in je account roaming aanzetten. Check ook of de APNs goed staan.
contact met de provider heb ik nog niet gehad aangezien het hier om 2 providers gaat.
worden apn instellingen niet automisch geconfigureerd met zo een smsje?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:00
zierbeek schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:26:
[...]
worden apn instellingen niet automisch geconfigureerd met zo een smsje?
Nee, voor zover ik weet gebeurd dat niet / niet bij elke provider / niet bij elke telefoon. Zelf zit ik bij Simpel en daar moet ik elke keer handmatig mijn APN instellingen goedzetten, bijv. na een factory reset, nieuwe rom of nieuwe telefoon.

In het geval van Simpel is het overigens dan ook nog eens zo dat 4G in Nederland prima werkt met de 'default' APN. Maar het in het buitenland alleen werkt met de instellingen opgegeven door Simpel.

rens-br wijzigde deze reactie 07-01-2019 21:12 (18%)

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-09 13:40
Compizfox schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:43:

Hmm, interessant, hoe zit dit precies? Zitten er dan twee DACs in de telefoon, en wordt de betere van de twee niet standaard gebruikt oid? Kun je deze DAC ook met andere muziekapps (zoals Spotify) benutten?
De Snapdragon DAC (driver of lib, iets in die trent) is niet geïmplementeerd in MIUI. Deze DAC wordt wel optimaal benut door bijvoorbeeld Poweramp of Neutron, waarbij je dit in de instellingen kan aanzetten. Geen idee of dit ook kan in Spotify, dit gebruik ik namelijk niet.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

Mother_lepard schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:12:
[...]

De Snapdragon DAC (driver of lib, iets in die trent) is niet geïmplementeerd in MIUI. Deze DAC wordt wel optimaal benut door bijvoorbeeld Poweramp of Neutron, waarbij je dit in de instellingen kan aanzetten. Geen idee of dit ook kan in Spotify, dit gebruik ik namelijk niet.
Ik heb het even nagezocht en ik denk dat je doelt op Hi-Res Audio Output, een experimentele feature in PowerAmp?

Ik heb het even geprobeerd, en kan eerlijk gezegd geen verschil horen. Ben ik waarschijnlijk niet audiofiel genoeg voor ;)

Natuurlijk is de Snapdragon DAC wel geïmplementeerd in MIUI. Dat is immers de enige DAC in de Pocophone (er is, zover ik kon vinden, geen dedicated DAC), en als deze niet geïmplementeerd zou zijn zou er geen geluid uitkomen.

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-09 13:40
Compizfox schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 04:10:
[...]

Natuurlijk is de Snapdragon DAC wel geïmplementeerd in MIUI. Dat is immers de enige DAC in de Pocophone (er is, zover ik kon vinden, geen dedicated DAC), en als deze niet geïmplementeerd zou zijn zou er geen geluid uitkomen.
Van wat ik heb gelezen is het niet specifiek geïmplementeerd. Dus wat nu waar is...geen idee :) Ik hoor wel een verschil.

• tjaeuhm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-06 14:02
Ik bestel me vandaag ook 1 met 128gb. En ik haat mezelf daarvoor.. M'n Huawei Nexus 6p is nog meer dan prima.. alleen de batterij is af en dat is niet te vervangen. Schoften zijn het, en dat is nog netjes uitgedrukt. Wat een verspilling. Nooit meer een phone waarbij dat zo goed als onmogelijk is. Ik kan met gemak een vlaggenschip kopen maar ik weiger, gun ze mijn geld niet langer. Dan maar mindere selfies. Ze kunnen de boom in. Poco it is, en het gedoe neem ik voor lief.
tjaeuhm schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:57:
Ik bestel me vandaag ook 1 met 128gb. En ik haat mezelf daarvoor.. M'n Huawei Nexus 6p is nog meer dan prima.. alleen de batterij is af en dat is niet te vervangen. Schoften zijn het, en dat is nog netjes uitgedrukt. Wat een verspilling. Nooit meer een phone waarbij dat zo goed als onmogelijk is. Ik kan met gemak een vlaggenschip kopen maar ik weiger, gun ze mijn geld niet langer. Dan maar mindere selfies. Ze kunnen de boom in. Poco it is, en het gedoe neem ik voor lief.
Haha, m'n Honor 7 deed het op zich ook nog goed, maar de batterij was ook op, viel constant uit op zelfs 80%. Hij had wel nog een paar andere mankementen zoals de vingerafdrukscanner die soms niet reageerde en verouderde software (Android 6.0). Heb een nieuwe batterij + tools binnen voor 20€ en ga vanavond proberen zelf de batterij te vervangen, dan kan hij nog gebruikt worden voor m'n kinderen voor YouTube etc.

Heb wel nog geen seconde spijt van m'n Pocophone, toestel is echt snel en toch een verademing met de face unlock en veeeel betere vingerafdrukscanner. Werkt ook prima met Android Auto ondertussen, geen problemen meer. Op de notificatieproblemen met een paar apps na meer dan tevreden en de camera doet het redelijk, resultaten zijn soms nogal uiteenlopend maar heb er al heel mooie foto's mee kunnen trekken ook.
tjaeuhm schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:57:
Je bent je er wel van bewust dat (ondanks dat je hem de komende tijd waarschijnlijk niet hoeft te vervangen) de Pocophone's batterij ook niet op een "normale" manier te vervangen is? :)
Largamelion schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:30:
[...]
Haha, m'n Honor 7 deed het op zich ook nog goed, maar de batterij was ook op, viel constant uit op zelfs 80%. Hij had wel nog een paar andere mankementen zoals de vingerafdrukscanner die soms niet reageerde en verouderde software (Android 6.0). Heb een nieuwe batterij + tools binnen voor 20€ en ga vanavond proberen zelf de batterij te vervangen, dan kan hij nog gebruikt worden voor m'n kinderen voor YouTube etc.

Heb wel nog geen seconde spijt van m'n Pocophone, toestel is echt snel en toch een verademing met de face unlock en veeeel betere vingerafdrukscanner. Werkt ook prima met Android Auto ondertussen, geen problemen meer. Op de notificatieproblemen met een paar apps na meer dan tevreden en de camera doet het redelijk, resultaten zijn soms nogal uiteenlopend maar heb er al heel mooie foto's mee kunnen trekken ook.
Android Auto incl Waze nu prima werkende of gebruik je geen Waze?

Raznov wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:59 (39%)

• tjaeuhm
Raznov schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Je bent je er wel van bewust dat (ondanks dat je hem de komende tijd waarschijnlijk niet hoeft te vervangen) de Pocophone's batterij ook niet op een "normale" manier te vervangen is? :)
Zeker, maar niet zo goed als onmogelijk. Dat heb je wel met de Nexus 6p. Ik heb een batterij gekocht, die turkse zaakjes beginnen er niet aan. Gaat te vaak mis. o. a. glas breekt.

tjaeuhm wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:40 (10%)

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:29
tjaeuhm schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:02:
[...]
Zeker, maar niet zo goed als onmogelijk. Dat heb je wel met de Nexus 6p. Ik heb een batterij gekocht, die turkse zaakjes beginnen er niet aan. Gaat te vaak mis. o. a. glas breekt.
Bij mijn 6p is de accu vervangen. Nu gaat de accu lang mee, maar bij zware belasting start ie opnieuw op. Ik denk dat de nieuwe accu niet zo goed is als de accu die er uit kwam.

Dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe telefoon |:(

Have a wheelie good weekend!

• tjaeuhm
FragDaddy schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:44:
[...]

Bij mijn 6p is de accu vervangen. Nu gaat de accu lang mee, maar bij zware belasting start ie opnieuw op. Ik denk dat de nieuwe accu niet zo goed is als de accu die er uit kwam.

Dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe telefoon |:(
Dan heb je geluk gehad dat het is gelukt.. Die turkse zaak wil het wel doen maar durft het niet, risico is voor mij dan.. 20 euro voor het vervangen als ik de batterij lever. Misschien dat ik het straks overweeg om alsnog te doen, als alles is overgezet. Jammer.. de 6p vind ik nog steeds een top telefoon.

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:29
tjaeuhm schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Dan heb je geluk gehad dat het is gelukt.. Die turkse zaak wil het wel doen maar durft het niet, risico is voor mij dan.. 20 euro voor het vervangen als ik de batterij lever. Misschien dat ik het straks overweeg om alsnog te doen, als alles is overgezet. Jammer.. de 6p vind ik nog steeds een top telefoon.
Bij mij hadden ze zoiets van "Tuurlijk kunnen wij de batterij vervangen. Over een uurtje klaar" Na een half uur stond ik alweer aan de balie. Waren ze net klaar.

Alleen jammer dat het niet heeft geholpen.

Have a wheelie good weekend!

Raznov schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:43:
Android Auto incl Waze nu prima werkende of gebruik je geen Waze?
Jep, Android Auto met laatste Waze bèta werkt prima. Geen USB-disconnects meer (lag aan de kabel) en ook geen GPS-signaal verlies meer.

BTW heel binnenkort krijgt de Pocophone een update met 960 FPS video recording en nachtmodus voor de camera!! YouTube: Pocophone F1 - Big Update Coming - Night mode, 960 FPS Slo mo, 4K 60...

En volgende maand ook 4K 60 FPS (niet dat ik dat zelf zal gebruiken).

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11-09 11:49
Is er eigenlijk iemand die bij een koptelefoon via de jack-plug aan een kant harder geluid heeft? Bij mij is het linker kanaal een stuk zachter dan het rechter. Dit is bij een bluetooth headphone niet zo. Erg vervelend omdat ik in bed vaak nog een meditatie luister en het wel wat storend is als het geluid dan aan een kant zachter is.
Ohmarinus schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:01:
Is er eigenlijk iemand die bij een koptelefoon via de jack-plug aan een kant harder geluid heeft? Bij mij is het linker kanaal een stuk zachter dan het rechter. Dit is bij een bluetooth headphone niet zo. Erg vervelend omdat ik in bed vaak nog een meditatie luister en het wel wat storend is als het geluid dan aan een kant zachter is.
Nee, geen last van. Neem aan dat je het met meerdere koptelefoons geprobeerd hebt?

• tjaeuhm
Kan ook een boodschap van je hogere zelf zijn :p
Geintje.. ik zal het morgen testen als hij binnen is.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
Uiterlijk eind januari oplossing touchscreen issues? Lijkt er eindelijk op.

https://twitter.com/cmanm.../1082235573291675653?s=21

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

was al gemeld

Sponz wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:51 (90%)

• Koos184
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 12-01 18:03
Ik heb sinds kort een Pocophone F1. Ben tot nu toe heel tevreden. Eén klein dingetje krijg ik echter niet voor elkaar. Als ik bij het alarm onder aanvullende instellingen de beltoon probeer te wijzigen, dan spring hij weer terug op de standaard toon. Weet iemand hier een oplossing voor?

• tjaeuhm
Heb hem binnen.
Wat fijn dat hij alle apps overneemt van mijn oude toestel via Google.
Zou mooi zijn als hij dat ook met de media zal doen.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:42
@tjaeuhm media sla je toch nooit op je Google account? en anders is het Google Drive, maar dan kan je er ook bij zonder mobiele telefoon.
Media kan je natuurlijk via Google Photos laten syncen, doe ik in ieder geval voor video en foto's. Muziek is dan weer een ander verhaal, dat zou je inderdaad kunnen doen via Drive.
Je kan ook het eea laten syncen via die Miui/Xiaomi sync, maar die geeft maar 5 Gb en zat zo vol merkte ik.

• tjaeuhm
Ik doel op gemaakte foto's.
Die gooi ik niet op google foto omdat die ze compressed.
Het gaat al stukken beter dan jaren geleden. Ideaal zou een kloon zijn.
Whatsapp gaat nu ook stukken beter dan jaren geleden, backup naar drive en klaar.
Foto's / video's zet ik over met https://play.google.com/s...id.wififiletransfer&hl=nl
Dat eerst naar de pc dan naar de nieuwe phone, zal wel omslachtig zijn, geen idee.
Het enige wat een rot klus is zijn alle usernames en wachtwoorden van alle apps.
Mooi telefoontje!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:37

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

tjaeuhm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:04:
Whatsapp gaat nu ook stukken beter dan jaren geleden, backup naar drive en klaar.
Foto's / video's zet ik over met https://play.google.com/s...id.wififiletransfer&hl=nl
Dat eerst naar de pc dan naar de nieuwe phone, zal wel omslachtig zijn, geen idee.
Het enige wat een rot klus is zijn alle usernames en wachtwoorden van alle apps.
Mooi telefoontje!
Tipje voor wachtwoorden etc, ik gebruik daarvoor Lastpass (wachtwoordenmanager). Synct met chrome desktop dus je kunt inloggen en gelijk beschikking tot je al je wachtwoorden. Automatisch latten invullen en klaar :)

Ik hoop dat de fotokwaliteit van deze een stuk beter is dan van de Xiaomi A2 lite. Die viel mijn vrouw nogal tegen (vooral bij schemering e.d., waarbij het verschil in camera's vaak te voorschijn komt). Even wachten tot hij binnen komt en de camera app update afwachten.

You've mistaken me for someone who really cares.

• tjaeuhm
janvanduschoten schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:21:
[...]

Tipje voor wachtwoorden etc, ik gebruik daarvoor Lastpass (wachtwoordenmanager). Synct met chrome desktop dus je kunt inloggen en gelijk beschikking tot je al je wachtwoorden. Automatisch latten invullen en klaar :)

Ik hoop dat de fotokwaliteit van deze een stuk beter is dan van de Xiaomi A2 lite. Die viel mijn vrouw nogal tegen (vooral bij schemering e.d., waarbij het verschil in camera's vaak te voorschijn komt). Even wachten tot hij binnen komt en de camera app update afwachten.
Ok, ik heb nog niet echt foto's gemaakt.. ff druk nu met overzetten.
Lastpass klinkt goed, maar ik ga geen abonnement aan voor m'n wachtwoorden.
Het lijkt ook alleen voor webpages te zijn.. dat doet firefox gratis.

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:10
tjaeuhm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Lastpass is gratis, tenzij je extras wilt. Onthoudt ook alles voor apps 👍
tjaeuhm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:04:
Mooi telefoontje!
Je kan aangeven bij Google Foto's dat ze als "origineel" er op moeten worden gezet, Voor zover mij bekend zit er dan geen compressie overheen. Kan wel zijn dat, dat een betaalde feature is. Zelf betaal ik wel voor de 100Gb per jaar, maar vind dit het daarvoor zeker wel waard.

• tjaeuhm
superiscch schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Lastpass is gratis, tenzij je extras wilt. Onthoudt ook alles voor apps 👍
ok top

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
tjaeuhm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Lastpass werkt op android juist goed voor apps. Voor websites wat minder.
Met de gratis versie kun je prima vooruit. Maar voor zover LastPass.

De Pocophone bevalt hier prima. Wel ook last van blauwe foto's wanneer een foto wordt gemaakt met whatsapp, dus niet via de camera app. Verder niet echt klachten.
Heb hem wel meteen ingesteld met de Microsoft launcher, het swiftkey toetsenbord, Edge en Outlook. Dus veel MIUI is er niet meer over van de standaard gebruikerservaring. Maar het maakt het wel makkelijker wisselen tussen telefoonmerken zonder te hoeven wennen aan de interface.

Media overzetten werkt volgens mij het makkelijkste door deze gewoon op een SD kaartje te zetten. En hier idd Google Photo's in gebruik voor extra nood back-up. De foto's worden ook via DS-Photo automatisch op de NAS gezet.

Nog een artikel over de gratis versie van Google Photo's:
https://www.phonearena.co...d-should-you-care_id93938
Mijn conclusie is eigenlijk dat het prima is voor de Pocophone 12MP camera. Veel kwaliteit gaat er niet verloren, en het is toch geen DSLR, als je echt kwaliteit wilt kun je beter met een goede camera foto's maken.

NIMIC wijzigde deze reactie 09-01-2019 13:13 (16%)
Reden: Google photo's toevoeging

• tjaeuhm
NIMIC schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Lastpass werkt op android juist goed voor apps. Voor websites wat minder.
Met de gratis versie kun je prima vooruit. Maar voor zover LastPass.

De Pocophone bevalt hier prima. Wel ook last van blauwe foto's wanneer een foto wordt gemaakt van whatsapp. Verder niet echt klachten.
Heb hem wel meteen ingesteld met de Microsoft launcher, het swiftkey toetsenbord, Edge en Outlook. Dus veel MIUI is er niet meer over van de standaard gebruikerservaring. Maar het maakt het wel makkelijker wisselen tussen telefoonmerken zonder te hoeven wennen aan de interface.

Media overzetten werkt volgens mij het makkelijkste door deze gewoon op een SD kaartje te zetten. En hier idd Google Photo's in gebruik voor extra nood back-up. De foto's worden ook via DS-Photo automatisch op de NAS gezet.
Ok ben lastpass al aan het installeren.
Foto's maken vanuit whatsapp bedoel je? Ach dat is geen probleem.. zo lang je ze gewoon kunt delen vanuit je gallery.

Ik gebruik meerdere cloud apps, mega van kim.com is ook goed. 50gb volgens mij en geen compressie. De nexus heeft geen SD.

• dejongw
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09-01 14:21
Weet iemand of je de datum op je lockscreen en bovenaan het uitrekmenu kan aanpassen van woensdag, januari 9 naar woensdag 9 januari? Misschien wel iets heel simpels maar ik krijg het niet gevonden? Of is het een bug die ze bij Xiaomi op moeten lossen?

Wdj

Niet direct antwoord op een vraag, maar misschien voor meerdere mensen interessant:

Aangezien mijn zoontje regelmatig mijn telefoon gebruikt en ik hem dan graag in de app wil houden waar hij in zit, was ik op zoek naar de 'screen pinning' optie die in AOSP Android zit. Ik heb hem in mijn MIUI Global 10.1.3.0 niet kunnen vinden (kan liggen aan regio/MIUI optimalisations heb ik gelezen) en online verder gezocht. Op het MIUI forum vond ik deze post van ene VAGR2018.
Screen pinning is an AOSP feature and even if it's missing in MIUI menus, you may still be able to enable/disable it with a settings editor. At least that's what I did and I've been using at Xiaomi MI8 running MIUI 10.0.3.0 Global with no issues at all.

Steps to activate/disable Screen pinning:
- Install Settings Database Editor ( https://play.google.com/store/apps/details?id=by4a.setedit22 )
- Open App and go to "System Table"
- Find or Create a key (it didn't exist in my case, so I created it) with name "lock_to_app_enabled" and set value "1" (ON) or "0" (OFF)

Then I can pin apps with the pin icon in recent apps and I unpin apps by pressing Power+Home buttons.

Again, this is 100% tested way in MI8 running MIUI 10.0.3.0 Global. I cannot guarantee it will work in other models or MIUI versions but if you follow my directions carefully, I don't think it will damage anything either.

Good luck and please let us know if it worked and on which Xiaomi model & MIUI version !
Op mijn F1 werkt het iig prima. Wellicht was dit bij de hardcore MIUI gebruikers al bekend, maar voor mij persoonlijk is het wel een hele prettige toevoeging. Ow en natuurlijk de disclaimer: mocht je hiermee iets compleet kapot maken, ik ben niet verantwoordelijk! :P :+

• tjaeuhm
Hier lijkt het geluid goed

• Matroxcool
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-06 22:40
Ik was zo blij als een kind dat mijn Pocophone vandaag binnen kwam.
Helaas was mijn blijdschap van korte duur.

Het eerste wat ik probeerde was natuurlijk de telefoon aan zetten en dan zie je gauw genoeg of de batterij voldoende opgeladen is of niet. Helaas, er gebeurde helemaal niks.
Dan maar de lader eraan hangen en ja hoor het indicatie ledje begon te knipperen en een lege batterij met een laadt symbool verscheen in het scherm.

Vervolgens weer proberen aan te krijgen, helaas nog steeds geen resultaat, vreemd.
Misschien toch maar nog wat langer laten opladen, dus ondertussen wat andere dingen doen en een kleine 15 minuten later kwam ik terug.

Ha hij staat aan, dat is mooi, nu de instellingen doorlopen: Taal selecteren, regio selecteren.......En opeens valt de telefoon uit, geen indicatie led, helemaal niks meer.
Ook met de usb kabel aan de pc wordt de telefoon niet herkend.

Het lijkt erop dat ik de eerste ben met dit probleem want ik kan er helemaal niks over terug vinden.
Mijn eerste ervaring is dus niet bepaald positief.

• tjaeuhm
Direct omruilen. Die van mij was ongeveer 75% vol.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:52
Op dit moment heb ik een iPhone SE en ik overweeg om te switchen naar de Pocophone. Is de camera gelijkwaardig of slechter? Hoeveel 'onpremium' gevoel geeft de plastic achterkant? En klopt het dat er geen silicone(?)hoes standaard in het doosje zit wat bij andere Xiaomi (soms) wel het geval is?

PV Output

Kees_B schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:01:
Op dit moment heb ik een iPhone SE en ik overweeg om te switchen naar de Pocophone. Is de camera gelijkwaardig of slechter? Hoeveel 'onpremium' gevoel geeft de plastic achterkant? En klopt het dat er geen silicone(?)hoes standaard in het doosje zit wat bij andere Xiaomi (soms) wel het geval is?
https://www.gsmarena.com/...Phone1=9293&idPhone2=7969
Bepaal zelf hoe de camera is, mijn ervaring er mee is prima, maar ik zag ook nog verbetering met de Google Camera Port ipv Miui camera.
Onpremium? Ik vind zelf dat de Pocophone eigenlijk een van de beste plastic telefoons is welke ik ooit in mijn handen heb gehouden. Zelf heb ik er wel altijd een case bij (zie ook accessoires topic) dus merk de plastic achterkant ook niet echt meer. Standaard zit er overigens wel gewoon een simpel hoesje bij, werkt voor de eerst komende tijd waarschijnlijk prima, maar (zie ook accessoires topic :D) er zijn voor een paar euro veel betere te vinden, welke veel meer premium voelen.

@Matroxcool, dat klinkt niet best. Niet eerder vernomen, maar goed een doa kan gebeuren. Als je hem op de pc aansluit krijg je totaal geen melding dat hij iets herkent (bijv ook niet via adb)? Hoop dat je hem uit NL / EU hebt, ik zou hem persoonlijk ook omruilen.

• tjaeuhm
Wat ik nooit snap van phone fundamentalisten is het geklets over de achterkant. Glas plastic, metaal huil huil.. Al was hij roze met glitter en van plastic. Ik ken niemand die hem niet in een hoesje doet..dan zie je het niet eens. Ik heb nu de rode, puur omdat hij 1 euro goedkoper was. En al was ie roze en 50 cent goedkoper..dan kocht ik die. Who cares?

De camera is goed genoeg.
Op fb zie je veel foto's en nieuws in: https://www.facebook.com/groups/1109446102410197/

Na het installeren van Gcam was het een stuk beter. Nachtmodus is ook wel cool.
tjaeuhm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:39:
[...]
Na het installeren van Gcam was het een stuk beter. Nachtmodus is ook wel cool.
Draai jij Gcam op de laatste stable of op een custom ROM? Bij mij 'lagged' het beeld heel erg bij de nachtmodus, ook na het uitvoeren van de 'fix'. Zonder die fix had ik hetzelfde probleem bij de gewone foto's, maar dat is daarmee opgelost.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-09 23:45
Mag ik vragen welke Quik Charge versie ondersteunt de Pocophone F1 nu?
Deze site zegt QC 4+ en er zijn een aantal tweets van Poco die dit bevestigen.
https://beebom.com/poco-f1-quick-charge-4-xiaomi/

Je moet wel een QC4+ oplader kopen
"Xiaomi is silent because the charger in the box with the Poco F1 supports Quick Charge 3 only and is rated at 18W instead of 27W, which is the power rating of Quick Charge 4+. So, in order to utilize the faster charging, you’ll need to buy a charger which supports that standard"

Zelfs de officiële lijst van Qualcomm bevestigt dit https://www.qualcomm.com/...ck-charge-device-list.pdf

Heeft iemand dit getest? Wat zijn de ervaringen met oplaadtijd in het algemeen?

Cowboy_Henk wijzigde deze reactie 10-01-2019 14:55 (8%)

Merk al een tijdje dat het volgende alarm in mijn widget steeds een verkeerd tijdstip toont. Blijkbaar een probleem met MIUI dat al aansleept van 2016. Geeft me toch niet echt veel vertrouwen in het fixen van bugs door Xiaomi. Vind het een vrij irritant probleem want nu moet ik telkens kijken in de klok app of mijn wekker juist staat ...

Als ik nog een paar van die kleine irritaties tegenkom zal het toch unlocken worden en een andere ROM erop. Vooral het ontbreken van notificaties van m'n camera thuis is echt een showstopper.

Largamelion wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:03 (19%)

• Matroxcool
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-06 22:40
@Raznov, nee de telefoon word totaal niet herkent, uiteraard verschillende kabels geprobeerd ook.
Ik heb hem bij EGlobal vandaan, dus moest er al 3 weken op wachten.
Meteen aangemeld voor RMA, maar nog geen bericht van ze gekregen.

Balen, want nu moet ik het alsnog een tijdje blijven doen met m'n Note 4 die regelmatig crashed en uitvalt.

• larsh155
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-08 11:09
Als ik in bepaalde apps op mijn poco f1 zit (bijvoorbeeld snapchat), blijf ik steeds een melding krijgen met "zoeken naar gps" en dan "locatie ingesteld door gps" en even later weer "zoeken naar gps" enzovoort. Enige oplossing die ik heb gevonden is meldingen voor die apps uitzetten. Heeft iemand dit ook of weet iemand toevallig nog een andere oplossing?
Verder enorm tevreden over de telefoon en dit is ook maar een klein dingetje.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

Hoeveel 'onpremium' gevoel geeft de plastic achterkant?
Geen direct antwoord op je vraag, maar ik ben zeer onder de indruk van het materiaal van de behuizing van de Pocophone. Niet alleen de achterkant, maar ook de rand. Het is erg impact-resistant: je kunt hem laten vallen (ja, is al eens gebeurd bij mij :$ ) zonder enige zichtbare beschadiging. Volgens mij is het polycarbonaat. Functioneel spul.

Let wel op dat de achterkant niet heel erg hard is. Met metaal (sleutels bijvoorbeeld) kun je er wel makkelijk inkrassen.
En klopt het dat er geen silicone(?)hoes standaard in het doosje zit wat bij andere Xiaomi (soms) wel het geval is?
Zat er standaard bij, bij mij.

tjaeuhm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:39:
[...]
Ik ken niemand die hem niet in een hoesje doet..dan zie je het niet eens. Ik heb nu de rode, puur omdat hij 1 euro goedkoper was.
* Compizfox steekt hand op

Ik bekijk het juist andersom: ik snap niet waarom mensen zoveel geven om het uiterlijk van een telefoon als ze er toch een lelijk hoesje om doen. Het doel van een hoesje is om je mooie dure telefoon mooi te houden, maar wat heb je daaraan als je niet van het design kunt genieten omdat er een hoesje omheen zit?

Compizfox wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:23 (27%)

larsh155 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:54:
Als ik in bepaalde apps op mijn poco f1 zit (bijvoorbeeld snapchat), blijf ik steeds een melding krijgen met "zoeken naar gps" en dan "locatie ingesteld door gps" en even later weer "zoeken naar gps" enzovoort. Enige oplossing die ik heb gevonden is meldingen voor die apps uitzetten. Heeft iemand dit ook of weet iemand toevallig nog een andere oplossing?
Verder enorm tevreden over de telefoon en dit is ook maar een klein dingetje.
Kan je dan niet beter de permissie voor locatie uitzetten voor die app? Dat heeft een app als Snapchat toch niet nodig?

• larsh155
Largamelion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:29:
[...]
Kan je dan niet beter de permissie voor locatie uitzetten voor die app? Dat heeft een app als Snapchat toch niet nodig?
snapchat heeft bepaalde functies die alleen te gebruiken zijn met locatie toegang.
bij de andere apps heb ik dit wel toegepast, had ik nog niet over nagedacht! :)

• tjaeuhm
Largamelion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:03:
[...]
Draai jij Gcam op de laatste stable of op een custom ROM? Bij mij 'lagged' het beeld heel erg bij de nachtmodus, ook na het uitvoeren van de 'fix'. Zonder die fix had ik hetzelfde probleem bij de gewone foto's, maar dat is daarmee opgelost.
Laatste officiële stable.. gewoon alle officiële updates gepakt na aanschaf

• Kees_B
@Compizfox en @tjaeuhm dank voor de reacties. Inmiddels 1 besteld voor m'n vrouw en die komt vanavond binnen. Dus dan mag ik waarschijnlijk even spelen ;) Als deze bevalt neem ik er waarschijnlijk ook een.

PV Output

• Szwoar
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-09 12:35

Szwoar

En door

Gisteren ook overstag gegaan en de telefoon besteld, zou vanavond binnen moeten zijn zodat ik er mee kan spelen :)

Ik heb dit topic wat doorgelezen, maar is de mening nu dat EU Rom nog een "must have" is om te installeren? In dat geval zorg ik dat ik gelijk de "aanvraag" doe om m'n Pocophone te unlocken, en flash ik als dit gedaan is de EU Rom. Ik weet echter niet of dit nog toegevoegde waarde heeft, aangezien veel berichten al van een tijd geleden zijn. Waarschijnlijk ga ik het toestel gebruiken icm Nova launcher, naar aanleiding van de goede ervaringen.

Alvast bedankt voor de tips :)

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:09
larsh155 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:25:
[...]

snapchat heeft bepaalde functies die alleen te gebruiken zijn met locatie toegang.
bij de andere apps heb ik dit wel toegepast, had ik nog niet over nagedacht! :)
Het moet wel uit te zetten zijn.
Via Reddit:
Settings -> Notifications (show system apps) -> Android system, and disable GPS notification

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Sakartu
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-08 09:49
Ik heb dit topic wat doorgelezen, maar is de mening nu dat EU Rom nog een "must have" is om te installeren?
Er zijn wat (kleine) verschillen tussen de EU rom en de standaard die erop staat, maar ik zou hem zeker niet als "must have" classificeren. Heb de telefoon inmiddels een maand of 3 en draai al die tijd de stable default rom zonder problemen. De versie die erop stond toen ik de telefoon kreeg had wat mankementen (oa geen theme support als de telefoon op "Nederland" staat, geen notification icons in de notch) maar in de laatste stable versie en met wat tweaks zijn die eigenlijk allemaal verholpen. Ik heb me wel aangemeld voor de unlock maar dit uiteindelijk achterwege gelaten omdat ik prima tevreden ben met de telefoon zoals hij nu werkt.

Overigens zal een deel daarvan ook gewenning zijn: ik mis bijvoorbeeld de notifications in de notch eigenlijk niet meer (ook al zitten ze wel in de laatste stable rom) omdat de "bolletjes" op de icons op het main screen net zo goed werken.

Mijn advies? Ik zou de 'normale' rom in ieder geval een paar weken gebruiken om te kijken of je echt dingen mist.

• Celica_T20
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Wat is op dit moment de beste regio om hem in te stellen? Heeft Nederland bijv. al face unlock?
Celica_T20 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:12:
Wat is op dit moment de beste regio om hem in te stellen? Heeft Nederland bijv. al face unlock?
Volledig persoonlijk. Nee NL heeft nog geen face unlock, Belgie wel volgens mij. Maar ik wil juist niet dat face unlock actief is en heb daarom gewoon het land waar ik woon genomen (Duitsland). Grote voordeel van de regio Duitsland (en ik gok ook NL en Belgie) is dat je minder bloat apps van Xiaomi krijgt (Zeker als je het vergelijkt met de regio India). Nadeel kan zijn dat je bijvoorbeeld ook geen toegang hebt tot de 'Themes store'. Wat je wel kan doen is regio op VS zetten, Themes downloaden en daarna weer switchen.

• Sakartu
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-08 09:49
Celica_T20 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:12:
Nederland als region heeft nog geen face unlock en ook geen themes.
Ik heb hem op United States staan; die heeft geen face unlock (gebruik ik ook niet) maar wel themes, en geen advertenties waar je sommige mensen nog wel eens over hoort in dit topic.

Ik lees op XDA dat Italy of Hong Kong zou moeten werken voor face unlock en themes, maar geen idee hoe het dan zit met advertenties en/of andere xiami bloatware.

Net even gecheckt:
- Belgie heeft wel face unlock maar geen themes.
- Italy heeft wel face unlock maar geen themes
- Hong Kong face unlock en themes

Sakartu wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:26 (11%)

• Celica_T20
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Behalve de functies maakt het toch niet uit welke regio je kiest? Taal is bijvoorbeeld individueel in te stellen?

En je kan altijd switchen zonder gevolgen?
LightPhoenix schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Maar ik wil juist niet dat face unlock actief is en heb daarom gewoon het land waar ik woon genomen (Duitsland).
Waarom niet? Vanwege veiligheid?

• Kees_B
Spanje, Frankrijk en Polen kun je ook gebruiken als regio-instelling

PV Output

Celica_T20 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:26:
Behalve de functies maakt het toch niet uit welke regio je kiest? Taal is bijvoorbeeld individueel in te stellen?

En je kan altijd switchen zonder gevolgen?

[...]

Waarom niet? Vanwege veiligheid?
Ja, je kan switchen zonder gevolgen (tenminste, ik heb nog geen gevolgen gemerkt). Het gaat mij bij face unlock inderdaad om de veiligheid. Als je het activeert krijg je de waarschuwing dat het absoluut niet 100% veilig is en je kan dus ook redelijk makkelijk met een foto van je gezicht de telefoon unlocken. Ik wil gewoon niet dat dat mogelijk is (persoonlijke voorkeur, iedereen moet vooral doen wat hij/zij wil!).

• Szwoar

Szwoar

En door

Sakartu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Er zijn wat (kleine) verschillen tussen de EU rom en de standaard die erop staat, maar ik zou hem zeker niet als "must have" classificeren. Heb de telefoon inmiddels een maand of 3 en draai al die tijd de stable default rom zonder problemen. De versie die erop stond toen ik de telefoon kreeg had wat mankementen (oa geen theme support als de telefoon op "Nederland" staat, geen notification icons in de notch) maar in de laatste stable versie en met wat tweaks zijn die eigenlijk allemaal verholpen. Ik heb me wel aangemeld voor de unlock maar dit uiteindelijk achterwege gelaten omdat ik prima tevreden ben met de telefoon zoals hij nu werkt.

Overigens zal een deel daarvan ook gewenning zijn: ik mis bijvoorbeeld de notifications in de notch eigenlijk niet meer (ook al zitten ze wel in de laatste stable rom) omdat de "bolletjes" op de icons op het main screen net zo goed werken.

Mijn advies? Ik zou de 'normale' rom in ieder geval een paar weken gebruiken om te kijken of je echt dingen mist.
Bedankt voor de info! Ik denk inderdaad dat ik mij alvast aanmeld voor de unlock, maar dat ik de reguliere rom een tijd probeer om te kijken hoe deze bevalt. Ik had ook al een artikel gevonden waarmee bloatware verwijderd kon worden, al lijkt dat de meeste bloatware die er in het begin in zat al niet langer aanwezig te zijn. Wellicht dat ik dit nog wel doe voor ik mijn telefoon instel om hem wat "schoner" te maken.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Szwoar schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Bedankt voor de info! Ik denk inderdaad dat ik mij alvast aanmeld voor de unlock, maar dat ik de reguliere rom een tijd probeer om te kijken hoe deze bevalt. Ik had ook al een artikel gevonden waarmee bloatware verwijderd kon worden, al lijkt dat de meeste bloatware die er in het begin in zat al niet langer aanwezig te zijn. Wellicht dat ik dit nog wel doe voor ik mijn telefoon instel om hem wat "schoner" te maken.
Precies :) je zal sowieso 3 dagen moeten werken met de Global rom, dus kan je net zo goed even testen. Ik zelf ben wel fan van custom Roms en zo nu en dan een switch van Miui naar Lineage en dan weer naar bijvoorbeeld Pixel Experience. Maar zodra je echt een stabiel systeem wil is de Stable Global / EU Rom een prima optie. Qua bloatware is het inderdaad minder geworden, maar zodra ik de telefoon van mijn vrouw (Global Stable) oppak en deze vergelijk met die van mij (Beta EU), merk ik wel duidelijk nog een verschil. Aan de andere kant, wat voor de een bloatware is, is voor de andere iets wat ze standaard gebruiken (zoals mijn vrouw, die gebruikt redelijk wat van de Mi-Apps). Pas wel op met wat je precies verwijderd op bloatware gebied, sommige apps en data waren wel nog nodig (zie ook eerdere ervaring in dit topic).

• Szwoar

Szwoar

En door

Raznov schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Precies :) je zal sowieso 3 dagen moeten werken met de Global rom, dus kan je net zo goed even testen. Ik zelf ben wel fan van custom Roms en zo nu en dan een switch van Miui naar Lineage en dan weer naar bijvoorbeeld Pixel Experience. Maar zodra je echt een stabiel systeem wil is de Stable Global / EU Rom een prima optie. Qua bloatware is het inderdaad minder geworden, maar zodra ik de telefoon van mijn vrouw (Global Stable) oppak en deze vergelijk met die van mij (Beta EU), merk ik wel duidelijk nog een verschil. Aan de andere kant, wat voor de een bloatware is, is voor de andere iets wat ze standaard gebruiken (zoals mijn vrouw, die gebruikt redelijk wat van de Mi-Apps). Pas wel op met wat je precies verwijderd op bloatware gebied, sommige apps en data waren wel nog nodig (zie ook eerdere ervaring in dit topic).
Bedankt voor je reactie! Binnen dit topic had ik deze link gevonden: https://forum.xda-develop...t-poco-f1-tested-t3836457. Ik zie in de lijst nog wel wat apps die ik zelf wellicht ga gebruiken en hierom laat staan, maar mijn bedoeling is om dit te gebruiken voor het de-bloaten.

Edit: Blijkbaar kan het doorlopen van de volledige lijst nog wel voor wat problemen zorgen. Ik ga me nog eens achter mijn oren krabben en kijken of er een betere manier is.

Szwoar wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:05 (6%)

Szwoar schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor je reactie! Binnen dit topic had ik deze link gevonden: https://forum.xda-develop...t-poco-f1-tested-t3836457. Ik zie in de lijst nog wel wat apps die ik zelf wellicht ga gebruiken en hierom laat staan, maar mijn bedoeling is om dit te gebruiken voor het de-bloaten.

Edit: Blijkbaar kan het doorlopen van de volledige lijst nog wel voor wat problemen zorgen. Ik ga me nog eens achter mijn oren krabben en kijken of er een betere manier is.
Voor mij ook de reden dat ik naar EU ben gegaan, maar mocht je gaan verwijderen zou ik sowieso wat backups maken en een voor een langs lopen. Toen ik nog niet op EU zat heeft dit topic mij ook goed geholpen: https://forum.xda-develop...-poco-f1-safe-to-t3836119 maar wijkt niet veel af van degene die jij plaatste.
Ik ga ook maar de unlock aanvragen denk ik en de EU ROM eens flashen, stoor me niet echt aan de Mi bloat maar aangezien ik het niet gebruik ben ik het liever kwijt dan rijk.

De notificaties van m'n camera die geen waarneembare melding geven storen mij het meeste, hopelijk is dat daarmee ook van de baan.

PS: Kan dat unlocken enkel via de Mi Unlock app en gaat de aanvraag ook via daar?

Largamelion wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:44 (12%)

Largamelion schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:40:
Ik ga ook maar de unlock aanvragen denk ik en de EU ROM eens flashen, stoor me niet echt aan de Mi bloat maar aangezien ik het niet gebruik ben ik het liever kwijt dan rijk.

De notificaties van m'n camera die geen waarneembare melding geven storen mij het meeste, hopelijk is dat daarmee ook van de baan.

PS: Kan dat unlocken enkel via de Mi Unlock app en gaat de aanvraag ook via daar?
Voor zover mij bekend alleen via de mi unlock tool, zie ook de guide in [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

LightPhoenix schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:32:
[...]
Als je het activeert krijg je de waarschuwing dat het absoluut niet 100% veilig is en je kan dus ook redelijk makkelijk met een foto van je gezicht de telefoon unlocken.
Bij de Pocophone zou dat niet zo makkelijk moeten gaan toch, omdat hij een IR-camera gebruikt?

Compizfox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Bij de Pocophone zou dat niet zo makkelijk moeten gaan toch, omdat hij een IR-camera gebruikt?
Ik kon die van mij niet unlocken met een foto van mijzelf welke ik in mijn pocophone review heb gebruikt :P. Echter kan mijn broertje (2,5 jaar verschil) mijn telefoon wel unlocken met zijn gezicht 8)7 en zo vreselijk veel lijken wij ook weet niet op elkaar.

• larsh155
dutchgio schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Settings -> Notifications (show system apps) -> Android system, and disable GPS notification
Heb vrij lang gezocht maar kan helaas echt geen instelling vinden die hier op lijkt in.

• larsh155
dutchgio schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Het moet wel uit te zetten zijn.
Via Reddit:
Oplossing gevonden _/-\o_
Die notificatie geblokt met AutoNotification app.
Bedankt voor de moeite!

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-09 12:52

André

Analytics dude

Niet voor discussie maar voor eventuele mensen die in de toekomst een Fitbit (Versa) gaan kopen. De notificaties komen bij heel veel mensen niet binnen, na lang zoeken vond ik deze:

https://community.fitbit....261/highlight/true#M56799

En nu werkt alles naar behoren, terwijl Fitbit zelf in andere topics op hun forum niets eens weet dat deze oplossing er is.

• vuurpaard66
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15-09 03:33
Kees_B schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:27:
Spanje, Frankrijk en Polen kun je ook gebruiken als regio-instelling

[Afbeelding]
Security patch van augustus 2018 voor zo'n nieuwe telefoon. Is dat niet heel erg slecht?
vuurpaard66 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Security patch van augustus 2018 voor zo'n nieuwe telefoon. Is dat niet heel erg slecht?
Da's niet de laatste patch, maar gewoon om aan te tonen welke regio's toen zijn toegevoegd voor de face unlock...

Laatste patch is van november en de volgende zou over een week komen.

• Eleni
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:39
Sinds afgelopen donderdag is de pocophone in mijn bezit, wat een upgrade!
Ik kom van de redmi note 3 en de max, die laatste blijft in gebruik vanwege het prettig grote scherm.
Volgens mij is de global rom voorzien van alle features die er in miui zitten, tot nu toe mis ik vrijwel niets,
op de meerkleuren versie van het notificatielampje na, dat is slechts wit.
De notificaties komen inderdaad niet in beeld naast de notch, maar op de icoontjes zie je het aantal meldingen dat er binnen is. Dat is zo sinds de system update van vrijdag, al de 2e sinds aankomst.
Bevalt me prima op deze manier.
Security patch is van 1-11-2018.
Als je de regio aanpast naar bv Taiwan kun je allerlei themes binnenhalen en de foon customizen, ik mix graag icons en themes.
Heb hem daarna op Spanje gezet vanwege de gezichtsherkenning, werkt razendsnel.
Het enige dat ik wel mis is de infrared port, dus nu toch maar gewoon de afstandsbediening pakken...denk dat ik daar wel overheen kom.
Kortom, voor zover ik nu kan overzien een geslaagde aankoop.
Dit zijn trouwens de zaken waar ze momenteel mee bezig zijn voor de Pocophone:

1. Notification dismissed from status bar, expect to keep notification showing in status bar:
Under development.

2. Support hidding notch option:
We have added ‘hide notch’ option back in Settings in open beta.

3. Support Widevine L1:
We are now working with partners for Widewine L1 certification.

4. Touch lag and wrong touch issue:
We received positive feedback from close beta. We found few more reasons that may cause touch issue. DEV team is trying to resolve it. The stable version will be released ASAP.

5. 4K 60FPS recording:
Development done. Runing final test.

6. Battery drainning issue of Android P:
We are analysing the reason and have found some.
It would be very helpful if POCO fans could share us more log info via ‘Settings -> Feedback’.

7. Cannot choose SIM card in dialer:
Known issue and we are analysing the problem.

En hier kan je stemmen voor de notificaties in de status bar layout:
http://en.miui.com/thread-5208645-1-1.html

Largamelion wijzigde deze reactie 14-01-2019 11:42 (5%)

Largamelion schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:38:
2. Support hidding notch option:
We have added ‘hide notch’ option back in Settings in open beta.
Zit in open beta ja, maar dit is niet de zelfde oplossing welke in het verleden geboden werd. In het verleden zorgde de hide notch er voor, dat de notch zwart werd en je klok en andere icoontjes daar in geplaatst werden. De optie welke nu in de open beta zit, zorgt er voor dat de hele bovenkant (tot aan de rand van de notch) zwart wordt, en alle icoontjes, klok etc, daar onder worden geplaatst. Je notificatie balk wordt dus als het ware naar beneden geplaatst en je verliest een stuk van je scherm. Zelf gebruik ik deze optie daarom ook niet, want het maakt de pocophone in mijn ogen heel lelijk (zeer grote dikke zwarte balk bovenin beeld brengt mij een beetje terug naar 2015). Ik houd het wel op de nacho notch-app voor het verbergen, of verberg het niet.

• Kees_B
Inmiddels heeft m'n vrouw een aantal dagen de Poco. Gezien we overstappen vanaf iOS geen problemen met notificaties. Werkt zo'n beetje zelfde als iOS dus dat is gemakkelijk wennen. Blijkbaar lastiger voor Android-gebruikers als ik hier het topic zo lees. Wat ik wel kwalijk vind is dat je standaard voor elk wissewasje een notificatie ontvangt, bijvoorbeeld een geupdate app, een tip, etc. De notificatie-bullet heb ik aangepast naar cijfer, net zoals in iOS.
Het scrollen vind ik wel wat minder intiutief aanvoelen. Kwestie van miliseconden hoor, lijkt een soort lag in te zitten maar misschien heeft dit met patenten te maken!? Telefoon zou snel genoeg moeten zijn om vloeiend te scrollen. M'n vrouw zei het ook direct zonder dat we het er over gehad hebben.
Vervelend puntje vind ik nog wel het gebruik van de app Google Photos, deze is niet geïntegreerd met de camera. Dus als je een foto maakt, en deze wil bekijken dan gaan dat in de standaad gallery. Wis je dan de foto, dan is deze alleen gewist in deze app, en staat hij al in de Photos app. Dus dan moet je dubbel wissen. Soortgelijk 'probleem' had ik ook op iOS, maar ik had verwacht dat dit bij een Android-telefoon wat meer geïntegreerd zou zijn.
Google Camera heb ik geïnstalleerd, maar deze is niet bruikbaar ivm lagging van het beeld.

PV Output

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:09
Kees_B schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:49:
Inmiddels heeft m'n vrouw een aantal dagen de Poco. Gezien we overstappen vanaf iOS geen problemen met notificaties. Werkt zo'n beetje zelfde als iOS dus dat is gemakkelijk wennen. Blijkbaar lastiger voor Android-gebruikers als ik hier het topic zo lees. Wat ik wel kwalijk vind is dat je standaard voor elk wissewasje een notificatie ontvangt, bijvoorbeeld een geupdate app, een tip, etc. De notificatie-bullet heb ik aangepast naar cijfer, net zoals in iOS.
Het scrollen vind ik wel wat minder intiutief aanvoelen. Kwestie van miliseconden hoor, lijkt een soort lag in te zitten maar misschien heeft dit met patenten te maken!? Telefoon zou snel genoeg moeten zijn om vloeiend te scrollen. M'n vrouw zei het ook direct zonder dat we het er over gehad hebben.
Vervelend puntje vind ik nog wel het gebruik van de app Google Photos, deze is niet geïntegreerd met de camera. Dus als je een foto maakt, en deze wil bekijken dan gaan dat in de standaad gallery. Wis je dan de foto, dan is deze alleen gewist in deze app, en staat hij al in de Photos app. Dus dan moet je dubbel wissen. Soortgelijk 'probleem' had ik ook op iOS, maar ik had verwacht dat dit bij een Android-telefoon wat meer geïntegreerd zou zijn.
Google Camera heb ik geïnstalleerd, maar deze is niet bruikbaar ivm lagging van het beeld.
Je moet voor de lag binnen de google camera app een fix aanzetten. Lees de handleiding die je hebt gebruikt nog eens goed door ;-).

Je kunt de default apps aanpassen. Bij het openen van een foto is dat nu dus 'Galery', daar Wil jij blijkbaar 'Google foto's' voor gebruiken. Dat kan je instellen via instellingen > Geïnstalleerde apps > bolletjes rechtsboven in > standaard apps. Daar kan je bij fotogalerij de app die je wilt instellen.

Touchlag is bekend. Ik heb er zelf geen last van, maar probleem is erkend en wordt gewerkt aan een oplossing.

Picobello B.V.

• Kees_B
Hammetje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Je moet voor de lag binnen de google camera app een fix aanzetten. Lees de handleiding die je hebt gebruikt nog eens goed door ;-).
Ja de Buffer Fix, maar het gehele 'Fix-menu' staat er bij mij niet. :?

Settings > B-S-G Settings > Fix > Enable Buffer Fix (Few things like Night sight may not work as expected but you can try)
Je kunt de default apps aanpassen. Bij het openen van een foto is dat nu dus 'Galery', daar Wil jij blijkbaar 'Google foto's' voor gebruiken. Dat kan je instellen via instellingen > Geïnstalleerde apps > bolletjes rechtsboven in > standaard apps. Daar kan je bij fotogalerij de app die je wilt instellen.
Reeds gedaan, maar dat helpt niet in de camera-app zelf. Daar staat zo'n rondje met laatst gemaakte foto. Als je daar op tikte kom je alsnog in 'Galery'.
Touchlag is bekend. Ik heb er zelf geen last van, maar probleem is erkend en wordt gewerkt aan een oplossing.
Mooi ;)

PV Output

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:09
Kees_B schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Ja de Buffer Fix, maar het gehele 'Fix-menu' staat er bij mij niet. :?

Settings > B-S-G Settings > Fix > Enable Buffer Fix (Few things like Night sight may not work as expected but you can try)

[...]
Reeds gedaan, maar dat helpt niet in de camera-app zelf. Daar staat zo'n rondje met laatst gemaakte foto. Als je daar op tikte kom je alsnog in 'Galery'.

[...]
Mooi ;)
B-S-G settings staat helemaal boven in het rijtje. Start de gcam app, scroll naar rechts (meer) dan instellingen > naar boven scrollen. Bij mij heet de menu optie BSG MOD settings.

Picobello B.V.

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:52
Kees_B schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:49:
De notificatie-bullet heb ik aangepast naar cijfer, net zoals in iOS.
Kan nergens vinden hoe dat moet, kan je me op weg helpen?

Edit: Mogge, moest de launcher updaten.... Carry on! ;w

Kapot wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:52 (10%)

• Kees_B
Hammetje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:38:
[...]

B-S-G settings staat helemaal boven in het rijtje. Start de gcam app, scroll naar rechts (meer) dan instellingen > naar boven scrollen. Bij mij heet de menu optie BSG MOD settings.
Het is gelukt. Het blijkt dat ik de vorige keer een verkeerde .apk gedownload heb

PV Output

• psyy138
  • Laatst online: 05-09 14:08

psyy138

blackbulls.nl

Geen idee of het aan mij ligt of aan de telefoon.
Maar ik heb nog nooit een screen protector op een telefoon gebruikt maar op deze heb ik, na 2 maanden, toch al wat flinke krassen er op zitten.
2 zijn voelbaar met de nagel, de andere zijn bij goed zon licht best zichtbaar.
Iemand?

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• beOnt
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:30
psyy138 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:16:
Maar ik heb nog nooit een screen protector op een telefoon gebruikt maar op deze heb ik, na 2 maanden, toch al wat flinke krassen er op zitten.
2 zijn voelbaar met de nagel, de andere zijn bij goed zon licht best zichtbaar.
Iemand?
Bij mij is het ook de eerste telefoon die zo snel bekrast raakt. Ik heb een screenprotector inmiddels aangeschaft.
Had ik bij m'n Honor 7 ook destijds. De Poco F1 heeft ook 'maar' Gorilla glas 3 ofzo dus al een paar generaties oud. Vandaar dat ik 'm niet in gebruik wou nemen voor er een op hing.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:37
Bij de vriendin een paar haar krasjes die je alleen ziet met scherm uit en bepaald licht. Zit inmiddels een hardened glas screen protector op. Vond ook dat hij makkelijk krast, ook sneller dan mijn oude telefoons met maar GG3.
Heb ook veel over kleine krasjes gelezen op de Pocophone. Zelf egenlijk vanaf het begin (op een paar dagen na) een glazen screenprotector er op gehad (zoals ik eigenlijk altijd doe bij mijn telefoons) en er dus geen idee / last van. Ik vind het overigens vreemd, want Gorilla Glass (ook als is dit een "oudere versie") heeft vanaf een van de eerste versies op mijn telefoons vrij weinig problemen gehad met kleine krasjes. Ik heb zo het gevoel dat er tijdens de productie óf iets veranderd is, óf dat er iets fout is gegaan met een batch.

Raznov wijzigde deze reactie 16-01-2019 08:11 (4%)

• rens-br
psyy138 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:16:
Ik heb de Pocophone nu ongeveer 2 maanden en ik heb deelfde ervaring. Op mijn OPO heb ik lange tijd geen screenprotector gehad en geen enkel krasje. Op mijn Pocophone heb ik nu al een klein krasje. Helaas is mijn screenprotector nog niet binnen, dus moet nog even afzien.

• zierbeek
even een vraagje

bij het weigeren van een oproep kan je vegen om mensen te laten weten dat je bv. In vergadering bent. Dat lukt niet, dan komt er te staan dat het weigeren van de oproep mislukt is. Is dit een bug?

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

blijkbaar gaan jullie slordig om met telefoons, op die van mij - zonder protector - zit nog geen enkel krasje.
2 maanden in bezit.

Sponz wijzigde deze reactie 16-01-2019 21:24 (8%)

• psyy138
  • Laatst online: 05-09 14:08

psyy138

blackbulls.nl

Sponz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:23:
blijkbaar gaan jullie slordig om met telefoons, op die van mij - zonder protector - zit nog geen enkel krasje.
2 maanden in bezit.
Wat is slordig en wat is normaal he ;), ik zal er sowieso niet extra voorzichtig mee doen maar ook niet lomp.
Maar hierboven werkt ook al door @Raznov werd gezegd, misschien zijn er wel wat slechte batches geweest al zou ik dat raar vinden.

Maar het is nu toch te laat om er alsnog een screen protector op te zetten dus we gaan gewoon door.
En met het tempo van xiaomi en nieuwe telefoons dan zal er binnenkort wel weer wat nieuws komen om deze te vervangen :9

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• Eleni
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:39
Een waarlijk milieubewust geluid

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:16
Sponz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:23:
2 maanden in bezit.
Zat er geen screenprotector op bij levering? Mijn Pocophone was af fabriek al voorzien van een (glass) screen protector en die doet zijn werk uitstekend.

• rens-br
bszz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:31:
Zat er geen screenprotector op bij levering? Mijn Pocophone was af fabriek al voorzien van een (glass) screen protector en die doet zijn werk uitstekend.
Hier niet in ieder geval. Er zat een plastic ' protector' op, maar daar stond alleen informatie over de plaatsing van de simkaart e.d. o, zoals je ook hier kan zien: YouTube: Pocophone F1 - Out of Box.
Hmm... interessant. Nee bij mij zat er bij levering geen screen protector op. Is de eerste keer dat ik dit hoor. Ik had alleen de standaard case die meegeleverd is.

Ik heb overigens dezelfde ervaringen als hierboven beschreven. Een paar dagen 'gewoon' in mijn broekzak gehad (zonder sleutels of iets) en een paar kleine krasjes opgemerkt. Toen kwam mijn screen protector binnen en die erop gezet.

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:18
[...]

Ik heb toch redelijk wat reviews/unboxings gezien. Nooit zat er een screenprotector op, enkel die doorschijnende folie met de specs. Waar heb je die van jou gekocht?

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:16
Anton.net schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb toch redelijk wat reviews/unboxings gezien. Nooit zat er een screenprotector op, enkel die doorschijnende folie met de specs. Waar heb je die van jou gekocht?
3 oktober vorig jaar via aliexpress hier

Netjes recht geplakt, geen bubbels, vond het wel een mooie service :*) Zou kunnen dat de eerste batches dit hadden en dat het uit kostenoverwegingen nu achterwege gelaten wordt.
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True