Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:23
bszz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:20:
[...]

3 oktober vorig jaar via aliexpress hier

Netjes recht geplakt, geen bubbels, vond het wel een mooie service :*) Zou kunnen dat de eerste batches dit hadden en dat het uit kostenoverwegingen nu achterwege gelaten wordt.
Uhm... nou mijn F1 heb ik de 15e september 2018 geleverd gekregen via Alternate.de, dus lijkt me niet dat dit een 'eerste batch' iets is. Of inderdaad een service van de verkoper, of misschien een geretourneerd toestel waar ze vergeten zijn om de screen protector af te halen?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
LightPhoenix schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Uhm... nou mijn F1 heb ik de 15e september 2018 geleverd gekregen via Alternate.de, dus lijkt me niet dat dit een 'eerste batch' iets is. Of inderdaad een service van de verkoper, of misschien een geretourneerd toestel waar ze vergeten zijn om de screen protector af te halen?
Zover ik kan beoordelen was deze hagelnieuw met het folie om de doos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Nog even over het makkelijk krassen van het scherm. Als je kijkt naar de test van Jerry Rigs Everything scoort de F1 precies hetzelfde als het merendeel van de telefoons op de markt, en begint te krassen bij Mohs schaal 6 en vertoond diepere krassen bij schaal 7.

YouTube: Pocophone F1 Durability Test - Can 'Cheap' also be 'Durable'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik zie een update.....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FnF5WSx.png

960 FPS en night mode _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door ovaal op 18-01-2019 10:56 . Reden: Formaat afbeelding ]

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Mooi, maar dus niets in het change log over de battery drain (die ikzelf volgens mij niet ervaar) en de touch lag problemen...
Dat is dan wel weer jammer.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ovaal schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:43:
Ik zie een update.....

[Afbeelding]

Ben benieuwd of je nu ook normaal gekleurde foto's in whatsapp kunt maken. Zou je dat eens willen testen ? (heb de Poco F1 nog niet binnen...)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

janvanduschoten schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Ben benieuwd of je nu ook normaal gekleurde foto's in whatsapp kunt maken. Zou je dat eens willen testen ? (heb de Poco F1 nog niet binnen...)
Ik heb eigenlijk nooit gezien of ik daar problemen mee had, maar net even getest en ik zie een normaal gekleurde foto als ik in Whatsapp een foto neem.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
[...]

Aangezien dit probleem ook bij veel andere toestellen voor komt (zie eerder in deze thread) lijkt het me meer een Whatsapp/API probleem. Denk dus ook niet dat Xiaomi hier iets aan kan doen.

Edit: zie mijn post hieronder

[ Voor 4% gewijzigd door LightPhoenix op 18-01-2019 11:53 . Reden: Eerst testen, dan posten ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Paar snelle observaties (ik ben aan het werk ;) ) :

- Ik zie een batterij percentage in de batterij rechtsboven, dat had ik niet
- 960 fps opname is maar een paar seconden, keuze uit 120. 240 en 960 fps
- Op het meldingenscherm zie ik nu een korte weergave van de laatste berichten

Ik gebruik trouwens Nova Launcher, waarschijnlijk zie ik daardoor niet alle wijzigingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
[...]

Oke scratch wat ik hierboven zei: Geupdate en een foto gemaakt in Whatsapp en op het moment zie ik geen blauwe waas. Ik zie wel nog steeds dat de gewone 'rear' camera een andere Field of View heeft (groter) na het maken van de foto, de camera boven het scherm heeft hier bij mij geen last van.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovaal schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:43:
Ik zie een update.....

[Afbeelding]

Staat niet night mode....En touchscreen lag bij snel typen nog steeds aanwezig. Ze beloven al maanden beterschap, maar nog steeds geen oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
dejongw schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:23:
Weet iemand of je de datum op je lockscreen en bovenaan het uitrekmenu kan aanpassen van woensdag, januari 9 naar woensdag 9 januari? Misschien wel iets heel simpels maar ik krijg het niet gevonden? Of is het een bug die ze bij Xiaomi op moeten lossen?
Met deze update zie ik dat er nu bij mij 'vrijdag, 18 januari' op het lock screen staat. In het pull down menu staat nu onder de tijd bij mij 'vrij 18 jan'. Niet zoals je het wilde maar wellicht wel beter?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En hij komt net binnen :)

Gelijk even de update erop gezet, vanavond het Google account toevoegen. Vooralsnog ziet het er goed uit, lekker snel. Face unlock ook aangezet (en pincode & vingerafdruk), lijkt ook goed te werken. 2 redelijk gelijkende mannen met bril & baard haalt hij niet door elkaar.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand met de EU Stable die hem al binnen heeft?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Staat niet night mode....En touchscreen lag bij snel typen nog steeds aanwezig. Ze beloven al maanden beterschap, maar nog steeds geen oplossing.
Op Twitter is te lezen dat de touchscreen problemen pas in de februari patch aangepakt worden. Men is het volop aan het onderzoeken, maar gezien niet iedereen er last van heeft is het waarschijnlijk niet simpel.

[ Voor 83% gewijzigd door Largamelion op 18-01-2019 13:33 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is touchscreen lag bij anderen verbeterd met de laatste stable update?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OeiofTui
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:53
Heb inmiddels een paar weken de poco en ben erg tevreden. Hoe gaan jullie om met de standaard geïnstalleerde apps?

*de standaard geïnstalleerde 'browser'-app gebruikte ik nooit. ik heb meteen de Chrome-app geïnstalleerd. de eerste paar keer dat ik op een link (in bijv.) een mail klikte werd gevraagd welke app ik als voorkeur wilde gebruiken hiervoor. Nadat ik Chrome als voorkeur had aangegeven werkte dat prima. Nu merk ik opeens dat de standaard geïnstalleerde browser weer wordt gebruikt.
* ik heb me nooit aangemeld voor het MIUI-account (voor o.a. de cloud, etc). Toen ik een mail account uit de G-mail app wilde verwijderen werd ik verplicht me eerst te registreren. Accounts toevoegen aan de gmail app kan wel zonder miui-account, ze verwijderen niet...... beetje vreemd.

Hebben jullie ook dit soort ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OeiofTui schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:53:
Heb inmiddels een paar weken de poco en ben erg tevreden. Hoe gaan jullie om met de standaard geïnstalleerde apps?

*de standaard geïnstalleerde 'browser'-app gebruikte ik nooit. ik heb meteen de Chrome-app geïnstalleerd. de eerste paar keer dat ik op een link (in bijv.) een mail klikte werd gevraagd welke app ik als voorkeur wilde gebruiken hiervoor. Nadat ik Chrome als voorkeur had aangegeven werkte dat prima. Nu merk ik opeens dat de standaard geïnstalleerde browser weer wordt gebruikt.
* ik heb me nooit aangemeld voor het MIUI-account (voor o.a. de cloud, etc). Toen ik een mail account uit de G-mail app wilde verwijderen werd ik verplicht me eerst te registreren. Accounts toevoegen aan de gmail app kan wel zonder miui-account, ze verwijderen niet...... beetje vreemd.

Hebben jullie ook dit soort ervaringen?
- Voor jouw eerste probleem best eens kijken bij de instellingen van de standaard browser (icoon ingedrukt houden en 'app-info' openen) of onderaan onder 'standaarden wissen' staat 'geen standaardwaarden ingesteld', anders dat eens aanklikken om te wissen.
- Dit zou ik niet weten, ik vermoed dat er altijd 1 account gelinkt moet zijn, maar weet dit niet zeker.

Zit zelf sinds gisteren op de EU stable en nu werken eindelijk mijn notificaties voor WhatsApp op het vergrendelscherm. Ook heb ik een app geflashed voor de notificaties altijd zichtbaar te hebben onder de klok (zoals het eigenlijk moet zijn imo i.p.v. 2 seconden) en dat werkt prachtig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NXwCzr4SMTgN8XPTRYiOC1HI/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:16:

Face unlock ook aangezet (en pincode & vingerafdruk), lijkt ook goed te werken. 2 redelijk gelijkende mannen met bril & baard haalt hij niet door elkaar.
Op MUI is dit wel accuraat doordat de IR scanner gebruikt wordt.
Op Lineage is het de 'Google face detection', die gebruikt enkel de camera en is niet betrouwbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:47:
Op Lineage is het de 'Google face detection', die gebruikt enkel de camera en is niet betrouwbaar.
Dat is dus niet waar, ook op LineageOS wordt tegenwoordig de IR camera gebruikt voor Face Unlock. Ik kan namelijk de normale camera afdekken en toch werkt het daarna nog. Tevens werkt het ook in het donker (en krijg je bij het instellen een zwart/wit afbeelding van je gezicht te zien)

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 18-01-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
rens-br schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Dat is dus niet waar, ook op LineageOS wordt tegenwoordig de IR camera gebruikt voor Face Unlock. Ik kan namelijk de normale camera afdekken en toch werkt het daarna nog. Tevens werkt het ook in het donker (en krijg je bij het instellen een zwart/wit afbeelding van je gezicht te zien)
Hm, op Reddit werd dit wel zo gesuggereeerd, dat in ieder geval iemand anders zijn telefoon kon unlocken en niet op MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:18:
Hm, op Reddit werd dit wel zo gesuggereeerd, dat in ieder geval iemand anders zijn telefoon kon unlocken en niet op MIUI.
Ik heb het geprobeerd met een foto van mijzelf en dat werkte niet. Ik weet dat in vroegere builds Face unlock niet goed of helemaal niet werkte, dus wellicht komt het daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
bszz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:20:
[...]

3 oktober vorig jaar via aliexpress hier
Apart mijne 28 september opgehaald en ik had het ook niet

Netjes recht geplakt, geen bubbels, vond het wel een mooie service :*) Zou kunnen dat de eerste batches dit hadden en dat het uit kostenoverwegingen nu achterwege gelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Een vraagje: tijdens het bellen met verschillende personen valt af en toe ineens het geluid weg op mijn pocophone f1. Ik kan kan de ander niet horen, en de ander hoort mij ook niet. Het gebeurt best regelmatig, dus het is wel vervelend. Met mijn vorige telefoon (Motorola moto g3) gebeurde dat nooit. Herkent een van jullie dit probleem?
Zou het softwarematig kunnen zijn?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Heeft iemand een oplossing voor het beperkte volume op de mini-jack uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
LightPhoenix schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:53:
[...]

Oke scratch wat ik hierboven zei: Geupdate en een foto gemaakt in Whatsapp en op het moment zie ik geen blauwe waas. Ik zie wel nog steeds dat de gewone 'rear' camera een andere Field of View heeft (groter) na het maken van de foto, de camera boven het scherm heeft hier bij mij geen last van.
Voor zover ik weet maakt WhatsApp niet gebruik van de camera app zelf, maar maakt het screenshots van de viewfinder. Een beetje zoals Snapchat ook doet, waardoor je dus veel betere foto's met de camera app kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:40
Jakkus schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:25:
Een vraagje: tijdens het bellen met verschillende personen valt af en toe ineens het geluid weg op mijn pocophone f1. Ik kan kan de ander niet horen, en de ander hoort mij ook niet. Het gebeurt best regelmatig, dus het is wel vervelend. Met mijn vorige telefoon (Motorola moto g3) gebeurde dat nooit. Herkent een van jullie dit probleem?
Zou het softwarematig kunnen zijn?
Ik heb wel dat ze mij soms niet horen. Opnieuw bellen lost dit probleem dan weer op, maar dat hoort natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Largamelion schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:20:
Iemand met de EU Stable die hem al binnen heeft?

[...]
Hier Global Rom maar ook nog steeds niets binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonMc
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 21:02
Sinds ik de laatste update heb geïnstalleerd, heb ik gemerkt dat de Google Camera port ( die van de Google Pixel toestellen ) een stuk verbeterd is. Normaal gezien was de nachtmodus onbruikbaar, tenzij je een halve minuut wou wachten tot je foto verwerkt was.

Dit lijkt nu opgelost te zijn. Bij het inschakelen van de nachtmodus, begon het beeld erg te haperen wanneer je bewoog. Dat is nu ook ineens opgelost. Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:56
Een aankoopadviesvraagje!
Van wat ik zo hoor is de Pocophone een geweldige Tweaker-phone, maar heeft iemand ook ervaringen icm niet-tweakers? Ik ben op zoek naar een nieuw toestel voor mijn vriendin. Ze is absoluut geen digibeet, maar voor haar moet de boel wel gewoon werken zonder gekkigheden. Blijft de Pocophone op dat vlak ook zijn mannetje staan?

Reden van mijn vraag is mijn eigen ervaring van een jaar of 5 geleden. Toen heb ik zitten kijken naar Chinese telefoontjes waar je toentertijd nog allerlei zaken op moest aanpassen voordat je er hier in Nederland iets aan had. Dit is voor haar dan weer geen optie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:54
Melkunie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:08:
Een aankoopadviesvraagje!
Van wat ik zo hoor is de Pocophone een geweldige Tweaker-phone, maar heeft iemand ook ervaringen icm niet-tweakers? Ik ben op zoek naar een nieuw toestel voor mijn vriendin. Ze is absoluut geen digibeet, maar voor haar moet de boel wel gewoon werken zonder gekkigheden. Blijft de Pocophone op dat vlak ook zijn mannetje staan?
Jazeker. Heb hier gewoon de telefoon met mui en eu rom draaien en het werkt allemaal uit de doos. Mijn interesse ligt niet in het tweaken van een telefoon waar je bijv custom roms erop wil gooien.
Waar je wel rekening moet houden is de soms ontbreken van notificaties maar dat hebben ze ook verbeterd met de nieuwe mui update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:56
Heel fijn om te horen, thanks :)
Ik las eerder ook al over die problemen en dat het inmiddels ook al weer is opgelost. Kudo's voor Xiaomi dus. Heb verder alleen nog geen officieel update-statement van ze kunnen vinden. Vind zij dan weer niet zo belangrijk, maar ik wel :+
Maar denk dat we de knoop doorgaan hakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Laatst online: 14:01
Gerard4 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:55:
Heeft iemand een oplossing voor het beperkte volume op de mini-jack uitgang?
Super high volume booster installeren, dan gaat ie HARD!
Ik durf de booster niet volledig open te schuiven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:40
Mijn telefoon laadt niet terwijl het toestel aan staat :(

Is daar een simpele oplossing voor? Is ie stuk? Kan geen duidelijke reden vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Melkunie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:26:
Heel fijn om te horen, thanks :)
Ik las eerder ook al over die problemen en dat het inmiddels ook al weer is opgelost. Kudo's voor Xiaomi dus. Heb verder alleen nog geen officieel update-statement van ze kunnen vinden. Vind zij dan weer niet zo belangrijk, maar ik wel :+
Maar denk dat we de knoop doorgaan hakken!
Mijn moeder gebruikt de telefoon ook en die weet bijna niks van smartphones, Het is een prima telefoon ook voor mensen die geen tweakers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

thatanas schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:31:
Mijn telefoon laadt niet terwijl het toestel aan staat :(

Is daar een simpele oplossing voor? Is ie stuk? Kan geen duidelijke reden vinden
Probeer eens in veilige modus op te starten.
Als het dan wel werkt is het een app die moeilijk doet.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de bancontactapp? Bij mij werkt deze niet. Ik krijg steeds melding dat telefoon gerooted is.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:49:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met de bancontactapp? Bij mij werkt deze niet. Ik krijg steeds melding dat telefoon gerooted is.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
Geen probleem hier op de stable global rom. Nu wel unlocked en EU stable rom geïnstalleerd. Bancontact app geconfigureerd, maar een kaart moet ik nog koppelen. Tot daar toe in ieder geval ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 19:49
Largamelion schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:25:
[...]
Ook heb ik een app geflashed voor de notificaties altijd zichtbaar te hebben onder de klok (zoals het eigenlijk moet zijn imo i.p.v. 2 seconden) en dat werkt prachtig:

[Afbeelding]
Kan je iets specifieker zijn over hoe je dit gedaan hebt?

Draait er iemand hier al MIUI 10 v10.2.2.0, is die via OTA binnen gekomen?

[ Voor 8% gewijzigd door Kapot op 20-01-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapot schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:05:
[...]

Eerst je toestel unlocken en TWRP installeren en dan van daaruit dit bestand flashen: https://mi-globe.com/down...uUEVKTUlGSV9lbmFibGUuemlw

Ik krijg nog niets binnen, zit nog op 10.1.3.0 stable EU. Gisteren nog gekeken op de site van Mi waar alle roms staan maar stond er nog niet tussen voor de Poco F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

dutchgio schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Het moet wel uit te zetten zijn.
Via Reddit:
Settings -> Notifications (show system apps) -> Android system, and disable GPS notification
larsh155 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Heb vrij lang gezocht maar kan helaas echt geen instelling vinden die hier op lijkt in.
De notificatie is van System UI, niet van Android System ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:00:
[...]
Eerst je toestel unlocken en TWRP installeren en dan van daaruit dit bestand flashen: https://mi-globe.com/down...uUEVKTUlGSV9lbmFibGUuemlw

Ik krijg nog niets binnen, zit nog op 10.1.3.0 stable EU. Gisteren nog gekeken op de site van Mi waar alle roms staan maar stond er nog niet tussen voor de Poco F1.
Deze oplossing bestaat al een tijdje, ik heb hem een tijd gebruikt maar kreeg er daarna bij de EU Beta rom wat problemen mee (werkt niet meer naar behoren en zorgde voor wat problemen met weergeven).
De laatste stable is toch 10.2.2.0? Maar voor EU en Mi-Globe Roms kost het altijd even wat extra tijd voor ze deze aanpassen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Eleni schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:55:
[...]

Super high volume booster installeren, dan gaat ie HARD!
Ik durf de booster niet volledig open te schuiven....
Andere oortjes?
Wan ik durf 'm niet eens op max. volume te zetten met mijn koptelefoon

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsh155
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-03-2024
Compizfox schreef op maandag 21 januari 2019 @ 04:18:
[...]

[...]

De notificatie is van System UI, niet van Android System ;)
Ohja dat is het inderdaad. Instellingen laat me notificaties voor systeem ui alleen niet uitzetten. Wel kon ik uitzetten dat hij niet kwam als floating notification, dus ik heb nu grotendeels geen last meer van de notificatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43
Oneplus One had een optie genaamd 'LCD density'. Hiermee kon je de inhoud van het scherm vergroten/verkleinen, waardoor er minder/meer tekst op je scherm kan.
Kan je dit bij de Poco ook aanpassen?

Heb de Poco nu een week in gebruik, kan eigenlijk niet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. In dagelijks gebruik voelt het ding gewoon heel vermoeiend en soms omslachtig.
Eerst al de screenlag. Het invoeren van mijn pincode bijvoorbeeld is een automatisme en gaat heel snel. Als ik dit bij de Poco doe, zijn maar 2 van de 4 cijfers geregistreerd.
Bij het scrollen merk ik het ook. Er lijkt een kleine lag te zijn. Als ik de Poco langs mijn OPO leg, lijkt het ook alsof het scherm stottert. Het lijkt wel alsof de Poco soms frames skipt ofzo. Kan niet juist zeggen wat er scheelt, maar het voelt gewoon traag aan, ookal is de Poco in principe veel sneller dan de oude OPO.
Ik erger me ook aan die notch. Je bent zo goed als je volledige notificatiebalk kwijt. Ik begrijp niet waarom ze die niet gewoon behouden. Die balk is amper een halve cm een schermruimte..
Gewoon heel MIUI stoort me eigenlijk, op allerlei kleine vlakken. Cyanogen OS op Oneplus One was in vergelijking echt een verademing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
- Onder weergave kan je de tekstgrootte aanpassen. Standaard staat die op small maar je kan eentje lager tot extra small. Mss niet het gewenste resultaat maar kan helpen.
- Van screen lag heb ik geen last, noch bij het scrollen noch bij het typen. Ofwel typ ik dus te traag ofwel zijn het enkel sommige toestellen. Ik kom wel van een Honor 7 dus voor mij lijkt alles super snel. Enkel na een reboot doet de PIN code de eerste maal soms moeilijk, maar eens alles gestart is mag ik die zo snel typen als ik kan, werkt gewoon. Ik gebruik die overigens bijna nooit want face unlock of vingerafdrukscanner achteraan zijn beide super snel.
- De notch stoort me soms nog, maar 90% van de tijd zie ik hem niet. YouTube kijk ik gewoon 16:9, daar stoort de notch me wel erg bij full screen (zoom) maar dan verlies je sowieso boven en onder ook een deel dus dat gebruik ik niet. Verder heb ik een app geflashed die de notificaties permanent in beeld houdt onder de klok, dat helpt ook.

Ik ben net heel tevreden over de Pocophone, zeker voor de prijs die je 'm maar betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:11:
Oneplus One had een optie genaamd 'LCD density'. Hiermee kon je de inhoud van het scherm vergroten/verkleinen, waardoor er minder/meer tekst op je scherm kan.
Kan je dit bij de Poco ook aanpassen?
DPI heet dat tegenwoordig geloof ik. Elk toestel heeft daar ondersteuning voor. Ik heb alleen geen MIUI meer, dus waar die optie precies zit weet ik niet meer. In 'Stock Android' zit de optie in ieder geval onder 'Weergave' en dan 'Weergavegrootte'
Eerst al de screenlag. Het invoeren van mijn pincode bijvoorbeeld is een automatisme en gaat heel snel. Als ik dit bij de Poco doe, zijn maar 2 van de 4 cijfers geregistreerd.
Bij het scrollen merk ik het ook. Er lijkt een kleine lag te zijn. Als ik de Poco langs mijn OPO leg, lijkt het ook alsof het scherm stottert. Het lijkt wel alsof de Poco soms frames skipt ofzo. Kan niet juist zeggen wat er scheelt, maar het voelt gewoon traag aan, ookal is de Poco in principe veel sneller dan de oude OPO.
Waarschijnlijk ben je een van de personen die last heeft van het 'Touchcreen lag'. Daar heb ik helaas ook last van en er zou binnenkort een fix voor uit moeten komen.
Ik erger me ook aan die notch. Je bent zo goed als je volledige notificatiebalk kwijt. Ik begrijp niet waarom ze die niet gewoon behouden. Die balk is amper een halve cm een schermruimte..
Je wilt de gehele notch niet gebruiken en daaronder de notificatiebalk weergeven?
Gewoon heel MIUI stoort me eigenlijk, op allerlei kleine vlakken. Cyanogen OS op Oneplus One was in vergelijking echt een verademing.
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Ik heb het zelf even aangekeken maar heb na een paar dagen toch gewoon LineageOS geflasht. Kom zelf ook van een OPO af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Kapot schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:05:
[...]

Ik heb 'm zojuist binnengekregen.
De datum wordt nu weergegeven als din 22 jan. En via de klok als din, 22 januari.

Wat verder opvalt, ik kreeg zojuist ook een update op mijn Samsung(werk) telefoon en die geeft een Android security patch van 1 januari 2019 terwijl de Poco nu de security patch heeft van 1 december 2018. Loopt dus een maand achter.

Bij schermvergrendeling staat nog steeds de typefout "behren".

Gezichtsherkenning in de regio Nederland is er nog niet. Dus maar weer terug naar België gezet.

Verder niks kunnen ontdekken behalve de bekende 960fps toevoeging.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Hoi,

Ik ben geïnteresseerd in dit toestel maar vraag me af of er naast touchscreen lag nog meer bekende issues met het toestel zijn. Momenteel heb ik een Nokia 7 Plus die me afgelopen nacht tijdens mijn storingsdienst weer in de steek heeft gelaten (spontane reboot en dus geen meldingen van pushover). Heeft de poco ook soortgelijke problemen of is het gewoon een rete stabiele telefoon?

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MainframeX schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:01:
Hoi,

Ik ben geïnteresseerd in dit toestel maar vraag me af of er naast touchscreen lag nog meer bekende issues met het toestel zijn. Momenteel heb ik een Nokia 7 Plus die me afgelopen nacht tijdens mijn storingsdienst weer in de steek heeft gelaten (spontane reboot en dus geen meldingen van pushover). Heeft de poco ook soortgelijke problemen of is het gewoon een rete stabiele telefoon?
Ligt er een beetje aan wie je het zal vragen. Zelf heb ik in de familie 3 F1's. 1 Heeft een beetje last van lag op het touchscreen, 2 niet. Stabiel zonder random reboots zijn ze alle 3. Backlight bleeding (opvallend) hebben ze geen last van, maar wordt ook vaak aangegeven als mogelijk probleem. Verder natuurlijk geen NFC en is Netflix niet in FullHD. De issues omtrent Android Auto, Notificaties en dergelijke zijn grotendeels opgelost met de laatste updates. Al met al vind ik het een stabiele telefoon welke je prima mee kan nemen zonder het idee dat je een backup telefoon bij de hand moet hebben. Vooral om Miui zie ik weinig grote problemen, maar ook de custom ROM ondersteuning en ervaringen zijn erg positief.

@fulgore ook op Beta is dit nog het beveiligingsniveau. Maar heb wel vaker ervaren dat de F1 een maandje achter lag.

[ Voor 4% gewijzigd door Raznov op 22-01-2019 11:38 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MainframeX schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:01:
Hoi,

Heb hem nu 1,5 maand en buiten touchscreen lag toetsenbord geen enkele reboot gehad en super stabiel. Als die geen touchscreen lag meer zou hebben is deze telefoon erg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43
rens-br schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:09:
[...]
Waarschijnlijk ben je een van de personen die last heeft van het 'Touchcreen lag'. Daar heb ik helaas ook last van en er zou binnenkort een fix voor uit moeten komen.

[...]

Je wilt de gehele notch niet gebruiken en daaronder de notificatiebalk weergeven?
Zoals ik het begrijp is de touchscreen lag een software probleem? Kan je dit fixen met een andere rom?
Heb je er nog last van met Lineage?
Ben sowieso ook aan het denken om over te stappen naar een andere ROM.

Over de notch: ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n grote notch? Je neemt toch enkel functionaliteit weg? Is enkel goed om te kunnen zeggen dat je phone een grotere screen/body ratio heeft. :/
Ik vind het prima als ze die 2 hoekjes gebruiken om permanent de tijd en batterij weer te geven. Maar daaronder wil ik wel een volwaardige ruimte die continu mijn notificaties weergeeft
Het feit dat de Poco een heel kleine notificatieled heeft, helpt ook niet echt. Gelukkig kan die alle kleuren weergeven, zolang het maar wit is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Anton.net op 22-01-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:46:
Zoals ik het begrijp is de touchscreen lag een software probleem? Kan je dit fixen met een andere rom?
Heb je er nog last van met Lineage?
Ja, het zit hem in de vendor firmware voor zover ik had begrepen. Met een Custom ROM gebruik je dezelfde vendor firmware, dus het is echt wachten totdat Xiaomi het oplost.
Ben sowieso ook aan het denken om over te stappen naar een andere ROM.
We beginnen langzaam erg offtopic te raken. Verdere vragen / opmerkingen / berichten daarover horen in: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's
Over de notch: ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n grote notch? Je neemt toch enkel functionaliteit weg?
Je neemt de functionaliteit om alle notificatie icoons weer te geven weg, aan de andere kant voeg je meer scherm toe. Ieder zo zijn voorkeur zullen we maar zeggen. Overigens kan je in LineageOS er ook voor kiezen om de tijd niet weer te geven (of alleen maar te laten opspringen) en de notificaties dus constant te laten staan, precies het tegenovergestelde van MIUI dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:46:
[...]

Over de notch: ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n grote notch? Je neemt toch enkel functionaliteit weg? Is enkel goed om te kunnen zeggen dat je phone een grotere screen/body ratio heeft. :/
Ik vind het prima als ze die 2 hoekjes gebruiken om permanent de tijd en batterij weer te geven. Maar daaronder wil ik wel een volwaardige ruimte die continu mijn notificaties weergeeft
Het feit dat de Poco een heel kleine notificatieled heeft, helpt ook niet echt. Gelukkig kan die alle kleuren weergeven, zolang het maar wit is 8)7
Er loopt een discussie over de notch en mogelijke opties om de ruimte er rond te benutten op het MIUI forum. Ze zijn zich er ondertussen wel van bewust bij Xiaomi dat ze zoiets moeten voorzien, de vraag is alleen wanneer dit er ooit komt. Gelukkig kan je eens je unlocked bent nu al zelf iets flashen wat je notificaties permanent in beeld houdt. Dat is het mooie aan de Pocophone, er is veel support vanuit de community dus er is altijd wel een oplossing.

Ik vind de notificatieled nog best zichtbaar, zelfs onder m'n tempered glass met zwarte randen is hij nog te zien vanop afstand. Bij m'n Honor 7 zat de RGB led verzonken in de speakergrill, je had dan wel RGB maar je moest bijna recht boven je toestel zitten om de led te zien. De beste RGB led die ik tot nu toe gezien heb is die van de Wileyfox Swift 2X, die licht letterlijk een hele kamer op, is bijna vergelijkbaar met ambilight :D. Bij budgettoestellen heb je maar een hele beperkte keuze als je een RGB led wilt, ik heb ook zitten zoeken maar uiteindelijk was dat en het ontbreken van een IR blaster en NFC het compromis dat ik moest maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Ik heb de mijne nu ook 2 weken en ben prima te spreken.
Heb al een M2a een M3 en een M5s gehad, dus weet waarover ik praat :)

Lag op het toetsenbord zegt me niks, ik kan niet zo snel typen waarschijnlijk.
Notificatie probleem heb ik opgelost door de fix van de Globe Rom te flashen.

Telefoon is unlocked.
Geroot
Draai de laatste EU BETA rom, die komt binnen via de updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De EU Stable komt nu ook binnen bij mij via OTA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rNN89GURM9SaNFfQAuuytxJv/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Zojuist een muii update via OTA geinstalleerd, maar nu vraagt de telefoon om een patroon op android te starten, terwijl ik die nooit heb ingesteld. Er komt ook geen optie om opnieuw in te stellen na een aantal foute pogingen. Iemad dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee hier geen last van. Op de globaal ROM vandaag ook de ota update ontvangen en zojuist geïnstalleerd. Geen schokkende wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
Dit is echt bagger, er is ook geen manier volgens mij om om dat patroon heen te komen alleen een fabriek reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 18:14

Steve79

wie weet!?

Sinds enkele dagen hier ook een tevreden gebruiker van de Pocophone...
Het hele forum globaal doorgelezen,
Ik stuit alleen op één irritant dingetje;

Bij het typen van berichten op WhatsApp tik ik soms per ongeluk op de navigatie bar onder de spatie toets, hierdoor sluit WhatsApp af.
Kan die navigatie bar 'verdwijnen' bij WhatsApp of tijdens het typen wegzakken?

In m'n browser doet het probleempje zich niet voor. Daar is de navigatie bar Blanc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Nu online
De kogel is door de kerk; Zojuist heb ik de bestelling bij Belsimpel geplaatst voor een nieuwe Pocophone F1. Ik ben erg benieuwd naar het toestel en hoop dat ik hiermee de juiste keuze heb gemaakt. Ik ben de gebreken van mijn Nokia 7 Plus echt helemaal spuugzat. Nooit meer een Nokia.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Steve79 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:50:
Sinds enkele dagen hier ook een tevreden gebruiker van de Pocophone...
Het hele forum globaal doorgelezen,
Ik stuit alleen op één irritant dingetje;

Bij het typen van berichten op WhatsApp tik ik soms per ongeluk op de navigatie bar onder de spatie toets, hierdoor sluit WhatsApp af.
Kan die navigatie bar 'verdwijnen' bij WhatsApp of tijdens het typen wegzakken?

In m'n browser doet het probleempje zich niet voor. Daar is de navigatie bar Blanc.
Als je kiest voor volledig scherm-weergave zou je probleem verleden tijd moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoMan21
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-08 11:32
Heb de telefoon al sinds die in Nederland is gekomen en nogsteeds erg happy vaak updates erg snel accu na paar maanden nogsteeds top snelle lader en dikke kabel meegeleverd eigenlijk helemaal niks aan optemerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Eleni schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:04:
[...]

Als je kiest voor volledig scherm-weergave zou je probleem verleden tijd moeten zijn.
WhatsApp staat standaard al op volledig schermweergave, dus helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Steve79 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:27:
[...]

WhatsApp staat standaard al op volledig schermweergave, dus helaas geen oplossing.
Ik gebruik SwiftKey, probleem doet zich niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19
Je kan in de settings zoeken naar 'automatically disable navigation buttons', en per app instellen. Je kan ook bij 'system & device' naar 'full screen display' en daar 'full screen gestures' aanzetten. Ik was er in 5 minuten aan gewend: van onder naar midden swipen is terug naar dashboard, hetzelfde maar vasthouden in midden is overzicht van geopende apps, van link naar midden swipen is back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Eleni schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Ik gebruik SwiftKey, probleem doet zich niet voor.
Hier ook SwiftKey, op tweakers werk het prima. Maar WhatsApp houd de navigatie balk eronder.
(global rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyboersma
  • Laatst online: 10-09 12:44
vogels schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:08:
Zojuist een muii update via OTA geinstalleerd, maar nu vraagt de telefoon om een patroon op android te starten, terwijl ik die nooit heb ingesteld. Er komt ook geen optie om opnieuw in te stellen na een aantal foute pogingen. Iemad dit probleem ook?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik had wel versleuteling met pincode ingesteld. Na de update vraagt de telefoon om een patroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Steve79 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Hier ook SwiftKey, op tweakers werk het prima. Maar WhatsApp houd de navigatie balk eronder.
(global rom)
Wonderlijk, ik heb ook de global stable rom, niet geroot. Toetsenbord blijft overal hetzelfde. Misschien is het in te stellen bij SwiftKey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag de pocophone binnen en zojuist ingericht. Het valt me direct al op dat dit toestel echt wel een behoorlijk stukje sneller is dan mijn "oude" Nokia 7 Plus. Ik moet echter wel even wennen aan Miui. Is het iemand al gelukt om bijvoorbeeld de meegeleverde calender app helemaal te verwijderen? Ik prefereer namelijk de versie die Google levert. Zo gauw als ik de meegeleverde app disable krijg ik melding van System app updater dat er een update voor de ingebouwde calender app is. Erg irritant.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Iemand al de nieuwe 960fps slomo geprobeerd? Of de nieuwe low light performance? Die 960fps stelt weinig voor want je kunt maar een seconde of iets dergelijks filmen. Kleine kans dat je het moment vastlegt dat je wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vogels schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:08:
Iemand postte dit op het MIUI forum:

I had same issue but I manage to solve. After upgrade it was asking pattern which I never created. I had numeric number. Example 123456. Now you need to assume 1 is the first Dot and 2 second 3 is third. Now draw the pattern connecting 123 then 4 5 6. That is like Z. It will open... I don't have a clue how to include 0 and repeated number..

Proberen waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MainframeX schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:02:
Is het iemand al gelukt om bijvoorbeeld de meegeleverde calender app helemaal te verwijderen?
Dit al geprobeerd?
http://in.c.mi.com/thread-114433-1-0.html

Taal op engels zetten en dan:
  1. Naar play store
  2. Help & feedback
  3. Zoek op "disable"
  4. Klik op "tap to go to application settings"
  5. En dan de apps disablen die je niet wilt hebben.
Volgens mij heb ik zo contacten & dialer disabled, dat moet je niet doen trouwens.
Er is niet echt een alternatief in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
mijn samsung a5 2017 is het aan het begeven (batterij heel slecht). dus weer in de markt voor een nieuwe telefoon.
Hoeft niet de snelste te zijn want de a5 voldeed in snelheid al.
Nu twijfel ik tussen de pocophone, nokia 8.1 (duurder), nokia 7 plus( issues) en de huawei smart p 2019 (geen fastlader, maar wel goedkoper)
Nu is deze uiteraard de snelste van het stel. Maar lees over touchscreen vertraging enz. Is dat echt een issue bij alle telefoons?
en hoe is het geluid van deze telefoon? dat was het enige minpunt bij de a5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:51:
Maar lees over touchscreen vertraging enz. Is dat echt een issue bij alle telefoons?
Nee, zie ook dit topic.
en hoe is het geluid van deze telefoon? dat was het enige minpunt bij de a5
Zie: reviews: Xiaomi Pocophone F1 - High-end smartphone voor weinig geld.
Het geluid klinkt prima, al is de speaker aan de onderkant veel luider dan die boven het scherm, wat voor een ongebalanceerde weergave zorgt. Voor een telefoon in deze prijsklasse is het uitstekend. Het geluid uit de 3,5mm-jack is ook prima. De belkwaliteit is voldoende.
Dikke prima dus.

Ik kom nu misschien een beetje bot over. Maar de antwoorden op jouw vragen had je prima zelf kunnen vinden door de search optie te gebruiken of even de review te lezen. Zoals op Tweakers verwacht wordt. Daarnaast dient er voor aankoopadvies een topic gestart te worden in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 24-01-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
tja. wat zal ik zeggen. In de review van jullie staat niks over touchscreen vertraging en hier op het forum wel. vandaar de vraag of het bij alle toestellen is.
Geluid is prima wordt er gezegd. Maar in vergelijking met de a5 was de vraag. al denk ik dat dit wel prima is.
en ik lees in de review dat er maar 2 antennes zijn voor wifi en 4g. betekend dit dat er een slechtere ontvangst is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
Largamelion schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:54:
[...]
Iemand postte dit op het MIUI forum:

I had same issue but I manage to solve. After upgrade it was asking pattern which I never created. I had numeric number. Example 123456. Now you need to assume 1 is the first Dot and 2 second 3 is third. Now draw the pattern connecting 123 then 4 5 6. That is like Z. It will open... I don't have a clue how to include 0 and repeated number..

Proberen waard?
Heb ik ook geprobeerd maar heb er twee keer hetzelfde cijfer inzitten en hij pikte dat niet. Heb ook geprobeerd in te typen in dat patroon maar geen geluk. wat balen is dat ik de foto's die ik de laatste twee maanden heb gemaakt op mijn intern geheugen had staan (vergeten om knopje naar SD aan te vinken). dus ben na wissen alles kwijt.

heb dit nu twee X gehad, dus lijkt te liggen aan het instellen van een numerieke code voor opstarten van Android. Helaas kan ik dit niet verwijderen want gebruik mijn telefoon ook zakelijk en dit is een verplicht item on de zakelijke SW te kunnen gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door vogels op 24-01-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
vogels schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Heb ik ook geprobeerd maar heb er twee keer hetzelfde cijfer inzitten en hij pikte dat niet. Heb ook geprobeerd in te typen in dat patroon maar geen geluk. wat balen is dat ik de foto's die ik de laatste twee maanden heb gemaakt op mijn intern geheugen had staan (vergeten om knopje naar SD aan te vinken). dus ben na wissen alles kwijt.

heb dit nu twee X gehad, dus lijkt te liggen aan het instellen van een numerieke code voor opstarten van Android. Helaas kan ik dit niet verwijderen want gebruik mijn telefoon ook zakelijk en dit is een verplicht item on de zakelijke SW te kunnen gebruiken.
Als je twrp hebt kan je nog kopiëren naar je pc voordat je moet wipen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonMc
Ohmarinus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:48:
Iemand al de nieuwe 960fps slomo geprobeerd? Of de nieuwe low light performance? Die 960fps stelt weinig voor want je kunt maar een seconde of iets dergelijks filmen. Kleine kans dat je het moment vastlegt dat je wil hebben.
Die slomo is zelfs maar 0,2 seconden geloof ik. Maar het werkt zo: je richt je camera naar een bepaald iets, en je ziet een vakje in je scherm. Het moment dat er een beweging in dat vakje wordt gedetecteerd, start de opname automatisch.Natuurlijk kan je ook een opname manueel starten.

De kwaliteit van de slomo is best goed, maar ik heb geen referentiekader. Ik zou eens een vergelijk willen zien van de zelfde situatie met bv een Samsung S9. Volgens mij is het onmogelijk dat de Pocophone daadwerkelijk 960fps opneemt. Ik vermoed dat hij softwarematisch frames aanmaakt of iets dergelijks. De Pocophone heeft de hardware niet om 960fps op te nemen. Daarvoor moet je ram geheugen rechtstreeks op de camera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
Heb gisteren mijn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Sinds de laatste update, begon mijn batterij aanzienlijk sneller leeg te raken dan ervoor.

Het is nu in orde, maar enkele dingen zijn ook verbeterd:

- Sommige mensen ( oa mijzelf ) hebben last van vertraging tijdens het typen, dat is bij deze opgelost.
- Scherm reageert beter op aanrakingen. Ik dacht dat mijn screenprotector hier de oorzaak van was.
-Alles is net iets vlotter dan ervoor.
-Als ik alle openstaande apps in een keer wou sluiten, bleven Facebook en Instagram open staan. Handmatig afsluiten lukte wel. Nu kan ik alles in een keer sluiten. Lijkt me de reden te zijn dat mijn batterij sneller leeg liep dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFusion
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2023
Sinds 2 dagen in gebruik nu. Door werk nog niet alles kunnen testen.
Wil ik vandaag wat uitgebreider de camera testen kwam ik dit probleem tegen:

https://imgur.com/FEf8sOb

Allemaal lijnen in het beeld.
Factory reset gedaan maar blijft hetzelfde.

Slechte camera of zou dit software zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

CyberFusion schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:30:
Sinds 2 dagen in gebruik nu. Door werk nog niet alles kunnen testen.
Wil ik vandaag wat uitgebreider de camera testen kwam ik dit probleem tegen:

https://imgur.com/FEf8sOb

Allemaal lijnen in het beeld.
Factory reset gedaan maar blijft hetzelfde.

Slechte camera of zou dit software zijn?
Dat komt door de slechte kwaliteit verlichting in die ruimte. Dat heet banding en is niet te wijten aan de camera :) no worries, de telefoon is ok! Gebruik je toevallig gedimd ledlicht? Dan komt het door de fase aan- of afsnijding en de frequentie die daarmee gepaard gaat. Betere kwaliteit verlichting heeft dit effect niet of veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

lijkt me een hardware probleem maar probeer eens een andere camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Nu online
NIMIC schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Dit al geprobeerd?
http://in.c.mi.com/thread-114433-1-0.html

Taal op engels zetten en dan:
  1. Naar play store
  2. Help & feedback
  3. Zoek op "disable"
  4. Klik op "tap to go to application settings"
  5. En dan de apps disablen die je niet wilt hebben.
Volgens mij heb ik zo contacten & dialer disabled, dat moet je niet doen trouwens.
Er is niet echt een alternatief in de play store.
Ja dat heb ik geprobeerd maar dan krijg je vroeg of laat een melding van de system apps updater dat er een update beschikbaar is voor de calendar app die je disabled hebt. Ik heb voor nu de calendar app van Google maar op de homescreen gezet.

Ik zoek me trouwens ook een ongeluk naar een instelling om de DND/Do not disturb volledig stil te maken. Als ik DND instel krijg ik namelijk nog wel notificaties en geluiden binnen van Telegram.

EDIT: na een kleine zoektocht lees ik dat de DND functie niet altijd evengoed werkt :F

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 25-01-2019 20:46 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFusion
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2023
Ohmarinus schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:18:
[...]

Dat komt door de slechte kwaliteit verlichting in die ruimte. Dat heet banding en is niet te wijten aan de camera :) no worries, de telefoon is ok! Gebruik je toevallig gedimd ledlicht? Dan komt het door de fase aan- of afsnijding en de frequentie die daarmee gepaard gaat. Betere kwaliteit verlichting heeft dit effect niet of veel minder.
Dankje voor de info. We wonen in een nieuwe woning met allemaal led verlichting dus overal waar ik eigenlijk met de camera kwam was het vol lijnen. Eens met een normale lamp geprobeerd en daarbij geen lijnen.

Oef! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

CyberFusion schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Dankje voor de info. We wonen in een nieuwe woning met allemaal led verlichting dus overal waar ik eigenlijk met de camera kwam was het vol lijnen. Eens met een normale lamp geprobeerd en daarbij geen lijnen.

Oef! ;)
Het hoeft overigens niet altijd slecht licht te zijn, maar als dit ontstaat bij ledlicht dan weet je dat dit licht waarschijnlijk sneller zorgt voor moeie ogen en/of sneller hoofdpijn als je er veel in zit. Mocht je daar geen last van hebben, geen probleem. Mocht je er iets van merken dat zou je kunnen kijken of een ander type ledlamp zou helpen.

Zo merk je bij de standaard lampen bij bijv. goedkope winkels als de Action dat ze er veel last van hebben. Je kunt het ook met het blote oog zien door je hand heen en weer te bewegen in het licht, dan zie je een soort stroboscopisch effect. De Action heeft tegenwoordig ook lampen van Osram in het assortiment en deze hebben dit effect dan weer niet.

Hoe dan ook, geniet van je telefoon, het is een prachtig apparaat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfryslan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12-2022
Een handige feature sinds update 10.2.2.0 (officiële rom);

Google Assistant is vanaf nu te activeren door de aan-uit knop 0,5sec in te drukken.

Aangezien Oké Google zeggen niet werkt op de pocophone f1, is dit vooral handig voor gebruikers (zoals ik) die volledig schermmodus ingesteld hebben.

Even in de Instellingen zoeken naar Assistant. Daar kun je dit activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ik overweeg mijn pocophone f1 weg te doen door de camera waarmee ik niet tevreden ben...
Ik maak echt alle foto's met mijn telefoon en vooral als ik op vakantie ga

Ik heb reeds enkele apps gebruikt Google camera apk etc maar helaas heen resultaat...

Buiten de camera ben ik wel tevreden over alles, soms wel haperingen vooral tijdens het opstarten van de home scherm...

Enig idee hoe ik verbeteringen kan aanbrengen aan de camera?

Bovendien moet ik mijn telefoon een beetje verder houden om alles in beeld te krijgen..

Rooten , bootloader unlocken is helemaal niets voor mij

Anders wil ik wel een HTC U12+ kopen ( ben fan van HTC sinds de Desire S)

[ Voor 7% gewijzigd door Kaya10 op 26-01-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kaya10 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:19:
Ik overweeg mijn pocophone f1 weg te doen door de camera waarmee ik niet tevreden ben...
Ik maak echt alle foto's met mijn telefoon en vooral als ik op vakantie ga

Ik heb reeds enkele apps gebruikt Google camera apk etc maar helaas heen resultaat...

Buiten de camera ben ik wel tevreden over alles, soms wel haperingen vooral tijdens het opstarten van de home scherm...

Enig idee hoe ik verbeteringen kan aanbrengen aan de camera?

Bovendien moet ik mijn telefoon een beetje verder houden om alles in beeld te krijgen..

Rooten , bootloader unlocken is helemaal niets voor mij

Anders wil ik wel een HTC U12+ kopen ( ben fan van HTC sinds de Desire S)
https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

De versie van 22 januari is voor de laatste Stable update.
Met de aanbevolen instellingen uit de eerste post moet je behoorlijk goede foto's kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:14:
[...]

https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

De versie van 22 januari is voor de laatste Stable update.
Met de aanbevolen instellingen uit de eerste post moet je behoorlijk goede foto's kunnen maken.
Super veel scheelt het ook niet maar beter dan de originele camera app , kga toch maar overwegen om te u12 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
Kaya10 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Super veel scheelt het ook niet maar beter dan de originele camera app , kga toch maar overwegen om te u12 te kopen
Misschien toch even deze review lezen?
reviews: HTC U12+ - Vernieuwing is niet altijd verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 19:49
Sinds de 10.2.2.0 update heb ik ineens glance bij mijn wallpaper carrousel (iemand die in gebruik?) Maar ik vond het zonder glance veel beter, weet iemand of dat uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

MainframeX schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Ja dat heb ik geprobeerd maar dan krijg je vroeg of laat een melding van de system apps updater dat er een update beschikbaar is voor de calendar app die je disabled hebt. Ik heb voor nu de calendar app van Google maar op de homescreen gezet.

Ik zoek me trouwens ook een ongeluk naar een instelling om de DND/Do not disturb volledig stil te maken. Als ik DND instel krijg ik namelijk nog wel notificaties en geluiden binnen van Telegram.

EDIT: na een kleine zoektocht lees ik dat de DND functie niet altijd evengoed werkt :F
Ik gebruik op dit moment "Redmi System manager (No Root)" om apps uit te schakelen die je niet via de settings uit kan zetten. Werk niet voor alle apps, maar wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Tijdens de revieuw kostte het toestel meer dan 800 euro...
Nu is het veel goedkoper geworden, ik zie hier en daar aanbiedingen van 490 euro
Ondanks de score wil ik het wel proberen, er blijft weinig keuze als je naar de top 10 kijkt bij DXOMark...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:We zijn inmiddels wel erg Offtopic aan het raken. Aankoopadvies en 'welk devices zijn beter / slechter dan de POCO horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Nu online
ovaal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:08:
[...]

Ik gebruik op dit moment "Redmi System manager (No Root)" om apps uit te schakelen die je niet via de settings uit kan zetten. Werk niet voor alle apps, maar wel een aantal.
Ik heb het programma er heel even op gehad maar het lijkt erop dat je gewoon wordt omgeleid naar het apps overzicht dat in Android zelf ingebakken zit. Ik kijk het maar even aan hoeveel ik me er aan stoor en anders moet ik het toestel maar gaan rooten ofzo.

Wat me veel meer dwars zit is eigenlijk de merkwaardige ontwerpkeuzes die ze gemaakt hebben bij het maken van de Do Not Disturb functie. Die van Android/Google werkte perfect. Ik snap niet zo goed waarom ze een eigen implementatie hebben die vervolgens ook nog eens slechter werkt. Afgezien daarvan werkt het toestel verder echt magnifiek voor die 300 euro. Echt heel blij mee.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Wat is het probleem met de no disturbe functie? Je kan hem instellen zoals je wilt toch?

Heb de telefoon sinds donderdag, en ben positief verrast. Tuurlijk lees je veel reviews en ervaringen, maar toch bovenverwachting. Kom af van een samsung s6 met Lineage OS.
Snelheid is formidabel, geen hick ups en lekker vlot reageren. Camera zeker niet minder dan de s6, en daar was ik voor de snelle foto's al tevreden over. Besturingssyteem is even wennen, althans MUI, even zoeken, maar went wel snel.
De batterij is voor mij het grootste pluspunt, 40 uur zonder lader, 8 uur schermtijd en nog 20% over.
Onvoorstelbaar voor dit geld, wat je er voor terugkrijgt, altijd de nieuwste flagship modellen gehad, maar denk dat dat niet meer aan de orde is voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Nu online
klaasvd79 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:47:
[...]
Wat is het probleem met de no disturbe functie? Je kan hem instellen zoals je wilt toch?
Het probleem is dat je de DND functie kan instellen en je dan alsnog notificatie geluiden krijgt van bijvoorbeeld Whatsapp en Telegram. Bij andere Android toestellen was ik gewend dat dit geen geluid gaf.

Ik ben het verder volkomen met je eens wat betreft indruk van het toestel. Als ze deze kwaliteit en prijspunt blijven vasthouden de komende jaren zie ik mezelf in de toekomst wel opnieuw een xiaomi toestel kopen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
MainframeX schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:54:
[...]

Het probleem is dat je de DND functie kan instellen en je dan alsnog notificatie geluiden krijgt van bijvoorbeeld Whatsapp en Telegram. Bij andere Android toestellen was ik gewend dat dit geen geluid gaf.

Ik ben het verder volkomen met je eens wat betreft indruk van het toestel. Als ze deze kwaliteit en prijspunt blijven vasthouden de komende jaren zie ik mezelf in de toekomst wel opnieuw een xiaomi toestel kopen.
Das bijzonder, ik niet, eerst wel trouwens, maar via menu geluid/trillen volgens mij uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
fulgore schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Ik heb 'm zojuist binnengekregen.
De datum wordt nu weergegeven als din 22 jan. En via de klok als din, 22 januari.

Wat verder opvalt, ik kreeg zojuist ook een update op mijn Samsung(werk) telefoon en die geeft een Android security patch van 1 januari 2019 terwijl de Poco nu de security patch heeft van 1 december 2018. Loopt dus een maand achter.

Bij schermvergrendeling staat nog steeds de typefout "behren".

Gezichtsherkenning in de regio Nederland is er nog niet. Dus maar weer terug naar België gezet.

Verder niks kunnen ontdekken behalve de bekende 960fps toevoeging.
Heeft het verder nog invloed dat je de regio op België zet?
Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's